Om 12% op je EUR te krijgen bij Nexo, dan rekenen ze de compound interest en uitbetaling in Nexo tokens mee toch? Feitelijk krijg je dus gewoon 8% rente en 10% door rente op rente?
NiksDAMAGE schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:13:
Wat kost die Binance kaart eigenlijk op jaarbasis? Heb mij er nooit in verdiept. Wel benieuwd naar.
Zero.
Ja leuk allemaal die 12% maar je moet er ook wat voor doen of vast zetten, wat vandaag moont kan morgen weg zijn in cryptoland.Ypuh schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:22:
Om 12% op je EUR te krijgen bij Nexo, dan rekenen ze de compound interest en uitbetaling in Nexo tokens mee toch? Feitelijk krijg je dus gewoon 8% rente en 10% door rente op rente?
Die constructies zijn nu misschien leuk maar in een bear market is die 12% geen 12% meer.
zelfde met dat staken ook zo ding, ik had XTZ in staking staan begin vorig jaar toen was het geloof ik +/- 1250 euro waard zou een +/-8% rendement op zitten, de muntjes liepen langzaam op maar de euro prijs daalde naar +/- 650 euro, en zou vandaag 1 jaar later 725 euro waard zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Slux op 08-01-2021 15:26 ]
Mijn Malwarebytes gaat af op deze siteM-v-G schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:17:
Kom dit net tegen...
https://nl.0xzx.com/liver...amelobjecten-op-ethereum/
Nog even heeft een voetbal plaatje, kunstwerken, stripboeken..en wat meer, de waarde van een LTC of ETH als token?
Dacht dat JUV en PSG een opvlieging was.

Moet je helemaal zelf weten natuurlijk maar ik vind het gemak en de cashback wel erg lekker. Het direct kunnen uitgeven van euro zonder eerst terug te moeten naar je bank scheelt weer tijd en kosten. Ik hou wel van dingen die me nog luier maken.Slux schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:20:
[...]
Ik geloof zo ie zo in crypto taal (sowieso)niet in dat soort constructies, het is mij te piramide achtig.
Ik volg @Gelukszoekr zijn posts er wel over, maar daar blijft het bij voor mij, ik ben niet van de debit/credit cards vind het een beetje armoedig staan zo kaart![]()
Al is het een debit card er hangt voor mij toch een op de pof gevoel bij, ik wil direct betalen en niet achteraf, daar heb ik echt een hekel aan.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Inderdaad ieder zijn ding, ik ben maar een arme sloeber en leef op een uitkering van 0 euro, de meeste hier hebben zoveel geld dat ze het op die manier kunnen doen.Crypts schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:27:
[...]
Moet je helemaal zelf weten natuurlijk maar ik vind het gemak en de cashback wel erg lekker. Het direct kunnen uitgeven van euro zonder eerst terug te moeten naar je bank scheelt weer tijd en kosten. Ik hou wel van dingen die me nog luier maken.
hodl, lees je je er even over in...Palindrome schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:03:
[...]
ok bedankt 2 rode candles afgelopen2 dagen....
Euhm... De Binance card is gratis. Arm of rijk heeft er niks mee te maken.Slux schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:29:
[...]
Inderdaad ieder zijn ding, ik ben maar een arme sloeber en leef op een uitkering van 0 euro, de meeste hier hebben zoveel geld dat ze het op die manier kunnen doen.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Maar ik heb het nu over EUR. Ik probeer de afweging te maken of ik (een deel) van mijn spaargeld vast wil zetten aangezien ik hier het komende jaar geen gebruik van hoef te maken. Het staat nu op de spaarrekening met 0.15% rente en ik ben van plan pas over 1-2 jaar een huis te kopen o.i.d.Slux schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:25:
[...]
Ja leuk allemaal die 12% maar je moet er ook wat voor doen of vast zetten, wat vandaag moont kan morgen weg zijn in cryptoland.
Die constructies zijn nu misschien leuk maar in een bear market is die 12% geen 12% meer.
Geld vastzetten in crypto tegen welk percentage dan ook zou ik nooit doen. De schommelingen zijn een veelvoud van de potentiele rente.
Ook zo'n pareltje.. ik vond in een Bittrex account van me nog 5000 XVG. Ook geen klap waard. 
Edit: beter maar omzetten in BTC en verlies nemen op die rommel
[ Voor 26% gewijzigd door WiseGuy! op 08-01-2021 15:37 ]
we only make way for the man who boldly pushes past us
Hoe kan je een op de pof gevoel krijgen bij een debit card als het direct afgeschreven wordt 😅Slux schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:20:
[...]
Al is het een debit card er hangt voor mij toch een op de pof gevoel bij, ik wil direct betalen en niet achteraf, daar heb ik echt een hekel aan.
In retrospect, it was inevitable
Oeh goeie, ook al tijden niet meer op gekeken, zal vast niet veel zijn maar toch.WiseGuy! schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:32:
Ook zo'n pareltje.. ik vond in een Bittrex account van me nog 5000 XVG. Ook geen klap waard.
Mijn plan is ook niet om te wachten op de 5-6k om er meer fiat in te steken maar om voor serieus fiat te wachten op de bearmarkt. En afhankelijk van hoe laag het dan gaat eventueel 5-6k erin steken als me dat een btc oplevert. Aan de andere kant, als de verwachting is dat in de volgende bullrun alles toch x20 gaat, wat maakt het dan uit als ik geen hele btc heeft, dan heb ik toch een dikke winst...ybos schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:57:
[...]
Hopen kan best, maar zorg dan wel dat je hoop ergens op gebaseerd is, EN zet een buy order klaar.
Want op het moment dat het gebeurd is het 's nachts, lig je lekker te maffen en mis je het instapmoment.
Kan je wéér hopen dat het nog een keer dropt...
Hoelang hoop je al![]()
Vannacht was er een prima instapmoment, gisteravond ook, enz enz.
Ik vrees dat je met jouw gestelde waarde kan hopen tot de BTC een recordhoogte waard is, en je alleen maar denkt: "had ik maar..."
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Slaat sowieso toch nergens op dat het per se een hele BTC moet zijn?JT schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:34:
[...]
Aan de andere kant, als de verwachting is dat in de volgende bullrun alles toch x20 gaat, wat maakt het dan uit als ik geen hele btc heeft, dan heb ik toch een dikke winst...
Hoi Henk!Smultie schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:35:
[...]
Slaat sowieso toch nergens op dat het per se een hele BTC moet zijn?
Euhm mijn voedselbonnetjes zijn ook gratis ... het gaat erom dat je crypto op je kaart moet zetten.Crypts schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:31:
[...]
Euhm... De Binance card is gratis. Arm of rijk heeft er niks mee te maken.
Maaruh ik snap je wel hoor, het is alleen niks voor mij, ik heb al een slapeloze nacht als ik een euro moet betalen aan iemand, ik hou er gewoon niet van, alles gaat gewoon in cash of direct op de pin.
Ik heb wel een business kaard liggen die gebruik ik veel in buitenland maar dat is zakelijk, prive is gewoon no go voor mij/ debit/credit of alles waar visa op staat
Ik heb 10% van m'n cryptostash inmiddels wel uitgeleend staan (bij BlockFi) tegen 6% rente op jaarbasis. Staat niet vast voor een bepaalde periode en ik vind het het risico wel waard. Is voor mij een relatief veilige manier om nog wat extra te scrapen wat anders gewoon maar in mijn eigen wallet zou staan.Ypuh schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:31:
[...]
Maar ik heb het nu over EUR. Ik probeer de afweging te maken of ik (een deel) van mijn spaargeld vast wil zetten aangezien ik hier het komende jaar geen gebruik van hoef te maken. Het staat nu op de spaarrekening met 0.15% rente en ik ben van plan pas over 1-2 jaar een huis te kopen o.i.d.
Geld vastzetten in crypto tegen welk percentage dan ook zou ik nooit doen. De schommelingen zijn een veelvoud van de potentiele rente.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Dat begin ik me inderdaad af te vragenSmultie schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:35:
[...]
Slaat sowieso toch nergens op dat het per se een hele BTC moet zijn?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Wees blij met die rente, ik ken iemand die heeft negatieve rente.Ypuh schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:31:
[...]
Maar ik heb het nu over EUR. Ik probeer de afweging te maken of ik (een deel) van mijn spaargeld vast wil zetten aangezien ik hier het komende jaar geen gebruik van hoef te maken. Het staat nu op de spaarrekening met 0.15% rente en ik ben van plan pas over 1-2 jaar een huis te kopen o.i.d.
ik zou zelf als ik geld had mijn spaarcentjes in wat vastgoed, obligaties en dividend fondsen/aandelen zetten
Zou ze lekker laten staan. Zou zomaar kunnen dat we de ATH weer aantikken deze run, toch 1800%.WiseGuy! schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:32:
/f/image/ArO6Gjne9QQv0MAGPkXFYNro.png?f=fotoalbum_large)
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Ik probeer je niks te verkopen hoor maar je hoeft er geen crypto op te zetten, kan wel natuurlijk. Ik handel met een potje op europaren en de winst zet ik (in euro) naar de card en vervolgens doe ik daar mijn aankopen mee. De cashback zet ik om naar BNB en zo is het een leuk spaarpotje. Card zelf hangt in Curve die ook cashback geeft en met Curve kan ik met mijn telefoon betalen dus geen gezeur met pasjes die zoek zijn of ik vergeten ben. Ieder zijn ding maar ik vind het echt geniaal.Slux schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:37:
[...]
Euhm mijn voedselbonnetjes zijn ook gratis ... het gaat erom dat je crypto op je kaart moet zetten.
Maaruh ik snap je wel hoor, het is alleen niks voor mij, ik heb al een slapeloze nacht als ik een euro moet betalen aan iemand, ik hou er gewoon niet van, alles gaat gewoon in cash of direct op de pin.
Ik heb wel een business kaard liggen die gebruik ik veel in buitenland maar dat is zakelijk, prive is gewoon no go voor mij/ debit/credit of alles waar visa op staat
Gebruik het op de plekken voor Visa, heb geen creditcard verder en wil ik ook niet.DarkShadow schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:08:
[...]
Hoe werkt die binance kaart? En wat heb je eraan?
Al t scalpen zet ik erop en is mn vrouwtje weer blij
Het werkt (nog) niet overal maar dat is per winkel verschillend. (ene AH wel andere weer niet)
M'n winst/trade kaartje noem ik het..

Mijn bank heeft mij in 2015 uit eigen beweging gecontacteerd om de rente te verlagen van +4% naar 2% vast, uit schrik dat ik anders elders ging. Kan je je inbeelden?superchanbe schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:50:
[...]
ja vind ik ook ?
ik ga volgende week naar mijn huis bank voor een herziening van mijn lening vast 20 jaar 2,70% te verlagen.

Ik wacht in ieder geval CES2021 nog even af...Stokstaart schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:41:
[...]
Zou ze lekker laten staan. Zou zomaar kunnen dat we de ATH weer aantikken deze run, toch 1800%.![]()
[Afbeelding]
En dan sta je bij de AH en dan accepteren ze je kaart niet wat ik hierboven leesCrypts schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:43:
[...]
Ik probeer je niks te verkopen hoor maar je hoeft er geen crypto op te zetten, kan wel natuurlijk. Ik handel met een potje op europaren en de winst zet ik (in euro) naar de card en vervolgens doe ik daar mijn aankopen mee. De cashback zet ik om naar BNB en zo is het een leuk spaarpotje. Card zelf hangt in Curve die ook cashback geeft en met Curve kan ik met mijn telefoon betalen dus geen gezeur met pasjes die zoek zijn of ik vergeten ben. Ieder zijn ding maar ik vind het echt geniaal.

Nee ik pas bedankt leuk in de huidige markt maar dit systeem kan natuurlijk nooit lang goed gaan.
Werkt dat curve icm met binance nog bij jou na de brexit? Ik krijg inees overal insufficient funds terwijl er genoeg op staat.Crypts schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:43:
[...]
Ik probeer je niks te verkopen hoor maar je hoeft er geen crypto op te zetten, kan wel natuurlijk. Ik handel met een potje op europaren en de winst zet ik (in euro) naar de card en vervolgens doe ik daar mijn aankopen mee. De cashback zet ik om naar BNB en zo is het een leuk spaarpotje. Card zelf hangt in Curve die ook cashback geeft en met Curve kan ik met mijn telefoon betalen dus geen gezeur met pasjes die zoek zijn of ik vergeten ben. Ieder zijn ding maar ik vind het echt geniaal.
Ik heb vanaf daar ook eens wat op mn Ledger gezet. Dat duurde (en toen was het een stuk rustiger dan nu!) met normal fee 16 uur.
Wees gerust, het komt wel. Duurt alleen een beetje lang.
Priority is ook weer het andere uiterste. Dan heb je het enorm snel binnen. Maar is ook wel weer erg duur.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Verge xvg. was eerst dogecoindark. Nu pas voor het eerst iets over gelezen.
Mjah appie weet ik niet want die hebben we hier niet maar tot nu kan ik zelfs in de meest gure peripteros betalen. Ik weet dat de Binance kaart geweigerd kan worden en daarom zit Curve er tussen, daar heb ik nog niet over gelezen dat die geweigerd wordt maar kan me vergissen. Overigens heb ik als backup Revolut waar mijn CC aangeknoopt zit, een CB card en nog een hele rits andere normale en zakelijke kaarten waar allemaal wat zakgeld op staat, ome Crypts is goed voorbereid.Slux schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:47:
[...]
En dan sta je bij de AH en dan accepteren ze je kaart niet wat ik hierboven lees![]()
Nee ik pas bedankt leuk in de huidige markt maar dit systeem kan natuurlijk nooit lang goed gaan.
Niet elke AH, maar ook wel. Bij mij toevallig (Hilversum) geen probleem..Laren weer welSlux schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:47:
[...]
En dan sta je bij de AH en dan accepteren ze je kaart niet wat ik hierboven lees![]()
(als voorbeeld)
En zoals eerder werd aangegeven
Rustig dagje...

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer
Zijn er hier meer mensen die potentie in Cardano (ADA) zien?
BTC blijft voorlopig al een paar uur rond dezelfde prijs hangen (doji candles). Naar mijn mening is dit de voorbode voor een grotere beweging aangezien het volume ook al aan het dalen is. Benieuwd welke kant we nu opgaan
Edit: LTC lijkt er zin in te hebben, BTC die volgt?
Edit: LTC lijkt er zin in te hebben, BTC die volgt?
/f/image/UiLTyLx45SX46dxsyreYUDdk.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 81% gewijzigd door wdbtje op 08-01-2021 16:02 ]
Ze worden zo wakker aan de Westkant
Om geld mee te verdienen wel, voor de rest niet.WickedWizard schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:55:
Zijn er hier meer mensen die potentie in Cardano (ADA) zien?
Werkt prima, kijk alleen even welke kaart actief is, als daar saldo op staat zou het gewoon moeten werken.keepitfrosty schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:48:
[...]
Werkt dat curve icm met binance nog bij jou na de brexit? Ik krijg inees overal insufficient funds terwijl er genoeg op staat.
Zou wel typisch zijn. Was het wachten op de dip zat en hopelijk niet (weer) op ATH ingestaptwdbtje schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:56:
BTC blijft voorlopig al een paar uur rond dezelfde prijs hangen (doji candles). Naar mijn mening is dit de voorbode voor een grotere beweging aangezien het volume ook al aan het dalen is. Benieuwd welke kant we nu opgaan![]()
[Afbeelding]
jij zal dan waarschijnlijk een hele grote grote lening hebbencroc schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:43:
[...]
Mijn bank heeft mij in 2015 uit eigen beweging gecontacteerd om de rente te verlagen van +4% naar 2% vast, uit schrik dat ik anders elders ging. Kan je je inbeelden?
als mijn huis bank vandaag mij 2% aanbied ga ik gewoon naar andere bank hoor zelf met 3x maanden intrest + administratie kosten + op nieuw notaris kosten betalen is het de moeite om van bank te wisselen.
al deze bedragen bij lenen kom uit tot een lager maandelijks afbetaling
N.a.v. post van @Smultie voor de gein ook even op wat verschillende exchanges ingelogd, misschien stond er nog wat. Ook de trade history er even bijgezocht van januari 2018, wat een slagveld was dat zeg. Ik heb het weggestopt, maar ook al doet BTC nu een ATH, de prijzen van alts waren toen echt serieus veel hoger. De val was ook wat harder zeg maar.
Zat er toen niet met overdreven veel geld in en inmiddels is dat hersteld (echt geen x2 zoals sommigen hier doen vermoeden), maar bij deze alvast een waarschuwing aan de nieuwe instappers. Als bijltjesdag komt (en die komt), dan gaat het hard!
Zat er toen niet met overdreven veel geld in en inmiddels is dat hersteld (echt geen x2 zoals sommigen hier doen vermoeden), maar bij deze alvast een waarschuwing aan de nieuwe instappers. Als bijltjesdag komt (en die komt), dan gaat het hard!
Dan koopt die persoon wel nog wat BTC bij, brengt zijn/haar gemiddelde prijs mooi omlaag.Ypuh schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:59:
bij deze alvast een waarschuwing aan de nieuwe instappers. Als bijltjesdag komt (en die komt), dan gaat het hard!
Werd er net aan herinnert dat ik ook een keer een nieuwe listing mee wilde varen maar dat is duidelijk niet mijn ding, geen idee hoeveel die WAXP toen waard was maar ik weet wel dat ik er nu hooguit een pita gyros mee kan kopen...Ypuh schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:59:
N.a.v. post van @Smultie voor de gein ook even op wat verschillende exchanges ingelogd, misschien stond er nog wat. Ook de trade history er even bijgezocht van januari 2018, wat een slagveld was dat zeg. Ik heb het weggestopt, maar ook al doet BTC nu een ATH, de prijzen van alts waren toen echt serieus veel hoger. De val was ook wat harder zeg maar.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
OMFG moooooooOOOOOOOOOOOOOON AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
De short al gestart?A87 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:03:
OMFG moooooooOOOOOOOOOOOOOON AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Ging over 130k, dus nee, niet echt.superchanbe schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:57:
[...]
jij zal dan waarschijnlijk een hele grote grote lening hebben
Klopt. Let wel, als je niet van plan bent om de hypotheek uit te doen maar bijvoorbeeld binnen 3j wilt verhuizen doe je er wel verlies aan.superchanbe schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:57:
[...]
als mijn huis bank vandaag mij 2% aanbied ga ik gewoon naar andere bank hoor zelf met 3x maanden intrest + administratie kosten + op nieuw notaris kosten betalen is het de moeite om van bank te wisselen.
al deze bedragen bij lenen kom uit tot een lager maandelijks afbetaling
Maar we gaan nogal offtopic!
Ontopic : 42k

OMG. Net voor de start net sell verlaagd van €34200 naar €34000 omdat het voor mijn gevoel veel te lang duurde.
Ja ik heb wel de juiste gekozen. Kijk ik op binance bij de payment overzichten zie je dat het veld “amount” ook elke keer leeg is en “fiat” wel gevuld bij andere succesvolle betalingen die ik direct met de binance card doe is dat veld wel gevuld met het bedrag.Crypts schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:57:
[...]
Werkt prima, kijk alleen even welke kaart actief is, als daar saldo op staat zou het gewoon moeten werken.In het begin heb ik een paar keer Curve zelf peer ongeluk gekozen maar daar komt alleen de cashback op.
Ik wil stiekem een dezer dagen nog gaan instappen....... slecht idee?WickedWizard schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:02:
[...]
Dan koopt die persoon wel nog wat BTC bij, brengt zijn/haar gemiddelde prijs mooi omlaag.
Opmerkelijk dat € net op 24k tikte toen $ nog op 41.7 schommelde.
Nu is het € 24 / $ 42
Redelijk verschil toch?
Nu is het € 24 / $ 42
Redelijk verschil toch?
De alts zakken wel in Sats waarde maar in harde Euro’s (of dollars) stijgen ze wel.Specy schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:08:
[...]
Zolang Bitcoin zo hard stijgt gaan de meeste alts alleen maar dalen. Wat ik nu doe is steeds instappen als BTC een stukje onder zijn ATH staat en uitstappen als 'ie de ATH weer nadert. Voor lekker slapen enzo is volledig uit ALT's uitstappen wat *ik* nu zou doen (geen financieel advies, ik kan er helemaal naastzitten).
De afgelopen maanden ben ik in alts blijven zitten en 25% van mijn portfolio in BTC-waarde kwijtgeraakt...
Je kunt ze dus nog altijd met winst verkopen.
En ook de 42k-barriere moet eraan geloven.
edit: op bitstamp dan
edit: op bitstamp dan
[ Voor 22% gewijzigd door sampoo op 08-01-2021 16:11 ]
En status failed?keepitfrosty schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:08:
[...]
Ja ik heb wel de juiste gekozen. Kijk ik op binance bij de payment overzichten zie je dat het veld “amount” ook elke keer leeg is en “fiat” wel gevuld bij andere succesvolle betalingen die ik direct met de binance card doe is dat veld wel gevuld met het bedrag.
Leg wekelijks een vast bedrag in en probeer dat zo lang mogelijk vol te houden.Bas90 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:09:
[...]
Ik wil stiekem een dezer dagen nog gaan instappen....... slecht idee?
Gaat het verder omhoog = luxeprobleem
Gaat het omlaag = gemiddelde verlagen
Kan dit niet hard genoeg benadrukken. Leg niet je hele bedrag ineens in omdat je denkt dat je de boot aan het missen bent.
Dat heb ik dus ook. Grootste deel is vet. In sat is het flink gedaald, maar hoe kan je met winst verkopen?HoppyF schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:09:
[...]
De alts zakken wel in Sats waarde maar in harde Euro’s (of dollars) stijgen ze wel.
Je kunt ze dus nog altijd met winst verkopen.
In usdt verkopen bedoel je?
Ik vind het best lastig t voelt als verlies maken, maar in euro valt et mee.
[ Voor 30% gewijzigd door Ladonna op 08-01-2021 16:14 ]
Als je wat geld achter de hand houdt om bij te kopen als hij naar 15-20K zakt zou ikzelf minder ongerust zijn.Bas90 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:09:
[...]
Als je gaat instappen, want dat kan nog: in BTCBas90 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:09:
[...]
Hoe zit het met belasting? Is het veel gedoe?
_Gast_ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:13:
Even een behoorlijke nuance:FijneKerst schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:50:
[...]
1. Nee. Zijn verzekerd
2. Bij een hack zijn (vaak) jouw wallets niet in gevaar. Die staan offline opgeslagen
3. "Vaak" is overdreven, maar je moet er wel rekening mee houden dat het kan gebeuren en wat je dan kwijt kan raken of wat er op straat kan komen te liggen. Dat laatste vind ik persoonlijk gevaarlijker.
Maar ook die gegevens staan bij veel goede exchanges offline opgeslagen.
Hackers zullen tijdens zo'n hack dan ook meestal alleen de BTC buitmaken die de exchange online heeft staan om trades te kunnen faciliteren.
Dus de meest voorkomende problemen die wij als gebruikers dan hebben is dat de exchange op slot gaat omdat ze geen BTC's meer op de plank hebben om trades te kunnen doen...
Al met al .... wat heb je er voor over
- Exchanges zijn doorgaans niet verzekerd (Uitzonderingen daargelaten) en al helemaal niet voor het totaalbedrag.
- Offline wallets bestaan niet, we hebben het hier immers over de blockchain. Cold storage is altijd via de private key te achterhalen en dus te achterhalen door diefstal, afpersing, fouten in de software, etc. Met andere woorden: Staan je coins op een exchange, dan kunnen ze daar mogelijk door iemand anders afgehaald worden, al dan niet via software die interacteert met de blockchain of doordat men de private key heeft weten te achterhalen.
Gegevens staan niet offline, ze moeten immers via je browser getoond kunnen worden en staan dus doorgaans in een database in een datacenter of in de cloud. Daarmee is er altijd kans op het lekken van data.
Het is dus aan te raden om je crypto nooit op een exchange te laten staan, tenzij het om zeer kleine bedragen gaat of je actief handelt.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Ja, een reden om ervan af te blijven. Je betaalt jaarlijks 80% belasting op je hodl positie. daarnaast moet je hele boekwerken doorgeven aan de belastingdienst._Gast_ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:13:
JEZUS WAT KINDERACHTIG BITCOIN
Timbeeeer!
Lekkere cockteaseWhySoSerious schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:14:
Sorry ik drukte per ongeluk op sellWhySoSerious schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:14:
Wat adviseer jij dan, de ledger nano s?Taro schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:13:
[...]
Even een behoorlijke nuance:
- Exchanges zijn doorgaans niet verzekerd (Uitzonderingen daargelaten) en al helemaal niet voor het totaalbedrag.
- Offline wallets bestaan niet, we hebben het hier immers over de blockchain. Cold storage is altijd via de private key te achterhalen en dus te achterhalen door diefstal, afpersing, fouten in de software, etc. Met andere woorden: Staan je coins op een exchange, dan kunnen ze daar mogelijk door iemand anders afgehaald worden, al dan niet via software die interacteert met de blockchain of doordat men de private key heeft weten te achterhalen.
Gegevens staan niet offline, ze moeten immers via je browser getoond kunnen worden en staan dus doorgaans in een database in een datacenter of in de cloud. Daarmee is er altijd kans op het lekken van data.
Het is dus aan te raden om je crypto nooit op een exchange te laten staan, tenzij het om zeer kleine bedragen gaat of je actief handelt.
Ligt er aan, als je snel weer uitstapt niet. Ook bepaalde alts zijn nog wel acceptabel geprijsd, maar welke geen idee.Bas90 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:09:
[...]
Nu coins kopen om te HODL'en lijkt mij zwaar onzinning, maar dat dacht ik vorige week bij $20k ook. Ik verwacht nog wel een dip die ons terug brengt naar de $15k regionen (of lager). Alts kunnen gerust -90% gaan of zelfs gedelist worden op de termijn 1-3 jaar.
zo nu maar ff doorzakken?
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
En Binance begint we te roken, rode candle incoming.
En weer ingestapt, zo is het weer leuk. Nu weer hup hup naar boven en dan kan ik er weer uit.
Aan iedereen die hier toch wel vrij simpele vragen stelt: lees de TS eens. Staat echt boordevol info over vanalles.
Dan kan de rest verder met rekt roepen.
Dan kan de rest verder met rekt roepen.
die The Big Lebowski blijft toch wel een fantastische film.
Denk het niet. Er zit nog leven in.anti elppa schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:17:
zo nu maar ff doorzakken?
Ik snap even niet het stukje: tenzij je actief handelt.Taro schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:13:
[...]
Even een behoorlijke nuance:
Als je met een behoorlijk vermogen actief handelt ben je het toch ook gewoon kwijt bij een serieuze hack?
Of is het dan van: ach ik ben actief aan het handelen dus dan neem ik de gok wel op een onveilige omgeving en alles kwijt te raken.
Geldt het bovenstaande ook voor Bitvavo bijvoorbeeld? Meende toch iets anders in hun voorwaarden gelezen te hebben.
In retrospect, it was inevitable
Zet je btc gewoon bij BlockFi, dan pak je lekker 6% apy en daar staat het best wel veilig.
Het gaat erom het van de exchange af te halen voor de hodl, voor actief handelen moet het erop staan natuurlijk.zer0l schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:19:
[...]
Ik snap even niet het stukje: tenzij je actief handelt.
Tuurlijk kan dat, maar je kunt moeilijk actief handelen als je coins op een Ledger staan.zer0l schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:19:
[...]
Als je met een behoorlijk vermogen actief handelt ben je het toch ook gewoon kwijt bij een serieuze hack?
Of is het dan van: ach ik ben actief aan het handelen dus dan neem ik de gok wel op een onveilige omgeving en alles kwijt te raken.
Geldt het bovenstaande ook voor Bitvavo bijvoorbeeld? Meende toch iets anders in hun voorwaarden gelezen te hebben.
Ik denk dat @Taro eerder bedoelt dat wanneer je actief handelt op een exchange het onhandig is om deze op een hardware te zetten. Je gaat nutteloze transactiekosten maken en je coins staan ook niet in 123 op de exchange. Als je actief handelt wil je zo snel mogelijk kunnen anticiperen op schommelingen van de prijs, dit gaat het best/makkelijkst indien ze op de exchange zelf staanzer0l schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:19:
[...]
Inderdaad in USDT of Euro’s.Ladonna schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:12:
[...]
Dat heb ik dus ook. Grootste deel is vet. In sat is het flink gedaald, maar hoe kan je met winst verkopen?
In usdt verkopen bedoel je?
Ik vind het best lastig t voelt als verlies maken, maar in euro valt et mee.
Daarom snap ik die fixatie op de sat waarde niet zo.
Onderaan de streep gaat het immers om de euro’s op je rekening.
Dit als je natuurlijk echt wilt uitstappen en geld nodig hebt voor wat anders.
Over cold storage gesproken. Wie heeft welke en wat zijn de ervaringen?
Dan hoop ik voor je dat je geen pinpas van de ING hebt want daar staat gewoon V-PAY opSlux schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:37:
[...]
Visa doet veel meer dan alleen creditcards maar is ook een betaalnetwerk, het genoemde v-pay, en sommige banken gebruiken dat tegenwoordig waar ze vroeger maestro gebruikten. EDIT: Maestro is trouwens van mastercard, lol.
[ Voor 4% gewijzigd door gws24 op 08-01-2021 16:25 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!