Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-08 22:44
himlims_ schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:52:
[...]

Zal de backup herstellen op andere bak; hopelijk vannacht/morgen online. Deze bak moest met urgentie elders ingezet worden.

Zal straks een mirror plaatsen
Hallo! Ik was een van de spelers van de houthakkers server - enig idee wanneer het weer up zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topskilled
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-04-2021
Jaii schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:37:
[...]

Hallo! Ik was een van de spelers van de houthakkers server - enig idee wanneer het weer up zal zijn?
Ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 15:11
Ik ook. Kan niet wachten. Of waar is anders die backup?

[ Voor 37% gewijzigd door scrappy.doo op 16-03-2021 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topskilled
Gabberpiet, weken lopen bouwen in die server. Hopelijk komt die weer online anders gewoon die backup delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:12

muhda

Time & Space traveler

Ben vooral aan het bouwen in Valheim en verkennen. Dag 60 dacht ik (Brons) en nu pas bij de 2de baas/monster. Ik wil verder verkennen en bouwen, heb eigenlijk geen zin in die 5 bazen/monsters.

Mocht er nog iemand zijn die oude wapens of tools heeft laat het me weten, misschien kan ik inruil ervoor resources ruilen of meehelpen met farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topskilled
muhda schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:05:
Ben vooral aan het bouwen in Valheim en verkennen. Dag 60 dacht ik (Brons) en nu pas bij de 2de baas/monster. Ik wil verder verkennen en bouwen, heb eigenlijk geen zin in die 5 bazen/monsters.

Mocht er nog iemand zijn die oude wapens of tools heeft laat het me weten, misschien kan ik inruil ervoor resources ruilen of meehelpen met farmen.
kan je nie ff niet helpen, al mn zooi ligt op de houthakker server die al paar daagjes uit de lucht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo

Ik heb er 23 uur inzitten en heb nog geen 1 baas omgelegd. Helaas zit ik ook op de houthakker server te wachten (of op de backup dan host ik zelf wel iets)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Topskilled schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:08:
[...]

kan je nie ff niet helpen, al mn zooi ligt op de houthakker server die al paar daagjes uit de lucht is.
Ik ben bezig met vervangende bak, zal de backup zo op drive delen. Excuus, elders viel iets uit: winkels dicht blabla de houthakker host moest daar ingezet worden. Heb 2x backup gedraaid niets is foetsie.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Als je alleen wilt bouwen is debugmode maybe handiger voor je, kun je zonder resources bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topskilled
himlims_ schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:27:
[...]

Ik ben bezig met vervangende bak, zal de backup zo op drive delen. Excuus, elders viel iets uit: winkels dicht blabla de houthakker host moest daar ingezet worden. Heb 2x backup gedraaid niets is foetsie.
Top! goed dat we binnenkort weer verder kunnen op de houthakkers server!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harpoontje073
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-08-2024
Is er een discord? Vandaag begonnen en vind hett een top spel alleen solo is watt minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:22
Wij huren met een groepje vrienden voor 11 euro per maand een prima server bij g-portal. Is dat geen idee voor het houthakkers clubje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topskilled
invine schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:17:
Wij huren met een groepje vrienden voor 11 euro per maand een prima server bij g-portal. Is dat geen idee voor het houthakkers clubje?
lijkt me strak plan, kunnen we dan gewoon weer verder spelen in de houthakker wereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topskilled
Himlims, heb je die world files van Houthakkers zodat we weer verder kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
g-portal server huren lijkt mij ook een prima optie. Ik kan zelf de hosting ook wel tijdelijk overnemen, maar de kosten met een paar man delen bij g-portal sta ik ook wel voor open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topskilled
11 euro is voor mij geen groot bedrag, maar wil eventueel ook wel mee betalen. Als we de houthakkers server daar kunnen hosten zal wel beter zijn dan bij iemand op een zolderkamertje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Tsja eens. Nu alleen nog de backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:40
Nu het toch wat in de soep gelopen is, misschien kunnen jullie een nieuwe eigen server starten met een verse seed?

Vind het zelf altijd best leuk om met een schone lei te beginnen, maar misschien is dat anders voor de gemiddelde gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Ik weet dat himlims op weg naar huis is. Die backup kunnen we dan wel regelen, maar mijn dag zit er wel op. Morgen maar weer verder.

Nieuwe seed is wat mij betreft ook prima, maar dat kan anders liggen voor diegenen die al wel flink wat tijd in de houthakkers had zitten.

[ Voor 34% gewijzigd door scrappy.doo op 16-03-2021 23:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
https://drive.google.com/...IIHvCICOJfQB3?usp=sharing
laatste backup van world houthakkers - alternatieve bak zit maar 2gb ram in, dat is kansloos.

[ Voor 18% gewijzigd door himlims_ op 17-03-2021 00:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:07

g0tanks

Moderator CSA
Long live the Troll King. :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5xRS8ItxptIj-jL5LzUzGNFVXA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u4MDS5Ww5oy0k113xuHO1kPT.jpg?f=user_large

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topskilled
Ik wil liever verder gaan met de houthakkers wereld, eventueel op een server van g-portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Ik heb de houthakkers backup inmiddels op mijn eigen server draaien, maar dat is ook wel typisch een 'zolderkamer-server' (ok hij staat in mijn thuiskantoor en niet op zolder). Een server huren bij G-Portal vind ik wel een goed idee. Hoeveel stemmen voor/tegen een nieuwe wereld hebben we?

Poll: Houthakkers server voortzetten
Nieuwe wereld
Verder met de oude wereld
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403463&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
scrappy.doo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:18:
Ik heb de houthakkers backup inmiddels op mijn eigen server draaien, maar dat is ook wel typisch een 'zolderkamer-server' (ok hij staat in mijn thuiskantoor en niet op zolder). Een server huren bij G-Portal vind ik wel een goed idee. Hoeveel stemmen voor/tegen een nieuwe wereld hebben we?

Poll: Houthakkers server voortzetten
Nieuwe wereld
Verder met de oude wereld
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
ga t liefste verder met de houthakkers - zit met verschillende toch al redelijke bak uurtjes in. de 'reserve' bak heb ik gister getest, maar ding heeft te weinig ram. Mocht je m elders willen draaien d:)b wil je best meehelpen met opzetten mocht nodig zijn.

gaat men voor een verse seed, en is behoefte om de 'oude' world te blijven gebruiken dan kijk ik voor alternatief bakkie.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EwlVdA3W8AIOTmr?format=jpg&name=large

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 17-03-2021 15:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scrappy.doo
Ok de uitslag van de poll leek me duidelijk genoeg. Ik heb de backup terug gezet op een server bij G-Portal en deze is te bereiken op:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Have fun!

[ Voor 7% gewijzigd door scrappy.doo op 17-03-2021 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:50
Als ik ooit begin aan bruggen, dan moet er onder elke brug minstens één troll head. You gotta pay the troll toll!

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harpoontje073
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-08-2024
Iemand die mij eventueel wegwijs zou willen maken? Heb tot zover de Elder verslagen en work en forge lvl 3. Maar zou liever met anderen samen spelen, maakt het toch wat gezelliger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyan
  • Laatst online: 17-09 16:14
Ha Valheimers,

Ik zie dat er mooie dingen gebouwd worden hierboven. Sluit mij graag aan bij een Nederlands groepje bouwers, lult lekker makkelijk :) Ben zelf bezig in een mooie seed om een fort te bouwen en het wasteland in te gaan. Er mag versterking bij, dus als er mensen zin hebben voeg me toe op steam: Halvegek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJMgVk5eU5FrpQ4ivVN5_Ug1sNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H5FzmTc6N15qGlpZALo4FDPN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
@himlims_ zou jij TS kunnen aanpassen met het nieuwe IP?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Daarnaast lijkt het verstandig om met een whitelist te gaan werken. Zou iedereen die toegang wil tot de houthakkers server mij een DM kunnen doen? Dan verzamel ik die voor een paar dagen en wisselen we aankomend weekend ofzo naar whitelist.

[ Voor 3% gewijzigd door scrappy.doo op 17-03-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topskilled
Mijn dank is zeer groot! Heb je goed geregeld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
scrappy.doo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:09:
***members only***

Daarnaast lijkt het verstandig om met een whitelist te gaan werken. Zou iedereen die toegang wil tot de houthakkers server mij een DM kunnen doen? Dan verzamel ik die voor een paar dagen en wisselen we aankomend weekend ofzo naar whitelist.
is geupdate in TS, heb ook dns record van; houthakkers.rootgamer.com doorverwezen naar jouw nieuwe host

whitelisting is denk ik super om het 'leuk'te houden voor iedereen, volgens mij werkt dat oa met steam, jouw id is op te vragen via; https://steamid.io/ daarbij is het 'steamID64' nodig voor valheim;

zo is die van mij; 76561198075334026

[ Voor 21% gewijzigd door himlims_ op 17-03-2021 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Hier inmiddels bijna de EA uitgespeeld, moet alleen de laatste boss nog eens zien te vinden. Wel volledige uitrusting inmiddels gemaxed. Speel normaal met 1 persoon samen, dan zijn groepjes fulings soms toch nog wel een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Ik ben pas bijna klaar om (solo) eens de Elder te kietelen. Hiervoor wilde ik eerst meer mijn bronze uitrusting maken en zover mogelijk upgraden. Dit betrof enkel een pickaxe, mace, buckler, en axe...

Zo... veel... mining. Het verbaast mij dat de greydwarves en trollen niet in paniek het plaatselijke black forest verlaten zodra ik weer naar binnen wals, en naar buiten wals met een gevulde cart. En dan ben ik nog niet eens aan de armor set en cultivator toegekomen. De armor set is gelukkig niet nodig (beetje meer armor is het gemis van bonus stealth en de speed penalty niet waard), maar volgens mij ben je daar solo eeuwen mee bezig.

Ondertussen als side project wat burial grounds leeggehaald. Ligt het aan mij, of voelen portals goedkoop (qua bouwkosten) aan ten opzichte van bijvoorbeeld bronze uitrusting? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
The Zep Man schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 07:35:
Ik ben pas bijna klaar om (solo) eens de Elder te kietelen. Hiervoor wilde ik eerst meer mijn bronze uitrusting maken en zover mogelijk upgraden. Dit betrof enkel een pickaxe, mace, buckler, en axe...

Zo... veel... mining. Het verbaast mij dat de greydwarves en trollen niet in paniek het plaatselijke black forest verlaten zodra ik weer naar binnen wals, en naar buiten wals met een gevulde cart. En dan ben ik nog niet eens aan de armor set en cultivator toegekomen. De armor set is gelukkig niet nodig (beetje meer armor is het gemis van bonus stealth en de speed penalty niet waard), maar volgens mij ben je daar solo eeuwen mee bezig.

Ondertussen als side-project wat burial grounds leeggehaald. Ligt het aan mij, of voelen portals goedkoop (qua bouwkosten) aan ten opzichte van bijvoorbeeld bronze uitrusting? :?
Klopt. In verhouding is brons de ergste grind in het spel. Na brons voelt eigenlijk alles goedkoper aan. Alleen ijzer is ook nog redelijk grindy.
Wat de meesten doen, is één of meer tiers overslaan. Uiteindelijk wil je de endgear en hoogste tier volledig maxen. Voor de rest kom je er ook met halve uitrustingen of niet allemaal tot de max geupgrade gear.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Playa del C. schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 07:44:
[...]

Klopt. In verhouding is brons de ergste grind in het spel. Na brons voelt eigenlijk alles goedkoper aan. Alleen ijzer is ook nog redelijk grindy.
Wat de meesten doen, is één of meer tiers overslaan. Uiteindelijk wil je de endgear en hoogste tier volledig maxen. Voor de rest kom je er ook met halve uitrustingen of niet allemaal tot de max geupgrade gear.
Laatste outfit is echt mega cheap vergeleken met ervoor. Helaas is die helm wel ook ram lelijk.
Verder snap ik niet dat die weer met iron is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
mark-k schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:43:
[...]

Laatste outfit is echt mega cheap vergeleken met ervoor. Helaas is die helm wel ook ram lelijk.
Verder snap ik niet dat die weer met iron is.
Die laatste outfit wil je dan ook maximaal upgraden. En dan is het nog redelijk wat werk, inclusief de benodigde workbench, smelter, enz.

Het is duidelijk dat je voor de endgear weer deels moet farmen in de overige biomes. Slimme manier om de beperkte content meerdere keren in te zetten. En ook leuk om een oude biome met endgear te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Playa del C. schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:55:
[...]

Die laatste outfit wil je dan ook maximaal upgraden. En dan is het nog redelijk wat werk, inclusief de benodigde workbench, smelter, enz.

Het is duidelijk dat je voor de endgear weer deels moet farmen in de overige biomes. Slimme manier om de beperkte content meerdere keren in te zetten. En ook leuk om een oude biome met endgear te bezoeken.
Klopt maar had dan een combinatie van dingen gedaan ofzo. Had die echt snel maxed, kon bijna met de bars die ik nog over had van iron. Voor blackmetal is nu nog nauwelijks toepassing, met een mace gebruik je er letterlijk 0 van voor je endgame outfit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
mark-k schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:58:
[...]

Klopt maar had dan een combinatie van dingen gedaan ofzo. Had die echt snel maxed, kon bijna met de bars die ik nog over had van iron. Voor blackmetal is nu nog nauwelijks toepassing, met een mace gebruik je er letterlijk 0 van voor je endgame outfit.
Early Acces. Er komt denk ik wel meer voor black metal en daarna. Niet dat je ongelijk hebt, maar de balans is nog niet optimaal. Net als dat de oceanen eigenlijk makkelijk, leeg en saai zijn.

Wat ik vooral waardeer, is dat elke biome en elke tier zijn eigen stijl van resources verzamelen heeft. En ook specifieke taktieken vereist om efficiënt te zijn. Dat je black metal niet kan minen, is de twist. Je hebt er dus niet snel heel veel van, zonder een aantal dorpjes te raiden. Een stuk unieker ten opzichte van koper en tin minen. En maakt het lastig om de ore tijdens gevechten te vervoeren qua gewicht. Daar zijn allerlei trucjes voor, maar die heb je ook pas in de endgame, zoals een goed schip met opslag of vechten met een cart. De plains zijn volledig gericht op het makkelijk kunnen inzetten van een cart. Naast black metal is het ook de beste locatie om snel veel steen te halen voor het endgame stenen kasteel waar iedereen naar uitkijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Blubkens schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:47:
Game uitgespeeld na een dikke 160 uur, veel plezier aan gehad en ga zeker nog een keer opnieuw beginnen.
Zijn er nog mensen die gebruik maken van Chambers of Tweakers?
Zo ja moet ik die up houden of kan ik hem weghalen?
Het concept is vooral zo goed. Het is spel is verder nu nog waardeloos na een 100 of 200 uur, omdat er geen echt boeiende content meer is na de laatste boss. Maar net als jou, heb ik ook enorm zin in nog een nieuwe start. In mijn geval pas als het spel uit de early access komt en helemaal af is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Playa del C. schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:11:
[...]

Early Acces. Er komt denk ik wel meer voor black metal en daarna. Niet dat je ongelijk hebt, maar de balans is nog niet optimaal. Net als dat de oceanen eigenlijk makkelijk, leeg en saai zijn.

Wat ik vooral waardeer, is dat elke biome en elke tier zijn eigen stijl van resources verzamelen heeft. En ook specifieke taktieken vereist om efficiënt te zijn. Dat je black metal niet kan minen, is de twist. Je hebt er dus niet snel heel veel van, zonder een aantal dorpjes te raiden. Een stuk unieker ten opzichte van koper en tin minen. En maakt het lastig om de ore tijdens gevechten te vervoeren qua gewicht. Daar zijn allerlei trucjes voor, maar die heb je ook pas in de endgame, zoals een goed schip met opslag of vechten met een cart. De plains zijn volledig gericht op het makkelijk kunnen inzetten van een cart. Naast black metal is het ook de beste locatie om snel veel steen te halen voor het endgame stenen kasteel waar iedereen naar uitkijkt.
Oh dat klopt zeker ja (behave de cart op de plains, mijn plains zijn allemaal meer mountain tbh xD), maar het was niet echt lastig geweest om padded armor ook blackmetal te laten gebruiken naast de iron bijvoorbeeld. Fully maxed outfit is minder resources dan je silver sword van 3 naar 4 brengen, voelt wat te simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
himlims_ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:52:
[...]

is geupdate in TS, heb ook dns record van; houthakkers.rootgamer.com doorverwezen naar jouw nieuwe host

whitelisting is denk ik super om het 'leuk'te houden voor iedereen, volgens mij werkt dat oa met steam, jouw id is op te vragen via; https://steamid.io/ daarbij is het 'steamID64' nodig voor valheim;

zo is die van mij; 76561198075334026
Klopt. De steamID64 is nodig van iedereen. Ik heb al wat DM's gehad met usernames, steamnames, ingame-names. Allemaal leuk, maar de steamID64 is nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
scrappy.doo schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:49:
[...]

Klopt. De steamID64 is nodig van iedereen. Ik heb al wat DM's gehad met usernames, steamnames, ingame-names. Allemaal leuk, maar de steamID64 is nodig.
Het Steam ID kan je in Valheim van alle verbonden spelers toch ook zien met F2? Die kan je een speler dus ook opvragen op diens eigen server, en mogelijk in diens single player spel.

Voor een demonstratie, zie dit.

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 18-03-2021 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
@The Zep Man dat klopt, heb je de font-grootte (leesbaarheid gezien?) ... waardeloos, daarlangs wordt er een string overgetypt (je kunt neit copy/pasten). Voor gemak ozu ik die steamid.io gebruiken, minder kans op vouten

//edit
mobiel gaat goed he :+

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 18-03-2021 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
himlims_ schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:36:
@The Zep Man dat klopt, heb je de font- lettertypegrootte (leesbaarheid) gezien?) ... waardeloos, daarlangs wordt er een stringtekstwaarde overgetyptschreven (je kunt neitniet kopiëren/plakken copy/pasten). Voor het gemak ozu zou ik die steamid.io gebruiken, minder kans op vouten.
I see what you mean... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutervd_b
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-04-2021
scrappy.doo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:09:
***members only***

Ik joinde net deze server maar kan het kloppen dat er niemand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Woutervd_b schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:27:
[...]

Ik joinde net deze server maar kan het kloppen dat er niemand is?
Zou kunnen dat er niet altijd iemand online is. Het kan even duren voordat alle 'oudgediende' de nieuwe locatie hebben weten te vinden. Er zijn zeker al wel wat meer mensen online geweest.

Ik zou zeggen neem het ervan als er niemand is. Dan kun je tenminste de nachten doorslapen :)

[ Voor 11% gewijzigd door scrappy.doo op 19-03-2021 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
https://store.steampowere.../view/3047221359533847024

weinig nieuws bij het nieuws :+ maar zo te zien binnenkort patch (denk ik dan maar :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Ik heb net het whitelisten even getest (bedankt Jimz en Kinslayer). Ik heb echt de steam64 id van iedereen nodig. Dus aub: soepriem, Vixjke, Sansworld, MrLennox en IdieAlot. Graag jullie steam64 id, dan kunnen jullie aan de whitelist worden toegevoegd. Ik ben van plan hem zondag permanent te enablen (hij staat nu weer even uit, want ik heb alleen ingame namen en van bijna niemand een steam64 id).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topskilled
Voor het opzoeken van je steam64 id kan je deze methode gebruiken.

1. Open up your Steam client and choose View, then click Settings
2. Choose Interface and check the box that reads, "Display Steam URL address when available"
3. Click OK
4. Now click on your Steam Profile Name and select View Profile

Your SteamID will be listed in the URL at the top left (it's the really long number at the end.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topskilled
scrappy.doo schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:58:
Ik heb net het whitelisten even getest (bedankt Jimz en Kinslayer). Ik heb echt de steam64 id van iedereen nodig. Dus aub: soepriem, Vixjke, Sansworld, MrLennox en IdieAlot. Graag jullie steam64 id, dan kunnen jullie aan de whitelist worden toegevoegd. Ik ben van plan hem zondag permanent te enablen (hij staat nu weer even uit, want ik heb alleen ingame namen en van bijna niemand een steam64 id).
Ik heb je een berichtje gestuurd met mijn steam64 id.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scrappy.doo
Nog 2 manieren om je steamId te vinden.

1) Je zou deze site kunnen proberen.
2) 'Gewoon' Valheim starten en als je ingame bent druk je op F2. Je ziet dan linksboven ineens een window met daarin je naam en daarachter een lang nummer. DAT is je Steam64 id.

Ik heb ze nog niet ontvangen van soepriem1337, Vixjke, Roveride, MrLennox en IdieAloth. Van een paar weet ik vrij zeker dat ze graag door willen spelen, dus ik wacht nog even met het omzetten naar whitelist totdat ik ze binnen heb. We willen geen mensen kwijtraken door het whitelisten natuurlijk. Het moet er juist leuker op worden, omdat de kans op vervelende mensen op de server een heel stuk kleiner wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Inmiddels heb ik een bunker gebouwd onder een Elder spawn. Ben nog zoekende qua inrichting, maar er komt iig een volwaarde basis uit. Ben nu ook de Ashlands en Deep North aan het verkennen. Deep north daar groeit niks itt wat op wikipedia staat. Ashlands is geen hol te doen en is echt heel lastig om per boot te komen - je moet constant tussen kliffen door varen en zo dicht bij het eind van de wereld is zelfs de power van Moher niet sterk genoeg om de wind 100% te draaien. Ik heb er nu wel een basis op palen in het water gebouwd. Hopelijk helpt dat tegen de vuurmonsters :)

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Michael_OsGroot schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:40:
Inmiddels heb ik een bunker gebouwd onder een Elder spawn. Ben nog zoekende qua inrichting, maar er komt iig een volwaarde basis uit. Ben nu ook de Ashlands en Deep North aan het verkennen. Deep north daar groeit niks itt wat op wikipedia staat. Ashlands is geen hol te doen en is echt heel lastig om per boot te komen - je moet constant tussen kliffen door varen en zo dicht bij het eind van de wereld is zelfs de power van Moher niet sterk genoeg om de wind 100% te draaien. Ik heb er nu wel een basis op palen in het water gebouwd. Hopelijk helpt dat tegen de vuurmonsters :)
Je weet dat er 3 biomes zijn waar eigenlijk nog niks is, en dat je er daar nu 2 van noemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

mark-k schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:28:
[...]

Je weet dat er 3 biomes zijn waar eigenlijk nog niks is, en dat je er daar nu 2 van noemt?
ja

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 08:35
Ik speel valheim ook voornamelijk samen met @-drikus-. nu start ik nu elke x het spel op en dan maak ik m server, maar wil de server ook open hebben als ik er niet ben.

is het mogelijk om een dedicated server op te starten met de huidige wereld waar we in bezig zijn? of moeten we dan een nieuwe server opstarten en opnieuw beginnen?

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-10 13:36

winDOS

6.22

huntedjohan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:51:
Ik speel valheim ook voornamelijk samen met @-drikus-. nu start ik nu elke x het spel op en dan maak ik m server, maar wil de server ook open hebben als ik er niet ben.

is het mogelijk om een dedicated server op te starten met de huidige wereld waar we in bezig zijn? of moeten we dan een nieuwe server opstarten en opnieuw beginnen?
Je kan gewoon je eigen wereld gebruiken. Kwestie van je wereld kopiëren naar de "world" map van de server en dan met de juiste start parameters de server starten.

https://www.pcgamer.com/v...iplayer-dedicated-server/

C:\>Signature.bat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topskilled
Ik heb vraagje over die Valheim servers van G-portal. Houthakkers draait erop en met die update van net kunnen we niet connecten, denk nog niet doorgevoerd is op de servers. Iemand enig idee hoe lang dat gaat duuren en word dan de G-portaal server automatisch opnieuw herstart of moet dat handmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Blubkens schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:56:
Valheim #valheim-patchnotes: 0.148.6
* Campfire,Bonfire & hearth take damage when dealing damage
Dit is gedaan om misbruik van vuur te voorkomen.
* All boss drops can now float on water
Een zeer goede ontwikkeling. Maakt het leven op zee wat fijner, in plaats van elke boss hardhandig naar land te slepen voordat die wordt afgemaakt.
* 1 & 2 Star creature HP fix
Wordt dat meer of minder HP? :?
* Harpoon does not work on bosses anymore
Ah, dat verklaart de zee fix. :P
* Improved enemy projectile reaction system
Ligt het aan mij, of weten vijanden wanneer zij bewegen 'blind' wanneer je met een boog op ze richt? Zo voelt het wel eens aan bij het jagen op bijvoorbeeld herten en trollen.
* "Failed to connect" error message fixed
Ben benieuwd wat ze hiermee bedoelen. Laatst probeerde ik met iemand op een LAN te spelen. Direct hosten vanuit het spel werkte beroerd, en uitte zich vaak in deze foutmelding. Ik zag dat het verkeer eerst het Internet overgaat, wat belachelijk is (en problematisch, met een slechte internetverbinding). Een dedicated server draaien naast het spel loste alle problemen op, en al het verkeer bleef netjes binnen het LAN.

[edit]
Linkje naar de aankondiging.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 23-03-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topskilled
De houthakker server is weer in de lucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Topskilled schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:37:
Ik heb vraagje over die Valheim servers van G-portal. Houthakkers draait erop en met die update van net kunnen we niet connecten, denk nog niet doorgevoerd is op de servers. Iemand enig idee hoe lang dat gaat duuren en word dan de G-portaal server automatisch opnieuw herstart of moet dat handmatig?
Server net een reboot gegeven. Probeer aub nogmaals in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topskilled
scrappy.doo schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:35:
[...]

Server net een reboot gegeven. Probeer aub nogmaals in te loggen.
Hij doet het weer! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Mijn eerste wereld. Moest wat moeite doen om de Elder te bereiken, die ik nog niet heb verslagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUuxQZrsO3cVS1guA89RYPa-kys=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sCJEIXVmAWiutrImRB2vL0LH.png?f=user_large

De bovenste groene plek is waar mijn basis is, met de spawn om de hoek. De groene plek eronder is mijn tweede (mini-)basis, waarvandaan ik een boot bouwde. Het rode deel betreft plains (rechtsboven) of mountains/swamps (linksonder). Het strookje tussen de rode vlekken is black forest. En ja, dat pietepeuterige kleine restje bovenaan is black forest net tot het einde.

Dat dunne strookje black forest is wat riskant. Ik heb daar een basis gebouwd, en één keer kwam een verdwaalde fuling langs. Die ging maar weer naar huis, want ik had in mijn wijsheid mijn basis bovenop een stenen toren gebouwd, met een gracht eromheen. De spawn van de Elder is gelukkig ver genoeg van de grens dat dit geen probleem zal vormen. Nog geen deathsquito's tegengekomen in die black forest. Ik zag er echter zat op afstand tijdens het varen daarheen, en had geen zin om de plains te verkennen in dit stadium voor overduidelijke redenen. :+

Is dit een ongelukkige spawn, of mag ik nog van geluk spreken dat dat stukje black forest überhaupt een strandje heeft?

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 23-03-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topskilled
The Zep Man schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:45:
Mijn eerste wereld. Moest wat moeite doen om de Elder te bereiken, die ik nog niet heb verslagen.

[Afbeelding]

De bovenste groene plek is waar mijn basis is, met de spawn om de hoek. De groene plek eronder is mijn tweede (mini-)basis, waarvandaan ik een boot bouwde. Het rode deel betreft plains (rechtsboven) of mountains/swamps (linksonder). Het strookje tussen de rode vlekken is black forest. En ja, dat pietepeuterige kleine restje bovenaan is black forest net tot het einde.

Dat dunne strookje black forest is wat riskant. Ik heb daar een basis gebouwd, en één keer kwam een verdwaalde fuling langs. Die ging maar weer naar huis, want ik had in mijn wijsheid mijn basis bovenop een stenen toren gebouwd, met een gracht eromheen. De spawn van de Elder is gelukkig ver genoeg van de grens dat dit geen probleem zal vormen. Nog geen deathsquito's tegengekomen in die black forest. Ik zag er echter zat op afstand tijdens het varen daarheen, en had geen zin om de plains te verkennen in dit stadium voor overduidelijke redenen. :+
Ik heb de Elder toen verslagen met pijl en boog, gewoon afstand houden en beetje in beweging blijven, beetje schuilen achter bomen enzo, en als er van die roots uit de grond komen gewoon weg rollen.

edit: deathsquito's zitten niet in de black forest maar in de plains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npyl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 21:12
Is er ook bekend welke seed gebruikt wordt bij de Houthakker, want ben op zoek naar burial chambers voor surtling cores, maar kom alleen lege tegen? Dan kan ik eens een blik werpen bij de Valheim world generator of er nog onontdekte chambers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topskilled
npyl schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:56:
Is er ook bekend welke seed gebruikt wordt bij de Houthakker, want ben op zoek naar burial chambers voor surtling cores, maar kom alleen lege tegen? Dan kan ik eens een blik werpen bij de Valheim world generator of er nog onontdekte chambers zijn.
WFfvCVNpes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Topskilled schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:51:
edit: deathsquito's zitten niet in de black forest maar in de plains.
Hetzelfde voor fulings, in het stadium van het spel waar ik in zit. Toch kan er wel eens wat overlap zijn tussen biomes. Zeker als black forest zo dicht bij plains ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npyl
Dat geeft mogelijkheden om gericht verder te zoeken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Deathsquito's zijn dankzij padded armor geen groot issue meer, en met een goed schild kan je ze gemakkelijk blokken. Alleen tijdens een gevecht met bijvoorbeeld fulings wil het nog wel eens vervelend zijn wanneer er dan plots een deathsquito komt opdagen (soms in de rug :X).

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 23-03-2021 15:00 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Er is vandaag een flinke patch uitgebracht:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
* Reinforced chest inventory space increased to 6x4
* Sunken crypt entrance tweaked (to stop tombstones from getting stuck)
* Fixed rotation of Wood tower shield on item stands
* Deathsquito & Drake trophy drop rate increased
* Night-spawning wolves should be easier to tame now (should stop trying to run away & despawn after starting to tame)
* Ingame console disabled by default (add launch argument "-console" to enable)
* The console command for enabling developer/debug commands has been changed to “devcommands” from “imacheater” and a warning message has been added.
* Battle axe tweaks (hits multiple enemies easier)
* Player knockback force is affected by equipment speed modifiers (IE heavy gear will reduce the knockback from enemies)
* Blackforest stone tower tweaks
* Ward system fixes (You can no longer place a new ward where an enemy ward overlaps)
* Comfort calculation fixed
* Serpent trophy stack fix
* Missing Moder spawn location in some worlds fixed (NOTE: For existing worlds "genloc" command needs to be run manually in a local game with dev commands enabled to generate new locations, this is only needed if your specific world has this issue, this is not very common)
* Megingjord item-collider fix
* Added a slight use-delay on Hammer, Hoe & Cultivator
* Hammer remove auto-repeat added
* Better network bandwidth handling (should work better on low bandwidth connections & also use higher data rate if possible)
* Dolmen location fixes (Stop top stone from falling for no reason)
* Fixed removing item from item-stand not always syncing item stats
* Server list refresh button can be pressed before the entire list has been downloaded
* Better bad connection detection
* Fixed issue causing server to send more data the longer a client was connected
* Localization updates

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
XWB schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:57:
Er is vandaag een flinke patch uitgebracht:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
* Reinforced chest inventory space increased to 6x4
* Sunken crypt entrance tweaked (to stop tombstones from getting stuck)
* Fixed rotation of Wood tower shield on item stands
* Deathsquito & Drake trophy drop rate increased
* Night-spawning wolves should be easier to tame now (should stop trying to run away & despawn after starting to tame)
* Ingame console disabled by default (add launch argument "-console" to enable)
* The console command for enabling developer/debug commands has been changed to “devcommands” from “imacheater” and a warning message has been added.
* Battle axe tweaks (hits multiple enemies easier)
* Player knockback force is affected by equipment speed modifiers (IE heavy gear will reduce the knockback from enemies)
* Blackforest stone tower tweaks
* Ward system fixes (You can no longer place a new ward where an enemy ward overlaps)
* Comfort calculation fixed
* Serpent trophy stack fix
* Missing Moder spawn location in some worlds fixed (NOTE: For existing worlds "genloc" command needs to be run manually in a local game with dev commands enabled to generate new locations, this is only needed if your specific world has this issue, this is not very common)
* Megingjord item-collider fix
* Added a slight use-delay on Hammer, Hoe & Cultivator
* Hammer remove auto-repeat added
* Better network bandwidth handling (should work better on low bandwidth connections & also use higher data rate if possible)
* Dolmen location fixes (Stop top stone from falling for no reason)
* Fixed removing item from item-stand not always syncing item stats
* Server list refresh button can be pressed before the entire list has been downloaded
* Better bad connection detection
* Fixed issue causing server to send more data the longer a client was connected
* Localization updates
Hierboven al gepost. ;)

Er wordt nu vooral geklaagd over "Added a slight use-delay on Hammer, Hoe & Cultivator". De reden voor deze verandering is nog onduidelijk, maar schijnbaar is de extra delay 500-750 ms. Best fors dus.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Oeps :X
Er wordt nu vooral geklaagd over "Added a slight use-delay on Hammer, Hoe & Cultivator". De reden voor deze verandering is nog onduidelijk, maar schijnbaar is de extra delay 500-750 ms. Best fors dus.
Miscshien om minder snel door je stamina heen te zijn?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Hallo allemaal! Ben ook sinds dit weekend bezig met Valheim en man wat is dat verslavend :D Is dit een beetje het Valheim verzameltopic, of is het specifiek voor jullie server?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
npyl schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:56:
Je kunt ze ook altijd van een eigen wereld meenemen. Speel zelf Solo en ben geswitcht naar een nieuwe seed en heb gewoon de belangrijke dingen (surtling cores e.d.) in m'n inventory meegenomen. Als je je smelter sloopt, krijg je ook gewoon de cores terug.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hydra schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:01:
Hallo allemaal! Ben ook sinds dit weekend bezig met Valheim en man wat is dat verslavend :D Is dit een beetje het Valheim verzameltopic, of is het specifiek voor jullie server?
Dit is wel een breder topic. Alles Valheim zie ik hier :)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
g0tanks schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:04:
Nog niet gespeeld, maar ik vraag mij inderdaad af waarom. Ze zijn toch gekoppeld aan stamina? Juist dat je snel kan klikken maakt dit gereedschap extra nuttig.

Mogelijk hebben ze dit gedaan zodat je de hoe niet offensief kan gebruiken (snel muurtjes bouwen).
Hydra schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:01:
Heb je mijn awesome post niet gezien? :'(

The Zep Man in "(Survival) Valheim clubje bouwen"

[ Voor 35% gewijzigd door The Zep Man op 24-03-2021 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaii
Sansworld ! Aggersborg is mooi geworden. Ik kwam per ongelijk uit in je dorp met een portal die ik had geconnect met mijn eigen portals die al dezelfde naam hadden (dus 3 gateways met zelfde tag).. en kwam uit bij een unconnected portal bij jou?
Is dat een bug of weet iemand of dat zo bedoeld is?

Grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Jaii schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:52:
Sansworld ! Aggersborg is mooi geworden. Ik kwam per ongelijk uit in je dorp met een portal die ik had geconnect met mijn eigen portals die al dezelfde naam hadden (dus 3 gateways met zelfde tag).. en kwam uit bij een unconnected portal bij jou?
Is dat een bug of weet iemand of dat zo bedoeld is?

Grts
Toevallig snel na hernoemen er doorheen gegaan? Zodra je m bouwt connect hij met de andere unnamed, als je m dan een naam geeft heb je n seconde ofzo voordat hij ook zoekt naar die naam en de connectie verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
mark-k schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:48:
[...]

Toevallig snel na hernoemen er doorheen gegaan?
Zo ben ik wel eens ergens uitgekomen waar ik een lange trip moest maken om weer thuis te komen. Not fun.

Net als alles in het leven, even geduld hebben als je een portal opzet of wijzigt voordat je er doorheen springt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

The Zep Man schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:34:
[...]
Zo ben ik wel eens ergens uitgekomen waar ik een lange trip moest maken om weer thuis te komen. Not fun.

Net als alles in het leven, even geduld hebben als je een portal opzet of wijzigt voordat je er doorheen springt. :)
Zo plaats ik juist mijn portals, temp in de base, portal op locatie renamen en snel erdoor, en dan op de base een nieuwe portal bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
mark-k schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:40:
Zo plaats ik juist mijn portals, temp in de base, portal op locatie renamen en snel erdoor, en dan op de base een nieuwe portal bouwen.
Goed voor singleplayer. In multiplayer zou ik alleen met permanente portals werken, om te voorkomen dat je iemand ergens per ongeluk strandt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

The Zep Man schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:46:
[...]
Goed voor singleplayer. In multiplayer zou ik alleen met permanente portals werken, om te voorkomen dat je iemand ergens per ongeluk strandt.
Ook dan kan het prima, zolang je je temp maar een naam geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-10 13:36

winDOS

6.22

mark-k schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:50:
[...]

Ook dan kan het prima, zolang je je temp maar een naam geeft.
Precies, wij hebben in onze server een centrale portal hub. Maar ik heb in mijn eigen huis ook een portal staan.
Alleen is die portal nooit connected. Als ik ga exploren neem ik de benodigdheden mee voor een portal en kan deze dan altijd neer zetten als dat nodig is. Dan kom ik altijd in mijn eigen huis uit. Mocht je dan een locatie tegenkomen waar je permanent een portal naar toe wilt hebben. Ga je terug via je eigen portal, plaats je een nieuwe portal in de centrale hub, weer terug naar de locatie via je eigen portal en dan die portal renamen.

Iedereen gebruikt voor die temp portal zijn Player name. Works like a charm.

[ Voor 3% gewijzigd door winDOS op 25-03-2021 09:02 ]

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
winDOS schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:01:
Mocht je dan een locatie tegenkomen waar je permanent een portal naar toe wilt hebben. Ga je terug via je eigen portal, plaats je een nieuwe portal in de centrale hub, weer terug naar de locatie via je eigen portal en dan die portal renamen.

Iedereen gebruikt voor die temp portal zijn Player name. Works like a charm.
In die situatie hoef je niet snel door een portal heen wanneer die hernoemd wordt, wat het punt was van de discussie. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

The Zep Man schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:49:
[...]
In die situatie hoef je niet snel door een portal heen wanneer die hernoemd wordt, wat het punt was van de discussie. ;)
Idd, ik rename meestal voordat ik door de temp terug ga om in de hub een te bouwen, scheelt me weer een tripje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 14:38

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Ben samen met een paar kameraden ook begonnen met Valheim.

Resultaat na 70 uurtjes en 5 man die als een malle bouwen mag er wezen imho :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6u5lJacf8RAsjHmwWM1iP18tKUE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KcJjdjSSWSv1NolqvR8TYnXi.jpg?f=user_large

[ Voor 0% gewijzigd door Hans.Solo op 25-03-2021 15:37 . Reden: Typo ]

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topskilled
Hans.Solo schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:36:
Ben samen met een paar kameraden ook begonnen met Valheim.

Resultaat na 70 uurtjes en 5 man die als een malle bouwen mag er wezen imho :)

[Afbeelding]
Dat ziet er wel super gaaf uit! wou dat ik zo'n bouw skills had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaii
Mooie basis inderdaad. Hoe is het om in de Plains te bouwen?
Zijn nu bezig met een kasteel/ruïne renovatie in de mountains, was in het begin wat struggle maar nu geen moeite meer met de mobs die af en toe langskomen.

Houthakkers server was tot vandaag / dit weekend redelijk leeg, wordt er nog gespeeld of is het voor sommigen onder jullie wachten tot nieuwe content? Lennox, Sansworld, etc? Hoop ieder weer eens ingame te zien :)

Grt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Topskilled
Echt tyfus rustig op de server. Vandaag was alleen ik online en die meneer boven mij. Wel lekker wa kunne bouwen samen. Maar wa meer mensen op de server zal wel leuk zijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
Timestamp checks out. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Handige tip van reddit: als je naar de zon kijkt kan je de minimap als klok gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/zv9ji2c0sup61.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npyl
g0tanks schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:27:
Handige tip van reddit: als je naar de zon kijkt kan je de minimap als klok gebruiken.

[Afbeelding]
Dat is handig! Af en toe weet je niet of je genoeg tijd hebt, als je een lastig stuk moet overbruggen, voordat het nacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
g0tanks schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:27:
Mistlands: zon? Wat is dat?

Gewetensvraag: waarom is het zeil van mijn karve wit/ietwat blauw getint, terwijl hertenleer nodig is om het te bouwen? :+

[ Voor 54% gewijzigd door The Zep Man op 29-03-2021 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 14:38

Hans.Solo

Tank n00bje :P

The Zep Man schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:38:
[...]
Gewetensvraag: waarom is het zeil van mijn karve wit/ietwat blauw getint, terwijl hertenleer nodig is om het te bouwen? :+
Je hebt je leer in de blueberries laten liggen... duh! :P

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Ik hoop dat het spel in de toekomst wat meer opties krijgt qua materialen bij het bouwen, in plaats van enkele statische recepten. Dat je bijvoorbeeld trollenleer kan gebruiken in plaats van hertenleer voor bepaalde zaken, en dat je dit terugziet in het eindproduct. Denk aan een schip met een blauw zeil. :)

Nu heb ik weinig aan de materialen als ik weer eens een trol over de klink jaag. Dat is zonde.

Verder heb ik wel eens ergens het idee gelezen om trofeeën om te zetten in bruikbare materialen. Is misschien geen slecht idee. In mijn basis heb ik niet veel muurruimte meer over voor al die trollenkoppen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

The Zep Man schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:36:
Ik hoop dat het spel in de toekomst wat meer opties krijgt qua materialen bij het bouwen, in plaats van enkele statische recepten. Dat je bijvoorbeeld trollenleer kan gebruiken in plaats van hertenleer voor bepaalde zaken, en dat je dit terugziet in het eindproduct. Denk aan een schip met een blauw zeil. :)

Nu heb ik weinig aan de materialen als ik weer eens een trol over de klink jaag. Dat is zonde.

Verder heb ik wel eens ergens het idee gelezen om trofeeën om te zetten in bruikbare materialen. Is misschien geen slecht idee. In mijn basis heb ik niet veel muurruimte meer over voor al die trollenkoppen. :+
Om mijn basis ligt het bezaaid met zooi die ik niet meer hoef, troll hides, bone fragments, etc. Heb al 2 kisten vol en hoef echt geen derde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
The Zep Man schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:36:

De eerstvolgende grote update zou wat meer bouwopties bieden, ben benieuwd :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
mark-k schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:06:
Om mijn basis ligt het bezaaid met zooi die ik niet meer hoef, troll hides, bone fragments, etc. Heb al 2 kisten vol en hoef echt geen derde
Breng het naar een plek dat niet onder een workbench valt. Het verdwijnt dan vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

The Zep Man schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:29:
[...]
Breng het naar een plek dat niet onder een workbench valt. Het verdwijnt dan vanzelf.
I know, maar is me teveel gedoe, vind de 'spoils of war' rond mijn basis ook wel prima.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste