[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 152 ... 193 Laatste
Acties:
  • 533.231 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:19
Tominatie schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:17:
Ik verwacht een korte euforie. ETH holders die even zo voor hun schermpje zitten:
[Afbeelding]

Binnenkort gaat ETH de $1000 retesten, mede omdat Bitcoin de $36K gaat opzoeken om toch weer 'ns te zien of het fundament sterk genoeg is.

Dit was mijn analyse. Gebaseerd op mijn gevoel. Die meestal niet klopt.
Inderdaad. Als je alles verkoopt op 10k doe je niet meer mee. ;) :(:)

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik kan dit bevestigen. Het is ook mijn gevoel. En mijn gevoel klopt ook bijna nooit :/

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stokstaart
Oh trouwens, eth staat op 1300 dollar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
ETH x3 long gesloten, weer naar de spot wereld van de lastige keuzes :)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
mrb85 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:20:
Mijn 2017 FOMO zegt dat ik nu ETH moet kopen aan 1300 en morgen wakker worden aan 1225.

Want ETHER is gemaakt om te verdampen :-)
Ja en wat doet het na het verdampen? Opstijgen!
Waarheen? Raad dan raad dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb85
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 16:04
Stokstaart schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:22:
[...]

Ja en wat doet het na het verdampen? Opstijgen!
Waarheen? Raad dan raad dan..
Makker ... de maan staat nu hoog boven ons maar morgenochtend weer helemaal onder de horizon hoor 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QA123
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-06-2024
Iemand die short durft te gaan overnight in BTC? Het zou mij verbazen dat het morgen bij het ontbijt boven de 40k nog staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
mrb85 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:23:
[...]

Makker ... de maan staat nu hoog boven ons maar morgenochtend weer helemaal onder de horizon hoor 😜
Hemelsbreed is de afstand nagenoeg hetzelfde O-)

Hoe dan ook, ik hou mijn maart-dump ethjes lekker aan tot minimaal 10k. Kijken jullie maar ff wat jullie doen :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
QA123 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:26:
Iemand die short durft te gaan overnight in BTC? Het zou mij verbazen dat het morgen bij het ontbijt boven de 40k nog staat.
short gaan moet je niet doen jongen. In een bullmarket zoek je naar longposities, in een bearmarket naar short posities.

Voor BTC is de $36K wel een interessant level. Daar zou ik 'n kleine long voor de grap wel aandurven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:58
Ik verwacht een korte euforie. ETH holders die even zo voor hun schermpje zitten:
[Afbeelding]

Binnenkort gaat ETH de $1000 retesten, mede omdat Bitcoin de $36K gaat opzoeken om toch weer 'ns te zien of het fundament sterk genoeg is.

Wat betreft eth totaal niet nee ;)

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
De traders zeggen altijd, de trend is your friend en dat soort meuk.
Ben ik niet echt in thuis, maar de trend moet je niet tarten door er tegenin te traden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Tominatie schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:29:
De traders zeggen altijd, de trend is your friend en dat soort meuk.
Ben ik niet echt in thuis, maar de trend moet je niet tarten door er tegenin te traden.
Ik kan bevestigen dat 2 Bitcoin shorts in de afgelopen dagen verkeerd zijn afgelopen. Gelukkig kon ik ze in ETH longs omzetten en heb ik ze succesvol afgesloten. Maar inderdaad, the trend is your friend....

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Pelox schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:28:
[...]

Wat betreft eth totaal niet nee ;)
Nou idd. Ik begrijp het blijkbaar niet goed. Veel mensen zien toch wat in ETH, wat ik niet zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
QA123 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:26:
Mijn buy order is gehit, ik weet idd niet of ik daar super blij mee ben :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

H O D L

Voor 't uit de klauwen loopt met die trades :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HFRAn9iC9xRceVXDHd1GeLnQak=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QmJfHrOxuqJIWMP1tlU3Dzwd.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:40
TomTorquay schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:30:
[...]
Hoezo dat zegt niks?
https://mayermultiple.info/

Natuurlijk is het geen absolute wijsheid, maar samen met andere signalen geeft het toch aan dat we in de gevarenzone zitten.
De theorie zelf beschrijft al dat er geen buy of sell indicatie van kan worden afgeleid. En daar wil je hem toch voor gebruiken. Los van het feit dat je nu een gevarenzone introduceert die helemaal niet benoemd wordt..

Nogmaals het enige wat het doet is de huidige prijs delen door het 200 daags gemiddelde. Het pretendeert met de uitkomst een factor oversold overbought te kunnen berekenen maar is imo veel te kort door de bocht.

[ Voor 17% gewijzigd door r0bb op 09-01-2021 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:39
Ook hier weer met de dagelijkse: wat doen we voor de nacht checks bezig.
Eens met dat het me eigenlijk totaal niet zou verbazen als we onder 40k wakker zouden gaan worden. Denk niet dat het de moeite van btc naar exchange halen sellen en een lagere buy vinden waard gaan zijn. Ik mik op een dipje van korte duur waarvan ik morgen denk ach komt wel weer goed:)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Voor de nacht: ETH buy orders rond 1240-1255 staan en nog deels in ETH. Bitcoin buy orders vanaf 36k en hoger staan. Ik ga niet all-in de nacht in, dan maar wat winst of BTC waarde missen.

Wat LINK en REN op de Ledger opgeslagen ivm mogelijk alt season, anders kan ik ze niet holden :)

[ Voor 21% gewijzigd door Taro op 09-01-2021 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:24
Bitcoin (BCH) gaat eindelijk Bitcoin Core (BTC) flippenen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QA123
Verwijderd schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:37:
H O D L

[Afbeelding]
Overgrote deel van mijn pf staat gewoon vast voor de long.

Het restje in fiat ga ik proberen de markt te verslaan, tot nu toe met zeer weinig succes d:)b Ach, dan heb je ook nog beetje lol van, je mag toch nergens heen tijdens de lockdown.

Hmm..... oh, in de future markt kan je gewoon 125x leveragen... ff YT uitleg filmpje zo kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 07:13
Verwijderd schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:37:
H O D L

[Afbeelding]
Mijn vinger hangt met enige twijfel boven Sell BTC. Wat is dit toch een akelige bezigheid. :X
En dan terugkopen in de dip, dat is ook al zo'n moeilijke en bijna onmogelijke stap voor mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Sunrise op 09-01-2021 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:34
Ik zit voor 90% in fiat. Niet geheel vrijwillig, maar wel naar alle tevredenheid. Denk dat ik de eerstvolgende dip weer even afwacht. Alles staat voor mij gevoel wel zo hoog/gepumpt dat ik liever niet te hoog inkoop en bagholder wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stokstaart
The Redman schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:43:
Bitcoin (BCH) gaat eindelijk Bitcoin Core (BTC) flippenen? :+
Ik hoop het niet, straks komt Kain_Niak weer irritant doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Laatst online: 16:39
QA123 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:43:
[...]

Overgrote deel van mijn pf staat gewoon vast voor de long.

Het restje in fiat ga ik proberen de markt te verslaan, tot nu toe met zeer weinig succes d:)b Ach, dan heb je ook nog beetje lol van, je mag toch nergens heen tijdens de lockdown.

Hmm..... oh, in de future markt kan je gewoon 125x leveragen... ff YT uitleg filmpje zo kijken.
Waarschijnlijk moet je dan de guide ‘how to deposit more money on this exchange’ er alvast achteraan kijken of niet;) 125x damn.

Gl vannacht allen. Eens zien of onze muntjes ons nogmaals gaan verrassen.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QA123
Taro schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:42:
Voor de nacht: ETH buy orders rond 1240-1255 staan en nog deels in ETH. Bitcoin buy orders vanaf 36k en hoger staan. Ik ga niet all-in de nacht in, dan maar wat winst of BTC waarde missen.
Ik doe mee met de ETH buys, ik verwacht nog steeds een ETH dipje na deze top, en de 1250 heeft de hele dag op rondgehangen, dus daar zal wel de nodige support zitten.

edit, zat rond de 1230 de hele dag, dus ik zet mijn buy iets lager rond dit niveau

[ Voor 8% gewijzigd door QA123 op 09-01-2021 23:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-10 21:12
Ik ben 100% fiat. Ga me dit waarschijnlijk beklagen maarja... Nobody ever went broke taking a profit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
r0bb schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:38:
De theorie zelf beschrijft al dat er geen buy of sell indicatie van kan worden afgeleid. En daar wil je hem toch voor gebruiken. Los van het feit dat je nu een gevarenzone introduceert die helemaal niet benoemd wordt..
Wie zegt dat ik het daar wil voor gebruiken? Ik zeg alleen dat we in een zone zijn aanbeland waarin men wegens toenemend neerwaarts risico serieus moet opletten om nu nog blindelings op de raket te stappen, zeker als nieuweling. En ja, je moet altijd opletten. En ja, BTC kan nog doorstijgen naar 50k. Dus ja, als je zwart-wit wil denken ben je hier niks mee. Verder heb ik geen zin in geleuter over het nut van (specifieke) TA, dus hier blijft het bij. Wie mij wil begrijpen, begrijpt mij wel. En voor de rest: ;w

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Afgelopen donderdag had ik om 19.12 uur btc ingeruild voor euro op koers circa $ 40.365, nog geen 4 minuten later zakte de koers $ 36.500. Mooi op tijd dacht ik toen en dat was natuurlijk ook zo. oOo
Een nachtje verder staat hij al hoger en als dit de correctie is had ik beter niet uit kunnen stappen. :X Enfin, voor hetzelfde was hij verder ge-dipt en daar een paar dagen gebleven.

Inmiddels ben ik helemaal terug naar euro maar nog wel alles op de exchange.

Vanmorgen wat ETH gekocht, maar nee, als de BTC binnenkort richting de $ 36k gaat, dan verwacht ik dat vriendje ETH wel mee naar onderen gaan. Dus vanmiddag weer met een minimale winst van een ijsco toch weer verkocht.

Vanavond om 19.00 uur uit huis vertrokken, maar voor vertrek nog even achter de computer gezeten, heb toen nog getwijfeld om wat ETH te kopen. Geen positie, alleen wat coins met een stoploss van 40 dollar lager ofzo. Dan kost het wel meteen geld als hij naar onderen flikkert, maar f*ck it. Nu ga ik weg en die computer heb ik de laatste tijd al genoeg gezien. ;w

Wat denk je? Kom ik thuis, staat de ETH koers gewoon 50 dollar hoger dan voor vertrek. Ai ai, is dat even een gemiste kans! ;w

Hoe dan ook, het is en blijft een vreemde bedoeling die crypto zooi. }:|
Blij als dit topiq lekker actief is, kan ik mijn mooie avond even delen met de cryptovriendjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb85
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 16:04
ETH zit dicht bij zijn ATH van 3 jaar geleden. Dat lonkt wel een beetje. En er heeft waarschijnlijk nog nooit zoveel kapitaal klaargestaan op exchanges als de laatste weken.

Ik leg nog een belastingsvrij stukje hout in de kachel voor wat gratis warmte. Rijk worden doe je namelijk niet door veel te verdienen, maar vooral door weinig uit te geven 😎

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Sunrise schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:44:
[...]

Mijn vinger hangt met enige twijfel boven Sell BTC. Wat is dit toch een akelige bezigheid. :X
En dan terugkopen in de dip, dat is ook al zo'n moeilijke en bijna onmogelijke stap voor mij.
Haha leuk he die crypto >:)

Ik heb er gewoon 100% schijt aan. Fluffje op de spaar, fluffje in Bitcoin, lekker boeiend 10k eraf of erbij.

Ik zie het allemaal over een jaar of 10 wel.

En in de tussentijd hopen dat de wereld nog een beetje blijft functioneren :)

En anders blikken met bonen hodlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
ardana123 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:49:
Ik ben 100% fiat. Ga me dit waarschijnlijk beklagen maarja... Nobody ever went broke taking a profit.
Je bent niet de enige :) 90% fiat op wat ETH, LINK en REN na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:19
ardana123 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:49:
Heb ook mijn ETH verkocht hoor, mij iets te instabiel.
De alts laat ik staan, zijn maar kleine beetjes op ADA na, maar ondanks die gezakt is nog ruim boven inkoop dus merk het wel :P

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martine
  • Niet online
Oef, gelukkig ben ik dus niet de enige die in de geweldige fiat vertrouwen heeft. _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
De koopkracht van goud was hetzelfde in 1929 als nu, want de prijs van één brood in 1929 was x aantal gram goud, en dat dit nu ook hetzelfde. Met deze gedachte ben ik gaan kijken wat de Dow Jones deed, en dat is wel interessant... Normaal zie je dat de DJI prijs in Dollars enorm oploopt (natuurlijk door inflatie en van enkele centen in 1900 tot 30k in 2020). Je ziet dus een diagonaal schuine lijn naar boven. Als je Dow Jones vergelijkt in goud (dus zonder inflatie) zie je vooral dat het horizontaal beweegt tussen 3 troy ounce en 25 troy ounce (momenteel op 16,8 /oz).

Afbeeldingslocatie: https://jirafeau.pmklaassen.com/f.php?h=2qwY&p=1
Stonks only goes up? Misschien ook niet...

Als ik dan Bitcoin vertaal in goud, zie ik dus geen inflatie van een fiat valuta, en zie ik dat dus de prijs van Bitcoin parabolisch naar boven gaat. Momenteel tikt hij 21,75 troy ounce aan.
Als ik groei van goud vergelijk met de groei van Bitcoin (de schalen niet inbegrepen), kan het zijn dat goud inderdaad voorop loopt. Wie weet vertelt het dat Bitcoin niet snel onder de 30k gaat komen?

Afbeeldingslocatie: https://jirafeau.pmklaassen.com/f.php?h=0EsW&p=1

Conclusie: de waarde van Bitcoin stijgt hard, zelfs zonder inflatie. Dus Bitcoin moon == lambo.

Als je het zelf wilt zien op Tradingview:
COINBASE:BTCEUR/FX_IDC:XAUEUR voor Bitcoin in goud (per troy ounce)
TVC:DJI/FX_IDC:XAUUSD voor Dow Jones stocks in goud

Als je echt depressief wilt worden moet je je salaris van meerdere jaren (kies 1 maand) berekenen in goud (wel de goudprijs van toen gebruiken) en kijk of je dan vooruit bent gegaan in het aantal grammen goud. Je zal waarschijnlijk zien dat het aantal grammen in 2020 minder was, dus je hebt "te weinig" Euro's verdiend in 2020 (althans, dat was bij mij het geval). Of vergelijk het met de waarde van je huis.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:52
Fiat? Weak hands lees ik. Morgen 42.5k BTC. Hodl moon

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
DutchCrownNL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:52:
[...]

Heb ook mijn ETH verkocht hoor, mij iets te instabiel.
De alts laat ik staan, zijn maar kleine beetjes op ADA na, maar ondanks die gezakt is nog ruim boven inkoop dus merk het wel :P
ADA heb ik ook in de gaten maar denk dat die short term zal droppen samen met BTC en ETH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qunix schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:53:
De koopkracht van goud was hetzelfde in 1929 als nu, want de prijs van één brood in 1929 was x aantal gram goud, en dat dit nu ook hetzelfde. Met deze gedachte ben ik gaan kijken wat de Dow Jones deed, en dat is wel interessant... Normaal zie je dat de DJI prijs in Dollars enorm oploopt (natuurlijk door inflatie en van enkele centen in 1900 tot 30k in 2020). Je ziet dus een diagonaal schuine lijn naar boven. Als je Dow Jones vergelijkt in goud (dus zonder inflatie) zie je vooral dat het horizontaal beweegt tussen 3 troy ounce en 25 troy ounce (momenteel op 16,8 /oz).

[Afbeelding]
Stonks only goes up? Misschien ook niet...

Als ik dan Bitcoin vertaal in goud, zie ik dus geen inflatie van een fiat valuta, en zie ik dat dus de prijs van Bitcoin parabolisch naar boven gaat. Momenteel tikt hij 21,75 troy ounce aan.
Als ik groei van goud vergelijk met de groei van Bitcoin (de schalen niet inbegrepen), kan het zijn dat goud inderdaad voorop loopt. Wie weet vertelt het dat Bitcoin niet snel onder de 30k gaat komen?

[Afbeelding]

Conclusie: de waarde van Bitcoin stijgt hard, zelfs zonder inflatie. Dus Bitcoin moon == lambo.

Als je het zelf wilt zien op Tradingview:
COINBASE:BTCEUR/FX_IDC:XAUEUR voor Bitcoin in goud (per troy ounce)
TVC:DJI/FX_IDC:XAUUSD voor Dow Jones stocks in goud

Als je echt depressief wilt worden moet je je salaris van meerdere jaren (kies 1 maand) berekenen in goud (wel de goudprijs van toen gebruiken) en kijk of je dan vooruit bent gegaan in het aantal grammen goud. Je zal waarschijnlijk zien dat het aantal grammen in 2020 minder was, dus je hebt "te weinig" Euro's verdiend in 2020 (althans, dat was bij mij het geval). Of vergelijk het met de waarde van je huis.
Goud is mooi spul. Helemaal om het zelf te zuiveren, ik kijk dan ook altijd naar sreetips op YouTube.

Oldschool veteraan, lekker beetje goud refinen met de revolver op tafel.

Machtig.

Heerlijk om even te kijken voor het slapengaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SJAAKSJAAK
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-07-2024
Vergeet niet dat de koers in het weekend altijd van alles doet en maandag alle kantoorpikken gewoon weer willen instappen en gaan we naar de megapsychologische grens van 50k

doei

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunrise
Verwijderd schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:51:
[...]

Haha leuk he die crypto >:)

Ik heb er gewoon 100% schijt aan. Fluffje op de spaar, fluffje in Bitcoin, lekker boeiend 10k eraf of erbij.

Ik zie het allemaal over een jaar of 10 wel.

En in de tussentijd hopen dat de wereld nog een beetje blijft functioneren :)

En anders blikken met bonen hodlen.
_/-\o_ Hard gelachen, ja zo ben ik ook wel weer, zoveel boeit het niet maar emotioneel ga ik er veel te diep in.
De hele tijd denk ik zodra die weer op die prijs staat verkoop ik en dan gaat omhoog en staat daar en dan denk ik weer komkommers / augurkjes. :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Tjonge, iedereen in fiat vannacht? Ik zou bijna van mn strategie afwijken :|

Meh, ik kies team @Verwijderd. Dood of de gladiolen Lambo.

Moon soon. Pleur er morgen wel wat extra fiat tegenaan op 36k mocht het gebeuren. En nog wat op 30k... :N

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Richh schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:58:
Nee hoor, net nog wat flufjes ADA bijgekocht. BTC, ETH, ADA hodl! :D

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Link mooi op 17.62

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Tominatie schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:33:
[...]

Nou idd. Ik begrijp het blijkbaar niet goed. Veel mensen zien toch wat in ETH, wat ik niet zie.

[Video: Vitalik clapping]
Naast Bitcoins het enige dat instituties interessant vinden om in te investeren, dus waarom niet interessant voor de kleine investeerders :?

Feit: Vrijwel alles wat zinnig is in crypto (naast BTC), is gebouwd op de Ethereum-blockchain.
Even uitzoomen. In dit piepjonge wereldje moet dat toch wel een trigger zijn om in ETH te investeren?

Grootste ETH-concurrent volgens de laatste koersen is Cardano.
Al dat geld dat nu Cardano tot de oksels klets, kan Charles niet eens een plekje geven. Ze hebben simpelweg de ontwikkelaars niet om iets zinvols te maken op het Cardano-platform. Cardano is hype, vooral Amerikaanse hype dankzij de praatjes van Charles. Zal best een van de grotere chains kunnen worden in de toekomst, maar daar is het nu nog lang niet.

De focus gaat naar het Ethereum platform met Polkadot als scaling-broertje.

[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 10-01-2021 00:05 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martine
  • Niet online

Moon soon. Pleur er morgen wel wat extra fiat tegenaan op 36k mocht het gebeuren. En nog wat op 30k... :N
Die manier werkt prima! Doe ik ook altijd bij een long positie als de koers gaat dalen om de entry price naar onderen te brengen. Nadeel is, na diverse keren bijkopen is op een gegeven moment die positie bijna goud waard. Maar als de koers dan toch weer iets stijgt, dan zit je meteen geramd! KEIHARD!! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wdbtje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:55

Ik splits mezelf op naar beide kanten toe. Tot nu al voor 40% uitgestapt gedurende deze bullmarket. Je ziet wel dat er meer en meer twijfel is of er inderdaad nog een nieuwe top komt voor een flinke correctie.
Zorgen voor morgen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ardana123
Eventjes iets anders:

De laatste paar weken lijdt mijn slaap echter wel onder de bullrun. Ik kan meestal het maar moeilijk langs de kant zetten als ik ga slapen. Ik denk dan, misschien zou ik beter nu verkopen, dan zal ik de helft niet kwijtraken vannacht. Of moet ik kopen, dan zal ik de trein niet missen vannacht. ;w

Dan doe ik mijn nachtlampje meerdere keren weer aan om de koers te checken, omdat ik anders toch niet in slaap kan vallen. |:(

Heeft iemand hier ook last van?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ja toch.

Hangt natuurlijk ook van je positie grootte af. Maar fuck die euro's. Die zijn er genoeg.

Bitcoin daarintegen...

Maar gelukkig mogen we zelf kiezen, er komt ook heus wel weer een tijd dat het bloed uit je beeldscherm loopt als je de koersen opent.

Mij boeit het allemaal niet zoveel. Ik wil gewoon Bitcoin hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:45
ardana123 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:03:
Eventjes iets anders:

De laatste paar weken lijdt mijn slaap echter wel onder de bullrun. Ik kan meestal het maar moeilijk langs de kant zetten als ik ga slapen. Ik denk dan, misschien zou ik beter nu verkopen, dan zal ik de helft niet kwijtraken vannacht. Of moet ik kopen, dan zal ik de trein niet missen vannacht. ;w

Dan doe ik mijn nachtlampje meerdere keren weer aan om de koers te checken, omdat ik anders toch niet in slaap kan vallen. |:(

Ja, ik leg mijn laptop op de zijkant langs mijn bed zodat ik op elk moment voor ik in slaap val, en ook meteen als ik 's morgens wakker word, kan kijken waar 'ie staat. Is niet echt goed geloof ik, dus eigenlijk misschien een teken dat ik wat moet verkopen. Maar ja, het stijgt zo hard....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stokstaart
Gelukszoekr schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:57:
Fiat? Weak hands lees ik. Morgen 42.5k BTC. Hodl moon
Ja ik vind het ook bizar, de short term mindset van velen hier. Maar goed, kan me ook wel weer voorstellen dat het vertrouwen in bitcoin bullruns niet met een maandje meelezen is gekweekt.

Hier ook totaal geen stress en ook geen stop loss. Hodl de moeder tot minimaal 100k, daarna ga ik pas denken aan wat uitstappen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ik heb het spaargeld voor de kinderen er laatst alsnog ingeknald. Inmiddels alweer een prima winst op gemaakt. Op naar de 50k :)
Eventjes iets anders:

Ja, ook last van. Daarom verkoop ik regelmatig voor de nacht (of stop losses) en stel wat lagere buy orders in. Daarnaast stel ik wat hoge sell orders in. Gemiddeld word je dan prima wakker met een combinatie van winst en buy lows. Telefoon ligt aan de lader naast mijn bed. Voor 7:00 kijk ik er bewust niet naar, daarna wel.

[ Voor 57% gewijzigd door Taro op 10-01-2021 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Hoe komt die busd usd afwijking eigenlijk? Best een groot verschil op 1 btc.

Tijdelijk terug naar fiat, daar heb ik een vraag over, iemand uit frankrijk zei dat hij niet naar euro gaat maar express naar busd of usdt vanwege de belasting. Klinkt bekend? En is dat ook in andere eu lidstaten zo?
Terug naar euro op bv binance zou een aangrijppunt zijn voor de belasting. In negatieve zin. Het fijne weet ik er niet van. Misschien klopt het ook niet. Strenge regels in frankrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
Specy schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:05:
[...]

Ja, ik leg mijn laptop op de zijkant langs mijn bed zodat ik op elk moment voor ik in slaap val, en ook meteen als ik 's morgens wakker word, kan kijken waar 'ie staat. Is niet echt goed geloof ik, dus eigenlijk misschien een teken dat ik wat moet verkopen. Maar ja, het stijgt zo hard....
Heb ik ook al gedaan, laptop meenemen en naast bed leggen 'in het geval dat ik moet ingrijpen' 8)7
Uiteindelijk doe ik toch niets, maarja.

Geld doet de duivel dansen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martine
  • Niet online
Eventjes iets anders:

YES!! Heel erg! Hoofdpijn overdag, nachtje doortrekken, 's middags gaan slapen en het ritme volledig kwijt met alle gevolgen van dien. |:(

Als je koop/verkoop van munten doet maakt het niet veel uit. Zakt de koers, hij komt ooit weer boven het koop punt. Helemaal BTC of ETH wel, is het niet morgen, volgende week dan wel over drie jaar. ;)

Want als de koers ooit weer zakt, koop ik meer. Meer coins, want nu nog moeten kopen is gewoon knudde. Na de run van 2017 heb ik er eigenlijk minder aan gedacht. Had er eerder weer bij moeten zijn en niet op vakantie moeten gaan.
Had die centen beter in de crypto kunnen zetten, maar dat is achteraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 14:37
Eventjes iets anders:

Nee, ik kan de koers gewoon checken zonder nachtlampje :+

Ik denk dat het wel went na een tijdje, ik krijg paar x dagelijks mijn PF balans toegestuurd via notifications, zijn best wel grote schommelingen soms, doet me ook niet veel meer. Gewoon op lange termijn denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Laatst online: 17-09 00:52
ardana123 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:07:
[...]

Heb ik ook al gedaan, laptop meenemen en naast bed leggen 'in het geval dat ik moet ingrijpen' 8)7
Uiteindelijk doe ik toch niets, maarja.

Geld doet de duivel dansen.
Neem dan een trading app met api. (Voor telefoon)
Zelfde idee en kun je ook ingrijpen eventueel.

Kun je voor de serieuze gevallen een persistente alert instellen en in de tussentijd rustiger slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
ardana123 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:57:
[...]

ADA heb ik ook in de gaten maar denk dat die short term zal droppen samen met BTC en ETH.
Spoiler: alles dropt als btc dropt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Als je je investering dagelijks moet bijhouden heb je geen vertrouwen in je investering en kun je beter de hele zooi verkopen en 0,1% rente gaan trekken bij de Rabo.

Beetje relaxt allemaal. Gewoon DCA op die 1 of 2 assets die je ziet overleven. Spannender is het niet.

Als je niet kan traden, doe het dan gewoon niet. Dat gaat je ziek veel geld kosten.

En donder op met al die alts, die hetzelfde willen doen als Ethereum. Gaat je ook veel geld kosten, zoals is gebleken met EOS, Tezos, Tron e.d. Steek dan je geld in andere zaken in crypto, zoals NFT, ETH-scaling, data-management (oracles) e.d.

[ Voor 30% gewijzigd door Mooody op 10-01-2021 00:14 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
croc schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:08:
[...]

Nee, ik kan de koers gewoon checken zonder nachtlampje :+

Ik denk dat het wel went na een tijdje, ik krijg paar x dagelijks mijn PF balans toegestuurd via notifications, zijn best wel grote schommelingen soms, doet me ook niet veel meer. Gewoon op lange termijn denken.
Ik doe dat ook tablet mee naar bed en 's ochtends durf ik niet te kijken, pas na een uurtje heb ik de moed verzameld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ardana123
Stokstaart schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:06:
[...]

Ja ik vind het ook bizar, de short term mindset van velen hier. Maar goed, kan me ook wel weer voorstellen dat het vertrouwen in bitcoin bullruns niet met een maandje meelezen is gekweekt.

Hier ook totaal geen stress en ook geen stop loss. Hodl de moeder tot minimaal 100k, daarna ga ik pas denken aan wat uitstappen.
In deze markt vind ik toch dat je short term moet denken en niet long term. Long term denken zou je moeten doen als je koopt in een bear markt. Dit is gewoon een vette bullmarkt, en niemand weet hoe lang die zal duren.

Juni 2019 was er ook een sprint naar 13k. Iedereen dacht ook dat de bullmarkt terug was, van maart tot juni was de bull zogezegd terug. Ik had toen ook een mooie winst, en ik zag 13k mooi aan mijn neus voorbijgaan omwille van de HODL mentaliteit. Door die burn kies ik er nu voor om voorzichtiger te zijn. Want het kan morgen al gedaan zijn, ongeacht dat iedereen staat te roepen dat het naar 100k zal gaan en dat deze bullmarkt tot eind 2021 zal duren etc.
Kan best zo zijn, maarja toch...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stokstaart
Martine schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:02:
[...]

Die manier werkt prima! Doe ik ook altijd bij een long positie als de koers gaat dalen om de entry price naar onderen te brengen. Nadeel is, na diverse keren bijkopen is op een gegeven moment die positie bijna goud waard. Maar als de koers dan toch weer iets stijgt, dan zit je meteen geramd! KEIHARD!! :Y
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYDJGcCNSOpWbD7gNjDMYrdowv8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dU3YdWFo14Wnc9HnVauY4jsM.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:08
wooooooosh

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Eventjes iets anders:

Het is maar geld he. Ik snap het aan 1 kant wel hoor, maar kijk eens naar de essentie van het leven, de natuur, onze wereld.

En kijk dan eens hoe ver geld daar van af staat.

Ik zie het als een noodzakelijk kwaad, zo is onze maatschappij nu eenmaal gebouwd.

Maar ik zou er niet een moment wakker van kunnen liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Nog 3 lagere buy orders staan, deze inmiddels gehit, hopelijk is morgenochtend de koers weer hoger :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27vnyHu6-VdefLYkwM2oALmWueI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7drOHOlMO0RfbmhvFgMRoH0g.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 10-01-2021 00:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:58
Eventjes iets anders:

Ik heb hier nooit last van gehad tot afgelopen week.. ineens kwam het besef dat ik mijn winst ineens kwijt zou kunnen zijn net zoals in bijvoorbeeld 2017/18.. de laatste dagen daardoor erg slecht geslapen en last van stres. Daarom besloten om gisteren met mijn inleg uit te stappen. Ik merk nu al dat mij dit veel meer rust geeft. Er is nog genoeg te verliezen trouwens, maar toch voelt het minder angstig nu.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
Als je net pas in bent gestapt snap ik dat je een ander risicoprofiel aan houdt. Alleen is de markt en de plek in de cycle totaal anders dan in 2019. Daarnaast heb ik alles gekocht sub 10k dus dat helpt ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Misschien een paar duizend omlaag voor maandag maar dan komt er weer een sloot aan influx.

En volgens mij is greyscale niet aan het traden maar aan het kopen voor de hold, waardoor de supply aan het afnemen is, dan zou het heel raar zijn als de koers een mega drop maakt. Maar goed, er zijn wel es raardere dingen gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QA123
Stokstaart schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:06:
[...]

En dan stap je uit op 150k, maar krijg je meteen last van FOMO ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
deppenboks schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:23:
Misschien een paar duizend omlaag voor maandag maar dan komt er weer een sloot aan influx.

En volgens mij is greyscale niet aan het traden maar aan het kopen voor de hold, waardoor de supply aan het afnemen is, dan zou het heel raar zijn als de koers een mega drop maakt. Maar goed, er zijn wel es raardere dingen gebeurd.
Mega drops komen zonder twijfel. Waar je wel helemaal gelijk in hebt is dat alle stijging tot nu toe grotendeels door institutionele long term holders is veroorzaakt. Supply crisis ten top. Dit wordt overigens ondersteund door on-chain data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Tominatie schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:02:
De shitcoins van @Chris.nl en @D-Ed doen het meer dan prima vandaag zie ik.

Zelfs @Kain_niaK gaat moon met z'n BCH. Bizar! >:)
Kim Dotcom gaat all in op BCH met al zijn services. Zijn websites hebben in het verleden in total 1 miljard users gehad (als je alles bij elkaar optelt). Zegt mega upload je iets?

Als Kim Dotcom aan zijn miljoenen gebruikers allemaal BCH gaat schillen ... dan gaat het snel weet je.

Ook hier lokaal waar ik woon is het knettergek. Sinds 2018 ben ik voor vrienden en familie gaan investeren, voornamelijk BCH maar ook maar Eth. Die mensen hebben nu allemaal hun geld terug met minstens 2x en nog een BCH wallet op mijn offline systeem met hun naam erop, waarin nog BCH zit.

In 2012 ben ik hier mensen over Bitcoin beginnen te vertellen. In 2017 toen Bitcoin 20 000 USD haalde zijn een kleine deel van de mensen die in 2012 niet naar mij luisterde alsnog met crypto aan de slag gegaan.

Nu dat Bitcoin de 40 000 heeft gehaald contacteren de andere mensen me. :P

Ik denk dat ik dit jaar geen andere keuze heb dan een investment firm te starten of de bedragen gaan zo groot worden dat de belastingdienst me gaat naaien.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardana123
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:16:
[...]

Het is maar geld he. Ik snap het aan 1 kant wel hoor, maar kijk eens naar de essentie van het leven, de natuur, onze wereld.

En kijk dan eens hoe ver geld daar van af staat.

Ik zie het als een noodzakelijk kwaad, zo is onze maatschappij nu eenmaal gebouwd.

Maar ik zou er niet een moment wakker van kunnen liggen.
Noodzakelijk kwaad akkoord.
Maar veel geld maakt je leven wel makkelijker. Het gaat bij mij niet om snelle auto's kopen of whatever. Maar zodat mijn vrouw part time kan werken en voor ons toekomstig kind kan zorgen bv. Of een stuk hypotheek aflossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
QA123 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:25:
[...]

En dan stap je uit op 150k, maar krijg je meteen last van FOMO ;)
Aankopen inladderen naar beneden, uitstappen op dezelfde manier he.. Nooit alles in 1 keer eruit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QA123
Taro schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:17:
Nog 3 lagere buy orders staan, deze inmiddels gehit, hopelijk is morgenochtend de koers weer hoger :)
[Afbeelding]
Ik dacht dat je wat dieper ging. Ik heb UPS staan op 118, staat gelijk aan ongeveer ETHUSD 1230.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stokstaart
Kain_niaK schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:27:
[...]

Kim Dotcom gaat all in op BCH met al zijn services. Zijn websites hebben in het verleden in total 1 miljard users gehad (als je alles bij elkaar optelt). Zegt mega upload je iets?

[YouTube: Kim Dotcom: What new users want is low fees and fast transactions]

Als Kim Dotcom aan zijn miljoenen gebruikers allemaal BCH gaat schillen ... dan gaat het snel weet je.

Ook hier lokaal waar ik woon is het knettergek. Sinds 2018 ben ik voor vrienden en familie gaan investeren, voornamelijk BCH maar ook maar Eth. Die mensen hebben nu allemaal hun geld terug met minstens 2x en nog een BCH wallet op mijn offline systeem met hun naam erop, waarin nog BCH zit.

In 2012 ben ik hier mensen over Bitcoin beginnen te vertellen. In 2017 toen Bitcoin 20 000 USD haalde zijn een kleine deel van de mensen die in 2012 niet naar mij luisterde alsnog met crypto aan de slag gegaan.

Ik denk dat ik dit jaar geen andere keuze heb dan een investment firm te starten of de bedragen gaan zo groot worden dat de belastingdienst me gaat naaien.
Oh noes.. He's back..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sunrise
Zo ik kan weer rustig slapen, 100% fiat. Welterusten allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QA123
Stokstaart schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:27:
[...]

Aankopen inladderen naar beneden, uitstappen op dezelfde manier he.. Nooit alles in 1 keer eruit trekken.
Daar zit ik wel over na te denken, hoe te liquideren en toch meeblijven groeien. Ik zat zelf te denken aan ~20% van de winst uitcashen elke 6 maanden en in low risk investeringen om te zetten.

Minder last van FOMO en enige geruststelling dat niet alles op het spel staat. Periode en percentage moet ik nog over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:05
Lekker stabiele dagen zo. Het dagtraden zit er even niet in naast de kleine winsten die ik pak. Hodl is lekker rustig. Ik moet alleen zorgen dat ik de grote rode doemdildo niet mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
ardana123 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:12:
[...]

In deze markt vind ik toch dat je short term moet denken en niet long term. Long term denken zou je moeten doen als je koopt in een bear markt. Dit is gewoon een vette bullmarkt, en niemand weet hoe lang die zal duren.

Juni 2019 was er ook een sprint naar 13k. Iedereen dacht ook dat de bullmarkt terug was, van maart tot juni was de bull zogezegd terug. Ik had toen ook een mooie winst, en ik zag 13k mooi aan mijn neus voorbijgaan omwille van de HODL mentaliteit. Door die burn kies ik er nu voor om voorzichtiger te zijn. Want het kan morgen al gedaan zijn, ongeacht dat iedereen staat te roepen dat het naar 100k zal gaan en dat deze bullmarkt tot eind 2021 zal duren etc.
Kan best zo zijn, maarja toch...
Ben je niet toevallig wat overinvested? Als ik jou was zou ik dan gewoon wat uit cashen en puur erin houden waar je niet wakker van ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokstaart
QA123 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:32:
[...]

Daar zit ik wel over na te denken, hoe te liquideren en toch meeblijven groeien. Ik zat zelf te denken aan ~20% van de winst uitcashen elke 6 maanden en in low risk investeringen om te zetten.

Minder last van FOMO en enige geruststelling dat niet alles op het spel staat. Periode en percentage moet ik nog over nadenken.
Je moet in je achterhoofd houden dat niemand de top kan bepalen. Als iemand op de toekomstige too uitstapt zal dat puur geluk zijn. De enige keus die je dus hebt is zoveel mogelijk fundamentele en on-chain informatie te vergaren en op basis daarvan je eigen verwachting te bepalen en je sell orders zetten. Zou ik overigens niet tijdgebonden maar prijsgebonden doen.

Vervolgens hou je je fiat uit de markt tot de nieuwe low in de toekomstige bear market is bereikt. It's a long game..

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

ardana123 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:27:
[...]

Noodzakelijk kwaad akkoord.
Maar veel geld maakt je leven wel makkelijker. Het gaat bij mij niet om snelle auto's kopen of whatever. Maar zodat mijn vrouw part time kan werken en voor ons toekomstig kind kan zorgen bv. Of een stuk hypotheek aflossen.
Dat snap ik, waarschijnlijk zit je er ook met wat meer in dan mij ;)

Ik ben misschien ook wel wat te makkelijk ingesteld hoor.

Maar als je met wat minder genoegen neemt kan dat ook prima. Ik werk in een fabriek en mijn vrouwtje werkt ook part-time. Hell, ik werk zelf gemiddeld maar 33 uur per week over een jaar gezien.

En dan lopen er ook nog 2 jonkies de kasten leeg te vreten.

Maargoed zo heeft ieder zijn eigen prio's. De mijne is zo weinig mogelijk stress. Dat vind ik heerlijk leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:30

FreakNL

Well do ya punk?

Kain_niaK schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:27:
[...]

[YouTube: Kim Dotcom: What new users want is low fees and fast transactions]

Wel wat makkelijk. De BCH had ook volledig kunnen crashen, had je die vrienden en familie dan terugbetaald? Je doet net of het een 100% zekerheid was dat dit eraan zat te komen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stokstaart
FreakNL schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:39:
[...]

Wel wat makkelijk. De bitcoin had ook volledig kunnen crashen, had je die vrienden en familie dan terugbetaald? Je doet net of het een 100% zekerheid was dat dit eraan zat te komen...
Don't bother. Gevalletje apart dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
Heb nog een klein groen ETH kaarsje nodig dan kan ik uitcashen.. Zien we morgen wel weer waar we weer gaan instappen

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:52
Eventjes iets anders:

Alleen tijdje niet meer. Maar zeker wel herkenbaar. Het meest nuttige advies zou zijn om voor jezelf een duidelijk plan te maken.

Ik had het destijds omdat ik er voor mijn gevoel teveel in had zitten. Het was ineens geen speelgeld meer. Voor mij was het dus een kwestie van afromen

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:41
Iemand een tip voor een leuke coin/project? Zie de bomen door het bos niet meer :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:24
NomadTitan schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:49:
Iemand een tip voor een leuke coin/project? Zie de bomen door het bos niet meer :P
DOGE oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:12
NomadTitan schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:49:
Ik lees net dat BCH binnenkort helemaal naar pluto gepompt gaat worden door Kim Dotcom _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QA123
Stokstaart schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:36:
[...]

Je moet in je achterhoofd houden dat niemand de top kan bepalen. Als iemand op de toekomstige too uitstapt zal dat puur geluk zijn. De enige keus die je dus hebt is zoveel mogelijk fundamentele en on-chain informatie te vergaren en op basis daarvan je eigen verwachting te bepalen en je sell orders zetten. Zou ik overigens niet tijdgebonden maar prijsgebonden doen.

Vervolgens hou je je fiat uit de markt tot de nieuwe low in de toekomstige bear market is bereikt. It's a long game..
Inderdaad, top bepalen kan niemand. Echter denk ik niet dat ik echt voldoende fundamentele kennis kan vergaren voor echt goede lange termijn verwachtingen. Ik heb een paar uitgangspunten, en op basis daarvan heb ik voldoende vertrouwen dat het in waarde zal stijgen over tijd.

Maar stel dat BTC morgen op 100k staat, of over 1 jaar op 1 miljoen? en over 2 jaar op 6 cent? Hoe ga ik hier mee om? Het is een eeuwige strijd tussen FOMO en voorkomen dat je de sukkel bent die niet op de top heeft gecashed. Dus ik wil het "emotieloos" houden, een paar regels voor mijzelf opstellen waaraan ik mij kan houden. Dan hoef ik niet elke keer na te denken wat te doen bij bepaalde gebeurtenissen, dit voorkomt dat je een foute beoordeling maakt waarvan je spijt krijgt. Dat wil je o.a. voorkomen. Dus een low voorspellen in een bear market, daar wil ik niet aan beginnen.

Reden voor periodiek vs koersgebonden, dan zit je ook te koersstaren. Ja, dat wil ik met mijn stukje vrije fiat, maar niet met mijn long portfolio. Bij periodiek is het gewoon: ok, het is nu 1 juni, dus ik ga xx% naar x overhevelen. Geen stress van of het net wel/niet een bepaalde koers haalt.

Maar welke exacte regels te hanteren, dan kom je meer op algemeen advies over financiële levensloop. Daar ben ik nog niet helemaal uit. Het kan iets worden zoals hieronder:
20% crypto
20% hoog risico aandelen/crowdfunding
40% laag risico investeringen
20% cash

En dan om de x maanden dit recht trekken. Ik weet niet of dit in de praktijk ook goed werkt, maar dat zien we dan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
Hebben jullie dit wel eens gezien, voor zover ik weet de eerste vermelding van bitcoin op tweakers, in 2010 al

Nieuw digitaal geld Bitcoin - Interview op One Radio Network

Toen gemarkeerd als spam :o

[ Voor 7% gewijzigd door Palindrome op 10-01-2021 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Pelox schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:17:
[...]

Ik heb hier nooit last van gehad tot afgelopen week.. ineens kwam het besef dat ik mijn winst ineens kwijt zou kunnen zijn net zoals in bijvoorbeeld 2017/18.. de laatste dagen daardoor erg slecht geslapen en last van stres. Daarom besloten om gisteren met mijn inleg uit te stappen. Ik merk nu al dat mij dit veel meer rust geeft. Er is nog genoeg te verliezen trouwens, maar toch voelt het minder angstig nu.
Gisteren alles de deur uit gedaan behalve GRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:30

FreakNL

Well do ya punk?

Palindrome schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:58:
Hebben jullie dit wel eens gezien, voor zover ik weet de eerste vermelding van bitcoin op tweakers, in 2010 al

Tweede keer al dat dit gepost wordt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:31

Dat topic op GoT heb ik nooit gezien maar ik kom al sinds 1999 op Tweakers en ik kan me nog heel erg goed herinneren dat ik artikelen over Bitcoin op de FP zag. Ik meen me te herinneren dat dat rond 2011 was.

Op dat moment dacht ik, je zal wel een ezel zijn om je geld te steken in een ontastbare, hackgevoelige, digitale munt. Maar tegelijkertijd had ik zo'n idee van "mwa, misschien moet ik er 5 euro in stoppen om te kijken of het wat wordt". 8)7

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QA123

Het komt ook erg spammy over. Hij vergeet nog bij te zeggen dat het over 10 jaar miljarden waard is, dan was hij waarschijnlijk meteen gebanned :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
anboni schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:53:
[...]

Ik lees net dat BCH binnenkort helemaal naar pluto gepompt gaat worden door Kim Dotcom _O-
when BCH op 1,5k EUR O-) O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ScuL schreef op zondag 10 januari 2021 @ 01:03:
[...]

Dat topic op GoT heb ik nooit gezien maar ik kom al sinds 1999 op Tweakers en ik kan me nog heel erg goed herinneren dat ik artikelen over Bitcoin op de FP zag. Ik meen me te herinneren dat dat rond 2011 was.

Op dat moment dacht ik, je zal wel een ezel zijn om je geld te steken in een ontastbare, hackgevoelige, digitale munt. Maar tegelijkertijd had ik zo'n idee van "mwa, misschien moet ik er 5 euro in stoppen om te kijken of het wat wordt". 8)7
Ik heb ook 1 van de eerste Bitcoin topics op Tweakers gelezen. De hele TS gelezen over wat het was en hoe het werkte. Dat was in de tijd dat ik met mijn GPU makkelijk tig BTC had kunnen minen in redelijk korte tijd. Nadat ik alles had gelezen dacht ik: Wat moet je daar nou weer mee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:31
PilatuS schreef op zondag 10 januari 2021 @ 01:07:
[...]
Nadat ik alles had gelezen dacht ik: Wat moet je daar nou weer mee ?
:D herkenbaar

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:12
Ik geloof dat het kort na de fork wel op dat soort koersen heeft gestaan. Vlak voordat iedereen met een greintje gezond verstand die rotzooi gedumpt heeft :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:14
Bitcoin SV meest gestegen in 24h (54%)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
anboni schreef op zondag 10 januari 2021 @ 01:08:
[...]

Ik geloof dat het kort na de fork wel op dat soort koersen heeft gestaan. Vlak voordat iedereen met een greintje gezond verstand die rotzooi gedumpt heeft :P
Dat waren de beste tijden, gratis shit omzetten naar BTC!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
wat gaat mkr hard zeg, heb ik nieuws gemist ?

[ Voor 36% gewijzigd door Palindrome op 10-01-2021 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaptorXS schreef op zondag 10 januari 2021 @ 01:12:
[...]

Dat waren de beste tijden, gratis shit omzetten naar BTC!! ;)
Hey Raptor! Ik ben wel eens benieuwd: jij inmiddels al eens wat afgeroomd met de huidige koersen?

Ik weet nog dat je in 2019(?) een erg mooie aankoop hebt gedaan rond 3 a 4k.

Da's nu toch aanzienlijk gegroeid! Of nog steeds aan het hodlen? :)
Pagina: 1 ... 152 ... 193 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!