[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 193 Laatste
Acties:
  • 533.901 views

• SJAAKSJAAK
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-12 20:54
Pelox schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:03:
Waarom kunnen jullie altijd gelijk die earns doen?? Ik sta altijd dagen in de wacht.
ik stond ook een dag in de wacht. Soms ook heel vaag dat ik me weer moet identificeren ofzo maar dat klopt dan niet.

doei

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-12 20:25
SJAAKSJAAK schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:04:
[...]

ik stond ook een dag in de wacht. Soms ook heel vaag dat ik me weer moet identificeren ofzo maar dat klopt dan niet.
Heb ik ook al 2x gehad inderdaad..

Zero.

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 23:05

996

Waarom kunnen jullie altijd gelijk die earns doen?? Ik sta altijd dagen in de wacht.
Sommige heb ik ook niet kunnen doen, weet niet waarom ik de een wel mee mag doen en de andere niet...

[ Voor 3% gewijzigd door 996 op 19-12-2020 23:05 ]

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:15
We gaan weer rekt.

• SJAAKSJAAK
nee dat heet sideways

doei

Verwijderd

Mooooody schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 22:58:
[...]

Je gooit gewoon een tientje in een shitcoin. Dat is livin' on the edge _O_
Niet zomaar een tientje; een gratis verkregen tientje.

Maar shitcoin? Dat vind ik wat denigrerend. Dit is overduidelijk niet zomaar de eerste beste shitcoin. Ik heb even wat onderzoek gedaan en vond deze afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://thegraph.com/images/landing/blog-posts/the-graph-network.jpg

Zoals je kunt zien hebben ze zelfs astronauten en raketten, en een logo in een spacebubble met allerlei futuristische atributen die in blockchainlogische volgorde rondwanen in een hyperspace continiuum.

Kwestie van tijd tot flippening.

Verwijderd

SJAAKSJAAK schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 22:59:
[...]

Goed plan, hoe doe je dit snel via Coinbase, dat omzetten?

Dan gaan we allemaal The Graph in de gaten houden.
Gewoon converten van de ene shitcoin naar de andere.

• SJAAKSJAAK
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:08:
[...]

Gewoon converten van de ene shitcoin naar de andere.
oja gevonden, interface is weer iets veranderd

doei

Verwijderd

Ik stond bij Filecoin ook in de wacht tot het op was :(

Zal wel aan de naam liggen.

• Pelox
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:10:
[...]

Ik stond bij Filecoin ook in de wacht tot het op was :(

Zal wel aan de naam liggen.
Voor Tezos sta ik al meer dan 1 jaar in de waitinglist..

Zero.

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Pelox schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:13:
[...]

Voor Tezos sta ik al meer dan 1 jaar in de waitinglist..
Alle Tezos is al geclaimd dus dat gaat ook niet meer worden ;-)

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• SJAAKSJAAK
All inAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGReDqkbnxdpitlk9eykghZErFY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Nu3ktA9BkEYJbY001iNfEWsU.png?f=user_large

doei

• Jeaust
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-12 14:11
Ik ga ook ballsdeep yolo-fomo in The Graph, mooi logo ook.

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:07:
[...]

Niet zomaar een tientje; een gratis verkregen tientje.
Het gratis Blox tientje is nu €15,28 waard, gelukkig heb ik veel meer in LTC zitten maar toch leuk. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Crypts schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:19:
[...]

Het gratis Blox tientje is nu €15,28 waard, gelukkig heb ik veel meer in LTC zitten maar toch leuk. :)
Ik blijf rond de 11,55 euro hangen... zo jammer weer ;-)
We hadden een BLOX Gratis Tientje Trading Contest moeten organiseren hier... oh wacht, dat kan nog steeds...
:+

Wie maakt het meeste van z'n gratis tientje...

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 23:05

996

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dcn420_ZWUUdfBOAv4Pb6Lq2BA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/c82pXUJLrSh8YzqLWA64IyGc.png?f=fotoalbum_large

Goeie beslissing om in te stappen 😂
Ach, voor niets gaat de zon op

[ Voor 4% gewijzigd door 996 op 19-12-2020 23:24 ]

• Crypts
iVibes schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:23:
[...]

Ik blijf rond de 11,55 euro hangen... zo jammer weer ;-)
We hadden een BLOX Tientje Trading Contest moeten organiseren hier... oh wacht, dat kan nog steeds...

Wie maakt het meeste van z'n tientje...
Zou op zich leuk zijn maar dan doe ik niet mee, ik sta iets teveel voor nu en dat zou niet eerlijk zijn. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ok, GRT is dus de nieuwe HTML coin. I'm in!

Doen jullie me een seintje als jullie uitstappen? Kunnen we iemand als kanariepietje aanstellen?

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Crypts schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:24:
[...]

Zou op zich leuk zijn maar dan doe ik niet mee, ik sta iets teveel voor nu en dat zou niet eerlijk zijn. :)
Ja jij bent al binnen, dat is inderdaad niet eerlijk....
deppenboks schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:24:
Ok, GRT is dus de nieuwe HTML coin. I'm in!

Doen jullie me een seintje als jullie uitstappen? Kunnen we iemand als kanariepietje aanstellen?
GRT? Dat was maar een grapje hoor...shitcoin... :+

[ Voor 35% gewijzigd door iVibes op 19-12-2020 23:28 ]

Verwijderd

Ik sta al 21 cent in de min met The Graph.

Hoe leg ik dit nu weer uit aan mijn vrouw...

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
Ik logde net in en kon gelijk de quiz doen....

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:27:
Ik sta al 21 cent in de min met The Graph.

Hoe leg ik dit nu weer uit aan mijn vrouw...
Ik ook "ongeveer zo'n bedrag" ;) Hoeft ze niet te weten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2ivMGGsSrM4jhU8rceBkgbOXgE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qo8uH8aHeSK6WTA8VfqkF0Y2.png?f=user_large

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Jeaust
Kunnen jullie even het voetje tussen de raketdeur stoppen? Mijn LTC storting naar coinbase blijft maar op pending, wil natuurlijk wel meeliften.

• Pelox
Ali Baba 1001 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:29:
[...]

:N

Zero.

Verwijderd

Jeaust schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:33:
Kunnen jullie even het voetje tussen de raketdeur stoppen? Mijn LTC storting naar coinbase blijft maar op pending, wil natuurlijk wel meeliften.
* Jaapio tipt de astronaut achter het stuur 2 GRT om nog even te wachten op Jeaust

• Crypts
Ali Baba 1001 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:29:
[...]

Wat voor games heb je die we kunnen spelen na een goeie groene toeter? Of tijdens. Of voor?

Verwijderd

De vorige earn met Filecoin, kon je die wel meteen doen?

Want daar kwam ik op de wachtlijst en heb die nooit kunnen doen, was 2 dagen later op.

Deze met The Graph kon ik ook direct doen.

• Pelox
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:40:
[...]

De vorige earn met Filecoin, kon je die wel meteen doen?

Want daar kwam ik op de wachtlijst en heb die nooit kunnen doen, was 2 dagen later op.

Deze met The Graph kon ik ook direct doen.
Ja die wel.. is echt gewoon random denk ik.

Zero.

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

In het begin kon ik die coinbase earns altijd direct doen... de laatste tijd ook in de wachtrij, maar vaak wel snel aan de beurt. Paar daagies...

Verwijderd

Toch mooi dat we het hier nog over kansloze earns kunnen hebben terwijl Bitcoin op dezelfde dag even een ATH maakt.

Wat zijn we toch lekker gewoon gebleven :+

• Jeaust
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:35:
[...]

* Jaapio tipt de astronaut achter het stuur 2 GRT om nog even te wachten op Jeaust
Reddende engel! Ik heb inmiddels m'n gordel omgedaan, tijd om te vertrekken!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:52:
Toch mooi dat we het hier nog over kansloze earns kunnen hebben terwijl Bitcoin op dezelfde dag even een ATH maakt.

Wat zijn we toch lekker gewoon gebleven :+
Het is een beetje als punten sparen bij de Lidl voor een gratis pak hagelslag maar 's avonds wel bij De Librije gaan eten.... heerlijk toch...

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
O-)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Als we door die 48 cent breken met GRT dan gaan we los....

Oh, en hoe is het eigenlijk met BTC? Is die al gedelist?

edit: grappig achtergrondconcertje op NPO3 trouwens; Metallica & San Francisco Symphony... (voor de wat ruigere jongens onder ons)

[ Voor 38% gewijzigd door iVibes op 20-12-2020 00:35 ]

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12 23:51
iVibes schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:08:

edit: grappig achtergrondmuziekje op NPO3 trouwens; Metallica & San Francisco Symphony... (voor de wat ruigere jongens onder ons)
Wat een vreselijke drummer is het toch

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Animal schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:35:
[...]

Wat een vreselijke drummer is het toch
Als drummer van de muppet show mag jij dat zeggen...

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-12 14:05
Ik krijg op YouTube de hele tijd "HarvestETH" ads. Zowel video's als stills. Het klinkt erg shady - beetje Bitconnect/Hexabot-achtig - stuur ETH's naar een adres en je krijgt vanaf dat moment elke maand een kwart van je inleg terug.

Gezien hoe vaak ik de ad al gezien heb lijken ze er veel geld in te pompen (kan ik me ook wel voorstellen, minimuminleg is 8 ETH wat bijna 5000 euro is, dus als dit een Bitconnect/Hexabot achtige scam is levert het veel op). Net even op de site gekeken en die legt helemaal niks uit over de achtergronden - alleen maar "stuur ons je geld en je krijgt elke maand iets terug". Met een chat eronder waarin mensen zeggen dat ze al 6 maanden die maandelijkse return hebben gehad (maar de chat gaat niet verder dan een uur terug).

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
iVibes schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:08:

edit: grappig achtergrondconcertje op NPO3 trouwens; Metallica & San Francisco Symphony... (voor de wat ruigere jongens onder ons)
The call of Ktulu was/is een pareltje vooral met dat orkest erbij _/-\o_

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Specy schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:40:
Ik krijg op YouTube de hele tijd "HarvestETH" ads. Zowel video's als stills. Het klinkt erg shady - beetje Bitconnect/Hexabot-achtig - stuur ETH's naar een adres en je krijgt vanaf dat moment elke maand een kwart van je inleg terug.

Gezien hoe vaak ik de ad al gezien heb lijken ze er veel geld in te pompen (kan ik me ook wel voorstellen, minimuminleg is 8 ETH wat bijna 5000 euro is, dus als dit een Bitconnect/Hexabot achtige scam is levert het veel op). Net even op de site gekeken en die legt helemaal niks uit over de achtergronden - alleen maar "stuur ons je geld en je krijgt elke maand iets terug". Met een chat eronder waarin mensen zeggen dat ze al 6 maanden die maandelijkse return hebben gehad (maar de chat gaat niet verder dan een uur terug).
Je mot er ook niet op klikken, dan blijven ze komen... ;-)

• Specy
iVibes schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:46:
[...]

Je mot er ook niet op klikken, dan blijven ze komen... ;-)
Niet gedaan, in een andere browser de URL ingetikt.

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
U.S. cryptocurrency users hoping to transfer their holdings from an exchange to their own personal wallets may need to comply with new know-your-customer (KYC) requirements under a rule proposed by the Treasury Department Friday. Under the advanced notice of proposed rulemaking, users who want to send cryptocurrencies from centralized exchanges to a private wallet would need to provide personal information about the owner of that wallet to the exchanges, if the amount sent is greater than $10,000 in one day.

[..]

Along with another recent proposal, the move would increase the amount of work individuals and exchanges must put into transferring cryptocurrencies, as well as increase the amount of personal data exchanges must hold onto or report to the Treasury Department.

This would bring crypto closer in line with the traditional banking system, perhaps giving greater comfort to institutional investors who are increasingly considering the asset class, but undermining the technology’s early promise of privacy and self-sovereignty.

[..]

The U.S. follows a number of other nations in implementing stricter identity verification rules around crypto wallets. France, the Netherlands and Switzerland have all created their own form of stringent wallet rules this year.

De Nederlandsche Bank, the Netherlands’ central bank, apparently began requiring exchanges to ask its customers what they intend to use their cryptocurrencies for as well as verify that they were the owner of the wallets they were trying to transfer funds to.

https://www.coindesk.com/...-rules-for-crypto-wallets
Geldt dus voor een transactie vanaf Coinbase van >0.5 BTC (voor dit moment), bijvoorbeeld. Langzaam worden de regels zo hoe het momenteel in Nederland is blijkbaar...

• SJAAKSJAAK
Specy schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:40:

Er zijn op t moment vrij veel scams die via die youtube/google ads adverteren.
Ziet er ongeveer zo uit.
Afbeeldingslocatie: https://holdsecurity.com/news/2020/07/youtube-scammers-cryptocurrency-scams-as-a-business-model/images/1.jpg

Degene die jij beschrijft ken ik echter niet.

doei

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Qunix schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:48:
[...]

Geldt dus voor een transactie vanaf Coinbase van >0.5 BTC (voor dit moment), bijvoorbeeld. Langzaam worden de regels zo hoe het momenteel in Nederland is blijkbaar...
Nav van de regelgeving in Nederland vraagt Coinbase deze gegevens nu inderdaad. In de App krijgen veel mensen een melding dat hun account is gelimiteerd en zie daar veel vragen over op diverse kanalen. Oplossing is even via de website in te loggen en wat vragen te beantwoorden. (dit kan dan weer niet in de App zoals ik begrepen heb)

Ik heb zelf de melding nog niet gehad overigens....

[ Voor 4% gewijzigd door iVibes op 20-12-2020 00:58 ]

• Specy
SJAAKSJAAK schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:54:
[...]

Ziet er ongeveer zo uit.
[Afbeelding]

Ah, dat lijkt er qua layout wel een beetje op, alleen deze is niet met Elon Musk maar een video met echte mensen die erover vertellen, maar dat dan wel ingebed in een pagina die eruitziet als jouw screenshot.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12 20:26
iVibes schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:56:
[...]

Nav van de regelgeving in Nederland vraagt Coinbase deze gegevens nu inderdaad. In de App krijgen veel mensen een melding dat hun account is gelimiteerd en zie daar veel vragen over op diverse kanalen. Oplossing is even via de website in te loggen en wat vragen te beantwoorden. (dit kan dan weer niet in de App zoals ik begrepen heb)

Ik heb zelf de melding nog niet gehad overigens....
Hah dat had ik gisteren idd :/

Ze kunnen mijn rug op tegen de tijd dat ik er een lambo van kan kopen herinner ik me wel opeens dat ik nog een accountje had.

Accuut geheugen verlies :w

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

TRAXION schreef op zondag 20 december 2020 @ 01:02:
[...]

Hah dat had ik gisteren idd :/

Ze kunnen mijn rug op tegen de tijd dat ik er een lambo van kan kopen herinner ik me wel opeens dat ik nog een accountje had.

Accuut geheugen verlies :w
Tegen de tijd dat jij er een Lambo van kan kopen hebben ze het waarschijnlijk rete-druk en heb jij je verificatie niet voorelkaar. Geen Lambo dus...
Als je dat nog op het moment van bijvoorbeeld een extreme ATH moet regelen is sowieso niet verstandig. En waarom zou je daar moeilijk over doen? Ik denk dat het binnen een jaar overal verplicht is...

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
SJAAKSJAAK schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:54:
[...]

Ziet er ongeveer zo uit.
[Afbeelding]

Waarom haal je het adres weg? Mogen wij ook al niet meedoen? Nou lekker dan. En ik maar denken dat hier een "eerlijk zullen we alles delen" mentaliteit was. Echt heel jammer dit hoor... Wij blijven achter en jij krijgt bakken met Bitcoins terug nu je dit voor jezelf houdt.

;(

• Specy
Even wat anders: Ik ben wel benieuwd naar exit-strategieen. Ofwel: Wat doe je als BTC blijft stijgen?

Ikzelf heb me in januari 2018 voorgenomen om alles boven een bepaalde hoeveelheid aan bitcoin of een bepaalde totaalwaarde in euro's te verkopen, waarbij die twee identiek zouden zijn bij een BTC-waarde van 10.000 euro. Daar heb ik me sindsdien aan gehouden, de koers is in die tijd nooit meer boven de 10.000 geweest dus ik heb al die tijd min of meer een constant aantal BTC's gehad. (behalve na de Cryptopia-hack, dat heeft 1.5 jaar gekost om van te recoveren).

Tot nu toe beviel die strategie me prima, maar nu de BTC zo stijgt heb ik in de laatste weken mijn PF in BTC best wel zien dalen (deels door verkoop, ook deels doordat ik altijd diep in de alts zit en die gingen niet echt lekker), en dat voelt niet echt goed. Als BTC nu nog hoger gaat dan wordt mijn portfolio in BTC gerekend wel heel klein. Waardoor ik nu zit te overwegen om naast een maximum aantal ook een minimum aantal aan te gaan houden.

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:49
_O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dih45nYqRI2cwjG8HNtIGmeG0gU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dyoxIO8W81LrhVwNeoQ6evTQ.jpg?f=user_large

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-12 06:00
Specy schreef op zondag 20 december 2020 @ 01:21:
Even wat anders: Ik ben wel benieuwd naar exit-strategieen. Ofwel: Wat doe je als BTC blijft stijgen?

Ikzelf heb me in januari 2018 voorgenomen om alles boven een bepaalde hoeveelheid aan bitcoin of een bepaalde totaalwaarde in euro's te verkopen, waarbij die twee identiek zouden zijn bij een BTC-waarde van 10.000 euro. Daar heb ik me sindsdien aan gehouden, de koers is in die tijd nooit meer boven de 10.000 geweest dus ik heb al die tijd min of meer een constant aantal BTC's gehad. (behalve na de Cryptopia-hack, dat heeft 1.5 jaar gekost om van te recoveren).

Tot nu toe beviel die strategie me prima, maar nu de BTC zo stijgt heb ik in de laatste weken mijn PF in BTC best wel zien dalen (deels door verkoop, ook deels doordat ik altijd diep in de alts zit en die gingen niet echt lekker), en dat voelt niet echt goed. Als BTC nu nog hoger gaat dan wordt mijn portfolio in BTC gerekend wel heel klein. Waardoor ik nu zit te overwegen om naast een maximum aantal ook een minimum aantal aan te gaan houden.
Long term: alts zijn kut, behalve doge. Ene moment gaan ze maal 1000, andere dag -99%. Hodl gewoon bitcoin, veel makkelijker. Op dit forum na besteed ik 5 minuten per week aan BTC en zit al op paar honderd procent winst.

Exit strategie; ik wil mijn huis kunnen aflossen. Aangezien de bank nooit BTC gaat accepteren moet BTC nog wel wat stijgen voordat ik dat voor mekaar krijgt.

• Jeaust
Daar is Bart!

• SJAAKSJAAK
eeen rekt.

stop loss gehit, beetje irritant.

doei

• SJAAKSJAAK
Qunix schreef op zondag 20 december 2020 @ 01:08:
[...]

Waarom haal je het adres weg? Mogen wij ook al niet meedoen? Nou lekker dan. En ik maar denken dat hier een "eerlijk zullen we alles delen" mentaliteit was. Echt heel jammer dit hoor... Wij blijven achter en jij krijgt bakken met Bitcoins terug nu je dit voor jezelf houdt.

;(
Kijk eens hier issie jonge. Waarom zou ik zo'n malse aanbieding ook niet delen met mijn kameraden alhier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pld9Dz4EEqpTOMaSxjR_R5nogLU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/smCtEEqsrD9w5GpYq2vhbSWf.png?f=user_large

doei

• SJAAKSJAAK
Specy schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:59:
[...]

Ah, dat lijkt er qua layout wel een beetje op, alleen deze is niet met Elon Musk maar een video met echte mensen die erover vertellen, maar dat dan wel ingebed in een pagina die eruitziet als jouw screenshot.
Dat plaatje kwam uit dit artikel: https://holdsecurity.com/...cams-as-a-business-model/

doei

• Woestijn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
iVibes schreef op zondag 20 december 2020 @ 01:07:

En waarom zou je daar moeilijk over doen? Ik denk dat het binnen een jaar overal verplicht is...
Ik vind dat hele onderscheid tussen custodial/non-custodial wallets een hele enge ontwikkeling. Het verbaast me daarom ook dat er zo weinig ophef over lijkt te zijn.

Voor mijn gevoel gaat het een twee-stappen plan worden. De huidige eerste stap die Amerika en veel Europese landen, waaronder NL, nu al hebben genomen is:

- Je mag vanuit een exchange niets naar een adres sturen waar geen identiteit van bekend is.

Dit is voor veel mensen acceptabel, immers je verstuurt ze naar jezelf, dus het enige wat je hoeft te doen is je eigen ID tonen, no big deal.

Maar zodra dit overal is doorgevoerd, zal de tweede stap volgen:

- Je mag vanuit je eigen wallet niets naar een adres sturen waar geen identiteit van vastligt.

Want het zou het gek zijn om het vanuit een non-custodial wallet wel nog toe te staan, als het vanuit een custodial wallet (exchange) niet mag, zal de uitleg zijn. En die logica klopt ook nog.

Maar het gevolg is dat Bitcoin daarmee effectief de nek is omgedraaid. Het mooie aan het systeem was vooral dat je een betaling van gebruiker A naar gebruiker B kon sturen, zonder dat daar een derde partij aan te pas kwam. Dat wordt dan compleet onmogelijk, je mag alleen nog betalingen doen naar adressen die ge-whitelist zijn (zoals exchanges), zodat alle transacties gekoppeld zijn aan een identiteit, net zoals in het banksysteem. Rechtstreekse betalingen zullen bij voorbaat illegaal (of op z'n minst verdacht) zijn.

Dat druist zo erg in tegen de hele filosofie achter Bitcoin, maar niemand lijkt zich dat te beseffen, getuige ook jouw opmerking "waarom zou je daar moeilijk over doen?".

[ Voor 5% gewijzigd door Woestijn op 20-12-2020 02:14 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Woestijn schreef op zondag 20 december 2020 @ 01:58:
[...]

- Je mag vanuit je eigen wallet niets naar een adres sturen waar geen identiteit van vastligt.
Dat is nogal een aanname. Misschien zal dit ergens eens gebeuren, misschien ook niet. Het is geen zekerheid dat dit er ooit zal komen, maar pure speculatie.

• Woestijn
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 20 december 2020 @ 02:42:

Dat is nogal een aanname. Misschien zal dit ergens eens gebeuren, misschien ook niet. Het is geen zekerheid dat dit er ooit zal komen, maar pure speculatie.
Vandaar die eerdere zin: Voor mijn gevoel gaat het een twee-stappen plan worden. Vervolgens leg ik uit hoe die tweede stap er uit zal gaan zien, mocht mijn voorgevoel kloppen.

Maar als jij denkt dat het puur speculatie is, kun je mij dan een reden geven waarom ze stap 2 niet zouden nemen? Het lijkt me een ontzettend logisch vervolg op stap 1.

Want waarom zou je met een custodial wallet alleen nog whitelisted adressen mogen gebruiken, en zouden non-custodial wallets dat niet hoeven? Het zou veel logischer zijn als het andersom was, immers van bij een custodial wallet ligt jouw identiteit al vast, dus daar is de noodzaak juist minder groot.

• SJAAKSJAAK
Woestijn schreef op zondag 20 december 2020 @ 01:58:
[...]

Ik vind dat hele onderscheid tussen custodial/non-custodial wallets een hele enge ontwikkeling. Het verbaast me daarom ook dat er zo weinig ophef over lijkt te zijn.

Voor mijn gevoel gaat het een twee-stappen plan worden. De huidige eerste stap die Amerika en veel Europese landen, waaronder NL, nu al hebben genomen is:

- Je mag vanuit een exchange niets naar een adres sturen waar geen identiteit van bekend is.

Dit is voor veel mensen acceptabel, immers je verstuurt ze naar jezelf, dus het enige wat je hoeft te doen is je eigen ID tonen, no big deal.

Want het zou het gek zijn om het vanuit een non-custodial wallet wel nog toe te staan, als het vanuit een custodial wallet (exchange) niet mag, zal de uitleg zijn. En die logica klopt ook nog.

Maar het gevolg is dat Bitcoin daarmee effectief de nek is omgedraaid. Het mooie aan het systeem was vooral dat je een betaling van gebruiker A naar gebruiker B kon sturen, zonder dat daar een derde partij aan te pas kwam. Dat wordt dan compleet onmogelijk, je mag alleen nog betalingen doen naar adressen die ge-whitelist zijn (zoals exchanges), zodat alle transacties gekoppeld zijn aan een identiteit, net zoals in het banksysteem. Rechtstreekse betalingen zullen bij voorbaat illegaal (of op z'n minst verdacht) zijn.

Dat druist zo erg in tegen de hele filosofie achter Bitcoin, maar niemand lijkt zich dat te beseffen, getuige ook jouw opmerking "waarom zou je daar moeilijk over doen?".
Maar wat houdt je tegen om cryptocurrency op een gedecentraliseerde exchange te kopen en naar een nieuwe wallet te sturen?

doei

• Woestijn
  • Niet online
SJAAKSJAAK schreef op zondag 20 december 2020 @ 03:44:

Maar wat houdt je tegen om cryptocurrency op een gedecentraliseerde exchange te kopen en naar een nieuwe wallet te sturen?
Niets? Hooguit dat je geen fiat kunt gebruiken op een decentrale exchange, wat het voor nieuwkomers moeilijk maakt. Maar ik beweerde toch ook niet dat de aanschaf een probleem zou worden met de nieuwe regelgeving?

Het gaat juist om het uitgeven (betalingen naar anderen waar je geen paspoort van hebt) dat nu niet meer toegestaan is in Nederland, behalve wanneer je een non-custodial wallet gebruikt. Wanneer ze die "maas in de wet" ook gaan dichten door beiden types gelijk te stellen, kun je haast niets meer met je coins, behalve hodl-en of naar exchanges sturen.

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-12 21:22

WhySoSerious

Be the change.

GRT stelt niet teleur _o_ _o_

• deppenboks
  • Niet online
GRT? Dat was maar een grapje hoor...shitcoin... :+
Ben inderdaad flink aan het lachen! *O*

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
Crypts schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:37:
[...]

Wat voor games heb je die we kunnen spelen na een goeie groene toeter? Of tijdens. Of voor?
F1 2020.
Verder game ik niet. We kunnen een potje kaarten? Toepen troeven pesten? Of verstoppertje spelen :o

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

Verwijderd

Woestijn schreef op zondag 20 december 2020 @ 04:49:
[...]

Niets? Hooguit dat je geen fiat kunt gebruiken op een decentrale exchange, wat het voor nieuwkomers moeilijk maakt. Maar ik beweerde toch ook niet dat de aanschaf een probleem zou worden met de nieuwe regelgeving?

Het gaat juist om het uitgeven (betalingen naar anderen waar je geen paspoort van hebt) dat nu niet meer toegestaan is in Nederland, behalve wanneer je een non-custodial wallet gebruikt. Wanneer ze die "maas in de wet" ook gaan dichten door beiden types gelijk te stellen, kun je haast niets meer met je coins, behalve hodl-en of naar exchanges sturen.
Denk je niet dat, indien dit soort maatregelen inderdaad gaan plaatsvinden, daar hoe dan ook oplossingen voor komen?

Ik bedoel, als iemand Bitcoin uit kan vinden zullen er vast ook mensen zijn die blijven strijden voor vrijheid van spenderen en daar oplossingen voor vinden.

Ik ben het wel eens dat dit soort maatregelen funest zouden zijn voor de fundamentele beginselen voor Bitcoin en crypto in het algemeen. Het zou dan de overheid zijn die bepaald naar wie jij je valuta mag sturen en wie niet, dus weg vrijheid.

Maar zou het niet voornamelijk gaan om witwas praktijken en daarmee fiat exits te vermoeilijken voor malafide verkregen coins?

Want ik heb juist het gevoel dat de overheid eerder inzicht wil krijgen wie er in of uitstapt en met welk verkregen geld, dan dat ze een totaalcontrole over transacties nastreven. Dus stap 1, en niet zozeer stap 2 als direct logisch gevolg.

(Dat het niemand lijkt te interesseren is denk ik omdat 90% van dit topic gaat voor speculatie en waardevermeerdering in de toekomst dan dat het ze om fundamentele rechten en vrijheden gaat. Dus kopen, hodlen, verkopen.)

[Edit] En indien dit wel waarheid zou worden; je kunt dan natuurlijk met je geverifieerde non-custodial wallet altijd nog 'legaal' munten naar andere geverifieerde non-custodial wallets versturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2020 08:20 ]

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Thnx voor de tip voor shitcoin GRT. In 1 nacht +1200 euro. 🥳 Toch maar een stop loss aangemaakt voor 2200 sat.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• zork
  • Laatst online: 19-12 21:04
HekkeySE schreef op zondag 20 december 2020 @ 08:12:
Thnx voor de tip voor shitcoin GRT. In 1 nacht +1200 euro. 🥳 Toch maar een stop loss aangemaakt voor 2200 sat.
Lekker henkie vanavond dus lekker steengrillen GRT zork

Verwijderd

Hier ook al dik 2 euro in de plus. *O*

Dat wordt McDonald's vanavond!

• Victor Belli
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2020 @ 08:32:
[...]

Hier ook al dik 2 euro in de plus. *O*

Dat wordt McDonald's vanavond!
Lekker, hoor

Eet. smakelijk liefs Henk en Ingrt

• deppenboks
  • Niet online
2500 sat ennnnnnnn door

Had gister niet ingekocht want al +100%, dankzij de helden hier toch maar gedaan. Bedankt!

• zork
Hou op ik krijg er nog serieuze FOMO van GRT

• HekkeySE
  • Niet online
deppenboks schreef op zondag 20 december 2020 @ 08:36:
[...]

2500 sat ennnnnnnn door

Had gister niet ingekocht want al +100%, dankzij de helden hier toch maar gedaan. Bedankt!
2600!

Zelfde! Gelukkig toch redelijk groot ingestapt en betaalt zich uit 🥳

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• zork
HekkeySE schreef op zondag 20 december 2020 @ 08:37:
[...]

2600!

Zelfde! Gelukkig toch redelijk groot ingestapt en betaalt zich uit 🥳
Waar heb je over GRT gelezen?

Verwijderd

deppenboks schreef op zondag 20 december 2020 @ 08:36:
[...]

2500 sat ennnnnnnn door

Wel oppassen natuurlijk allemaal. We maken er wat lol van nu maar dit is natuurlijk vragen om REKTheden...

Als je er serieus geld in hebt zitten of nu nog een instap overweegt, wees dan op zijn minst bizar voorzichtig.

Zo, dat is maar weer gezegd.

The Graph to the moon! *O* (naam is te mooi om ticker te gebruiken)

• mjoaris
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-12 20:45
T lijkt in ieder geval een bijzondere munt. Direct op de grote exchanges, core developers etc etc. Maar inderdaad blijft maar hard gaan...

• HekkeySE
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2020 @ 08:41:
[...]

Wel oppassen natuurlijk allemaal. We maken er wat lol van nu maar dit is natuurlijk vragen om REKTheden...

Als je er serieus geld in hebt zitten of nu nog een instap overweegt, wees dan op zijn minst bizar voorzichtig.

Zo, dat is maar weer gezegd.

The Graph to the moon! *O* (naam is te mooi om ticker te gebruiken)
Absoluut! Daarom ook een aantal stop losses gedaan. Tot die tijd 🚀

• Pelox
Mooi 25 euro in de plus en ik heb zojuist op de high mijn 4 grt kunnen earnen op coinbase.. }:|

Zero.

• zork
mjoaris schreef op zondag 20 december 2020 @ 08:44:
T lijkt in ieder geval een bijzondere munt. Direct op de grote exchanges, core developers etc etc. Maar inderdaad blijft maar hard gaan...
Met "bijzonder" had je me. Ik ben ingestapt op $0.63, keiharde FOMO. Kijken wat die 30.1 GRT gaan doen vandaag, ik weet in ieder geval al dat ik dat ene peertje dat ik beloofd heb te vervangen vandaag mooi niet aanraak!

Verwijderd

zork schreef op zondag 20 december 2020 @ 08:52:
[...]

Met "bijzonder" had je me. Ik ben ingestapt op $0.63, keiharde FOMO. Kijken wat die 30.1 GRT gaan doen vandaag, ik weet in ieder geval al dat ik dat ene peertje dat ik beloofd heb te vervangen vandaag mooi niet aanraak!
Succes!!! Denk dat je vanavond net als mij je eerste €5000 kunt afromen.

• zork
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2020 @ 08:56:
[...]

Succes!!! Denk dat je vanavond net als mij je eerste €5000 kunt afromen.
Dankej!!! Hopelijk is de Action weer snel open om een cadeautje te kopen voor de vrouw!

• Victor Belli
Nou wie weet de volgende coin waar ik all-in op kan gaan?

Heb nog 2 euro gevonden op straat. Vanwege inflatie, zet ik deze liever om in crypto.

• Pelox
Victor Belli schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:00:
Nou wie weet de volgende coin waar ik all-in op kan gaan?

Heb nog 2 euro gevonden op straat. Vanwege inflatie, zet ik deze liever om in crypto.
Cyperium hoop ik, mocht die ooit gelist worden...

Zero.

• Victor Belli
Pelox schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:01:
[...]

Cyperium hoop ik, mocht die ooit gelist worden...
Logo is wat minder mooi dan van GRT. Waar zit de potentie van deze coin dan in?

• Pelox
Victor Belli schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:03:
[...]

Geen idee.. loopt al jaren en er zitten grote spelers in zoals randstad.. verder heb ik geen idee. Heb er een plukje van gekocht in de public sale, vandaar.

Zero.

• zork
Victor Belli schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:03:
[...]

Nou, als je op de site kijkt, zie je dat de muis gevolgd wordt door het netwerk, dat vind ik wel kek! Beetje bubbeltjesplastic-gevoel.

[ Voor 5% gewijzigd door zork op 20-12-2020 09:05 ]

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

GRT moon!

• Victor Belli
Pelox schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:05:
[...]

Geen idee.. loopt al jaren en er zitten grote spelers in zoals randstad.. verder heb ik geen idee. Heb er een plukje van gekocht in de public sale, vandaar.
Hahaha mijn ondertoon was een beetje silly maar ik zal eens naar die coin gaan kijken.

Misschien stop ik mijn winst van GRT er wel in :*)

• Victor Belli

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12 14:03

Mooody

elmoody

Normaal blaas ik iets pas van de toren als ik er wat uurtjes over heb gelezen. Deze keer ging ik fomo na 2 of 3 artikelen (voor t eerst eigenlijk).

Lachen inderdaad hoe het nu uitpakt, maar kon (en KAN) natuurlijk ook de andere kant op slaan. Dus DYOR in alle tijden. (!!)

Verder met de schaamteloze fomo....
Van 1700 naar 2600 2700 sats in een nachtje. Heb niet eens stop losses geplaatst vanacht :P Ik geloof in de fomo die nu is ontstaan en begin tevens ook te geloven dat dit muntje best een vast plekje in mijn PF mag krijgen. Alt #10 en daarmee is ook de inzending gesloten voor de komende periode :) Het kan soms raar lopen...

De directe Coinbase listing geeft aan dat dit project/protocol een blijvertje is. Met een aankomende beursgang moet Coinbase zich van haar beste kant laten zien.

Edit: Zie nu dat Chicocrypto het project ook aan het pushen is. Kan deze fomo voor een deel verklaren. Hij gaat zeker winst pakken, dus wees op je hoede.

[ Voor 14% gewijzigd door Mooody op 20-12-2020 09:15 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

USD? Shitcoin.

• deppenboks
  • Niet online
Mooooody schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:08:
Normaal blaas ik iets pas van de toren als ik er wat uurtjes over heb gelezen. Deze keer ging ik fomo na 2 of 3 artikelen (voor t eerst eigenlijk).

Lachen inderdaad hoe het nu uitpakt, maar kon natuurlijk ook de andere kant op slaan. Dus DYOR in alle tijden. (!!)

Verder met de schaamteloze fomo....
Van 1700 naar 2600 2700 sats in een nachtje. Heb niet eens stop losses geplaatst vanacht :P Ik geloof in de fomo die nu is ontstaan en begin tevens ook te geloven dat dit muntje best een vast plekje in mijn PF mag krijgen. Alt #10 en daarmee is ook de inzending gesloten voor de komende periode :) Het kan soms raar lopen...

De directe Coinbase listing geeft aan dat dit project/protocol een blijvertje is. Met een aankomende beursgang moet Coinbase zich van haar beste kant laten zien.
De vraag is nu wanneer de onvermijdelijke drop gaat komen.....

Verwijderd

Wat doet The Graph eigenlijk?

Behalve pumpen, op alle grote exchanges staan, mooi logo, en fancy space bubble plaatjes?

Nu we er allemaal geld in stoppen wellicht niet een geheel onbelangrijk detail.

• Pelox
Victor Belli schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:07:
[...]

Hahaha mijn ondertoon was een beetje silly maar ik zal eens naar die coin gaan kijken.

Misschien stop ik mijn winst van GRT er wel in :*)
Je kan nu niets kopen, nergens gelist nog. Verder dyor uiteraard.

Zero.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:15:

Behalve pumpen, op alle grote exchanges staan, mooi logo, en fancy space bubble plaatjes?

Indexering van de ETH-chain. Decentralisatie van publieke informatie, dus geen API's, Single point of failures e.d.

3% nieuwe coins per jaar.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

deppenboks schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:14:
[...]

De vraag is nu wanneer de onvermijdelijke drop gaat komen.....
Wanneer de Jamin weer open gaat.

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:15:

Zoals ik t begrijp is het een integratieprotocol voor blochainapplicaties, waarmee je met wat simpele lijntjes code functionaliteiten uit projecten met elkaar kunt laten communiceren.

Soort html van crypto. Vrij complementair met Chainlink.

[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 20-12-2020 09:20 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

WhySoSerious schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:17:
[...]

Indexering van de ETH-chain. Decentralisatie van publieke informatie, dus geen API's, Single point of failures e.d.

3% nieuwe coins per jaar.
Zo, da's niet mis. Usecase genoeg dus.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Dat had je in het Coinbase Earn gebeuren kunnen lezen ;)

Verwijderd

Taro schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:19:
[...]

Dat had je in het Coinbase Earn gebeuren kunnen lezen ;)
Daar heb ik zoals gewoonlijk op alle antwoorden geramd tot ik de juiste had.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Ondertussen lijkt BTC weer aan te zetten. Ik heb een gevoel dat dit een mooie dag gaat worden.

Maar dat zijn zondagen per definitie al natuurlijk.

• Mooody

Mooody

elmoody

WhySoSerious schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:20:
Ondertussen lijkt BTC weer aan te zetten. Ik heb een gevoel dat dit een mooie dag gaat worden.

Maar dat zijn zondagen per definitie al natuurlijk.
Nee hoor, mijn schoonouders komen op bezoek vandaag.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@WhySoSerious Ik heb dat gevoel ook, daarom net op het hoogste punt nog wat extra GRT gekocht, je moet het lot immers wel voldoende tarten en jezelf soms wat pijnigen.

Pagina: 1 ... 9 ... 193 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!