[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 193 Laatste
Acties:
  • 533.903 views

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-12 21:22

WhySoSerious

Be the change.

Mooooody schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:21:
[...]

Nee hoor, mijn schoonouders komen op bezoek vandaag.
3x hoesten, opgelost.

Introvert zijn was nog nooit zo makkelijk in 2020.

Verwijderd

Mooooody schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:21:
[...]

Nee hoor, mijn schoonouders komen op bezoek vandaag.
Damn -O- ... Die komt even hard binnen.

Sterkte vandaag...

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Taro schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:21:
@WhySoSerious Ik heb dat gevoel ook, daarom net op het hoogste punt nog wat extra GRT gekocht, je moet het lot immers wel voldoende tarten en jezelf soms wat pijnigen.
Buy high, sell low is ons levensmotto!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-12 20:25
Uuhm.. hij toch alleen omhoog gaan..

Zero.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
nog mensen in UNFI ? lijkt nu wel weer een mooi instap momentje, denk dat ik mijn ltc maar ga omruilen ervoor.

Dus wees slim en koop nu ltc en stap uit UNFI

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
@Slux Ik heb wat Unfi gekocht @ 35033 sats, benieuwd.

Edit: Wel balen, paar dagen nadat ik alle BNB de deur uit heb gedaan blijft die maar stijgen. Maar aan de andere kant heb ik er via BTC waarschijnlijk minimaal hetzelfde aan over gehouden.

Zojuist bij Bol.com iets geprobeerd te bestellen via de Binance Card, maar dat lukt niet. Via de Curve card die aan de Binance Card gekoppeld zit wel. Ik denk dat het verschil is dat de Curve card een Mastercard is en de Binance Card een VISA Debit card. Afijn, zo werkt het wel.

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 20-12-2020 10:01 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Mogguh.

Ome Musk is weer aan het promoten hoor :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOpNl352_iJixFqMcG2CCgfPNms=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GcsIiFHIBIwmrLo84xymC8S0.png?f=user_large

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Verwijderd

De weekly chart van GRT (The Graph) ziet er goed uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ib8YTO8gR2y9t-RutCRW10sTAOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvUtqJLdGwhUG08AvgLP8PsW.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb aan de hand van de nog niet bestaande (e)MA's een TA weten te maken waaruit blijkt dat we in een driehoek naar rechts aan het gaan zijn.

Hopelijk zet deze trend zich door, het zou namelijk betekenen dat de koers zich stevig blijft ontwikkelen.

Ik voorzie gouden bergen voor bulls met diamanten handjes.

• zork
  • Laatst online: 19-12 21:04
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:58:

[Afbeelding]

Ik heb aan de hand van de nog niet bestaande (e)MA's een TA weten te maken waaruit blijkt dat we in een driehoek naar rechts aan het gaan zijn.

Hopelijk zet deze trend zich door, het zou namelijk betekenen dat de koers zich stevig blijft ontwikkelen.

Daar zit wat in, wants sinds jouw bericht zie ik een dikke groene kaars!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:49
Ik ben uitgestapt uit GRT, van 40cent naar 6563cent maar dan nu naar BTC, ik durf niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Gondor op 20-12-2020 10:09 ]

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:38

knakworst

Get more sats!

Taro schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:46:

Edit: Wel balen, paar dagen nadat ik alle BNB de deur uit heb gedaan blijft die maar stijgen.
Die bnb pump blijft maar doorgaan, na één nietszeggend tweetje.

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:35
Een nachtje niet bovenop dit forum zitten en je wordt gelijk gestraft zie ik wel. Dé kans om 2020 met een big bang af te sluiten middels btc-killer GRT en ik zit er niet in. Dat wordt weer spijt de rest van de maand , gl all!😉

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
GRT >2800 sats *O*

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• cryptore
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-12 05:58
Misschien interessant , om 10.30 Business class , er word o.a. besproken waarom algoritmisch handelen de toekomst word , en Btc en andere crypto niet meer in een beleggings pf mag ontbreken

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12 20:10
Taro schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:46:

Edit: Wel balen, paar dagen nadat ik alle BNB de deur uit heb gedaan blijft die maar stijgen. Maar aan de andere kant heb ik er via BTC waarschijnlijk minimaal hetzelfde aan over gehouden.

Zojuist bij Bol.com iets geprobeerd te bestellen via de Binance Card, maar dat lukt niet. Via de Curve card die aan de Binance Card gekoppeld zit wel. Ik denk dat het verschil is dat de Curve card een Mastercard is en de Binance Card een VISA Debit card. Afijn, zo werkt het wel.
Dit had ik ook al een aantal keer ondervonden. Binance card geweigerd, Curve kaart wel geaccepteerd..... Gelukkig is er vrijwel altijd een weg te vinden. Ook paypal word bij veel online winkels geaccepteerd, hier hangt de kaart ook als default erin.

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:15
Zijn hier mensen die in Quant hebben geïnvesteerd?

“Quant overledger: The Quant project encompasses the Overledger blockchain operating system and QNT token, both tasked with ensuring interoperability between multiple blockchains and enabling linking between global networks and chains with more flexibility.”

Soort besturingssysteem tussen blockchains.

• Jeaust
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-12 14:11
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:58:

[Afbeelding]

Binnenkort heb je spijt dat je 2 GRT in de schoot van een piloot hebt gegooid ;)

• Jeaust
+50% winst met die mooie strontmunt, m'n vriendin is blij dat ze er gisteravond niks van gezegd heeft :)

• zork
elektriekert schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:28:

“Quant overledger: The Quant project encompasses the Overledger blockchain operating system and QNT token, both tasked with ensuring interoperability between multiple blockchains and enabling linking between global networks and chains with more flexibility.”

Prima logo. Wel twee mensen met bril op de frontpage, dus heel wijs en betrouwbaar. Deels gevestigd in Zwitserland, dus heel neutraal.

Maar is het ook algoritmisch? Dat is namelijk het nieuwe buzzword!

* zork gaat even een algoritme maken in Paint

[ Voor 3% gewijzigd door zork op 20-12-2020 10:36 ]

• zork
GRT $0.70!!!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
GRT beetje aan het afbouwen, eerste sell orders inmiddels gehit. Ik heb er nog voldoende, maar niet té gretig worden.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:38

knakworst

Get more sats!

cryptore schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:12:
Misschien interessant , om 10.30 Business class , er word o.a. besproken waarom algoritmisch handelen de toekomst word , en Btc en andere crypto niet meer in een beleggings pf mag ontbreken
Dat is jammer, business class is mijn contrarian indicator, je weet zeker dat de hele studio dan al in crypto zit.

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Dit is de eerste keer ooit dat ik "business class" en "interessant" heb gehoord met een andere context dan een vliegtuigstoel

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

elektriekert schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:28:

GRT al eens overwogen? Schijnt de coin van 2021, 2022 én 2023 te worden.

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-12 23:37
Ik zie die omschrijving hier terug bij aflevering 11 uit november..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Zo, waarschijnlijk valt er nog veel meer uit te halen, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere voordat er een enorme rode candle volgt, of Bitcoin ineens vertrekt. Mocht GRT dalen dan koop ik wel weer wat in en als GRT here to stay is koop ik later wel weer terug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qR2c0JjjDB82lgtMDzACDM58B5Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jeJcRspSNaki9qOmfSGA9rkj.png?f=user_large

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Taro schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:49:
Zo, waarschijnlijk valt er nog veel meer uit te halen, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere voordat er een enorme rode candle volgt, of Bitcoin ineens vertrekt. Mocht GRT dalen dan koop ik wel weer wat in en als GRT here to stay is koop ik later wel weer terug.
[Afbeelding]
Hmm, ik ga ook verkopen...

Op 10 dollar :)F

• JohnW1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-08-2021
Taro schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:49:
[Afbeelding]
Voor mij ter lering, hoeveel % van jullie portfolio stoppen jullie hier nu in voor dit soort trades?

Ik heb gisteravond 12% er ingestopt op 0,00002000 sats, heeft gelukkig dit keer goed uitgepakt maar vraag me af ok ik niet te veel risico heb genomen.

• Pelox
Hier ook verkocht, inleg (eth) is eruit. Restant in grt is pure winst.
JohnW1 schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:52:
[...]

Voor mij ter lering, hoeveel % van jullie portfolio stoppen jullie hier nu in voor dit soort trades?

Ik heb gisteravond 12% er ingestopt op 0,00002000 sats, heeft gelukkig dit keer goed uitgepakt maar vraag me af ok ik niet te veel risico heb genomen.
Ik had er 0,001% ingestopt.

[ Voor 74% gewijzigd door Pelox op 20-12-2020 10:55 ]

Zero.

• elektriekert
WhySoSerious schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:45:
[...]

GRT al eens overwogen? Schijnt de coin van 2021, 2022 én 2023 te worden.
Ik zit bijna een jaar in QNT, 130% in de plus, maar nu nog geen moon te bekennen.
Sinds gisteren over GRT gehoord hier :X

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

[...]

2

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:36
Rekt.

• Pelox
Moeders en kinderen eerst, dan de traders en als laatste de bagholders!

[ Voor 47% gewijzigd door Pelox op 20-12-2020 10:59 ]

Zero.

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Van de site van Business Class:

BOTS by RevenYOU
20 december 2020
Colin Groos (CCO) legt uit waarom algoritmisch handelen de toekomst heeft en waarom diversifiëring van beleggingsportfolio’s middels investeringen in Bitcoin en andere crypto valuta interessant is. Sinds de lancering van hun BOTS app in mei 2020, zijn er inmiddels 155.000 downloads van de app. Onze gebruikers begrijpen dat sparen op dit moment geen zoden aan de dijk zet. Via de BOTS app wordt een beleggingsportefeuille volledig gerund door efficiënte algoritmes: bots zonder emoties die dag en nacht op zoek gaan naar de beste kansen.

• deppenboks
  • Niet online
Even een kleine stresstest

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
[...]

Ik schat voornamelijk altijd het risico in. GRT ken ik verder niet, dus dan ben ik erg voorzichtig. In dit geval zo'n 5% van de pf geweest.

Edit: Vooralsnog op een mooi punt uitgestapt zo te zien :)

[ Voor 21% gewijzigd door Taro op 20-12-2020 11:01 ]

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

• Griepolini
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-05-2021
GRT donderdagavond gekocht op 0.105.....(0.5k)...dat was weer lekker wakker worden vandaag......toch maar weer stoploss ingebouwd maar waar eindigt dit?

• JohnW1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-08-2021
thank voor jullie antwoorden!

• Pelox
Griepolini schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:00:
GRT donderdagavond gekocht op 0.105.....(0.5k)...dat was weer lekker wakker worden vandaag......toch maar weer stoploss ingebouwd maar waar eindigt dit?
5 min geleden zo te zien.

Zero.

• deppenboks
  • Niet online
De coin du jour natuurlijk. 😉

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
WhySoSerious schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:51:
[...]

Hmm, ik ga ook verkopen...

Op 10 dollar :)F
Niet te lang blijven zitten he, zo ontstaan nieuwe bagholders :)

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

deppenboks schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:02:
[...]

De coin du jour natuurlijk. 😉
Weinig van te merken op Kraken, daar bounced ie al de hele dag op en neer.

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:49
[...]

Ik doe vrijwel nooit dit soort dingen maar dit keer met mijn volledige gratis coinbase potje door fomo hier meegedaan.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Verwijderd

Ga hier echt kapot van de stress, 24.7 GRT die nu nog zo'n 40% in de plus staan... Wat te doen, wat te doen...

Pfff zweethanden en tandenknarsen dit.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:12:
Ga hier echt kapot van de stress, 24.7 GRT die nu nog zo'n 40% in de plus staan... Wat te doen, wat te doen...

Bijkopen.

25 Graphs :')

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Fomo - Yolo - dan Rekt..

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-12 22:38

Chaes

#HODL

Pff mijn $3 aan gratis GRT is nu exact $4. Klamme handjes hoor. Nu met dikke winst verkopen of toch even wachten tot het wellicht $4.50 wordt?

Verwijderd

DCU? (Dollar Cost Up)

• zork
Als je de inflatie die je in de tussentijd geleden hebt incalculeert, is het gewoon DCA hoor!

* zork mompelt algoritmisch

• Jeaust

Die GRT staat ook voor Get Rekt 'Tard... Wanneer worden jullie eens wakker schapen?

• zork
Jeaust schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:16:
[...]

Die GRT staat ook voor Get Rekt 'Tard... Wanneer worden jullie eens wakker schapen?
Om 16:00 uur onze tijd. Ik wacht nog tot ze hun 2de check hebben!

• Griepolini
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-05-2021
Pelox schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:01:
[...]

5 min geleden zo te zien.
Stoploss op 0,42 staan dus heb nog wat ruimte.. :-)

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Zo maar weer uitstappen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3aJlqRB-aNSdOn5DwFhk7TlRo4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/U6FuUFpRoenn6g8cGImHE3ZB.png?f=user_large

Edit: En alles weer de deur uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HK4tUHyqGyI_5kKUMRUUn-pLkJg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ke8YaIlXwI62MFK41C6JpC7P.png?f=user_large

Zou mij niet verbazen als je straks op 2575-2600 sats ook nog kunt instappen.

[ Voor 42% gewijzigd door Taro op 20-12-2020 11:25 ]

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Is GRT de nieuwe FLM?

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:24
Doge jongens, het is nog niet te laat

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Bij GRT heb ik overigens deze strategie gevolgd:
  1. Geladderd verkopen tijdens een té snel stijgende koers
  2. Inkopen vlak boven de 3 minute MA99
  3. Verkopen vlak onder de 3 minute MA25
  4. Kans op inkopen vlak onder de 3 minute MA99
Grafisch weergegeven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_mEahSL1mdDPGY2XO4F9bA-WZ9w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PmyEmptc6y1X7eQ2rsuoOpaZ.png?f=user_large

Edit: Kans op inkopen bij laatste punt zou ook gehit zijn. Maar ik blijf er nu maar even vanaf.

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 20-12-2020 11:32 ]

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:27
Ik hoor jullie allemaal over GRT praten dus ik denk dan ook maar moet instappen. Nog even een lening afsluiten, dan kan ik dat er ook allemaal in stoppen.

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ray_ schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:31:
Ik hoor jullie allemaal over GRT praten dus ik denk dan ook maar moet instappen. Nog even een lening afsluiten, dan kan ik dat er ook allemaal in stoppen.
Lening? Welnee, je kan gewoon Binance Futures gebruiken! Omdat de coin volatiel is zou ik niet meteen met de gebruikelijke x125 beginnen. Gewoon rustig aan. Ik denk zelf dat je met een hefboom van x75 wel redelijk safe zit.

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:27
Bedankt voor de tip! Ga ik gelijk doen!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-12 08:20
Azer schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:32:
[...]

Lening? Welnee, je kan gewoon Binance Futures gebruiken! Omdat de coin volatiel is zou ik niet meteen met de gebruikelijke x125 beginnen. Gewoon rustig aan. Ik denk zelf dat je met een hefboom van x75 wel redelijk safe zit.
Let er op dat de mogelijkheid bestaat dat sarcasme niet wordt opgemerkt in je bericht. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen keuzes, maar sommigen zijn gevoelig voor dit soort berichten en volgen jouw advies klakkeloos op.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Z'n avatar zou voldoende moeten zeggen :D

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
Dit kwam uit een Kinder Surprise ei en ik herkende het logo van NEM erin.
Volgens mij een teken dat ik ze moet kopen...ja zo doen we dat, niks TA of fundamentals.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ij7ThbQgDFIx3Fuei6cFuBdrudU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nSJwhaXs5gtrZu9pb1uLDV4G.jpg?f=fotoalbum_large

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

Verwijderd

Ali Baba 1001 schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:43:
Dit kwam uit een Kinder Surprise ei en ik herkende het logo van NEM erin.
Volgens mij een teken dat ik ze moet kopen...ja zo doen we dat, niks TA of fundamentals.

[Afbeelding]
Je leest de boodschap verkeerd. De kleuren zijn Groen Rood Blauw.

GRB rijmt op GRT.

GRT is de call.
anti elppa schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:30:
Doge jongens, het is nog niet te laat
Lekker he. Op naar de 47 sats!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Ok hij krijgt er nu toch wel flink van langs :')

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Hopelijk wordt dit geen failed rally voor Bitcoin.

Ik ken nog een wijze uitspraak: Remember to get rekt in december.

We gaan het wel zien, maar ik blijf voorzichtig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nJ2GljmenwXs4FBJwynqew-710=/x800/filters:strip_exif()/f/image/klVVNw5l5k2YPIkvI1hohnSu.png?f=fotoalbum_large

• Chaes

Chaes

#HODL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Onq8UMlkd53P9RxyjVVMD5wlQWk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/juCLAkTZosl8T9Rw0tTHJbhe.png?f=fotoalbum_large

• anti elppa

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12 10:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgqCMVJsAHXJ5MpDN00qlOvZlM4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XC2SeZHZEy4X7a5Sbsr6W143.png?f=fotoalbum_large
Oh Elon...

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-12 17:36
Haha wat zit die vent nou weer te roken

• anti elppa
r0bb schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:00:
Haha wat zit die vent nou weer te roken
heerlijk hahahahahha

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Wacht even, dat is zijn echte account??? :D :D

• Chaes

Chaes

#HODL

WhySoSerious schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:02:
Tuurlijk :+

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12 10:11
WhySoSerious schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:02:
Ik moest toch ook ff twee keer kijken.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

DOGE wel +11% lol.

Wat een wereldje.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-12 12:46
$23456 :9B

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ik dacht ook dat het niet Elons account was, maar inderdaad... Heel mooi voor Bitcoin natuurlijk, maar als eigenaar van zulke grote bedrijven met vele aandeelhouders kan je dat maar beter niet doen... Ik plaats vast een TSLA stop loss order voor morgen :)

• anti elppa
Taro schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:06:
Ik dacht ook dat het niet Elons account was, maar inderdaad... Heel mooi voor Bitcoin natuurlijk, maar als eigenaar van zulke grote bedrijven met vele aandeelhouders kan je dat maar beter niet doen... Ik plaats vast een TSLA stop loss order voor morgen :)
musk doet dat redelijk vaak. Laatste keer met doge ging ie naar 65 sats geloof ik. Al die tik tok idioten vlogen erop

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Nu.nl loopt XRP te shillen, compleet artikel er aan gewijd zelfs!

https://www.nu.nl/wetensc...erschat-lichaamsdeel.html

• anti elppa
hahahahha ik ga stuk hier

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:36
GRT moon

• elektriekert
In mijn hoofd: “Joa da zal”

Het artikel: 8)7

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Woestijn schreef op zondag 20 december 2020 @ 01:58:
[...]

Ik vind dat hele onderscheid tussen custodial/non-custodial wallets een hele enge ontwikkeling. Het verbaast me daarom ook dat er zo weinig ophef over lijkt te zijn.

Voor mijn gevoel gaat het een twee-stappen plan worden. De huidige eerste stap die Amerika en veel Europese landen, waaronder NL, nu al hebben genomen is:

- Je mag vanuit een exchange niets naar een adres sturen waar geen identiteit van bekend is.

Dit is voor veel mensen acceptabel, immers je verstuurt ze naar jezelf, dus het enige wat je hoeft te doen is je eigen ID tonen, no big deal.

Maar zodra dit overal is doorgevoerd, zal de tweede stap volgen:

- Je mag vanuit je eigen wallet niets naar een adres sturen waar geen identiteit van vastligt.

Want het zou het gek zijn om het vanuit een non-custodial wallet wel nog toe te staan, als het vanuit een custodial wallet (exchange) niet mag, zal de uitleg zijn. En die logica klopt ook nog.

Maar het gevolg is dat Bitcoin daarmee effectief de nek is omgedraaid. Het mooie aan het systeem was vooral dat je een betaling van gebruiker A naar gebruiker B kon sturen, zonder dat daar een derde partij aan te pas kwam. Dat wordt dan compleet onmogelijk, je mag alleen nog betalingen doen naar adressen die ge-whitelist zijn (zoals exchanges), zodat alle transacties gekoppeld zijn aan een identiteit, net zoals in het banksysteem. Rechtstreekse betalingen zullen bij voorbaat illegaal (of op z'n minst verdacht) zijn.

Dat druist zo erg in tegen de hele filosofie achter Bitcoin, maar niemand lijkt zich dat te beseffen, getuige ook jouw opmerking "waarom zou je daar moeilijk over doen?".
De overheden willen het liefst alles centraliseren zodat zij de macht erover hebben. Zij bepalen dan ook wat wel en niet goed is en wat er wel en niet gedaan mag worden. Een whitelist kan makkelijk gegenereerd worden door alle geverifieerde adressen te groeperen van de brokers en exchanges in Nederland (én onder toezicht van de DNB) en dit in een database te stoppen met een API (zodat andere kunnen testen of het adres inderdaad op een whitelist staat). Later zouden de andere landen ook zo'n systeem kunnen opzetten zodat Bitcoin effectief ook gecentraliseerd is. Maar vergis je niet dat er altijd landen zijn die precies het tegenovergestelde zullen doen, oftewel zij zullen dit niet doen en alles accepteren.
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2020 @ 08:06:
[...]

Denk je niet dat, indien dit soort maatregelen inderdaad gaan plaatsvinden, daar hoe dan ook oplossingen voor komen?

Ik bedoel, als iemand Bitcoin uit kan vinden zullen er vast ook mensen zijn die blijven strijden voor vrijheid van spenderen en daar oplossingen voor vinden.

Ik ben het wel eens dat dit soort maatregelen funest zouden zijn voor de fundamentele beginselen voor Bitcoin en crypto in het algemeen. Het zou dan de overheid zijn die bepaald naar wie jij je valuta mag sturen en wie niet, dus weg vrijheid.

Maar zou het niet voornamelijk gaan om witwas praktijken en daarmee fiat exits te vermoeilijken voor malafide verkregen coins?

Want ik heb juist het gevoel dat de overheid eerder inzicht wil krijgen wie er in of uitstapt en met welk verkregen geld, dan dat ze een totaalcontrole over transacties nastreven. Dus stap 1, en niet zozeer stap 2 als direct logisch gevolg.

(Dat het niemand lijkt te interesseren is denk ik omdat 90% van dit topic gaat voor speculatie en waardevermeerdering in de toekomst dan dat het ze om fundamentele rechten en vrijheden gaat. Dus kopen, hodlen, verkopen.)

[Edit] En indien dit wel waarheid zou worden; je kunt dan natuurlijk met je geverifieerde non-custodial wallet altijd nog 'legaal' munten naar andere geverifieerde non-custodial wallets versturen.
De overheden zijn gewoon Bitcoin aan het testen, waar ligt de streep tussen wat de bevolking wilt en wat de overheid wilt. Daarom zie je dit soort ontwikkelingen. In het begin van de automobiel was er ook een persoon die voorop moest lopen met een rode vlag om kenbaar te maken aan andere dat er een auto aankwam (bron). Het was immers veel te gevaarlijk om ze los rond te laten rijden. Dat is nu ook aan de hand met crypto geld. Langzaam gaan wij burgers met de overheid naar een "sweet spot" toe, waar wij beide de regelgeving zowel vervelend vinden, als acceptabel. Weet ook dat allerlei overheden en landen hun eigen crypto valuta aan het ontwerpen is, dus ze willen niet dat een ander populairder is dan hun eigen...

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Elon Musk is lekker bezig... Gelukkig is er geen SEC voor cryptoos.

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:46:
[...]

Je leest de boodschap verkeerd. De kleuren zijn Groen Rood Blauw.

GRB rijmt op GRT.

GRT is de call.

[...]

Lekker he. Op naar de 47 sats!
GHB? ... die zijn er ook in meerdere kleuren.
Die dan maar nemen? :?

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

De..fuk? _O-

• zork
Nog steeds niet genoeg om te mogen steengrillen :(

• PWSteal
  • Laatst online: 16-12 06:00
Woestijn schreef op zondag 20 december 2020 @ 01:58:
[...]

Ik vind dat hele onderscheid tussen custodial/non-custodial wallets een hele enge ontwikkeling. Het verbaast me daarom ook dat er zo weinig ophef over lijkt te zijn.

Voor mijn gevoel gaat het een twee-stappen plan worden. De huidige eerste stap die Amerika en veel Europese landen, waaronder NL, nu al hebben genomen is:

- Je mag vanuit een exchange niets naar een adres sturen waar geen identiteit van bekend is.

Dit is voor veel mensen acceptabel, immers je verstuurt ze naar jezelf, dus het enige wat je hoeft te doen is je eigen ID tonen, no big deal.

Maar zodra dit overal is doorgevoerd, zal de tweede stap volgen:

- Je mag vanuit je eigen wallet niets naar een adres sturen waar geen identiteit van vastligt.

Want het zou het gek zijn om het vanuit een non-custodial wallet wel nog toe te staan, als het vanuit een custodial wallet (exchange) niet mag, zal de uitleg zijn. En die logica klopt ook nog.

Maar het gevolg is dat Bitcoin daarmee effectief de nek is omgedraaid. Het mooie aan het systeem was vooral dat je een betaling van gebruiker A naar gebruiker B kon sturen, zonder dat daar een derde partij aan te pas kwam. Dat wordt dan compleet onmogelijk, je mag alleen nog betalingen doen naar adressen die ge-whitelist zijn (zoals exchanges), zodat alle transacties gekoppeld zijn aan een identiteit, net zoals in het banksysteem. Rechtstreekse betalingen zullen bij voorbaat illegaal (of op z'n minst verdacht) zijn.

Dat druist zo erg in tegen de hele filosofie achter Bitcoin, maar niemand lijkt zich dat te beseffen, getuige ook jouw opmerking "waarom zou je daar moeilijk over doen?".
Volgens mij gaat de regulatie vooral over grote bedragen, boven de 3000 dollar als ik het goed zeg. Maar hoe zie jij die regulatie voor je van betalingen van wallet A naar B? Er weerhoud je toch helemaal niets om direct naar iemands wallet toe te sturen, het bitcoin netwerk wordt niet beheerst door Amerika, dus hoe willen ze dit gaan afdwingen zonder het gehele internet te blokkeren?

Amerika sluit voornamelijk zichzelf buiten als ze dat willen gaan blokkeren, ze draaien de nek dan om van een industrie die jaarlijks flink groeit en nu al vele miljarden in rond gaan. Gaan ze echt niet doen, zo stom zijn ze ook weer niet. Het gaat ze er simpelweg om dat ze belasting kunnen heffen en zien wie vermogen heeft.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Kut, me vergist in Kraken's sytem. Wilde een SL zetten, maar plaatste een limit order.

Nu wel met redelijk wat winst er uit, maar SL was bedoeld als bescherming, niet om gelijk te verkopen.

N00b :')

[ Voor 198% gewijzigd door WhySoSerious op 20-12-2020 13:52 ]

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Is het veilig om coins \ euro's te bewaren bij een broker zoal bijvoorbeeld Coinbase?

Het is tijdelijk (hooguit voor een weekje).

• Pelox
ThaddeusX schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:53:
Is het veilig om coins \ euro's te bewaren bij een broker zoal bijvoorbeeld Coinbase?

Normaal gesproken wel ja.. zeg maar tot en met 2 januari of zo?

Zero.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

ThaddeusX schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:53:

Not your key, not your coin.
Not your key, not your eGolf.

Het is met name tegenwoordig veilig, heb zelf nooit anders gedaan tot nu toe. Nog veiliger is een hardware wallet, maar hangt er van af hoeveel je wilt verstoppen voor de Belastingdienst.

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Pelox schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:53:
[...]

Normaal gesproken wel ja.. zeg maar tot en met 2 januari of zo?
Ik wil een beetje van mijn coins nu verkopen terwijl het hoog is...alleen is mijn bank verificatie weg...dat duurt 1\2 werkdagen.

Wel gek want ik had jaren geleden wel een bank verificatie staan...maar goed.

Ik heb dus 2 opties.

Optie1: Wachten totdat mijn bank geverifieerd is maar tot die tijd kan de coin waarde hard dalen
Optie2: Verkopen en paar dagen laten zitten op het coinbase account totdat mijn bankaccount geverifieerd staat

[ Voor 22% gewijzigd door ThaddeusX op 20-12-2020 13:56 ]

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ThaddeusX schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:55:
[...]

Ik wil een beetje van mijn coins nu verkopen terwijl het hoog is...alleen is mijn bank verificatie weg...dat duurt 1\2 werkdagen.

Wel gek want ik had jaren geleden wel een bank verificatie staan...maar goed.

Ik heb dus 2 opties.

Optie1: Wachten totdat mijn bank geverifieerd is maar tot die tijd kan de coin waarde hard dalen
Optie2: Verkopen en paar dagen laten zitten op het coinbase account totdat mijn bankaccount geverifieerd staat
Je kunt voor optie 2 gaan. Of omzetten naar BTC en dan verkopen via een NL partij zoals Bitonic..

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:26
Nu de koers zo omhoog schiet mijn kasboek weer eens afgestoft.

Positief naast bitcoin en ehter:

-Swissborg, ooit 2300 gekocht voor 50 of 100 dollar en nu 650 dollar
-Cardano staat op 30% winst
-e-gulden: ooit alleen airdrops gehad, nu 136 dollar

Negatief:

-Stratis; Geen reet meer waard.
-stellar: ook niets meer.
-Neo: .....

• Pelox
Mich schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:03:

Negatief:

Neo? Die is hier 300%

Zero.

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-12 10:31
BNB gaat ook lekker, 34.,50 al weer

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12 20:58

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Negatief:

Heb je stratis wel omgezet naar STRAX? Niet dat het dan overigens veel waard is...

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Rambow215
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-10 09:53

Negatief:

Ik zou Neo en Stellar lekker houden

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:26
Ruud2001 schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:19:
[...]

Heb je stratis wel omgezet naar STRAX? Niet dat het dan overigens veel waard is...
Uhm nee, thanks voor de tip. De offline wallet wou ook al niet meer syncen maar nu snap ik het ;)
Pagina: 1 ... 10 ... 193 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!