• FransOvk
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15:16
Is er iets an de hand met de day ahead prijzen voor NL. Ik krijg op het transparency platform van entso-e en via Energy-Charts API voor vandaag 30-06-2026 geen prijzen binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLgxb8sEoiYNu6kyfKBUek_l4mQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hhh6pTTt8HNSu5xGLIVpknkx.jpg?f=fotoalbum_large

• clodders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:04
FransOvk schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:49:
Is er iets an de hand met de day ahead prijzen voor NL. Ik krijg op het transparency platform van entso-e en via Energy-Charts API voor vandaag 30-06-2026 geen prijzen binnen.

[Afbeelding]
Op https://dynamische-energieprijzen.nl/actuele-energieprijzen/ alsmede bij ANWB https://www.anwb.nl/energie/actuele-tarieven zie ik de prijzen voor morgen. D

Huis A++, Nibe-F2040-8 + VVM 320 + RMU40, 23 sunpower, SolarEdge Home Hub 3-fase 8kW met Home Back-up interface, 23 kWh SolarEdge batterij, vrijstaand woonhuis bj.1986, verbruik 6.000 kWh, gasloos vanaf 2018.

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:45

Aardedraadje

Met kabelschoen

[Afbeelding]
Entso-e doet wel vaker raar. API is niet heel stabiel.
Bij Nord Pool zijn de prijzen in te zien.

• Sandburd
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

[Afbeelding]
Voor zowel de 30e als de 1ste zijn er (nog) geen prijzen. Heb even een support ticket ingeschoten, eens kijken wat ze doen. Vorige keer bleek het een probleem met een data leverancier en werd het vrij snel gefixed met terugwerkende kracht
edit:
Weer een data provider issue, ze hebben de provider op de hoogte gebracht en gevraagd de data opnieuw aan te gaan leveren. Zou dus opgelost moeten gaan worden

[ Voor 10% gewijzigd door Sandburd op 30-06-2026 16:30 ]

• Ignite60
  • Registratie: December 2018
  • Niet online
Gameboy schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:59:
[...]

Even een zijspoor als dat mag, maar ik heb moeite om deze opbrengst te geloven :X Een optimale ligigng/orientatie (zuid, geen schaduw) levert ongeveer 0,85 - 0,9 kWh/jaar*Wp op, dus naar verwachting rond de 2400 kWh per jaar met 2700 Wp.

Heb je gegevens om dit te staven? En/of zijn er hier eventueel anderen met (kennis van) een PV installatie die ruim 1,1 kWh/jaar*Wp haalt?

Als het andersom zou zijn (2700 kWh jaaropbrengst met 3000 Wp op zuid zonder schaduw), dan zou het realistisch zijn...

Maar goed, nu weer on-topic...
Hoi,

Ik heb het hier ook even nagekeken, en als ik de opbrengsten van 2020 t/m 2025 bij elkaar optel en deel door de 3300 Wp die hier op het dak ligt, is ons gemiddelde over die 5 jaar 1,055 kWh/jaar*Wp

• Deldenaar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:26
Men kan zeggen wat ie wil van Frank Energie maar de bonus van 145 Euro voor dynamisch stroom van 1 jaar binnen 2 weken na beëindigen abo al uitbetaald krijgen krijg ik toch weer prikkels, ben dus benieuwd wanneer ik weer van zo'n mooie aanbieding weer gebruik kan maken?

Want dit is niet verkeerd vooral niet voor klanten zonder pv of met maar een paar panelen

• workzone
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 21:25
Gameboy schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:05:
[...]

weet bijvoorbeeld dat de data uit mijn PV omvormer iets te optimistisch is, en rond de 2% - 3% te veel opwek rapporteert. Ik gebruik daarom een MID kWh meter om de "echte" vermogen- en energie-waardes in HomeAssistant te krijgen.
Veel omvormers meten de opbrengst aan de DC kant, en vergeten daarbij de omvormer verliezen en eigen verbruik to compenseren.

MP II 5000 | 25kWh LFP | Solar 5.4kWp Oost / 1.2kWp Zuid / 1.7kWp West / 0.6kWp Noord | L/L & Cascading L/W WP | Tubbergen

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
firecaps30 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 09:27:
Bereken ik de prijs van NextEnergy met de Zonnebonus van 50% tussen 06:00 en 22:00 zo goed?

Per 1-1-2027 en buiten salderen is het simpel: Marktprijs x 1.5 = teruglevertarief

Binnen salderen:
((Marktprijs x 1.5) + energiebelasting ex. btw) x 1.21 = teruglevertarief

Of moet ik over de marktprijs x 1.5 geen btw rekenen? Dus (Marktprijs x 1.5) + energiebelasting incl. btw = teruglevertarief?

Kan nergens een grafiek of tabel vinden in de app van NextEnergy en ook de voorwaarden word ik niet veel wijzer uit.
Is er iemand die bij NextEnergy zit en dit kan vertellen? In de app zie ik alleen het levertarief.
Pagina: 1 ... 340 341 Laatste

Let op:
Lees aub eerst de Topic Start voor je een vraag stelt. Onder Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic. staat een rekentool. Kom je er dan niet uit? Stel je vraag!

De energiemarkt is nu turbulent, dit topic is geen generieke chat hierover. Dit topic is strikt voor Day Ahead prijzen, aanbieders en ervaringen. Niet hoe je je P1-poort koppelt aan je domotica zodat je thuisaccu optimaal presteert.

Kijk bij uurprijzen goed of ze wel inclusief alle belastingen zijn, dat voorkomt teleurstellingen.
Zie ook de topic FAQ voor meer daarover en andere valkuilen.

Het vragen naar en aanbieden van referral codes is niet toegestaan. Zie ook de huisregels