iPhone 7 op marktplaats gekocht, niet zoals omschreven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-10 17:16
Mijn vraag
Ik heb een iPhone 7 gekocht via marktplaats voor €55, in de beschrijving stond niks over defecten. Ik zag op de foto’s wel een bekrast scherm maar daar nam ik genoegen mee. Echter, de camera maakt een tikkend Geluid en trilt helemaal. Als ik de telefoon ook schud hoor ik wat getik. Is er een manier waarop ik een ‘geschil’ kan openen? Ik heb betaald via GELIJK OVERSTEKEN, maar ik zie alleen de optie ‘Pakket niet ontvangen’ staan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Contact gezocht met de verkoper, maar die reageert niet.

Ik heb wel zijn adresgegevens etc gekregen door het gelijk oversteken.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Marktplaats zelf inschakelen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Je hebt het pakket wel ontvangen, dus die route gaat niet op.

https://www.marktplaats.n...ruiksvoorwaarden.dot.html

1. Marktplaats is een advertentieplatform

Marktplaats is een platform waar een Adverteerder Advertenties kan plaatsen en een Gebruiker deze Advertenties kan bekijken.

Marktplaats is geen partij bij de overeenkomst die tussen een Adverteerder en een Gebruiker tot stand komt. Adverteerders en Gebruikers dienen onderlinge geschillen zelf op te lossen.

p.s: aangezien je kennelijk vaker Iphones koopt op Marktplaats en deze vaak zelf open schroeft om "knutselen", mag ik aannemen dat jij wel de risico's kent en wellicht zelf een eventueel gebrek kan repareren ? ;)

iPhone 4S kan niet meer hersteld worden.
Downgraden naar iOS 9.0
iPhone 6 is bijna zwart
iPhone geeft geen teken van leven meer

[ Voor 28% gewijzigd door Breezers op 06-12-2020 09:56 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je expliciet gevraagd of er iets mis mee was of ben je alleen uitgegaan van de beschrijving?

Als je je wil beroepen op non-conformiteit dan dien je wel aan je onderzoeksplicht voldaan te hebben, zeker bij zo'n prijs had je als koper kunnen verwachten dat er het een en ander mis mee zou kunnen zijn.

Maar IANAL.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 15:36
Gemiddeld ligt de prijs van een iPhone 7 hoger dan 55€

Dit had je natuurlijk op je klompen kunnen aanvoelen.

Het tikken als je schud kan nog de OIS zijn wat niet jofel de lens vast houd, det zou ook het trillen van de camera verklaren.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Onderzoeksplicht op marktplaats betekent ophalen. Met versturen kun je niks onderzoeken en moet je de verkoper maar geloven op z'n blauwe ogen.

Neem je verlies, koop nog een iPhone 7 met gebreken en maak van 2 weer 1. Is op zich prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:22

MsG

Forumzwerver

Wel erg goedkope prijs als hij goed zou zijn. Marktplaats werpt zich met dit soort dingen niet op als een partij. Met een niet-welwillende verkoper en een heel erg laag bedrag zou ik er verder geen tijd meer insteken. Leer er van en schilder de volgende spreuk op een tegeltje en hang hem op in het toilet:

"If it's too good to be true, it probably is."

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tikt de camera alleen bij het schudde , of maakt hij ook slechte video’s en foto’s? Ik geloof dat het tikken bij een iPhone 7 normaal is (of het was de iPhone 6)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:49
Tja als hij niet reageert kan je 2 dingen doen. 1: de 55 euro als leergeld besteden kost je niets extra.

2: de hele juridische molen. En met veel pijn en moeite misschien die 55 euro terug krijgen. Maar gewoon werken zal je meer opleveren per uur als hier een zaak van maken.a

En jullie beginnen allemaal over onderzoeksplicht. Maar de verkoper heeft ook een meldplicht. En heeft zich daar ook niet aan gehouden.(uitgaand van verhaal TS).

[ Voor 22% gewijzigd door loki504 op 06-12-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
kamerplant schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:30:
Tikt de camera alleen bij het schudde , of maakt hij ook slechte video’s en foto’s? Ik geloof dat het tikken bij een iPhone 7 normaal is (of het was de iPhone 6)
Het nare is dus dat ik hem had gekocht voor die camera, aangezien die in mijn huidige ‘kapot’ is, ik liep lang rond zonder cameraglaasje en er zitten nu vlekken op het beeld. De camera in mijn eigen maakt geen tikkend geluid.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De 50/50 of je een baksteen thuis kreeg ipv een iPhone heb je iig al gewonnen :)

Als de verkoper niet reageert denk ik dat er niet zoveel opties overblijven.
Je zou het dan idd nog kunnen melden bij marktplaats of de 55 euro via de rechtsbijstand terug proberen te krijgen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:22

OMD

iPhone 7... 55 euro...

Gaat er dan echt helemaal geen lampje branden? Zelfs kapotte iPhone 7's worden aangeboden voor meer dan 55 euro. Ik begrijp dit echt niet, hoe dan? Hoe kan je zoooo goedgelovig zijn, hoe dan???

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:29
Je verlies nemen, gelijk oversteken geeft enkel bescherming tegen helemaal niets ontvangen.
Maar een iPhone 7 voor €55 is wel heel goedkoop, zoals gezegd hadden de alarmbellen toen moeten afgaan.
En er zitten echt rare snuiters op MP, het zou mij niets verbazen dat de verkoper het voldoende vond om de iPhone heel goedkoop aan te bieden, waardoor jij zou moeten weten dat de iPhone in een hele slechte staat is, ofzoiets.

Wat je nog kunt doen is een review schrijven en als je denkt dat dit met opzet is gedaan nog een aangifte bij de politie ( maar dat is dan meer voor het principe, want hier gaat vrijwel 100% zeker niets mee gebeuren )
Hier ga je je geld ook niet mee terug krijgen.
Als je rechtsbijstand hebt kun je daar wellicht nog aankloppen, die vergoeden de schade schat ik zo in, maar willen mogelijk dan ook de iPhone hebben.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Je kan helemaal niks. Dus verder geen moeite in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 10:32
trillende camera en dat geluid lijkt erop dat de stabilisator van de iphone defect is.
kan bijvoorbeeld komen dat de telefoon op een mount gebruikt is van de mountainbike of motor ( heb helaas hetzelfde issue met mijn iphone 7 nadat ik deze op mijn motor gemount had)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RazorMaron
Verkoper heeft toch van zich laten horen.
Hij gaat akkoord met het retourneren of het het terugbetalen van de helft van de €55, dus dat ik er dan in totaal €27,50 voor heb betaald.

Blijkbaar zijn er toch nog wel redelijke verkopers.

Ik denk dat ik dat laatste ga doen. Een iPhone 7 camera op de kop tikken voor €15, tweedehands wel, en dan heb ik toch mooi een 128GB Product Red iPhone 7 voor rond de €50 met een nieuw scherm en nieuwe batterij van mijn huidige.

Voor de context, ik zou hem eigenlijk ophalen, verkoper had al adres etc gegeven, maar hij vroeg of het eerder kon, waardoor we voor verzenden hebben gekozen.

[ Voor 14% gewijzigd door RazorMaron op 06-12-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
RazorMaron schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:37:
Verkoper heeft toch van zich laten horen.
Hij gaat akkoord met het retourneren of het het terugbetalen van de helft van de €55, dus dat ik er dan in totaal €27,50 voor heb betaald.

Blijkbaar zijn er toch nog wel redelijke verkopers.

Ik denk dat ik dat laatste ga doen. Een iPhone 7 camera op de kop tikken voor €15, tweedehands wel, en dan heb ik toch mooi een 128GB Product Red iPhone 7 voor rond de €50 met een nieuw scherm en nieuwe batterij van mijn huidige.

Voor de context, ik zou hem eigenlijk ophalen, verkoper had al adres etc gegeven, maar hij vroeg of het eerder kon, waardoor we voor verzenden hebben gekozen.
Mooi om te horen dat jullie er zijn uitgekomen. Uiteindelijk, de meeste mensen deugen 😜

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RazorMaron schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:46:
[...]

Het nare is dus dat ik hem had gekocht voor die camera, aangezien die in mijn huidige ‘kapot’ is, ik liep lang rond zonder cameraglaasje en er zitten nu vlekken op het beeld. De camera in mijn eigen maakt geen tikkend geluid.
Achtercamera kost je E35,- nieuw in NL, frontcamera iets van E12,50, Lens iets van E7,50

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

OMD schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:03:
iPhone 7... 55 euro...

Gaat er dan echt helemaal geen lampje branden? Zelfs kapotte iPhone 7's worden aangeboden voor meer dan 55 euro. Ik begrijp dit echt niet, hoe dan? Hoe kan je zoooo goedgelovig zijn, hoe dan???
Dat dus!! Ik heb laatst een 100% originele en werkende iPhone 7 / 64GB met een gebarsten scherm nog voor €85,- van de hand gedaan (Batterij conditie: 82%). Ding is inmiddels waarschijnlijk gestript waarbij alle originele onderdelen dat geld al dubbel en dwars opgeleverd hebben 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Hackus schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:09:
[...]

Achtercamera kost je E35,- nieuw in NL, frontcamera iets van E12,50, Lens iets van E7,50
Ik wilde van de tweede iPhone een soort 'vrije tijd'-smartphone van maken, door daar alle streaming apps en gaming apps op te zetten, zo blijft mijn 'main' smartphone lekker leeg.

Pagina: 1