Hallo,
Ik heb zojuist mijn Deco X60 geinstalleerd, maar ben niet helemaal tevreden met de snelheid.
Laat mij de sitiuatie schetsen:
Ziggo 500 Mbit. Modem/Router in meterkast.
Hiermee heb ik alle 3 de Nodes verbonden met CAT6 UTP kabel. Dus alle 3 in mijn Ziggo modem.
1 staat er in de woonkamer. 1 op de 1ste verdieping en 1 op de 2de verdieping.
Huis is van 2012 dus dikke muren.
Wifi vlaggetje ziet er in heel het huis goed uit. Vol bereik.
Als ik Wifi van mijn Ziggo modem pak heb ik dik 220Mbit in de woonkamer.
Switch ik naar mijn mesh, kom ik niet boven de 70Mbit uit.
In heel het huis kom ik niet boven die 70Mbit. Terwijl alle nodes bedraad zijn.
Als ik het onderste plaatje mag geloven moet ik alles in AP zetten in plaats van router modes: https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2399/
By the way, when the Deco works in Router mode, only the main Deco can connect to the front-end modem/router by an Ethernet cable. As for the slave Decos, they can only connect to the main Deco’s network via Ethernet cable/Wi-Fi. However, when the Deco works in Access Point mode, each Deco unit can connect to the front-end modem/router directly via Ethernet cable.
Wat zie ik over het hoofd of wat doe ik fout?
Getest met Iphone 8 en Ipad pro 2020
Mark
Ik heb zojuist mijn Deco X60 geinstalleerd, maar ben niet helemaal tevreden met de snelheid.
Laat mij de sitiuatie schetsen:
Ziggo 500 Mbit. Modem/Router in meterkast.
Hiermee heb ik alle 3 de Nodes verbonden met CAT6 UTP kabel. Dus alle 3 in mijn Ziggo modem.
1 staat er in de woonkamer. 1 op de 1ste verdieping en 1 op de 2de verdieping.
Huis is van 2012 dus dikke muren.
Wifi vlaggetje ziet er in heel het huis goed uit. Vol bereik.
Als ik Wifi van mijn Ziggo modem pak heb ik dik 220Mbit in de woonkamer.
Switch ik naar mijn mesh, kom ik niet boven de 70Mbit uit.
In heel het huis kom ik niet boven die 70Mbit. Terwijl alle nodes bedraad zijn.
Als ik het onderste plaatje mag geloven moet ik alles in AP zetten in plaats van router modes: https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2399/
By the way, when the Deco works in Router mode, only the main Deco can connect to the front-end modem/router by an Ethernet cable. As for the slave Decos, they can only connect to the main Deco’s network via Ethernet cable/Wi-Fi. However, when the Deco works in Access Point mode, each Deco unit can connect to the front-end modem/router directly via Ethernet cable.
Wat zie ik over het hoofd of wat doe ik fout?
Getest met Iphone 8 en Ipad pro 2020
Mark
[ Voor 17% gewijzigd door Markvdgraaf op 10-12-2020 23:25 ]