Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
slijkie schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:44:
[...]

2 glaasjes wijn of 2 zakken chips minder. Poeh. :P
Minder dan een jaar geleden was het nog €59,- , toen werd het €72,- en nu €89,-

Dat is €30,- in 9 maanden tijd. Dat mag best idioot genoemd worden, ongeacht of iemand dat kan betalen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-09 21:47
En ietsjes meer dan een jaar geleden was het nog 99,=
m.a.w. het is altijd nog goedkoper dan dat het was...

En als je op langdurige camperreis bent en 17,=/maand meer is een probleem heb je imho je prioriteiten niet helemaal op orde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04:35
Magicw00b schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:09:
[...]

Minder dan een jaar geleden was het nog €59,- , toen werd het €72,- en nu €89,-

Dat is €30,- in 9 maanden tijd. Dat mag best idioot genoemd worden, ongeacht of iemand dat kan betalen of niet.
En voor die prijs van 59 euro was het 99 euro . Dus 10 euro goedkoper in ietsjes meer dan een jaar ... Dat mag best fijn genoemd worden. >:)
alles is relatief

Edit: what he ⬆️ said

[ Voor 2% gewijzigd door duvekot op 12-06-2025 09:14 . Reden: What he said.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Supervedette schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:52:
[...]

Heb dat ding 3 jaar zonder problemen gebruikt. Streamen van F1 + youtube van de kids tegelijk…maar dat kan per locatie natuurlijk verschillen.
Idd. en dat probleem vang je met een Startlink dus af... Zorgeloos op vakantie en altijd internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
duvekot schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:14:
[...]

En voor die prijs van 59 euro was het 99 euro . Dus 10 euro goedkoper in ietsjes meer dan een jaar ... Dat mag best fijn genoemd worden. >:)
alles is relatief
Kan me herinneren dat we met de verhoging van 59,= naar 72,= exact dezelfde discussie hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

[...]

alles is relatief

Ik heb het abonnement als sinds de 99 euro. Mocht het stijgen naar >200 euro dan is het een ander verhaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 16:19
Ach, elke euro extra naar Musk’s firma’s is prima. Premium+ abbo op X, duurste starlink abbo, 2 Tesla’s met Autopilot abbo en premium connectivity. Vergeet ik nog iets? Neuralink en BoringCompany kan ik helaas nog niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
[...]

alles is relatief

Ja zo kan ik ook lekker alles recht lullen. Volgens mij was toen de mededeling dat het netwerk inmiddels zo groot is, dat ze door de schaalgrote de prijzen konden verlagen. Het zelfde met de terminals, die zijn ook enorm in prijs gedaald.

Maar goed, blijkbaar mag je hier heen kritiek hebben… fanboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-09 17:25
Hieperdepiep schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:13:
- klopt het dat de hoeken van de schotel de 2 delen iets of wat open staan?
Dat is normaal, veel informatie over te vinden op Reddit en ook reacties van Starlink klantenservice.

Wat er in zit is op zich al waterdicht, de buitenste behuizing is volgens mij alleen voor mechanische bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Magicw00b schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:45:
[...]
Ja zo kan ik ook lekker alles recht lullen. Volgens mij was toen de mededeling dat het netwerk inmiddels zo groot is, dat ze door de schaalgrote de prijzen konden verlagen. Het zelfde met de terminals, die zijn ook enorm in prijs gedaald.
Feit blijft natuurlijk dat het nu alsnog goedkoper is dan een jaar terug... En als je op wilt zeggen kan dat dezelfde maand nog...
fanboys
Tjonge wat een dooddoener zeg...

hater... >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duvekot
Magicw00b schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:45:
[...]

Maar goed, blijkbaar mag je hier heen kritiek hebben… fanboys
Natuurlijk mag je kritiek hebben .. en als je ingestapt was bij 59 euro dan snap ik ook wel dat het een grote verhoging is ..

En vergeet niet dat ik zelfs meer betaal in Australië .. maar omdat er dus weinig alternatieven zijn .. blijf ik bij Starlink. En ik heb ook jaren rond gereden met MiFi accesspoints in Europa .. zelfs toen 3G net opkwam ... Maar je regelmatig toch met edge zat opgescheept (als je geluk had) .. als je überhaupt dekking had.

En omdat Starlink weet dat ze geen echte concurrentie hebben .. zullen ze intern net als elk ander bedrijf kijken wat er mogelijk is rondom de prijzen van hun producten/diensten. De vraag die je zelf altijd moet stellen is . Wanneer kan ik zelf een prijs niet meer verantwoorden .. en vandaar dat ik ook zei .. alles is relatief.

Binnen Europa is het echt afhankelijk van waar je zit en hoe je reist .. waarbij de concurrentie van mobiele aanbieders een stuk groter is. Dus als ik steeds op een camping ga staan in het midden van een stad . Dan is het eigenlijk niet nodig .. zelfs overbodig omdat je al betaald voor je mobiele abonnement. Maar als je de buitengebieden opzoekt .. maar je wil toch verbinding hebben . .. dan is het een persoonlijke keuze.

In Australië is het een no-brainer .. en zelfs een life saver omdat alles leeg en zonder dekking zit. En ja . het is niet de enige manier voor communicatie die we bij ons hebben .. ook een Garmin Inreach is binnen handbereik. Zonder nood communicatie middelen moet je echt niet op pad gaan in Australië.

En natuurlijk .. in de middle of nowhere gewoon via een VPN naar Nederland via VoWiFi gewoon bereikbaar kunnen zijn op je Nederlandse mobiele nummer is (voor een Tweaker) ook gewoon wel kicken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 16:32
Hier ook de prijsverhoging. Wel jammer, eerste vakantie om het te gebruiken meteen duurder. En ja het is geen probleem. Maar het verschil met een lokaal (e)simmetje is wel weer kleiner geworden. En ook zo plotseling... Eerst adverteren met korting op de hardware en dan de prijs verhogen -O-

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Als ik de mail goed begrepen heb is de verhoging voor 'nieuwe klanten' en niet voor mensen die al een abbo hebben lopen, die krijgen een korting.

Of die ook geldt als je je abbo gepauzeerd hebt is me dan weer niet duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:54
Ik woon in België en ben aan het inventariseren wat mijn mogelijkheden zijn. Ik wil liefst niet meer afhankelijk zijn van Base/Telenet en Proximus haalt beroerde snelheden. Ik kan de antenne redelijk open plaatsen.

- Wat zijn de snelheden van starlink? Ik zou dan voor Home kiezen Maar zie nergens snelheden op de site.
- Maakt het uit welke ''antenne''/hardware ik neem voor de snelheid?
- Lite is geeft een mooie prijs maar ik kan nergens vinden welke snelheden ze halen. is er een groot snelheidsverschil tijdens piekuren?
"Gebruikers met een Residential Lite-abonnement krijgen prioriteit na Residential en ervaren lagere snelheden tijdens piekuren"
- Is unlimited data ook echt unlimited? Ik verbruik momenteel 1 / 1.5 TB per maand.

Hopelijk kan iemand mij helpen met zijn/haar ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Jpiek schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:23:
Als ik de mail goed begrepen heb is de verhoging voor 'nieuwe klanten' en niet voor mensen die al een abbo hebben lopen, die krijgen een korting.

Of die ook geldt als je je abbo gepauzeerd hebt is me dan weer niet duidelijk...
Ik heb inderdaad een tegoed van 17 euro staan nu.
Maar of dat voor de volgende maanden ook gaat gebeuren kan ik er niet uit opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Awesomo4k schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:25:
Ik woon in België en ben aan het inventariseren wat mijn mogelijkheden zijn. Ik wil liefst niet meer afhankelijk zijn van Base/Telenet en Proximus haalt beroerde snelheden. Ik kan de antenne redelijk open plaatsen.

- Wat zijn de snelheden van starlink? Ik zou dan voor Home kiezen Maar zie nergens snelheden op de site.
- Lite is geeft een mooie prijs maar ik kan nergens vinden welke snelheden ze halen. is er een groot snelheidsverschil tijdens piekuren?
"Gebruikers met een Residential Lite-abonnement krijgen prioriteit na Residential en ervaren lagere snelheden tijdens piekuren"
- Is unlimited data ook echt unlimited? Ik verbruik momenteel 1 / 1.5 TB per maand.

Ik heb dit net gevonden: Dat is al een antwoord:
Typische downloadsnelheden variëren van 45 - 130 Mbps (in vergelijking met 100 - 270+ Mbps voor het serviceabonnement Residential)
Typische uploadsnelheden variëren van 10 - 20 Mbps *U kunt op elk moment upgraden naar de service Starlink 'Residential'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 16:32
Jpiek schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:23:

Voor zover ik begrijp is dat eenmalig die korting.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
Awesomo4k schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:31:
[...]

Ik heb dit net gevonden: Dat is al een antwoord:
Typische downloadsnelheden variëren van 45 - 130 Mbps (in vergelijking met 100 - 270+ Mbps voor het serviceabonnement Residential)
Typische uploadsnelheden variëren van 10 - 20 Mbps *U kunt op elk moment upgraden naar de service Starlink 'Residential'
Ik heb op 2 locaties starlink en een mini voor roaming.

Op de 2 vaste locaties heb ik 1 residential en 1 residential lite. In praktisch alle uren heb ik speedtests (automatisch) laten doen en merk nauwelijks verschil, rond de 200-350 beiden.

Ik zou gewoon het Lite nemen en dan eventueel upgraden later als je toch merkt dat trager is. Het hangt helemaal af van je ‘sector’, of er veel gebruikers daar zijn of niet.

Tenzij je de nieuwste v4 kit ‘gratis’ krijgt bij een normaal residential abbo voor 1 jaar. Dan haal je het er zo wel uit. Dan zou ik dat doen als eerste jaar.

Data is inderdaad unlimited, ben nog geen beperkingen tegen gekomen.

[ Voor 12% gewijzigd door slijkie op 12-06-2025 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
slijkie schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:05:
[...]
Die mini, heb je daar ook minder snelheid mee? Of vaker verbroken verbindingen? Ik ben wel benieuwd hoe goed dat werkt met die kleinere antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 14:52
Llopigat schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:18:
[...]

Die mini, heb je daar ook minder snelheid mee? Of vaker verbroken verbindingen? Ik ben wel benieuwd hoe goed dat werkt met die kleinere antenne.
Snelheid is minder snel (denk aan ~100 Mbps down en tussen 10 en 30 Mbps up in Nederland, soms uitschieters naar 200 Mbps download). Bij mij is die net zo stabiel als de grotere broer.
In IJsland haalde ik wel 300+ Mbps met de Mini, dat was wel geinig.

Dit haalde ik een paar weken geleden met Residential Lite op een Mini:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/17802414184.png

Wel bekabeld, want de wifi is niet zo top.

[ Voor 15% gewijzigd door Pilovali op 12-06-2025 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 16:23
Jpiek schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:13:
En ietsjes meer dan een jaar geleden was het nog 99,=
m.a.w. het is altijd nog goedkoper dan dat het was...

En als je op langdurige camperreis bent en 17,=/maand meer is een probleem heb je imho je prioriteiten niet helemaal op orde....
Het gaat er natuurlijk niet direct om of iets een probleem is qua niet meer kunnen betalen. Als een zak aardappelen van 2 euro binnen een jaar naar 10 euro gaat, kan ik het nog steeds betalen, maar vind ik het wel van de zotte. Het gaat er om dat Starlink helaas alles kan maken qua prijs, omdat ze (nog) geen concurrentie hebben en dat ook gewoon doen. Eigenlijk kan het zo zijn dat ze net zo goed alles naar 300 euro gaan zetten volgend jaar, want wie houdt ze tegen. Dus Starlink aanschaffen (en ook de hardware) is een beetje Russisch roulette, volgende maand kan het een teintje zijn of 200 euro. Je weet het gewoon niet en dat maakt het voor mij moeilijk om voor Starlink te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lecenten
Awesomo4k schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:25:

- Ik haal in Nederland (3 keer per dag automatische speedtest) gemiddeld 300/20 Mbps down/up.
- Ja, neem de Standaard
- Hangt er van af hoeveel andere abonnees in je omgeving zitten, zijn dat er weinig dan zal er weinig verschil zijn tussen Lite en Residential.
- Is echt unlimited, 1.5 TB per maand is geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Jpiek schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:03:
[...]

Feit blijft natuurlijk dat het nu alsnog goedkoper is dan een jaar terug... En als je op wilt zeggen kan dat dezelfde maand nog...

[...]

Tjonge wat een dooddoener zeg...

hater... >:)
:(:) <3 <3 :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
lucash schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:54:
[...]

Het gaat er natuurlijk niet direct om of iets een probleem is qua niet meer kunnen betalen. Als een zak aardappelen van 2 euro binnen een jaar naar 10 euro gaat, kan ik het nog steeds betalen, maar vind ik het wel van de zotte. Het gaat er om dat Starlink helaas alles kan maken qua prijs, omdat ze (nog) geen concurrentie hebben en dat ook gewoon doen. Eigenlijk kan het zo zijn dat ze net zo goed alles naar 300 euro gaan zetten volgend jaar, want wie houdt ze tegen.
Ik, laat ik het anders parafraseren ; ik vindt 89 euro per maand voor een vrijwel altijd en overal beschikbare internetverbinding terwijl je op reis bent helemaal geen slechte deal.

Dat wordt bij 300 euro wel degelijk anders, en ik denk dat ze dat bij Starlink ok wel snappen dat er dan een hoop mensen afhaken.

En Starlink heeft concurrentie, o.a. van 5G en van inmiddels/binnenkort een Europese aanbieder.

Ik had meerdere keuzes iig voor ik voor Starlink koos, met el z'n voor- en nadelen. 4/5G, Openbare Wifi, Wifi van de camping... Kwalitatief is Starlink de beste, is dat 'geen concurrentie' ? Misschien, maar dat ligt dan ook aan de concurrentie...
Dus Starlink aanschaffen (en ook de hardware) is een beetje Russisch roulette, volgende maand kan het een teintje zijn of 200 euro. Je weet het gewoon niet en dat maakt het voor mij moeilijk om voor Starlink te kiezen.
Je kunt, zoals de mail aangeeft, op zeggen per volgende maand, en je krijgt nu korting o de hoge prijs. Je bent dus niet verplicht die prijsverhoging te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Llopigat schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:18:
[...]

Snelheid is iets minder, maar zeker zeer acceptabel, denk ongeveer 100-200 gemiddeld. Niet perse vaker verbroken, mits op een locatie met vrij zicht zonder belemmeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
lucash schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:54:
[...]

Het gaat er natuurlijk niet direct om of iets een probleem is qua niet meer kunnen betalen. Als een zak aardappelen van 2 euro binnen een jaar naar 10 euro gaat, kan ik het nog steeds betalen, maar vind ik het wel van de zotte. Het gaat er om dat Starlink helaas alles kan maken qua prijs, omdat ze (nog) geen concurrentie hebben en dat ook gewoon doen. Eigenlijk kan het zo zijn dat ze net zo goed alles naar 300 euro gaan zetten volgend jaar, want wie houdt ze tegen. Dus Starlink aanschaffen (en ook de hardware) is een beetje Russisch roulette, volgende maand kan het een teintje zijn of 200 euro. Je weet het gewoon niet en dat maakt het voor mij moeilijk om voor Starlink te kiezen.
2 naar 10 euro is 400% stijging, dat is dit natuurlijk niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Jpiek schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:30:
[...]
Ik, laat ik het anders parafraseren ; ik vindt 89 euro per maand voor een vrijwel altijd en overal beschikbare internetverbinding terwijl je op reis bent helemaal geen slechte deal.
Dat is waar. En satteliet is traditioneel heel duur. Moet je eens zien wat je ook vandaag de dag betaalt voor een extreem trage verbinding bij Iridium :') Daar heb je voor 89 euro nauwelijks een paar MB dataverkeer en met 2400bps snelheid :F Dat is wat ik op mijn XT PC had in 1990.

Zie: https://satellitephonesto...le/details/iridium-go-252 . 900$ voor het modem. Er is een unlimited abo maar dat heeft alsnog maar 2400 baud. Dat is dus 2,4kbps of 0,002 megabit/s _O- Voor 180$ per maand. Waar je ook niet veel aan hebt want zelfs een webpagina laden wordt een uitdaging op die snelheid.

Stel dat je met de Starlink mini 100mbit haalt continu. Dan heb je in een uur 45 GB binnen.
Met Iridium go haal je dan net iets meer dan 1 MB. En ook nog eens 2x zo duur per maand. Daarmee is starlink 90.000 keer zo goedkoop voor dezelfde bitjes. Dat gaat nergens meer over.

En het kunnen stopzetten van Roam is ook een heel goede deal. Bij mijn Garmin Inreach op Iridium (niet hetzelfde, ik weet het, kan alleen tekstberichten) moet ik een tientje per maand betalen ook als ik hem helemaal niet gebruik die maand. De meeste sat providers staan niet onbetaald pauzeren toe.

Je hebt idd wel concurrentie van 5G en dat kan in sommige landen echt veel goedkoper uitpakken. In Spanje bijvoorbeeld heb je 315GB data voor 20 euro op prepaid (dus je kan gewoon 1 maand pakken, simkaart kost 5 euro). Als het echt puur voor de twee weekjes vakantie is zou ik dat gewoon doen. Een lokale SIM is ook veel sneller dan 5G roaming trouwens.

Maar voor satteliet is Starlink echt ongehoord goedkoop en snel vergeleken met de traditionele aanbieders. Om over de latency maar niet te beginnen. Als je vaak met een camper ofzo op pad gaat zou ik het zeker doen. Zelfs als het 300 zou zijn dan is het voor satteliet alsnog extreem goedkoop.

[ Voor 10% gewijzigd door Llopigat op 12-06-2025 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Llopigat schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:07:
[...]
Je hebt idd wel concurrentie van 5G en dat kan in sommige landen echt veel goedkoper uitpakken. In Spanje bijvoorbeeld heb je 315GB data voor 20 euro op prepaid (dus je kan gewoon 1 maand pakken, simkaart kost 5 euro). Als het echt puur voor de twee weekjes vakantie is zou ik dat gewoon doen. Een lokale SIM is ook veel sneller dan 5G roaming trouwens.
Mee eens, maar ik heb te vaak ergens gestaan waar ik geen of slechte ontvangst had. En een 5G router (als je het niet via je telefoon doet) is ook niet goedkoop.

Ooit eens in Frankrijk heuvelop moeten lopen om ontvangst te krijgen. Sta je daar 's morgens vroeg in je blote r.. op een duin omdat je wél een smsje met gemist gesprek vanuit huis kreeg ergens toen de ontvangst ff terug was.
Sta je toch niet op je gemak >:) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Jpiek schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:32:
[...]
Ooit eens in Frankrijk heuvelop moeten lopen om ontvangst te krijgen. Sta je daar 's morgens vroeg in je blote r.. op een duin omdat je wél een smsje met gemist gesprek vanuit huis kreeg ergens toen de ontvangst ff terug was.
Sta je toch niet op je gemak >:) O-)
Haha :') Klopt ja, alleen starlink gaat juist daar niet mee helpen. Tenminste niet todat Direct to Cell beschikbaar wordt op Europese providers. Er is er momenteel alleen eentje in Zwitserland.

Edit: Alhoewel, je hebt voice over WiFi natuurlijk. Ik weet niet of dat ook SMS ondersteunt. Maar voice iig wel. Ik weet niet of NL providers dat doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Llopigat op 12-06-2025 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Llopigat schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:41:
[...]

Haha :') Klopt ja, alleen starlink gaat juist daar niet mee helpen. Tenminste niet todat Direct to Cell beschikbaar wordt op Europese providers. Er is er momenteel alleen eentje in Zwitserland.

Edit: Alhoewel, je hebt voice over WiFi natuurlijk. Ik weet niet of dat ook SMS ondersteunt. Maar voice iig wel. Ik weet niet of NL providers dat doen.
NL providers hebben een block op IP adressen uit het buitenland .. dus kan je geen verbinding maken met de VoWiFi servers ... maar dat is weer op te lossen met een VPN .. dat werkt wel .. en ik spreek uit ervaring met bellen via de VPN via Starlink naar Vodafone Nederland .. met VoWiFi vanuit de middle of nowhere in Outback Australie. .. en op recente telefoons werkt SMS via VoWiFi ook (en met RCS is dat sowieso al via IP).

Vanuit Nederland met VoWiFi bellen via mijn Australische sim werkt .. maar alleen zonder problemen op een Samsung Galaxy .. op een Pixel moet je hem in flightmodus zetten .. daarna WiFi uit/aan zetten .. en dan even wachten .. maar dan kan je gewoon bellen .. en de Australische provider ziet je dan als een Australische locale verbinding .. dus je kan tegen je normale kosten bellen .. alleen niet naar buitenlandse nummers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
Nee, geen telefonie. maar dan had ik wel een appje kunnen krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
slijkie schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:05:
[...]

Op de 2 vaste locaties heb ik 1 residential en 1 residential lite. In praktisch alle uren heb ik speedtests (automatisch) laten doen en merk nauwelijks verschil, rond de 200-350 beiden.

Ik zou gewoon het Lite nemen en dan eventueel upgraden later als je toch merkt dat trager is. Het hangt helemaal af van je ‘sector’, of er veel gebruikers daar zijn of niet.

Tenzij je de nieuwste v4 kit ‘gratis’ krijgt bij een normaal residential abbo voor 1 jaar. Dan haal je het er zo wel uit. Dan zou ik dat doen als eerste jaar.

Data is inderdaad unlimited, ben nog geen beperkingen tegen gekomen.
Ik zie een actie met ''gratis standaard kit'' maar moet wel 99 euro betalen? Ik kan er niet uithalen of je dan b.v. ergens anders die 99 euro terug krijgt? Mij lijkt 99 euro niet gratis anders? Ook geen idee of dit v4 is waarover je spreekt :).

Liefst een Lite abo als ik toch dezelfde snelheid haal maar zie dat ik dan een stuk meer moet betalen voor die standaard kit. Weet iemand of de actie ook geld met Lite?

** Wat is de optie Starlink-kit van $ 0 met aanmelding voor Residential-service van 12 maanden?
Het Residential-serviceabonnement van 12 maanden werd voorheen de verbintenis van 12 maanden genoemd.

In bepaalde gebieden kunnen nieuwe Starlink-klanten gratis een Starlink-kit ontvangen wanneer ze zich verbinden tot een Residential-service van 12 maanden. De termijn van 12 maanden begint op de datum van activering, na de proefperiode. In bepaalde markten kan het Residential Lite-abonnement ook in aanmerking komen voor deze aanbieding. Deze promotie is exclusief beschikbaar voor nieuwe klanten of bestaande gebruikers die een nieuwe servicelijn openen. **

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4FlL17MIUWXcpH_J24zjkY9CsTQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/i5TgzxIQQ5m7B696FCBV6GSQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
En nog een vraag, klopt het dat je geen modem nodig hebt? Zou ik een SL-residential direct aan kunnen sluiten op b.v. een van mijn poorten van mijn eigen router/switch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Awesomo4k schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:55:
En nog een vraag, klopt het dat je geen modem nodig hebt? Zou ik een SL-residential direct aan kunnen sluiten op b.v. een van mijn poorten van mijn eigen router/switch?
De Antenne is eigenlijk je "modem" (iets wat een ethernet signaal omzet in iets wat naar de satellieten gestuurd kan worden, en iets wat de signalen van de satellieten kan omzetten naar Ethernet) .. maar met de standaard antenne moet je wel de Starlink Router er tussen houden. Als je de Starlink Router in "Bypass Mode" zet kan je je eigen router gebruiken achter de Starlink Router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Awesomo4k schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:50:
[...]

Ik zie een actie met ''gratis standaard kit'' maar moet wel 99 euro betalen? Ik kan er niet uithalen of je dan b.v. ergens anders die 99 euro terug krijgt? Mij lijkt 99 euro niet gratis anders? Ook geen idee of dit v4 is waarover je spreekt :).

Liefst een Lite abo als ik toch dezelfde snelheid haal maar zie dat ik dan een stuk meer moet betalen voor die standaard kit. Weet iemand of de actie ook geld met Lite?

** Wat is de optie Starlink-kit van $ 0 met aanmelding voor Residential-service van 12 maanden?
Het Residential-serviceabonnement van 12 maanden werd voorheen de verbintenis van 12 maanden genoemd.

In bepaalde gebieden kunnen nieuwe Starlink-klanten gratis een Starlink-kit ontvangen wanneer ze zich verbinden tot een Residential-service van 12 maanden. De termijn van 12 maanden begint op de datum van activering, na de proefperiode. In bepaalde markten kan het Residential Lite-abonnement ook in aanmerking komen voor deze aanbieding. Deze promotie is exclusief beschikbaar voor nieuwe klanten of bestaande gebruikers die een nieuwe servicelijn openen. **

[Afbeelding]
Volgens de informatie pagina is deze actie niet beschikbaar in België (waar ik hem nu alleen te zijn krijg) .. en in Nederland is er nu een gratis mini actie bij een overeenkomst van 12 maanden .. dus de service paginas lopen een beetje achter bij wat de kassa laat zien.

Maar als je eigenlijk een light wil .. rekenen dan eens uit wat de verschillen zijn tussen de verschillende opties over 12 maanden in totale kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Totale kosten over 12 maanden verschillen 23 EUR in het voordeel van het Lite abo. Maar goed... voor die 23 EUR zou ik dus toch gewoon voor de ''normale'' versie gaan want je weet maar nooit of ze je ergens knijpen. Kan dan over 12 maanden altijd nog Lite proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06-09 17:04
Kan iemand mij helpen. Ben al een paar dagen aan het zoeken maar kom er niet aan uit.

Wil graag de gen 4 op een statief zetten. Zodat ik overal uit te voeten kan waar beperking zou zijn op lage hoogte.

Maar de statief moet wel handzaam zijn om in de caravan of auto te vervoeren. Dacht eerst een camping droogmolen en daarvan alleen de standaard en pijp gebruiken. Alleen lijkt me de pijp te dun en is hij maar ong 1.5m hoog.

Zelf zat ik rond de 2 meter te denken. Iemand een oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpiek
duvekot schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 17:59:
[...]
maar met de standaard antenne moet je wel de Starlink Router er tussen houden. Als je de Starlink Router in "Bypass Mode" zet kan je je eigen router gebruiken achter de Starlink Router.
Hoeft niet, je kunt erg gewoon een andere router opzetten, als je maar een conversie naar ethernet kunt doen. Zie mijn setup verder terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Hieperdepiep schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:34:
Zelf zat ik rond de 2 meter te denken. Iemand een oplossen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8szfiIyrYHO9MHXrNlRn2aczH6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wODXWhA0WXrW14ZvmEVPgXui.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBKKZcHO1uMbJ0SvohP9adFwWXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMT8ioi5EmITk5uoisL0s2lS.jpg?f=fotoalbum_large
Bij Baxshop gekocht, is eigenlijk een speakerstand...

https://www.bax-shop.nl/s...tstatief-heavy-uitvoering

[ Voor 28% gewijzigd door Jpiek op 12-06-2025 22:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duvekot
Nu lijkt me Bax Shop nu niet de meest stabiele winkel om iets te kopen >:) .. maar dat kan @Hieperdepiep zelf ook wel bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Toen ik ze kocht was er nog niet veel loos bij Bax....

En elders kopen kan natuurlijk ook gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:37
Ik heb dit statief en ben er zeer tevreden over.
Staat heel stevig en kan met bijgeleverde pennen in de grond worden verankerd. Is hoog genoeg.
Makkelijk draaibaar voor de uitlijning.
https://www.obelink.nl/megasat-profi-line-statief.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@Frup : ligt het aan mij ? Ik vind ze verdacht veel op elkaar lijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxertall
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 10:09
Nog een alternatief: ik had nog een standaard voor onderhoud aan de fiets in de schuur liggen.
Deze: https://www.decathlon.nl/...0/_/R-p-342419?mc=8891344

Bleek een 45 mm diameter te hebben.
Past icm de steun van Ali perfect.

https://nl.aliexpress.com...YxYN&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:37
@Jpiek lijken inderdaad veel op elkaar. De poten lijken iets anders. Ook met de insteekpennen, dan kun je hem eerst op hoogte zetten en nog draaien voor de uitlijning. De Bax heeft ook een extra buis zie ik. En kan hoger, wat een voordeel is. Op 2,70 m zou ik hem i.i.g. met penharingen goed vast zetten voor de stabiliteit. Ik heb de extra hoogte overigens (nog) niet gemist met de Megasat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
@Frup Ik heb inderdaad de extra buis (30 cm ) erbij gekocht. Ik heb de Standard Actuated, en dus een Ali buismontage die echt op de sbuis geklemd is. Wel zo makkelijk met dat losse stukje buis, die kan ik zo van de stand afhalen...

Ik ben niet bang dat hij omvalt, de basis is best heel breed, ik denk snel een meter. Hij is ook best wel aan gewicht. Hij is bedoeld voor speakers op een podium, dus die antenne stelt echt niks voor. Die 2,70 +30 cm vind ik wel erg fijn, komt dan altijd boven de caravan (268) uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Jpiek schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:00:
@Frup Ik heb inderdaad de extra buis (30 cm ) erbij gekocht. Ik heb de Standard Actuated, en dus een Ali buismontage die echt op de sbuis geklemd is. Wel zo makkelijk met dat losse stukje buis, die kan ik zo van de stand afhalen...

Ik ben niet bang dat hij omvalt, de basis is best heel breed, ik denk snel een meter. Hij is ook best wel aan gewicht. Hij is bedoeld voor speakers op een podium, dus die antenne stelt echt niks voor. Die 2,70 +30 cm vind ik wel erg fijn, komt dan altijd boven de caravan (268) uit
Ik heb deze nu ruim een jaar in gebruik met een gen1. Ook met sterke storm geen enkel probleem. Zonder extra bevestiging aan de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 21:26
Ik heb een vraag, ik ga verhuizen en daar is geen glasvezel, factuur binnengekregen voor aanleg 2300 euro.... Maar goed, we kijken naar Starlink Residential en ik lees verschillende berichten.
Er wordt niet geleverd, dubbele bedragen worden afgeschreven, connectie valt weg, klantenservice slecht bereikbaar etc. Maar ook dat het wel stabiel is en snelle levering.

Is het wel verstandig om het aan te schaffen of toch voor glasvezel gaan? En wat is jullie ervaring met Residential en de installatie?

[ Voor 9% gewijzigd door Iconlast op 28-06-2025 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
glasvezel. maar wat heb je nu liggen?
niks? isdn? coax?

als je echt niks anders kan, dan zou ik zeker starlink doen.
ik vind het alleen onvoorspelbaar of/wanneer/als meneer zijn bedrijf zou gebruiken als vergelding middel.
Nu de band wat minder is, zou ik me daar minder zorgen om maken.

[ Voor 87% gewijzigd door jack zomer op 28-06-2025 23:25 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:11

franssie

Save the albatross

@Iconlast Odido Klik en klaar kan ook een optie zijn.
Glas is fijn maar erg duur, bij mij was aanleggen 700 EUR oid, vanaf gezien.
Paar jaar op Starlink gezeten, heb het nu nog enkel als backup zonder abbo vanwege de hitlergrroet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
franssie schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 23:17:
@Iconlast Odido Klik en klaar kan ook een optie zijn.
Glas is fijn maar erg duur, bij mij was aanleggen 700 EUR oid, vanaf gezien.
Paar jaar op Starlink gezeten, heb het nu nog enkel als backup zonder abbo vanwege de hitlergrroet.
Internet beschikbaar.
Dit is beschikbaar op je adres: Klik&Klaar Internet via ons 5G-netwerk met een verwachte snelheid tot 10 Mbit/s download en tot 1 Mbit/s upload. Klik&Klaar Internet is op dit adres niet supersnel. Toch proberen? Geen probleem, het abonnement is maandelijks opzegbaar.

Ha, dit is dus geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
jack zomer schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 22:57:
glasvezel. maar wat heb je nu liggen?
niks? isdn? coax?
Ik heb nu ziggo, maar zit nu in mijn oude huis. In het nieuwe adres is alleen koper.

[ Voor 7% gewijzigd door Iconlast op 28-06-2025 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Iconlast schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 23:25:
[...]

Ik heb nu ziggo, maar zit nu in mijn oude huis. In het nieuwe adres is alleen koper.
Dan neig ik naar glas. Ook al is de aanleg prijs hoog.
Is er geen zicht op dat ze het uit hun zelf gaan aanleggen?

Of samen met de buren de kosten verdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
jack zomer schreef op zondag 29 juni 2025 @ 00:04:
[...]

Dan neig ik naar glas. Ook al is de aanleg prijs hoog.
Is er geen zicht op dat ze het uit hun zelf gaan aanleggen?

Of samen met de buren de kosten verdelen?
Nee, wel de mogelijkheid om de kosten te delen, waarom neig je naar glasvezel ipv starlink, zit in het buitengebied en glasvezel is al in de buurt aangelegd gaat puur om connectie naar het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Omdat ik het risico dat mister m het ooit als drukmiddel wilt gebruiken te hoog ving
(Ja inmiddels minder risico, maar vertrouwen doe ik hem niet)

Maar als je geen super kritsche toepassingen hebt die nooit downtime mogen hebben, dan vind ik het zeker een optie.
Niet mijn ideale, maar ook niet slecht als isdn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
jack zomer schreef op zondag 29 juni 2025 @ 00:13:
Omdat ik het risico dat mister m het ooit als drukmiddel wilt gebruiken te hoog ving
(Ja inmiddels minder risico, maar vertrouwen doe ik hem niet)

Maar als je geen super kritsche toepassingen hebt die nooit downtime mogen hebben, dan vind ik het zeker een optie.
Niet mijn ideale, maar ook niet slecht als isdn
Snap ik, ik heb nog geen kritische dingen. Wel wil ik in de toekomst proxmox+home assistant etc installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 06:45
Iconlast schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 22:45:
Ik heb een vraag, ik ga verhuizen en daar is geen glasvezel, factuur binnengekregen voor aanleg 2300 euro.... Maar goed, we kijken naar Starlink Residential en ik lees verschillende berichten.
Er wordt niet geleverd, dubbele bedragen worden afgeschreven, connectie valt weg, klantenservice slecht bereikbaar etc. Maar ook dat het wel stabiel is en snelle levering.

Is het wel verstandig om het aan te schaffen of toch voor glasvezel gaan? En wat is jullie ervaring met Residential en de installatie?
Ik heb er geen problemen mee (in Portugal), snelle levering en nog nooit iets gehad waarvoor ik de klantenservice nodig had. Let er wel op dat tijdens onweer de verbinding weg kan vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Heb zelf goede ervaringen met klantenservice. Gen1 schotel die kapot ging na twee jaar (kreeg geen updates meer door), zonder kosten de gen3 opgestuurd gekregen met een maand gratis tegoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot

Alles staat en valt bij een onbelemmerd zicht rondom voor de antenne. Dus als je nieuwe huis midden in een bos zit met populieren overal om je heen die lekker hoog zijn... Dan wordt het een drama. Zit je midden in een weiland met alleen maar graslanden en je kan de antenne lekker vrij neerzetten .. dan ben je helemaal tevreden.

Heb je in je nieuwe huis al nagedacht over hoe je interne netwerk er uit gaat zien? Want als je alles al hebt, router, switches etc, dan kan je de Starlink in "Bypass Mode" zetten en zo aansluiten alsof het een coax modem in bridge mode is. En als je ooit besluit om toch naar glasvezel te switchen dan is dat ook eenvoudig.

En voor TV kan je bijvoorbeeld prima uit de voeten met NL Ziet op een Chromecast of Apple TV.

En het kost (voor nu) 35 (Lite) of 50 euro. Er loopt een actie voor een gratis Mini Antenne bij een minimale looptijd van 12 maanden .. maar dan kan je maar maximaal 200Mbit halen (bij ideale omstandigheden) .. of je koopt de "Standaard" antenne voor € 349 en bent wat flexibeler en hogere snelheden. Ik zou toch voor de standaard antenne gaan en beginnen met het Lite residential abonnement om te kijken of het druk is in de buurt dus lagere snelheid op piek momenten ... Als het rustig is met Starlink in de buurt merk je waarschijnlijk niet veel van je mindere prioriteit op het netwerk. Maar kan je altijd nog switchen naar normale residential als het wel een probleem wordt.

Succes met de keuzes .. en laat maar weten of je in een bos of grasland gaat wonen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Iconlast schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 23:25:
[...]

KPN gaat koper uitfaseren, dan zijn ze verplicht om fiber naar je huis te leggen...

Anders zou ik gewoon Starlink nemen. 'desnoods' met eigen router met daarin/op een simkaart tbv backup... Dat heb ik nu in de caravan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
duvekot schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:00:
[...]

Alles staat en valt bij een onbelemmerd zicht rondom voor de antenne. Dus als je nieuwe huis midden in een bos zit met populieren overal om je heen die lekker hoog zijn... Dan wordt het een drama. Zit je midden in een weiland met alleen maar graslanden en je kan de antenne lekker vrij neerzetten .. dan ben je helemaal tevreden.

Heb je in je nieuwe huis al nagedacht over hoe je interne netwerk er uit gaat zien? Want als je alles al hebt, router, switches etc, dan kan je de Starlink in "Bypass Mode" zetten en zo aansluiten alsof het een coax modem in bridge mode is. En als je ooit besluit om toch naar glasvezel te switchen dan is dat ook eenvoudig.

En voor TV kan je bijvoorbeeld prima uit de voeten met NL Ziet op een Chromecast of Apple TV.

En het kost (voor nu) 35 (Lite) of 50 euro. Er loopt een actie voor een gratis Mini Antenne bij een minimale looptijd van 12 maanden .. maar dan kan je maar maximaal 200Mbit halen (bij ideale omstandigheden) .. of je koopt de "Standaard" antenne voor € 349 en bent wat flexibeler en hogere snelheden. Ik zou toch voor de standaard antenne gaan en beginnen met het Lite residential abonnement om te kijken of het druk is in de buurt dus lagere snelheid op piek momenten ... Als het rustig is met Starlink in de buurt merk je waarschijnlijk niet veel van je mindere prioriteit op het netwerk. Maar kan je altijd nog switchen naar normale residential als het wel een probleem wordt.

Succes met de keuzes .. en laat maar weten of je in een bos of grasland gaat wonen :+
Ik woon naast het bos in het nieuwe huis echter is er wel genoeg vrije ruimte.

Bypass mode ga ik sowieso doen, ik wil ubiquiti als netwerk, ik heb nu tplink omada, opzich tevreden mee maar ubiquiti lijkt toch beter met wifi.

Starlink standaard wordt het aangezien we met ze 4en gaan wonen, als starlink is wat we willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
Jpiek schreef op zondag 29 juni 2025 @ 10:13:
[...]

KPN gaat koper uitfaseren, dan zijn ze verplicht om fiber naar je huis te leggen...

Anders zou ik gewoon Starlink nemen. 'desnoods' met eigen router met daarin/op een simkaart tbv backup... Dat heb ik nu in de caravan....
Kpn verwijs naar Groningen mabin.....dus das degene die glasvezel aanlegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
Jron667 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 07:38:
[...]

Ik heb er geen problemen mee (in Portugal), snelle levering en nog nooit iets gehad waarvoor ik de klantenservice nodig had. Let er wel op dat tijdens onweer de verbinding weg kan vallen.
Jammer ik wil wel stabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Iconlast schreef op zondag 29 juni 2025 @ 10:59:
[...]
Jammer ik wil wel stabiel...
Tijdens onweer ⚡ wil je lekker op je veranda zitten en genieten van het natuurgeweld ..
Maar die verstoring is alleen bij hele heftige regenval .. ik heb het nog niet echt gemerkt tijdens mijn reizen in Australië...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
duvekot schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:03:
[...]

Tijdens onweer ⚡ wil je lekker op je veranda zitten en genieten van het natuurgeweld ..
Maar die verstoring is alleen bij hele heftige regenval .. ik heb het nog niet echt gemerkt tijdens mijn reizen in Australië...
Haha dat sowieso, nou ik kan het ook een jaar proberen kijken wat het is, maar ben bang dat de kosten voor glasvezel alleen maar meer wordt. Er is dacht ik ook een Europese oplossing https://techpulse.be/nieu...als-antwoord-op-starlink/ maar dat is pas in 2030 beschikbaar. En nieuwe technologie met laser https://x.company/projects/taara/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Iconlast schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:20:
[...]

Haha dat sowieso, nou ik kan het ook een jaar proberen kijken wat het is, maar ben bang dat de kosten voor glasvezel alleen maar meer wordt. Er is dacht ik ook een Europese oplossing https://techpulse.be/nieu...als-antwoord-op-starlink/ maar dat is pas in 2030 beschikbaar. En nieuwe technologie met laser https://x.company/projects/taara/
Daarom zei ik 'KPN gaat Koper uitfaseren' dan moeten ze je omzetten op glas en mogen ze je niet die enorme installatiekosten doorberekenen, initiatief komt van hun...

Dan kan je altijd nog Starlink opzeggen en de antenne doorverkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

[...]

Hier tijdens toch flinke stormen nooit een probleem gehad. Wel stroomuitval in de straat, maar Starlink bleef het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten

Voor 2300 euro zou ik glasvezel laten aanleggen, maar dat kan hier niet en ook geen 5G dus ik heb Starlink.

