Haha, ja. Soms voel je je sterk, maar wordt je verrast. En zonder stamina sterf je dan snel.
Trollen stellen ook niet veel voor als je vuurpijlen hebt.
Alleen in het begin, de eerste twee keer, zijn trollen indrukwekkend. Daarna een lachertje inderdaad. Met elke soort pijl wel.
Komt het anderen trouwens bekend voor dat je de meeste veren voor pijlen niet via vogels komen? De meeste veren krijg ik via greydwarves. Vogels zitten vaak niet echt lekker stil en clippen soms nog wel eens door het terrein heen. Die zijn mijn pijlen niet waard. Even een trip door een black forest, hak een boom om, loop terug langs een rivier, en ik heb weer voor even voldoende materiaal voor pijlen.
Ik gebruik vooral kale pijlen van alleen hout. 8 hout voor 20 pijlen. Die vogels raak ik eigenlijk altijd met 1 pijl wel. En dus 8 hout -> 60 veren. En dat is weer een paar honderd sterke pijlen. In het begin gaat dat prima. Voor als je soms eens wat speciale pijlen wil gebruiken, wel handig om een 20 tot 50 veren te hebben liggen. Over endgame-pijlen:
spoiler:op het eind krijg je qua piercing de sterkste pijlen zonder dat er veren voor nodig zijn
Het zou trouwens de vijanden een sieren als ze mij niet als enkeling aanvielen. Skeletten kan het nog vergeven worden (geen brein, en zo), maar iets als een enkele greydwarf zou toch echt even achter diens oren moeten krabben als er een buff viking in volle uitrusting op hem afstormt.
Ziet een greydwarf er slim uit dan, haha? Maar dat vond ik het enige irritante in het spel inderdaad. Ga je houthakken, lopen er dwarfs te slaan met 0,2 damage per hit. En eindig je elk klein tochtje buiten je huis weer met resin en zo'n blauw oogje die twee vakjes inventory innemen.
Als het goed is uitgewerkt, heb ik niks tegen een vakjes systeem, maar op zich heb ik liever een puur gewichtssysteem zoals Skyrim. Die zeer lichte dingetjes kun je dan gewoon lang bij je dragen, zonder steeds met kisten inventorymanagement te hoeven doen.