Belastingaangifte 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-06 17:07
Na jaren eenvoudige aangiftes, wordt dit daar even een leuke.

De feiten:
Ik het hele jaar in 1 loondienst
Parter 2 loondienst, en eigen onderneming. Heeft daarom een brief gekregen met verzoek aangifte IB te doen als ondernemer.
Samen woning gekocht, helemaal in 2020 afgehandeld. Daarvoor woonden we nog niet samen. Hiervoor een hypotheek gebruikt.

Door het bovenstaande zijn we per de aankoopdatum van de woning fiscaal partners. Is er een goede reden om over het hele jaar FP te worden?
Houdt het aangifteprogramma rekening met het ondernemerschap van parter? Of is dat is dat nog apart afgehandeld moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0w!N
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-06 16:30
Hier nog een praktische vraag over de aangifte van 2020 voor mijn vriendin.
Ze heeft vorig jaar het hele jaar gestudeerd echter in juli 2020 hield haar stufie op. Daarop heeft ze levenlanglerenkrediet aangevraagd. Volgens de site van de BD: https://www.belastingdien...n-studiefinanciering-hebt
mag je de gemaakte kosten zoals schoolgeld dan aftrekken. Kortom mag ik dan berekenen vanaf 1 sept tot en met 31-12 de studiekosten in mindering brengen of zeggen ze je hebt in 2020 gedeeltelijk als nog studiefinanciering gehad en dus mag het dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:46
U123456 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:07:
[...]
Off-topic: Tientjeswerk voor de negatieve rente of de extra dienstverlening? Zoiets dus:
[...]
https://www.homefinance.n...e-betalen-aan-de-notaris/
In ons geval enkel de negatieve rente zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-06 11:24
Hier een vraag namens een vriend die twijfelt of hij als ondernemer aangemerkt wordt.

Sinds halverwege vorig jaar staat ie ingeschreven als ondernemer bij de belastingdienst en KvK en geeft lessen in meditatie/mindfulness.

Hij kon in aanmerking komen voor de KOR maar heeft hier bewust niet voor gekozen.

Zijn omzet is gemiddeld € 500,- per maand en hij werkt hiernaast nog in dienstverband ca. 18 uur.

Volgens de toets van de belastingdienst wordt hij niet gekenmerkt als ondernemer.

Hoe ziet zijn aangifte eruit?
Moet hij alsnog zijn omzet en zijn W/V rekening invullen als ondernemer zijnde bij zijn aangifte IB?
Zo niet waar moet hij zijn omzet dan wel invullen en hoe wordt dit belast?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 21:15
R0w!N schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:20:
Hier nog een praktische vraag over de aangifte van 2020 voor mijn vriendin.
Ze heeft vorig jaar het hele jaar gestudeerd echter in juli 2020 hield haar stufie op. Daarop heeft ze levenlanglerenkrediet aangevraagd. Volgens de site van de BD: https://www.belastingdien...n-studiefinanciering-hebt
mag je de gemaakte kosten zoals schoolgeld dan aftrekken. Kortom mag ik dan berekenen vanaf 1 sept tot en met 31-12 de studiekosten in mindering brengen of zeggen ze je hebt in 2020 gedeeltelijk als nog studiefinanciering gehad en dus mag het dan niet?
Edit: never mind, ik had niet gelezen dat ze nog gedeeltelijk stufi had gekregen.

[ Voor 22% gewijzigd door Stalensnuitje op 28-02-2021 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:56

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb al mijn jaaroverzichten binnen, maar ik wacht alleen nog op de woonstichting.

Ik betaal namelijk een voorschot voor algemene kosten via de huur, maar als dat voorschot niet klopt wil ik dat ook gaan angeven bij de huursubsidie.

Jammer dat de woonstichting zo laat is, die van 2019 kreeg ik pas ergens in sep/nov 2020 binnen. :F

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-06 20:22
Wie zit er al af te tellen tot 0.00 ? :+

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-06 21:41
D_Jeff schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:39:
Mijn accountant heeft mijn IB aangifte al enkele weken geleden gedaan (huis gekocht en bank wilde IB aangifte hebben)

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saumaran
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-06 07:04
D_Jeff schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:39:
Hierzo.. tijd voor de jaarlijkse OCD om deze z.s.m. de deur uit te doen. 8)7

edit: vooraf ingevulde gegevens (nog) niet beschikbaar

[ Voor 11% gewijzigd door Saumaran op 01-03-2021 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 20:55
Haha ligt eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-06 12:20
Jup website ligt nu al plat _O-

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
DutchCrownNL schreef op maandag 1 maart 2021 @ 00:02:
[...]

Ik vind het knap haha

Ik keek trouwens 23:59 en op de main page stond:

Aangifte doen

U kunt nu aangifte inkomstenbelasting 2020 doen.

Alleen toen ik ingelogd was stond er u kunt nog geen aangifte 2020 doen.....

[ Voor 36% gewijzigd door wimpie007 op 01-03-2021 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 21:57
en het ligt eruit. lol

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
3 min geleden ook al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-06 08:44
Elk jaar krijgen ze dit weer voor elkaar... Ze leren het nooit...

Ik was al vrij ver ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VikeeVeekie
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-06 10:58
Hier ook al :(
Stond op aanvullende vragen en toen was het weer afgelopen. Eigenlijk treurig dat ze het nooit leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljfsipke
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ik dacht de aangifte lekker op mijn gemak in te kunnen vullen op dit tijdstip in de hoop niet in de wacht te hoeven staan. Jammer, mislukt. Vorig jaar ging het wel extreem soepel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-06 10:53
Bobo221 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:03:
Hier een vraag namens een vriend die twijfelt of hij als ondernemer aangemerkt wordt.

Sinds halverwege vorig jaar staat ie ingeschreven als ondernemer bij de belastingdienst en KvK en geeft lessen in meditatie/mindfulness.

Hij kon in aanmerking komen voor de KOR maar heeft hier bewust niet voor gekozen.

Zijn omzet is gemiddeld € 500,- per maand en hij werkt hiernaast nog in dienstverband ca. 18 uur.

Volgens de toets van de belastingdienst wordt hij niet gekenmerkt als ondernemer.

Moet hij alsnog zijn omzet en zijn W/V rekening invullen als ondernemer zijnde bij zijn aangifte IB?

Bvd
Inkomsten uit overige werkzaamheden. Omzet minus kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvnzoest
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-06 22:56
Hopeloos dit :)
hahaha :)
ik dacht ook.. ik doe het ff snel..
Nouja.. niet dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fg2iKpu8SZnXbLmkXkOH0iJYebc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/unEk7hSSdRHUagZCJMM8JdyH.png?f=fotoalbum_large

Lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvnzoest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BV20c5w6u3Xc4Rf84dQHpJjl-aI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OcBcx8KZKrSJ7wH8ffBAfPRr.png?f=fotoalbum_large

Doooooooood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-06 08:44
Schijnbaar dacht iedereen dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-06 12:20
Ook heel irritant dat je bij zowat iedere melding opnieuw moet inloggen..
Nu is het hele mijn gedeelte offline lijkt het, kom niet eens meer op de inlogpagina, nou ik doe het over een paar uur wel _O-

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

VikeeVeekie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 00:08:
Hier ook al :(
Stond op aanvullende vragen en toen was het weer afgelopen. Eigenlijk treurig dat ze het nooit leren.
Of dat mensen het niet leren op dit soort momenten het met z'n allen tegelijk te proberen ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VikeeVeekie
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-06 10:58
Toegegeven de omstandigheden zijn ook veranderd. Vorig jaar deed ik de aangifte ook meteen om 12 uur 's nachts, volgens mij viel het toen zelfs nog in het weekend.
Ik denk dat nu veel meer mensen op het idee komen omdat een groot deel massaal thuis zit te werken / werkeloos is en daardoor sowieso meer tijd heeft om op dit tijdstip laat op te blijven.

Ik geef het maar op en probeer het later wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pvnzoest
fsfikke schreef op maandag 1 maart 2021 @ 00:16:
[...]

Of dat mensen het niet leren op dit soort momenten het met z'n allen tegelijk te proberen ;)
Moeten jullie niet gewoon allemaal naar bed ofzo!
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0w!N
Wel briljant ook dat de hyperlink sorry.belastingdienst is 😂😂
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ThW-qexwByozx0F3gRRGaBxGGmw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sPBRCEgqrSmDvT8SkP3IpMW0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkyOPbtuL_yh4CWPgfzIkPTdWa4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4KqMuFjRxkeIrdj4qmgIaqRm.png?f=fotoalbum_large
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:03
Iemand al die webmaster gecontacteerd? :+

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljfsipke
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xC5WtPaf2aM0ye5ViTZQpHahZRE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1HcVzboS8bUaJjGeJbCiTWm8.png?f=user_large

:D
Jammer, via de app was het wel gelukt om in te loggen en mijn gegevens op te halen. Helaas staat mijn situatie het niet toe om aangifte te doen via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06 09:47
Ik vind het onacceptabel dat een belangrijke overheidsorganisatie niet bereikbaar is.

Vorig jaar was hetzelfde probleem.
Anno 2021 zou dit niet mogen naar mijn mening, en de belastingdienst heeft genoeg de tijd gehad om dit probleem aan te pakken afgelopen jaar of jaren. Het is niet iets nieuws.

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0w!N
Zojuist via de app de aangifte kunnen versturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik vraag me af hoeveel het zou schelen als ze HTTP2 zouden gebruiken, wat zeker voor een website met veel losse static files de load flink kan verlagen door minder verbindingen op te hoeven zetten.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvnzoest
Error Page Exception
SRVE0260E: The server cannot use the error page specified for your application to handle the Original Exception printed below.

Original Exception:
Error Message: java.lang.OutOfMemoryError: Java heap space
Error Code: 500
Target Servlet: Static File wrapper
Error Stack:
java.lang.OutOfMemoryError: Java heap space
at sun.misc.Unsafe.defineClass(Native Method)

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Wat een kneuzenclub daar zeg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9wBMNJ54zv_YpMYs3idkf8_z18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6VeLkwDREuvlvR9kpUGY5F4R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
aliberto schreef op maandag 1 maart 2021 @ 00:41:
Ik vind het onacceptabel dat een belangrijke overheidsorganisatie niet bereikbaar is.

Vorig jaar was hetzelfde probleem.
Anno 2021 zou dit niet mogen naar mijn mening, en de belastingdienst heeft genoeg de tijd gehad om dit probleem aan te pakken afgelopen jaar of jaren. Het is niet iets nieuws.
Je hebt ruim voldoende tijd om aangifte te doen. Het is niet zo dat het perse nu moet en je maar 3 dagen hebt om het te doen. Blijkbaar zijn er gewoon te veel mensen die direct bij de eerste minuut dat het mogelijk is aangifte willen doen. Liever dat de site dan niet wil dan dat je op 95% van je aangifte een foutmelding krijgt.

Stel er gaat gemiddeld het hele jaar 200GB/s doorheen. Moet er dan enorm veel geld uitgegeven worden om 100TB/s aan te kunnen ? Het zal best mogelijk zijn om half Nederland aan te kunnen, maar daar zit een prijskaartje aan. Moeten er dan miljoenen uitgeven worden om de volledige load de eerste 3 dagen aan te kunnen terwijl dat geld de rest van het jaar nutteloos is ? De eerste paar dagen is het gewoon heel druk terwijl het de rest van het jaar niet druk is. Dan heb ik liever een site die even een tijdje moelijk doet dan dat er miljoenen uitgeven worden waarbij dat bedrag 99% van de tijd zinloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
PilatuS schreef op maandag 1 maart 2021 @ 01:42:
[...]

Je hebt ruim voldoende tijd om aangifte te doen. Het is niet zo dat het perse nu moet en je maar 3 dagen hebt om het te doen. Blijkbaar zijn er gewoon te veel mensen die direct bij de eerste minuut dat het mogelijk is aangifte willen doen. Liever dat de site dan niet wil dan dat je op 95% van je aangifte een foutmelding krijgt.

Stel er gaat gemiddeld het hele jaar 200GB/s doorheen. Moet er dan enorm veel geld uitgegeven worden om 100TB/s aan te kunnen ? Het zal best mogelijk zijn om half Nederland aan te kunnen, maar daar zit een prijskaartje aan. Moeten er dan miljoenen uitgeven worden om de volledige load de eerste 3 dagen aan te kunnen terwijl dat geld de rest van het jaar nutteloos is ? De eerste paar dagen is het gewoon heel druk terwijl het de rest van het jaar niet druk is. Dan heb ik liever een site die even een tijdje moelijk doet dan dat er miljoenen uitgeven worden waarbij dat bedrag 99% van de tijd zinloos is.
Beetje automatisch opschalen van capaciteit bij drukte kost geen miljoenen hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Misschien een rare vraag, maar was benieuwd naar het volgende; Kan je de belastingdienst voor niet bereikbaarheid aansprakelijk stellen + tevens eisen dat ze hun infrastructuur op orde moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljfsipke
  • Nu online
PilatuS schreef op maandag 1 maart 2021 @ 01:42:
[...]
Liever dat de site dan niet wil dan dat je op 95% van je aangifte een foutmelding krijgt.
Jammer genoeg werd ik wel bij 80% uitgelogd tijdens mijn eerste poging, en slechts de eerste helft was opgeslagen. Dat hadden ze van mij wel mogen voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0w!N
aliberto schreef op maandag 1 maart 2021 @ 01:44:
Misschien een rare vraag, maar was benieuwd naar het volgende; Kan je de belastingdienst voor niet bereikbaarheid aansprakelijk stellen + tevens eisen dat ze hun infrastructuur op orde moeten hebben?
Wens je veel succes bij! Zoals hierboven aangegeven, er is meer dan voldoende tijd om de aangifte in te vullen ;) Denk dat je argument bij een rechter om af te dwingen weinig kans van slagen heeft..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
aliberto schreef op maandag 1 maart 2021 @ 01:44:
Want als je de eerste 2 uur dat het mogelijk is geen aangifte kan doen is dit het einde van de wereld en kost je dat 1000'en euro's per uur ? Heb even een paar dagen geduld ofzo zonder gelijk te eisen en te denken aan aansprakelijk stellen. Moet ik jou aansprakelijk stellen als ik niet binnen 23.7 minuten een antwoord krijg als ik je mail ?

Heb even geduld en doe niet zo moelijk, pffff....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
PilatuS schreef op maandag 1 maart 2021 @ 01:48:
[...]

Want als je de eerste 2 uur dat het mogelijk is geen aangifte kan doen is dit het einde van de wereld en kost je dat 1000'en euro's per uur ? Heb even een paar dagen geduld ofzo zonder gelijk te eisen en te denken aan aansprakelijk stellen. Moet ik jou aansprakelijk stellen als ik niet binnen 23.7 minuten een antwoord krijg als ik je mail ?

Heb even geduld en doe niet zo moelijk, pffff....
Ik zie het gewoon als:

Het is een jaarlijks terugkerend probleem. Ondertussen zou dit naar mijn mening niet meer mogen.
Vroeger was het telefoonnetwerk ook met de overgang van oudejaarsavond naar het Nieuwjaar overbelast. Toch werd er bereikbaarheid geëist van gebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0w!N
Zie het ook dat telefonie tevens commercieel is waar de eindgebruiker voor betaald. Dus kortom jij en ik betalen ervoor en willen gebruik maken van de dienst. Echter is het zo ook dat het in sommige gevallen essentieel word geacht. Denk daarbij aan het telefoonnummer 112. Toen die offline ging door een storing dat is een ander verhaal, dat kost levens. Het doen van een aangifte waar je maanden de tijd voor hebt is niet essentieel en of noodvoorziening omdat je vanaf minuut 1 dit wil. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
R0w!N schreef op maandag 1 maart 2021 @ 02:06:
Het doen van een aangifte waar je maanden de tijd voor hebt is niet essentieel en of noodvoorziening omdat je vanaf minuut 1 dit wil. 😉
Maar toch betalen inwoners van Nederland grof geld aan belastinggelden, dus mag je toch ook kwaliteit verwachten van de Belastingdienst en bereikbaarheid.

[ Voor 5% gewijzigd door aliberto op 01-03-2021 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 00:06
Zullen er echt nog zoveel mensen op dit moment proberen in te loggen?

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Sup4rdurt schreef op maandag 1 maart 2021 @ 02:19:
Zullen er echt nog zoveel mensen op dit moment proberen in te loggen?
Inloggen lukt me na 2,5 uur nog steeds niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 19:37

Zenix

BOE!

wimpie007 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 01:44:
[...]

Beetje automatisch opschalen van capaciteit bij drukte kost geen miljoenen hoor....
Ik denk dat het tientallen miljoenen gaat kosten. Belastingdienst heeft alles binnen overheids datacenter. Met een public cloud kan je makkelijk schalen bij piekbelasting. Maar aan je eigen datacenters en ijzer zit wel een bepaalde limiet.
Vanwege regelgeving kan de Belastingdienst daar ook geen gebruik van maken.

Wanneer ze al dat ijzer moeten kopen, dan staat het dus bijna het hele jaar niks te doen, dat lijkt mij zonde. Dus het kost wel miljoenen.

Je hebt de website, de verbindingen, maar daarachter nog honderden machines waarschijnlijk. Het is niet dat je alleen even zo'n site moet gaan zitten schalen, maar ook al die systemen inclusief de legacy zoals mainframes die erachter zitten.

Ik vind het wel erg vervelend dat je tijdens een aangifte niet verder kan gaan. Dat lijkt mij erger dan dat je even moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Er is vast meer aan de hand dan dat er op dit moment teveel mensen iets proberen.

Kan hier ook via de app nu ook nog steeds niet inloggen met DigiD.

Geen ramp overigens, wilde gewoon even weten hoeveel ik terug zou krijgen

Edit
Via de mobiele site werkt alles probleemloos gewoon

[ Voor 11% gewijzigd door TripleQ op 01-03-2021 06:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saumaran
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-06 07:04
Na een uur wachten toch maar naar bed gegaan. Inmiddels aangifte wel de deur uit gedaan. Succes iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
DutchCrownNL schreef op maandag 1 maart 2021 @ 00:02:
[...]

Blij dat ik toch maar gewacht heb tot nu om aangifte te doen :+ Fietste er zo doorheen, niks overbelasting.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:15
Wakker geworden rond 18u en kon direct inloggen & doorklikken (alle gegevens stonden er al correct in). Posten zo verdeeld dat partner uiteindelijk nog 17 euro terug krijgt en ik op -46 eindig en dus niks hoef te betalen.

Top.

Vanwaar het streven bij sommige mensen om het meteen in de eerste minuut te doen? Het is niet dat je je geld dan sneller krijgt?

Al doe ik het ook op dag één om er vanaf te zijn en het niet te vergeten :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:53
spoiler:
Kan het zijn dat je zelfs met een verzamelinkomen van 15.915 euro, 288 euro belasting moet bijbetalen? Zat deels in de bijstand en daarnaast gewerkt, uiteindelijk uit de bijstand gekomen door meer uren gekregen maar nu dus bijna 300 euro bijbetalen, voelt raar en niet lonend. Vorig jaar 15.423 jaarinkomen en toen niks hoeven bijbetalen...

[ Voor 3% gewijzigd door Ardana op 01-03-2021 10:50 . Reden: Excuus, probeerde [mo]-tags toe te voegen. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:18
President schreef op maandag 1 maart 2021 @ 07:24:
Wakker geworden rond 18u en kon direct inloggen & doorklikken (alle gegevens stonden er al correct in). Posten zo verdeeld dat partner uiteindelijk nog 17 euro terug krijgt en ik op -46 eindig en dus niks hoef te betalen.

Top.

Vanwaar het streven bij sommige mensen om het meteen in de eerste minuut te doen? Het is niet dat je je geld dan sneller krijgt?

Al doe ik het ook op dag één om er vanaf te zijn en het niet te vergeten :-P
Volgens mij ben je nog niet helemaal wakker :P maar hier was is ook voor 6 uur wakker en ook maar meteen ingevuld, vorig jaar het voorschot op hypotheekrente aftrek stop gezet dus krijg nu mooi wat terug.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:30

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Bobo221 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:03:

Bvd
Deze toets neem ik aan?
https://www.belastingdien...oor-de-inkomstenbelasting

Dan als overige werkzaamheden invullen.

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 01-03-2021 07:40 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-06 08:00
Denk dat het verstandig is om nog maar even te wachten met invullen. Ik krijg nog volop fouten op de website. En de helpers (?) geven geen tekst.
"Opslaan mislukt", dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexnauta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-12-2022
Vanacht tussen 00:00 en 1:00 geprobeerd, geen succes.
Net ingelogd 7:30, deel ingevuld, wil ik het opslaan, technisch probleem.... (Opslaan mislukt, na een volledig ingevulde aangifte is dat geen leuke melding haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik kom er nu ook niet in.
Is waarschijnlijk een tikje overbelast.

Normaliter zou ik zeggen: tijdens kantoortijd kan het beter, maarja nu met Corona iedereen thuis zit weet ik dat ook niet.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Geen enkel probleem gehad tussen 07:00 en 08;00, ligt nu ter (eind)controle bij mijn vrouw. (opgeslagen)

Huis verkocht in Juni, Huis gekocht in November, maar die stond er nog niet helemaal in. Ook ontbraken er wat gegevens m.b.t. de hypotheek daarvan.

En ik kan daardoor dus de app niet gebruiken :+

/edit

Inderdaad is ie nu stuk :P

[ Voor 10% gewijzigd door Vorkie op 01-03-2021 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvnzoest
Vanmorgen (tussen 7 en 7:30) lukte het mij om mijn aangifte te doen..
Echter wanneer ik die van mijn vrouw wou doen ging de site weer stuk inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-06 08:00
Fouten:
- connection resets
- timeouts in de helpers
- redirects naar inloggen (op achtergrond)
- opslaan mislukt

Ik zou het een dagje laten rusten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Ik denk met weemoed terug aan het offline aangifteprogramma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:11

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wat een ramp om erdoor te komen, wij hadden ons voorgenomen om voor de drukte aan te zijn.
Dus zaten gisteravond om 00:00 al klaar en ja hoor zelfs toen lag de website er al uit.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Deezers schreef op maandag 1 maart 2021 @ 07:28:
spoiler:
Kan het zijn dat je zelfs met een verzamelinkomen van 15.915 euro, 288 euro belasting moet bijbetalen? Zat deels in de bijstand en daarnaast gewerkt, uiteindelijk uit de bijstand gekomen door meer uren gekregen maar nu dus bijna 300 euro bijbetalen, voelt raar en niet lonend. Vorig jaar 15.423 jaarinkomen en toen niks hoeven bijbetalen...
Ja dat kan zeker. Met een dergelijk verzamelinkomen moet je sowieso belasting betalen ( Wel weinig ). Het punt dat je nu bij je aangifte bij moet betalen staat daar nog los van, dat geeft alleen aan dat de voorheffing blijkbaar te laag is geweest. Dat soort situaties krijg je inderdaad vooral op het moment dat je situatie in de loop van het jaar wijzigt, want het is lastig om daar in de voorheffing rekening mee te houden.

Als je de twee aangiftes naast elkaar legt zal je waarschijnlijk zien dat er niet veel verschil tussen het totaal te betalen belasting zal zitten, alleen verwacht ik nu dat de voorheffing lager geweest is ( en je dus reeds meer ontvangen hebt ).

[ Voor 12% gewijzigd door Woy op 01-03-2021 08:39 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 11:35
Vanochtend al zonder problemen ingevuld. Ik was zo klaar moet ik zeggen.

Wat me opvalt is bij de hypotheek-delen, dat de vragen die daar gesteld worden, elk jaar hetzelfde zijn. Onthoud dat dan ook even, want dan was ik er nog sneller doorheen geklikt.

Dit gaat bijvoorbeeld om begindatum en type hypotheek enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:18

Honesty

kattenneus!

spoiler:
Heb het ook weleens gehad bij de mensen die ik help maar alles goed ingevuld? Meestall zou je terug moeten krijgen als je gaat werken maar omdat je heffingskortingen per inkomen berekend worden zonder dat ze rekening met elkaar hebben gehouden kan daar verschil inzitten.
Meestal is dat wel positief maar niet altijd. Goed alles nalezen en als je nog een stukje bijstand hebt kan je het via bijzondere bijstand terugvragen.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

sorted.bits schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:43:
Vanochtend al zonder problemen ingevuld. Ik was zo klaar moet ik zeggen.

Wat me opvalt is bij de hypotheek-delen, dat de vragen die daar gesteld worden, elk jaar hetzelfde zijn. Onthoud dat dan ook even, want dan was ik er nog sneller doorheen geklikt.

Dit gaat bijvoorbeeld om begindatum en type hypotheek enzo.
Ik zal daar mee oppassen ze willen nog weleens een vraag omdraaien waardoor je bijvoorbeeld nee ipv ja invult.
Wat ik wel altijd doe is heel het jaar alles verzamelen zodat je de dag van de afgifte alles klaar ligt.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:04
G_Dragon schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:33:
Wat een ramp om erdoor te komen, wij hadden ons voorgenomen om voor de drukte aan te zijn.
Dus zaten gisteravond om 00:00 al klaar en ja hoor zelfs toen lag de website er al uit.
Toch zijn er nu al 51.000 je voor geweest :P

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Morpheusk schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:49:
[...]

Toch zijn er nu al 51.000 je voor geweest :P
Haha hoe dan :P
Kon pas vanaf 00:00

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:04
G_Dragon schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:50:
[...]

Haha hoe dan :P
Kon pas vanaf 00:00
Tussen 0.00 en nu bedoelde ik daarmee.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Hier om zeven uur ook zonder problemen in kunnen vullen versturen doe ik altijd na een week of 2 zodat ik uitsluit dat ik iets vergeet

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Morpheusk schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:51:
[...]

Tussen 0.00 en nu bedoelde ik daarmee.
Ah zo :P
We blijven proberen *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 20:29

MeltedForest

Lenny-t

Mijn mening: wat is dat toch dat er mensen om 00:00 klaar zitten om aangifte te doen. Ga lekker slapen denk ik dan :P
Overigens heb ik mijn jaaropgaaf nog niet binnen, dus aangifte doen komt over een paar weken wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

G_Dragon schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:33:
Tip voor volgend jaar: Het eerste moment waarop het kan ben je zeker dat er tienduizenden mensen het proberen. Beter om 'na de drukte' gewoon de volgende dag het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

fsfikke schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:58:
[...]

Tip voor volgend jaar: Het eerste moment waarop het kan ben je zeker dat er tienduizenden mensen het proberen. Beter om 'na de drukte' gewoon de volgende dag het te doen.
Precies daarom ben ik nu ook bezig om er doorheen te komen :).
Maar blijf me verbazen hoe zo'n groot bedrijf zo makkelijk elk jaar weer plat kan liggen, alsof ze niet leren en upgraden om dit te voorkomen in de toekomst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 21:49
G_Dragon schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:00:
[...]

Maar blijf me verbazen hoe zo'n groot bedrijf zo makkelijk elk jaar weer plat kan liggen, alsof ze niet leren en upgraden om dit te voorkomen in de toekomst.
Waarom zouden ze? Het is niet zo dat je naar de concurrent kan gaan als het niet lukt. Je moet later toch terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:53
Honesty schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:46:
[...]

Heb het ook weleens gehad bij de mensen die ik help maar alles goed ingevuld? Normaal zou je terug moeten krijgen maar omdat je heffingskortingen per inkomen berekend worden zonder dat ze rekening met elkaar hebben gehouden kan daar verschil inzitten. Meestal is dat wel positief maar niet altijd. Goed alles nalezen en als je nog een stukje bijstand hebt kan je het via bijzondere bijstand terugvragen.
Nee ik ben er nu uit gelukkig. Verzamelinkomen is gebaseerd op twee delen in aangifte: inkomen uit arbeid en uitkering. Doordat ze vorig jaar nagenoeg gelijk blijven met het jaar daarvoor is het vreemd om nu te moeten bijbetalen (+492 verschil in verzamelinkomen), en wat de arbeidskorting hier nu aan heeft bijgedragen zie ik nog niet. Maar als inderdaad blijkt dat de heffing bij werkgever te laag is geweest (stond wel aan) heb ik daar geen moeite mee want je moet uiteindelijk toch altijd belasting betalen. Zal daar sowieso even een bericht aan sturen om het voor volgend jaar te voorkomen. Nu komt het over als niet lonend om uit de uitkering te geraken en heb verder geen aftrekposten.

Als de site het weer doet zal ik even kijken hoeveel verschil er precies zit tussen de betalen belasting in 2020 en 2019.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:00
G_Dragon schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:00:
[...]

Precies daarom ben ik nu ook bezig om er doorheen te komen :).
Je gaat toch niet voor die ene piek in het jaar (omdat iedereen persé op 1 maart aangifte wil doen) je systemen aanpassen? Dit is een ingecalculeerd risico. Ze doen alles aan spreiding (het maakt niet uit voor wanneer je je geld hebt, als je maar voor 1 mei aangifte doet). Helaas denkt de gemiddelde NLer dat hoe sneller aangifte, hoe sneller geld terug. Dat is dus helemaal niet zo.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Deezers schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:04:
[...]
Maar als inderdaad blijkt dat de heffing bij werkgever te laag is geweest (stond wel aan)
De voorheffingen die een werkgever inhoud zijn gebaseerd op tabellen van de overheid. Die zijn echter opgesteld aan de hand van een volledig jaar in dienst. Die houdt dus ook rekening met een volledig jaar inkomen voor de arbeidskorting. Aangezien jouw arbeidskorting lager uitvalt doordat je niet een volledig jaar arbeidsinkomen hebt gehad heeft dat onder andere invloed op de arbeidskorting, maar ook voorheffing voor vakantiegeld kan een mismatch hebben daardoor ( https://www.belastingdien...tabel-arbeidskorting-2020 )

[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 01-03-2021 09:22 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 15:33
Op de site van de belastingdienst geven ze zelf al aan:

Technische problemen met inloggen
Mijn Belastingdienst is op dit moment niet beschikbaar.

We zoeken naar een oplossing en informeren u over de voortgang.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-06 21:50
aliberto schreef op maandag 1 maart 2021 @ 01:54:
[...]

Ik zie het gewoon als:

Het is een jaarlijks terugkerend probleem. Ondertussen zou dit naar mijn mening niet meer mogen.
Vroeger was het telefoonnetwerk ook met de overgang van oudejaarsavond naar het Nieuwjaar overbelast. Toch werd er bereikbaarheid geëist van gebruikers.
Dat de site even plat ligt, is geen probleem maar een ongemak. Na vandaag zijn er nog 60 dagen waarop je de aangifte mag indienen. En mocht je in de bijzondere situatie zitten dat dat je echt niet lukt omdat je komende dagen écht geen tijd hebt voor de aangifte, dan kun je uitstel aanvragen.
Of je had met je vooruitziende blik dat aangifte doen op de eerste dag dat het kan digitaal wel eens moeilijk verloopt alvast een papieren belastingformulier kunnen aanvragen. Dan kon je nu lekker met je pen en rekenmachine aan de slag en straks een wandeling maken om je aangifte te versturen.

Dat telefonie plat ligt waardoor hulpdiensten niet of nauwelijks bereikbaar zijn, is wel een acuut probleem. Dat vergroot direct menselijk leed en kan zelfs tot dodelijke slachtoffers leiden.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Door een storing kunnen uw gegevens niet worden opgehaald. Probeer het later nog eens. U bent uitgelogd en gaat terug naar www.belastingdienst.nl.
Zeg gewoon dat je als Belastingdienst/website/pagina overbelast zijn.
Wel geinig, elk jaar het zelfde liedje met hun in de eerste week van maart....

Probeer het ergens in de loop van maart wel nogmaals :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 10:16
In plaats dat ze laten zien hoe druk het is (iets van nog zoveel wachtenden voor u, een wachtrij of gewoon laten zien hoeveel plekken er zijn en bezet zijn), nee ze laten je half inloggen, maar dan knalt het 3 seconden later er alsnog uit. Wat ga je krijgen? Mensen die achter elkaar blijven proberen om in te loggen om toch verder te komen. Gevolg heel veel requests die het alleen maar erger maken. Kun je beter mensen ingelogd houden en aangeven hoelang het nog duurt voordat ze aan de beurt zijn of iets dergelijks.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Ik was er net even doorheen, alles ingevuld, crashed hij op het eind.
Nu kom ik helemaal niet meer op de website :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

spoiler:
Jup, zelfde meegemaakt, maar dan met wajong. Had eindelijk werk, kreeg loon (ongeveer net zoveel als dat ik daarvoor aan wajong kreeg), daarnaast aanvulling uit de wajong ..... aanslag van +/- €350 :/ Onder de streep had ik, vanuit financieel oogpunt, net zo goed thuis kunnen blijven zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 01-03-2021 09:58 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:37
Martinusz schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:36:
Gevolg heel veel requests die het alleen maar erger maken. Kun je beter mensen ingelogd houden en aangeven hoelang het nog duurt voordat ze aan de beurt zijn of iets dergelijks.
En heel veel onnodige geldverspilling:
DigiD: 0,14 euro per succesvolle authenticatie, exclusief btw
https://www.logius.nl/onz...-met-logius/doorbelasting

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 926313

Ik heb nog geen aangiftebrief ontvangen.
Hopelijk ontvang ik er ook geen, zodat ik vrijwillig kan kiezen of ik aangifte doe.
Door immigratie maar deels belastingplichtig, dus hoop gedoe met m-formulier.
Hierbij weet je pas na maanden of je moet bijbetalen of geld terug krijgt.
Te ingewikkeld om zelf in te vullen (vind ik)
En de opbrengst is waarschijnlijk lager dan het laten invullen mij kost. (Misschien zelfs geen opbrengst maar toeslag...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 926313 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:25:
Ik heb nog geen aangiftebrief ontvangen.
Hopelijk ontvang ik er ook geen, zodat ik vrijwillig kan kiezen of ik aangifte doe.toeslag...)
Zo werkt het natuurlijk niet helemaal, ook zonder brief kan je aangifte moeten doen.
Als na het invullen blijkt dat u € 48 of meer moet betalen, dan bent u verplicht om aangifte te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 926313

fsfikke schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:28:
[...]

Zo werkt het natuurlijk niet helemaal, ook zonder brief kan je aangifte moeten doen.

[...]
Bij M formulier werkt anders, je ziet de uitkomst namelijk niet.
Je stuurt alles op. (Het is letterlijk een papieren boekwerk dat je moet invullen i.p.v. website)
En dan na maanden krijg je opeens reactie met de uitkomst.

Ik kan wel alles invullen op papier, maar dan weet ik nog niet of ik > 48 euro moet betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 926313 op 01-03-2021 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
G_Dragon schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:49:
Ik was er net even doorheen, alles ingevuld, crashed hij op het eind.
Nu kom ik helemaal niet meer op de website :P
Haha hier hetzelfde, verdeling gemaakt, wil naar overzicht gaan -> crash
Nu kom ik er ook niet meer in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Martinusz schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:35:
[...]

Ik kon nu na 20 min proberen weer op de site, alleen kan nog niet inloggen!
Maar scheelt dat ik op mijn werk met 2 schermen werk, heb hem gewoon openstaan tot ik erin kom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 926313 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:35:
[...]

Bij M formulier werkt anders, je ziet de uitkomst namelijk niet.
Je stuurt alles op. (Het is letterlijk een papieren boekwerk dat je moet invullen i.p.v. website)
En dan na maanden krijg je opeens reactie met de uitkomst.
Blij dat PwC dat altijd voor mij heeft gedaan :p
Ik kan wel alles invullen op papier, maar dan weet ik nog niet of ik > 48 euro moet betalen.
Maar dat verandert nog niet je verplichting om aangifte te doen mocht je meer dan €48 moeten betalen.

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 01-03-2021 10:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-06 13:16
Tja, hoe moeilijk is het om even geduld op te brengen.
Ja ik wil hem vandaag ook het liefst de deur uit hebben, maar als dat morgen of woensdag zal zijn is het ook goed.
Constant F5'en heeft geen zin en maakt de kans op fouten in het systeem alleen maar groter, want wie zegt dat je aangifte 100% goed door komt in dit brakke systeem?

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik had trouwens nog wel een vraag over deze vraag:

Bedrag eigenwoningschuld op het moment van verkoop van de woning die uw hoofdverblijf was?

Wij hebben dus begin januari overdracht gehad van oude huis, welk bedrag zijn ze hier naar op zoek?
Het openstaande hypotheekbedrag op dat moment van de oude woning?
Of gewoon simpel heb je het huis verkocht met overwaarde ja/nee? (wij hadden overwaarde dus schuld was 0 bij verkoop?)

Edit: de helptekst(en) doen het niet, dus zie ook geen uitleg :P

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 01-03-2021 10:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05:11
Elk jaar weer hetzelfde liedje. Ik snap nooit zo goed waarom je perse vandaag of deze week aangifte zou moeten doen. Ik kijk volgende week wel een keer.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Martinusz schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:35:
[...]

Done! :)
Krijg veel geld terug _/-\o_ *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ingevuld, kan alleen niet opslaan en ondertekenen dus dat komt dan wel.
Geen cent betalen of terug... zowel *O* als -O- aangezien ik aardig wat medicatie heb moeten betalen die totaal niet vergoed werden en ik meende dat je een deel kon terugkrijgen via de belasting. Gaat dit om een bedrag van 388 euro of hoger... ja en daar kom ik net niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:31
Mrjraider schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:56:
Ingevuld, kan alleen niet opslaan en ondertekenen dus dat komt dan wel.
Geen cent betalen of terug... zowel *O* als -O- aangezien ik aardig wat medicatie heb moeten betalen die totaal niet vergoed werden en ik meende dat je een deel kon terugkrijgen via de belasting. Gaat dit om een bedrag van 388 euro of hoger... ja en daar kom ik net niet aan...
Klopt, die drempel is telkens hoger geworden.
Kon ik een paar jaar geleden nog mijn lenzen plus vloeistoffen opgeven, is dit nu qua drempel te laag en volgens mij zijn hulpmiddelen voor zicht niet eens meer op te geven.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Martinusz schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:44:
Ik had trouwens nog wel een vraag over deze vraag:

Bedrag eigenwoningschuld op het moment van verkoop van de woning die uw hoofdverblijf was?

Wij hebben dus begin januari overdracht gehad van oude huis, welk bedrag zijn ze hier naar op zoek?
Het openstaande hypotheekbedrag op dat moment van de oude woning?
Of gewoon simpel heb je het huis verkocht met overwaarde ja/nee? (wij hadden overwaarde dus schuld was 0 bij verkoop?)

Edit: de helptekst(en) doen het niet, dus zie ook geen uitleg :P
Helptekst inmiddels werkend:
Vul de schuld in van uw verkochte woning. Het gaat om de hoogte van de schuld op uw verkochte woning, op de verkoopdatum. Met de verkoopdatum bedoelen we de datum waarop de overdracht bij de notaris is vastgelegd. Hebt u ook een schuld op een andere woning? Tel deze schuld dan niet mee.

Hebt u de woning niet verkocht, maar verhuurd voor een hoger bedrag dan de kamerverhuurvrijstelling? En hebt u een eigenwoningschuld? Vul hier dan niets in.

Bent u gescheiden of uit elkaar gegaan en neemt uw (vroegere) fiscale partner een deel van de woning over? Vul hier dan de schuld in van het overgenomen deel van de woning.

Bent u in 2020 gescheiden en niet het hele jaar fiscale partners? Vul dan alleen uw deel van de schuld in.
Maar mij nog steeds niet duidelijk :) is dit 0 wanneer je met overwaarde hebt verkocht?
Of bedoelen ze openstaande hypotheekschuld van die woning op dat moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 00:09
Uiteindelijk is dat natuurlijk vooral een manier om de kosten voor de DigiD infrastructuur door te belasten aan de gebruikers van die infrastructuur, in plaats van centraal te bekostigen. Het is niet alsof bij elke logingpoging nu € 0.14 uit de schatkist gaat, er wordt slechts wat verplaatst tussen de rekening van de Belastingdienst en Logius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:37
hostname schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:14:
[...]

Uiteindelijk is dat natuurlijk vooral een manier om de kosten voor de DigiD infrastructuur door te belasten aan de gebruikers van die infrastructuur, in plaats van centraal te bekostigen. Het is niet alsof bij elke logingpoging nu € 0.14 uit de schatkist gaat, er wordt slechts wat verplaatst tussen de rekening van de Belastingdienst en Logius.
Vanzelfsprekend, maar elk dataverkeer dat je kan voorkomen bespaard de overheid als geheel geld.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Let op:
Het nodeloos vragen maar de status van een mogelijk inning of uitbetaling is niet nodig en derhalve offtopic