GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse
Ik vind de smurf-regel toch leuker. Ik smurf, hij smurftWhySoSerious schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:08:
[...]
Pro-tip: Vervang vinden door een werkwoord als lopen.
"wat je ook van BTC loopt." Het is loopt met een t, dus ook vindt met een t.
Ik loop. Ik vind.
Hij loopt. Hij vindt.
Ik rekt. Wij rekt.
Beter ik moon hij moont wij moonenanboni schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:17:
[...]
Ik vind de smurf-regel toch leuker. Ik smurf, hij smurft
Waarom? BTC Transacties propageren binnen 2sec. Dat ze maar eens per 10min bevestigd worden, is een ander issue.Gelukszoekr schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:02:
Op dit moment is Bitcoin te traag om gebruikt te worden voor het dagelijkse betalingsverkeer.
https://www.nu.nl/economi...r-voor-hun-spaargeld.html
MarsRover
Oh oh oh die commentaren steeds weer.MrMoon schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:29:
Ja voor Maart krijgen we een dikke Moooon, dan stappen Henk-Jan & Fleur ook in crypto.
En als de hypotheekrente straks weer stijgt zijn banken weer oplichters
Soms verlang ik naar zo'n simpel leven... Gewoon afgeven op alles en iedereen anders dan jijzelf ipv willen snappen hoe systemen werken.
Nihilalmightyarjen schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:31:
Ik vraag me af hoeveel effect het geld van Henk en Ingrid heeft
Laten we het hopen, maar ik een snelle Ctrl-L levert me maar een enkele hit op crypto en geen op bitcoin in de reacties in het artikelMrMoon schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:29:
Ja voor Maart krijgen we een dikke Moooon, dan stappen Henk-Jan & Fleur ook in crypto.
Omdat Ingrid een nieuwe keuken wil?r0bb schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:34:
[...]
Op btc eens, nihil. Maar ik denk dat het altseizoen weleens door Henk geopend gaat worden.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik weet niet zoveel van geschiedenis. Maar ik weet wel dat dit al in 2018 was
Iedereen heeft toch al een nieuwe keuken afgelopen jaar?
Ik wil, hij wilt
...
Geintje.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Bij een random kassa wil je met zo'n max 10 seconden kunnen betalen. Dat lukt nu nietThe Redman schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:29:
[...]
Waarom? BTC Transacties propageren binnen 2sec. Dat ze maar eens per 10min bevestigd worden, is een ander issue.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
1 maand in 2017 en 1 week in 2018The Redman schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:36:
[...]
Ik weet niet zoveel van geschiedenis. Maar ik weet wel dat dit al in 2018 was
Zero.
Ik vind niet dat je dit kan zeggen. 1 BTC is 1 kilo goud ? 1 ton goud of 1 gram goud ? Ja, er is een maximale supply, maar zolang we niet buiten onze planeet goud gaan delven heeft goud ook een max supply.Gelukszoekr schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:02:
Bitcoin is schaarser dan goud.
[ Voor 99% gewijzigd door Eliaz op 10-01-2021 19:10 ]
Verwacht niet dat ze hier moeilijk over gaan doen, je betaalt er nu gewoon netjes belasting over. Uiteindelijk is het allemaal peanuts.
Met lightning toch wel? Die random kassa heeft dan permanent een channel open waarop transacties snel gedaan kunnen worden en periodiek worden die geaggregeerd op de blockchain gezet.Gelukszoekr schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:40:
[...]
Bij een random kassa wil je met zo'n max 10 seconden kunnen betalen. Dat lukt nu niet
[ Voor 101% gewijzigd door Eliaz op 10-01-2021 19:10 ]
Het enige wat je moet doen is op 1 januari een screenshot maken van je walletSecsytime schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:50:
[...]
Verwacht niet dat ze hier moeilijk over gaan doen, je betaalt er nu gewoon netjes belasting over. Uiteindelijk is het allemaal peanuts.
en wat er dus op dat moment aan crypto's op staat, is hetgeen de belasting wil zien.
Ik heb het al 2 jaar zo bij mijn boekhouder ingeleverd en verder geen commentaar gehad.
De belasting die je moet betalen is dan ook over wat het op 1 januari waard was.
Als ze een audit doen mag jij met bewijs komen. Vinden ze dat niet genoeg mag je met nog meer bewijs komen. De bewijslast ligt volledig bij jou, dus als hun het niet geloven mag jij aan de bak en niet hun.
Los van dat zijn er wel meer gevallen bekend van coins over langere tijd laten staan. Als je netjes kan aantonen wat je wanneer had en netjes dat beetje belasting betaald zal het geen probleem zijn. Zelfs met grote bedragen gaat het om vrij weinig geld omdat vermogen niet zwaar wordt belast. Omdat het om relatief lage bedragen gaat die je moet betalen zal het de belasting ook niet veel boeien. Het enige waar ze mogelijk wel interesse in hebben is hoe je er aan komt. Misschien dat ze willen weten waar je het hebt gekocht en dat je niet al 5 jaar drugs verkoopt voor BTC op het darknet.
Waarom eigenlijk niet? Ik heb die hele toeslagenaffaire niet echt gevolgd, maar dat ging toch over wat overenthousiaste fraude detectie? Het niet netjes opgeven van vermogen is natuurlijk ook gewoon fraude, en zeker als er in de toekomst een wat linksere wind in het land gaat waaien, worden dat natuurlijk gewoon aandachtspunten.
Gaat over de stugge ambtenaren/bestuurders cultuur op de departementenanboni schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:00:
[...]
Waarom eigenlijk niet? Ik heb die hele toeslagenaffaire niet echt gevolgd, maar dat ging toch over wat overenthousiaste fraude detectie? Het niet netjes opgeven van vermogen is natuurlijk ook gewoon fraude, en zeker als er in de toekomst een wat linksere wind in het land gaat waaien, worden dat natuurlijk gewoon aandachtspunten.
Omdat de toeslagenaffaire is ontstaan door fraude bij toeslagen, niet belastingaangiftes.anboni schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:00:
[...]
Zie: Wikipedia: Toeslagenaffaire
Ik heb wel het idee dat we vanavond of morgen wat actie moeten gaan zien anders verwacht ik echt een, in het slechtste geval, retrace naar de 34.500 en max 30.800 usd.. Daar zit de eerste echt weerstand naar mijn idee.
Conclusie.. hup omhoog met die handel en snel!
Wat denken jullie van de korte termijn, bitcoin wise?
[ Voor 4% gewijzigd door Pelox op 09-01-2021 21:09 ]
Zero.
Maar zelfde verantwoordelijke organisatie.Secsytime schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:04:
[...]
Omdat de toeslagenaffaire is ontstaan door fraude bij toeslagen, niet belastingaangiftes.
Er zijn toch 4 a 5 miljoen minder Bitcoins in de omloop (lost in space), -20%. Dus zal het als maar schaarse worden.PilatuS schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:44:
[...]
Ik vind niet dat je dit kan zeggen. 1 BTC is 1 kilo goud ? 1 ton goud of 1 gram goud ? Ja, er is een maximale supply, maar zolang we niet buiten onze planeet goud gaan delven heeft goud ook een max supply.
Jammer dat ze geen feature ingebouwd hebben dat er na x-aantal jaren de inactieve bitcoins weer vrij komt.
Inactiviteit bedoel ik mee kan je opheffen door bv;. dat je minimaal om de 1 a 3 jaar je wallet activeert/sync.
MarsRover
Anders lees je de wikipedia even door, als je het dan nog niet snapt, zal ik het toelichten.
Het zou nog beter zijn dat sleeping BTC wallets na 5 jaar geburned wordenMrMoon schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:06:
[...]
Er zijn toch 4 a 5 miljoen minder Bitcoins in de omloop (lost in space), -20%. Dus zal het als maar schaarse worden.
Jammer dat ze geen feature ingebouwd hebben dat er na x-aantal jaren de inactieve bitcoins weer vrij komt.
Inactief bedoel ik mee, bv. dat je minimaal om de 1 a 3 jaar je wallet activeert/sync.
Zero.
Plus, als er nou iets iets waar de politiek lekker makkelijk mee kan scoren dan is het wel 'tough' zijn op fraude bij uitkeringen. Onder tussen wordt de staat voor miljarden genaaid door grote bedrijven en allerlei belastingontduikingen maar hé dat klinkt niet zo lekker in soundbites en dat zie je terug in beleid en handhaving. Eigenlijk maar een relatief klein deel van de totale fraude wordt onevenredig hard aangepakt maar vermogen is daar geen onderdeel van dus...Secsytime schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:04:
[...]
Omdat de toeslagenaffaire is ontstaan door fraude bij toeslagen, niet belastingaangiftes.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Er is een jaarlijkse inflatie van zo'n 2% aan goud. Hoe hoger de prijs, en dus hoe meer incentive er zal zijn, hoe verder de mens zal gaan om goud te delven. Zo zal deze 2% zeker niet lager worden.PilatuS schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:44:
[...]
Ik vind niet dat je dit kan zeggen. 1 BTC is 1 kilo goud ? 1 ton goud of 1 gram goud ? Ja, er is een maximale supply, maar zolang we niet buiten onze planeet goud gaan delven heeft goud ook een max supply.
Er liggen ook voor miljarden aan goud op de bodem van de zee, geen idee hoeveel procent dat isMrMoon schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:06:
[...]
Er zijn toch 4 a 5 miljoen minder Bitcoins in de omloop (lost in space), -20%. Dus zal het als maar schaarse worden.
Inactief bedoel ik mee, bv. dat je minimaal om de 1 a 3 jaar je wallet activeert/sync.
Dat BTC schaars is en dat er BTC's uit omloop gaan, helemaal mee eens hoor. Alleen dat dat BTC meer schaars is dan goud is nogal vreemd. Je kan de 2 niet met elkaar vergelijken op dat gebied.
Dat BTC's weer in omloop zouden moeten komen ben ik het niet mee eens.
Ja, maar dat is op dit moment niet het geval toch? Ik ben een ontzettende Bitcoin believer, maar realistisch gezien is het nu gewoon niet geschikt om je biertje mee te betalenanboni schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:51:
[...]
Met lightning toch wel? Die random kassa heeft dan permanent een channel open waarop transacties snel gedaan kunnen worden en periodiek worden die geaggregeerd op de blockchain gezet.
Goud is net zoals BTC een vraag en aanbod markt. Goud is veel meer waard dan het nut van goud. Goud is veel waard omdat wij vinden dat het veel waard is, niet omdat je er nou zo enorm veel aan hebt. Goud kan ook prima eens een bearmarket hebben waarbij het flink in waarde afneemt. Opzich vind ik dat je goud en BTC wel wat kan vergelijken, maar zeggen dat BTC meer schaars is, dat dan weer niet.Gelukszoekr schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:10:
[...]
Er is een jaarlijkse inflatie van zo'n 2% aan goud. Hoe hoger de prijs, en dus hoe meer incentive er zal zijn, hoe verder de mens zal gaan om goud te delven. Zo zal deze 2% zeker niet lager worden.
Bitcoin heeft voor mij meer een store of value.Gelukszoekr schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:10:
[...]
Ja, maar dat is op dit moment niet het geval toch? Ik ben een ontzettende Bitcoin believer, maar realistisch gezien is het nu gewoon niet geschikt om je biertje mee te betalen
Dit argument hoor je zo vaak, ooit iemand met een blok goud bier zien kopen?
Ik volg de ontwikkelingen rondom lightning niet echt, maar als ik Wikipedia: Lightning Network lees, lijkt het wel dat er in principe al een werkende implementatie van is bovenop bitcoin. Dan is het dus vooral een kwestie van adoptie.Gelukszoekr schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:10:
[...]
Ja, maar dat is op dit moment niet het geval toch? Ik ben een ontzettende Bitcoin believer, maar realistisch gezien is het nu gewoon niet geschikt om je biertje mee te betalen
P2P kunnen ook plaatsvinden met sinaasappels, schelpen, kamelen, diensten en gunsten. Logistiek wat ingewikkelder maar ook voor het verplaatsen van middelen is er al minstens 1400 jaar het gedecentraliseerde systeem van bijvoorbeeld Hawala.Gelukszoekr schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:02:
"Bitcoin heeft het voor het eerst in de geschiedenis mogelijk gemaakt transacties te doen met iedereen ter wereld zonder gebruik te maken van een derde partij zoals een bank, overheid of notaris.
Technisch gezien is het geen computernetwerk maar een digitaal gevalideerd grootboek.In plaats hiervan vind de transactie plaats over het grootste en meest veilige computernetwerk dat er ooit is geweest en er is niemand die dit kan verhinderen.
Dat is wel een half systeem uiteraard aangezien je geen in- en uitgang hebt op deze manier van en naar fiat.Meer dan 2 miljard mensen ter wereld hebben geen bankrekening om diverse redenen. Voor het versturen en ontvangen van Bitcoin is enkel een simpele telefoon nodig.
Het is vooral een alternatief naast en geen vervanging van het gecentraliseerde systeem, ik snap niet zo goed waarom dit er in moet.Op dit moment is Bitcoin te traag om gebruikt te worden voor het dagelijkse betalingsverkeer.
Ik denk dat je hier specifiek doelt op de traditionele rol van geld als store of value?Zodoende is een vergelijking met goud beter.
Dat is natuurlijk slechts relatief, er zijn meer Bitcoin beschikbaar dan tonnen goud.Bitcoin is schaarser dan goud.
Logistiek en in grote aantallen wel, ik vind een blokje goud in de la gooien makkelijker dan geklooi met een ledger, seeds en wat meer.Makkelijker en goedkoper op te slaan.
Dat zeker.Makkelijker en goedkoper te verplaatsen.
Ik denk dat de waarde van de afgelopen jaren gestolen, verloren en verdwenen Crypto vanaf exchanges hoger ligt dan buitgemaakt goud uit banken en reserves?Lastiger te stelen.
Dat is een claim die stand houdt tot het tegendeel is bewezen.Niet te vervalsen.
Goud heeft naast nut als store of value natuurlijk wel het tegenwicht van het feit dat het een daadwerkelijk toegepaste grondstof is.Daarnaast is Bitcoin continu in ontwikkeling, de eigenschappen van goud zullen nooit verbeteren
Wat je ook van Bitcoin vindt. Het was over de afgelopen 10 jaar zo’n beetje de best presterende bezitting. [quote]
Renderende investering.
Dit is zonder verdere uitleg/kennis van het monetaire systeem voor veel interpretatie vatbaar.De koopkracht van je euro zal in elk geval afnemen. Meer dan 20% van alle dollars en euro’s in omloop zijn namelijk in 2020 geprint."
Goud heeft ook nog een fysieke waarde, stel de waarde daalt.. kun je er altijd nog een sieraad van laten makenPilatuS schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:13:
[...]
Goud is net zoals BTC een vraag en aanbod markt. Goud is veel meer waard dan het nut van goud. Goud is veel waard omdat wij vinden dat het veel waard is, niet omdat je er nou zo enorm veel aan hebt. Goud kan ook prima eens een bearmarket hebben waarbij het flink in waarde afneemt. Opzich vind ik dat je goud en BTC wel wat kan vergelijken, maar zeggen dat BTC meer schaars is, dat dan weer niet.
Wat ga je met je bitcoins doen, uitprinten en inlijsten? Totaal niet te vergelijken.
MarsRover
Ik denk dat we redelijk langs elkaar praten. Ik ben het er ook helemaal mee meens. Maar dat schaarser. Er zit een hardcap op BTC, niet op goud. Dat maakt het toch simpelweg schaarser of ben ik nou gek?PilatuS schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:13:
[...]
Goud is net zoals BTC een vraag en aanbod markt. Goud is veel meer waard dan het nut van goud. Goud is veel waard omdat wij vinden dat het veel waard is, niet omdat je er nou zo enorm veel aan hebt. Goud kan ook prima eens een bearmarket hebben waarbij het flink in waarde afneemt. Opzich vind ik dat je goud en BTC wel wat kan vergelijken, maar zeggen dat BTC meer schaars is, dat dan weer niet.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
Van mij mag Bitcoin er doorheen zakken, de short loopt nog, dan pakken we de bullrun lager weer op om daarna >42k te stijgen.QA123 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:18:
eindelijk actie, de 40k ondergrens wordt nu getest voort BTC....
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Ziet ernaar uit dat het geld naar andere coins gaat, bij de plotse daling steeg LTC en ETH samenTaro schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:20:
[...]
Van mij mag Bitcoin er doorheen zakken, de short loopt nog, dan pakken we de bullrun lager weer op om daarna >42k te stijgen.
Ehm ja, dat weet ik ook wel hoorSecsytime schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:16:
[...]
Goud heeft ook nog een fysieke waarde, stel de waarde daalt.. kun je er altijd nog een sieraad van laten maken
Wat ga je met je bitcoins doen, uitprinten en inlijsten? Totaal niet te vergelijken.
Op goud zit ook een hardcap. Er is niet oneindig goud, ook al halen we het nog steeds uit de grond. De planeet heeft een hardcap qua goud en anders de melkweg wel.Gelukszoekr schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:19:
[...]
Ik denk dat we redelijk langs elkaar praten. Ik ben het er ook helemaal mee meens. Maar dat schaarser. Er zit een hardcap op BTC, niet op goud. Dat maakt het toch simpelweg schaarser of ben ik nou gek?
Klopt, op goud zit geen hardcap.Gelukszoekr schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:19:
[...]
Ik denk dat we redelijk langs elkaar praten. Ik ben het er ook helemaal mee meens. Maar dat schaarser. Er zit een hardcap op BTC, niet op goud. Dat maakt het toch simpelweg schaarser of ben ik nou gek?
MarsRover
Nice! Thanks voor de info.Taro schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:32:
[...]
Ik heb hier ooit een handleiding voor geschreven, is nauwelijks werk. Met 10-30 minuten ben je er wel:
https://goedkoopbitcoinko...ken-op-eth-blockchain.php.
Valt er mee te verdienen of is de kans klein?
- Taro
- Niet online
Prima, ik heb aan de zijlijn nog wat LTC staanwdbtje schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:22:
[...]
Ziet ernaar uit dat het geld naar andere coins gaat, bij de plotse dalingen steeg LTC en ETH samen
Maar ik denk dat het voor Bitcoin wel goed is om even wat terug te zakken, voordat de bullrun verder gaat. Na een daling neemt vaak het vertrouwen weer toe.
Als ik namens mijzelf, @Verwijderd, @Pelox en vele anderen mag spreken: Gewoon keihard REKT. Maar had ook met een donatie aan de voedselbank en wat sneue lutsers te maken die er met de funds vandoor gingen. Het hangt er maar net vanaf hoe slim je het aanpakt_Gast_ schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:23:
[...]
Nice! Thanks voor de info.
Valt er mee te verdienen of is de kans klein?
[ Voor 36% gewijzigd door Taro op 09-01-2021 21:29 ]
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Is er oneindig goud dan ?
Los van dat, ook in zeewater zit goud, alleen veel succes met het er uit halen voor winst.
Nee dat klopt van jou vorige bericht, er is geen oneindig goud op deze planeet. Maar de hardcap weten we niet.PilatuS schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:24:
[...]
Is er oneindig goud dan ?
Los van dat, ook in zeewater zit goud, alleen veel succes met het er uit halen voor winst.
MarsRover
En als we zo ver komen dat we van buiten de planeet goud gaan delven is het eind van de supply dus nog lang niet in zicht. Voor zover we dat nu kunnen inschatten zit er dus zo goed als geen hardcap op imoPilatuS schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:22:
[...]
Op goud zit ook een hardcap. Er is niet oneindig goud, ook al halen we het nog steeds uit de grond. De planeet heeft een hardcap qua goud en anders de melkweg wel.
Hij kwam zojuist met z'n delta appie die ik toentertijd voor 'm erop had gezet om te vragen of het nu geen tijd wordt om te verkopen. VERKOPEN? HODL MOTHAFUCKA zei ik gelijk.
Nee grapje
Ik hou het wel in de gaten en als 'k het gevoel heb: shit hits the fan dan cash ik uit voor 'm.
Life changing gains zijn het. Kan die gelijk z'n baantje opzeggen bij de AH voor dat flutloontje.

Er is bijna geen development meer rond Bitcoin. Lightning network / L2 solutions voor BTC zijn een dikke meme. LN is zelfs gevaarlijk om te gebruiken, je kan er je BTC in verliezen.anboni schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:15:
[...]
Ik volg de ontwikkelingen rondom lightning niet echt, maar als ik Wikipedia: Lightning Network lees, lijkt het wel dat er in principe al een werkende implementatie van is bovenop bitcoin. Dan is het dus vooral een kwestie van adoptie.
Daarom dat het ook zo onlogisch is dat BTC nog altijd top dog is na al die jaren. Het is een elektriciteitsverslindende, trage crypto dat door veel betere PoS/andere coins zou kunnen vervangen worden. Laten we ook niet vergeten dat >50% van alle miners gebaseerd zijn in China... En het lijstje van nadelen gaat zo verder.
Vind jij het een goede zaak dan dat er ganse magazijnen vol met asic miners staan te draaien, en dat daarvoor dezelfde hoeveelheid elektriciteit wordt verbruikt als Zwitserland?
Don't get me wrong, ik ben ook lekker aan het profiteren van de rally... Maar volgens mij weten nog altijd 90% van de mensen nog altijd niet wat ze nu net kopen. Ze zien gewoon groene cijfertjes en dollartekentjes die blinken.
Was hem ook aan het volgen, ziet er goed uit so farQA123 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:26:
ETH net uit de wedge gebroken naar de 1250, kan interessant worden nu
Volgende target rond de 1400-1450
Je kunt er ook voor kiezen om stapsgewijs te verkopen... Mocht BTC nog doorschieten omhoog, zit 'ie er met een gedeelte toch nog bij.Tominatie schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:28:
Ik hou het wel in de gaten en als 'k het gevoel heb: shit hits the fan dan cash ik uit voor 'm.
Life changing gains zijn het. Kan die gelijk z'n baantje opzeggen bij de AH voor dat flutloontje.![]()
![]()
[Afbeelding]
Het zit zo ver boven de moving average voor een best lange periode. Vandaag was relatief stil vergeleken met afgelopen week, mogelijk dat dit wel een paar weken horizontaal of naar de 37k gaat. Een giga bullrun naar de 50k binnen een week lijkt mij lastig, maar ik heb het graag foutTaro schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:20:
[...]
Van mij mag Bitcoin er doorheen zakken, de short loopt nog, dan pakken we de bullrun lager weer op om daarna >42k te stijgen.
Implicit staking and explicit staking are both powerful cryptoeconomic forces. While Implicit staking creates guarantees about adherence to a protocol generally, explicit staking creates specific guarantees about fulfilling individual contract requests.https://t.co/gTvRNqO6Us pic.twitter.com/0OrDZr6m3d
— Sergey Nazarov (@SergeyNazarov) 8 januari 2021
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Gelukszoekr schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:27:
[...]
En als we zo ver komen dat we van buiten de planeet goud gaan delven is het eind van de supply dus nog lang niet in zicht. Voor zover we dat nu kunnen inschatten zit er dus zo goed als geen hardcap op imo
Er zijn goede schattingen.MrMoon schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:26:
[...]
Nee dat klopt van jou vorige bericht, er is geen oneindig goud op deze planeet. Maar de hardcap weten we niet.
At present, experts believe that the total amount of above ground gold in the world stands at just over 190,000 tons.
Bron: https://www.providentmeta...d-supply-predictions.htmlBased on known reserves, estimates suggest that gold mining could reach the point of being economically unsustainable by 2050, though new vein discoveries will likely push that date back somewhat. New technologies may also make it possible to extract some known reserves that aren’t currently economical to access, but it is unlikely that large-scale gold mining will continue past 2075 without either huge mining technology advances or the discovery of currently unknown massive gold deposits.
BTC daar van weten we zeker dat het tot 2140 kan.
Goud heeft gewoon een hardcap, heel simpel. Tuurlijk is het zo dat we niet exact weten hoeveel er is, maar zolang het niet oneindig is dan heb je dus gewoon een hardcap. De planeet heeft een hardcap en anders het complete universum wel. Ja, er zitten wat onzekerheden in, maar het blijft een hardcap net zoals bij alle andere grondstoffen.
[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 09-01-2021 21:34 ]
Ah ok ja er kan idd van alles mis gaan. Maar het lijkt me wel leuk om het een keer te proberen. Ik hou je op de hoogte!Taro schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:24:
[...]
[...]
Als ik namens mijzelf, @Verwijderd, @Pelox en vele anderen mag spreken: Gewoon keihard REKT. Maar had ook met een donatie aan de voedselbank en wat sneue lutsers te maken die er met de funds vandoor gingen. Het hangt er maar net vanaf hoe slim je het aanpakt
Kubus met ribben van 30m. Ooit ergens gelezen !MrMoon schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:26:
[...]
Nee dat klopt van jou vorige bericht, er is geen oneindig goud op deze planeet. Maar de hardcap weten we niet.
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Kan ook met RVS? De waarde van goud is daarmee way overrated, en onttrekt zijn waarde overduidelijk ergens anders aan.Secsytime schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:16:
[...]
Goud heeft ook nog een fysieke waarde, stel de waarde daalt.. kun je er altijd nog een sieraad van laten maken
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Goud heeft geen echte hardcap. Het "voorradige" goud is afhankelijk van de prijs. Als de prijs stijgt, komt er ook meer winbaar goud voorhanden. Het fysiek echte goudvoorraad is niet interessant als je een x deel niet kan winnen.PilatuS schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:34:
[...]
[...]
Er zijn goede schattingen.
[...]
[...]
Bron: https://www.providentmeta...d-supply-predictions.html
BTC daar van weten we zeker dat het tot 2140 kan.
Goud heeft gewoon een hardcap, heel simpel. Tuurlijk is het zo dat we niet exact weten hoeveel er is, maar zolang het niet oneindig is dan heb je dus gewoon een hardcap. De planeet heeft een hardcap en anders het complete universum wel. Ja, er zitten wat onzekerheden in, maar het blijft een hardcap net zoals bij alle andere grondstoffen.
Thanks voor de reminder..Taro schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:24:
[...]
Prima, ik heb aan de zijlijn nog wat LTC staan
Maar ik denk dat het voor Bitcoin wel goed is om even wat terug te zakken, voordat de bullrun verder gaat. Na een daling neemt vaak het vertrouwen weer toe.
[...]
Als ik namens mijzelf, @Verwijderd, @Pelox en vele anderen mag spreken: Gewoon keihard REKT. Maar had ook met een donatie aan de voedselbank en wat sneue lutsers te maken die er met de funds vandoor gingen. Het hangt er maar net vanaf hoe slim je het aanpakt

Zero.
Shit, wat is dat nu weer voor gele rommel hiero. Het barst ervan!
- Taro
- Niet online
Ach, toen was 1 ETH nog maar 70 USD waard... Of maakt dat het juist erger
Taro schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:39:
[...]
Ach, toen was 1 ETH nog maar 70 USD waard... Of maakt dat het juist erger

Vooral voor het goede doel waar we het aan schonken..
Zero.
Zijn er hier mensen die investeren in water(bedrijven)? Zoja, ik ben wel benieuwd naar je verhaal en hoe je strategie/aanpak daar in is.
Met name het gedeelte "over heel de wereld" is hier relevant. een fysieke transactie is er natuurlijk al ontzettend lang.De Rikster schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:15:
P2P kunnen ook plaatsvinden met sinaasappels, schelpen, kamelen, diensten en gunsten. Logistiek wat ingewikkelder maar ook voor het verplaatsen van middelen is er al minstens 1400 jaar het gedecentraliseerde systeem van bijvoorbeeld Hawala.
Voor Henk en ingrid is dit niet relevant lijkt me. Een computernetwerk hebben mensen een beeld bij, een decentraal grootboek niet denk ik.Technisch gezien is het geen computernetwerk maar een digitaal gevalideerd grootboek.
Moet dat dan? Er zijn plaatsen waar de lokale fiat volatieler is dan Bitcoin.Dat is wel een half systeem uiteraard aangezien je geen in- en uitgang hebt op deze manier van en naar fiat.
Ik wil het benoemen omdat er veel mensen Bitcoin hebben leren kennen als het nieuwe geld. En volgens mij is het dat op dit moment niet. Het is een store of value en de centrale currency onder de crypto'sHet is vooral een alternatief naast en geen vervanging van het gecentraliseerde systeem, ik snap niet zo goed waarom dit er in moet.
Deze volg ik niet helemaalIk denk dat je hier specifiek doelt op de traditionele rol van geld als store of value?
True, even nadenken hoe ik dat dan beter verwoord. Het gaat mij op de hardcapDat is natuurlijk slechts relatief, er zijn meer Bitcoin beschikbaar dan tonnen goud.
Dat kan. Dan moet je wel zuinig zijn op je la. Ik zou de recoverykey redundant opslaan. Het is niet makkelijker, maar wel veiliger. En bij grotere aantallen ga je bij goud opslagkosten betalenLogistiek en in grote aantallen wel, ik vind een blokje goud in de la gooien makkelijker dan geklooi met een ledger, seeds en wat meer.
Wat natuurlijk onderdeel was van het volwassen worden. Ik denk dat het makkelijker is dat blokje goud uit de la te pakken dan Bitcoin uit een ledger te krijgenIk denk dat de waarde van de afgelopen jaren gestolen, verloren en verdwenen Crypto vanaf exchanges hoger ligt dan buitgemaakt goud uit banken en reserves?
Dus zolang het tegendeel is bewezen houd ik deze erinDat is een claim die stand houdt tot het tegendeel is bewezen.
Ik weet eigenlijk niet precies welk percentage goud werkelijk gebruikt word. Mijn gevoel zegt me dat dit overgewaardeerd is. Goud heeft al heel lang waarde, de toepasbaarheid is er in verhouding nog niet zo lang.Goud heeft naast nut als store of value natuurlijk wel het tegenwicht van het feit dat het een daadwerkelijk toegepaste grondstof is.
True, maar basic economics toch? eindeloos geld printen zorgt voor een waardedaling denk ik als simpele zielDit is zonder verdere uitleg/kennis van het monetaire systeem voor veel interpretatie vatbaar.
Bedankt voor het meedenken en mij opzadelen met het puzzelen van quote-/quote
Valt me direct op dat slechts 10% in circulatie is lol
- Taro
- Niet online
Waarom water als ik vragen mag? Want even los van dat drinkwater schaars kan zijn in bepaalde gebieden lijkt mij dat nou niet heel erg lucratief?Tominatie schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:45:
Dit heeft niks te maken met crypto maar..
Zijn er hier mensen die investeren in water(bedrijven)? Zoja, ik ben wel benieuwd naar je verhaal en hoe je strategie/aanpak daar in is.

Daarnaast mis ik het generatie-argument. De huidige (nieuwe) generatie wil geen goud, wel bitcoin als store of value. En uiteindelijk draaien alle beleggingen om vraag en aanbod.
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
- Taro
- Niet online
Zit er nog niet zo lang in, maar heb er niet heel veel over gelezen tot op heden.Klaas25 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:48:
Wat vinden jullie van Algo?
Valt me direct op dat slechts 10% in circulatie is lol
Houd het daarom voorlopig even bij flufjes van ETH, XRP, XMR en ADA.
Stap wel in de BTC trein zodra hij zijn drop gehad heeft
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Goud behoud al heel lang zijn waarde. Als dit in de toekomst zo blijft dan zal er dus steeds meer moeite gedaan kunnen worden om goud van de meest onmogelijk plekken te blijven delven. "Unlikely ...largescale mining after 2075" is wat we nu verwachten. Weten wij veel wat voor technieken er nog komen de komende 50 jaar? Bij Bitcoin weet je 100% zeker waar je aan toe bent.PilatuS schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:34:
Pas nou ff op he....DutchCrownNL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:52:
[...]
Zit er nog niet zo lang in, maar heb er niet heel veel over gelezen tot op heden.
Houd het daarom voorlopig even bij flufjes van ETH, XRP, XMR en ADA.
Stap wel in de BTC trein zodra hij zijn drop gehad heeft
Als BTC dropt, droppen jouw XRP, XMR en ADA nog harder. Geen BTC voor jou dus de komende tijd
Je zou het moeten omdraaien. Als je een van je alts flinkt stijgen, zou je winst in BTC kunnen nemen om zodoende een BTC-positie op te bouwen.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Kan ik zeker nog wel meenemen. Al vind ik dit altijd wel een lastige. Waar begint, of eindigt een generatie? En is bijvoorbeeld Michael Saylor met z'n 55 jaar dan niet een beetje van de vorige generatie met z'n 70k Bitcoins?Stokstaart schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:50:
[...]
Daarnaast mis ik het generatie-argument. De huidige (nieuwe) generatie wil geen goud, wel bitcoin als store of value. En uiteindelijk draaien alle beleggingen om vraag en aanbod.
@Taro
vanuit de OP:
Live Bitcoin koers bekijken
https://www.tradingview.com/symbols/BLX/
https://www.livecoinwatch.com
https://bitcointicker.co
https://bitcoinwisdom.com/markets/bitfinex/btcusd<<<<<< werkt niet meer. https://bitcoinwisdom.io/markets/bitfinex/btcusd <<< is het alternatief
https://aggr.trade/ (Zet vooral ook even het geluid aan
pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5
Ja misschien wat ongelukkig verwoord, maar wil de alts (profit) inderdaad gebruiken om in BTC te steken.Mooooody schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:55:
[...]
Pas nou ff op he....
Als BTC dropt, droppen jouw XRP, XMR en ADA nog harder. Geen BTC voor jou dus de komende tijd
Je zou het moeten omdraaien. Als je een van je alts flinkt stijgen, zou je winst in BTC kunnen nemen om zodoende een BTC-positie op te bouwen.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Kan je daar wat meer uitleg over geven?ardana123 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:28:
Lightning network / L2 solutions voor BTC zijn een dikke meme. LN is zelfs gevaarlijk om te gebruiken, je kan er je BTC in verliezen.
Was net van plan om zelf Lightning te gaan draaien op m'n node
/f/image/QYO9u7TYHfbCuLqFYFCdADKK.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 61% gewijzigd door Kain_niaK op 09-01-2021 21:58 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
https://coinmarketcap.com/currencies/defi-pulse-index/
Ideaal tijdens zo'n (naderende) bullrun. Verder geen omkijken meer naar.
[ Voor 13% gewijzigd door Mooody op 09-01-2021 21:59 ]
- Taro
- Niet online
Thx, aangepast.Xanderk89 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:56:
Even een vraag voor mijn gemoedsrust. Ik gebruik Stoplosses om lekker te kunnen slapen maar hoe bepaal je de hoogte van je Stop? Ik zet hem nu ruim in op bijv. net boven de laatste groote dip (voor kopen) of bij verkopen op mijn verwachtingen van de volgende ATH. Voelt enkel heel grof aan. Zijn er beter onderbouwde waarden?
@Taro
vanuit de OP:
Live Bitcoin koers bekijken
https://www.tradingview.com/symbols/BLX/
https://www.livecoinwatch.com
https://bitcointicker.co
https://bitcoinwisdom.com/markets/bitfinex/btcusd<<<<<< werkt niet meer. https://bitcoinwisdom.io/markets/bitfinex/btcusd <<< is het alternatief
https://aggr.trade/ (Zet vooral ook even het geluid aan)
De hoogte van een stop bepaal ik persoonlijk op basis van de Moving Average niveaus. Daalt de koers bijv. te ver onder de MA7, dan hou ik er rekening mee dat de MA25 de next stop is en verkoop ik dus. Hetzelfde geldt voor de MA25 richting MA99. Maar zet je stop loss NOOIT direct op of onder een MA lijn, want daar houdt iedereen rekening mee. Veel buy orders staan net op of vlak onder de MA niveaus om hiervan te profiteren. Dus plaats je stop er of ruim boven, of ruim onder. Want anders zal je doorgaans zien dat je stop loss net wordt geraakt om daarna de koers weer direct op te zien veren.
Hoe het ontstaat boeit me niet, wel hoe ik eraan kom. Iets met 40 rovers en sesam open utoilet_paper schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:28:
Het gaat toch niet zover dat we het daluk gaan hebben over hoe goud ontstaat enzo, toch?
Fly safe to the moon? Buy bitcoin.
Opzich mee eens hoor, maar dan zit je nog steeds met die 190k ton wat de aarde in zich heeft. Laat het wat meer of minder zijn, tuurlijk, maar het houdt ergens een keer op. Dit nog los van of het rendabel uit de grond te halen is. Dat artikel wat ik link geeft aan wat experts er over denken qua hoe het rendabel is. Ook met nieuwe technieken loop je weer tegen limieten aan. Van BTC weten we inderdaad 100% zeker wat de max is, maar goud heeft los van of het rendabel uit de grond te halen ook een max ook al is die max onbekend. Alleen als het universum oneindig is heeft goud geen max, dat dan wel weerGelukszoekr schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:53:
[...]
Goud behoud al heel lang zijn waarde. Als dit in de toekomst zo blijft dan zal er dus steeds meer moeite gedaan kunnen worden om goud van de meest onmogelijk plekken te blijven delven. "Unlikely ...largescale mining after 2075" is wat we nu verwachten. Weten wij veel wat voor technieken er nog komen de komende 50 jaar? Bij Bitcoin weet je 100% zeker waar je aan toe bent.
Water is misschien nog niet heel schaars, maar ik denk dat het op termijn steeds schaarser gaat worden.Taro schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:48:
[...]
Waarom water als ik vragen mag? Want even los van dat drinkwater schaars kan zijn in bepaalde gebieden lijkt mij dat nou niet heel erg lucratief?
Zeker als ontwikkelende landen in Azië onze manier van leven(en dan specifiek hoeveelheid watergebruik) gaan overnemen. In het westen gebruiken we echt heel veel water, moet je nagaan dat ze dat daar ook gaan doen met veel meer mensen als bijv. in Europa leven.
Ik zie investeren in water daarom als een veilige investering die je op de lange termijn vast 'n mooi rendement oplevert. Daar zoek ik vooral naar voor de komende tijd.
Investeren in crypto is vrij onzeker(gezien de geringe meerwaarde) en op de lange termijn verwacht ik ook nog steeds dat het meeste naar $0 gaat. Crypto traden is daarentegen wel lucratief maar heb 't komende halfjaar helemaal geen tijd om dat te doen. Daarom gooi ik liever m'n geld even in wat veiligere investeringen die niet opeens -50% gaan bijv.
btw.
Bitcoin zie ik wel als prima lange termijn investering, maar die staat nu zo hoog(en ik heb m'n bitcoin allang al verkocht op $10K, dus volledig het bootje gemist)
dus dat is op deze prijzen voor mij geen optie.
Was wel benieuwd of er mensen waren die naast crypto ook in watergerelateerde business investeren. Vooral waar ze dan precies naar kijken. Ik ben echt een rooky. Met alleen kijken naar het logo en dan denken "letsgo da's een goede buy" zoals in de crypto red je het niet.
Ja, zo zijn er maar weinig dingen die een max hebben.PilatuS schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:03:
[...]
Opzich mee eens hoor, maar dan zit je nog steeds met die 190k ton wat de aarde in zich heeft. Laat het wat meer of minder zijn, tuurlijk, maar het houdt ergens een keer op. Dit nog los van of het rendabel uit de grond te halen is. Dat artikel wat ik link geeft aan wat experts er over denken qua hoe het rendabel is. Ook met nieuwe technieken loop je weer tegen limieten aan. Van BTC weten we inderdaad 100% zeker wat de max is, maar goud heeft los van of het rendabel uit de grond te halen ook een max ook al is die max onbekend. Alleen als het universum oneindig is heeft goud geen max, dat dan wel weer
Ik denk dat ik mijn WWF donatie ga stopzetten. Niks geen zielige panda's die op uitsterven staan. Voor het zelfde geld is er een planeet aan de andere kant van de melkweg waar het stikt van de panda's!
- Taro
- Niet online
Dit topic is gesloten.
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!