Als je vrij uitzicht hebt is het absoluut stabiel. Heb ook nooit administratieve problemen gehad met betaling oid. Je opmerking over levering begrijp ik niet, buren hebben net via Starlink besteld en was in 3 dagen geleverd. En via Coolblue kun je het zelfs morgen in huis hebben.

Een Europees alternatief over 4,5 jaar kun je echt vergeten. Daar zijn duizenden satellieten voor nodig, die moet je financieren, bouwen, de grondstations ook. En dan het belangrijkste: lanceren. Met herbruikbare raketten anders wordt het te duur, alleen SpaceX (Starlink) kan dat op dit moment. En oh ja, je moet ook nog betaalbare terminals bouwen, dat is een stukje high tech en dat is niet eenvoudig.

[ Voor 3% gewijzigd door Lecenten op 29-06-2025 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
[...]

Wij in Portugal bij bijna elke onweersbui, maar als het bij ons onweert dan gaat het ook los. De verstoring is overigens maar een paar minuten.

[ Voor 5% gewijzigd door Jron667 op 29-06-2025 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
Jpiek schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:00:
[...]

Daarom zei ik 'KPN gaat Koper uitfaseren' dan moeten ze je omzetten op glas en mogen ze je niet die enorme installatiekosten doorberekenen, initiatief komt van hun...

Dan kan je altijd nog Starlink opzeggen en de antenne doorverkopen...
Ga ik toch ff bellen hoe het zit, ben bang dat ze alsnog refereren naar main. Al hoewel ik dit heb gevonden: https://netwerk.kpn.com/formulieren/toestemming/

[ Voor 8% gewijzigd door Iconlast op 29-06-2025 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
Lecenten schreef op zondag 29 juni 2025 @ 14:59:
[...]

Voor 2300 euro zou ik glasvezel laten aanleggen, maar dat kan hier niet en ook geen 5G dus ik heb Starlink.

Als je vrij uitzicht hebt is het absoluut stabiel. Heb ook nooit administratieve problemen gehad met betaling oid. Je opmerking over levering begrijp ik niet, buren hebben net via Starlink besteld en was in 3 dagen geleverd. En via Coolblue kun je het zelfs morgen in huis hebben.

Een Europees alternatief over 4,5 jaar kun je echt vergeten. Daar zijn duizenden satellieten voor nodig, die moet je financieren, bouwen, de grondstations ook. En dan het belangrijkste: lanceren. Met herbruikbare raketten anders wordt het te duur, alleen SpaceX (Starlink) kan dat op dit moment. En oh ja, je moet ook nog betaalbare terminals bouwen, dat is een stukje high tech en dat is niet eenvoudig.
Reviews op trustpilot: Starlink reviews | Bekijk consumentenreviews over starlink.om https://nl.trustpilot.com/review/starlink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
Jron667 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 15:07:
[...]

Wij in Portugal bij bijna elke onweersbui, maar als het bij ons onweert dan gaat het ook los. De verstoring is overigens maar een paar minuten.
Dat valt erg mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
Iconlast schreef op zondag 29 juni 2025 @ 15:37:
[...]

Reviews op trustpilot: Starlink reviews | Bekijk consumentenreviews over starlink.om https://nl.trustpilot.com/review/starlink.com
Reviews bij Coolblue: 8,7/10
https://www.coolblue.nl/p...-kit.html#product-reviews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
Trustpilot heb je veelal mensen die pissig zijn, nauwelijks mensen die tevreden zijn gaan daarheen om wat neer te zetten. Plus je ziet ook direct een hele lading trollen tussen die Elon haat hebben. Ik vertrouw meer op reviews van ‘geverifieerde’ kopers/gebruikers. Zoals bijvoorbeeld @Lecenten ook aangeeft bij CoolBlue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
Oh ja had ik ook gezien! Jammer dat ze geen adapter hebben, die heb ik wel nodig als ik bypass mode ga gebruiken. Snap niet zo goed hoe de accessoires store werkt, volgens mij moet je eerst abbo hebben dat je er daarna in kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
Je moet een account hebben, abonnement denk ik niet.

Maar welke adapter bedoel je. Je zet de Starlink router in bypass mode, op de Starlink router zit een ethernet aansluting en daar sluit je je eigen router op aan. De Starlink router zorgt dan alleen voor de stroom voor de schotel.

[ Voor 58% gewijzigd door Lecenten op 29-06-2025 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Account krijg je volgens mij alleen als je klant bent. Als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
Dat klopt inderdaad, ik kan me herinneren dat je vroeger wel een account aan kon maken voordat je bestelde. Nu doe je dat zo te zien bij de bestelling, of bij het activeren als je via Coolblue koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
Lecenten schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:48:

Maar welke adapter bedoel je. Je zet de Starlink router in bypass mode, op de Starlink router zit een ethernet aansluting en daar sluit je je eigen router op aan. De Starlink router zorgt dan alleen voor de stroom voor de schotel.
Ik denk dat hij de ethernet adapter bedoelt, die had ik wel nodig.

https://www.starlink.com/...mer-ethernet-adapter-gen2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
Als je nu bestelt krijg je een Gen 3 en de bijbehorende router heeft 2 ethernet aansluitingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iconlast
Lecenten schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:48:

https://www.starlink.com/...f7-d2b9-d74a-801e31ad9f6a is alleen met gen2 geloof ik dan, met gen3 kan het zonder. Dat scheelt!

Ik weet nu iig wat ik ga doen, morgen Kpn herken voor gratis glasvezel, kan dat niet dan bespreken of de 2300 waard is en anders starlink. Bedankt iedereen!

[ Voor 13% gewijzigd door Iconlast op 29-06-2025 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
Iconlast schreef op zondag 29 juni 2025 @ 15:34:
[...]
Ga ik toch ff bellen hoe het zit, ben bang dat ze alsnog refereren naar main. Al hoewel ik dit heb gevonden: https://netwerk.kpn.com/formulieren/toestemming/
Nu verwijzen ze je door, als ze je koper kabel doorknippen móeten ze wel glas bij je neerleggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
Jpiek schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:21:
[...]

Nu verwijzen ze je door, als ze je koper kabel doorknippen móeten ze wel glas bij je neerleggen...
Was ik al bang voor... Maar ik ga het toch proberen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Lecenten schreef op zondag 29 juni 2025 @ 14:59:
[...]
Er is natuurlijk wel OneWeb. Nog geen grote speler maar ze hebben 540 sats in omloop.

Sommigen zijn gelanceerd via de Russen, anderen via SpaceX. Het vreemde is wel dat ze zich alleen richten op zakelijke gebruikers.

Wat dat betreft vind ik het ook gek dat ze met dat nieuwe initiatief niet bij OneWeb aan zijn wezen kloppen voor op zijn minst samenwerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Llopigat schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:53:
[...]

Er is natuurlijk wel OneWeb. Nog geen grote speler maar ze hebben 540 sats in omloop.

Sommigen zijn gelanceerd via de Russen, anderen via SpaceX. Het vreemde is wel dat ze zich alleen richten op zakelijke gebruikers.

Wat dat betreft vind ik het ook gek dat ze met dat nieuwe initiatief niet bij OneWeb aan zijn wezen kloppen voor op zijn minst samenwerking.
OneWeb is ooit gered door de Britse overheid .. en na de fusie met Eutelsat hebben ze een een speciaal aandeel gehouden in het fusie bedrijf. Dus ...het is buiten de EU .. en vandaar dat de EU niet met OneWeb verder gegaan is.
Zie ook deze link:
https://www.gov.uk/govern...eweb-merger-with-eutelsat

[ Voor 5% gewijzigd door duvekot op 29-06-2025 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
duvekot schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:00:
[...]

Momenteel is er ook een actie met gratis set voor residentieel maar dan moet je wel de 50E/mnd versie nemen. Je rekent 99 euro af bij levering en het werkt volgens SL als volgt:

Je hebt al betaald voor de service van de eerste maand bij het afrekenen. Er is een tegoed van 50 € toegevoegd aan uw account. Uw factureringscyclus begint bij activering of 30 dagen na levering, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.

Ik ben in afwachting van levering maar hoor prima verhalen hierover. We gaan het zien. Na 12 maanden ga ik wel over op Lite abo. Heb vernomen dat die waarschijnlijk niets scheelt qua snelheid in mijn regio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lecenten
Die actie is in Belgie, in Nederland is op dit moment de Mini gratis bij een 12 maands abonnement. Ik dacht tot en met 30 juni dus vandaag voor het laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Lecenten schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:52:
Die actie is in Belgie, in Nederland is op dit moment de Mini gratis bij een 12 maands abonnement. Ik dacht tot en met 30 juni dus vandaag voor het laatst.
Je hebt helemaal gelijk! Dacht dat de actie in beide landen was. Excuus! Ik zie dat je dan wel de Lite versie kan nemen? Klopt dit of is mijn site weer raar aan het doen omdat ik vanuit BE kijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb al gezocht op internet en wilde toch even mijn bevindingen controleren met gebruikers van Starlink. Als ik het goed heb kan ik niet een Starlink Residential account of abonnement gebruiken in twee landen hiervoor zou ik dan de Roam variant moeten hebben?

Ik zou namelijk Starlink willen nemen in Londen omdat daar geen glasvezel beschikbaar is. Alleen maar internet tot 40Mbps wat toch wat traag is als meerdere mensen willen streamen. Maar ook incidenteel gebruiken als het internet weer eens wegvalt in Singapore. Het idee was om twee schotels te kopen icm. met één account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:11

franssie

Save the albatross

@alienfruit edit verkeerd gelezen

[ Voor 63% gewijzigd door franssie op 30-06-2025 18:23 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
alienfruit schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:14:
Ik heb al gezocht op internet en wilde toch even mijn bevindingen controleren met gebruikers van Starlink. Als ik het goed heb kan ik niet een Starlink Residential account of abonnement gebruiken in twee landen hiervoor zou ik dan de Roam variant moeten hebben?

Ik zou namelijk Starlink willen nemen in Londen omdat daar geen glasvezel beschikbaar is. Alleen maar internet tot 40Mbps wat toch wat traag is als meerdere mensen willen streamen. Maar ook incidenteel gebruiken als het internet weer eens wegvalt in Singapore. Het idee was om twee schotels te kopen icm. met één account.
Onder 1 Starlink account kan je wel twee abonnementen hebben lopen .. dus idd met twee losse antennes en eigen maandelijkse kosten. En je kan die abonnementen "pauzeren/opzeggen" en weer activeren als je er weer gebruik van wil maken, maar dat kan alleen als er voldoende capaciteit beschikbaar is. Nu is dat op dit moment geen probleem, maar eerder was er een capaciteit probleem rondom Londen. Singapore is wel een uitdaging .. omdat ze daar allemaal maar Starlink Business mogen aanbieden. Dus dat moet je ook even goed uitzoeken.

Roam zou ook kunnen, maar dan moet je dus wel de antenne heen en weer nemen. En let ook goed op of je wel voldoende zicht naar boven hebt .. tussen een aantal hoge wolkenkrabbers zal Starlink het niet echt lekker doen.

Kijk dus goed of Starlink wel de juiste oplossing is voor je probleem .. wie weet is een 4G/5G oplossing goedkoper en flexibeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
En wat is jullie ervaring met: Starlink in combinatie met apps van Ziggo en KPN niet ideaal | Totaal TV https://share.google/6gVW6OPejNxP6Jy4o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpiek
geen ervaring met de apps, maar bv https://tv.kpn.com/ werkt probleemloos (binnen de EU iig)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio
  • Laatst online: 09:27

Rio

Ik heb al een boek

Iconlast schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 04:27:
En wat is jullie ervaring met: Starlink in combinatie met apps van Ziggo en KPN niet ideaal | Totaal TV https://share.google/6gVW6OPejNxP6Jy4o
Ik kijk wel ns wat via de Ziggo app en dat gaat probleemloos.
Ik heb maar 1 nadeel ontdekt aan Starlink en dat is de eigenaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iconlast
Rio schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:22:
[...]

hahaha ja dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Rio schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:22:
[...]

Voor mij juist de reden waarom ik het koop. :)

Ieder zijn ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lecenten
Awesomo4k schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:50:
[...]

Je hebt helemaal gelijk! Dacht dat de actie in beide landen was. Excuus! Ik zie dat je dan wel de Lite versie kan nemen? Klopt dit of is mijn site weer raar aan het doen omdat ik vanuit BE kijk?
De Mini is in Nederland alleen gratis bij een 12 maand Residential abonnement, niet bij Lite.

En ondanks dat het vandaag 1 juli is geldt de actie nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecenten
Heeft iemand ervaring met VOIP via Starlink. Gaat om een Nederlands nummer voor vaste telefonie.

Welke provider en welke VOIP adapter ?

Mijn idee is om zoiets te gebruiken:
https://www.amazon.nl/Int...ay-Poorten/dp/B07MLQYYT5/

[ Voor 30% gewijzigd door Lecenten op 04-07-2025 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Lecenten schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:59:
Heeft iemand ervaring met VOIP via Starlink. Gaat om een Nederlands nummer voor vaste telefonie.

Welke provider en welke VOIP adapter ?

Mijn idee is om zoiets te gebruiken:
https://www.amazon.nl/Int...ay-Poorten/dp/B07MLQYYT5/
Wel ervaring met VoWiFi met Vodafone gaat via de Starlink .. en dat was geen probleem ...

En Starlink levert gewoon IP verkeer .. dus zou gewoon prima moeten werken met welke IP apparaat dan ook .. dus ook ATAs. De latency is laag genoeg om geen enkel probleem te hebben.

Die ATA ziet er uit als een Chinese knock off van de oude Linksys/Cisco ATAs .. bij dat soort producten zou ik toch graag willen weten wie er precies achter zit en wat de firmware allemaal kan doen etc.
Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste