Het probleem met dit argument is dat het een whataboutisme is. Het is niet zo belangrijk of bij Turken of Marokkanen hetzelfde gedacht wordt, want dat gaat niet over de inhoud. Het is een racistische gedachte, en hoewel je best kan constateren dat dat nog heel normaal is, de conclusie is dat racisme nog steeds te normaal is, en dat je moet oppassen dat je het niet normaliseert door het te bagatelliseren, of te denken "ach als een ander het toch ook doet..".dennis_rsb schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:06:
[...]
Ja klopt, maar er zijn mensen die zo denken. Maar ik gebruikte gisteren als voorbeeld al, hoeveel marokaanse of turkse gezinnen tolereren een blanke christenen of ongelovige als vriend van hun turkse of marokaanse dochter? Ook zeer weinig. Hoevaak heb jij bruiloften gezien waar een blank iemand trouwde met een marokaan of turk?
Het is geen onzin, ik rond gewoon anders af. Hij kiest z'n woorden wat dat betreft zorgvuldig.Dit is echt onzin, hij heeft alleen wel eens gepraat over een homeopatische verdunning van de westerse wereld. En dat ging niet over ras, dat ging over culturen. En daar heeft hij gewoon gelijk in, als je nu in Amsterdam kijkt is Amsterdam ook anders dan Amsterdam net na de oorlog.
https://www.ad.nl/politie...en-heel-precies~ace08960/
Nee, echt aardig is dat inderdaad niet. Maar ik begrijp niet dat je zulk racisme goedpraat? Het is niet "niet echt aardig", het is racistisch. En racistisch = fout, zo simpel is het dan ook wel weer. Het is zo fout dat onze grondwet ermee begint. Dat moet je imho niet wegzetten als "onaardig", het is kwaadaardig en we hebben dat al een paar keer op de meeste gruwelijke manieren fout zien gaan.[...]
Ik heb Baudet nergens horen zeggen dat hij er straffen op zou zetten. Maar Baudet zou (als voorbeeld) gewoon het recht mogen hebben om te zeggen dat zijn dochter niet met een neger mag thuiskomen. Echt aardig is het niet.
Jij bent niet de media; je trekt alles in twijfel omdat het van de media komt. De media claimt die dingen te zien/horen.[...]
Ik was er niet bij, maar ik heb uit baudets mond nog nooit extreme of foute dingen gehoord. En ik heb veel video's van hem gezien.
Laat je niet wegjagen, er zijn genoeg mensen die inhoudelijki willen discussieren zonder het op de man te spelen.En beste mensen, dit is het laatste wat ik er nu over gezegd heb. Vooringenomenheid van veel mensen kan ik ook niets aan doen.En anders kun je Baudet ook een mailtje sturen en vragen stellen en dan zeggen dat hij eerlijk moet antwoorden op de vragen.
Saved by the buoyancy of citrus