iPhone 6 is bijna zwart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-10 18:55
Mijn vraag
Ik heb een lotje van 2x een defecte iPhone 6 gekocht via MP. Had zelf ook nog een iPhone 6 liggen thuis met wat kuren(powerknop defect, batterij snel leeg, wel werkend), deze werd tot een paar dagen geleden nog gebruikt door een familielid(helaas is deze overgestapt op een Android, P20 Lite). Ik dacht, misschien dat ik 2x een werkende iPhone 6 kon krijgen.

Heb zelf de powerknop kunnen fixen van mijn eigen iPhone 6 door dat onderdeel wat daarmee is verbonden gewoon volledig te vervangen.

Nu wist ik dat bij mijn eigen iPhone 6 alles het nu wel deed, behalve het scherm(lcd bijna zwart met hier en daar wat wit). Het eerste wat ik dan ook heb gedaan is allebei de andere schermen erop proberen om te kijken of er verschil was. Dat was niet het geval. Ik ben toen de Logic board van een defecte iPhone gaan swappen met mijn eigen, ik zag namelijk dat die connectors op de Logic board van mijn eigen iPhone kleine schade hadden, waarschijnlijk door mij bij het eerste keer loshalen.

De iPhone ging aan en dat hoorde ik aangezien hij dat typische geluid geeft als je je oplader in de iPhone doet. Ik zag een rijtje vierkanten wat niet hoort, maar dit was heeeel vaag. Ik kon ook het startscherm zien, datum en tijd en ik kan een wachtwoord invoeren. Nu weet ik het wachtwoord niet en heb ik de chat verwijderd van de verkoper, waardoor ik het dus niet meer kan vragen. Dus ik wil hem gewoon resetten naar fabrieksinstellingen via de pc, maar daarvoor moet ik eerst de telefoon unlocken.

Maar alles is gewoon bijna niet te zien in het licht, het scherm staat bijna gelijk aan donker. Zodra ik de iPhone onder m’n bank houdt, waar het dus best donker is, zie ik nog enigszins een klein beetje op het scherm, wel meer dan in het licht. Maar te weinig om naar boven te swipen en te kijken of ik de helderheid omhoog kan zetten.

PS: Aangezien ik weet dat de batterij snel leeg gaat, denk aan 5/6 uur, zit hij bij het testen altijd aan het netstroom verbonden.

Wat veroorzaakt dit probleem van bijna geen licht kunnen geven?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Beste antwoord (via RazorMaron op 29-04-2020 12:39)

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-10 18:55
Top dankjewel. Had al een vermoeden dat dat het was, maar ik hoopte zwaar van niet. Helaas toch wel.

Nu nog maar even nadenken of ik het ook echt ga repareren, heb namelijk nooit gesoldeerd, alhoewel ik wel een soldeerstation met vergrootglas heb.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.