• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter

A brutal exploration and survival game for 1-10 players, set in a procedurally-generated purgatory inspired by viking culture. Battle, build, and conquer your way to a saga worthy of Odin’s patronage!
Over valheim game(play)
Explore
A beautiful, procedurally-generated world awaits you. Venture into deep dark forests, climb snow-peaked mountains and marvel at lush valleys. Take to the seas on a mighty longship, but be wary of sailing too far...

Build
Raise your own viking mead halls, houses, castles, and more with our powerful construction interface. From knarrs to imposing warships, build legendary vessels to conquer the seas and discover new lands.

Conquer
Battle the mythical beasts of the tenth world and animal wildlife in punishing dodge & block based combat.
screenshot_smith.png

Craft
Forge increasingly powerful weapons and armour as you advance. Craft food and mead to maintain your health.

Survive
From the highest mountain peak to the deepest swamp, each environment presents unique challenges and foes.

Cooperate
Valheim supports independent, player-hosted servers and as many worlds as you wish to create, because no one wants to continuously die alone.
Servers "van" tweakers
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Geforce now: steam favorite server connect
1) Run Valheim (in Geforce Now) in window (in Valheim options uncheck Fullscreen)
2) Minimalize Valheim
3) Maximalize Steam from taskbar of Geforce Now
4) View -> Servers -> find your server wherever it is -> join server (sometimes twice)
Links
Iron Gate: http://www.irongatestudio.se/
Valheim http://www.valheimgame.com/
Iron Gate blog: http://irongatestudio.se/news/
Iron Gate Facebook: https://www.facebook.com/irongatestudiose/
Valheim Reddit: https://www.reddit.com/r/valheim/
Valheim Facebook: https://www.facebook.com/valheimgame
Twitter
Valheim: https://twitter.com/valheimgame
Dvoid: https://twitter.com/dvoidis
Grimmcore: https://twitter.com/RobinEyreArt
Lisa: https://twitter.com/lisakolf

De stormvloed aan positoeve reviews van deze early access game maakte ook mij nieuwsgierig

Speelt wel lekker weg, beetje minecraft meets rust. Hoewel, meer op mobiele game β€œFrostborn” vind lijken. De gameplay is bekend zoals de meeste survival games, wat deze anders maakt is het pve aspect, bosses/dungeons, maar voornamelijk mix van andere games daar de positieve punten van overgenomen

Kunt (private) server of sessies maken, en zo als community het opnemen tegen de boze critters in de wereld. (Servertje got?)

Het bouwen is vrij uitgebreid, en leuk om te doen, biedt ook voordelen om dingen β€œgoed” te doen. Al is het alleen al ter bescherming van de elementen.

[Voor 62% gewijzigd door himlims_ op 17-03-2021 23:51]

πŸ†‚πŸ†ƒπŸ…΄πŸ…°πŸ…Ό: πŸ†πŸ…ΎπŸ…ΎπŸ†ƒπŸ…ΆπŸ…°πŸ…ΌπŸ…΄πŸ†_πŸ…²πŸ…ΎπŸ…Ό
πŸ…ΏπŸ†‚πŸ…½: πŸ…·πŸ…ΎπŸ…»πŸ…»πŸ…°πŸ…½πŸ…³πŸ…·πŸ…°πŸ†πŸ…³πŸ†‚

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-03 20:46
heee er is een valheim topic!
ik speel die ook nadat ik een streamer zag spelen.
net de eerste baas verslagen maar 0 ruins gevonden. :(

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-03 08:27
Leuk idee, erg goede game tot nu toe.
Ontzettend grote map, en exploration loont heel erg voor het vinden van nieuwe recepten en gear. Echter is een nieuwe biome vaak een redelijk grote stap.

Community Server lijkt me erg tof, ik ga denk niet heel snel een private sessie oid joinen, aangezien het dan niet echt de moeite waard is om te bouwen.

@raro007 De ruins kan je niet in 1e biome vinden (Meadows), denk dat je aan die info wel genoeg hebt. :)

Hier de roadmap voor komend jaar.

[Voor 15% gewijzigd door yorkick op 07-02-2021 13:29]

kimi | iRacing Profiel

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
raro007 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:58:
heee er is een valheim topic!
ik speel die ook nadat ik een streamer zag spelen.
net de eerste baas verslagen maar 0 ruins gevonden. :(
Hier aardig solo, rustig in Dark Forrest aan het houthakken, beweegt er een boom door me scherm.
Andere dan ik zelf aan het hakken ben; freaking troll die ene boom als melee heeft, schrok me de pleuris
De eerste boss is dat hert toch? Wat voor ruin bedoel je? Je kunt die reward offeren, waar je de game begint.

• raro007
himlims_ schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:09:
[...]

Hier aardig solo, rustig in Dark Forrest aan het houthakken, beweegt er een boom door me scherm.
Andere dan ik zelf aan het hakken ben; freaking troll die ene boom als melee heeft, schrok me de pleuris
De eerste boss is dat hert toch? Wat voor ruin bedoel je? Je kunt die reward offeren, waar je de game begint.
Ik bedoelde burial waar je die cubus krijgt.
En klopt eerste boss is een hert.
Zit nu een haven met teleporter te maken om later andere plekken te onderzoeken.
Merk wel dat solo dingen 3 keer moeilijker zijn dan met 2 man zoals de streamer die ik kijk.
Schijnt dat je met jou lvled char en zelfs spullen naar iemand anders wereld kan gaan.
Een beetje ark?

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-03 18:22
Na wat reviews gezien te hebben ben ik wel erg nieuwsgierig naar deze game. Spelen jullie al samen op server? Want samen spelen schijnt toch wel het leukste te zijn i.p.v lonewolf.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-03 23:38
ook ik heb interesse in deze game.
Hoop dat het solo leuk is? want ben een erg casual gamer, samen een server op gaan zou leuk zijn maar zit beperkt in mijn tijd.

Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of dit prima solo te spelen is?

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-03 05:49
daltona schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:54:
Hoop dat het solo leuk is? want ben een erg casual gamer, samen een server op gaan zou leuk zijn maar zit beperkt in mijn tijd.

Schijnt ook alleen goed vermaak te zijn, multi alleen nog ietsje beter.

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:28
Hoe moet ik me dit voor me zien als je een open server benaderd?
Alles wat je zelf hebt gemaakt of hebt opgeslagen hoe gaan ze dit verwerken als ik dan weer opnieuw join?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ben nu paar dagen bezig om een publieke (tweakers only) dedicated server online te krijgen, maar dat gaat alles behalve soepel :) (iets met firewall > vm host > vm > docker)

hoe dat werkt met bouwen/overnmenen van server naar server ... geen idee, bij aanmaken karakter werd geschreven dat ze adviseren een voor solo en een voor multiplayer te maken.

solo speelt tot nu toe wel leuk en lekker, maar gaat relatief langzaam. zeker de dungeons ga ik in eentje goed/hard dood ... need help :)

upgraden van workbench gaat door het bouwen van;
Chopping Block: Unlocked door verzamelen van 'flint' (nabij/in water)
Tanning Rack: Unlocked na slopen van een hert (gemakkelijkste met boogje)

@daltona game kan prima solo; je start je eigen localhost server, en dat is jouw privat speeltuintje

op reddit staan aantal leuke bouwwerken en ideeen;

vond ik erg geslaagd, kunt kanaal/water maken met die landscape tool (als je maar diep genoeg gaat, kom je vanzelf grond water tegen)

[Voor 34% gewijzigd door himlims_ op 09-02-2021 09:49]

• yorkick
valermos schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:17:
Hoe moet ik me dit voor me zien als je een open server benaderd?
Alles wat je zelf hebt gemaakt of hebt opgeslagen hoe gaan ze dit verwerken als ik dan weer opnieuw join?
Je kan meerdere karakters aanmaken in het hoofdmenu. Je karakter, skills + inventory (volgens mij), kan je meenemen naar andere servers / worlds.
Alles wat je bouwt is per server / world.

Mocht je dood gaan, verlies je trouwens random wat skill-levels. Dit is aan het begin niet zo belangrijk, maar naarmate je levels hoger worden is het minder leuk.

@himlims_ Je hebt een PC / server "over" waar het eventueel op kan draaien?

kimi | iRacing Profiel

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
yorkick schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:14:
@himlims_ Je hebt een PC / server "over" waar het eventueel op kan draaien?
verwacht m in loop van de dag online te hebben :)

gaat op een sunmicro pizzadoos bij datacenter (bandbreedte en uptime zal geen issue zijn)

//edit; game server 'luisterd' nog niet op gewenste poortje 2456 (er luisterd helemaal niets - nog even verder zoeken)

//edit2; udp ... owjah, working!

[Voor 35% gewijzigd door himlims_ op 09-02-2021 11:26]

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:28
Hoeveel mensen kunnen daarop?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
geloof dat ergens gelezen heb dat game limiet heeft van 10 - als handmatig zoek, vind ook alleen maar 10man servers. (hw specs zal geen belemmering mogen zijn)

game via nvidia geforce now geprobeerd (macbook) werkt best goed;

[Voor 40% gewijzigd door himlims_ op 09-02-2021 11:56]

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:40
Ik ben ook wel geinteresseerd, wellicht dat ik hem vnv even koop en op de server langs hop ;)

• MetalPool
Nou laat maar weten als de server gereed is en jullie er een poppetje bij willen hebben. Dan hou ik me aanbevolen :)

• daltona
me 2!!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-03 15:19
Ik ben ook verbaasd hoe goed dit spel eigenlijk is. En dat voor een early access voor minder dan 20 euro. Dit is 1 van de beste, if not, het beste early access spel dat ik ooit gespeeld heb. Nog geen last gehad van grote bugs en rare fratsen, spel draait goed en de content en time sink is echt enorm. Zit zelf nu in de "iron age" en vanavond hopelijk de 3e boss neerhalen :)
daltona schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:54:

Ja is solo te doen. Ik speel op een server met vrienden maar loop ook regelmatig solo rond. Solo is inderdaad wel wat uitdagender, vooral de bosses. Maar de HP van de mobs scalen ook als je met meer spelers in de buurt bent. Het voordeel wat 2+ spelers hebben is dat 1 makkelijker kan kiten en de andere gewoon damage kunnen blijven doen.

Je kan ook altijd solo op een server spelen en spelen wanneer het jou uit komt. Bij het bronze tijdperk (uit mijn hoofd, kan ook iron zijn), kun je ook iets bouwen wat er voor zorgt dat andere spelers jouw deuren/chests niet open kunnen doen als je met mensen speelt die je niet goed kent.

• daltona
DivineNL schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:16:
Ik ben ook verbaasd hoe goed dit spel eigenlijk is. En dat voor een early access voor minder dan 20 euro. Dit is 1 van de beste, if not, het beste early access spel dat ik ooit gespeeld heb. Nog geen last gehad van grote bugs en rare fratsen, spel draait goed en de content en time sink is echt enorm. Zit zelf nu in de "iron age" en vanavond hopelijk de 3e boss neerhalen :)

[...]

Ja is solo te doen. Ik speel op een server met vrienden maar loop ook regelmatig solo rond. Solo is inderdaad wel wat uitdagender, vooral de bosses. Maar de HP van de mobs scalen ook als je met meer spelers in de buurt bent. Het voordeel wat 2+ spelers hebben is dat 1 makkelijker kan kiten en de andere gewoon damage kunnen blijven doen.

Je kan ook altijd solo op een server spelen en spelen wanneer het jou uit komt. Bij het bronze tijdperk (uit mijn hoofd, kan ook iron zijn), kun je ook iets bouwen wat er voor zorgt dat andere spelers jouw deuren/chests niet open kunnen doen als je met mensen speelt die je niet goed kent.
Oke klink goed, ga hem vanavond maar is aanschaffen. bedankt voor de info _/-\o_

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
DivineNL schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:16:
Ik ben ook verbaasd hoe goed dit spel eigenlijk is. En dat voor een early access voor minder dan 20 euro. Dit is 1 van de beste, if not, het beste early access spel dat ik ooit gespeeld heb. Nog geen last gehad van grote bugs en rare fratsen, spel draait goed en de content en time sink is echt enorm.
ik kan er niet de vinger op leggen, waarom deze game mij meer bevalt dan rust/ark/etc.

denk dat het komt door;
+ niet alles steeds kwijt na dood
+ geen/beperkt pvp
+ slopen van dingen geeft je de resources terug die het kostte om te bouwen (oneindig gebruiken)
+ bob de bouwer modus 2.0 :P

- die brakke UI en bediening daarvan [..] maar goed, dat is denk ik zo gefixed door een 'designer' ernaar te laten kijken ipv programmeur :+
- informatie IN de game (via vogel/runes) is wel erg beperkt (bijv. flint dat bij waterkant te vinden is, duurde uuuren voordat daar achter was)
- random crash (dan ga ik toch weer half uur terug in de tijd...)
- enemies soms wat onduidelijk (out of the blue aggro)
- winter = koud :+

al met al leunen de + veel zwaarder, vermaak me prima hiermee. hopelijk blijft pvp beetje op de achtergrond, het solo/pve aspect van de game is erg simpel maar doeltreffend

//edit;
nog beetje met server aan het frotten; steam zegt nu dat het een 64man server is :P maar de game denkt daar anders over.

[Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 09-02-2021 13:30]

• DivineNL
himlims_ schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:25:
[...]

ik kan er niet de vinger op leggen, waarom deze game mij meer bevalt dan rust/ark/etc.

denk dat het komt door;
+ niet alles steeds kwijt na dood
+ geen/beperkt pvp
+ slopen van dingen geeft je de resources terug die het kostte om te bouwen (oneindig gebruiken)
+ bob de bouwer modus 2.0 :P
De hardcore pvp elementen zijn juist waarom ik die andere games zo leuk vond, dat is wat mij gewoonlijk aantrekt. Daarom vind ik het raar dat ik Valheim ook zo goed vind 8)7
- die brakke UI en bediening daarvan [..] maar goed, dat is denk ik zo gefixed door een 'designer' ernaar te laten kijken ipv programmeur :+
- informatie IN de game (via vogel/runes) is wel erg beperkt (bijv. flint dat bij waterkant te vinden is, duurde uuuren voordat daar achter was)
- random crash (dan ga ik toch weer half uur terug in de tijd...)
- enemies soms wat onduidelijk (out of the blue aggro)
- winter = koud :+

al met al leunen de + veel zwaarder, vermaak me prima hiermee. hopelijk blijft pvp beetje op de achtergrond, het solo/pve aspect van de game is erg simpel maar doeltreffend
Zelf eigenlijk nog geen problemen met de UI gehad, maar uiteraard kan alles wat optimaler gemaakt worden, ook random crashes nog niet gehad. Niet in mijn solo sessie en niet op de server (gelukkig :) )

Winter is inderdaad koud, maar dat komt denk ik omdat het een meer late game gebied is.

spoiler:
Je hebt anti-frost potions en volgens mij ook kleding tegen de kou, maar dat laatste heb ik zelf ook nog niet gezien

Wat ik ook leuk vind is dat alles een verassing is en je er zelf achter moet komen hoeveel damage iets doet, hoe je er tegen vecht, wat voor materiaal je nodig hebt voor een boss te summonen, etc.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
DivineNL schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:43:
[...]

De hardcore pvp elementen zijn juist waarom ik die andere games zo leuk vond, dat is wat mij gewoonlijk aantrekt. Daarom vind ik het raar dat ik Valheim ook zo goed vind 8)7
voor mij juist rede dat die games na paar avonden al weer beu ben; de 'sterkste' blijft sterker worden [..] true, misschien in de echte wereld ook zo, maar vind het de gameplay en plezier er helemaal uit halen.

daarom bevalt me het solo/pve ook prima - maar als de roadmap bekijk, gaat daar in de toekomst (mogelijk) verandering in komen (hopelijk optioneel). we gaat t zien, tot nu toe erg leuke game.

beetje 'frostborn' (mobile) maar dan voro de desktop.

haven (neit van mij)

portal ring (niet vna mij)

via eoa rune kreeg ik opmerking dat de varkens als 'huisdieren' kunt houden; is dat iemand al gelukt? hoe?

[Voor 22% gewijzigd door himlims_ op 09-02-2021 15:34]

• raro007
himlims_ schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:48:
[...]

via eoa rune kreeg ik opmerking dat de varkens als 'huisdieren' kunt houden; is dat iemand al gelukt? hoe?
je kan wortels telen en dan die dropen naast een varken, best is wel om die in een pen te trapen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Heb server online

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

server; father of tweakers - is van hier?

[Voor 61% gewijzigd door himlims_ op 10-02-2021 08:48]

• herr_tol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-03 16:14
Geinig geinig. morgen maar eens even checken.

There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:28
mischien beetje offtopic maar is het mogelijk een private server te maken dat je met 2 mensen op hetzelfde netwerk kan spelen? (en dan later ook verder waar je gebleven was natuurlijk). Lijkt me namelijk wel een mooie game en speel met een kameraad altijd coop games op de xbox (zoals ARK) maar splitscreen wordt helaas minder en minder.

• Qzar
squashedraven schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:26:
mischien beetje offtopic maar is het mogelijk een private server te maken dat je met 2 mensen op hetzelfde netwerk kan spelen? (en dan later ook verder waar je gebleven was natuurlijk). Lijkt me namelijk wel een mooie game en speel met een kameraad altijd coop games op de xbox (zoals ARK) maar splitscreen wordt helaas minder en minder.
Je hebt de gewone standaard P2P gameplay, hier hoef je niet een dedicated server voor op te zetten maar gewoon simpelweg de game spelen en ja maat via de steam friends list jou laten joinen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
squashedraven schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:26:
prima; start solo server, zet er een ww op, en klaar :+

hierboven heb ik details van bakkie gedeeld, mocht je willen inhaken met tweakers. (weet niet goed hoe die prestatie uitvalt, is het te krap, pak ik een ander stuk ijzer)

• yorkick
himlims_ schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 23:32:
Heb server online

***members only***

server; father of tweakers - is van hier?
Ik kan op dit moment de server niet joinen (kan hem niet vinden in de serverlist in Valheim).
Ook via Steam > Servers (Valheim) staat hij er niet tussen.

kimi | iRacing Profiel

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
yorkick schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:20:
[...]

Ik kan op dit moment de server niet joinen (kan hem niet vinden in de serverlist in Valheim).
Ook via Steam > Servers (Valheim) staat hij er niet tussen.
Hmmz dat klinkt niet goed, gister laat offline gegaan, leek nog te draaien vanochtend to naar werk ging. Ben na 1700u thuis, dan kijk meteen na.

@yorkick hij draait nog;

bedacht me dat via geforce now, ook valheim kan starten op macbook :+

//edit2; zojuist getest, kan nog prima houthakken (back to work), moet m wel updaten zie ik :)

kwam deze tegen bij reddit

[Voor 53% gewijzigd door himlims_ op 10-02-2021 13:53]

• DivineNL
Er schijnen wat probleempjes te zijn sinds de update met het verschijnen van servers in de in-game server lijst. De steam server lijst zou nog wel 100% moeten werken.

• raro007
@himlims_ ik denk dat je de server moet updaten want ik krijg melding van "incompatibel version"
er is ook 10 mb update.
gisteren wat geleerd als je voor het eerst naar een eiland gaat, bezoek het niet in het donker =)
werd ge 1 shot en moest toen terug komen met een raft en dat ding is niet vooruit te branden...

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
@DivineNL @raro007 server heeft update gehad; draait, poortjes bereikbaar, publiek bereikbaar; niet in de serverlisting sindsdien. beetje 'wtf' momentjes; all looks well - maar toch ook niet :F

• yorkick
Vreemd, kan je er zelf nog wel inkomen?
In principe zouden we hem ook via Steam als favorite kunnen toevoegen (via ip).

kimi | iRacing Profiel

• Qzar
Ik zit er nu in, geen enkel probleem met verbinden

• yorkick
@Qzar Zou je me een invite via Steam willen sturen? Hopelijk kan ik dan joinen en de server opslaan.
edit; thanks!

[Voor 13% gewijzigd door yorkick op 10-02-2021 19:10]

kimi | iRacing Profiel

• Humbatiki
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:19
Een tip voor beginners zonder boog is om te sneaken naar een ree en one shot met een club. Verder echt een zeer vermakelijke game. Helaas wel dood gegaan in mijn eerste solo dungeon en mijn gear ligt daar nu. Ik vrees dat ik sterf als ik het ga halen πŸ˜”

• raro007
Humbatiki schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 03:50:
Een tip voor beginners zonder boog is om te sneaken naar een ree en one shot met een club. Verder echt een zeer vermakelijke game. Helaas wel dood gegaan in mijn eerste solo dungeon en mijn gear ligt daar nu. Ik vrees dat ik sterf als ik het ga halen πŸ˜”
die skeleten moet je gewoon aanvallen zonder bij na te denken.
als je even twijvelt tussen weg rennen of blijven kan het je einde zijn XD
het vechten zit niet echt tactiek in vooral omdat het blocken zo traag gaat dat het geen zin heeft.

• yorkick
Als je vlak voordat je geraakt wordt blokt, wordt het een parry, waarna je direct 1 of 2 kritieke hits kan doen.
Daarnaast heeft elke creature een zwakte voor bepaalde wapentypes. Grijze hits betekend ineffectief, rood/geel beter al weet ik niet precies wat het beste is.

@himlims_ Kan goed zijn dat het meer een Valheim probleem is. Ik heb gisteren na een invite van Qzar de server toegevoegd in Steam als favoriet, en nu kan ik via daar de server joinen.

[Voor 25% gewijzigd door yorkick op 11-02-2021 09:57]

kimi | iRacing Profiel

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Qzar schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:55:
Ik zit er nu in, geen enkel probleem met verbinden
nice - ik zie m niet, en kom er niet op; wat ik kan zien, draait ie, poortjes bereikbaar :? beetje vaag allemaal

maar als voor jullei werkt, fijn!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
raro007 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 06:47:
[...]

die skeleten moet je gewoon aanvallen zonder bij na te denken.
als je even twijvelt tussen weg rennen of blijven kan het je einde zijn XD
het vechten zit niet echt tactiek in vooral omdat het blocken zo traag gaat dat het geen zin heeft.
skeletten vinden vuur niet leuk (stond op eoa rune), schild helpt :)

• DivineNL
himlims_ schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:38:
[...]

nice - ik zie m niet, en kom er niet op; wat ik kan zien, draait ie, poortjes bereikbaar :? beetje vaag allemaal

Ik zit op de Valheim Discord en daar zijn moderators constant actief met het helpen bij server/verbindings problemen. Misschien het proberen waard :)

• Qzar
himlims_ schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:38:
[...]

Je kan de server ook gewoon in steam toevoegen aan je favoriete servers op basis van IP:port. Heb je dat al geprobeerd?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Qzar schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:39:
[...]

Je kan de server ook gewoon in steam toevoegen aan je favoriete servers op basis van IP:port. Heb je dat al geprobeerd?
Yup, maar dat resolved ie niet; zegt dat niets draait. Doe extern portscan, staan ze open-en bereikbaar :? Server draai, doet (veel) cpu.

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-03 09:54
Ik speel op een dedicated 24/7 server met 3 vrienden, als iemand wil joinen:

naam: Trollenaars
Pw: henkie

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• herr_tol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-03 16:14
evilpin0 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:39:

Ik doe mee met het feestje

There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't

• MetalPool
En als ik nou de server join....loop ik dan niet al een heel stuk achter op de rest? Of hoe werkt dat precies?

• MetalPool
Ik kom eraan :D

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
evilpin0 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:39:

yeah - die van jou doet t wel, ik krijg mijn server somehow niet lekker publiekelijk.

zit erbij; holland(ia) username

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
MetalPool schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:10:
En als ik nou de server join....loop ik dan niet al een heel stuk achter op de rest? Of hoe werkt dat precies?
ja en nee;
- ja, als team maak je meer progressie, en kun je van elkaar profiteren
- nee, Γ‘lles' is relatief snel geleerd van andere spelers op de server

afhankelijk van je 'lokaal' karakter, welke items en skills beschikbaar zijn. game adviseerd om 2 poppetjes te maken; 1 voor lokaal/solo en 1 voor multiplayer. stel je joint met je solo poppetje een server; dan zijn al jouw skills (en inventory!) daar beschikbaar. (die meuk kun je overigens ook weer verliezen).

op die manier behoud je jouw 'kennis/progressie'.

• evilpin0
Begonnen met eerste opzet van de nederzetting :)

Wij zitten hier op de map voor als jullie ons zoeken :D

[Voor 17% gewijzigd door evilpin0 op 12-02-2021 00:21]

• MetalPool
Wat een gaaf spel! 22:00 uur begonnen en nu al 00:30 :O

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
hoop wel dat ze server zoeken snel gaan verbeteren; 2 servers draaien, steam ziet ze, vrienden zien ze, ingame 0,0 ....

• evilpin0
Je kan een ip adres toevoegen bij steam servers dat scheelt. Maar idd af en toe is de server niet zichtbaar en 5 min later ineens wel.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
evilpin0 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:47:
Je kan een ip adres toevoegen bij steam servers dat scheelt. Maar idd af en toe is de server niet zichtbaar en 5 min later ineens wel.
klopt - helaas speel ik via geforce now (macbook) dan wordt die server lijst genegeerd, en kan ook niet oproepen :(

• DivineNL
himlims_ schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:43:
hoop wel dat ze server zoeken snel gaan verbeteren; 2 servers draaien, steam ziet ze, vrienden zien ze, ingame 0,0 ....
Is een bug sinds de nieuwe patch. Zijn ze van op de hoogte.

Ander dingetje: Wij hebben nu een server via Nitrado, we hebben eerst op een server van een kennis gespeeld gespeeld en dit ging goed. Maar daar kwamen wat te veel spelers bij dus hebben we besloten via Nitrado een server te huren zodat al onze vrienden mee kunnen spelen. Op de server van die kennis hadden we eigenlijk 0,0 last van lag/desync, maar op die server van Nitrado regelmatig. Het duurt bijvoorbeeld lang voordat een deer ontploft, voordat je een item kan oprapen of voordat een deur opent.

Zijn er hier nog mensen met gelijke ervaringen, draaien jullie eigen servers of huren jullie ergens anders?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
zelf bakkie draaien; de host draai ik met https://www.proxmox.com/en/

daarin 123 klik, een ubuntu vm gestart, vervoglens deze guide gevolgd; https://gameplay.tips/guides/9765-valheim.html

gameserver draait prima, resolved alleen niet ingame, maar ervaar die 'latency/lag' niet. gister met paar man opgezeten, ging goed.

weet niet wat die nikato(?) kost, misschien een vm bij strato ofzo een optie?

[Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 12-02-2021 11:37]

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-03 11:05
De game gisteren aanschaft en alleen gespeeld, maar solo vind ik de game niet zo. Helaas geen vrienden die de game wel gaan spelen. Hebben jullie een community server?

• youngmoney
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-07-2021

youngmoney

Superdepuper

Poulske schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:46:
De game gisteren aanschaft en alleen gespeeld, maar solo vind ik de game niet zo. Helaas geen vrienden die de game wel gaan spelen. Hebben jullie een community server?
Ik ben ook op zoek!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Poulske schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:46:
Zie TS staan er 2

• Poulske
Die kan ik dus allebei niet in de server browser vinden in-game.

• yorkick
Poulske schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:09:
[...]

Die kan ik dus allebei niet in de server browser vinden in-game.
Ik heb hetzelfde probleem. Kan nu wel in de server van himlim, maar daar wordt tot nu toe volgens mij nog niet zoveel op gespeeld?
Misschien een idee om ook het IP van beide servers in de TS te zetten? Dan kan je de server namelijk via Steam toevoegen aan je favorieten.

kimi | iRacing Profiel

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
yorkick schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:20:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Kan nu wel in de server van himlim, maar daar wordt tot nu toe volgens mij nog niet zoveel op gespeeld?
Misschien een idee om ook het IP van beide servers in de TS te zetten? Dan kan je de server namelijk via Steam toevoegen aan je favorieten.
Goed idee, heb op toegevoegd

• Poulske
Yes via het IP is het gelukt, zit er nu in. :)

• Hristanya
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-02-2021
Hey! ben van plan om Valheim te halen nadat ik Klean dit zag streamen.. mensen die willen spelen wanneer ik mijn PC heb?

• yorkick
Hristanya schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:05:
Hey! ben van plan om Valheim te halen nadat ik Klean dit zag streamen.. mensen die willen spelen wanneer ik mijn PC heb?
Er staan 2 servers in de TS, ik zit zelf op die van himlims. Helaas heeft hij zelf het gevaar van houthakken ondervonden ;)

kimi | iRacing Profiel

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-03 11:50
Wat een game, heerlijk. Zoveel te doen, alles is goed uitgedacht. Ik draai een dedicated server in docker voor familie en vrienden waar zeker gebruik van gemaakt wordt. Ik heb er inmiddels al 50 uur in zitten, bijna Cyberpunk voorbij!

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
yorkick schreef op zondag 14 februari 2021 @ 15:39:
[...]

Er staan 2 servers in de TS, ik zit zelf op die van himlims. Helaas heeft hij zelf het gevaar van houthakken ondervonden ;)

[Afbeelding]
We zijn vanmiddag β€œaangevallen” door horde bos-wezens, denk dat we onze settlement moeten gaan verdedigen

[Voor 57% gewijzigd door himlims_ op 14-02-2021 17:17]

• Hristanya
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-02-2021
[...]

[Afbeelding]
:P

• yorkick
himlims_ schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:57:
[...]

We zijn vanmiddag β€œaangevallen” door horde bos-wezens, denk dat we onze settlement moeten gaan verdedigen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jep, wel leuk om zo samen bij elkaar te bouwen.
Met mijn boottochtje vanmiddag heb ik de Merchant gevonden, heb nu een portal gebouwd in het torentje aan het water die iedereen kan gebruiken.

Volgens mij wordt je vaker en serieuzer aangevallen zodra we meer progressie boeken en meer bouwen, dus een verdediging is inderdaad wel handig om mee te beginnen.

kimi | iRacing Profiel

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Voor zo ver ik weet, kunnen MOBs niet springen, alleen zo’n troll slaat die palen/huis etc wel aan gort. Een β€œgracht” en schuine palen in de grond schijnt te helpen

Schijnbaar kan je world map/database corrupt raken, ik zal deze straks dagelijks automatisch backuppen. Moet nog even bekijken hoe groot die is, of te behappen is. Als mee valt, zal ik die dagelijkse map publieke te download aanbieden. Dan kan je evt solo verder mocht daar behoefte aan zijn.

Voor nu, wordt de server dagelijks rond 02:00u gestopt, controlleerd voor updates en start weer. Wat gezien heb is dat 2-3min downtime, maar ben je niet meer van mij afhankelijk voor handmatig updates van de server.

[Voor 60% gewijzigd door himlims_ op 15-02-2021 11:34]

• yorkick
himlims_ schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:40:
Voor zo ver ik weet, kunnen MOBs moet springen, alleen zo’n troll slaat die palen/huis etc wel aan gort. Een β€œgracht” en schuine palen in de grond schijnt te helpen

Schijnbaar kan je world map/database corrupt raken, ik zal deze straks dagelijks automatisch backuppen. Moet nog even bekijken hoe groot die is, of te behappen is. Als mee valt, zal ik die dagelijkse map publieke te download aanbieden. Dan kan je evt solo verder mocht daar behoefte aan zijn.

Voor nu, wordt de server dagelijks rond 02:00u gestopt, controlleerd voor updates en start weer. Wat gezien heb is dat 2-3min downtime, maar ben je niet meer van mij afhankelijk voor handmatig updates van de server.
Nice, fijn dat je een back-up gaat doen!
Ik had inderdaad ook een tweet gezien van de developer, dat je voor nu je character en world map moet backuppen. Volgens mij komt het niet heel veel voor, maar het is natuurlijk wel erg zuur als je direct alle progress kwijt bent.

Bij mij waren deze mappen samen trouwens maar een paar MB volgens mij, weet niet of het voor dedicated anders is.

Zie tweet-staartje voor locatie mappen:

kimi | iRacing Profiel

• raro007
als verdediging heb ik een gat of tunnel om mijn basis gegraven en alleen bij de exit open gelaten en daar 2 deuren gezet. je hebt dan alleen het probleem met steen gooier en dat ze de deur aanvallen

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
[...]

[Afbeelding]

dei zijn ook gevaarlijk!

[Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 15-02-2021 09:31]

• AdmiralOneTwo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-03 18:13
Ik ga dit topic zeker volgen. Mooi om al zoveel enthousiaste mensen te zien.

Ik merk ook wel dat ik toch een dedicated server moet gaan runnen als ik naar mijn eigen kring kijk.

Network security is not a choice; it’s a must!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
AdmiralOneTwo schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:36:
Ik ga dit topic zeker volgen. Mooi om al zoveel enthousiaste mensen te zien.

Ik merk ook wel dat ik toch een dedicated server moet gaan runnen als ik naar mijn eigen kring kijk.
ik denk wel dat ik hier een 2e kan draaien - maar vooralsnog lijkt 1 server toereikend voor hier :) voorlopig nog plek, zou zeggen join!

[Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 15-02-2021 10:49]

• Qzar
raro007 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 06:56:
als verdediging heb ik een gat of tunnel om mijn basis gegraven en alleen bij de exit open gelaten en daar 2 deuren gezet. je hebt dan alleen het probleem met steen gooier en dat ze de deur aanvallen
Ja zo'n gat om je base heen helpt echt prima tegen de meeste mobs maar een Ghost vliegt er gewoon overheen 8)7. Zal voor de deathsquito wel hetzelfde zijn maar voor zover ik heb gespeeld heeft die nog niet in de "the ground is shaking" events gezeten.

Gisteren boss 3 gehaald, was toch echt al aardig lastig en voorbereiding daadwerkelijk nodig. Heel tof aangezien boss 1 en 2 eigenlijk wat te makkelijk voelden. Heel erg benieuwd naar de skill gap voor boss 4 :9~

[Voor 16% gewijzigd door Qzar op 15-02-2021 12:12]

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-03 16:26

KipCurreh

Nightcrawler

Ik doe vast iets verkeerd, maar ik kan maar geen deur werkende krijgen πŸ˜‚

Als je een deur plaatst, en bv een schuin dak er bovenop, kan men mannetje er maar niet door.. ook gebukt wil dit maar niet lukken.
Ik heb even zo'n tutorial gevolgd van een ronde hut te bouwen, en die heeft daar schijnbaar geen problemen mee..

Help πŸ˜„

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Nitro+ RX5700XT Asus Prime X470 Pro

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
KipCurreh schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:14:
Ik doe vast iets verkeerd, maar ik kan maar geen deur werkende krijgen πŸ˜‚

Als je een deur plaatst, en bv een schuin dak er bovenop, kan men mannetje er maar niet door.. ook gebukt wil dit maar niet lukken.
Ik heb even zo'n tutorial gevolgd van een ronde hut te bouwen, en die heeft daar schijnbaar geen problemen mee..

Help πŸ˜„
dat is wel vreemd, deur is relatief simpel; plaatsen :+ daarop kan je een dak/muur/boom whatever zetten.
zit er misschien een klein 'bultje' voor je deur? waardoor je karakter is hoger wordt dan wenselijk :+?

rond gebouwtje klinkt wel leuk :)

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

himlims_ schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:15:
[...]

dat is wel vreemd, deur is relatief simpel; plaatsen :+ daarop kan je een dak/muur/boom whatever zetten.
zit er misschien een klein 'bultje' voor je deur? waardoor je karakter is hoger wordt dan wenselijk :+?

rond gebouwtje klinkt wel leuk :)
Ja hahahaha dat dacht ik dus, maar het blijkt nog niet zo simpel te zijn..
Ik kijk het vanavond nog eens na, ik snap er niets van 8)

Btw, hier is de YT vid voor die ronde gebouwen, al is het maar voor een idee te krijgen

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa πŸ’©

KipCurreh schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:06:
[...]

Ja hahahaha dat dacht ik dus, maar het blijkt nog niet zo simpel te zijn..
Ik kijk het vanavond nog eens na, ik snap er niets van 8)
[...]
Kans is redelijk aanwezig dat je de deur op een paal of balk hebt gezet en dat die de bump is. Is mij ook al iets te vaak gebeurd :P

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Gropah schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:12:
[...]

Kans is redelijk aanwezig dat je de deur op een paal of balk hebt gezet en dat die de bump is. Is mij ook al iets te vaak gebeurd :P
je hebt wellicht gelijk.
Als je kijkt op 13:15 in de tutorial, blijft hij ook even hangen.
Daarna verwijdert hij iets op de vloer waar ik niet echt snapte wat het was, maar gezien jouw opmerking nu kan ik er mij iets beter bij voorstellen _/-\o_

• yorkick
KipCurreh schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:25:
[...]

je hebt wellicht gelijk.
Als je kijkt op 13:15 in de tutorial, blijft hij ook even hangen.
Daarna verwijdert hij iets op de vloer waar ik niet echt snapte wat het was, maar gezien jouw opmerking nu kan ik er mij iets beter bij voorstellen _/-\o_
Klopt, beam/balk die hij aan de randen van de vloer heeft gemaakt.
Dat werkt bij een trap net zo, als je die aan een balk bevestigd kom je er ook niet overheen.
Zorg dus dat er niks boven je vloerdelen uitkomt, dan moet het soepel gaan.

kimi | iRacing Profiel

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
https://github.com/nxPublic/ValheimPlus/releases kwam deze 'mod' tegen voor valheim; heb deze nog niet gedraaid/geinstalleerd, maar wat zo lees lijkt dit wel te werken en praktisch nut te hebben.
Advanced Building Mode

How it works.

You freeze the item by pressing the configurated key (F1 is default).
You can modify the items position and rotation with the following key combinations:

Arrow Up/Down/Left/Right = moves the building object in the respective direction.
Arrow Up/Down + Control = moves the building object up and down
ScrollWheel = rotates the building object on the Y axis.
ScrollWheel + Control = rotates the building object on the X axis.
ScrollWheel + left Alt = rotates the building object on the Z axis.
(Pressing Shift at any moment in time increases the distance/rotation angle by *3)

Build the object with a mouse click.
[Video: https://i.imgur.com/ddQCzPy.mp4]

[Voor 66% gewijzigd door himlims_ op 15-02-2021 13:33]

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-03 18:53
heb de game gehaald om samen met mn zoon te spelen.
maar ik vind het bouwen echt zo lastig! En dan vooral een mooi dak erop krijgen. man man het is aldoor schots en scheef!

We hebben de hert nu verslagen, behoorlijk ebattle was dat nog. nu hebben we een boomstammen-gebruikende-troll achter ons aan. die ramt ons in 1 slag neer.

Moeten denk ik onze wapens enzo upgraden. Maar het is wel superleuk om te doen, en dan vooral ook met ons 2en.

Gister wel wat last van server lag.

Maar als ik zie wat voor bouwwerken er worden gemaakt, wauw zo gaaf he!!

AMD 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus Elite | RTX 3080TI | Fractal Design Define R6 | Gigabyte Aorus FI32U | Be Quiet Dark Pro 4 | Astro A50 | G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3200MHz | Logitech G910 Orion Spark RGB | Logitech G502 lightspeed

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
het is inmiddels gelukt om vanuit geforce now de 'favorite' servers uit steam te kunnen aanroepen;

1) Run Valheim (in Geforce Now) in window (in Valheim options uncheck Fullscreen)
2) Minimalize Valheim
4) View -> Servers -> find your server wherever it is -> join server (sometimes twice)

dit is wel handig omdat de servers 9/10x niet gelist worden (hoe dat werkt ... geen idee)

• tuinΓ―nen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:34

tuinΓ―nen

Eventus stultorum magister

maar er is geen andere manier om die servers te vinden? Inmiddels al vaak de game opnieuw gestart zonder resultaat..

na wat zoeken en proberen is het gelukt... steam > view > server > start game op > join server via steam menu

[Voor 32% gewijzigd door tuinΓ―nen op 15-02-2021 21:41]

PV Output |

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:24
Wat is nu de makkelijkste manier van een schoorsteen maken? Ik vind het extreem klote dat je huis meteen kut eruit ziet omdat er niet echt een mooie schoorsteen is te maken die strak is en niet enorm.

• yorkick
kneusteun schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:18:
Wat is nu de makkelijkste manier van een schoorsteen maken? Ik vind het extreem klote dat je huis meteen kut eruit ziet omdat er niet echt een mooie schoorsteen is te maken die strak is en niet enorm.
Je hoeft niet perse een vuur/schoorsteen in je huis te hebben, een vuurtje met dakje buiten je huis niet te ver van je bed af is ook voldoende.

Als je wel iets binnen wilt, is zoiets een goede optie (van Valheim discord):

kimi | iRacing Profiel

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
-

[Voor 126% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:38]

• youngmoney

youngmoney

Superdepuper

himlims_ schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:01:
[Video: Valheim Early Access Date Reveal Trailer]

A brutal exploration and survival game for 1-10 players, set in a procedurally-generated purgatory inspired by viking culture. Battle, build, and conquer your way to a saga worthy of Odin’s patronage!
Over valheim game(play)
Explore
A beautiful, procedurally-generated world awaits you. Venture into deep dark forests, climb snow-peaked mountains and marvel at lush valleys. Take to the seas on a mighty longship, but be wary of sailing too far...

Build
Raise your own viking mead halls, houses, castles, and more with our powerful construction interface. From knarrs to imposing warships, build legendary vessels to conquer the seas and discover new lands.

Conquer
Battle the mythical beasts of the tenth world and animal wildlife in punishing dodge & block based combat.
screenshot_smith.png

Craft
Forge increasingly powerful weapons and armour as you advance. Craft food and mead to maintain your health.

Survive
From the highest mountain peak to the deepest swamp, each environment presents unique challenges and foes.

Cooperate
Valheim supports independent, player-hosted servers and as many worlds as you wish to create, because no one wants to continuously die alone.
Servers "van" tweakers
***members only***
Geforce now: steam favorite server connect
2) Minimalize Valheim
Links
Iron Gate: http://www.irongatestudio.se/
Valheim http://www.valheimgame.com/
Iron Gate blog: http://irongatestudio.se/news/
Iron Gate Facebook: https://www.facebook.com/irongatestudiose/
Valheim Reddit: https://www.reddit.com/r/valheim/
Valheim Facebook: https://www.facebook.com/valheimgame
Twitter
Valheim: https://twitter.com/valheimgame
Dvoid: https://twitter.com/dvoidis
Grimmcore: https://twitter.com/RobinEyreArt
Lisa: https://twitter.com/lisakolf

[Afbeelding]

De stormvloed aan positoeve reviews van deze early access game maakte ook mij nieuwsgierig

Speelt wel lekker weg, beetje minecraft meets rust. Hoewel, meer op mobiele game β€œFrostborn” vind lijken. De gameplay is bekend zoals de meeste survival games, wat deze anders maakt is het pve aspect, bosses/dungeons, maar voornamelijk mix van andere games daar de positieve punten van overgenomen

Kunt (private) server of sessies maken, en zo als community het opnemen tegen de boze critters in de wereld. (Servertje got?)

Het bouwen is vrij uitgebreid, en leuk om te doen, biedt ook voordelen om dingen β€œgoed” te doen. Al is het alleen al ter bescherming van de elementen.
Kan het zijn dat de server down is? Ik kom er niet in, krijg geen mogelijkheid om het wachtwoord in te vullen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter

schijnbaar doet ie iets met die poort; 2456 of 2457
@Blubkens @youngmoney ip handmatig bij steam favoriete server (view menu) zetten; die ingame resolver doet het maar so-so

@youngmoney je kunt een snelkoppeling maken (of in steam launch parameters toevoegen) +connect ip:port

[Voor 21% gewijzigd door himlims_ op 16-02-2021 11:55]

• youngmoney

youngmoney

Superdepuper

himlims_ schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:52:
[Afbeelding]

Tot zover kom ik en Valheim start maar om dan vervolgens werkelijk in het spel terecht te komen lukt niet.

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-03 20:45

winDOS

6.22

Mijn base so far. Speel het spel solo en geniet met volle teugen.

C:\>Signature.bat

• stx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-03 22:00
youngmoney schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:54:
[...]

Tot zover kom ik en Valheim start maar om dan vervolgens werkelijk in het spel terecht te komen lukt niet.
Klopt, hij disconnecte tijdens het spelen. Kom er ook al een uurtje niet meer in :(

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
-

[Voor 99% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:37]

• eathan
  • Laatst online: 20:14
ik ben met een aantal maten afgelopen weekend ook begonnen met een dorpje bouwen.
en een van hun is het ook aan het streamen, en heeft er een clip compi van gemaakt.

ik had echt niet meteen een boom op iemand laten vallen.

en bruggen bouwen is veel leuker dan een gewoon huis.

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

• youngmoney

youngmoney

Superdepuper

himlims_ schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:52:
[Afbeelding]

@Blubkens @youngmoney ip handmatig bij steam favoriete server (view menu) zetten; die ingame resolver doet het maar so-so

@youngmoney je kunt een snelkoppeling maken (of in steam launch parameters toevoegen) +connect ip:port
Ook op deze wijze kom ik (en volgens mij andere ook) er niet in helaas..

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-03 15:17
Mijn zoontje van 10 wil dit spel ook graag spelen. Als ik de filmpjes bekijk ziet het er niet heel spannend uit op een paar monsters misschien na. Maar goed. Zitten er elementen in het spel waardoor dit niet verstandig is. Het spel heeft nog geen rating.

PSN: Romiith_666

• Qzar
Playmaster schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:29:
Mijn zoontje van 10 wil dit spel ook graag spelen. Als ik de filmpjes bekijk ziet het er niet heel spannend uit op een paar monsters misschien na. Maar goed. Zitten er elementen in het spel waardoor dit niet verstandig is. Het spel heeft nog geen rating.
Ik ben nog niets seksueel getints of bloederigs tegen gekomen. Misschien krijgt hij nachtmerries over omvallende bomen ;)
Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee