Rebbelx schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:11:
Blijf het toch bizar vinden hoe mensen hier toch de meest exotische coins blijven opkopen in de hoop op een moonshot terwijl je wat mij betreft niet beter kan zitten in BTC en ETH... gemoedsrust & zekerheid op gains op de lange termijn. Levert al die exotische rommel infeite echt wel iets op vraag ik me af. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de meeste eerder verliezen op die trades dan er effectief iets aan verdienen...
Eens, ik heb het zelf in negatieve zin meegemaakt met de exotische coins.
Ik begon in mei 2017 en op een gegeven moment heb ik een deel van mijn BTC, ETH en XRP ingewisseld voor ICO's en altcoins. Enige daarvan die goed hebben uitgepakt zijn BNB en AAVE.
In totaal heb ik nu een heel leuke winst, maar ik besef ook goed dat dit veel meer had kunnen zijn als ik mij niet had laten afleiden door FOMO en mijn eigen gierigheid. Ik heb niet vastgehouden aan mijn eigen principe om coins waar ik nooit van had gehoord en puur door FOMO aankocht snel weer weg te doen.
Om je een beeld te geven. Vier van de 10/11 altcoins die ik bezit in januari 2018 meer dan 7000 euro waard. Die waarde is inmiddels gezakt naar zo'n 40 euro.
Twee tips vanuit mijn kant:
1) Als je met veel geld bent ingestapt en je hebt al een leuke winst. Zorg ervoor dat je je inleg + wat winst casht. Ik heb dit vorig jaar juni gedaan toen BTC op EUR 11k stond. Ik had nu veel meer kunnen cashen uiteraard, maar dit was voor mij de beste keuze tot nu toe, omdat ik er sindsdien veel relaxter in zit.
2) Als je gaat investeren in exotische coins, blijf er niet te lang in zitten en kijk ook op platforms zoals LinkedIn wie er bij betrokken zijn. Soms zie je bij bepaalde coins dat er maar een handjevol mensen bij zijn betrokken en cofounders die totaal geen werkervaring hebben.