'Ja klopt, maar er zijn mensen die zo denken. Maar ik gebruikte gisteren als voorbeeld al, hoeveel marokaanse of turkse gezinnen tolereren een blanke christenen of ongelovige als vriend van hun turkse of marokaanse dochter? Ook zeer weinig. Hoevaak heb jij bruiloften gezien waar een blank iemand trouwde met een marokaan of turk?'
@
dennis_rsb Als ik me niet vergis komt bovenstaand stukje van jou, laat mensen lekker zelf weten waar ze mee willen trouwen. Het klinkt bijna alsof het een vereiste moet zijn. En nee, de oorzaak van dit probleem is niet de islam. Dat is cultuur. Die twee dingen worden vaak als hetzelfde gezien en door elkaar gehaald. Dit merk ik ook bij de FvD(en ook PVV), maar dat begrijp ik volkomen. Mensen die minder kennis over iets hebben maken eenmaal meer fouten op dat gebied.
Dan moeten we nu niet gaan hekelen op de cultuur mbt jouw voorbeeld. Als een cultuur zo is, dan moet je dat maar accepteren. Zeggen dat men moet aanpassen aan de Nederlandse cultuur is niet verplicht. Immers de FvD (en de PVV) zeggen nadrukkelijk dat als jij je gewoon aan de wet houdt en geen 'overlast' veroorzaakt, je kan doen en vinden wat je maar kunt.
Integratie van de jongeren die hier geboren zijn, maar wel een ander komaf hebben ben ik altijd heel simpel in. Die moeten niet integreren, ze zijn hier geboren en getogen. Willen die mensen een compleet andere cultuur aanhangen of culturen combineren, is dat volledig hun eigen keus.
Ik merk dat ook als ik in een winkel loop met vrienden, dat zij zich ook erg storen dat bijvoorbeeld twee mensen in een andere taal met elkaar praten. Waar bemoei jij je mee denk ik dan, het is hun gesprek. Jij hoeft totaal niet te weten waar zij het over hebben, dat is niet relevant. Daarentegen, ik vind dat zelfs erg eng als je je daaraan stoort.
Wat ik probeer te zeggen, leef en laat leven. Bevolkingsgroepen (en hun culturen) kunnen prima samen wonen met elkaar zonder elkaar de hersenen in te slaan. Ook al lijkt het alsof de FvD daar anders over denkt. Normen en waarden liggen voor iedereen anders en deze dien je ook van elkaar te respecteren. Zolang het maar niet aanleidt tot geweld of haatzaaiing.
Edit: Ik erger me trouwens enorm aan het feit dat FvD strengere straffen wilt inlassen, we zien in Amerika waar dat toe leidt. Pak de problemen nou bij de kern aan in plaats van te denken dat je door middel van straffen mensen hun gedrag verandert. Genoeg experimenten en onderzoeken (zelfs met dieren) waaruit bleek dat het tegenovergestelde waar is.
Vind het dan ook een kwalijke zaak dat Rutte zegt van: 'Nee ik ga me niet in die jongens verplaatsen, ik doe er helemaal niks mee. Aanpakken'. Je kan ook geen mooi gazon maken als je van het onkruid alleen het bovenste deel afsnoeit, dat blijft bestaan.
[
Voor 12% gewijzigd door
RazorMaron op 09-02-2021 14:39
]
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.