Koldur schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:31:
[...]
Ik schrijf hier wel feiten op, lees je blijkbaar overheen en je denkt dat ik jou aanval, geen idee waar je dat vandaan haalt.
Bronnen zijn simpelweg nodig in een dergelijke discussie, die worden zeer zelden vermeld terwijl er harde conclusies getrokken worden. Dat biedt geen meerwaarde aan de discussie, doet zelfs het omgekeerde.
De enige feiten die er zijn m.b.t. de S22 is dat er feitelijk twee verschillende SoCs zijn met twee verschillende GPU's.
Ja, er is iets meer bekend, maar zit nu op mijn telefoon en heb zelf daar nu niet snel de bronnen van voorhanden.
Ik ben niets aan het roepen en onderbouw alles, maar ook daar ontbreekt het aan begrijpend lezen.
Om echt conclusies te trekken welke beter is op welk gebied, moeten we simpelweg de betere en gedetailleerdere reviews voor afwachten.
Lees ook even mijn quote van jouw goed door, daar stel je het wel degelijk, zonder ook maar enige vorm van onderbouwing. Blijkbaar heb je niet door wat je schrijft.
Mooi verhaal en dat is jouw mening en dat is prima.
Ik heb op school ook leren lezen en mijn engels is erg goed. Ik heb heel wat footage gezien en gehoord (ik maak bijna dagelijks 200KM enkele reizen en luister naar dit soort zaken op oa Youtube en lees op de nodige fora en Reddit) .
Op basis daarvan heb ik een mening gevormd en heb al vaak (heel vaak) het volgende verteld:
- Mooi apparaat om te zien, vrijwel iedereen is het daar over eens
- Prima camera, zo niet de beste (allround) en kan nog beter worden
- S-pen is gaaf dat die erbij en erin zit (ook al gebruik je hem niet)
- Accuduur is minder als vorig jaar, zowel bij Exynos als 8Gen1 (verschil tussen die 2 is nog niet goed getest maar de accuduur is minder) en dat is een dikke minpunt ! Zeker daar waar steeds meer merken inspelen op een 1.5-2 day device of een mega snelle laad snelheid
- Laadsnelheid is niks bijzonders, de 'oude' originele 45W lader is een bust !
- 8Gen1 performed gewoon beter als de 2200 in vrijwel alle vlakken
Dat je het verschil in de praktijk niet zal merken moet iedereen zelf op waarde schatten.
Vwb Exynos is veel hype, stoere AMD namen, Raytracing maar tot nu toe maakt men weinig waar.
Nergens zie je iemand de accuduur prijzen, vaak is die okay en we zien dat sommigen wat meer verwacht hadden. Kortom, op geen enkele versie is die goed te noemen als je over de linie gezien minder hebt dan verleden jaar. Dat heet Regressie.
De meeste complete reviews gaan over de 8Gen1 versie.
Verhalen over SOT doe ik niks mee want dat zegt helemaal niks. De SOT van een gamer kan je niet vergelijken met de SOT van bijv. mijn vader.
Ik ben ervan overtuigd dat:
- De opkomende 8gen1 vs 2200 tests dat ook gaan uitwijzen (tot nu toe werd met alles vergeleken behalve met elkaar.
- De updates bugs gaan fixen maar performance niet significant gaan beinvloeden teneinde de accuduur niet nog verder negatief te beinvloeden en de boel stabiel en koel te houden.
Btw, de meeste ervaringen hier zijn positief, en dat is prima en is meestal zo.
Er zijn geen smartphones die op alle vlakken waardeloos zijn.
Maar bepaalde punten kunnen voor de ene gebruiker een breekpunt zijn en voor de ander niet.
Dit topic gaat over performamce tussen de Soc's en mij boeit dat dus wel.
[
Voor 4% gewijzigd door
Bomberman71 op 24-02-2022 21:14
]