Hoi @
Honnes - Ja, sorry, druk druk druk. In ieder geval heb ik toen nog CompuRAM uit Duitsland laten bezorgen, dat betreft deze:
CRM16D4/SY26S2DU - en die werkt prima. Ik kreeg ook weer een update voor de Synology gisteren, en dat ging bijzonder rap - sowieso, al kan ik moeilijk zeggen of dat sneller ging dan bij gelijke modellen met minder geheugen. Het kan ook aan een kleine updategrootte hebben gelegen.
Verder heb ik een paar keer geprobeerd een VM op te spinnen, maar de juiste software heb ik daarvoor nog niet kunnen vinden - en op dat moment vond ik het niet hyper belangrijk.
Wel heb ik het idee dat het backuppen van mijn Linux-NUC-servertjes in mijn LAN naar mijn Synology, een stukje sneller gaat ook. Hier ben ik blij mee.
Verder begrijp ik dat de weergave van het geheugen in de Diskstation Manager ook niet helemaal representatief is, aangezien hij - zoals elke Linux box - geheugen buffert als een malle, maar dit niet als gebruikt geheugen registreert in de Web Interface:
In ieder geval was het 8GB reepje van CoolBlue niet geheel zonde, en heb ik kunnen doorverkopen zonder verlies, voor hetzelfde doel :-)
Edit: Die memtest is verder niet heel erg zinvol zolang je geen evidente schade hebt en/of zolang Synology niet jou bij monde van de service desk specifiek verzoekt dit te doen, kwam ik achter. Er wordt dus wel ergens een dik log weggeschreven, maar dat dan weer achterhalen en interpreteren werd me ook wat te veel op een gegeven moment.
[
Voor 9% gewijzigd door
Ulysses op 23-11-2024 22:54
]