WiseGuy! schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:12:
[...]
Voordeel van LTC vind ik wel de grotere (potentiële) SoV; heeft een cap in aantal dus wordt ooit schaars als het maar lang genoeg blijft bestaan. ETH heeft dat niet. Die heeft echter weer meer adoptie. Hmn... lastig. Heb ze vooralsnog beide.
Appels en peren. Ethereum is niet te vergelijken met Litecoin.
Litecoin is een Bitcoin "testnet". Groot geworden danzij Coinbase en Lee. Toen Lee zijn stack verkocht, was het al duidelijk. LTC heeft als enige functie dat ze relatief eenvoudig te traden zijn. (eenvoudig voorspelbaar, veel volume)
Ethereum is het grootste dapp-platform in de cryptospace. Of die titel iets gaat betekenen is de grote vraag.
Gaan dapps en smart contracts een dingetje worden in de toekomst, dan zit je met ETH als first mover absoluut voor in de bus.
Ik zou ook altijd eerst een fijne hodl-positie in ETH opbouwen, voordat ik me zou mengen in de vele broertjes en zusjes. Mochten een van die broertjes/zusjes opeens iets zinnig laten zien, dan ben je nog ruim op tijd om daar wat geld tegenaan te gooien. Tot die tijd vind ik het verstandig om de kat uit de boom te kijken, zeker met de volabiliteit die nog zeker enkele jaren sterk aanwezig zal zijn.
Dus: ga waar de ontwikkelaars zitten, dan zit je vaak het veiligst.
[
Voor 5% gewijzigd door
Mooody op 12-01-2021 12:57
]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.