[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 193 Laatste
Acties:
  • 534.000 views

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024

:r

• Innovi0
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Ray_ schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:29:
[...]

Helaas, daar wordt in de USA alweer een stokje voor gestoken: https://blog.kraken.com/p...financial-system-forever/
FWIW: De regels die de USA er nu door heen wil drammen zijn behoorlijk vergelijkbaar met de regels die Nederland al sinds het begin van dit jaar kent. Zie: https://www.toezicht.dnb.nl/2/50-237963.jsp.
Helaas zal de overheid altijd geïnteresseerd zijn in waar jou vermogen precies vandaan komt om de bekende redenen (witwassen, terrorisme financiering, belastingontduiking tegen gaan). Helaas gaan Bitcoin, en ook privacycoins, dit niet oplossen.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik snap echt niet dat mensen in de XRP geloven, zelfs die CEO doet er alles aan om verwarring te veroorzaken, doet mij een beetje denken als die Madof die vent.

ik zou het zo fijn vinden als dat hele XRP gewoon verdwijnt, die paar centen die ik er aan verdien, verdien ik wel met andere coins dan.

• Gelukszoekr
  • Laatst online: 18:55
Slux schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:03:
[...]

Ik snap echt niet dat mensen in de XRP geloven, zelfs die CEO doet er alles aan om verwarring te veroorzaken, doet mij een beetje denken als die Madof die vent.

ik zou het zo fijn vinden als dat hele XRP gewoon verdwijnt, die paar centen die ik er aan verdien, verdien ik wel met andere coins dan.
Komt vanzelf. Het kan jaren duren, maar dit lost zichzelf op. Verder gewoon niet aan ergeren.

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• wdbtje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:41
Slux schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:03:
[...]

Je hebt natuurlijk ook nog een mooi voorbeeld van een andere coin waar mensen in geloofden:

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/2e25cfc6dae6fe2ef732b4d9fc7ce4f2/tenor.gif?itemid=10816728
Bitconneeeeeeect

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10
wdbtje schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:06:
[...]

Je hebt natuurlijk ook nog een mooi voorbeeld van een andere coin waar mensen in geloofden:

[Afbeelding]
Bitconneeeeeeect
Vergeet Tron niet >:)

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-12 08:20
Gaat GRT uitbreken naar boven uit de symmetrische driehoek op de 4h en 1h?

• Jeaust
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:22
Rien43 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:08:
Gaat GRT uitbreken naar boven uit de symmetrische driehoek op de 4h en 1h?
Nee. Heb namelijk net weer ingekocht ;)

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-12 08:20
Jeaust schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:10:
[...]

Nee. Heb namelijk net weer ingekocht ;)
Same here :)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:03
Bizarre wereld is het ook.

US overheid besluit: 600 dollar gratis geld voor iedereen. Niemand die denkt 'hmmmm, zou dat later voor problemen zorgen, zoveel gratis geld'?

Nee hoor: Trump wil het ophogen naar 2000 USD en een aantal democraten zijn het daar nog mee eens ook 8)7

Dit kan toch niet goed gaan.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12 14:03

Mooody

elmoody

raq schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:45:
Die ENJ/BTC op de 1d is gewoon een dikke middelvinger.

December 2020, dikke BTC pump, net als dec2017.
Januari 2021, dikke alt-manie, net als in jan2018? Kan 'm goed gebruiken, al m'n arme satjes zijn inmiddels weggespoeld.
Losing money in a bullmarket is easy.
De BTC pump is nog lang niet klaar, we zijn net pas in price discovery.
Alt markt gaat nog veel klappen krijgen, voordat er eventueel een echte alt run gaat komen.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Maar ff serieus he..

Wat nou als al die mega bedrijven eind volgend jaar zeggen

"Zo, mooi geweest, leuke ATH van 50K ... wij stappen gezamelijk uit met onze miljarden aan BTC en gooien het weer in goud en dollahs enzo, laters losersssss"

Dan is het toch over voor BTC enzo... dan klappen we weer terug naar de 6K ofzo en verlaat iedereen het schip!?

Of zie ik dat te simpel? :P

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
FijneKerst schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:28:
Maar ff serieus he..

"Zo, mooi geweest, leuke ATH van 50K ... wij stappen gezamelijk uit met onze miljarden aan BTC en gooien het weer in goud en dollahs enzo, laters losersssss"

Dan is het toch over voor BTC enzo... dan klappen we weer terug naar de 6K ofzo en verlaat iedereen het schip!?

Klopt.. maar wat als dat met hun aandelen zouden doen? En alles omzetten naar BTC?

• Qunix
Richh schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:24:

US overheid besluit: 600 dollar gratis geld voor iedereen. Niemand die denkt 'hmmmm, zou dat later voor problemen zorgen, zoveel gratis geld'?

Nee hoor: Trump wil het ophogen naar 2000 USD en een aantal democraten zijn het daar nog mee eens ook 8)7

Nou, klopt niet helemaal wat je zegt. Trump wilt dat de Amerikaan ongeveer 2000 dollar krijgt wat bleek eerder afgesproken te zijn. Een hoop lobbyisten hebben het voor elkaar gekregen om een hoop onzin ook in dat akkoord te stoppen, en zodoende is deze wet een document van 5000 pagina's. Door die extra projecten krijgt de burger minder.

Dus tsja...

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:00

Ik zou me zozeer zorgen maken over die paar miljard die naar burgers gaat maar eerder naar de honderden miljarden die ze in hetzelfde pakket aan bedrijven schenken (onder andere de bedrijven waarvan de aandeelhouders in het afgelopen jaar alleen maar rijker zijn geworden terwijl aan de andere kant medewerkers bij voedselbanken moeten aankloppen om in leven te blijven)

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

xantos schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:28:
[...]

Klopt.. maar wat als dat met hun aandelen zouden doen? En alles omzetten naar BTC?
Ja ik weet niet, die stap is toch minder "logisch" dan andersom.
Ze zijn al veel bekender met hun reguliere aandelen dan met BTC. Ik heb het idee dat velen ervan nu instappen onder het FOMO gevoel.
Als ze straks naar hun gevoel voldoende winst hebben behaald met hun BTC avontuur.... dan stappen ze misschien weer uit en zetten het weer om naar hun oude vertrouwde aandelen en kopen nog een leuk jacht en eiland van hun BTC winst.

Zou ik iig doen als ik hun was :D

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

• Gelukszoekr
Hoeveel het ook is, en het is niet enkel in de US. De ECB print ook weer 500 miljard.

Het is niet meer gokken voor Bitcoin. Het is gokken tegen fiat

[ Voor 8% gewijzigd door Gelukszoekr op 23-12-2020 16:37 ]

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-12 16:49
Ik probeer nu al 1.5uur van een klein plukje BTC te komen. Gierig als ik ben telkens $100 ofzo boven de huidige prijs een limit order gezet om toch nog dat hele kleine beetje te maximaliseren. Telkens zakt de koers nog wat verder en moet ik mn target prijs weer bijstellen als ik toch vanmiddag nog van die coins af wil. Universe trying to tell me something? :)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12 14:03

Mooody

elmoody

FijneKerst schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:33:
[...]

Ja ik weet niet, die stap is toch minder "logisch" dan andersom.
Ze zijn al veel bekender met hun reguliere aandelen dan met BTC. Ik heb het gevoel dat velen ervan nu instappen onder het FOMO gevoel.
Als ze straks naar hun gevoel voldoende winst hebben behaald met hun BTC avontuur.... dan stappen ze misschien weer uit en zetten het weer om naar hun oude vertrouwde aandelen en kopen nog een leuk jacht en eiland van hun BTC winst.

Zou ik iig doen als ik hun was :D
Mensen die winst nemen kom je natuurlijk bij elke prijsrange tegen.

Als BTC naar de 50k gaat, kun je ook zeggen dat de asset volwassen aan het worden is. Hoe hoger de prijs, hoe groter de marktcap, hoe minder volatiel het prijsverloop zal worden.

Daarbij; als BTC de S2F-lijn netjes volgt, zullen mensen steeds meer vertrouwen krijgen in een constante stijging van BTC. Stijgende aandacht, meer kopers die de BTC van winstnemers graag willen overnemen.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Jeaust
Ik heb eindelijk een doel voor mijn cryptogains gevonden:

• green-tea
  • Laatst online: 06-11 19:55

Amerika is toch technisch failliet. Met het uitzicht op The Big Reset maakt het toch allemaal niet meer uit :) maak er 10k van joh iedereen blij.

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
twit schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:35:
Ik probeer nu al 1.5uur van een klein plukje BTC te komen. Gierig als ik ben telkens $100 ofzo boven de huidige prijs een limit order gezet om toch nog dat hele kleine beetje te maximaliseren. Telkens zakt de koers nog wat verder en moet ik mn target prijs weer bijstellen als ik toch vanmiddag nog van die coins af wil. Universe trying to tell me something? :)
Ja. Dat je een inhalige gretige mofo bent ja. :+

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12 20:26
FijneKerst schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:28:
Maar ff serieus he..

Als ze allen tegelijk uitstappen wie koopt dan de bitcoins ?
Het is niet dat het geld ergens op een stapel ligt, dat is dan ook de reden waarom whales nog teveel druk uit kunnen oefenen op de markt.

Als er nu ergens een wallet met 500 btc beslist bij 25k dump ik 10 bitcoins elk uur om te maximaliseren dan kan je 12,5 mil uit de markt trekken waarvan je met wat slimme stappen goed kan leven, enkel als er meerdere mensen deze exit strategie gaan voeren krijg je een over aanbod waardoor de prijs weer daalt.

Uiteindelijk bepaalt de balans de prijs tussen vraag en aanbod en dat is dan ook meteen waar de crux zit hoe bouw je positie af zonder de markt te verstoren.

• Slux
  • Niet online
TRAXION schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:41:
[...]

Het is niet dat het geld ergens op een stapel ligt, dat is dan ook de reden waarom whales nog teveel druk uit kunnen oefenen op de markt.

Als er nu ergens een wallet met 500 btc beslist bij 25k dump ik 10 bitcoins elk uur om te maximaliseren dan kan je 12,5 mil uit de markt trekken waarvan je met wat slimme stappen goed kan leven, enkel als er meerdere mensen deze exit strategie gaan voeren krijg je een over aanbod waardoor de prijs weer daalt.

Uiteindelijk bepaalt de balans de prijs tussen vraag en aanbod en dat is dan ook meteen waar de crux zit hoe bouw je positie af zonder de markt te verstoren.
Waarom zou je de markt niet willen verstoren ? het zijn echt geen filantropen die big boys, die zitten erin om rijk te worden van ons, als ze gaan dumpen zorgen ze ook wel weer dat ze daar aan verdienen altijd win win voor die gasten, en wij worden maar uitgemolken :P

Btw ik snap niet dat iedereen roept dat geld printen slecht is voor de huidige markt, weten jullie wat er gebeurt als ze niet printen ? en ze houden het echt wel bij als er echt teveel geld bij komt dan halen ze het ook weer van de markt af, en nee dat kopen ze niet terug zoals ik hier al las :P

• green-tea
Slux schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:45:
[...]

Waarom zou je de markt niet willen verstoren ? het zijn echt geen filantropen die big boys, die zitten erin om rijk te worden van ons, als ze gaan dumpen zorgen ze ook wel weer dat ze daar aan verdienen altijd win win voor die gasten, en wij worden maar uitgemolken :P

Btw ik snap niet dat iedereen roept dat geld printen slecht is voor de huidige markt, weten jullie wat er gebeurt als ze niet printen ? en ze houden het echt wel bij als er echt teveel geld bij komt dan halen ze het ook weer van de markt af, en nee dat kopen ze niet terug zoals ik hier al las :P
Zeg je nou dat ongelimiteerde geldcreatie een goed iets is

• SJAAKSJAAK
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-12 20:54
Slux schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:45:
[...]

In principe kopen ze het terug toch? Hoe komen ze anders aan het geld. Het wordt vernietigd maar daarvoor moet het wel eerst in hun bezit zijn. Snap er verder geen hol van hoor dus kan het mis hebben.

doei

• PilatuS
  • Niet online

Zo heel veel is dat niet hoor die 600. In tegendeel zelfs, het is niets.

In de meeste landen krijgen mensen al maanden lang 70 tot 80% van hun loon. In de VS kreeg je 8 maanden terug 1x 1200 dollar en nu dus 600 of 2000 dollar. Ben je in die tijd je baan kwijt geraakt loop je 6000 dollar achter op de huur en nog meer op de rest. Dan is 600 dollar compleet nutteloos en niets tegenover iedere maand als voorbeeld 1600 euro krijgen wat je dus in andere landen hebt.

We hebben het over 1200 dollar + 600 dollar over zo'n 9 maanden gezien, da's 200 dollar per maand. Als die 2000 dollar er komt is het 355 dolllar per maand. Wie kan er rondkomen van zo'n bedrag ? Mensen betalen hun huur en verzekering niet en de voedselbank daar moet je inmiddels 8 uur voor in de rij staan. Zelfs die 2000 dollar komt niet eens in de buurt van wat mensen in andere landen hebben gekregen. Dus het lijkt veel geld, maar het is compleet niets.

• Slux
  • Niet online
green-tea schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:48:
[...]

Zeg je nou dat ongelimiteerde geldcreatie een goed iets is
Ja dat zeg ik ja, het is niet in alle gevallen goed maar nu wel.

En het is niet ongelimiteerd, er is echt wel zicht op hoeveel ze bij printen en wat ik zij, het is net zo makkelijk van de markt af te halen als het erbij komt.

Google maar wat er gebeurt als er te weinig geld in omloop is, dat is nu gaande.

• Slux
  • Niet online
SJAAKSJAAK schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:48:
[...]

In principe kopen ze het terug toch? Hoe komen ze anders aan het geld. Het wordt vernietigd maar daarvoor moet het wel eerst in hun bezit zijn. Snap er verder geen hol van hoor dus kan het mis hebben.
Als ze het terug kopen blijft het op de markt want ze kopen iets, logisch toch :P

We zullen het merken in o.a. belastingen/rentes die omhoog gaan

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:05
Bitcoin heeft nog niet genoeg bewogen vandaag...

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
TRAXION schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:41:
[...]

...
Op een dag verscheen er een man in een dorp. Hij verklaarde eikels te willen kopen en wilde daar één Euro per stuk voor betalen. Omdat er veel eikenbomen in het dorp stonden, begonnen de dorpsgenoten snel eikels te verzamelen. De man kocht een week later duizenden eikels voor een Euro per stuk.

De man verklaarde dat hij een week later zou terugkomen en twee Euro per stuk zou betalen per eikel. Opnieuw begonnen de dorpsgenoten eikels te verzamelen, alhoewel er veel minder eikels over waren. De man verscheen een week later, betaalde twee Euro per stuk en verklaarde een week later opnieuw te verschijnen en vijf Euro per eikel te betalen.

De voorraad eikels was vrijwel opgeraakt en de dorpsbewoners zetten alles op alles om maar nieuwe eikels te vinden. Ze vonden er toch nog een paar. De man verscheen precies op tijd een week later, betaalde vijf Euro per eikel en verklaarde een week later terug te komen en twintig Euro per eikel te betalen.

De dorpsbewoners konden echter geen eikels meer vinden. Toen verscheen er een dag later een tweede man met een grote zak eikels op zijn rug. De dorpsbewoners vroegen of ze de eikels van de man konden kopen, maar de man vroeg er 15 Euro per stuk voor. De dorpsbewoners verzamelden al het geld wat ze konden vinden. Al het spaargeld wat ze hadden legden ze bij elkaar en ze kochten de grote zak eikels.

Een week later verscheen de man echter niet meer. Ze zagen de man nooit meer. Ze waren al hun geld kwijt en het enige wat er achter bleef waren een heleboel eikels.

• mengenli
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-02-2024
zig zag vandaag. Bitcoin wil omhoog maar ook omlaag.

• Jeaust
mengenli schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:56:
zig zag vandaag. Bitcoin wil omhoog maar ook omlaag.
Is organische groei /s

Ik heb die term al een hele tijd niet meer gehoord in serieuze context trouwens

• green-tea
Slux schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:50:
[...]

Ja dat zeg ik ja, het is niet in alle gevallen goed maar nu wel.

En het is niet ongelimiteerd, er is echt wel zicht op hoeveel ze bij printen en wat ik zij, het is net zo makkelijk van de markt af te halen als het erbij komt.

Google maar wat er gebeurt als er te weinig geld in omloop is, dat is nu gaande.
Je maakt een grapje toch? Kijk eens hoeveel er dit jaar in de VS is bijgedrukt tov het totaal. Een duidelijk teken van een falend systeem, overheid en economie. Wat wereldwijd een feit is.

Hoe langer deze onzin doorgaat hoe groter de klap zal worden.

[ Voor 8% gewijzigd door green-tea op 23-12-2020 17:03 ]

• Gelukszoekr
PilatuS schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:50:
[...]

Zo heel veel is dat niet hoor die 600. In tegendeel zelfs, het is niets.

In de meeste landen krijgen mensen al maanden lang 70 tot 80% van hun loon. In de VS kreeg je 8 maanden terug 1x 1200 dollar en nu dus 600 of 2000 dollar. Ben je in die tijd je baan kwijt geraakt loop je 6000 dollar achter op de huur en nog meer op de rest. Dan is 600 dollar compleet nutteloos en niets tegenover iedere maand als voorbeeld 1600 euro krijgen wat je dus in andere landen hebt.

We hebben het over 1200 dollar + 600 dollar over zo'n 9 maanden gezien, da's 200 dollar per maand. Als die 2000 dollar er komt is het 355 dolllar per maand. Wie kan er rondkomen van zo'n bedrag ? Mensen betalen hun huur en verzekering niet en de voedselbank daar moet je inmiddels 8 uur voor in de rij staan. Zelfs die 2000 dollar komt niet eens in de buurt van wat mensen in andere landen hebben gekregen. Dus het lijkt veel geld, maar het is compleet niets.
Het gaat er natuurlijk niet om hoeveel $600 kan betekenen op een persoonlijk vlak. Het gaat om het geheel. Als overheden met geld strooien, hoe lang zal het duren voor de koopkracht van deze munt een klap gaat krijgen?

• Slux
  • Niet online
green-tea schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:02:
[...]

Je maakt een grapje toch? Kijk eens hoeveel er dit jaar in de VS is bijgedrukt tov het totaal. Een duidelijk teken van een falend systeem, overheid en economie. Wat wereldwijd een feit is.

Nee, zonder bij te drukken hebben we pas een falend systeem, als de markt weer op gang is dan draait het echt wel bij, die doom gedachtes dat het einde van de overheden/economieën gaat echt niet gebeuren, zou wel leuk zijn voor ons, en stiekem hoop ik er ook op maar de kans is zo klein dat ik daar zelfs mijn laatste blikjes damburger op in wil zetten.

Er zullen eerder oorlogen uitbreken dan dat het systeem zal falen.

Hier een korte uitleg
https://money.howstuffworks.com/fed5.htm

Zelf sta ik totaal niet achter hoe de wereld gemaakt is door alleen maar te groeien en consumeren maar aangezien we maar door blijven fokken zal er weinig veranderen imo.

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:38
Oh, ik wilde net schaamteloos een afbeelding uit een TG hier posten maar ik zie dat de XRP bash happy hour voorbij is.
Ik bewaar het wel voor de volgende keer.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:17

MicroWhale

The problem is choice

Jeaust schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:36:
Ik heb eindelijk een doel voor mijn cryptogains gevonden:

[YouTube: Introducing the KFConsole]
Komen daar op magische wijze chicken wings uit of zo?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• PilatuS
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:09:
[...]

Het gaat er natuurlijk niet om hoeveel $600 kan betekenen op een persoonlijk vlak. Het gaat om het geheel. Als overheden met geld strooien, hoe lang zal het duren voor de koopkracht van deze munt een klap gaat krijgen?
Ik reageer puur even op die 2000 dollar en 600 dollar voor mensen die geen inkomen hebben. In andere landen krijgen mensen veel meer geld en geeft de VS mensen bijna niets. Ook krijg je geen geld als je meer dan 75k per jaar verdient en niet werkloos bent. De EU heeft veel meer geld uitgegeven aan mensen die werkloos zijn geworden.

Wat mensen krijgen is veel te weinig en keihard nodig, of het nou slecht is voor de munt of niet. Verder hebben bedrijven 1.5 biljoen gekregen, zijn aandeelhouders rijk geworden en werden mensen alsnog ontslagen. Ook is 680 miljard zoek waarvan niemand meer weet waar het heen is gegaan. Dus als je je zorgen maakt over wat zoveel geld uitgeven doet voor de dollar is dat natuurlijk terecht, maar kijk dan wel even verder dan die 2000 dollar en naar het grote plaatje. Die 2000 dollar is niets tegenover wat er naar bedrijven is gegaan.

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:27
green-tea schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:02:
[...]

precies, fiat geld vertegenwoordig een hoeveelheid productie, arbeid, energie etc van een land. Als je in 1x 20% print dondert de koers van die munt gewoon 20% omlaag binnen niet al te lange tijd. Waarschijnlijk gaat het dan verder omlaag omdat mensen geen vertrouwen meer hebben. Kijk naar de DXY en de snelheid van de dollar en je ziet dat het echt niet goed gaat. Het effect van het printen is ook compleet stil gevallen (waar het in 2008/ 2009 nog een goed effect had) De DXYgeeft eigenlijk zelfs ook niet eens een realistisch beeld van de dollar omdat dat een mandje is tegen andere valuta....heel de wereld print als een gek. Daarom is zo'n man als saylor aan het investeren in btc

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• green-tea
Slux schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:11:
[...]

Nee, zonder bij te drukken hebben we pas een falend systeem, als de markt weer op gang is dan draait het echt wel bij, die doom gedachtes dat het einde van de overheden/economieën gaat echt niet gebeuren, zou wel leuk zijn voor ons, en stiekem hoop ik er ook op maar de kans is zo klein dat ik daar zelfs mijn laatste blikjes damburger op in wil zetten.

Hier een korte uitleg

Zelf sta ik totaal niet achter hoe de wereld gemaakt is door alleen maar te groeien en consumeren maar aangezien we maar door blijven fokken zal er weinig veranderen imo.
Begrijp me niet verkeerd, het is niet nodig om de balans te bewaren, echter wat er de afgelopen jaren gebeurt loopt de spuigaten uit. Het is gewoon kapot wat duidelijk is daarom zal er snel een big reset volgen, zodat door alle schulden een streep komt en ze weer ‘schoon’ kunnen verdergaan.

Een van de redenen waarom crypto mij juist wel trekt

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12 10:11
MrWilliams schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:13:
[...]

Gewoon een volledige kip in douwen?

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Slux schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:11:
[...]

[..]
Waar denk je dat de US overheid die triljarden aan schulden van gaat betalen dan? ... precies door bij te drukken. En dat zorgt er uiteindelijk dat er constant en meer bijgedrukt moet worden omdat men met zonder dat extra geld de schulden niet kan betalen... etcetera...

Lees het boek "The Origin of Wealth" eens. Dit soort gedrag leidt uiteindelijk hoe dan ook tot een system failure.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:02

RvV

MrWilliams schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:18:
[...]

Waar denk je dat de US overheid die triljarden aan schulden van gaat betalen dan? ... precies door bij te drukken. En dat zorgt er uiteindelijk dat er constant en meer bijgedrukt moet worden omdat men met zonder dat extra geld de schulden niet kan betalen... etcetera...

Lees het boek "The Origin of Wealth" eens. Dit soort gedrag leidt uiteindelijk hoe dan ook tot een system failure.
En als je een googleplex usd bij print? Ofwel, er is niet echt een einde?

Y'24

• Slux
  • Niet online
[...]

Zo werkt het niet, schulden zijn juist goed om te hebben, en door o.a. belastingen komt er ook weer geld binnen.

Lees dit eens

• Jeaust
MrWilliams schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:13:
[...]

Nee daar kun je je vieze vette doordrenkte chicken wings in bewaren die dan warm blijven door je componenten die oververhitten in die gare case.

Verwijderd

xantos schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:54:
[...]

Op een dag verscheen er een man in een dorp. Hij verklaarde eikels te willen kopen en wilde daar één Euro per stuk voor betalen. Omdat er veel eikenbomen in het dorp stonden, begonnen de dorpsgenoten snel eikels te verzamelen. De man kocht een week later duizenden eikels voor een Euro per stuk.

De man verklaarde dat hij een week later zou terugkomen en twee Euro per stuk zou betalen per eikel. Opnieuw begonnen de dorpsgenoten eikels te verzamelen, alhoewel er veel minder eikels over waren. De man verscheen een week later, betaalde twee Euro per stuk en verklaarde een week later opnieuw te verschijnen en vijf Euro per eikel te betalen.

De voorraad eikels was vrijwel opgeraakt en de dorpsbewoners zetten alles op alles om maar nieuwe eikels te vinden. Ze vonden er toch nog een paar. De man verscheen precies op tijd een week later, betaalde vijf Euro per eikel en verklaarde een week later terug te komen en twintig Euro per eikel te betalen.

De dorpsbewoners konden echter geen eikels meer vinden. Toen verscheen er een dag later een tweede man met een grote zak eikels op zijn rug. De dorpsbewoners vroegen of ze de eikels van de man konden kopen, maar de man vroeg er 15 Euro per stuk voor. De dorpsbewoners verzamelden al het geld wat ze konden vinden. Al het spaargeld wat ze hadden legden ze bij elkaar en ze kochten de grote zak eikels.

Een week later verscheen de man echter niet meer. Ze zagen de man nooit meer. Ze waren al hun geld kwijt en het enige wat er achter bleef waren een heleboel eikels.
Holy crap... Spiegeltje? Dit ben ik!

When 100k when Lambo?

• Slux
  • Niet online
green-tea schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:16:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, het is niet nodig om de balans te bewaren, echter wat er de afgelopen jaren gebeurt loopt de spuigaten uit. Het is gewoon kapot wat duidelijk is daarom zal er snel een big reset volgen, zodat door alle schulden een streep komt en ze weer ‘schoon’ kunnen verdergaan.

Een van de redenen waarom crypto mij juist wel trekt
Het is echt niet zo slecht als je denkt, maar ik snap je gedachte, als je crypto hebt dan is het al snel de hoop dat dat de oplossing is :P

Crypto is gewoon gekoppeld aan fiat ook al roepen mensen van niet, fiat stuk, crypto stuk.

Stel de wereld stort in zoals je zegt, je bent je baan kwijt je huis enz, dan heb je ook niks aan je crypto want dat zal het eerste zijn wat je verkoopt om je huis te behouden lijkt mij.

Verwijderd

Slux schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:21:
[...]

Zo werkt het niet, schulden zijn juist goed om te hebben, en door o.a. belastingen komt er ook weer geld binnen.

Lees dit eens
Probleem is dat e.e.a. niet meer in balans is. Je kunt niet een bevolking uit blijven knijpen en als top oneindig blijven afromen. Dat houdt een keer op.

En dan heb je chaos.

• anti elppa
Slux schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:26:
[...]

Het is echt niet zo slecht als je denkt, maar ik snap je gedachte, als je crypto hebt dan is het al snel de hoop dat dat de oplossing is :P

Crypto is gewoon gekoppeld aan fiat ook al roepen mensen van niet, fiat stuk, crypto stuk.

Stel de wereld stort in zoals je zegt, je bent je baan kwijt je huis enz, dan heb je ook niks aan je crypto want dat zal het eerste zijn wat je verkkoopt om je huis te behouden lijkt mij.
er is ook maar 1 reden waarom de dollar niet al volledig down the drain is gegaan (zelf pre-corona ging het al berg afwaarts) is dat ze de reserve currency zijn. Dat zal niet lang meer zijn en is historisch gezien ook niet raar. Wat de volgende global reserve currency gaat zijn? wie het weet mag het zeggen. Of het BTC word geen idee, kans dat het iets uit china gaat zijn is ook niet ondenkbaar. Azie heeft de USA namelijk de laatste 20 jaar al op zoveel vlakken ingehaald. Is ook niet gek, er wonen veel meer mensen. USA heeft nu vooral 2 dingen, enorme schulden (veel aan china ook) en een leger

Verwijderd

anti elppa schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:30:
[...]

er is ook maar 1 reden waarom de dollar niet al volledig down the drain is gegaan (zelf pre-corona ging het al berg afwaarts) is dat ze de reserve currency zijn. Dat zal niet lang meer zijn en is historisch gezien ook niet raar. Wat de volgende global reserve currency gaat zijn? wie het weet mag het zeggen. Of het BTC word geen idee, kans dat het iets uit china gaat zijn is ook niet ondenkbaar. Azie heeft de USA namelijk de laatste 20 jaar al op zoveel vlakken ingehaald. Is ook niet gek, er wonen veel meer mensen. USA heeft nu vooral 2 dingen, enorme schulden (veel aan china ook) en een leger
Oftewel: denk jij dat USA deze positie afstaat zonder geweld?

Geschiedenis: vast wel. We zijn beschaafd :+

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:28:
[...]

Probleem is dat e.e.a. niet meer in balans is. Je kunt niet een bevolking uit blijven knijpen en als top oneindig blijven afromen. Dat houdt een keer op.

En dan heb je chaos.
Zo gaat het altijd al de kloof tussen rijk en arm zullen groter worden, dat zie je al in bijvoorbeeld China of je bent rijk of arm, al is de laatste jaren toch wel het e.e.a. in een positieve manier aan het veranderen qua welvaart, zo zal het hier ook gaan ups en downs maar totale anarchie zie ik echt niet gebeuren, daar zijn we groot voor.

Vind jij dat je wordt uitgeknepen dan ? je we betalen teveel belasting, benzine is te duur enz enz maar om nou te zeggen dat je het slecht hebt ?

Economie is een meer jaren plan, het is imo zinloos om naar een paar jaar te kijken, vroeger was het zo dat je altijd 7 dikke en 7 magere jaren hebt, imo gaat het nog steeds zo.

Verwijderd

Slux schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:36:
[...]

Zo gaat het altijd al de kloof tussen rijk en arm zullen groter worden, dat zie je al in bijvoorbeeld China of je bent rijk of arm, al is de laatste jaren toch wel het e.e.a. in een positieve manier aan het veranderen qua welvaart, zo zal het hier ook gaan ups en downs maar totale anarchie zie ik echt niet gebeuren, daar zijn we groot voor.

Vind jij dat je wordt uitgeknepen dan ? je we betalen teveel belasting, benzine is te duur enz enz maar om nou te zeggen dat je het slecht hebt ?

Economie is een meer jaren plan, het is imo zinloos om naar een paar jaar te kijken, vroeger was het zo dat je altijd 7 dikke en 7 magere jaren hebt, imo gaat het nog steeds zo.
Ik vind zeker niet dat ik het slecht heb. Maar we wonen hier ook in een welvaartsstaat waar het geld tegen de plinten opklotst. Dat is in Amerika wel anders. Zoals je zelf al zegt: de kloof tussen arm en rijk wordt groter en groter. Ik zie daar op lange termijn niet veel goeds uit ontstaan.

Het is tegenwoordig vanuit handelsbelangen zelfs ongunstig als je valuta hoog in waarde staat tegenover de Dollar.

Dus dat het allemaal een gezond systeem is wat nog prima honderden jaren mee gaat, ik denk het echt niet.

• Qunix
anti elppa schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:15:
[...]

precies, fiat geld vertegenwoordig een hoeveelheid productie, arbeid, energie etc van een land. Als je in 1x 20% print dondert de koers van die munt gewoon 20% omlaag binnen niet al te lange tijd. Waarschijnlijk gaat het dan verder omlaag omdat mensen geen vertrouwen meer hebben. Kijk naar de DXY en de snelheid van de dollar en je ziet dat het echt niet goed gaat. Het effect van het printen is ook compleet stil gevallen (waar het in 2008/ 2009 nog een goed effect had) De DXYgeeft eigenlijk zelfs ook niet eens een realistisch beeld van de dollar omdat dat een mandje is tegen andere valuta....heel de wereld print als een gek. Daarom is zo'n man als saylor aan het investeren in btc
Kijk dit eens YouTube: Dollar Collapses: When Will It Lose Reserve Currency Status? (Answer...

De DXY is een mandje wat tegen andere valuta opbotst en sinds 5 jaar geleden slechts 10% gedaald. Als je het vergelijkt met de dingen wat de consument wilt hebben (goods/services, goud, real estate, bitcoin, etc), dan zie je pas hoe hard het daalt. Maar zolang er een tekort is voor internationale handel, blijft het nog overeind.

• Slux
  • Niet online
anti elppa schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:30:
[...]

Toch zie ik het anders, alles wat ik lees en hoor spreekt echt tegen dat we kapot gaan, maja misschien lees ik te weinig van 1 kant :P

Neem een Japan als voorbeeld, die doen het echt niet zo slecht maar als je hun schulden ziet dan denk je hoe kan dat.

Ik geloof best dat een Azie het overneemt van de US en dat nu juist een India, of andere 3rden wereld landen beter gaan doen dan ons, zo hebben we het ook gemaakt maar dat het financiële systeem kapot is of gaat klopt gewoon niet.

Deze is wel leuk om te zien trouwens
https://www.usdebtclock.org/world-debt-clock.html

• anti elppa
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:32:
[...]

Oftewel: denk jij dat USA deze positie afstaat zonder geweld?

Geschiedenis: vast wel. We zijn beschaafd :+
haha ik zeg niet dat ze dat zomaar afstaan. Alleen dat ze die positie kwijt raken. Dat is niet een vraag maar een zekerheid. Er is geen land geweest in de geschiedenis van de mensheid die die positie eindeloos gehad heeft. Soms was daar oorlog voor nodig, soms niet.

Ik hoop niet dat er oorlog komt uiteraard. Maar ik stel me wel eens de vraag of we als NL bondgenoot moeten zijn van de USA. Zeg niet dat het china moet zijn, maar dat land valt niet te onderschatten. Als er ooit oorlog komt gok ik dat het tussen die 2 zal zijn. En voor je het weet vecht je tegen heel azie (waarschijnlijk incl midden oosten). Geen idee wie dat dan wint (afgezien van nukes). Wonen veel mensen in die hoek :) vergeleken met Azie is USA maar speldenprik op dat vlak.

Beetje offtopic eigenlijk wel

• TRAXION
[...]

Verschil is wel dat Chinese families bereidt zijn elkaar te helpen idem in Azië en het middenoosten in de westerse wereld is het ikke ikke ikke en de rest kan stikken.

Mooi voorbeeld is als je gaat verhuizen op 2 echte vrienden na zag ik toch weinig hulp ondanks dat ik altijd klaar sta voor anderen :X

Dus als de shtf doet zal je daar in de westerse wereld meer pijn van voelen omdat mensen gewoon genieten op de pijn van anderen kijk paar posts terug over xrp en mensen er klaarblijkelijk geen moeite mee hebben om dat even lekker in te wrijven.

Zorg maar dat je een dik stroomhek om je huis hebt mocht de shit uit breken want die paar bitcoins beschermen je niet van hongerige mensen. ;w

• anti elppa
Qunix schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:41:
[...]

Kijk dit eens YouTube: Dollar Collapses: When Will It Lose Reserve Currency Status? (Answer...

De DXY is een mandje wat tegen andere valuta opbotst en sinds 5 jaar geleden slechts 10% gedaald. Als je het vergelijkt met de dingen wat de consument wilt hebben (goods/services, goud, real estate, bitcoin, etc), dan zie je pas hoe hard het daalt. Maar zolang er een tekort is voor internationale handel, blijft het nog overeind.
dat is precies wat ik laatste stuk van mijn post zeg. Als je er aan gaat rekenen is het echt goed ziek hoe hard dat monopoly geld minder waard word. Als mensen de echte inflatie zouden weten zou morgen de pleuris uitbreken (niet in NL natuurlijk, wij zijn veel te braaf)

Verwijderd

1 ding weet ik wel: Amerikanen maken alles kapot. Al sinds de kolonisatie van het land.

• Crypts
Wat is goed en slecht? Ik ken(de) zat mensen die beiden werken, koophuis hebben (goedkoper dan huren) en alsnog vreselijk zuinig moeten leven omdat het anders niet lukt. Het gaat dan wel om relatief jonge mensen met doorsnee banen (denk administratief, timmerman etc.) maar ik stond en sta daar toch wel van te kijken. Niet zo heel lang geleden bleef de vrouw gewoon thuis voor het gezin en kon men ook nog zonder moeite op vakantie, dat is definitief verdwenen. Dus slecht? Nee. Maar goed? :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• anti elppa
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:52:
1 ding weet ik wel: Amerikanen maken alles kapot. Al sinds de kolonisatie van het land.
ook niet raar, is allemaal DNA van het uitschot van Europa van paar eeuwen terug. Dan kan je ook niet te veel verwachten natuurlijk :+

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
[...]

7 vette en 7 magere jaren, onze Bijbelse Slux haha

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

• TRAXION
Crypts schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:53:
[...]

Wat is goed en slecht? Ik ken(de) zat mensen die beiden werken, koophuis hebben (goedkoper dan huren) en alsnog vreselijk zuinig moeten leven omdat het anders niet lukt. Het gaat dan wel om relatief jonge mensen met doorsnee banen (denk administratief, timmerman etc.) maar ik stond en sta daar toch wel van te kijken. Niet zo heel lang geleden bleef de vrouw gewoon thuis voor het gezin en kon men ook nog zonder moeite op vakantie, dat is definitief verdwenen. Dus slecht? Nee. Maar goed? :)
Defineer zuinig, maar inderdaad levensonderhoud is flink duurder geworden en de inflatie cijfers die voorgehouden worden zijn prachtig hoor en dat electronics tegenwoordig nog amper wat kost, uiteindelijk zitten de kosten in energie zorg en voedsel deze 3 zijn behoorlijk duurder geworden.

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:52:
Al sinds de kolonisatie van het land.
Wie waren dat ook alweer ? :P

We maken elkaar kapot, de wereld is gewoon niet gemaakt zoals het nu is opgezet, maar je kan het ook niet meer veranderen denk ik, of we moeten zelf als dinos in de boeken terecht komen en dat de nieuwe generatie adams en eva's van onze fouten gaan leren.

Verwijderd

Slux schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:06:
[...]

We maken elkaar kapot, de wereld is gewoon niet gemaakt zoals het nu is opgezet, maar je kan het ook niet meer veranderen denk ik, of we moeten zelf als dinos in de boeken terecht komen en dat de nieuwe generatie adams en eva's van onze fouten gaan leren.
De aard van de mens is destructief voor onze omgeving.

Maargoed, we gaan wel behoorlijk off topic nu :+
TRAXION schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:04:
[...]

Defineer zuinig, maar inderdaad levensonderhoud is flink duurder geworden en de inflatie cijfers die voorgehouden worden zijn prachtig hoor en dat electronics tegenwoordig nog amper wat kost, uiteindelijk zitten de kosten in energie zorg en voedsel deze 3 zijn behoorlijk duurder geworden.
Bitcoin is ook behoorlijk duur geworden :+

Rutte zijn schuld. En snuifbuis Hugo.

• anti elppa
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:08:
[...]

De aard van de mens is destructief voor onze omgeving.

Maargoed, we gaan wel behoorlijk off topic nu :+

[...]

Bitcoin is ook behoorlijk duur geworden :+

Rutte zijn schuld. En snuifbuis Hugo.
Snuiven???https://youtu.be/OVDStDxmKa8
https://youtu.be/WV3eme24WbE

[ Voor 3% gewijzigd door anti elppa op 23-12-2020 18:21 ]

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
Gondor schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:13:
Oh, ik wilde net schaamteloos een afbeelding uit een TG hier posten maar ik zie dat de XRP bash happy hour voorbij is.
Ik bewaar het wel voor de volgende keer.
Ach post maar, hoe lager xrp gaat hoe goedkoper ik kan inkopen

• TRAXION
Slux schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:06:
[...]

Bij jezelf beginnen denk? En vooral opvoeding de huidige generatie snowflakes hoef je ook geen oorlog mee te winnen een tegenslag en ze hebben angststoornissen of depressie.

Ontsnappen uit deze hypocrisie doe je toch niet, ik minimaliseer mijn vaste lasten zo dat ik geen slaaf meer ben van het systeem.

Dat ik jonger was mezelf de burn out ingewerkt omdat het nooit genoeg was nu amper werken en lekker genieten van de vrije tijd.
Nou moet ik zeggen dat werken al lang niet meer zo leuk was als dat ik het vroeger vind vraag me wel eens af of ik dat als persoon het zo ondervindt of dat het daadwerkelijk zo is.

Iedereen lijkt wel gebukt te gaan onder moeten en angst op ontslag de verzuim cijfers zijn nog nooit zo laag geweest als afgelopen jaar.

• green-tea
Slux schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:26:
[...]

Stel de wereld stort in zoals je zegt, je bent je baan kwijt je huis enz, dan heb je ook niks aan je crypto want dat zal het eerste zijn wat je verkoopt om je huis te behouden lijkt mij.
Ik had een typo in mn bericht. Ik begrijp dat het nodig is voor de balans, en helaas zullen ze het monetaire systeem zoals we het nu kennen nooit kapot laten gaan. (iig daarom Big Reset) maar de opkoopprogramma's, het slechte beleid en de enorme geldkraan zoals de afgelopen jaren tekent wel voor een falend systeem. :+

Hyperinflatie incoming.. waars niet.
Hi, my name is Ekaterina , I saw your profile today in FB and was moved and become interested in you,it will be my pleasure to have you as my good friend, I will also like you to send me an email to my address. I give you my private photo for you to know whom i am.

Best wishes,
Ekaterina
MyPhoto.pea
Bijzondere phising mailtjes tegenwoordig.

[ Voor 16% gewijzigd door green-tea op 23-12-2020 18:28 ]

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:38
Op overweldigend vraag, twee varianten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Du8-qsPgcVZ3z000e8Ca_GkiUPI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FFesDBpAQRh0ON3Fk4TL4PVs.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFVmhRPpTP4ckOZKf4SlAAhk3mg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T0NdzPakka2mjgaMbURk4hu2.jpg?f=fotoalbum_large

En dan ook maar deze van tenminste 1 uur geleden:
Voor de XRP holders, geen idee of het klopt en of ik FUD help verspreid:
Afbeeldingslocatie: https://twitter.com/twobitidiot/status/1341764298763350017
"
WOW, that was fast.
+ Bitwise sold all XRP in its publicly traded fund
+ Grayscale likely to follow suit imminently
+ Most exchanges will follow as well
"

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ik wil wel graag die retard variant zijn, ik ga nu wat XRP kopen en DCA'en naar beneden. 99% van de XRP holders weet niet eens wat er gaande is, die denken waarschijnlijk echt dat dit een buitenkansje is, dus zo behandel ik het dan ook maar :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Crypts
TRAXION schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:04:
[...]

Zuinig als in onderste schap supermarkt, tandarts en fysio over het jaar heen tillen, geen uitjes in het weekend, verwarming net aan hoog genoeg om het niet koud te hebben etc. Dat soort dingen. Denk dat het hem ook zit in wat men van ons verwacht, we moeten een mobiel hebben en laptop, auto is ook redelijk noodzakelijk en zo zijn er nog wel wat dingen die nu als normaal worden gezien en kosten met zich meebrengen welke men vroeger niet had.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Gokje, als de 3 MA's bij elkaar komen komt er weer beweging in Bitcoin. Vlak ervoor een klein sprongetje omhoog, daarna een behoorlijk stuk eraf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dTCSnbt3s_Y9_MufDUgD65VzFPs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u2ooOR9Tfli6KFatyXLn1u5K.png?f=fotoalbum_large

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8Opc9AQSNSsqmVvJ9yZCjyXz_A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VUwsmXfZDzjil2vU8I2xGdog.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Taro op 23-12-2020 19:29 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:31
Taro schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:17:
Gokje, als de 3 MA's bij elkaar komen komt er weer beweging in Bitcoin. Vlak ervoor een klein sprongetje omhoog, daarna een behoorlijk stuk eraf.
[Afbeelding]

Zoiets:
[Afbeelding]
Zou niet verkeerd zijn, wacht ik al een dag of 2 op. Ben blij dat ik m'n link ook verkocht heb, lijkt wel aan het doodbloeden met z'n $11,80.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

RvV schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:20:
[...]

En als je een googleplex usd bij print? Ofwel, er is niet echt een einde?
Haha, ja dat is de gedachte... het probleem is: Als je geld bijdrukt, krijgt iemand er een 'schuld' bij. Als je tot in het oneindige bijdrukt, maak je dus ook tot in het oneindige schuld. Tot zover gaat ie goed, maar omdat je over die schuld rente moet betalen, moet je dus ook geld bijdrukken om die schuld te betalen. Je krijgt uiteindelijk technisch gezien meer schuld dan dat je bij kan drukken.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Zal je altijd zien dat als dit gebeurt dat alle bots die Coinbase Tweets in de gaten houden XRP nog even pumpen, een delisting ipv listing zijn ze vast niet op geprogrammeerd...

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Kans voor YFI?

1W chart:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nckJ9wzW1IlFnj9q_KjhnBKjP5U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AXMoSxXNmI7SgTsCLOVLU2U2.png?f=user_large

• Gelukszoekr
Zou de altmarkt als geheel een knauw krijgen door het XRP verhaal?

BTC - steady betekend vandaag in elk geval niet een altun zo te zien

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Het momentum is er uit, mensen gaan twijfelen of dit het was en dan zakt het in. Mogelijk dat XRP het er ook niet beter op maakt, maar er zitten altijd dagen met grote(re) dalingen tussen. Daarom kijk ik nu ook naar de coins die veel zijn gedaald om er toch wat van in te kopen. Maar wel voor max 10-25% van de pf, want meer durf ik nu zeker niet aan en ik blijf verder nog mooi even in fiat zitten.

Ik las dat iemand eerder vandaag GRT voor de hold wilde halen. Ik hoop voor hem dat het inkoopmoment nog niet heeft plaatsgevonden :)

• mjoaris
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-12 20:45
Nopheros schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:34:
[...]

Zou niet verkeerd zijn, wacht ik al een dag of 2 op. Ben blij dat ik m'n link ook verkocht heb, lijkt wel aan het doodbloeden met z'n $11,80.
Hey, dat kan wel eens een mooi moment zijn om in te gaan stappen? Heb nog geen link :X

• mjoaris
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-12 20:45
Taro schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:11:
Ik las dat iemand eerder vandaag GRT voor de hold wilde halen. Ik hoop voor hem dat het inkoopmoment nog niet heeft plaatsgevonden :)
Vanwaar dit?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Omdat de koers er niet op vooruit is gegaan. Nou kijk ik misschien teveel naar de korte termijn en zegt dat dus niets over een langere periode, maar ik begreep dat pas 2% van de coins op de markt zijn? Als de andere 98% nog moeten volgen, dan is dat niet positief voor de prijs. Misschien iets te kort door de bocht om dit met XRP en LINK te vergelijken, maar die verwatering kan je niet negeren voor de lange termijn koers.

Veel relatief nieuwe coins krijgen tijdelijk veel aandacht, stijgen enkele weken/maanden mooi en daarna is de liefde voorbij en dumpt men ze voor andere coins, ondanks de mogelijke fundamentals.

• DylanV1990
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-05 22:04
Taro schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:11:
Het momentum is er uit, mensen gaan twijfelen of dit het was en dan zakt het in. Mogelijk dat XRP het er ook niet beter op maakt, maar er zitten altijd dagen met grote(re) dalingen tussen. Daarom kijk ik nu ook naar de coins die veel zijn gedaald om er toch wat van in te kopen. Maar wel voor max 10-25% van de pf, want meer durf ik nu zeker niet aan en ik blijf verder nog mooi even in fiat zitten.

Ik weet niet of je op mij doelde, maar ik heb vrij kort na mijn post vanochtend ingekocht voor ongeveer 0.45 usd. Wel voor de hold ja, dus helaas niet verkocht boven de 0.50 usd ;-)

[ Voor 64% gewijzigd door DylanV1990 op 23-12-2020 20:21 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@DylanV1990 Dat zou kunnen (Zat op de telefoon te kijken in de trein), maar mag ik vragen waarom je ze voor de lange termijn wil holden? Puur voor de prijs of de fundamentals? Ik ben oprecht geïnteresseerd overigens, want ik zie veel redenen om dat niet te doen, maar de hype is er en misschien zit er wel iets in dat ik over het hoofd zie.

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11 20:24
WhySoSerious schreef op woensdag 23 december 2020 @ 07:50:
[...]

Dat is bijna overal minimaal 10% van het oorspronkelijke bedrag. 95% van de mensen spaart dit niet eens per jaar.
Nouja als je goed hebt geboerd met btc, dan is die 10 procent niet zo heel veel he....

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
Waar denk je dat de US overheid die triljarden aan schulden van gaat betalen dan? ... precies door bij te drukken.
Eerlijk, wat is daar het probleem mee? Je wil gewoon niet dat het uit de hand loopt.
MrWilliams schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:18:En dat zorgt er uiteindelijk dat er constant en meer bijgedrukt moet worden omdat men met zonder dat extra geld de schulden niet kan betalen... etcetera...
Dat lijkt me inderdaad niet wenselijk. Maar er is nogal een grote grijze zone. Genuanceerd geld bijdrukken betekent niet een spiraal richting afgrond. Of het printgedrag van de VS dermate ongezond is, dat kan ik niet inschatten.

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

• Gelukszoekr
TomTorquay schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:26:
[...]
Eerlijk, wat is daar het probleem mee? Je wil gewoon niet dat het uit de hand loopt.

[...]
Dat lijkt me inderdaad niet wenselijk. Maar er is nogal een grote grijze zone. Genuanceerd geld bijdrukken betekent niet een spiraal richting afgrond. Of het printgedrag van de VS dermate ongezond is, dat kan ik niet inschatten.
30% van alle dollars in omloop zijn over de afgelopen 10 maanden uitgegeven. Dat lijkt me redelijk ongezond

• green-tea
Hebben jullie de reclame van BLOX toevallig voorbij zien komen? Wat vinden jullie ervan?

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

TomTorquay schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:26:
[...]

[...]
Lees het boek "The origin of wealth" daar staat wiskundig in uitgelegd waarom dit systeem uiteindelijk gaat falen.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Wat YFI in de pf gedrukt...

@green-tea Matige reclame en onduidelijk logo, twijfel of dit mensen over de streep trekt.

• DylanV1990
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-05 22:04
Taro schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:24:
@DylanV1990 Dat zou kunnen (Zat op de telefoon te kijken in de trein), maar mag ik vragen waarom je ze voor de lange termijn wil holden? Puur voor de prijs of de fundamentals? Ik ben oprecht geïnteresseerd overigens, want ik zie veel redenen om dat niet te doen, maar de hype is er en misschien zit er wel iets in dat ik over het hoofd zie.
Omdat @Mooooody die coin heel goed kan shillen :) Nee, geen idee joh. Ik doe ook maar wat. Net nieuw, veel grote exchanges, veel hype. Geen idee van fundamentals, totaaaal geen verstand van. Dus gewoon een gokje met geld dat ik bereid ben te verliezen, we zien het wel.. 8)7

• TomTorquay
Innovi0 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:52:
Helaas zal de overheid altijd geïnteresseerd zijn in waar jou vermogen precies vandaan komt om de bekende redenen (witwassen, terrorisme financiering, belastingontduiking tegen gaan). Helaas gaan Bitcoin, en ook privacycoins, dit niet oplossen.
Je zou juist moeten blij zijn dat er meer controle komt. Zonder overheidscontrole maakt BTC geen schijn van een kans naar de toekomst toe. Zolang BTC (onder andere) dit soort witteboordencriminelenprivacy blijft vergoelijken is het geen levensvatbaar alternatief voor fiat.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@DylanV1990 Helder :)

Link wordt ook geshilled, maar ik blijf er toch maar van weg.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:31
Taro schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:17:
[Afbeelding]

Zoiets:
[Afbeelding]
Wanneer komen die lijntjes bij elkaar?

#Duurtlang

• TomTorquay
Gelukszoekr schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:30:
30% van alle dollars in omloop zijn over de afgelopen 10 maanden uitgegeven. Dat lijkt me redelijk ongezond
Als dat klopt, dan is dat nogal ongezond ja. Heb je hier ook een onafhankelijke bron van? Ik kan niet direct geloofwaardige bevestiging vinden.

• Gelukszoekr
TomTorquay schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:46:
[...]

Als dat klopt, dan is dat nogal ongezond ja. Heb je hier ook een onafhankelijke bron van? Ik kan niet direct geloofwaardige bevestiging vinden.
https://fred.stlouisfed.org/series/M1

• TomTorquay
Wow, compleet van de pot gerukt 8)7

Bedankt om mij bij te lichten! :)

• Gelukszoekr
TomTorquay schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:51:
[...]

Wow, compleet van de pot gerukt 8)7

Bedankt om mij bij te lichten! :)
Ik weet niet helemaal de achtergrond van deze bron trouwens. Er zijn meer bronnen te vinden die spreken over 20-25%. Maar deze zijn alweer wat maanden geleden. Daar zit het laatste stimulans-pakket nog niet bij in.

Wat het exacte percentage is weet ik niet. Maar het is exorbitant hoog in elk geval

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Gelukszoekr schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:30:
[...]

Dat. En de nieuwe maatregelen voor 'verlichting' van de Amerikaanse burger komen daar nog eens bovenop. Wat was het? 2000 dollar voor ~300 miljoen Amerikanen? Tel uit je winst!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Oudejaarsloten bestellen via Curve of Binance Card werkt helaas ook niet :(

Is toch wel heel veel afgeschermd, begrijpelijk, maar toch jammer.

Pagina: 1 ... 27 ... 193 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!