[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 139 ... 193 Laatste
Acties:
  • 533.223 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 23:38
Pelox schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:47:
[...]

Wij voelen maandelijks de druk van de hypotheekkosten, als ik die kan verlagen doe ik het direct.
Als ik genoeg euro's bij elkaar zou kunnen sparen om de hypotheek af te betalen dan kan ik m'n huidige huis mooi verhuren.. Zou het meteen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:48
[...]

Wij voelen maandelijks de druk van de hypotheekkosten, als ik die kan verlagen doe ik het direct.
niks mis mee en daarbij de geroep dat het niet slim is

het is volgens mij ook niet dom om het te doen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:48
Sovieto schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:43:
[...]

Precies. En als je pizza duurder wordt snij em dan gewoon in meer stukjes. Dan betaal je evenveel per slice
YouTube: Girlfriend Can't Understand Pizza Problem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnebie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-04 17:30
Verwijderd schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:11:
[...]

Ik moet wel zeggen dat ik gister de zaken wat heb laten verwaarlozen op het werk, en dat dat me niet helemaal lekker zit...

Ze betalen goed en dan vind ik ook dat mijn inzet goed mag zijn (om voor 1 keer serieus te zijn :+ )

Zowel het topic als de koersen zijn bijna niet meer bij te houden... Hoewel ik er echt van geniet moet ik wel even zaken op orde houden.

Dus @iedereen, vandaag ben ik misschien niet op tijd met de babes of zelfs helemaal afwezig, bij voorbaat excuus en ik hoop dat jullie het ietwat kunnen begrijpen.
Prio's.

👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 20:54
Mensen vragen zich af hoe lang die stijging nog door gaat.
Is de gedachte nu niet zo dat de stijging veroorzaakt wordt door grotere investeerders, en dat 100.000 andere (grote) investeerders wereldwijd nu ook interesse krijgen in beleggen in BTC? Dat de stijging van de laatste weken / maanden op een paar dipjes na nog maanden of misschien jaren door kan gaan? Die grote beleggers zullen niet snel verkopen.. Die zitten er toch snel voor de lange termijn in. Je zou kunnen stellen dat het vooruitzicht voor langere tijd rooskleurig moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:20
Of de keuze goed is staat en valt met je rente. Ik ga nu geen 1.6% versneld aflossen als een ETF me 8% geeft.

Qua gemoedsrust is het natuurlijk subjectief en is er geen foute keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:14

RvV

bie100 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:50:
[...]

niks mis mee en daarbij de geroep dat het niet slim is

het is volgens mij ook niet dom om het te doen
Het is alleen even de vraag wat er dus in de toekomst gaat gebeuren als je woning in box3 komt. Zie de dnb artikelen van gisteren. Dan zou het er op neer komen dat je lekker hard hebt afgelost en dan ben je alsnog de sigaar omdat je belasting gaat betalen omdat je je hypotheek hebt afgelost. :F

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:28
Tja anders betaal je die belasting ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 23:38
RvV schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:53:
[...]

Het is alleen even de vraag wat er dus in de toekomst gaat gebeuren als je woning in box3 komt. Zie de dnb artikelen van gisteren. Dan zou het er op neer komen dat je lekker hard hebt afgelost en dan ben je alsnog de sigaar omdat je belasting gaat betalen omdat je je hypotheek hebt afgelost. :F
Dan neem je een nieuwe hypotheek op je huis en ga je van die 200k lekker 2 jaar lang op wereldreis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
[...]

Deze debiele regel gaat er echt niet komen. En als hij er wel komt hoef je wss nooit meer VRH te betalen als je het een btje slim regelt (je box3 schuld wordt groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:48
[...]

tja dat is het risico maar wees niet bang als dit niet door gaat verzinnen ze wel wat anders om aan je centen te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:59

MicroWhale

The problem is choice

technoaddict schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:52:
Mensen vragen zich af hoe lang die stijging nog door gaat.
Is de gedachte nu niet zo dat de stijging veroorzaakt wordt door grotere investeerders, en dat 100.000 andere (grote) investeerders wereldwijd nu ook interesse krijgen in beleggen in BTC? Dat de stijging van de laatste weken / maanden op een paar dipjes na nog maanden of misschien jaren door kan gaan? Die grote beleggers zullen niet snel verkopen.. Die zitten er toch snel voor de lange termijn in. Je zou kunnen stellen dat het vooruitzicht voor langere tijd rooskleurig moet zijn.
Het is andersom. Er zijn kleine institutionele beleggers die er mee begonnen zijn. Nu de waarde van Btc zo groot is (en de schaarste ontstaat) willen grote beleggers ook mee gaan doen. (Die mogen/mochten vaak nog niet meedoen vanwege reguleringen waar grote beleggers aan moeten voldoen (denk aan beperkingen die pensioenfondsen hebben) + de erkenning van Btc als een belegging) Sommige van die kleine beleggers zijn bereid geweest om een groot risico te nemen en dat heeft groot uitgepakt, waardoor ze nu en in de toekomst niet meer zo klein zullen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door MicroWhale op 08-01-2021 12:58 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
[...]

Wij voelen maandelijks de druk van de hypotheekkosten, als ik die kan verlagen doe ik het direct. Als ik het vergelijk met bijvoorbeeld zonnepanelen dan leveren die mij iets van 10 euro extra op per maand tov aflossen. In mijn geval zou ik niet aflossen maar extra bijstorten op een bankspaarhypotheek waarbij ik 3.4% rente krijg op het spaardeel en de bank dus een groot deel van de hypotheeklasten vergoeden. Dat is heel anders dan aflossen trouwens.

Uiteindelijk zal ik hiermee meer besparen/verdienen dan met zonnepanelen heb ik zojuist uitgerekend :)
Het is toch een simpel rekensommetje? Financien en emotie gaan niet goed samen. Als ik kan kiezen tussen elke maand 2tientjes besparen of 4tientjes extra ontvangen. :)

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:16
green-tea schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:57:
[...]

Het is toch een simpel rekensommetje? Financien en emotie gaan niet goed samen. Als ik kan kiezen tussen elke maand 2tientjes besparen of 4tientjes extra ontvangen. :)
Waarbij de 2 tientjes besparen een zekerheid is en de 4 tientjes ontvangen dat niet is...
Ik verdeel tussen aflossen en beleggen, maar daar is ook om een aflossingsvrij deel bij (en die wil ik over 18 jaar afgelost hebben).
En het deel dat nog euribor-gerelateerd is (en nu 0,23% rente) die los ik al 12 jaar geen Euro op af nee :)

[ Voor 3% gewijzigd door DaWayne op 08-01-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:26
green-tea schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:57:
[...]

Je weet niet wat er in het spaardeel voor de hypotheek zit en de rente daarop is zeker geen 2 tientjes ;) De bank betaald meer aan rente dan wij aan aflossen voor dit deel.

ps. mijn fysieke Binance card is binnen!

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:10
DaWayne schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:00:
[...]

Waarbij de 2 tientjes besparen een zekerheid is en de 4 tientjes ontvangen dat niet is...
Ik verdeel tussen aflossen en beleggen, maar daar is ook om een aflossingsvrij deel bij.
En het deel dat nog euribor-gerelateerd is (en nu 0,23% rente) die los ik al 12 jaar geen Euro op af nee :)
ja idd. Ligt ook aan hoeveel je hebt. Als je nu minder dan 10k in crypto hebt, zou ik nooit aflossen midden in een bull markt. Met die 10k maak je echt nog kans om binnen 5 jaar in crypto enorme bedragen te maken. Heb je nu 100k dan snap ik dat je daar toch een deel richtig zekerheid zet en een deel aflost. Die 100k er nu uithalen en 100% in je hypotheek stoppen is redelijk onverstandig imo. Ik zou ook nooit meer dan 50% eruit halen zodat ik nog genoeg heb om rendement mee te halen in de toekomst.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
NANO waagt weer een sprong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoaris
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-08 19:58
Ik merk dat ik steeds meer begin te twijfelen aan mijn strategie om uit te stappen. Ik dacht aan iedere 2 weken een X bedrag er uit te halen. Dan zou ik over 4 en een halve maand m'n inleg er uit hebben. Maar het stijgt nu zo hard dat ik geneigd ben versneld uit te stappen of een hoger bedrag er uit te halen iedere keer. Wat is jullie mening daar in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
DaWayne schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:00:
[...]

Ik verdeel tussen aflossen en beleggen, maar daar is ook om een aflossingsvrij deel bij (en die wil ik over 18 jaar afgelost hebben).
Op het moment dat die 4tientjes niet zeker meer is kan je altijd nog kiezen voor die 2tientjes besparen. Beleggen in de zin dat ik het bedoel is gewoon rente ontvangen op je eur of andere fiat op een vrij risicoloze manier, je fiat wordt dus niet minder. Tenzij alles rekt gaat maar goed dan ben je toch de sjaak.

[ Voor 6% gewijzigd door green-tea op 08-01-2021 13:08 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 00:52
mjoaris schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:06:
Ik merk dat ik steeds meer begin te twijfelen aan mijn strategie om uit te stappen. Ik dacht aan iedere 2 weken een X bedrag er uit te halen. Dan zou ik over 4 en een halve maand m'n inleg er uit hebben. Maar het stijgt nu zo hard dat ik geneigd ben versneld uit te stappen of een hoger bedrag er uit te halen iedere keer. Wat is jullie mening daar in?
Ik weet niet wat voor een bedrag er in zit, en dat hoef ik niet te weten.
Maar als je het kunt missen dan zou ik lekker alles laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
anti elppa schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:04:
[...]

ja idd. Ligt ook aan hoeveel je hebt. Als je nu minder dan 10k in crypto hebt, zou ik nooit aflossen midden in een bull markt. Met die 10k maak je echt nog kans om binnen 5 jaar in crypto enorme bedragen te maken. Heb je nu 100k dan snap ik dat je daar toch een deel richtig zekerheid zet en een deel aflost. Die 100k er nu uithalen en 100% in je hypotheek stoppen is redelijk onverstandig imo. Ik zou ook nooit meer dan 50% eruit halen zodat ik nog genoeg heb om rendement mee te halen in de toekomst.
In deze gekke markt heb ik even gekeken ;) , maar zit er helaas nog onder :)

Ben in 2017/2018 op het verkeerde moment ingestapt en uitgestapt. Vorig jaar in nieuwbouwhuis gaan wonen en daardoor pas 2 weken geleden weer opnieuw ingestapt. Heb meer aan ETF en aandelen en de winst van 2020 daarvan heb ik nu in Crypto gestoken. Eens kijken of ik die nu exponentieel kan vermeerderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
Kom ETH long green candle please

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
€ 34k wall incoming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DW23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 12:05
Tominatie schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:18:
Dr zit ook geen rem op he, correcties zijn er niet. Bizar
Of de werkelijke waarde van BTC ligt vele malen hoger en dit IS de correctie *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoaris
gijsvogel schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:08:
[...]

Ik was er in 2017 ook. Toen is m'n Nano 50x zoveel waard geworden en daar heb ik geen cent van geprofiteerd _O- dus daarom wil ik me nu vasthouden aan een gestructureerde aanpak waarbij ik de top in ieder geval niet hoef te timen...

Het bedrag wat ik er in heb geïnvesteerd kan ik zeker missen, maar uiteindelijk moet het er toch een keer uit! Doel is volgende bullrun zowel meer bitcoin als fiat te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:46

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

gijsvogel schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:08:
[...]

En zet / pas een stoploss aan naar het bedrag waar je er zeker uit wilt zijn. Als je van hoog genoeg komt kun je natuurlijk ook met het handje nog verkopen maar ja, dat is wel een gok :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

Ik hoop dat de hele bende nog 1 keer naar beneden tieft. Komt die dan een keer bij 5k of 6k dan misschien een hele btc kopen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gijsvogel
mjoaris schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:12:
[...]

Het bedrag wat ik er in heb geïnvesteerd kan ik zeker missen, maar uiteindelijk moet het er toch een keer uit! Doel is volgende bullrun zowel meer bitcoin als fiat te hebben.
Long/HODL is tot nog toe de beste strategie gebleken, uitstappen kan later ook nog is mijn gedachte, maar dan wel op een hogere planeet 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
JT schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:14:
Ik hoop dat de hele bende nog 1 keer naar beneden tieft. Komt die dan een keer bij 5k of 6k dan misschien een hele btc kopen.
Dat hoopt bijna iedereen, vandaar dat het niet gaat gebeuren denk ik O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gijsvogel
Ain't gonna happen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 00:25
Dat gaat denk ik zeker niet meer gebeuren met al die grote investeerders die er nu induiken. Ook met het oog op de Bitcoin halving die er in mei aankomt wordt de bitcoin alleen maar schaarser maar de vraag wordt steeds hoger , oftewel prijs omhoog;)

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

dennis112 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:17:
[...]

Dat gaat denk ik zeker niet meer gebeuren met al die grote investeerders die er nu induiken. Ook met het oog op de Bitcoin halving die er in mei aankomt wordt de bitcoin alleen maar schaarser maar de vraag wordt steeds hoger , oftewel prijs omhoog;)
Je loopt een jaar achter... de volgende halving is in 2024.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QA123
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-06-2024
BTCUPS van vanochtend in de verkoop gedaan. Buy op 105,333, verkocht op 122,888. Leuke winst zo in de ochtend.

Kijken of we later weer gaan instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 00:25
MrWilliams schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:19:
[...]

Je loopt een jaar achter... de volgende halving is in 2024.
Oh ja oeps verkeerd gekeken hehe :)

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
never. 21ema gaat bijna naar 20k nu. Daar in de buurt zou kunnen. Lager zou bearmarkt beteken en onder de 10k in new bear zie ik ook eigenlijk (afhankelijk van de top in 2021). Dus ik zou niet wachten op 5 a 6k omdat dat gewoon kansloos is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
€34K breach incoming!

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Musmus1995
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:23
anti elppa schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:20:
[...]

never. 21ema gaat bijna naar 20k nu. Daar in de buurt zou kunnen. Lager zou bearmarkt beteken en onder de 10k in new bear zie ik ook eigenlijk (afhankelijk van de top in 2021). Dus ik zou niet wachten op 5 a 6k omdat dat gewoon kansloos is
“This time is different” ;’)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• roviaro
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:07
Goeiemiddag allen,

Lees al jaren mee in dit gezellige topic dus tijd om ook eens mee te gaan doen. Toch wel een dagelijkse bezigheid dat bijhouden, wat in toenemende mate plee-tijd vergt (dit naar aanleiding van iemand die pas riep dat ie steeds langer op de pot zit om bij te lezen). Al het wel en wee van de afgelopen jaren meegekregen, vooral van de harde kern van dit topic :-)

Tijd om ook eens een duit in het zakje te doen. Weet eigenlijk niet meer hoe ik bij crypto betrokken ben geraakt, in ieder geval in de begintijd van bitcoin. Heb nog gerommeld met miners, cpu en gpu en ik herinner me ook de gratis bitcoin die je kon verkrijgen via loterijen op het web, of door spelletjes te doen. Dat nam toch behoorlijk wat tijd toen om zoveel mogelijk te vergaren.. tot dat allemaal verdween en het steeds moeilijker werd om te minen.

Mijn eerste bitcoin gekocht voor 60 euro, later nog wat voor ergens in de 200 euro. En toen het verder los ging mijn inleg eruit gehaald en de rest gehouden. Ik vond pas nog een bitonic transactie waarbij ik 188 euro kreeg voor 1 bitcoin. Wat een tijden ;-) In 2016 wat luxe goederen aangeschaft, mede door de gratis coins vanuit de afsplitsing van de blockchain voor bitcoin cash en gold. Al met al best wat gratis geld.

En vanaf 2016 hodl met wat ik nog over heb. Met de gedachte: wordt t wat dan leuk en anders lach ik ook als het naar 0 gaat. Maar toen ging het niet naar 0. De 2017 run gevolgd maar eigenlijk te laat om te verkopen terug te kopen, uiteindelijk gewoon niets gedaan.

En dan zijn we in 2021.. Bizar! Heb een deel van wat ik nog overhad op een exchange staan, met de gedachte om het aandeel btc te vergroten.. Maar ik durf gewoon niet, ik wil niet minder btc hebben, maar meer! Afijn, te bang om te bellen en dan zakt ie niet meer terug. Heb het pas gedaan met een heel klein beetje, leverde wel iets op trouwens maar het geeft wel stress ;-)

Daytraden ook trouwens, ik merkte toen ik dat ging doen dat ik hebberig werd, meer meer meer! En de tijd die het vreet, toch maar mee gestopt. Voor ik verslaafd raak aan gokken.

En dan nu: hodl! Maar hoe lang? Kom ik dan toch op dat punt dat ik moet gaan nadenken wanneer en hoeveel ik ga cashen, wat ik er mee ga doen en of het toch lukt FO te worden?

Hoe dan ook: al stond ik toe te kijken, de reis was al mooi en dit jaar ziet er ook goed en boeiend uit en ik hoop zo nu en dan mee te praten met mijn 2 cents voor wat het waard is!

De maan wacht op ons jeuj, slapend rijk! Dit is toch beter dan op koning(s)(inne)dag heel creatief slapend rijk te gaan zitten te wezen :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:02

WhySoSerious

Be the change.

Met het gevaar dat dit verloren gaat in het Happy 42K all geweld...

Hypotheek versneld aflossen is in mijn ogen zeker iets wat niet mag ontbreken bij de eerste paar jaren naar financiële zekerheid. Elke aflossing heeft een rente-op-rente effect, net als een belegging dat heeft. Dat gezegd hebbende is dit natuurlijk voor iedereen anders, want andere woningwaarde/andere hypotheekvorm & andere rente.

Dat betekent niet dat als je eenmaal begint aan versneld aflossen, je dit moet blijven doen. Persoonlijk hebben wij de hypo (annuitair, 20 jr vast a 4,1%) afgelost naar nu 60% van de oorspronkelijke som / 50% van de huidige geschatte woningwaarde. We zijn hiermee van bruto €1256 naar €900 gezakt.

Omdat er nu een groot gedeelte van ons vermogen in de stenen vast zit, gaan we ons nu richten op meer beleggen om onze cashflow te vergroten en hebben we op 1 januari niet meer maximaal afgelost. Dit echter vanuit een positie dat we alleen kunnen leven (in geval van nood) op het salaris van mijn vriendin.

Beleggingen moet je spreiden, en zoals hierboven genoemd bij rentepercentages van 3% - 5% is het zeker verstandig om een deel af te lossen. Rendement en risico gaan immers hand in hand. Slapen met de gedachte dat je PF een bepaalde waarde heeft is lekker, maar voor velen zal het openstaande hypotheekbedrag een veelvoud zijn van het vermogen in crypto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:56
[...]

Precies. Als hij nu nog dropt naar 20k, dan is dat het moment om er een serieuze smak geld tegenaan te gooien, want dan zit je op het randje van S2FX.

Als hij dan nog doorzakt naar 16k en lager, dan is dat precies het moment om juist alles te verkopen, want dan kloppen alle positieve BTC-modellen eigenlijk niet meer.

@JT je hoeft geen hele BTC te kopen he. 0,1 BTC kan ook gewoon.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 14:37
mjoaris schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:06:
Stick with the plan Stan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APaJoJ-H31r9dRMoSgrToOQMb4k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/17fdGtB7s1yQiff8lxR3PDtL.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gijsvogel
Richh schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Ik denk dat hij gewoon een hele wil, zoals zovelen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Musmus1995 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:23:
[...]

“This time is different” ;’)
6 cent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

croc schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:24:
[...]

Stick with the plan Stan
Jij krijgt nog DM van mij...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 13:46

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

gijsvogel schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:25:
[...]

Ja maar als je die hebt wil je er 2, daarna wil je bij de 10 BTC club horen en voor je het weet ben je een whale geworden :'(

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QA123
WhySoSerious schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:23:

Hypotheek versneld aflossen is in mijn ogen zeker iets wat niet mag ontbreken bij de eerste paar jaren naar financiële zekerheid. Elke aflossing heeft een rente-op-rente effect, net als een belegging dat heeft. Dat gezegd hebbende is dit natuurlijk voor iedereen anders, want andere woningwaarde/andere hypotheekvorm & andere rente.

Dat betekent niet dat als je eenmaal begint aan versneld aflossen, je dit moet blijven doen. Persoonlijk hebben wij de hypo (annuitair, 20 jr vast a 4,1%) afgelost naar nu 60% van de oorspronkelijke som / 50% van de huidige geschatte woningwaarde. We zijn hiermee van bruto €1256 naar €900 gezakt.

Omdat er nu een groot gedeelte van ons vermogen in de stenen vast zit, gaan we ons nu richten op meer beleggen om onze cashflow te vergroten en hebben we op 1 januari niet meer maximaal afgelost. Dit echter vanuit een positie dat we alleen kunnen leven (in geval van nood) op het salaris van mijn vriendin.

Beleggingen moet je spreiden, en zoals hierboven genoemd bij rentepercentages van 3% - 5% is het zeker verstandig om een deel af te lossen. Rendement en risico gaan immers hand in hand. Slapen met de gedachte dat je PF een bepaalde waarde heeft is lekker, maar voor velen zal het openstaande hypotheekbedrag een veelvoud zijn van het vermogen in crypto.
hypotheek aflossen heeft lage prio bij mij. Heb een 2,6% rente, dus effectief met HRA betaal ik de helft.

Ik bouw liever een gedegen pf op, met een mix van aandelen, beleggingsfondsen, ETF's (met dividend), p2p leningen en dan een hapje crypto. Pas dan zou ik overwegen hypotheek af te lossen, of ik gebruik de overwaarde om in vastgoed te stoppen. Dit zijn allemaal plannen, ben er nog lang niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:24

Eens met dat het aflossen van je hypotheek geen slecht plan is. Zat voor de grap eens bij mijn eigen hypotheek te kijken en als ik 35K aflos geeft dat over de de resterende looptijd een besparing van 13.5K aan rente. Ga je voor een inkorten van je looptijd ipv lagere maandlasten dan scheelt dat in totaal bijna 31K.

Dus als je de lasten nu prima kan dragen kan je beter voor een kortere looptijd gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
btceur wall bijna afgebroken, op naar de 42k$ :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Egeau schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:28:
[...]

Eens met dat het aflossen van je hypotheek geen slecht plan is. Zat voor de grap eens bij mijn eigen hypotheek te kijken en als ik 35K aflos geeft dat over de de resterende looptijd een besparing van 13.5K aan rente. Ga je voor een inkorten van je looptijd ipv lagere maandlasten dan scheelt dat in totaal bijna 31K.

Dus als je de lasten nu prima kan dragen kan je beter voor een kortere looptijd gaan.
Maar die vermindering in maandlasten leven je een hogere cashflow op ;) Die je weer kunt beleggen.

Uiteindelijk zijn er meerdere mogelijkheden, het enige wat ik iedereen hier kan meegeven is spreiden, spreiden en spreiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QA123
Egeau schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:28:
[...]

Vergeet niet de inflatie mee te rekenen, 1k nu is meer waard dan 1k aan het einde van de looptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoaris
roviaro schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:23:
Goeiemiddag allen,

Lees al jaren mee in dit gezellige topic dus tijd om ook eens mee te gaan doen. Toch wel een dagelijkse bezigheid dat bijhouden, wat in toenemende mate plee-tijd vergt (dit naar aanleiding van iemand die pas riep dat ie steeds langer op de pot zit om bij te lezen). Al het wel en wee van de afgelopen jaren meegekregen, vooral van de harde kern van dit topic :-)

Tijd om ook eens een duit in het zakje te doen. Weet eigenlijk niet meer hoe ik bij crypto betrokken ben geraakt, in ieder geval in de begintijd van bitcoin. Heb nog gerommeld met miners, cpu en gpu en ik herinner me ook de gratis bitcoin die je kon verkrijgen via loterijen op het web, of door spelletjes te doen. Dat nam toch behoorlijk wat tijd toen om zoveel mogelijk te vergaren.. tot dat allemaal verdween en het steeds moeilijker werd om te minen.

Mijn eerste bitcoin gekocht voor 60 euro, later nog wat voor ergens in de 200 euro. En toen het verder los ging mijn inleg eruit gehaald en de rest gehouden. Ik vond pas nog een bitonic transactie waarbij ik 188 euro kreeg voor 1 bitcoin. Wat een tijden ;-) In 2016 wat luxe goederen aangeschaft, mede door de gratis coins vanuit de afsplitsing van de blockchain voor bitcoin cash en gold. Al met al best wat gratis geld.

En vanaf 2016 hodl met wat ik nog over heb. Met de gedachte: wordt t wat dan leuk en anders lach ik ook als het naar 0 gaat. Maar toen ging het niet naar 0. De 2017 run gevolgd maar eigenlijk te laat om te verkopen terug te kopen, uiteindelijk gewoon niets gedaan.

En dan zijn we in 2021.. Bizar! Heb een deel van wat ik nog overhad op een exchange staan, met de gedachte om het aandeel btc te vergroten.. Maar ik durf gewoon niet, ik wil niet minder btc hebben, maar meer! Afijn, te bang om te bellen en dan zakt ie niet meer terug. Heb het pas gedaan met een heel klein beetje, leverde wel iets op trouwens maar het geeft wel stress ;-)

Daytraden ook trouwens, ik merkte toen ik dat ging doen dat ik hebberig werd, meer meer meer! En de tijd die het vreet, toch maar mee gestopt. Voor ik verslaafd raak aan gokken.

En dan nu: hodl! Maar hoe lang? Kom ik dan toch op dat punt dat ik moet gaan nadenken wanneer en hoeveel ik ga cashen, wat ik er mee ga doen en of het toch lukt FO te worden?

Hoe dan ook: al stond ik toe te kijken, de reis was al mooi en dit jaar ziet er ook goed en boeiend uit en ik hoop zo nu en dan mee te praten met mijn 2 cents voor wat het waard is!

De maan wacht op ons jeuj, slapend rijk! Dit is toch beter dan op koning(s)(inne)dag heel creatief slapend rijk te gaan zitten te wezen :-)
Pas je een beetje op voor de boormachine gekkies? Beter voorzichtig zijn en geen bedragen noemen, je suggereert hier wel het een en ander haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

DaWayne schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:16:
[...]

Dat hoopt bijna iedereen, vandaar dat het niet gaat gebeuren denk ik O-)
dennis112 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:17:
[...]

[...]

Ik sluit niet uit dat jullie gelijk hebbenen acht die kans echt groot, maar vorige keer dacht men ook dat het niet meer zo hard naar beneden zou gaan. Huidige ath is 2 keer die van 17/18, laagste drop na 17/18 is 3k, helft van 6k...
Richh schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Precies. Als hij nu nog dropt naar 20k, dan is dat het moment om er een serieuze smak geld tegenaan te gooien, want dan zit je op het randje van S2FX.

Als hij dan nog doorzakt naar 16k en lager, dan is dat precies het moment om juist alles te verkopen, want dan kloppen alle positieve BTC-modellen eigenlijk niet meer.

Goede post.

0,1btc, afhankelijk van de prijs. Als ik de kans krijg om 1btc te kopen dan zie ik het nog wel gebeuren dat ik met 5-6k genoeg winst kan gaan draaien over een tijd om een half huis af te lossen. Maar met 0,1btc zie ik dat niet gebeuren en weet ik niet of ik er 5-6k in wil steken.
gijsvogel schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:25:
[...]

Niet persé maar wat ik wil investeren hangt wel een beetje af van wat ik beschrijf in mijn reactie op Rich :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeaust
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
WhySoSerious schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:30:
[...]

Maar die vermindering in maandlasten leven je een hogere cashflow op ;) Die je weer kunt beleggen.

Uiteindelijk zijn er meerdere mogelijkheden, het enige wat ik iedereen hier kan meegeven is spreiden, spreiden en spreiden.
idd spreiden!! Heb hier zelfs nog fysiek goud rond slingeren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croc
4.1%, wat? Heb in 2008 is hypotheek aangegaan en was toen ook rond de 4.5%, maar ondertussen al 2x laten herrekenen naar nu 1.7% vast. Twee jaar geleden nieuwe hypotheek aangegaan met variabel tarief van 1.1%. Ik snap het aflossen wel, maar bij ons komen daar best wat kosten bij kijken (3 maand interest + dossierkosten), dus je moet het met grote stukken doen. Maar met 1.1% kan ik echt wel betere zaken met mijn geld doen dan aflossen, met 4.1% ligt het anders ja. Kan je dat niet laten herrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

QA123 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:27:
[...]

hypotheek aflossen heeft lage prio bij mij. Heb een 2,6% rente, dus effectief met HRA betaal ik de helft.

Ik bouw liever een gedegen pf op, met een mix van aandelen, beleggingsfondsen, ETF's (met dividend), p2p leningen en dan een hapje crypto. Pas dan zou ik overwegen hypotheek af te lossen, of ik gebruik de overwaarde om in vastgoed te stoppen. Dit zijn allemaal plannen, ben er nog lang niet ;)
Eensch.... aflossen is bij 2.6% totaal nutteloos. Zeker als je in crypto zit en met bijv. NEXO gewoon 8-12% rente krijgt per jaar. Ik heb liever 8% rente-op-rente dan 2.6% voor hetzelfde geld. Leuk dat je dan 50-100-200 euro minder hypotheek gaat betalen, maar uiteindelijk verlies je hier bakken met geld mee.

Daarbij komt ook nog is dat, mocht ik onverhoopt geld nodig hebben, ik het geld gewoon kan gebruiken om in mijn levensonderhoud te voorzien. (Ik ben zzp-er, vandaar dat ik niet graag geld wegzet waar ik er niet bij kan)

Ik heb zelf een excel waarin ik dit soort dingen per keer bereken, zodat de complete gevolgen duidelijk zijn en kies dan voor de meest lucratieve optie en met het risico dat ik er voor wil nemen.

Voorbeeldje bij 2.6% hypotheek of 8% bij NEXO:
- 10k aflossen levert me op 12698 (als mijn hypotheek afloopt)
- 10k in NEXO leggen => 50338 (als mijn hypotheek afloopt)

[ Voor 6% gewijzigd door MicroWhale op 08-01-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

QA123 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:27:
[...]

Met zo'n laag percentage is de invulling voor jouw situatie dus inderdaad weer heel anders :) Eerst richten op inkomsten, dan pas op uitgaven.

p.s. vergeet je eigenwoningforfait niet af te trekken he. Dus je zult nog steeds iets van 1,6% ipv 1,3% betalen.

En de afbouw van HRA.

Bitcoin. Moon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Innovi0
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Als we op dit tempo door gaan dan staan we deze maand nog op 100k.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2H4B3hMXgdvZBnEOMC72QJSsmg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5a886xv7S6cuYA6nHBPAXrZm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QA123
WhySoSerious schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:30:
[...]

d:)b

Spreiden inderdaad. Beetje liquide middelen als reserve en de rest laten renderen. Alleen zit ik wel met een gedegen "exit" strategie, alles erin pompen en laten groeien tot je pensioen is ook niet aantrekkelijk, je wil er wel beetje van kunnen genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• croc
JT schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:31:
Ik sluit niet uit dat jullie gelijk hebbenen acht die kans echt groot, maar vorige keer dacht men ook dat het niet meer zo hard naar beneden zou gaan. Huidige ath is 2 keer die van 17/18, laagste drop na 17/18 is 3k, helft van 6k...
Vorige run was van 1k naar 20k, met een max terugval naar een goeie 3k. Zo moet je het zien geloof ik. Was dus 3x de vorige ATH, wat nu 60k zou betekenen dus. Neem dat niet aan als waarheid, maar 6k is wel eeeerg laag nu, dan is er terug een bearmarket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:50

spaceboy

Op grote hoogte

Hoi slowchat. Even een noob-vraag misschien. Als ik Bitcoin koop op Bitvavo bijvoorbeeld kun je daar ook staking aanzetten voor BTC. Dat levert een "rente" van 1.22% per jaar op. Ik wil BTC voor de middelange termijn kopen, dus liever/veiliger (?) op een hardware wallet. Maar vanuit bijvoorbeeld Ledger kun je niet staken. Is een platform als Bitvavo dan tóch geschikt om de wat grotere aantallen BTC te laten staan (en renderen)? Overmaken naar je hardware wallet kost namelijk óók weer geld...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
Innovi0 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:32:
[Afbeelding]
Moet ook want volgens S2F model moeten we in Mei rond 350k zijn :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
Innovi0 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:32:
[Afbeelding]
prima, tussentop zoals 2013 en dan nog ff x4 naar 400k eind top dec 2021. DEAL, strik erom en gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
Manmanman, ik baal hier ondertussen weer even stevig dat ik eergisteren LTC heb verkocht en in het XLM treintje ben gestapt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpBvM2DKANghVxjEEaKuCo5TI98=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/ReW1Y0sG6gLV5LuVPZxVV5y3.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croc
Heb het idee dat de rentes op hypotheken in Nederland gevoelig hoger liggen als ik hier zo lees...

[ Voor 7% gewijzigd door croc op 08-01-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

croc schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:31:
[...]

4.1%, wat? Heb in 2008 is hypotheek aangegaan en was toen ook rond de 4.5%, maar ondertussen al 2x laten herrekenen naar nu 1.7% vast. Twee jaar geleden nieuwe hypotheek aangegaan met variabel tarief van 1.1%. Ik snap het aflossen wel, maar bij ons komen daar best wat kosten bij kijken (3 maand interest + dossierkosten), dus je moet het met grote stukken doen. Maar met 1.1% kan ik echt wel betere zaken met mijn geld doen dan aflossen, met 4.1% ligt het anders ja. Kan je dat niet laten herrekenen?
Jup, 2014. Was al laagste ooit. Achteraf hadden we natuurlijk 5 a 10 jaar vast moeten kiezen, en dan het lagere maandbedrag extra aflossen. Maar dat zijn lessen die je dan past leert natuurlijk :)

Nieuw rentepercentage afsluiten heb ik hier berekend, maar zou een tvt van 9 jaar opleveren. Dus toen maar maximaal gaan aflossen (hadden nogal wat geld staan). Ik verwacht niet dat we over 9 jaar nog hier wonen / een hypotheek op dit huis hebben.

En niet vergeten op zijn tijd stil te staan bij wat voor een luxe we allemaal hebben in dit land, op dit moment in de geschiedenis. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
Kennen jullie Wanchain nog? Thoughts? Heerlijk lage supply cap van 200M, die gaat toch vliegen een keer?

[ Voor 5% gewijzigd door r0bb op 08-01-2021 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QA123
croc schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:35:
Heb het idee dat de rentes op hypotheken gevoelig hoger liggen als ik hier zo lees...
We gaan beetje offtopic, maar hypotheken zijn vaak wel de grootste leningen die iemand aangaat, dus daarmee veel impactvoller dan een mooie BTC run..... voorlopig, totdat BTC de 1M aantikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeZijnErBijna
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-03 14:41
Hi allen,

Ik lees hier ook al weer een tijdje mee, net als in 2017 en midden 2018 en afgelopen december weer ingestapt. (ben ik nu een Henk en Ingrid? :9 )

Paar dagen daytraden gedaan maar dat levert eigenlijk te veel stress op om goed te combineren met een gewone 'werkdag'. Dus heb ik ongeveer een week alles laten staan en dan geeft veel meer rust.

Enige nadeel is dat ik in december begon met 75% BTC, 15%ETH en 10% ALTS maar door het daytraden zit ik nu op 40% BTC, 10%ETH en 50% ALTS.
Ik zie dus mijn totale waarde wel stijgen maar de waarde in BTC neemt af omdat de BTC harder stijgt dan de ALTS die ik heb.

Twijfel is nu of ik nog wacht op een grote ALT pomp terwijl de BTC dan hopelijk zijwaarts of licht daalt... of dat ik mijn 'verlies' op de alts moet nemen en nu veel/alles omzetten in BTC.

Uiteindelijk ik alles als bonus, geen intenties om inzet of winst er uit te gaan halen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

QA123 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:34:
[...]

d:)b

Spreiden inderdaad. Beetje liquide middelen als reserve en de rest laten renderen. Alleen zit ik wel met een gedegen "exit" strategie, alles erin pompen en laten groeien tot je pensioen is ook niet aantrekkelijk, je wil er wel beetje van kunnen genieten.
Uiteraard, geld beleg je alleen met het geld wat je kan missen. We eten er geen boterham minder om.
Dat geld voor crypto, hypotheek en beleggingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnW1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-08-2021
*Frustratie ETH*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

anti elppa schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:31:
[...]

idd spreiden!! Heb hier zelfs nog fysiek goud rond slingeren 8)7
Wellicht aan het eind van deze bullrun als deurstopper inzetten? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Innovi0
  • Niet online
r0bb schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:34:
[...]

Moet ook want volgens S2F model moeten we in Mei rond 350k zijn :P
Haha, hold your horses ;). S2F voorspelt 100k deze cycle en S2FX 250k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Tourniquet schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:13:
Je zou zweren dat dit interview uit 2013 is, maar het is toch echt van gisteren:

[Twitter]
Hij heeft wel gelijk. Hij heeft geen bitcoin dus hij wordt in ieder geval niet slapend rijk. Verder is het natuurlijk een onbenul, iedereen die de afgelopen jaren bitcoin heeft gekocht staat op winst. Ook diegenen die in 2017 aan de toenmalige top zijn ingestapt.

Verder blijven dit soort "experts" maar hameren op het gebrek aan fundament achter bitcoin en dat het maar net is wat de gek ervoor geeft. Hij weet niet waar hij het over heeft en hoopt als hoogleraar en Rabobankadviseur dat de toezichthouders de banken "eerlijk" houden. Want als die wel brood zien in bitcoin slaat hij natuurlijk helemaal een modderfiguur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croc
QA123 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:37:
[...]

We gaan beetje offtopic, maar hypotheken zijn vaak wel de grootste leningen die iemand aangaat, dus daarmee veel impactvoller dan een mooie BTC run..... voorlopig, totdat BTC de 1M aantikt.
Ik bedoelde te zeggen "in Nederland". In Belgie betaal je 1% of minder momenteel, zie bvb :
https://www.spaargids.be/...ypothecaire-leningen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:22
Ben er net uitgestapt. Even wat marge gepakt en zie het wel weer later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:52
spaceboy schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:34:
Hoi slowchat. Even een noob-vraag misschien. Als ik Bitcoin koop op Bitvavo bijvoorbeeld kun je daar ook staking aanzetten voor BTC. Dat levert een "rente" van 1.22% per jaar op. Ik wil BTC voor de middelange termijn kopen, dus liever/veiliger (?) op een hardware wallet. Maar vanuit bijvoorbeeld Ledger kun je niet staken. Is een platform als Bitvavo dan tóch geschikt om de wat grotere aantallen BTC te laten staan (en renderen)? Overmaken naar je hardware wallet kost namelijk óók weer geld...
Beetje afhankelijk van het bedrag dat je wilt investeren. Maar 1.22% in cryptoland? Daar kom ik m'n bed niet voor uit

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QA123
croc schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:40:
[...]

Ik bedoelde te zeggen "in Nederland". In Belgie betaal je 1% of minder momenteel, zie bvb :
https://www.spaargids.be/...ypothecaire-leningen.html
holy fuck, 0,76% voor 20 jaar vast 8)7

snel mijn huis limit sell order op funda gooien en dan buy order voor BELGHYPOUPS kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QA123
Gelukszoekr schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Beetje afhankelijk van het bedrag dat je wilt investeren. Maar 1.22% in cryptoland? Daar kom ik m'n bed niet voor uit
daarvoor laat ik het nog eerder op een 0,0% rekening staan bij een traditionele bank inderdaad. Die 1,22% is het risico niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roviaro
mjoaris schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:31:
[...]

Pas je een beetje op voor de boormachine gekkies? Beter voorzichtig zijn en geen bedragen noemen, je suggereert hier wel het een en ander haha
Haha je hebt gelijk, was het maar zo'n feest. Voor het boormachinewaardig wordt moet het nog fors omhoog. Als ik die luxe goederen een paar jaar geleden niet had gedaan was het een ander verhaal geweest, dat was toen toch wel met de gedachte dat het einde wel haast in zicht moest zijn.

Dit jaar begin ik wel met maandelijks wat inslaan met de hoop dat voorspellingen voor de komende jaren gaan uitkomen. En wat spelerij met Link, Ada, Nano om uiteindelijk meer btc te krijgen. Dot ook nog gedaan maar dat had ik toch net wat langer moeten houden, inleg net niet eruit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

croc schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:34:
[...]

Vorige run was van 1k naar 20k, met een max terugval naar een goeie 3k. Zo moet je het zien geloof ik. Was dus 3x de vorige ATH, wat nu 60k zou betekenen dus. Neem dat niet aan als waarheid, maar 6k is wel eeeerg laag nu, dan is er terug een bearmarket.
De 4h MA 200 staat op 23K ...
Zou me HEEL erg verbazen als we daar onder knallen... zelfs de 23K zou me verbazen de komende maanden.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn shift begint 14:00.

42k babe staat klaar, daarna is het overgeleverd aan de goden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
Innovi0 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:39:
[...]

Haha, hold your horses ;). S2F voorspelt 100k deze cycle en S2FX 250k.
Ik ga uit van deze :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53IyQv5VunwvB_q_2xYHpXv_rHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nwYxJyvwbVyMGsVH9M5NbhiF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 92% gewijzigd door r0bb op 08-01-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roviaro
Er is weer een nieuwe token op de Binance Launchpad, BTCST. Zou dat nog wat kunnen worden? Bitcoin in de naam maar wel zwart logo natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Gaan we weer REKT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Laatst online: 29-09 20:55

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Wie weet kan zij mij met Nimand in contact brengen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

roviaro schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:47:
Er is weer een nieuwe token op de Binance Launchpad, BTCST. Zou dat nog wat kunnen worden? Bitcoin in de naam maar wel zwart logo natuurlijk.
Ik verwacht 10 dollar per stuk, niet de moeite. 1 BTCST is 0.1 Terahash per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innovi0
  • Niet online
IYKYK

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLucxR69qEgRimJYPCoc6npsqx8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rfsr6jkXy7UrmqhOHouDqLBL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnW1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-08-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Lekker bekkie, maar ik kan haar stem niet uitstaan. Als krijt over een schoolbord... :X :X
Gelukkig kan ze ook gewoon twitteren.... dat is een stuk beter voor mijn oren.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Liever niet.
Gewoon een kleine struikeling... en weer opstaan en doorgaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

FijneKerst schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:51:
[...]

Liever niet.
Gewoon een kleine struikeling... en weer opstaan en doorgaan..
Graag wel zit al een kwartier in USDtrash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-09 09:03
Alts zijn wel héééééééééééééééééééél paniekerig nu. Vanaf er ietwat een rode candle komt op BTC beginnen ze al meteen te zinken :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
roviaro schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:43:
[...]

Haha je hebt gelijk, was het maar zo'n feest. Voor het boormachinewaardig wordt moet het nog fors omhoog. Als ik die luxe goederen een paar jaar geleden niet had gedaan was het een ander verhaal geweest, dat was toen toch wel met de gedachte dat het einde wel haast in zicht moest zijn.

Dit jaar begin ik wel met maandelijks wat inslaan met de hoop dat voorspellingen voor de komende jaren gaan uitkomen. En wat spelerij met Link, Ada, Nano om uiteindelijk meer btc te krijgen. Dot ook nog gedaan maar dat had ik toch net wat langer moeten houden, inleg net niet eruit |:(
Hey ik heb ook link en ada. High five.

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Holy crap! :o

Nu weet ik het zeker, dit wordt duidelijk mijn geloofsovertuiging.

Iedereen zal me voor gek verklaren, maar so be it. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

ardana123 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:53:
Alts zijn wel héééééééééééééééééééél paniekerig nu. Vanaf er ietwat een rode candle komt op BTC beginnen ze al meteen te zinken :w
Binance werkt gewoon nog dus paniek valt wel mee O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:04
Heb nog wel even te gaan met mijn mooie 100% alt portfolio. Ergens in 2017 op de piek ingestapt, van m'n inleg van 8k is nog 1k over. Niks verkocht though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:00
Hopen kan best, maar zorg dan wel dat je hoop ergens op gebaseerd is, EN zet een buy order klaar.
Want op het moment dat het gebeurd is het 's nachts, lig je lekker te maffen en mis je het instapmoment.
Kan je wéér hopen dat het nog een keer dropt...
Hoelang hoop je al :? :X

Vannacht was er een prima instapmoment, gisteravond ook, enz enz.

Ik vrees dat je met jouw gestelde waarde kan hopen tot de BTC een recordhoogte waard is, en je alleen maar denkt: "had ik maar..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:56
@r0bb @Innovi0 S2fx gaat uit van een relatief 'stabiele' 288k aan het einde van de volledige run.
Zoals iedere keer ontstaat er een overshoot en een dikke correctie. Als je goed kijkt naar het gedeelde plaatje zie je idd ook die 350k op de top (Mocht het allemaal exact kloppen), maar dan binnen een paar dagen een correctie naar 200k. Dat is gigantisch veel geld :P

Ik denk dat je de op vrijwel onmogelijk zo goed zal kunnen timen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Pagina: 1 ... 139 ... 193 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!