[ZT] President Biden en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

DevWouter schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:38:
[...]

Kijkend naar Italië en Brazilië vrees ik dat we nog veel verder extreem rechts uit gaan. Italië is altijd een beetje een voorloper geweest op nieuwe politieke trends en in Brazilië was een linkse uitslag in de tweede ronde logischer geweest.
Nuja, beide systemen hebben juist héél weinig overeenkomsten met amerika.

Brazilie is een land met relatief weinig democratische traditie en als, dan snel met zeer extreme vleugelkampen.
Ik vond overigens juist de uitslag veel minder uitgesproken links voor lula dan verwacht en juist zorgwekkend hoeveel pro-bolsonaro lokale senatoren zich toch doorgezet hebben.
Zelfs als ik verwacht dat lula wel ga winnen, vrees ik dat diens ambtstijd een teleurstelling wordt door die tegenwerking van lokale rechtse krachten....

Maar dat heeft natuurlijk mrt de VS weinig te maken.
Hierbij is het eerder zo dat de republikeinen, op een moment dat ze eigenlijk gemakkelijk moeten kunnen scoren, zichzelf in de nesten werken..

Deels door totale idioten te nomineren op belangrijke races, onder invloed van een doorgeslagen MAGA-trein...

Dr. Oz in PA. en Herschel Walker in Georgia zijn echt rampzalige kandidaten die een volledige puinhoop van hun race maken.

Het valt me zozeer op dat op dat punt de GOP aan zelfvernoetiging lijkt te doen en ergens vermoed ik toch wel dat dit ook in november één van de thema's zal zijn...
Hoe de GOP een verkiezing met een impopulaire president en tijdens economische crisis en instabiliteit, wat normaal de republikeinen helpt, toch volledig laten wegglipppen.

Misschien zal hun verlies niet overall zijn, het Huis zullen ze mogelijk netaan kunnen winnen, maar vast met minder dan 10 zetels verschil... En dan is er verder genoeg ruimte voor een zeer ervaten bestuurspolitiek (en daarop schat ik de huidige regering-Biden best als slim en efficient in)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:28
De Amerikaanse politiek staat vanaf morgenavond waarschijnlijk in het teken van politiegeweld en rellen. Dan worden namelijk de beelden vrijgegeven van het politiegeweld waardoor Tyre Nichols is overleden. Het heeft er alles weg van dat dat hele nare beelden gaan zijn (denk Rodney King).

Nichols is op 10 januari overleden na poltiegeweld bij zijn aanhouding door vijf politieagenten na een verkeerscontrole op 7 januari in Memphis. Het heeft er alles weg van dat ze Nichols letterlijk hebben doodgeslagen.

De vijf agenten zijn op 20 januari al ontslagen en vandaag aangehouden op verdenking van second degree murder, aggravated assault, aggravated kidnapping, official misconduct en official oppression.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 19:11
voske schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:56:
De Amerikaanse politiek staat vanaf morgenavond waarschijnlijk in het teken van politiegeweld en rellen. Dan worden namelijk de beelden vrijgegeven van het politiegeweld waardoor Tyre Nichols is overleden. Het heeft er alles weg van dat dat hele nare beelden gaan zijn (denk Rodney King).

Nichols is op 10 januari overleden na poltiegeweld bij zijn aanhouding door vijf politieagenten na een verkeerscontrole op 7 januari in Memphis. Het heeft er alles weg van dat ze Nichols letterlijk hebben doodgeslagen.

De vijf agenten zijn op 20 januari al ontslagen en vandaag aangehouden op verdenking van second degree murder, aggravated assault, aggravated kidnapping, official misconduct en official oppression.
Nee joh. Dat was gewoon een normale dag in Amerika. Niets aan de hand.

Blue lives matter! /s

Overigens, ik durf te wedden dat de enige reden dat die agenten zo snel eruit zijn getrapt is omdat ze zwart zijn. Het is en blijft Amerika met ingebouwde racisme, overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

voske schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:56:
De hamertje tik op de man van Pelosi video is inmiddels wel vrijgegeven. Dat roept eigenlijk ook nog wat vragen op, maar goed ik ben niet thuis in het verhaal van Pelosi zelf.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:26
Volgens de BBC zie https://www.bbc.com/news/world-us-canada-64488011 is de FBI nu bezig met een doorzoeking van het huis van Biden. Volgens een woordvoerder is de doorzoeking in overleg gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

martwoutnl schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:06:
Volgens de BBC zie https://www.bbc.com/news/world-us-canada-64488011 is de FBI nu bezig met een doorzoeking van het huis van Biden. Volgens een woordvoerder is de doorzoeking in overleg gepland.
Ben benieuwd wat er aan regelgeving aangepast gaat worden; zal me niets verbazen als iedereen en zijn moeder een stempel 'classified' krijgt tegenwoordig en vele medewerkers van het witte Huis en/of senatoren nietsvermoedend classified spul in huis hebben...

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
martwoutnl schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:06:
Volgens een woordvoerder is de doorzoeking in overleg gepland.
Volgens Biden's advocaat inderdaad. Kleine nuance ;).

De FBI heeft (nog) geen reactie gegeven.

Zou het wel een beetje vreemd vinden als een huiszoeking vooraf overlegd wordt. Wat denk je dan nog te vinden?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik had deze nog gemist, maar er staan echt miljarden aan compensatie op het spel, wanneer Fox veroordeeld wordt wegens het verspreiden van 'defamation', 'lies', en overige 'fake new' over o.a. de Amerikaanse stemcomputers, de leverancier daarvan.

Het 'Stop the Steal'-narratief dat eraan gekoppeld was, ondermijnt de Amerikaanse democratie al jaren, brengt deze - waar er nog sprake van is - de facto aan het wankelen.

De 'anchors' in kwestie wisten 100% zeker dat ze leugens aan het verspreiden waren.

Murdochs ballen horen al decennia op het blok in de shredder.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:52

SomerenV

It's something!

Witte Huis: object uit de lucht geschoten boven Alaska.

Geen idee of het hier hoort of in het topic over Rusland en diens verhoudingen met het Westen aangezien je zo van Rusland naar Alaska bent met een vliegend object. Maar er is dus iets neergeschoten boven Alaska. Dat iets had het formaat van een auto.
De krant meldt op basis van een anonieme functionaris dat het neergeschoten object vloog op een hoogte waar het een gevaar vormde voor de burgerluchtvaart. Het object zou slechts korte tijd in het Amerikaanse luchtruim hebben gevlogen. Een deel van het luchtruim boven Alaska was korte tijd gesloten in verband met het neerhalen van het object.
Later vandaag komt het Pentagon met meer nieuws. Ben wel heel benieuwd wat het is/was. Nóg een verdwaalde Chinese 'weerballon' zou iets te toevallig zijn, al zou dit object een stuk kleiner zijn geweest dan de ballon van vorige week.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
@SomerenV Vind het allemaal maar beangstigend, geen idee wie er verantwoordelijk voor is.

Wanneer is later vandaag? Is dat bekend gemaakt?
Op CNN is er een live blog.

Edit: https://edition.cnn.com/p...ot-down-alaska/index.html

[ Voor 20% gewijzigd door HollowGamer op 10-02-2023 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:32

Zewatanejo

Fine Thanks!

What we know so far
  • President Joe Biden ordered the military to down what the White House described as a “high-altitude object” hovering over Alaska on Friday. It was shot down near the Canadian border on water that is frozen in the Arctic Ocean, the White House said.
  • The object, flying at an altitude of 40,000 feet and the "size of a small car," came to the government's attention last evening, and “posed a reasonable threat to the safety of civilian flight," a White House official said.
  • The Pentagon said the object appeared to be unmanned and a recovery operation is underway now. The Federal Aviation Administration issued a temporary flight restriction in an area of northern Alaska as the military took action against the object.
  • This incident comes days after the US shot down a suspected Chinese surveillance balloon that crossed the country.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

HollowGamer schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 23:07:
@SomerenV Vind het allemaal maar beangstigend, geen idee wie er verantwoordelijk voor is.

Wanneer is later vandaag? Is dat bekend gemaakt?
Op CNN is er een live blog.
Geen idee wat later vandaag precies betekent. Heel stiekem hoop ik op een object dat niet van deze aardkloot afkomstig is O-) One can hope. Iets van Rusland kan ik me niet voorstellen. Dat zou een hele rare en totaal onlogische move zijn, of het moet een rogue drone zijn, maar dan is ie wel héél erg uit koers geraakt. China lijkt me ook niet. Zou iets te toevallig zijn zo kort na het ballon-incident.
US is not referring to object as a balloon and has not attributed it to China or any other entity
Ze zeggen niet te weten wat het is, wel dat het niet bemand was, ook dat het niet bestuurbaar was en ze zeggen niet te weten waar het ding vandaan komt of van wie het zou zijn. Geheimzinnig allemaal :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

HollowGamer schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 23:07:
Ik zie geen enkele reden om ook maar een schrijntje van angst te zien hierin.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
Een UFO dus ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Er is boven Canada ook iets neergehaald:
A statement from Pentagon spokesman Brig. Gen. Patrick Ryder said the object shot down on Saturday was first noticed over Alaska on Friday evening. Two F-22 fighter jets “monitored the object” with the help of the Alaska Air National Guard, Ryder’s statement said, “tracking it closely and taking time to characterize the nature of the object.”

“Monitoring continued today as the object crossed into Canadian airspace, with Canadian CF-18 and CP-140 aircraft joining the formation to further assess the object. A U.S. F-22 shot down the object in Canadian territory using an AIM 9X missile,” his statement added.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

En nog eentje.
Ze hebben aardig zitten slapen afgelopen jaren:
https://nos.nl/l/2463611
Leger VS schiet weer onbekend object uit de lucht, nu boven Huronmeer

[ Voor 33% gewijzigd door YakuzA op 12-02-2023 23:12 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 12 februari 2023 @ 23:12:
En nog eentje.
Ze hebben aardig zitten slapen afgelopen jaren:
Mja, dat is momenteel dus het narratief van de republikeinen ja, om Biden te ondermijnen.

De meeste van die objecten zijn veel kleiner dan die ene Chinese spionageballon en volgens mij gewoon hobbyprojecten met weerballonnen ofzo. Die aangemeld hadden moeten zijn bij de FAA ja, maarja. Jarenlang deed niemand dat omdat een vergunning moeilijk te krijgen was en er toch geen haan naar kraaide. Die community maakt heel mooie stratosferische foto's bijvoorbeeld.

Dit is iets dat hobbyisten al tientallen jaren doen en wat nooit als een probleem werd gezien maar nu wordt het even opgeklopt zoals de Amerikanen altijd doen met hun "CNN BREAKING NEWS!!!" hypegedrag. En onze media gaat daar gewoon in mee. Zucht.

Die Chinese ballon was wel echt een ding hoor, daar niet van. Weerballonnen en hobbyprojecten zijn niet zo groot en hebben geen hele stellage aan zonnepanelen. Maar de hype slaat nu weer een beetje door zoals altijd aan de andere kant van de oceaan.

Edit: Die laatste over dat Huronmeer was inderdaad wel weer vreemd. Maar het hele land in rep en roer over zoiets, zeker als dat al langere tijd gebeurt, dat snap ik dan dus niet. En dat was met name het punt van mijn reactie.

[ Voor 24% gewijzigd door GekkePrutser op 13-02-2023 06:21 . Reden: Relativering ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

GekkePrutser schreef op zondag 12 februari 2023 @ 23:34:
[...]
Mja, dat is momenteel dus het narratief van de republikeinen ja, om Biden te ondermijnen.
Wel raar, gezien ze ook tijdens de trump periode over vlogen.
Maargoed, 0 facts were given. ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

[...]
Dit is iets dat hobbyisten al tientallen jaren doen en wat nooit als een probleem werd gezien maar nu wordt het even opgeklopt zoals de Amerikanen altijd doen met hun "CNN BREAKING NEWS!!!" hypegedrag. En onze media gaat daar gewoon in mee. Zucht.

Die Chinese ballon was wel echt een ding hoor, daar niet van. Weerballonnen en hobbyprojecten zijn niet zo groot en hebben geen hele stellage aan zonnepanelen. Maar de hype slaat nu weer een beetje door zoals altijd aan de andere kant van de oceaan.
Dat vraag ik me dus af. Tijdens een live vragenrondje is er gezegd "We're not characterizing it as a balloon. For a reason." Op de vraag of het buitenaards kan zijn, of juist niet werd gezegd ""I'll let counter intelligence answer that. But I haven't ruled out anything yet""

Natuurlijk kan dit een reactie zijn op het hele stukje dat ze lange tijd onbekende objecten hebben gemist in hun luchtruim. Laten zien dat ze nu wél goed opletten met behulp van nieuwe radarapparatuur (of geüpgraded spul). Maar als nu blijkt dat ze massaal hobbyprojecten af aan het schieten zijn dan maken ze zichzelf ook direct compleet belachelijk. Daarbij, het is nu al heel het weekend bezig. Als het inderdaad hobbyprojecten zouden zijn geweest, dan hadden we dat inmiddels wel gehoord van de hobbyisten lijkt me. "Eerst konden we altijd onze hobby beoefenen maar nu is onze ballon uit de lucht geschoten door onze F-22 en F-16's" :+

"We want to be transparent" en "we hope to share more in the coming days" als antwoord op de vraag of er beelden gedeeld gaan worden.

Je gaat als het Pentagon zijnde niet een persconferentie houden en zeggen dat je niet weet wat het is als je al weet dat wat je uit de lucht hebt geschoten iets onbenulligs is als hobbyprojecten. Toen met de 'spy balloon' waren ze er heel vlot bij te vermelden dat het een Chinees ding was, waarbij China min of meer bevestigd heeft dat het inderdaad van hun is. Als het Russisch zou zijn geweest zouden ze er waarschijnlijk ook als de kippen bij zijn gezien de spanningen met dat land lijkt me.

Blijkbaar bestaat er zoiets als een 'ICBM Penetration Aid' neppe warheads die het doel hebben de kans van slagen van een ICBM te vergroten. Ieder schot op z'n penetration aid is namelijk geen schot op de ICBM zelf. Iemand op Reddit vraagt zich af of het misschien niet zoiets kan zijn. Het zijn een soort ballonnen, reflectief en hebben een afwijkende vorm. De vraag is dan alleen waar ze vandaan komen. De VS kun je dan uitsluiten. Je gaat niet zoiets testen en je vervolgens van de domme houden :X

Ik denk dus dat dit iets meer is dan het standaard 'MURICA FUCK YEAH geneuzel. Als al deze ophef wél om wat hobbymatige weerballonnen gaat, of iets anders onbenulligs dan gaat ze zichzelf de binnenkort echt onsterfelijk maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
SomerenV schreef op maandag 13 februari 2023 @ 02:25:
[...]
Als het inderdaad hobbyprojecten zouden zijn geweest, dan hadden we dat inmiddels wel gehoord van de hobbyisten lijkt me. "Eerst konden we altijd onze hobby beoefenen maar nu is onze ballon uit de lucht geschoten door onze F-22 en F-16's" :+
Dat denk ik niet. Het is altijd al een redelijk grijze hobby geweest qua legaliteit, lang niet iedereen vroeg het netjes aan, en het werd ook steeds moeilijker om dat te doen. En dan ga je niet roepen dat je het gedaan hebt. Je wil niet een rekening krijgen van een $400.000 raket en een F-22 missie die ook iets in die richting zal kosten.

Er was een paar jaar geleden een uitgebreid artikel over op Hackaday over zo'n groep die het juist in Alaska deed omdat het daar zo afgelegen is. Ging ook over hoe ze de ballon na de vlucht dan opsporen in dat ruige gebied. En die 60.000 voet is ook precies de juiste hoogte waarop die normaal knapt, alleen wellicht is dat door een te zware payload net niet gebeurd.

Ik kan het mis hebben inderdaad, maar ik denk dat hier veel 'false positives' tussen zitten en dat men echt helemaal door aan het draaien is na die Chinese ballon. Alsof het een invasie is ofzo :)
[...]
Blijkbaar bestaat er zoiets als een 'ICBM Penetration Aid' neppe warheads die het doel hebben de kans van slagen van een ICBM te vergroten. Ieder schot op z'n penetration aid is namelijk geen schot op de ICBM zelf. Iemand op Reddit vraagt zich af of het misschien niet zoiets kan zijn. Het zijn een soort ballonnen, reflectief en hebben een afwijkende vorm. De vraag is dan alleen waar ze vandaan komen. De VS kun je dan uitsluiten. Je gaat niet zoiets testen en je vervolgens van de domme houden :X
Dit kan ik me niet voorstellen dat het het is. Waarom? Nou, een ICBM warhead gaat met een rotgang door het luchtruim heen. Dat is minutenwerk, die hangt niet in de lucht en zweeft niet met de wind mee, en er is al helemaal geen tijd om de president te bellen om te vragen wat te doen.

En het verschil 5km/u met 10.000km/u is iets dat voor een radar heel makkelijk te onderscheiden is. Sowieso is het onderscheppen van een warhead in de terminale fase door die hoge snelheid vrijwel onmogelijk.
[...]
Ik denk dus dat dit iets meer is dan het standaard 'MURICA FUCK YEAH geneuzel. Als al deze ophef wél om wat hobbymatige weerballonnen gaat, of iets anders onbenulligs dan gaat ze zichzelf de binnenkort echt onsterfelijk maken :+
Tja, ik weet het ook niet zeker natuurlijk, maar het opkloppen van alles begint me wel tegen te staan. En die in Alaska zag er echt uit als een hobbyproject met een weerballon. Die laatste over dat Huronmeer vloog weer veel lager en zag er 'octogonaal' uit, wat me erg in de oren klinkt als een radarreflector zoals juist op (legale!) weerballonnen zitten.

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse4.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.ga7lwIG6EkMuhk4B6iAN2AHaFj%26pid%3DApi&f=1&ipt=7517cb7a5347f996ebdcee2baeda7224086e7fc040740e748bb5c71524ea9f9b&ipo=images

Ik denk dat we het wel snel weten want hobbyisten zullen hier nu wel mee gaan stoppen. Of juist niet, om te trollen, maar dan nemen ze wel een flink risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
[...]
Maar het hele land in rep en roer over zoiets, zeker als dat al langere tijd gebeurt, dat snap ik dan dus niet.
Ach, het hele land in rep en roer....

Denk dat het zelfs in de VS een beetje gaat zoals bij ons als er weer eens iets onbelangrijks gebeurt; een flinke mediastorm, maar het 'gewone volk' maakt zich er niet zo druk om en maakt er hooguit een geintje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:45
De Canadezen zouden in iedergeval weten wat zij voor cilindervormig voorwerp hebben neergehaald. Ze houden het echter (voor alsnog) geheim.

https://www.cbc.ca/news/p...ne-object-north-1.6745575

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:46
Iemand een idee wat er gaande is met die ex-Twitter CEO's die zich om de één of andere reden voor een Republikeinse commissie moeten verantwoorden?

Ik zag een filmpje op Youtube waar Lauren Boebert uit haar plaat gaat tegenover een ex-Twitter CEO en deze werd beschuldigd van machtsmisbruik, wat best wel hypocriet is.

( Dezelfde Lauren Boebert die Joe Biden ervan beschuldigde scholen te hebben gesloten toen Trump nog president was... 8)7 )

[ Voor 16% gewijzigd door P-Rock op 13-02-2023 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:09

PinusRigida

I put the p in pool.

P-Rock schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:33:
Iemand een idee wat er gaande is met die ex-Twitter CEO's die zich om de één of andere reden voor een Republikeinse commissie moeten verantwoorden?

Ik zag een filmpje op Youtube waar Lauren Boebert uit haar plaat gaat tegenover een ex-Twitter CEO en deze werd beschuldigd van machtsmisbruik, wat best wel hypocriet is.

( Dezelfde Lauren Boebert die Joe Biden ervan beschuldigde scholen te hebben gesloten toen Trump nog president was... 8)7 )
Niks meer gaande dan;

- projectie, dat merk je in letterlijk àlles waarvan ze Biden of 'democrats' en bij uitbreiding iedereen die hen op de ene of de andere manier tegenwerkte, beschuldigen, dat het in feite dingen zijn die ze zelf doen.
Corruptie; check, machtsmisbruik; check, pathetisch liegen; check, manipulatie; check, gaslighting; check, oplichting; check, fraude; check, landsverraad; check, etc...

- afleiding, zodat ze steeds iets hebben om kiezers op te laten focussen (red herring) i.p.v. op het gebrek aan ernstig en integer beleid binnen de GOP, want daartoe zijn Boebert en consoorten simpelweg niet in staat.

...Ik gok dat het nog wel even zal duren, afhankelijk van de volgende verkiezingen natuurlijk, maar het desondanks gedoemd is tot uitsterven... eens de GOP afgeraakt van de rotte MAGA vlekken binnen hun ranken, zullen ze weer in staat zijn om de draad op te pikken en ietwat serieus mee te spelen....

Waar oh waar is de tijd dat we mensen als Sarah Palin het summum van domheid vonden... nooit gedacht dat the rabbit-hole zó diep ging en er zo'n dieptepunt ging bereikt worden met de komst van Koning "I'm a smart person - covfefe" en z'n waterdragers. :F

[ Voor 30% gewijzigd door PinusRigida op 13-02-2023 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
PinusRigida schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:38:
Waar oh waar is de tijd dat we mensen als Sarah Palin het summum van domheid vonden... nooit gedacht dat the rabbit-hole zó diep ging en er zo'n dieptepunt ging bereikt worden met de komst van Koning "I'm a smart person - covfefe" en z'n waterdragers. :F
Ik herken dat sentiment erg goed. Ten tijde van Bush junior had ik niet zoveel met hem op; IIRC vond ik overkomen als een wat simpel figuur die de VS twee oorlogen in heeft gerommeld onder invloed van de haviken in zijn omgeving. Toen kwam Trump en had ik zoiets van "GWB was dan tenminste nog presidentieel". En dan hoop je maar dat die lijn niet doorzet en je straks daar een president hebt die je doet denken "Trump was tenminste nog <vul maar in>".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

P-Rock schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:33:

Wat in ieder geval bleek is dat de republikeinen de democraten er van beschuldigen dat ze het rechtse geluid op twitter proberen te cancelen, maar dat backfirede aardig, want het blijkt dat Biden 0 verzoeken heeft gedaan aan Twitter om berichten te verwijderen en Trump dat meerdere malen heeft gedaan om lullige redenen.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ze hebben de (settings van de) radar stiekem aangepast zodat die nu beter is in langzame objecten spotten: :P
De belangrijkste Amerikaanse militair die waakt over het luchtruim, generaal VanHerck, verduidelijkte dat de radar is aangepast zodat die langzamere objecten kan volgen. "Daarom zien we deze dingen nu wel." Bovendien, erkende de generaal tegen journalisten, is er nu een verhoogde waakzaamheid en let iedereen dus beter op.
https://nos.nl/artikel/24...gen-en-dat-is-geen-toeval

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
FunkyTrip schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:01:
[...]

Wat in ieder geval bleek is dat de republikeinen de democraten er van beschuldigen dat ze het rechtse geluid op twitter proberen te cancelen, maar dat backfirede aardig, want het blijkt dat Biden 0 verzoeken heeft gedaan aan Twitter om berichten te verwijderen en Trump dat meerdere malen heeft gedaan om lullige redenen.
Je moet de reacties op Youtube bij die verhoren eens lezen. Alle MAGA morons lijken zich daar te hebben verzameld. Echt stuitend al die hypocrisie, ontkenning en onwetendheid. Deze mensen hebben stemrecht...

Naar ik begrijp zitten ze nog steeds te jammeren over Hunter Biden's laptop:
YouTube: Jim Jordan Confronts Ex-Twitter Executive Yoel Roth Over Suppression...

[ Voor 21% gewijzigd door P-Rock op 13-02-2023 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:18
P-Rock schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:26:
[...]

Je moet de reacties op Youtube bij die verhoren eens lezen. Alle MAGA morons lijken zich daar te hebben verzameld. Echt stuitend al die hypocrisie, ontkenning en onwetendheid. Deze mensen hebben stemrecht...

Naar ik begrijp zitten ze nog steeds te jammeren over Hunter Biden's laptop:
YouTube: Jim Jordan Confronts Ex-Twitter Executive Yoel Roth Over Suppression...
Ik vroeg mij al af wat dat was - want ik zie vooral mensen met een mening een vraag stellen en vervolgens het antwoord schreeuwen naar de mensen die de vraag leken te moeten beantwoorden. Maar regelmatig mogen ze niet eens uitpraten?

Maargoed, de boosheid moet gevoed worden - dat businessmodel is zelfs de nieuwe Twitter baas op gesprongen.

Ondertussen zijn miljoenen mensen boos om dingen die niet gebeurd zijn, verzonnen door mensen die ze boos willen houden zodat ze op ze stemmen om dingen die niet gebeurd zijn aan te pakken. Gelukkig hebben ze nu vliegende objecten om zich over te verwonderen - die kwamen vast ook uit Hunter Biden's laptop.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
De Republikeinen ruiken bloed nu Musk zo'n beetje alle Twitter execs de laan heeft uitgestuurd.

• GekkePrutser
  • Niet online
[...]
De meeste van die objecten zijn veel kleiner dan die ene Chinese spionageballon en volgens mij gewoon hobbyprojecten met weerballonnen ofzo.
En wat zei ik... O-)

Hobby Club’s Missing Balloon Feared Shot Down By USAF
“I tried contacting our military and the FBI—and just got the runaround—to try to enlighten them on what a lot of these things probably are. And they’re going to look not too intelligent to be shooting them down,” says Ron Meadows, the founder of Scientific Balloon Solutions (SBS), a Silicon Valley company that makes purpose-built pico balloons for hobbyists, educators and scientists.

[ Voor 37% gewijzigd door GekkePrutser op 16-02-2023 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:31

JJJ

Heeft iemand een idee hoe het proces rondom het schuldenplafond opgelost kan worden in de VS?
Voor achtergrond, zie b.v. https://www.nytimes.com/2...debt-default-economy.html.

De Republikeinen hebben nu een meerderheid in het Huis van Afgevaardigden en zoals ik het begrijp moet hier gestemd worden over het verhogen van het schuldenplafond. Nu het qua beeldvorming heel slecht gaat met de Republikeinen (onderzoeken naar Trump, 6 januari en verdere infighting in de partij plus het niet zelf vaststellen van een budget) plus het zero-sum denken in de politiek daar heb ik het idee dat de Republikeinen liever de economie zien branden dan dat ze instemmen met verhoging van het schuldplafond.

Maar hoe werkt dit qua proces? Volgens het artikel kan Biden overrulen (wat ze gezegd hebben dat ze niet gaan doen) of dat de Republikeinen niet of te laat instemmen. Ligt de bal volledig bij de Republikeinen? Is de enige mogelijkheid dat een van beide partijen toegeeft (wat ik niet heb zien gebeuren in de politiek daar)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:01
JJJ schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 13:42:
Heeft iemand een idee hoe het proces rondom het schuldenplafond opgelost kan worden in de VS?
Voor achtergrond, zie b.v. https://www.nytimes.com/2...debt-default-economy.html.

De Republikeinen hebben nu een meerderheid in het Huis van Afgevaardigden en zoals ik het begrijp moet hier gestemd worden over het verhogen van het schuldenplafond. Nu het qua beeldvorming heel slecht gaat met de Republikeinen (onderzoeken naar Trump, 6 januari en verdere infighting in de partij plus het niet zelf vaststellen van een budget) plus het zero-sum denken in de politiek daar heb ik het idee dat de Republikeinen liever de economie zien branden dan dat ze instemmen met verhoging van het schuldplafond.

Maar hoe werkt dit qua proces? Volgens het artikel kan Biden overrulen (wat ze gezegd hebben dat ze niet gaan doen) of dat de Republikeinen niet of te laat instemmen. Ligt de bal volledig bij de Republikeinen? Is de enige mogelijkheid dat een van beide partijen toegeeft (wat ik niet heb zien gebeuren in de politiek daar)?
Ze moeten het gewoon eens worden. Wordt wel weer spannend, is al vaker (door de tea party) volledig op de klif gedreven. De FED heeft ook wat nood instrumentarium, mocht het er op aankomen. De FED wil dit niet inzitten want dat schept precedenten en uiteindelijk moet het toch politiek opgelost worden. Mocht het over de klif gaan, dan verliest de VS mogelijk zijn rating op leningen. Dat gaat best wat impact hebben. Schulden niet betalen past wel meer bij het derde wereld land dat het aan het worden is.

Mocht je je er in willen verdiepen, deze podcast geeft antwoord op al je vragen.

https://www.npr.org/2023/...inary-measures-jay-powell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

JJJ schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 13:42:

[...] heb ik het idee dat de Republikeinen liever de economie zien branden dan dat ze instemmen met verhoging van het schuldplafond.
Dit is gewoon een herhaling van zetten. Zoals je zegt zijn de Republikeinen bereid om de economie te laten branden. Normaal gesproken wordt dit proces op de spits gedreven totdat duidelijk is (uit peilingen) wie de schuld zou krijgen als de economie instort. Biden of de Republikeinen? Wie er electoraal het slechtste uitkomt zal inbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:48
https://www.washingtonpos...ssee-democrats-expulsion/
In het huis van de staat Tennessee is reeds 1 en worden 2 volgende, democratische afgevaardigden uit hun functie gezet door de republikeinse meerderheid. Dit omdat ze de regels omtrent decorum hebben overtreden toen ze zich (op de vloer van het huis) aansloten bij demonstranten die na de zoveelste schoolshooting voor strengere wapenwetten protesteerden.

Wat mij betreft wel tekenend voor de huidige staat van de politiek in de VS. Vooral niet daadwerkelijk problemen oplossen, maar enkel ideologische strijd voeren.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Malfunctions schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 07:52:
In het huis van de staat Tennessee is reeds 1 en worden 2 volgende, democratische afgevaardigden uit hun functie gezet door de republikeinse meerderheid. Dit omdat ze de regels omtrent decorum hebben overtreden toen ze zich (op de vloer van het huis) aansloten bij demonstranten die na de zoveelste schoolshooting voor strengere wapenwetten protesteerden.

Wat mij betreft wel tekenend voor de huidige staat van de politiek in de VS. Vooral niet daadwerkelijk problemen oplossen, maar enkel ideologische strijd voeren.
De 2 zwarte mannen zijn afgezet, de oudere blanke vrouw niet.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
FunkyTrip schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:40:
[...]

De 2 zwarte mannen zijn afgezet, de oudere blanke vrouw niet.
Fascisme, racisme..

Zijn er nog meer -ismes die we erop kunnen plakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:28

Marc H

- - Is wakker - -

Malfunctions schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:37:
[...]

Fascisme, racisme..

Zijn er nog meer -ismes die we erop kunnen plakken?
Institutioneel terrorisme?

Als ik zie wat de GOP de laatste tijd gedaan heeft kan wat mij betreft zo omschreven worden.

Onder terrorisme verstaat de AIVD:

'Het uit ideologische motieven (voorbereiden van het) plegen van op mensenlevens gericht geweld of het veroorzaken van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel (een deel van) de bevolking ernstige vrees aan te jagen, maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen en/of politieke besluitvorming te beïnvloeden.'

Als ik naar de acties kijk die republikeinen de afgelopen maanden uitgehaald hebben past dat zeker. Ik denk dan aan het wapenbeleid van de republikeinen, de stunts die DeSantis heeft uitgehaald met asielzoekers. En nu de stunt met het afzetten verkozen leden van Tenessee state house.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/f236338ec4729ce594a990f99b83ea791ab00fb7/?url=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FGXMJvrV.png
Deze stond een paar dagen geleden in het grappige plaatjes topic. Vond hem wel toepasselijk.

[ Voor 53% gewijzigd door Marc H op 07-04-2023 14:26 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 18:28

Plasma_Wolf

Student

Ik heb veel online games gespeeld met iemand die in Florida woont (hij streamde de games). Hij heeft uitgelegd dat de conservatief-christelijke groepen in 'the deep south' even erg zijn als de extremistische islamitische terreurgroepen. Het enige verschil is het gebruik van de 'wapens'.

Hij is overigens op zoek naar de mogelijkheid om te verhuizen naar een andere staat. Het probleem is een probleem waar de meeste mensen in de VS mee zitten. Het geld om daadwerkelijk ergens anders te wonen.

Hier een analyse van één van de kanalen die ik sinds een tijdje volg. Beau of the 5th column woont ook in 'the deep south'. Hij kijkt een stuk dieper naar de zaken dan de standaard mediakanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
https://nos.nl/artikel/24...se-presidentsverkiezingen

Ik hoop oprecht dat de democratische partij hier een serieuze, jongere kandidaat tegenover zet. Anders worden ze afhankelijk van eventuele weerzin tegen Trump. Want op zn merites gaat de dan 82-jarige Biden het niet winnen. En het verbaast me ontzettend dat hij dat zelf nog wil. Er wordt nu al rijkelijk de draak met hem gestoken, dat wordt echt niet beter als de ouderdomsklachten verergeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Malfunctions schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:08:
https://nos.nl/artikel/24...se-presidentsverkiezingen

Ik hoop oprecht dat de democratische partij hier een serieuze, jongere kandidaat tegenover zet. Anders worden ze afhankelijk van eventuele weerzin tegen Trump. Want op zn merites gaat de dan 82-jarige Biden het niet winnen. En het verbaast me ontzettend dat hij dat zelf nog wil. Er wordt nu al rijkelijk de draak met hem gestoken, dat wordt echt niet beter als de ouderdomsklachten verergeren.
Op zich heeft ie nog bijzonder veel voor elkaar gekregen en het kutte is dat een jonger iemand gewoon kansloos is tegen een incumbent president en al helemaal tegen Trump. Maar ondanks zijn lage approval, heeft hij echt nog wel wat gedaan, alleen dat krijgt nooit zoveel aandacht:
> People never give Biden credit for all that he’s accomplished.

And if anyone in this thread needs a refresher, in 2022 alone, Biden Administration and Dems did the following:

passed the Inflation Reduction Act, the biggest investment in fighting climate change in history

passed the bipartisan infrastructure bill, the largest investment in infrastructure since Eisenhower

passed the Bipartisan Safer Communities Act, breaking a 30-year streak of federal inaction on gun violence legislation

signed the CHIPS and Science Act into law

took out the leader of al Qaeda

ended America's longest war

reauthorized and strengthened the Violence Against Women Act

signed the PACT Act, a bill to address veteran burn pit exposure

signed the NATO accession protocols for Sweden and Finland

issued executive order to protect reproductive rights

canceled $10,000 of student loan debt for borrowers making less than $125,000 and canceled $20,000 in debt for Pell Grant recipients

canceled billions in student loan debt for borrowers who were defrauded

nominated now-Supreme Court Associate Justice Ketanji Brown Jackson to replace Justice Breyer

brought COVID under control in the U.S. (e.g., COVID deaths down 90% and over 220 million vaccinated)

formed Monkeypox response team to reach communities at highest risk of contracting the virus

unemployment at a 50-year low

on track to cut deficit by $1.3 trillion, largest one-year reduction in U.S. history

limited the release of mercury from coal-burning power plants

$5 billion for electric vehicle chargers- $119 billion budget surplus in January 2022, first in over two years

united world against Russia’s war in Ukraine

ended forced arbitration in workplace sexual assault cases

reinstated California authority to set pollution standards for cars

ended asylum restrictions for children traveling alone

signed the Emmett Till Anti-Lynching Act, the first federal ban on lynching after 200 failed attempts

Initiated “use it or lose it" policy for drilling on public lands to force oil companies to increase production

released 1 million barrels of oil a day for 6 months from strategic reserves to ease gas prices

rescinded Trump-era policy allowing rapid expulsion of migrants

expunged student loan defaults

overhauled USPS finances to allow the agency to modernize its service

required federal dollars spent on infrastructure to use materials made in America

restored environmental reviews for major infrastructure projects

Launched $6 billion effort to save distressed nuclear plants

provided $385 million to help families and individuals with home energy costs through the Low Income Home Energy Assistance Program. (This is in addition to $4.5 billion provided in the American Rescue Plan.)

national registry of police officers who are fired for misconduct

tightened restrictions on chokeholds, no-knock warrants, and transfer of military equipment to police departments

required all federal law enforcement officers to wear body cameras

$265 million for South Florida reservoir, key component of Everglades restoration

major wind farm project off West coast to provide electricity for 1.5 million homes

continued Obama administration's practice of posting log records of visitors to White House

devoted $2.1 billion to strengthen US food supply chain

invoked Defense Production Act to rapidly expand domestic production of critical clean energy technologies

enacted two-year pause of anti-circumvention tariffs on solar

allocated funds to federal agencies to counter 300-plus anti-LGBTQ laws by state lawmakers in 2022

relaunched cancer 'moonshot' initiative to help cut death rate

expanded access to emergency contraception and long-acting reversible contraception

prevented states from banning Mifepristone, a medication used to end early pregnancy that has FDA approval

21 executive actions to reduce gun violence

Climate Smart Buildings Initiative: Creates public-private partnerships to modernize Federal buildings to meet agencies’ missions, create good-paying jobs, and cut greenhouse gas (GHG) emissions

Paying for today’s needed renovations with tomorrow’s energy savings without requiring upfront taxpayer funding

ended Trump-era “Remain in Mexico” policy

Operation Fly-Formula, bringing needed baby formula (22 missions to date)

executive order protecting travel for abortion

invested more in crime control and prevention than any president in history

provided death, disability, and education benefits to public safety officers and survivors who are killed or injured in the line of duty

Reunited 500 migrant families separated under Trump

$1.66 billion in grants to transit agencies, territories, and states to invest in 150 bus fleets and facilities

brokered joint US/Mexico infrastructure project; Mexico to pay $1.5 billion for US border security

blocked 4 hospital mergers that would've driven up prices and is poised to thwart more anti-competition consolidation attempts

10 million jobs—more than ever created before at this point of a presidency

record small business creation

banned paywalls on taxpayer-funded research

best economic growth record since Clinton

struck deal between major U.S. railroads and unions representing tens of thousands of workers after about 20 hours of talks, averting rail strike

eliminated civil statute of limitations for child abuse victims

announced $156 million for America's first-of-its-kind critical minerals refinery, demonstrating the commercial viability of turning mine waste into clean energy technology.

started process of reclassifying Marijuana away from being a Schedule 1 substance and pardoning all federal prisoners with possession offenses

Note: That list only reflects 2022 accomplishments. Click here for 2021 accomplishments

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Malfunctions schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 07:52:

Nederlanders staren zich blind op de Democraten en liberale steden maar een groot deel van Amerika is gewoon Urk.

Zo'n smiley is niet nodig.

[ Voor 2% gewijzigd door NMH op 26-04-2023 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:49
FunkyTrip schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:14:
[...]

Op zich heeft ie nog bijzonder veel voor elkaar gekregen en het kutte is dat een jonger iemand gewoon kansloos is tegen een incumbent president en al helemaal tegen Trump. Maar ondanks zijn lage approval, heeft hij echt nog wel wat gedaan, alleen dat krijgt nooit zoveel aandacht:

[...]
De GOP weet er goed in te slagen om weg te blijven van beleid en te focussen op de persoon, en die persoon vervolgens ook nog eens overdreven slecht af te schilderen. De media gaan hier teveel in mee.

Van Trump vinden we het doodnormaal dat hij geen coherente zinnen kan vormen, dat is zijn stijl. Maar als stotteraar Biden zich verspreekt dan is hij labiel.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 23:45:
[...]
Van Trump vinden we het doodnormaal dat hij geen coherente zinnen kan vormen, dat is zijn stijl. Maar als stotteraar Biden zich verspreekt dan is hij labiel.
Trump werd toch ook uitgebreid geridiculiseerd? Weet je covfefe nog? Het heeft zelfs zijn eigen wikipedia pagina gekregen :)

En niet alleen hier, er werden in de populaire media ook veel grapjes over gemaakt.

"Boots on the moon in 2024. Actually, he said boobs on the moon, but we believe that to be a typo." in Space Force bijvoorbeeld :D

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 26-04-2023 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
GekkePrutser schreef op woensdag 26 april 2023 @ 02:13:
[...]

Trump werd toch ook uitgebreid geridiculiseerd? Weet je covfefe nog? Het heeft zelfs zijn eigen wikipedia pagina gekregen :)

En niet alleen hier, er werden in de populaire media ook veel grapjes over gemaakt.

"Boots on the moon in 2024. Actually, he said boobs on the moon, but we believe that to be a typo." in Space Force bijvoorbeeld :D
Dat kwam vooral door het niet willen toegeven dat er een typefout werd gemaakt, dat maakte deze 'rel' zo surrealistisch.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Bananenrepubliek Florida is inmiddels snel een wet er doorheen aan het jassen zodat Santis niet hoeft te resignen als hij voor president gaat...

https://www.nbcnews.com/p...n-desantis-2024-rcna81416

Dit dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
Even een schopje in dit topic omdat DeSantis een nieuw dieptepunt bereikt heeft. Je moet het zien om te geloven, en dit is echt van de DeSantis campagne.

[Twitter]

Wat een ordinaire aanval op de LGBTQ+ gemeenschap, en dat voor de nummer 2 republikein volgens de polls.

[ Voor 21% gewijzigd door ph4ge op 04-07-2023 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
ph4ge schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:22:
Even een schopje in dit topic omdat DeSantis een nieuw dieptepunt bereikt heeft. Je moet het zien om te geloven, en dit is echt van de DeSantis campagne.

[YouTube: DeSantis War Room Anti-LGBTQ+ Ad]

[Twitter]

Wat een ordinaire aanval op de LGBTQ+ gemeenschap, en dat voor de nummer 2 republikein volgens de polls.
Dit is een grapje toch? Een politicus associeert zichzelf toch niet vrijwillig met American Psycho? 7(8)7

Toch? Toch? Toch?

Alsjeblieft? :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Laatst online: 22:02

DevWouter

Creator of Todo2d.com

@ph4ge en @Malfunctions

Die berichten moet je echt zien zoals ze zijn: Het is inderdaad zo extreem en nog erger het wordt geaccepteerd. Het is gewoon een draaiboek waarbij ze stelselmatig de gelijke rechten ondermijnen.
And the attacks on queer people just keep coming. In May 2023, the Human Rights Campaign listed anti-queer bills introduced and passed in this year alone:

• Over 520 anti-LGBTQ+ bills have been introduced in state legislatures, a record;
• Over 220 bills specifically target transgender and non-binary people, also a record; and
• A record 74 anti-LGBTQ laws have been enacted so far this year, including:
• Laws banning gender affirming care for transgender yuth: 16
• Laws requiring or allowing misgendering of transgender students: 7
• Laws targeting drag performances: 2
• Laws creating a license to discriminate: 3
• Laws censoring school curricula, including books: 13

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Malfunctions schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:29:
[...]

Dit is een grapje toch? Een politicus associeert zichzelf toch niet vrijwillig met American Psycho? 7(8)7

Toch? Toch? Toch?

Alsjeblieft? :/
Doelgroep, doelgroep, doelgroep. Deze ad zal via social media op specifieke mensen getarget worden (het memegebruik laat al een dikke vingerafdruk achter welke groep dat zou kunnen zijn). 'Serieuze mensen' zullen 'm nooit te zien krijgen, die zien een salonfähige DeSantis. Het is juist dit, het gelijktijdig totaal andersoortige manieren van aanspreken beoefenen, dat mogelijk gemaakt wordt door social media en big tech adverteringsplatformen. Of zelfs waarom social media ontworpen zijn en fijngetuned worden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online

[Twitter]

Lieve help.. Wat een puinhoop daar :'(

Ik was van plan om na Pride Month mijn regenboog horlogebandje weer om te ruilen voor het gewone maar ik ga hem voorlopig aan houden. 🏳️‍🌈🏳️‍⚧️ Ben zelf CIS Hetero maar ik vind het zo rot dat er zo openlijk gediscrimineerd wordt. Ook in Nederland trouwens.

Wat me wel verbaast is dat ze Trump afschilderen als LGBTQ+ vriendelijk :') Hebben ze kennelijk uit zijn presidentscampagne gehaald want later was hij ook dikke vriendjes met extreem rechts. Nou was het natuurlijk ook wel makkelijk want Trump wapperde met alle winden mee.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 05-07-2023 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Brent schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:24:
[...]

Doelgroep, doelgroep, doelgroep. Deze ad zal via social media op specifieke mensen getarget worden (het memegebruik laat al een dikke vingerafdruk achter welke groep dat zou kunnen zijn). 'Serieuze mensen' zullen 'm nooit te zien krijgen, die zien een salonfähige DeSantis. Het is juist dit, het gelijktijdig totaal andersoortige manieren van aanspreken beoefenen, dat mogelijk gemaakt wordt door social media en big tech adverteringsplatformen. Of zelfs waarom social media ontworpen zijn en fijngetuned worden.
Hij staat anders wel gewoon op youtube. Neem aan dat de "linkse" (want echt links bestaat niet in de VS) media dit wel hoog opspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
GekkePrutser schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 01:14:
[...]
Hij staat anders wel gewoon op youtube. Neem aan dat de "linkse" (want echt links bestaat niet in de VS) media dit wel hoog opspeelt?
Ja, zoals de rechtse media alleen nog maar praten over cocaïne in het Witte Huis.

Dat land is zo gepolariseerd dat niemand meer het verhaal van 'de andere kant' hoort of ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
GekkePrutser schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 01:14:
[...]

Maar bij wie komt die langs in de suggesties? Bubbling is real. Uiteraard is het mogelijk de link te delen buiten de bubbel, en dat is dan nu ook gebeurd, maar ik denk dat er voor elke ad die zijn bubbel ontsnapt er 10 zijn die dat niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
alexbl69 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:50:
[...]

Dat land is zo gepolariseerd dat niemand meer het verhaal van 'de andere kant' hoort of ziet.
Er is maar één kant met reeele standpunten. Met die standpunten kun je het eens zijn of niet. De andere kant propageert al jaren afbraak en nihilisme. Met een duidelijke rascistische en seksistische onderstroom. Zolang dit gedachtegoed door velen aangehangen wordt gaat het land langzaam verder de afgrond in.

Desantis is slechts een van velen. En dit soort filmpjes en ideeen zijn allang onderdeel van mainstream Republikeinen. En al helemaal van rechtse media van Fox. Dat dit zich beperkt tot een kleine groep is een misvatting wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
HEY_DUDE schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:32:
[...]
Er is maar één kant met reeele standpunten. Met die standpunten kun je het eens zijn of niet. De andere kant propageert al jaren afbraak en nihilisme. Met een duidelijke rascistische en seksistische onderstroom. Zolang dit gedachtegoed door velen aangehangen wordt gaat het land langzaam verder de afgrond in.

Desantis is slechts een van velen. En dit soort filmpjes en ideeen zijn allang onderdeel van mainstream Republikeinen. En al helemaal van rechtse media van Fox. Dat dit zich beperkt tot een kleine groep is een misvatting wat mij betreft.
Welke kant ook 'gelijk' heeft (er is imho geen 'gelijk' in deze), de sfeer is in ieder geval wel flink vergiftigd aan de overkant van de oceaan.

FP: Rechter: regering VS mag geen contact meer hebben met socialmediabedrijven

Een rechter heeft het de Amerikaanse regering verboden om contact te zoeken met social media bedrijven omdat het de regering deze onder druk zou hebben gezet om bepaalde - onwelgevallige - content te verwijderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

alexbl69 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:14:
[...]

Welke kant ook 'gelijk' heeft (er is imho geen 'gelijk' in deze), de sfeer is in ieder geval wel flink vergiftigd aan de overkant van de oceaan.
Het gaat niet zo zeer om "gelijk hebben", maar om het aanvoeren van inhoudelijke, relevante en waarheidsgetrouwe argumenten.

In Amerika (en eigenlijk ook al Nederland) is het vermogen tot een normaal debat/gesprek steeds minder mogelijk. Het is steeds meer welke signaal men wilt opwekken en versterken. Men slaat het observeren van de argumenten vaak over en begint meteen aan het oordelen.

Vrijheid van meningsuiting is niet alleen recht, maar ook een verantwoordelijkheid. En als iemand onzin uitkraamt of versterkt dan heeft dat gevolgen.

Maar deze rechter is aangesteld door Trump. En Biden had veel van deze de schade kunnen voorkomen door nieuwe rechters aan de Supreme Court toe te voegen. Nu heb je een lokale rechters die weten dat hun tegen hun uitspraken weinig is te beginnen, want boven hun staan like-minded rechters.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
DevWouter schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:49:
[...]

Het gaat niet zo zeer om "gelijk hebben", maar om het aanvoeren van inhoudelijke, relevante en waarheidsgetrouwe argumenten.

In Amerika (en eigenlijk ook al Nederland) is het vermogen tot een normaal debat/gesprek steeds minder mogelijk. Het is steeds meer welke signaal men wilt opwekken en versterken. Men slaat het observeren van de argumenten vaak over en begint meteen aan het oordelen.

Vrijheid van meningsuiting is niet alleen recht, maar ook een verantwoordelijkheid. En als iemand onzin uitkraamt of versterkt dan heeft dat gevolgen.

Maar deze rechter is aangesteld door Trump. En Biden had veel van deze de schade kunnen voorkomen door nieuwe rechters aan de Supreme Court toe te voegen. Nu heb je een lokale rechters die weten dat hun tegen hun uitspraken weinig is te beginnen, want boven hun staan like-minded rechters.
Helemaal mee eens. Politieke benoeming van de opperrechters vergiftigt het hele rechtssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03

[Twitter]

Dat dit een ordinaire aanval is valt te betwisten...
Puur uitgaande van meningsverschillen zijn er nou eenmaal (rechtse) kampen die *knip*

*knip*

Dit zijn daar hele gevoelige onderwerpen.

De LGBTQ+ gemeenschap is nou eenmaal een 'minderheid' en dus is het makkelijk om daar campagne op te voeren en zielen mee te winnen.

*knip*

Dit topic is zero-tolerance, als je standpunten van partijen wilt aanhalen, verwachten we daar ook onderbouwing met betrouwbare bronnen dat dit ook daadwerkelijk hun standpunten zijn. Als je hierin zelf een standpunt (impliciet) inneemt, verwachten we ook daar een onderbouwing bij.

[ Voor 29% gewijzigd door defiant op 06-07-2023 23:03 ]

Etuuuuuh!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:58
CRpt3r55 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:19:
[...]

Puur uitgaande van meningsverschillen zijn er nou eenmaal (rechtse) kampen die *knip*

De LGBTQ+ gemeenschap is nou eenmaal een 'minderheid' en dus is het makkelijk om daar campagne op te voeren en zielen mee te winnen.

*knip*
Bijzonder dat je dit zo stelt. Wat je eigenlijk zou moeten doen is de extremen wegstrepen. Dus aan de ene kant degene die LGBTQ+ een ziekte vinden en aan de andere kant degene die graag kinderen willen beïnvloeden om iets te "zijn wat ze eigenlijk niet zijn".

Als je dat doet, weet je wat je dan onder aan de streep over houdt? Kinderen die niet krampachtig weggehouden worden van iets wat gewoon bestaat en een groep volwassenen die het eigenlijk allemaal wel prima vindt, want er is eigenlijk helemaal niks aan de hand.
Grappig genoeg hoor en zie je eigenlijk zelden iemand die zegt "ik wil graag LGBTQ+ door iemand's strot duwen" en hoor je wel overal "hoe eng en gevaarlijk die gemeenschap is". Ofwel, al het geluid kwam eigenlijk van 1 kant af, namelijk de felle tegenstanders. Ga je een groep demoniseren, dan kun je verwachten dat die van zich laten horen.

[ Voor 17% gewijzigd door defiant op 06-07-2023 23:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brent
[...]

Puur uitgaande van meningsverschillen zijn er nou eenmaal (rechtse) kampen die*knip*
Dat is een veel te voordelige voorstelling van zaken. Allereerst een reality check: conservatieven kunnen vinden dat LGBTQ+ teveel gepusht wordt, maar daarmee is dat nog niet ook zo. Wat gepusht wordt is de angst ervoor door conservatieve leiders. Zoals de angst voor de overheid, beperking wapenbezit, etc. Dat zijn allen issues, maar daarmee nog niet ook echt zo als men denkt dat het zit.

Bovendien is het woord 'pushen' sturend: bewustwording op een bepaald punt hoeft dat helemaal niet te zijn. Is het pushen om kinderen over de ronde aarde te onderwijzen? Nope. Pushen klinkt alsof men kinderen tot LGBTQ+ wil maken, maar dat is natuurlijk onzin.
*knip*
Waar ik het mee eens ben is dat door die traditie van loopgravendiscussie ook de 'andere kant' inmiddels geen belangstelling en ruimte heeft voor bespreking van de nuances. Het eens goed kijken naar de spijtoptanten van onomkeerbare ingrepen zou natuurlijk zeker moeten gebeuren bij elke nieuwe mogelijkheid. Beide kampen (maar conservatief flink meer) nemen alle ruimte weg het daarover te hebben, en dat is jammer. Het is evident dat de maker van zo'n filmpje, en dus ook de opdrachtgever, DeSantis, daar dan ook helemaal geen belangstelling voor heeft.

Radicalisering, het maakt meer kapot dan je liefhebt...

[ Voor 12% gewijzigd door defiant op 06-07-2023 23:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Het gaat niet alleen om kinderen. Dat is alleen wat aangehaald wordt ter rechtvaardiging.

Maar als je doorvraagt bij die mensen (want ze zijn er in Nederland ook) dan zie je dat het gewoon om ordinaire haat gaat, en dat de kinderen altijd worden aangehaald omdat dat het makkelijkst te rechtvaardigen is. Als je dan een beetje in discussie gaat (bijvoorbeeld uitlegt dat het alleen gaat om bewustwording, niet beinvloeding), ontaardt het in enorme scheldpartijen over transseksuelen alsof ze je midden in de nacht de keel door komen snijden. Ik snap echt niet dat mensen anderen zo haten om iets waar ze gewoon totaal geen last van hebben.

Het is gewoon dat haat iets is waarmee je mensen makkelijk mobiliseert. In Nederland zie je het ook steeds meer :'( Kennelijk laten sommige mensen zich heel makkelijk meesleuren.

[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 06-07-2023 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
GekkePrutser schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:46:
[...]

Het gaat niet alleen om kinderen. Dat is alleen wat aangehaald wordt ter rechtvaardiging.

Maar als je doorvraagt bij die mensen (want ze zijn er in Nederland ook) dan zie je dat het gewoon om ordinaire haat gaat, en dat de kinderen altijd worden aangehaald omdat dat het makkelijkst te rechtvaardigen is. Als je dan een beetje in discussie gaat (bijvoorbeeld uitlegt dat het alleen gaat om bewustwording, niet beinvloeding), ontaardt het in enorme scheldpartijen over transseksuelen alsof ze je midden in de nacht de keel door komen snijden. Ik snap echt niet dat mensen anderen zo haten om iets waar ze gewoon totaal geen last van hebben.

Het is gewoon dat haat iets is waarmee je mensen makkelijk mobiliseert. In Nederland zie je het ook steeds meer :'( Kennelijk laten sommige mensen zich heel makkelijk meesleuren.
Tja, het is een tactiek zo oud als de mensheid zelf - divide and conquer. Zoek van die "hotbutton" issues waarop mensen een enorme emotionele reactie hebben en je kan ze dan veel makkelijker aansturen.

Zo werkt social media ook, er is veel meer engagement bij onderwerpen die woede opwekken, dan onderwerpen die gevoelens van geluk en blijheid opwekken.

[ Voor 6% gewijzigd door Sakete op 05-07-2023 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Zet vooral links (ik denk dat je de Democraten bedoeld gezien het topic) even weg als een groep die, in jouw woorden jonge kinderen verkeerde keuzes, laat maken waar vaak met spijt op wordt terug gekeken.

Geef ook vooral geen onderbouwing wat vaak inhoudt en wat verkeerde keuzes zijn en geef links de schuld en je argumentatie helemaal rond en links zijn gevaarlijke gekken die kinderen wat willen aandoen.

Overigens wordt er een behoorlijke groep uiterst jonge kinderen geholpen met een geslachtsoperatie waarvan zowel links en rechts (inclusief de rechtse christenen) het roerend met elkaar eens zijn dat een operatie de juiste keuze is. En ook bij deze kinderen komt het aangepaste geslacht niet altijd overeen met hun uiteindelijke identiteit op latere leeftijd. Maar goed daar kun je links niet de schuld van geven en lastig en genuanceerd. Dus dat kun je maar beter buiten de discussie laten.

[ Voor 7% gewijzigd door defiant op 06-07-2023 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Er is maar 1 kant voorstander van schietpartijen op kleuterscholen, dus diezelfde kant kan zeggen op te komen voor kinderen… maar doen dat niet.

Eigenlijk ben ik wel voorstander van die laatste oproepen, laat maar foto,s zien van kapotgeschoten kinderen om te laten zien wat een AR15 doet en hoe politici dat wapen belangrijker vinden dan kinderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Delerium schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:10:
Er is maar 1 kant voorstander van schietpartijen op kleuterscholen, dus diezelfde kant kan zeggen op te komen voor kinderen… maar doen dat niet.

Eigenlijk ben ik wel voorstander van die laatste oproepen, laat maar foto,s zien van kapotgeschoten kinderen om te laten zien wat een AR15 doet en hoe politici dat wapen belangrijker vinden dan kinderen.
Precies dat punt maakte John Stewart in een fantastisch interview met een GOP politicus. Kinderen moet je wel beschermen tegen het bestaan van transseksuelen, maar iets doen aan het feit dat kinderen aan flarden geschoten worden is een brug te ver.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

*knip*
Allereerst...
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/xT5LMHOgCzWF17txEA/giphy.gif

Ik zet deze met opzet in spoiler omdat het afleid van de inhoudelijke argumenten. Laten we vooral ophouden dat kinderen een gebruikelijk drogreden is. Geen enkele president houdt ervan om willekeurige babies te kussen, maar toch doen ze het allemaal omdat het werkt bij een bepaalde doelgroep.

Ten tweede: De statistieken van kinderen met spijt klopt niet.
1. Tegenstanders gebruiken hierbij ook de mensen die spijt hebben dat ze geen keuze konden maken
2. De vergaande veranderingen zijn alles behalve makkelijk en worden juist van alle kanten met zeer strenge eisen gedaan.
3. Spijt is vaak ook nog te verwijten aan meerdere oorzaken.

Bronnen:
- https://www.transgendernetwerk.nl/spijt-komt-weinig-voor/
- https://www.nd.nl/opinie/opinie/1067646/article
- https://www.nemokennislin...s/spijt-van-je-sexchange/

Ten derde: Onder welke doelgroep vallen de meeste zelfmoorden en waarom?
Juist, die LGBTQ+ groep omdat ze buiten gesloten worden, gepest worden en ga zo maar door. Waarom relevant? Omdat zelfmoord een van de grootste doodsoorzaken is naast verongelukken. En het verbieden en niet toestaan een groot onderdeel is van depressie en dus een directe aanleiding.

Bron: https://www.113.nl/sites/...it%20onder%20LHBT'ers.pdf

offtopic:
Denk je aan zelfdoding? Neem dan 24/7 gratis en anoniem contact op met 0800-0113 of chat op 113.nl

Ten vierde: LGBTQ+ wordt gepusht? Niemand in die gemeenschap die vindt dat kinderen van geslacht moeten veranderen. Wel vinden ze dat iedereen zich vooral prettig moeten voelen met wie ze zelf zijn ongeacht voorkeur en dat je niet dat besluit voor een ander mag maken.
Dat sommige mensen het eng vinden dat het bespreekbaar moet zijn is vooral omdat ze zeer bekrompen zijn en zich niet comfortabel zijn met het feit dat hun wereldbeeld niet klopt (spoiler: niemands wereldbeeld klopt).

Conclusie: Nee, dit is gewoon klassiek demoniseren. Vervang LGBTQ+ met joden, buitenlanders en je hebt exact dezelfde discussie. Het is dan ook niet vreemd dat dit soort reclames vooral gericht zijn op bepaalde soort doelgroepen.

[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 06-07-2023 23:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
De enige reden dat kinderen erbij gesleept worden is omdat die zelf nog niet kunnen zeggen dat ze niet misbruikt willen worden voor politieke doelen. Net als dat abortus ook niet om (ongeboren) kinderen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:39
[...]

Puur uitgaande van meningsverschillen zijn er nou eenmaal (rechtse) kampen die vinden dat de LGBTQ+ gemeenschap te veel gepusht wordt op scholen en willen verwarring bij kinderen zo veel mogelijk voorkomen, en kinderen zo mogelijk uit de discussie houden tot na in ieder geval een goede sociaal emotionele ontwikkeling bij het kind.

Het andere kamp (links) wilt het liefst kinderen vanaf zeer jonge leeftijd 'helpen' met soms levens veranderende keuzes, waar nog vaak met spijt op wordt teruggekeken.

p.s. vette woorden benadrukken dat het in deze post om (jonge) kinderen gaat.
Als een kind vanaf zeer jonge leeftijd te horen krijgt dat zijn/haar gevoelens zó slecht, zó verdorven, zó ongezond zijn dat het bij wet verboden is om er zelfs maar over te praten of na te denken, hoe zou dat uitpakken voor zijn/haar gezonde emotionele ontwikkeling?

En dit
Het andere kamp (links) wilt het liefst kinderen vanaf zeer jonge leeftijd 'helpen' met soms levens veranderende keuzes, waar nog vaak met spijt op wordt teruggekeken.
lijkt me een enorme stroman, totdat je aantoont dat "links" daadwerkelijk jonge kinderen pusht naar levensveranderende keuzes.
CRpt3r55 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:08:
[...]

Zo, dat is nogal een statement....
Triggerhappy egoïstische homo-hatende kinderontvoerders volgens jou? Dat is namelijk wat je in het kort zegt...
Nou ja, de feiten spreken voor zich, lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door migchiell op 06-07-2023 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:21

servies

Veni Vidi Servici

migchiell schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:18:
[...]

Als een kind vanaf zeer jonge leeftijd te horen krijgt dat zijn/haar gevoelens zó slecht, zó verdorven, zó ongezond zijn dat het bij wet verboden is om er zelfs maar over te praten of na te denken, hoe zou dat uitpakken voor zijn/haar gezonde emotionele ontwikkeling?
Heel simpel voorbeeld: tienerzwangerschappen:
Sex is eng, vies en onchristelijk, dus mogen we van de conservatieve Amerikaanse groeperingen geen voorlichting geven op scholen en zit het in de taboe sfeer...

Welk westers land zou het hoogste % tienerzwangerschappen hebben (van de Westerse landen)...
lijkt me een enorme stroman, totdat je aantoont dat "links" daadwerkelijk jonge kinderen pusht naar levensveranderende keuzes.
Dat kan hij niet want het is niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:09

Jebus4life

BE User

ADP’s National Employment Report, produced in a collaboration with the Stanford Digital Economy Lab, showed that the private sector added 497,000 jobs last month, far exceeding economists’ expectations for 228,000 jobs and ADP’s May total of 267,000 hires.

While ADP’s tabulations don’t always correlate with the official federal jobs report, it’s sometimes viewed as a proxy for overall hiring activity. And by that measure, Thursday’s blockbuster jump is yet another indicator that when the June jobs report lands on Friday, it’s all but certain to show that the US labor market has added jobs for 30 consecutive months.

While the current employment growth pales in comparison to the labor market expansion seen between 2010 and 2019, when there were a record 100 months of job growth, it’s the strength of this current streak that continues to defy expectations: The above-average gains come at a time of elevated, but waning, inflation as well as a historic spike in interest rates resulting from a Federal Reserve counteroffensive to rising prices.
De Amerikaanse economie blijft maar gaan. Zou me niet verbazen mocht de economie de doorslaggevende factor worden bij de verkiezingen van 2024.

Indien die gewoon goed blijft en de gehoopte "zachte landing" er komt gaat Biden gewoon de verkiezingen winnen. Mocht er een stevige recessie komen ben ik benieuwd (Biden gaat een pak meer stemmen krijgen dan zijn tegenstander, maar dat electoral college is natuurlijk iets anders)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic is zero-tolerance, enkele berichten zijn verwijderd.

Mag ik er graag op wijzen dat dit niet de plek is om de Amerikaanse culture war 1 op 1 te importeren, we zijn een Nederlands forum, niet een Amerikaanse. De onderwerpen zijn uiteraard bespreekbaar, maar verwachten een onderbouwing met betrouwbare bronnen.

Zeker bij gevoelige onderwerpen verwachten dat die grondig worden onderbouwd en uitgediept. Het zijn juist de zwart-wit tegenstellingen zonder nuance die ervoor zorgen dat er een cultuur oorlog ontstaat.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:09

Jebus4life

BE User

MTG "valt Biden aan" door op te sommen wat hij probeert te verwezelijken waardoor het eerder een propagandafilmpje lijkt. Inmiddels meldt De Standaard (Belgische krant) dat het ook al gebruik door het Biden team als campaign ad.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20230720_93489615

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
*knip*, dit is een videodrop op deze manier. Plaats altijd een citaat of samenvatting van wat er in een gelinkte video te zien is.

[ Voor 78% gewijzigd door NMH op 08-08-2023 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Context en transcriptie? Kan er niets van maken.

[ Voor 23% gewijzigd door NMH op 08-08-2023 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Context: ze roepen "retire!", waarschijnlijk omdat hij vorige week of zo een minuut lang argeloos voor zich uit staarde tijdens een uitleg over iets en nu duidelijk is dat hij te oud wordt.

Blijkbaar zou het filmpje hierboven nu ge-retweet/X-ed/truthed zijn door T****.

Ik kan zo snel geen goede bron vinden, dus helaas geen links.
(Yahoo News e.d. zijn imho geen serieuze bronnen en ik ga niet naar Truth Social linken)

[ Voor 22% gewijzigd door Stukfruit op 08-08-2023 18:45 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Stukfruit schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 18:17:
Context: ze roepen "retire!", waarschijnlijk omdat hij vorige week of zo een minuut lang argeloos voor zich uit staarde tijdens een uitleg over iets en nu duidelijk is dat hij te oud wordt.

Blijkbaar zou het filmpje hierboven nu ge-retweet/X-ed/truthed zijn door T****.

Ik kan zo snel geen goede bron vinden, dus helaas geen links.
(Yahoo News e.d. zijn imho geen serieuze bronnen en ik ga niet naar Truth Social linken)
Kentucky crowd yells "retire" at Mitch McConnell.
[NBC NEWS]
[NEW YORK POST]
[THE HILL]
[INDEPENDENT]
[FOX 4]
[USA TODAY]
[THE DAILY BEAST]
[DAILY MAIL]

Video:

Deze:

[ Voor 3% gewijzigd door LadyVodka op 09-08-2023 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
*knip* let s.v.p. op ons beleid voor brongebruik, zie:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Let verder op de topic warning: Geen ongefundeerde oneliners, onderbouw je post.

[ Voor 87% gewijzigd door defiant op 09-08-2023 21:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:In het kader van zero-tolerance zijn er wat berichten verwijderd.

Het hele verhaal over de zoon van Biden en een laptop is inmiddels onderdeel van de bekende Amerikaanse culture war. In de Amerikaanse culture war draait het niet om de onafhankelijk waarheid, maar het om het kiezen van een "eigen subjectieve waarheid" binnen de eigen bubbel.

We zijn een Nederlands forum en hier in Nederland zijn we buitenstaander in de Amerikaanse politiek en culture war. We verlangen daarom dus hier een onafhankelijke blik op de hele kwestie met onafhankelijke en betrouwbare bronnen.

De kwestie mag dus wel besproken worden, maar in het vervolgd willen we dus betrouwbare onafhankelijke en verifieerbare bronnen zien en een objectieve analyse.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Het is een oude man. Moeten politici hier echt hard op afgerekend worden? Weet ook niet zo goed wat je met je post wil toevoegen aan de discussie anders dan een paar link drops. Dat de GOP vol met Trump gekkies zit en overal doorheen schreeuwen is al lang een feit.

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:30
HEY_DUDE schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:51:
[...]

Het is een oude man. Moeten politici hier echt hard op afgerekend worden? Weet ook niet zo goed wat je met je post wil toevoegen aan de discussie anders dan een paar link drops. Dat de GOP vol met Trump gekkies zit en overal doorheen schreeuwen is al lang een feit.
De post voegt een bron toe aan een eerdere post. Lijkt me geen probleem toch?

Op zich hoeft een politicus niet op 1 zo'n incident afgerekend te worden, maar het is niet het eerste incident met McConnell, toch de leider van de Republikeinen in de senaat. Het is vooral een teken dat de hoogbejaarde leeftijd van veel Amerikaanse politici een probleem is. Chuck Grassley is 89, Diane Feinstein is 90! Trump en Biden zijn allebei ook gewoon te oud.

De apotheker van het congres claimde een paar jaar geleden dat hij alzheimer medicatie leverde aan niet nader genoemde congresleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar één, of als het nodig is twee, fatsoenlijke bronnen doen dat toch ook? Een heel lijstje met caps lock komt nogal schreeuwerig over imo.

Overigens zou het iig in Amerika volgens mij best een idee zijn als politici niet tot hun 90ste per se door gaan.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De kiezers in Californie hadden in 2018 de keuze tussen een Democraat van 85 jaar en een van 52. Ze hebben de hoogbejaarde gekozen voor 6 jaar, dat is hun vrije keuze geweest.

Je kan beter het committee systeem aanpakken waar jaren in de Senaat veel betekenen. Een nieuwe senator kiezen zal de staat altijd wat invloed kosten, los van hoe capabel de senator is. Maar dan kan alleen de Senaat zelf weer en die gaan dat natuurlijk nooit accepteren.

[ Voor 10% gewijzigd door IJzerlijm op 10-08-2023 10:58 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

• HEY_DUDE
Spookelo schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:29:
[...]

De post voegt een bron toe aan een eerdere post. Lijkt me geen probleem toch?

Op zich hoeft een politicus niet op 1 zo'n incident afgerekend te worden, maar het is niet het eerste incident met McConnell, toch de leider van de Republikeinen in de senaat. Het is vooral een teken dat de hoogbejaarde leeftijd van veel Amerikaanse politici een probleem is. Chuck Grassley is 89, Diane Feinstein is 90! Trump en Biden zijn allebei ook gewoon te oud.

De apotheker van het congres claimde een paar jaar geleden dat hij alzheimer medicatie leverde aan niet nader genoemde congresleden.
Beetje tekst met welke richting je op wil in de discussie wordt wel gewaardeerd. Leeftijd is een groot issue aan beide kanten. Denk ook aan Pelosi.

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:30
HEY_DUDE schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:11:
[...]

Beetje tekst met welke richting je op wil in de discussie wordt wel gewaardeerd. Leeftijd is een groot issue aan beide kanten. Denk ook aan Pelosi.
Ik hoef niet niet per sé ergens heen met een discussie. Ik wilde alleen even aanstippen dat de eerdere post (die niet van mij was) wel iets toevoegd. Wat @Sissors zegt dat het met op deze manier wat schreeuwerig overkomt had ik nog niet bij stilgestaan, maak kan ik wel me wel in vinden.

Ik wilde verder toevoegen dat de leeftijd van McConnell en anderen wel een probleem aan het worden is. Zeker ook van Feinstein (Democraat) als je wat van haar hebt meegekregen de laatste tijd. Zij was bijvoorbeeld dit jaar 3 maanden afwezig. Dat kost je ook invloed in de senaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer overal op het web: Mitch McConnell is weer eens vastgelopen tijdens een speech.

Geen naamsverbasteringen.

[ Voor 10% gewijzigd door NMH op 31-08-2023 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:20

burgt

Starbass

Leeftijd is niet het probleem, gezondheids toestand wel, en dan vooral de mentale.

Bij Mitch ziet het er niet goed uit, Feinstein lijkt er gestelijk ook niet meer helemaal bij te zijn. En als de marges klein zijn om beleid erdoor te krijgen kunnen ze beter met pensieon gaan dan het functioneren van de regering te dwarsbomen.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Sakete
Hier een samenvatting van de plannen van Trump mocht hij weer president worden (en ik persoonlijk schat de kans redelijk hoog in dat hij wordt herkozen volgend jaar, ondanks alle rechtzaken):

https://www.salon.com/202...denial-will-not-save-you/

• Snowdog
  • Laatst online: 21:27
Sakete schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:37:
Hier een samenvatting van de plannen van Trump mocht hij weer president worden (en ik persoonlijk schat de kans redelijk hoog in dat hij wordt herkozen volgend jaar, ondanks alle rechtzaken):

Op basis waarvan? Trump gaat echt niet herkozen worden, genoeg tegenstanders ondanks zijn trouwe fanbase. Zijn hype heeft hem het eerste presidentschap gewonnen, maar dat gaat echt niet nog een keer gebeuren. Als dat wel het geval zou zijn, dan is de US verloren. Denk dat daar nog altijd wel genoeg (somewhat) verstandige mensen zijn though.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakete
Snowdog schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:44:
[...]

Op basis waarvan? Trump gaat echt niet herkozen worden, genoeg tegenstanders ondanks zijn trouwe fanbase. Zijn hype heeft hem het eerste presidentschap gewonnen, maar dat gaat echt niet nog een keer gebeuren. Als dat wel het geval zou zijn, dan is de US verloren. Denk dat daar nog altijd wel genoeg (somewhat) verstandige mensen zijn though.
Ik woon hier en ik durf niet zo stellig aan te nemen dat hij niet herkozen wordt. Is precies hetzelfde als 2015 toen men zei dat zo'n malloot nooit zal winnen. Dit land is gekker dan je denkt.

• wildhagen
  • Niet online
Sakete schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:37:

Het zou best kunnen dat Trump dan een celstraf uitzit wegens zijn mislukte staatsgreep, of zijn andere misdragingen waar rechtzaken voor lopen (of gaan lopen).

Kan je uberhaupt als president gekozen worden (en blijven) als je in de cel zit?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:33:
[...]

Het zou best kunnen dat Trump dan een celstraf uitzit wegens zijn mislukte staatsgreep, of zijn andere misdragingen waar rechtzaken voor lopen (of gaan lopen).

Kan je uberhaupt als president gekozen worden (en blijven) als je in de cel zit?
Heb wel eens gelezen dat dat kan. Rationale is dat je niet onverkiesbaar kan worden als iemand je erin luist, of wegens "rare" wetgeving in de gevangenis komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
[...]

Actief kiesrecht wordt je afgenomen. In sommige Staten wanneer je niet op de stoep loopt (en zwart bent) verlies je kiesrecht voor het leven. Voor passief kiesrecht is daar dat grondwetswijziging artikel dat al eerder voorbij kwam. Maar je kan vanuit de bak meedoen met de verkiezingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakete
[...]

Ik weet 't niet. Ik ga er vanuit dat al deze rechtszaken helemaal niks zullen uitmaken, dat hij of vrijgesproken wordt of dat het allemaal mislukt. Deze vent is net teflon, niks plakt.

Ook dat gedoe over het 14e amendement, ik heb er heel weinig vertrouwen in.

• wildhagen
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:53:
[...]

Actief kiesrecht wordt je afgenomen. In sommige Staten wanneer je niet op de stoep loopt (en zwart bent) verlies je kiesrecht voor het leven. Voor passief kiesrecht is daar dat grondwetswijziging artikel dat al eerder voorbij kwam. Maar je kan vanuit de bak meedoen met de verkiezingen.
Zou wel een unicum zijn denk ik. Een president die een (gelukkig mislukte) staatsgreep pleegt waarbij mensen omkomen, een president die diverse misdragingen (seksueel, smaad, financieel, corruptie, en anderszins) op zijn naam heeft staan en processen tegen hem heeft lopen, en dan toch weer misschien president worden.

Krijgt hij dan ook de Presidential Suite in de gevangenis, of kan hij zichzelf dan gratie for life geven en zo naar buiten wandelen?

Ik hoop alleen dat hij niet wint. Ik denk niet dat de wereld nóg 4 jaar Trump aankan. We zijn nog altijd aan het puinruimen van zijn beleid, dat moet niet nóg groter worden.

Virussen? Scan ze hier!

• HEY_DUDE
wildhagen schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:56:
[...]

Ik hoop alleen dat hij niet wint. Ik denk niet dat de wereld nóg 4 jaar Trump aankan. We zijn nog altijd aan het puinruimen van zijn beleid, dat moet niet nóg groter worden.
De primaries gaat hij wel winnen binnen de GOP. Op dit moment legt hij het af tegen Biden. Maar zowel Trump als Biden kunnen het loodje leggen voor de verkiezingen. Beide hoog bejaard. Er kan van alles gebeuren nog.

• Sakete
HEY_DUDE schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:24:
[...]

De primaries gaat hij wel winnen binnen de GOP. Op dit moment legt hij het af tegen Biden. Maar zowel Trump als Biden kunnen het loodje leggen voor de verkiezingen. Beide hoog bejaard. Er kan van alles gebeuren nog.
*knip* dit zul je dan ook moeten onderbouwen waarom.

[ Voor 20% gewijzigd door defiant op 07-09-2023 21:41 ]

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Er zijn enkele reacties verwijderd. S.v.p. niet ongefundeerd speculeren over het overlijden of kans daartoe van presidentskandidaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08

Player1S

Probably out in the dark

de impeachment procedure waar je van wist dat ie komen zou (link)

Hij is zo kansloos dat McCarthey er niet eens over laat stemmen (normale procedure) maar hem maar gelijk inzet.

Ook zijn hun getuige twijfelachtig of hebben al bekent dat Joe Biden niks verkeerd heeft gedaan en dat republikeinen zelf aangeven 0,0 bewijs te hebben.

Maar ja, Trump was 2x impeached dus WRAAAAK!!!!schuimbek....schuimbek......schuimbek!!!1111111oneoneone

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste

Let op:
De discussie over Trump mag hier: [ZT] Voormalig president Trump
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid