[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 193 Laatste
Acties:
  • 534.019 views

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-12 10:39

WhySoSerious

Be the change.

Gvd storm Bella blaast die sellwalls weg alsof het niets is.

• wdbtje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-12 16:18
Taro schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:48:
[...]

Omdat het bijv. nog 10-30 minuten kan duren en dan ligt de MA99 inmiddels alweer wat hoger. En in een bullish markt zie je ook vaak dat de koers alweer opveert voordat de MA99 überhaupt is geraakt, dat risico wil ik niet nemen.
Was vergeten dat 3min MA sneller fluctueren dan 4H 8)7

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 17:17

MicroWhale

The problem is choice

Daantju schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:37:
Wat is jullie mening over NEO en XRP?
NEO gekocht op 3$ en gehold. Hype is echter voorbij. Dus of nu verkopen en meeliften op BTC, of HODL tot 3.0 en verder..

En XRP? Afschrijven? Haha.
NEO ooit gekocht voor 4€ en verkocht voor ~150€. Nu? Geen idee, was een leuk project, maar al die beloftes (Adoptie door Chinese overheid, gebruik van munt als betaalmiddel (in China en beyond) en uiteindelijk de fundering voor de gehele economie van China... hoezo FOMO? :D ) hebben ze uiteindelijk totaal niet waar kunnen maken. *edit* Daarnaast: Platformmunten zijn uit, DeFi munten zijn in.
XRP... tsja... daar kun je genoeg over lezen buiten dit topic om.

[ Voor 4% gewijzigd door MicroWhale op 27-12-2020 09:55 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02:39
WhySoSerious schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:46:
[...]

Winst is winst Victor Fiat. Hoger risico kan ook mee verlies betekenen. Probeer het nuchter te bekijken en FOMO te negeren :)

En een correcte komt er altijd. Ik denk in 2022 weer.
Weet ik, ik heb m'n fiat ook maar van de exchange gehaald. Toch weer een extra stap voordat ik er weer in FOMO.

En het is ook allemaal voortschrijdend inzicht.

Als ik niet in augustus van een collega weer eens gehoord had van Bitcoin, had ik pas weer van Bitcoin gehoord op $20k. Via een nieuwsbericht op nu.nl.

Nu ben ik initieel met 30% van m'n uiteindelijke totale inleg ingestapt in augustus, rond de 11k.

Uiteindelijk 35% winst over de totale inleg. Toch wel heel lekker, valt bijna niet tegen te werken :9

En: een heleboel geleerd. Dat is ook wat waard

Verwijderd

Denk er maar om.

Straks hebben die kapitalisten allemaal een flink percentage van de circulating supply en is Bitcoin de zoveelste asset die amper toegankelijk is voor Jan Modaal.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet niet heel veel geld in crypto heb en dat het voor mij misschien makkelijk praten is ten opzichte van sommigen hier. Weinig te verliezen, ook al is het inmiddels geen echt kleingeld meer voor de meeste mensen.

Maar ik ben wel bereid dit ritje uit te zitten.

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-12 13:26
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:55:
Denk er maar om.

Straks hebben die kapitalisten allemaal een flink percentage van de circulating supply en is Bitcoin de zoveelste asset die amper toegankelijk is voor Jan Modaal.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet niet heel veel geld in crypto heb en dat het voor mij misschien makkelijk praten is ten opzichte van sommigen hier. Weinig te verliezen, ook al is het inmiddels geen echt kleingeld meer voor de meeste mensen.

Ik zit er inmiddels al zolang in dat ik überhaupt geen emotionele band meer heb met de initiële en huidige waarde. Voordeel: dat maakt het hodlen enorm makkelijk.

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-12 20:25
ik zag in een flits 22.500usdt bij btc op mij scherm staan... even een switch met eur denk ik

[ Voor 27% gewijzigd door Pelox op 27-12-2020 10:00 ]

Zero.

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Serieus gasten... wtf is dit...Ik maar wachten op een enigszins serieus dipje... maar het BLIJFT mar stijgen!!!

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Denk er maar om.

@Victor Belli Bedenk ook dat BTC als asset een hedge zou moeten zijn in je totale portefeuille, net zoals bijvoorbeeld goud dat zou moeten zijn. Dus niet all-in op één asset, maar spreiden. Als je er zo naar kijkt is het een prima middel.

Ga je all-in, moet je niet teleurgesteld zijn als t allemaal door het putje gaat.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Victor Belli
Taro schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:41:
De 3 minute MA25 is nu 3x geraakt sinds 7:00, kan zo een dipje worden tot bijv. 27.250.

[Afbeelding]
Nou je eerste order is al gehit.

Hou je bij hoeveel procent van je trades succesvol uitpakken?

• Victor Belli
Victor Belli schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:01:
[...]

Nou je eerste order is al gehit.

Edit: En nu allebei

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
2/2 *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBbM3XeT8Ceep0ONUaExBFHJLDc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/V5GQssXqP4g4zfh3u73TgZm4.png?f=user_large

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• DylanV1990
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-05 22:04

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Victor Belli schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:01:
[...]
Nee, zou misschien wel goed zijn.

Ik vind het spelletje erg leuk, ik heb bijv. ook nooit bijgehouden hoe trades richting andere coins zijn uitgepakt, ik ben voldoende kritisch op mijzelf om met iets te stoppen als het niet werkt. Dus gemiddeld zal het wel goed gaan :)

[ Voor 45% gewijzigd door Taro op 27-12-2020 10:13 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-12 21:40
raq schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:03:
[...]

Lastig, van uitstel komt afstel is vaak tegen mij gezegd. Want ga je wel verkopen als de koers straks weer op 20k staat, of op 19, 18, 16, 12k? Kan snel gaan, zie het verleden.

De methode om elke week/maand een x bedrag (of percentage) boven totale waarde y af te romen zorgt ervoor dat je winst neemt voor het te laat is. Stijgt de koers dan zit je goed, daalt de koers dan heb je iig winst genomen en heb je geld om eventueel weer in te kopen (of een vette PS5/oled tv/auto/verbouwing/boot/huis van te kopen).

Hier staat het verder uitgelegd, deze methode kun je natuurlijk aanpassen naar wens maar de basisgedachte is wel iets om in overweging te nemen.
Bedankt voor de link! Kn mij een beter doel geven voor 2021!

In retrospect, it was inevitable

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-12 09:38
pipapaulus schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:57:
[...]

Ik zit er inmiddels al zolang in dat ik überhaupt geen emotionele band meer heb met de initiële en huidige waarde. Voordeel: dat maakt het hodlen enorm makkelijk.
Om mijzelf ook te beschermen heb ik rond 22k mijn inleg sinds 2018 eruit gehaald. Geeft een enorm rustig gevoel.
Tuurlijk had die inleg inmiddels meer geweest en wie hopelijk in de toekomt nog veeeeeeel meer, alles wat er nu staat is pure winst.
Ben laat ingestapt, pas ergens in maart 2018 ofzo en bergen fouten gemaakt en minstens een halve BTC met handelen verspilt, emotie is er nu uit nu de inleg eruit is.
En als BTC ooit nog veel hoger gaat, oh.. prachtig. Geen lambo waarde in mijn PF maar wel een flink deel van de hypotheek en dat is nog mooier en duurzamer.

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

OK... ik kon niet meer wachten... heb ook weer een flufje erbij gekocht.

dus..

NU KAN HET WEER CRASHEN!!

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:31
Taro schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:02:
Er vloeit waarschijnlijk wel veel nieuw geld de markt in, maar dan voornamelijk bij XRP, daardoor valt de verwatering waarschijnlijk relatief gezien nog mee. Maar dit zal je wel steeds meer gaan zien en die enorme bags kunnen niet altijd opgekocht blijven worden...
[Twitter]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_wD8muIMlGlN_nr0Ya_1MpiGxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AcwkSnIShK2YFMZl9dggKYsP.jpg?f=fotoalbum_large

De top accounts krijgen steeds meer XRP terwijl de kleinere Holders verkopen.
Blijven Exchanges met alle verkochte XRP’s zitten, ik denk het niet anders zaten we al veel lager.

Interessant hoe dit gaat uitpakken.

• Henk9000
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-07-2021
Hallo jongens, ik kijk hier al een hele tijd mee en wat een gezellig topic hier. Dank jullie wel!

Nou valt me op dat veel van jullie nog niet echt een duidelijke strategie hebben om uit te cashen dus daar wil ik wat aan bijdragen. Dit is natuurlijk pas van pas als de bedragen groot genoeg zijn, tot die tijd kan je gewoon lekker hodlen.

Hier zijn twee manieren die heel erg makkelijk zijn om te volgen en naar mijn idee ook het risico verlagen en zorgen dat je naderhand geen spijt hebt.

Optie A: Balanceer de waarde van je crypto tegenover je totale vermogen.
Voorbeeld: je wilt maximaal 50% van je vermogen in crypto hebben dus elke keer als de waarde boven 50% komt verkoop je een beetje tot het weer terug op 50% is.

Optie B: Verkoop elke X% een paar Y% van je totale crypto stack.
Voorbeeld: Elke keer dat de prijs 5% omhoog gaat verkoop je 2% van je stack. Als Y lager is dan de helft van X blijft de waarde van je stack groeien terwijl je toch wat fiat eruit kan halen.

Bij beide opties kun je van tevoren al berekenen op welke prijzen je een deel moet verkopen en dan kan je ook alvast een paar sell orders op de exchange zetten als de prijs in de buurt komt zodat je daar geen zorgen meer over hoeft te maken.

Ik doe zelf trouwens een mix, elke 1% rise verkoop ik 0,25% van mijn stack en dan af en toe verkoop ik nog wat extra zodra het niet een te groot percentage van mijn totale portfolio is.

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-12 13:52
Zou Fijnekerst nog ingestapt zijn ergens? (Zou wel ruk zijn om het hele jaar Fijnekerst te heten en dan hierdoor geen Fijnekerst te hebben)

Ik ken overigens ook iemand die kerst heet.

• -Splash-
FijneKerst schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:08:
OK... ik kon niet meer wachten... heb ook weer een flufje erbij gekocht.

dus..

NU KAN HET WEER CRASHEN!!
Oh..... :P There he is!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

-Splash- schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:12:
Zou Fijnekerst nog ingestapt zijn ergens? (Zou wel ruk zijn om het hele jaar Fijnekerst te heten en dan hierdoor geen Fijnekerst te hebben)

Ik ken overigens ook iemand die kerst heet.
Ik denk om 10:08 ongeveer.

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Henk9000 schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:10:
Hallo jongens, ik kijk hier al een hele tijd mee en wat een gezellig topic hier. Dank jullie wel!

Nou valt me op dat veel van jullie nog niet echt een duidelijke strategie hebben om uit te cashen
Hey bedankt :)
Altijd goed om verschillende tactieken te zien.

Maar... cashen?... wat is dat?
:? O+

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

elektriekert schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:10:
[...]

[Afbeelding]

De top accounts krijgen steeds meer XRP terwijl de kleinere Holders verkopen.
Blijven Exchanges met alle verkochte XRP’s zitten, ik denk het niet anders zaten we al veel lager.

Interessant hoe dit gaat uitpakken.
Dit geeft voor mij aan dat het risico om in XRP in te stappen alleen maar groter wordt. Het is veiliger als een munt over heel veel kleine accounts is verdeeld. Dan is het risico op "in één klap naar beneden" niet zo groot.

Geldt overigens ook voor BTC. :/

• -Splash-
Denk er maar om.

Hier split met aandelen (ook Tesla een erg fijne ride gemaakt) en crypto.
Het is op dit moment best significant geld geworden waar ik af en toe nog steeds mee omga alsof het lekker spelen is. Ik denk dat ik die minste echt eens moet veranderen.

• elektriekert
https://www.nu.nl/economi...r.html#coral_talk_wrapper

Toch woorden er wel wat Henk&Ingrid vragen gesteld op nu.nl

• Henk9000
FijneKerst schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:13:
[...]
Maar... cashen?... wat is dat?
:? O+
Met cashen bedoel ik natuurlijk je crypto omzetten in Lambos 8)

• elektriekert
MrWilliams schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:13:
[...]

Dit geeft voor mij aan dat het risico om in XRP in te stappen alleen maar groter wordt. Het is veiliger als een munt over heel veel kleine accounts is verdeeld. Dan is het risico op "in één klap naar beneden" niet zo groot.

Geldt overigens ook voor BTC. :/
Die mening deel ik wel met je hoor. De markt wordt bewogen door whales.
Vooral als je wil traden is het handig om met ze mee proberen te vissen.

Niet dat mij dat 3,5 jaar geleden lukte dus daar was ik maar snel mee gestopt.

• Victor Belli
Ongelofelijk.

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Henk9000 schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:16:
[...]

Met cashen bedoel ik natuurlijk je crypto omzetten in Lambos 8)
Aaaah, ja nee.... dat :9~ :9~

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Nou valt me op dat veel van jullie nog niet echt een duidelijke strategie hebben om uit te cashen dus ...

[...]
Je strategieën zijn allebei zeer goed.

Ik heb een andere: High risk, high reward. (Buy&Hold) Ik heb een plukje van mijn pf aan crypto gegeven. Als ik dat plukje kwijtraak is het okay. Met dat plukje probeer ik zoveel mogelijk winst te pakken.

Strategie is als volgt:
- BTC: kopen. Daarna wachten tot 100k en 25% verkopen. Wachten tot 200k en 25% verkopen. Wachten tot 400k en 25% verkopen. 25% houden voor de kids.
- ETH kopen. Daarna wachten tot 10x en (met card) gaan gebruiken om mee te shoppen.
- de rest: wachten tot moon.

• pipapaulus
  • Laatst online: 24-12 13:26
Even een misschien wat dommige vraag, maar hou zouden jullie dat How To Take Profits Before The Next Bitcoin Recession (uit de startpost) artikel implementeren als je al langer in BTC zit en via die strategie maandelijks (?) wil gaan afromen.

Oftewel: met welke cijfers zou je dan werken. Alsnog met die bijv. $1000 groei per maand van je huidige portfolio, en dus een soort nulmeting doen die je als $0 classificeert? Of is daar een handigere methodiek voor?

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-12 23:06
raq schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:03:
[...]

Lastig, van uitstel komt afstel is vaak tegen mij gezegd. Want ga je wel verkopen als de koers straks weer op 20k staat, of op 19, 18, 16, 12k? Kan snel gaan, zie het verleden.

De methode om elke week/maand een x bedrag (of percentage) boven totale waarde y af te romen zorgt ervoor dat je winst neemt voor het te laat is. Stijgt de koers dan zit je goed, daalt de koers dan heb je iig winst genomen en heb je geld om eventueel weer in te kopen (of een vette PS5/oled tv/auto/verbouwing/boot/huis van te kopen).

Hier staat het verder uitgelegd, deze methode kun je natuurlijk aanpassen naar wens maar de basisgedachte is wel iets om in overweging te nemen.
Ik pas die strategie nu al +- 4 maanden toe op mijn trade pot. Ik heb mijn inleg er nog niet uit, maar momenteel op een gemiddelde prijs van 9009 euro aangekocht.

• Pelox
Nog een tip:

zet in binance, als je dat gebruikt, ook een paar eur pairs in je favorietenlijst. Als je wilt uitcashen zit je direct in eur ipv usdt bijvoorbeeld. Je weet namelijk ook niet wat een usdt gaat doen bij een dikke crash.

Zero.

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-12 23:06
pipapaulus schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:22:
Even een misschien wat dommige vraag, maar hou zouden jullie dat How To Take Profits Before The Next Bitcoin Recession (uit de startpost) artikel implementeren als je al langer in BTC zit en via die strategie maandelijks (?) wil gaan afromen.

Oftewel: met welke cijfers zou je dan werken. Alsnog met die bijv. $1000 groei per maand van je huidige portfolio, en dus een soort nulmeting doen die je als $0 classificeert? Of is daar een handigere methodiek voor?
Ik ben 4 maanden geleden met een nieuwe pot begonnen.
Elke week koop ik voor X-bedrag maximaal aan, en ik verkoop maximaal X*2.

Enige nadeel is dat dit het handigste werkt als je het op een exchange heb staan. Zie mijn vorige post voor nog wat details.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

pipapaulus schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:22:

Bij elke koop alvast alle sell-orders zetten.

Dus je koopt bij:
- 1000 euro. Verkooporders zetten bij 1200, 1400, 1600, 1800 en 2000
- 1200 euro. Verkooporders zetten bij 1440, 1680, 1920, 2160 en 2400

(die percentages moet je zelf bepalen, maar dit was 20%, 40%, 60%, 80% en 100%)

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-12 21:40
Is het mogelijk zulke orders te doen met je totale pf? Stel ik heb 1000$. Ik koop er btc van.
Ik stel 2x een sell order in van ongeveer 500$. Iets meer want ik maak winst als ze hitten.
Kan ik voordat dit gebeurt is op een manier zeggen:
ALS beide sell orders hitten DAN wil ik weer inkopen op XXX met 1000$.
Of moet je altijd dat bedrag aan fiat klaar hebben staan om nieuwe buy orders erin te zetten.
Hoop dat mijn vraag duidelijk is.

In retrospect, it was inevitable

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-12 21:00

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Xbox Live: Miesjh NL

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
-Cyril- schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:32:
[...]

Is het mogelijk zulke orders te doen met je totale pf? Stel ik heb 1000$. Ik koop er btc van.
Ik stel 2x een sell order in van ongeveer 500$. Iets meer want ik maak winst als ze hitten.
Of moet je altijd dat bedrag aan fiat klaar hebben staan om nieuwe buy orders erin te zetten.
Ja, deze order was met nagenoeg de totale pf.

Verkoop en koop orders moet je handmatig na elkaar instellen. De enige oplossing voor het automatisch opnieuw inkopen is bijv. een bot gebruiken.
De standaard Binance website.

[ Voor 10% gewijzigd door Taro op 27-12-2020 10:36 ]

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

-Cyril- schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:32:
[...]

Nee, dat gaat niet (zeker niet continu). Maarrrrr.... exchanges hebben wel ee API en daar kun je zelf een script op schrijven dat met je PF handelt. Zie bijv. ook deze website. Sterkte. ;)

• Henk9000
MrWilliams schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:19:
[...]
Je strategieën zijn allebei zeer goed.

Ik heb een andere: High risk, high reward. (Buy&Hold) Ik heb een plukje van mijn pf aan crypto gegeven. Als ik dat plukje kwijtraak is het okay. Met dat plukje probeer ik zoveel mogelijk winst te pakken.

Strategie is als volgt:
- BTC: kopen. Daarna wachten tot 100k en 25% verkopen. Wachten tot 200k en 25% verkopen. Wachten tot 400k en 25% verkopen. 25% houden voor de kids.
- ETH kopen. Daarna wachten tot 10x en (met card) gaan gebruiken om mee te shoppen.
- de rest: wachten tot moon.
Zoiets had ik ook gedaan, mijn eerste grote verkoop was op $8000. Toen was de waarde van BTC meer dan 90% van mijn totale vermogen 8)7 8)7. Toch heb ik daar achteraf wel wat spijt van gehad om in 1x zo veel te verkopen, vandaar dat ik het nu in kleinere stapjes elke 1% wat verkoop, en op deze manier maakt het ook niet uit of de prijs nou 100K haalt of slechts 98K want in beide gevallen heb ik al een boel verkocht.

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
En ik zie reacties van Taru. Het alter-ego van onze @Taro ?

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Vanaf nu gaat dit mijn wekker worden :D :D :D

• Pelox
Ali Baba 1001 schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:37:
[...]

En ik zie reacties van Taru. Het alter-ego van onze @Taro ?
Al die zure reacties :r

Zero.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Lijkt tweakers wel :+

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Hoe is het met @djatwork007 ?

:+

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-10 21:12
Alts gaan zo hard naar beneden flikkeren als btc nu eenmaal een (kleine) correctie zal hebben. Je ziet het nu al, vanaf btc nog maar 200$ naar beneden gaat, gaan alts meteen al 1% of meer naar beneden. Alsof er een heel legioen aan altcoiners met hun vinger op de sell button staat, allemaal wachtende op de btc crash.

• Pelox
ardana123 schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:44:
Alts gaan zo hard naar beneden flikkeren als btc nu eenmaal een (kleine) correctie zal hebben. Je ziet het nu al, vanaf btc nog maar 200$ naar beneden gaat, gaan alts meteen al 1% of meer naar beneden. Alsof er een heel legioen aan altcoiners met hun vinger op de sell button staat, allemaal wachtende op de btc crash.
Komt door de btc/alt pairs, de alts zijn 1 op 1 gekoppeld aan btc en hoe groter btc hoe meer invloed het heeft op de alts.

Zero.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

ardana123 schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:44:
Dat heet toch stop-loss? En als het een legioen trading bots is dan is het nog erger: Trailing stop-loss. :X

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 19:55
MrWilliams schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:46:
[...]

Dat heet toch stop-loss? En als het een legioen trading bots is dan is het nog erger: Trailing stop-loss. :X
Verkopen is short
Kopen is long

Trailing SL is wat anders dan een normale SL de naam geeft het al aan, heeft niets te maken met of het een trading bot is of niet. Trailing is dat het meebeweegt met de prijs.

[ Voor 24% gewijzigd door green-tea op 27-12-2020 10:48 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

green-tea schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:47:
[...]

Verkopen is short
Kopen is long

Trailing SL is wat anders dan een normale SL de naam geeft het al aan, heeft niets te maken met of het een trading bot is of niet. Trailing is dat het meebeweegt met de prijs.
Hoe zet jij een trailing stop-loss op Binance dan? Dat kan dus alleen maar via de API... en daar zitten vaker bots achter dan een trader.

[ Voor 10% gewijzigd door MicroWhale op 27-12-2020 10:51 ]

Verwijderd

Ik ben zelf wel benieuwd hoe het met @DAMAGE gaat!

Die was ook erg lekker en serieus goed bezig.

Al een poosje niet gezien hier, ik hoop vanwege drukte met lastige keuzes omtrent flinke winstbedragen.

• green-tea
MrWilliams schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:50:
[...]

Hoe zet jij een trailing stop-loss op Binance dan?
Dunno of dat kan op binance. Ik trade op BitMex

Edit; binance heeft alleen stop limit zo te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door green-tea op 27-12-2020 10:53 ]

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Victor Belli schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:43:
Ik had nooit uit moeten stappen op 25,5k :+

En een serieuze correctie komt er aankomende tijd ook niet meer denk ik.

Greyscale en MicroStrategy kopen voorlopig nog wel even door.

Ik ga me eens verdiepen in hun strategieën achter het aankopen van Bitcoin. Gaan ze die ooit nog dumpen?
Precies, ik heb ook mijn beetje verkocht toen de bitcoin de 20k euro verbrak. Bitonic ondersteunt geen automatische verkoop als hij onder een ingestelde waarde valt, helaas dus ik was bang dat er een crash geweest zou zijn als ik opstond :P

Nu twijfel ik weer of ik weer in moet stappen... Ik snap helemaal niks van die financiele wereld, het beetje bitcoin dat ik had, had ik ooit gekocht omdat ik in het principe geloofde. Daar gaat het echter totaal niet meer over. Bitcoin is onbruikbaar geworden als gedecentraliseerd betaalmiddel, het duurt veel te lang en kost veel te veel per transactie (om maar van het energieverbruik nog niet te spreken). Het lijkt nu alleen nog maar om speculatie te gaan.

Nu denk ik er wel over om het weer in te stappen en de komende dagen heel goed te kijken wat het doet zodat ik nog een beetje mee kan pakken, maar ik krijg morgen mijn geld pas van Bitonic i.v.m. werkdag, dus dan kan ik het er pas weer in doen. Want ik zou het geld heel goed kunnen gebruiken.

Welke exchange gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb het altijd gedaan met Bitonic + eigen wallet. Wel eens gekeken naar Bittrex maar dat was een vrij vaag bedrijf dat echt van alles van me wilde weten. Terwijl bitonic gewoon een Nederlands bedrijf is die ik wat meer vertrouw en ook gewoon ideal doen.

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 27-12-2020 10:55 ]

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

GekkePrutser schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:52:
[...]

Nu twijfel ik weer of ik weer in moet stappen... Ik snap helemaal niks van die financiele wereld, het beetje bitcoin dat ik had, had ik ooit gekocht omdat ik in het principe geloofde. Daar gaat het echter totaal niet meer over. Bitcoin is onbruikbaar geworden als gedecentraliseerd betaalmiddel, het duurt veel te lang en kost veel te veel per transactie (om maar van het energieverbruik nog niet te spreken). Het lijkt nu alleen nog maar om speculatie te gaan.
`
|:( Je begon zo goed :|

Verwijderd

[...]

Precies, ik heb ook mijn beetje verkocht toen de bitcoin de 20k euro verbrak. Bitonic ondersteunt geen automatische verkoop als hij onder een ingestelde waarde valt, helaas dus ik was bang dat er een crash geweest zou zijn als ik opstond :P

Nu denk ik er wel over om het weer in te stappen en de komende dagen heel goed te kijken wat het doet zodat ik nog een beetje mee kan pakken, maar ik krijg morgen mijn geld pas van Bitonic i.v.m. werkdag, dus dan kan ik het er pas weer in doen. Want ik zou het geld heel goed kunnen gebruiken.
Als je het geld goed kan gebruiken, is het dan misschien niet verstandiger om het er niet opnieuw in te stoppen maar om het te gebruiken waarvoor je het nodig hebt?

Laten we eerlijk zijn; niemand weet waar dit eindigt maar de kans dat het het op de korte termijn gaat klappen wordt groter en groter.

• GekkePrutser
  • Niet online
Hoezo? De laatste keer dat ik een betaling deed, duurde het echt 1,5 uur voor er een confirmatie binnen was. En de kosten waren enorm.. Ik heb het sindsdien niet meer zo gebruikt eerlijk gezegd :P Denk een jaar of 2 geleden. Ik heb wel iets gehoord over lightning maar heel eerlijk nooit echt naar gekeken. Door de problemen destijds was ik een beetje afgehaakt.

Bitcoin was eigenlijk uit mijn gedachten verdwenen tot het weer in het nieuws kwam en toen dacht ik van 'oh ja er stond nog wat in mijn wallet'.

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 27-12-2020 11:03 ]

• Victor Belli
[...]

Naar mijn idee moet je niet in Bitcoin gaan om geld te willen verdienen. Meer om te voorkomen dat je je spaarcentjes laat verstoffen op de bank.

Ik zou niet nu instappen. We zijn net 3 tot 4 k in dollars omhoog gegaan, niemand weet wat de koers gaat doen. Misschien stijgt hij door naar 30k, misschien valt hij terug naar 25k.

En mocht je instappen: stap niet in 1 x 100 procent in, maar bijvoorbeeld 5x 20%, gespreid over 5 dagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Victor Belli op 27-12-2020 11:01 ]

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

green-tea schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:51:
[...]

Dunno of dat kan op binance. Ik trade op BitMex

Edit; binance heeft alleen stop limit zo te zien.
Klopt, heel irritant. Daar wordt al jaren om gevraagd, maar doen ze niet.

Aan de andere kant hebben ze wel Spot. :P
Bij Bitmex koop je toch alleen maar derivatives? Niet de 'echte' bijtbare bitcoin munten?

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:55:
[...]

Als je het geld goed kan gebruiken, is het dan misschien niet verstandiger om het er niet opnieuw in te stoppen maar om het te gebruiken waarvoor je het nodig hebt?

Laten we eerlijk zijn; niemand weet waar dit eindigt maar de kans dat het het op de korte termijn gaat klappen wordt groter en groter.
Bedankt _/-\o_ Dat is iets waar ik wat mee kan. Ik heb er gewoon zo weinig zicht op... Het advies is erg welkom.

Ja laten we wel wezen: Ik heb het geld nu niet direct nodig. Anders had ik het allang al verkocht. De opbrengst gaat naar mijn spaarrekening. Maar ik zou zo graag een nieuwe videokaart hebben en als ik kijk naar de winstvermeerdering sinds ik het gekocht heb, zit ik toch alweer aan enkele honderden die ik heb 'misgelopen'.

Ik kan het op zich nog wel een tijdje meeliften zolang ik maar continu blijf kijken of het niet te diep gaat :) Ik was meer een beetje gespannen tijdens de kerst dat dat zou gebeuren en daarom had ik het verkocht. Maar dat kan pas vanaf morgen d us. Maar inderdaad, slechts een gedeelte in doen is wel een heel goed plan.

PS: Sorry voor de enorme n00b vragen :$

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 27-12-2020 11:14 ]

• elektriekert
He down with that!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Trailing orders vereisen best wel wat processorcapaciteit. Kraken had ze volgens mij ook en heeft ze tijdens de vorige bullrun uit moeten schakelen, staan waarschijnlijk inmiddels wel weer aan.

Je moet immers constant een positie monitoren tov de koers, voor iedere trailing order van iedere afzonderlijke trader. En als het dan druk wordt, vereist dat exponentieel veel capaciteit die je liever voor andere zaken inzet, bijvoorbeeld het uitvoeren van de orders zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 27-12-2020 11:06 ]

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
BTC 1k of 100k ik verkoop niet O-) O-)

• elektriekert
Het klopt wel dat het niet heel werkbaar is als gedecentraliseerd “betaal middel”, daarom of mede daardoor is het omgetoverd naar Store of Value.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:44
Victor Belli schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:57:
[...]
Naar mijn idee moet je niet in Bitcoin gaan om geld te willen verdienen. Meer om te voorkomen dat je je spaarcentjes laat verstoffen op de bank.
Dan doe je het toch juist om geld mee te verdienen?

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Wat een heerlijk filmpje :D

Verwijderd

GekkePrutser schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:00:
[...]

Bedankt _/-\o_ Dat is iets waar ik wat mee kan. Ik heb er gewoon zo weinig zicht op... Het advies is erg welkom.

Ja laten we wel wezen: Ik heb het geld nu niet direct nodig. Anders had ik het allang al verkocht. De opbrengst gaat naar mijn spaarrekening. Maar ik zou zo graag een nieuwe videokaart hebben en als ik kijk naar de winstvermeerdering sinds ik het gekocht heb, zit ik toch alweer aan enkele honderden die ik heb 'misgelopen'.

Ik kan het op zich nog wel een tijdje meeliften zolang ik maar continu blijf kijken of het niet te diep gaat :) Ik was meer een beetje gespannen tijdens de kerst dat dat zou gebeuren en daarom had ik het verkocht.
Laat je niet misleiden door mijn badges overigens, die heb ik verdiend met het posten van memes en ik heb er verder ook totaal geen verstand van en doe maar wat.

Maar instappen voor de snelle winst is hetgene wat veel mensen verlies opleverde in de run van 2017.

Het is nu leuk als je er in zit maar de run is al even bezig en de kans op een rode kaars is in mijn optiek altijd aanwezig.

De vraag is niet of hij komt, maar wanneer...

Het zijn altijd lastige keuzes die je uiteindelijk zelf zult moeten afwegen. Zelfs mensen die er wel heel veel verstand van hebben zitten er soms naast, Bitcoin gaat in tegen vele verwachtigen en wanneer dit stopt kan niemand voorspellen, zelfs de oudgedienden en mensen met TA kennis niet.

• Victor Belli
Het Fantoom schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:07:
[...]

Dan doe je het toch juist om geld mee te verdienen?
Ja en nee :)

Gaat om de intentie. Is je intentie dat je Bitcoin koopt, om over een maand iets te kunnen kopen wat je nu niet kan kopen, dan ben je mijns inziens niet goed bezig. Bitcoin kan over een maand 20% in waarde gedaald zijn. En mocht je het nu wel kunnen kopen en je wil het hebben: waarom zou je het dan in Bitcoin stoppen? Je loopt dan het risico dat je het over een maand niet meer kan kopen.

Maar heb je geld op de bank staan waar je toch niets mee doet en ook niet echt nodig hebt als buffer, dan kun je dat wel omzetten in Bitcoin. Met het risico dat je vermogen verliest, maar ook een kans op vermogensgroei. En aangezien je het geld toch niet echt nodig hebt, maakt het niet zoveel uit dat je (een deel van) je inleg verliest.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Ik wil jullie even voorstellen aan het macro perspectief.

(bereid je hier voor op een Duitse ADHD-er die je in een paar minuten laat zien wat je nodig hebt)

en klik dan hier

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:14:
[...]
Laat je niet misleiden door mijn badges overigens, die heb ik verdiend met het posten van memes en ik heb er verder ook totaal geen verstand van en doe maar wat.

Maar instappen voor de snelle winst is hetgene wat veel mensen verlies opleverde in de run van 2017.

Het is nu leuk als je er in zit maar de run is al even bezig en de kans op een rode kaars is in mijn optiek altijd aanwezig.

De vraag is niet of hij komt, maar wanneer...

Het zijn altijd lastige keuzes die je uiteindelijk zelf zult moeten afwegen. Zelfs mensen die er wel heel veel verstand van hebben zitten er soms naast, Bitcoin gaat tegen vele verwachtigen en wanneer dit stopt kan niemand voorspellen, zelfs de oudgedienden en mensen met TA kennis niet.
Ja je hebt gelijk. Daarom speel ik vaak op veilig. Ik was bang dat ik op zou staan en de mogelijke winst weer weg zou zijn (immers was het een luttele maand geleden nog niet eens de helft waard), daarom had ik het verkocht.

Om even in contrast te zetten: Ik had destijds veel meer bitcoin. Die had ik verkocht toen hij op 3500 euro stond omdat ik toen (internationaal) ging verhuizen en het geld van pas kwam voor inrichting. Ik had het laatste beetje laten staan van 'baadt het niet dan schaadt het niet'. Nog geen 2 maanden later was de piek van 15000$ (eind 2017) en toen heb ik juist weer te lang gewacht :') Toen baalde ik echt natuurlijk. Zoveel inzicht heb ik dus :P Toen heb ik mezelf dus voorgesteld rustig af te wachten maar sindsdien is hij nooit meer zo gepiekt, tot nu.

Ik heb wel begrepen uit een artikel op Wired een tijdje geleden dat het in Amerika gunstig is om zo weinig mogelijk geld op de bank te hebben op 1 januari en daarom veel gekocht wordt rond de kerst. Daarom verwachtte ik ook een val opeens als iedereen binnen had wat ze moesten hebben.

Niettemin is het echt bizar hoe bitcoin schommelt af en toe, en andere tijden redelijk stabiel is (immers 3 jaar zo rond de 10k met wat kleinere fluctuaties hier en daar).

Maar ik zit er normaal totaal niet in dus ik waardeer het erg :) Bitcoin is heel lang niet op mijn 'radar' geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 27-12-2020 11:25 ]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:09
Precies! _/-\o_

Als we het toch over exit strategieen hebben :P

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn exit strategie is dan ook niet op een specifieke waarde gebaseerd. Er zijn 3 mogelijkheden:
  • als we onder S2fx uit knallen en het model definitief invalid wordt. Of als er serieuze gouvernement bans komen.
  • als de koers net zo begint te rally'en als in 2017; een duidelijke economische bubbel
  • als de opbrengst voldoende is om er echt iets life changing van te doen
Dood of de gladiolen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Richh schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:24:
[...]

Precies! _/-\o_

Hahahaha, die heb je dus niet? :D

• GekkePrutser
  • Niet online
[...]
Mijn exit strategie is dan ook niet op een specifieke waarde gebaseerd. Er zijn 3 mogelijkheden:
  • als de koers net zo begint te rally'en als in 2017; een duidelijke economische bubbel
Maar dit is er nu toch aan de hand, lijkt me? Voor mij voelt het hetzelfde aan als in 2017, maar misschien mis ik teveel achtergrond.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

GekkePrutser schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:28:
[...]

Maar dit is er nu toch aan de hand, lijkt me? Voor mij voelt het hetzelfde aan als in 2017, maar misschien mis ik teveel achtergrond.
Zie het filmpje dat ik hierboven heb gepost. Dat legt de lange termijn cycle uit waar we in zitten. Dit is nog maar het begin van een bull-run.

• PHPResource
  • Laatst online: 24-12 14:29
[...]

Precies! _/-\o_

***members only***

• als we onder S2fx uit knallen en het model definitief invalid wordt. Of als er serieuze gouvernement bans komen.
  • als de opbrengst voldoende is om er echt iets life changing van te doen
Dood of de gladiolen.
Punt 2 vind ik persoonlijk een lastige. Want de rally van nu vind ik wél overeenkomstig met 2017 behoudens het gebrek aan publieke Henk en Ingrid Fomo.. Ergo deze parabolische groei gaat ergens stokken en wat dan?

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:44
Victor Belli schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:16:
[...]

Ja en nee :)

Gaat om de intentie. Is je intentie dat je Bitcoin koopt, om over een maand iets te kunnen kopen wat je nu niet kan kopen, dan ben je mijns inziens niet goed bezig. Bitcoin kan over een maand 20% in waarde gedaald zijn. En mocht je het nu wel kunnen kopen en je wil het hebben: waarom zou je het dan in Bitcoin stoppen? Je loopt dan het risico dat je het over een maand niet meer kan kopen.

Maar heb je geld op de bank staan waar je toch niets mee doet en ook niet echt nodig hebt als buffer, dan kun je dat wel omzetten in Bitcoin. Met het risico dat je vermogen verliest, maar ook een kans op vermogensgroei. En aangezien je het geld toch niet echt nodig hebt, maakt het niet zoveel uit dat je (een deel van) je inleg verliest.
Dan gebruik je het dus als een vorm van zeer risicovolle belegging.
Zou ik niet met heel m'n spaargeld doen persoonlijk. Zelf heb ik amper 2% van m'n geld in bitcoin zitten.
Al is dat misschien wel weer aan de lage kant, achteraf gezien....
Misschien wat bijkopen bij een flinke dip.

• Richh
GekkePrutser schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:28:
[...]

Weekly zitten we amper op +20%.
In 2017 was de wereld veel gestoorder; iedereen praatte erover. De top was 40% in 1 dag?
Deze groei gaat veel te 'stabiel' om de blow-off top te zijn.

Ik verwacht op de weg omhoog nog veel drops van 40% omlaag. Ik geloof ook best dat we de komende dagen een paar duizend dollar onderuit gaan. En dat je met nu uitstappen, lager terug inkopen, heeeeel fors kan verdienen.

Ikzelf kan echter niet zo goed traden en timen (rond 23k was ik er waarschijnlijk al uit gegaan), Bitcoin zet altijd zo'n onverwacht wickje waar je je strategie mee verneukt :P ik verkoop dus gewoon niet.

Maargoed, ik kan het heel goed verkeerd hebben. Zoals ik hierboven al stelde: ik neem bewust veel risico met mijn bitcoin pot omdat ik er ook lang niet zoveel van heb als sommige anderen hier :P net afhankelijk van je eigen strategie.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
De MA-lijnen raken elkaar bijna op de 3 minute, vaak een reden voor beweging. Ik heb een deel voor de zekerheid even verkocht. Koop wel weer in als de koers stijgt, of een stuk lager ligt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tc8pmPNS69lKobYoUh9bSNQfPwk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tEPE4lGw4pIcjDCmdS3mb1Sw.png?f=fotoalbum_large

• Victor Belli
Het Fantoom schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:32:
[...]

Dan gebruik je het dus als een vorm van zeer risicovolle belegging.
Zou ik niet met heel m'n spaargeld doen persoonlijk. Zelf heb ik amper 2% van m'n geld in bitcoin zitten.
Al is dat misschien wel weer aan de lage kant, achteraf gezien....
Misschien wat bijkopen bij een flinke dip.
Ja klopt. Ik zou het ook nooit met 100% van m'n spaargeld doen, maar met een klein deel.

En wat ik normaal gesproken maandelijks spaarde, daarvoor kocht ik de afgelopen maanden Bitcoin.

Maar voor iedereen zal de afweging anders zijn.

• Richh
PHPResource schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:30:
[...]

Punt 2 vind ik persoonlijk een lastige. Want de rally van nu vind ik wél overeenkomstig met 2017 behoudens het gebrek aan publieke Henk en Ingrid Fomo.. Ergo deze parabolische groei gaat ergens stokken en wat dan?
Henk en Ingrid FOMO is precies datgene wat de top mede definieert imho :P

Al zijn de kerstdagen wellicht wel tricky, dat kan best wat Henk en Ingrids aantrekken :P

[ Voor 10% gewijzigd door Richh op 27-12-2020 11:42 ]

• DW23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-11 12:43

Nou valt me op dat veel van jullie nog niet echt een duidelijke strategie hebben om uit te cashen dus daar wil ik wat aan bijdragen. Dit is natuurlijk pas van pas als de bedragen groot genoeg zijn, tot die tijd kan je gewoon lekker hodlen.

Hier zijn twee manieren die heel erg makkelijk zijn om te volgen en naar mijn idee ook het risico verlagen en zorgen dat je naderhand geen spijt hebt.

Optie A: Balanceer de waarde van je crypto tegenover je totale vermogen.
Voorbeeld: je wilt maximaal 50% van je vermogen in crypto hebben dus elke keer als de waarde boven 50% komt verkoop je een beetje tot het weer terug op 50% is.

Optie B: Verkoop elke X% een paar Y% van je totale crypto stack.
Voorbeeld: Elke keer dat de prijs 5% omhoog gaat verkoop je 2% van je stack. Als Y lager is dan de helft van X blijft de waarde van je stack groeien terwijl je toch wat fiat eruit kan halen.

Bij beide opties kun je van tevoren al berekenen op welke prijzen je een deel moet verkopen en dan kan je ook alvast een paar sell orders op de exchange zetten als de prijs in de buurt komt zodat je daar geen zorgen meer over hoeft te maken.

Ik doe zelf trouwens een mix, elke 1% rise verkoop ik 0,25% van mijn stack en dan af en toe verkoop ik nog wat extra zodra het niet een te groot percentage van mijn totale portfolio is.
Ik heb een jaar geleden een methode voor mezelf beschreven die lijkt op optie B, maar veel rudimentairder: op vaste prijzen verkoop ik een klein percentage btc (op 49k, 99k, 149k, etc.). Maar deze methodiek had ik vooral verzonnen met het idee dat we een cyclus met enorme piek krijgen, en vervolgens weer een paar jaar bear market. Het laatste bedrag wat ik heb omgezet naar euro houd ik vast, en zet dat in nieuwe bear market om naar btc.

Nu hoor ik ook andere theorieën dat we een grote bear market zoals afgelopen cycli niet meer gaan zien, mede vanwege grote investeerders die hun bitcoin niet gaan panic sellen bij een bear market, maar gewoon lekker vasthouden voor jaren en jaren. Ergens voel ik er wel wat voor om 5-10 jaar sober te leven, helemaal niets te verkopen en gewoon lekker kijken hoe de wereld zich ontwikkelt. Het blijven toch wel horrorverhalen van die mensen die in 2013 verkocht hebben en nu enorme winsten mislopen.

• green-tea
Ik heb in 2017 90% uitgecasht omdat mn pf x4 was voldoende om een leuke 911 uit 2017 te kopen, geen moment spijt van gehad toen.

In de tussentijd wel weer iets gespaard maar te verwaarlozen tov toen, dus lekker HODL en beetje traden tot het weer aanzienlijke waarde heeft.

Maandelijks inleggen met een bedrag wat je niet nodig hebt lijkt mij het eenvoudigst, als het wel paar 100k waard wordt mooi en anders jammer.

[ Voor 21% gewijzigd door green-tea op 27-12-2020 11:57 ]

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-12 08:20
https://medium.com/huddlo...in-recession-d04eb7cf3dd3

Op basis van bovenstaand artikel heb ik een Excelsheet gemaakt om zelf in te vullen.

Voor de geïnteresseerden: https://docs.google.com/s...RKmh3OTE/edit?usp=sharing

Ik heb fictieve gegevens ingevuld om te kijken wat het doet en welke combinatie van doelen aantrekkelijk is.

Mochten jullie nog tips hebben, dan hoor ik het graag.

[ Voor 12% gewijzigd door Rien43 op 27-12-2020 12:03 ]

• Pelox
Daar gaat we weer!

Zero.

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06:53
28k incominggg!!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
28k!

[ Voor 98% gewijzigd door sampoo op 27-12-2020 17:55 ]

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-12 16:49
Taro schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:36:
De MA-lijnen raken elkaar bijna op de 3 minute, vaak een reden voor beweging. Ik heb een deel voor de zekerheid even verkocht. Koop wel weer in als de koers stijgt, of een stuk lager ligt.
[Afbeelding]
Tijd om weer aan boord te springen! :)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
*O* *O* *O* *O* *O*

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12 23:51
Waaaarom gaat eth nou totaal niet mee. Ik zit er al sinds 21200 dollar in.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

28K

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
twit schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:05:
[...]

Tijd om weer aan boord te springen! :)
Nee, ik wacht nog even en net op 28.100 de rest ook verkocht, nooit te vroeg juichen. Zoals ik laatst schetste zie je vaak eerst een positief hupje als ze elkaar raken, om daarna hard te dalen.

Groene candles chasen en fomo'en doe ik niet meer. De buy orders staan weer onder de verkoopprijs, hopelijk worden ze gehit.

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 27-12-2020 12:27 ]

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-12 11:05
Animal schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:06:
Waaaarom gaat eth nou totaal niet mee. Ik zit er al sinds 21200 dollar in.
Ik zit ook op eth catch up te wachten

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5FFqVw5na_Cu7lU2hyF1QHfbRo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O46Ox6fakmOBC7YN7bEL6slo.jpg?f=user_large

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

JAAPIO _O_

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-12 14:46

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Rien43 schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:02:
https://medium.com/huddlo...in-recession-d04eb7cf3dd3

Op basis van bovenstaand artikel heb ik een Excelsheet gemaakt om zelf in te vullen.

Voor de geïnteresseerden: https://docs.google.com/s...RKmh3OTE/edit?usp=sharing

Ik heb fictieve gegevens ingevuld om te kijken wat het doet en welke combinatie van doelen aantrekkelijk is.

Mochten jullie nog tips hebben, dan hoor ik het graag.
Hier ook sinds 2 weken een soortgelijk sheet voor mijn BTC, ETH en Neo. Met als doel wat meer rust and structuur te krijgen dmv een vastgesteld plan.

Al moet ik zeggen dat het verleidelijk is nu een pluk te verkopen en straks later op een lagere koers weer terug te kopen. Maar de emotie zegt dat er "uiteraard" een correctie komt, het verstand weet het echt allemaal niet meer. Dus doe ik denk ik niets, behalve op 31-12 voor de eerste keer de balans opmaken en zien of ik bij moet kopen of winst mag pakken. ;)

Godfather Bodybuilding topic reeks

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:02

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Fuck it. Ik hoef geen Lambo meer. Zo'n golddigger lijkt me wel wat :+

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
sh4d0wman schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:10:
[...]

Fuck it. Ik hoef geen Lambo meer. Zo'n btcdigger lijkt me wel wat :+
kleine fix in je tekst. gold is niks,.. btc all the way

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:49

Bever!

3

30k vandaag

• kevinoku
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07-06-2021
Ondertussen zie ik een aantal lowcaps +10% tot +35% doen.

zou dit een begin zijn van een rondje alts ? Lowcaps->midcaps->highcaps

• Jeaust
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:52
When moon?
Pagina: 1 ... 42 ... 193 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!