Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:02
ivo001 schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:06:
Krijg al bijna spijt dat ik niet een maandje langer heb gewacht met een scherm kopen, ziet er strak uit!
Welke scherm heb jij nu dan?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 16:22
Ook de M32U. Had hem voor €785 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
ivo001 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 00:26:
[...]

Ook de M32U. Had hem voor €785 gekocht.
Onze M32U is ook erg goed en ik ben zeer tevreden over. Ik heb €799,- betaald voor de M32U via Bol.com. Het verschil is dat wij HDR400 hebben. Ik heb geen spijt. Ik speel enkel games en HDR vind ik nog niet heel belangrijk. De Philips doet inderdaad HDR1000 en is een mooie scherm met AMBI-light.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:37
Van der Berg schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:05:
[...]

Wat een mooie monitor en ziet er erg mooi uit! Heel veel plezier ermee. Heb de GIGABYTE M32U 4K 144Hz en ik vind jouw Philips nog mooier met die AMBI-Light. Hoe vind je hem met de Xbox? Ik gebruik enkel voor de computer en via Displaypoort 1.4
Ben er ook erg blij mee. Was eerder vandaag nog even wennen qua formaat, maar na een paar games te hebben gespeeld op de Xbox valt het wel mee.

Games zien er erg scherp uit en voelen stukken beter doordat ik nu met 120fps kan gamen.

Al met al erg tevreden ermee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
Van der Berg schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 00:30:
[...]

Onze M32U is ook erg goed en ik ben zeer tevreden over. Ik heb €799,- betaald voor de M32U via Bol.com. Het verschil is dat wij HDR400 hebben. Ik heb geen spijt. Ik speel enkel games en HDR vind ik nog niet heel belangrijk. De Philips doet inderdaad HDR1000 en is een mooie scherm met AMBI-light.
Officieel HDR 400 voor de Philips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Plisson schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 00:32:
[...]

Ben er ook erg blij mee. Was eerder vandaag nog even wennen qua formaat, maar na een paar games te hebben gespeeld op de Xbox valt het wel mee.

Games zien er erg scherp uit en voelen stukken beter doordat ik nu met 120fps kan gamen.

Al met al erg tevreden ermee :)
Ik speel enkel via de computer via Displaypoort 1.4 en wat ik merk is dat ik echt midden in het spel zit. Het is totaal anders dan op mijn 27-inch 4K 60Hz had gespeeld. Na ruim 2 weken ben ik nog steeds niet helemaal gewend aan 32-inch, maar het is een mooi monitor en ik heb 2 weken geleden de firmware een update geven voor nog betere prestaties en nog een lagere input lag. Wel moet je de USB aansluiten op je computer bij het updaten. Ik heb ook G-Sync aanstaan op mijn nVidia kaart en FreeSync.

Heel veel plezier met jouw nieuwe monitor van Philips!

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 21-12-2021 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
ivo001 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 00:32:
[...]

Officieel HDR 400 voor de Philips
Ik dacht HDR1000. Waarom is die dan duurder dan GIGABYTE? Hij heeft een mooier design en voet en de AMBI light en USB-C 65W? Bij de M32U van GIGABYTE is USB-C 15W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Van der Berg schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 00:38:
[...]
Ik dacht HDR1000. Waarom is die dan duurder dan GIGABYTE? Hij heeft een mooier design en voet en de AMBI light en USB-C 65W? Bij de M32U van GIGABYTE is USB-C 15W
De Philips is HDR400, en heeft een normale prijs naar mijn mening, met de naam en Amiglow er bij. Als het HDR1000 zou zijn, dan zou hij twee tot drie keer zo duur zijn. (Bij HDR1000 kan je een prijs van tussen de 2000 a 3000 euro verwachten, want die hebben bij een IPS scherm bijna altijd Full Array Local Dimming (FALD).)

Gigabyte heeft twee schermen. Wat ik eerder opvallend vind, en wel eens heb genoemd, is het prijsverschil tussen de Gigabyte AORUS FI32U (1000 euro) vs de Gigabyte M32U (800 euro). (Zelfde merk, zelfde paneel, wel wat kleine feature verschillen, maar die rechtvaardigen naar mijn idee het verschil niet.) DIt patroon met de twee Gigabytes zie je ook terug bij twee Acer schermen.

• Ariose
  • Laatst online: 05-10-2024
Zoals aangeven in een vorige post heb ik hier dus de Philips monitor staan. Eigenlijk heel erg blij mee. Het is echt een upgrade om games in 4K te kunnen spelen. Echter begin ik toch wat meer te twijfelen (en daar baal ik flink van) over het kwaliteit van het scherm omdat ik denk ik toch meer last heb van background bleed dan ik eerst doorhad.

Aan de bovenkant van het scherm is wel wat bleeding maar niet totaal niet vervelend. Zie je ook totaal niet tijdens het gamen. Onderkant van het scherm zie je wel duidelijk twee plekken. Waarvan vooral de linker echt opvalt tijdens games. Soms zelfs in wat lichtere scenes.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Hoort backgroundbleeding erbij of is dit toch een defect? Of is dit toch IPS glow?

@Plisson hoe ziet het er bij jou uit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4mTC8xYP3xyYMOMV_g6enbrXeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xpLp5oNgGxJ25DYLGFHi9f6.jpg?f=fotoalbum_large

Foto genomen in volledige donkere kamer met ambiglow uit op een volledig zwart youtube filmpje.
Ik heb dezelfde test gedaan bij twee kleine IPS monitoren (24 inch) van AOC die ik voor werk gebruik en die hebben dus echt nergens last van.

[ Voor 5% gewijzigd door Ariose op 23-12-2021 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:03
Ariose schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:56:
Zoals aangeven in een vorige post heb ik hier dus de Philips monitor staan. Eigenlijk heel erg blij mee. Het is echt een upgrade om games in 4K te kunnen spelen. Echter begin ik toch wat meer te twijfelen (en daar baal ik flink van) over het kwaliteit van het scherm omdat ik denk ik toch meer last heb van background bleed dan ik eerst doorhad.

Aan de bovenkant van het scherm is wel wat bleeding maar niet totaal niet vervelend. Zie je ook totaal niet tijdens het gamen. Onderkant van het scherm zie je wel duidelijk twee plekken. Waarvan vooral de linker echt opvalt tijdens games. Soms zelfs in wat lichtere scenes.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Hoort backgroundbleeding erbij of is dit toch een defect? Of is dit toch IPS glow?

[Afbeelding]

Foto genomen in volledige donkere kamer met ambiglow uit op een volledig zwart youtube filmpje.
Ik heb dezelfde test gedaan bij twee kleine IPS monitoren (24 inch) van AOC die ik voor werk gebruik en die hebben dus echt nergens last van.
Ziet het er in het echt ook zo uit of is het op de foto een stuk erger?
Als dát het beeld is wat je echt ziet als je naar een zwart vlak / filmpje kijkt vind ik dat onacceptabel slecht en zou ik hem zeker terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaaktrekhaakk
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-09 22:08

[Afbeelding]

Ik heb de monitor ook en heb hetzelfde probleem, twee van die backlight bleeding plekken onderaan het scherm en heb nog wat ips glow in de onderhoeken. Valt bij mij echt alleen op bij zwarte achtergrond en verder niet. Weet niet of de foto het bij jou erger maakt maar zo erg is het bij mij niet in ieder geval. Twijfelde ook om hem terug te sturen, maar wist nou niet zeker of het normaal is of niet. Voor de rest ook erg tevreden over de monitor.

[ Voor 20% gewijzigd door sjaaktrekhaakk op 24-12-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
IPS glow en background bleeding is in foto’s bijzonder goed zichtbaar, beter dan in real life. Voor de mensen die nu van hun stoel rollen van de schrik.

Dat gezegd hebbende, zelfs als je daarvoor compenseert denk ik dat dit te veel is. Ik heb het iig nog niet eerder zo erg gezien (op foto’s).

Als je kan, vraag een andere monitor door of garantie te claimen of je 14 dagen bedenktijd te gebruiken (mits je alles weer vlekkeloos kan her-inpakken). Garantie lijkt mij sociaal gezien beter, anders splitsen ze hem een ander in de maag.

Is er eventueel een alternatief?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg

[Afbeelding]

Hoe doe ik zo'n test? Op mijn GIGABYTE M32U monitor merk ik het niet. GIGABYTE maakt gebruik van SS-IPS (dit is een speciale snellere IPS panelen) Maakt de Philips gebruik van dezelfde paneel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ariose
Dank voor jullie reacties. Het is inderdaad best moeilijk om hier een foto van te maken maar jammer genoeg komt komt de foto toch best goed overéén. Tenminste hoe het er op dat moment uitzag. Het is natuurlijk wel een volledig zwart scherm in een volledig donkere kamer, terwijl dat bij normaal gebruik bijna nooit voor komt en dus minder merkbaar is.

Heb net nog een andere foto proberen te maken. Nu overdag, dus niet volledig donker en met ambiglow aan. Hier weer de twee plekken onderaan het scherm. Op deze foto lijken er ook twee plekken in de bovenste hoeken te zitten. Maar dat is dus in het echt niet zichtbaar / zit in de foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwCJmXZK38Bb2nVCmTtbMNQtbJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0IWOKM4DPsLGgoeRctCHQPmg.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe ik zo'n test doe? Ik heb gewoon dit filmpje opgezet in een volledig donkere kamer:

[ Voor 5% gewijzigd door Ariose op 24-12-2021 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
De Gigabyte M32U is nu te koop voor € 756.37 inclusief verzending bij amazon.es

https://www.amazon.es/dp/B09HL425SN?psc=1

[ Voor 16% gewijzigd door ivo001 op 24-12-2021 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
ivo001 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:43:
De Gigabyte M32U is nu te koop voor € 756.37 inclusief verzending bij amazon.es

https://www.amazon.es/dp/B09HL425SN?psc=1
Wauw!! Wat een lage bedragen en dat voor een 32-inch 4K 144Hz HDMI 2.1 monitor. Sinds mijn aankopen van GIGABYTE M32U inmiddels €42,67,- in prijs omlaag (Ik kocht hem voor €799,- via Bol.com)

De GIGABYTE M28U voor zijn prijs te veel en kan je beter gelijk voor de M32U 32-inch kiezen

Nu kost de GIGIABYTE M32U bij Bol.com zelfs €899,-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oiMAgG4Q70Yh0lCsi4kBwj61M1Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5nFt9dzsTR71Z3S6yCNvfb3G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Van der Berg op 24-12-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson

[Afbeelding]

Hier dus ook redelijk was last van backlight bleeding in de hoeken. Tijdens het gamen valt het niet echt op, alleen bij video's met zwarte balken.

Twijfel zelf nog of ik de monitor zal terugsturen of niet. Kijkend dat jij en @sjaaktrekhaakk hetzelfde probleem hebben, verwacht ik niet dat dit met een omruiling zal worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:25

[Afbeelding]

Ik zou dit nooit accepteren! Punt.
Zolang fabrikanten het idee hebben ermee weg te kunnen komen en de meeste consumenten hier niets mee doen, blijven ze dit soort bagger produceren. QC is bij veel, met name monitor-, fabrikanten tegenwoordig een grote drama!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Asus PG32UQ van een maat van mij. IPS glow, bleed en met extra bonus een scherm vullend histologisch plaatje van Mitose in actie (Telofase?) !

Laten we vooral niet vergeten dat dit een monitor is van duizend Euro.

Retour is aangevraagd…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76QAVh7EpcJGlwJI7FFjepVAkYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mYUPkXNXL6Q3ib7PJ2G8EyUB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TjKW6jXCFZycIbPPwIB4R3wriDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tPK5bvdRzXJiNd18qw68rKFW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Furrr op 27-12-2021 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Furrr schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 23:03:
PG32UQ van een maat van mij. IPS glow, bleed en met extra bonus 2 halve cirkels!

Retour is aangevraagd…

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe is het met de GIGIABYTE M32U? Ik zal vanavond eens een foto nemen in het donker? Moet ik iets draaien op de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
Foto’s zijn wat overbelicht, maar dit is hoe het er bij mij uitziet.

Tijdens gamen / browsen valt het niet zo op. Enige wat wel een beetje stoort is het rechterhoek onderin.

Zal maandag contact opnemen met Azerty om te kijken wat we kunnen doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNwhZxohYbJXLIaffBzE_6rRVXg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n6pKJXfVdwNjkdSQU8I8Ue0H.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7BOtdYvtUQMjCN-4JAcRWNpsp1I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tOAHhF4rd8aa26wbr3fdpN0x.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWS8fs5YQ9jjoM1mKOLuLW2pe7Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CnWhQ992xw2mlcMNtARwGvyo.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CgiBEuW04o7TPOpAsBoLdSpbuWc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/leF4OD940yANmbhBFZ3GXj6f.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
Van der Berg schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:23:
[...]

Wauw!! Wat een lage bedragen en dat voor een 32-inch 4K 144Hz HDMI 2.1 monitor. Sinds mijn aankopen van GIGABYTE M32U inmiddels €42,67,- in prijs omlaag (Ik kocht hem voor €799,- via Bol.com)

De GIGABYTE M28U voor zijn prijs te veel en kan je beter gelijk voor de M32U 32-inch kiezen

Nu kost de GIGIABYTE M32U bij Bol.com zelfs €899,-

[Afbeelding]
€700 inclusief verzending bij Amazon.fr
https://www.amazon.fr/dp/B09HL425SN?psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Nu 960 Euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave92a
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13-09 21:06
Hardware.info constateert dezelfde blacklight bleed bij de Philips 329M1RV, zie: https://nl.hardware.info/...s-momentum-329m1rv.611500. Het valt mij op dat je bij dit type Philips scherm, links en rechts onderin blacklight bleed ziet.

Mijn broer had laatst de LG 27UP850-W gekocht, waar totaal geen blacklight bleed te zien was (4k voor non-gamers).

[ Voor 45% gewijzigd door Dave92a op 25-12-2021 10:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo001
Even op andere verkopers klikken, daar staat amazon zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sa8ArA0LUvpd9zfALSzsRkq8jck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jOt0nr7GjTPerQsFpALmiJwe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvqHvwyGNWmJU38fCp0s1Wbejao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MGhDbZudSELCdXu224iF5gqf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door ivo001 op 25-12-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
ivo001 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:25:
[...]

Even op andere verkopers klikken, daar staat amazon zelf.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ongelooflijk geprijsd! Wordt dit ook naar Nederland verstuurd? Een verlaging in prijs van €114,74,- ik betaalde voor dezelfde GIGABYTE M32U €799,- (De M28U kost rond de €700)

Voor dit bedrag van €684,26,- zou het zonde zijn om voor GIGABYTE M28U de 28-inch te kiezen. Ongelooflijk omdat veel 32-inch 4K 144Hz monitoren gemiddeld rond de €1.000 kosten.

Ik ben echt heel tevreden over GIGABYTE

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 25-12-2021 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaaktrekhaakk
Ik heb toch maar besloten om de Philips 329M1RV terug te sturen. Begon me te veel te ergeren aan de backlight bleed en zoals @Furrr al zei, het is wel een monitor van duizend euro. Hopelijk gaat alles gewoon goed en krijg ik mijn geld terug en dan maar misschien wachten op de Acer Predator X32FP als die daadwerkelijk een prijs van +-1200 euro heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
sjaaktrekhaakk schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:55:
Ik heb toch maar besloten om de Philips 329M1RV terug te sturen. Begon me te veel te ergeren aan de backlight bleed en zoals @Furrr al zei, het is wel een monitor van duizend euro. Hopelijk gaat alles gewoon goed en krijg ik mijn geld terug en dan maar misschien wachten op de Acer Predator X32FP als die daadwerkelijk een prijs van +-1200 euro heeft.
Is de GIGABYTE M32U geen optie? Ik ben er zeer tevreden over en geen backlight bleed opgemerkt tot dusver. De prijs is daarnaast erg aantrekkelijk voor een 32-inch 4K 144Hz. De GIGABYTE heeft veel aansluitingen met een KVM-SWITCH.

Momenteel via Bol.com €899,- dat is een besparing van ruim €301,- in vergelijking met de ACER

Acer Predator X32FP ist ein neuer Gaming-Monitor mit 4K, IPS, 165 Hz, Mini-LED-Backlight, DisplayHDR 1000 und KVM-Switch. Wel heel erg aantrekkelijk specificaties + 165Hz

[ Voor 20% gewijzigd door Van der Berg op 27-12-2021 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachIV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-08 12:30
Furrr schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 23:03:
Asus PG32UQ van een maat van mij. IPS glow, bleed en met extra bonus een scherm vullend histologisch plaatje van Mitose in actie (Telofase?) !

Retour is aangevraagd…

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je ook foto's van de backlight van jouw model? Althans jij had toch hetzelfde model? Ben wel benieuwd hoe groot de verschillen zijn.

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
MachIV schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:40:
[...]

Heb je ook foto's van de backlight van jouw model? Althans jij had toch hetzelfde model? Ben wel benieuwd hoe groot de verschillen zijn.
Zal vanmiddag wat foto’s maken. Groot verschil wel hoor! Later meer!

[ Voor 5% gewijzigd door Furrr op 27-12-2021 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaaktrekhaakk
Van der Berg schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:05:
[...]

Is de GIGABYTE M32U geen optie? Ik ben er zeer tevreden over en geen backlight bleed opgemerkt tot dusver. De prijs is daarnaast erg aantrekkelijk voor een 32-inch 4K 144Hz. De GIGABYTE heeft veel aansluitingen met een KVM-SWITCH.
Heb ook over de M32U nagedacht en prijs relatief gezien lijkt het me inderdaad een goeie monitor. Alleen ontbreken er voor mij nogal wat noodzakelijke features zoals een usb c aansluiting met hoge wattage aangezien ik hem ook voor mijn macbook gebruik en 15 watt is veels te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariose
Ik blijf nogsteeds heel erg twijfelen. Aan de ene kant is de game ervaring echt een verbetering met deze Philips Monitor. Hiervoor had ik een 1080p 32 inch tv uit 2010. Maar eigenlijk wil ik dus ook minimaal even veel jaar met dit scherm doen. Waarom maken ze geen kleine 4K HDR tvs meer :(

Hier boven staan een paar berichten die de melden dat de monitor retour is gegaan. Is dat dan echt volledig retour met geld terug? Is dat nog mogelijk? Of gaat het om reperatie/vervangend product? Reperatie heb ik niet veel vertrouwen in aangezien iedereen hier min of meer dezelfde problemen met deze monitor lijkt te hebben.

@Van der Berg Mogelijk dat die Gigabyte M32U hier toch ook een optie is. Gebruik jij toevallig de stereo speakers in deze monitor? Zijn deze een beetje oke. En mogelijk een moeilijkere vraag: Indien ja. Kan je dan ook het volume regelen met HDMI-CEC? Deze monitor heeft eigenlijk één hdmi poort te weinig maar mogelijk dat ik dat kan oplossen met een Displayport/HDMI koppelstukje.

Bij deze test van Gigabyte M32U is veel minder blacklight bleed in vergelijking met de Philips monitor.
https://nl.hardware.info/monitoren.8/gigabyte-m32u.606355

@Plisson Stiekem ben ik een beetje benieuwd of je nog contact hebt opgenomen met Azerty omdat ik daar ook de monitor vandaan heb gehaald. Ik zelf heb even rondgekeken of ik contact op kon nemen met Phlips maar deze lijken geen goede Nederlandse (of desnoods Engelse) support te hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Ariose op 27-12-2021 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-06 17:36
Jullie kopen deze mooie schermen en dat wil ik binnenkort ook misschien, dus de discussie is zeer nuttig. Wat ik ook eens zou willen is een 32 inch scherm op 4K ZIEN, en het liefst natuurlijk een (of meer) van bovenstaande schermen. Dat lijkt me -hopelijk- geen onlogische vraag als je een aanschaf overweegt van tussen de 8 en 12 honderd euro. Enige idee waar dat kan? Heb al eens gechecked bij de MediaMarkt of BCC maar dat lijkt duidelijk een stap te ver. Zelfs de lokale computerboer hier wist niet wat hij ermee aan moest. Woon zelf in het zuid-westen dus niet er dik gezaaid met mogelijkheden vrees ik...
Verder vraag ik me af hoe het met pixel garantie zit; hangt dat van het merk af? De leverancier?
Tot slot is er ook de Benq EX3210U aangekondigd maar ik zie daar nog niet veel van, lijkt ook wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
MachIV schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:40:
[...]

Here you go.

En in real life veel betere zwart waarden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjQVkbjHsTOZ42odEwncJ9EeTq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xXCUHqY49UcAjz5pSKXBf7xj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8DNIQScGO-yJsk23QDpPmhVgUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kk8UsC9K5x4WZalqTtNcbGyW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaaktrekhaakk
[b]Ariose in "Bestaan er wel 32" UHD 120Hz+ schermen?"
Hier boven staan een paar berichten die de melden dat de monitor retour is gegaan. Is dat dan echt volledig retour met geld terug? Is dat nog mogelijk? Of gaat het om reperatie/vervangend product? Reperatie heb ik niet veel vertrouwen in aangezien iedereen hier min of meer dezelfde problemen met deze monitor lijkt te hebben.
Ik heb hem ook bij Azerty besteld en had naar ze gebeld. Ik had hem het probleem uitgelegd en dat omruilen dus niet zo veel zin zou hebben en hij zei dat ik mijn geld gewoon terug kon krijgen. Heb hem ook binnen retourtermijn terug gestuurd dus neem dan ook gewoon aan dat als alles goed gaat met verzending ik mijn geld terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ariose schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:57:
Ik blijf nogsteeds heel erg twijfelen. Aan de ene kant is de game ervaring echt een verbetering met deze Philips Monitor. Hiervoor had ik een 1080p 32 inch tv uit 2010. Maar eigenlijk wil ik dus ook minimaal even veel jaar met dit scherm doen. Waarom maken ze geen kleine 4K HDR tvs meer :(

@Van der Berg Mogelijk dat die Gigabyte M32U hier toch ook een optie is. Gebruik jij toevallig de stereo speakers in deze monitor? Zijn deze een beetje oke. En mogelijk een moeilijkere vraag: Indien ja. Kan je dan ook het volume regelen met HDMI-CEC? Deze monitor heeft eigenlijk één hdmi poort te weinig maar mogelijk dat ik dat kan oplossen met een Displayport/HDMI koppelstukje.

Bij deze test van Gigabyte M32U is veel minder blacklight bleed in vergelijking met de Philips monitor.
https://nl.hardware.info/monitoren.8/gigabyte-m32u.606355

@Plisson Stiekem ben ik een beetje benieuwd of je nog contact hebt opgenomen met Azerty omdat ik daar ook de monitor vandaan heb gehaald. Ik zelf heb even rondgekeken of ik contact op kon nemen met Phlips maar deze lijken geen goede Nederlandse (of desnoods Engelse) support te hebben.
Nee, ik maak geen gebruik van de interne speakers en heb dit niet getest. Hij heeft twee HDMI 2.1 erop. Ik gebruik zelf Displayport 1.4. Ik ben erg tevreden over de GIGABYTE. Vooral zijn prijs is erg bijzonder en hij doet het erg goed voor zijn prijs. Veel monitoren met 4K 144Hz kosten gauw rond de €1.000,-. De GIGABYTE heeft nog eens 3 keer High-Speed USB 3.0 poorten en 1 keer USB-C poort 15Watt voor een smartphone of een tablet mee op te laden. Bij GIGABYTE komt er af en toe een nieuwe firmware uit en moet je de monitor met USB aansluiten op de computer om te updaten. Grappig is ook dat je een software moet installeren, OSD deze heeft alle instellingen van de monitor in een programma zodat je de joystick niet hoeft te gebruiken en daarnaast kan je daarmee de firmware updaten. De GIGABYTE doet Freesync Premium Pro, maar G-Sync staat gewoon aan en het werkt, gewoon in de instellingen aanzetten. Enkel staat er dat hij niet gevalideerd is door nVidia en dat betekent dat het scherm niet getest is door nVidia. Maar alle Freesync monitoren doen G-Sync sinds 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
@Ariose Helaas nog niet aan toegekomen om te bellen, hopelijk morgen wat meer tijd.

Blijft wel lastig omdat dit het enige 32’ model is welke er strak uitziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MachIV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-08 12:30
Furrr schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:12:
[...]

Here you go.

En in real life veel betere zwart waarden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks! Ziet er stukken beter uit dan die van die maat van je.
Het verbaast me toch elke keer weer dat moderne beeldschermen alsnog backlight bleeding hebben.

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ariose
Voor iedereen die nog dezelfde monitor heeft (nog niet getourneerd) met de Philips Momentum 329M1RV monitor het is gelukt om een case te openen bij Philips. Tevens contact met ik denk ik PhilipsGamingEU hun twitter account over monitor. Mocht er iets uitkomen dan zal ik hier ook een update plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Cyb schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:24:
[...]

Dat klinkt hoopvol.
Ik vind het wel raar, de CES is afgelopen, maar het enige wat over deze monitor te vinden is, is minimale informatie op de CES website: https://www.ces.tech/Inno...ed-Gaming-Monitor-G8.aspx waarbij niet eens het aantal inch wordt vermeld.

[...]

Samsung zelf zegt er niets over, alleen de CES website.
Ze noemen het een "G75 curved gaming monitor", wat al bestaat: pricewatch: Samsung Odyssey G7 (G75TQSU) 32" Zwart
"G7" in de serie naam, maar "G75" als onderdeel in de productnaam.
Maar nu wordt het dus eentje met UHD en HDR1000.

In de url noemen ze het echter een G8: "Samsung UHD Curved Gaming Monitor G8".
(Reactie op een bericht van mezelf, een jaar geleden.)

Dit jaar kondigt Samsung opnieuw de G75/G8 aan, als de Samsung Odyssey Neo G8. nieuws: Samsung toont 4k-monitor met 240Hz-refreshrate en miniledbacklight ti...
De specs zijn nu iets concreter geworden: 4K, 240hz, miniled, quantumdots, 2000cd/m2, 32 inch, 1000R-kromming, 2x HDMI 2.1, DP 1.4.

Mogelijk dat Samsung tussen 5 en 7 januari met verder info komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Cyb schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:58:
[...]

Dit jaar kondigt Samsung opnieuw de G75/G8 aan, als de Samsung Odyssey Neo G8. nieuws: Samsung toont 4k-monitor met 240Hz-refreshrate en miniledbacklight ti...
De specs zijn nu iets concreter geworden: 4K, 240hz, miniled, quantumdots, 2000cd/m2, 32 inch, 1000R-kromming, 2x HDMI 2.1, DP 1.4.

Wauw! 240Hz!! Op 4K. Daar moet je zeker een top-kaart voor hebben. Ik haal alleen op medium low setting bijna 144Hz op 4K met een RTX 2080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 13:43
Ariose schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:57:

Tja de meeste tv's blinken niet uit in input lag dus is niet direct de meest logische keuze voor gaming. Ik zou persoonlijk eens kijken naar 21:9 3440x1440 ben daar zelf erg tevreden over. Net even wat minder pixels om te renderen dan in 4K 16:9.

Betreft ruilen; ik heb destijds 3 monitoren besteld vervolgens getest en daarna er 2 terug gestuurd. Zo ver ik mij herinner via Coolblue.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 08:15

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Cyb schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:58:
[...]

Had ook al even lopen googelen of er al meer ces nieuws was over monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariose
Ariose schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:35:
Voor iedereen die nog dezelfde monitor heeft (nog niet getourneerd) met de Philips Momentum 329M1RV monitor het is gelukt om een case te openen bij Philips. Tevens contact met ik denk ik PhilipsGamingEU hun twitter account over monitor. Mocht er iets uitkomen dan zal ik hier ook een update plaatsen.
Ik heb mijn Philips support ticket nog maar een keer een kick gegeven. Ze geven namelijk aan dat er normaal gesproken binnen 24-48 uur een reactie komt. Op het twitter bericht ondanks het account wel actief is er geen reactie op mijn bericht binnen gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Cyb schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:50:
[...]

https://pcmonitors.info/a...-zone-mini-led-backlight/
Het gaat hier om de Acer Predator X32 S (HDR-1000) als ik het goed begrijp, die in oktober verscheen op een chinese webshop, maar waar niets officieels over bekend is. Nu is de naam dus gewijzigd van "S" naar "FP", en heeft Acer op Instagram iets officieels er over gezegd. Ben ook benieuwd naar de "X32", waar al een lange tijd niets meer over gehoord is. Die zou HDR-1400 krijgen.
CES nieuws over de Acer Predator X32 en de Acer Predator X32 FP:
https://www.displayspecifications.com/en/news/336a702
https://www.tomshardware....tor-x32-fp-gaming-monitor
https://pcmonitors.info/a...hd-g-sync-ultimate-model/

https://news.acer.com/ace...or-desktops-and-monitors#
Predator X32 and X32 FP Gaming Monitors

The new Predator X32 and X32 FP gaming monitors have been carefully engineered to balance the performance gamers expect with the visual brilliance creators need. Featuring 160 Hz and 165 Hz (overclocked) refresh rates, respectfully, both of these UHD (3,840x2,160) 32-inch monitors also boast VESA DisplayHDR™ 1000 certifications, IPS panels that support 576-zone miniLED local dimming, Delta E<2 color accuracy and 99% coverage of the AdobeRGB color gamut. As a result, they deliver stunningly clear and fluid visuals that are essential for tracking objects as they zip across the screen.

The Predator X32 leverages the exceptional performance of NVIDIA G-SYNC® ULTIMATE to deliver lifelike HDR and ultra-low latency, resulting in a better gaming experience. Players of competitive multiplayer games will appreciate NVIDIA Reflex, a suite of GPU, G-SYNC, and software technologies that measure and reduce system latency (a.k.a click-to-display latency) in online games — ultimately helping players to acquire targets faster, react quicker, and increase aim precision. Additionally, this monitor earned a CES Innovation Award.

The Predator X32 FP comes with an HDMI 2.1 port, meaning that players can enjoy 4K gaming not only on PC but also on console. With a 165 Hz (overclock) refresh rate and a 1 ms response time, it's the fastest 4K monitor currently available. AMD FreeSync™ Premium Pro technology[3] further enhances the gameplay experience, supporting HDR capabilities and delivering buttery smooth visuals and low latency even during graphically-intensive scenes. A USB Type-C port is also available, offering 90W of power delivery.
Acer Predator X32: 31.5", 4k, IPS, 576 mini-leds, 1200nits, hdr-1000, 160hz, NVidia Reflex, G-Sync, HDMI 2.0, release in EU in Q3 2022, €1900.

Acer Predator X32 FP: 31.5", 4k, IPS, 576 mini-leds, 1200nits, hdr-1000, 165hz, 1ms, AMD FreeSync Premium Pro, HDMI 2.1, release in EU in Q2 2022, €1600 (volgens displayspecification.com) of ~ €2222 (volgens Tomshardware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Cyb schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:39:
[...]

[...]

Acer Predator X32: 31.5", 4k, IPS, 576 mini-leds, 1200nits, hdr-1000, 160hz, NVidia Reflex, G-Sync, HDMI 2.0, release in EU in Q3 2022, €1900.

Acer Predator X32 FP: 31.5", 4k, IPS, 576 mini-leds, 1200nits, hdr-1000, 165hz, 1ms, AMD FreeSync Premium Pro, HDMI 2.1, release in EU in Q2 2022, €1600 (volgens displayspecification.com) of ~ €2222 (volgens Tomshardware).
leuke monitoren, maar nog niet zodanig een leap in pricing dat het interessant wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Cyb schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:39:
[...]

[...]

Erg duur zou dat zijn! €1900 voor een Acer Predator X32 hoe mooi die specificaties ook zijn. Een verschil van €1.101,- met mijn GIGABYTE M32U voor €799,-.

De X32 FP is zelf nog groter verschil. Nee ik vind hoe dan ook de prijs te hoog voor een monitor en zou ik niet bereid zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaaktrekhaakk
LG heeft de 32GQ950 aangekondigd. 4k 144hz (160hz overclocked) met HDR 1000. Veel details zijn nog niet bekend, maar zal vast wel een duur prijskaartje krijgen.

https://www.lg.com/us/ces2022/ultragear-gaming-setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
sjaaktrekhaakk schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:58:
LG heeft de 32GQ950 aangekondigd. 4k 144hz (160hz overclocked) met HDR 1000. Veel details zijn nog niet bekend, maar zal vast wel een duur prijskaartje krijgen.

Ik dacht dat dit enkel in een 27-inch beschikbaar was. Ik ben blij dat LG nu ook een 32-inch variant op de markt gaat zetten. Ik vrees wel dat het duur gaat kosten, want de 27-inch kost al €999,- leuk dat die op 160Hz kan draaien en hij heeft hardware kalibratie aanwezig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

De prijs van schermen wordt momenteel (binnen dit topic categorie) voor het grootste deel bepaald door het aantal mini-leds, welke je kan indelen in 0, 576 en 1152. Daaruit is ook de HDR rating en prijs-range af te leiden.

0 mini-leds: HDR-0 t/m HDR-600, prijs: ~€700 - ~€1200
576 mini-leds: HDR-1000, prijs: ~€2000
1152 mini-leds: HDR-1400, prijs: > ~€3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Cyb schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:06:
De prijs van schermen wordt momenteel (binnen dit topic categorie) voor het grootste deel bepaald door het aantal mini-leds, welke je kan indelen in 0, 576 en 1152. Daaruit is ook de HDR rating en prijs-range af te leiden.

Een miniledje is blijkbaar nogal prijzig...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Hopelijk in de toekomst dat de prijzen echt dalen.. Als 1152 mini-leds met HDR1400 rond de €1.000,- kost zou het erg mooi zijn. Wie weet in de verre toekomst dit gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Asus kondigt de Asus ROG Swift PG32UQXE aan:
https://rog.asus.com/arti...itors/rog-swift-pg32uqxe/
Specs: 32", 4K, 576 mini-leds, 160hz, AUO paneel, 1000 nits, HDR-1000, HDMI 2.1

Prijs schat ik rond de €2000 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Cyb schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:24:

Wauw! Met een High-End videokaart en zit al op €4.000 totaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Cyb schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:24:

Zou dat het betere paneel zijn wat in november zou komen als vervanging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Van der Berg schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:34:
Hopelijk in de toekomst dat de prijzen echt dalen.. Als 1152 mini-leds met HDR1400 rond de €1.000,- kost zou het erg mooi zijn. Wie weet in de verre toekomst dit gaat gebeuren.
Heb het hier al eerder genoemd, de prijzen zitten inderdaad ongunstig in elkaar als het gaat om OLED en mini-led monitoren, i.t.t. tv's. Beetje onduidelijk waar het aan ligt. Misschien dat het moeilijker te maken is bij monitoren vanwege de hoge pixeldichtheid, of misschien dat monitoren meer techniek vereisen (bijv. bepaalde technieken om inbrandeffect bij OLED monitoren te verminderen) of misschien dat er gewoon nog te weinig concurrentie is. Aan de TV kant zijn de minimaal verkrijgbare afmetingen aan het dalen, 42 inch OLEDs gaan uitkomen, en TVs hebben lagere prijzen.
Als de prijzen van hoge HDR monitoren hoog blijven, en de ruimte hebt, kan je ook kiezen om een TV te nemen. (Iets wat aardig wat PC gamers al doen.) Of eventueel een combinatie: OLED tv voor gaming en films etc, en een monitor er naast voor desktop werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Tijgert schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:45:
[...]
Zou dat het betere paneel zijn wat in november zou komen als vervanging?
PG32UQXE als vervanging van de PG32UQ of PG32UQX? Ik denk het niet. De namen lijken veel op elkaar, maar het aantal mini-leds verschilt, en daarmee zijn de prijsverschillen ook enorm, dus elke monitor richt zich net op een iets andere doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Nieuws over de ViewSonic ELITE XG321UG (HDR-1400), January 4, 2022:
https://www.viewsonic.com...and-professional-creators

Specs wisten we al, maar de release datum is een kwartaal opgeschoven: "Available: Q1 2022 for an estimated street price of $2,499.99* [USD]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Nvidia meldt dat HP komt met de HP Omen 32u, wat volgens Nvidia een 4k mini-led gaming monitor is:
https://www.nvidia.com/en...-monitors-announced-2022/
Ik gok dat het een 576 mini-leds scherm wordt, want andere fabrikanten komen ook mee.

HP zelf heeft het nog niet genoemd, maar heeft gisteren wel de 27 inch Omen 27u aangekondigd.

[ Voor 255% gewijzigd door Cyb op 06-01-2022 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

sjaaktrekhaakk schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:58:

(edit: oops, zag over het hoofd dat jij hem al hebt genoemd in dit topic.)

Verder met IPS, 1ms, HDMI 2.1

Vermoedelijk met 576 mini-leds, en een prijs rond de €2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
ErikJan2 schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:59:
Jullie kopen deze mooie schermen en dat wil ik binnenkort ook misschien, dus de discussie is zeer nuttig. Wat ik ook eens zou willen is een 32 inch scherm op 4K ZIEN, en het liefst natuurlijk een (of meer) van bovenstaande schermen. Dat lijkt me -hopelijk- geen onlogische vraag als je een aanschaf overweegt van tussen de 8 en 12 honderd euro. Enige idee waar dat kan? Heb al eens gechecked bij de MediaMarkt of BCC maar dat lijkt duidelijk een stap te ver. Zelfs de lokale computerboer hier wist niet wat hij ermee aan moest. Woon zelf in het zuid-westen dus niet er dik gezaaid met mogelijkheden vrees ik...
Verder vraag ik me af hoe het met pixel garantie zit; hangt dat van het merk af? De leverancier?
Tot slot is er ook de Benq EX3210U aangekondigd maar ik zie daar nog niet veel van, lijkt ook wel interessant.
Iemand die hier kan helpen?

PS. Naast de EX3210U (die ik wel in de States zie, maar nog niet in NL), is er ook de MSI Optic MPG321UR. Lijkt me ook interessant maar ik lees er hier nog (?) niets over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ErikJan2 schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:59:
Jullie kopen deze mooie schermen en dat wil ik binnenkort ook misschien, dus de discussie is zeer nuttig. Wat ik ook eens zou willen is een 32 inch scherm op 4K ZIEN, en het liefst natuurlijk een (of meer) van bovenstaande schermen.
Wat wil je er precies aan zien?
https://www.rijksoverheid...is-belangrijk-om-te-weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
"Wat wil je er precies aan zien?".

Hoe groot het werkelijk is; of ik scaling nodig ga hebben. Meestal wil ik iets zien voordat ik iets koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Mbt rechten bij kopen op afstand: dat begrijp ik zal maar is 1 dode pixel voldoende om terug te sturen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ErikJan2 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:32:
"Wat wil je er precies aan zien?".

Hoe groot het werkelijk is; of ik scaling nodig ga hebben. Meestal wil ik iets zien voordat ik iets koop.
Scaling is nodig op 32" 2160p. Zonder scaling zit je op 43" 2160p.
De maten zijn bekend, met wat karton kun je ook nagaan hoe groot het werkelijk is. ;)
Iets willen zien is begrijpelijk maar is dus wat lastig.
ErikJan2 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:33:
Mbt rechten bij kopen op afstand: dat begrijp ik zal maar is 1 dode pixel voldoende om terug te sturen dan?
Je hebt het recht hem zonder opgaaf van redenen terug te sturen.
Cyb schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:15:
[...]

(edit: oops, zag over het hoofd dat jij hem al hebt genoemd in dit topic.)

Verder met IPS, 1ms, HDMI 2.1

Vermoedelijk met 576 mini-leds, en een prijs rond de €2000
Geen nieuws over 27/32" (of groter) 1440p?

[ Voor 44% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-01-2022 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Olaf van der Spek schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:37:
[...]

Scaling is nodig op 32" 2160p. De maten zijn bekend, met wat karton kun je ook nagaan hoe groot het werkelijk is. ;)
Iets willen zien is begrijpelijk maar is dus wat lastig.

[...]
Dus nergens in Nederland is er een computerzaak waar je een 32 inch 4K scherm kunt zien? OK. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
ErikJan2 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:39:
[...]

Dus nergens in Nederland is er een computerzaak waar je een 32 inch 4K scherm kunt zien? OK. Bizar.
Lockdown of even naar België daar is alles open. Of bestellen en dan terugsturen na het testen. Wel vooraf vragen of dat mag.

Ik heb geen spijt van mijn aankopen 32-inch 4K 144Hz van GIGABYTE €799,-

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 09-01-2022 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
OK, ja, ik begrijp dat het nu even niet kan ivm lockdown. Maar na de lockdown dan? Iets in Tilburg? Leiden of zo? Of daar in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
ErikJan2 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:52:
OK, ja, ik begrijp dat het nu even niet kan ivm lockdown. Maar na de lockdown dan? Iets in Tilburg? Leiden of zo? Of daar in de buurt?
Ik ben vorig jaar een mediamarkt binnen gelopen. Monitoren stonden uit, maar kon in ieder geval eens aanschouwen hoe 27"en 32"er in werkelijkheid uit zien. 32"is voor mij prima, aangezien ik hem ook voor Autocad werk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
ivo001 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:03:
[...]

Ik ben vorig jaar een mediamarkt binnen gelopen. Monitoren stonden uit, maar kon in ieder geval eens aanschouwen hoe 27"en 32"er in werkelijkheid uit zien. 32"is voor mij prima, aangezien ik hem ook voor Autocad werk gebruik.
Maar dat bedoel ik dus... ik ben de BCC en de MediaMarkt binnengelopen. Die hadden geen 32" schermen staan, laat staat 32" en 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Verder nog ervaring met de MSI Optic MPG321UR (die is al een tijd te koop hier), en ideeën over de Benq EX3210U?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Dit zou wel een hele mooie prijs zijn voor de net op de ces aangekondigde neo g8 van Samsung.

https://www.overclockers....ng-monitor-mo-24p-sa.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
ErikJan2 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:52:
Met alle respect, heus, maar steek zelf even wat energie in het uitzoeken. 👍🏽

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
LtMarx schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:28:
Dit zou wel een hele mooie prijs zijn voor de net op de ces aangekondigde neo g8 van Samsung.

Curved, nogo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Furrr schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:44:
[...]

Met alle respect, heus, maar steek zelf even wat energie in het uitzoeken. 👍🏽
Met alle respect terug, zoals ik heb aangegeven ben ik naar meerdere zaken fysiek geweest (nog voor de lockdown), BBCs, Mediamarkt, lokale computer zaak... Nergens... Omdat hier gebruikers zijn dacht ik hier wat suggesties te krijgen. Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Je missed een klein beetje de point. Als Samsung 4K HDR schermen met 1156 miniled zones verkoopt voor dit soort prijzen is dat een flinke correctie naar beneden voor dit soort schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Cyb schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:06:

Zie bijvoorbeeld ook deze prijscategorieen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

De lagere prijs komt vooral omdat het een VA scherm is, terwijl alle andere genoemde schermen tot nu toe uitgekomen schermen allemaal IPS zijn. VA zie je wel bij wat hele grote monitoren (>= 40inch), met relatief opvallend lage prijzen, zoals je dat bij TVs ook ziet.
VA heeft een beter contrast, maar kleur accuraatheid en kijkhoek is minder dan IPS. Maar zeker mooi scherm, en ook goed voor wat concurrentie, maar het is onduidelijk in hoeverre die specs kloppen. Achter het aantal minileds staat "TBD", wat de suggest wekt dat het onduidelijk is, en de refreshrate zou 240hz moeten zijn volgens een Koreans Samsung bericht.
Maar wel een leuke prijs als het allemaal klopt, vooral met die minileds er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

ErikJan2 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:51:
[...]
Met alle respect terug, zoals ik heb aangegeven ben ik naar meerdere zaken fysiek geweest (nog voor de lockdown), BBCs, Mediamarkt, lokale computer zaak... Nergens... Omdat hier gebruikers zijn dacht ik hier wat suggesties te krijgen. Sorry
De kans dat je daar schermen gaat vinden die hier besproken worden, is vrij klein. Wel kan je naar bijv. een groot Media Markt filiaal gaan om naar bepaalde specs van monitoren te kijken, als ze toevallig een game demo opstelling hebben. Voor afmetingen kan je een meetlat pakken, voor resolutie kan je zoeken naar desktop screenshots om te zien hoe het er dan ongeveer uit ziet, en eventueel kijken naar een scherm in een lagere resolutie maar met vergelijkbare pixeldichtheid, en voor refreshrate naar een ander scherm met een hoge refreshrate. Voor de rest zou ik gewoon info halen uit reviews en Youtube etc. Omdat er niet van elk scherm veel info te vinden is, kan je je misschien beter beperken tot schermen waar wel info over te vinden is, of wachten tot die andere schermen goed getest zijn.
Als je niet precies weet wat je wilt kwa specs, is het misschien aan te raden om een koopadvies topic te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg

Mooie monitor en ik ben erg benieuwd naar een review. Leuke specificaties. Na het omrekenen kom ik uit op €1.318,14,- met BTW kom ik uit op €1.594,94,- ik vind het nogal duur, maar de specificaties zijn erg goed! Ik kijk ook uit naar een vergelijking met de GIGIABYTE M32U 4K 144Hz monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik vind curved ook nogo en het ontbreekt mij wat het nut nu precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
ErikJan2 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:51:
[...]

Ga je niet vinden in de MediaMarkt of de BCC. Ga eens langs bij Informatique in Berkel en Rodenrijs en vraag daar eens of ze een demo hebben. Je kan een 4K 144Hz monitor bestellen en thuis uitproberen en dan weer terugsturen, vraag wel vooraf of dit mag.

Informatique: 010 519 16 66 (uit mijn hoofd) ik kom al sinds 1999 als vaste klant bij Informatique. Je kan ook Azerty proberen

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 12-01-2022 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
LtMarx schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:26:
[...]

Je missed een klein beetje de point. Als Samsung 4K HDR schermen met 1156 miniled zones verkoopt voor dit soort prijzen is dat een flinke correctie naar beneden voor dit soort schermen.
Totaal niet, het is een VA scherm en curved. Dus geen gaming monitor. Jij mist t punt eerder. Prijs is niet de bepalende factor bij deze schermen, ze zijn allemaal duur:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

wvkreg schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:14:
[...]
Totaal niet, het is een VA scherm en curved. Dus geen gaming monitor. Jij mist t punt eerder. Prijs is niet de bepalende factor bij deze schermen, ze zijn allemaal duur:)
VA en curved sluiten gaming niet uit als markt. Ook bij VA zijn lage response times mogelijk, maar hoge kunnen er ook tussen zitten. Zo werd de gecurvde Samsung Odyssey G9 (VA) door Tweakers bekroond tot "Ultimate" gaming monitor.
Curving kan zorgen voor betere kijkhoeken bij VA dan VA zonder curving. Ik weet niet of er studies van zijn, maar curving zou ook een betere kijkbeleving geven, omdat je het gevoel zou hebben er meer in te zitten, wat bij beelden met diepte ten goede zou komen. Ook zou het rustiger kunnen zijn voor de ogen, omdat je minder hoeft te accommoderen, de beeldpunten hebben een gelijkwaarderige afstand naar de ogen t.o.v. platte schermen. Nadelen: als je buiten de sweetspot zit (bijv. als 2de toeschouwer), dan heb je slechte kijkhoeken, en een misvormd beeld, en je moet in de sweetspot je nek iets meer draaien bij hele grote schermen bij het kijken naar de uiteinden, en het neemt meer ruimte in diepte in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Prima, ik heb er hele slechte ervaring mee. Dus ieder zijn ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 13:06

Vrijdag

De Zwarte

@ErikJan2 Coolblue heeft een app waarmee je een televisie virtueel kan plaatsen in je woonkamer. Geen idee of het een beetje lekker werkt, maar je kan dan voor het idee een willekeurige 32" tv nemen en die dan op jouw werkplek "neerzetten". Dan heb je een beetje een beeld hoe zo'n scherm er op jouw bureau uit komt te zien.

Qua gebruikerservaring zegt dit natuurlijk net zoveel als niks :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
Ik heb 2 jaar terug een 27"1440p curved en plat scherm vergeleken, en mijn persoonlijke voorkeur ging toch echt naar curved. Jammer dat het zo lang duurt voor er HDMI 2.1 4K 27/32" schermen uitkomen, maar ben best tevreden met de Gigabyte M32U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjeball
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03-2024
Hier ook een M32U, zeer tevreden over.
Het lijkt nu ook eindelijk los te komen qua CES aankondigingen met 4K 144Hz.

Ik zag trouwens dat er sinds 11 januari een nieuwe firmware update is voor de M32U maar er staat helaas niet bij wat er is toegevoegd of veranderd.
De vorige halveerde de input lag dus die is hier direct doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Pietjeball schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:25:
Hier ook een M32U, zeer tevreden over.
Het lijkt nu ook eindelijk los te komen qua CES aankondigingen met 4K 144Hz.

Ik zag trouwens dat er sinds 11 januari een nieuwe firmware update is voor de M32U maar er staat helaas niet bij wat er is toegevoegd of veranderd.
De vorige halveerde de input lag dus die is hier direct doorgevoerd.
Mag ik jou bedanken, omdat ik hier de firmware update F06 heb voor mijn GIGABYTE M32U. Er is dus een nieuwe firmware uit? Ik ga die snel updaten.. misschien dat de inputlag verder verlaagd is. Bij firmware update F06 ging de inputlag aanzienlijk omlaag van 20ms naar 12ms en verbeterde presentaties.

Ik ben ook erg tevreden met de M32U. Mijn game ervaring is totaal anders dan op 60Hz 4K. Ik merk dagelijks verschil en heb er geen spijt van mijn aankopen. Het was ook de goedkoopste 32-inch 4K 144Hz monitor voor €799,- en onze M32U deed het laatste erg goed in de review van Tweakers.net en zelfs beter dan de Philips 329M1RV van €999,-

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 15-01-2022 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Oh.. zie nu dat er ook een F06 update is voor de FI32U...
Niet dat ik last had van lag met schaken en Minefield op 144Hz, maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Tijgert schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:58:
Ik vind 32" de ideale maat want ik heb al een Acer XB321HK. Maar hoe zalig dat scherm ook is, hij doet maximaal 60Hz en ik wil eens upraden naar wat snellers. Maar bestaat dat wel?

Ik kan NERGENS een 32" (of in die buurt) monitor vinden in UHD (3840x2160, dus niet 1440p of 1600p) met meer dan 60Hz verversingssnelheid. Bestaat gewoon niet. In 27"/28" weer wel, maar ik ga niet kleiner dan wat ik fijn vind.

Maar dat bestaat toch niet dat zoiets niet bestaat? (toch WAS het zo)
Zijn mijn wensen nou zo gek? (helemaal niet, ze zijn zelfs verhoord!)
Zou er ergens (desnoods buiten NL) een dergelijk scherm bestaan? (yep, en in NL zijn ze ook al te vinden)

Heeft iemand een idee?

Edit:
Jazeker! Er is een hoop gebeurt sinds de start van dit topic.
Lees hierrrrr de lijst met schermen eens.

Review van de Gigabyte Aorus FI32U
Video review van de Gigabyte Aoruis FI32U
Zelf zou ik even wachten op de

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Tijgert schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:02:
Oh.. zie nu dat er ook een F06 update is voor de FI32U...
Niet dat ik last had van lag met schaken en Minefield op 144Hz, maar toch ;)
Hoe bevalt de FI32U? Ik overwoog de FI32U ook. Maar zelfde paneel als in de M32U. Alleen de uiterlijk is het verschil. Daarom koos ik voor de M32U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Voor de bezitters van de GIGABYTE M32U is er nu ook een nieuwe firmware uit: F07. Tot nu toe was F06 de nieuwste die een enorme vooruitgang boekte op de input lage en de prestaties van 20ms naar 12ms. Helaas staat bij F07 niet wat er verbeterd is en wat de nieuwe firmware inhoudt.

F06: Improve the performance and reduce input lag.

https://www.gigabyte.com/...pport#support-dl-firmware

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 16-01-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik vind het leuk dat 240Hz op 4K mogelijk is. Alleen moet je denk ik de snelste videokaart van het moment hebben. Ik moet zelfs op mijn GIGABYTE M32U 4K 144Hz met een RTX 2080 de instellingen naar medium of low zetten om in de buurt te komen van 144Hz (144fps) laat staan als dit 240Hz is.

Bijvoorbeeld in Call of Duty Vanguard op medium haal ik tussen de 120fps en maximaal 130fps

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 16-01-2022 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Van der Berg schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:35:
[...]

Ik vind het leuk dat 240Hz op 4K mogelijk is. Alleen moet je denk ik de snelste videokaart van het moment hebben. Ik moet zelfs op mijn GIGABYTE M32U 4K 144Hz met een RTX 2080 de instellingen naar medium of low zetten om in de buurt te komen van 144Hz (144fps) laat staan als dit 240Hz is.

Bijvoorbeeld in Call of Duty Vanguard op medium haal ik tussen de 120fps en maximaal 130fps
Gaat natuurlijk niet alleen maar om die 240 Hz. Ook 1ms response time, 2000 (!) nits HDR, mini-led, ipv van vandaag de dag toch wat acherhaalde IPS panelen die we nu hebben, etc. En alles op volle 4K. Gaat mijn nieuwe monitor worden, denk ik.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
albatross schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:10:
[...]

Gaat natuurlijk niet alleen maar om die 240 Hz. Ook 1ms response time, 2000 (!) nits HDR, mini-led, ipv van vandaag de dag toch wat acherhaalde IPS panelen die we nu hebben, etc. En alles op volle 4K. Gaat mijn nieuwe monitor worden, denk ik.
De IPS is niet van de oude techniek. Bijvoorbeeld in de GIGIABYTE worden SuperSpeed IPS (SS-IPS) Panelen ingezet. Deze zijn een speciaal ontwikkelde IPS panelen dat sneller is dan de reguliere IPS panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
albatross schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:10:
[...]

Miniled is niet het beeld techniek. IPS is dat wel. Vrij veel mini led schermen gebruiken IPS, daar is niets achterhaalds aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
32” is voor mij de ideale schermformaat geworden. Groter is echt te groot en kleiner hoeft van mij niet meer.

Met een 3080Ti is 4K een genot op 32”.
Warzone op 144fps in 4K is met gemak te doen overigens..

Ben erg benieuwd naar de PG32UQXE. Zal wel weer een eeuwigheid duren voordat we iets mogen vernemen mbt de UQXE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Furrr schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:59:
32” is voor mij de ideale schermformaat geworden. Groter is echt te groot en kleiner hoeft van mij niet meer.

Met een 3080Ti is 4K een genot op 32”.
Warzone op 144fps in 4K is met gemak te doen overigens..

Ben erg benieuwd naar de PG32UQXE. Zal wel weer een eeuwigheid duren voordat we iets mogen vernemen mbt de UQXE.
Ik ben het met jou eens, 32-inch is echt een ideale formaat. Ik kwam zelf van een 27-inch 4K 60Hz. De overstap was enorm. Ik had nooit gedacht dat 5-inch zo'n verschil maakte. Na het uitpakken en neerzetten van de monitor moest ik echt wennen en dacht ik WAUW! Was echt wennen en erg groot. Ik merk echt groot verschil nu ik op 144Hz speel dan wanneer ik op 60Hz zou spelen en het is echt waard. Ik had dit jaren geleden moeten doen. Toen ik 4K had wilde ik deze resolutie niet meer missen en ik wilde niet meer terug downgraden naar 2560x1440P met 165Hz.

Na 32-inch zie ik ook geen grotere scherm meer als optie. De enige wat een optie zou kunnen zijn is 42-inch. Maar tussen 32-inch en 42-inch zie ik geen optie. 42-inch vind ik waarschijnlijk ook weer net te groot op mijn bureau.

Dat is zeker een genot met de 3080TI op 32-inch. Ik doe het met een RTX 2080 op 4K 144Hz en ik haal in Call of Duty Vanguard tussen 120fps tot 130fps op medium-settings. In Battlefield 2042 haal ik maximaal 90fps. Het enige wat ik dit jaar nog waarschijnlijk ga upgraden is mijn videokaart met een RTX 4080! Ik gebruik Displaypoort 1.4

Die ASUS die jij aangeeft is een zeer goede monitor, is wel een WQHD scherm?

Of bedoel je deze: https://www.amazon.nl/ASU...d=pla-1344326367546&psc=1

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 17-01-2022 01:18 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste