Zojuist m'n eerste troll geslacht (met m'n crude bow). Dat was een stukje pittiger dan die eerste boss. Kun je die trolls uiteindelijk gewoon melee slopen, of blijft het kiten met een boog?
Je kunt m zelfs oneshotten; stealth erachter met dagger 🗡 lvl 99Gaius schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:27:
Zojuist m'n eerste troll geslacht (met m'n crude bow). Dat was een stukje pittiger dan die eerste boss. Kun je die trolls uiteindelijk gewoon melee slopen, of blijft het kiten met een boog?
[YouTube: Valheim - Troll One-Shots - Sneak + Dagger/Knife Backstabs]
[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 30-03-2021 19:41 ]
Zojuist voor het eerst een desync gehad. Ik was bezig met een corpse run toen opeens Valheim crashte. Bij het opnieuw inloggen was mijn character in de staat voordat ik dood ging, maar op de server bleef de gravestone bestaan:
:fill(white):strip_exif()/f/image/s7E4gz72vg5LrQjIFTfMesE9.png?f=user_large)
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ik ga ff adverteren voor Houthakkers server. Het is de laatste tijd zo uitgestorven op de server dat het beetje saai begint te worden. Voel jij je geroepen om wat meer leven in de server te blazen kom dat gerust een kijkje nemen. Nieuwe Valheim spelers zijn ook van harte welkom!
Hopelijk tot snel en niet alles mollen aub!
[ Voor 6% gewijzigd door Topskilled op 01-04-2021 21:35 ]
Voor de LOTR fans onder ons, een kerel die Helm's Deep heeft nagebouwd in Valheim
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Hoe ziet jullie hoofdopslag eruit? Die van ons bestaat uit rijen van opgestapelde kisten:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lVuIC3h2a8ebtxqxyMSDahvA.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lVuIC3h2a8ebtxqxyMSDahvA.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KJ8k0vTRa1PpQ5PhQZkt0Rxv.jpg?f=user_large)
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Zo slordig dat ik die nu even niet post.g0tanks schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:00:
Hoe ziet jullie hoofdopslag eruit?
Gewoon hout en stenen sla ik in stapels op. Ziet er een stuk stoerder uit, ook al kost het veel meer ruimte.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Hier ook gestapelde kisten, maar dan wel stukken compacter gestapeld.
Gisteren de (voor nu) laatste baas gedaan, nou wat een anticlimax. Het was gewoon lmb spammen met de ogen dicht, ben niet onder de 200hp gekomen want hij deed minder dmg dan mijn eten erbij healde... De gemiddelde wolf of fuling is een gevaarlijkere tegenstander.
Gisteren de (voor nu) laatste baas gedaan, nou wat een anticlimax. Het was gewoon lmb spammen met de ogen dicht, ben niet onder de 200hp gekomen want hij deed minder dmg dan mijn eten erbij healde... De gemiddelde wolf of fuling is een gevaarlijkere tegenstander.
Ik wil an sich wel een kijkje komen nemen, maar krijg ik dan geen raids/events van bosses ver voorbij wat ik aankan?Topskilled schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:30:
Ik ga ff adverteren voor Houthakkers server. Het is de laatste tijd zo uitgestorven op de server dat het beetje saai begint te worden. Voel jij je geroepen om wat meer leven in de server te blazen kom dat gerust een kijkje nemen. Nieuwe Valheim spelers zijn ook van harte welkom!
https://niels.nu
Nee hoor, je kan gewoon rustig in je eigen tempo de boel verkennen. Het ergste wat je kan overkomen is dat je een gezellige mede-tweaker tegenkomt.Hydra schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:09:
[...]
Ik wil an sich wel een kijkje komen nemen, maar krijg ik dan geen raids/events van bosses ver voorbij wat ik aankan?
Events zijn wel zeker world based, dus afhankelijk van hoeveel boss trophies al op het altaar hangen is het zeker een optie dat er events komen die newbs kunnen oneshotten.scrappy.doo schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:31:
[...]
Nee hoor, je kan gewoon rustig in je eigen tempo de boel verkennen. Het ergste wat je kan overkomen is dat je een gezellige mede-tweaker tegenkomt.
Ok. I stand corrected. Weer wat geleerd.mark-k schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:53:
[...]
Events zijn wel zeker world based, dus afhankelijk van hoeveel boss trophies al op het altaar hangen is het zeker een optie dat er events komen die newbs kunnen oneshotten.
Dat dusscrappy.doo schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:12:
Ok. I stand corrected. Weer wat geleerd.
Alle 5 helaas al. Ik heb zelf de 3rde boss verslagen en wil binnenkort die 4de gaan proberen.Hydra schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:00:
[...]
Dat dusWelke bosses zijn er dood op de server?
Ah check, dan hou ik het voor nu ff bij Solo. Tenzij iemand een beginner-vriendelijke server heeft draaienTopskilled schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:31:
Alle 5 helaas al.
Met dank aan @npyl
heb ik net weer een maandje toe kunnen voegen aan de huurperiode voor de houthakkers server!
Dat is mooi. Wat minder mooi is, is het aantal actieve spelers op de server. Dat is de reden om de whitelist nog niet aan te zetten. Aangezien ik bang ben dat er dan nog minder snel nieuwe mensen zich aanmelden. Als er nog goede ideeën zijn om meer mensen aan te trekken hoor ik dat graag! Meer reclame maken? Toch een server wipe om het wat vriendelijker te maken voor nieuwe spelers? Vraag je moeder? Elk idee is welkom zou ik zeggen.

Dat is mooi. Wat minder mooi is, is het aantal actieve spelers op de server. Dat is de reden om de whitelist nog niet aan te zetten. Aangezien ik bang ben dat er dan nog minder snel nieuwe mensen zich aanmelden. Als er nog goede ideeën zijn om meer mensen aan te trekken hoor ik dat graag! Meer reclame maken? Toch een server wipe om het wat vriendelijker te maken voor nieuwe spelers? Vraag je moeder? Elk idee is welkom zou ik zeggen.
Ik ben zelf redelijk nieuw in Valheim en speel vaak single player. Ik ben nu even komen kijken op de server maar ik vraag mij af hoe het praktisch werkt? Wat doen jullie met je spullen? Heeft iedereen zijn eigen kist(en) ergens op de server? Ik heb nu bronze armor en zit in de black forest, maar ik neem aan dat alle dungeons in de buurt al leeg zijn, dus waarom zou ik jullie wereld komen verkennen als er alleen hout te vinden is (bij wijze van sprekenscrappy.doo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:38:
Met dank aan @npylheb ik net weer een maandje toe kunnen voegen aan de huurperiode voor de houthakkers server!
![]()
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Als er een server wipe gedaan wordt, kom ik zeker een hutje bouwen. En misschien een idee om de progressie samen te doen? Dus om te voorkomen dat boss 5 gekilled wordt als mensen net boss 1 gedaan hebben ofzo?scrappy.doo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:38:
Als er nog goede ideeën zijn om meer mensen aan te trekken hoor ik dat graag! Meer reclame maken? Toch een server wipe om het wat vriendelijker te maken voor nieuwe spelers?
M'n moeder is voor!Vraag je moeder?
Net even kijkje genomen. Was nieuwsgierig wat mensen zoal bouwen: ziet er leuk uit.Topskilled schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:30:
Ik kan de Discord van Chamber of Tweakers (Thank god it's friday) niet meer vinden. Bestaat deze nog? Ik heb net een hoop zilver en hoop niet dat ik ineens een aankondiging van het stoppen van de server gemist heb!
Net even bij de houthakkers gekeken...je moet zo te zien helemaal opnieuw beginnen met je skills, tenzij je je solo karakter gebruikt, maar daar wordt juist voor gewaarschuwd? Afijn uiteraard in het donker aangekomen en mocht niet slapen want er waren vijanden in de buurt...Nou ja ander keertje dan maar, want moet eerst een wapen en eten scharrelen.
Ik kan het fout doen, maar ik heb maar 1 toon en daar doe ik alles mee, solo, onze server en de houthakkers. Je kunt een nieuwe toon maken, maar dat hoeft niet.idef1x schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:47:
Net even bij de houthakkers gekeken...je moet zo te zien helemaal opnieuw beginnen met je skills, tenzij je je solo karakter gebruikt, maar daar wordt juist voor gewaarschuwd? Afijn uiteraard in het donker aangekomen en mocht niet slapen want er waren vijanden in de buurt...Nou ja ander keertje dan maar, want moet eerst een wapen en eten scharrelen.
Is er een discord channel voor houthakkers? Leuker om samen dingen te doen als je met elkaar kunt lullen.
valt mee - gewoon 'aantal' van die ding oppakken en je leert de skillidef1x schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:47:
overigens doe ik alles met een en hetzelfde poppetje (solo/houthakkes etc.)
ok..ga ik ook maar met mijn "normale" poppetje doen, maarre ik zie dat alle bosses al verslagen zijn en e.e.a. is opgebouwd....vraag me nu af wat de lol dan nog is? Ik ben zelf solo pas op zoek naar bonemass en loop me de klere te zoeken naar een swamp MET crypts erin. Dus voor mij nog redelijk pril begin
Hier heb ik inderdaad ook nog een hele boel van mijn stuff op Chamber of Tweakers liggen. Hopelijk komt dit nog terug upTuxDePinguïn schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:26:
Ik kan de Discord van Chamber of Tweakers (Thank god it's friday) niet meer vinden. Bestaat deze nog? Ik heb net een hoop zilver en hoop niet dat ik ineens een aankondiging van het stoppen van de server gemist heb!

Ik flip wel een beetje uit over het laden van gebouwen enzo. Als ik van de ene kant van mn basis naar de andere ren dan is de helft nog niet gespawned als ik er aan kom. Had zo dus ook opeens een greydwarf en boar tegen een skelet aan het vechten midden in mn gebouw omdat blijkbaar de creature spawn sneller was dan de spullen.
Spawnden ze niet toevallig in een gebied dat net niet onder een workbench valt?mark-k schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:39:
Had zo dus ook opeens een greydwarf en boar tegen een skelet aan het vechten midden in mn gebouw omdat blijkbaar de creature spawn sneller was dan de spullen.
Mmmm, dit brengt mij op een idee... Een kuil/arena in de basis wat juist expres niet onder een workbench valt.
Ze stonden waar mijn 17 comfort was, dat schaar ik niet onder normale spawn plekken.The Zep Man schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 07:46:
[...]
Spawnden ze niet toevallig in een gebied dat net niet onder een workbench valt?
Mmmm, dit brengt mij op een idee... Een kuil/arena in de basis wat juist expres niet onder een workbench valt.
Je kunt even kijken waar de workbench staat die spawn tegen zou moeten gaan en die dichter bij je portal zetten. Bij mij stort continu het dak van een toren in, omdat het dragende deel van het dak initieel nog niet geladen is. Dan zegt de physics engine: dak zonder ondersteuning en laat de boel instorten: razend irritant.mark-k schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:39:
Ik flip wel een beetje uit over het laden van gebouwen enzo. Als ik van de ene kant van mn basis naar de andere ren dan is de helft nog niet gespawned als ik er aan kom. Had zo dus ook opeens een greydwarf en boar tegen een skelet aan het vechten midden in mn gebouw omdat blijkbaar de creature spawn sneller was dan de spullen.
Dit heeft puur te maken met hoe groot het gebied is dat initieel geladen wordt. Je kunt het ook weer niet te groot maken, anders gaat de performance omlaag. Wat mij betreft mag de client ook wel wat meer data cashen. Hij gebruikt niet meer dan 2,5 GB terwijl er 32GB beschikbaar is. Zonde dat het niet gebruikt wordt.
Volgens mij kan je 17 comfort hebben zonder dat het onder een workbench valt.mark-k schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:45:
Ze stonden waar mijn 17 comfort was, dat schaar ik niet onder normale spawn plekken.
Als het wel onder een workbench valt, dan is het een laadprobleem. Net als met irritante physics is dat gewoon niet handig. Ik zou het niet erg vinden dat zaken geforceerd in de juiste volgorde worden ingeladen (landschap, landschapmodificaties, gebouwen, monsters), maar mogelijk is dat technisch niet zo makkelijk.
[ Voor 36% gewijzigd door The Zep Man op 13-04-2021 09:30 ]
Ik kwam met de boot aan, dus bench bij de portal zetten had niet veel zin. Dat instortende dak heb ik inmiddels ook ja, heb het repareren maar opgegeven, is gelukkig op een stuk dat buiten het gebouw steekt. Ik gok dat het ook niet helpt dat we inmiddels een muur hebben die zo lang is dat je van het ene uiteinde het andere niet kunt zien met max draw distanceBertus15 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:22:
[...]
Je kunt even kijken waar de workbench staat die spawn tegen zou moeten gaan en die dichter bij je portal zetten. Bij mij stort continu het dak van een toren in, omdat het dragende deel van het dak initieel nog niet geladen is. Dan zegt de physics engine: dak zonder ondersteuning en laat de boel instorten: razend irritant.
Dit heeft puur te maken met hoe groot het gebied is dat initieel geladen wordt. Je kunt het ook weer niet te groot maken, anders gaat de performance omlaag. Wat mij betreft mag de client ook wel wat meer data cashen. Hij gebruikt niet meer dan 2,5 GB terwijl er 32GB beschikbaar is. Zonde dat het niet gebruikt wordt.
Nou er staat eigenlijk overal een workbench, behalve in de zee (for obvious reasons), Het deel waar ze stonden is gecovered door n workbench en een forge, beide van max level, en enemies horen niet te spawnen bij 'player made structures', dus niet alleen workbenches maar ook campfires etc. Er stonden 2 hearths, kookpot, vleesrekjes, fermetners, brasiers, etc etc etc.The Zep Man schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:25:
[...]
Volgens mij kan je 17 comfort hebben zonder dat het onder een workbench valt.
Als het wel onder een workbench valt, dan is het een laadprobleem. Net als met irritante physics is dat gewoon niet handig. Ik zou het niet erg vinden dat zaken geforceerd in de juiste volgorde worden ingeladen (landschap, landschapmodificaties, gebouwen, monsters), maar mogelijk is dat technisch niet zo makkelijk.
Ik heb soms nog wel eens een verdwaalde greyling in mijn nieuwe gebouw, maar dat is dan omdat je in de kelder met de boot naar binnen kunt en die dan blijkbaar naar binnen gezwommen is en daarna de trap omhoog heeft genomen. Wel fijn dat er toen eindelijk volk in de feestzaal was
Yup, laadprobleem. Voor 'initieel inladen' zou een seriële manier van inladen denk ik beter werken, zoals eerder genoemd.mark-k schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:50:
Nou er staat eigenlijk overal een workbench, behalve in de zee (for obvious reasons), Het deel waar ze stonden is gecovered door n workbench en een forge, beide van max level, en enemies horen niet te spawnen bij 'player made structures', dus niet alleen workbenches maar ook campfires etc. Er stonden 2 hearths, kookpot, vleesrekjes, fermetners, brasiers, etc etc etc.
Wij hebben het zelfde probleem: ondanks dat er overal workbenches en andere rommel staan, vindt toch spawn plaats. Wij lossen het grootste deel van de ellende op met wolfen. Alleen spawnen niet alleen greydwarfs of skellies. Ik kom net van onze server af en er lagen 8 wolfenhuiden. Onze wolfen zijn 1 ster en alles inclusief gewone trollen daar maken ze gehakt van, dus dat moet een 1 of 2 ster troll geweest zijn (waarschijnlijk 1, want ze hadden em te pakken).mark-k schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:50:
[...]
Ik heb soms nog wel eens een verdwaalde greyling in mijn nieuwe gebouw, maar dat is dan omdat je in de kelder met de boot naar binnen kunt en die dan blijkbaar naar binnen gezwommen is en daarna de trap omhoog heeft genomen. Wel fijn dat er toen eindelijk volk in de feestzaal was
Ik weet dat het op te lossen is met grachten, maar die ontsieren de boel zo.
Ik had eerder het issue dat er een plekje was waar geen workbench meer was dus daar spawnden toen weer beestjes, nu meestal alleen het probleem dat ze gewoon om mn muur heen zwemmen, heb m al doorgetrokken de zee in maar het blijft...Bertus15 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:11:
[...]
Wij hebben het zelfde probleem: ondanks dat er overal workbenches en andere rommel staan, vindt toch spawn plaats. Wij lossen het grootste deel van de ellende op met wolfen. Alleen spawnen niet alleen greydwarfs of skellies. Ik kom net van onze server af en er lagen 8 wolfenhuiden. Onze wolfen zijn 1 ster en alles inclusief gewone trollen daar maken ze gehakt van, dus dat moet een 1 of 2 ster troll geweest zijn (waarschijnlijk 1, want ze hadden em te pakken).
Ik weet dat het op te lossen is met grachten, maar die ontsieren de boel zo.
Ik heb in m'n solo base die ook aan de zee ligt gewoon alles aan de zee kant verhoogd zodat enemies er niet naar toe kunnen pathen. Ik had idd ook steeds greylings die een eindje gingen zwemmen om toch bij me te komen.mark-k schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:07:
Ik had eerder het issue dat er een plekje was waar geen workbench meer was dus daar spawnden toen weer beestjes, nu meestal alleen het probleem dat ze gewoon om mn muur heen zwemmen, heb m al doorgetrokken de zee in maar het blijft...
Maar dat betekent dan ook dat je zelf niet meer uit de zee kunt komen als je er per ongeluk in valt?Hydra schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:54:
[...]
Ik heb in m'n solo base die ook aan de zee ligt gewoon alles aan de zee kant verhoogd zodat enemies er niet naar toe kunnen pathen. Ik had idd ook steeds greylings die een eindje gingen zwemmen om toch bij me te komen.
Heb een paar 45-graden ladders. Die gebruiken mobs niet.mark-k schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:32:
Maar dat betekent dan ook dat je zelf niet meer uit de zee kunt komen als je er per ongeluk in valt?
en die werken als je zwemt?Hydra schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:02:
[...]
Heb een paar 45-graden ladders. Die gebruiken mobs niet.
Yup! Je moet ze wel een stukje het water insteken, anders kom je er niet op.mark-k schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:23:
en die werken als je zwemt?
We zoeken een beginner, of iig iemand die niet al te ervaren is, die met mij en mijn vriend wilt meedoen. We hebben een dedicated prive server. We gebruiken discord. Iemand interesse?
0.150.3
* Swamp draugr spawner location fix to prevent draugrs from spawning inside stones
* Lox pet-sfx fix
* Torches in locations should no longer support constructions
* Dolmen location stone size fix
* New terrain modification system
* Terrain-modification priority changed (Terrain modifications in an area should load before buildings, only applies to the new terrain modification system)
* World loading tweaks (to fix issues with ships and buildings getting damaged while loading)
* Stop server list download when leaving the start menu (to decrease network bandwidth usage)
* Lowered the amount of stone required to Raise ground using the hoe
Yeeeeeeesss...g0tanks schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:09:
* New terrain modification system
* Terrain-modification priority changed (Terrain modifications in an area should load before buildings, only applies to the new terrain modification system)
* World loading tweaks (to fix issues with ships and buildings getting damaged while loading)
Jammer dat het enkel werkt met nieuw terrein, maar ach... Niets zo leuks als met je bestaande karakter verhuizen naar een nieuwe wereld om verder te gaan met kont schoppen.
Je kan gewoon 'optterrain' in de console tikken en dan optimaliseert ie je huidige wereld. Ging bij mij midden in mn basis van 17.5k naar 14.5k instances.The Zep Man schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:46:
[...]
Yeeeeeeesss...
Jammer dat het enkel werkt met nieuw terrein, maar ach... Niets zo leuks als met je bestaande karakter verhuizen naar een nieuwe wereld om verder te gaan met kont schoppen.
Let wel op dat het command een radius heeft en niet je hele wereld ineens onderhanden neemt.mark-k schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:14:
[...]
Je kan gewoon 'optterrain' in de console tikken en dan optimaliseert ie je huidige wereld. Ging bij mij midden in mn basis van 17.5k naar 14.5k instances.
C:\>Signature.bat
Daar kwam ik vanochtend ook achter idd, moet dus nog even de rest van mn basis rond gaan. De rest vd wereld heb je normaal niet zo veel grond veranderd.winDOS schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:35:
[...]
Let wel op dat het command een radius heeft en niet je hele wereld ineens onderhanden neemt.
Server IP voor de houthakkers server is bijgewerkt. Nieuw address: 92.204.243.129:28000
kan de TS aub worden aangepast?
kan de TS aub worden aangepast?
Het is helaas erg rustig op de Houthakkers server. Inmiddels verloopt over 10 dagen de huurtermijn van de server weer. Op het forum hier is het ook al zo rustig, mijn eigen post van alweer bijna een week geleden is de laatste.
Ik begin nu wel te twijfelen of het nog de moeite waard is voor de volgende maand te gaan betalen
Ik begin nu wel te twijfelen of het nog de moeite waard is voor de volgende maand te gaan betalen

Tsja ik ben 1 keer op bezoek geweest, maar om eerlijk te zijn....wat moet je er nog als alles afgehandeld is? Je kunt nog met een paar heel valheim in kaart brengen met een bootje enzo ofzo, maar verder?
Ben mezelf momenteel aan het voorbereiden om bonemass te verslaan, maar onderweg (per boot) naar zijn lokatie kwam ik in mistlands terecht....donker en koud hoor
Ben mezelf momenteel aan het voorbereiden om bonemass te verslaan, maar onderweg (per boot) naar zijn lokatie kwam ik in mistlands terecht....donker en koud hoor
Wachten op de eerste grote updateidef1x schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:12:
Tsja ik ben 1 keer op bezoek geweest, maar om eerlijk te zijn....wat moet je er nog als alles afgehandeld is?
precies
Maar aangezien ik nog lang niet zover ben, ben ik bang dat tegen de tijd dat ik alle huidige bosses verslagen heb die updates ook op houthakkers zijn afgehandeld....dus ja dan blijf je wachten op updates tot je eindelijk gelijk loopt met de update
Ik zie zelf het voordeel niet zo om er bij te komen.scrappy.doo schreef op woensdag 28 april 2021 @ 07:47:
Het is helaas erg rustig op de Houthakkers server. Inmiddels verloopt over 10 dagen de huurtermijn van de server weer. Op het forum hier is het ook al zo rustig, mijn eigen post van alweer bijna een week geleden is de laatste.
- Als er geen avonden georganiseerd worden lijkt het mij dat iedereen gewoon zijn single player speelt maar dan gezamelijk op een gigantische map
- Je hebt zelf geen controle om de nacht door te spoelen
- Je kan nergens met je eigen spullen heen dus weer standaard beginnen met ergens een dorp te bouwen op meadows met je eigen kisten.
- Je hebt geen idee of een bepaald gebied al leeg geloot is (vooral qua crypts natuurlijk) dus mij lijkt het vooral veel zwerven
- Hoge bazen zijn al verslagen dus kans op invasions boven jouw niveau
Ik ben gisteren wel eens komen kijken met een vriend, en toen wel een boot gekaapt om wat te verkennen. Wel braaf terug gelegd hoor
De server/worldmap ter download aanbieden is geen probleem. Een reset ook niet. Nu is zo'n reset natuurlijk een tijdelijke oplossing. Ik gok dat binnen enkele dagen alle bosses wel weer afgehandeld zijn. Het is meer wat we met de server willen doen. Als er gewoon te weinig animo is, omdat Valheim nu eenmaal niet zo heel goed voor dit scenario (relatief veel mensen die op wisselende tijdstippen aanwezig zijn) is gemaakt dan kunnen we de boel natuurlijk uitzetten. Dan was het leuk voor zover.
[ Voor 33% gewijzigd door scrappy.doo op 28-04-2021 15:58 ]
Denk dat het probleem van valheim is...het is niet echt voor multiplayer bedoeld of iedereen werkt samen...dan ben je "snel" klaar...misschien dat ze nog eens het zo maken dat spelers tegen elkaar kunnen spelen...net als vroeger toen clans elkaar bevochten zeg maar.
Je kan player damage toch aanzetten? Ik heb het nog niet getest en ik vermoed dat het eerder bedoelt is als friendly fire ipv PvPidef1x schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:22:
Denk dat het probleem van valheim is...het is niet echt voor multiplayer bedoeld of iedereen werkt samen...dan ben je "snel" klaar...misschien dat ze nog eens het zo maken dat spelers tegen elkaar kunnen spelen...net als vroeger toen clans elkaar bevochten zeg maar.
Hmm ja dacht ook dat dat meer was om friendly fire mogelijk te maken als extra moeilijkheidsgraad, maar jouw idee is wel aardig eigenlijk...verschillende kleuren tegen elkaar laten spelen en zien hoe dat werkt 
Oeps sorry ik ben een beetje kleureblind...ik zag je voor blauw aan of Ja ik kon het niet goed zien op afstand zo met mijn boog...was al blij dat ik iets raakte
Oeps sorry ik ben een beetje kleureblind...ik zag je voor blauw aan of Ja ik kon het niet goed zien op afstand zo met mijn boog...was al blij dat ik iets raakte
Die friendly fire is wel brutal btw, had een keer per ongeluk pvp dmg aangezet (lagg en misklik oid), in 1 klap half mn health weg.
Als het echt zo extreem is, dan zouden we natuurlijk iedereen kunnen verplichten om te vechten met een crude bow, wood arrows en een flint knife
Ja geen idee of het een critical hit was ofzo, we vochten tegen n normale fuling, en het grootste probleem was dus dat ik al op half health zat, dus met nog 100 over ofzo was ik in 1 klap doodMalantur schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:45:
Als het echt zo extreem is, dan zouden we natuurlijk iedereen kunnen verplichten om te vechten met een crude bow, wood arrows en een flint knife

Waarom toch altijd maar met wapens? Wat is er mis met de blote vuist?Malantur schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:45:
Doe ik wel eens voor de fun tegen greydwarfs...is best grappig
[ Voor 9% gewijzigd door idef1x op 29-04-2021 11:01 ]
Gezien het nog steeds zo rustig is en ik dat helaas niet zie veranderen lijkt het me niet de moeite waard om de server nog langer in de lucht te houden.
De world save is hier te downloaden via WeTransfer of hier via ZippyShare. De server zal nog zo'n 5 dagen bereikbaar zijn.
Iedereen bedankt voor de gezelligheid en wellicht tot een volgende keer.
De world save is hier te downloaden via WeTransfer of hier via ZippyShare. De server zal nog zo'n 5 dagen bereikbaar zijn.
Jammer dat de server het niet gehaald heeft. Zelf speel ik liever alleen of met enkel bekenden. Valheim is niet echt het spel dat het van (semi-)public servers moet hebben.
Wij hebben trouwens een mooie boomhut gebouwd (zonder cheats, echt 100x naar beneden geflikkerd in het omhoog springen xD ). Helemaal op het topje van de boom, eronder zit nog wat steen verborgen (ja steen in een boom) zodat de muren en dak net niet instorten. Volgens mij ook nog wat ijzeren balkjes. En ja, daar kwamen we pas achter nadat we de ladder ernaartoe alweer afgebroken hadden... 
Zijn er nog mensen die dit spel spelen? En zo ja is die server beschikbaar ik wil graag aanhaken.
De huidige server is wederom niet geupdate en vind het vervelend om steeds te moeten vragen of die weer online komt.
De huidige server is wederom niet geupdate en vind het vervelend om steeds te moeten vragen of die weer online komt.
[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 07-09-2021 16:33 ]
Bedankt voor de savegame...Ik heb hem even op mijn vps gezet die ik momenteel toch niet gebruik, maar ik snap even iets niet...veel wordt beschermd door die guards zodat andere spelers niets kunnen pikken/slopen/deuren openen enzo, maar wat is de lol dan van samenspel? DAT is mi juist de bedoeling van samenspelen ..resources delen etc...maar goed zelfs in Valheim is het van "my precious" kennelijkscrappy.doo schreef op zondag 2 mei 2021 @ 08:36:
Gezien het nog steeds zo rustig is en ik dat helaas niet zie veranderen lijkt het me niet de moeite waard om de server nog langer in de lucht te houden.
Zelfs voor gewoon rondlopen kan dus niet...weinig zinvol voor mij iig.
Zoals ik eerder noemde in dit topic: Valheim is niet een spel om met willekeurige mensen te spelen. Daar is geen lol in te behalen. Een vriendenclubje al hebben/opbouwen en op vaste momenten spelen maakt het leuk.idef1x schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:19:
maar ik snap even iets niet...veel wordt beschermd door die guards zodat andere spelers niets kunnen pikken/slopen/deuren openen enzo, maar wat is de lol dan van samenspel? DAT is mi juist de bedoeling van samenspelen ..resources delen etc...maar goed zelfs in Valheim is het van "my precious" kennelijk
Ik speel liever solo dan met willekeurige mensen. Dat ligt niet aan de mensen, maar omdat het een beetje nutteloos voelt om een kaart te 'temmen' die door anderen al getemd is.
Is toch een beetje logisch lol?idef1x schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:19:
[...]
Bedankt voor de savegame...Ik heb hem even op mijn vps gezet die ik momenteel toch niet gebruik, maar ik snap even iets niet...veel wordt beschermd door die guards zodat andere spelers niets kunnen pikken/slopen/deuren openen enzo, maar wat is de lol dan van samenspel? DAT is mi juist de bedoeling van samenspelen ..resources delen etc...maar goed zelfs in Valheim is het van "my precious" kennelijk
Zelfs voor gewoon rondlopen kan dus niet...weinig zinvol voor mij iig.
Jij wilt toch niet als LVL30 met 100 uren erin dat er zomaar even een LVL1 komt en al jouw spullen mee neemt?
Je kan kisten maken die WEL deelbaar zijn
Die save game was voor mij meer om rond te lopen en kijken hoe anderen het opgebouwd hadden. Niet om een kaart te temmen of resources te "pikken" (zo spelen noem ik cheaten en vind ik iig geen lol aan). De bosses verslaan doe ik momenteel alleen solo.
Van scratch met een paar opnieuw beginnen en dan ieder op dezelfde tijd aanwezig lijkt me nog wel eens leuk (nadat ik Yagluth als laatste verslagen heb).
Trouwens als die LVL1 daar lol aan heeft om zo te cheaten spelen moet is dat toch zelf weten. Lijkt me geen lol aan, maar goed. Maar inderdaad de boel open laten voor onbekenden is niet handig, want dan weet je maar nooit, maar ja dan moet je die server niet openzetten voor iedereen met het paswoord erbij.
Van scratch met een paar opnieuw beginnen en dan ieder op dezelfde tijd aanwezig lijkt me nog wel eens leuk (nadat ik Yagluth als laatste verslagen heb).
Trouwens als die LVL1 daar lol aan heeft om zo te cheaten spelen moet is dat toch zelf weten. Lijkt me geen lol aan, maar goed. Maar inderdaad de boel open laten voor onbekenden is niet handig, want dan weet je maar nooit, maar ja dan moet je die server niet openzetten voor iedereen met het paswoord erbij.
[ Voor 8% gewijzigd door idef1x op 20-05-2021 13:18 . Reden: nalezen van je verhaal helpt soms wel ;) ]
Dat hoeft niet. Je kan ook whitelisten. Te veel gedoe met willekeurige mensen (zie ook dit topic), geen probleem met een groepje vrienden.idef1x schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:10:
maar ja dan moet je die server niet openzetten voor iedereen met het paswoord erbij.
[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 20-05-2021 13:52 ]
Ik snap het dillema. Er zijn games (The Division, Dying Light) die solo play en coop goed mogelijk maken. Zoiets zou ook perfect zijn voor Valheim. Ding is dan weer wel dat de software maker zelf een server moet draaien, want dan op allerlei servertjes spelen is niet zo handig. Zo kun je wel makkelijk offline lekker zelf spelen en als je ergens hulp bij nodig hebt, zet je de coop optie open of stuur je een ping voor wat hulp. Dat maakt het voor de wat gevorderde speler misschien leuker om een n00b (zoals mij) even te helpen. Of dat een paar n00b's elkaar even helpen. Ik merk dat ik coop spelen wel een stuk leuker vind dan alleen. En of dat dan vrienden zijn of random strangers dat maakt mij dan niet zoveel uit.
ik heb vandaag eindelijk bonemass (3e boss) vermoord
Ging best ok, had wel een heel klein stuk swamp met de spawn en ernaast plains...
2 dingen gedaan:
1) grond vrijwel hele stuk met hoe geraised tot er weinig plassen meer waren (heeel veel steen)
2) met steen een enorme pilaar gemaakt en op geklommen... en dan met iron 2hander slaan...
gingen 2 dingen fout... ik kwam de pilaar niet op
, laddertjes en workbench waren met 1 klap weg lol... gekite, toen heel snel nieuwe workbench gebouwd met 3 laddertjes op elkaar... en erop met bovenop nieuwe workbench... Paar keer bijna dood gegaan door poison cloud maar de healthpots iedere keer net op tijd van cooldown 
Nu binnenkort naar de bergen en de wolfjes
Ging best ok, had wel een heel klein stuk swamp met de spawn en ernaast plains...
2 dingen gedaan:
1) grond vrijwel hele stuk met hoe geraised tot er weinig plassen meer waren (heeel veel steen)
2) met steen een enorme pilaar gemaakt en op geklommen... en dan met iron 2hander slaan...
gingen 2 dingen fout... ik kwam de pilaar niet op

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Ik heb hem gisteren ook gedaan. Ik heb de grond afgevlakt door iets dieper in de plassen 1 toren van grond gemaakt, en dan de grond uitvlakken met de andere functie die geen steen kost. Ik heb niet zo veel steen nodig gehadLord_T schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:51:
ik heb vandaag eindelijk bonemass (3e boss) vermoord![]()
2 dingen gedaan:
gingen 2 dingen fout... ik kwam de pilaar niet op, laddertjes en workbench waren met 1 klap weg lol... gekite, toen heel snel nieuwe workbench gebouwd met 3 laddertjes op elkaar... en erop met bovenop nieuwe workbench... Paar keer bijna dood gegaan door poison cloud maar de healthpots iedere keer net op tijd van cooldown
Ik had ook gelezen dat een iron mace en banded schield handig was, dus ik ben voor die combinatie gegaan en van de eerste keer zonder dood te gaan gelukt
Mountains leek gemakkelijk maar toch ook wel wat verrassingen om te ontdekken
Banded shield, iron mace, poison resist potion en ekythyr power...binnen 5 minuten was de mass not moving anymore... Af en toe rennen naar de mobs die ie uit zijn oksel tovert en dan weer gezellig dichtbij op hem inmeppen. Inderdaad wel de grond watervrij gemaakt, zodat ik niet hoefde te zwemmen. Nat ben je toch al.
Mountains is ook niet moeilijk eigenlijk. Als je een banded shield hebt en een zwaard/mace hou je die wolven ook wel op afstand en kun je verslaan. Fire arrows tegen de draken werken ook prima.
Zaterdag heb ik Yagluth verslagen in 2x....1e keer was ik vergeten mijn fire potion te activeren
en was ik dood in 20 seconden. Na de recover van mijn spullen verder en met potion was hij ook binnen 5 minuten verslagen. Wederom dichtbij hem blijven en blijven meppen..dit keer deed ik dat met een zilveren zwaard (best duur ding), maar frostner of black metal zwaard werken ook goed. Lang verhaal kort: dichtbij werkt sneller dan moeilijk doen met pijl en boog of muurtjes bouwen etc..Maar ieder op zijn eigen manier
Mountains is ook niet moeilijk eigenlijk. Als je een banded shield hebt en een zwaard/mace hou je die wolven ook wel op afstand en kun je verslaan. Fire arrows tegen de draken werken ook prima.
Zaterdag heb ik Yagluth verslagen in 2x....1e keer was ik vergeten mijn fire potion te activeren

even de check, als ik die wishbone equip, dan kan ik niet die belt voor extra gewicht dragen?
heb de eerste wolfjes en draken overleefd
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Ja klopt helaas. Je kan een keertje rond lopen en de gebieden markeren op de kaart, en dan terug komen met de belt om te minenLord_T schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:06:
even de check, als ik die wishbone equip, dan kan ik niet die belt voor extra gewicht dragen?
[ Voor 17% gewijzigd door Malantur op 24-05-2021 21:28 ]
ik gebruikte die wishbone om silver te vinden en daarna wisselde ik met die belt, zodat ik de ores kon dragen naar mijn boot. Eieren lukte maar 1 per keer..die zijn zwaar!
ik ben mijn longship kwijt
(zee / oceaan afgespeurd, verdwenen...)
beetje jammer... ga ook regelmatig aan domme dingen dood
. (Vallen van een dak dat je aan het bouwen bent, die stonegolems die ultra hard slaan etc)
Verder begin ik wel redelijk wat zilver te hebben, maar die upgrades van de wapens kost wel veel...
draugr en die mace bijvoorbeeld (mace lvl 4 is 45 zilver.....)
Ben ondertussen lekker bezig geweest de moestuin uit te breiden, heb de storage een beetje aangepast, en zou eigenlijk op den duur een veel mooier / praktischer huis moeten bouwen.
beetje jammer... ga ook regelmatig aan domme dingen dood
Verder begin ik wel redelijk wat zilver te hebben, maar die upgrades van de wapens kost wel veel...
Ben ondertussen lekker bezig geweest de moestuin uit te breiden, heb de storage een beetje aangepast, en zou eigenlijk op den duur een veel mooier / praktischer huis moeten bouwen.
Als je de silver mace (Frostner) al duur vindt, begin dan maar niet aan een silver swordLord_T schreef op zondag 30 mei 2021 @ 16:03:
ik ben mijn longship kwijt(zee / oceaan afgespeurd, verdwenen...)
beetje jammer... ga ook regelmatig aan domme dingen dood. (Vallen van een dak dat je aan het bouwen bent, die stonegolems die ultra hard slaan etc)

ik heb echt nog 0 zwaard skills... is dat het waard? mace is overpowered van wat ik begreep?mark-k schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:13:
[...]
Als je de silver mace (Frostner) al duur vindt, begin dan maar niet aan een silver sword
Ik heb nooit een zwaard gebruikt, altijd een mace gehad en zeker met een porcupine (black metal mace) mep je alles neer wat beweegt
het gaat dan alleen nog mis wanneer er veel vijanden zijn en ze je van achter weten te pakken.
[edit]
En level 2 Fulings blijven hardnekkig.
[edit]
En level 2 Fulings blijven hardnekkig.
[ Voor 11% gewijzigd door XWB op 31-05-2021 22:05 ]
Ik ook niet maar n vriend van me wel, grootste voordeel aan zwaard is dat hij toch net wat meer dmg lijkt te doen onder neutrale omstandigheden (niet heel significant verder) en dat hij je enemies niet zo ver weg mept zodat je ook echt je combo's kunt maken, dat lukt met de mace eigenlijk niet meer omdat je dan moet rennen tussendoor om bij je enemy te komen.Lord_T schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:34:
[...]
ik heb echt nog 0 zwaard skills... is dat het waard? mace is overpowered van wat ik begreep?
Maar als je nu al mace hebt zou ik zo door gaan, heb ik ook.
Ik had dat gevoel ook al, maar ik wist het niet zeker. Ik vind een zwaard fijner vechten, al is de slash damage minder vaak ‘nuttig’ dan blunt damage, ook in mijn gevoel.idef1x schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:51:
Een zwaard kost minder energie om te gebruiken. Ik gebruik nu voornamelijk mijn zilveren zwaard.
Mace in Valheim?mark-k schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:43:
Maar als je nu al mace hebt zou ik zo door gaan, heb ik ook.
Ook eindelijk begonnen! Is het mogelijk om de server nog te joinen?
Cinematic trailer voor de liefhebbers:
Andere trailers zijn ook te vinden in het artikel gelinkt door @XWB.
Andere trailers zijn ook te vinden in het artikel gelinkt door @XWB.
[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 27-08-2021 12:51 ]
Morgen (september 16) om 3 uur word de nieuwe update verwacht op Steam.
De dev's raden aan om met een nieuwe Wereld (seed) te beginnen)
Zijn er al Tweaker die een server hebben? Zit er tegen om helemaal opnieuw te binnen in mijn eentje.
Zijn er al Tweaker die een server hebben? Zit er tegen om helemaal opnieuw te binnen in mijn eentje.
Gisteren deze game gekocht en na een uurtje zorgeloos rondlopen begon het spel te crashen/vast te lopen. Ik kan nu nauwelijks 3 minuten spelen zonder een crash. Ik vermoedde eerst een geheugenprobleem vanwege aangepaste timings en frequency maar zelfs na terug te schakelen naar mijn XMP profiel blijf ik crashen.
Ook heb ik alle mogelijke overlays van Steam en Nvidia uitgeschakeld.
Ik vind wel wat reddit threads uit februari toen het precies een wijdverspreid probleem was maar daar staan niet echt fixes in. Recentere threads vind ik ook niet.
Ter info, ik speel op een RTX 3080 en R5 3600. Iemand raad?
Ook heb ik alle mogelijke overlays van Steam en Nvidia uitgeschakeld.
Ik vind wel wat reddit threads uit februari toen het precies een wijdverspreid probleem was maar daar staan niet echt fixes in. Recentere threads vind ik ook niet.
Ter info, ik speel op een RTX 3080 en R5 3600. Iemand raad?
[ Voor 6% gewijzigd door rable op 17-09-2021 21:40 ]
Ik heb nog wel een test vps die ik niet gebruik momenteel...kan die valheim server wel weer eens aanslingerenmuhda schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:39:
Morgen (september 16) om 3 uur word de nieuwe update verwacht op Steam.
Moet ook maar weer eens beginnen met deze game , heb ooit een huisje gemaakt maar verder nooit meer door gegaan
[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 17-09-2021 23:17 ]
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Zou geweldig zijn. Vooral als er een groepje is, die actief speelt na de update.idef1x schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:14:
[...]
Ik heb nog wel een test vps die ik niet gebruik momenteel...kan die valheim server wel weer eens aanslingeren
Valheim staat op mijn wishlist en is nu in de sale. Ik hing vanochtend met mijn muis boven de aanschaf knop in Steam, maar toch niet gedaan. Vond ik overigens nog best knap van mezelf, heb nog een flinke backlog met spul dat ik in de sale heb aangeschaft maar nog nooit heb aangeraakt... Maar... Als er een clubje tweakers op een nieuwe server gaat beginnen doe ik zeker mee.
Ut draait (weer):muhda schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 00:16:
[...]
Zou geweldig zijn. Vooral als er een groepje is, die actief speelt na de update.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ben even als persoon ook geheel opnieuw begonnen (je zou je full armored bestaande kunnen gebruiken natuurlijk) en even een eerste scouting gedaan...valt weer even tegen alles te moeten sprokkelen idd
Afijn heb een huisje aan de kust met wat kisten en wat voer, dus als je start hoef je niet gelijk van de honger om te komen
@idef1x Nice. Kom er alleen niet in. Als ik het ip ingame invul in de pop-up na 'Join IP' en klik op 'Connect', gebeurd er helemaal niets. Via Steam toevoegen krijg ik de melding 'The server IP address you entered is invalid'. Mis ik iets?