• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:19
Klopt, het lijkt erop dat het gefixt kan worden door aan de main Deco een simpele switch te knopen (D-Link schijnt niet goed te gaan), om vervolgens daar de overige Deco's op aan te sluiten. Doe jezelf een plezier een haal even een TP-Link switch bij de Action op voor een paar euro, dan kan je het vrij makkelijk testen.

• Markvdgraaf
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:17
Even een SitRap.
WiFi van de Ziggo router uitgezet, nog niet in bridge gezet.
Ik heb mijn Deco nu in AP gezet.
Main Deco in Ziggo modem, dan van main Deco naar switch en daar zitten de andere 2 ingeplugd.
Bij alle 3 de Deco's haal ik nu tussen 450 en 480 Mbit. Super dikke prima dus.
In het rest van het huis zit het tussen 250 en 300Mbit. Ook dikke prima.
Dus het is me dank zij jullie gelukt :D Vraagje is het nog nodig om Ziggo modem in bridge te zetten? wat zijn hier de voordelen van?

@andre_J Dat zijn mooie cijfers. Heb je ook een redelijk nieuw huis? Want als ik in mijn garage zit aan huis (hemelsbreed 7 meter van een Deco verwijderd die bij het raam staat) heb ik nog maar 20Mbit. Zitten 2 dikke muren en een plafond tussen. Misschien dat ik nog 1 losse erbij ga kopen om ook in mijn garage en tuin die 250Mbit te halen :D. Staat 5800m2 bereik op de doos hahaha

Bedankt voor jullie hulp.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-06 23:08
Tsja, wat de ConnectBox betreft: fijn is anders, maar het voldoet laten we zeggen.

Alles wat bekabeld is heeft zijn eigen vaste IP (ingesteld in de apparaten zelf) en ook buiten de DHCP range van de ConnectBox. De range begint op 100 en de vaste IP's zitten daaronder. Ik heb alleen de Sonos speakers die door het huis verspreid staan een vast IP m.b.v. DHCP-reservering van de ConnectBox gegeven.
De switches zijn allemaal unmanaged.

De "grote hoeveelheid" switches heeft inderdaad met de fysieke beperkingen van het huis te maken. Eind jaren 40 gebouwd, geen loze leidingen, ventilatiekanalen of kruipruimtes. Tijdens de laatste grote verbouwing ben ik er wel redelijk in geslaagd om wat bekabeling aan te leggen, maar geen infrastructuur met een centraal knooppunt kunnen realiseren, helaas. Momenteel fungeert de Netgear R7800 zo'n beetje als middelpunt, ook qua positie in het huis.

Een alternatief voor de X60's zou een ombouw naar een Ubiquiti / Unifi-based oplossing kunnen zijn.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-06 23:08
Laat die onzin met bridge-mode aub achterwege. Nergens goed voor.

@Markvdgraaf AP's maken deel uit van van je lokale netwerk, en er is op de AP's niks in te stellen qua port forwarding. Die funktionaliteit is uitgeschakeld in AP mode.

Port forwarding stel je in je router in en dat is de Ziggo Connectbox.

Wat is het plan? Wat wil je bereiken met port forwarding?

[Voor 10% gewijzigd door Masimo op 31-01-2021 00:16]

Markvdgraaf schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:07:
[...]

Dus ondanks ik ze allemaal bekabeld hebben, willen ze via WiFi die backhaul maken? wat een dom systeem.
Misschien zijn er dan andere manieren om die Toon te verbinden.
Nee hoor juist heel slim, jij hebt hem gewoon dom aangesloten ;) rtfm!
Denk er maar eens over na:
Als je je deco als router wilt gebruiken dan moet de deco dus dhcp server zijn en een ip uitgeven met de hoofd deco als gateway.
Aangezien jij al je nodes in je ziggo modem hebt staan betekent dat dat je de nodes en clients dus de ziggo dhcp server tegenkomen. Daarom hoor je in router modus je andere nodes achter de 1e node bekabeld te hangen.

Het systeem is schijnbaar slim genoeg om te zien dat je hem verkeers hebt aangesloten en schakelt terug op wireless backhaul om dit probleem te omzeilen. Zou die dat niet doen dan zou je dubbele dhcp servers krijgen met willekeur of het verkeer via deco router gaat of ziggo

Dus als je perse router modes wilt, sluit de nodes achter de 1e node aan

Maar je moet hem dus gewoon terug en ap mode zetten en de port forwarding (als t nodig is) in de ziggo router doen

Jij hebt het nu staan zoals het kruisje, dat is foei
Je moet volgens het vinkje

Enne begrijp mij niet verkeerd maar als jij dit niet begrijpt dan is het laatste wat je moet doen is devices rooten en port mappen. We hebben al genoeg botnets op de wereld. Thnx

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2399/

[Voor 21% gewijzigd door laurens0619 op 31-01-2021 16:22]

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee