Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-10 13:18

Nielless

Born at a very young age.

himlims_ schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:52:
[Afbeelding]

schijnbaar doet ie iets met die poort; 2456 of 2457
@Blubkens @youngmoney ip handmatig bij steam favoriete server (view menu) zetten; die ingame resolver doet het maar so-so

@youngmoney je kunt een snelkoppeling maken (of in steam launch parameters toevoegen) +connect ip:port
Bij mij werkt t ook niet. Kan wel connect klikken en hij start wel, maar vervolgens zwart beeld. Geluid is wel aanwezig.

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
servers kun je beter private houden. Is iemand lang geweest op onze server en heeft de boel zitten slopen en veel meegenomen. Leuk ;(

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 09:31
evilpin0 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:32:
servers kun je beter private houden. Is iemand lang geweest op onze server en heeft de boel zitten slopen en veel meegenomen. Leuk ;(
Dat is wel erg zuur zeg, ben benieuwd of het op de andere server ook gebeurd is.
Wat daar het nut/plezier van is geen idee, kan je nog iets terugvinden qua wie er gejoined is in een log ofzo?

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Playmaster schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:29:
Mijn zoontje van 10 wil dit spel ook graag spelen. Als ik de filmpjes bekijk ziet het er niet heel spannend uit op een paar monsters misschien na. Maar goed. Zitten er elementen in het spel waardoor dit niet verstandig is. Het spel heeft nog geen rating.
Het spannendst is als je torch uit gaat in een Dungeon terwijl er net Skeletons om de hoek komen.
Het is niet expliciet qua bloed of ingewanden.
Je ziet wat bloedspatten als je geraakt wordt en als je dood gaat verander je gelijk in een grafsteen.
Je vecht niet tegen andere mensen enkel tegen monsters/dieren.

Mogelijk zijn er wel grotere thema's waar je problemen mee kan hebben. Het omhakken van een prachtig bos enkel om veel te grote huizen te bouwen. Het decimeren van het locale wild om een broek aan je komt te hebben. Wat dat betreft ben je niet erg in balans met je omgeving haha

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:31
Qzar schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:42:
[...]

Ik ben nog niets seksueel getints of bloederigs tegen gekomen. Misschien krijgt hij nachtmerries over omvallende bomen ;)
Die bomen in dit spel zijn dan ook wel echt Carnivoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 18:19
Bedankt voor de info. Moet goed komen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
yorkick schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:47:
[...]

Dat is wel erg zuur zeg, ben benieuwd of het op de andere server ook gebeurd is.
Wat daar het nut/plezier van is geen idee, kan je nog iets terugvinden qua wie er gejoined is in een log ofzo?
We hebben hem al ge herstart met ander wachtwoord.

Mocht er iemand hier op Trollenaars spelen pm mij even dan stuur ik het wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:38
evilpin0 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:32:
Heel kansloos dit... Moet toch iemand zijn die dit kan lezen zou je zeggen. Wat je kan doen is de Steam overlay openen, op "view players" klikken en dan bij "recent games" misschien zit er een naam tussen die niet bekend is voor jou/jullie. Of misschien dat de admin kan zien wie het is geweest.

EDIT: Dit werkt wel alleen als iemand tegelijk met deze persoon op de server heeft gezeten.

[ Voor 8% gewijzigd door DivineNL op 16-02-2021 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Maakt niet zoveel uit verder :) Schade is te overzien, de portals waren kapot en de materialen lagen nog op de grond. Huis van me broertje was wel gesloopt dat vond ik erg lullig, hij was er blij mee :) Het was ook geen rampage ofzo, maar toch, vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkmach
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-10 20:04
Spel net gekocht en even geprobeerd om de Tweakers houthakkers server te joinen, maar blijf hangen op een zwart scherm buiten dat ik wel geluid hoor, iemand enig idee wat dit kan zijn?
Heb al geswitched tussen full screen, windowed mode en grafische instellingen gewijzigd zonder verschil.
Solo game start wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 18:06
evilpin0 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:28:
Maakt niet zoveel uit verder :) Schade is te overzien, de portals waren kapot en de materialen lagen nog op de grond. Huis van me broertje was wel gesloopt dat vond ik erg lullig, hij was er blij mee :) Het was ook geen rampage ofzo, maar toch, vreemd.
Heb je niet toevallig net een invasion gehad die het heeft gesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 10:27

stx

Darkmach schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:35:
Spel net gekocht en even geprobeerd om de Tweakers houthakkers server te joinen, maar blijf hangen op een zwart scherm buiten dat ik wel geluid hoor, iemand enig idee wat dit kan zijn?
Heb al geswitched tussen full screen, windowed mode en grafische instellingen gewijzigd zonder verschil.
Solo game start wel op.
Klopt, server werkt al sinds 11:00u vanochtend niet meer. Moet denk ik ff een herstart krijgen.

@himlims_ Moet er even naar kijken zodra ie kan :)

[ Voor 5% gewijzigd door stx op 16-02-2021 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkmach
stx schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:38:
[...]

Klopt, server werkt al sinds 11:00u vanochtend niet meer. Moet denk ik ff een herstart krijgen.
Ah! Kon niet zo snel een andere server vinden om mee te connecten als test, maar bij degene die ik dubbel-klikte kreeg ik meteen ingame een wachtwoord scherm te zien wat ik ook niet zag bij deze :)

Wacht ik het even af, sinds volledig solo me niks lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Is er momenteel iemand online?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omedru
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-10-2024
Hey iedereen. Maar eens een oud Tweakers account onder een laag stof vandaan gehaald nadat ik deze topic vond. Ben flink hooked aan Valheim sinds afgelopen weekend! Na het spelen van Portal Knight, Dragon Quest Builders 1 + 2 en uiteindelijk Ark was ik op zoek naar een survival game die qua sfeer en stijl wat meer bij me past. Valheim klikt tot nu toe ruimschoots het best! Ook omdat er nauwelijks focus op pvp ligt.. vind het zonde als ik mijn kostbare gametijd besteed aan een huis/nederzetting en dat dat dan de volgende keer weer gesloopt is.

Lijkt me leuk om mee te doen aan een server. Ik stuur evilpin0 een PM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:48

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ja hier ook. Houthakker server lijkt het vanavond niet te willen doen, en heb ook geen alternatieven nu. Suggesties zijn welkom om een actieve server te stichten of als backup te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:37
Het is wel een coole game! Speel het met een paar vrienden maar ik doe eigenlijk te weinig mee.

Dat hele minecraft is aan me voorbij gegaan dus dat bouwen enzo is wel even uitzoeken _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkmach
Heb net als Omedru een berichtje gestuurd naar evilpin0 om te kijken of er nog plek is op zijn server.
Op de naam zelf kan ik hem helaas niet vinden via steam, dus lijkt erop dat het IP benodigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysg3nic
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-08 22:55
Wel jammer dat het niet echt werkt als je flink achter loopt op een server, dan is samenspelen lastig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Gisteren wilde ik van de boot afstappen en werd ge 1 shot door een death squtau.
3 uur later kon ik nog steeds niet mij loot terug krijgen, want het bleek 10 van die beesten rond te hangen.
Dus vandaag nog even geprobeerd en binnen 15 minuten had ik mijn loot....
wel geleerd dat ik het best een bow mee kon nemen en op hun schiet net wanneer zij mij wil aanvallen.
Wat een drama zeg met die beesten.
Wat dat betreft kunnen ze voor solo players meer nerven ook die grollen die knuppels en speren gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
raro007 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:55:
Gisteren wilde ik van de boot afstappen en werd ge 1 shot door een death squtau.
3 uur later kon ik nog steeds niet mij loot terug krijgen, want het bleek 10 van die beesten rond te hangen.
Dus vandaag nog even geprobeerd en binnen 15 minuten had ik mijn loot....
wel geleerd dat ik het best een bow mee kon nemen en op hun schiet net wanneer zij mij wil aanvallen.
Wat een drama zeg met die beesten.
Wat dat betreft kunnen ze voor solo players meer nerven ook die grollen die knuppels en speren gooien.
Wat voor gear heb je al? Plains is volgens mij het moeilijkste gebied op dit moment. Kan dus zijn dat je gewoon undergeared bent.

Ik heb er vandaag rondgelopen met wat betere gear
spoiler: gear
Wolf armor / Drake helm + frost hamer
en dan is het redelijk te doen, en dan heb ik nog niet het hoogste aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
ja idd plains maar ik wilde daar ook niet zijn maar zocht die trader die maar niet vindbaar is :|
ik had troll armor :)
maar probleem zijn die mousqitou je bent gewoon 1 shot voor hun en ze komen alle kanten op jou af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youngmoney
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-07-2021

youngmoney

Superdepuper

RIP houthakkers? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:02
Ik probeer ook op de houthakkers server te komen, maar deze wilt niet meer werken. Heeft iemand zin om een vers begin te maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
gister ziggo issue - nadat die terug kwam is het -mweh- hoop m snel weer online te hebben. geen idee wat er mis gegaan is sinds na die storing.
ben m opnieuw aan inrichten; heb backup data en wil m redundant/high-availability maken, dat ie volgende keer kan schakelen naar andere 'houthakker'-vm die klaar staat.

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 17-02-2021 08:42 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Dysg3nic schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:06:
Wel jammer dat het niet echt werkt als je flink achter loopt op een server, dan is samenspelen lastig lijkt me.
valt reuze mee; wanneer je mede spelers wat items met je delen; unlock je dat 'recipe' en zit je snel op zelfde niveau qua mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youngmoney

youngmoney

Superdepuper

himlims_ schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:39:
[...]

gister ziggo issue - nadat die terug kwam is het -mweh- hoop m snel weer online te hebben. geen idee wat er mis gegaan is sinds na die storing.
ben m opnieuw aan inrichten; heb backup data en wil m redundant/high-availability maken, dat ie volgende keer kan schakelen naar andere 'houthakker'-vm die klaar staat.
Ah vervelend te horen dat er een storing was maar fijn dat je er mee bezig bent. Veel dank! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Ook ik heb Valheim gisteren gekocht omdat ik reuze enthousiast was en tot nu toe iets langer als een uurtje gespeeld (omdat ik ziek ben).
Alhoewel het erg wennen is met de weinig polygonen heeft het ook wel zijn charmes en het feit dat er nog zóveel te wachten staat maakt mij des te meer enthousiast.
Ik kan niet wachten tot ik wat meer uurtjes in deze game kan gaan stoppen!

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playmaster
Gisteren ook gekocht samen met mijn zoontje. Met zijn tweeen aan het spelen. Leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
himlims_ schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:44:
[...]

valt reuze mee; wanneer je mede spelers wat items met je delen; unlock je dat 'recipe' en zit je snel op zelfde niveau qua mogelijkheden.
Maar ik kan me wel voorstellen dat er spelers zijn die dit juist niet willen en zelf de items willen unlocken.
@Dysg3nic Het leuke is dat die keuze in principe aan jou is. De "Bosses" kan je zo vaak doen als je wilt op een map/server, dus stel je joined kan je zelf gewoon de tutorial volgen en je eigen tempo bepalen.
Het enige wat je wel zult zien is dat de gear en gebouwen van anderen wat verder zijn.

@himlims_ Hopelijk lukt het met de server, mocht niet niet lukken sta ik ook wel open om (samen) een dedicated via bijvoorbeeld gportal aan te schaffen.

kimi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
@yorkick rond 1700u is ie live, kan er nu remote niet bij ivm vpn issue - daarna moet ie wel weer stabiel blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
himlims_ schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:22:
@yorkick rond 1700u is ie live, kan er nu remote niet bij ivm vpn issue - daarna moet ie wel weer stabiel blijven
Hoe ver zitten jullie op de server kwa progressie?
Ik wil ook graag mee doen maar ik wil zelf het liefst ook tot dat moment zien te komen voordat ik ga spoilen kwa spulletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome

WillemAtHome

Ik wil ook graag op de houthakkers server aanhaken. @himlims_ zou ik het wachtwoord mogen ontvangen voor vanavond?

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youngmoney

youngmoney

Superdepuper

WillemAtHome schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:09:
Ik wil ook graag op de houthakkers server aanhaken. @himlims_ zou ik het wachtwoord mogen ontvangen voor vanavond?
Staat bij zijn post. Wachtwoord is gotsecret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
WillemAtHome schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:09:
server heeft wat issues gehad gister - momenteel kan ik er remote niet bij. hopelijk rond 1700u is ie live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
-

[ Voor 112% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:31
Blubkens schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:03:
Zojuist even wat lopen sleutelen.
Nu moet Chamber of Tweakers bereikbaar zijn.
Password is tweakgot.
Raiding parties onderweg, ik zou minstens de moeite nemen om het paswoord alleen voor leden zichtbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-10 21:13
Vandaag gekocht en denk dat het leuker is met een groep mensen. Zal vanavond ook eens kijken of ik de houthakkers server kan joinen. Geeft nu vooral een zwart scherm..

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
Ik heb een leuk huisje gebouwd in the Chamber of Tweakers. Maar ook daar is het voornamelijk solo werk :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemAtHome

WillemAtHome

Gyrolion schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:38:
Ik heb een leuk huisje gebouwd in the Chamber of Tweakers. Maar ook daar is het voornamelijk solo werk :')
Ja ik (Dirt) kwam even buurten. Maar iets met kinderen dus kon de geplande brug niet afmaken.

Het is ook allemaal Meadow rondom de Spawn. The black forrest is een eindje hiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gyrolion
WillemAtHome schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:42:
[...]

Ja ik (Dirt) kwam even buurten. Maar iets met kinderen dus kon de geplande brug niet afmaken.

Het is ook allemaal Meadow rondom de Spawn. The black forrest is een eindje hiken.
Kijk ik vroeg me al af wie dat was. Ja de black forest is niet bepaald dichtbij. Maar vond het een super mooi plekkie om wat te bouwen. ( De geplande brug is zo goed als af :) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLRev0lution
Nog iemand online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-10 12:52
Ik krijg elke keer "disconnected" als ik probeer te joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Op Chamber of Tweakers zijn we online. Houthakkers doet het helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
tuinïnen schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:27:
Op Chamber of Tweakers zijn we online. Houthakkers doet het helaas nog niet.
Word daar een beetje actief op gespeeld?
Houthakkers stond wel in de server list.
bij chamber of tweakers hetzelfde probleem, waar vul je het wachtwoord in?
Volgens mij kom ik niet bij dat scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Torac schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:29:
[...]

Word daar een beetje actief op gespeeld?
Houthakkers stond wel in de server list.
bij chamber of tweakers hetzelfde probleem, waar vul je het wachtwoord in?
Volgens mij kom ik niet bij dat scherm.
Je kan via Steam>View>Servers joinen of ingame via serverlist. Maar die wil nog weleens problemen geven.

IP: 86.91.197.125:2466

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:17
Ik was net in Chambers. Eerste keer dat ik speel, dus ben eerst nog solo even gaan leren hoe het moet. Is er geen voice chat in game? Of is er iets geregeld voor de tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
Playa del C. schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:33:
Ik was net in Chambers. Eerste keer dat ik speel, dus ben eerst nog solo even gaan leren hoe het moet. Is er geen voice chat in game? Of is er iets geregeld voor de tweakers?
Er kan vast iemand wel iets van een discord regelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
tuinïnen schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:31:
[...]

Je kan via Steam>View>Servers joinen of ingame via serverlist. Maar die wil nog weleens problemen geven.

IP: 86.91.197.125:2466
Did the trick. Ben nu online onder de naam Torac.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 108% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome

WillemAtHome

Ik zal de volgende keer ook discord joinen.
Lekker druk met mijn huisje, helaas geen wardstone kunnen neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Leuk begin in de Chamber. Hopelijk ook het begin van een mooie server :)

Zelf mijn eerste huisje aan het bouwen daar, hopelijk staat ie er morgen nog. 😅

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Als t goed is draait houthakkers, kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ayporos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-07 15:03
himlims_ schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 00:15:
Als t goed is draait houthakkers, kan iemand dat bevestigen?
werkt, zit er nu op samen met oddball

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Svuo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-08 15:34
Misschien dat dit voor iemand van pas komt. Zelf heb ik volgende stappen doorlopen om een server op te zetten (op Ubuntu Server Linux):
.
Installeren
Requirements:
code:
1
sudo apt install -y git net-tools

Steam & Valheim Server:
code:
1
2
3
4
5
cd ~
sudo git clone https://github.com/Nimdy/Dedicated_Valheim_Server_Script.git

cd Dedicated_Valheim_Server_Script/
sudo chmod +x build_dedicated_valheim_server.sh

.
Configureren
userpassword=”user_password” <—password for the new Linux User it creates
password=”passw0rd” <—password for the Valheim Server Access
displayname=”server display name” <—Public display name for server
worldname=”111111111″ <—local inside world name
(source: https://re-actor.net/valheim-dedicated-server-in-linux/)

Set Variables:
code:
1
sudo nano ~/Dedicated_Valheim_Server_Script/build_dedicated_valheim_server.sh

code:
1
2
3
4
userpassword='"MyServerName"'
password='"MyPassword"'
displayname='"MyServerName"'
worldname='"MyServerName"'

Run configuration:
code:
1
sudo ./build_dedicated_valheim_server.sh

To modify the startup script later on (when needed):
code:
1
sudo su - steam -c "nano /home/steam/valheimserver/start_valheim.sh"

.
Open poorten
code:
1
sudo ufw allow 2456:2458/udp

Open these ports on your router if you want to play over the internet.
.
Admin toevoegen
Join any server.
Press the F2 key.
Under the Players box, you will find the ID in front of the player name.
Add this value into /home/steam/.config/unity3d/IronGate/Valheim/adminlist.txt (one per line)
(/home/steam/.config/unity3d/IronGate/Valheim is the server data directory)
.
Server status opvragen/stoppen/starten
code:
1
2
3
sudo systemctl stop valheimserver.service
sudo systemctl start valheimserver.service
sudo systemctl status valheimserver.service

.
Lokale savegame importeren in je server (optioneel)
1. Stop Server
2. Backup original server data
code:
1
cp -r /home/steam/.config/unity3d/IronGate/Valheim /home/steam/.config/unity3d/IronGate/Valheim.bak

3. Copy the content (using WinSCP for example) of "C:\Users\%username%\AppData\LocalLow\IronGate\Valheim\worlds" into "/home/steam/.config/unity3d/IronGate/Valheim/worlds"
4. Make sure the server world name matches with the configuration you used
5. Make sure the owner:groupowner is set to the steam user:
code:
1
sudo chown -R steam:steam /home/steam/.config/unity3d/IronGate/Valheim/worlds

6. Start Server

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
@Svuo heb via 'crontab -e' de bak automatisch laten backuppen van world en herstart van server toevoegen; dan update ie ook (backup <30min. heeft geen zin, gezien de world per halfuur wordt geschreven)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playmaster
Gisteren op de chambers gespeeld. Erg leuk. Wel veel lag als er wat meer spelers zijn. Ik zag online dat dit te maken kan hebben met de limiet van de data dit wordt verstuurd.

https://www.google.nl/amp...eim_dedicated_server_lag/

[ Voor 22% gewijzigd door Playmaster op 18-02-2021 10:09 ]

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-10 12:51

Soggney

Zeekomkommer

Playmaster schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:08:
Gisteren op de chambers gespeeld. Erg leuk. Wel veel lag als er wat meer spelers zijn. Ik zag online dat dit te maken kan hebben met de limiet van de data dit wordt verstuurd.

https://www.reddit.com/r/...eim_dedicated_server_lag/
removed amp

Zelf gisteren bezig geweest met houten omwalling recht tegenover the black forest, zag er geweldig uit tot de grond begon te beven en 2 trollen 1 van de gates aan gort sloegen (niet op de tweakers server)
Gelukkig snel terug kunnen opbouwen en ik kan het ten zeerste aanraden (screenshot incoming)

(ik zet het maar in dit topic want er is geen apart Valheim topic voor zover ik kan zien)

[ Voor 33% gewijzigd door Soggney op 18-02-2021 10:13 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Playmaster schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:08:

https://www.google.nl/amp...eim_dedicated_server_lag/
goeie tip, zal die bij houthakkers ook doorvoeren

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Gister met wat vrienden gespeeld, machtig spel. Solo is er geen zak aan maar dit was wel hilarisch. Beetje ouwehoeren, beetje resources pakken. Pak jij hout, dan bouw ik de basis. Samen huisje bouwen. Vulgaire bordjes neerzetten. Leuke dingen!

Nu nog even kijken wat we met servers doen. We hosten het gewoon zelf, dus we kunnen alleen spelen als de host van gister er is. Anderzijds werken we allemaal fulltime (waar is onze jeugd :'( ) dus het is niet dat er iemand overdag wil spelen

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 148% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:48 ]

• Anauv
  • Laatst online: 13-10 20:33
Svuo schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:58:
Misschien dat dit voor iemand van pas komt. Zelf heb ik volgende stappen doorlopen om een server op te zetten (op Ubuntu Server Linux):
.....
Ik raad eigenlijk iedereen aan om met LinuxGSM te werken voor dit soort servers. Ik heb in 15min een Debian VM aangemaakt als bhyve instantie op mijn FreeBSD server en de boel opgezet B) .

Linkje:
https://linuxgsm.com/lgsm/vhserver/

NDH Automotive: https://ndh.nu/

• Ferio
  • Laatst online: 13-10 21:34
Ik had het spel gekocht en hoewel ik survival waardeer is dit spel echt geen zak aan, als je solo speelt. Dit is echt een vrienden game over de headset, anders is het echt niet te doen vindt ik. Het tweede wat me behoorlijk irriteerde zijn de graphics wat echt ver terug in de tijd gaat, hoewel, als je gezellig speelt met vrienden dit te overzien is.

Ik heb het idee dat dit weer een pure grind is, waarbij je enorm veel tijd erin moet stoppen, zeker als je solo speelt.

Het beste vond ik toch wel Subnautica.

In het kort:

Solo niet te doen, enorme grind. Met vrienden leuk mits je de tijd hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door Ferio op 18-02-2021 10:33 ]

• NLRev0lution
Is het een idee om een gezamelijke tweakers discord op te zetten ipv per server? Of lees ik er straal overheen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:48 ]

• yorkick
Blubkens schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:35:
Ik kan altijd hokjes aanmaken voor de andere servers als dat gewenst is.
Voor Chambers is er in ieder geval een kanaaltje waar je terecht kan.
Lijkt mij een goed idee!

kimi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:48 ]

• NLRev0lution
Blubkens schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:35:
Ik kan altijd hokjes aanmaken voor de andere servers als dat gewenst is.
Voor Chambers is er in ieder geval een kanaaltje waar je terecht kan.
Zojuist gejoined :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-10 13:36

winDOS

6.22

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/8uxnotxjb4i61.jpg

Schaamteloos gejat van Reddit maar _O-

C:\>Signature.bat

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 16:48

Louw Post

Cerenas

Weet iemand toevallig of je basis ook aangevallen wordt als je niet online bent op de server?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winDOS

winDOS

6.22

Louw Post schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:04:
Weet iemand toevallig of je basis ook aangevallen wordt als je niet online bent op de server?
Op Reddit zeggen ze van niet. Volgens gebruikers gaat de game dan in een soort van slaapmodus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:04

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Lijkt mij dat de game alleen in slaap modus gaat als de hele server leeg is toch?

• winDOS

winDOS

6.22

Ja sorry, dat bedoel ik. Wel spawnde er een troll in iemands basis toen hij weer inlogde op de server :+

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 18:06
himlims_ schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:03:
@Svuo heb via 'crontab -e' de bak automatisch laten backuppen van world en herstart van server toevoegen; dan update ie ook (backup <30min. heeft geen zin, gezien de world per halfuur wordt geschreven)
Volgens mij is in de patch van gisteren die 30 minuten naar 20 minuten aangepast.

• Wabs
  • Niet online
Gister dit spel ook gekocht en meteen een dedicated server geinstalleerd via Docker op mijn UnRaid servertje.
Draait prima en met 2 vrienden best al wat lol gehad met de eerste uurtjes.

Server is een aparte unit dus niet op mijn desktop rig.
Als ik vanaf mijn desktop wil joinen moet ik dus het lokale IP intypen, werkt prima.
Vrienden loggen in door mijn externe IP in te typen met de poort 2456 (of 7?) er achter. Werkt ook prima.

Wat niet wil werken is de server toevoegen in de steam favorites. (View > servers > add favo).
Als ik het lokaal probeer dan lukt het wel. De server naam wordt gezien en de regel staat er. Ik kan er alleen niet mee verbinden omdat steam niet weet welk sepl dit precies is (kolom Game is ook leeg). 8)7

Vrienden van mij krijgen de server al helemaal niet in de favorites lijst van steam. |:(

Enig idee wat wij fout doen?
De server werkt verder dus prima als je het IP intypt en zo verbind. :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 23:44
Onze server en clients heeft heel veel patches. Onze tickrate is 120 (ipv 30) en de code is zowel server-side als client-side aangepast, waardoor onze effectieve bitrate zo'n ±3mbit/sec is naar een speler toe en ±300kbit/sec per speler naar de server. De server draait in een memory cache, waardoor de world iedere seconden wordt opgeslagen en op de achtergrond wordt gebufferd naar tragere opslag. Deze setup is er om de SSD te besparen van de vele writes :+. Verder spawnen we meer monsters per aanwezige speler dan standaard om het wat lastiger te maken en ondersteunt onze server 50 slots i.p.v. 10 :p.

We hebben een automatische build die luistert naar Steam updates, deze binnentrekt, server-side patches uitvoert en de final DLL deployed op de server. Daarnaast wordt er dan op een vaste FTP locatie de aangepaste en vereiste client DLL gedumpt en onze spelers hebben allemaal een simpel scriptje dat de laatste DLL (± 850KB, dus kost geen tijd) iedere keer bij het starten binnentrekt. Bij een update stuurt de server tekstberichten naar alle aanwezigen spelers dat de server over 1 minuut offline gaat, met uiteraard een 30 second warning gevolgd door een timer vanaf 10 naar 0.

Bovenstaande maakt het dan weer mogelijk dat de client-server setup wat meer werk kan verrichtten, waaronder een server-specifiek karakter bijhouden. De state van je karakter is bij ons dan ook wel server-side opgeslagen en niet aan de client kant. Daarmee kun je dus niet lokaal je character bij elkaar 'cheaten' of items duplicaten. Bedankt Unity icm geen obfuscation. _/-\o_

Is het volledig legaal? Vast niet, maar ik denk niet dat dit developer team daar om zal klagen O-).

[ Voor 22% gewijzigd door Paprika op 18-02-2021 11:46 ]

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:47 ]

• KlaasVager
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-08 11:17
Anauv schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:28:
[...]

Ik raad eigenlijk iedereen aan om met LinuxGSM te werken voor dit soort servers. Ik heb in 15min een Debian VM aangemaakt als bhyve instantie op mijn FreeBSD server en de boel opgezet B) .

Linkje:
https://linuxgsm.com/lgsm/vhserver/
Waarom eigenlijk? Ik kwam op het internet ook veel posts tegen over het gebruik van LinuxGSM. Ik heb veel linux/systeem ervaring voor mijn werk maar ik zag niet echt wat de voordelen van LinuxGSM waren.

Ik heb voor mij en wat vrienden ook een server opgezet. Simpele installatie van de server middels steamcmd en de volgende (systemd) service file voor het updaten+starten van de server:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
[Unit]
Description=Valheim Server
Wants=network-online.target
After=syslog.target network.target nss-lookup.target network-online.target

[Service]
Type=simple
Restart=on-failure
RestartSec=5
StartLimitInterval=60s
StartLimitBurst=3
User=steam
Group=steam
ExecStartPre=/home/steam/steamcmd.sh +login anonymous +force_install_dir /home/steam/valheim +app_update 896660 validate +exit
ExecStart=/home/steam/valheim/start_valheim.sh
ExecReload=/bin/kill -s HUP $MAINPID
KillSignal=SIGINT
WorkingDirectory=/home/steam/valheim
LimitNOFILE=100000

[Install]
WantedBy=multi-user.target

Zijn er serverside features welke praktisch zijn om te gebruiken of status pagina's oid (kan er weinig over vinden)?

• Anauv
KlaasVager schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:57:
[...]

Waarom eigenlijk? Ik kwam op het internet ook veel posts tegen over het gebruik van LinuxGSM. Ik heb veel linux/systeem ervaring voor mijn werk maar ik zag niet echt wat de voordelen van LinuxGSM waren.

Ik heb voor mij en wat vrienden ook een server opgezet. Simpele installatie van de server middels steamcmd en de volgende (systemd) service file voor het updaten+starten van de server:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
[Unit]
Description=Valheim Server
Wants=network-online.target
After=syslog.target network.target nss-lookup.target network-online.target

[Service]
Type=simple
Restart=on-failure
RestartSec=5
StartLimitInterval=60s
StartLimitBurst=3
User=steam
Group=steam
ExecStartPre=/home/steam/steamcmd.sh +login anonymous +force_install_dir /home/steam/valheim +app_update 896660 validate +exit
ExecStart=/home/steam/valheim/start_valheim.sh
ExecReload=/bin/kill -s HUP $MAINPID
KillSignal=SIGINT
WorkingDirectory=/home/steam/valheim
LimitNOFILE=100000

[Install]
WantedBy=multi-user.target

Zijn er serverside features welke praktisch zijn om te gebruiken of status pagina's oid (kan er weinig over vinden)?
Voordeel is dat het gewoon enorm simpel is en snel opgezet is. Hetzelfde is natuurlijk ook handmatig te bereiken, maar dit vergt toch altijd wat meer moeite

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Wabs schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:26:
Gister dit spel ook gekocht en meteen een dedicated server geinstalleerd via Docker op mijn UnRaid servertje.
Draait prima en met 2 vrienden best al wat lol gehad met de eerste uurtjes.

Server is een aparte unit dus niet op mijn desktop rig.
Als ik vanaf mijn desktop wil joinen moet ik dus het lokale IP intypen, werkt prima.
Vrienden loggen in door mijn externe IP in te typen met de poort 2456 (of 7?) er achter. Werkt ook prima.

Wat niet wil werken is de server toevoegen in de steam favorites. (View > servers > add favo).
Als ik het lokaal probeer dan lukt het wel. De server naam wordt gezien en de regel staat er. Ik kan er alleen niet mee verbinden omdat steam niet weet welk sepl dit precies is (kolom Game is ook leeg). 8)7

Vrienden van mij krijgen de server al helemaal niet in de favorites lijst van steam. |:(

Enig idee wat wij fout doen?
De server werkt verder dus prima als je het IP intypt en zo verbind. :?
Ik moest zelf in server browser van Steam het als ip:2457 toevoegen. Als ik echter op server info klik dan staat er gewoon 2456 als poort. Game is bij mij leeg, maar ik kan wel gewoon op deze manier prima verbinden met de server.

• Wabs
  • Niet online
Louw Post schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:23:
[...]

Ik moest zelf in server browser van Steam het als ip:2457 toevoegen. Als ik echter op server info klik dan staat er gewoon 2456 als poort. Game is bij mij leeg, maar ik kan wel gewoon op deze manier prima verbinden met de server.
Ik heb beiden poort nummers geprobeerd, echter verbinden wil niet lukken. Nu even niet thuis dus de exacte melding kan ik niet zeggen... maar ik meen dat er iets staat als 'game onbekend'.
Vreemd, lijkt bij iedereen verder wel normaal te werken. Straks nogmaals proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:35

Seraphin

Meep?

Veelbelovend spel! Heb t gisteren geïnstalleerd maar nog geen kans om uit te proberen; vanavond maar eens solo wat aanklooien en dan later wellict / hopelijk ook op een server joinen. :)

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evilpin0
Grappig om te lezen dat er mensen zijn die graphics erg slecht vinden. Ik ben zelf zeer onder de indruk van de graphics op 3440x1440 34 inch. Om één of andere reden kijk er volledig overheen dat de textures low poly zijn. Vooral als je wat verder kijkt ziet er eigenlijk zeer goed uit, je ziet van een afstand eigenlijk toch niet dat de textures low poly zijn.

Ben na 70 uur spelen nog steeds onder de indruk van de graphics en dan vooral alle effecten.

• KlaasVager
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-08 11:17
@Anauv

Duidelijk, gewoonweg makkelijk te installeren. Misschien ben ik zelf dan een beetje vreemd. Als ik iets nieuws installeer (heb nog nooit een gameserver gehost) wil ik graag precies weten hoe het werkt.

Ik begrijp nu in ieder geval hoe steamcmd werkt en hoe dat is te verwerken in een service file 😋

• Svuo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-08 15:34
Niet getest maar zou moeten werken, om het max playercount te verhogen de zelfde procedure toepassen zoals om de lag te verminderen maar dan var "m_serverPlayerLimit" aanpassen in class "ZNet" :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
Svuo schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:09:
Niet getest maar zou moeten werken, om het max playercount te verhogen de zelfde procedure toepassen zoals om de lag te verminderen maar dan var "m_serverPlayerLimit" aanpassen in class "ZNet" :)
Nog een handige voor zij die niet op een PvP server zitten:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
private void UpdatePlayerList()
    {
        ....

foreach (ZNetPeer znetPeer in this.m_peers)
        {
            if (znetPeer.IsReady())
            {
                ZNet.PlayerInfo playerInfo2 = new ZNet.PlayerInfo
                {
                    m_characterID = znetPeer.m_characterID,
                    m_name = znetPeer.m_playerName,
                    m_host = znetPeer.m_socket.GetHostName(),
                    m_publicPosition = znetPeer.m_publicRefPos
                };
                if (playerInfo2.m_publicPosition)
                {
                    playerInfo2.m_position = znetPeer.m_refPos;
                }
                this.m_players.Add(playerInfo2);
            }
        }
    }

C#:
1
m_publicPosition = true;
forceert (server-side) het delen van je locatie. Dan kan niemand dat vinkje vergeten aan te zetten. :+
Blubkens schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:51:
@Paprika
Ben wel benieuwd hoe je de aanpassing hebt gedaan.
Met behulp van deze tool?
Wil je misschien laten weten welke values je hebt aangepast?
De console versie ervan ja.

[ Voor 31% gewijzigd door Paprika op 18-02-2021 13:18 ]

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Paprika schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:16:
[...]

Nog een handige voor zij die niet op een PvP server zitten:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
private void UpdatePlayerList()
    {
        ....

foreach (ZNetPeer znetPeer in this.m_peers)
        {
            if (znetPeer.IsReady())
            {
                ZNet.PlayerInfo playerInfo2 = new ZNet.PlayerInfo
                {
                    m_characterID = znetPeer.m_characterID,
                    m_name = znetPeer.m_playerName,
                    m_host = znetPeer.m_socket.GetHostName(),
                    m_publicPosition = znetPeer.m_publicRefPos
                };
                if (playerInfo2.m_publicPosition)
                {
                    playerInfo2.m_position = znetPeer.m_refPos;
                }
                this.m_players.Add(playerInfo2);
            }
        }
    }

C#:
1
m_publicPosition = true;
forceert (server-side) het delen van je locatie. Dan kan niemand dat vinkje vergeten aan te zetten. :+

[...]

De console versie ervan ja.
Nice! Ik hoop dat ze veel van deze instellingen later in een config file stoppen oid. Want nu heb je wel de kans denk ik dat na een server update de aangepaste instellingen weg zijn?

• Paprika
Louw Post schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:24:
[...]

Nice! Ik hoop dat ze veel van deze instellingen later in een config file stoppen oid. Want nu heb je wel de kans denk ik dat na een server update de aangepaste instellingen weg zijn?
Klopt, daarom wil je het eigenlijk automatiseren. Met de hand iedere keer patchen is een saaie en foutgevoelige klus.

https://github.com/pardeike/Harmony

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 18-02-2021 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:17
Er is nu voor zover ik weet een Houthakkers server en een Chamber of Tweakers server. Is daar nog een verschil tussen? Komen er nog meer servers van eenzelfde soort via Tweakers? Ik kan mij namelijk voorstellen dat er straks meer dan 50 tweakers tegelijk dit spel gaan spelen. Chamber leek een nieuwere build te gebruiken en heb ik gisteren even kort bezocht. Was prima, ga ik later vanmiddag nog eens op kijken.

• Anauv
KlaasVager schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:05:
@Anauv

Duidelijk, gewoonweg makkelijk te installeren. Misschien ben ik zelf dan een beetje vreemd. Als ik iets nieuws installeer (heb nog nooit een gameserver gehost) wil ik graag precies weten hoe het werkt.

Ik begrijp nu in ieder geval hoe steamcmd werkt en hoe dat is te verwerken in een service file 😋
Haha is niets vreemds aan. Heb dat normaliter ook.

Afgesproken om 20:00 met vrienden, was pas om 19:40 thuis en moest dus snel een server opzetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DivineNL
Paprika schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:38:
en en ondersteunt onze server 50 slots i.p.v. 10 :p.
Heel interessant _/-\o_ . Met hoeveel heb je dit tot nu toe getest tegelijk?

• yorkick
@himlims_ Ben je op de hoogte dat de server helemaal gereset is?
Spawnde op een zoals het lijkt totaal lege map.
Opzich geen probleem hoor, maar dat je het ook even weet.

kimi

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Hey, ik heb sinds eergisteren wat Valheim gespeeld en overwoog een dedicated server af te nemen.
Ik heb hier in Zweden een wat rottige internetverbinding voor nu (300/10), dus zelf hosten is verre van ideaal.

Nu begreep ik vandaag dat ik wel via LAN zou moeten kunnen spelen (heb 'm ook voor m'n vriendin gekocht), maar misschien is het leuk om met tweakers te spelen? 2 lijkt me misschien wat weinig (ik hoop eigenlijk m'n broers over te halen maar de 1 heeft 'n baby en de ander speelt nog steeds WoW).

In elk geval heel erg enthousiast! Ik vond de early access trailer helemaal geweldig met Amon Amarth er onder!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
https://github.com/nxPublic/ValheimPlus

Ik wilde ons werk publiek gaan maken en dit project ValheimPlus gaan noemen, maar iemand anders heeft precies hetzelfde gedaan, dus doe er je voordeel mee :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Gopher schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:10:
Hey, ik heb sinds eergisteren wat Valheim gespeeld en overwoog een dedicated server af te nemen.
Ik heb hier in Zweden een wat rottige internetverbinding voor nu (300/10), dus zelf hosten is verre van ideaal.

Nu begreep ik vandaag dat ik wel via LAN zou moeten kunnen spelen (heb 'm ook voor m'n vriendin gekocht), maar misschien is het leuk om met tweakers te spelen? 2 lijkt me misschien wat weinig (ik hoop eigenlijk m'n broers over te halen maar de 1 heeft 'n baby en de ander speelt nog steeds WoW).

In elk geval heel erg enthousiast! Ik vond de early access trailer helemaal geweldig met Amon Amarth er onder!
Ja, je kan ook op LAN IP joinen. Speel het zelf ook met mijn vriendin en we joinen beide via LAN ip van mijn servertje.

Als jullie beide op LAN IP joinen en je 2 broers via je publieke IP dan zou die 10Mbit up meer dan genoeg moeten zijn voor 2 spelers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Paprika schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:38:
:+. Verder spawnen we meer monsters per aanwezige speler dan standaard om het wat lastiger te maken en ondersteunt onze server 50 slots i.p.v. 10 :p.
Zou je kunnen uitleggen hoe je meer monsters spawns per player kan toevoegen op een dedicated server?

Edit: ben nu admin op de server en heb imacheater gebruikt. Maar players (nr) lijkt niet te werken. Ff getest met "tame" en dat werkt ook niet. Mis ik een stap?

[ Voor 18% gewijzigd door evilpin0 op 19-02-2021 10:07 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste