Het grote opmerkelijke of onbeschofte klanten topic

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 17:17
hoi1234 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:11:
[...]

En dan onthoud je ons het verhaal? :(
Cliffhanger en suspense ;)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Topicstarter
hoi1234 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:11:
[...]

En dan onthoud je ons het verhaal? :(
Het is nu nog (even) offtopic :)
Ja, wrijf het er maar in hoor! :)

On topic: de titel kan ik niet meer aanpassen; de startpost is gelocked door @Ardana wegens spam (sorry Ardana...) Unlocked! Svp even een DM sturen volgende keer :)

[ Voor 18% gewijzigd door Ardana op 10-02-2021 16:47 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:10
Je bedoelt "Hang On"?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Paganstars
Nou dan doen we het toch maar;

Dit speelde zich af bij een event locatie in Turnhout omstreeks 2005/2006. Ik was daar aan het werk als ober tijdens een (geloof bruiloft) feest. Ik loop daar de tafels af te ruimen en gasten te voorzien van drank (zal tegen middernacht zijn), ik loop langs een tafel waar het enorm gezellig is, en waar uiteraard de drank rijkelijk vloeide. Een dame was zo aan het schaterlachen dat ze van haar stoel viel. In het vallen, probeerde ze houvast te vinden, in mijn kruis... cue hilariteit alom Waarna ik de rest van de avond enigszins lastiger liep...

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ga vooral door met de vermakelijke verhalen!

Kleine voetnoot: Ik zie ongelofelijk vaak het woord queue voorkomen. Dit betekent wachtrij. Jullie bedoelen het woord cue, een signaal of suggestie. Het is een stuk minder verwarend lezen met de juiste bewoording. :P

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:54
SmurfLink schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:06:

Kleine voetnoot: Ik zie ongelofelijk vaak het woord queue voorkomen. Dit betekent wachtrij. Jullie bedoelen het woord cue, een signaal of suggestie. Het is een stuk minder verwarend lezen met de juiste bewoording. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4Z7MGuobP48eG1K7JiFvdOblRY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gF7Zl4C07cvkKt4uAwlegm4f.jpg?f=user_large

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Oef ik denk dat ik wel 5 pagina's kan volschrijven met domme en onbeschofte dingen van klanten :+

Van mijn 15e tot 23e in een supermarkt gewerkt.

Klant: Waar liggen de pannen?
ik: Wij verkopen geen pannen meneer.
Klant: Wat is dat voor onzin ik koop hier altijd pannen.
Ik: Dat lijkt me sterk meneer wij hebben nog nooit pannen verkocht.
Klant: Ik ben toch niet debiel ofzo, sinds wanneer verkoopt supermarkt XXX geen pannen, ect.
Ik: Geen idee meneer maar u bent nu in supermarkt YYY
Klant: * Kijkt om zich heen* Verrek joh nu je het zegt..... en loopt verbouwereerd weg.

Klant komt aanlopen en gaat pontificaal voor me staan met hand leunend tegen een schap XXX: Wat is dit voor k*t winkel. Ik heb de héééle winkel doorgezocht en jullie hebben niet eens XXX
Ik: Kijk eens naar uw hand....

Klant: Jongeman ik zoek de YYY.
Ik: Helaas mevrouw dat verkopen wij niet.
Klant: Wat een onzin ik koop dat hier altijd, dat is dan zeker sinds kort?
Ik: Nee mevrouw dat hebben wij hier nog nooit verkocht.
Klant: Onzin ik koop het hier altijd, jullie hebben het vast verplaatst en je weet het gewoon niet. Ik wil je bedrijfsleider spreken.

Bedrijfsleider er bij en hoort het hele verhaal aan: Helaas mevrouw dat verkopen wij niet.
Klant: Begint u nou ook al, wat een onzin ik koop het al jaren en het lag altijd in dit schap.
Bedrijfsleider: Al jaren? Dat is knap mevrouw aangezien deze winkel pas een jaar open is.

En vele variaties op de "Ik koop dit al jaren"
*In een ander filiaal
*bij een andere winkelketen
* Product is al 5 jaar niet meer in assortiment of fabrikant bestaat niet eens meer.

Klant komt aanlopen en slaat mij hard op m'n hoofd met een lege fles: Zo ga jij mij eens even helpen!
Ik verbaasd: Pardon?
Klant: Je hoort me toch help ff
Ik: Sorry meneer maar ik vind het niet echt normaal dat u mij met een fles slaat.
Klant: Joh k*t joch zeik niet, ect.
Ik: En als u zo doet help u zeker niet, u mag eerst even normaal doen en dan praten we verder.*loopt weg magazijn in*
Klant gooit lege fles naar mijn hoofd die ik heel droog ontwijk

Die hebben we de winkel uitgeknikkerd.

Ter referentie dit 'k*tjoch was toen 20+ met een eigen afdeling en *altijd* uiterst correct en beleefd.

Klant: Waar ligt de stuifmeel?
Ik: Hoe bedoeld u Stuifmeel? Bakmeel, bloem, ect?
Klant: Nee natuurlijk niet, gewoon zoals ik het zeg de stuifmeel.
Ik: Ik begrijp u helaas niet meneer. Stuifmeel komt uit bloemen, ik ken geen producten waar dit in verwerkt zit of welke zo heten. Bedoeld u misschien honing?
Klant: Je bent toch niet debiel, gewoon de stuifmeel, zoals ik het zeg stuif-meel.
Ik: Waar gebruikt u het dan voor misschien dat ik het dan begrijp
Klant: Nou wat denk je zelf om ergens op te doen natuurlijk wat denk jij dan???
Bedrijfsleider komt op het bijna schreeuwen van klant af en vraagt wat er aan de hand is, en is net zo verbaasd als ik.

Puntje bij paaltje na heel veel gedoe ziet hij wat bekends staan en bleek dat hij Candarel (suikervervanger op aspertaambasis) bedoelde...duh 8)7

Klanten van mijn vrouw zijn vaak ook heel....bijzonder. Krijg nog wel eens wat mee als ze te pas en onpas bellen. Ze heeft ook jaren geen boodschappen in het dorp gedaan omdat ze steeds werd aangehouden door klanten met vragen.
Echt heel irritant, sta je samen te bedenken wat je vanavond gaat eten en je boodschappenlijstje door te nemen en begint iemand out of the blue "Hey nou ik je toch zie even over die optielijst he, is het daarbij ook mogelijk dat we, blabla. En dan geïrriteerd dat ze niet in een splitsecond wist wie het zijn, waar het over gaat, en het complete dossier uit haar hoofd weet (bizar genoeg weet ze dat vaak wel maar niet binnen 2 seconden).

In het dorp hebben we nogal wat mensen die zichzelf heel wat vinden en dat levert ook altijd 'euke gesprekken op', hier zat ik naast.

Vrouw begeleid nieuwbouw project, in principe 9-5 baan. Word gebeld op zaterdagavond, neemt gek genoeg nog op ook...en ging vrij letterlijk zo:

*bedrijfsnaam met .....*
Klant: Ja moâh, zeg wanneer word m'n huis opgeleverd.
Vrouw: Ook goedenavond meneer XXX als ik het goed heb? Zoals u hebt gelezen in de nieuwsbrief die ik u en alle kopers van het project heb gestuurd zijn we afhankelijk van partij YY. Zodra die klaar zijn kunnen we beginnen met opleveren van de woningen maar helaas geeft partij YY geen indicatie wanneer ze dit zullen doen dus kan ik u helaas geen exacte datum geven wanneer dit zal zijn.
Klant: Geloof er geen k*t van.
Vrouw: Pardon?
Klant: Geloof er geen k*t van je weet het wel.
Vrouw: Zoals ik zei weten we echt niet wanneer dit zal zijn behalve dat het tussen...en... is zoals ik eerder heb aangegeven in de nieuwsbrief.
Klant: Je l*lt, wanneer is het klaar dan?
Vrouw: Helaas ik weet het echt niet, wij hadden het liever ook geweten want dan kunnen we ons voorbereiden op de oplevering.
Klant: l*l niet wanneer is het klaar dan?
Vrouw:......
Klant: Je weet het wel, wanneer is het klaar dan?
Vrouw: Klopt ik weet het wel maar ga het lekker niet zeggen, doei! * gooit de hoorn er op.

Hij schijnt dit daarna ook bij de projectleider geflikt te hebben, dit is wat minder subtiel en heeft hem met de opleveringen helemaal achteraan de lijst gezet O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paganstars
SmurfLink schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:06:

Sjenk joe ferry muts!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
Nog een paar gesprekken die weer naar boven komen sinds mijn vorige post

De "wat is de bioscoop duur zeg" bezoeker
Ik, bij de kassa's om eten en drinken af te rekenen: Goedemiddag
Vader met drie jonge kinderen: Goedemiddag
*legt ondertussen drie grote bakken popcorn, vier flesjes drinken, 1 zak M&M's en 2 zakken schepsnoep neer*

Ik scan alle artikelen: Dat is dan €34,-
Bezoeker: Wow, 34 euro. Is alles wel goed gegaan?
Ik: Jazeker, u heeft drie grote popcorn en aardig wat schepsnoep.
Bezoeker: Oh, daar schrik ik wel van.
Ik: Ja, dat snap ik. Wilt u iets niet meenemen?
Bezoeker: Nee, dan moet ik een keuze maken wie iets niet mag hebben van mijn kinderen. Mag ik pinnen?
Ik: Uiteraard
*bezoeker pint en mompelt ondertussen dat zelfs de Efteling goedkoper is*
Ik: Fijne voorstelling!

Op drukke diensten rouleerde je nog wel eens van plek. Zo stond ik bij drukte achter de kassa, maar was ik vooral te vinden bij het inlopen en uitlopen van zalen.

Iets later stond ik bij de uitloop van een zaal waar net een kinderfilm heeft gedraaid en zie ik dezelfde bezoekers de zaal verlaten, maar nauwelijk afval meenemen.

Ik: Fijn weekend nog!

Ik loop de zaal in en zie precies dezelfde gekochte artikelen naast elkaar staan. Uit de popcorn was wel wat gegeten, maar er is nauwelijks snoep gegeten en zelfs één flesje drinken was nog dicht.

Conclusie: de bioscoop is inderdaad duur (wij verzonnen deze prijzen ook niet), maar kinderen hebben genoeg aan een kleine popcorn en een flesje om te delen. Achja, al die aankopen waren wel goed voor onze provisie :)

De "stoere" bezoeker
Bij de release van een nieuwe Annabelle film hadden we in het eerste weekend een replica van de pop kunnen krijgen. Bij de uitloop hadden we deze in het gangpad geplaatst met de lichten uit (op een spotje in de glazen box waar de pop in zat na). Dit deden we vaker bij populaire releases, om een extra beleving te geven.

Ik bij de inloop van de zaal voor kaartcontrole: Hallo, mag ik jullie kaartjes zien?
Mannelijke en vrouwelijke bezoeker: Hallo, alstublieft
Ik: Dankjewel. Jullie kunnen via links naar binnen. Veel plezier.
*mannelijke bezoeker zit ondertussen op te scheppen over dat hij echt niet bang is en alles nep is; "waarom gaan we naar zo'n film, het is toch allemaal nep" "ik ben echt niet bang hoor" de bezoeker was trouwens een erg opvallende verschijning, vandaar dat hij mij zo bij blijft*

Film gestart. Na afloop van de film stonden we weer klaar, maar natuurlijk met de extra verrassing die klaarstond in het gangpad.

Uitloop film, ik zie de twee bezoekers aanlopen.

Ze lopen het gangpad in en de mannelijke bezoeker schrikt zo hard dat hij struikelt over één van de vuilniszakken die mijn collega vasthad. Gelukkig viel hij niet erg hard en had hij er geen letsel aan overgehouden. Wel konden we er daarna goed om lachen en gaf hij inderdaad toe dat de film best spannend was.

Naast mijn bijbaantje in de bioscoop heb ik ook gewerkt op een servicedesk.

De "het is ook altijd hetzelfde liedje" beller
Ik die de telefoon opneemt: Goedemiddag, Hoianddoei van "bedrijfsnaam". Waarmee kan ik je helpen?
Beller: Het is ook altijd hetzelfde.. pff.. Hoe gaan we dit nu oplossen?
Ik, die ondertussen aan het telefoonnummer al zag om wie het ging: Oh, wat is het probleem?
Beller: Ja, ik kom er gewoon niet in. Ik log in met mijn wachtwoord, maar het lukt gewoon niet..
Ik: Oh, weet je zeker dat je het goede wachtwoord gebruikt? Heb je deze sinds kort niet aangepast? Ik heb ook wel eens dat ik mijn wachtwoord aanpas en dan nog steeds gewend ben aan mijn oude.
Beller: Wat is dat nou weer voor vraag? Je kan toch zien dat ik mijn wachtwoord niet aan heb gepast! Ik bel je toch niet voor mijn lol op?!?
Ik: Ik probeer alleen maar mee te denken, maar ik kan wel een nieuw wachtwoord voor je maken. Dan kan je het daarmee proberen?
Beller: Kan je niet mijn oude wachtwoord opzoeken? Ik hoef geen nieuw wachtwoord!
Ik: Nee, dat kan niet.
Beller: Wat een onzin zeg.. Ik weet zeker dat het wachtwoord *noemt wachtwoord op* is
Ik: Staat je capslock toevallig niet aan?
Beller: *noemt een paar goede scheldwoorden aan de andere kant van de lijn*
*Ik ben ondertussen bezig om zijn werkplek op te zoeken om eventueel een nieuw wachtwoord aan te maken*
Beller, met een sarcastische toon: Nee, die staat ook uit hoor
Ik: Oke, het enige wat ik nu snel kan bedenken is om toch een nieuw wachtwoord aan te maken. Jij kan deze achteraf zelf nog veranderen.
Beller: Kan je mij gewoon niet inloggen?
Ik: Nee, dat kan ik niet doen. Ik zie hier wel dat je wachtwoord twee dagen geleden is aangepast. Probeer je dat wachtwoord?
Beller: Oh.. klopt.. hangt telefoon op.

De beller was een bekende beller. Hij was de vaste contactpersoon voor alle ICT-gerelateerde vragen binnen zijn organisatie. Omdat hij het vaak heel erg druk had, kon hij zijn frustraties vaak kwijt bij ons. Dit keer was hij zelf die een probleem had. Deze belletjes kwamen dagelijks van hem, maar namen we altijd maar met een korreltje zout. Als we op locatie waren, was hij helemaal niet zo.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 20:11
Een vriend van mij met ietwat kort lontje kreeg een keer de deur van zijn bank voor zijn neus dichtgegooid omdat het lunchpauze was. Hij ging uit zijn plaatje, tegen de deur getrapt en zo. Toe hij na de pauze in de rij stond voor de balie nam de filiaalmanager hem even apart. Al zijn rekeningen en andere producten ter plekke opgezegd, zulke klanten hoeven wij niet meneer.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Misschien moet die meneer even een baan zoeken waar hij wél goed in is!
Heel wat jaren geleden was ik voor een radio station aan het werk op een braderie. Er stond een overdekt podium waar verspreid over de middag diverse bandjes zouden optreden. Het radio station zou dat uitzenden, ik mocht daarvoor de geluidsman zijn. Ik stond samen met de geluidsman voor de PA onder een apart tentje, schuin voor het podium. Het is die andere geluidsman die het daar zwaar te verduren zou krijgen. Dat was eerder die dag al moeilijk begonnen omdat er verkeerde microfoons waren geleverd voor op het podium (omnidirectionele, dus geen nieren). Dus het voorkomen van rondzingers op zowel de PA als de monitoring die op het podium lag was voor deze beste man echt een grote uitdaging en voor de spullen die hij had was hij alles uit de kast aan het trekken. Ik heb 'm zelfs verschillende keren plat op de grond zien liggen omdat ie niet goed bij z'n EQ's kon. (er waren overigens andere microfoons onderweg, maar die waren er nog even niet).

Die dag heb ik een geluidsman voor het eerst zien zweten. ;) Maar ere wie ere toekomt, hij kreeg het best goed voor elkaar, als de band ook een beetje meewerkte. (als in: laat de mics staan waar ze staan, dek ze niet af met je handen, ga er niet mee lopen). Dat was allemaal netjes gecommuniceerd naar de bandjes.

Dus het zoveelste bandje klimt het podium op, wisselen even gitaartje en wat andere spullen, korte soundcheck en spelen maar. De leadzanger van de band gaat zingen en hij ontdekt dat hij zichzelf niet hard/goed genoeg hoort. Zou goed kunnen, want dit keer konden de monitoren op het podium nou eenmaal niet op militair-bloed-uit-je-oren volume staan. Hij wenkt de geluidsman dat het harder moet, maar dat deed de geluidsman niet, want het zat al op de limiet. Oplossing van de zanger op het podium: die schuift die monitor speaker even een paar meter zijn kant op, draait 'm nog iets zodat hij meer richting hem uitstraalt. Dat lukte. één groot hard piepfestijn veroorzaakte hij ermee. De geluidsman grijpt adequaat in door die monitor af te knijpen en schudt afkeurend zijn hoofd richting de zanger. Niet meer doen. Diezelfde geluidsman besluit nog wel om te proberen het beste uit die ene monitor speaker te halen en ligt weer op z'n buik op de grond om de EQ van die speaker wat bij te stellen zodat de speaker weer harder kan.
Op dat moment besluit de zanger een andere monitor naar zich toe te schuiven. Weer één groot fluit festijn. Alleen nu had de geluidsman dat (letterlijk) niet aan zien komen én kon niet direct reageren omdat ie op straat lag. Hij staat op, kijkt goed naar het podium, doet zo snel als hij kan die andere monitor speaker zachter. Probleem weer opgelost. Geërgerd, maar tevreden over zijn handelen kijkt hij even achterom, waar ik sta met mijn mengtafel voor de radio. Hij zocht duidelijk een beetje steun van een collega geluidsman, hoewel ik het veel makkelijker had. Maar ik begreep 'm - hart onder de riem gestoken, goed bezig man. Op datzelfde moment is de zanger er blijkbaar helemaal klaar mee, stopt met zingen en ten overstaan van al het publiek aldaar, een paar honderd man en de luisteraars via de radio, roept de zanger in de mic: "Misschien moet die meneer even een baan zoeken waar hij wél goed in is!", wijzend naar de geluidsman die vóór mij in de tent stond. Die zo stinkend zijn best aan het doen was. :(

Ik ben nog nooit zo verbaast geweest. What just happened? Maar voordat ik mijn verbazing kon uitdrukken in mijn gezicht, had de geluidsman zijn conclusie al getrokken. Tot hier en niet verder, moet hij hebben gedacht. Hij deed de master faders dicht en alles viel stil. Hij wenkte de zanger voor een gesprekje. Die had daar duidelijk geen trek in en schreeuwde wat woorden die ik of niet verstond of me niet meer kan herinneren. De geluidsman maakt de zanger duidelijk: flik dát niet meer, zet alles terug waar het stond en dán kan je verder. Zanger deed niets, dus uiteindelijk andere mensen de monitoren weer op de juiste plek gelegd op het podium. Geluidsman deed master faders weer open en riep: "je kan weer".

Daarna bleef de zanger overal netjes vanaf. Na het optreden van dat bandje stond de geluidsman de zanger op te wachten achter het podium. De woorden die ik opving gingen van geluidsman naar zanger en die waren niet heel vriendelijk. En terecht. i.m.o.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PB-powell
  • Laatst online: 00:38

PB-powell

Mr. Laziness

Fantastische verhalen hier, dit topic ga ik zeker volgen.
Zelf vroeger in een telefoonzaak gewerkt, exacte verhalen heb ik helaas niet maar het volk wat daar zo af en toe naar binnen liep. Mensen die interessant kwamen doen om te laten zien dat ze de nieuwste technologie maar wat goed kenden en daarmee een 17 jarige wel even kwamen afbluffen om vervolgens zonder aankoop weg te lopen. De gebruikelijke klant met dezelfde standaard vraag op de vroege ochtend terwijl ie net z'n zware Van Nelle shaggie voor de deur uitdrukt, of de mensen die 'ik kom straks nog wel terug' terwijl je al dondersgoed door had dat die geen geld hadden voor de nieuwste toestellen.
En dan later in de supermarkt, boos met de melk smijten omdat het pannenkoekenmeel op is (vracht komt over 3 uur mevrouw), niet geloven dat een product echt op is terwijl de halve winkel leeg is en de vracht verlaat is. Hoeveel appjes verstuurd zijn terwijl ik 'toch nog even snel zoek in het magazijn'. En uiteraard de klanten met de folder van volgende week in de hand op de donderdag er voor 'Waarom krijg ik geen korting1!1!!1'. Of de gebruikelijke kwebbeltantes die een pad compleet blokkeren met hun karren, zien dat je er langs wil met een container met vracht en doodleuk blijven staan, ondertussen wurmen andere klanten zich er met veel moeite tussendoor en werpen een meelijkwekkende blik naar mij.
Dit heeft er wel allemaal voor gezorgd dat ik winkel- en telecompersoneel, waar dan ook, altijd keurig behandel en altijd netjes bedank als ze iets voor mij uitzoeken of doen.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 07:49
Oh de supermarkt mag ook! Dan heb ik ook nog een paar leuke klanten:

- De man in de scootmobiel waarvan je de BO achter in het magazijn kon ruiken op het moment dat hij de voordeur binnenreed (dit was geen klein filiaal)
- De vrouw van 50+ die de wedstrijd tegen de zwaartekracht jaren geleden al verloren had maar die het toch nodig vond om herhaaldelijk met enkel een triangelbikini de winkel te betreden en dan gepikeerd vroeg of ze iets van je aanhad aan de 16 jarige vakkenvullers die hun kaken van de vloer moesten oprapen (of druk bezig waren hun kotsneigingen te onderdrukken)

(beide hebben uiteindelijk een winkelverbod gekregen)

- het vrouwtje dat boven de winkel woonde, rookte als een ketter, geen geld had voor eten (haar woorden) maar welk élke dag (ja élke dag) 6 kiloblikken kattenvoer kwam kopen.
- de 70 plussers die stolen als de raven (tandpasta, scheermesjes, zakjes snoep, alles wat onder de jas paste eigenlijk)
- het koffie kliekje dat elke dag 2 uur bij de koffieautomaat stond te kletsen
- de jongen met ALS (of Palsy) die om de hoek in de begeleid wonen appartementen woonde die regelmatig boodschappen kwam doen, hij kon geen woorden vormen, maar wist altijd precies wat er op z'n lijstje stond en welk merk ie moest halen. (veel van mijn collega's vonden dat moeilijk, maar ik hielp m altijd graag, als je goed op m lette kon je prima met hem communiceren en was hij heel dankbaar en vrolijk, weet tot de dag van vandaag zijn naam nog.)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 18:55
sebastiaan89 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:39:
Oh de supermarkt mag ook! Dan heb ik ook nog een paar leuke klanten:

- De man in de scootmobiel waarvan je de BO achter in het magazijn kon ruiken op het moment dat hij de voordeur binnenreed (dit was geen klein filiaal)
Please fill me in. BO, wasda?

Random WTF

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebastiaan89
Body Odour

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Spasm schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:03:
[...]

Please fill me in. BO, wasda?
Body Odor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Toen ik in de supermarkt werkte kwam er altijd een vrouw met doorschijnende kleding (een soort zwart kant waar je zo doorheen keek) en die kwam dan altijd vragen of je iets van de bovenste plank kon pakken. Elke week opnieuw, het was ook een oud en lelijk mens (niet het type waar je op valt in de leeftijd dat je in een supermarkt werkt ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 19:48
Domste vraag die ik ooit in supermarkt te horen heb gekregen is: "Waar is de groente afdeling?"

En dan die mensen die je letterlijk het poortje ziet binnenwandelen, naar jou toe lopen en vervolgens zeggen: "Ik kan .... niet vinden", altijd mannen die nog even van vrouwlief een boodschap moesten doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Over de groente afdeling gesproken, mensen die de rechte sperziebonen uit de bakken vissen 'want die zijn lekkerder' :? of vragen waar diezelfde sperziebonen wel uit Nederland kwamen terwijl op de bordje vrij duidelijk Egypte stond en het half januari was...

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Jarenlang, als bijbaan, bij een grote supermarktketen op de deli-afdeling (kaas/vlees/delicatessen) gewerkt. Daar kwam ik ook regelmatig bijzondere figuren tegen.

Vleesje erbij?
Bij ons filiaal (en volgens mij bij heel veel supermarkten) was het gebruikelijk om kinderen een plakje boterhamworst of een plakje kaas te geven. Veel kinderen wisten dat al en kwamen natuurlijk direct naar de afdeling rennen om een stukje vlees/kaas te vragen.

Zo ook op een doordeweekse dag: ik hoefde die dag niets met mijn studie te doen en kon dus lekker een dag werken:

*kind komt aanrennen*
Kind: 'Meneer, mag ik een plakje vlees?'
Ik: 'Maar natuurlijk, of wil je een plakje kaas?'
Kind: 'Ik vind vlees lekkerder, doe die maar'
*Martinez- gaat een stukje vlees afsnijden voor het kind*
Ik: 'Alsjeblieft, een plakje boterhamworst'
*Kind rent terug naar zijn moeder*

So far, so good: Even later komt (ik schat zo'n 5-10 minuten) de moeder met het kind op de arm terug.

Mevrouw: 'Doe mij aub maar een ons kaas'
Ik: 'Welke kaas wilt u mevrouw?'
Mevrouw: 'Doe maar [random merk]'
Ik: 'Maar natuurlijk mevrouw, gaan we doen.'
*Martinez- snijdt plakjes kaas*
Kind: 'Het vleesje was lekker!'
Ik: 'Wat fijn!'
Mevrouw: 'En kijk [random naam van kind], dit is nu wat er met je gebeurd wanneer je niet naar school gaat. Dan ga je vleesjes uitdelen aan kinderen en kaas snijden voor mensen zoals mama en papa.'
Ik: :/ .... 'Ik studeer [studienaam] aan de universiteit, mevrouw.. Dit is mijn bijbaan'

Ik heb nog nooit iemand zo snel haar kaas zien pakken en met een rood hoofd weg zien lopen. Ze heeft echter nooit haar excuses aangeboden, ze wilde vooral een punt maken richting haar kind.

Bijzonder hoe onbeschoft sommige mensen zijn :X .

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Oh supermarkt heb ik ook jaren gewerkt, kostelijke boel daar..

1 klant staat me specifiek nog wel bij. Context: Ik runde daar de diepvriesafdeling, autist met bijzonder goed geheugen. Ik wist dus van letterlijk elk product de voorraad en had de bestelbon van de vracht op zak als ik aan het vullen was. Deze klant wist dat allemaal uiteraard niet, maar vond zichzelf zodanig veel belangrijker dan ik. hij vroeg of we product X hadden. Dus ik netjes uitleggen "nee meneer, dat heeft een leverprobleem en heb ik niet binnengehad vandaag".

"maar kan je niet even achter voor me kijken?"

Dat wil ik prima maar heeft geen zin meneer, ik heb het niet. De restanten zijn al gelopen vanochtend voor de vracht en het zit niet bij de vracht.

"Je hebt nog niet eens gekeken, hoe kan je zo asociaal zijn, ik wil je manager spreken"

Dus ik wijs 'm dat de manager achter hem loopt en roep hem.

"JA deze medewerker wil mij niet helpen! Ik wil product x!"

Manager kijkt naar mij "Hey Smurf, heb je die binnen gehad of niet? " Waarop ik nee zeg, niet leverbaar in 't systeem.. Manager kijkt hem aan, maar meneer, dat heeft ze u ongetwijfeld toch al gezegd?

Meneer liep boos weg. :+ tja.. lul. Dus sindsdien ga ik even naar achter, ik praat wat met m'n collega's, en loop weer terug... want dat hebben mensen liever dan de waarheid...

Of die klant die het met koninginnedag niet vond kunnen dat al die debiele medewerkers in het oranje liepen. Waarover ze klaagde bij de balie, dat ze de manager wou spreken want ze vondd it echt niet acceptabel... Waarop de manager waartegen ze sprak moest lachen, in z'n oranje polo. En ze weigerde te geloven dat hij de manager was "want hij had geen pak aan!".

[ Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 10-02-2021 17:19 ]

Acties:
  • +54 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
vooruit, nog eentje.
ik heb heel vroeger veel samengewerkt met de chef van de technische dient van een kleine gemeente vlak bij een grotere stad. die technische dienst had altijd veel stagiaires, en het uithalen van een 1 april grap met die jongelui kon dan ook niet uitblijven.
één van die grappen was om er eentje met alle duimstokken van de monteurs naar de "keuringsdienst van waren" in de stad te sturen om die duimstokken te laten ijken. dan was hij met een uur of zo terug, balend dat hij er in was gestonken.
zo niet deze keer. die jongen vertrekt om 9 uur, om 11 uur nog niet terug, 12 uur niet, uiteindelijk komt hij om half vijf terug, opent de tas waarin alle duimstokken zaten en die zijn allemaal gebroken. "afgekeurd" zei hij ....

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:48
Ik liep in 2007 stage bij de technische dienst van een computerwinkel. Daar krijg je natuurlijk allerlei klanten, van gek tot gekker, soms met computerproblemen waar je broek van af zakt. Het was een maandagochtend. De winkel was net geopend en er komt een werkelijk keurig geklede man van een jaar of 50 binnen met een computerkast onder zijn arm. Deze startte niet meer op, legde hij uit. Ik heb meneer even laten meelopen naar de servicebalie en hem het euvel laten demonstreren. Inderdaad, nadat hij zijn wachtwoord had ingetypt in het Windows XP login scherm kwam er zelfs na lang wachten geen bureaublad tevoorschijn. Meneer was ervan overtuigd dat de computer daarom ten dode opgeschreven zou zijn, maar mijn collega wist nog wel een of andere recoverytool die het proberen waard was. De tool deed zijn werk en enkele minuten later mocht meneer opnieuw zijn wachtwoord intypen om te kijken of het probleem verholpen was. Meneer was ronduit skeptisch, maar ik en mijn collega keken allebei vol verwachting toe of het bureaublad geladen zou worden en inderdaad, dat gebeurde! Echter verscheen daarmee ook de bureaubladachtergrond van meneer: een foto van hemzelf, met een glimlach, naakt in een strandstoel en het een en ander aan 18+ speelgoed om zijn geslachtsdeel gebonden. Na enige stilte zegt mijn collega droog: "volgens mij doet uw pc het weer, meneer!" Zonder een woord te zeggen maar met een hoofd roder dan de rijpste tomaat koppelt meneer de pc af, neemt deze weer onder zijn arm, en loopt straal de winkel uit. Nooit meer gezien. Mijn collega en ik kijken elkaar aan en barsten in een enorme lachbui uit. Als klap op de vuurpijl komt een kwartier later de baas de zaak binnen en begint meteen te vertellen hoe hij in het weekend de woonkamer van zijn nieuwe huis onder handen had genomen maar nog niet precies wist voor welk behang hij zou kiezen. In geuren en kleuren hebben mijn collega en ik toen verteld dat we nog wel een wallpapertje voor hem wisten! Man, man, man, ik heb sindsdien nooit meer een dag zoveel gelachen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Ik ben in mijn studententijd postbode geweest, en soms regent het wel eens. Ik had er geen hekel aan, lekker rustig op straat en PTT Post (zo lang is het geleden) had de regenpakken prima voor elkaar.

Tijdens één van die regenachtige dagen werd ik aangehouden door een ontevreden klant, dame van middelbare leeftijd, om te vragen waarom dat haar post nat was. Ik zeg nou, mevrouw, het regent pijpestelen en daar kan ik niet zoveel aan veranderen. Zegt ze nou jongeman, dan kun je nog wel zorgen dat de post droog blijft!

Toen ik haar vroeg om naar binnen te lopen en een plu te pakken om de post droog te houden, en er expliciet bij zei dat ze mij niet droog hoefde te houden, stampte ze boos naar binnen en ramde de deur dicht.

Ik ben vervolgens lekker met mijn route verder gegaan, geen boze mensen meer gezien. Toen ik terug kwam werd ik gelijk bij binnenkomst bij de vestigingsmanager naar binnen geroepen en die vertelde mij glimlachend dat hij een zeer boze vrouw aan de telefoon gehad had, en dat ik als ik dat nog één keer deed een officiële aantekening in mijn dossier zou zetten... :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 20:54
Bijbaan in het Oosten van het land waar aanhangwagens werden verhuurd. We hadden een vaste Duitse klant die altijd Duits sprak met mijn leidinggevende die prima Duits kon. Ik spreek zelf überhaupt maar één woord Duits maar was altijd vriendelijk naar de vrouw. Op een dag was mijn leidinggevende er niet en kwam ze klagen over iets. Geen idee wat, het was in ieder geval een heel monoloog in het Duits.

Ik probeer een reactie er tussen te fietsen maar moest haar relaas afluisteren en antwoord uiteindelijk:
"Entschuldigung, ich spreche kein Deutsch"

Stomende ogen "Warum nicht?!"

"Warum wel?"

Ze heeft later weer een heel verhaal opgehouden tegen mijn leidinggevende die er gelukkig geen punt van maakte naar mij. De Duitse taal machtig zijn was dan ook geen eis in mijn takenpakket.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:57
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 07:39:
Bijbaan in het Oosten van het land waar aanhangwagens werden verhuurd. We hadden een vaste Duitse klant die altijd Duits sprak met mijn leidinggevende die prima Duits kon. Ik spreek zelf überhaupt maar één woord Duits maar was altijd vriendelijk naar de vrouw. Op een dag was mijn leidinggevende er niet en kwam ze klagen over iets. Geen idee wat, het was in ieder geval een heel monoloog in het Duits.

Ik probeer een reactie er tussen te fietsen maar moest haar relaas afluisteren en antwoord uiteindelijk:

"Warum wel?"

Ze heeft later weer een heel verhaal opgehouden tegen mijn leidinggevende die er gelukkig geen punt van maakte naar mij. De Duitse taal machtig zijn was dan ook geen eis in mijn takenpakket.
Een gemiste kans om aan te geven dat ze de oorlog hebben verloren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52

"Warum wel?"

Zo vaak klanten gesproken die verwachten dat heel Nederland maar Duits spreekt.
Ik versta ze dondersgoed maar ik kan me niet professioneel goed verstaanbaar maken in het Duits. Ik spreek gewoon Engels terug, zo moeten we beide een beetje moeite doen. Het mooie is dan dat je er achter komt dat zij vaak zelf geen woord buiten de grens spreken en zelfs Engels moeizaam is.
Franstalige Belgen hebben er ook een handje van. Vlaams of Engels? Was da?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Laatst online: 07:46
unfor schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:23:
[...]

Franstalige Belgen hebben er ook een handje van. Vlaams of Engels? Was da?
Breek me de bek niet open :X En het erge is dat iedereen in Belgie verplicht zowel Nederlands als Frans krijgt op school (voor zover ik weet). Ze kunnen dus wel Nederlands, maar ze verdommen het gewoon. Ik ben een poos beroepsmilitair geweest bij de Luchtmacht, en we hadden toen een tijdje groepen Belgen over de vloer. Die kwamen dan een week, en de groep was gek genoeg altijd of helemaal Vlaams of helemaal Waals. Met die vlamingen ging het prima, kon je uitermate veel mee lachen. Die Walen daarintegen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
Monkeybrains schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:25:
[...]

Breek me de bek niet open :X En het erge is dat iedereen in Belgie verplicht zowel Nederlands als Frans krijgt op school (voor zover ik weet). Ze kunnen dus wel Nederlands, maar ze verdommen het gewoon. Ik ben een poos beroepsmilitair geweest bij de Luchtmacht, en we hadden toen een tijdje groepen Belgen over de vloer. Die kwamen dan een week, en de groep was gek genoeg altijd of helemaal Vlaams of helemaal Waals. Met die vlamingen ging het prima, kon je uitermate veel mee lachen. Die Walen daarintegen :X
Dacht dat Frans verplicht was in het hele land, maar Nederlands alleen in Vlaanderen...

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:59:
[...]

Dacht dat Frans verplicht was in het hele land, maar Nederlands alleen in Vlaanderen...
Klopt, in wallonië is er de keuze tussen Engels en Nederlands.
Nu is het (in mijn ervaring) zowel in vlaanderen als wallonie behoorlijk droevig gesteld met effectief bruikbare kennis van die 2e taal op het einde van het middelbaar.

Ontopic: iets dat mij altijd zal bijblijven (omdat ik het opmerkelijk vond):

Ik heb een tijd telefonische helpdesk gedaan voor een adsl-provider, en bij de start van de uitrol van digitale tv zal ik nooit vergeten hoeveel mensen er belden op een zaterdagavond met de melding van 'tv doet het niet', waarbij dan de decoder stuk was (vooral de voedingen sneuvelden met bosjes indertijd), en die gewoon in huilen uitbarstten aan telefoon omdat ze tot maandag zonder tv zaten, want de winkel om de decoder om te ruilen was uiteraard niet open op zondag.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:47

Bob Popcorn

Plop!

Albinoraptor schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:37:
En dan die mensen die je letterlijk het poortje ziet binnenwandelen, naar jou toe lopen en vervolgens zeggen: "Ik kan .... niet vinden", altijd mannen die nog even van vrouwlief een boodschap moesten doen.
Ook jarenlang in een supermarkt gewerkt en me daar nooit aan gestoord. Sommige mensen weten gewoon niet waar ze moeten beginnen met zoeken. :)

Zoals bijvoorbeeld pijnboompitten.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:31
Zo heb ik ook wel een leuke uit de tijd dat ik in de bouwmarkt werkte.

Bouwmarkt was gelegen naast de Ikea dus kregen veel klanten die wat extras moesten hebben.
Komt er op een zaterdagmiddag een man naar mij toe met een prachtig lack tafeltje. Deze was voor zijn dochter en was wat te hoog of ik deze kon inkorten. Dus ik zeg meneer die pootjes zijn wel hol van binnen. Ik kan ze best inkorten maar dan blijft er qua stevigheid weinig meer over. Nou zegt meneer ik neem het risico wel het zal wel meevallen allemaal. Dus ik op men best rustig zagen om de "pootvorm" te behouden. Geef het zaakje terug waarop ik te horen krijg oh dit is wel heel hol.... waarop de beste man wit weggetrokken wegloopt starend naar de pootjes.
Uiteindelijk nog wel een balk op maat gezaagd en deze aan meneer verkocht. En zo verliet weer een tevreden klant het pand.

Een andere is dat een meneer met een schuurmachine aan kwam zetten die het niet meer deed. Nou meneer had de ingescande bon (machine 6 jaar oud) en wou het graag opgelost zien. Nou dan gaan we dat regelen. Dus ik zeg machine zoveel jaar oud moet ik opsturen ter reparatie hoeveel het kost kan ik niet zeggen nu. Nou meneer al wat boos want hij moest nu direct een nieuwe hebben (kan ik begrijpen) dus ik bied uit coulance aan om 1 van de huurmachines mee te geven gedurende de reparatietermijn. Nee meneer moest en zou een nieuwe. Dus ik uitleggen dat dat niet kan met een 6 jaar oude machine en dat hij de huurmachine kosteloos kan lenen van ons. Dit alles op een vriendelijke toon. Meneer wordt ineens woest gooit de machine op de grond en loopt stampend weg. Sta je daar als 19 jarige hulpkracht met je goede gedrag...

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Topicstarter
26. Het horen en zien vergaat je
"Hallo. Ik luister supergraag klassieke muziek op Radio 4. Maar jullie draaien het linker- en rechter kanaal om. Hier luister maar:

<klant houdt telefoon bij luidsprekers, waardoor ik minimaal een minuut naar gekraak zit te luisteren waarin ik vaag iets van Chopin herken>

"Ziet U? Of eigenlijk: hoort U? hahahahaha Ja sorry, onbedoeld woordgrapje."

- "Nou meneer, het is via de telef..."

"En als ik via de ether luister, zijn de kanalen wel juist gedraaid. Luister maar:"

<Klant houdt telefoon weer bij speakers, duurt weer een halve minuut>

"Dus ja.... mijn vraag is dus hoe en wat nu?"

- "Nou meneer... ik kan door een telefoon niet beoordelen wat het probleem is... die laat natuurlijk niks in stereo horen, dus ik zou gra..."

"Oh ja... hahahaha ja natuurlijk. En als ik hem precies in het midden houd?"

- "NEEE MENEER... Wacht even... dat heeft geen zin en is zonde van uw en mijn tijd. Ik stuur liever een monteur langs om te kijken wat het probleem is; mogelijk iets aan onze kant.

"Horen"

- "Sorry, wat zei u?"

"Ik zei: horen. De monteur kan alleen horen wat het probleem is. Hahahahaha"

*zucht*

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:13

Amphiebietje

In de blubber

Monkeybrains schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:25:
[...]

Vlamingen zijn even hopeloos wat betreft Frans spreken in Wallonië of Frankrijk. Wallonië snap ik nog wel, maar weigeren Frans te spreken in Frankrijk omdat de Walen vertikken Vlaams* te spreken in Vlaanderen is natuurlijk ridicuul.

* Vlaams is geen Nederlands, er zitten veel te veel Franse woorden doorheen zoals "lavabo" i.p.v. "wasbak" e.d. ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik heb ooit bij een grote rode elektronicareus gewerkt en stond een keer bij de service afdeling. Een Rotterdamse mevrouw, middelbare leeftijd, was niet blij met de frituurpan die ze had gekocht - er ging niet genoeg in. Waarop de collega vertelde dat dergelijke producten niet teruggenomen kunnen worden zonder dat er een defect is i.v.m. hygiene / gebruik.

Mevrouw trok dat niet en "pleurde" op z'n Rotterdamst die frituurpan naar zijn hoofd. Hij kon het net ontwijken en de pan tegen de muur. Vet overal (wel koud hoor). Die vrouw zegt doodleuk "nou, nu issie stuk". Uiteindelijk weggehaald door de beveiliging en aangifte gedaan geloof ik. Jaren later kwam ik weer in de winkel, alles nog hetzelfde en de vetvlek zat er nog heel duidelijk :+

Helaas is inmiddels de winkel helemaal anders. Tijden vervliegen, de mooie nostalgie. 2009 dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastiaan89
Bob Popcorn schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:48:
[...]

Ook jarenlang in een supermarkt gewerkt en me daar nooit aan gestoord. Sommige mensen weten gewoon niet waar ze moeten beginnen met zoeken. :)

Paneermeel ook altijd een lastige. Die kreeg ik op drukke dagen rustig 10x per dag.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Topicstarter
27. ZIP-drive
<Heroic_Nonsense zit in de bus richting werk. Een andere passagier staat op en gaat naast me zitten>

"Heej hallo... ken je mij nog? Jij hebt mij gisteren zo uitgebreid geholpen met die ZIP-drive."

- "Oh, ja, sorry, ik ben geloof ik nog niet helemaal wakker. En bevalt hij?"

"Ik heb hem nog niet gekocht, maar ik wilde even zeggen dat ik hem vanmiddag na mijn werk kom kopen."

- "Oh, dat is fijn. Dan zie ik u vanmiddag!"

"Ja, en wel echt ook bij jou hé, want die commissie heb je wel verdiend na zo'n uitleg."

- "Dankuwel, maar we krijgen geen commissie hoor. Maar het is altijd fijn om iemand te helpen dus u bent van harte welkom."

"Oh echt? Wat raar! Nou, hier:"

<klant pakt portemonnee en drukt een briefje van vijf in mijn hand>

"Commissie! En gewoon aannemen hoor, ik wil er niks over horen. Hier moet ik eruit, tot vanmiddag!"

<Heroic_Nonsense blijft met een ongemakkelijk gevoel achter in de bus>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ah, ondanks dat ik niet veel met klanten te maken heb weet ik er ook wel 1:

Lange tijd geleden, eind jaren '90 vakantiebaan genomen, kranten bezorgen. Zes weken lang. Einde week vijf:

Baas: "Ik heb geen klachten ontvangen, behalve van de bewoner van Zandvoortselaan nr. xx. Deze hebben vijf weken lang geen krant ontvangen."
Ik: "Ik zal daar beter op letten."

Week later:
Baas: "Ze hebben weer geen krant ontvangen, je krijgt voor die kranten niet betaald."
Ik: "Ik weet om welk huis dat gaat, er is daar 1 huisnummer en drie voordeuren met drie brievenbussen. Ik heb de krant in de brievenbus gegooid van de deur met het nummer. Er zijn geen naambordjes. Hoe kan ik weten in welke bus het moet?"

Echt een WTF? Met de normale post moet dat daar ook vaak fout zijn gegaan, en blijkbaar was eventjes aan de buren vragen of ze toevallig de krant hadden gehad niet mogelijk (net als tijdig klagen).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Die opmerking van Smurflink over Koningsdag doet met ook denken aan de klanten die dan komen winkelen en zeggen 'Ik vind het eigenlijk wel sneu en niet kunnen dat jullie vandaag moeten werken'. En vervolgens doodleuk verder winkelen niet doorhebbend dat we open zijn omdat diezelfde mensen dan klagen dat we niet open zijn op feestdagen |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 17:00
sebastiaan89 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:30:
[...]

Paneermeel ook altijd een lastige. Die kreeg ik op drukke dagen rustig 10x per dag.
Ook niet zo gek, vooral met dingen die je niet vaak nodig hebt. Supermarkten passen de indeling 1x per jaar aan en ook de verpakkingen 1x per jaar op een ander moment. Zodat je altijd aan het zoeken bent en andere dingen tegenkomt en koopt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 15:40
sebastiaan89 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:30:
[...]

Paneermeel, Pijnoompitten, Pruimen, die staan allemaal bij de P :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
PB-powell schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:43:
Die opmerking van Smurflink over Koningsdag doet met ook denken aan de klanten die dan komen winkelen en zeggen 'Ik vind het eigenlijk wel sneu en niet kunnen dat jullie vandaag moeten werken'. En vervolgens doodleuk verder winkelen niet doorhebbend dat we open zijn omdat diezelfde mensen dan klagen dat we niet open zijn op feestdagen |:(
Ja die kregen we dus ook heel vaak inderdaad. :+ En als je dan terugzegt dat je het prima vindt want je krijgt extra betaald kijken ze je nog vreemder aan.

Het was bij ons juist ruzie maken wie er wél op zon- en feestdagen mochten werken. In het begin was dat nog 200% salaris. Toptijden. :P
FrankHe schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:52:
[...]

Neehoor, paneermeel staat bij de bakproducten, naast de Maïzena. Pijnboompitten op 2 locaties, vers bij de koeling met zakjes sla en dressing en dergelijke, en gedroogd bij de bakproducten in bakjes. Pruimen vers op de AGF afdeling en gedroogd naast de pijnboompitten bij wederom de bakproducten. : Dus eigenlijk allemaal bij de B van bakproducten.

[ Voor 26% gewijzigd door SmurfLink op 11-02-2021 11:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Amphiebietje schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:27:
[...]
* Vlaams is geen Nederlands, er zitten veel te veel Franse woorden doorheen zoals "lavabo" i.p.v. "wasbak" e.d. ;)
Vlaams is een dialect. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

FrankHe schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:52:
[...]

Klant: Waar vind ik het paneermeel?
Vaal: Bij de P. :')

5 jaar lang pret gehad. Elke dag weer :')

Overigens vind je pruimen, paneermeel en pijnboompitten toevallig wel bij elkaar in het schap, bij de bakspullen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

SmurfLink schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Ja die kregen we dus ook heel vaak inderdaad. :+ En als je dan terugzegt dat je het prima vindt want je krijgt extra betaald kijken ze je nog vreemder aan.

Het was bij ons juist ruzie maken wie er wél op zon- en feestdagen mochten werken. In het begin was dat nog 200% salaris. Toptijden. :P

[...]

Neehoor, paneermeel staat bij de bakproducten, naast de Maïzena. Pijnboompitten op 2 locaties, vers bij de koeling met zakjes sla en dressing en dergelijke, en gedroogd bij de bakproducten in bakjes. Pruimen vers op de AGF afdeling en gedroogd naast de pijnboompitten bij wederom de bakproducten. : Dus eigenlijk allemaal bij de B van bakproducten.
Zo erg was het bij ons niet, ik wilde zelf nooit op zondag werken maar dat kwam vaak omdat ik op zaterdag tot sluit moest (20:00) en na afloop de krat HJ in de koeling steevast leeg ging met het vaste personeel voor we naar huis gingen en/of de kroeg in O-)
een keer zo erg gehad dat we om 23:00 nog niet weg waren en de vrouw van een van de mannen die om de hoek woonde toch maar even kwam polsen waar ie bleef

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

[...]

SmurfLink schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:18:
...autist met bijzonder goed geheugen...
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 19:48
[...]

Als iemand binnenkomt en vraagt "waar kan ik dit vinden", had ik ook geen probleem mee, maar waren altijd zelfde soort die roepen ik kan het niet vinden, van die mensen die het liefst hebben dat jij hele winkel meeloopt om vervolgens alles aan te wijzen zodat ze zelf geen reet hoeven te doen. Ik had het gewoon niet zo op dat soort mensen.

En pijnboompitten enige product dat op 4 verschillende plaatsen ligt in de winkel, met idiote prijsverschillen tussen de diverse keuzes.
[...]

Pijnboompitten op 2 locaties, vers bij de koeling met zakjes sla en dressing en dergelijke, en gedroogd bij de bakproducten in bakjes.
Ja zeg, toch zeker ook nog bij de noten.

[ Voor 16% gewijzigd door Albinoraptor op 11-02-2021 13:08 ]

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06
LordSinclair schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:44:
[...]

Ook niet zo gek, vooral met dingen die je niet vaak nodig hebt. Supermarkten passen de indeling 1x per jaar aan en ook de verpakkingen 1x per jaar op een ander moment. Zodat je altijd aan het zoeken bent en andere dingen tegenkomt en koopt.
1x per jaar?
Bij de 3 LIDL's die we hier hebben, krijgen ze het voor elkaar om 3x in 5 maanden tijd producten naar de meest onlogische plekken te verplaatsen.
Gehaktballetjes liggen ineens bij de salade, worst bij de wijn.....

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastiaan89
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:52:
[...]

1x per jaar?
Bij de 3 LIDL's die we hier hebben, krijgen ze het voor elkaar om 3x in 5 maanden tijd producten naar de meest onlogische plekken te verplaatsen.
Dat doet me denken:

De klant die zeurt dat alles wéér op en andere plek ligt om erachter te komen dat datgenen wat hij/zij zoekt als enige item nog op dezelfde plek ligt :+

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:58
[...]

Ik liep altijd mee met klanten die iets zochten, maar als je binnenkomt en het gelijk aan mij vraagt heb je niet gezocht :+

Jongeman, waar staat de suiker/eieren/cola? "Daar verderop links" :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Pijnboompitten op 2 locaties, vers bij de koeling met zakjes sla en dressing en dergelijke, en gedroogd bij de bakproducten in bakjes. Pruimen vers op de AGF afdeling en gedroogd naast de pijnboompitten bij wederom de bakproducten. : Dus eigenlijk allemaal bij de B van bakproducten.
Én (bij die blauwe jongens iig) ook bij de noten tegenwoordig, bulkverpakking is goedkoper :P

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 14:49
Stalensnuitje schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:00:
[...]

Ik liep altijd mee met klanten die iets zochten, maar als je binnenkomt en het gelijk aan mij vraagt heb je niet gezocht :+

Jongeman, waar staat de suiker/eieren/cola? "Daar verderop links" :w
Bij --insert budget winkel-- was het bij ons de opdracht om niet mee te lopen als het niet per-se nodig is, enkel als de klant een tweede keer komt vragen. Dat werd uiteraard ook niet zo gewaardeerd door de klanten.

Hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:52:
[...]

1x per jaar?
Bij de AH is het 2x per jaar vast, zomer/winter assortiment. Zomerassortiment is dacht ik week 14, winter is week 42, elk jaar weer. Net als dat de kruidnoten in week 35 de winkel in mogen. En elk jaar mensen daar weer over zeiken dat het steeds vroeger is. :+ Terwijl 't allemaal vaste dingen zijn. Net als dat de hamsterweken, eftelingweken, route 99 allemaal vaste patronen volgen. Maar 't 'normale' volk heeft dat totaal niet door.

Er verandert hier dan weer niet zoveel als jij zegt, het is binnen de clusters voornamelijk. het komt weinig voor dat een cluster daadwerkelijk van plek wisselt.

Wel hilarisch af en toe als klanten naar je toe kwamen om te klagen dat ze iets niet konden vinden, dan loop je mee en laat je het zien, "Ja hebben jullie het WEER veranderd!" :(
"nee hoor mevrouw, dat ligt al sinds ik hier in 2004 ben komen werken op die plek" :+
Stalensnuitje schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:06:
[...]

Én (bij die blauwe jongens iig) ook bij de noten tegenwoordig, bulkverpakking is goedkoper :P
Ah, da's dan na mijn tijd daarheen verhuisd. ;) Staat genoteerd. Ga maandag wel even kijken, ik kom nooit bij de noten verder.

[ Voor 24% gewijzigd door SmurfLink op 11-02-2021 14:19 ]

• Stalensnuitje
SmurfLink schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:14:
Ah, da's dan na mijn tijd daarheen verhuisd. ;) Staat genoteerd. Ga maandag wel even kijken, ik kom nooit bij de noten verder.
Ook na mijn tijd hoor ;) Ik kom daar alleen omdat díe pijnboompitten de laagste kilo-prijs hebben, zoals hiervoor ook al iemand opmerkte :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Amphiebietje schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:40:
Ah, ondanks dat ik niet veel met klanten te maken heb weet ik er ook wel 1:

Lange tijd geleden, eind jaren '90 vakantiebaan genomen, kranten bezorgen. Zes weken lang. Einde week vijf:

Baas: "Ik heb geen klachten ontvangen, behalve van de bewoner van Zandvoortselaan nr. xx. Deze hebben vijf weken lang geen krant ontvangen."
Ik: "Ik zal daar beter op letten."

Week later:
Baas: "Ze hebben weer geen krant ontvangen, je krijgt voor die kranten niet betaald."
Ik: "Ik weet om welk huis dat gaat, er is daar 1 huisnummer en drie voordeuren met drie brievenbussen. Ik heb de krant in de brievenbus gegooid van de deur met het nummer. Er zijn geen naambordjes. Hoe kan ik weten in welke bus het moet?"

Echt een WTF? Met de normale post moet dat daar ook vaak fout zijn gegaan, en blijkbaar was eventjes aan de buren vragen of ze toevallig de krant hadden gehad niet mogelijk (net als tijdig klagen).
+10.

Deze ervaring heb ik ook, maar dan met post bezorgen. Er zijn echt uiteenlopende redenen waarom je je werkt niet kunt doen. Soms zit de brievenbus gewoon vol en soms is deze te klein. In andere gevallen moet je letterlijk op zoek naar de brievenbus. Mensen hebben ook geen moeite met zodanig veel rotzooi voor de brievenbus plaatsen (auto's/ rotzooi) dat je die niet kunt zien of in het beste geval teveel moeite moet doen om er bij te komen.

Bedrijven zijn nog wel het allerergste. Vaak geen huisnummer, in het geval van industrietereinen onlogisch genummerd en geen brievenbus. Ik moest soms 3x terugkomen. Daar had ik natuurlijk niet altijd zin in, dus soms is het ook gewoon retour depot gegaan met een stikker d'r op, dat er geen brievenbus is.

Dan komt nog wel het meest onbeschofte gedeelte. Ik ben op 2 adressen meerdere keren weggestuurd, omdat ze geen reclame wouden. Maar dan wel op een heel nare manier. Ten eerste deed ik alleen post en ten tweede hadden ze geen stikkers op hun brievenbus. Dan ben ik er gewoon heel snel klaar mee en gaat er een stikker op dat het ongewenst is.

Ook eens brieven van de ING bij de buurman in de brievenbus gegooid, omdat ik per ongeluk 2 stapeltjes pakte, in plaats van 1. Wel heel netjes hier op gewezen, maar vond het wel bijzonder. Bij mij lag al die post gewoon in de woonkamer, dus zo heel erg kan het ook weer niet zijn. Ik hoefde namelijk geen VOG o.i.d. te overleggen, dus voor hetzelfde geld zijn er ook postbodes bij die de brieven thuis openmaken.

[ Voor 8% gewijzigd door hoi1234 op 11-02-2021 14:48 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 12-09 09:47

Agent47

I always close my contracts.

Ik zat 6 jaar terug met een collega op kantoor. Het was vrijdag middag iets voor vijfen, dus beetje dumpert etc. Was niks meer te doen. Een klant belde op en mijn collega doet het volgende:

"Goedemiddag Bedrijf xxx met Henk*"
- Aan de andere kant blijft het stil.
Henk herhaalt nogmaals: " Goedemiddag Bedrijf xxx met Henk"
-Weer stil
Henk: 'I Believe I can flyyyyyyy" * gooit de haak erop.

Word er 10 seconde later terug gebeld. Ik neem op: Nu hoorde ik de klant wel.
" Goedemiddag Bedrijf xxx met LuckyLuke"
- "Als die collega van jou nog één keer zo lelijk zingt, bel ik je leidinggevende voor mentale mishandeling, achterlijke dakhaas"

Proesten van het lachen natuurlijk.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paul C
  • Laatst online: 12-09 11:33
SmurfLink schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:18:
Oh supermarkt heb ik ook jaren gewerkt, kostelijke boel daar..

1 klant staat me specifiek nog wel bij. Context: Ik runde daar de diepvriesafdeling, autist met bijzonder goed geheugen. Ik wist dus van letterlijk elk product de voorraad en had de bestelbon van de vracht op zak als ik aan het vullen was. Deze klant wist dat allemaal uiteraard niet, maar vond zichzelf zodanig veel belangrijker dan ik. hij vroeg of we product X hadden. Dus ik netjes uitleggen "nee meneer, dat heeft een leverprobleem en heb ik niet binnengehad vandaag".

"maar kan je niet even achter voor me kijken?"

Dat wil ik prima maar heeft geen zin meneer, ik heb het niet. De restanten zijn al gelopen vanochtend voor de vracht en het zit niet bij de vracht.

"Je hebt nog niet eens gekeken, hoe kan je zo asociaal zijn, ik wil je manager spreken"

Dus ik wijs 'm dat de manager achter hem loopt en roep hem.

"JA deze medewerker wil mij niet helpen! Ik wil product x!"

Manager kijkt naar mij "Hey Smurf, heb je die binnen gehad of niet? " Waarop ik nee zeg, niet leverbaar in 't systeem.. Manager kijkt hem aan, maar meneer, dat heeft ze u ongetwijfeld toch al gezegd?

Meneer liep boos weg. :+ tja.. lul. Dus sindsdien ga ik even naar achter, ik praat wat met m'n collega's, en loop weer terug... want dat hebben mensen liever dan de waarheid...

Of die klant die het met koninginnedag niet vond kunnen dat al die debiele medewerkers in het oranje liepen. Waarover ze klaagde bij de balie, dat ze de manager wou spreken want ze vondd it echt niet acceptabel... Waarop de manager waartegen ze sprak moest lachen, in z'n oranje polo. En ze weigerde te geloven dat hij de manager was "want hij had geen pak aan!".
Makkelijker nog is om te zeggen dat je net al achter bent wezen kijken voor een andere klant met dezelfde vraag, toen niks gevonden hebt en dat de volgende levering er nog niet is. Dan maak je het eveneens plausibel voor mensen die zich niet kunnen voorstellen dat je dat uit je hoofd weet, dat je het toch uit je hoofd weet.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

-

[ Voor 100% gewijzigd door Marzman op 11-02-2021 16:15 . Reden: verkeerde topic ]

/▌

• TheFes
  • Laatst online: 00:40
[...]
Die liggen doorgaans op meerdere plekken, met zeer uitlopende prijzen per gewichtseenheid pitten.
Vaak bij de nootjes en bij de bakproducten. Die bij de nootjes zijn vaak goedkoper.

Home Assistant configuratie

• Marzman
  • Niet online

Marzman

TheFes schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:21:
[...]

Die liggen doorgaans op meerdere plekken, met zeer uitlopende prijzen per gewichtseenheid pitten.
Vaak bij de nootjes en bij de bakproducten. Die bij de nootjes zijn vaak goedkoper.
Dat is met veel producten, als het in een specialistische hoek ligt is het meestal duurder.

/▌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Paul C schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:04:
[...]
Makkelijker nog is om te zeggen dat je net al achter bent wezen kijken voor een andere klant met dezelfde vraag, toen niks gevonden hebt en dat de volgende levering er nog niet is. Dan maak je het eveneens plausibel voor mensen die zich niet kunnen voorstellen dat je dat uit je hoofd weet, dat je het toch uit je hoofd weet.
Zelfs dat is niet genoeg, in het verleden meegemaakt dat ik letterlijk vanuit het magazijn terug kom om te mededelen dat iets er niet meer is waarop een oudere vrouw precies hetzelfde vraag. Uitleggen dat ik dus net gekeken heb en het er echt niet meer is. Nou, ik was maar een lui rotjong.. floepte er aan mijn kant nog iets uit in de trant van "oke, oude tak", waarop deze met stoom uit de oren haar beklag deed bij de manager over mijn a-sociale houding :P. Uitteraad er niet bij vertellen wat ze zelf allemaal had gezegd...

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

TheFes schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:21:
[...]

Ja, ik heb dus bij een supermarkt gewerkt. Weet ik. Oa bij de nootjes, bakproducten en saladeverrijkers.

• TheFes
  • Laatst online: 00:40
Bob Popcorn schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:46:
[...]

Ja, ik heb dus bij een supermarkt gewerkt. Weet ik. Oa bij de nootjes, bakproducten en saladeverrijkers.
Ah, de saladeverrijkers, die miste ik nog ja :)
Zie je maar weer dat ik niet in een supermarkt gewerkt heb :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

offtopic:
Wat een gezanik over waar de pijnboompitten liggen... kan dat niet in het Grote Supermarktlocatie Geneuzel Topic

Terug naar de waan van het topic:

Ergens rond de eeuwwisseling. Ik werkte in een distributie-centrum van een grootgrutter die na een aantal overnames vooral geel is... toendertijd ging het om een andere naam... maar dat terzijde.
Het hele magazijn, en de orderpick was gedigitaliseerd. Iedereen liep met handscanners. Omdat de hele boel digitaal was, moest ook de voorraad natuurlijk kloppen. Dat had de nodige voeten in de aarde. Om die reden was een van de taken van mijn afdeling inventariseren en corrigeren. Effectief hield dat in dat (omdat wij chronisch onderbezet waren) mijn werkweken structureel de spuigaten uitliepen. Met minder dan 60 uur had ik een rustige week gehad.
We hadden al meerdere keren aangegeven dat het misschien handig was om ergens op een dag een nullijn te trekken, in plaats van iedere nacht een deel van het magazijn te inventariseren. En maanden is daar geen gehoor aan gegeven. Tot op zeker moment. De manager van het DC stapt op vrijdagmiddag mijn kantoor binnen en roept: "We gaan zondag inventariseren. Jij komt toch ook?!", en dat op een toon die eigenlijk geen tegenspraak duldde of verwachtte, want hij deed het toch om ons.
Ik kijk hem aan en zeg: "Zondag? Gaat hem niet worden, sorry."
Compleet verbaasd en gechoqueerd kijkt meneer me aan, om vervolgens te zeggen: "Je moet wel een beetje inzet tonen voor de zaak."
Mijn antwoord: "Ik ben deze week de vroege dienst. Wat ook inhoudt dat ik hier zaterdag tot sluit ben. Met een heleboel geluk ben ik dan zaterdagavond om 8 uur 's avonds thuis. Zondagavond om 8 uur vertrek ik dan weer hier naartoe, om te zorgen dat de jongens die zondagnacht moeten werken aan de gang kunnen. Mijn weekend is dus effectief 24 uur, en daarin moet ik twee keer slapen. Ik denk dat dat best valt onder de noemer 'een beetje inzet', denk je niet?"
Mompelend en mopperend, maar zonder echt antwoord te geven, is meneer mijn kantoor weer uitgelopen ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ook een leuke:

Bij een vorige werkgever kwam er op een gegeven moment een jongedame uit de VS werken, een beetje een hippie-achtig type dat vaak zweverig deed.

Op een dag kwamen een collega en ik terug van een vergadering en lopen een kamer binnen. We beginnen na te bespreken wat er op de vergadering is besproken, en plots zien wij in onze ooghoek iets onder een bureau.

Daar zat de jongedame, terwijl ze probeerde een contactlens in haar oog te stoppen die er uit was gevallen. In het donker onder het bureau. Volgens haarzelf was dat zodat ze beter kon zien of de contactlens goed zat. 8)7
Daarna zijn we maar weggegaan om de nabepreking elders te doen. In de andere kamer kwamen we de assistent van de directeur tegen, en mijn collega (over wie ik later ook nog wel wat leuke verhalen zal vertellen) beschrijft wat we net hebben gezien aan die assistent.

Reageert die met "Ja, die heb ik ook wel eens betrapt op slapen onder het bureau van de directeur (directeur was afwezig), en toen kon ze ook niet uitleggen wat ze aan het doen was en waarom ze in de kamer van de directeur was."...

Enige tijd later kwam er een slot op de kamer van de directeur omdat er anderen waren betrapt op het doorzoeken van de papieren op zijn bureau (de echt belangrijke papieren zaten achter slot en grendel).

Later mocht de jongedame vertrekken omdat ze haar werk niet deed en meer aandacht had voor joints en zo...

[ Voor 4% gewijzigd door Amphiebietje op 11-02-2021 18:55 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 19:07
Leuke verhalen hier :)
In mijn eerste baan werkte ik voor een bedrijf dat een industrieel product verkocht voor de logistieke sector. Was een beetje inkjetprinter-verdienmodel, zolang de klant maar consumables kocht, werd er gratis een machine geplaatst. Onderhoud, service, storingen waren inbegrepen.
We waren met twee techneuten en deden eigenlijk alles, van service tot engineering en een groot onderdeel was het telefonisch te woord staan van klanten met een technisch probleem. In hoofdzaak de taak van mijn collega maar ik was zijn backup.
Zekere dag krijg ik een telefoontje van een boze klant:
- Goedemiddag. de machine doet het niet!
Ik: Oké, wat werkt er niet?
- Niks! Hij start niet.
Ik: Euhhhh, staat er een foutmelding in het scherm?
- Nee! Er moet direct een monteur komen! Nu!
Ik: Dat gaat niet lukken, het is twee uur rijden voor de dichtstbijzijnde monteur en dat lukt niet voor sluitingstijd.
- Toch moet er iemand komen!!
Ik: Morgenochtend staan we om acht uur voor de deur
- Kan het niet vroeger? Het is echt heel dringend!
Ik: Zal de monteur vragen om zo vroeg mogelijk weg te rijden, eerder dan acht kan ik niet beloven
- Scheld, scheld. Nah, kijken of we beter af zijn bij de concurrent

Och jee, concurrentie was redelijk moordend in onze markt. Besloten om er zelf heen te gaan, deed ik af en toe. Monteurspakje aan, gereedschap en reserveonderdelen ingepakt. Andere dag zo vroeg mogelijk erheen.
Een norse klant brengt mij naar de machine. Hee, de hoofdschakelaar (grote rode schakelaar voorop) staat uit....die aan gezet. Hee, alles werkt....
Klant ging af als een gieter, maar blij dat service "gratis" was. Ik: Nou, service is gratis bij defecten en niet bij gebreken aan de klant zijde of bedieningsfouten. Klant :( :( :( maar is nog jarenlang klant gebleven.

Later zijn we toch maar met soort van checklist gaan werken.....

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

TheFes schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:47:
[...]

Ah, de saladeverrijkers, die miste ik nog ja :)
Zie je maar weer dat ik niet in een supermarkt gewerkt heb :)
Heb ik wel, maar volgens mij hadden we toen nog geen pijnboompitten (kan me niet herinneren die ooit in vakken gelegd te hebben).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PetervdM
  • Niet online
Ramon 73 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:22:Hee, de hoofdschakelaar (grote rode schakelaar voorop) staat uit....die aan gezet. Hee, alles werkt....
komt me bekend voor, had zelfs een grote computerfabrikant last van: https://www.youtube.com/watch?v=mxF9yYaG1jE

[ Voor 6% gewijzigd door PetervdM op 11-02-2021 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
ybastiaans schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 07:07:
Ik ben in mijn studententijd postbode geweest, en soms regent het wel eens. Ik had er geen hekel aan, lekker rustig op straat en PTT Post (zo lang is het geleden) had de regenpakken prima voor elkaar.

Tijdens één van die regenachtige dagen werd ik aangehouden door een ontevreden klant, dame van middelbare leeftijd, om te vragen waarom dat haar post nat was. Ik zeg nou, mevrouw, het regent pijpestelen en daar kan ik niet zoveel aan veranderen. Zegt ze nou jongeman, dan kun je nog wel zorgen dat de post droog blijft!

Toen ik haar vroeg om naar binnen te lopen en een plu te pakken om de post droog te houden, en er expliciet bij zei dat ze mij niet droog hoefde te houden, stampte ze boos naar binnen en ramde de deur dicht.

Ik ben vervolgens lekker met mijn route verder gegaan, geen boze mensen meer gezien. Toen ik terug kwam werd ik gelijk bij binnenkomst bij de vestigingsmanager naar binnen geroepen en die vertelde mij glimlachend dat hij een zeer boze vrouw aan de telefoon gehad had, en dat ik als ik dat nog één keer deed een officiële aantekening in mijn dossier zou zetten... :)
Hoe sommige mensen met postbodes (met alle servicepersoneel eigenlijk) omgaan is echt te gek voor woorden.

Ik heb ooit in het buitengebied besteld (van die boerderijen ed), waar ik dinsdags altijd weinig echte post moest bezorgen maar ik voornamelijk reclame wegbracht. Omdat het het buitengebied is moet je dus telkens 100 meter rijden, stoppen, uitstappen (tenzij je geluk hebt en je met de auto naast de brievenbus kunt stoppen), post in de bus, terug in de auto, en herhalen. Dat is je werk, dus daar leg je je bij neer, maar als je weet waar nee/nee op de bus staat kun je dus soms een heel stuk opeens doorrijden.
En soms staat er dan zo'n droogkl**t buiten te wachten op je, elke dinsdag, en zegt doodleuk "Oh, weer oud papier". Ja, en daar moet ik dan voor stoppen? Plak gewoon zo'n sticker op je bus dan zijn we er allebei vanaf... 8)7 |:(

"Warum wel?"

Herman Finkers? : D

Dit heb ik eens meegemaakt met de grenspolitie! Aanrijding gehad net over de grens in Duitsland, politie moest erbij want degene die het ongeluk veroorzaakt had had een lease auto of iets en wilde dat graag vanwege verzekering/baas/whatever. Politie komt eraan, Weltschmerz was wat jonger, onzeker, en zijn Duits was niet zo goed als zijn Engels, dus vraagt netjes of we Engels kunnen praten.
"Maar je bent een Nederlander, waarom spreek je geen Duits?" Gast, je bent GRENSpolitie, waarom spreek jij geen andere talen dan Duits?

[ Voor 26% gewijzigd door Weltschmerz op 11-02-2021 21:55 ]

&

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Weltschmerz schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:52:
[...]

Hoe sommige mensen met postbodes (met alle servicepersoneel eigenlijk) omgaan is echt te gek voor woorden.

Ik heb ooit in het buitengebied besteld (van die boerderijen ed), waar ik dinsdags altijd weinig echte post moest bezorgen maar ik voornamelijk reclame wegbracht. Omdat het het buitengebied is moet je dus telkens 100 meter rijden, stoppen, uitstappen (tenzij je geluk hebt en je met de auto naast de brievenbus kunt stoppen), post in de bus, terug in de auto, en herhalen. Dat is je werk, dus daar leg je je bij neer, maar als je weet waar nee/nee op de bus staat kun je dus soms een heel stuk opeens doorrijden.
En soms staat er dan zo'n droogkl**t buiten te wachten op je, elke dinsdag, en zegt doodleuk "Oh, weer oud papier". Ja, en daar moet ik dan voor stoppen? Plak gewoon zo'n sticker op je bus dan zijn we er allebei vanaf... 8)7 |:(
Oja, dat was ik alweer vergeten. Maar dat soort situaties zijn echt irritant. Ik moest soms wat afgeven bij buitenlanders. Spraken uiteraard zeer beroerd Engels, zelfs nog beroerder dan ik en helemaal geen Nederlands.

Die lui hadden ook geen brievenbus. Eerste keer netjes aangebeld, deed natuurlijk niemand open. Op de brievenbus op het pad naar het huis, stonden twee brievenbussen met de verkeerde huisnummers. Uiteindelijk heb ik het daar maar in gegooid. Moeten ze maar een brievenbus neerzetten en deze van een huisnummer voorzien. Zelfde geldt voor het industrieterrein waar ik moest bezorgen...

Soms was het gewoon Russisch roulette. Maar boeien, voor die 1ct per poststuk deed ik al bijzonder veel moeite.

Ook eens meegemaakt dat de brievenbus helemaal ingegroeid was in een oerwoudje. Jammer dan, dan maar geen post. Kunnen ze bij het depot lekker uitzoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door hoi1234 op 11-02-2021 22:39 ]

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 13:23
Ik heb een paar jaar geleden ook kranten bezorgd per auto iemand anders zijn route wegens vakantie hier in het buitengebied van Beek(Achterhoek). Diegene moest mij dan de route laten zien hoe zij m deed, maar de 1e nacht ging het al gelijk niet goed, maar de baas was wel zo relax dat ie de klachten voor lief nam want hij had al gezegd dat een nieuwe zou beginnen en dan nog een aantal mensen die blijkbaar hadden geklaagd.

Al vrij snel daarna heeft de baas de persoon die normaal voor mevrouw de route deed maar niet kon ivm blessure gevraagd en toen de route samen gereden zoals hij m deed. Helaas ook nog een ochtend een ree voor de auto gehad toen. Werd me later nog gevraagd op werk(dagbesteding)of ik wel sommige instanties had gemeld...alsof ik daar aan denk na 4u 's nachts wtf

Afgelopen dagen ook nog wel wat meegemaakt in-direct van oude buurman en zn vriendin die had laatst bij een grote zaak in Gelderland een jacuzzi uitgezocht, maar die zou dus 1st de 9e al worden geleverd(ik was daar in Westervoort)en na nog een belletje van hem werd er gezegd dat ie gister eind middag kwam terwijl ze hem dus al hadden gezien maar de chauffeur was niet meer teruggekomen, maar ook geen belletje dus hij weer bellen en toen ging mevr aan telefoon hem verwijzen naar het vervoersbedrijf.

Vandaag is ie dus wel gekomen maar ook nog niet compleet(stekker mist, maar wel op de bon)dus 1st had zij gebeld en ze zou worden teruggebeld maar uiteindelijk heeft hij nog maar ff gebeld om ongenoegen te uiten. Hoor ik die man zeggen dat het hem ook raakte...ja tuurlijk daarom hebben jullie ook niet teruggebeld. Ze had hem dus al laten vollopen zover tot ze daarachter kwamen. Ik ga vermoed ik wel horen wat de compensatie wordt, maar ik had allang gezegd haal het ding maar op en geld terug.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Croga schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 06:18:
[...]

Dat ligt er helemaal aan hoe je een Servicedesk of Helpdesk ziet. Ik zie het als een desk die Service of Help bied. In dit geval werd beiden niet geboden. Terwijl het enorm eenvoudig was geweest even het nummer te Ducken.
Blijkbaar werk jij niet in het bedrijfsleven, anders had je dit nooit gezegd.

Het doel van een Servicedesk/Helpdesk van een bedrijf is het helpen van klanten die problemen hebben met producten/diensten van dat specifieke bedrijf.

Het opzoeken/doorverbinden van het nummer was niet eenvoudig, want:
  • Als Servicedesk/Helpdesk medewerker moet je aan een script vasthouden,
  • Internet was daar uitgeschakeld, dus kan hij het nummer helemaal niet opzoeken,
  • Intern doorschakelen was niet mogelijk aangezien het 2 verschillende bedrijven zijn.
Zelf ben ik werkzaam in de projecten wereld en houdt me netjes aan de opdrachten in de projectomschrijving.
Doe ik dat niet, heb ik een probleem met mijn werkgever en zou het een reden kunnen zijn voor een reprimande.
Het doel van een Servicedesk is dat de persoon uiteindelijk geholpen is. Deze persoon is uiteindelijk niet geholpen.
Ik heb even gekeken naar jouw site, als ik het goed zie geef jij trainingen.
Dat komt goed uit ik wil graag leren hoe je 1.4404 kan lassen, heb jij vanavond tijd om me dat gratis te leren?
Dat moet voor jou heel eenvoudig zijn, het doel van jouw functie is het geven van trainingen.

Het lijkt me niet dat je dat kan.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 08:57

Croga

The Unreasonable Man

T.C schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:18:
Ik heb even gekeken naar jouw site, als ik het goed zie geef jij trainingen.
Dat komt goed uit ik wil graag leren hoe je 1.4404 kan lassen, heb jij vanavond tijd om me dat gratis te leren?
Dat moet voor jou heel eenvoudig zijn, het doel van jouw functie is het geven van trainingen.

Het lijkt me niet dat je dat kan.
Wikipedia: Reductio ad absurdum

Als iemand mij belt met de aanname dat ik Prince2 trainingen geef gaat het antwoord nooit zijn "Je belt met de verkeerde". Dan gaat het antwoord zijn "Nee, sorry, die geef ik niet. Maar wellicht kun je contact opnemen met <insert wat Google Search my verteld>. Je kunt ze bereiken op ...." En de klant gaat geholpen zijn.

Kost niks. Mischien levert het ooit nog wat op. Ook zakelijk gezien zonder meer de juiste beslissing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Dan zou ik een paar van die stickers in mijn zak douwen en hem er meteen een geven als dat zo'n voordeel voor je is ;-)

/▌

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Topicstarter
27. Neefje
Neefjes en buurjongetjes (nooit nichtjes of buurmeisjes; gek genoeg) die mee gaan om advies te geven; ze zijn enerzijds een bron van irritatie voor verkopers en anderszijds een groot vermaak. Ze proberen moedig hun vriend/kennis/oom/buurman te beschermen tegen de grote boze verkoper die ze rommel wil aansmeren, heel nobel, en natuurlijk een grote kans om hun 1337 5kill2 tentoon te stellen en zo een trede hoger op de sociale ladder te komen.

"Hoi, kun je dit leveren?"

<Heroic_Nonsense bekijkt aandachtig het lijstje dat hij zojuist in zijn handen gedrukt kreeg>

- "Ai... ik zie wel wat zaken waar we even over moeten sparren. Zo staat hier een heel specifiek moederbord, dat w..."

"Dat moederbord moet er in. Daar valt niet over te discussiëren."

- "Eh... tja, maar da..."

"Het is het beste moederbord en het is VEEL beter dan de meuk die jullie standaard in jullie huismerk schroeven."

- "Daarover verschillen we dan van mening en er valt vast nog over te twisten, maar in combinatie met de CPU w..."

"Die moet er ook in, ook geen discussie. Luister: kun je dit leveren of niet? Wat we zijn hier alleen voor de prijs, niet voor advies."

- "Leveren wel, maar werkend krijgen wordt moeilijk. Dit moederbord is uitsluitend geschikt voor CPU's van Intel, en de CPU op jouw lijstje is een AMD."

"WAT? Wat een onzin... Intel en AMD zijn pincompatible."

- "Dat was zo in de 486-tijd; maar je moederbord heeft een Slot1-connector voor een Pent..."

<De eigenlijke klant onderbreekt mij> "OK, hou maar op, we gaan ergens anders naartoe, je probeert hem alleen maar te overtreffen, ddaar ben ik niet van gediend. Kom <neefje>, we gaan naar die andere winkel. Fijne avond nog."

<Neefje, terwijl ze weglopen> "Dat zei ik toch, dit zijn amateurs die alleen maar dozen schuiven. Zonde van de tijd."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-09 15:15
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:04:
- "Leveren wel, maar werkend krijgen wordt moeilijk. Dit moederbord is uitsluitend geschikt voor CPU's van Intel, en de CPU op jouw lijstje is een AMD."

"WAT? Wat een onzin... Intel en AMD zijn pincompatible."

- "Dat was zo in de 486-tijd; maar je moederbord heeft een Slot1-connector voor een Pent..."

<De eigenlijke klant onderbreekt mij> "OK, hou maar op, we gaan ergens anders naartoe, je probeert hem alleen maar te overtreffen, ddaar ben ik niet van gediend. Kom <neefje>, we gaan naar die andere winkel. Fijne avond nog."

<Neefje, terwijl ze weglopen> "Dat zei ik toch, dit zijn amateurs die alleen maar dozen schuiven. Zonde van de tijd."
Ook al gehad bij de service desk waar ik werkte waar we pc's samenstelden op vraag van klanten. Ik ben dan altijd benieuwd wat ervan geworden is :)
Vaak ook klanten die een i5 en bv GTX 960 willen waar we dan aanbieden om een voeding van 500W gold te plaatsen, dat ze toch echt een voeding van 850W nodig hebben want die is zuiniger (efficiency curve hadden ze dan ergens gezien). Als ze dat echt wilden verkochten we het nog ook, klant is koning.

Ook altijd een leuke geweest:
Klant: Mijn pc is niet snel genoeg, hij start heel traag op, er moet meer RAM geheugen in
Ik: Eens even kijken. Ik zie dat er 16GB in zit maar nog geen SSD, enkel een harde schijf. Met een SSD kan hij opstarten op enkele seconden, meer geheugen gaat weinig uitmaken als het niet benut wordt.
Klant: Geen verkooppraatjes, ik weet waarover ik spreek en heb veel gelezen. Er moet meer RAM in.
Ik: OK, dan gaan we daarvoor zorgen.

Klant komt dan na een week terug met zijn pc: Hij is nog steeds zo traag! Wat is zo'n "SSD" precies?

En dan toch een SSD verkocht, toen was hij wel tevreden en belde hij na enkele dagen dat zijn pc weer nieuw leven had gekregen. Altijd leuk wanneer klanten je achteraf toch gelijk geven, niet makkelijk om je eigen fouten toe te geven.

[ Voor 24% gewijzigd door deSenna24 op 12-02-2021 13:16 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Croga schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:46:
[...]

Wikipedia: Reductio ad absurdum

Als iemand mij belt met de aanname dat ik Prince2 trainingen geef gaat het antwoord nooit zijn "Je belt met de verkeerde". Dan gaat het antwoord zijn "Nee, sorry, die geef ik niet. Maar wellicht kun je contact opnemen met <insert wat Google Search my verteld>. Je kunt ze bereiken op ...." En de klant gaat geholpen zijn.

Kost niks. Mischien levert het ooit nog wat op. Ook zakelijk gezien zonder meer de juiste beslissing.
Ik zou hier toch mee uitkijken. Op het moment dat ik iemand doorverwijs naar iemand die toevallig de eerste hit op google/duckduckgo is en bovendien een enorme prutser blijkt te zijn word ik er op aangesproken als er prutswerk wordt geleverd "want jij zei dat je die en die moest bellen".
[...]
"Maar je bent een Nederlander, waarom spreek je geen Duits?" Gast, je bent GRENSpolitie, waarom spreek jij geen andere talen dan Duits?
"Omdat jullie de oorlog verloren hebben." was zeker geen optie? :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:22
Gaius schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:10:
[...]

"Omdat jullie de oorlog verloren hebben." was zeker geen optie? :+
Vraag me af of iemand de grap nog een derde keer durft te maken :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:43

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Woordkeuze...

Klant belt in op klantenservice van een welbekende telecomprovider:

Klant: Ik heb problemen met mijn geval!
Ik: ... Wat is het probleem precies?
Klant: Oh, dan moet ik even beneden kijken.
(De klant belde blijkbaar vanaf een etage hoger dan waar hij zijn telefoon had liggen)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06
Flamesz schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:15:
[...]

Vraag me af of iemand de grap nog een derde keer durft te maken :+
Ik weet dat het lied in een schemergebied ligt, maar officieel heeft die meneer met die rare snor en zijn partij er niets mee te maken.
Maar, ik moest wel meteen hier aan denken:
https://www.dumpert.nl/item/8065379_8890b039

Als het niet mag, mag de link weg!!

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 08:57

Croga

The Unreasonable Man

Gaius schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:10:
Ik zou hier toch mee uitkijken. Op het moment dat ik iemand doorverwijs naar iemand die toevallig de eerste hit op google/duckduckgo is en bovendien een enorme prutser blijkt te zijn word ik er op aangesproken als er prutswerk wordt geleverd "want jij zei dat je die en die moest bellen".
Terecht punt. En eerlijk gezegd zou ik ook Google niet nodig hebben voor zaken die lijken op wat ik doe aangezien ik een redelijk netwerk heb. Als iemand mij belt voor Prince2 trainingen heb ik best wat persoonlijke contacten waar ik hem naartoe zou kunnen sturen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• T.C
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

PetervdM schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:42:
vooruit, nog eentje.
ik heb heel vroeger veel samengewerkt met de chef van de technische dient van een kleine gemeente vlak bij een grotere stad. die technische dienst had altijd veel stagiaires, en het uithalen van een 1 april grap met die jongelui kon dan ook niet uitblijven.
één van die grappen was om er eentje met alle duimstokken van de monteurs naar de "keuringsdienst van waren" in de stad te sturen om die duimstokken te laten ijken. dan was hij met een uur of zo terug, balend dat hij er in was gestonken.
zo niet deze keer. die jongen vertrekt om 9 uur, om 11 uur nog niet terug, 12 uur niet, uiteindelijk komt hij om half vijf terug, opent de tas waarin alle duimstokken zaten en die zijn allemaal gebroken. "afgekeurd" zei hij ....
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dit is nu echt een leuke actie.
Hoe reageerden jullie?

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Iets met draadloos
Klant: "Ik kan niet internetten met jullie verbinding en ik heb alles al geprobeerd"
Collega: "Wat heeft u dan geprobeerd?"
Klant: "Ik heb 2 van die computertjes rechtsonder staan met een uitroepteken en ik heb al gezegd dat hij die verbinding moet herstellen"
Collega: "Zo kunt u niet verbinden met ons netwerk, gebruikt u wel de [client]?"
Klant: "De wat?"
Collega: "Wat voor kaart heeft u in uw laptop?"
Klant: "Mijn baas heeft zo'n kaart van jullie in zijn laptop"
Collega: "En zit u nu achter die laptop?"
Klant: "Nee, ik zit achter m'n desktop. M'n baas heeft de laptop meegenomen naar Amerika"

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:36

ThunderNet

Flits!

PetervdM schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:42:
vooruit, nog eentje.
:P Leuk, maar het controleren van duimstokken is toch niet zo heel vreemd in principe? Hier worden de rolmaten ook elk jaar keurig gecontroleerd.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• PetervdM
  • Niet online
T.C schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:50:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dit is nu echt een leuke actie.
Hoe reageerden jullie?
nou, iedereen kwam niet meer bij van het lachen, en die jongen was de held van de week. de chef had wel eea uit te leggen, zoveel nieuwe duimstokken ineens. hij heeft toe ook upstream verteld dat ze waren afgekeurd, wisten die pennenlikkers veel ....

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HetDraakje
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
FooLsKi schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:29:
Woordkeuze...

Klant belt in op klantenservice van een welbekende telecomprovider:

Klant: Ik heb problemen met mijn geval!
Ik: ... Wat is het probleem precies?
Klant: Oh, dan moet ik even beneden kijken.
(De klant belde blijkbaar vanaf een etage hoger dan waar hij zijn telefoon had liggen)
Ik lees dit heel anders (ben werkzaam in medische sector....) O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

HetDraakje schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:53:
[...]

Vandaar dat ik die anekdote ook "Woordkeuze..." noem ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Topicstarter
HetDraakje schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:53:
[...]

offtopic:
Misschien heeft hij zo'n geval wat je dubbel kunt vouwen? Of een die langer wordt als je er in knijpt.

Of zo'n gebogen, krom geval. Kan ook.

Wie zal het zeggen?

28. Toilet
Mijn gamesshop was klein; ons toilet was er alleen voor medewerkers. Vooral omdat je, om bij het toilet te komen, door het magazijn moest lopen. Dus tussen de gesealede games en films (nog niet van diefstalbeveiliging voorzien) en consoles. Ik moest dus altijd goed opletten dat een eventuele bezoeker niets meenam. Een enkel keer een uitzondering gemaakt (een kindje, zwangere vrouw), maar eigenlijk was het toilet daarom off limits voor klanten.

"Hallo, mag ik even van uw toilet gebruik maken?"

- "Nee, sorry. Ons toilet bevindt zich in het magazijn en daar heb ik liever geen klanten. Bij de HEMA aan de overkant is een toilet, en verderop op Plein '44 is een openbaar toilet."

"Maar ik wil hier naar het toilet."

- "Helaas."

<niet heel veel later>

"Eh, hoi. Heeft u door dat er een meneer in uw portiek staat te urineren?"

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

deSenna24 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:10:

Ook altijd een leuke geweest:
Klant: Mijn pc is niet snel genoeg, hij start heel traag op, er moet meer RAM geheugen in
Ik: Eens even kijken. Ik zie dat er 16GB in zit maar nog geen SSD, enkel een harde schijf. Met een SSD kan hij opstarten op enkele seconden, meer geheugen gaat weinig uitmaken als het niet benut wordt.
Klant: Geen verkooppraatjes, ik weet waarover ik spreek en heb veel gelezen. Er moet meer RAM in.
Ik: OK, dan gaan we daarvoor zorgen.

Klant komt dan na een week terug met zijn pc: Hij is nog steeds zo traag! Wat is zo'n "SSD" precies?

En dan toch een SSD verkocht, toen was hij wel tevreden en belde hij na enkele dagen dat zijn pc weer nieuw leven had gekregen. Altijd leuk wanneer klanten je achteraf toch gelijk geven, niet makkelijk om je eigen fouten toe te geven.
Snel opstarten is natuurlijk niet hetzelfde als genoeg geheugen hebben om de swap niet aan te spreken bij het draaien van zware applicaties... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paganstars
digitenne

Ik heb een keer een dag mee mogen luisteren bij de klantenservice van de groene leverancier;

Klant; hallo ik ben op zoek naar zo’n strijkijzer ding!
ik en de callcenter agent kijken elkaar verwildert aan
Agent; wat bedoelt u mevrouw? Wij verkopen geen strijkijzers!
K; jawel, het is zo’n strijkijzer voor buiten.
agent en ik luisteren met stomheid geslagen. Hij mute de klant en vraagt mij of ik snap waar zij het over heeft
K; ik moet echt zo’n strijkijzer ding voor mijn caravan hebben
ik neem de call over
Ik: goedendag mevrouw u spreekt met Paganstars, ik begreep van mijn collega dat u opzoek bent naar een strijkijzer, klopt dit?
K: ja een strijkijzer om aan te sluiten op de tv
Ik: ????
Ik: kunt u mij precies uitleggen hoe het eruit ziet en waar u het op wil aansluiten?
klant vertelt dat het een grijs ding is wat qua vorm op een strijkijzer lijkt en die aangesloten wordt op een digitenne settopbox
Ik: ooooooh u bedoelt de digitenne antenne voor gevel montage!
klant doorverwezen naar de fysieke winkel met het artikel nummer
A: hoe wist jij nou wat ze bedoelde?
Ik: eerlijk gezegd was het een wilde aanname obv haar omschrijving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 112fan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-08 18:11
Mooie posts om te lezen :)

Doet mij denken aan het Reddit forum Tales From Tech Support, veel soortgelijke verhalen daar gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
Geen klant, maar maat van mn broer jaren geleden die ik mocht helpen met een pc samen te stellen alleen de pc is er nooit gekomen, maar voor de moeite toen kreeg ik 50,- Was ook een grote chaoot, maar nog niet eerder zo makkelijk geld verdient.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
Skybullet werkte als 16 jarig mannetje in het lokale tuincentra/dierenspeciaalzaak.
Op een bloedhete zomerdag ( 34-35 graden op de thermometer) komt een vader vissen kopen samen met zijn kinderen. Allebei de kids mochten 1 grote goudvis uitzoeken. Ik schep ze voorzichtig uit de bakken en plaats ze in van die plastic zakken gevuld met water uit de bak vanwaar ze kwamen. Heel verhaal erbij hoe hij ze dan thuis kon laten wennen aan het water van het aquarium.

Dik 2 uur later is meneer terug, zonder kids dit keer. Met die zakken gevuld met sja.. wat je nog het beste kon omschrijven als soep. Ze waren nog "even" gaan shoppen en hadden de zakken met vissen in de auto, vol in de zon achter het glas laten liggen

Of hij nieuwe vissen mee mocht krijgen die nog een beetje leken op die hiervoor voordat zijn kids het zouden merken :')

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Paganstars
Ik had die kerel verteld dat hij die vissen kon stoppen waar zelfs de maag darm specialist het niet kan terug vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-09 19:38

MLLL

Palm Treo 650

Paganstars schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 15:49:
Ik had die kerel verteld dat hij die vissen kon stoppen waar zelfs de maag darm specialist het niet kan terug vinden
Vindt het sowieso bizar dat hij met die zak die winkel in liep.
Hij had gewoon kunnen vertellen dat hij 2 vissen bij wou/wilde. Maar voor de vissen was het beter zo , wat een imbeciel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
MLLL schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 15:53:
[...]

Vindt het sowieso bizar dat hij met die zak die winkel in liep.
Hij had gewoon kunnen vertellen dat hij 2 vissen bij wou/wilde. Maar voor de vissen was het beter zo , wat een imbeciel
Menig dier verkocht. Konijnen, hamsters noem maar op aan mensen waarbij ik het gevoel had dat ze daar echt niet fatsoenlijk mee om zouden gaan. Uiteindelijk maar gevraagd of ik op de tuinafdeling ipv de dierenafdeling mocht werken.

Hij dropte die zakken met dode letterlijk gekookte vissen zo op de balie... sommige lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Skybullet schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:02:
[...]

Menig dier verkocht. Konijnen, hamsters noem maar op aan mensen waarbij ik het gevoel had dat ze daar echt niet fatsoenlijk mee om zouden gaan. Uiteindelijk maar gevraagd of ik op de tuinafdeling ipv de dierenafdeling mocht werken.

Hij dropte die zakken met dode letterlijk gekookte vissen zo op de balie... sommige lui.
Gatverdamme.. het blijft walgelijk hoeveel mensen een dier als een gebruiksvoorwerp zien.. :r

Ik zou echt niet op zo'n afdeling kunnen staan. Je weet niet wat je doet? Ok, doei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
Het enge van alles is, is dat ze ook mogen voortplanten....

Maar back om topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
vanmiddag bij een ouder stel geweest namens of via fiksi in Arnhem om de computer op te schonen/sneller maken. Meneer was zelf beziggeweest met systeemherstel van HP, maar kwam er niet uit dus dat zo gelaten. De enige fout die ik heb gemaakt is dat ik te snel wegklikte dat meneer een backup had gemaakt, maar was niet opgeslagen. Ik dus dat alsnog gedaan, maar volgens meneer ging het bij hem heel langzaam maar hij zag dat het nu sneller ging maar heb t toch afgebroken. Toen heb ik m dus wel via systeemherstel teruggezet naar zo bleek helemaal het begin.

Dus toen ik dat zei, meneer zat een stukje van me af mee te kijken, en ik al zag dat er maar weinig op bureaublad stond begon ie ow dat zou een ramp zijn gvd want mn vrouw heeft dat allemaal wel nodig. Toen zei ik zal dadelijk kijken of ik m naar recenter kan terugzetten(meneer zei partitie boot zat ook bijna vol)maar hij wou niet meer dat ik verderging en er moest iemand komen die er wel verstand van had. Zonder daar teveel op ingegaan gezegd dat ie mij dat niet kon verwijten en volgensmij dat ie dat gelijk had moeten zeggen want ik kwam daar immers om het ding op te schonen en dus terug te zetten(wist ik veel dat ie naar zover terug zou gaan onder HP recovery want van Windows was geen ander punt opgeslagen dus hij had me beter de backup alsnog kunnen laten maken). Toen ie nog bezig was aan het einde voor ie helemaal klaar was gevraagd of ik het nog moest afwachten of kon gaan en dat laatste was het dus.

Hij zal het ook tegen Fiksi zeggen en dat heb ik dus ook alvast gedaan zodat ze weten dat ik het wel wou oplossen.

En dan te bedenken dat ie ook nog 1st heel belangstellend was naar me tot dus het moment ik zei lijkt erop dat ie helemaal is teruggezet naar uit de winkel. Toen was de spanning ook bijna te voelen en had ik het dus al gedaan dat ik niet wist wat ik deed en er maar iemand moest komen die wel weet hoe het terug te zetten. Als ie me de kans had gegeven had ik dat ook wel alsnog gekund. Zn vrouw vroeg nog of ik per uur werd betaald en toen ik zei van niet, ow dat is dan niet gunstig voor je, jawel hoor ik maak liever mensen blij, maar dat ik er nog wat voor krijg is leuk.

[ Voor 15% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 13-02-2021 19:48 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Theo
  • Laatst online: 12-09 09:28

Theo

moederbord

Vroeger als scholier/student bijna tien jaar bij een Aldi gewerkt. IN tegenstelling tot de meeste andere supermarkten werkten wij met een klein team van zo'n 15 personen waarmee we de winkel runden. Er is een filiaalmanager en twee vervangers, en de rest is 'gewoon' alround winkel/kassa/magazijn/schoonmaak medewerker. Iedereen is gewoon gelijkwaardig; de filiaalmanager noem je gewoon Piet, en geen 'Meneer van Duffelen'.
Ik had een collega, ik noem 'm even Achmed. Turks van afkomst, een paar jaar ouder dan ik was, maar in tegenstelling tot ik was het zijn full-time baan ipv een bijbaantje. Op dat momenten had ik de eerste studie afgerond en was ik met de tweede bezig. Achmed wilde graag meer zijn dan gewoon medewerker en op een dag mocht hij proberen de winkel te runnen. Ik kijk 'm die dag aan: "Zo Achmed, zal ik beginnen aan het wegwerken van de vracht?" Hij keek mij aan en zei doodserieus "Het is meneer Sahin voor jou, en geen Achmed vandaag nu ik in charge ben". Ik keek hem droog aan, "Best Meneer Sahin. Maar weet wel dat ik dan niet gewoon Theo ben voor jou maar wel ingenieur [achternaam]; een titel die ik dankzij onderwijs kan, zal en mag voeren"
Op dat moment zag je z'n ego door de grond zakken en bleef hij maar gewoon Achmed en ik gewoon Theo >:)

Qua klanten in die tig jaren ook veel rare dingen meegemaakt. Sommige klanten zien je echt als sociaal werker en delen hun gehele levensverhaal (wat soms nog best heftig is).

En bij de Aldi kom je ook (of meer?) mensen tegen die het echt niet breed hebben. Dan hebben ze goedkope boodschappen gehaald (houdbare melk is goedkoper dan verse melk; alleen de goedkoopste vleeswaren en goedkoopste brood enz) en drie pakken shag. Maar met het betalen doet hun pas het niet omdat 'code 72' (wat inhoudt dat er geen saldo is). Één specifieke klant had dan wel nog 15 euro aan contant en rekende hier de shag mee af en liep daarmee naar buiten. Fascinerend dat als er de keuze moet worden gemaakt tussen een week eten en een week roken waar sommige dan voor kiezen... En dit gebeurde niet éénmalig..

Het meest sneue wat ik mee heb gemaakt; er kwam een oude vrouw binnen die zo dement was als een deur en het concept van een winkelwagen niet meer snapte. Ze had de kar geleegd en de boodschappen ingeladen, maar wist totaal niet wat ze met de lege winkelwagen aanmoest en vroeg hoe ze d'r halve euro terug kon krijgen. Je kan dan uitleggen wat je wil, maar als oma het niet snapt vanwege de dementie dan heeft uitleggen geen zin.

Een klant, waarschijnlijk een bekende van haar, maakte naar mij de opmerking dat het heel erg sneu is om z'n persoon zó te zien. "Klopt" zei ik "En weet je wat het aller ergste hieraan is?" De klant keek vragend mij aan 'Dat oma nu in haar auto stapt en weg rijdt" De klant trok wit weg wat ook terecht was; oma had een auto elke week tikte ze wel ergens tegenaan met parkeren als ze boodschappen kwam doen.

Dat was ook de laatste keer dat oma in de winkel is geweest. Viavia heb ik vernomen dat haar kinderen heel snel daarna de auto hebben weggehaald. Ze wisten namelijk niet dat oma nog auto reed..

7400 Wp op het dak

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste