Ik heb ook een zending onderweg die niet goed lijkt te gaan. Ik heb sinds gisteren een zending met een voor mij onbekend tracking nummer in mijn postnl app staan (nog geen betaalverzoek) met als afzender IMEC. Ik heb het nummer ingevuld op de site van postnl en kreeg te zien dat het gaat om een zending waarvoor inklaringskosten betaald moeten worden. Ik heb tot 28 juli om te betalen maar tot op heden (23 juli) heeft postnl de zending nog niet ontvangen.
Wanneer ik de factuur open zie ik dat het gaat om "EXTRUDER" afkomstig uit het Verenigd Koninkrijk met een waarde van €1,82. Nou heb ik een extruder besteld uit China via ebay (+btw betaald) en een onderdeel voor een extruder uit China via Ali (+btw betaald). Beide hebben een hogere waarde dan €1,82 dus ik kan aan de waarde niet zien of het om een van die 2 gaat. Ik heb niets besteld wat afkomstig zou moeten zijn uit UK.
Het bijzondere is dat er IOSS in mijn adres (op de factuur van postnl) staat, dus zeer waarschijnlijk staat er wel degelijk een IOSS nummer op het verzendlabel maar heeft postnl het niet (willen) herkennen. Ik heb daarom gebeld met postnl om te vragen hoe dit zit. De dame die ik aan de lijn kreeg (die overigens bijzonder slecht te verstaan was, was dat bij jullie ook?) gaf aan dat er waarschijnlijk een fout gemaakt was bij postnl. Ik vroeg of ze dit kon herstellen maar ze kon niets in het systeem aanpassen. Ik heb daarop gevraagd of ik kon worden doorverbonden met iemand die dat wel kon maar dat zou op dat moment niet mogelijk zijn. Ik moest maar gewoon betalen en hopen dat ik het geld terug krijg.
Daar kom ik helaas niet verder mee. Ik ga op een later moment nog eens bellen misschien krijg ik dan iemand aan de lijn die wel goed te verstaan is, dat communiceert een stuk makkelijker.
Update 1
Ik zie nu dat de extruder een tussenstop heeft gemaakt in UK maar sinds 21-7 in Nederland zou zijn met de volgende melding:
2021-07-21 13:06 NL, In Customs-Your item has been presented to Customs on 2021-07-21 13:06:00 for assessment. More information will be available once the assessment is complete.
2021-07-21 13:05 NL, In Transit-Arrival at Inward Office of Exchange Damaged Due To Packing Problem
Update 2
Ik heb ebay ook maar eens om opheldering gevraagd.
Update 3
Via twitter krijg ik onderstaande reactie van postnl:
Dat zou kunnen inderdaad. Echter is het systeem helemaal nieuw en kan het voorkomen dat het pakketje dus niet geheel soepel verwerkt wordt.
Als je inklaringskosten moet betalen kan je na betalen via
http://postnl.nl/bezwaar bezwaar indienen. Dit zal dan verder met je worden afgehandeld. Het is niet mogelijk om dit nu vooraf aan te geven.
Sorry voor het ongemak.
[
Voor 20% gewijzigd door
sjirafje op 23-07-2021 16:51
]
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn