Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-10 20:03

Killemall

Can you say Moooh !!??

Matched: ICCU
Waiting4Ioniq5 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:57:
[...]

Vaag, dan zitten er blijkbaar behoorlijke verschillen in levertijd: Mijn '23 auto is vorige week woensdagavond gestrand met de melding om te stoppen en het elektrische systeem te controleren. Donderdag afgesleept naar de garage omdat de wegenwacht er niets mee kon. Vandaag de melding van de garage dat ie met een nieuwe ICCU klaar staat om opgehaald te worden. Hij heeft nog geen drie werkdagen bij de dealer gestaan, dat hebben ze echt heel rap opgelost.
Ik vermoed zelf dat de levertijd een excuus is om de werkplaats afspraak zover mogelijk vooruit te zetten omdat ze het te druk hebben. Volgens de planning was 6 juni de eerst mogelijke plek in de planning. Gelukkig laad de I5 snel dus kost het me gemiddeld een kwartiertje oponthoud van/naar mijn werk.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-10 10:01
Toch nog maar even tussendoor een reactie voor potentiele kopers:

Ik ben op 1 klein puntje na echt heel tevreden over mijn 2ehands PJ45 uit 2021. Ik heb nog nooit een auto gehad die perfect is, dus dat verwacht ik van geen enkele auto. Mis ik tastbare knoppen voor stoelverwarming? Zeker. Is dat 'n dealbreker? Nee.

Maar het rijden is echt een genot, met mijn Hankook banden voelt het alsof ik over de weg zweef maar zodra ik naar de sportstand schakel en het stroompedaal indruk voel ik de grip en doet de enorme koppel wat t moet doen om me te laten glimlachen.

De lokale Hyundai dealer denkt prima mee. Vaak hebben ze geen idee waar ik het over heb omdat ik met serviceacties langskom die ze nog niet kennen, maar ze voeren hem altijd uit -no questions asked-. Ik wist dat toen ik de auto ging kopen dat er kinderziektes gingen zijn, zoals dat bij ieder nieuw model auto is. Je kunt dat gewoon niet vergelijken met een model ICE die al 5 generaties doorontwikkeld is. Maar die kinderziektes worden opgelost, en daar gaat 't om.

Nieuwe modellen hebben misschien aanpassingen zoals vering. En wellicht dat ik de vering van mijn auto nog wel eens vervang. En wellicht dat ik zelf nog extra geluidsdemping toevoeg. Allemaal dingen die in de huidige modellen niet 'fout', 'verkeerd' of 'kapot' zijn, maar zeker verbeterd kunnen worden.

Mijn accu doet 't prima, mijn ICCU doet 't prima, de auto doet 't prima. Het gaat niet altijd bij iedereen mis ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justvinnie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-10 11:35
AnjaT850 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:59:
[...]

Zou je de accu niet kunnen laten testen bij de garage?
Na meerdere keren met een dode auto te hebben gezeten heeft de Hyundai dealer de 12v accu in mijn Ioniq 6 (onder garantie) vervangen. Hierna geen problemen meer gehad.
De garage kan dat zo doormeten. Probleem is dat deze accus nooit diep ontladen mogen worden. Als dat 1 keer is gebeurt kun je hem eigenlijk al weggooien. Ik heb dat ook gehad nadat dat 1 maal was gebeurt, gebeurde het snel een tweede keer en toen de anwb voor de derde keer moest komen heb ik hem naar de garage laten brengen. Hij gaf nog maar 3.7 volt. Garage heeft de accu vervangen en een software update uitgevoerd. Dat probleem heb ik daarna niet meer gehad. Paar weken later moestie wel weer terug naar de garage om de iccu te vervangen. Dat is inmiddels ook gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:55
@de meester01 Dat is wel bijzonder ja, binnen een uur de 12v accu helemaal leegtrekken. Lijkt wel een verkeerde schakeling in de ICCU dat hij de grote batterij oplaad of verwarmt. Een andere grote verbruiker zou ik niet weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-10 20:03

Killemall

Can you say Moooh !!??

de meester01 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:32:
[...]

De trigger voor het opladen was de pechhulp die auto bootte. Daarna een half uur op de oprit in 'ready' modus laten staan met de sleutel in de auto (goede buurt) en vervolgens twee ritten van 40 minuten naar een klant en terug.

Daarna was de accu weer gereanimeerd 🤷‍♂️
Ik wil je verder geen angst aanjagen, maar ik heb precies hetzelfde gehad. 's middags nog gereden, 's avonds, 6 uur later accu helemaal leeg: 3,3v. Kreeg hem zelf niet opgeladen. Hyundai alarmcentrale gebeld. Die hebben een wegenwacht gestuurd die hem aan de praat kreeg. 3 kwartier op ready en daarna weer dagen zonder problemen rond gereden. 3 dagen later naar de dealer die er een nieuwe accu in heeft gezet. 2 weken later de ICCU kapot. Toeval ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:43

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Killemall schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:57:
[...]

Ik wil je verder geen angst aanjagen, maar ik heb precies hetzelfde gehad. 's middags nog gereden, 's avonds, 6 uur later accu helemaal leeg: 3,3v. Kreeg hem zelf niet opgeladen. Hyundai alarmcentrale gebeld. Die hebben een wegenwacht gestuurd die hem aan de praat kreeg. 3 kwartier op ready en daarna weer dagen zonder problemen rond gereden. 3 dagen later naar de dealer die er een nieuwe accu in heeft gezet. 2 weken later de ICCU kapot. Toeval ?
Ik check hem nu dagelijks even maar 5 dagen verder en nog steeds volle bak spanning.
Razwer schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:10:
[...]

Volgens mijn dealer is dit een erkend issue bij HMNL maar gaan ze er niets aan doen. Laadpaalkleven gaat je 12v van leeg en daar zullen we het mee moeten doen helaas.
Vet onhandig maar met de kennis/ervaring weet ik wat niet te doen.

Weet jij of de actuele 12V terugroepactie hier nog iets mee doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-10 08:16
Tiggy80 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:26:
[...]

als ik in de werkplaats manual kijk dan zie ik trouwens niet dat voor het drainen van de koelvloeistof de bumper eraf moet, dat is alleen als de radiator(en) moet(en) worden gedemonteerd. maar dat is niet noodzakelijk voor het vervangen van de vloeistof lijkt mij.
Ach ja, ze roepen vaak ook maar wat. Tegen mij werd gezegd dat het accupakket onder het voertuig uit moest om de ICCU te vervangen. (Achterbank verwijderen is voldoende)
Eveneens werd gezegd dat het niet mogelijk is elders een trekhaak te monteren omdat die ingeleerd moet worden. (Is gewoon plug-and-paly, doet de dealer verder ook niks aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Laatst online: 10:55
saabfanatic schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:01:
Zeker, bedragen ex. BTW:

S60K48MPST (beurt 60k km): 147.38 EUR
SHVB60K36MPP replace high voltage bttery coolant: 176 EUR
LP040APE01EVH0: koelvloeistof per liter (11.2 liter) totaal: 193,20 EUR
Totaal KVS vervangen: 369.20 EUR
Heb je tegelijkertijd de ICCU laten vervangen? Daarvoor moeten ze ook de koelvloeistof eruit laten lopen of snel dichtstoppen. Anders heb je koelvloeistof lekkage onder je achterbank.
Die uren en waarschijnlijk vloeistof krijgen ze gewoon van de importeur vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-10 11:18
ditbenikecht schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:51:
[...]

Heb je tegelijkertijd de ICCU laten vervangen? Daarvoor moeten ze ook de koelvloeistof eruit laten lopen of snel dichtstoppen. Anders heb je koelvloeistof lekkage onder je achterbank.
Die uren en waarschijnlijk vloeistof krijgen ze gewoon van de importeur vergoed.
Nee die was vorig jaar al vervangen. Had nog wel gevraagd of ze toen niet al de KVS hebben vervangen maar ze zeiden dat er maar een klein beetje uit liep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
ditbenikecht schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:51:
[...]

Er loopt maar een beetje vloeistof uit en de uren + vloeistof krijgen ze inderdaad vergoed, maar niet bepaald tegen het tarief dat wij als klant betalen. Zo'n vloeistofbeurt is big business voor ze, want ze verdienen goed op de uren en bijzonder veel op de vloeistoffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:04
Vandaag bij de dealer geweest voor
ICCU SOFTWARE UPDATE, AND ICCU AND FUSE REPLACEMENT (Kampagnencode: 41D033:)
Meteen gevraagd of ze ook LFA & ADAS_DRV Update - Softwareverbesserung (Kampagnencode: 40D075) wilden doen.
Geen probleem met ongeveer 60 minuten was alles gepiept 😀

Opvallend: de receptie noemde de LFA update ook een recall actie en geen service

Overigens merk ik in het rijden niets van de updates (maar ik had tot nu toe ook nergens last van)

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBaron89
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23-10-2024
In verband met de ICCU recall:

Wat wordt er eigenlijk gedaan? Is dat puur een software update of vervangen ze de ICCU compleet? Want als ik het goed begrijp bevindt die zich onder de achterzetels?

En hoe lang duurt zoiets? (Ik heb het gevoel dat de garage zijn werk niet gedaan heeft)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@LeBaron89 Is alleen een software update (mits er geen foutcode in het systeem zit, dat de ICCU niet goed werkt), voor mij is 45 minuten uitgetrokken.

Bij mij is ook ooit een service actie geweest om de ICCU te verstevigen, toen moest wél de achterbank eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
@Razwer Mag ik, mag ik, mag ik? ......... Zekering van de ICCU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 17:59
nietwijk schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:54:
@Razwer Mag ik, mag ik, mag ik? ......... Zekering van de ICCU?
Nu onderweg naar de dealer voor bevestiging maar ik acht de kans dat de iccu de geest heeft gegeven reëel.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-10 16:29
Razwer schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:56:
[...]

Nu onderweg naar de dealer voor bevestiging maar ik acht de kans dat de iccu de geest gegeven reëel.
je had de recall nog net niet uit kunnen laten voeren?

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
Razwer schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:52:
[Afbeelding]
Doffe plof rechts achter gehoord en toen dit. Rara wat zal het zijn?
Ik vraag mijn clubpas vast aan...
Bevestiging: defecte ICCU. Dermate defect dat de 12v niet meer word geladen dus leenauto mee.
Nu wachten op nieuw onderdeel.
@nietwijk dus weer 1 voor de statistiek.

[ Voor 3% gewijzigd door Razwer op 27-05-2024 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-10 16:00
Razwer schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:16:
[...]

Bevestiging: defecte ICCU. Dermate defect dat de 12v niet meer word geladen dus leenauto mee.
Dit is echt balen man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edegroot1973 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:39:
[...]

Mijn auto is twee weken geleden bij de dealer geweest voor de updates. Tot nu toe heb ik geen problemen meer gehad. Maar dit was inderdaad alleen met het afsluiten van een laadsessie waardoor de automaat eruit klapte.
Dat kan kloppen, de laatste ICCU update/terupgroepactie zorgt er ook voor dat er aan het eind/bij van het laden geen grote piek meer komt. Dat was ook ter bescherming van de ICCU. Blijkbaar toch ook een probleem van de IONIQ 5 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
Gisteren de ICCU update en de LFA update gehad. Zojuist op de snelweg waarschuwingen over de HDA en de LFA op het scherm. Gingen gelukkig vanzelf snel weg. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:13

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kal1mar1 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:41:
[...]

