• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 16:03
Nu dat de update is begonnen met de uitrol verwacht ik vanaf morgen in 1x een hele lading reviews en wat meer performance en accu inhoudelijke content op Youtube.
De unboxing en camera comparisons hebben we nu zat van kunnen zien.

• Bomberman71
formant schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 02:08:
Geheel met bomberman eens, bottomline is dat het eigenlijk 2 verschillende producten zijn, waarbij de "betere" optie omgerekend 1050 euro kost. Dat je die keuze niet kan maken is wrang, ik wil best een ultra en geloven dat het een nog steeds een goed apparaat is echter kan het je niet ontgaan dat je (wederom) meer betaald voor minder.
Je ziet ook echt diversiteit ontstaan onder de 'Samsung Knights' ... De fanboys van Samsung waar nu 2 kampen ontstaan omdat je een groep hebt die het beu is om ieder jaar te moeten settlen vanwege die gare Exynos.
Dit zijn echte liefhebbers dus die kiezen geen Xiaomi ofzo en zullen ook geen IOS gaan draaien.

Ik vind het ook triest en nu na zoveel jaar maakt Samsung zich belachelijk, zeker na alle hype en het pochen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 16:00
Ik denk dat de snapdragon fans echt een loud minority zijn.

Plus ik snap je gedrag niet zo goed. Niemand verplicht je een Samsung device te kopen ofzo. Sowieso nogal bijzonder hoe emotioneel je kan worden over een soc, maar dat zal aan mij liggen

[ Voor 23% gewijzigd door 418O2 op 24-02-2022 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjberkhof
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-12-2024
brouwerchris schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:21:
[...]

FYI:
Samsung fabriceert op hetzelfde 4nm system van ASML de 8gen1 voor Qalcom
En de yield van qualcomm was echt absurd slecht (30% ish). De yield van de exynos2200 schijnt nog slechter te zijn geweest.

Het zou dus voor de zaken een pro move van samsung zijn om de yield approval test zodanig naar beneden te halen (door bijvoorbeeld de specs bij te stellen) dat er meer bruikbare chips onder de streep geproduceerd worden.

Voor ons dus jammer want dan heb je dus gewoon een mindere chip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
[...]

FYI:
Dat wilt niet zeggen dat ze beiden dezelfde normen hanteren.
Van een waver zijn er altijd chip die niet acceptabel zijn en het is de keuze van het bedrijf welke chips alsnog gebruikt worden.
Qualcomm 8Gen1 is een duurdere soc dus die kunnen iets kritischer zijn en dat terwijl Samsung de prijs wat lager wilt houden (meer marge) en dus de eisen bijstellen.

Het zou maar zo kunnen.
1 ding is 100% zeker, we hebben nog nooit zoveel controverse gezien bij een release en zoveel verschil qua performance, het is een grote puinhoop wat dat betreft.
Ik benijd Iphone users wel op dat vlak ! Altijd dezelfde hoge kwaliteit en de nieuwe soc is altijd (flink) sneller als de vorige zonder in te boeten qua efficientie.

Wat je nu ziet is een zooitje, allemaal aannames, men rekent op updates, en mischien draait het dan rond kerstmis zoals het zou moeten lopen.
Samsung houd wijs zijn mond dicht.

• Bomberman71
418O2 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:46:
Ik denk dat de snapdragon fans echt een loud minority zijn.

Plus ik snap je gedrag niet zo goed. Niemand verplicht je een Samsung device te kopen ofzo. Sowieso nogal bijzonder hoe emotioneel je kan worden over een soc, maar dat zal aan mij liggen
Ik snap je heel goed hoor.
Je mag hier niet meer kritisch zijn want als je het er niet mee eens bent dan kraak je het af en oh wee als je dat doet hier op het forum ...... Je moet dan maar lekker weg gaan, lekker makkelijk.
Sorry, maar ik ben een Samsung liefhebber en heb er genoeg gehad om mijn mening op een normale manier hier te uitten.
Als je mijn posts vervelend vind dan lees je ze maar niet.

Dit is het topic tussen de 2x soc's dus daar zal je kritische noten zien en dat kan overkomen als gezeur.
Als je daar niet tegen kan dan raad ik je aan het reguliere S22 topic te lezen, dat is een stuk zachter en wellicht beter geschikt voor je. :)F

• 418O2
Je doet alsof het niet mag of je weg moet, maar dat zeg ik toch niet? Ik stip alleen aan dat het echt bijna niemand wat boeit verder. Vraag me ook af of jij het in de praktijk zou merken.

En waarom je in godsnaam hier zoveel moeite in wil steken, er zijn tig aanbieders, waarom zoveel moeite in Samsung steken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 11:31
@Bomberman71
Over aannames gesproken, jij baseert bijna alles op gevoel en dus aannames.

Daarmee zeg ik niet dat alles magisch perfect zal lopen. Die andere kant op zijn ook aannames, vaak wel met meer feiten gedaan, maar ook dat is nog niet te voorspellen.

Sowieso is het allemaal een beetje fantasie op het moment, want er is simpelweg niet genoeg informatie om een degelijk uitspraak te doen voor de S22 chips en verschillen.

De mensen die het hardst roepen, zijn de mensen waar je het minst iets van aan kan nemen. Waarom? Er zijn simpelweg nog geen conclusies te trekken. Dus niet geloofwaardig als je die nu wel trekt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:06

MaDLiVe

.-Observer-.

De snelheid kan mij persoonlijk wel wezen. Wat ik echt belangrijk vind in de keuze is of er grote verschillen zitten in de beeldverwerking van de cameras. Dat zag je in de vorige generatie wel eens gebeuren. Wat mij betreft zijn het dan echt twee verschillende telefoons. Ik kijk op dit moment nog even de kat uit de boom tot er meer duidelijk is mbt de twee SOCs waarbij beeldverwerking en accu de belangrijkste aspecten zijn voor mij.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Bomberman71
418O2 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:46:
Je doet alsof het niet mag of je weg moet, maar dat zeg ik toch niet? Ik stip alleen aan dat het echt bijna niemand wat boeit verder. Vraag me ook af of jij het in de praktijk zou merken.

En waarom je in godsnaam hier zoveel moeite in wil steken, er zijn tig aanbieders, waarom zoveel moeite in Samsung steken?
Als je het in de praktijk niet zou merken dan moet je je afvragen waarom mensen een 1100+ euro device kopen.
Het verschil in camera tussen de ultra en een 800 euro pixel 6 zie jij ook niet, met tests zien we het door te pixel peepen en veel is gebaseerd op smaak.
Voor de performance hoeft het ook niet want je geeft aan dat je dat niet zou merken.
Kortom, waarom zou men het dan moeten kopen ?

Ik denk dat het duidelijk is, men betaald de hoofdprijs en men wilt dan het beste, zo moeilijk is dat niet om te snappen.
Als je dat niet snapt dan snap ik niet wat je hebt te zoeken bij een ultra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kyunikeon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:42
Bomberman71 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:15:
[...]

Als je het in de praktijk niet zou merken dan moet je je afvragen waarom mensen een 1100+ euro device kopen.
Het verschil in camera tussen de ultra en een 800 euro pixel 6 zie jij ook niet, met tests zien we het door te pixel peepen en veel is gebaseerd op smaak.
Voor de performance hoeft het ook niet want je geeft aan dat je dat niet zou merken.
Kortom, waarom zou men het dan moeten kopen ?

Ik denk dat het duidelijk is, men betaald de hoofdprijs en men wilt dan het beste, zo moeilijk is dat niet om te snappen.
Als je dat niet snapt dan snap ik niet wat je hebt te zoeken bij een ultra.
Of gewoon omdat mensen het nieuwste van het nieuwste willen hebben ongeacht performance. Er zijn genoeg mensen die na een jaar of 2 hun mobiel zat zijn. Je kijkt tenslotte naar iets wat je al "lang" hebt.

• Bomberman71
Koldur schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:05:
@Bomberman71
Over aannames gesproken, jij baseert bijna alles op gevoel en dus aannames.

Daarmee zeg ik niet dat alles magisch perfect zal lopen. Die andere kant op zijn ook aannames, vaak wel met meer feiten gedaan, maar ook dat is nog niet te voorspellen.

Sowieso is het allemaal een beetje fantasie op het moment, want er is simpelweg niet genoeg informatie om een degelijk uitspraak te doen voor de S22 chips en verschillen.

De mensen die het hardst roepen, zijn de mensen waar je het minst iets van aan kan nemen. Waarom? Er zijn simpelweg nog geen conclusies te trekken. Dus niet geloofwaardig als je die nu wel trekt.
Ik roep veel en al lange tijd. Als je gaat kijken dan zie je dat ik tot op heden gelijk heb gehad.
Noem het aannames, noem het geschiedenis, noem het iets.
Ik was 1 van de weinigen die zei dat men te veel verwachte van de AMD soc en dat het zou tegenvallen en tot op heden wijst alles die richting op.

Natuurlijk worden er uitspraken gedaan die niet altijd op harde feiten zijn gebaseerd maar als alles vaag is en niemand met feiten komt dan gaan mensen aannames doen en dat is heel normaal op een discussie forum.
Als we alleen maar moeten wachten op de harde feiten dan kan je iedere dicussie forum wel opdoeken want dan is het alleen maar geschiedenis les.

• Bomberman71
kyunikeon schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:18:
[...]
Of gewoon omdat mensen het nieuwste van het nieuwste willen hebben ongeacht performance. Er zijn genoeg mensen die na een jaar of 2 hun mobiel zat zijn. Je kijkt tenslotte naar iets wat je al "lang" hebt.
Dan kun je geld besparen voor het model van vorig jaar te kopen en dus toch weer wat nieuws te hebben, want je merkt het toch niet begrijp ik net uit een vorig bericht.

Mij hoef je niet te overtuigen, ik ben iedere device na 1 jaar zat en zou dan willen upgraden maar het gaat om het feit dat performance verschillen gebagataliseerd worden want je merkt het toch niet.
Mijn mening is duidelijk.

• Bomberman71
MaDLiVe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:13:
De snelheid kan mij persoonlijk wel wezen. Wat ik echt belangrijk vind in de keuze is of er grote verschillen zitten in de beeldverwerking van de cameras. Dat zag je in de vorige generatie wel eens gebeuren. Wat mij betreft zijn het dan echt twee verschillende telefoons. Ik kijk op dit moment nog even de kat uit de boom tot er meer duidelijk is mbt de twee SOCs waarbij beeldverwerking en accu de belangrijkste aspecten zijn voor mij.
Ik doe dat ook, ik laat me geen druk opleggen door een Earbuds Pre-order ofzo.
Ondertussen kijk ik naar de Xiaomi 12 Ultra en de Rog 6 van Asus.

• Bomberman71

Ik ben een Samsung liefhebber en vind het 1 van de meer completere toestellen die je tegenwoordig kan kopen.
Heb er echt naar uit gekeken en hoopte voor het beste.
Maar ik staar me niet blind op Samsung en kan ook voor Xiaomi of weer een Asus gaan en dan gewoon concessies doen op bepaalde vlakken.

• Bomberman71
Hm, niet veel verschil ... Ik had het duidelijk hoger verwacht (SD > Exy).
Nu is het nog lastiger om een rode draad te vinden in dit geheel.
Eens kijken wat de update gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• formant
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-04 14:54
Bomberman71 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:25:
[...]

Ik ben een Samsung liefhebber en vind het 1 van de meer completere toestellen die je tegenwoordig kan kopen.
Heb er echt naar uit gekeken en hoopte voor het beste.
Maar ik staar me niet blind op Samsung en kan ook voor Xiaomi of weer een Asus gaan en dan gewoon concessies doen op bepaalde vlakken.
Ik kan nog wel wachten tot de update er is, ik verwacht niet veel overhead maar er zit wel een lock op de soc om waarschijnlijk een hoop issues te onderdrukken met de release.

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-05 18:58
Bomberman71 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:30:
[...]

Hm, niet veel verschil ... Ik had het duidelijk hoger verwacht (SD > Exy).
Nu is het nog lastiger om een rode draad te vinden in dit geheel.
Eens kijken wat de update gaat doen.
Het is niet helemaal duidelijk of het komt door de slechte optimalisatie van Genshin of dat Samsung de snapdragon throttled om te matchen met de exynos.

• Bomberman71
formant schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:31:
[...]

Ik kan nog wel wachten tot de update er is, ik verwacht niet veel overhead maar er zit wel een lock op de soc om waarschijnlijk een hoop issues te onderdrukken met de release.
Mee eens, ik zie het wel.
Voordeel dat ik heb is dat ik NIET hoef te upgraden. (Heb 3 devices), maar ik wil wel graag weer eens wat anders. In weze een luxe probleem. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
tweakerjunior schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:32:
[...]

Het is niet helemaal duidelijk of het komt door de slechte optimalisatie van Genshin of dat Samsung de snapdragon throttled om te matchen met de exynos.
Ja, jammer dat hij niet wat benchmark erbij doet. Er zijn namelijk nog geen mensen (die ik gezien heb) die beiden toestellen naast elkaar hebben liggen.
Tevens had ik graag gezien wat de S21U nu zou doen met diezelfde Genshin, dat zegt dan namelijk wel wat.

• formant
tweakerjunior schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:32:
[...]

Stutter is wel meer aanwezig op exynos en dat zie je ook terug, snapdragon loopt een stuk soepeler iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:23
[...]

FYI:
Die uitspraak is iets te eenvoudig.
Samsung 4nm proces is anders dan het TSMC 4nm proces.
ASML is een veelgebruikte fabrikant van litho apparatuur om de strukturen/afmetingen af te beelden op het silicium. Dit is niet het gehele IC-proces. Het geheel is een combinatie van veel complexe processtappen. Elke fabrikant heeft zijn eigen "recept" en buiten enkele algemene eigenschappen per proces-node kunnen de verschillen relatief groot zijn.
Indien de opbrengst (ratio goede chips per wafer) laag is kan men mbv zgn binning ook chips selecteren die minder presteren. Deze B-variant wordt vaak nog verkocht als een goedkoper alternatief. Intel heeft dit in het verleden vaker gedaan. Apple M1 chip met 7 CPU cores (ipv 8) is hier ook een voorbeeld van.

• Koldur
Bomberman71 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:20:
[...]

Ik roep veel en al lange tijd. Als je gaat kijken dan zie je dat ik tot op heden gelijk heb gehad.
Noem het aannames, noem het geschiedenis, noem het iets.
Ik was 1 van de weinigen die zei dat men te veel verwachte van de AMD soc en dat het zou tegenvallen en tot op heden wijst alles die richting op.

Natuurlijk worden er uitspraken gedaan die niet altijd op harde feiten zijn gebaseerd maar als alles vaag is en niemand met feiten komt dan gaan mensen aannames doen en dat is heel normaal op een discussie forum.
Als we alleen maar moeten wachten op de harde feiten dan kan je iedere dicussie forum wel opdoeken want dan is het alleen maar geschiedenis les.
Dat is echt geen discussie meer te noemen, dat is van beide kanten roepen zonder onderbouwing.

De ene de de telefoon de grond in trapt en de goede berichten hierbij negeert en de ander die de telefoon de hemel in prijst op alle vlakken zonder de mindere berichten in ogenschouw te nemen.

Van de ervaringen in het S22 topic zijn de ervaringen trouwens in de meeste gevallen positief. Als er problemen zijn, is dit in bijna alle gevallen gekomen door een niet schone installatie of door het bekende Chrome probleem (wat dus niet aan de S22 zelf ligt).

Dan nog, kan het straks een ander verhaal zijn, maar de eerste ervaringen hier op Tweakers zijn over het gemiddeld vrij positief. Ook de accu met wat tweaks. Zie vaak 7+ uur SOT voorbij komen.
Maar de feiten daar zijn, de accu heeft een mindere capaciteit.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• formant
Koldur schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:41:
[...]

Dat is echt geen discussie meer te noemen, dat is van beide kanten roepen zonder onderbouwing.

De ene de de telefoon de grond in trapt en de goede berichten hierbij negeert en de ander die de telefoon de hemel in prijst op alle vlakken zonder de mindere berichten in ogenschouw te nemen.

Van de ervaringen in het S22 topic zijn de ervaringen trouwens in de meeste gevallen positief. Als er problemen zijn, is dit in bijna alle gevallen gekomen door een niet schone installatie of door het bekende Chrome probleem (wat dus niet aan de S22 zelf ligt).

Dan nog, kan het straks een ander verhaal zijn, maar de eerste ervaringen hier op Tweakers zijn over het gemiddeld vrij positief. Ook de accu met wat tweaks. Zie vaak 7+ uur SOT voorbij komen.
Maar de feiten daar zijn, de accu heeft een mindere capaciteit.
Positieve meningen, ja leuk maar daar gaat dit topic niet over.

Het is een feit dat het 2 producten zijn, waarom zou je daar niet kritisch over mogen zijn. De onderbouwing die on topic is, is een valide argument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
formant schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:46:
[...]

Positieve meningen, ja leuk maar daar gaat dit topic niet over.

Het is een feit dat het 2 producten zijn, waarom zou je daar niet kritisch over mogen zijn. De onderbouwing die on topic is, is een valide argument.
Ik zeg nergens dat er niet kritisch over gesproken mag worden, maar dat dit dan wel met feiten onderbouwd moet worden. Beide kanten op. Anders is het een welles nietes discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• formant
Koldur schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:48:
[...]

Ik zeg nergens dat er niet kritisch over gesproken mag worden, maar dat dit dan wel met feiten onderbouwd moet worden. Beide kanten op. Anders is het een welles nietes discussie.
Die discussie is het ook niet, er zijn zat feiten die dit topic bestaansrecht geven.

Het is momenteel praktisch zo dat de SD versie nog optimalisatie krijgt in updates, de exynos kan je kopen in de beta modus. Waarom zou ik vanzelfsprekend daar vertrouwen in hebben, het product verkoopt zichzelf niet zo als je weet de dat SD out of the box er momenteel beter voor staat en omgerekend minder kost.

Dat anderen dat niet boeit heeft niemand in dit topic boodschap aan.

• Koldur
formant schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:57:
[...]

Die discussie is het ook niet, er zijn zat feiten die dit topic bestaansrecht geven.

Het is momenteel praktisch zo dat de SD versie nog optimalisatie krijgt in updates, de exynos kan je kopen in de beta modus. Waarom zou ik vanzelfsprekend daar vertrouwen in hebben, het product verkoopt zichzelf niet zo als je weet de dat SD out of the box er momenteel beter voor staat en omgerekend minder kost.

Vaag verhaal wat je hier neerzet, waar blijkt dit uit dat het feiten zijn?

Als ik jou goed begrijp verwacht jij dat de SD nog optimalisatie krijgt in updates en de Exynos niet? Waar haal je die informatie vandaan?
Waarom is de Exynos in beta modus, ook dat is een complete aanname.

Ik zeg ook nergens dat je ergens vanzelfsprekend vertrouwen in moet hebben. Wat mij duidelijk is uit jouw reactie, is dat je echt maar wat roept hier. En dat is precies het probleem, dat is niet discussiëren, maar gewoon maar aannames doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjberkhof

Waarom zou het niemand boeien btw? Mindere prestaties: kortere levensduur: meer waardeverlies : meer afschrijving. Dit zie je overigens bij alle exynos modellen terug op markplaats. Snapdragon counterparts van de exynos die bij aanschaf goedkoper waren dan de galaxy reeks gaan via mp vaak voor meer geld de deur uit!

Ik denk dat je er best kritisch op mag zijn. Ik vind de s22u verder echt wel een fijne phone op dit moment, maar als die verwachte updates tegenvallen is dat voor mij 100% reden om het merk te mijden. Ik betaal premium, dan wil ik premium. Maar nu lijkt het er steeds meer op dat als je premium wilt je beter 400 euro minder kan betalen en china te sponseren. En dat is erg jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• formant
Koldur schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:02:
[...]

Vaag verhaal wat je hier neerzet, waar blijkt dit uit dat het feiten zijn?

Als ik jou goed begrijp verwacht jij dat de SD nog optimalisatie krijgt in updates en de Exynos niet? Waar haal je die informatie vandaan?
Waarom is de Exynos in beta modus, ook dat is een complete aanname.

Ik zeg ook nergens dat je ergens vanzelfsprekend vertrouwen in moet hebben. Wat mij duidelijk is uit jouw reactie, is dat je echt maar wat roept hier. En dat is precies het probleem, dat is niet discussiëren, maar gewoon maar aannames doen.
Hoezo aanname ? En nee dat is niet wat ik zei... Ik kan tevens net zo goed stellen dat jij hier ook maar iets roept. Het loopt momenteel over met rapportages over de 2200, ik lees er velen momenteel dus als jij een argument hebt ipv van iets te roepen benoem het dan ipv te zeggen dat dat ik of een ander maar iets roept... beetje ironisch omdat je zelf niks te melden hebt hier.

Exynos draait niet zoals t moet en ik snap ook heus dat er een beperking in deze format is als het aan komt op performance voor zowel de 2200 en RDNA-2. SD draait out of the box momenteel beter en ik ben nog niet klaar met lezen.

• Koldur
formant schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:21:
[...]

Hoezo aanname ? En nee dat is niet wat ik zei... Ik kan tevens net zo goed stellen dat jij hier ook maar iets roept. Het loopt momenteel over met rapportages over de 2200, ik lees er velen momenteel dus als jij een argument hebt ipv van iets te roepen benoem het dan ipv te zeggen dat dat ik of een ander maar iets roept... beetje ironisch omdat je zelf niks te melden hebt hier.

Exynos draait niet zoals t moet en ik snap ook heus dat er een beperking in deze format is als het aan komt op performance voor zowel de 2200 en RDNA-2. SD draait out of the box momenteel beter en ik ben nog niet klaar met lezen.
Ik schrijf hier wel feiten op, lees je blijkbaar overheen en je denkt dat ik jou aanval, geen idee waar je dat vandaan haalt.

Bronnen zijn simpelweg nodig in een dergelijke discussie, die worden zeer zelden vermeld terwijl er harde conclusies getrokken worden. Dat biedt geen meerwaarde aan de discussie, doet zelfs het omgekeerde.

De enige feiten die er zijn m.b.t. de S22 is dat er feitelijk twee verschillende SoCs zijn met twee verschillende GPU's.

Ja, er is iets meer bekend, maar zit nu op mijn telefoon en heb zelf daar nu niet snel de bronnen van voorhanden.

Ik ben niets aan het roepen en onderbouw alles, maar ook daar ontbreekt het aan begrijpend lezen.

Om echt conclusies te trekken welke beter is op welk gebied, moeten we simpelweg de betere en gedetailleerdere reviews voor afwachten.

Lees ook even mijn quote van jouw goed door, daar stel je het wel degelijk, zonder ook maar enige vorm van onderbouwing. Blijkbaar heb je niet door wat je schrijft.

[ Voor 5% gewijzigd door Koldur op 24-02-2022 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Koldur schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:31:
[...]

Ik schrijf hier wel feiten op, lees je blijkbaar overheen en je denkt dat ik jou aanval, geen idee waar je dat vandaan haalt.

Bronnen zijn simpelweg nodig in een dergelijke discussie, die worden zeer zelden vermeld terwijl er harde conclusies getrokken worden. Dat biedt geen meerwaarde aan de discussie, doet zelfs het omgekeerde.

De enige feiten die er zijn m.b.t. de S22 is dat er feitelijk twee verschillende SoCs zijn met twee verschillende GPU's.

Ja, er is iets meer bekend, maar zit nu op mijn telefoon en heb zelf daar nu niet snel de bronnen van voorhanden.

Ik ben niets aan het roepen en onderbouw alles, maar ook daar ontbreekt het aan begrijpend lezen.

Om echt conclusies te trekken welke beter is op welk gebied, moeten we simpelweg de betere en gedetailleerdere reviews voor afwachten.

Lees ook even mijn quote van jouw goed door, daar stel je het wel degelijk, zonder ook maar enige vorm van onderbouwing. Blijkbaar heb je niet door wat je schrijft.
Mooi verhaal en dat is jouw mening en dat is prima.
Ik heb op school ook leren lezen en mijn engels is erg goed. Ik heb heel wat footage gezien en gehoord (ik maak bijna dagelijks 200KM enkele reizen en luister naar dit soort zaken op oa Youtube en lees op de nodige fora en Reddit) .
Op basis daarvan heb ik een mening gevormd en heb al vaak (heel vaak) het volgende verteld:

- Mooi apparaat om te zien, vrijwel iedereen is het daar over eens
- Prima camera, zo niet de beste (allround) en kan nog beter worden
- S-pen is gaaf dat die erbij en erin zit (ook al gebruik je hem niet)

- Accuduur is minder als vorig jaar, zowel bij Exynos als 8Gen1 (verschil tussen die 2 is nog niet goed getest maar de accuduur is minder) en dat is een dikke minpunt ! Zeker daar waar steeds meer merken inspelen op een 1.5-2 day device of een mega snelle laad snelheid
- Laadsnelheid is niks bijzonders, de 'oude' originele 45W lader is een bust !
- 8Gen1 performed gewoon beter als de 2200 in vrijwel alle vlakken

Dat je het verschil in de praktijk niet zal merken moet iedereen zelf op waarde schatten.
Vwb Exynos is veel hype, stoere AMD namen, Raytracing maar tot nu toe maakt men weinig waar.

Nergens zie je iemand de accuduur prijzen, vaak is die okay en we zien dat sommigen wat meer verwacht hadden. Kortom, op geen enkele versie is die goed te noemen als je over de linie gezien minder hebt dan verleden jaar. Dat heet Regressie.

De meeste complete reviews gaan over de 8Gen1 versie.
Verhalen over SOT doe ik niks mee want dat zegt helemaal niks. De SOT van een gamer kan je niet vergelijken met de SOT van bijv. mijn vader.

Ik ben ervan overtuigd dat:
- De opkomende 8gen1 vs 2200 tests dat ook gaan uitwijzen (tot nu toe werd met alles vergeleken behalve met elkaar.
- De updates bugs gaan fixen maar performance niet significant gaan beinvloeden teneinde de accuduur niet nog verder negatief te beinvloeden en de boel stabiel en koel te houden.

Btw, de meeste ervaringen hier zijn positief, en dat is prima en is meestal zo.
Er zijn geen smartphones die op alle vlakken waardeloos zijn.
Maar bepaalde punten kunnen voor de ene gebruiker een breekpunt zijn en voor de ander niet.
Dit topic gaat over performamce tussen de Soc's en mij boeit dat dus wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Bomberman71 op 24-02-2022 21:14 ]

• formant
Koldur schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:31:
[...]

Zijn het dan feiten omdat jij het zegt ? Ik heb net even wat reacties terug gelezen en ik zie ze niet, die feiten. Tevens wederom ironisch dat je over begrijpend lezen begint want het is nog steeds niet wat ik gezegd had.

Laten we het verder on topic (feitelijk) houden ipv betweterige miepen en je mening ventileren. Zoals ik al eerder zei ben ik ook nog lang niet uitgelezen met de komende 2200 updates in het perspectief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
@Bomberman71
De manier waarop je nu reageert is nu constructiever en je geeft op de vlakken waarop het jouw mening aangaat nu ook aan. Uiteraard mag je een mening vormen, als je een mening maar niet als feiten brengt. Dat doe je nu ook niet meer.
Veel prettigere manier van discussiëren.

@formant
Er is niet te discussiëren op deze manier. Je schrijft hier:
formant schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:57:
[...]

Dit is gewoon compleet gebaseerd op aannames of vooroordelen. En ik heb nergens gezegd dat de discussie niemand boeit. Mij boeit het wel, als er maar op een volwassen manier over gediscussieerd wordt.
Denk dat je of twee mensen door elkaar haalt of compleet vooroodelend aan het reageren bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GhostriderR32
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-10-2024
YouTube: Exynos 2200 vs Snapdragon 8 Gen1! Galaxy S22 Ultra Genshin Impact Ga...
Voor de mensen die dachten dat de exynos 40% minder zou presteren, zie bovenstaande link.

• formant
Hij was al gepost, staat op de vorige pagina!

• tjberkhof
Okay, dus de exynos verbruikt over een langere periode maar een klein beetje minder stroom, maar is daardoor ook een klein beetje minder snel. Dat kan allemaal met optimalisatie dichter bij elkaar gebracht worden. Mooi filmpje zeg!

offtopic:
Woha wat een heerlijke naam, golden reviewer. I love it.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-05 13:49
tjberkhof schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:50:
[...]

Okay, dus de exynos verbruikt over een langere periode maar een klein beetje minder stroom, maar is daardoor ook een klein beetje minder snel. Dat kan allemaal met optimalisatie dichter bij elkaar gebracht worden. Mooi filmpje zeg!

offtopic:
Woha wat een heerlijke naam, golden reviewer. I love it.
Het is ook minder dan 10% voor zover ik kan zien, dure still sucks, maar in de praktijk ga je die 5% niet merken.
Met updates kan het idd beter worden, maar daar moet je nooit op rekenen.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhostriderR32
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-10-2024
@formant thx, zoekfunctie gaf geen resultaten.. 🤔.

@izzet3838 je merkt gewoon dat de nieuwste soc's tegen de limieten aanlopen van passieve koeling helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
GhostriderR32 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:15:
@formant

@izzet3838 je merkt gewoon dat de nieuwste soc's tegen de limieten aanlopen van passieve koeling helaas :(
Tja bij Apple gaat het allemaal goed, dus het is zeker mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 23:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

2 keer dat filmpje bekeken en voor mijn gevoel loopt hij wat vloeiender op de Qualcomm? De algehele ervaring lijkt beter op de Qualcomm? Zijn er andere die dit ook ervaren?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
prutser001 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:10:
[...]
2 keer dat filmpje bekeken en voor mijn gevoel loopt hij wat vloeiender op de Qualcomm? De algehele ervaring lijkt beter op de Qualcomm? Zijn er andere die dit ook ervaren?
Ja direct vanaf het begin heb ik het gevoel dat de Exynos last heeft van constante micro stutters en een alghele lagere FPS heeft, terwijl de Qualcomm vloeiender lijkt. M'n ogen zijn altijd al erg gevoelig geweest voor micro stutters en FPS, dus ik vertrouw m'n gevoel hierover wel. Ben benieuwd of nog meer mensen het ook zien. Direct vanaf het begin van de game vind ik de Qualcomm al veel vloeiender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ik zie bij beide versies micro stutters, het hangs een beetje af van de scene en acties.

Daarbij valt het mij bij de Exynos net iets meer op dan bij de Snapdragon.

[ Voor 4% gewijzigd door Koldur op 25-02-2022 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Bekijk het video opname filmpje van de Golden reviewer maar eens.
De Exynos is waardeloos.
Je ziet dus dat er meer is dan games en dergelijke.
Bij de video opname is de mega verschil te zien in video processing en de stabilisatie is gewoon ruk bij de Exynos.

[ Voor 48% gewijzigd door Bomberman71 op 25-02-2022 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Laatst online: 30-05 15:47

g0tanks

Moderator CSA

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
Bomberman71 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:27:
De Exynos is waardeloos.
Bij de video opname is de mega verschil te zien in video processing en de stabilisatie is gewoon ruk bij de Exynos.
Dan vind je de S21 zeker helemaal ruk. Stabilisatie en low light video van de S22 is een stuk beter dan de S21. Probleem voor mij persoonlijk is dat de iPhone 13 nog weer een stuk beter is. Had gehoopt dat de S22 in de buurt zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De Exynos is waardeloos.
Hoe verwacht je met termen als waardeloos en ruk een discussie te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
418O2 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:57:
[...]

Hoe verwacht je met termen als waardeloos en ruk een discussie te krijgen?
Ik probeer helemaal niks te krijgen. Er zijn altijd fijn besnaarde mensen die niet kunnen tegen woorden zoals waardeloos en ruk. Ja, het zou verboden moeten worden dat taalgebruik.

Inmiddels zijn we weer wat verder en zoals voorspeld (weet je nog ?) Schieten de reviews met benchmarks en vergelijkingen als paddestoelen uit de grond.

Feiten: 8GEN1 blijft overal de betere soc
En het ergste, de eerste dag one patch doet NIETS aan gemeten performance, sterker nog het is zelfs wat minder geworden.

Wederom iets wat ik al zei .... Mensen geloven graag in illusies en de logica is vaak ver te zoeken.
Als het middels software een stuk beter kon dan had Samsung dat gedaan VOOR release beste mensen.
Niemand is gebaat bij teleurstellende resultaten en vooral Samsung niet.
En gaat in de komende tijd weinig veranderen op dit vlak en misschien halen ze de kleine terugval in en komt er 2% bovenop .... Niets dat een merkbaar verschil gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• formant
De Exynos is waardeloos.
Net ff gekeken, wat een groot verschil in video stabilisatie en textuur. Daarbij valt mij ook op dat er meer overdrive is op 2200, lichtbronnen zijn veel feller dan op de SD. Ik heb nog steeds geen haast maar ik denk niet dat ik de koop ga maken, zeker niet voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
formant schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:23:
[...]

Net ff gekeken, wat een groot verschil in video stabilisatie en textuur. Daarbij valt mij ook op dat er meer overdrive is op 2200, lichtbronnen zijn veel feller dan op de SD. Ik heb nog steeds geen haast maar ik denk niet dat ik de koop ga maken, zeker niet voor dat geld.
Ik ook niet. Dat heb ik al besloten.
Het is echt bizar en een benchmark is 1 ding want sommige dingen merk je misschien niet direct maar hier is toch echt een duidelijke verschil te zien en dat raakt toch echt de camera module.

Velen kijken dit soort vergelijken niet en noemen je een hater als je dan zegt dat de 2200 gewoon wederom achter blijft en wederom een 2e rangs Soc is (waar we al bang voor waren) en ik al vele maanden geleden voorspelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:24
Ten aanzien van de resultaten in de benchmarks: is dit überhaupt enorm te merken in het dagelijks gebruik? (let op het woord: enorm) Ik vraag het mij, eerlijk gezegd, af.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• formant
RustStorm schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:28:
Ten aanzien van de resultaten in de benchmarks: is dit überhaupt enorm te merken in het dagelijks gebruik? (let op het woord: enorm) Ik vraag het mij, eerlijk gezegd, af.
Ik vind de camera belangrijk, dat maakt de keuze essentieel tussen een s22 ultra en eigenlijk elke andere telefoon op dit moment die een betere camera heeft. Het is iig niet vanzelfsprekend om met deze teleurstelling dan maar voor een s22/+ te gaan.

Ik speel bepaalde games op de telefoon en genshin niet, dat speel ik liever op de pc. Game prestaties zijn voor mij persoonlijk geen graadmeter voor de keuze, het legt echter wel gewicht op de teleurstellende prestaties.

De benchmarks geven een indicatie welke nou de betere processor is en veel resultaten zullen niet direct relevant zijn, ik denk bijvoorbeeld niet dat er veel multicore ondersteuning is voor de meest voorkomende apps maar daar scoort de 2200 net wat beter dan de SD.

De snapdragon soc cpu is gepaard met een momenteel betere geintegreerde adreno gpu en rdna2 op de 2200 lijkt nog amper in de beta fase te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Nee, daar merk je eigenlijk geen drol van met je dagelijkse apps tenzij je hoofdzakelijk gamed. Het is vooral eindeloos azijn zeiken totdat iedereen volledig moe wordt van constant herhalende berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
stin00 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:52:
[...]

Nee, daar merk je eigenlijk geen drol van met je dagelijkse apps tenzij je hoofdzakelijk gamed. Het is vooral eindeloos azijn zeiken totdat iedereen volledig moe wordt van constant herhalende berichten.
Sorry maar jij zit in het topic dat gaat over de verschillen van de Socs. Knip, niet zo op de man, niet nodig.

Of je er wat van merkt is aan jou om te bepalen. Veels te veel mensen willen van anderen horen wat verstandig is net zoals het aanhouden van SOT die helemaal niks zeggen want gebruik en prioriteiten zijn bij iedereen anders.
Tevens zal je zien dat het meer is dan alleen benchmarks maar we zien ook duidelijk dat het impact heeft op de camera.
Er is inmiddels zoveel online te vinden dus doe daar je voordeel mee.

Al met al moet iedereen zijn keuze maken.
Als niets te merken zou zijn dan kan je ook prima de Note 20 of s21U kopen want dat verschil merk je ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 27-02-2022 07:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:48

Oekol

waka waka hey hey

Net gedraaid exynos 2200 s22+:

Voor update
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/co2D3ib5WFA10ZJ8hGGAkYijlbg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8UBObJThBaxcQn2Vq3w1cna9.jpg?f=fotoalbum_large

Na update met de laatste maart beveiligingspatch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTU2WDyNb6GDb6ZGI2xH8naMb1Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FWalx4FjuLdgRLLt23eujiWn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Oekol op 26-02-2022 14:57 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• formant
stin00 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:52:
[...]

Je merkt er sowieso niks van omdat je geen referentie hier hebt met de SD versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
formant schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:48:
[...]

Je merkt er sowieso niks van omdat je geen referentie hier hebt met de SD versie...
Als iets niet vloeiend of goed werkt merk je het, ongeacht wat voor technologie ergens in zit.

Op CPU gebied, lees niets met gamen, is er geen verschil te merken. Duidelijk in alle reviews naar voren gekomen die de SD en Exynos modellen hebben vergeleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Snelle vergelijking tussen de S22U varianten. Hij gaat waarschijnlijk nog wat uitgebreidere tests doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• formant
Koldur schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:42:
[...]

Als iets niet vloeiend of goed werkt merk je het, ongeacht wat voor technologie ergens in zit.

Op CPU gebied, lees niets met gamen, is er geen verschil te merken. Duidelijk in alle reviews naar voren gekomen die de SD en Exynos modellen hebben vergeleken.
Ja dat is duidelijk onderhand, SD draait op cpu fractioneel beter volgens de benchmarks maar dat zegt verder niks over de trage gui en waardeloze camera prestaties. Echter was mijn reactie gebaseerd op context, alsook de context van deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
formant schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:55:
[...]

Ja dat is duidelijk onderhand, SD draait op cpu fractioneel beter volgens de benchmarks maar dat zegt verder niks over de trage gui en waardeloze camera prestaties. Echter was mijn reactie gebaseerd op context, alsook de context van deze thread.
Daar ging het niet over, het ging erover of je het zou merken en jij benoemd nu een trage GUI, waar juist de mensen met het toestel zeggen dat dus niet te ervaren. Verreweg de meeste reviewers ook niet.

Je bent aan het afleiden van die opmerking die je stelt. Iets wat je sowieso constant doet. Denk dat het beter is als je eerst goed nadenkt voordat je dingen als feiten presenteert terwijl het niet het geval is. Dan hoef je ook niet constant van het onderwerp af te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• formant
Koldur schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:06:
[...]

Daar ging het niet over, het ging erover of je het zou merken en jij benoemd nu een trage GUI, waar juist de mensen met het toestel zeggen dat dus niet te ervaren. Verreweg de meeste reviewers ook niet.

Je bent aan het afleiden van die opmerking die je stelt. Iets wat je sowieso constant doet. Denk dat het beter is als je eerst goed nadenkt voordat je dingen als feiten presenteert terwijl het niet het geval is. Dan hoef je ook niet constant van het onderwerp af te stappen.
Knip, dit soort termen zijn niet handig hier. Je merkt er niks van ten opzichte van wat ? Niet van de SD want die heeft hij niet. Context weet je wel, thread gaat over de verschillen tussen de 2 soc.

Ik heb nou al zat recente filmpjes gezien over de exynos waar de trage gui ter sprake komt en de camera prestaties kan je hierboven in de link bekijken, tis geen rocketscience.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 27-02-2022 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
formant schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:18:
[...]

Vermoeiend dit, lees even terug waar ik de quote maak. Je merkt er niks van ten opzichte van wat ? Niet van de SD want die heeft hij niet. Context weet je wel, thread gaat over de verschillen tussen de 2 soc.

Ik heb nou al zat recente filmpjes gezien over de exynos waar de trage gui ter sprake komt en de camera prestaties kan je hierboven in de link bekijken, tis geen rocketscience.
Knip, dit soort termen zijn niet handig hier.

Je merkt het wel, want vloeiend is vloeiend, of er een nu een Exynos in zit of een SD in zit. Als de Exynos volledig vloeiend is en hetzelfde geldt voor de SD, dan is de ervaring dus hetzelfde en is het wel te vergelijken.

Iedereen hier en in verreweg de meeste reviews ervaren een volledig vloeiende GUI.

Laat die filmpjes maar zien met timestamp a.u.b.

Wat bedoel je met camera prestaties? Kwaliteit van foto's of iets anders?

Als het de kwaliteit van foto's betreft, dan kan dat opgelost worden door software, want de camera's zijn hetzelfde. Als er verschillen zijn, dan is daar op software vlak een verschil, want de bewerking gebeurt door de telefoon nadat de foto is genomen.
Neemt niet weg dat het slordig is dat ze dit nog niet op orde hebben. Maar versterkt wel de geruchten dat de Exynos veel later klaar was dan de SD en er dus nog niet genoeg ontwikkeling achter heeft plaats kunnen vinden. Als het waar blijkt te zijn dat de chip veel later ter beschikking is gekomen voor de programmeurs natuurlijk,

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 27-02-2022 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• formant
Koldur schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:36:
[...]

Lees mijn reactie eens terug, daar reageer ik juist op. Inderdaad, vermoeiend.

Je merkt het wel, want vloeiend is vloeiend, of er een nu een Exynos in zit of een SD in zit. Als de Exynos volledig vloeiend is en hetzelfde geldt voor de SD, dan is de ervaring dus hetzelfde en is het wel te vergelijken.

Iedereen hier en in verreweg de meeste reviews ervaren een volledig vloeiende GUI.

Laat die filmpjes maar zien met timestamp a.u.b.

Wat bedoel je met camera prestaties? Kwaliteit van foto's of iets anders?

Als het de kwaliteit van foto's betreft, dan kan dat opgelost worden door software, want de camera's zijn hetzelfde. Als er verschillen zijn, dan is daar op software vlak een verschil, want de bewerking gebeurt door de telefoon nadat de foto is genomen.
Neemt niet weg dat het slordig is dat ze dit nog niet op orde hebben. Maar versterkt wel de geruchten dat de Exynos veel later klaar was dan de SD en er dus nog niet genoeg ontwikkeling achter heeft plaats kunnen vinden. Als het waar blijkt te zijn dat de chip veel later ter beschikking is gekomen voor de programmeurs natuurlijk,
Ja, echter kan die persoon dat niet vergelijken omdat hij niet beide versies heeft...
Daarbovenop zijn er tal yt vids te vinden van na de update die echt wel lag laten zien op exynos, intermittend en random op handelingen zoals apps openen. Dat zal vast goedkomen met de tijd maar overtuigend is het niet als de SD out of the box wel beter presteert.

Check de link hierboven van golden reviewer (SD, exy, Iphone 13pro), de videostabilisatie en capture op exynos is om te huilen.

Heb ook nog een blind test gedaan tussen de SD versie en de iphone 13 pro. Daar kwam ik nog in t voordeel van de s22 uit maar voor wat het toestel moet zijn, veels te veel noise op punten waar samsung expliciet mee adverteert (lowlight etc). Het gaat hier om oem development, dit heeft echt nog niks met 3rd party software cq optimalisatie van doen en om terug te komen op wat hoofdzakelijk mijn argument is; waarom doen alsof er 1 samsung S22 ultra is terwijl er 2 socs zijn die niet gelijkwaardig presteren. Als ik nu een samsung reclame voorbij zie komen over hoe goed de camera is, dan weet ik iig dat ze het over de SD versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Garret1410 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:52:
[...]

Dan vind je de S21 zeker helemaal ruk. Stabilisatie en low light video van de S22 is een stuk beter dan de S21. Probleem voor mij persoonlijk is dat de iPhone 13 nog weer een stuk beter is. Had gehoopt dat de S22 in de buurt zou komen.
Even een rectificatie want dat is wel zo eerlijk.

Heb vandaag wat video testen gedaan en moet toch toegeven dat de stabilisatie van de S22U minder goed is dan S21U. Het beeld van de S21 is meer gecropped en meestal heeft dit met de elektronische stabilisatie te maken. Maar low light video is wel beter als je kijkt naar ruis tov S21U maar daar tegenover is het beeld wel weer iets donkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjberkhof
Op dit moment niet. Later, vooral met games, natuurlijk wel.

Kleine kanttekening: bij langdurig stressed performed de exynos bij mij vergelijkbaar als vergelijkende benchmarks van de SD. Verschil is dus vooral bij kortstondig veel gebruik van de gpu het meest te merken.

Hoop dus dat dit de camera niet gaat bottleneckken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 17:32
dreester schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:46:
Snelle vergelijking tussen de S22U varianten. Hij gaat waarschijnlijk nog wat uitgebreidere tests doen.[YouTube: Galaxy S22 Ultra Snapdragon 8 Gen 1 vs Exynos 2200 Gaming!]
Klopt helemaal niks van, mijn S22+ GeekBench zit op 1145, 3193. Die Boredatwork kerel haalt maar de helft.

Ook met 3Dmark stress test zit ik 1000 punten hoger vergeleken met Tweakers score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
joepiesaus schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:41:
[...]

Klopt helemaal niks van, mijn S22+ GeekBench zit op 1145, 3193. Die Boredatwork kerel haalt maar de helft.

Ook met 3Dmark stress test zit ik 1000 punten hoger vergeleken met Tweakers score.
Ah nu je het zegt. Had gelijk doorgespoeld naar de daadwerkelijke games en cameratests.

Die score komt denk ik omdat de batterysaver op de Exynos is ingeschakeld. Hij zit nog maar op 15%. Had een dergelijke score ook hier in het ervaringen topic gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Laatst online: 30-05 15:47

g0tanks

Moderator CSA

Exynos doet het vooral slechter tijdens video opnemen.
My 2 cents: The 15% overnight drain is most likely a bug that should not affect every Exynos devices and should be fixable. In fact the new Exynos does seem to have a bit more compatibility issues becoz of the new AMD GPU and driver. Things will definitely get better as time goes by and updates pushed.
I was actually hesitant if I should include this 15% drain in my result because I think it’s not representative of what the real case should be. And if people take this result and start bashing Exynos for terrible idle drain, yet it gets fixed soon, it would be unfair for Exynos(and Samsung). However in the end I decided not to hide anything and just present you with whatever I got from my tests. I’ll let my audience to make sense from my results.

[ Voor 80% gewijzigd door g0tanks op 27-02-2022 11:28 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Mooie vergelijkingsvideo. Maar dat is overigens niet de conclusie die hij zelf trekt. Waar de Exynos voornamelijk in opvalt is stroomverbruik in standby. Die is 15% bij de Exynos vs. 4% met de SD. Hij vermoedt zelf dat het een software issue is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnBAcVVNnuqGtl2n70od27bBqvo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iPYnTVAN0nlVemjanElYUbS8.png?f=fotoalbum_large
Edit: Je hebt wat toegevoegd aan je post. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door dreester op 27-02-2022 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
dreester schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:33:
Mooie vergelijkingsvideo. Maar dat is overigens niet de conclusie die hij zelf trekt. Waar de Exynos voornamelijk in opvalt is stroomverbruik in standby. Die is 15% bij de Exynos vs. 4% met de SD. Hij vermoedt zelf dat het een software issue is.
[Afbeelding]
Edit: Je hebt wat toegevoegd aan je post. ;)
Correct, maar je zit wel met een Flink verschil met standby .. Dit is een mega belangrijk punt want iedereen op deze planeet heeft namelijk standby tijd ....
De 1 gamed nooit, de ander gebruikt de camera de halve dag, ik zit nooit op Social media. Standby tijd hebben we wel allemaal en op deze manier raakt dat ons allemaal.

Idd, hij vermoed dat het een bug is en dat Samsung het zou moeten fixen en dan zijn de verschillen minimaal, maar dan moet dat wel zo zijn (een software bug) en dan moet dat ook gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door Bomberman71 op 27-02-2022 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:30
dreester schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:33:
En die 4% verschil batterijlading na 12 uur is misschien ook te verklaren zijn doordat de SD een donkere wallpaper heeft, en de Exynos een lichte. Dat hij daar niet op heeft gelet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Laatst online: 01:23
Voor mensen die games spelen is hier nog een vergelijking. Lijkt er toch op dat een aantal games vergelijkbare performance vertonen. YouTube: Galaxy S22 Ultra Snapdragon 8 Gen 1 vs Exynos 2200 Gaming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:33:
[...]

En die 4% verschil batterijlading na 12 uur is misschien ook te verklaren zijn doordat de SD een donkere wallpaper heeft, en de Exynos een lichte. Dat hij daar niet op heeft gelet...
Het lijkt me dat de impact wallpaper pas gaat spelen naarmate deze steeds meer in beeld is. In de reacties is dit ook opgemerkt en daarop heeft hij gereageerd met dat de wallpaper tijdens het testen minder dan een minuut in beeld was en dus niet heel significant. Wel heeft hij opgelet dat hij geen dynamische wallpaper heeft gebruikt.

@Bomberman71
Standby accuduur is inderdaad heel belangrijk. Hopelijk is het te fixen. In het ervaringentopic hier heb ik ook wat reacties gelezen van mensen die last hadden van onverklaarbare drain in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Standby tijd is iets wat het makkelijkst op te lossen is. Het gaat om idle tijd.
Prestaties ophogen is wat dat betreft een stuk lastiger te voorspellen.

Wat ook opvalt is dat veel mensen hier geen last van hebben. Dus het is geen hardware ding. Tenzij er een defect is, maar dan nog valt het niet onder een structureel hardware probleem maar een defect.

Maar ook het standby verhaal versterkt mijn gevoel dat de chip gewoon erg laat beschikbaar is gekomen en daardoor de software nog niet geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Koldur schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:21:
Standby tijd is iets wat het makkelijkst op te lossen is. Het gaat om idle tijd.
Prestaties ophogen is wat dat betreft een stuk lastiger te voorspellen.

Wat ook opvalt is dat veel mensen hier geen last van hebben. Dus het is geen hardware ding. Tenzij er een defect is, maar dan nog valt het niet onder een structureel hardware probleem maar een defect.

Maar ook het standby verhaal versterkt mijn gevoel dat de chip gewoon erg laat beschikbaar is gekomen en daardoor de software nog niet geoptimaliseerd.
Standby tijd issues oplossen is alles behalve simpel.
Zolang als we Android hebben is standby tijd altijd een issue geweest.
Het is NIET te vergelijken met een iPhone die hier altijd veel minder last van had.
En nee, dat heeft niks te maken met de recente A1x soc's want dit was altijd al zo, ver voor de recente Apple soc's.
Het is iets dat diep in het het Android systeem zit en niet eenvoudig op te lossen is, Android verbruikt gewoon meer en is veel meer afhankelijk van drivers ivm de extreem veel verschillende hardware configs in tegenstelling tot een iPhone waarbij de hardware variatie minimaal is.

Het probleem tevens is dat er extreem veel drain verschil is, het ene toestel wel, het andere niet, het ene merk heeft er veel minder last van (Huawei destijds, maar die hadden weer hun eigen Kring Socs) en ga zo maar door.

Je kan rustig zeggen dat standby tijd niet het sterkste punt was van Android de afgelopen 15 jaar terwijl IOS en tegenwoordig IpadOS dat veel beter doen.
Ja, het zal grotendeels een software dingetje zijn (drivers ?) maar eenvoudig oplossen en het opgekeerde bewerkstelligen (extreem zuinige standby) zie ik niet snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@Bomberman71
Op Android op zich heb je een punt, maar daar is in het verleden bij Samsung, ook bij de Exynos, zeer weinig op aan te merken op een software updateje hier of daar na.

Het feit dat er genoeg mensen zijn zonder deze stand-by drain zitten, is daar een positief teken in.
Jij zoekt constant alleen maar het slechtste scenario op en brengt het ook hier weer als feit. Dat is het niet en de tekenen zijn vooral gunstig dat het wordt opgelost door Samsung met de Exynos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Stand-by tijd in Golden Reviewer zijn filmpje klopt niet want ik ervaar dat niet dus mogelijk een incident of bug.

Het is off-topic maar stand-by tijd is nooit een sterk punt van Samsung geweest. Andere Androids deden het vaak beter maar daar tegenover hadden die vaak ook een agressiever ram management waardoor achtergrond processen heel snel werden afgesloten en wat heb je dan nog aan veel RAM.

Hoe iOS dat doet weet ik niet maar ik heb een iPhone 13 Pro en die heeft een belachelijk goede accuduur en stand-by tijd met name sinds de laatste updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 16:13
Met name het feit dat de Exynos met AOD uit meer verbruikt dan met AOD aan is voor mij wel een indicatie dat dit software is en daarmee hopelijk op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@Garret1410
Misschien had ik het niet helemaal lekker verwoord, maar Samsung heeft nooit slechte stand-by drain gehad, maar ook niet het beste nee.
De battery drain wat in die ene review naar boven komt, is zoveel erger dan Samsung met de Exynos heeft gehad, dat ik het wel goed zie komen plus de eerdere dingen die ik al gezegd heb en wat @Franco10 ook al aangeeft over het AOD verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-01 17:55

(excuses indien het al eerder geplaatst is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
De Exynos S22 in de video is wel erg slecht. Ik ben niet weg van de S22 wat betreft prestaties maar ik heb geen lag. Enige wat ik heb is wat micro stutter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Garret1410 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:42:
Hoe iOS dat doet weet ik niet maar ik heb een iPhone 13 Pro en die heeft een belachelijk goede accuduur en stand-by tijd met name sinds de laatste updates.
Vrij simpel. Ze maken hun eigen hardware grotendeels (sowieso de Soc) en ze maken hun eigen software.
Ze kunnen dus de software optimaal afstemmen op de hardware en als ze tegen dingen (oa limieten) aanlopen dan nemen ze dat mee in de volgende iteratie van de nieuwe soc.

In Android maakt niemand muv Google de hoofd software. Ze moeten zich dus schikken aan de Android software. Bovenop Android hebben ze allemaal hun eigen software schil (skin) draaien (One UI, Funtouch, Oxygen OS, Origin OS, MiUI, en ga zo maar door) en ook die software moet zich dus schikken aan wat mogelijk is binnen Android.
Het optimaliseren is dus nooit zo efficiënt als dat van Apple waarbij de software dedicated is voor alleen hun hardware met een handje vol modellen. Vergelijk dat met Android dat honderden (letterlijk) hardware varianten bediend met daarop legio Skins.

De soc's komen van verschillende fabrikanten en men moet het ook daar doen met wat de Soc ondersteund en wat niet.
Zo zien we de nieuwste SD 8gen1 geen V10 ondersteunen (en dat gaan ze binnenkort wel doen met hun nieuwe soc) terwijl Exynos dat al een tijdje doet.
GPU's verschillen ook en daar moet je dus allemaal rekening mee houden en levert dus beperkingen op.

Daarbij heeft Apple zijn soc programma erg goed op de rit de laatste 5 jaar en maken grote sprongen.

Nee, de optimalisatie zoals je dat bij Apple ziet zal je nooit zien bij Android. Dat durf ik wel te stellen. Je zal dus overcapaciteit moeten hebben teneinde dezelfde prestaties/experience te hebben.

Enne Apple was altijd al goed in standby tijd maar verre van goed in accuduur door hun anorexia syndroom en dus kleine Dunne toestellen in het verleden en dus mini accu's.
Accuduur was zelfs matig te noemen tot de plus modellen kwamen die het goed deden.
Met de komst van de X en dus ook de flink grotere device en accu ging het de goede kant op.
Met de Pro Max modellen als accu king puur en alleen vanwege de relatief grote accu (voor Apple normen).

Mind you dat een 12 mini helemaal geen geweldige accuduur heeft, maar heeft ook wederom een kleine accu. We zagen ook minder accuduur bij de 12 Pro Max tov de 11 PM omdat die een kleinere accu had terwijl de Soc (A14) moderner en efficiënter zou zijn. Bij de 13PM hebben ze dat gecorrigeerd met de grootste accu ooit in een iPhone.

Kortom, Apple optimalisatie maar ook accu grote speelt een rol.
Bij Android moet je het dus hebben van accu over capaciteit en de mate van accu management van je skin. Huawei was er goed in maar ook erg aggressief en werden dus allerlei tasks en processen gestopt op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Garret1410 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:12:
De Exynos S22 in de video is wel erg slecht. Ik ben niet weg van de S22 wat betreft prestaties maar ik heb geen lag. Enige wat ik heb is wat micro stutter.
Er is gewoon best wel wat verschil in de 2200 ... Je ziet over de hele wereld teveel verschillen en de ene test sluit niet aan bij de ander.
Sommige zaken zijn over de gehele lijn redelijk hetzelfde maar sommige zaken zijn te verschillend.
Ik denk dat er echt verschil in batch kwaliteit is en dat uit zich in dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Garret1410 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:12:
Hier ook hetzelfde, momenteel is hij snel genoeg, maar heb vooral schrik naar de toekomst toe, aangezien ik een telefoon toch wel graag 3 jaar wil gebruiken.
Hij voelt niet echt soepeler aan dan mijn 3 jaar oude P30 pro, en da's best alarmerend.
Het scherm/camera maakt veel goed, maar als deze na een jaar of twee gaat lachen en blijven hangen is dit echt mijn laatste Samsung, laten we hopen dat ze het een en ander aanpakken via software maar ik verwacht het niet want in dat geval hadden ze waarschijnlijk al een statement gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
izzet3838 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:01:
[...]

Hier ook hetzelfde, momenteel is hij snel genoeg, maar heb vooral schrik naar de toekomst toe, aangezien ik een telefoon toch wel graag 3 jaar wil gebruiken.
Hij voelt niet echt soepeler aan dan mijn 3 jaar oude P30 pro, en da's best alarmerend.
Het scherm/camera maakt veel goed, maar als deze na een jaar of twee gaat lachen en blijven hangen is dit echt mijn laatste Samsung, laten we hopen dat ze het een en ander aanpakken via software maar ik verwacht het niet want in dat geval hadden ze waarschijnlijk al een statement gegeven.
De S21 Ultra is door updates ook wel beter geworden dus ik verwacht het bij de S22 ook wel maar de vraag is hoe lang dat gaat duren. Als er veel klachten komen dan zal het sneller gaan maar er zijn genoeg mensen die het niet merken of wellicht geen problemen hebben.
Ik ben gewoon gevoelig voor haperingen en op dit moment loopt bij mij de S21 soepeler dan de S22. Ik moet zeggen dat sinds Android 12 het niet allemaal meer zo soepeltjes loopt als met Android 11.

Heb net even een Geekbench gedraaid en de score was 1172/3674.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BOEFJE_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 21:05
"The Snapdragon Samsung Galaxy S22 Ultra is way better than the Exynos". Bron: xda developers.

Dit klinkt en ziet er nogal zorgelijk uit, niet ? Ik wacht nog op m'n ultra 512gb en zou bijna hierdoor de order annuleren, m.a.w. twijfel is toegeslagen 😏 Maar er is nog veel discussie of de test juist is verlopen als ik zo de comments lees...

Hoe komt dit bij jullie over?

[ Voor 19% gewijzigd door BOEFJE_NL op 28-02-2022 18:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
BOEFJE_NL schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:48:
"The Snapdragon Samsung Galaxy S22 Ultra is way better than the Exynos". Bron: xda developers.

Dit klinkt en ziet er nogal zorgelijk uit, niet ? Ik wacht nog op m'n ultra 512gb en zou bijna hierdoor de order annuleren, m.a.w. twijfel is toegeslagen 😏 Maar er is nog veel discussie of de test juist is verlopen als ik zo de comments lees...

Nou, dingen als 'It takes several seconds to even take a screenshot and crop it' is bij mij zeker niet het geval hoor. Mijn s22u voelt niks traag. Ik gebruik wel al jaren nova launcher, dus ik zie nooit Samsung UI. Geen idee of dat uitmaakt 🤷
Maar zoals ik al eerder zei, ik ben helemaal happy met m'n ultra *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikBra
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-02 18:41
Ik heb m'n s22U 256 sinds de 18e en het is een heerlijk toestel. Hiervoor had ik een S10+ en die was ook nog steeds erg fijn, maar deze qua scherm, snappyness duidelijk beter. Ik moet wel wennen aan het formaat. Ik heb trouwens die Geekbench test ook gedraaid in een van de eerste dagen en mijn resultaten zitten duidelijk boven die van de SD uitvoering zoals genoemd in het artikel. Ik kijk hier dus zonnig en positief tegenaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 13:35

Het is eerder ook al gezegd door iemand anders, het riekt vooral naar silicon lottery. Er zijn berichten over lage yields voor de snapdragon en nog lagere yields voor de exynos, misschien dat we dat ook terugzien in wat wordt uitgeleverd.

De scores die ze in dit artikel halen zijn echt veel lager dan bij andere partijen en ook de andere problemen worden bij de meeste exynos reviews niet genoemd (zijn er dus waarschijnlijk ook niet). Als je dezelfde scores en problemen als deze persoon van XDA ook ervaart zou ik gewoon een RMA aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:48

Oekol

waka waka hey hey

Hoort niet in dit topic thuis, er is een speciaal topic voor Exynos vs Snapdragon. Overigens heb ik een s22+ en ik ben zeer tevreden met de snelheid. Mijn zakelijke telefoon is nu sloom vergeleken met m'n privé. Dus weer een probleem rijker :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
AllesIsVoorbij schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:10:
[...]

Het is eerder ook al gezegd door iemand anders, het riekt vooral naar silicon lottery. Er zijn berichten over lage yields voor de snapdragon en nog lagere yields voor de exynos, misschien dat we dat ook terugzien in wat wordt uitgeleverd.

De scores die ze in dit artikel halen zijn echt veel lager dan bij andere partijen en ook de andere problemen worden bij de meeste exynos reviews niet genoemd (zijn er dus waarschijnlijk ook niet). Als je dezelfde scores en problemen als deze persoon van XDA ook ervaart zou ik gewoon een RMA aanvragen.
Die van mij doet 1148 / 3545. Lijkt erop dat ik niet mag klagen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Garret1410 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:46:
[...]

De S21 Ultra is door updates ook wel beter geworden dus ik verwacht het bij de S22 ook wel maar de vraag is hoe lang dat gaat duren. Als er veel klachten komen dan zal het sneller gaan maar er zijn genoeg mensen die het niet merken of wellicht geen problemen hebben.
Ik ben gewoon gevoelig voor haperingen en op dit moment loopt bij mij de S21 soepeler dan de S22. Ik moet zeggen dat sinds Android 12 het niet allemaal meer zo soepeltjes loopt als met Android 11.

Heb net even een Geekbench gedraaid en de score was 1172/3674.
793/3275 maar heb 8% batterij en hangt aan de lader, straks performance modus staat ook uit, straks met vollere accu nog eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06:49
Wat een onzin die test. Mijne is zelfs sneller dan de qualcomm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYW6uNOSEq9mKGvxFhSjzVokzh4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZJkNSqmd9QGf51wV4blmY8B.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Brotuck schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:33:
Wat een onzin die test. Mijne is zelfs sneller dan de qualcomm.

[Afbeelding]
Hier net zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4659_JwErhp4PSMNH1IGNFgwl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pI709jFVex2bUWkRs1IitvSN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Zoals al een aantal keren vermeld is, en ik ook al aangaf, er schijnt sprake te zijn van verschillende batch met onderling heel wat kwaliteits verschil.

Of het nu snel genoeg of traag is, 1 ding is zeker. Nog nooit hebben we zoveel verschillende waardes gezien bij dezelfde test .....
Ik denk dat we dat wel kunnen vaststellen.
Dit onderstreept de verhalen over de productie issues die nu steeds meer draagkracht krijgen.

Mbt de test. XDA devs zijn niet de eerste de beste en weten echt wel wat ze doen. De verschillen kan ik niet verklaren anders dan de kwaliteit van de socs onderling.

[ Voor 4% gewijzigd door Bomberman71 op 01-03-2022 03:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtFN6nw3sEIuU2JwkBPWq8JKoxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MTeAJW9YCnUpQ1DcOPaHIzlk.jpg?f=fotoalbum_large
Nog eens gerunt met volle accu en zit idd ook rond dezelfde scores.
Denk dus niet dat er een silicon lottery aan de gang is, aangezien de scores elkaar niet ver ontlopen.
Althans voor de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:11
Waar/via welke website kan je de s22u SD variant eventueel kopen? en maakt het dan nog uit qua netwerk banden en bereik binnen NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 17:32
Knip, offtopic

[ Voor 90% gewijzigd door 13art op 01-03-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
BigF25 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:36:
Waar/via welke website kan je de s22u SD variant eventueel kopen? en maakt het dan nog uit qua netwerk banden en bereik binnen NL?
Netwerk normaal niet, denk dat het makkelijkste is iemand of zelf hem laten meenemen uit Azië, usa, of de Emiraten.
Maar ga er dan ook meteen vanuit dat je de adviesprijs zult moeten betalen. Terwijl je hier met promoties tot wel €500 minder betaald.
Daarnaast heb je dus ook de risico's met after sales.

Als je per de een snapdragon wilt en zelf niet regelmatig reist naar een van die locaties zou ik persoonlijk een andere telefoon nemen(find x5 pro misschien, geen pen, slechte zoom, maar voor de rest wel een beter toestel).

Bij bezorgen krijg je sowieso te maken met de douane.

[ Voor 3% gewijzigd door izzet3838 op 01-03-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:11
izzet3838 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:52:
[...]

Netwerk normaal niet, denk dat het makkelijkste is iemand of zelf hem laten meenemen uit Azië, usa, of de Emiraten.
Maar ga er dan ook meteen vanuit dat je de adviesprijs zult moeten betalen. Terwijl je hier met promoties tot wel €500 minder betaald.
Daarnaast heb je dus ook de risico's met after sales.

Als je per de een snapdragon wilt en zelf niet regelmatig reist naar een van die locaties zou ik persoonlijk een andere telefoon nemen(find x5 pro misschien, geen pen, slechte zoom, maar voor de rest wel een beter toestel).

Bij bezorgen krijg je sowieso te maken met de douane.
Bedankt voor de info maar dat zie ik dan niet als optie. Persoonlijk ga ik geen 1000+ eur voor een Oppo betalen. Een Samsung heeft nog een rest waarde en is makkelijker te verkopen, dat is met een Oppo wel anders
Pagina: 1 2 3 4 Laatste