Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-07 23:45
Techmo heeft een nieuwe video gemaakt van de battery drain in een real world scenario.
(vergelijking tussen de S24 snapdragon, S24 Exynos en de S23. )
YouTube: Ultimate Exynos vs Snapdragon Battery Test | S24 vs S24 vs S23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:13
Tec7lol schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:35:
Techmo heeft een nieuwe video gemaakt van de battery drain in een real world scenario.
Conclusie: de Exynos 2400 in de 'Europese' S24 is niet alleen minder efficient dan de Snapdragon 8 gen 3 in de 'Amerikaanse' S24, maar ook minder efficient dan de SD 8 gen 2 in de S23. De Exynos S24 loopt sneller leeg dan de S23, terwijl die een kleinere batterij heeft dan de S24.
Aangezien hét grote verkooppunt van de S24-serie eigenlijk Samsung AI was, en die functionaliteiten over een tijdje ook naar de S23-serie komen, is de (ook nog eens fors goedkopere) S23 een beter toestel dan de S24.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:41
4% batterij verschil met gen2 tenzij jij de test vaak genoeg herhaalt is dit niet significant genoeg. Gen3 is duidelijk beter maar ik wil geen Ultra.

Vergeleken met de Exynos 2200 is het wel een flinke stap vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Of-Aaargh schreef op zondag 18 februari 2024 @ 12:57:
[...]

Conclusie: de Exynos 2400 in de 'Europese' S24 is niet alleen minder efficient dan de Snapdragon 8 gen 3 in de 'Amerikaanse' S24, maar ook minder efficient dan de SD 8 gen 2 in de S23. De Exynos S24 loopt sneller leeg dan de S23, terwijl die een kleinere batterij heeft dan de S24.
Aangezien hét grote verkooppunt van de S24-serie eigenlijk Samsung AI was, en die functionaliteiten over een tijdje ook naar de S23-serie komen, is de (ook nog eens fors goedkopere) S23 een beter toestel dan de S24.
In de Tweakers review van de S24U zie je bij de benchmarks op wifi de S24+ beter scoren qua batterij dan de S24U. En op 5G precies andersom. Dus het is situatie afhankelijk.
review: Samsung Galaxy S24 Ultra - Een snufje titanium en een schep AI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:30

TTLCrazy

Listen to Frankie

Zijn er nog mensen die er aan denken een S24 uit America te bestellen ivm de SDG3 chip ? Dan heb je waarschijnlijk maximaal 4G ipv 5G, hoewel als ik kimovil check, ijkt het dat 5G gewoon gaat werken ?

Ik wil wel een S24 vanwege de kleine vormfactor en 7 jaar updates, maar dus eigenlijk niet de Exynos. Garantie begrijp ik dat dat heel moeilijk wordt, maar ik ben bereid dat risico te lopen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
TTLCrazy schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 07:42:
Zijn er nog mensen die er aan denken een S24 uit America te bestellen ivm de SDG3 chip ? Dan heb je waarschijnlijk maximaal 4G ipv 5G, hoewel als ik kimovil check, ijkt het dat 5G gewoon gaat werken ?

Ik wil wel een S24 vanwege de kleine vormfactor en 7 jaar updates, maar dus eigenlijk niet de Exynos. Garantie begrijp ik dat dat heel moeilijk wordt, maar ik ben bereid dat risico te lopen.
Is het dan niet veel handiger om een S23 te kopen? Vrijwel gelijk aan de Snapdragon S24, en veel goedkoper. En gegarandeerd updates t/m Android 17 (2027).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Of-Aaargh schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:29:
[...]

Is het dan niet veel handiger om een S23 te kopen? Vrijwel gelijk aan de Snapdragon S24, en veel goedkoper. En gegarandeerd updates t/m Android 17 (2027).
Daar heb ik inderdaad aan zitten denken, is ook een goed alternatief. Ik vind de vormfactor S24 wel iets mooier. Ik vind het ook een raar idee om een nieuwe vorige generatie smartphone te kopen. Dus tja...

Keuzes, keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:48

d0s

sssst

Ik zou het zeker overwegen. De s23 is nog steeds een snelheidsmonster met geweldige batterij. Zal qua prijs ook interessant zijn (meestal via ing ics of icm een maandabonnement bij een provider)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:37
@TTLCrazy , wat heb je uiteindelijk gedaan?

Ik zit nu op een Pixel 5 maar wil upgraden en zie de S24 als de enige optie maar heb ook liever SD dan EX. De S23 is een optie maar is wel iets duurder ivm de KPN actie en zakelijk kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

@Card Nox Ik heb de S24 gehaald, lekker kleine smartphone. Geen spijt van :)

edit: gewoon de Exynos versie

[ Voor 17% gewijzigd door TTLCrazy op 21-04-2024 07:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Card Nox schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 23:05:
Ik zit nu op een Pixel 5 maar wil upgraden en zie de S24 als de enige optie maar heb ook liever SD dan EX. De S23 is een optie maar is wel iets duurder ivm de KPN actie en zakelijk kopen.
Kijk eens vanuit een andere invalshoek en lees de reviews en benchmarks. Voldoet de S24 dan aan wat je nodig hebt of niet? Economisch is het de betere keuze voor jou door lagere aanschaf en met software ondersteuning tot in ieder geval 2031. Want als de S24 verstandig de beste keuze is, maar je gevoel iets anders wil, moet je portemonnee de prijs betalen en voor een S23 gaan, een S24 importeren met SD, of een ander merk toestel kopen. Ergens moet een concessie gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:59
maartenmk schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 21:57:
Volgende video, hier wel een fors verschil in accuduur, maar dan (spoiler alert ;-) in het voordeel van de Exynos.

YouTube: Galaxy S22 Ultra Battery Drain Test - Exynos 2200 vs Snapdragon 8 Gen 1
Heb vorige week de A55 (Exynos) aangeschaft en de accuduur is echt ongelofelijk bijna 3 dagen. Had hiervoor een Oneplus 11 5G (Snapdragon) en die was met dezelfde apps en gebruik na 1 dag leeg. Kan natuurlijk dat Samsung de apps default beter heeft geoptimaliseerd voor barrerijduur maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:37
swhnld schreef op zondag 21 april 2024 @ 07:21:
[...]
Voldoet de S24 dan aan wat je nodig hebt of niet?
100% alleen had ik hem graag wat kleiner gehad. Ben maar een light user en vind foot kwaliteit het belangrijkste. Had liever de Pixel 8 gehad maar die is weer groter.. Zenfone 10 overwogen maar de korte software support vind ik wel een tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
Ben in de markt voor een S24, eerst was ik overtuigd, na het kijken van een paar Exynos vs. SD filmpjes natuurlijk weer niet en overweeg ik misschien toch de S23.

- zijn er andere redenen om toch voor een S24 te kiezen?
- is er al iets van optimalisatie voor de Exynos variant gekomen inmiddels?

Gamen en zo doe ik niet op m’n smartphone. Dus die maximale performance zal ik toch nooit aanspreken. Maar hij moet wel stabiel, betrouwbaar en zuinig zijn.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:41
Darks schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:55:
Ben in de markt voor een S24, eerst was ik overtuigd, na het kijken van een paar Exynos vs. SD filmpjes natuurlijk weer niet en overweeg ik misschien toch de S23.

Gamen en zo doe ik niet op m’n smartphone. Dus die maximale performance zal ik toch nooit aanspreken. Maar hij moet wel stabiel, betrouwbaar en zuinig zijn.
Wat ik van de vergelijkingen begrijp is dat de Exynos net zo zuinig is als de S23.
Ik heb de S24+ omdat de prestaties niet slechter zijn en vanwege de hogere resolutie.

De Exynos is gewoon goed en alleen zuinigheid op 5g was nog niet optimaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Darks schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:55:

Exynos is zuiniger met accu op wifi, minder zuinig op 5G (zie de benchmarks op de Tweakers review). S24 heeft nog 7 jaar updates, S23 nog 4 jaar.
Verder is de software op alle Samsung telefoons gelijk qua stabiliteit.
Of de S24 jou toestel wordt is voor jezelf om te bepalen. Wat gebruik je nu, hoeveel uur per dag zit je op het scherm, zit je altijd of nooit op wifi. Als de benchmarks aangeven dat je x uur iets kan doen, en jij doet het x uur of minder per dag, weet je genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saskiaton
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08-06 16:19
Mijn oude telefoon (OnePlus Nord) krijgt geen beveiligingsupdates meer, dus ik ben toe aan een nieuwe telefoon. De S24 klinkt goed, behalve dan de batterij. Ik vind het toch wel fijn dat een telefoon normaal gesproken een dag mee kan gaan zonder tussendoor op te laden. Ik browse, speel soms simpele spelletjes en ingress wat. Dus geen heavy user en ook niet de hele dag met de mobiel bezig. Ik ben wel van plan hem weer veel jaar te gebruiken, dus over 4 jaar moet ie ook nog wel een dag mee gaan.

Ik ben binnenkort in de VS en daar hebben ze wel de Snapdragon in de S24, maar ik heb geen idee wat de nadelen zijn van hem daar kopen (behalve potentieel de garantie als het naar de winkel moet worden gestuurd). Ik snap niet alles wat er op https://www.kimovil.com/e...ker/NL/samsung-galaxy-s24 staat. 4G is voor mij prima snel genoeg internet. Heeft iemand hier meer informatie over?

De S23 is een mooi alternatief, vind het alleen jammer dat die nog maar 3.5 jaar updates krijgt (veel korter dan de S24).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
saskiaton schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:21:
Mijn oude telefoon (OnePlus Nord) krijgt geen beveiligingsupdates meer, dus ik ben toe aan een nieuwe telefoon. De S24 klinkt goed, behalve dan de batterij. Ik vind het toch wel fijn dat een telefoon normaal gesproken een dag mee kan gaan zonder tussendoor op te laden. Ik browse, speel soms simpele spelletjes en ingress wat. Dus geen heavy user en ook niet de hele dag met de mobiel bezig. Ik ben wel van plan hem weer veel jaar te gebruiken, dus over 4 jaar moet ie ook nog wel een dag mee gaan.

Ik ben binnenkort in de VS en daar hebben ze wel de Snapdragon in de S24, maar ik heb geen idee wat de nadelen zijn van hem daar kopen (behalve potentieel de garantie als het naar de winkel moet worden gestuurd). Ik snap niet alles wat er op https://www.kimovil.com/e...ker/NL/samsung-galaxy-s24 staat. 4G is voor mij prima snel genoeg internet. Heeft iemand hier meer informatie over?

De S23 is een mooi alternatief, vind het alleen jammer dat die nog maar 3.5 jaar updates krijgt (veel korter dan de S24).
Je moet voor jezelf even nagaan of je langer dan 4 jaar wil doen met je smartphone. Indien nee, dan is de S23 ook een prima keuze. Ook als er geen beveiligingsupdates meer verschijnen is een telefoon trouwens niet meteen onbruikbaar. Plus Samsung rolt af en toe ook nog extra beveiligingsupdates uit voor oudere telefoons. Het updatebeleid is een stuk beter dan dat van Oneplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saskiaton
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08-06 16:19
Ik vind het geen probleem om langer dan 4 jaar met een telefoon te doen. Meestal stoppen security updates eerder dan dat ik zou willen stoppen met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07 15:37
Tec7lol schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:35:
Pooehh ik zat nu naar een S24 te kijken, maar vooral ook voor een lange accuduur. Dan valt dat wel erg tegen dat er geen snapdragon in zit in Europa zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Santee schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 00:33:
[...]

Pooehh ik zat nu naar een S24 te kijken, maar vooral ook voor een lange accuduur. Dan valt dat wel erg tegen dat er geen snapdragon in zit in Europa zeg :/
Even wachten op de S25(mogelijk weer allemaal Snapdragons zoals de S23) of een grotere telefoon zoals de S24 FE overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07 15:37
RepareerDroid schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:04:
[...]
Even wachten op de S25(mogelijk weer allemaal Snapdragons zoals de S23) of een grotere telefoon zoals de S24 FE overwegen.
Die heeft een Exynos 2400e. Ik heb toch maar de S24 besteld met inruilen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Santee schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:27:
[...]

