Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
hoho, ik ben high ingestapt weer in BTC, gewoon door naar moon, anders REKT hier.MrWilliams schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:13:
Van mij mag ie even terug naar 28k hoog of zo... leuk dat we die nieuwe aths aan hebben getikt, maar t begint te vervelen. Niet dat ik iets wil verhandelen of zo, maar meer gewoon omdat het gezond is.
dat hebben we net gedaan...MrWilliams schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:13:
Van mij mag ie even terug naar 28k hoog of zo... leuk dat we die nieuwe aths aan hebben getikt, maar t begint te vervelen. Niet dat ik iets wil verhandelen of zo, maar meer gewoon omdat het gezond is.
Omdat het zo absurd hard is gestegen verwacht ik nog wel een correctie van 30% zo rond 12 januari.JohnW1 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:51:
[...]
Doorgaan tot chinees nieuwjaar richting 40K, dip richting 30K, kop of munt?
Dit zijn de regionen waar het meest wordt gecasht.
Fear & Greed staat nog steeds hoog.
XRP = trash
Verwijderd
Haha nou zo'n held ben ik niet hoor. Nooit verkocht voor fiat maar wel flink geschoven tussen shitcoins en Bitcoin, daardoor nog extra REKT gegaan in sats.FijneKerst schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:05:
[...]
Jij... bent mijn nieuwe held (sorry @Mooooody )
En ik zit er echt niet met een vermogen in, al loopt het inmiddels naar flink wat weken all inclusive zomervakantie naar tokkiepark Slagharen in de bouwvak.
Als ik er echt met een aanzienlijk bedrag had in gezeten had ik waarschijnlijk heel anders gehandeld. Misschien zelfs allang uitgecasht.
Maar nu is het gewoon de dood of de gladiolen. Het geld wat erin zit is allang afgeschreven en zullen we nooit missen.
Waarschijnlijk hodl ik de top en ga ik gewoon weer rekt.
Bij mij was het precies een jaar geleden. Er kwam een vriend met zijn nu-verloofde in ons vakantie-appartement logeren. Hij liet me de app van Bitpanda zien met wat "altcoins". Ik kende alleen bitcoin. Sindsdien:FijneKerst schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:24:
Tussen al het Crypto geweld... even terug naar af.
Hoe ben jij in aanraking gekomen met Crypto?
Bij mij was het puur toeval.
Ik keek, zoals elk leek, al jaren van de zijlijn naar Bitcoin... maar dacht dat ik al veel te laat was om in te stappen.
...
En jullie?
Bitpanda, bitvavo
market buys en sellen. Limit order nog nooit van gehoord. Candles? Cardano, IOTA
XRP snel sellen want iets met een rechtzaak (feb was dat meen ik)
Excelletje in elkaar klussen met alle gains
Later naar binance.
Excelletje waardeloos want alles in EUR.
BNB Launchpad, Staking, Debit cards
Ledger, Nexo, WFT is dit voor cool wereldje.
En natuurlijk op het forum scrollen scrollen en scrollen. Zeker deze weken, ik hou het niet meer bij.
Beste Wensen nog voor iedereen! TO MARS AND BEYOND!!
9.9kWp SolarEdge. 2x Tesla Powerwall 2. DIY: 13m2 Vacuumbuizen, Panasonic 5kW J-serie monobloc
Daar komt die net vandaan...MrWilliams schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:13:
/f/image/cjgPe2IBUdmoVq7wIagxZKfO.png?f=fotoalbum_large)
Gewoon naar de 40K hoor deze week... hup... niet zo luieren
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Ik denk niet dat wat wij doen er toe doet op de schaal van whaleAMARONE schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:14:
[...]
hoho, ik ben high ingestapt weer in BTC, gewoon door naar moon, anders REKT hier.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Dus jij zit elke keer mijn citrix verbinding leeg te trekken?Verwijderd schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:18:
[...]
En ik zit er echt niet met een vermogen in, al loopt het inmiddels naar flink wat weken all inclusive zomervakantie naar tokkiepark Slagharen in de bouwvak.
[ Voor 40% gewijzigd door AMARONE op 06-01-2021 10:26 ]
Oeh, daar heb je een punt ja. Ik hoop dat dat kleine kusje genoeg was dan.FijneKerst schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:23:
[...]
Daar komt die net vandaan...
[Afbeelding]
Gewoon naar de 40K hoor deze week... hup... niet zo luieren
... en ik ga wel lekker luieren, want ik stop er geen cent meer in. Anders trekt crypto mijn hele pf zo krom als een hoepel.
Verwijderd
Als je de maan, de raket én Bitcoin verbindt, wordt het lampje oranje en start de miner die ingebouwd is.Pelox schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:29:
We zijn hier met het huiswerk bezig.. maar we komen er niet aan uit.. hoort die munt linksboven nou bij de maan of bij de raket??
[Afbeelding]
Niet doen!!!! Als je die connectie maakt dan start er een GPS tracker waardoor ze met een ficher price boormachine langs de deur komen.Verwijderd schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:31:
[...]
Als je de maan, de raket én Bitcoin verbindt, wordt het lampje oranje en start de miner die ingebouwd is.
Vanochtend ingestapt op ETH maar op zelfde prijs toch weer uitgestapt, gaat die hoger stap ik weer in; liever iets minder winst dan verlies.
Hodl in a bullmarket.AMARONE schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:35:
Ik ben weer teveel FOMO geweest door ene flufje BTC te kopen terwijl die nu weer lager staat.
Hodl in a bearmarket.
Verwijderd
Ik hoop dan toch dat die weer een keer richting 10k gaat. Ik ga de interesse niet meer verliezen namelijk en structureel inleggen.Verwijderd schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:40:
Mooi om te zien dat BTC lekker doorstijgt en het nu meer geaccepteerd wordt, dan pak hem beet, 5 jaar geleden. Ik hoor nu weer van veel meer mensen om mij heen dat ze geïnteresseerd zijn in BTC. De andere crypto’s kennen ze totaal niet, dus ze slaan massaal BTC in. Net als veel gebeurde in 2017
Verwijderd
Verwijderd
En dan ben ik weer de boemanAMARONE schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:41:
[...]
Ik hoop dan toch dat die weer een keer richting 10k gaat. Ik ga de interesse niet meer verliezen namelijk en structureel inleggen.
Mag je van 't vrouwelijk schoon ook al niet meer aan de eettafel zitten? Of heb je die ook verkocht voor bitcoin?Verwijderd schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:42:
Ik zal weer bezig met de VAPRO, waar ik dankzij crypto en mijn muismat hopeloos achterloop met de praktijk opdrachten.
[Afbeelding]
Ik was er ook veel te laat bij. Ik heb juni 2019 wat gekocht, omdat ik met wat bevriende collega's bij een bank werkte en we het over de bitcoin hadden. Ik had toen in 10 jaar tijd bij een aantal banken (gedetacheerd) gewerkt en ondanks de opkomende hype werd er nauwelijks een woord gerept over Bitcoin, tot een collega begon te klagen dat hij de hype gemist had, en nu waarschijnlijk te laat zou zijn. Ik voorspelde dat het nog wel een tijdje exponentieel zou groeien, al was dat op vrijwel niets gebaseerd. Ja, de slowchat van Tweakers waar ik al een jaar aan het meelezen was.
Als een soort weddenschap mijn eerste centjes er in gestopt die het lekker deden, en helaas duurde het nog een paar maanden voordat ik mij realiseerde dat er nog veel meer uit te halen viel en ik structureel ging kopen.
En toen maakte ik de domme fout een keer te reageren in dit topic, terwijl ik verder alleen maar lurk op Tweakers.
Marstek Venus E v3 | v146 | NoM | HWP1
Zijn er meer die een Flag zien op 5 min BTC, ETH en LTC?
Issie Bull of Bear?
Verwijderd
Dit is onze eettafel, van steigerhout.Verwijderd schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:42:
Ik zal weer bezig met de VAPRO, waar ik dankzij crypto en mijn muismat hopeloos achterloop met de praktijk opdrachten.
[Afbeelding]
Want goedkoop en kinderen die alles slopen.
Als die ooit het huis uit zijn kopen we wel een deftige, sjieke tafel. Voor nu geen stress als er een pak stiften tevoorschijn komt
JE MUISMAT IS EEN MOON???Verwijderd schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:42:
[Afbeelding]
Wat een fantastische muismat.Verwijderd schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:42:
[Afbeelding]
Matthias87 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:39:
XLM zijn adempauze is voorbij
Aantal collega's waar ik het goed mee kon vinden pakte in 2017/2018 goede winsten. Maar ja, ook toen wist ik al, met zo een piek is instappen een enorm risico. Dus wachten tot daling en die kwam. Bij 10k ingestapt omdat die weer wat op leek te gaan trekken. Daarna REKT:
- Daalde toch verder
- Talloze verhalen van ICO's met dikke winsten, 1 meegepakt, de drie opvolgende ging ik REKT op, deden allemaal niks/scam enzovoort. (iemand nog wel eens wat gehoord over ORCA Alliance?)
- Zat in een signal groepje die op zich prima werkte, daar maakte ik fouten. Alts kopen, geen stop loss zetten, wel target om bij te verkopen voor ik ging slapen. Te snel er bij verlies uit stappen, te lang erin blijven na vaak bij 10% winst uit te stappen terwijl de alt nog even naar 30% ging. En dan de volgende keer dat ook willen doen...waarna zo een alt bij 11% lekker weer ging zakken
- Foute middellangetermijn inschattingen (colx!! 15% van m'n budget ingestoken)
Nu weer actief nu het weer loopt, beetje traden proberen, verder verdiepen en wachten op een flink dip om btc/eth te kopen en te hodlen voor de lange termijn. Ik doe het nu met 0,02btc
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik kan er niet meer van maken dan een lange wimpel die bij weinig wind aan een te korte mast hangt.gijsvogel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:49:
Morning mensen.
Zijn er meer die een Flag zien op 5 min BTC, ETH en LTC?
Issie Bull of Bear?
Maar ik hoor wel vaker dat ik teveel in plaatjes denk.
Mijn vrouw wou een paar jaar geleden persé eiken. En we vonden een mooie tafel. OnbehandeldVerwijderd schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:49:
[...]
Dit is onze eettafel, van steigerhout.
Want goedkoop en kinderen die alles slopen.
Als die ooit het huis uit zijn kopen we wel een deftige, sjieke tafel. Voor nu geen stress als er een pak stiften tevoorschijn komt
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Dit doet mij ergens denken aan mensen die een mooie telefoon willen en vervolgens een foeilelijk hoesje eromheen doen zodatie mooi blijftJT schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:57:
[...]
Mijn vrouw wou een paar jaar geleden persé eiken. En we vonden een mooie tafel. OnbehandeldDie wou ze ook zo houden
We hadden toen al een baby. Nu ligt er bijna dag en nacht een plastic zeiltje op de helft van de tafel, mooi joh, zo een onbehandelde eiken tafel, jammer dat we hem maar voor de helft zien
Zo, jij hebt goede vrienden zeg. Precies op het juiste moment ingestaptzwartewoud schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:22:
[...]
Bij mij was het precies een jaar geleden. Er kwam een vriend met zijn nu-verloofde in ons vakantie-appartement logeren. Hij liet me de app van Bitpanda zien met wat "altcoins". Ik kende alleen bitcoin. Sindsdien:
Bitpanda, bitvavo
market buys en sellen. Limit order nog nooit van gehoord. Candles? Cardano, IOTA
XRP snel sellen want iets met een rechtzaak (feb was dat meen ik)
Excelletje in elkaar klussen met alle gains
Later naar binance.
Excelletje waardeloos want alles in EUR.
BNB Launchpad, Staking, Debit cards
Ledger, Nexo, WFT is dit voor cool wereldje.
En natuurlijk op het forum scrollen scrollen en scrollen. Zeker deze weken, ik hou het niet meer bij.
Beste Wensen nog voor iedereen! TO MARS AND BEYOND!!
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Hehebloq schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:59:
[...]
Dit doet mij ergens denken aan mensen die een mooie telefoon willen en vervolgens een foeilelijk hoesje eromheen doen zodatie mooi blijft
Ecodan warmtepomp
Ik zit er idd al een week op te wachtenJedi_Pimp schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:01:
Komt er nou nog een dip, zoals hier al ~2 weken wordt volgehouden?
Jij hebt de dip gemist?Jedi_Pimp schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:01:
Komt er nou nog een dip, zoals hier al ~2 weken wordt volgehouden?
Gisteren zaten we nog op de 28K.
Nu weer moon tot een 40K ofzo
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Tot zover de gemiddelde TA op elke website.sh4d0wman schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:04:
Dit was de dip voor vandaag. Nu gaan we weer een reverse dip maken dus omhoog (of niet natuurlijk).
Ik wil serieus net vragen of er iemand nog een mooie TA heeftMatthias87 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:06:
[...]
Tot zover de gemiddelde TA op elke website.
Er waren tijden dat we hier elke dag verschillende TA's zagen
Rond die tijd zat zo'n beetje iedereen om mij heen er ook in (sowieso iedereen die bij die bijeenkomst met die spreker geweest was), en die waren allemaal met alts bezig en maakten echt compleet idiote winsten. Ik ben toen zelf ook snel in de alts gestapt. Bijna iedereen van die mensen is volledig rekt gegaan (waaronder iemand die in 2 maanden van een inleg van 2000 euro, 80000 euro gemaakt had en die in een bot had gestopt die er met het geld vandoorgegaan is, au).
Wat is jouw mening over het laten renderen van EUR bij een Exchange als Binance? Betrouwbaar? Ik vraag me echt af waarom je in deze tijd niet 50% van je EUR savings bij hen zou stallen voor rente ipv bij de ABN. Ik snap geen bankgaranties etc maar als we ze met onze hoeveelheden crypto vertrouwen zou je dan ook niet gewoon euro's in de earn-wallet moeten zetten bij dat soort partijen?.oisyn schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:53:
Het fiat bij Bitfinex voor margin funding is op. Je krijgt nu maarliefst 0,17% rente *per dag* op je euro's
Dit of 1 van die cashback/nexo/binance card achtige zaken is toch wel 1 van de volgende dingen waar ik me in wil gaan verdiepen nu ik een deel van mijn crypto verkoop in een profit taking strategie en die euro's niet zie doen..
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Omdat er genoeg voorbeelden zijn waaruit je kan concluderen dat het nooit een goed idee is om langdurig groot vermogen op een exchange te laten staan. Als het weg is, gaat niemand je het terug geven.twit schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:11:
[...]
Wat is jouw mening over het laten renderen van EUR bij een Exchange als Binance? Betrouwbaar? Ik vraag me echt af waarom je in deze tijd niet 50% van je EUR savings bij hen zou stallen voor rente ipv bij de ABN. Ik snap geen bankgaranties etc maar als we ze met onze hoeveelheden crypto vertrouwen zou je dan ook niet gewoon euro's in de earn-wallet moeten zetten bij dat soort partijen?
Dit of 1 van die cashback/nexo/binance card achtige zaken is toch wel 1 van de volgende dingen waar ik me in wil gaan verdiepen nu ik een deel van mijn crypto verkoop in een profit taking strategie en die euro's niet zie doen..
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin
In het groepje waar ik in zat had iemand veel tijd gestoken in TA, bots gemaakt, ging even goed, was populair en toen gingen er een aantal compleet rektSpecy schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:07:
In het gebouw waar ik werk had iemand een spreker uitgenodigd begin november 2017 die over Bitcoin ging vertellen. Dat was vlak voor de gigantische media-aandacht. Ik heb vlak daarna wat ingekocht (toen was de koers 6500 euro of zo), en nog een beetje op de dag met de hoogste piek (op 16300 euro, de piek was 16600, goeie timing zullen we maar zeggen).
Rond die tijd zat zo'n beetje iedereen om mij heen er ook in (sowieso iedereen die bij die bijeenkomst met die spreker geweest was), en die waren allemaal met alts bezig en maakten echt compleet idiote winsten. Ik ben toen zelf ook snel in de alts gestapt. Bijna iedereen van die mensen is volledig rekt gegaan (waaronder iemand die in 2 maanden van een inleg van 2000 euro, 80000 euro gemaakt had en die in een bot had gestopt die er met het geld vandoorgegaan is, au).
Ecodan warmtepomp
Ouch... goede les.... sneu, dat wel.Specy schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:07:
(waaronder iemand die in 2 maanden van een inleg van 2000 euro, 80000 euro gemaakt had en die in een bot had gestopt die er met het geld vandoorgegaan is, au).
[ Voor 9% gewijzigd door Ypuh op 06-01-2021 11:14 ]
ETH +270%
ADA +230%
VET +210%
QNT +180%
Dit heb ik dus ook meegemaakt. Toen 4 of 5 BTC verloren. Als ik dit nu nog had pff..Specy schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:07:
In het gebouw waar ik werk had iemand een spreker uitgenodigd begin november 2017 die over Bitcoin ging vertellen. Dat was vlak voor de gigantische media-aandacht. Ik heb vlak daarna wat ingekocht (toen was de koers 6500 euro of zo), en nog een beetje op de dag met de hoogste piek (op 16300 euro, de piek was 16600, goeie timing zullen we maar zeggen).
Uiteindelijk zelf een bot gemaakt (die nog steeds draait) met ups en down conclusie speel aardig kiet
[ Voor 5% gewijzigd door green-tea op 06-01-2021 11:16 ]
Ermm.. jawel.Liberteh schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:13:
[...]
Omdat er genoeg voorbeelden zijn waaruit je kan concluderen dat het nooit een goed idee is om langdurig groot vermogen op een exchange te laten staan. Als het weg is, gaat niemand je het terug geven.
Meeste grote exchanges zijn hiervoor verzekerd (tegenwoordig).
Al zou ik het wel liever op een nederlandse exchange hebben dan.
Dan zou je bij wijze van spreken nog langs kunnen rijden om verhaal te houden.
Wie weet de laatste week onder de 30k.Ypuh schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:14:
Help, ik durf niets meer te kopen nu alles zo hoog staat. Hoogtevrees
Maar, hoe snel wil je dan winst pakken? Volgende week al? Of pas 2022?
Godfather Bodybuilding topic reeks
FUCK HNT als deze moon gaat, ben er vannacht door een stoplimit uitgegaanThommie.nl schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:07:
Onze Turkse vrienden krijgen HNT in het vizier; Er borrelt iets;
Ik zit er dikke vette in, en ga zo nog effe wat halen:D
Elliot Wave Pattern btw;
[Afbeelding]
Het verschil moet er zijn.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin
Je kan het toch (verzekerd) wegzetten bij Nexo? Ik zelf heb een deel van mijn vermogen op Bitfinex staan voornamelijk in USD maar ook in andere coins. Dagen zoals nu krijg je leuke rates, het is dan weer jammer dat de USD/EUR koers zo nadelig staat.Liberteh schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:13:
[...]
Omdat er genoeg voorbeelden zijn waaruit je kan concluderen dat het nooit een goed idee is om langdurig groot vermogen op een exchange te laten staan. Als het weg is, gaat niemand je het terug geven.
[ Voor 9% gewijzigd door green-tea op 06-01-2021 11:17 ]
Icesavegreen-tea schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:17:
[...]
Je kan het toch (verzekerd) wegzetten bij Nexo? Ik zelf heb een deel van mijn vermogen op Bitfinex staan voornamelijk in USD maar ook in andere coins.
Als alles naar de sheit gaat krijg je hier in nl ook weer DSB praktijken, dus ik zie het probleem niet? Je bent immers maar tot 100k verzekerd. En sheit komt er zeker.
Kan je dit nog een keer zeggen, maar dan in ELI5 stijl?Liberteh schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:16:
In het groepje waar ik nu in zit hebben mensen jaren terug 200 btc wallets in een bankkluis opgeslagen. De reistijd zo groot gemaakt dat hij ze niet "per ongeluk" ging ophalen. Ook zijn er mensen die nog altijd een dikke vette long open hebben met een entry op $5k btc. Die jongens worden niet eens meer gefilled op hun longs omdat er niet genoeg verkocht wordt. Als ze market closen snijden ze zichzelf in de vingers omdat ze dan voor een lagere prijs verkopen dan nodig.
Het verschil moet er zijn.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ik heb een paar euro winst gepakt en heb een hekel aan kopen op ATH. Kortom; handen even op de knoppen, maar het is heel verleidelijk om hier en daar nog even 2% winst proberen te pakken.MrJ schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:16:
[...]
Wie weet de laatste week onder de 30k.
Maar, hoe snel wil je dan winst pakken? Volgende week al? Of pas 2022?
Hahahaha, ik wou net gaan replyen of dit vertaald was door google translateJedi_Pimp schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:18:
[...]
Kan je dit nog een keer zeggen, maar dan in ELI5 stijl?
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Niet "Als" maar "Wanneer".AMARONE schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:16:
[...]
FUCK HNT als deze moon gaat, ben er vannacht door een stoplimit uitgegaan
Zojuist wat gehaald, kom maar met moooon
Ecodan warmtepomp
.oisyn schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:53:
Het fiat bij Bitfinex voor margin funding is op. Je krijgt nu maarliefst 0,17% rente *per dag* op je euro's
Dat is ~64% rente per jaar?
Dat gaan ze niet lang doen denk ik.
het zijn allemaal algemene trading termen...Jedi_Pimp schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:18:
[...]
Kan je dit nog een keer zeggen, maar dan in ELI5 stijl?
Dat is bijna een verdubbeling in een jaar.oisyn schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:53:
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Niet verrassend toch? Ben je op de hoogte van het laatste nieuws (inmiddels al weer vrij oud) rondom xmr?Twee Dee schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:53:
Valt me trouwens op hoe eigenwijs / tegendraads Monero is. Geen peil op te trekken. Heb heel klein beetje gekocht omdat het nog geen gekke groei heeft gehad en het misschien ook nog in beweging komt. Iemand wat slims over te zeggen?
Meer nog, je vergeet het compound effect.MrWilliams schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:25:
[...]
![]()
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Dat ze gedumpt worden door een aantal exchanges?Bao_mi1 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:30:
[...]
Niet verrassend toch? Ben je op de hoogte van het laatste nieuws (inmiddels al weer vrij oud) rondom xmr?
Begin 2017 een mooie bonus op werk ontvangen en lang getwijfeld wat ik ermee moest doen. Uiteindelijk via Meesman belegd en sindsdien dollar cost average tot nu. Terwijl een goede maat van me al vuistdiep in crypto zat en me voor gek verklaarde.
Uiteindelijk rond mei 2017 alsnog ingestapt. Eerst bitcoin, toen eth, eos en Monero. Later uiteraard xrp en xlm want die stonden laag en konden alleen maar omhoog. Heerlijke winsten op papier gezien maar uiteindelijk 2018 ongeveer op het dieptepunt verkocht. Alts al eeder de deur uit overigens.
En toen in 2019 weer ingelegd en af en toe bijgekocht. Overigens niet dollar cost averaging zoals ik bij ETFs wel doe. Had ik maar... Voor de rest niet te veel traden en nu toch gaan nadenken over exit strategies, ik laat me niet weer overvallen door een nieuwe bear market.
Exact, ik weet er overigens het fijne niet van want ik zit er niet in. Maar het lijkt me geen moment om in te stappen omdat "het toch wel binnenkort omhoog knalt want dat doet elke alt"FijneKerst schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:33:
[...]
Dat ze gedumpt worden door een aantal exchanges?
Het is alleen zo jammer dat niemand de toekomst kan voorspellen. En resultaten uit het verleden geven geen garanties.Bao_mi1 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:34:
[...]
Begin 2017 een mooie bonus op werk ontvangen en lang getwijfeld wat ik ermee moest doen. Uiteindelijk via Meesman belegd en sindsdien dollar cost average tot nu. Terwijl een goede maat van me al vuistdiep in crypto zat en me voor gek verklaarde.
Uiteindelijk rond mei 2017 alsnog ingestapt. Eerst bitcoin, toen eth, eos en Monero. Later uiteraard xrp en xlm want die stonden laag en konden alleen maar omhoog. Heerlijke winsten op papier gezien maar uiteindelijk 2018 ongeveer op het dieptepunt verkocht. Alts al eeder de deur uit overigens.
En toen in 2019 weer ingelegd en af en toe bijgekocht. Overigens niet dollar cost averaging zoals ik bij ETFs wel doe. Had ik maar... Voor de rest niet te veel traden en nu toch gaan nadenken over exit strategies, ik laat me niet weer overvallen door een nieuwe bear market.
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Absoluut waar. Natuurlijk hebben we hier allemaal vertrouwen in de techniek en de toemomst, maar bij ETfs durf ik blindelings maandelijks een deel salaris te beleggen en 30 jaar te laten staan. Bij crypto gaat het inmiddels ook beter maar wel minder dan bij aandelen. Ik slaap niet minder door dips en check m'n portfolio niet te vaak, maar toch zit er nog een stukje onzekerheid.Daacuso schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:36:
[...]
Het is alleen zo jammer dat niemand de toekomst kan voorspellen. En resultaten uit het verleden geven geen garanties.
Ga er nu niet meer instappen. Eerst dippen. The graph gaat wel lekekr vandaag ook dus de pijn is zacht.
Dus heb je dan meer een miniscule beetje munt terug?
Rapapa...
Na de headliners over Mt Gox toch maar eens gaan inlezen over bitcoin na de ATH in 2013. Begin 2014 een halve btc gekocht en die via daytraden in alts naar 2 btc weten te krijgen. Eind 2014 een zooi bijgekocht. In before de crash naar 200 usd tegen januari 2015. Uiteindelijk na opkrabbelen alles verpatst tegen minimale winst.FijneKerst schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:24:
Tussen al het Crypto geweld... even terug naar af.
Hoe ben jij in aanraking gekomen met Crypto?
Note naar mijn tien jaar jongere ik had moeten zijn: buy 'em all en hodl 4 life. Maarja vond daytraden in 2014 wel lekker gaan, buy the dip werd rekt gaan en als je dan alles in btc hebt zitten: kan de belasting/eigen risico niet betalen in bitcoin helaas. Dus geëindigd met nop.
Sindsdien niet meer naar om gekeken. Genoeg momenten gehad om opnieuw in te stappen, maar als je in 2014 met weinig leuk bitcoin kon inslaan is nu in 2021 dat lastig te herhalen. Dus when alt season, when lambo, when moon? Wat is de nieuwe eth? Gezien eth een beetje bitcoin herhaalt uit 2013 gezien de huidige ath
gaat bij mij bij btc net zo makkelijk als bij etf's. Sterker nog ik ben sinds feb volledig uitgecheckt uit etf's omdat ik er geen vertrouwen meer in heb. Heb alleen nog een aardig wat van het bedrijf waar ik werk. Verder nog klein beetje goud en rest zit allemaal in crypto. Ik slaap er geen seconde korter om (het hodl deel). Soms blijf ik wel te lang met margin trades bezig in de avond. Op een of andere manier krijg ik daar wel fomo van. Wellicht omdat ik daar nu voor mijn doen best grote posities heb. Als deel in PF is het peanuts, maar op een of andere manier geeft het wel stressBao_mi1 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:39:
[...]
Absoluut waar. Natuurlijk hebben we hier allemaal vertrouwen in de techniek en de toemomst, maar bij ETfs durf ik blindelings maandelijks een deel salaris te beleggen en 30 jaar te laten staan. Bij crypto gaat het inmiddels ook beter maar wel minder dan bij aandelen. Ik slaap niet minder door dips en check m'n portfolio niet te vaak, maar toch zit er nog een stukje onzekerheid.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Volgens mij wel, een reden om eigenlijk ADA te behouden.jemoetwathe schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:42:
Even een Noob vraag... wordt een staking bij Bitvavo ook uitgekeerd als je de munt niet meer hebt?
edit:
ik kreeg nog staking exact op de dag van verkoop. daarna alleen over die 0,0000003 ADA
[ Voor 13% gewijzigd door AMARONE op 06-01-2021 11:47 ]
Nee. Je krijgt per dag uitgekeerd.jemoetwathe schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:42:
Even een Noob vraag... wordt een staking bij Bitvavo ook uitgekeerd als je de munt niet meer hebt?
correctie.
Als je maandag nog coins had NAdat je de staking rente hebt gekregen, dan krijg je die dinsdag nog de rente van die maandag.
Als je ze maandag voor de staking rente hebt weggedaan, dan krijg je dinsdag niks meer.
[ Voor 27% gewijzigd door FijneKerst op 06-01-2021 11:47 ]
Ja ik bedoelde toen BTC weer rond die nieuwe piek hing. Ik heb de laatste weken nou eindelijk wel geleerd dat steeds als BTC nieuwe ATH's haalt de alts naar beneden vliegen. Dus daarom was ik (een paar uurtjes) uitgestapt, en dat voelde saai. Was de eerste keer in jaren dat ik niet volop in de alts zat.gijsvogel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 00:43:
[...]
saai zonder alts?
beetje daytraden vandaag heeft me wel weer een kleine 12% opgeleverd hoor.
Toch leuk hoor dat staken,AMARONE schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:45:
[...]
Volgens mij wel, een reden om eigenlijk ADA te behouden
Afhankelijk van de koers kan je best leuke rente ontvangen.
Je verdient elke dag een aantal munten op basis van die dagbalans. Dus als je besluit zondag alle coins uit de deur te doen krijg je alsnog de staking vergoeding die je de hele week heb opgebouwd.jemoetwathe schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:42:
Denk ik.
Zelfs ben ik dus begonnen met beleggen in ETFs en dat doe ik steady maandelijks in het kader van FIRE (financially independent, retire early). Later ben ik gaan beleggen in losse aandelen, al was dat meer speelgeld om te kijken of ik de index kan verslaan. Daarnaast heb ik nog gekeken naar crowdfunding en p2p lending, maar daar nooit serieus mee aan de gang gegaan.
Zelf probeer ik 30% van mijn ingelegde geld in crypto te stoppen. Maar met deze stijgingen zit ruim de helft van mijn vermogen in crypto.
Mijn vraag is dus, wat doen jullie naast crypto qua investeren en welk percentage van jullie vermogen stoppen jullie in crypto?
NAV
VIBE
GXS
QLC
HIVE
En nog een stuk of 20 anderen.....
allemaal muntjes die zo in 1 keer kunnen ontploffen.
Ik dacht de rek is er wel uit...
En aangezien ik sats spaar voor m'n hobby... hmmm.. keuzes, keuzes, keuzes...
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Fun
Aion
Xem
XVG
ZRX
Vet
XLM
En inmiddels alweer het verlies goed kunnen maken.
[ Voor 12% gewijzigd door Daacuso op 06-01-2021 11:57 ]
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Helemaal niks eigenlijk.Bao_mi1 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:53:
Interessante antwoorden allemaal op de vraag van @FijneKerst overigens, maar ik hen ook wel benieuwd naar het volgende.
Zelfs ben ik dus begonnen met beleggen in ETFs en dat doe ik steady maandelijks in het kader van FIRE (financially independent, retire early). Later ben ik gaan beleggen in losse aandelen, al was dat meer speelgeld om te kijken of ik de index kan verslaan. Daarnaast heb ik nog gekeken naar crowdfunding en p2p lending, maar daar nooit serieus mee aan de gang gegaan.
Zelf probeer ik 30% van mijn ingelegde geld in crypto te stoppen. Maar met deze stijgingen zit ruim de helft van mijn vermogen in crypto.
Mijn vraag is dus, wat doen jullie naast crypto qua investeren en welk percentage van jullie vermogen stoppen jullie in crypto?
Ik heb er gewoon de fiatjes niet voor om naast crypto ook nog eens geld in reguliere aandelen te pompen.
Ik had graag TESLA enzo gekocht begin vorig jaar... maar keuze OF crypto OF tesla/fb/airbus...
Het is Crypto geworden.
"Ze"? Op Bitfinex is een lending market. Als je een margin positie opent dan leen je assets van een andere gebruiker die zijn assets daarvoor beschikbaar heeft gesteld via die market. De dagrente die je vraagt is het competitieve element erin, maar omdat de fiat assets nu zo schaars zijn (omdat alles vast zit in long positions) is de rente heel hoog. Natuurlijk is het een tijdelijk fenomeen, maar in een bull market zijn de rentes natuurlijk wel veel hoger dan in een bear market.MrWilliams schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:25:
[...]
![]()
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dit topic is gesloten.
![]()
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/VgCsYXUSYvXvJmorns7gWXJe.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/4C1fF7Ui6k72xCpNdH0pUGe3.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AafSeaSFlm7pttoaGllS0QFt.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/UPO8nkGfaep8MIyZGbymnJnp.png?f=fotoalbum_large)