Vraag

• Markvdgraaf
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:17
Hallo,

Ik heb zojuist mijn Deco X60 geinstalleerd, maar ben niet helemaal tevreden met de snelheid.
Laat mij de sitiuatie schetsen:
Ziggo 500 Mbit. Modem/Router in meterkast.
Hiermee heb ik alle 3 de Nodes verbonden met CAT6 UTP kabel. Dus alle 3 in mijn Ziggo modem.
1 staat er in de woonkamer. 1 op de 1ste verdieping en 1 op de 2de verdieping.
Huis is van 2012 dus dikke muren.
Wifi vlaggetje ziet er in heel het huis goed uit. Vol bereik.
Als ik Wifi van mijn Ziggo modem pak heb ik dik 220Mbit in de woonkamer.
Switch ik naar mijn mesh, kom ik niet boven de 70Mbit uit.
In heel het huis kom ik niet boven die 70Mbit. Terwijl alle nodes bedraad zijn.
Als ik het onderste plaatje mag geloven moet ik alles in AP zetten in plaats van router modes: https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2399/

By the way, when the Deco works in Router mode, only the main Deco can connect to the front-end modem/router by an Ethernet cable. As for the slave Decos, they can only connect to the main Deco’s network via Ethernet cable/Wi-Fi. However, when the Deco works in Access Point mode, each Deco unit can connect to the front-end modem/router directly via Ethernet cable.

Wat zie ik over het hoofd of wat doe ik fout?
Getest met Iphone 8 en Ipad pro 2020

Mark

[Voor 17% gewijzigd door Markvdgraaf op 10-12-2020 23:25]

Beste antwoord (via Markvdgraaf op 27-12-2020 13:19)

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:19
Kan je eens als test maar één Deco bedraad aansluiten op je Ziggo modem? Dus de andere twee ook even van de stroom halen. Hoe is de snelheid dan als je er dichtbij staat?

Heb je de WiFi radio’s van je ziggo box uitgezet? En nog als check of je accesspoint modus gebruikt van de Deco. Mesh functie aan, fast roaming aan.

Alle reacties

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee