ik heb ergens in de panasonic handleiding gelezen (was welleswaar een L/W unit) om in klimaat waar als het vriest het vaker meerdere dagen vriest het eleboog wartel ding waarbij bij jou je lek slang aanvast zit NIET te plaatsenRonJ schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:14:
Ik ga denk ik dit vorstlint met thermostaat plaatsen in alle 3 de buitenunits, als het weer wat beter klusweer is dan. Voor nu red ik het wel even met antivries en de fohn, maar dit ga ik niet nog een sneeuw- en vorstperiode zo doen.
Het is bij mij echt vooral bij 1 van de units, die tegen de hoek aan hangt die continu vol met ijs blijft zitten. Misschien ga ik m bij de zomerbeurt ook maar een stukje opschuiven ("even", want dan moet ie leeg, een stuk leiding af, goot ingekort, etc etc), de andere US unit hangt 20cm naast de Perfera buitenunit en deze blijft helemaal ijsvrij aan de zijkant, terwijl de andere US-buitenunit, die 40cm van de andere afhangt continu volzit met sneeuw en ijs. Lijkt erop dat er net teveel ruimte tussen zit zo om de zijkant wat af te schermen.
[Afbeelding]
misschien kan je na ijs vrij maken hem bij 1 unit verwijderen dan kan je zien of het iets uitmaakt, het is maar een idee