iPhone geeft geen teken van leven meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-10 18:55
Hoi allemaal,

Ik heb een iPhone 7 die nodig toe is aan vervanging na 2,5 jaar dienst, cameraglas mist, het scherm heeft barsten, de oplaadpoort is aan 1 kant stuk, de achterkant heeft klappen geïncasseerd van dumbells en de batterij heeft zijn beste tijd al gehad.

Nu had ik een donor iPhone 7 gekocht en een losse rode achterkant.

Het plan was om alles van de smartphone over te plaatsen in de rode achterkant en alleen de Logic board van mijn eigen telefoon te gebruiken.

Ik heb de donor iPhone 7 eerst helemaal in de rode achterkant gedaan om te kijken of deze werkte en dat is niet het geval, geen enkel teken van leven. Maar alle connectors en schroefjes lijken wel goed vast te zitten, ik mis geen enkel onderdeel buiten de brackets voor de buttons, wegens een productiefout kunnen ze niet door de buttons van de nieuwe behuizing, maar op internet staat dat dit weinig uitmaakt. Hoe kan ik dit het beste trouble shooten?

Wat heb ik al gedaan:
- Ik had het scherm na het demonteren van de donor iPhone 7 nogmaals getest en toen deed hij het nog, de rest van de iPhone ook, daarna heb ik hem enkel gemonteerd toen ik alle onderdelen had overgeplaatst.
- Ik heb alle connectors nagelopen en alles zit goed vast
- Oplaadpoort gecheckt en de kabel past nogsteeds lekker strak in het oplaadpoortje van de donor iPhone 7 in zijn nieuwe behuizing
- Oplader gecheckt en hij werkt nog prima.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
*Bump*

Iemand?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00
Dat die opladerkabel er strak in gaat zegt helemaal niks imho. Ik heb hier genoeg oplader kabels, ook A-merk! die het gewoon NIET meer doen als de Iphone poort / kabel zelf wat ouder is, echt waar, zelfs helemaal kapotte/versleten originele Apple kabels doen het altijd. Het lijkt wel alsof ze het op zo een manier maken dat de kabel het altijd doet?

Mijn eigen ervaring is dus dat de originele kabels van Apple het best doen.

Dus de vraag is, gaat het om een originele kabel? Ik zou toch dat proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door Roflmao op 22-07-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Roflmao schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:01:
Dat die opladerkabel er strak in gaat zegt helemaal niks imho. Ik heb hier genoeg oplader kabels, ook A-merk! die het gewoon NIET meer doen als de Iphone poort / kabel zelf wat ouder is, echt waar, zelfs helemaal kapotte/versleten originele Apple kabels doen het altijd. Het lijkt wel alsof ze het op zo een manier maken dat de kabel het altijd doet?

Mijn eigen ervaring is dus dat de originele kabels van Apple het best doen.

Dus de vraag is, gaat het om een originele kabel? Ik zou toch dat proberen.
Uhm, het is een originele, die ik gebruik voor mijn eigen werkende iPhone 7, is net een een half jaartje oud(is eigenlijk de kabel van mijn AirPods Pro). Ik hou niet van imitatie en dat is ook waarom ik een donor iPhone heb aangeschaft, dan zijn de onderdelen nog OEM.

Ik bedoelde meer te zeggen dat de oplaadkabel er strak in ging, dus dat de oplaadpoort wel goed op z’n plek zit en dat het daar dus niet aan kan liggen.