Die heeft een Exynos 2400e. Ik heb toch maar de S24 besteld met inruilen ;)
De 2400e is mogelijk zuiniger dan de 2400. De eerste reviews lijken dat i.i.g. te suggereren. En de FE heeft gewoon een grotere accu dan de S24. Maar als je niet constant op 5G zit is de accuduur van de S24 ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 17:46
RepareerDroid schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:38:
[...]

De 2400e is mogelijk zuiniger dan de 2400. De eerste reviews lijken dat i.i.g. te suggereren. En de FE heeft gewoon een grotere accu dan de S24. Maar als je niet constant op 5G zit is de accuduur van de S24 ook prima.
De 2400e is zuiniger, omdat 'ie lager geklokt is dan de 2400, en dus ook trager, ja.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:29:
[...]

De 2400e is zuiniger, omdat 'ie lager geklokt is dan de 2400, en dus ook trager, ja.
De vraag is merk je uberhaupt dat de 2400e trager is? Zo groot lijkt het verschil niet. Het blijft in ieder geval een vrij rappe SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-06 10:59
RepareerDroid schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:04:
[...]
De vraag of de 8 gen 4 zuiniger is dan een 8 gen 2 in de S23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:10
Ik heb zowel een S23 en een S24 (en nog een S24 Ultra) naast mekaar.

Voldoen alle 3 super trouwens. Toch zijn er grappige verschillen die niet perse naar het toestel of de processor terug te leiden zijn, maar bij gebruik wel opvallen:

De S23 heeft een tijdje 'gehaperd'. Na ontgrendelen geen apps (direct) willen openen. Via aan/uit-knop uitdrukken, opnieuw aan en allemaal weer direct goed. Niet recent meegemaakt,

De S24 gebruikt meer accu omdat ik die vaker onderweg als hotspot gebruik. Daarbij wordt hij ook warm. Logisch dus. Buiten dat, een enkele keer veel leger dan verwacht -midden op de dag- door zoals lijkt Google Playservices.

Uiteraard die eens afgesloten (geforceerd), cache weg gegooid en dan weer niet meegemaakt.

Alle toestellen trouwens op NOVA en redelijk identiek in de software die erop staat. De S23 wordt heel weinig gebruikt trouwens. De S24 en S24U dagelijks mee onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bij mijn zoektoch naar zowel een nieuwe Samsung smartphone en tablet heb ik met zowel Exynos als Snapdragon kunnen stoeien. Eerst dus een S22 Ultra in huis gehad met Exynos maar op de een of andere manier viel mij die tegen. Op zich was de snelheid in zijn algemeenheid wel goed maar soms opeens van die vreemde vertragingen. Daarna dan een S23 Ultra gekocht met Snapdragon 8 Gen 2 maar die toch wel opmerkelijk sneller is. Althans zo in algemeen gebruik zal het niet zoveel uit maken maar vooral wel met dingen als installeren van updates.

Hetzelfde verhaal een beetje met tablets en ik meerdere tablets getest heb van o.a. Samsung met Exynos als ook andere merken met Mediatek en dan eerdere gen Snapdragon's. Eerlijk gezegd vielen mij eigenlijk de Samsung's met Exynos toch wat tegen en zelfs enkele tablets met Mediatek waren aanmerkelijk sneller. Niet dat het nu dan die Exnynos tablets trage slakken waren maar toch minder soepel. Uiteindelijk dan gekozen voor een Tab S9 Ultra met een Snapdragon 8 Gen 2 en tja, dat werkt gewoon soepel en probleemloos.

Nu heb ik soms ook wel een beetje het idee dat het deels ook met de combinatie soc, drivers, Android te maken heeft en misschien niet zozeer de pure cpu kracht. Opvallend vind ik namelijk dat de Exynos soc's alleen bij bepaalde handelingen gewoon trager zijn, of plots opeens even zeg maar een rustpauze nemen. Om vervolgens bij andere taken gewoon heel soepel te werken, vaag, maar daarom mijn voorkeur toch richting Quallcom gaat.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste