Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
edit:
Ik gebruik overigens wel de Plant Everything mod (hoef je ook geen server admin e.d. voor te zijn en heeft ook geen negatieve invloed op andere spelers): https://www.nexusmods.com/valheim/mods/1042
Voornamelijk voor de looks en ook voor het verwijderen van spawn plekken van takken/dandelions.
[ Voor 46% gewijzigd door DukeBox op 17-07-2026 10:11 ]
Is dat nieuw, die Steam Workshop support? Voor zover ik weet was dat eerder niet aanwezig? Zie het overigens nu ook niet staan.The Zep Man schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 18:33:
@Joop34
Ik heb nog nooit mods gebruikt. Steam Workshop maakt het makkelijk om ze te installeren en activeren. Zoek voor het soort mod dat je wilt hebben de populairste variant. Waarschijnlijk krijg je wat je wilt.
Zoals genoemd, ik heb nog nooit mods gebruikt met Valheim. Blijkt het geen Steam Workshop te ondersteunen.Joop34 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 18:38:
Is dat nieuw, die Steam Workshop support? Voor zover ik weet was dat eerder niet aanwezig? Zie het overigens nu ook niet staan.
Ik heb een half jaar geleden voor het eerst met mods gespeeld, alleen maar QoL (Quality of Life) mods en zou nu niet meer zonder willen spelen. Ik gebruik thunderstore mod manager . En voor handige mods bekijk deze video eens:Joop34 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 18:31:
[...]
Ik heb nog nooit met mods gespeeld. Wat zou je aanraden? Zijn er goede mods die je meer inventory space geven? Dat is een van de weinige dingen die ik heel vervelend vind aan deze game.
YouTube: Valheim...as it SHOULD Have Been | 25 Mods I'd Die Without
Perfect, ik ga eens kijken. Dankjewel!invine schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:19:
[...]
Ik heb een half jaar geleden voor het eerst met mods gespeeld, alleen maar QoL (Quality of Life) mods en zou nu niet meer zonder willen spelen. Ik gebruik thunderstore mod manager . En voor handige mods bekijk deze video eens:
YouTube: Valheim...as it SHOULD Have Been | 25 Mods I'd Die Without
Ik vind het echt dik en heb de Game al niet meer aangeraakt sinds 3 jaar ofzo denk ik. Maar de timing van de 1.0 update is wel echt balen
Maar Valheim heeft zo'n unieke stijl dat het imo 1 van de leukere survival games blijft.
Valheim is tot nu mijn goedkoopste aankoop geweest met de meeste lol erin. Ook wel fijn dat je het na 1 keer spelen opnieuw kunt doen ik een verse wereld.
Mensen die morgen een nieuwe playtrough beginnen ? of gaan vele gewoon door?
Of heeft het te lang geduurd en wilt niemand het meer opnieuw spelen
Dit vooral, er zijn in de tussentijd zoveel survival spellen uitgekomen waar ik mee bezig ben, ben nu ook meer benieuwd naar de 1.0 van Enshrouded en Dragonwilds.Of heeft het te lang geduurd en wilt niemand het meer opnieuw spelen
Ik niet morgen, maar wellicht in de nabije toekomst ergens. Eerst een reeks QoL-mods toevoegen, want in je uppie is het te veel grinding en zijn de difficulty spikes te groot.Ricmaniac schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 15:09:
Morgen is het zover. Valheim 1.0 update.
Mensen die morgen een nieuwe playtrough beginnen ?
[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 08-09-2026 16:20 ]
Haha ik heb precies hetzelfde. Kan echt niet wachten op Dragonwilds. Expres lange tijd afgehouden om die te spelen tot 1.0 zodat ik niet deze zelfde situatie creëer waarbij ik het eigenlijk al een beetje gezien heb met de game voordat die released is.Poulske schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 15:36:
[...]
Dit vooral, er zijn in de tussentijd zoveel survival spellen uitgekomen waar ik mee bezig ben, ben nu ook meer benieuwd naar de 1.0 van Enshrouded en Dragonwilds.
Maargoed die komt pas 15 sept en Enshrouded pas ergens in October voor 1.0 toch dus dacht misschien mooi een weekje valheim
Weet iemand of er vanaf de 1.0 ook al online servers zijn inbegrepen? Dat maakt met een groep spelen net wat makkelijker als je niet van 1 host afhankelijk bent en geen externe private server hoeft te huren.
Op die manier publieke servers aanbieden zouden met Valheim nooit werken. Te veel ruimte voor grieving en ellende.MeanGreen schreef op woensdag 9 september 2026 @ 08:35:
Weet iemand of er vanaf de 1.0 ook al online servers zijn inbegrepen?
Dit is T.net. Host je eigen server.
Waarom stel je die vraag hier en kijk je niet daar?CT schreef op woensdag 9 september 2026 @ 10:40:
Wil graag 15h de 1.0 gaan proberen, maar is om 15h ook de server (ik gebruik docker "ghcr.io/lloesche/valheim-server") direct 1.0 compatible?
die docker image is iig wel net paar uur gelden na 6maanden ineens weer ge-update, we zullen het zo wel mee maken allemaal..
[edit]
het is 15h geweest en de server en de client zijn allemaal linea recta naar.. 1.0
[ Voor 16% gewijzigd door CT op 09-09-2026 15:32 ]
Hahaha! Nouja zeg! Drie minuten later wel hoor!XWB schreef op woensdag 9 september 2026 @ 21:42:
Er is wel een Steam update, heeft inmiddels meer dan 500 reacties:
Valheim 1.0 Has Arrived!
Ben ook nét aan een nieuwe run Sons of the Forest gaan doen. Dan valheim. Dan in oktober Enshrouded. GTA 6.
Man man man.
Heeft iemand een korte samenvatting van de grootste veranderingen sindsdien?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
immens veel QoL functies ook natuurlijk.g0tanks schreef op donderdag 10 september 2026 @ 13:14:
Ik heb 100 uur in Valheim gestopt toen het uitkwam en daarna nooit meer aangeraakt. Het is me vooral bijgebleven dat ze heel lang deden over nieuwe content toevoegen, ondanks het grote success van de game.
Heeft iemand een korte samenvatting van de grootste veranderingen sindsdien?
Maar qua content:
Kort samengevat
Sinds Early Access is het veranderd van een survivalgame met een relatief eenvoudige progression tot een veel completere game met:
- Acht uitgewerkte biomes met bijbehorende Bosses etc.
- Een veel uitgebreider voedsel-, kook- en farming-systeem.
- Nieuwe combatmechanieken zoals Eitr-magie, adrenaline, belegeringswapens en trinkets.
- Meerdere handelaren met quests, voorwerpen en hulpmiddelen.
- Veel meer bouwmogelijkheden, waaronder drawbridges, nieuwe dakhoeken en materiaalsoorten.
- World modifiers, volledige crossplay en nieuwe consoleversies.
- Achievements en een duidelijker einde van de oorspronkelijke progression.
- Veel meer weapons en armor
All updates overzicht:
https://mobalytics.gg/gam...ce-early-access#1-intro-0
[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 10-09-2026 14:08 ]
De Hearth & Home update heb ik nog actief gespeeld maar de nieuwe Swamp enemy zegt me niets meer. Bijna 5 jaar niet meer gespeeld dus, wat gaat de tijd snelFollowing Hearth & Home, Valheim received a smaller content update in November 2021 that expanded the Swamp with a new enemy and a new armor set.
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Ga echt als noob starten. Hoe kan ik op een server komen met meerdere mensen?
Dus of je speelt met een groepje dat ongeveer gelijk opgaat, of je kan beter alleen spelen..
In de game heb je gewoon een server browser. Op die manier kan je een server joinen (maar gebruikt bijna iedereen een password)gupfishy schreef op zondag 13 september 2026 @ 07:43:
Ik wil graag met meerdere mensen in een server maar ken niemand die dit spel wilt spelen.
Ga echt als noob starten. Hoe kan ik op een server komen met meerdere mensen?
Wat je ook kan doen is via de officiele Discord kijken.
bijvoorbeeld het kanaal: #servers-and-lfg
Maar ben het eens met @CT dat het denk ik leuker is en leerzamer om de game eerst OF tegelijk te beginnen met andere OF solo.
In Valheim zijn karakters en werelden gescheiden savefiles zeg maar dus je kan ook eerst gewoon een eigen wereld en karakter starten en dan later met je bestaande karakter een andere server joinen.
[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 14-09-2026 08:02 ]
Ben ook verkeerd begonnen. Ergens een base willen bouwen maar dat was helemaal verkeerd
Denk opnieuw beginnen..dan alles pakken wat ik pakken kan en kijken wat er gebeurd
Opnieuw heeft geen zin, je kan al je gebouwde dingen weghalen zonder nadeel, alle resources krijg je terug als je met de hamer afbreekt met middle mouse.gupfishy schreef op maandag 14 september 2026 @ 18:08:
Ben alleen begonnen maar snap er nog niet zo veel van. Kan niet zien welk level ik ben.
Ben ook verkeerd begonnen. Ergens een base willen bouwen maar dat was helemaal verkeerd
Denk opnieuw beginnen..dan alles pakken wat ik pakken kan en kijken wat er gebeurd
Je char heeft ook geen levels, alleen bepaalde skills, daar kunnen geen nadelen aan zijn, een nieuwe char voegt ook niks toe.
Focus in de Meadows gewoon op alles een beetje ontdekken en alle materialen verzamelen, verder zal ik niet te veel spoilen, maar vraag gerust om meer hulp.
Heerlijk verslavend, veel herkenning. Maar ook opeens een beer waar ik deze niet had verwacht. Dit wordt weer maanden speel plezier .
ik speel nu iig solo. ben net in de 2e area. leuke game!
Heb wel al resources op 2x gezet. omdat ik alleen speel
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
En veel andere groepen die ik langs zien komen spelen veel meer, als jonge vader / vader van jonge kinderen is het 4 uur achter elkaar grinden er toch een beetje vanaf, dan is solo spelen wel zo makkelijk
Net zoals @ntzv (mooie avatar trouwens), speel ik ook met resources x2, op x1 is het gewoon saai/grindy om de resources (vooral copper age (veel verder ben ik nooit gekomen)) te halen.
Hetzelfde geldt m.i. een beetje voor non-portal items. Ik snap het idee, maar het voegt voor mij echt niets toe om 4x met een cart van de basis heen en weer naar black forest te karren puur om die resources op te halen. Ik hanteer de regel dat ik de éérste trip met de boot/cart moet doen, daarna mogen ze door de portal.
[ Voor 32% gewijzigd door True op 16-09-2026 15:51 ]
Reageert niet op AI berichten | VW ID.7 | 5670 Wp - 14x405 33° op zuid | Twente
Hahahah, ik had het topic open staan, vernieuwde, en zag mezelf staan - dacht ikTrue schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:49:
Ik herken dat wel (zonder kinderen) @Eddos wordt ook een dagje ouder, maar merk ook dat ik het wel mis. Beetje ouwehoeren is ook wel erg leuk samen.
Net zoals @ntzv (mooie avatar trouwens), speel ik ook met resources x2, op x1 is het gewoon saai/grindy om de resources (vooral copper age (veel verder ben ik nooit gekomen)) te halen.
Hetzelfde geldt m.i. een beetje voor non-portal items. Ik snap het idee, maar het voegt voor mij echt niets toe om 4x met een cart van de basis heen en weer naar black forest te karren puur om die resources op te halen. Ik hanteer de regel dat ik de éérste trip met de boot/cart moet doen, daarna mogen ze door de portal.
Dat het ooit nog eens mocht gebeuren dat ik iemand tegenkom met dezelfde avatar. wat een tijden
Jij ook mooie avatar overigens
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."