Laguna schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:08:
[...]
Een beetje geld prima, maar 2000 is geen beetje. In mijn ogen ben je dan gewoon een slechte mol. Sindsdien heb ik Renee en Rocky definitief afgeschreven. Overigens voor het eruit halen heeft de mol niks hoeven doen aangezien er al minimaal 2 kandidaten 5000 hadden geboden (wat ik nog steeds absurd hoog vind).
Dit wordt door 'Follow the money' toch heel anders uitgelegd, want de kandidaten hebben MET elkaar veel geld in gebracht, dus per kandidaat een X bedrag. Kijk maar eens naar de totalen van alle spelers:
https://www.wieisdemol.com/widm22-overzicht-followdemoney
Dan zie je dat Rocky (incl. de 5k die ze had geboden, samen met 2 anderen, dus ook nog gedeeld door 3) in totaal 156,63 in de pot heeft gebracht, Charlotte zit daar dichtbij (174,33) en Renée en Splinter zitten ider over de 1000 Euro in de pot.
Dan als je ook nog de aparte som bekijkt van 'UIt de pot' dan zie je dat inclusief de veiling, waar ze de bedragen (weer) door 3 hebben gedeeld voor de veiling, zie je ook dat Rocky, Marije en Charlotte het meeste geld uit de pot hebben gespeeld/ gehouden.
Juist daarom zou ik het briljant vinden, 1 keer (veel) geld in de pot, heel open en bloot als Mol dat JIJ dat geldt in de pot brengt, vooral ook de reactie van de anderen dat ze dat niet zo hadden afgesproken is daarin een heel sterke. Daarmee streept een ieder Rocky van het lijstje af.