[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 193 Laatste
Acties:
  • 534.013 views

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Mooooody schreef op zondag 27 december 2020 @ 01:01:
[...]

Jawel, maar dan moet de markt exponentioneel gaan als je een leuk aandeel wilt overhouden.
Dit soort grapjes zijn leuk, maar werken vrijwel nooit positief uit.

1 BTC is nu _/-\o_ , terwijl het slechts 3 jaar geleden een beetje pauper-teratorium :w was. Superleuk, maar een van velen.

Lekker vasthouden aan je BTC en hier en daar alts traden. Anders gewoon Tesla, Apple of Amazon kopen, want die gainen sowieso door inflatie,
Ik denk dat het een fijne manier is om bij een stijgende koers op een veilige manier te cashen. Draai al even mee en je kan de top nooit raden.

Strontcoins en aandelen aan mij niet besteed (paar jaar geleden overal uitgestapt)

[ Voor 5% gewijzigd door bikabob op 27-12-2020 01:04 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben zeer benieuwd wat de top van deze run gaat worden.

Als ik hier naar kijk dan is nu verkopen alles behalve vreemd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ep04BzgmSezhE_0a_rfxeqv35e0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gdCa3J6SFkXtR6rL6HB4uOQg.jpg?f=user_large

Aan de andere kant weet ik dat het nog veel verder kan. Moet wel zeggen dat we tot nu toe mooi aan het stijgen zijn. Prima volume en geen extreme runs, maar iedere keer een stapje met consolidatie. Zolang dat zo blijft zie het nog wel veel verder gaan, maar aan de andere kant heb ik twijfels over iets als 100k. Zodra we meerdere dagen 10 tot 20% gaan doen en dus volledig parabolisch gaan zonder consolidatie verwacht ik toch een flinke val en dan is het zien of er een nieuwe high gemaakt kan worden.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:48

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Mooooody schreef op zondag 27 december 2020 @ 01:01:
[...]

Jawel, maar dan moet de markt exponentioneel gaan als je een leuk aandeel wilt overhouden.
Maar het gaat niet zo hard, he. Als je vanaf 30k elke 5k 5% wegdoet, dan heb je na $100k nog altijd 46% van je oorspronkelijke hoeveelheid over. Ondertussen heb je al wel flink wat gecashed mocht de bear market voor de 100k al beginnen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• bikabob
PilatuS schreef op zondag 27 december 2020 @ 01:04:
Ik been zeer benieuwd wat de top van deze run gaat worden.

Als ik hier naar kijk dan is nu verkopen alles behalve vreemd:

[Afbeelding]

Aan de andere kant weet ik dat het nog veel verder kan. Moet wel zeggen dat we tot nu toe mooi aan het stijgen zijn. Prima volume en geen extreme runs, maar iedere keer een stapje met consolidatie. Zolang dat zo blijft zie het nog wel veel verder gaan, maar aan de andere kant heb ik twijfels over iets als 100k. Zodra we meerder dagen 10 tot 20% gaan doen en dus volledig parabolisch gaan zonder consolidatie verwacht ik toch een flinke val en dan is het zien of er een nieuwe high gemaakt kan worden.
Een goede om aan te houden is de mayer multiple (200 day moving average), hier kan je die historisch mooi zien.

https://mayermultiple.info

We zitten nu op de 2 en in 2017 zaten we op de 3.5.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Misschien kunnen we eens ophouden dit met 2017 te vergelijken, en meer kijken naar hoe het ging eind 2016? :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12 14:03

Mooody

elmoody

bikabob schreef op zondag 27 december 2020 @ 00:57:
[...]

5% van wat ik overhoud, niet 5% van originele bedrag (dus nu 5% van 95%)
Snap ik, maar wat doe je dan met je 5% fiat? Spullen kopen?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• bikabob
Mooooody schreef op zondag 27 december 2020 @ 01:08:
[...]

Snap ik, maar wat doe je dan met je 5% fiat? Spullen kopen?
Blijf even in cash, heb niet zon grote cashreserve en is toch wel fijn om achter de hand te hebben met een potentiele recessie. Heb ook nog een goudpositie.

• PilatuS
  • Niet online
bikabob schreef op zondag 27 december 2020 @ 01:05:
[...]

Een goede om aan te houden is de mayer multiple (200 day moving average), hier kan je die historisch mooi zien.

https://mayermultiple.info

We zitten nu op de 2 en in 2017 zaten we op de 3.5.
Ik vind het MA ribbon ook een mooie manier om bullmarket naar bearmarket en andersom te zien gaan. Zo is bijvoorbeeld de weekly 21MA een goede. Een basis MA strategie werkt ook zeer goed met historische data.

• Mooody

Mooody

elmoody

.oisyn schreef op zondag 27 december 2020 @ 01:05:
[...]

Maar het gaat niet zo hard, he. Als je vanaf 30k elke 5k 5% wegdoet, dan heb je na $100k nog altijd 46% van je oorspronkelijke hoeveelheid over. Ondertussen heb je al wel flink wat gecashed mocht de bear market voor de 100k al beginnen.
True, maar dan ben je steeds meer sats kwijt, terwijl dat juist hetgeen is waar je in heb geloofd en daardoor deze virtuele gains hebt gemaakt.

De truuk is op het juiste moment een deel uit te cashen, dat is zeker waar.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• PilatuS
  • Niet online
Mooooody schreef op zondag 27 december 2020 @ 01:12:
[...]
De truuk is op het juiste moment een deel uit te cashen, dat is zeker waar.
Bij de vorige bullrun heb ik de 20k gezien en niet verkocht. Toen een hele dikke bounce met ook extreme bewegingen omlaag en daar ergens alles verkocht op ik dacht ik van 14k tot 16k.

Ik denk dat de top afwachten en pas op een bounce na wat rood verkopen helemaal geen slechte plek is. Je pakt dan niet de top, maar wel het meeste en verkoopt niet te vroeg. Ik had er toen helemaal geen spijt van.

• Mooody

Mooody

elmoody

PilatuS schreef op zondag 27 december 2020 @ 01:17:
[...]

Bij de vorige bullrun heb ik de 20k gezien en niet verkocht. Toen een hele dikke bounce met ook extreme bewegingen omlaag en daar ergens alles verkocht op ik dacht ik van 14k tot 16k.

Ik denk dat de top afwachten en pas op een bounce na wat rood verkopen helemaal geen slechte plek is. Je pakt dan niet de top, maar wel het meeste en verkoopt niet te vroeg. Ik had er toen helemaal geen spijt van.
Dat is de truuk imo. Lekker afwachten tot de 50k in dit geval. Verkopen op 46.300 in de down cat shizzle bounce.
Laten we dit nou doen met z'n allen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 27-12-2020 01:23 ]

• PilatuS
  • Niet online
Mooooody schreef op zondag 27 december 2020 @ 01:21:
[...]

Dat is de truuk imo. Lekker afwachten tot de 50k in dit geval. Verkopen op 46.300 in de cat bounce.
Laten we dit nou doen met z'n allen :)
Of 30k, 40k, 60k, misschien zelfs 120k. Voor mij is het toch wat de chart laat zien. Te extreme runs omhoog waarbij iedereen euforisch wordt gevolgt door dikke rejection candles op de weekly met exterme bounces is altijd nog een teken geweest dat de top er is. Maar dat kan net zo goed op 30k zijn als 130k.

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:35
Je kunt intussen al 3 jaar of zo geen account aanmaken op BL3P zonder invite. Waarom is dat eigenlijk nog steeds zo?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@The Redman Ik dacht dat dat intussen alweer mogelijk was?

• The Redman
.oisyn schreef op zondag 27 december 2020 @ 01:32:
@The Redman Ik dacht dat dat intussen alweer mogelijk was?
Zou kunnen, maar er staat nog steeds op de aanmeldpagina heel groot
Momenteel is een invite-code vereist om uw aanmelding bij BL3P te voltooien. U kunt zich zonder invite code vast aanmelden voor het ontvangen van eventuele toekomstige updates.
Gelukkig heb ik een account maar het volume zou wel eens wat hoger mogen zijn.

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-12 20:55
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 22:12:
Ik mis de lekkere wijve Sjonnies.

Dusja visite er maar uit getrapt om het zelf af te maken...

[Afbeelding]

Potdomme jongens wat een pump!
Zo, schoonouders de deur uit. Die zuipen zowaar harder dan ik pffff. Potdikke ik kan het bijlezen hiero amper aan bijhouden, maar doe het wel. (Beetje de zinloze discussies eruit filteren af en toe...)
Tussendoor moet toch ik ffkes reageren voor ik het weer vergeet:
1. @Tominatie weer in de gelederen, leuk!;
2. Kanonie wat gaat BTC lekker! (Ben al ff plukjes aan't verkopen sinds good ol' ATH, maar je ziet 't weer... veul te vroeg natuurlijk... 'Winst is winst' zeg ik dan maar tegen mezelf, maar ik vind mezelf soms toch 'n stomme eikel.);
3. Godsalderjoden wat is dat een mooi exemplaar @Verwijderd, wie is dat? Die laat Adriana Lima het nakijken...;
*Nu weer verder lezen.
*Verrek moet toch ook nog ff interview Madelon + Plan B ff kieken... Wordt latertje. Gelukkig meerdere liters wijn ingeslagen voor de kerst.

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
The Redman schreef op zondag 27 december 2020 @ 01:31:
Je kunt intussen al 3 jaar of zo geen account aanmaken op BL3P zonder invite. Waarom is dat eigenlijk nog steeds zo?
misschien heb je hier iets aan Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen [2.0]

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12 23:51
Taro schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:09:
[...]

Je kan toch op ieder moment ETH vs BTC wisselen? Wat houdt je tegen?
Dan stijgt eth ineens. Let maar op. Elke handeling is desastreus hier.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Die heb ik geunstickied omdat ik dacht dat registraties weer open waren.

Misschien weer eens een nieuwe ronde organiseren :).

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12 23:51
Nieuwe ATH. Iedereen slaapt.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:27

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Echt niet. Ik zit aan de koffie in de zon met een tshirt aan (op mijn tropisch eiland, oh nee whale). Als we de 30k kietelen maak ik een fles champagne open. *O*

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Prachtig 8)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EqNRvUKVoAETMnW?format=jpg&name=large

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 27-12-2020 02:48 ]

• Martine
  • Niet online
Echt niet. Hier een avondmensch 2.0 aanwezig. Die pas om 20.00 uur gaat warm eten. Warm eten doe ik trouwens ook ‘s morgens en ‘s middags.

Dan om middernacht nog even de oven aan, broodjes bakken. Eitje erop en een soepje erbij. Nom nom nom. Nog een paar uurtjes te gaan.

Buiten is het lekker rustig. Wijntje of biertje erbij. Beetje programmeren. Heerlijk!!

Zooo nu een nieuwe ATH, het is bijna 3.00 uur. Het is leuk geweest, nog even douchen en dan slapen.

Tot morgen, tot een nieuwe ath :)

[ Voor 22% gewijzigd door Martine op 27-12-2020 03:02 ]

• SJAAKSJAAK
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-12 20:54
wakker hier
ook door de 22000 euro heen.

doei

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-12 20:55
Nee hoor, nog lekker aan de wijn hiero, 't is tenslotte vakantie...
Ben nu bij met teruglezen :-)
Zat met een aardige positie short op basis van dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mp_3m6JvgzrZoD8NV8nooyJZ3Gg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jMupMR4RKstEeAYRi1PQtc61.jpg?f=user_large
Compleet uitgestopt (lang leve stoplosses). Kostte me een paar centen, maar ja, omhoog is altijd prima.
Potdikke inmiddels 27k geraakt (op Bybit iig).
Dit jaar een nieuwe ATH vond ik al rete-optimistisch een paar maanden terug, maar dit is boven al mijn verwachtingen.
BTC gewoon 2x zo hoog als 'n maandje of 2 terug.
Holy Moly.
Machtig mooi dit.

.

• DimiDee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-07 05:17
Hier onlangs de beslissing genomen om mijn BTC op een wallet te zetten (ledger nano s). Heb nu bij wijze van test €5 van coinbase naar de wallet overgeheveld. Dat lijkt gelukt te zijn, maar op de ledger nano s zie ik nu $5,64 staan.

Normaal gesproken is het $6,14 - wordt er dan zoveel afgehouden voor de wisselkoers en kan ik dit vermijden? Wil nu immers een veel groter bedrag gaan overzetten en heb weinig zin om al een hoop te laten verdampen aan wisselkoerskosten.

• Martine
  • Niet online
Waarschijnlijk is dit verdampt doordat je “fee” moet betalen voor het verzenden van je coins. Dat is standaard want verzenden is niet gratis, niet vanaf je ledger, niet vanaf een exchange zoals coinbase in dit geval.

Vaak kan je ook aangeven hoe snel je wil verzenden (vanaf de ledger nano s volgens mij), sneller kost meer.

[ Voor 29% gewijzigd door Martine op 27-12-2020 03:37 ]

• DimiDee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-07 05:17
Martine schreef op zondag 27 december 2020 @ 03:23:
Waarschijnlijk is dit verdampt doordat je “fee” moet betalen voor het verzenden van je coins.

Vaak kan je ook aangeven hoe snel je wil verzenden (vanaf de ledger nano s), dit is dan ook duurder.
Via mail zie ik nu: "Om deze transactie mogelijk te maken heeft u 0,00003883 BTC (€ 0,85 EUR) aan netwerkkosten betaald". Ik veronderstel dat dat een soort van minimum is voor transacties op Coinbase?

PS: hoeveel keer moet een transactie bevestigd worden vooraleer je er 100% zeker van kan zijn dat deze gelukt is?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
DimiDee schreef op zondag 27 december 2020 @ 03:43:
[...]

Via mail zie ik nu: "Om deze transactie mogelijk te maken heeft u 0,00003883 BTC (€ 0,85 EUR) aan netwerkkosten betaald". Ik veronderstel dat dat een soort van minimum is voor transacties op Coinbase?
Valt nog mee. Gisteren had ik een transactie van mezelf, 3 sat/vbyte, in totaal €0,18, zat er het eerstvolgende block in. Ik deed ook een transactie van Bitfinex, die rekende 0,0003 BTC, dat was €6 destijds. De transactie zelf had 147 sat/vbyte. Ronduit absurd 8)7
PS: hoeveel keer moet een transactie bevestigd worden vooraleer je er 100% zeker van kan zijn dat deze gelukt is?
Oneindig veel keer. Maar het is natuurlijk niet een kwestie van "gelukt" zijn, een transactie mislukt niet. Hij kan evt niet opgenomen worden door te lage fees, maar als ie er eenmaal in staat is het erg onwaarschijnlijk dat hij niet wordt meegenomen bij een reorg. Een typische exchange vereist 6 confirmations.

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-12 10:44
Pff mooi nachtje zeg. Gaan we de 27kazen nog doen vandaag?

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
keepitfrosty schreef op zondag 27 december 2020 @ 06:33:
Pff mooi nachtje zeg. Gaan we de 27kazen nog doen vandaag?
Het kan binnen het uur al lukken.

Of binnen 5 minuten. :P

[ Voor 7% gewijzigd door sampoo op 27-12-2020 07:03 ]

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
op naar de 28, @Verwijderd waar blijven die babes van je ?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

sampoo schreef op zondag 27 december 2020 @ 06:59:
[...]

Minuut, uur, wat market het uit.

Verwijderd

Goeiemorgen zeg...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrSmbuN-VzTTt3UdA3T7sS4EE44=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4leEA1CSPmqfBiofEv6zltzy.jpg?f=fotoalbum_large

• Slux
  • Niet online
We zitten nu wel op een punt dat er vast wel een paar winst nemingen komen.
ik blijf er even uit de komende uren.

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Normaal ben ik wel van het blijven liggen, maar nu even niet.

Ben uiteindelijk gisteren toch weer helemaal ingestapt, dus fuck die winstneming. 28k and beyond here we come!

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Slux
  • Niet online
Taro schreef op zondag 27 december 2020 @ 07:21:

Ben uiteindelijk gisteren toch weer helemaal ingestapt, dus fuck die winstneming. 28k and beyond here we come!
Zou je denken? ik ken weinig parabolische runs die het zo lang volhouden

Verwijderd

Slux schreef op zondag 27 december 2020 @ 07:23:
[...]

Zou je denken? ik ken weinig parabolische runs die het zo lang volhouden
Mijn gevoel zegt ook dat dit niet niet lang goed kan blijven gaan...

Maar Bitcoin denkt daar anders over blijkbaar.

It's The Run Of The Golden Bull.

• Slux
  • Niet online
Alvast een recapje van 2020 ;(

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:39

WhySoSerious

Be the change.

27,5K op 27 december _o_

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Met dit tempo tikken we vandaag 28k, 29k en 30k nog aan.

Verwijderd

Indrukwekkende video, best wel confronterend...

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2020 @ 07:40:
[...]

Indrukwekkende video, best wel confronterend...
Ja eigenlijk wel logisch waarom mensen in crypto stappen, de wereld is best wel verrot op het moment.

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-12 20:25
Slux schreef op zondag 27 december 2020 @ 07:51:
[...]

Ja eigenlijk wel logisch waarom mensen in crypto stappen, de wereld is best wel verrot op het moment.
Het is nooit anders geweest natuurlijk, je kan ieder jaar een samenvatting van ellende maken. Volgend jaar zal net zo zijn, misschien alleen niet zo zichtbaar voor ons op lokaal niveau.

Zero.

• Slux
  • Niet online
Pelox schreef op zondag 27 december 2020 @ 07:56:
[...]

Het is nooit anders geweest natuurlijk, je kan ieder jaar een samenvatting van ellende maken. Volgend jaar zal net zo zijn, misschien alleen niet zo zichtbaar voor ons op lokaal niveau.
Ja eens maar dit was toch wel een extra rot jaar imo, jij hebt het toch ook redelijk dicht bij meegemaakt in de zorg ?

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-12 13:52
Oh dit is lekker wakker worden. :)

• Pelox
Slux schreef op zondag 27 december 2020 @ 08:06:
[...]

Ja eens maar dit was toch wel een extra rot jaar imo, jij hebt het toch ook redelijk dicht bij meegemaakt in de zorg ?
Ja dat klopt, maar ik heb in mijn leven wel meer meegemaakt waardoor ik niet echt direct onder de indruk ben. Ook niet goed dat weet ik.

Zero.

• -Splash-
Taro schreef op zondag 27 december 2020 @ 07:21:

Gisteren toen jij uitstapte ook even uitgestapt (ik leer nog), daar na inderdaad wel weer ingestapt omdat ik wilde slapen en FOMO. Pakte niet verkeerd uit. :P

• Slux
  • Niet online
Pelox schreef op zondag 27 december 2020 @ 08:08:
[...]

Ja dat klopt, maar ik heb in mijn leven wel meer meegemaakt waardoor ik niet echt direct onder de indruk ben. Ook niet goed dat weet ik.
Zo lang we positief blijven komt het vast allemaal weer goed, op naar een mooi 2021 ;)

• Pelox
Slux schreef op zondag 27 december 2020 @ 08:15:
[...]

Zo lang we positief blijven komt het vast allemaal weer goed, op naar een mooi 2021 ;)
Precies. Uiteindelijk komt alles goed. Helemaal als eth wakker wordt.

Zero.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@-Splash- Doe vooral je eigen ding he :) Ik weet dat ik het over mijzelf afroep door trades te posten, maar ik wil het verlies van anderen niet op mijn geweten hebben, ik zit er ook regelmatig naast. Die 2e order van gisteren is bijv. niet gehit, dus met dat bedrag ben ik alsnog weer wat hoger ingestapt. Mijn vrouw zei gisteren al dat ik ermee moest stoppen om ze te posten. Maar ze zat live mee te kijken met die rode candle en vond het wel mooi om te zien en begrijpt het nu ook wat meer.

Wat dat betreft komt deze run op een prima moment met nog 7 dagen vakantie voor de boeg. Als het moet blijf ik 's nachts wel op. Stop losses ben ik geen fan van, paar k eraf, stop loss wordt geraakt, stijgt weer een paar k. Nee, dan liever blijven zitten en uitstapmomenten bepalen.

Vandaag maar weer met de vinger boven de market sell knop hoveren. Van nature wil ik na iedere pump uitstappen, maar ik heb bewust een heel rond aantal BTC op de exchange staan zodat ik direct last van mijn OCD krijg als ik 1 verkeerde trade maak, de enige manier voor mij om er af te blijven ;)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• mjoaris
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-12 20:45
Ik leer juist een boel van jouw TA's @Taro en ik weet zeker dat er met mij meer zijn die er zo over denken. Ik waardeer het zeer dat je die van tijd tot tijd post dus ik hoop dat je daar mee door gaat. Als men klakkeloos handelingen van jou of van een ander gaat opvolgen verdien je het in mijn ogen ook om bij een verkeerde uitkomst verlies te pakken.

• wdbtje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:18
Ik zie een patroon, verkopen doe ik pas 31 december :+

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 17:17

MicroWhale

The problem is choice

Pffff ik had verwacht deze morgen wakker te worden met koers van ~23k.... wat een tegenvaller zeg! :-D

Nu begint ETH zelfs een shitcoin te lijken. BTC beledigd de rest zo hard nu.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Pelox
MrWilliams schreef op zondag 27 december 2020 @ 08:36:
Pffff ik had verwacht deze morgen wakker te worden met koers van ~23k.... wat een tegenvaller zeg! :-D

Nu begint ETH zelfs een shitcoin te lijken. BTC beledigd de rest zo hard nu.
Januari schijnt de maand voor eth te zijn.. dus ik kijk het nog even aan..

Zero.

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 19:55
Waar houdt het op.. Had op een dip gehoopt maar helaas. Begin me toch echt wel af te vragen wat er gebeurt als er daadwerkelijk winsten worden genomen.

What goes up must go down, ik verwacht als het gebeurt het een flash crash wordt. Of zullen ze het geleidelijk doen. :?

[ Voor 15% gewijzigd door green-tea op 27-12-2020 08:44 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23-12 22:44
Ben benieuwd of deze maanvlucht gedaan wordt met een raket van Nasa of 1 van SpaceX.
Dit kan niet goed blijven gaan zonder dikke correctie.

• jvp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-12 22:57

jvp

Heb met mezelf al een paar de afspraak gemaakt een deel te verkopen bij waarde x maar inmiddels is waarde x al 10x aangepast aan de groei en het koersverloop. Nu heb ik met mezelf de afspraak te verkopen als mijn pf waarde y bereikt... ben benieuwd of dat überhaupt gaat lukken of dat ik achteraf de spreekwoordelijke koe in kont kijk. Dat gaan dan vast de bekende “had ik maar” momenten worden! Weak hands staying strong... :9

• The Redman
Groot deel van portfolio verkocht. Dan zal de moon nu wel beginnen. :)

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
burnebie schreef op zondag 27 december 2020 @ 08:43:
Ben benieuwd of deze maanvlucht gedaan wordt met een raket van Nasa of 1 van SpaceX.
Dit kan niet goed blijven gaan zonder dikke correctie.
Vraag me wel af hoe, het zijn dit keer de grote partijen die alles opkopen omdat die in de markt zijn gestapt en geen particulieren zoals de afgelopen jaren die wat meer traden op emotie. Dus correctie ja, ongetwijfeld maar denk niet zo extreem.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
1 ding is zeker: Je stapt altijd net té laat (of te vroeg) uit dus iedere niet-hodler gaat deze bullrun met een zepert afsluiten. Inderdaad, had ik maar .... Dan kan je daar nu alvast rekening mee houden en het jezelf niet kwalijk nemen.

Je kunt het niet perfect doen, het enige dat je kan doen is het risico managen en voorkomen dat je de hele rit weer naar beneden uitzit.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Er vloeit waarschijnlijk wel veel nieuw geld de markt in, maar dan voornamelijk bij XRP, daardoor valt de verwatering waarschijnlijk relatief gezien nog mee. Maar dit zal je wel steeds meer gaan zien en die enorme bags kunnen niet altijd opgekocht blijven worden...

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-12 20:38

raq

jvp schreef op zondag 27 december 2020 @ 08:48:
Heb met mezelf al een paar de afspraak gemaakt een deel te verkopen bij waarde x maar inmiddels is waarde x al 10x aangepast aan de groei en het koersverloop. Nu heb ik met mezelf de afspraak te verkopen als mijn pf waarde y bereikt... ben benieuwd of dat überhaupt gaat lukken of dat ik achteraf de spreekwoordelijke koe in kont kijk. Dat gaan dan vast de bekende “had ik maar” momenten worden! Weak hands staying strong... :9
Lastig, van uitstel komt afstel is vaak tegen mij gezegd. Want ga je wel verkopen als de koers straks weer op 20k staat, of op 19, 18, 16, 12k? Kan snel gaan, zie het verleden.

De methode om elke week/maand een x bedrag (of percentage) boven totale waarde y af te romen zorgt ervoor dat je winst neemt voor het te laat is. Stijgt de koers dan zit je goed, daalt de koers dan heb je iig winst genomen en heb je geld om eventueel weer in te kopen (of een vette PS5/oled tv/auto/verbouwing/boot/huis van te kopen).

Hier staat het verder uitgelegd, deze methode kun je natuurlijk aanpassen naar wens maar de basisgedachte is wel iets om in overweging te nemen.

De tijd leert of het tij keert

• -Splash-
Taro schreef op zondag 27 december 2020 @ 08:27:
@-Splash- Doe vooral je eigen ding he :) Ik weet dat ik het over mijzelf afroep door trades te posten, maar ik wil het verlies van anderen niet op mijn geweten hebben, ik zit er ook regelmatig naast. Die 2e order van gisteren is bijv. niet gehit, dus met dat bedrag ben ik alsnog weer wat hoger ingestapt. Mijn vrouw zei gisteren al dat ik ermee moest stoppen om ze te posten. Maar ze zat live mee te kijken met die rode candle en vond het wel mooi om te zien en begrijpt het nu ook wat meer.

Wat dat betreft komt deze run op een prima moment met nog 7 dagen vakantie voor de boeg. Als het moet blijf ik 's nachts wel op. Stop losses ben ik geen fan van, paar k eraf, stop loss wordt geraakt, stijgt weer een paar k. Nee, dan liever blijven zitten en uitstapmomenten bepalen.

Vandaag maar weer met de vinger boven de market sell knop hoveren. Van nature wil ik na iedere pump uitstappen, maar ik heb bewust een heel rond aantal BTC op de exchange staan zodat ik direct last van mijn OCD krijg als ik 1 verkeerde trade maak, de enige manier voor mij om er af te blijven ;)
Zo moet je het niet lezen. Ik volg je niet in alles en doe zeker niet wat jij doet. Dat vertel ik ook andere mensen, kies je eigen pad en ik wil zeker niet verantwoordelijk zijn voor hun keuzes.

Maar je posts dragen wel bij aan mijn leerproces (en niet alleen jouw posts). Zo probeer ik gewoon wat af en toe en kijk wat voor mij wel werkt en wat niet.

Ik zou het zonde vinden als je stopt met dit soort posts, dat haalt echt de levendigheid uit het topics en blijven alleen de plaatjes van Jaapio en moon posts over. Waar ik juist geïnteresseerd in ben is wat mensen beweegt en drijft (ook in het dagelijks leven). :)

Verder met je eens, stop losses zonder controle (door slaap) is echt erg ruk. Daar ben ik met pijn en schande ook al achter gekomen. ;)

• keepitfrosty
sampoo schreef op zondag 27 december 2020 @ 06:59:
[...]

Of binnen 5 minuten. :P
Haha dan de 28kazen maar smelten vandaag

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@-Splash- Top, het was ook meer in het algemeen bedoeld.

Maar ik blijf zeker trades posten. Al is het in deze regionen wel een stuk lastiger.

28k incoming?

Verwijderd

Het zal mij benieuwen of er vroeg of laat nog een early adapter opstaat met een Bitcoin bag van 20k Bitcoin.

Alles kan, dit is crypto.

Het blijft een mysterieus wereldje. Zelfs die Satoshi wallets zouden wakker kunnen worden, niets is onmogelijk.

Dat zou een enorme crash tot gevolg kunnen hebben.

We gaan het meemaken. En dat is toch mooi.

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:07:
Het zal mij benieuwen of er vroeg of laat nog een early adapter opstaat met een Bitcoin bag van 20k Bitcoin.

Alles kan, dit is crypto.

Het blijft een mysterieus wereldje. Zelfs die Satoshi wallets zouden wakker kunnen worden, niets is onmogelijk.

Dat zou een enorme crash tot gevolg kunnen hebben.

We gaan het meemaken. En dat is toch mooi.
Wanner komt Paul Le Roux vrij ?

• -Splash-
Taro schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:07:
@-Splash- Top, het was ook meer in het algemeen bedoeld.

Maar ik blijf zeker trades posten. Al is het in deze regionen wel een stuk lastiger.

28k incoming?
Tof! Zeker je paint skills worden altijd erg gewaardeerd. :+
Ook al is het schokkend hoe overdreven je ze soms maakt en dat ze dan toch nog kloppen. :')

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Pelox schreef op zondag 27 december 2020 @ 08:39:
[...]

Januari schijnt de maand voor eth te zijn.. dus ik kijk het nog even aan..
Laten we het hopen... anders gaat die als... dan.... nooit meer uit mijn hoofd. ;(

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

The Redman schreef op zondag 27 december 2020 @ 08:49:
Groot deel van portfolio verkocht. Dan zal de moon nu wel beginnen. :)
Zojuist gestart inderdaad. Thanks!

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23-12 22:44
Danster schreef op zondag 27 december 2020 @ 08:50:
[...]

Vraag me wel af hoe, het zijn dit keer de grote partijen die alles opkopen omdat die in de markt zijn gestapt en geen particulieren zoals de afgelopen jaren die wat meer traden op emotie. Dus correctie ja, ongetwijfeld maar denk niet zo extreem.
Juist die partijen zijn meester in geld verzilveren. De klap zou zomaar ongekend hard kunnen zijn.

• -Splash-
Eth is het enige waar ik nog op wacht. Ik heb nog best wel wat liggen.... (waarvan ik al tijden denk dat ik die naar BTC had moeten zetten). Maar het kan geen kwaad om ze te hebben.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

green-tea schreef op zondag 27 december 2020 @ 08:43:
Waar houdt het op.. Had op een dip gehoopt maar helaas. Begin me toch echt wel af te vragen wat er gebeurt als er daadwerkelijk winsten worden genomen.

What goes up must go down, ik verwacht als het gebeurt het een flash crash wordt. Of zullen ze het geleidelijk doen. :?
In de markt van 2017 gebeurde dat inderdaad, maar toen zaten er normale mensen aan de knoppen. Nu is de corporate wereld BTC op aan het kopen. En die zijn erg goed in op hun centjes handjes zitten. Die kopen namelijk voor de lange termijn. Ik had al zo'n voorgevoel dat dat zou gaan gebeuren en begin daarom steeds meer te vermoeden dat we wel eens verrast kunnen gaan worden met een hele lange stijgende lijn.

• wdbtje
MrWilliams schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:09:
[...]

Laten we het hopen... anders gaat die als... dan.... nooit meer uit mijn hoofd. ;(
Om je een beetje hopium te geven: Als je er met genoeg fantasie naar kijkt kan je er wel een inverse head and shoulders van maken. MOON SOON *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_lIOrKp-r1L2__FaS-n8tY0TAw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tzVOz0XwCO1m5fUjrpcPzipA.png?f=fotoalbum_large

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:22
Bitcoin is echt krankzinnig bezig

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Maar wat als wij allemaal krankzinnig zijn, en Bitcoin normaal?

Verwijderd

Valt wel mee toch.

Als sommige alts +1200% op een dag kunnen doen, moet de moeder der crypto coins dat zeker ook kunnen.*

Hodl.

* Dit is geen financieel advies, maar hopiumpraat.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Lange termijn view voor ETH: Een nike. JUST DO IT!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C5fYBYe6mcA5MNbuT0Qo6SyLxJ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SSYRPlbuDGSBRJWlUhVZr2jx.png?f=fotoalbum_large

Kan best kloppen ook. Denk dat het eerst wachten is op succesvolle launch van ETH2.0 phase 1 in 2021. Hij zal wel mee proberen te gaan, maar ik verwacht pas echt een take-off vlak voor of na de overstap.

*edit* toevoeging: En hier ook: Bedenk dat ETH voor retail bedoeld is. ETH moet het voor adoptie van retail hebben. Daar zijn gewone mensen voor nodig. Die komen steeds meer over de brug. Zodra er een kritieke massa bereikt is zal dit in een stroomversnelling terecht komen. Waar in 2017 Jan en alleman BTC wilde hebben, gaat dit nu voor ETH en haar gevolg aan DeFi coins gebeuren.

[ Voor 24% gewijzigd door MicroWhale op 27-12-2020 09:22 ]

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

wdbtje schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:12:
[...]

Om je een beetje hopium te geven: Als je er met genoeg fantasie naar kijkt kan je er wel een inverse head and shoulders van maken. MOON SOON *O*
[Afbeelding]
Oeh, die ziet er heel interessant uit! :9~

• Victor Belli
WhySoSerious schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:17:
[...]

Ik ben op de vroege zondagochtend niet in staat om zulke vragen te beantwoorden.

Probeer het later nog eens.

8)7

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 19:55
MrWilliams schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:11:
[...]

In de markt van 2017 gebeurde dat inderdaad, maar toen zaten er normale mensen aan de knoppen. Nu is de corporate wereld BTC op aan het kopen. En die zijn erg goed in op hun centjes handjes zitten. Die kopen namelijk voor de lange termijn. Ik had al zo'n voorgevoel dat dat zou gaan gebeuren en begin daarom steeds meer te vermoeden dat we wel eens verrast kunnen gaan worden met een hele lange stijgende lijn.
Daarom het lijkt mij inderdaad dat de grote jongens (lees Greyscale) geleidelijk winst zullen nemen, maar als er voldoende FOMO is i.c.m. margin trades zou het zomaar ook weer kunnen.

Is het enkel Greyscale wat op dit moment actief aan het kopen is of zijn er meerdere van dit soort partijen waar ook de statistieken van bekend zijn. Dat is wel interessante data in deze run lijkt mij.

[ Voor 13% gewijzigd door green-tea op 27-12-2020 09:31 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:51

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

green-tea schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:29:
[...]

Daarom het lijkt mij inderdaad dat het grote jongens (lees Greyscale) geleidelijk winst zullen nemen, maar als er voldoende FOMO is i.c.m. margin trades zou het zomaar ook weer kunnen.

Is het enkel Greyscale wat op dit moment actief aan het kopen is of zijn er meerdere van dit soort partijen waar ook de statistieken van bekend zijn. Dat is wel interessante data in deze run lijkt mij.
Meedere, grayscale is het meest scheutig met informatie.

Greyscale heeft gisteren weer 34.000 (!) BTC gekocht. 607.000 BTC nu in beheer: https://www.bybt.com/Grayscale

Edit: foutje, dat zijn de aankopen van de laatste 7 dagen! :o gisteren hebben ze niets gekocht.

[ Voor 6% gewijzigd door BTC100K2021 op 27-12-2020 09:38 ]

Verwijderd

Deze werkte ook voor de 25k, dus heb hem maar ff aangepast.

Want laten we vooral alles zo blijven doen als voorheen, iedere wijziging kan een trendreversal inzetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWriTxDLVH5bXjaSwy0WaSbNhvA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jqQmo9smyP1FS6V110qJcaFT.jpg?f=user_large

Pamp iet.

• -Splash-
Ik hoop alleen dat dit soort FOMO dingen niet leiden tot persoonlijke leningen van personen die hopen snel te kunnen cashen. Dat heb ik in 2018 toch wel gezien...

• -Splash-
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:32:
Deze werkte ook voor de 25k, dus heb hem maar ff aangepast.

Want laten we vooral alles zo blijven doen als voorheen, iedere wijziging kan een trendreversal inzetten.

[Afbeelding]

Pamp iet.
En mooi die halve parabool aanhouden. ;)
Is er ook een wet van Moore voor Bitcoin?

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:05
-Splash- schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:32:
Ik hoop alleen dat dit soort FOMO dingen niet leiden tot persoonlijke leningen van personen die hopen snel te kunnen cashen. Dat heb ik in 2018 toch wel gezien...
tja helaas gaat dat toch wel weer gebeuren ben ik bang. Dat zit nou eenmaal in mensen...

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Verwijderd

TuutjDrie schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:31:
[...]

Meedere, grayscale is het meest scheutig met informatie.

Greyscale heeft gisteren weer 34.000 (!) BTC gekocht. 607.000 BTC nu in beheer: https://www.bybt.com/Grayscale
Als je nu verkoopt, verkoop je dus eigenlijk aan greyscale.

Prima hoor, ze mogen mijn plukje Bitcoin ooit best hebben.

Voor de juiste prijs, niet voor een koopje ;)

• Victor Belli
-Splash- schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:33:
[...]

En mooi die halve parabool aanhouden. ;)
Is er ook een wet van Moore voor Bitcoin?
Als genoeg mensen geloven dat er een wet van Moore geldt voor de Bitcoin koers, geldt ie ook daadwerkelijk :)

Selffulfilling prophecy.

Dus succes met alle Henk en Ingrts en Wall Street overtuigen dat dit zo is :)

• keepitfrosty
WhySoSerious schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:17:
[...]

Wat als satoshi een Ai is en wij in de matrix zitten omdat de wereld al lang is verwoest en satoshi de mensen gebruikt als brandstof om de laatste bitcoins te minen?

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Ik zie rood!

Snel uitzoomen, dan wordt het vanzelf weer groen.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

keepitfrosty schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:36:
[...]

Wat als satoshi een Ai is en wij in de matrix zitten omdat de wereld al lang is verwoest en satoshi de mensen gebruikt als brandstof om de laatste bitcoins te minen?
My body is ready-meme bekijk ik opeens met hele andere ogen dan.

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-12 22:28
Wat is jullie mening over NEO en XRP?
NEO gekocht op 3$ en gehold. Hype is echter voorbij. Dus of nu verkopen en meeliften op BTC, of HODL tot 3.0 en verder..

En XRP? Afschrijven? Haha.

Verwijderd

keepitfrosty schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:36:
[...]

Ssst. Niet iedereen hoeft dit te weten. We zijn gewoon in het hier en nu, en aan het 'investeren'.

Straks verklap je ook nog dat ik een botje ben met voorgeprogrammeerde grapjes en memes.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

XRP gaat de coin van het jaar worden!

In 3021.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
De 3 minute MA25 is nu 3x geraakt sinds 7:00, kan zo een dipje worden tot bijv. 27.250.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XjK9RnD2FE0SpbnaQNUJfqbdlw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FG7L0aAcEr9i7WCnsum5wlO9.png?f=user_large

[ Voor 52% gewijzigd door Taro op 27-12-2020 09:43 ]

• Victor Belli
Ik had nooit uit moeten stappen op 25,5k :+

En een serieuze correctie komt er aankomende tijd ook niet meer denk ik.

Greyscale en MicroStrategy kopen voorlopig nog wel even door.

Ik ga me eens verdiepen in hun strategieën achter het aankopen van Bitcoin. Gaan ze die ooit nog dumpen?

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Victor Belli schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:43:
Ik had nooit uit moeten stappen op 25,5k :+

En een serieuze correctie komt er aankomende tijd ook niet meer denk ik.
Winst is winst Victor Fiat. Hoger risico kan ook mee verlies betekenen. Probeer het nuchter te bekijken en FOMO te negeren :)

En een correcte komt er altijd. Ik denk in 2022 weer.

• wdbtje
Taro schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:41:
De 3 minute MA25 is nu 3x geraakt sinds 7:00, kan zo een dipje worden tot bijv. 27.250.

[Afbeelding]
Waarom zet je je buy orders er net boven? Verwacht je geen wick eronder (tot bvb 7200)?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
wdbtje schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:46:
[...]

Waarom zet je je buy orders er net boven? Verwacht je geen wick eronder (tot bvb 7200)?
Omdat het bijv. nog 10-30 minuten kan duren en dan ligt de MA99 inmiddels alweer wat hoger. En in een bullish markt zie je ook vaak dat de koers alweer opveert voordat de MA99 überhaupt is geraakt, dat risico wil ik niet nemen.

Pagina: 1 ... 41 ... 193 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!