Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 10:27

stx

Port Nidaros is up and running op de Tweakers Houthakkers server!
Betreden op eigen risico, vooral de dokken zijn nog onder constructie :P

ps. Portal in dorp geplaatst, voel vrij om deze te verplaatsen :)

[ Voor 25% gewijzigd door stx op 01-03-2021 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:40

g0tanks

Moderator CSA
XWB schreef op maandag 1 maart 2021 @ 01:07:
[...]

Wat zuur, lijkt me een behoorlijke klus om je gear terug te halen.
Uiteindelijk bijna twee uur bezig geweest omdat de wind helemaal niet meewerkte. 8)7

Daarna wel een boomhut outpost kunnen plaatsen in een swamp-biome waar de derde baas ook zit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8dnyolknlnZGdgrq-Hp_U1T9Sc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qAuvy3zSsgTgz1WExmltid0Y.png?f=user_large

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik dacht dat die Eikthir moeilijk zou zijn maar dat viel dus wel mee :P. Hij deed weinig damage dus heb hem gewoon met mijn flint axe neergekregen. Hoe zit dat met die power nu? Die is tijdelijk? Eenmalig? Ik moet nu bronze en tin gaan minen met die antler pickaxe begrijp ik, voor een bronzen axe zodat ik beter hout kan halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
die 'power up' kun je activeren (super sayan mode) vervolgens 20min. cooldown

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
HTT-Thalan schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:27:
Ik dacht dat die Eikthir moeilijk zou zijn maar dat viel dus wel mee :P. Hij deed weinig damage dus heb hem gewoon met mijn flint axe neergekregen. Hoe zit dat met die power nu? Die is tijdelijk? Eenmalig? Ik moet nu bronze en tin gaan minen met die antler pickaxe begrijp ik, voor een bronzen axe zodat ik beter hout kan halen?
Brons kan je niet ontginnen, je moet koper en tin ores met de antler pickaxe halen in Black Forest waar je vervolgens brons van kan maken. Met brons kan je dan een aantal nieuwe wapens maken, zoals de bronze axe maar ook een zwaard en schild.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:31
HTT-Thalan schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:27:
Je kan die boss echt vanaf het begin al in je eentje omleggen, gewoon het bos inlokken, die kan daar amper bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visualq
  • Laatst online: 07-08-2024
@himlims_ server toevallig niet meer online gekomen na onderhoud? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ik kan eventueel servers hosten mochten mensen daar behoefte aan hebben.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Visualq schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:25:
@himlims_ server toevallig niet meer online gekomen na onderhoud? :'(
gister avond ngo wel, is er weer een update geweest? kan m op afstand updaten indien nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

himlims_ schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:36:
[...]

gister avond ngo wel, is er weer een update geweest? kan m op afstand updaten indien nodig
Geen update voor zover ik kan zien

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visualq
@himlims_ Kan er iig niet mee verbinden op poort 2456, draait hij nog? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Heb net even een nieuwe server opgezet: Tweakers.net-1-jivebunny
Wachtwoord:
[mo]
[/mo]

Kijk maar of je er zin in hebt ;-)

[mo]EDIT:

Of, als DNS werkt met join ip: [/mo]

PS: valheim plus is enabled

[ Voor 44% gewijzigd door Jivebunny op 04-03-2021 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
da's niet goed nee - de 'webserver' waarvan de 'world/backup' gedownload kan worden is ook niet bereikbaar

ff kijken wat er vout gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ik zie dat de servers nu 0.147.3 draaien bij restart, maar er is nog geen client patch. Lekker dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visualq
@Jivebunny er is net een client update gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Blubkens schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:12:
* Join IP-button updated to allow for lan-connections (dedicated servers only) & added DNS support
Hier zat ik op te wachten. Eindelijk connecten met een hostname in plaats van ip-adres. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightningl
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-11-2021
Zitten er nog veel actieve mensen op de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
himlims_ schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:50:
da's niet goed nee - de 'webserver' waarvan de 'world/backup' gedownload kan worden is ook niet bereikbaar

ff kijken wat er vout gaat
zucht; heb een ander extern ip gekregen; zal even een dns record fixen nu dat werkt

houthakkers via; 212.127.150.178

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
g0tanks schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:16:
[...]

Hier zat ik op te wachten. Eindelijk connecten met een hostname in plaats van ip-adres. :)
Te vroeg gejuicht. Vandaag overgestapt naar Ziggo met IPv6 DS-Lite waardoor mijn eigen server niet meer bereikbaar is via IPv4. Valheim ondersteunt nog geen IPv6. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Visualq schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:46:
@himlims_ Kan er iig niet mee verbinden op poort 2456, draait hij nog? :P
houthakkers.rootgamer.com @ 212.127.150.178 - werkt dat nu wel voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Helaas:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHpJZ2u172CoN7Peo0ThV7IWJ0M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/49LvBKNlCMn2cEe160eOEq5L.png?f=fotoalbum_large

Was de server al voorzien van de laatste patch?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:17
Lightningl schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:50:
Zitten er nog veel actieve mensen op de server?
Dat valt een beetje tegen. Het is meer een spel om te starten met een groepje. En na een 50 tot 100 uur is elk groepje wel klaar met het spel/de server. Ik vind persoonljk solo spelen niet minder leuk, het heeft gewoon voor- en nadelen.
Gewoon proberen, het spel zelf is voor de prijs meer dan prima en heeft enorme potentie. Met de juiste updates ga ik het over een paar maanden zeker nog eens doorspelen. Het is echter niet een spel waar je continu in kan blijven spelen. De bosses raken op, de wereld is verkend, de huizen en kastelen zijn gebouwd. In Minecraft kan je op zich creatiever doorspelen met het bouwen, Skyrim heeft veel meer content. Valheim is een paar weken geweldige gameplay (en nog in Early Access).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45
Houthakkers waar ben je, Gametime en geen server, snif. Ik het ip geprobeerd en die houthakkers.rootgamer.com.

IdieAloth

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-10 16:57
XWB schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:49:
Brons kan je niet ontginnen, je moet koper en tin ores met de antler pickaxe halen in Black Forest waar je vervolgens brons van kan maken. Met brons kan je dan een aantal nieuwe wapens maken, zoals de bronze axe maar ook een zwaard en schild.
Een tip: investeer niet in bronze armor. Het is het materiaal en de verminderde snelheid waarmee je beweegt niet waard. Investeer liever in een volledige set troll armor. Dat is iets minder armor dan bronze, maar geeft wel een aardige sneak bonus van 25%, zonder dat het je snelheid kost. Ook kost voor mij een setje troll armor minder tijd om bij elkaar te schrapen dan een set bronze armor. Trollen jagen is leuker dan minen. ;)

Bronze kan je in het begin van het spel beter investeren in gereedschap (met name een betere bijl en pick axe), wapens, bouwmateriaal, etc. Heb je meer plezier van. Kan je eindelijk al die trophies ophangen die je maar blijft bewaren. :P

[ Voor 24% gewijzigd door The Zep Man op 03-03-2021 08:31 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
iemand enig idee hoe je makkelijk die burial chambers kan vinden? Heb inmiddels tin en copper gescoord maar kan er dus nog even niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

squashedraven schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:19:
iemand enig idee hoe je makkelijk die burial chambers kan vinden? Heb inmiddels tin en copper gescoord maar kan er dus nog even niks mee.
Verken je Black Forest biome, als je skeletons ziet is er meestal een dungeon óf een outpost toren. Zie je geen toren, goed kijken voor een dungeon ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De burial chambers kan je vinden in Black Forest. Kwestie van een beetje te verkennen. De ingang ligt verdiept, zoiets dus: https://valheim.fandom.com/wiki/Burial_Chambers

Ze zijn relatief makkelijk te vinden mits je weet waar je naar zoekt :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
Ah kijk Skeletons is dus een teken. Mijn instinct bij skeletons was juist run fast run far :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
squashedraven schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:31:
Ah kijk Skeletons is dus een teken. Mijn instinct bij skeletons was juist run fast run far :$
mwah - schildje en zwaardje mee, beetje blokken. een gemiddelde boom is gevaarlijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
himlims_ schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:32:
[...]

mwah - schildje en zwaardje mee, beetje blokken. een gemiddelde boom is gevaarlijker
Ja dat bomen gevaarlijk kunnen zijn heeft mijn kameraad ontdekt toen ik hout aan het hakken was :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
himlims_ schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:32:
Het ligt er ook een beetje aan waar je bent in het spel. Al ben je nog maar net begonnen en je begrijpt nog niet de invloed van voedsel, dan kan een skelet met een boog nog wel eens roet in het eten gooien aan de rand van meadows, als je op iets anders aan het inhakken bent.

Daarna neemt de dreiging van skeletten snel af. Met een beetje uitrusting en een goede maaltijd zijn burial chambers prima solo te doen. Sluit wel deuren achter je, zodat je niet van achter aangevallen kan worden door iets in een gang die je nog niet verkend hebt. :)

Trollen stellen ook niet veel voor als je vuurpijlen hebt.

Komt het anderen trouwens bekend voor dat je de meeste veren voor pijlen niet via vogels komen? De meeste veren krijg ik via greydwarves. Vogels zitten vaak niet echt lekker stil en clippen soms nog wel eens door het terrein heen. Die zijn mijn pijlen niet waard. Even een trip door een black forest, hak een boom om, loop terug langs een rivier, en ik heb weer voor even voldoende materiaal voor pijlen.

Het zou trouwens de vijanden sieren als ze mij niet als enkeling aanvielen. Skeletten kan het nog vergeven worden (geen brein, en zo), maar iets als een enkele greydwarf zou toch echt even achter diens oren moeten krabben als er een buff viking in volle uitrusting op hem afstormt.

[ Voor 49% gewijzigd door The Zep Man op 03-03-2021 11:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
The Zep Man schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:43:
[...]
Sluit wel deuren achter je, zodat je niet van achter aangevallen kan worden door iets in een gang die je nog niet verkend hebt. :)
Haha, ja. Soms voel je je sterk, maar wordt je verrast. En zonder stamina sterf je dan snel.
Trollen stellen ook niet veel voor als je vuurpijlen hebt.
Alleen in het begin, de eerste twee keer, zijn trollen indrukwekkend. Daarna een lachertje inderdaad. Met elke soort pijl wel.
Komt het anderen trouwens bekend voor dat je de meeste veren voor pijlen niet via vogels komen? De meeste veren krijg ik via greydwarves. Vogels zitten vaak niet echt lekker stil en clippen soms nog wel eens door het terrein heen. Die zijn mijn pijlen niet waard. Even een trip door een black forest, hak een boom om, loop terug langs een rivier, en ik heb weer voor even voldoende materiaal voor pijlen.
Ik gebruik vooral kale pijlen van alleen hout. 8 hout voor 20 pijlen. Die vogels raak ik eigenlijk altijd met 1 pijl wel. En dus 8 hout -> 60 veren. En dat is weer een paar honderd sterke pijlen. In het begin gaat dat prima. Voor als je soms eens wat speciale pijlen wil gebruiken, wel handig om een 20 tot 50 veren te hebben liggen. Over endgame-pijlen:
spoiler:
op het eind krijg je qua piercing de sterkste pijlen zonder dat er veren voor nodig zijn
Het zou trouwens de vijanden een sieren als ze mij niet als enkeling aanvielen. Skeletten kan het nog vergeven worden (geen brein, en zo), maar iets als een enkele greydwarf zou toch echt even achter diens oren moeten krabben als er een buff viking in volle uitrusting op hem afstormt.
Ziet een greydwarf er slim uit dan, haha? Maar dat vond ik het enige irritante in het spel inderdaad. Ga je houthakken, lopen er dwarfs te slaan met 0,2 damage per hit. En eindig je elk klein tochtje buiten je huis weer met resin en zo'n blauw oogje die twee vakjes inventory innemen.
Als het goed is uitgewerkt, heb ik niks tegen een vakjes systeem, maar op zich heb ik liever een puur gewichtssysteem zoals Skyrim. Die zeer lichte dingetjes kun je dan gewoon lang bij je dragen, zonder steeds met kisten inventorymanagement te hoeven doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

The Zep Man schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:43:
[...]

van greydwarves krijg je in elk geval geen veren, maar een boom omhakken wil soms wat veren opleveren. of uit kistjes van burial chambers.
De meeste veren krijg je van vogels schieten tijdens een bui of op een open veld. in een open veld kan je in de lucht kijken en snel zien waar ééntje land. Dan heb je ook tijd voordat deze weer opvliegt. Het is net zoals hertjes schieten wat oefening, maar levert wel het snelste en de meeste materialen op.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
Playa del C. schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:09:
Maar dat vond ik het enige irritante in het spel inderdaad. Ga je houthakken, lopen er dwarfs te slaan met 0,2 damage per hit. En eindig je elk klein tochtje buiten je huis weer met resin en zo'n blauw oogje die twee vakjes inventory innemen.
Als het goed is uitgewerkt, heb ik niks tegen een vakjes systeem, maar op zich heb ik liever een puur gewichtssysteem zoals Skyrim. Die zeer lichte dingetjes kun je dan gewoon lang bij je dragen, zonder steeds met kisten inventorymanagement te hoeven doen.
Eens. Een gewichtsbeperking in de eigen inventory begrijp ik volledig vanuit een gameplay perspectief, maar een beperkte hoeveelheid vakjes heeft weinig toegevoegde waarde en neemt best wel wat fun weg. Wat ook niet helpt is dat uitrusting ook vakjes in beslag neemt (broek, shirt, hoofddeksel, cape, accessoire), hoewel de ontwikkelaar daarmee bezig schijnt te zijn.
knightofn1 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:14:
[...]

van greydwarves krijg je in elk geval geen veren, maar een boom omhakken wil soms wat veren opleveren. of uit kistjes van burial chambers.
Ah, dat verklaart het. Je hebt gelijk.
De meeste veren krijg je van vogels schieten tijdens een bui of op een open veld. in een open veld kan je in de lucht kijken en snel zien waar ééntje land. Dan heb je ook tijd voordat deze weer opvliegt. Het is net zoals hertjes schieten wat oefening, maar levert wel het snelste en meeste materialen op.
Klopt. En net zoals @Playa del C. schrijft: goedkope pijlen gebruiken. Je hebt niet veel nodig om een vogel neer te krijgen.

Overigens is het enige nut van herten neerschieten de vacht en het gewei. Voor het (in-game) zelfde vlees kan ik net zo goed een varken slachten. :+

Ik moet overigens nog beginnen het temmen van varkens voordat ik full Dink Smallwood ga.

[ Voor 43% gewijzigd door The Zep Man op 03-03-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Iemand ervaring met het graven van kuilen? Ik wil een soort tunnel/groeve door een berg heen hakken, maar heb het idee dat je niet al te diep kan gaan. En die vliegende witte zeurpieten komen steeds hallo zeggen en me aanvallen,is daar wat aan te doen?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
@Michael_OsGroot volgens mij is er een soort 'algemene' ondergrens die door de gehele map loopt - zou zeggen avontuur het gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Zeker, zodra ik het ontdekt heb laat ik het weten :) Lijkt me NL erg leuk om diep onder de grond een huis te bouwen. Een diepe geul met een betonnen dak kan dat gevoel wekken

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Michael_OsGroot schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:21:
Zeker, zodra ik het ontdekt heb laat ik het weten :) Lijkt me NL erg leuk om diep onder de grond een huis te bouwen. Een diepe geul met een betonnen dak kan dat gevoel wekken
ga je beginnen vanaf een 'berg' dan kun je best diep gaan. zit je aan de waterkant, dan lijkt 'bedrock' relatief laag onder het oppervlak te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightningl
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-11-2021
Playa del C. schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 07:35:
[...]

Dat valt een beetje tegen. Het is meer een spel om te starten met een groepje. En na een 50 tot 100 uur is elk groepje wel klaar met het spel/de server. Ik vind persoonljk solo spelen niet minder leuk, het heeft gewoon voor- en nadelen.
Gewoon proberen, het spel zelf is voor de prijs meer dan prima en heeft enorme potentie. Met de juiste updates ga ik het over een paar maanden zeker nog eens doorspelen. Het is echter niet een spel waar je continu in kan blijven spelen. De bosses raken op, de wereld is verkend, de huizen en kastelen zijn gebouwd. In Minecraft kan je op zich creatiever doorspelen met het bouwen, Skyrim heeft veel meer content. Valheim is een paar weken geweldige gameplay (en nog in Early Access).
Ah yeah, daar heb je sws gelijk in. Ik heb er nu vgm iets van 50 uurtjes in zitten en daarvan iets van 35uur samen met iemand gespeeld, maar de dude waarmee ik speelde is al weer klaar met de game en ik nog niet, ik hehlb solo paar uurtjes geprobeerd, maar samen met een groepje vind ik zelf wel 10x beter en leuker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/q2t2lcknark61.png?width=1866&format=png&auto=webp&s=347dd7445833494028baa5a49c967fe42b813597

.... best serieuze bouw werkjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Wat doet die boot daar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Is gewoon ter decoratie, net zoals je wel eens boot bij de ingang van een museum of haven ziet.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Fancy, maar persoonlijk zou ik bij zoiets ook graag zien of het in regular of in debug mode gedaan is. Als je geen cheats aanzet ben je echt mega lang met zoiets bezig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Gisteren een begin gemaakt aan een Plains-basis, gebouwd om een rots heen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGvYjpIW5L12BSx2UuaSIs8waS0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gI1rpYf0QJb6HKjHTaq9Vnft.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uE4nR-0XEJCcob_UTV2M3PGl1YE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3O20fcwRwdLt353VAewaXFhW.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XlKYDTRGERV6e3yo81C4D0HzaKs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SUQL4z0GIS1BUlAfImHzMdbf.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
g0tanks schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:55:
Gisteren een begin gemaakt aan een Plains-basis, gebouwd om een rots heen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
dapper - ik ga er na 10sec. al dood ;-) ziet er wel hip uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
himlims_ schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:08:
dapper - ik ga er na 10sec. al dood ;-) ziet er wel hip uit
Zie in de screenshots dat hij daar 'enkel' met troll armor rondloopt, met een miniscule health bar. De truc is om onnodige gevechten te vermijden, o.a. door de juiste basis te bouwen. :P

Goed idee om dat op een rots te doen. Zal wel veel ellende besparen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 05-03-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Fulings inderdaad vermijden. Deathsquito's zijn met een pijl dood, dus dat lukt nog wel met z'n tweeën met wat oefening.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Tip: als je net als ik alleen op één dedicated server speelt, dan kan je "+connect ip:port" toevoegen aan de Steam launch options van Valheim. Die vind je door in Steam met je rechtermuisknop op Valheim te klikken en naar Poperties te gaan. Dan gaat het spel direct naar character selection en nadat je een keuze gemaakt hebt wordt er automatisch verbonden met de server.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8k-AHV6_rR4whN99Y_kfjQgLj8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q0yZ2d82GgYc5PAlBItgrCGn.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Dat is wel een flinke rots, die staan daar gewoon? Mijn eerste aanvaring (letterlijk, mn boot was bijna kapot dus moest ff stoppen) met de plains was dat ik mijlen van mn basis af dood was op een ander eiland zonder portal omdat ik van achteren aangevallen werd door n deathsquito, 2 prikjes en dood (met iron armor, probeerde te rennen ipv vechten omdat ik niet wist dat ze zo simpel dood te krijgen waren xD ). Kon ik fijn 3 uur met de raft terug naar mn boot varen om mn spullen en boot op te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
mark-k schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:18:
Dat is wel een flinke rots, die staan daar gewoon? Mijn eerste aanvaring (letterlijk, mn boot was bijna kapot dus moest ff stoppen) met de plains was dat ik mijlen van mn basis af dood was op een ander eiland zonder portal omdat ik van achteren aangevallen werd door n deathsquito, 2 prikjes en dood (met iron armor, probeerde te rennen ipv vechten omdat ik niet wist dat ze zo simpel dood te krijgen waren xD ). Kon ik fijn 3 uur met de raft terug naar mn boot varen om mn spullen en boot op te halen...
Lol.. met de raft. Het is denk ik sneller om dan wat meer brons te regelen, zodat je met een echt schip kan. Ik vind het spel al goed in balans, behalve dan dat je dus inderdaad vrij onschuldig door de deathsquito dood kan gaan. Met wat ervaring en goede gear zijn ze totaal onschuldig gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Playa del C. schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:22:
[...]

Lol.. met de raft. Het is denk ik sneller om dan wat meer brons te regelen, zodat je met een echt schip kan. Ik vind het spel al goed in balans, behalve dan dat je dus inderdaad vrij onschuldig door de deathsquito dood kan gaan. Met wat ervaring en goede gear zijn ze totaal onschuldig gelukkig.
Ik wilde mijn longship terug halen, vandaar met de raft gegaan, die ligt nog ergens op een verlaten eiland nu :p

Achteraf beter de karve kunnen pakken en die dan slopen zodra ik bij de andere boot was, in ondiep water krijg je je spul gelukkig wel terug (op zee zinkt het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-10 10:03

Gertjuhjan

Software Engineer

Ik ben ook weer een x uur aan het spelen. Heb 1 stenen base in de meadows(startersisland). Voor de rest heb ik troll armor (En een iron chestpiece) en full copper weapons/tools.

1 sunken templeheb ik gecleared, want daar kon ik in de buurt (in de meadows) een base bouwen en snel runs doen. (Ik hoefde maar 5-7 mobs te clearen voordat ik bij die sunken temple was).

Maar vind het nu lastig om de volgende sunken temple te clearen, omdat voor de rest geen dicht bij meadows zijn. Dus vind het moeilijk om daar naar toe te rushen.

Hebben jullie nog tips om swamp/sunken temples te doen?

Ik zat nu aan een taktiek te denken om met een boot naar de sunken temples te varen, maar dan moet ik wel hopen dat de boot niet gesloopt word als ik binnen ben.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-10 13:36

winDOS

6.22

@Gertjuhjan Mijn boot hebben ze nog nooit gesloopt terwijl ik in een crypt was.

Mijn tactiek, is met een boot er naar toe en dan bouw ik een portal boven op de crypt. Mobs kunnen hier niet bij komen. Vervolgens naar binnen alles looten en minen. iron gaat in de boot en de rest via de portal. Dan fix ik ook altijd meteen mijn tools. En mocht je dan toch dood gaan door iets, ben je met die portal meteen weer terug.

Ik heb dus gewoon 1 portal die niet constant gelinkt is, maar gebruik voor dit soort acties.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
@Gertjuhjan
Een taktiek voor de boot is ook dat je de boot kan slopen, de materialen kan bewaren om later wanneer nodig weer een boot te bouwen. Heb je alleen een workbench voor nodig, dus 10 hout.

Zelf maakte ik meestal een hutje in een naastgelegen meadows of forest. Met portals werken. Enz. Als ik de boot liet liggen, wat op zich wel kan, dan deed ik dat altijd bij een ondiep stuk. Kun je altijd de materialen nog opvissen en dan snel terug een boot bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-10 22:15
Zijn er hier mensen die Valheim via Geforce Now spelen? Ik heb het een tijdje prima gespeelt solo, speel nu op een server met wat vrienden, maar heb echt dikke FPS issues. Schommelt vaak tussen de 5/10 met max. 32.. Niet te spelen op die manier

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
MyKey schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:41:
Zijn er hier mensen die Valheim via Geforce Now spelen? Ik heb het een tijdje prima gespeelt solo, speel nu op een server met wat vrienden, maar heb echt dikke FPS issues. Schommelt vaak tussen de 5/10 met max. 32.. Niet te spelen op die manier
Speel m voornamelijk via MacBook middels geforce now, afgezien van bloom/gloom/fullscreen heb ik niets aangepast, geen idee wat de fps is, maar is prima speelbaar. Geloof dat valheim plus wel wat server side setting biedt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-10 13:36

winDOS

6.22

Ik vraag me af of het je problemen gaat oplossen. Wij spelen met 4 man op een server. In een bos heb ik 150+ fps met alles op high. Ben ik in ons kamp, heb ik nog maar 25-35 fps.

Ik geloof dat vooral terraforming heel veel impact heeft op je fps.

Je kan altijd nog dit proberen:
https://www.pcgamer.com/valheim-increase-fps-performance/
https://www.reddit.com/r/...t_from_50_to_90110_for_me

De bovenste en de start options van de 2de gaf mij inbase toch 10 fps boost. Vriend van me zelfs 20.

Wel de game niet met vulkan mode starten dan.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-10 22:15
winDOS schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:44:
[...]

Ik vraag me af of het je problemen gaat oplossen. Wij spelen met 4 man op een server. In een bos heb ik 150+ fps met alles op high. Ben ik in ons kamp, heb ik nog maar 25-35 fps.

Je kan altijd nog dit proberen:
https://www.pcgamer.com/valheim-increase-fps-performance/
https://www.reddit.com/r/...t_from_50_to_90110_for_me

De bovenste en de start options van de 2de gaf mij inbase toch 10 fps boost. Vriend van me zelfs 20.

Wel de game niet met vulkan mode starten dan.
Ja ik ben er gister achter gekomen dat het bij meer mensen wel speelt, in het 'kamp' waar veel huizen zijn gebouwd is het echt dramatisch, maar zodra ik daar van weg loopt wordt het al een stuk beter. Maar bij de andere in de server speelt dit dus ook.

Deze linkjes had ik ook gevonden, en die hebben het in ieder geval van 5/10 fps naar 20/40 FPS kunnen brengen, dus al een stuk beter. Maar thanks in ieder geval!

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
winDOS schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:44:
[...]
Het beste is inderdaad om het terrein zo min mogelijk te bewerken in de buurt van je basis. Met de huidige implementatie levert dat veel lag op. Het is maar de vraag of in Unity een makkelijke fix mogelijk is, maar het staat in ieder geval hoog in de public bug tracker: https://valheimbugs.featu...aforming-heavy-fps-impact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Zijn er hier mensen die Valheim via Geforce Now spelen?
Ik speel voornamelijk via GameStream (Moonlight) op een GTX 1080 @ 1080p. Werkt soepel, ook in mijn basis met een grote gracht eromheen. Dit is echter een solo spel, en mogelijk is mijn basis (twee gebouwen, wat varkens en bijen) niet zo heel groot.
Playa del C. schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:09:
Maar dat vond ik het enige irritante in het spel inderdaad. Ga je houthakken, lopen er dwarfs te slaan met 0,2 damage per hit. En eindig je elk klein tochtje buiten je huis weer met resin en zo'n blauw oogje die twee vakjes inventory innemen.
Eens. Een gewichtsbeperking in de eigen inventory begrijp ik volledig vanuit een gameplay perspectief, maar een beperkte hoeveelheid vakjes heeft weinig toegevoegde waarde en neemt best wel wat fun weg. Wat ook niet helpt is dat uitrusting ook vakjes in beslag neemt (broek, shirt, hoofddeksel, cape, accessoire), hoewel de ontwikkelaar daarmee bezig schijnt te zijn.
The Zep Man schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:16:Overigens is het enige nut van herten neerschieten de vacht en het gewei. Voor het (in-game) zelfde vlees kan ik net zo goed een varken slachten. :+

Ik moet overigens nog beginnen het temmen van varkens voordat ik full Dink Smallwood ga.
En ik heb nu getemde varkens (en biggetjes!). Verbazingwekkend makkelijk, en je kan het eigenlijk al doen vanaf het eerste moment dat je aankomt in Valheim.

[ Voor 83% gewijzigd door The Zep Man op 09-03-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
The Zep Man schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:31:
En ik heb nu getemde varkens (en biggetjes!). Verbazingwekkend makkelijk, en je kan het eigenlijk al doen vanaf het eerste moment dat je aankomt in Valheim.
Ik denk dat je het al weet en zonder te veel te verklappen: je kunt ook andere diersoorten temmen in Valheim.
Vind persoonlijk niet dat het echt nut heeft, behalve voor roleplay-doeleinden en voor de lol natuurlijk. Misschien gaan ze het concept nog wat uitwerken natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Playa del C. schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:21:
[...]

Ik denk dat je het al weet en zonder te veel te verklappen: je kunt ook andere diersoorten temmen in Valheim.
Vind persoonlijk niet dat het echt nut heeft, behalve voor roleplay-doeleinden en voor de lol natuurlijk. Misschien gaan ze het concept nog wat uitwerken natuurlijk.
kijk even dit filmpje;

in kort; varkens kunnen fokken, maar vereisen per paar een radius van 6 om te kunnen breeden; zijn er te veel varkentjes per oppervlakte; fokken ze niet meer.

wat die gast heeft gedaan; de varkens 'boven' de grond laten fokken (komen dus niet in elkaars 6-radius) dus blijven maar fokken. de biggetjes vallen daarop naar beneden (met alle andere varkentjes; deze fokken dus niet meer!)

hierdoor heb je een 'onuitputtelijke' bron van hun resources; hij heeft 2 ster vakrens gepakt; die fokken 2 ster varkens = meer resources

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 09-03-2021 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
himlims_ schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:24:
[...]

kijk even dit filmpje;
[YouTube: Breed Boars Without Limits In Valheim | Boar Farm]

in kort; varkens kunnen fokken, maar vereisen per paar een radius van 6 om te kunnen breeden; zijn er te veel varkentjes per oppervlakte; fokken ze niet meer.

wat die gast heeft gedaan; de varkens 'boven' de grond laten fokken (komen dus niet in elkaars 6-radius) dus blijven maar fokken. de biggetjes vallen daarop naar beneden (met alle andere varkentjes; deze fokken dus niet meer!)

hierdoor heb je een 'onuitputtelijke' bron van hun resources; hij heeft 2 ster vakrens gepakt; die fokken 2 ster varkens = meer resources
Die had ik al gezien inderdaad. Beetje Minecraft stijl qua mob-farmen, leuk bedacht.
Punt was meer dat je niet zoveel hebt aan al die boars en het materiaal wat ze leveren. Ik heb er in een uur genoeg geslacht om het hele spel mee uit te spelen en dat is minder werk dan ze temmen, voeden, enz.
Alsnog leuk hoor, maar minder nuttig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 17:23

iop

Kijk even in het gfn topic. Ik speel local, maar speelde hunt op gfn en de performance daar hangt af van de rig die hij je toewijst bij opstarten. via ctrl alt f6 kan je dat snel zien.
2060b = slow
1080c = fast

Het hangt van de drukte af of je snel een goede bak krijgt..
hier plaatje

[ Voor 4% gewijzigd door iop op 09-03-2021 15:03 ]

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Sinds vandaag die Drauger Fang. Wat een heerlijke boog is dat zeg. Het is wel een K-klusje om die gucks te verzamelen, elke keer komt er wel een blob of drauger of skelet of ander rotbeest mijn workbench kapot maken in dat donkere moeras, en het is heel grappig om een soort wenteltrap om die bomen te moeten maken. Maar die boog, wow. Veel damage, lage drop off, ingebouwde poison damage-over-time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Er wordt laatste dagen wat “gekloot” en “grieved(?)”, aantal users op de permanente bannlijst is toegenomen.

Ik denk er serieus over na om het “members-only” wachtwoord te vervangen voor iets wat niet publiekelijk op forum gedeeld wordt; enkel op aanvraag/DM of mail (geen idee of dat werkbaar is, en iets oplost)

Iemand suggesties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
Een enkel wachtwoord kan nog steeds uitlekken. Ik zou met een player whitelist werken. Dan hoef je bij het uitsluiten van een slechte speler niet iedereen opnieuw te informeren met een nieuw wachtwoord.

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 09-03-2021 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lilinin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05-2024
Goed plan. Helaas deel van m'n kasteel en de muur van mn buurman helemaal gesloopt. Snap best dat je het leuk vind te raiden maar hou het dan wat mij betreft bij loot kistjes. Beetje jammer wanneer je moedwillig alles kapot maakt wat verder niets oplevert.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYVJFvBn3RStboxxek6HQ4g4CYk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5FIpcBrAHlXFsrH7GxINhDmh.png?f=fotoalbum_large

I7 10700K - Scythe Mugen 5 - Corsair DDR4 Vengeance 32GB - MSI MPG Z490 gaming plus - MSI Armor GTX 1080 - Kingston A2000 1TB ssd m.2 - Seagate 3TB - Corsair RM650x - ASUS VG248QE - Fractal Design Define R4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
The Zep Man schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:00:
[...]
Een enkel wachtwoord kan nog steeds uitlekken. Ik zou met een player whitelist werken. Dan hoef je bij het uitsluiten van een slechte speler niet iedereen opnieuw te informeren met een nieuw wachtwoord.
Ik vind prima idee; hoe denken de houthakkers daar over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Lilinin schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:20:
Snap best dat je het leuk vind te raiden maar hou het dan wat mij betreft bij loot kistjes.
Buiten het 'pesten' element valt er eigenlijk niets te verdienen aan 'raiden' in Valheim. Dit is puur treiteren, en genieten van de ellende van een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 20:16
Vraagje: Valheim sinds een week of drie ontdekt. Gaaf spel. Eigenlijk speel ik nooit online maar alleen met mijn zoontje.

Hoe zit dat op deze server: als ik join op de server, wordt er dan samengewerkt aan een base, of is het ieder voor zich en heb je alleen contact als je elkaar toevallig ontmoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
rachez schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:28:
Hoe zit dat op deze server: als ik join op de server, wordt er dan samengewerkt aan een base, of is het ieder voor zich en heb je alleen contact als je elkaar toevallig ontmoet?
Een server heeft maximaal maar 10 spelers tegelijkertijd. Op zulke kleine schaal worden hier afspraken over gemaakt.

Je kan in theorie ieder voor zich doen, maar dan kan je net zo goed op je eigen server spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lilinin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05-2024
Ieder voor zich maar je kan elkaar helpen. 2 dagen terug de laatste baas omgelegd met ' VisualQ' en ' Idiealot'. Ding gaat bijna niet neer, dan is het helpen wel fijn :)

I7 10700K - Scythe Mugen 5 - Corsair DDR4 Vengeance 32GB - MSI MPG Z490 gaming plus - MSI Armor GTX 1080 - Kingston A2000 1TB ssd m.2 - Seagate 3TB - Corsair RM650x - ASUS VG248QE - Fractal Design Define R4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 20:16
check, zal een van deze dagen eens joinen. thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBaksteen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-09 19:38
himlims_ schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:44:
Er wordt laatste dagen wat “gekloot” en “grieved(?)”, aantal users op de permanente bannlijst is toegenomen.
Helaas wordt er ook zonder enige goede reden gebanned. Toevallig van de week even een kijkje genomen op de server. Kennelijk was de dag ervoor iets gesloopt door wat kinderen, waardoor ik op voorhand verdacht was omdat ik wat creaties wilde bekijken. Dag erna gabanned voor no reason omdat twee kiddo's het verdacht vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

KoningBaksteen schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:07:
[...]

Helaas wordt er ook zonder enige goede reden gebanned. Toevallig van de week even een kijkje genomen op de server. Kennelijk was de dag ervoor iets gesloopt door wat kinderen, waardoor ik op voorhand verdacht was omdat ik wat creaties wilde bekijken. Dag erna gabanned voor no reason omdat twee kiddo's het verdacht vonden.
Daarom zou een whitelist dus ook veel beter werken dan dit soort 'hagelschieten' banacties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
KoningBaksteen schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:07:
[...]

dat is heel spijtig - zou ook niet moeten; daarom de eerder geopperde 'whitelist' lijkt me een mooie 'veilige' optie om het leuk te houden voor iedereen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

SInds kort hebben we de plains aardig onder de knie. Wat een leuke biome. Het farmen en vissen is nog wel een uitdaging, vissen lukt voor geen meter en het kost 10(!) flour om een bread te bakken, en 4 flour + 2 vis voor 2 fish wraps.

en het ergste: die muggen. Ik ga vanavond kijken of een hoge stenen muur helpt. We hebben nu een schiereilnand waar de basis is gevestigd, met een pallisade. Maar de muggen komen er over heen en de goblins zwemmen er om heen. Geen echt issue, maar tijdens het farmen zijn die muggen heel vervelend.

Ik hoorde trouwens de tip dat als je met een soort moker op de grond beukt, je in 1 klap alle gewassen sloopt en dus makkelijk op kan pakken. Ook dat maar eens proberen :)

Maar met 2 of 3 man goblin villages raiden en dan helemaal slopen: heerlijk!

[ Voor 5% gewijzigd door Michael_OsGroot op 12-03-2021 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Michael_OsGroot schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:57:
SInds kort hebben we de plains aardig onder de knie. Wat een leuke biome. Het farmen en vissen is nog wel een uitdaging, vissen lukt voor geen meter en het kost 10(!) flour om een bread te bakken, en 4 flour + 2 vis voor 2 fish wraps.

en het ergste: die muggen. Ik ga vanavond kijken of een hoge stenen muur helpt. We hebben nu een schiereilnand waar de basis is gevestigd, met een pallisade. Maar de muggen komen er over heen en de goblins zwemmen er om heen. Geen echt issue, maar tijdens het farmen zijn die muggen heel vervelend.

Ik hoorde trouwens de tip dat als je met een soort moker op de grond beukt, je in 1 klap alle gewassen sloopt en dus makkelijk op kan pakken. Ook dat maar eens proberen :)

Maar met 2 of 3 man goblin villages raiden en dan helemaal slopen: heerlijk!
Ik loop rond met 100 armor (de max) en ik eet altijd wat standaard eten, zoals boar-meat. Je HP en armor zijn dan zo hoog, dat een mug je op zich wel pijn kan doen, maar je na vier steken nog leeft. Na één steek, kun je ze met tikje van een zwaard of pijltje van een boog heel snel killen. Ze zijn alsnog net zo irritant als in het echt, dat wel.

Hoge stenen muur helpt niet door de hoogte trouwens, maar uit het zicht blijven (zonder teveel herrie) helpt wel.

Farmen van wheat doe ik niet aan. Heb het even uitgetest, maar dat is de moeite niet echt waard. Misschien ook omdat de endgame dan al bereikt is, maar je kunt net zo goed worstjes en boar en neck eten. Met 100 armor is dat meer dan genoeg HP. Zoals het spel nu is gebalanceerd. Het sterkste voedsel is alleen leuk voor bosses, maar de sterkste eindbaas heb ik solo binnen tien minuten neer op standaard voedsel, dus tja -O-

Goblin villages raiden is leuk, maar ze respawnen niet. Eerlijk gezegd: een basis in de plains bouwen is supercool, maar eigenlijk ben je al op het punt dat er in het spel niet echt meer een doel is. Het is EA en alsnog een heel goed spel, maar persoonlijk ben ik na de plains-boss ook maar gestopt, want er is geen enkele uitdaging meer, behalve persoonlijke ideeën: naakt en met honger door de plains rennen, trollen opsluiten, de harpoon misbruiken, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-10 14:19

LankHoar

Langharig tuig

Eerder deze week Valheim ontdekt, en heb nog nooit zo snel zoveel uur in een game gestoken! Wat verslavend zeg. Ook het kijken van filmpjes van anderen die prachtige builds maken of dingen uitleggen is zeer interessant. Ik heb een extra 24 uur per dag nodig wil ik dit kunnen bijbenen :+

Paar dingen die ik me onduidelijk zijn:
  • Waarom kan ik geen ores en bars teleporten? Dit maakt het grinden hiernaar best vervelend
  • Wanneer ik Windows op mijn PC opnieuw installeer, ben ik dan mijn wereld kwijt?
  • Als ik een wereld al als server gebruikt heb, kan ik hem daarna in builder mode gebruiken en een deftige basis neerzetten, om vervolgens weer online met diezelfde wereld verder te gaan?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
LankHoar schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:29:
Eerder deze week Valheim ontdekt, en heb nog nooit zo snel zoveel uur in een game gestoken! Wat verslavend zeg. Ook het kijken van filmpjes van anderen die prachtige builds maken of dingen uitleggen is zeer interessant. Ik heb een extra 24 uur per dag nodig wil ik dit kunnen bijbenen :+

• Waarom kan ik geen ores en bars teleporten? Dit maakt het grinden hiernaar best vervelend
  • Wanneer ik Windows op mijn PC opnieuw installeer, ben ik dan mijn wereld kwijt?
  • Als ik een wereld al als server gebruikt heb, kan ik hem daarna in builder mode gebruiken en een deftige basis neerzetten, om vervolgens weer online met diezelfde wereld verder te gaan?
1) by design (absoluut niet handig, maakt bootjes vereist) of zo’n kar (goederenwagen?)
2) geen Windows user, maar kunt “world map/folder” backup van maken en herstellen
3) volgens mij wel, is ook eoa mod/copy tool om te clonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-10 14:19

LankHoar

Langharig tuig

himlims_ schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:09:
[...]

1) by design (absoluut niet handig, maakt bootjes vereist)
2) geen Windows user, maar kunt “world map/folder” backup van maken en herstellen
3) volgens mij wel, is ook eoa mod/copy tool om te clonen
Thanks, verduidelijkend! Jammer van ores zeg, erg vervelend dit. Vind het gebruiken van carts en ships maar onhandig om ores te verslepen. Nu heb ik een furnace gebouwd op locatie, ernaast een portal zodat ik coal etc. over kan brengen en zodra ik een fatsoenlijke hoeveelheid heb stop ik het in een cart die ik op een ship zie te krijgen (valt nog niet altijd mee), om dan terug te varen. Hoop dat ze dit tzt nog eens met een update aanpassen, onnodig grinden (zo realistisch is alles niet, doe dan of alles mogelijk met portals of helemaal geen portals lijkt me ;) )

Eens wat public servers bekijken via Discord en kijken of ik interessante zaken tegenkom die ik kan overnemen. Of maar eens een nieuwe wereld starten en eerst eens bouwen in debug mode, heb genoeg inspiratie inmiddels :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
LankHoar schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:52:
[...]

Thanks, verduidelijkend! Jammer van ores zeg, erg vervelend dit.
Ik vind het juist een leuke en gebelanceerde uitdaging. Als je er zo aan ergert zijn er mods die je kan downloaden die het mogelijk maken om ore te teleporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visualq
Lilinin schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:29:
Ieder voor zich maar je kan elkaar helpen. 2 dagen terug de laatste baas omgelegd met ' VisualQ' en ' Idiealot'. Ding gaat bijna niet neer, dan is het helpen wel fijn :)
Dit hadden we moeten doen: YouTube: Valheim Player Tames 50 Wolves, Beats Boss | Highlight Reel #582
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
g0tanks schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:26:
Ik vind het juist een leuke en gebelanceerde uitdaging. Als je er zo aan ergert zijn er mods die je kan downloaden die het mogelijk maken om ore te teleporteren.
Waarom mods? Zet een minibasis met een forge op in de buurt van de biome met de betreffende grondstoffen, en fabriceer wat je wilt hebben lokaal. Wat je fabriceert mag namelijk wel door portals heen. ;)

Er is eigenlijk geen goede reden om ore naar je hoofdbasis te brengen. :+

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 13-03-2021 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
The Zep Man schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:30:
[...]

Er is eigenlijk geen goede reden om ore naar je hoofdbasis te brengen. :+
Jawel hoor, er zijn best wat gebouwen of bouwelementen die gebruikmaken van metaal zoals iron beams, standing torches, workbench upgrades, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humbatiki
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-03 01:25
Je kan altijd een tweede wereld aanmaken, daar een chest zetten en dan uitloggen. Dan ga je naar je originele wereld neemt alle ore op je mannetje en logt uit. Je logt in op je andere wereld-met-1-chest en steekt alles in de chest. Je logt weer uit en gaat met je mannetje naar je "echte wereld€ en teleport naar BASE. Dan log je weer uit, en gaat naar je wereld-met-1-chest en gooit al je ore terug op je mannetje, logt uit en opnieuw in op je "echte wereld" je bent nu in je BASE met al je ore.
Lijkt omslachtig maar is het zeker niet. Je kan het ook met je schip doen zonder uitloggen of met mods. Gelijk je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Humbatiki schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:04:
Je kan altijd een tweede wereld aanmaken, daar een chest zetten en dan uitloggen. Dan ga je naar je originele wereld neemt alle ore op je mannetje en logt uit. Je logt in op je andere wereld-met-1-chest en steekt alles in de chest. Je logt weer uit en gaat met je mannetje naar je "echte wereld€ en teleport naar BASE. Dan log je weer uit, en gaat naar je wereld-met-1-chest en gooit al je ore terug op je mannetje, logt uit en opnieuw in op je "echte wereld" je bent nu in je BASE met al je ore.
Lijkt omslachtig maar is het zeker niet. Je kan het ook met je schip doen zonder uitloggen of met mods. Gelijk je wilt.
Dan kun je net zo goed met debug je base bouwen... Beide even saai.
Gemakkelijker is om met je main character een nieuwe wereld te spelen waar je mined en dan naar je mainwereld hopt om daar (in je base) alles weg te stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

LankHoar schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:29:

1: Zo is het spel om je meer te laten ontdekken, maar eigenlijk is t gewoon grindy en ga je elke keer dezelfde kortste route. Op locatie je zooi maken klinkt leuk, maar je moet van sommige resources andere non portalable resources hebben om de smelter of wapens te kunnen maken dus moet je dat elke keer ook meeslepen.
2: Folder in /user/AppData/Locallow/IronGate/Valheim/ backuppen voor je char en worlds.
3: Je kunt worlds files gewoon onderling sharen, of uitwisselen met dedicated servers ja. Een vriend en ik spelen samen op 1 wereld door elke keer na uitloggen m op dropbox te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Laatst online: 07:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gn2xIxAmxR4Xj4OUavNq1P_Twm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OzaFEj4w1SLcCwVLCJwNIHNO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDDkJ83_5H1hMW65nWONVI7ooVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZxKaK3fSKDaELsH5pp9FUGa5.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag eindelijk die dikzak Bonemass verslagen met deze handig tip :')

Edit gewoon grond verhogen en insluiten O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Amdwarrior schreef op zondag 14 maart 2021 @ 23:34:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vandaag eindelijk die dikzak Bonemass verslagen met deze handig tip :')

Edit gewoon grond verhogen en insluiten O-)
Lolwhut? Gewoon zo'n poison resistance pakken en je mace dan heb je m ook zo dood. Wat is het nut van hem insluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Laatst online: 07:34
mark-k schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:52:
[...]

Lolwhut? Gewoon zo'n poison resistance pakken en je mace dan heb je m ook zo dood. Wat is het nut van hem insluiten?
Hadden we ook maar bij ons aardig wat moeite over gedaan met ze 3 plus irritante skeletten hele tijd en blobs

En ik wou even kijken of je vijanden kan insluiten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Amdwarrior schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:25:
[...]

Hadden we ook maar bij ons aardig wat moeite over gedaan met ze 3 plus irritante skeletten hele tijd en blobs

En ik wou even kijken of je vijanden kan insluiten *O*
Ik was bonemass aan het doen samen met n vriend van me, hadden eerst beide geen mace bij ons, geprobeerd met pijlen en daarna ook wat melee, werkte uiteraard van geen kant. Op een gegeven moment waren de pijlen op, is hij teruggegaan naar de basis om nieuwe te maken terwijl ik bonemass bezig hield :P
Hij heeft toen ook z'n mace meegenomen en dat leek wel te werken, dus ben ik daarna teruggegaan om er een te maken, en toen wat het prima te doen. Uiteindelijk ben ik wel dood gegaan doordat hij bijna kapot was en ik iets te ambitieus werd, 10s nadat bonemass neer ging was ik ook kapot door de poison :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
de bak die nu houthakkers draait - moet ik elders inzetten

heb een backup staan; http://212.127.150.178:2459/ (kun je solo/elders verder)

probeer even snel ergens een nieuw stukje ijzer te fixen, zodat kan migreren. wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

himlims_ schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:30:

probeer even snel ergens een nieuw stukje ijzer te fixen, zodat kan migreren. wordt vervolgd
Wat voor HW draaide je die server? en/of wat voor resources vroeg die ongeveer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-10 15:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

True schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:58:
[...]

Wat voor HW draaide je die server? en/of wat voor resources vroeg die ongeveer?
Weet niet of er exponentieel meer resources nodig zijn naarmate je meer zooi in de wereld hebt, maar ik heb mijn dedicated server iig draaien op mijn NAS met een Pentium G4560 en 16GB RAM. Gebruikt ongeveer 3GB RAM en 5% CPU.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 15:11
himlims_ schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:30:

Kan de backup niet vinden. Enig idee wanneer de server weer online is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
scrappy.doo schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:19:
[...]

Kan de backup niet vinden. Enig idee wanneer de server weer online is?
Zal de backup herstellen op andere bak; hopelijk vannacht/morgen online. Deze bak moest met urgentie elders ingezet worden.

Zal straks een mirror plaatsen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Wij hebben laatst een superklein Black Forest-eilandje gevonden en hebben besloten om daar een kasteel op te bouwen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3lVJlLgUatrOnLvelN9bJwUnGo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZjVF5ToW93BseJKtHhMJHO5c.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NxD1MKuGghEYW040Q3d608Cn_o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/82JwDwg6Da4tK2xUfbXezHJ9.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vD51EKLP4rJAZ5lDBJiXhp1j45w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MvnjElvRoBIDzhBLWJvEWnpZ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfzT6Arr3afW6GHwPErxyMDpGZY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GCMmfhE9jk3uoPLQlIx1fkYp.png?f=user_large

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste