• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:57
Matched: Kitspuit
henkie196 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:08:
[...]

Voor iemand met zoveel klussen heb je eigenlijk verbazingwekkend weinig handgereedschap :+ Mijn hand gereedschap zou waarschijnlijk in drie van die lade kasten nog niet passen :P
Ben je mij nu aan het aansporen om nog meer gereedschap te halen? :+
Ik heb nog wel meer spul, maar dingen zoals handzagen, waterpassen, mokers, kitspuiten e.d. heb ik nog geen mooie oplossing voor. Ik ga morgen eens kijken wat ik nog meer standaard mee wil als ik op klussen ga, en even kijken hoe ik dat mee wil nemen (of niet).
Geörganiseerd zijn is meer een functie van hoe je het zelf doet, niet zozeer hoe je het op ruimt. Was eerder deze week ook iemand die had ook netjes z'n schroeven in die assortimentdozen opgeborg, en vervolgens de assortimentdozen niet op ruimde :P
Daar heb je zeker gelijk in, en dat is ook een beetje mijn valkuil. Dus ik hoop dat dit soort systemen/dozen mij een beetje kunnen helpen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Remy!!!! schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:40:
[...]

Ben je mij nu aan het aansporen om nog meer gereedschap te halen? :+
Ik heb nog wel meer spul, maar dingen zoals handzagen, waterpassen, mokers, kitspuiten e.d. heb ik nog geen mooie oplossing voor. Ik ga morgen eens kijken wat ik nog meer standaard mee wil als ik op klussen ga, en even kijken hoe ik dat mee wil nemen (of niet).

[...]

Daar heb je zeker gelijk in, en dat is ook een beetje mijn valkuil. Dus ik hoop dat dit soort systemen/dozen mij een beetje kunnen helpen.
Heb je je eigen klussenbedrijf of is dit DIY // de klusser voor de hele familie?

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-04 22:33
EMP schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:53:
Hee mede-knutselaars! Ik ben op zoek naar een nieuwe accu(slag)schroevendraaier.

Ik heb nu een Hitachi DS-10DFL, die is inmiddels een jaar of 10, de accu's zijn niet al te best meer en ik vind hem in vergelijking met de moderne machines ook erg groot (lang), wat het werken in kleine ruimtes lastig maakt.

Al mijn accugereedschap verder is Makita 18V, maar de 18V slagschroevendraaier vind ik te lomp. Ik heb al een sterke boormachine en ik wil dus naar een kleiner systeem, en als ik toch op een andere accu-systeem ga, dan ben ik niet gebonden aan Makita.

Ik heb grondig wetenschappelijk verantwoord onderzoek gedaan (webpagina's en YouTube filmpjeskijken :P), maar ben er nog niet helemaal uit.

Hier mijn shortlist
GewichtLengte
Makita TD1111.0135
Bosch GDR 12V-1100.9215
Bosch GSR 12V150.95220
Milwaukee M121.1131
Metabo Powermaxx SSD1.1??
Metabo Powermaxx BS 12 Q1.1135
Hikoki WH121.1150

De Bosch machines vallen wat mij betreft af vanwege de maat. Hikoki is ook wat aan de grote kant, en springt er gewoon niet zo uit (ik kom hem niet vaak bij de reviewers tegen).

De Makita, Milwaukee en Metabo Powermaxx SSD lijken mij 'prima' maar weinig bijzonder.

Ik ben momenteel het meest gecharmeerd van de Metabo powermaxx BS 12 Q omdat het een losse body van 103mm waar je behalve een hex-bit ook andere koppen op kunt zetten, met onder andere een 90 graden hoek en een excentrische kop, wat aantrekkelijk klinkt ivm schroeven op lastige plaatsen.

Ik heb echter geen ervaring met Metabo accu-gereedschap, maar als ik met een 10.8/12V systeem begin wil ik graag ook in dat ecosysteem blijven. Is deze Metabo dan een goed idee?
Is dat een Metabo met staaf-accu of blok-accu? Die machines met blok-accu zijn vrij recent (jaar of iets langer) op de markt gekomen en kan je nog wel even mee vooruit, maar volgens mij zijn die andere eol. Lijkt me iig niet dat Metabo daar nog vol op inzet.

Ik heb zelf de 12V BL Q en dat is een prima machine. Gebruik hem vooral voor de haakse kop en kleine schroefjes. Ideaal voor erbij.

Ze hebben op 12V al schroefmachines, slagschroevendraaiers, een boorhamer, haakse slijper, recipro en volgens mij ook kitspuit. Zal ook nog wel meer worden.
Waypoint schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:00:
[...]

Ok thnx ik wist niet dat je ook een adapter nodig had ! Ik heb momenteel alleen de dewalt geleidelerails maar daar past de adapter vast niet op. Je kunt vast ook gewoon langs een houten plank frezen?

Ik ben er nog niet over uit of ik voor 230 of 18v ga. Heeft beide zn voordelen maar ik twijfel of de 18v over een jaartje of tien het nog doen / verkrijgbaar zijn. Aan de andere kant ... wie dan zorgt wie dan leeft :) . Voor kleine dingen lijkt het mij wel gemakkelijk en ik moet heel eerlijk bekennen dat ik bijna nooit de stofzuiger pak (ja achteraf :+ ) . Moet ik nog eens in investeren (dit jaar).
Ik weet dat iig Festool, Makita en Triton dezelfde geleiderails hebben en dat de invalzaag van DeWalt anders is. Maar omdat de frees naast de rails loopt en je de afstand van de adapter in kan stellen, zou elke rails met zo'n 'baan' waar de zaag overheen loopt moeten werken. Langs een houten lat kan altijd.

Het is altijd een "risico" met instappen in een langer bestaand accusysteem. De huidige 18V accu's bestaan al sinds 2005, dus er komt een keer een eind aan. Maar het blijft ook onverminderd populair en Makita blijft voorlopig nog nieuwe machines op 18V maken.

Een stofzuiger is sowieso een aanrader.

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
wederom een klein vraagje: heeft iemand toevallig de Makita DCG180ZX kitspuit?

Deze kun je krijgen in een doos of met koffer.
Ik zou het liefst de versie in doos bestellen en hem dan in een Mobx stoppen, maar weet niet zeker of dit (gedemonteerd) past en welke Mbox dan het beste is, eventueel hoeft de 600ml koker er niet bij in.

Indien iemand deze heeft zou die hier wellicht een blik op willen werpen?

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-04 16:13
breagor schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:52:
wederom een klein vraagje: heeft iemand toevallig de Makita DCG180ZX kitspuit?

Deze kun je krijgen in een doos of met koffer.
Ik zou het liefst de versie in doos bestellen en hem dan in een Mobx stoppen, maar weet niet zeker of dit (gedemonteerd) past en welke Mbox dan het beste is, eventueel hoeft de 600ml koker er niet bij in.

Indien iemand deze heeft zou die hier wellicht een blik op willen werpen?
Ik heb er een, die koffer is inderdaad een enorm onding, ligt hier op de vliering.
Ik kan zo wel even kijken of hij in een MBox past.

tja...

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:47
crimby schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:53:
Ben ik weer :-) sinds een paar weken/maanden ben ik wat meer gaan klussen. Momenteel breidt ik mijn gereedschap nogal reactief uit. Dat is niet fijn, want je mist altijd iets en het kost me best wat tijd om uit te zoeken wat dan goed is. Daarnaast kon ik bijvoorbeeld lange tijd zonder decoupeerzaag en was een handzaag voldoende. Nu ik de decoupeerzaag heb, gebruik ik nauwelijks nog een handzaag.

Hebben jullie een lijstje, liefst op volgorde, wat nou must haves zijn voor jou? Die je altijd nodig hebt, of die "nodig" gaat hebben op het moment dat je het hebt?
Dit kan handgereedschap zijn maar ook vooral elektrisch gereedschap.
In de openingspost zie ik al wel wat staan, maar ben benieuwd wat jullie veel gebruiken voor simpele DIY of huis tuin en keukenklusjes met de focus op klussen met hout.
Hangt er ook een beetje vanaf wat je al hebt en wat voor soort klussen je doet.

In z'n algemeenheid is een set basis handgesreedschap onmisbaar:
- Hamer
- Stanleymes
- Handzaag hout
- Handzaag ijzer
- Schroevendraaierset (platkop, kruiskop, torx)
- Imbus sleutels
- Tangenset (Zijkniptang, combitang, waterpomptang)
- Doppenset
- Ringsleutelset
- verstelbare moersleutel (kleine en een grote)
- Waterpassen (30, 60, 1 meter)
- Rolmaat
- Kitspuit
- Winkelhaak
- Lijmklemmen

Verder kun je het qua elektrisch gereedschap zo gek maken als je wil. Maar ik heb het heel lang gedaan met alleen:
- Accuboormachine met 2 accu's
- Goede uitgebreide bitset
- Klopboor/boorhamer (afhankelijk van wat voor muren je hebt)
- Decoupeerzaag
- Vlakschuurmachine
- Slijptol
- Haspel

Wat ik zelf ontzettend handig vind en waarvan ik niet snap is dat ik zo lang zonder kon: een oscillerende multitool.

Verder in de loop der tijd bijgekocht maar niet altijd nodig:
- Invalzaag met geleiderail
- Reciprozaag
- Schroefautomaat
- Bovenfrees
- Zwaardere boorhamer
- Sloophamer
- Muurfrees
- Compressor + klein toebehoren (blaaspistool, bandenpomp adapter)
- Lucht tacker

[ Voor 6% gewijzigd door Terrz op 20-05-2021 10:00 ]

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-04 21:08
Terrz schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:03:
[...]

Hangt er ook een beetje vanaf wat je al hebt en wat voor soort klussen je doet.

In z'n algemeenheid is een set basis handgesreedschap onmisbaar:
- Hamer
- Stanleymes
- Handzaag hout
- Handzaag ijzer
- Schroevendraaierset (platkop, kruiskop, torx)
- Imbus sleutels
- Tangenset (Zijkniptang, combitang, waterpomptang)
- Doppenset
- Ringsleutelset
- verstelbare moersleutel (kleine en een grote)
- Waterpassen (30, 60, 1 meter)
- Rolmaat
- Kitspuit
- Winkelhaak
- Lijmklemmen

Verder kun je het qua elektrisch gereedschap zo gek maken als je wil. Maar ik heb het heel lang gedaan met alleen:
- Accuboormachine met 2 accu's
- Goede uitgebreide bitset
- Klopboor/boorhamer (afhankelijk van wat voor muren je hebt)
- Decoupeerzaag
- Vlakschuurmachine
- Slijptol
- Haspel

Wat ik zelf ontzettend handig vind en waarvan ik niet snap is dat ik zo lang zonder kon: een oscillerende multitool.

Verder in de loop der tijd bijgekocht maar niet altijd nodig:
- Invalzaag met geleiderail
- Reciprozaag
- Schroefautomaat
- Bovenfrees
- Zwaardere boorhamer
- Sloophamer
- Muurfrees
- Compressor + klein toebehoren (blaaspistool, bandenpomp adapter)
- Lucht tacker
Verjaardagslijstje is geupdate, nu hopen dat ik genoeg mensen kan uitnodigen om alles in ontvangst te nemen 8)7

• Framoes
Twijfels schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:26:
[...]

Mijn ervaring met Ecotools is wat de naam zegt: Eco(nomisch zo goedkoop mogelijk gefabriceerd) en de paar dingen die ik er van heb gebruikt zijn simpelweg troep in mijn ogen. Schuurvellen nooit geprobeerd (en zal ik ook nooit doen), maar kan moeilijk geloven dat het (veel) beter zou zijn dan de Bosch vellen, laat staan Granat.
Toch even een lans breken voor Ecotools.

Het schuurpapier zal geen Granat zijn, maar is volgens mij (een niet-schilder) vergelijkbaar met bijvoorbeeld Bosch. Zie ook wel schilders die het gebruiken. Wel met Festool schuurmachine en stofzuiger.

De ijzerwaren zoals schroeven, maar ook boortjes en gatzagen zijn prima kwaliteit. Schroeven zijn vergelijkbaar of zelfs beter dan bijvoorbeeld Dynaplus en Woodies. Gatzagen van Bosch zijn voor een setje 2,5x zo duur als Ecotools, maar echt niet zoveel beter.

Alleen decoupeerzaagjes koop ik altijd van Bosch, omdat die gewoon erg goed zijn en in alle soorten en maten bestaan. Cirkelzaagbladen van Ecotools zijn wisselend van kwaliteit. Dan koop ik liever Makita. Maar heb weer prima lijmklemmen en een kitspuit van ze.

Ik bestel er regelmatig en werk ook vaak met timmermannen en aannemers die er ook bestellen. Kortom: ze verkopen echt prima spul. Het zal niet allemaal goed zijn, maar A-merken hebben er ook missers tussen zitten.

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-03 09:07
Framoes schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:34:
[...]

Toch even een lans breken voor Ecotools.

Het schuurpapier zal geen Granat zijn, maar is volgens mij (een niet-schilder) vergelijkbaar met bijvoorbeeld Bosch. Zie ook wel schilders die het gebruiken. Wel met Festool schuurmachine en stofzuiger.

De ijzerwaren zoals schroeven, maar ook boortjes en gatzagen zijn prima kwaliteit. Schroeven zijn vergelijkbaar of zelfs beter dan bijvoorbeeld Dynaplus en Woodies. Gatzagen van Bosch zijn voor een setje 2,5x zo duur als Ecotools, maar echt niet zoveel beter.

Alleen decoupeerzaagjes koop ik altijd van Bosch, omdat die gewoon erg goed zijn en in alle soorten en maten bestaan. Cirkelzaagbladen van Ecotools zijn wisselend van kwaliteit. Dan koop ik liever Makita. Maar heb weer prima lijmklemmen en een kitspuit van ze.

Ik bestel er regelmatig en werk ook vaak met timmermannen en aannemers die er ook bestellen. Kortom: ze verkopen echt prima spul. Het zal niet allemaal goed zijn, maar A-merken hebben er ook missers tussen zitten.
De gewone schuurvellen zijn goed genoeg voor m'n schuurmachine, de schuurnetten zijn werkelijk waar bagger. Binnen 1 seconde waren al de korrels van het net gevallen, echt compleet waardeloos. Klantenservice gemaild, die wilden dat ik het doosje terugstuurde. Voor die paar knaken heb ik dat niet gedaan, je kan toch zelf ook wel zien dat het kutzooi is? Oh well, m'n schuurpapier bestel ik er nog steeds, maar die netjes kunnen ze beter uit het assortiment halen.

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-03 13:05
Wat zijn de gebruikers ervaringen met Ryobi op de langere termijn?

Ik heb al m'n accu gereedschap van DeWalt (18v), alles met een stekker vooral Makita, maar ben laatst voor een kitspuit toch ingestapt bij Ryobi. Voor de kitspuit + 2.0Ah accu + lader was ik volgens mij 140,- kwijt, iets wat me voor een DeWalt spuit never nooit lukt.

Ik sta nu echter op het punt om m'n collectie nog wat uit te breiden: Ik wil een 115mm slijptol er bij om niet steeds bladen te wisselen tussen doorslijpen en afbramen / schuren en een tacker (15-50mm). Voor de prijs van alleen een DeWalt tacker, heb ik de Ryobi tacker + 4.0Ah accu + de 115mm slijptol. En dan heb ik voor de toekomst iig al 2 Ryobi accu's... ;) Da's toch wel tempting...

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
* sloth is op zoek naar een nieuwe kitspuit (voor zwaarder werk zoals high tack)

Mijn goedkope Wolfcraft (MG 200) voldoet prima voor acrylaat en silicone. Maar voor high tack heeft ie niet de kracht om makkelijk te werken.

In het vorige draadje wat posts en ervaringen gelezen. Veel opties. Gesorteerd op prijs:

Bison Power kitspuit van +- 19 euro. Wat ervaringen dat die breekt bij dikke kit. Dus die gaat het niet worden.

Tec7 tec gun van +- 25 euro @Fraggert bevalt die van jou nog steeds? De versie die je nu kan vinden lijkt op een ander model dan die jij hebt

Irion XP Delta van +- 50 euro. Ziet er stevig uit. Heeft ook anti-drip wat wel handig is. Maar dubbel zo duur als de andere opties. Als de kwaliteit echt goed is wil ik wel een paar tientjes extra geven.

Wat is wijsheid?

Op amazon vind ik trouwens nog wat opties tussen de 25 en 50 euro met veel positieve reviews. Hier niets over te vinden.

https://www.amazon.de/KLR...fkartuschen/dp/B079J4YGHK

https://www.amazon.de/SolidWork-Profi-Kartuschenpresse-höchster-Klebstoffkartuschen/dp/B07DW93847

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:41

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
sloth schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 20:47:
* sloth is op zoek naar een nieuwe kitspuit (voor zwaarder werk zoals high tack)

Mijn goedkope Wolfcraft (MG 200) voldoet prima voor acrylaat en silicone. Maar voor high tack heeft ie niet de kracht om makkelijk te werken.

In het vorig draadje wat posts en ervaringen gelezen. Veel opties. Gesorteerd op prijs:

Bison Power kitspuit van +- 19 euro. Wat ervaringen dat die breekt bij dikke kit. Dus die gaat het niet worden.

Tec7 tec gun van +- 25 euro @Fraggert bevalt die van jou nog steeds? De versie die je nu kan vinden lijkt op een ander model dan die jij hebt

Irion XP Delta van +- 50 euro. Ziet er stevig uit. Heeft ook anti-drip wat wel handig is. Maar dubbel zo duur als de andere opties. Als de kwaliteit echt goed is wil ik wel een paar tientjes extra geven.

Wat is wijsheid?

Op amazon vind ik trouwens nog wat opties tussen de 25 en 50 euro met veel positieve reviews. Hier niets over te vinden.

https://www.amazon.de/SolidWork-Profi-Kartuschenpresse-höchster-Klebstoffkartuschen/dp/B07DW93847
Om het budget maar nog wat op te rekken de DCG180Z van makita :+ . Rib uit mijn lijf maar het dubbel en dwars waard. had gewild dat ik het veel eerder had gedaan. Had ook een jaren lange zoektocht gescheeld naar een goede kitspuit.

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:26

In het vorige draadje wat posts en ervaringen gelezen. Veel opties. Gesorteerd op prijs:

Wat is wijsheid?

Ik heb die Irion en vind ‘m geweldig. Heb ook 2 kit spuiten van hornbach (https://www.hornbach.nl/s...rofi/7361716/artikel.html), die waren al een flinke verbetering tov degene die ik ervoor had, maar de irion is duidelijk een stuk beter voor high tack. De andere kitspuiten blijven soms ‘hangen’ waardoor je niet lekker door kan kitten.
De irion in eerst instantie gekocht om chemisch anker door een slangetje ca. een meter diep in een gat te persen, en zelfs dat ging prima.

De tec7 heb ik toen ook overwogen, maar de lage overbrenging van de irion heeft me doen besluiten die te kopen. In de praktijk gebruik ik die overbrenging niet omdat je dan wel erg vaak moet knijpen om wat uit de tube te krijgen. Ik heb de tec7 nog nooit gebruikt, dus kan ze niet vergelijken verder.

De beste ideeën komen als je bezig bent.

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-04 19:00

Wat is wijsheid?

Ik heb hier een hoop gehightacked met een wat duurdere Wolfcraft, ging prima:
https://www.toolstation.n...-mg-550-kitpistool/p15523
Ze hebben ook nog een die nog wat meer druk kan opbouwen.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-04 20:50

thijsco19

KTM 990 SMT

@sloth Deze gebruiken we op werk.
https://www.nelfverfshop....tspuit-5021009910096.html

Gebruiken veel Sikaflex en dat is redelijk dik en dit is een goede fijne kitspuit die de kit prima kan verwerken.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Framoes
dragonhaertt schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 19:17:
[...]

Klopt, ook een mooie machine. In de zelfde categorie als de Makita (Nilfisk) en starmix zuigers.
Helaas wel met de zelfde minpunten. Groot en geen bluetooth.

De afweging is dus voor mij vooral tussen een compacte Festool midi (minder power) of een grotere Bosch/Nilfisk/starmix zonder afstandsbediening
Ik heb die start/stop van Metabo en dat werkt goed, maar is natuurlijk geen ingebouwd systeem.

Wat is wijsheid?

Ik heb een kitspuit van Ecotools en gebruik die driekwart van de tijd voor high tack van den Braven. Die is stugger dan die van Griffon/Bison. Lijkt op die van Bison, maar die ging bij mij minder lang mee.

Tec7 maakt wel erg goeie kit en andere producten, maar hun kitspuit heb ik nooit gebruikt. Op basis van de andere producten verwacht ik wel kwaliteit.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[ME=340941]

Eén van de aankopen waarvan ik nu denk, waarom heb ik niet jaren eerder zo'n duurdere/betere kitspuit gekocht.

Ik was zo'n 3 tientjes kwijt maar dat ding is elke euro 2 x waard en nu snap ik ook wel waarom er ook handkitpistolen zijn voor profi's die over de 100 euro gaan.

Ik weet niet of er een andere versie is inmiddels, ik kocht hem hier en dat lijkt mij nog steeds dezelfde.

Anyhow.......investeren in een dure kitspuit? Niet twijfelen, meteen doen _/-\o_ d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 20:11

Wat is wijsheid?

Ik zou voor deze gaan:
https://www.kitxpert.nl/zwaluw-kitpistool-hk40.html
als je die paar extra tientjes kan missen.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:35

MLLL

Palm Treo 650

akatar schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:42:
[...]

Ik zou voor deze gaan:
https://www.kitxpert.nl/zwaluw-kitpistool-hk40.html
als je die paar extra tientjes kan missen.
Ik heb een soortgelijke kitspuit, die is al meer dan 10 jaar oud maar kit nog als een malle.

• sloth
  • Niet online
Dank voor al jullie reacties en suggesties. Ik heb het Wolfcraft 600 Pro kitpistool gekocht.
Eigenlijk omwille van 2 hoofdredenen: verkrijgbaarheid (was snel bij toolstation af te halen, wou er snel mee aan de slag) en omdat ik tevreden van van mijn basis Wolfcraft Pistool.

Daarnaast ook niet onbelangrijk, je krijgt tot 10 jaar garantie bij DIY gebruik. En daardoor lijkt me voor mijn beoogde gebruik er een erg goede prijs/kwaliteitsverhouding. dé reden is stiekem dat ik gewoon een krent ben die niet te veel geld wou uitgeven :+

Dan een erg korte review mocht iemand er wat aan hebben.

Bevalt erg goed. Aanbrengen van high tack is echt een verademing. Uiteraard door de grotere druk met minder kracht, maar je kan ook gewoon veel beter gedoseerd en schoner werken.

Er zit ook een anti-drip knop op en die wil ik al niet meer missen.

Ook acrylaatkit of silicone kan je met deze unit aanbrengen. Maar je moet veel sneller werken dus niet echt beginner proof als je geen rotzooi wilt. Wat dat betreft doe je niets mis met het basis Wolfcraft kitpistool. Bijkomende voordeel is ook dat deze laatste lichter is als je heel wat lopende meters af te kitten hebt.

Vooralsnog erg tevreden dus. Hopelijk gaat de Wolfcraft 600 Pro ook lang mee. De unit voelt erg sturdy aan en ik kit geen uren elke dag, dus dat komt vast wel goed :)

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
https://www.kitcentrum.nl...antidrip-kitspuit-p:1624/

Geniaal ding, werkt beter dan de traditionele Den Braven of Kroger kitpistolen.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tot nu toe kan ik alles in systainers kwijt op de volgende dingen na:

- Lijmklemmen. Prettige wedstrijd met corpusklemmen van 150cm.. De bessey kliklamps kwamen gewoon in eigen systainer. Duur maar handig :) De grote klemmen wil ik hangen
- Kitspuit
- Afkortzaag inc onderstel (goh...) . Drama-ding qua ruimte, maar niet heel onverwacht als je ziet dat ik deze set heb:
Afbeeldingslocatie: https://www.toolmax.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/5/6/561415.jpg
- Trekzagen (te lange steel) en handzagen (te lang blad). Wederom goed op te hangen.
- Zaaggeleiders, waterpassen en 600mm starret combinatiehaak. Goed op te hangen? ;)
- Schaven, die staan los in de kast.
- Schuurpapierdoosjes. Domweg omdat ik een behoorlijke hornbachdoos vol heb en ik Caranza niet ben.
Ik ga geen 2-units brede systainers kopen, mijn systainers komen atijd uit de aanbieding... en die brede zijn naast onhandig en duur ook nooit in de aanbieding.

Ik heb denk ik de helft van mijn systainers bijgekocht (Met opdruk van Festool, Tanos, Makita en Panasonic) en wil alles in principe in T-Loc of SYS3 hebben.
De rest zit in mini-systainers, gewone systainers of open-bak-systainers. Tot schroefjes aan toe. Zelfs een van mijn stofzuigers is basically een systainer op wieltjes, de andere zou ik kunnen pimpen met een sytainer-koppelding, maar gezien ik die eerste al heb vind ik dat zonde van de duko's.
offtopic:
Ok bij de ouders van mijn vriendin staat nog een vlak/vandikte bankje. die zit ook niet in een systainer

Voor 2x per jaar gebruik is een kartonnen doos prima, daarna gaat die ook gewoon stuk. Degelijk karton helpt, maar dan moeten al je dozen nog hetzelfde formaat hebben.

Ipv Systainers kun je ook prima dewalt t-stacks of bosch mboxen hebben, negeer even het exacte merk aub.

[ Voor 25% gewijzigd door Boudewijn op 25-02-2022 13:04 ]

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-04 10:17
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het gebruiken van batterijadapters om zo bijvoorbeeld Makita accu’s te kunnen gebruiken op Ryobi bodies? En zo ja, werkt dat fijn?

Het valt mij op afbeeldingen van adapters bijvoorbeeld op dat het contact voor beveiliging tegen diepontladen vaak ontbreekt op de adapters (Makita Bodies hebben dat contact wel).

Het maakt het ontzettend interessant om goedkopere bodies voor die typische 1x per jaar klussen van een andere merk aan te schaffen zonder dat ik gelijk ook moet investeren in een ander accuplatform (ik zit in LXT).

De Ryobi 18v kitspuit body is bijvoorbeeld aanzienlijk goedkoper dan de Makita variant.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:12
B-lex schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:39:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het gebruiken van batterijadapters om zo bijvoorbeeld Makita accu’s te kunnen gebruiken op Ryobi bodies? En zo ja, werkt dat fijn?

Het valt mij op afbeeldingen van adapters bijvoorbeeld op dat het contact voor beveiliging tegen diepontladen vaak ontbreekt op de adapters (Makita Bodies hebben dat contact wel).

Het maakt het ontzettend interessant om goedkopere bodies voor die typische 1x per jaar klussen van een andere merk aan te schaffen zonder dat ik gelijk ook moet investeren in een ander accuplatform (ik zit in LXT).

De Ryobi 18v kitspuit body is bijvoorbeeld aanzienlijk goedkoper dan de Makita variant.
Ik zou het er niet op wagen, als je 1 keer per jaar een kitspuit nodig hebt, gebruik dat geld dan voor een knappe kitspuit? :)

Daarnaast is een kitspuit ook niet zaligmakend in mijn ogen. Iemand die niet kan kitten, gaat met een 18v niet "sneller" of "beter" kitten.

Volgens mij kwakt de kitkoning @Jellabie ook niet met 18v :+

K to the KillaZ

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:05

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

KillaZ schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:54:
[...]

Ik zou het er niet op wagen, als je 1 keer per jaar een kitspuit nodig hebt, gebruik dat geld dan voor een knappe kitspuit? :)

Daarnaast is een kitspuit ook niet zaligmakend in mijn ogen. Iemand die niet kan kitten, gaat met een 18v niet "sneller" of "beter" kitten.

Ik kit alleen het grofwerk met een electrische, ramen tegen de muur,.lijmen etc. Glas afkitten en strakke rechte lijnen altijd met de hand.

En het klopt wat je zegt, kan je niet manueel kitten, probeer het dan maar niet machinaal.

De Nederbelg !

• twain4me

twain4me

KillaZ schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:54:
[...]

nou, op standje 6 met dunne kit gaat het wel sneller, of in iedergeval is de koker sneller leeg. :+
ik gebruik mijn accu spuit met name voor lijmkitten. Je kan er wel beter mee kitten dan met die goedkope hand kitspuiten, maar vergelijk je het met een goede hand kitspuit is het gelijkwaardig of heb je met de hand zelfs iets meer controle , je zal de basis toch echt moeten kennen, het ding kit idd niet voor je.

• sloth
  • Niet online
Beun schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:42:
Ik ben in de markt voor een kitpistool. Binnenkort moet ik aardig wat kitten en wil dan toch een goed stuk gereedschap. Tot op heden deed ik het met een oudje die ook nog geen anti drup systeem had. En de hoeveelheid kracht die ik bij deze moet zetten is abnormaal.

Ik zal vooral acrylaatkit en high tack gaan verwerken.

Wat heb ik (aan de hand van dit topic) al gevonden?

- Zwaluw HK40 - vrij prijzig, anti drup zou niet altijd naar behoren werken, slecht leverbaar, blijkbaar wel goede kwaliteit.

- Wolfcraft MG 550 - is van plastic, betaalbaar, goed leverbaar en goede recensies.

- Xirion XP Delta - weinig over bekend maar ziet er goed uit.

Zijn er nog mensen met een alternatief? Of mensen met ervaringen?
Voor high tack sloth in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"

Ik vind het zelf lekker om voor acrylaat en silicone met een minder krachtige kitspuit te werken. De basic plastic Wolfcraft kitspuit is dan prima.

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-02 20:46
Clifdon schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:48:
[...]

Ik heb de HK 40 en die valt me ontzettend tegen voor het geld. Benodigde kracht is nog vrij hoog bij lijmkitten en het mechanisme is ook niet bepaald soepel. Zou die hk40 dus niet aanraden eerlijk gezegd.

Ik had ooit een kitpistool voor 2K chemische ankerpasta. Dat ding was super soepel en eenvoudig te doseren. Helaas haperde die na tig jaren gebruik en heb ik hem een smeerbeurt gegeven waarna hij nooit meer gewerkt heeft. Iets dat frictie nodig heeft om te werken kun je blijkbaar beter niet smeren. 7(8)7.

Even aan het zoeken geweest de spuit die ik had was van Upat. Ooit eens meegekregen na een bouw waar ik stage had gelopen. Dat was toen al geen nieuwe meer zal ik maar zeggen. Had een zeer intuïtief anti-drip systeem. Namelijk gewoon de hendel loslaten.
Bedankt voor de tip! Is het deze?

http://www.boutenenmoeren.eu/kitspuit-upat-1

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Kan het model niet meer vinden. Maar dit is wat het dichtst bij komt:
https://www.techniekwebsh...11118-inhoud-1-stuks.html

Upat versie vind ik nergens meer behalve op een veilingssite.

Voor de duidelijkheid ik heb dus geen ervaring met de Fischer variant.

Always look on the bright side of life.

• Erikzelf
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-04 19:13
@Reintje Volgens mij zijn ze hetzelfde

Ik heb de Irion XP Delta Antidrip kitspuit die wel een antidrup functie heeft

Wel iets meer dan 35 euro maar m.i. zijn prijs wel waard.

• FRANQ
  • Laatst online: 21:56
Reintje schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:54:
Graag zou ik jullie willen vragen welk kitpistool ik het beste kan aanschaffen.

Ik zoek een pistool dat ook de zwaardere kitten/lijmen aankan en graag ook een anti drup functie heeft.

Nu heb ik m'n oog laten vallen op de

Tec7 Gun
https://www.toolstation.nl/tec7-tec-gun/p43976

Zwaluw MK5
https://www.bol.com/nl/nl...Cng.2_6.12.ProductPageUrl

Maar bij Toolstation werd mij medegedeeld dat beide pistolen geen anti drup functie hebben.
Ik dacht zelf van wel.

Hebben jullie een goed advies voor me voor een geschikt kitpistool in een prijsklasse tot zo'n 30-35 euro.

Het is voor hobbymatig gebruik

:)
Ik vind deze fijn
https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-kitspuit/p/B400842

Als je stuggere kit hebt dan hebben die open modellen de neiging de kitbus scheef te duwen.
Daar heb je bij zo'n koker model geen last van.

www.fjmbouw.nl - AMD Ryzen 7 9800X3D RTX5070Ti 96GB DDR5

• twain4me

twain4me

Over kitspuiten gesproken..

ik had laatst met mijn makita DCG180 dat een kitkoker (glaskit den braven) aan de onderkant open was gegaan. dan is het toch wel een heel erg slecht ontwerp om te demonteren en schoon temaken. zo moet je eigenlijk eerst de kit de machine in trekken. gelukkig had ik een bus cleaner & activator (den braven) liggen.

Hoewel veder een prima ding, zou ik als ik weer in de markt was zoeken naar een model wat beter te demonteren is.. de kans is best aanwezig dat er een keertje zoiets gebeurd. Voor nu zorg ik maar dat er altijd een busje cleaner op voorraad is :+

• Pi0tr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-04 19:39
Reintje schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:54:
Graag zou ik jullie willen vragen welk kitpistool ik het beste kan aanschaffen.

Ik zoek een pistool dat ook de zwaardere kitten/lijmen aankan en graag ook een anti drup functie heeft.

Nu heb ik m'n oog laten vallen op de

Tec7 Gun
https://www.toolstation.nl/tec7-tec-gun/p43976

Zwaluw MK5
https://www.bol.com/nl/nl...Cng.2_6.12.ProductPageUrl

Maar bij Toolstation werd mij medegedeeld dat beide pistolen geen anti drup functie hebben.
Ik dacht zelf van wel.

Hebben jullie een goed advies voor me voor een geschikt kitpistool in een prijsklasse tot zo'n 30-35 euro.

Het is voor hobbymatig gebruik

:)
Ik ben heel tevreden over de dripless kitspuit van EcoTools:

https://www.ecotools.nl/kitspuit-dripless/

Had er eerst m'n twijfels over gezien de prijs maar hij is degelijk gebouwd en gewoon fijn om mee te kitten. Ook goed te gebruiken icm dikkere kitten zoals high tack.

• FRANQ
  • Laatst online: 21:56
twain4me schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:54:
Over kitspuiten gesproken..

ik had laatst met mijn makita DCG180 dat een kitkoker (glaskit den braven) aan de onderkant open was gegaan. dan is het toch wel een heel erg slecht ontwerp om te demonteren en schoon temaken. zo moet je eigenlijk eerst de kit de machine in trekken. gelukkig had ik een bus cleaner & activator (den braven) liggen.

Hoewel veder een prima ding, zou ik als ik weer in de markt was zoeken naar een model wat beter te demonteren is.. de kans is best aanwezig dat er een keertje zoiets gebeurd. Voor nu zorg ik maar dat er altijd een busje cleaner op voorraad is :+
Je kan toch gewoon de kitbushouder losdraaien en afnemen?
barry86 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:46:
[...]

Terugkomend op mijn "schragen" vraag.
Na mijn zoektocht van een imitatie en half geld tov de toughbuilt C700 heb ik toch de toughbuilt C700 gekocht.
De kwaliteit laat zich echt terugzien in stabiliteit. De imitaite versie doet zijn werk ook wel met alle functionaliteit, maar het waaiert alle kanten op. De toughbuilt is echt robuust.
Ja echt super fijne schragen.

Wel is aan te raden er een balken frame op te maken, dit maakt de schragen nog fijner om mee te werken.

Hier staat de afkortzaag erop, maar hoofzakelijk gebruik ik hem met het frame voor plaatmateriaal.
De afkortzaag heeft een eigen standaard.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTpuLRpb6tn3M1Mc7VSD58aDtYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iy1uybCISjy6w4bq9k7PNTim.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door FRANQ op 06-10-2022 16:07 ]

www.fjmbouw.nl - AMD Ryzen 7 9800X3D RTX5070Ti 96GB DDR5

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-04 18:39
FRANQ schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:36:
[...]

Ik vind deze fijn

Als je stuggere kit hebt dan hebben die open modellen de neiging de kitbus scheef te duwen.
Daar heb je bij zo'n koker model geen last van.
Hij kit idd prima, maar als je de trekker loslaat gaat hij nog even een flink aantal seconden door met kit geven. Echt waardeloos want het enige wat je ertegen kan doen is de "dop" eraf draaien. Oftewel ik zou hem niet aanraden.

• JayRune
  • Laatst online: 03-04 12:23
Ik zit in dubio. In huis alle muren naar volle tevredenheid gestuct alleen nu moeten alle hoeken worden gekit. (Alles losgesneden om scheuren te voorkomen). Daarnaast moeten alle plinten worden bevestigd en afgekit.
Kortom ik ben opzoek naar een nieuwe kitspuit. Budget is maximaal €100,00.

Ik heb een Bison kitspuit maar dat ding heeft zijn beste tijd wel gehad en werkt niet altijd lekker.

Kijkend naar dit topic kom ik op twee kitspuiten uit.

- Irion XP Delta: lijkt de beste koop prijs/kwaliteit. +- €50,00
- Kroger H40 kitspuit +-€90,00.

Prijsverschil is een goede €40,00. In dit topic zie ik voor beide positieve verhalen. Waar er ook wat mensen negatief zijn over de Kroger.

Nu zie ik dat Kroger een goedkopere variant van de H40 heeft uitgebracht namelijk de Kroger H40ps. Zelfde eigenschappen als de H40 maar dan van plastic voor +-€50,00. Iemand hier ervaring mee?

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:21

dragonhaertt

@_'.'

JayRune schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:56:
Ik zit in dubio. In huis alle muren naar volle tevredenheid gestuct alleen nu moeten alle hoeken worden gekit. (Alles losgesneden om scheuren te voorkomen). Daarnaast moeten alle plinten worden bevestigd en afgekit.

Ik heb een Bison kitspuit maar dat ding heeft zijn beste tijd wel gehad en werkt niet altijd lekker.

Prijsverschil is een goede €40,00. In dit topic zie ik voor beide positieve verhalen. Waar er ook wat mensen negatief zijn over de Kroger.

Nu zie ik dat Kroger een goedkopere variant van de H40 heeft uitgebracht namelijk de Kroger H40ps. Zelfde eigenschappen als de H40 maar dan van plastic voor +-€50,00. Iemand hier ervaring mee?
Kitspuiten zijn hier twee weken terug nog uitgebreid besproken: Reintje in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-04 12:13

Als je lijmkitten gaat gebruiken zou ik zeker niet besparen op de kitspuit. Je knijpt je zelf een ongeluk.

• sloth
  • Niet online

Heb je al eens naar Wolfcraft gekeken? Je kan een korte review en mijn beweegredenen in dit topic vinden.

sloth in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"

[ Voor 4% gewijzigd door sloth op 17-10-2022 10:15 ]

• JayRune
  • Laatst online: 03-04 12:23
Had ik inderdaad gezien. Om die reden in eerste instantie uitgekomen op de Orion. Maar ben nog benieuwd of er wellicht mensen zijn met ervaring met de h40ps.
vegboy schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:44:
En heeft iemand een goede tip om elecktrisch gereedschap schoon te maken? Na een projectje met gips gaat mijn accuboor nu echt aan alle kanten stroef, als ik dit niet opgelost krijg kan ik hem niet echt meer gebruiken.

Ik heb perslucht geprobeerd, dat heeft iets geholpen maar niet genoeg.
Onlangs hetzelfde. Eerst de machines ingespoten met WD40 multi use om te reinigen. Alles goed afdoen met een doek.

Daarna heb ik de machines ingespoten met pfte droogsmeerspray van WD40. Dat trekt geen vuil aan en smeert.

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-04 17:15

Ik heb zelf de Zwaluw MK5 (zoals ook eerder in dit topic genoemd) en veel plezier aan. De zwaluw pro 2000 op het werk en hier wordt echt dagelijks mee gewerkt. Ik vind zelf 90 wel echt veel voor een kitspuit, al ben ik het eens met de 'slechte kitspuit is foute bezuiniging'.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-04 18:55
stevenP schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:22:
[...]

Ik heb zelf de Zwaluw MK5 (zoals ook eerder in dit topic genoemd) en veel plezier aan. De zwaluw pro 2000 op het werk en hier wordt echt dagelijks mee gewerkt. Ik vind zelf 90 wel echt veel voor een kitspuit, al ben ik het eens met de 'slechte kitspuit is foute bezuiniging'.
Ik gebruik, na jarenlang een goedkope kitspuit te hebben gebruikt, tegenwoordig een Akkit van de Hornbach. Een solide apparaat naar het geld moet ik zeggen:

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-04 13:31
Ik heb regelmatig last van kit (vooral high-tak) die iets te koud is en daarom met zeer veel moeite uit de fles komt. Heb al meerdere kitpistolen kapot geperst.

Ik ben dus in de markt voor een nieuwe kitspuit, maar wil er niet al te veel geld aan uit geven.
Daarom twijfel ik tussen de Vonroc accu kitspuit twv €78 of een goed handpistool van bijv Kroger.
Wat raden jullie aan en heeft iemand ervaring met deze accu kitspuit? Is dit slechte kwaliteit waar je spijt van krijgt?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 11:15
huppelepups schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:15:
Ik heb regelmatig last van kit (vooral high-tak) die iets te koud is en daarom met zeer veel moeite uit de fles komt. Heb al meerdere kitpistolen kapot geperst.

Ik ben dus in de markt voor een nieuwe kitspuit, maar wil er niet al te veel geld aan uit geven.
Daarom twijfel ik tussen de Vonroc accu kitspuit twv €78 of een goed handpistool van bijv Kroger.
Wat raden jullie aan en heeft iemand ervaring met deze accu kitspuit? Is dit slechte kwaliteit waar je spijt van krijgt?
Als je meerdere spuiten al kapot hebt geknepen, raad ik je eerder aan om een goede handspuit te halen dan een goedkope accuvariant.

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-04 21:13

Heb zelf een keer een Tajima Convoy Super gekocht. Ben er nogsteeds erg tevreden over. Hij druipt bijna niet, en is goed doseerbaar, ook bij spul met hogere viscositeit. Ze hebben ook nog allemaal andere versies waarbij je de hefboom kunt aanpassen, of die voor hogere viscositeit zijn. Wel de kanttekening dat ik een amateur ben die zelden kit.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb je niet al accus liggen waar je een kitspuit bij kunt aanschaffen?

Ben zelf tevreden over m'n Milwaukee kitspuit. Zeker als je grote hoeveelheden high-tack moet spuiten.
Maar voor het fijnere werk doe ik het toch vaak met de handspuit.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 21-04-2023 15:03 ]

• huppelepups
MikeyMan schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:02:
[...]

Heb je niet al accus liggen waar je een kitspuit bij kunt aanschaffen?

Ben zelf tevreden over m'n Milwaukee kitspuit. Zeker als je grote hoeveelheden high-tack moet spuiten.
Maar voor het fijnere werk doe ik het toch vaak met de handspuit.
Jawel, ik zit op het Dewalt platform maar die bodies zijn ruim 300 euro :'(
Vind ik wat veel voor iets wat ook met de hand kan, zoveel kit ik nou ook weer niet en je krijgt er sterke handen van ;)

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Ik heb ooit deze Kitspuit besteld: https://www.kitcentrum.nl...antidrip-kitspuit-p:1624/

Deze heeft twee overbrengingen, waardoor je hem in een “lichte versnelling” kunt zetten voor high tack achtige bussen.

Van klussen krijg je grijze haren

• Kitcentrum
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22-08-2025

Kitcentrum

Bedrijfsaccount Kitcentrum
huppelepups schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:01:
[...]

Jawel, ik zit op het Dewalt platform maar die bodies zijn ruim 300 euro :'(
Vind ik wat veel voor iets wat ook met de hand kan, zoveel kit ik nou ook weer niet en je krijgt er sterke handen van ;)
Inmiddels heeft Stanley (onderdeel van DeWalt) ook een zeer betaalbare elektrische kitspuit. Is zeker het proberen waard ;)

www.kitcentrum.nl - Nummer 1 Webshop in kitten & lijmen

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-03 13:05
Kitcentrum schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 23:23:
[...]

Inmiddels heeft Stanley (onderdeel van DeWalt) ook een zeer betaalbare elektrische kitspuit. Is zeker het proberen waard ;)
Gaan hier DeWalt batterijen op? Ik zit ook op het DeWalt platform, maar heb een Ryobi kitspuit omdat die ieeets betaalbaarder was ;) Maar daar heb ik maar 1 accu voor.

• Kitcentrum

Kitcentrum

NCSmits schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:21:
[...]

Gaan hier DeWalt batterijen op? Ik zit ook op het DeWalt platform, maar heb een Ryobi kitspuit omdat die ieeets betaalbaarder was ;) Maar daar heb ik maar 1 accu voor.
Nee deze passen er niet op helaas. Maar het is mogelijk tot wel 200 kokers per volle accu van Stanley te verwerken. Mocht je een body en starterspakket (snellader + 2 accu's) aanschaffen, kost het nog steeds niet de wereld.

• Kitcentrum

Kitcentrum

fenrir schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:28:
Ik heb ooit deze Kitspuit besteld: https://www.kitcentrum.nl...antidrip-kitspuit-p:1624/

Deze heeft twee overbrengingen, waardoor je hem in een “lichte versnelling” kunt zetten voor high tack achtige bussen.
Beetje een late reactie, sorry...

MAAR! dit is / was echt een top kitspuit! Het is een stevig professionele en multifunctionele kitspuit met draaibare kokerhouder en extra sterk duwblok. Wat deze kitspuit multifunctioneel maakt is de aanwezigheid van een instelbare krachtoverbrenging (25:1 & 12:1) en activeerbare Anti-Drup functie. Hierdoor is de kitspuit geschikt voor het verwerken van zowel soepele kitten als taaie lijmen. Deze kitspuit is inmiddels vervangen voor een PL kitspuit met exact dezelfde eigenschappen😉

• huppelepups
Kitcentrum schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:49:
[...]

Beetje een late reactie, sorry...

MAAR! dit is / was echt een top kitspuit! Het is een stevig professionele en multifunctionele kitspuit met draaibare kokerhouder en extra sterk duwblok. Wat deze kitspuit multifunctioneel maakt is de aanwezigheid van een instelbare krachtoverbrenging (25:1 & 12:1) en activeerbare Anti-Drup functie. Hierdoor is de kitspuit geschikt voor het verwerken van zowel soepele kitten als taaie lijmen. Deze kitspuit is inmiddels vervangen voor een PL kitspuit met exact dezelfde eigenschappen😉
Ik heb uiteindelijk deze gekocht en ben daar erg tevreden mee :) Echt een wereld van verschil als je goedkope kitpistolen gewend bent en het is ook nog betaalbaar

• The Eagle
  • Laatst online: 00:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bestaan er kitspuiten om mee boven je macht te werken? Soort langnek schuurmachine, maar dan om te kitten zeg maar :P

Kan er in het trapgat al niet fatsoenlijk bij, en moet daarnaast in de niks van het dak zijn. Dan praten we over een afstand van ca 3 meter boven me.

Je zou zeggen dat ik niet de enige ben die ergens hoog bovenin moet kitten, maar ik heb nog nooit eerder iets gezien dat ook maar in de buurt komt. Met 40cm kitspuit ga je het iig niet redden :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-04 19:07
The Eagle schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:27:
Bestaan er kitspuiten om mee boven je macht te werken? Soort langnek schuurmachine, maar dan om te kitten zeg maar :P

Kan er in het trapgat al niet fatsoenlijk bij, en moet daarnaast in de niks van het dak zijn. Dan praten we over een afstand van ca 3 meter boven me.

Je zou zeggen dat ik niet de enige ben die ergens hoog bovenin moet kitten, maar ik heb nog nooit eerder iets gezien dat ook maar in de buurt komt. Met 40cm kitspuit ga je het iig niet redden :P
hoe ga je een netjes kitnaadje leggen van zo'n afstand? Een ladder of steiger heb je meer aan denk ik.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 14:53
Er is hier al veel geschreven over kitspuiten, maar volgens mij nog niet over de Tec7 multigun.
Iemand hier ervaring mee? Heb jaren een no-name gebruikt naar tevredenheid, maar de krachtoverbrenging is na jaren zeer slecht geworden, zware lijmen (welke ik regelmatig gebruik) krijg ik er bijna niet meer uit.

Zoek een goede (de beste ;) ) in de prijsklasse tot 40-50 euro.

https://tec7.com/nl-BE/nieuwigheden/tec7-lanceert-multigun

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:21

dragonhaertt

@_'.'

BlackShadow schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:11:
Er is hier al veel geschreven over kitspuiten, maar volgens mij nog niet over de Tec7 multigun.
Iemand hier ervaring mee? Heb jaren een no-name gebruikt naar tevredenheid, maar de krachtoverbrenging is na jaren zeer slecht geworden, zware lijmen (welke ik regelmatig gebruik) krijg ik er bijna niet meer uit.

Zoek een goede (de beste ;) ) in de prijsklasse tot 40-50 euro.

https://tec7.com/nl-BE/nieuwigheden/tec7-lanceert-multigun
Geen ervaring met de Tec7, maar ik heb wel eerder wat geschreven over de forum-favoriet:
dragonhaertt in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

Ik ben geen ervaren kitter, maar onderhand heb ik de spuit wel gebruikt en hij werkt in mijn ogen prima!
Anti-drup functie is wat onhandig soms bij erg vloeibare kit, maar gelukkig ook uit te zetten.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-04 21:32
Welke accu's het beste zijn hangt ook wel af op welk apparaat ze gaan.

Ik heb een paar 1,5 Ah accu's voor een kitspuit, een haakse boormachine en haakse slagschroevendraaier.
Daar hoef ik doorgaans niet continu mee te werken en door de betere gewichtsverdeling liggen ze lekkerder in de hand.
Maar voor mijn DUX60 tuinmachine is 2 x 5 Ah krap aan. Als die zwaar werk moet doen zoals met het cultivator opzetstuk, dan gaan ze bijna net zo snel leeg als de duolader ze kan opladen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 20:11
Dit weekend weer eens druk in de weer geweest met het organiseren van gereedschap. Omdat ik helaas geen schuur heb, staat het gereedschap achter de knieschotten op zolder. Ik had een Stanley 2-in-1 work center, maar dat was eigenlijk erg onhandig om steeds achter het knieschot vandaan te trekken als je iets nodig hebt. Een tijd geleden een Stanley gereedschapstas gekocht voor de essentials (schroevendraaiers, tangen, accutolletje, waterpas, lampje, teken en meetspul, etc.) en het overige gereedschap en toebehoren nu opnieuw georganiseerd.

Enter IKEA:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpZ0jrdI90hmprrjrnxZQd6YEOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EP3rd8GdeJ90NULJaNfTR18J.jpg?f=fotoalbum_large

We hadden deze al voor wat speelgoed van ons zoontje, maar blijkt dus ook een tip voor het opbergen van gereedschap. Deze is 3 breed, en heb er nog 1 van 1 breed naast gezet. De afmetingen pasten toevallig perfect onder de balken van het dak in het knieschot. Met verschillende maten lades heb ik vanalles weg kunnen stoppen: tape, meetgereedschap, schuurpapier en vijlen, zaagspul, overig handgereedschap, kit en kitspuiten, elketraspul en nog veel meer.

Nu nog alle schroeven, spijkers, boutjes en moeren netjes in een paar organizers en de nieuwe lades even labelen en de hele boel is een stuk netter en beter bereikbaar. Wat mij betreft een tip voor de thuisklusser zonder schuur :)

• JukeboxBill
Wolly schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:55:
In het verleden heb ik wel eens in dit topic gelurkt op zoek naar een fatsoenlijk kitpistool.
Zag vandaag dat ze bij de Lidl deze week in de winkel een geheel metalen versie hebben ligggen voor slechts 5,99.

Voelt enorm degelijk aan, kan ook met 'worsten' overweg.

[Afbeelding]
Link
Die koker ziet er inderdaad wel degelijk uit.
Maar het mechanisme is hetzelfde als al die andere goedkope kitspuiten. Na verloop van tijd komen er kerfjes is de stang en gaat het spuiten met haperingen. Of ze gaan doorslippen.
Heb er al een stuk of 3 versleten. Nu heb ik er eentje op accu ;)

Nadeel van die dingen is ook altijd dat je op dat achterste hendeltje moet drukken om te stoppen.
Deze b.v. stopt vanzelf als je de hendel snel loslaat:
https://www.kitxpert.nl/zwaluw-hk14-kitpistool.html

Maar goed, het hangt er ook wel van af hoe vaak je zo'n ding nodig hebt.

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:11
Ik heb deze van de Gamma. Al jaren gebruik ik hem af en toe maar heb het idee dat hij meer en meer begint te kraken. Verwacht hem de volgende keer eigenlijk in twee stukken te breken…

Die op accu, zien die echt beter qua duurzaamheid?

• JukeboxBill
Retrospect schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:08:
Ik heb deze van de Gamma. Al jaren gebruik ik hem af en toe maar heb het idee dat hij meer en meer begint te kraken. Verwacht hem de volgende keer eigenlijk in twee stukken te breken…

Die op accu, zien die echt beter qua duurzaamheid?
Ik heb er eentje van Makita en die is echt wel degelijk gebouwd. Maar ja, er zit veel meer aan dat kapot kan gaan.
Wat ik er vooral fijn aan vind is de constante aanvoer van kit, die je ook nog kan regelen. En je hoeft niet meer te knijpen, dus geen lamme hand meer na een dagje kitten.
En hij druppelt ook niet na.

Heb hem voor niet al te veel geld gekocht als overjarig model, anders had ik nog wel 3 keer er over nagedacht om zoiets te kopen.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:30
Ik heb de kitspuit van Kitcentrum met 2 standen, echt een topding. Heb superstugge 2-componenten houtvuller die ik er maar met een lijmklem uit heb geperst, maar met die kitspuit stelt het niets meer voor. Ook niet heel duur.

• EdwinC
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:36
TheJVH schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 00:31:
Ik heb de kitspuit van Kitcentrum met 2 standen, echt een topding. Heb superstugge 2-componenten houtvuller die ik er maar met een lijmklem uit heb geperst, maar met die kitspuit stelt het niets meer voor. Ook niet heel duur.
Is het deze?: https://www.kitcentrum.nl...um-multi-kitspuit-p:3139/

48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:30
Klopt, na aanraden van anderen in dit topic een tijd geleden. Ze hebben hem ook als "merk" versie (maar die is niet leverbaar en duurder): https://www.kitcentrum.nl...antidrip-kitspuit-p:1624/

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

TheJVH schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:06:
[...]

Klopt, na aanraden van anderen in dit topic een tijd geleden. Ze hebben hem ook als "merk" versie (maar die is niet leverbaar en duurder): https://www.kitcentrum.nl...antidrip-kitspuit-p:1624/
Topding, de merk versie dan. Die andere hadden ze destijds (nog) niet.

Van klussen krijg je grijze haren

• KillaZ
Heeft iemand hier ervaring met de Milwaukee M12 kitspuit? Ik moet heel wat meters gaan kitten, dus twijfel even of ik voor de M12 of voor de Makita DCG180 moet gaan.

De Makita heb ik vaker gezien in mijn omgeving, de M12 eigenlijk niet. Aangezien een kitspuit een kitspuit is ben ik even benieuwd naar hoe fragiel de stang is, die ziet er op reviews namelijk uit alsof hij van papier mache is. Gezien het gewicht lijkt mij de M12 fijner werken, qua prijs hoef je het niet te laten in ieder geval.

K to the KillaZ

• twain4me

twain4me

KillaZ schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:46:
[...]

Ja prima, maar ik stuur geen facturen om te kitten :+

Ik heb ook een Zwaluw kitpistool en dat werkt allemaal leuk en aardig maar ga een combi van high-tack, siliconen en acryl gebruiken. Dan is een kitpistool wel fijn. De financien zijn er, dus mijn vraag is meer wat de beste koop tussen die 2 is, niet of ik er wel 1 nodig heb :*)
Ik ben met de makita erg blij, er is een keer een bus beglazingskit open geknapt aan de onderkant in mijn makita kitspuit en dat was wel een drama om te reinigen. Helaas heb ik de M12 ook nooit vast gehad.

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08:41
KillaZ schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:01:
Heeft iemand hier ervaring met de Milwaukee M12 kitspuit? Ik moet heel wat meters gaan kitten, dus twijfel even of ik voor de M12 of voor de Makita DCG180 moet gaan.

De Makita heb ik vaker gezien in mijn omgeving, de M12 eigenlijk niet. Aangezien een kitspuit een kitspuit is ben ik even benieuwd naar hoe fragiel de stang is, die ziet er op reviews namelijk uit alsof hij van papier mache is. Gezien het gewicht lijkt mij de M12 fijner werken, qua prijs hoef je het niet te laten in ieder geval.
Mijn kitter gebruikt als ie op accu kit zon m12 spuit, zijn leven is kitten dus ik geloof wel dat t een goed ding is als hij hem heeft :+

Ik heb een bosch electrische kitspuit, daar ben ik niet zo tevreden over...

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• Guido7619
  • Laatst online: 03-04 06:19
Ik wil graag een accu kitspuit aanschaffen. Staat al lang op het verlanglijstje. Ben begonnen met de badkamer renovatie dus er komt het nodige kitwerk aan alsmede high tack kitwerk. Nu dus het goede moment om tot aanschaf over te gaan.

Ik heb al Bosch Blauw machines maar lees over hun kitspuit dat deze op de laagste stand nog steeds te snel gaat voor de wat dunnere kit. Lijkt meer geschikt te zijn voor wat grover werk.

Iemand een tip voor een fijne accu kitspuit die redelijk goed high tack kan doen maar zeker ook netjes is voor badkamer afkitten?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Guido7619 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 21:40:
Ik wil graag een accu kitspuit aanschaffen. Staat al lang op het verlanglijstje. Ben begonnen met de badkamer renovatie dus er komt het nodige kitwerk aan alsmede high tack kitwerk. Nu dus het goede moment om tot aanschaf over te gaan.

Ik heb al Bosch Blauw machines maar lees over hun kitspuit dat deze op de laagste stand nog steeds te snel gaat voor de wat dunnere kit. Lijkt meer geschikt te zijn voor wat grover werk.

Iemand een tip voor een fijne accu kitspuit die redelijk goed high tack kan doen maar zeker ook netjes is voor badkamer afkitten?
Ik heb er een in de hand gehad van iemand die bij mij aan het klussen was. Hij vond het onnodig voor het geld en hij heeft dat ding nog elke twee weken in de hand. Als je thuis alleen de badkamer gaat doen en geen volledige verbouwing is dit wel zonde van je geld. Koop een echt goed kitpistool voor een euro of €40 en je kunt er ook prima je hele badkamer mee kitten. Vergeet niet dat een accu kitpistool ook gelijk een stuk zwaarder is.
Persoonlijk zou ik het afraden, behalve als je per se geld wilt uitgeven of als je je hele huis verbouwd of als je elk weekend een klus doet.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• twain4me

twain4me

Als je in de gelegenheid bent om er 1 te testen zou ik dat doen. het is ook mogelijk dat die personen gewoon te langzaam gaan. zelf gebruik ik de makita accu kitspuit en het is voor mij helemaal prima. Ik zou ook eens een goede handspuit proberen mogelijk is dat al genoeg voor je. Zelf heb ik geen dag spijt van mijn aankoop en had het veel eerder moeten doen, maar ik snap zeer goed dat de meeste mensen hem niet zouden kopen. Bijkomend voordeel: Mijn moeder met artrose kan weer zelf kitten, dus hoef ik het niet te doen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door twain4me op 20-09-2025 22:03 ]

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Of anders een variant op perslucht, als je al een compressor hebt.
En zelfs een kleine compressor+kitspuit is qua kosten vergelijkbaar met een accu versie, met als voordeel dat je daarna nog een compressor hebt om andere klusjes te doen :)

[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 20-09-2025 22:05 ]

• Guido7619
  • Laatst online: 03-04 06:19
twain4me schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 21:55:
[...]

Als je in de gelegenheid bent om er 1 te testen zou ik dat doen. het is ook mogelijk dat die personen gewoon te langzaam gaan. zelf gebruik ik de makita accu kitspuit en het is voor mij helemaal prima. Ik zou ook eens een goede handspuit proberen mogelijk is dat al genoeg voor je. Zelf heb ik geen dag spijt van mijn aankoop en had het veel eerder moeten doen, maar ik snap zeer goed dat de meeste mensen hem niet zouden kopen. Bijkomend voordeel: Mijn moeder met artrose kan weer zelf kitten, dus hoef ik het niet te doen ;)
Ja testen met daadwerkelijk kit erin wordt altijd moeilijk denk ik.

Ik heb al 2 handkitspuiten. Een goedkopen en een dure. Gaat allemaal wel en doe vaak kitwerk. Dus dit leek mij een mooie aanschaf.

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08:41

Ik heb die van bosch, is een vrij lomp ding maar kan wel langzaam genoeg. Gebruik hem alleen als ik heel veel High Tack of andere lijm moet weg spuiten. Anders gewoon met de hand..gaat met zo goed.

Laatst de duurste kitspuit van de Hornbach gekocht, van akkit. Das echt een fijn ding!

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• KillaZ
KillaZ schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:01:

Oke, wat later dan verwacht (want de klus werd verlengd dus geen tijd om te klussen thuis) maar nu eindelijk de milwaukee M12 kitspuit binnen. Op Amazon een 4Ah batterij in de aanbieding (35 euro), dus dat komt mooi uit.

1e reactie is dat hij vrij zwaar is, maar gek genoeg maakt het hem heel stabiel. Dat ligt overigens ook aan de accu, ik denk dat het met een 2Ah accu nog lekkerder werken is. De eerste lijntjes acryl zijn gekit als test (wat dikke overkill is, maar goed) en ik moet zeggen: Het werkt toch wel heel lekker hoor. Trekker los is ook direct spanning eraf, snelheid is heel goed te vinden en te doseren op basis van je kit en je tuit. Ja hier ga ik wel plezier aan beleven. :)

Aan de badkamer ontdoen van siliconenkit wat minder, maar dat zien we dan wel weer :+

K to the KillaZ

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:01

prein2

Monument verduurzamen is leuk

Yes ik heb 'm ook! Al 10 jaar.. Had je eerdere vraag niet gezien. Ook op een 2ah accu gaat ie eeuwig mee.

Pak 'm vooral voor de grote afstanden. Precisie kitten doe ik nog steeds met de handspuit.. (Bv douchewand afkitten).

Vooral de zware kitten zijn een zegen. Isolatiekit, montagekit etc. Krijg al pijn aan m'n handen als ik eraan denk 't handmatig te moeten doen.
KillaZ schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:47:
[...]

Oke, wat later dan verwacht (want de klus werd verlengd dus geen tijd om te klussen thuis) maar nu eindelijk de milwaukee M12 kitspuit binnen. Op Amazon een 4Ah batterij in de aanbieding (35 euro), dus dat komt mooi uit.

1e reactie is dat hij vrij zwaar is, maar gek genoeg maakt het hem heel stabiel. Dat ligt overigens ook aan de accu, ik denk dat het met een 2Ah accu nog lekkerder werken is. De eerste lijntjes acryl zijn gekit als test (wat dikke overkill is, maar goed) en ik moet zeggen: Het werkt toch wel heel lekker hoor. Trekker los is ook direct spanning eraf, snelheid is heel goed te vinden en te doseren op basis van je kit en je tuit. Ja hier ga ik wel plezier aan beleven. :)

Aan de badkamer ontdoen van siliconenkit wat minder, maar dat zien we dan wel weer :+
Pagina: 1

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).