Zou ik wat meer info over je situatie mogen? Heb hier op het forum gevraagd wat de ervaring na een aantal maanden/jaren is met de ioniq5 en de meeste zijn tevreden (met wat ongemakken hier en daar).
Ben nog niemand tegen gekomen die toch van zijn ioniq5 af wilt. Heb niet het hele topic gevolgd of terug gelezen maar als je mij een kleine samenvatting wilt geven zou ik dat erg waarderen!
Ben al keer 7 weken de auto kwijt geweest. ICCU vervangen. Twee weken. Defecte laad poort. Recentelijk gestrand in Koblenz. Auto wilde niet meer laden. Drie weken kwijt. Kreeg hem terug paar dagen later batterij cellen defect. Kan nu max 120km rijden.

Auto is nog geen twee half jaar oud. Helaas hier een niet al tevreden i5 rijder. Al rijdt de auto erg fijn, maar gedoe en service hebben ons hier doen besluiten dat die einde van de lease eruit gaat. Nu alleen nog knoop doorhaken welke het gaat worden VW of weer MB

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal1mar1
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-07 23:24
Daan_ schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:55:
[...]

Ben al keer 7 weken de auto kwijt geweest. ICCU vervangen. Twee weken. Defecte laad poort. Recentelijk gestrand in Koblenz. Auto wilde niet meer laden. Drie weken kwijt. Kreeg hem terug paar dagen later batterij cellen defect. Kan nu max 120km rijden.

Auto is nog geen twee half jaar oud. Helaas hier een niet al tevreden i5 rijder. Al rijdt de auto erg fijn, maar gedoe en service hebben ons hier doen besluiten dat die einde van de lease eruit gaat. Nu alleen nog knoop doorhaken welke het gaat worden VW of weer MB
Service niet goed (genoeg)? Compenseren/ komen ze je tegemoet wat naar jouw idee juist is?
Afhankelijk van het model zou je met een MB toch wel achteruit gaan lijkt mij? De meeste elektrische varianten zijn niet vanaf de grond opgebouwd maar een aanpassing op ICE varianten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
Mijn ervaring met de service van Hyundai is op zich goed. Wachttijden voor onderdelen en dan nog wachten op tijd in de werkplaats is wel een dingetje. Maar als je bijna een jaar lang hebt rondgereden waarbij er iets niet (goed) werkt (AC laden, 12v of frontradar (CC)), dan begin je het wel een beetje zat te worden.

In augustus heb ik hem 3 jaar, bijna 50K km. jaar 1 en 2 waren praktisch probleemloos. Afgelopen jaar was ICCU, dan frontradar en 12v vlak achter elkaar. Nu werkt alles weer en is het een heerlijke auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razwer
@nietwijk Voor de statistiek: Ik heb mijn exemplaar sinds vandaag weer terug met nieuwe ICCU. Maandag weggebracht, vrijdag weer terug. Ik zal niet klagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Razwer op 31-05-2024 16:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tiggy80
Razwer schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:13:
@nietwijk Voor de statistiek: Ik heb mijn exemplaar sinds vandaag weer terug met nieuwe ICCU. Maandag weggebracht, vrijdag weer terug. Ik zal niet klagen.
nou dat hebben ze vlot gefixt voor je _/-\o_ . hopelijk blijft het nu ook weg met de nieuwe software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy21
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:02
Sinds twee weken ben ik een tevreden berijder van Ioniq 5 RWD long range, van februari 2023, uit de pool. Met grote belangstelling volg ik dit topic en heb alles gelezen vanaf pagina 800. Gelukkig vooralsnog geen problemen met ICCU en inmiddels een afspraak voor de terugroepactie gemaakt.

Tijdens het rijden en rommelen met de 'flippers' achter het stuur ontdekte ik dat het mogelijk om met de linker flipper bij te remmen als het systeem op lvl3 staat of op Auto. Ik had nog niet gelezen dat dit kon, dus misschien dat dit nog niet heel bekend is, maar ik vind het wel een fijne mogelijkheid om bij te remmen en dus extra te recupereren. Het rijden met I-pedal ben ik niet echt kapot van.

Daarnaast heb ik nog een vraag. Is het mogelijk om in te stellen dat de auto niet rechts inhaalt? Dat doet ie nu wel. Mijn vorige auto (Cupra Formentor) deed dat niet, tenzij ik een tikje op het gaspedaal gaf, dan ging ie er wel links voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-10 22:34
Zonnekamp schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:52:
Ontvang net bericht van de leasemaatschappij, dat er 2 terugroepactie zijn: 1 voor het 12V systeem, en een voor het vervangen van de hoofdaccu. Voor dat laatste kan je niet naar de dealer maar zijn er 21 locaties in NL waar ze dit doen.
Hier hetzelfde. Code die lease maatschappij geeft is 41D374.
Kan deze zelf niet terug vinden. Maar gaat inderdaad om 2 brieven.
1. Voor 12volt. (Dit zal de ICCU Update zijn.
2. vervangen van hoogvoltage batterij

Dealer gebeld, hun hebben de volgende acties staan.
- 41D033 (Recall ICCU Update)
- 20D123 (Update VCU)
- 40D075.

De werkplaats was ook niet bekend met die code of uberhaupt die actie. Morgen maar is bellen naar het nummer in de brief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgBgZGZSZQeoSX0Rp22Nj1et4mQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DTRKoIVuYnWCeFN4hMMQCYxD.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ra6xIiA6j6LErQbzXWSqg_wrSag=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9rRcLoETti9IApU2QeZEk7bv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-10 19:31

Daniel

Kapitein NCC-1701
demonic schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:12:
[...]

Hier hetzelfde. Code die lease maatschappij geeft is 41D374.
Kan deze zelf niet terug vinden. Maar gaat inderdaad om 2 brieven.
1. Voor 12volt. (Dit zal de ICCU Update zijn.
2. vervangen van hoogvoltage batterij

Dealer gebeld, hun hebben de volgende acties staan.
- 41D033 (Recall ICCU Update)
- 20D123 (Update VCU)
- 40D075.

De werkplaats was ook niet bekend met die code of uberhaupt die actie. Morgen maar is bellen naar het nummer in de brief.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb twee brieven gekregen: B096/002 en 41D033. De eerste is al een oude, van 3 juli 2023 voor het vervangen van de hoogvoltagebaterij: https://www.arval.nl/site...oogvoltage%20batterij.pdf
Mijn auto is 4 oktober 2023 geleverd dus het zou kunnen dat die nog net met de oude accu is geleverd. Maar vrij wonderlijk dat ik dan pas 8 maanden later een oproep krijg.

Die andere is van 30 mei 2024 en betreft het updaten van de software van het 12 volt systeem: https://www.arval.nl/site...6/41D033%20klantbrief.pdf

Arval geeft kenmerk 41D493 op maar dit is vermoed ik een autospecifieke code?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
Daniel schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:49:
[...]

Ik heb twee brieven gekregen: B096/002 en 41D033. De eerste is al een oude, van 3 juli 2023 voor het vervangen van de hoogvoltagebaterij: https://www.arval.nl/site...oogvoltage%20batterij.pdf
Mijn auto is 4 oktober 2023 geleverd dus het zou kunnen dat die nog net met de oude accu is geleverd. Maar vrij wonderlijk dat ik dan pas 8 maanden later een oproep krijg.
heel alert, was mij niet eens opgevallen van die datum. Mijn auto is maart 2023 op kenteken gezet.
Dus die is wel van voor die tijd. Maar waarschijnlijk hebben ze dus bij Arval lopen slapen...
Arval geeft kenmerk 41D493 op maar dit is vermoed ik een autospecifieke code?
Dat lijkt dus eerder een nummer wat ar(f)val maakt.
En grote kans inderdaad dat de url waar we heen worden gestuurd zegt alleen maar "Hyundai" niks anders.

EDIT:
Hyundai gebeld, die weten van niks. (wel van de ICCU - 41D033).
De leasemaatschappij gebeld. geirriteerd persoon die zich afvroeg waarom ik hem belde voor terugroep acties van Hyundai. uhm.. jullie sturen mij de acties door en verder weet niemand waar je het over hebt.
Hij kon toen in een keer bevestigen dat die actie inderdaad niet voor de ioniq 5 was. |:( 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door demonic op 04-06-2024 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07 10:55
demonic schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:28:
[...]

heel alert, was mij niet eens opgevallen van die datum. Mijn auto is maart 2023 op kenteken gezet.
Dus die is wel van voor die tijd. Maar waarschijnlijk hebben ze dus bij Arval lopen slapen...

[...]

Dat lijkt dus eerder een nummer wat ar(f)val maakt.
En grote kans inderdaad dat de url waar we heen worden gestuurd zegt alleen maar "Hyundai" niks anders.

EDIT:
Hyundai gebeld, die weten van niks. (wel van de ICCU - 41D033).
De leasemaatschappij gebeld. geirriteerd persoon die zich afvroeg waarom ik hem belde voor terugroep acties van Hyundai. uhm.. jullie sturen mij de acties door en verder weet niemand waar je het over hebt.
Hij kon toen in een keer bevestigen dat die actie inderdaad niet voor de ioniq 5 was. |:( 8)7
Ik heb gisteren dezelfde twee brieven ontvangen van Arval. Toen ik de dealer belde ging er geen belletje rinkelen. Dank je wel voor de tip!

Terugroepactie 41D033 is als het goed is een paar wekel geleden tijdens grote beurt uitgevoerd, maar ze gaan dat voor de zekerheid checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
  • Laatst online: 10:08
Pfff...net een afpraak gemaakt voor de terugroepactie, en dat kan pas midden augustus. Ik dacht dat dit geval met de ICCU mogelijk gevaarlijk kon zijn en dat er dan haast achter zou moeten zitten. Maar niet dus.

Ook krijgen de VCU en de LFA ADAS een update. Hebben jullie die ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timoalfrink
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15-05 16:52
Crocidolite schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:14:
Pfff...net een afpraak gemaakt voor de terugroepactie, en dat kan pas midden augustus. Ik dacht dat dit geval met de ICCU mogelijk gevaarlijk kon zijn en dat er dan haast achter zou moeten zitten. Maar niet dus.

Ook krijgen de VCU en de LFA ADAS een update. Hebben jullie die ook gehad?
Uit voorzorg zal Hyundai zeggen dat er een risico aan zit.
Doen zij dat niet en er gebeurd iets dan is Hyundai daarvoor verantwoordelijk.
Veel meer dan een lege 12 volt accu zal er niet gebeuren.

Staat ook netjes vermeld dat er in Europa geen incidenten bekent zijn.

het is een voorzorg maatregel, en het kost tijd om uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:52
MikelS1986 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:27:
Paar dagen geleden klapte mijn laadpaal thuis eruit zonder duidelijke reden. De laadpaal heb ik nog niet zo lang dus heb meteen een bericht gestuurd richting de installateur.

Gelukkig had ik inmiddels 400 km toen her gebeurde. Gisteravond de straatpaal gebruikt maar vanmorgen nog steeds 50 km, net aan gered naar kantoor en 8 laadpalen in storing gezet (🤡).

Uiteindelijk gebeld met de provider van de palen en die gaf aan dat mijn auto mogelijk de problemen geeft en een lek heeft. Hij verwees mij door naar een snellader, daar kon ik wel opladen.

De auto is 2,5 jaar. Iemand bekend met dit probleem?
Klinkt als ICCU kapot...AC laden werkt dan niet meer, DC vaak nog wel. Op naar de garage en laten uitlezen.

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikelS1986
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11-2024
Marcel2020 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:39:
[...]

Klinkt als ICCU kapot...AC laden werkt dan niet meer, DC vaak nog wel. Op naar de garage en laten uitlezen.
Poeh! Dat klinkt verkeerd. Enig idee hoe lang dit duurt en welke kosten dit met zich meebrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobve
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-05 22:02
Razwer schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:16:
[...]

Voor mij gister exact het zelfde probleem als hierboven beschreven door Razwer, auto meteen naar de garage gebracht, dat was gelukkig om de hoek. Morgen hoor ik hoe lang het gaat duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

zo, dan gaan we zo maar eens even weer naar Broekhuis Hyundai. Zeer waarschijnlijk is wederom mijn ICCU kapot en mag ik op naar de volgende.

Het is nu zo erg dat de openbare laadpaal in de straat het nu ook niet meer doet en mijn eigen laadpaal ging dermate op tilt dat dat gisteravond 2 van de 3 hoofdzekeringen van ENEXIS er uit klapten! Hele nacht met een paar nog werkende stopcontacten in huis moeten doorbrengen.

Ben ik nu straks recordhouder met een oorspronkelijke ICCU (=1), een eerste (=2) en tweede vervangingen (=3) en nu op naar ICCU-nr 4? Ik houd jullie op de hoogte. Werkelijk ongelofelijk dat ze dit niet permanent kunnen fixen.....

[ Voor 14% gewijzigd door jrk op 10-06-2024 15:54 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
jrk schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:49:
zo, dan gaan we zo maar eens even weer naar Broekhuis Hyundai. Zeer waarschijnlijk is wederom mijn ICCU kapot en mag ik op naar de volgende.

Het is nu zo erg dat de openbare laadpaal in de straat het nu ook niet meer doet en mijn eigen laadpaal ging dermate op tilt dat dat gisteravond 2 van de 3 hoofdzekeringen van ENEXIS er uit klapten! Hele nacht met een paar nog werkende stopcontacten in huis moeten doorbrengen.

Ben ik nu straks recordhouder met een oorspronkelijke ICCU (=1), een eerste (=2) en tweede vervangingen (=3) en nu op naar ICCU-nr 4? Ik houd jullie op de hoogte. Werkelijk ongelofelijk dat ze dit niet permanent kunnen fixen.....
Wat als de garantieperiode is afgelopen? Dat spookt de laatste tijd door mijn hoofd. We hebben hem nu 3 jaar. ICCU, front radar en 12v kan elk moment nogmaals voorkomen. Duur grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik zou de verkopend dealer gewoon de factuur van de Enexis storingsmonteur doorsturen.
McRizzo schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:56:
[...]

Wat als de garantieperiode is afgelopen? Dat spookt de laatste tijd door mijn hoofd. We hebben hem nu 3 jaar. ICCU, front radar en 12v kan elk moment nogmaals voorkomen. Duur grapje.
https://wetten.overheid.n...deel1_Afdeling2_Artikel17

Auto is niet in de staat die je redelijkerwijs kunt verwachten.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 13:49

Ik heb precies hetzelfde gehad. Dealer heeft de rekening van de electricien betaald en een maand laden bij een snellader in de wachttijd tot de reparatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Nou even een update. Broekhuis Zwolle bevestigt: ICCU wederom kapot..... Maar het allerergste: niet op voorraad in NL! En nu irriteren mij dus 2 dingen:

1) één keer stuk bij een nieuw model is begrijpelijk. Dus daar ik niet moeilijk over, dat de vervanging vervolgens kapot gaat en nu de vervanging daarvan wéér, dát is écht onacceptabel. En als je als Hyuandai Nederland weet dat dit zo'n zwakke plek is, dan zorg je dat je die rommel op VOORRAAD hebt!

2) ik heb nu weer de boodschap meegekregen: "we weten écht niet hoe lang het duurt meneer en wij kunnen u niet garanderen dat het gerepareerd voordat u over 6 weken op vakantie gaat...."
==> er wordt dus gewoon maar even aangenomen dat het acceptabel is dat ik meerdere weken met 70cent i.p.v. 30cent mijn auto moet opladen (kan alleen nog met snellader nl.)
==> dat ik een hobby heb om zeer regelmatig bij een snellader te moeten wachten i.p.v. dat ie 's nachts op de oprit staat..... Zonde van de tijd!

En verder:
  • omdat de hoofdzekeringen eruit geknald waren, valt dit onder de netbeheerder ENEXIS en die is gratis....Gelukkig hoef ik dus niet die strijd aan te gaan om dat geld te moeten achterhalen. Gelukkig ook geen vervolgschade in huis hierdoor
  • ik heb een leaseauto van Athlon en daar heb ik het gemeld. Probeer via hen compensatie voor de laadkosten (mijn werkgever) en de verloren tijd (voor mij zelf) te krijgen. Dit gaat mij vooral om het principe.
Hoe zo'n fijne en bovenal mooie auto het ook is: 3x ICCU reparatie en Frontradar vervanging met elke keer lange wachttijden: ik kan er gewoon niet tevreden over zijn. Gelukkig is het een leaseauto, maar het zou je eigen auto maar zijn! Als mensen mij vragen naar hoe deze auto mij bevalt, dan moet ik dit er helaas altijd wel bij vertellen. Ik zou hem privé dus inmiddels niet meer kopen.....

[ Voor 18% gewijzigd door jrk op 11-06-2024 08:11 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
jrk schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:00:
[...]

Maar het allerergste: niet op voorraad in NL!
Dat hoeft niet veel te zeggen. Wanneer er genoeg bij de importeur in Duitsland liggen zijn die zo in NL. Er moeten overigens wel erg veel ICCU's kapot zijn gegaan de afgelopen 2 weken om ineens lege voorraad te hebben.
één keer stuk bij een nieuw model is begrijpelijk. Dus daar ik niet moeilijk over, dat de vervanging vervolgens kapot gaat en nu de vervanging daarvan wéér, dát is écht onacceptabel.
Je kan het op non-conformiteit gooien en je geld terug eissen. Zal een lang proces worden maar mocht je die weg in willen slaan moet je nu al wat termen en sommaties los laten op je dealer om later steviger in je schoenen te staan.
2) ik heb nu weer de boodschap meegekregen: "we weten écht niet hoe lang het duurt meneer en wij kunnen u niet garanderen dat het gerepareerd voordat u over 6 weken op vakantie gaat...."
==> er wordt dus gewoon maar even aangenomen dat het acceptabel is dat ik meerdere weken met 70cent i.p.v. 30cent mijn auto moet opladen (kan alleen nog met snellader nl.)
Die extra kosten kan je in principe claimen op HMNL. Soms gaan ze hier in mee uit coulance.
omdat de hoofdzekeringen eruit geknald waren, valt dit onder de netbeheerder ENEXIS en die is gratis....Gelukkig hoef ik dus niet die strijd aan te gaan om dat geld te moeten achterhalen. Gelukkig ook geen vervolgschade in huis hierdoor
Je hoofdzekering mag in principe niet springen. Hoofdzekering 3x25a smeltzekering (daar ga ik van uit gezien Enexis boeven bij je langs moesten komen) is in principe trager dan een B kar automaat (wanneer je automaten als hoofdzekering zou hebben zou dit C25 zijn, B springt sneller dan C). That being said ben ik dus reuze benieuwd wat dit zou hebben kunnen veroorzaakt wanneer alles correct is afgezekerd binnenshuis.
ik heb een leaseauto van Athlon en daar heb ik het gemeld. Probeer via hen compensatie voor de laadkosten (mijn werkgever) en de verloren tijd (voor mij zelf) te krijgen. Dit gaat mij vooral om het principe.
Dat maakt het non conformiteit stukje niet zo relevant voor jou helaas...

Sterkte iig in dit proces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jrk schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:00:
[...]

Nou even een update. Broekhuis Zwolle bevestigt: ICCU wederom kapot..... Maar het allerergste: niet op voorraad in NL! En nu irriteren mij dus 2 dingen:

1) één keer stuk bij een nieuw model is begrijpelijk. Dus daar ik niet moeilijk over, dat de vervanging vervolgens kapot gaat en nu de vervanging daarvan wéér, dát is écht onacceptabel. En als je als Hyuandai Nederland weet dat dit zo'n zwakke plek is, dan zorg je dat je die rommel op VOORRAAD hebt!

==> dat ik een hobby heb om zeer regelmatig bij een snellader te moeten wachten i.p.v. dat ie 's nachts op de oprit staat..... Zonde van de tijd!

En verder:
  • omdat de hoofdzekeringen eruit geknald waren, valt dit onder de netbeheerder ENEXIS en die is gratis....Gelukkig hoef ik dus niet die strijd aan te gaan om dat geld te moeten achterhalen. Gelukkig ook geen vervolgschade in huis hierdoor
  • ik heb een leaseauto van Athlon en daar heb ik het gemeld. Probeer via hen compensatie voor de laadkosten (mijn werkgever) en de verloren tijd (voor mij zelf) te krijgen. Dit gaat mij vooral om het principe.
Hoe zo'n fijne en bovenal mooie auto het ook is: 3x ICCU reparatie en Frontradar vervanging met elke keer lange wachttijden: ik kan er gewoon niet tevreden over zijn. Gelukkig is het een leaseauto, maar het zou je eigen auto maar zijn! Als mensen mij vragen naar hoe deze auto mij bevalt, dan moet ik dit er helaas altijd wel bij vertellen. Ik zou hem privé dus inmiddels niet meer kopen.....
Persoonlijk zou ik dit gewoon keihard en zakelijk spelen richting de LM. Hyundai levert maar een IONIQ 5 die wel werkt. Je kunt niet verwachten dat je maar constant bij snelladers gaat laden de komende maanden terwijl je dit normaliter thuis en op je werk doen.
Hoe wil je dat doen in zuid Frankrijk? Waar je alleen snellader op 50km afstand hebt van je camping, maar je wel een gewone lader hebt bij een dorpje verderop of op de camping?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19:08
Vandaag bij de dealer de ICCU update, rammel in kofferbak (nieuwe blokjes doen wonderen) en de LFA-ADAS update laten doen.

Wat betreft de LFA-ADAS update, effect lijkt positief.
Had het idee dat op de snelweg de auto een stuk rustiger was met corrigeren, normaal had ik altijd veel kleine correcties maar dat viel nu echt hartstikke mee. Op 80 km wegen zonder doorgetrokken lijnen heeft de auto het nog steeds wel een beetje moeilijk en is dan echt onrustiger dan op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Stephan_haarlem schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:58:
Vandaag bij de dealer de ICCU update, rammel in kofferbak (nieuwe blokjes doen wonderen) en de LFA-ADAS update laten doen.

Wat betreft de LFA-ADAS update, effect lijkt positief.
Had het idee dat op de snelweg de auto een stuk rustiger was met corrigeren, normaal had ik altijd veel kleine correcties maar dat viel nu echt hartstikke mee. Op 80 km wegen zonder doorgetrokken lijnen heeft de auto het nog steeds wel een beetje moeilijk en is dan echt onrustiger dan op de snelweg.
IK reed vandaag in een i20 met wat hetzelfde ADAS systeem lijkt, en die lijkt beter tussen de lijntjes te kleuren dan de Ioniq 5 (die krijgt Eibach veren en een trekhaak)...ms door afmetingen etc, ding vertoonde hetzelfde karakter met dezelfde onhebbelijkheden maar in mindere mate.

De herkenning van de bebording in NL was overigens net zo slecht...useless, maar in Duitsland werkte het een heel stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

True schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:27:
[...]

Persoonlijk zou ik dit gewoon keihard en zakelijk spelen richting de LM. Hyundai levert maar een IONIQ 5 die wel werkt. Je kunt niet verwachten dat je maar constant bij snelladers gaat laden de komende maanden terwijl je dit normaliter thuis en op je werk doen.
Hoe wil je dat doen in zuid Frankrijk? Waar je alleen snellader op 50km afstand hebt van je camping, maar je wel een gewone lader hebt bij een dorpje verderop of op de camping?
Nog maar even weer een update: zojuist belde Broekhuis dat ICCU nr 4 eind juni geplaatst wordt. Ruimschoots op tijd voor mijn vakantie dus. Al was ik sowieso er wel mee weggegaan. Kwestie van planning met alleen maar snelladers. In de praktijk gebruik ik die toch alleen maar op vakantie (ga niet naar Frankrijk).

En dat keihard en zakelijk.... Ik ben behoorlijk uit mijn slof geschoten bij de dealer, dat heeft er misschien voor gezorgd dat ik nu eind juni ook al een nieuwe ICCU krijg, Daarnaast gemeld bij de leasemaatschappij, maar die gaan er waarschijnlijk toch niks mee doen....

[ Voor 13% gewijzigd door jrk op 12-06-2024 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
jrk schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:26:
[...]

Nog maar even weer een update: zojuist belde Broekhuis dat ICCU nr 4 eind juni geplaatst wordt. Ruimschoots op tijd voor mijn vakantie dus. Al was ik sowieso er wel mee weggegaan. Kwestie van planning met alleen maar snelladers. In de praktijk gebruik ik die toch alleen maar op vakantie (ga niet naar Frankrijk)
Dan zullen ze het onderdeel binnen hebben maar nog geen tijd in de werkplaats.
Ik vond het verhaal over voorraad al een sterk verhaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nietwijk
Ik heb mijn ICCU lijstje weer bijgewerkt. Iedereen die ik geregistreerd heb (vanaf april 2024) heeft zojuist een duimpje van mij gehad. Korte conclusie:
  • 2023 26 defecte ICCU's gemeld, 25 door actieve Tweakers
  • 2024 tot op heden 11 defecte ICCU's gemeld, 8 door actieve Tweakers
  • Ondanks dat het aantal IONIQ5s afgelopen jaar flink toegenomen is neemt het aantal meldingen hier af.
  • In totaal heb ik 42 meldingen geregistreerd. 39 hadden het probleem 1x. 1 persoon had het probleem 3x. (zonder waardeoordeel over die persoon/voertuig/installatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:21
Voor wat het waard is: ik heb vandaag zowel de ICCU recall (41D033) als de LFA/ADAS 'service-actie' (40D075) uit laten voeren. Bij de rit terug naar huis (7,5km) voelde de LFA in elk geval een stuk minder 'bruusk' aan.
Ik zette 'm altijd zo vlug mogelijk uit, maar zal het voorlopig aanzien.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
Peter-036 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:25:
Voor wat het waard is: ik heb vandaag zowel de ICCU recall (41D033) als de LFA/ADAS 'service-actie' (40D075) uit laten voeren. Bij de rit terug naar huis (7,5km) voelde de LFA in elk geval een stuk minder 'bruusk' aan.
Ik zette 'm altijd zo vlug mogelijk uit, maar zal het voorlopig aanzien.
Even voor mijn informatie: Is dit een nieuwe en heb ik wat gemist, of is dit de upgrade van grofweg een jaar geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
nietwijk schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:51:
Ik heb mijn ICCU lijstje weer bijgewerkt. Iedereen die ik geregistreerd heb (vanaf april 2024) heeft zojuist een duimpje van mij gehad. Korte conclusie:
  • Ondanks dat het aantal IONIQ5s afgelopen jaar flink toegenomen is neemt het aantal meldingen hier af.
  • In totaal heb ik 42 meldingen geregistreerd. 39 hadden het probleem 1x. 1 persoon had het probleem 3x. (zonder waardeoordeel over die persoon/voertuig/installatie)
Het lijkt me van belang onderscheid te maken tussen ICCU defecten voor de 41D033 recall en diegenen die er na kapotgaan, het jaartal zegt nog niks want nieuw geleverde ICCU's zijn pas na plm Februari met de nieuwe Firmware geleverd.

In Duitsland is er 1 ICCU overleden bij het de garage uitrijden na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Met 7.066 totale rijdende IONIQ 5s en onze sample size vind ik 42 v.d. 7k nog best aanzienlijk. Dan zit je op 0,6% met de aanname dat alle IONIQ 5 rijders in dit topic zitten. Ik gok dat je in de werkelijkheid nog niet eens op 5% v.d. IONIQ rijders hier op GoT hebt dan zit je op 42x met 353 berijders wat 11,9% is en stel ik heb het een factor 2 mis, dan is dat 5,9%.

Voor mij persoonlijk is de IONIQ 5 hét alternatief op een Enyaq, Q4 of een ID.7, maar ik ben wel wat huiverig om de IONIQ 5 zes jaar te gaan rijden met de problemen die ik de afgelopen maanden in dit topic lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Razwer schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:28:
[...]

Dan zullen ze het onderdeel binnen hebben maar nog geen tijd in de werkplaats.
Ik vond het verhaal over voorraad al een sterk verhaal.
Nee hoor, de ICCU is een groot probleem en heel veel collega-rijders hier op het forum hebben er soms weken, dan niet maanden op moeten wachten. Bij mijn eerste vervanging duurde het ook een week of 6, de tweede vervanging was nog in dezelfde week (want op voorraad) en nu hebben ze denk ik alles bij elkaar gezocht om er eentje te vinden voor mij, want voor zo'n derde vervanging en een écht boze klant (heb daar toch wel behoorlijk mijn ongenoegen geuit) wilden ze misschien net wat harder lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

beretrots dat ik die ene persoon ben in deze fameuze lijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

True schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:38:
[...]

Met 7.066 totale rijdende IONIQ 5s en onze sample size vind ik 42 v.d. 7k nog best aanzienlijk. Dan zit je op 0,6% met de aanname dat alle IONIQ 5 rijders in dit topic zitten. Ik gok dat je in de werkelijkheid nog niet eens op 5% v.d. IONIQ rijders hier op GoT hebt dan zit je op 42x met 353 berijders wat 11,9% is en stel ik heb het een factor 2 mis, dan is dat 5,9%.

Voor mij persoonlijk is de IONIQ 5 hét alternatief op een Enyaq, Q4 of een ID.7, maar ik ben wel wat huiverig om de IONIQ 5 zes jaar te gaan rijden met de problemen die ik de afgelopen maanden in dit topic lees.
Dit blijft natuurlijk allemaal heel veel natte vinger/dikke duim werk. En wat mij betreft een kansloze statistiek!

Wat je in ieder geval zeker niet moet doen is:

1) 42 / 7.066 *100% = 0,6% Dat is natuurlijk volkomen waanzin, want dat zou alleen maar geldig zijn als alle I5-rijders een actieve account op dit forum zouden hebben én ook een melding maken hier.

2) stel het aantal I5 rijders met een account op dit forum = 400 (van de 7.066). Dan moet je nog erg oppassen met de rekensom 42 / 400 * 100% = 10,5% want: in hoeverre registreert elke rijder dan een defecte ICCU hier? Hoeveel (lease-)rijders nemen niet genoegen met de medeling "hij doet het weer" van de garage?

3) hoe heilig is die 42? dat zijn slechts de registraties op dit forum. In werkelijkheid kunnen het er ook gewoon bijv. 976 zijn. Dan krijg je 976 / 7.066 * 100% = 13.8%

met andere woorden: ik waardeer écht deze registratie van deze defecten, maar alsjeblieft trek er geen enkele conclusie uit als het gaat om %.

Wat betreft die Amerkaanse RDW: onze RDW kan dit nooit becijferen, want die hebben niet de beschikking over de informatie. Ik vraag me af of de Amerikanen dat wel kunnen? Hoezo moet een garage dit dan doorgeven aan de (Amerikaanse) RDW?

De enige partij die het wel kan weten is Hyundai NL. Zij kunnen exact aangeven hoeveel ICCU's zij als afterservice hebben geleverd t.o.v. de 7.066 rijdende I5's. Maar ik schat zo in dat dat het best kept secret zal zijn......

Wel een conclusie die ik trek: een recall actie is niet zaligmakend, want ik ben nu toe aan mijn 3e vervanging, dus het is niet simpel een kwestie van vervanging van de oorspronkelijke ICCU.

[ Voor 3% gewijzigd door jrk op 13-06-2024 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
jrk schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:37:
[...]

Wel een conclusie die ik trek: een recall actie is niet zaligmakend, want ik ben nu toe aan mijn 3e vervanging, dus het is niet simpel een kwestie van vervanging van de oorspronkelijke ICCU.
had je bij de 2e wel (gelijk) de recall software update gekregen? of was dat nog met de oude software? in het eerste geval is het zorgwekkend, in het 2e een soort van logisch dat de 2e ICCU ook de geest gaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
jrk schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:20:
[...]

is volgens mij bullshit, en zou de auto ook moeten kunnen. Ik heb dit ook zeker 3x gehad en daarvoor de ANWB moeten bellen. Ben er inmiddels van overtuigd dat ik waarschijnlijk 'iets' of de hele auto heb laten aanstaan. Inmiddels heb ik van de Action een powerbank met starthulpfunctionaliteit aangeschaft. Die heb ik inmiddels al één keer succesvol gebruikt.
Tuurlijk is het K*& om drie keer een ICCU kapot te hebben, het maakt de onderliggende situatie alleen niet anders.

De NHTSA heeft alle gegevens over vergelijkbare gevallen opgevraagd bij Hyundai, voor de US wel te verstaan. Dus de cijfers die de NHTSA heeft gebruikt is alles wat Hyundai heeft, en geloof me dingen achterhouden voor zo'n instantie is geen grap in de US...daar is geen clementie voor 'geen aktieve herinnering aan'
Aangezien de RDW hier op zijn best een administratieve functie heeft en niet veel toevoegt op gebied van veiligheid vande gebruiker hebben we deze gegevens niet, die heeft Hyundai natuurlijk voor heel Europa, wat voor de hele wereld.

Conclusie dat een recall niet werkt? waarop baseer je dat? dat de vorige service update niet heeft gewerkt is wel duidelijk, de jury is er m.i. nog niet uit of deze recall update wel of niet werkt....de teller staat voorzover ik kan vinden op 1 kapotte ICCU NA het uitvoeren van 41D033, we gaan het zien...

Misschien moet je even wat opzoeken en nalezen over de accucellen die gebruikt worden voor je bullshit roept. https://batteryuniversity...g-lithium-based-batteries

Ja de auto kan het, tuurlijk kun je hem tot 15% leegrijden en wegzetten, daags erna of later opladen en verder rijden (mits je 12V accu vol genoeg was), je kunt het alleen (veel) minder vaak doen met dezelfde 12V accu want diepontladen kan een 12V loodaccu niet zo heel goed hebben.

Een powerbank gebruiken na diepontlading/niet opladen van je 12V accu omdat de SOC te laag was om die bij te laden is symptoombestrijding....je 'bestrijd' de symptomen en niet de oorzaak. Gevolg, grote kans dat je HV accu eerder klaar is, je 12V accu zal ook snel de geest geven, EN je vergroot zeer waarschijnlijk de kans op een defecte ICCU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
jrk schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:17:
[...]

Nee hoor, de ICCU is een groot probleem en heel veel collega-rijders hier op het forum hebben er soms weken, dan niet maanden op moeten wachten. Bij mijn eerste vervanging duurde het ook een week of 6, de tweede vervanging was nog in dezelfde week (want op voorraad) en nu hebben ze denk ik alles bij elkaar gezocht om er eentje te vinden voor mij, want voor zo'n derde vervanging en een écht boze klant (heb daar toch wel behoorlijk mijn ongenoegen geuit) wilden ze misschien net wat harder lopen?
Ik was zeer recent een slachtoffer en was in dezelfde week weer op de weg met nieuwe ICCU en kreeg te horen dat er zat voorraad was bij HMNL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jrk schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:37:
[...]

Dit blijft natuurlijk allemaal heel veel natte vinger/dikke duim werk. En wat mij betreft een kansloze statistiek!

Wat je in ieder geval zeker niet moet doen is:

1) 42 / 7.066 *100% = 0,6% Dat is natuurlijk volkomen waanzin, want dat zou alleen maar geldig zijn als alle I5-rijders een actieve account op dit forum zouden hebben én ook een melding maken hier.

2) stel het aantal I5 rijders met een account op dit forum = 400 (van de 7.066). Dan moet je nog erg oppassen met de rekensom 42 / 400 * 100% = 10,5% want: in hoeverre registreert elke rijder dan een defecte ICCU hier? Hoeveel (lease-)rijders nemen niet genoegen met de medeling "hij doet het weer" van de garage?

3) hoe heilig is die 42? dat zijn slechts de registraties op dit forum. In werkelijkheid kunnen het er ook gewoon bijv. 976 zijn. Dan krijg je 976 / 7.066 * 100% = 13.8%

met andere woorden: ik waardeer écht deze registratie van deze defecten, maar alsjeblieft trek er geen enkele conclusie uit als het gaat om %.

Wat betreft die Amerkaanse RDW: onze RDW kan dit nooit becijferen, want die hebben niet de beschikking over de informatie. Ik vraag me af of de Amerikanen dat wel kunnen? Hoezo moet een garage dit dan doorgeven aan de (Amerikaanse) RDW?

De enige partij die het wel kan weten is Hyundai NL. Zij kunnen exact aangeven hoeveel ICCU's zij als afterservice hebben geleverd t.o.v. de 7.066 rijdende I5's. Maar ik schat zo in dat dat het best kept secret zal zijn......

Ik snap je punt niet helemaal, mijn hele post houd ik praktisch elke zin die vaagheid in het achterhoofd:
  • sample size
  • aanname
  • gok
  • mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Tiggy80 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:14:
[...]

had je bij de 2e wel (gelijk) de recall software update gekregen? of was dat nog met de oude software? in het eerste geval is het zorgwekkend, in het 2e een soort van logisch dat de 2e ICCU ook de geest gaf.
Neem aan dat ik dit toch niet hoef te vragen aan de garage? Mag toch aannemen dat de garage dit zelf regelt én inmiddels zelf voldoende info en ervaring heeft? In het begin had ik dankzij dit forum méér kennis van de auto dan de werkplaatsreceptie. Inmiddels heb ik het idee dat dit is bijgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Marcel2020 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:45:
[...]

Tuurlijk is het K*& om drie keer een ICCU kapot te hebben, het maakt de onderliggende situatie alleen niet anders.

De NHTSA heeft alle gegevens over vergelijkbare gevallen opgevraagd bij Hyundai, voor de US wel te verstaan. Dus de cijfers die de NHTSA heeft gebruikt is alles wat Hyundai heeft, en geloof me dingen achterhouden voor zo'n instantie is geen grap in de US...daar is geen clementie voor 'geen aktieve herinnering aan'
Aangezien de RDW hier op zijn best een administratieve functie heeft en niet veel toevoegt op gebied van veiligheid vande gebruiker hebben we deze gegevens niet, die heeft Hyundai natuurlijk voor heel Europa, wat voor de hele wereld.

Conclusie dat een recall niet werkt? waarop baseer je dat? dat de vorige service update niet heeft gewerkt is wel duidelijk, de jury is er m.i. nog niet uit of deze recall update wel of niet werkt....de teller staat voorzover ik kan vinden op 1 kapotte ICCU NA het uitvoeren van 41D033, we gaan het zien...

Misschien moet je even wat opzoeken en nalezen over de accucellen die gebruikt worden voor je bullshit roept. https://batteryuniversity...g-lithium-based-batteries

Ja de auto kan het, tuurlijk kun je hem tot 15% leegrijden en wegzetten, daags erna of later opladen en verder rijden (mits je 12V accu vol genoeg was), je kunt het alleen (veel) minder vaak doen met dezelfde 12V accu want diepontladen kan een 12V loodaccu niet zo heel goed hebben.

Een powerbank gebruiken na diepontlading/niet opladen van je 12V accu omdat de SOC te laag was om die bij te laden is symptoombestrijding....je 'bestrijd' de symptomen en niet de oorzaak. Gevolg, grote kans dat je HV accu eerder klaar is, je 12V accu zal ook snel de geest geven, EN je vergroot zeer waarschijnlijk de kans op een defecte ICCU.
Mijn reacties:
1) dat een recall mogelijk niet werkt baseer ik in ieder geval op mijn persoonlijke ervaring dat een reparatie al niet werkt, want inmiddels dus toe aan mijn 3e vervanging

2) ik ga er in ieder geval geen rekening mee houden dat ik de auto nooit op <20% actieradius zou mogen wegzetten, omdat anders de 12V leeg zou lopen. Als dat werkelijk zo zou zijn, dan is deze auto werkelijk niet geschikt voor de dagelijks praktijk. Ik rijd deze auto nu ruim 2,5 jaar en heb er 84k km opzitten en dat gaat allemaal best goed en met veel plezier als alles heel blijft (ICCU en Frontradar). Zo ja, dan is het de fijnste en mooiste auto die ik ooit heb gehad en gereden.

2) een powerbank gebruiken om de auto te starten bij een (bijna) lege 12V accu. Het is mij in 2,5 jaar tijd nu geloof ik 4x gebeurd en 4x de ANWB moeten bellen die zelf met 'een soort van' powerbank mijn auto gaat starten en dan binnen 4 minuten weer weg rijdt. Dat doe ik nu zelf dus en sindsdien 1x nodig gehad. De ANWB-WW gaf mij nota bene zelf de tip: koop zo'n powerbank want we moeten zo vaak opdraven bij EV's......of heb je nog niet een oude 14V accou van een boormachine liggen? Nogmaals: ik kan niet herleiden waarom de 12V leeg loopt, maar denk persoonlijk dat er iets aan is blijven staan. En ja, het dan starten met een powerbankt is symtoombestrijding, maar wat wil je anders? Niet rijden en met een lege 12V blijven staan. Lijkt mij onzin dat daar de ICCU van kapot gaat. Zie ook geen verband in de tijd. De laatste keer starten met de powerbank was 2 maanden geleden en deze week ging mij ICCU wederom kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

True schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:31:
[...]

Ik snap je punt niet helemaal, mijn hele post houd ik praktisch elke zin die vaagheid in het achterhoofd:
  • sample size
  • aanname
  • gok
  • mis
Mijn punt is dus dat het prima is om te melden dat er 42 ICCU-meldingen op dit forum zijn geweest, maar ik zou het daar dus écht bij laten. Alles wat je er verder aan rekent, is zoveel gebaseerd op aannames, dat het geen hout snijdt. Mijn punt is dat 42 meldingen kan betekenen dat het net zo goed 0,1% van de 7.066 auto's overkomt als 10%, 48% of 89%. Het enige zekere is de 7.066 auto's en de 42 forum meldingen, maar je kunt er wérkelijk geen slag naar slaan als het gaat om de verhouding tussen die twee. Dus my point: doe het dus maar helemaal niet. Ik zit persoonlijk in ieder geval op 300% (3 meldingen op 1 auto).

[ Voor 3% gewijzigd door jrk op 14-06-2024 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
jrk schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:37:
[...]

Neem aan dat ik dit toch niet hoef te vragen aan de garage? Mag toch aannemen dat de garage dit zelf regelt én inmiddels zelf voldoende info en ervaring heeft? In het begin had ik dankzij dit forum méér kennis van de auto dan de werkplaatsreceptie. Inmiddels heb ik het idee dat dit is bijgetrokken.
ik heb je tijdlijn niet zo goed op het netvlies. was de recall er al toen je de 2e ICCU geinstalleerd kreeg? als dat zo is lijkt het mij logisch (maar helaas niet vanzelfsprekend) dat een garage dat gelijk meeneemt. maar dat zou ook betekenen dat je 2e ICCU pas 2-3(?) maanden oud kan zijn want toen pas kwam de recall. dan kan het zelfs een montagefout zijn geweest waardoor de 2e het zo snel heeft begeven.

maar goed, waar het ook door komt, ik snap je frusrtatie heeeel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jrk schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:58:
[...]

Mijn punt is dus dat het prima is om te melden dat er 42 ICCU-meldingen op dit forum zijn geweest, maar ik zou het daar dus écht bij laten. Alles wat je er verder aan rekent, is zoveel gebaseerd op aannames, dat het geen hout snijdt. Mijn punt is dat 42 meldingen kan betekenen dat het net zo goed 0,1% van de 7.066 auto's overkomt als 10%, 48% of 89%. Het enige zekere is de 7.066 auto's en de 42 forum meldingen, maar je kunt er wérkelijk geen slag naar slaan als het gaat om de verhouding tussen die twee. Dus my point: doe het dus maar helemaal niet. Ik zit persoonlijk in ieder geval op 300% (3 meldingen op 1 auto).
Dit slaat natuurlijk als een tang op een varken. 42 v.d. 7.066 is sowieso al 0,6% en geen 0,1%.
Dat heeft in ieder geval niets met aannames te maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Tiggy80 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:01:
[...]

ik heb je tijdlijn niet zo goed op het netvlies. was de recall er al toen je de 2e ICCU geinstalleerd kreeg? als dat zo is lijkt het mij logisch (maar helaas niet vanzelfsprekend) dat een garage dat gelijk meeneemt. maar dat zou ook betekenen dat je 2e ICCU pas 2-3(?) maanden oud kan zijn want toen pas kwam de recall. dan kan het zelfs een montagefout zijn geweest waardoor de 2e het zo snel heeft begeven.

maar goed, waar het ook door komt, ik snap je frusrtatie heeeel goed.
Mijn timeline hier ff van het forum gehaald:

30-11-2021: auto nieuw gekregen
22-03-2023: "eindelijk is na 6 weken wachten mijn ICCU gerepareerd"
02-01-2024: "vandaag is de diagnose gesteld dat ook mijn 2e ICCU kapot is" (1 week wachttijd)
juni 2024: "#$%#@#$%^$&@#*&%$ en nu is mijn 3e ICCU óók kapot" (2,5 week wachttijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

True schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:02:
[...]

Dit slaat natuurlijk als een tang op een varken. 42 v.d. 7.066 is sowieso al 0,6% en geen 0,1%.
Dat heeft in ieder geval niets met aannames te maken :X
Ja, ik weet ook wel dat als je 42 / 7.066 doet het antwoord dan 0,6% is. Echter mijn hele punt is dat je geen deling mag maken, omdat er een onbekende factor tussen zit. Namelijk hoe die 42 zich verhouden tot het aantal ICCU-expemplaren Hyunai NL aan de werkplaatsen heeft uitgeleverd. Dat zal per defenitie geen 0,6% zijn, maar het kan elk random getal zijn, of het nu 0,1%, 0,009%, 27% of 63% is. Wij hier op het forum kunnen daar werkelijk geen zinnig woord over zeggen, dus zou ik adviseren om dat ook nooit te doen.

Jij weet namelijk niet:
1) hoeveel I5-bezitters van de 7.066 hier op het forum zitten
2) hoeveel van die mensen ook daadwerkelijk hun ICCU problemen ook melden (of alleen passieve forum lezers zijn)
3) hoeveel van die mensen überhaupt weten - ook al was hun ICCU kapot - dát hun ICCU kapot was.
en zo kan ik nog wel een beetje doorgaan....

Op het moment dat jij alleen al het luttele feit dat het 42 gevallen zijn, waaronder eentje met 3x, op de een of andere manier gaat kwalificeren als "het valt best mee" dan begeef je je op te glad ijs. Je kan en mag daar nooit een conclusie uit trekken en daar ben je dan toch mee bezig. Net zo min als ik niet zou mogen zeggen dat het "veel te veel" is. Want ook dat kan ik nergens gefundeerd op baseren.

[ Voor 5% gewijzigd door jrk op 14-06-2024 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
jrk schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:15:
[...]

Mijn timeline hier ff van het forum gehaald:

30-11-2021: auto nieuw gekregen
22-03-2023: "eindelijk is na 6 weken wachten mijn ICCU gerepareerd"
02-01-2024: "vandaag is de diagnose gesteld dat ook mijn 2e ICCU kapot is" (1 week wachttijd)
juni 2024: "#$%#@#$%^$&@#*&%$ en nu is mijn 3e ICCU óók kapot" (2,5 week wachttijd)
dat is wel een datum dat het erom hangt. ik heb op 15 april contact gehad met mijn dealer en die wist toen nog niets van de actie, de week erop was hij ook weer van de duitse site af. dus het zou zo kunnen dat ze je 2e ICCU hebben geinstalleerd zonder die terugroepactie uit te voeren..... aangezien het een maand was voordat er echt iets vanuit HMNL naar de dealers werd gecommuniceerd. staat de actie toevallig nog open voor jouw VIN op de duitse site of bij de RDW? als dat zo is kun je er bijna zeker van zijn dat het nog moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jrk schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:24:
[...]

Ja, ik weet ook wel dat als je 42 / 7.066 doet het antwoord dan 0,6% is. Echter mijn hele punt is dat je geen deling mag maken, omdat er een onbekende factor tussen zit. Namelijk hoe die 42 zich verhouden tot het aantal ICCU-expemplaren Hyunai NL aan de werkplaatsen heeft uitgeleverd. Dat zal per defenitie geen 0,6% zijn, maar het kan elk random getal zijn, of het nu 0,1%, 0,009%, 27% of 63% is. Wij hier op het forum kunnen daar werkelijk geen zinnig woord over zeggen, dus zou ik adviseren om dat ook nooit te doen.

Jij weet namelijk niet:
1) hoeveel I5-bezitters van de 7.066 hier op het forum zitten
2) hoeveel van die mensen ook daadwerkelijk hun ICCU problemen ook melden (of alleen passieve forum lezers zijn)
3) hoeveel van die mensen überhaupt weten - ook al was hun ICCU kapot - dát hun ICCU kapot was.
en zo kan ik nog wel een beetje doorgaan....

Op het moment dat jij alleen al het luttele feit dat het 42 gevallen zijn, waaronder eentje met 3x, op de een of andere manier gaat kwalificeren als "het valt best mee" dan begeef je je op te glad ijs. Je kan en mag daar nooit een conclusie uit trekken en daar ben je dan toch mee bezig. Net zo min als ik niet zou mogen zeggen dat het "veel te veel" is. Want ook dat kan ik nergens gefundeerd op baseren.
Je gaat volledig langs mijn punt:
  • met 42 v.d. 7k is dat sowieso al het minimum wat je kunt berekenen en dat is een feit het is dat of meer, maar zeer waarschijnlijk meer dus minimaal 0,6%
  • en ik stel nergens het valt best mee ik zeg juist het omgekeerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Tiggy80 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:43:
[...]

dat is wel een datum dat het erom hangt. ik heb op 15 april contact gehad met mijn dealer en die wist toen nog niets van de actie, de week erop was hij ook weer van de duitse site af. dus het zou zo kunnen dat ze je 2e ICCU hebben geinstalleerd zonder die terugroepactie uit te voeren..... aangezien het een maand was voordat er echt iets vanuit HMNL naar de dealers werd gecommuniceerd. staat de actie toevallig nog open voor jouw VIN op de duitse site of bij de RDW? als dat zo is kun je er bijna zeker van zijn dat het nog moet gebeuren.
Ik denk dat je hier helemaal gelijk hebt! op 2 januari was er nog niks bekend bij de dealers en al helemaal geen nieuwe ROM.

Je mag ondertussen WEL verwachten dat de nieuwe ICCU de laatste Software heeft (of na inbouwen krijgt)....toch zou ik even een OBDII dongle kopen, vertrouwen is goed, controle is beter (Djerzinski)

[ Voor 16% gewijzigd door Marcel2020 op 14-06-2024 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Tiggy80 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:43:
[...]

Je hebt gelijk de recall staat nog open. Heb de garage hier inmiddels over geinformeerd
Dank voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:41
Gisteren tijdens een 1200km rit vanuit zuid Oostenrijk gaf de auto een 230V circuit storing zodra er een 230V voeding in de 230 aansluiting werd gestoken. Je raad het al, thuisgkomen aan de lader en 0,0 werken dus een defecte ICCU.

Hiervoor was de auto 2 weken terug al voor de controle/update/terugroep actie naar de dealer geweest voor een halve dag.

Dealer bellen, ja u mag hem brengen voor diagnose, nee we hebben geen vervangende auto. Bel dan Hyundai mobiliteitsservice. Gedaan, "wij schakelen de dealer in of de ANWB" een vervangende auto hangt af van de dealer. GVD 1,5 uur aan het bellen geweest met Hyundai en de lease maatschappij (kastje muur), morgen gaat hij naar de dealer, ik bestel een taxi van 50 euro om naar ee Logix punt te gaan voor een leenauto (2 dagen maximaal. Moet daarna de leenauto weer retour brengen, taxi € 80 naar huis en dan afwachten wanneer hij gemaakt kan worden.

Hyundai ?? Nooit meer van mijn leven (nog slechter dan Renault).

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20:48
Nou… naar de garage geweest voor iccu, lfa/adas en achterklep, zie onder.

iccu update
is gedaan, niks verwisseld. Zal wel ok zijn gok ik zo dan.

Lfa/adas
Verschil is minimaal maar mijn auto stuurde eigenlijk al heel erg prettig voordat dit gedaan was.
Ik heb op de snelweg eens gecheckt door in de buitenspiegel te kijken en te checken hoe de belijning ten opzichte van de rand van de spiegel verschuift. Het gaat nu inderdaad behoorlijk strak.
Anders dan anderen melden: ik heb het idee dat de auto MEER (minimale) stuurbewegingen maakt en dat het resultaat een strakkere koers is. Dat is dus op zich eigenlijk wel de bedoeling.
Ook… ik heb het gevoel dat ik nu MINDER meldingen van (stuur vasthouden) krijg. Dat wil zeggen… als ik het stuur stevig genoeg vast houd, dan zorgt het toegenomen aantal minimale stuurbewegingen er voor dat er meer variërende krachten op mijn hand zijn die daarmee het waarschuwings systeem tevreden stellen.
Ik kom net terug van een trip naar Manchester en heb dat dus uitgebreid kunnen ervaren. Het verschil is echter minimaal, maar zoals gezegd… het was in mijn auto eigenlijk al goed.

achterklep.
Op rapportage staat enkel “kijken”, zou ik dan nieuwe blokjes hebben? Kan je dat zien? (Anders maandag maar bellen).
Er wel wat gebeurd. Het kraken is minder, maar niet helemaal weg (bij anderen wel?).
En de klep lijkt “strakker dicht” te zitten. Dat wil zeggen, als hij nu open gaat dan gaat dat met een soort “plop” (als een kruk die uit een fles springt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_j8cVptTRgczWsNn0Q74jO8BQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2I4vOtdEhJgkDEclaSPVWsX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Stefannn op 22-06-2024 08:19 ]

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
  • Laatst online: 00:16
Stefannn schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:19:
Nou… naar de garage geweest voor iccu, lfa/adas en achterklep, zie onder.

iccu update
is gedaan, niks verwisseld. Zal wel ok zijn gok ik zo dan.

Lfa/adas
Verschil is minimaal maar mijn auto stuurde eigenlijk al heel erg prettig voordat dit gedaan was.
Ik heb op de snelweg eens gecheckt door in de buitenspiegel te kijken en te checken hoe de belijning ten opzichte van de rand van de spiegel verschuift. Het gaat nu inderdaad behoorlijk strak.
Anders dan anderen melden: ik heb het idee dat de auto MEER (minimale) stuurbewegingen maakt en dat het resultaat een strakkere koers is. Dat is dus op zich eigenlijk wel de bedoeling.
Ook… ik heb het gevoel dat ik nu MINDER meldingen van (stuur vasthouden) krijg. Dat wil zeggen… als ik het stuur stevig genoeg vast houd, dan zorgt het toegenomen aantal minimale stuurbewegingen er voor dat er meer variërende krachten op mijn hand zijn die daarmee het waarschuwings systeem tevreden stellen.
Ik kom net terug van een trip naar Manchester en heb dat dus uitgebreid kunnen ervaren. Het verschil is echter minimaal, maar zoals gezegd… het was in mijn auto eigenlijk al goed.

achterklep.
Op rapportage staat enkel “kijken”, zou ik dan nieuwe blokjes hebben? Kan je dat zien? (Anders maandag maar bellen).
Er wel wat gebeurd. Het kraken is minder, maar niet helemaal weg (bij anderen wel?).
En de klep lijkt “strakker dicht” te zitten. Dat wil zeggen, als hij nu open gaat dan gaat dat met een soort “plop” (als een kruk die uit een fles springt).

[Afbeelding]
Ik heb vorig jaar de TSB van achterklep gehad. Sinds enkel maanden gelezen begon de herrie weer. Nu zag ik dat de nieuwe rubbers die ze geplaatst hebben (de ronde) je naar binnen en buiten kunt draaien. Heb ze naar buiten gedraaid (dan zijn ze dus wat langer) en het probleem was meteen weg. Ik weet niet of dit dus echt door de TSB kwam of dat die rubbers van te voren al verkort en verleng gedraaid kunnen worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rvdgaag
Even een positief bericht, vorige week donderdag de auto laten slepen (niet letterlijk) naar de dealer ivm defect 230V circuit, bleek dus de roemruchte ICCU unit te zijn. Vandaag de auto met een nieuwe ICCU unit op kunnen halen, importeur heeft ze op voorraad.

Dus best snel !

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04:04

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

rvdgaag schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:40:
Even een positief bericht, vorige week donderdag de auto laten slepen (niet letterlijk) naar de dealer ivm defect 230V circuit, bleek dus de roemruchte ICCU unit te zijn. Vandaag de auto met een nieuwe ICCU unit op kunnen halen, importeur heeft ze op voorraad.

Dus best snel !
Als die dingen zo vaak kaduuk gaan hebben ze kennelijk een aardig stapeltje op voorraad.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
rvdgaag schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:40:
[...]

Ja eindelijk wel, er zijn hier mensen die 4 weken op langer moesten wachten op onderdelen.

Ik moest ivm de garantieafhandelijk de factuur aan Hyundai NL van de dealer ondertekenen, goed € 2300 euro.
was dat de ICCU EN arbeid? of wordt de ICCU voor niets geleverd? (tot zover heb ik allerlei bedragen rod de 4000 euro de revue zien passeren online)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Marcel2020 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:41:
[...]

was dat de ICCU EN arbeid? of wordt de ICCU voor niets geleverd? (tot zover heb ik allerlei bedragen rod de 4000 euro de revue zien passeren online)
Garantie gevallen zitten vaste bedragen aan die HMNL aan de dealers betaalt. Er staan X aantal uren voor en die krijgen ze vergoed, ongeacht of het langer duurde om te fixen. Buiten garantie mag een dealer in principe vragen wat ze willen aan de klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
Razwer schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:22:
[...]

Garantie gevallen zitten vaste bedragen aan die HMNL aan de dealers betaalt. Er staan X aantal uren voor en die krijgen ze vergoed, ongeacht of het langer duurde om te fixen. Buiten garantie mag een dealer in principe vragen wat ze willen aan de klant.
uiteraard, maar als de dealer dus een rekening naar H NL stuurt en daar 2300 euro op staat vraag ik me af waar het verschil met het meest gepostte bericht van 4000 vandaan komt (en of dat überhaupt klopt).

Als er dus een nota is zal daar ook een specificatie op moeten staan, aldus de belastingdienst...zijn het uren, of uren met ICCU

(2300 euro lijkt me wat veul voor het aantal uren en wat vloeistof dat een ICCU vervangen zou moeten kosten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
Het waren de uren, materiaal plus de iCCU zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonniUnique
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22-10 21:16
Afgelopen woensdag de LFS / ADAS update gehad (40D075), samen met de ICCU recall. Sindsdien heb ik op 250km al vier onnodige botswaarschuwingen gehad. Heeft iemand hetzelfde ervaren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefannn
IonniUnique schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 08:07:
Afgelopen woensdag de LFS / ADAS update gehad (40D075), samen met de ICCU recall. Sindsdien heb ik op 250km al vier onnodige botswaarschuwingen gehad. Heeft iemand hetzelfde ervaren?
Nee. 3 weken geleden zelfde updates gehad. Sindsdien naar Manchester op en neer geweest zonder botswaarschuwingen.
Ik heb ook idee dat die updates hier niet mee te maken hebben. De frontradar is voor bots waarschuwingen en doet dus niet mee bij de het verbeterde sturen tussen de lijntjes. Het is natuurlijk wel onderdeel van de smart cruise control dus er zou inderdaad wel een software dingetje in kunnen zitten.
Maar bij bij over nu in totaal 2000km geen issues.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
Nee, 2 weken terug de updates gehad en inmiddels een kleine 3000 km verder door een retourtje Zuid Oostenrijk. Ik vind hem beter werken dan voorheen en jouw klacht herken ik ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
je hebt een setting hoe snel die de botsmelding moet geven. Die kan op normaal en op laat. (uit mijn hoofd).
Wellicht moet je die even opnieuw instellen?

Ik heb voornamelijk verbeteringen gehad in de afgelopen 2000km.
Nu in een bocht waarbij de auto-steer niet meer bij kan houden, ipv dat die het stuur helemaal los laat (en je dus in een keer rechtdoor schiet) lijkt die nu (meestal) het stuur in dezelfde hoek te houden.

Dat levert een stuk betere ervaring op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

jrk schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 17:09:
[...]

Je hebt gelijk de recall staat nog open. Heb de garage hier inmiddels over geinformeerd
Dank voor de tip
Vorige week heb ik dus mijn 4e ICCU gekregen (na de oorspronkelijk is dit dus de 3e vervanging). Omdat ik de laatste tijd ook weer een paar keer een dode 12v accu had en daarvoor de booster moest gebruiken heeft de garage ook deze vervangen. Mijn auto wordt op 30 november 3 jaar en ik weet niet hoe het allemaal met garantie gaat, want het is een lease auto. Ook is deze keer de bij de ICCU behorende softwareupdate uitgevoerd, want er staat op de duitse site nu geen recall meer open. Ik hoop dat dit het nu écht allemaal is, anders wordt het nog een dik jaar doorbijten voor de nieuwe leasauto besteld kan worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Zo, morgenvroeg om 8 uur maar weer eens naar Broekhuis bellen....
Vanmiddag ging het laden aan de paal weer niet. Exact één week na mijn 4e ICCU ga ik er van uit dat mijn 5e ICCU aan de beurt is.

kijk hier maar naar het knippercircus.

https://youtu.be/fgqZ94hD_gc

Bij 3 palen geprobeerd en overal dit resultaat. Mijn 4e ICCU heeft exact 1x laden op een langzaam-laadpunt (eigen kabel) het gedaan. Wel 2x ondertussen op een snellaadpaal geladen en nu dus weer kaduuk!

[ Voor 41% gewijzigd door jrk op 03-07-2024 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
jrk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 23:34:
Vanmiddag ging het laden aan de paal weer niet. Exact één week na mijn 4e ICCU ga ik er van uit dat mijn 5e ICCU aan de beurt is.

YouTube: 20240703 201530

Bij 3 palen geprobeerd en overal dit resultaat. Mijn 4e ICCU heeft exact 1x laden op een langzaam-laadpunt (eigen kabel) het gedaan. Wel 2x ondertussen op een snellaadpaal geladen en nu dus weer kaduuk!
Getver..
Zo langzamerhand vraag ik me dan af of er niet iets “extra’s” aan de hand is.
Ik geloof niet dat 5 ICCU’s past in de fout-statistiek van het algemene ICCU probleem.
De laatste ICCU zal (neem ik aan) ook met nieuwste hardware en software kapot zijn gegaan. Op zich zou ik het niet raar vinden dat de nieuwste hardware en software geen 100% robustheid geeft omdat het “later is aangepast” en niet “integraal is in gedesigned” maar Hyundai heeft er kennelijk toch zoveel vertrouwen in dat ze de hele vloot ervoor terugroepen.
Kortom…. “Dit past niet in de statistiek van het algemene ICCU probleem”.
Dat gezegd hebbende, ik heb een technische achtergrond, ik kan me niet echt voorstellen “waar je zo’n probleem dan moet zoeken”. Vooral als je er dan even vanuit gaat dat “de ICCU nu robust is”.
- gaat het dan bij het AC (langzaam) laden stuk? Er zit nauwelijks nog iets tussen de laadpoort en de ICCU. Wellicht stomweg een kabel of connector die af en toe kortsluiting maakt?
- of zou het helemaal niet bij laden stuk gaan en is er iets compleet anders aan de hand? Echter… de grote laad- en ontlaad-stromen en spanningen kunnen de ICCU wel beschadigen. Eventuele kortsluitingen in de signaal leidingen kunnen “chaotisch gedrag” veroorzaken maar geen kapotte ICCU.

Dat gezegd hebbende…
Als je eens flink over een verkeersdrempel rijdt, doet het ding het dan weer? (Is een beetje een long shot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-10 19:30

Zou het aan een specifieke laadpaal kunnen liggen? Dat het daardoor komt en dan daarna overal voorkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:29

Dat knipperen van alle LED’s doet hij bij mij als je de kabel er in steekt terwijl er een laadsessie geprogrammeerd is die later start. Ik neem aan dat dit niet bij jou het geval is (nooit geschoten is altijd mis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
Doordat er al aardig wat ICCU uitval NA recall 41D033 (5 in Duitsland op het going electric forum, hier heb ik geen getal maar er ook al wat langs zien komen) is heb ik de Ionic Guy eens een berichtje gestuurd om te vragen hoe dat er in de US uitziet en of er iets te doen is om wat Media druk te maken....

De NHTSA gaat achterover leunen zodra duidelijk is dat plots stilvallen geen issue meer is...die gaan niets doen aan de ondeliggende oorzaak....ICCU failure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
edvanleeuwen schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 07:55:
[...]

Zou het aan een specifieke laadpaal kunnen liggen? Dat het daardoor komt en dan daarna overal voorkomt?
@jrk
Geen rare gedachte, maar lastig om te bedenken wat de laadpaal fout doet. Een laadpaal stelt geen bal voor namelijk. De lader zit in de auto. De paal is niks anders dan een “intelligent relais” dat zorgt dat de spanning alleen aan staat als de stekker er in zit.

Maar goed..
- aarde zou onderbroken kunnen zijn. Dan kunnen ICCU pieken “niet goed gedempt” worden.
- of slecht N contact van het relais. Dan krijg je onbalans tussen de fases

Zo laag bij de gronds moet je het wel zoeken: basically, 1 van de aders van de kabel is ergens of in het relais onbetrouwbaar.

Misschien stekker van de laadkabel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Stefannn schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:23:
[...]

@jrk
Geen rare gedachte, maar lastig om te bedenken wat de laadpaal fout doet. Een laadpaal stelt geen bal voor namelijk. De lader zit in de auto. De paal is niks anders dan een “intelligent relais” dat zorgt dat de spanning alleen aan staat als de stekker er in zit.

Maar goed..
- aarde zou onderbroken kunnen zijn. Dan kunnen ICCU pieken “niet goed gedempt” worden.
- of slecht N contact van het relais. Dan krijg je onbalans tussen de fases

Zo laag bij de gronds moet je het wel zoeken: basically, 1 van de aders van de kabel is ergens of in het relais onbetrouwbaar.

Misschien stekker van de laadkabel??
Collega's,

Gisterochtend de auto heen gebracht en inderdaad de ICCU wéér kapot. Het goede nieuws: ik mocht de auto laten staan en het zou direct gerepareerd worden. Ik kreeg een huurauto mee. Ik schat in dat ik met mijn 5e ICCU nu wereldrecordhouder ben?

Mijn 5e ICCU dus. Zoals ik hier al eerder op het forum heb geschreven heb ik een laadpaal naast mijn huis, waar mijn auto niet lekker op gaat. Vattenfall is nu al anderhalf jaar aan het zeggen dat het gerepareerd gaat worden. Bij deze paal kan ik op links op één fase laden en op rechts helemaal niet. Overigens: dit is een best wel veel gebruikte paal voor hybride auto's, want full EV's zie ik er nooit staan. Wellicht hebben die dezelfde problemen als ik? Twee straten verderop staat een zelfde paal (Alflen) waar het laden aan beide zijden prima gaat. Omdat deze paal naast mijn huis staat wil ik hem wel eens aan de 1-fase kant laden als het niet snel hoeft..... Eergisteren inderdaad aan deze paal aangekoppeld, waarna de storing dus optrad. Twee dagen daarvoor de enige keer op kantoor kunnen laden met deze ICCU, naast 2 korte sessie bij een snellaad station. Mijn conclusies:
1) deze ICCU heeft het wel gedaan
2) mogelijk is deze paal de boosdoener (hoewel ik er zeker 20x heb geladen op 1 fase), maar zeker weten doe ik het niet.
3) ik heb een hele poos niet thuisgeladen (want iets duurder), maar vanaf nu ga ik weer gewoon thuisladen. Het voorschottarief bij (wederom) Vattenfall maar weer omhoog!

Bij Broekhuis vragen ze nergens naar..... Die zetten er gewoon een nieuwe ICCU in. Ik zou toch altijd even in gesprek gaan met een klant om er als garage ook van te leren....doen ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21-10 13:09
jrk schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:39:
[...]

Collega's,

Gisterochtend de auto heen gebracht en inderdaad de ICCU wéér kapot. Het goede nieuws: ik mocht de auto laten staan en het zou direct gerepareerd worden. Ik kreeg een huurauto mee. Ik schat in dat ik met mijn 5e ICCU nu wereldrecordhouder ben?

Mijn 5e ICCU dus. Zoals ik hier al eerder op het forum heb geschreven heb ik een laadpaal naast mijn huis, waar mijn auto niet lekker op gaat. Vattenfall is nu al anderhalf jaar aan het zeggen dat het gerepareerd gaat worden. Bij deze paal kan ik op links op één fase laden en op rechts helemaal niet. Overigens: dit is een best wel veel gebruikte paal voor hybride auto's, want full EV's zie ik er nooit staan. Wellicht hebben die dezelfde problemen als ik? Twee straten verderop staat een zelfde paal (Alflen) waar het laden aan beide zijden prima gaat. Omdat deze paal naast mijn huis staat wil ik hem wel eens aan de 1-fase kant laden als het niet snel hoeft..... Eergisteren inderdaad aan deze paal aangekoppeld, waarna de storing dus optrad. Twee dagen daarvoor de enige keer op kantoor kunnen laden met deze ICCU, naast 2 korte sessie bij een snellaad station. Mijn conclusies:
2) mogelijk is deze paal de boosdoener (hoewel ik er zeker 20x heb geladen op 1 fase), maar zeker weten doe ik het niet.
3) ik heb een hele poos niet thuisgeladen (want iets duurder), maar vanaf nu ga ik weer gewoon thuisladen. Het voorschottarief bij (wederom) Vattenfall maar weer omhoog!

Bij Broekhuis vragen ze nergens naar..... Die zetten er gewoon een nieuwe ICCU in. Ik zou toch altijd even in gesprek gaan met een klant om er als garage ook van te leren....doen ze niet.
Ik zou toch eens een andere laadkabel gaan gebruiken. Je sluit dan iig uit dat er in jouw kabel ergens iets niet helemaal lekker zit, waardoor de ICCU telkens stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
offee gewoon de dealer eens vragen die laadkabel te checken of gewoon om te wisselen?
Maar dat zo vaak de ICCU kapot gaat wijst op iets byzonders, en ws een externe factor... de laadpaal kan zomaar een factor zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Zonnekamp schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:05:
[...]

Ik zou toch eens een andere laadkabel gaan gebruiken. Je sluit dan iig uit dat er in jouw kabel ergens iets niet helemaal lekker zit, waardoor de ICCU telkens stuk gaat.
Dat ga ik doen als hij weer stuk gaat. Voorlopig blijf ik weg van de 'beruchte' paal en ga ik met mn eigen laadkabel weer thuis laden. Ik kan mij niet voorstellen dat de laadkabel stuk is namelijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
[...]

Collega's,

“Slechts 1 fase beschikbaar” is wel een heel dikke verdenking richting 1 vande potentiële oorzaken die ik aangaf.
De “logica” van die paal is dan compleet buiten verdenking want die bestuurt slechts het relais en dat werkt gewoon.
Aantoonbaar is er in ieder geval op 2 fases een contact probleem.

Wegblijven dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-10 19:30
[...]

Collega's,

Ik heb zelf problemen met een specifieke laadpaal gehad van Alflen/Vattenfall. Andere auto’s konden laden en ik kon ook bij andere palen van Vattenfall laden. Vlak daarna was mijn ICCU stuk.

Na lang aandringen bleek dat de paal een lek had. Uiteindelijk helemaal vervangen en geen problemen meer. Zo specifiek kan het dus zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rmlinden
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 23:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mh-gfxdJzmMgzYoUCw8bMTJU4IM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z99BmoR9mubuXzXRgwWdJjUh.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag dus 66.666 km gereden met mijn Ionic5 Lounge (augustus 2022)! Ben er heel tevreden over. Buiten het bekende gekraak van de achterklep (bij de dealer opgelost), helemaal geen problemen met laden/ontladen, iccu, LFA werkt prima en geen andere technische issues. Zombie-modus heb ik snel onder de knie gekregen. Kwestie van de juiste volgorde van knopjes als het een keer voorkomt (was wel lastig). Ook zeer tevreden over dealer Van der Linden (naamgenoot, geen familie) in Zoetermeer! De leverende dealer H-Point was tenenkrommend weinig klantgericht naar mij als leaseklant.

[ Voor 9% gewijzigd door rmlinden op 07-07-2024 16:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:55

-CJ

Not remastered

Goed om te weten: mijn auto is naar de garage geweest voor een onderhoudsbeurt en de terugroepacties (o.a. ICCU). Daarbij is het volledige koelsysteem leeggemaakt en opnieuw gevuld. Men had kennelijk niet goed afgeperst en daardoor zat er te weinig vloeistof in (bleek achteraf).

In eerste instantie merkte ik dit doordat de auto bij een normale laadpaal, zodra ik startte met laden, enorm begon te blazen en na 10 minuten een foutmelding kwam "Alarm: Kan niet starten met opladen. Onverwachte voertuigstatus". Dit bleef zich herhalen, ook na opnieuw aansluiten van de laadkabel en opnieuw starten van de sessie. Elke keer weer met het harde blazen, iets dat de auto nog niet eerder gedaan had.

Diagnose; kennelijk fout gemaakt bij het verversen van de koelvloeistof en niet goed afgeperst. Niveau stond onder MIN, auto zelf gaf pas na 2 dagen een melding daarover. Dealer heeft inmiddels alles weer opnieuw gedaan en nu geen probleem meer.

Dit vooral ter naslag, mocht iemand hetzelfde gedragen bemerken. De melding over dat het peil laag staat kwam in mijn geval dus pas na twee dagen, terwijl het pijl toen waarschijnlijk al laag was.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utilman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:55
PeMo1965 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:21:
[...]

Dat is op zeker een van de waterpompen. Die is bij mij ook vervangen. Precies hetzelfde, geluid start bij 30 kmh en stopt bij 20 kmh
Hebben jullie ook dan als je harder gaat rijden hij ook qua toeren mee gaat in de snelheid van de auto, die brom/ventilator geluis? Dat heb ik namelijk ook.... al wel eens eerder gehoord, maar laatst in maart in de bergen op terugweg van ski vakantie was het even heel hard... en dan later is het weer weg. Tegenwoordig
hoor ik het veel maar dan in de achtergrond, eigenlijk altijd wel een beetje... en dan heb ik het over snelheden dat je dat nog kan horen van zeg 30-80 km/u.

En dan kan het dus een waterpomp zijn begrijp ik, of een lek in de ICCU (wat dat ook is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
-CJ schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:52:
Goed om te weten: mijn auto is naar de garage geweest voor een onderhoudsbeurt en de terugroepacties (o.a. ICCU). Daarbij is het volledige koelsysteem leeggemaakt en opnieuw gevuld. Men had kennelijk niet goed afgeperst en daardoor zat er te weinig vloeistof in (bleek achteraf).

In eerste instantie merkte ik dit doordat de auto bij een normale laadpaal, zodra ik startte met laden, enorm begon te blazen en na 10 minuten een foutmelding kwam "Alarm: Kan niet starten met opladen. Onverwachte voertuigstatus". Dit bleef zich herhalen, ook na opnieuw aansluiten van de laadkabel en opnieuw starten van de sessie. Elke keer weer met het harde blazen, iets dat de auto nog niet eerder gedaan had.

Diagnose; kennelijk fout gemaakt bij het verversen van de koelvloeistof en niet goed afgeperst. Niveau stond onder MIN, auto zelf gaf pas na 2 dagen een melding daarover. Dealer heeft inmiddels alles weer opnieuw gedaan en nu geen probleem meer.

Dit vooral ter naslag, mocht iemand hetzelfde gedragen bemerken. De melding over dat het peil laag staat kwam in mijn geval dus pas na twee dagen, terwijl het pijl toen waarschijnlijk al laag was.
ontluchten bedoel je? Het afpersen is toch om te checken op dichtheid? Maar goed om iig het peil na het wisselen even in de gaten te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
utilman schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:38:
[...]

Hebben jullie ook dan als je harder gaat rijden hij ook qua toeren mee gaat in de snelheid van de auto, die brom/ventilator geluis? Dat heb ik namelijk ook.... al wel eens eerder gehoord, maar laatst in maart in de bergen op terugweg van ski vakantie was het even heel hard... en dan later is het weer weg. Tegenwoordig
hoor ik het veel maar dan in de achtergrond, eigenlijk altijd wel een beetje... en dan heb ik het over snelheden dat je dat nog kan horen van zeg 30-80 km/u.

En dan kan het dus een waterpomp zijn begrijp ik, of een lek in de ICCU (wat dat ook is).
Ik hoor een dergelijk brom vaak net na het snelladen. IS na 10 a 20 min weer weg. Wellicht gewoon koeling?
Pagina: 1 ... 8 ... 14

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic