Ohja das waar ook. Je hebt gelijk iddGameboy schreef op maandag 7 september 2026 @ 19:13:
[...]
Zeker wel! Ik heb eerst Tibber gehad en nu Zonneplan. Bij beiden krijg je BTW terug, over *al* je teruglevering...ook als je meer teruglevert dan importeert...
Vanwaar de overstap, puur uit interesse omdat ik ook heb getwijfeld over die twee?Gameboy schreef op maandag 7 september 2026 @ 19:13:
[...]
Zeker wel! Ik heb eerst Tibber gehad en nu Zonneplan. Bij beiden krijg je BTW terug, over *al* je teruglevering...ook als je meer teruglevert dan importeert...
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Tibbers is anders gaan salderen door niet meer de inkoopkosten ook te vergoeden bij teruglevering. Toen ze dat invoerden zijn veel mensen overgestapt.THE_BASE schreef op maandag 7 september 2026 @ 19:44:
[...]
Vanwaar de overstap, puur uit interesse omdat ik ook heb getwijfeld over die twee?
Helder. Voor 2027 dus niet relevant, maar ik vond Zonneplan met alles prettiger dan Tibber van wat ik heb gemerkt en getest.bilgy_no1 schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:08:
[...]
Tibbers is anders gaan salderen door niet meer de inkoopkosten ook te vergoeden bij teruglevering. Toen ze dat invoerden zijn veel mensen overgestapt.
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Tuurlijk wel. Je bent in de war gebracht door 'salderen', maar dat is wellicht niet de goede woordkeuze geweest.THE_BASE schreef op maandag 7 september 2026 @ 22:23:
[...]
Helder. Voor 2027 dus niet relevant, maar ik vond Zonneplan met alles prettiger dan Tibber van wat ik heb gemerkt en getest.
Voor elke kWh die je via tibber terug levert krijg je geen inkoopvergoeding (hetzelfde als je voor elke kWh afname betaald)
Bij ZP vooralsnog wel, + 10% op de EPEX prijs bij daglicht.
7x 410 pw 15° op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A 4.2 kWh wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming
Toentertijd waren Tibber en ZP eigenlijk gelijkwaardig. Maar omdat mijn zonnepanelen door Zonneplan zijn aangelegd, wilde ik hun Powerplay voor zonnepanelen eens proberen toen die werd geintroduceerd..THE_BASE schreef op maandag 7 september 2026 @ 19:44:
[...]
Vanwaar de overstap, puur uit interesse omdat ik ook heb getwijfeld over die twee?
Dat werkt, maar zet niet echt zoden aan de dijk, dus dat is niet een must voor mij. Ik kan mijn omvormer (rebranded SAJ R5) ook via Modbus aansturen vanuit HA en dat gaat meer dan prima.
Nu heeft Tibber enige tijd geleden de inkoopvergoeding voor teruglevering er effectief afgehaald (ze rekenen nu verkoopkosten voor export die even hoog zijn als hun inkoopvergoeding, netto krijg je 0 handling-fee voor je export dus), en heeft Zonneplan 10% Zonnebonus (dat was beiden nog niet het geval ten tijde mijn overstap), dus nu is ZP voor mij hoe dan ook de betere keuze, ongeacht of ik ZP's Powerplay blijf gebruiken of niet.
Weheat BB P60 | 6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy 5 kWh
Helder. Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik heb zonnepanelen van Goodwe, dus geen Powerplay en ook bij geen andere partij aan te sturen. Maar dat interesseert me ook niet zoveel.Gameboy schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 08:23:
[...]
Toentertijd waren Tibber en ZP eigenlijk gelijkwaardig. Maar omdat mijn zonnepanelen door Zonneplan zijn aangelegd, wilde ik hun Powerplay voor zonnepanelen eens proberen toen die werd geintroduceerd..
Dat werkt, maar zet niet echt zoden aan de dijk, dus dat is niet een must voor mij. Ik kan mijn omvormer (rebranded SAJ R5) ook via Modbus aansturen vanuit HA en dat gaat meer dan prima.
Nu heeft Tibber enige tijd geleden de inkoopvergoeding voor teruglevering er effectief afgehaald (ze rekenen nu verkoopkosten voor export die even hoog zijn als hun inkoopvergoeding, netto krijg je 0 handling-fee voor je export dus), en heeft Zonneplan 10% Zonnebonus (dat was beiden nog niet het geval ten tijde mijn overstap), dus nu is ZP voor mij hoe dan ook de beter keuze, ongeacht of ik ZP's Powerplay blijf gebruiken of niet.
Voor mij is het van belang dat ik een goed werkende app heb met duidelijke inzage in de meest voordelige uren en een fijne klantenservice. Die vond ik bij Zonneplan. Ik denk dat zij het inmiddels beter voor elkaar hebben dan Tibber, maar dat is een gevoel.
Bij Tibber had ik wel cashback en betere aansturing laadpaal en auto, maar daar moet ik een Pulse kopen terwijl ik bij Zonneplan een Connect gratis in bruikleen krijg. Potato, potato dus.
Indeed. Die 10% Zonnebonus geldt ook over de 2 ct/kWh inkoopvergoeding die je ontvangt voor je export, dus zelfs bij EPEX prijzen van 0 ct/kWh krijg je bij ZP al 2,2 ct/kWh voor je export, bij Tibber 0.THE_BASE schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 08:31:
[...]
Helder. Dank voor je uitgebreide antwoord. Ik heb zonnepanelen van Goodwe, dus geen Powerplay en ook bij geen andere partij aan te sturen. Maar dat interesseert me ook niet zoveel.
Voor mij is het van belang dat ik een goed werkende app heb met duidelijke inzage in de meest voordelige uren en een fijne klantenservice. Die vond ik bij Zonneplan. Ik denk dat zij het inmiddels beter voor elkaar hebben dan Tibber, maar dat is een gevoel.
Bij Tibber had ik wel cashback en betere aansturing laadpaal en auto, maar daar moet ik een Pulse kopen terwijl ik bij Zonneplan een Connect gratis in bruikleen krijg. Potato, potato dus.
En aangezien er 's zomers overdag nogal wat uren zijn met EPEX prijzen van (rond de) 0 ct/kWh, is dat mooi meegenomen.
Ik heb overigens de Tibber Pulse gekocht van mijn welkomstbonus (refer-a-friend), die om onduidelijke redenen ook nog eens verdubbeld was. Gratis en voor niets dus
Weheat BB P60 | 6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy 5 kWh
Zo, de bezemwagen is langs geweest,
Als je voordat je op 'Verzenden’ klikt je post nog één keer naleest en er staat iets in over legionella, (S)COP, onderhoud aan gasketels of andere "interessante" offtopic informatie waar niemand in dit topic op zit te wachten: doe me een lol en druk gewoon niet op ‘Verzenden’.
We hebben een heel subforum waar je die paradepaardjes kunt laten galopperen. Hier hebben we het over Day-Ahead-prijzen.
Als je voordat je op 'Verzenden’ klikt je post nog één keer naleest en er staat iets in over legionella, (S)COP, onderhoud aan gasketels of andere "interessante" offtopic informatie waar niemand in dit topic op zit te wachten: doe me een lol en druk gewoon niet op ‘Verzenden’.
We hebben een heel subforum waar je die paradepaardjes kunt laten galopperen. Hier hebben we het over Day-Ahead-prijzen.
Ik gebruik sinds een aantal maanden de ENTSO-E Api in Openhab. Gisteren zag ik dat de binding met http 503 terug kwam, ik ging er toen vanuit dat ik misschien teveel aanvragen had gegaan, al is dat vrij onwaarschijnlijk omdat ik het automatisch 1 keer per dag uitlees. Vandaag zie ik http error 404, dus heb handmatig de url naar ENTSO-E geprobeerd, maar ook dat geeft ook 404... (https://web-api.tp.entsoe.eu/api?securityToken=xxxxx-xxxxx-xxxxx&documentType=A44&in_domain=10Y1001A1001A82H&out_domain=10Y100). Ben ik de enige met dit probleem of zijn er meerdere mensen die problemen ervaren. Ik kan namelijk nergens iets vinden van storing of onderhoudt.
(Nu moet ik handmatig gaan kijken wanneer ik de auto moet opladen... Wat een werk 😜)
(Nu moet ik handmatig gaan kijken wanneer ik de auto moet opladen... Wat een werk 😜)
Entsoe ligt er hier ook al een week ofzo uit.djpsycho82 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 13:21:
Ik gebruik sinds een aantal maanden de ENTSO-E Api in Openhab. Gisteren zag ik dat de binding met http 503 terug kwam, ik ging er toen vanuit dat ik misschien teveel aanvragen had gegaan, al is dat vrij onwaarschijnlijk omdat ik het automatisch 1 keer per dag uitlees. Vandaag zie ik http error 404, dus heb handmatig de url naar ENTSO-E geprobeerd, maar ook dat geeft ook 404... (https://web-api.tp.entsoe.eu/api?securityToken=xxxxx-xxxxx-xxxxx&documentType=A44&in_domain=10Y1001A1001A82H&out_domain=10Y100). Ben ik de enige met dit probleem of zijn er meerdere mensen die problemen ervaren. Ik kan namelijk nergens iets vinden van storing of onderhoudt.
Nordpool is wel online.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Ik heb gisteren nog data gedownload, alleen NL en DE-LU kwamen maar niet, die heb ik met de hand toegevoegd. Vandaag ook de 404.
Maar via transparency.entsoe.eu uitgekomen op https://transparency.ents...df-4b78-9c1b-d9791ed8e82b
Maar via transparency.entsoe.eu uitgekomen op https://transparency.ents...df-4b78-9c1b-d9791ed8e82b
Dear Transparency Platform users,
We are pleased to inform you that the migration of the Transparency Platform production environment to the new infrastructure has been completed.
While the platform is operational on the new infrastructure, some services are still being stabilised. Data processing and publication are currently experiencing delays, which may result in information being published several hours later than expected. Subscription deliveries are also affected by these delays.
To support stabilisation efforts, the External API remains temporarily unavailable and will be re-enabled as soon as technically possible.
Our IT provider continues to monitor the platform closely and work on resolving the remaining issues. We will keep you informed of any significant developments and will provide an update once normal operations have been fully restored.
We sincerely thank you for your patience and understanding during this transition.
Kind regards,
ENTSO-E Transparency Platform team
Signatures zijn voor boomers.
Ah thnx, dat kon ik dus niet vinden. Nou ja, we wachten het af 😊
https://transparency.entsoe.eu/news?id=7921d232-addf-4b78-9c1b-d9791ed8e82bdjpsycho82 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 13:21:
To support stabilisation efforts, the External API remains temporarily unavailable and will be re-enabled as soon as technically possible.
Excuus, zag pas later dat er al een antwoord was gegeven.
Zohee 86,3 cent. Nu maar vast opladen uit het net om morgenavond te verkopen dan. Dit is wel redelijk extreem. Weer een zonsverduistering zeker 😉
ZP, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh
Ben wel benieuwd inderdaad waar die hoge piek morgen nou weer vandaan komt, het is niet dat het nou al zo koud wordt dan
heremeteit...Aardedraadje schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:01:
Morgen toch aardig weer voorspeld, maar de prijzen liegen er niet om:
[Afbeelding]
Ik had met laden gewacht omdat ik het vanmiddag zo duur vond....
En vrijdag moet ik weer een lange trip maken.
De batterij gaat in ieder geval flink wat epex handel voordeel geven
"Van scratch" zelfbouw home-automation, Solaredge 14.4kWh thuisbatterij & 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes, 150L zonneboiler, 2x 3kW Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, Jacuzzi, Sauna, Ioniq5 EV
ik doe er nog even een extra cycle tussendoor, maar goed voor de ROI is het zeker welV_ger schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:50:
Zohee 86,3 cent. Nu maar vast opladen uit het net om morgenavond te verkopen dan. Dit is wel redelijk extreem. Weer een zonsverduistering zeker 😉
Met de huidige gasvoorraaden etc verwacht ik een "het ergste moet nog komen" en een "weet je nog, toen op 9 september, dat viel eigenlijk wel mee" (dit alles gebaseerd op m'n glazen bol en onderbruik)
Wat ben ik dankbaar voor mijn victron systeem en ingeregelde EMS in deze barre tijdenLigeTRy schreef op woensdag 9 september 2026 @ 14:27:
[...]
ik doe er nog even een extra cycle tussendoor, maar goed voor de ROI is het zeker wel, zelfs na 1 jan 2027 zijn dit extreem leuke dagen.
Met de huidige gasvoorraaden etc verwacht ik een "het ergste moet nog komen" en een "weet je nog, toen op 9 september, dat viel eigenlijk wel mee" (dit alles gebaseerd op m'n glazen bol en onderbruik)
Vroemt met EV | 13.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Je kunt toch zowel vandaag als morgen een goede cyclus draaien?V_ger schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:50:
Ben hier ook de accu maar eens aan het laden deze goedkopere 2 uur.
Maar wat is de reden dat het nu zo hoog is allemaal de laatste dagen?
Maar wat is de reden dat het nu zo hoog is allemaal de laatste dagen?
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
Hij doet het weer!djpsycho82 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 14:28:
Ah thnx, dat kon ik dus niet vinden. Nou ja, we wachten het af 😊
Signatures zijn voor boomers.
Ik ben pas recent de prijzen in de gaten aan het houden en 11 cent is natuurlijk lekker. Maar 20 cent is toch acceptabel? Bij een vast contract zit je nu op 28 cent (excl. bonus).
Alles onder de 25 cent in duurdere tijden is voor mij acceptabel. Maar misschien reken ik niet goed.
Alles onder de 25 cent in duurdere tijden is voor mij acceptabel. Maar misschien reken ik niet goed.
Tot nog toe lukte het om de auto in het weekend voor rond de 13cent te laden en door de week meestal wel voor minder dan 17 cent of zo.THE_BASE schreef op woensdag 9 september 2026 @ 14:57:
Ik ben pas recent de prijzen in de gaten aan het houden en 11 cent is natuurlijk lekker. Maar 20 cent is toch acceptabel? Bij een vast contract zit je nu op 28 cent (excl. bonus).
Alles onder de 20 is zeer zeker acceptabel.
Vandaag "was het niet super".
Ik had gehoopt op "morgen beter of vergelijkbaar" Dat wordt nu "tussen de 25 en 30 cent"
Ach.... mensen zonder eigen laadpaal betalen meestal tussen de 30 en 40 cent... dus echt erg is het niet.
"Van scratch" zelfbouw home-automation, Solaredge 14.4kWh thuisbatterij & 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes, 150L zonneboiler, 2x 3kW Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, Jacuzzi, Sauna, Ioniq5 EV
Ik zit er nog even over te denken.....
Als ik morgen 50kWh in mijn auto laad tegen 0.05euro/kWh meer dan ik eigenlijk zo willen, dan kost me dat 2.50 euro meer dan waar ik op gerekend had.
Echter....
Ik ga ook ongeveer 13kWh tegen gemiddeld ongeveer "0.40euro/kWh spread" laden/ontladen in de thuisbatterij waar de afgelopen dagen "0.15 ..0.20 euro/kWh spread" gebruikelijk was. Dat levert me dan 2.60 euro "meer op dan de afgelopen dagen"
==> dat compenseert dus mooi
Mooi... dan kan ik morgen dus toch met een big smile middags laden.
(exacte gemiddelde laad/ontlaad euro delta zie ik morgen pas in mijn ems)
Als ik morgen 50kWh in mijn auto laad tegen 0.05euro/kWh meer dan ik eigenlijk zo willen, dan kost me dat 2.50 euro meer dan waar ik op gerekend had.
Echter....
Ik ga ook ongeveer 13kWh tegen gemiddeld ongeveer "0.40euro/kWh spread" laden/ontladen in de thuisbatterij waar de afgelopen dagen "0.15 ..0.20 euro/kWh spread" gebruikelijk was. Dat levert me dan 2.60 euro "meer op dan de afgelopen dagen"
==> dat compenseert dus mooi
Mooi... dan kan ik morgen dus toch met een big smile middags laden.
(exacte gemiddelde laad/ontlaad euro delta zie ik morgen pas in mijn ems)
https://wattwanneer.nl/blog/waarom-stroom-avond-duur.htmlMooper schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:56:
Ben wel benieuwd inderdaad waar die hoge piek morgen nou weer vandaan komt, het is niet dat het nou al zo koud wordt dan
Klein stukje scrollen en daar staat het antwoord.
All electric. 14 kWp, Panasonic 5 kW, Marstek 5,12 KWh, Atlantic V4
Een antwoord. Het is niet meer dan een duiding door een LLM, dat zichzelf zo ongeveer 4x herhaalt om het "artikel" langer te maken.JoKo schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:27:
[...]
Klein stukje scrollen en daar staat het antwoord.
meer mensen wintervast aanbod van frank energie gehad voor gas, 1,94 euro, ja wat moet ik nou doen? vast zetten of niet. Wie gaat het doen?
Het had inderdaad met HEEL VEEL minder woorden gekund. Dit is gewoon vullen van pagina's omdat het kan.
Kort samengevat volgens LLM dus
De stroom is morgenavond extreem duur omdat de zon wegvalt, er nauwelijks wind is en tegelijkertijd de elektriciteitsvraag piekt, waardoor dure gascentrales moeten bijspringen en de marktprijs sterk oploopt.
De stroom is morgenavond extreem duur omdat de zon wegvalt, er nauwelijks wind is en tegelijkertijd de elektriciteitsvraag piekt, waardoor dure gascentrales moeten bijspringen en de marktprijs sterk oploopt.
Ik zat bij Eneco dynamisch en nu bij Zonneplan.
Wat is de app van Zonneplan waardeloos zeg.
Prijzen exclusief BTW enzo?
Opeens zijn prijzen van ruim 30 cent groen - want relatief goedkoop.
niks in te stellen zelf.
Eneco was echt prettiger.
Sowieso 35 cent als groen bestempelen. PFff
niks in te stellen zelf.
Alles is groen in de grafiek, alleen lichtgroen of donkergroen. Belasting kun je gewoon instellen.mrVroom schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:51:
niks in te stellen zelf.
Eerst verdiepen, dan piepen.
@Hortz ik mis zowel bij jou als bij de LLM de rol van de import en export. Weinig wind en zon zorgen meestal voor een betrekkelijk behapbare piek, niet opeens zulke bedragen. Dat suggereert eerder een bijkomende krapte op de internationale markt.
Ik zie nu morgenavond een piek van 70 cent. Tja, dat gebeurd. Gewoon niks laden.Stefannn schreef op woensdag 9 september 2026 @ 15:58:
[...]
Tot nog toe lukte het om de auto in het weekend voor rond de 13cent te laden en door de week meestal wel voor minder dan 17 cent of zo.
Alles onder de 20 is zeer zeker acceptabel.
Vandaag "was het niet super".
Ik had gehoopt op "morgen beter of vergelijkbaar" Dat wordt nu "tussen de 25 en 30 cent"
Ach.... mensen zonder eigen laadpaal betalen meestal tussen de 30 en 40 cent... dus echt erg is het niet.
Bij mij ook all-in €1,94 / m3.LucashetBeest schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:39:
meer mensen wintervast aanbod van frank energie gehad voor gas, 1,94 euro, ja wat moet ik nou doen? vast zetten of niet. Wie gaat het doen?
Vindt het nogal wat, maar ik gebruik 's winters niet erg veel gas. Als het dynamisch veel hoger wordt door Rusland / Iran / lage winteropslag, dan kan het wellicht hoger uitvallen.
Het is lastig om de toekomst te voorspellen, maar weet niet of dit per se een goeie deal is.
ik verbruik ongeveer 800m3, voorheen was de opslag nooit zo laag. Maarja blijft een gok inderdaad.kevlar01 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:57:
[...]
Bij mij ook all-in €1,94 / m3.
Vindt het nogal wat, maar ik gebruik 's winters niet erg veel gas. Als het dynamisch veel hoger wordt door Rusland / Iran / lage winteropslag, dan kan het wellicht hoger uitvallen.
Het is lastig om de toekomst te voorspellen, maar weet niet of dit per se een goeie deal is.
Waar dan? Ik heb de app al vier keer doorgespit.THE_BASE schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:56:
[...]
Alles is groen in de grafiek, alleen lichtgroen of donkergroen. Belasting kun je gewoon instellen.
Eerst verdiepen, dan piepen.
Google android
Herstel ik heb het gevonden: Energiebelasting staat aan. Ik las alleen op die website dat het morgen 1 euro kost en dat klopt dus niet. Want het is 80 cent. Ik dacht ik mis iets in de app.
[ Voor 24% gewijzigd door mrVroom op 09-09-2026 17:09 ]
Ja ik vind dit dus veel overzichtelijker dan Zonneplan. Het grafiekje is veel groter en prijzen beter uitgelegd en het grafiekje is veel beter leesbaar.
Licht groen/donkergroen foutje van mij - ik ben kleureblind.
Die 800m3 is voor november t/m februari of voor het hele jaar?LucashetBeest schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:59:
[...]
ik verbruik ongeveer 800m3, voorheen was de opslag nooit zo laag. Maarja blijft een gok inderdaad.
Als ik nu een jaarcontract pak voor alleen gas, dan zit het op ongeveer €1,67. Alleen zijn dan de lente en zomermaanden ook op dat tarief.
Ik denk dat ik het in mijn geval laat voor wat het is.
Het mooie is, je zit er niet aan vast. Als je van mening bent dat het gras aan de overzijde groener is (punt intended) dan ga je toch lekker terug?mrVroom schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:51:
niks in te stellen zelf.
Je bent wel een piepert hoor, of zit je gewoon te trollen?
ZP, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh
Ach een beetje zeuren over een app. Wat frustratie van de dure avond morgen en oprecht ook wel wat onvrede. Wilde niet iedereen voor de borst stuiten. Ik heb Zonneplan bericht dat ik een groter grafiekje fijn zou vinden en ga lekker koken.V_ger schreef op woensdag 9 september 2026 @ 17:13:
[...]
Het mooie is, je zit er niet aan vast. Als je van mening bent dat het gras aan de overzijde groener is (punt intended) dan ga je toch lekker terug?
Je bent wel een piepert hoor, of zit je gewoon te trollen?
Morgen haal ik wel patat
PS: terug naar Eneco zou ik niet doen. Zonneplan is gewoon voordeliger.
[ Voor 6% gewijzigd door mrVroom op 09-09-2026 17:16 ]
Dan ben je een stuk duurder uit hoor...
Een dynamisch contract is vaak maar centenwerk aan besparing. Patat voor een paar personen zit je zo op 20 euro op 1 dag. Als je daar nou pissig van werd...
Dat snap ik, vandaar dede Peer schreef op woensdag 9 september 2026 @ 17:21:
[...]
Dan ben je een stuk duurder uit hoor...
Een dynamisch contract is vaak maar centenwerk aan besparing. Patat voor een paar personen zit je zo op 20 euro op 1 dag. Als je daar nou pissig van werd...
Op jaarbasis zal het wasmachine - droger - vaatwasser - geen onnodig lange oven sessies - enkele tientjes schelen. Maar zo wennen wij thuis wel voor straks. De verplichte E-Leaseauto van de baas.
En omdat het overdag zonnig is. De gasgestookte centrales moeten dan alleen ‘s avonds draaien. Dat is relatief duur. Je ziet ook dat de verschillen op bewolkte dagen flink kleiner zijnHortz schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:40:
Het had inderdaad met HEEL VEEL minder woorden gekund. Dit is gewoon vullen van pagina's omdat het kan.
Let op:
Lees aub eerst de Topic Start voor je een vraag stelt. Onder Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic. staat een rekentool. Kom je er dan niet uit? Stel je vraag!
De energiemarkt is nu turbulent, dit topic is geen generieke chat hierover. Dit topic is strikt voor Day Ahead prijzen, aanbieders en ervaringen. Niet hoe je je P1-poort koppelt aan je domotica zodat je thuisaccu optimaal presteert.
Kijk bij uurprijzen goed of ze wel inclusief alle belastingen zijn, dat voorkomt teleurstellingen.
Zie ook de topic FAQ voor meer daarover en andere valkuilen.
Het vragen naar en aanbieden van referral codes is niet toegestaan. Zie ook de huisregels
Lees aub eerst de Topic Start voor je een vraag stelt. Onder Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic. staat een rekentool. Kom je er dan niet uit? Stel je vraag!
De energiemarkt is nu turbulent, dit topic is geen generieke chat hierover. Dit topic is strikt voor Day Ahead prijzen, aanbieders en ervaringen. Niet hoe je je P1-poort koppelt aan je domotica zodat je thuisaccu optimaal presteert.
Kijk bij uurprijzen goed of ze wel inclusief alle belastingen zijn, dat voorkomt teleurstellingen.
Zie ook de topic FAQ voor meer daarover en andere valkuilen.
Het vragen naar en aanbieden van referral codes is niet toegestaan. Zie ook de huisregels
/f/image/lO5wqcNCbVkOgl8mdjStayno.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wRZB0HNSyCC9t0fyH5t89Sbg.jpg?f=fotoalbum_large)