Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Thanks Cyb weer voor alle info. Heb je zelf al een keuze gemaakt? Ben nog niet weggeblazen door de kwaliteit en leverbaarheid van alle panelen en overweeg volgend jaar maar weer af te wachten of in ieder geval CES in januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

@LtMarx Ik heb zelf nog geen keuze gemaakt. Ik ben op zoek naar eentje met een hoge HDR rating of OLED. Ik game weinig, dus misschien dat >100hz wat overkill is voor mij, maar wellicht dat ik dan meer ga gamen.

Het lastige is dat de markt raar in elkaar zit. OLED monitoren zijn erg duur, terwijl OLED TVs weer goedkoop zijn. Standalone OLED monitoren zijn er amper, terwijl er veel OLED laptops zijn, met nog redelijke prijzen. OLED is voor mij waarschijnlijk niet geschikt, omdat ik te veel statische content heb, en ik geen zin heb om allerlei productiviteit verlagende maatregelen te nemen om het OLED scherm te beschermen.
Bij hoge HDR ratings zit je al snel aan een FALD of mini-led scherm, wat de prijs ook weer enorm verhoogt.
Kortom, er zijn allerlei consessies, die de keuze lastig maken. Ik zit daarom vooral een beetje te wachten tot er meer aanbod/concurrentie komt, zodat de prijzen wat kunnen dalen, en het chiptekort misschien wat meer opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

IGN heeft een review van de Viewsonic Elite XG320U (HDR-600): https://www.ign.com/articles/viewsonic-elite-xg320u-review
De review is niet zo gedetailleerd als bijv. RTings, maar is wel één van de eerste Engelstalige reviews.
Verder staat de monitor voor pre-order op Centralpoint.nl, voor €1525. (Waar denk ik wel zo'n €500 af kan om te kunnen concurreren met de Asus PG32UQ.) Het scherm zou volgens een persbericht van vorige maand, deze maand uitkomen in de VS.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyb op 09-11-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:32
Cyb schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:15:
IGN heeft een review van de Viewsonic Elite XG320U (HDR-600): https://www.ign.com/articles/viewsonic-elite-xg320u-review
De review is niet zo gedetailleerd als bijv. RTings, maar is wel één van de eerste Engelstalige reviews.
Verder staat de monitor voor pre-order op Centralpoint.nl, voor €1525. (Waar denk ik wel zo'n €500 af kan om te kunnen concurreren met de Asus PG32UQ.) Het scherm zou volgens een persbericht van vorige maand, deze maand uitkomen in de VS.
Ik wilde hem net komen plaatsen, maar je bent weer heel scherp met nieuwe info ;)

Niet echt overtuigend die review, het was toch 1 van de monitoren waar ik op wachtte.

Edit: Hij staat nu bij centralpoint voor €1074,48 incl btw, maar je kan er als particulier helemaal niet bestellen toch?

[ Voor 8% gewijzigd door ivo001 op 10-11-2021 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
De Viewsonic XG320U staat nu bij Azerty op de site voor €1120.
https://azerty.nl/product...74/xg320u-led-monitor-32-

Edit:
Ik zie nu ook dat ze de Asus PG32UQ er op hebben staan voor €1026!
https://azerty.nl/product...ft-pg32uq-led-monitor-32-

Edit 2:
Asus PG32UQ staat voor €988 bij SiComputers
https://www.sicomputers.n...technology-id-825487.html

Edit 3:
Ze hebben bij SiComputers best veel producten al op de site staan, alleen geen voorraad.
Viewsonic XG320U voor €1052
https://www.sicomputers.n...2in-4k-400-id-832685.html
MSI OPTIX MPG321UR-QD voor €1173
https://www.sicomputers.n...-lcd-zwart-id-820530.html
En een 32i (?) versie voor €1223
https://www.sicomputers.n...y-warranty-id-830790.html

[ Voor 97% gewijzigd door ivo001 op 11-11-2021 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 13:43

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Heeft iemand ondertussen met een 32” UHD 144Hz scherm al eens opgemerkt dat op hogere refresh rates het beeld donkerder is dan op lagere refresh rates? (Of juist niet).

(Dan met name met de FI32U, daar moeten toch wel meerdere exemplaren in dit topic rondzweven).

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666ReDdeViL666
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 12:36
Tijgert schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:17:
Heeft iemand ondertussen met een 32” UHD 144Hz scherm al eens opgemerkt dat op hogere refresh rates het beeld donkerder is dan op lagere refresh rates? (Of juist niet).

(Dan met name met de FI32U, daar moeten toch wel meerdere exemplaren in dit topic rondzweven).
Is me niet opgevallen met de FI32U.
Ik heb dat wel even getest toen ik m kreeg.
Daarna op 144hz gezet en nooit meer aangezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
666ReDdeViL666 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:31:
[...]

Is me niet opgevallen met de FI32U.
Ik heb dat wel even getest toen ik m kreeg.
Daarna op 144hz gezet en nooit meer aangezeten.
Duidelijk, dan komt het waarschijnlijk door mijn laptop, dan weet ik waar ik het zoeken moet.
Nu nog ergens bevestigen (iemand rond Amsterdam met een 32” UHD scherm op 144Hz en 10 minuten tijd voor me?) en dan gaan we wel klagen bij de laptopboer. Thanks.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
De reviews van de meeste HDR600 monitoren vallen redelijk tegen tot nu toe, dus heb zojuist maar gewoon de M32U besteld. Zag opeens dat ze er nog 1 op voorraad hadden bij CD-ROM-Land Breda voor €785, dus die maar snel besteld :) Stond bij dat die in de opruiming was omdat die uit het assortiment gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
https://www.tomshardware....-4kp240-and-8kp265-panels

Jammer van de R800 curve, lijkt me verder wel een ok scherm al zie ik even niet of dat ook Mled is.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 15:45
Dit zijn dus de opties voor een X Box Series X right?

https://tweakers.net/pric...;1740094;1746668;1753964/

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:34
Ik heb ook maar de M32U besteld nu deze bij Bol voor 800 te krijgen is (met Select korting van €15). Wilde eigenlijk wachten op nog wat meer beschikbaar aanbod, maar verwacht voorlopig rond dit prijspunt nog geen echt grote concurrenten. Komt morgen binnen, dus ben erg benieuwd!

• ivo001
De Asus PG32UQ nu 2 stuks op voorraad bij SiComputers voor €1018
https://www.sicomputers.n...technology-id-825487.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lacrymosa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-04 18:16
I bought AOC AGON AG324UX from Coolblue and tested it for 2 days.

Use cases: work + web surfing (connect the laptop via one cable) and PS5 gaming.

I like this monitor. After Acer and Gigabyte, it looks solid and better. It is my new monitor for the next couple of years.

Pros
In general, I got a nice panel with no bad or stuck pixels.
Good black uniformity and no noticeable backlight bleeding for IPS panel. It's so rare for IPS.
Solid factory assembly. The monitor looks like a premium device, not like shitty Acer Predator.
Nice wide colour gamut, much more than I saw on Gigabyte and Acer.
Type-C with 90W. Need to connect one cable to the laptop. All other devices you can connect to the monitor. Works perfectly.
The picture in the picture works perfectly. Ideally for connect to 2-3 devices.
Nice LED's on the back of the monitor. You can turn off it permanently.
The panel is really fast, I didn't find any noticeable lags.
Nice external remote controller for the monitor. Easy to switch presets and configs.

Cons
Huge external power supply. Really need a place for it.
HDR is mediocre as for all HDR400/600 monitors but not bad for this class. If you want real HDR gaming go from LG C1.
Slightly long time to switch HDR source but not so huge as I saw on Acer Predator.
From the box colour accuracy is not so good. after 5 min of simple calibration, it produces a nice accurate picture.

So, I would recommend it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:47
[MAUS] schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:51:
Ik heb ook maar de M32U besteld nu deze bij Bol voor 800 te krijgen is (met Select korting van €15). Wilde eigenlijk wachten op nog wat meer beschikbaar aanbod, maar verwacht voorlopig rond dit prijspunt nog geen echt grote concurrenten. Komt morgen binnen, dus ben erg benieuwd!
Hoe bevalt hij de nieuwe GIGABYTE M32? Ik heb via BOL.COM €799,- gekocht en gekozen op 6 december bezorgen bij mijn thuis

Dit is mijn cadeautje want op 1 januari 2022 krijg ik een Onbepaalde tijd contract op werk en dit leek mij een geschikte monitor 4K + 144Hz nieuwe ervaring en HDMI 2.1 (Ik gebruik zelf Displayport 1.4) ik upgrade van een 27-inch LG 27UD68P 4K 60Hz monitor, deze monitor was winnaar bij Hardware.info review 2016 met een Excellent Award.

Een vraag?
Hoe vind jij de GIGIABYTE M32?

Upgrade plan 2022;
Volgende jaar eind 2022 neem ik nVidia GeForce RTX 4080! (Momenteel MSI VENTUS OC RTX 2080 8GB)

[ Voor 16% gewijzigd door Van der Berg op 27-11-2021 14:32 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb net het volgende gelezen:

Inputlag

Update 26-11: Gigabyte heeft firmware-update 'F07' uitgebracht voor de M28U die de input lag verlaagt. Firmware 'F06' doet hetzelfde voor de M32U. De resultaten op dit punt zijn bijgewerkt.

Ik lees dat alles onder de 16ms zeer snel is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWIZ-HysM9oWHU0CylRxb68Hi5A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n09tjuDkvYT3Zm5bx8u0GAyl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 27-11-2021 14:32 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• [MAUS]
Van der Berg schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:25:
[...]

Hoe bevalt hij de nieuwe GIGABYTE M32? Ik heb via BOL.COM €799,- gekocht en gekozen op 6 december bezorgen bij mijn thuis

Dit is mijn cadeautje want op 1 januari 2022 krijg ik een Onbepaalde tijd contract op werk en dit leek mij een geschikte monitor 4K + 144Hz nieuwe ervaring en HDMI 2.1 (Ik gebruik zelf Displayport 1.4) ik upgrade van een 27-inch LG 27UD68P 4K 60Hz monitor, deze monitor was winnaar bij Hardware.info review 2016 met een Excellent Award.

Een vraag?
Hoe vind jij de GIGIABYTE M32?

Upgrade plan 2022;
Volgende jaar eind 2022 neem ik nVidia GeForce RTX 4080! (Momenteel MSI VENTUS OC RTX 2080 8GB)
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je vaste contract :).

De Gigabyte M32U is eergisteren binnen gekomen en bevalt tot nu toe heel erg goed! Het is eigenlijk precies wat ik zocht, namelijk de LG 27GN850 die ik had, maar dan op 32" met een 4K resolutie.

Ik heb er inmiddels al even op kunnen gamen, maar ook werken (office werk, dus vooral MS Office applicaties) en ik moet zeggen dat het voor mij een prima allrounder is. met 4K op 32" is schalen niet / minimaal nodig waardoor ik effectief voor werk meer ruimte heb dan eerdere 34" ultrawides die ik heb geprobeerd. Samen met het feit dat het een IPS paneel is en er dus geen storende effecten plaats vinden qua kleuren en dergelijke als je gaat verzitten is het voor werk dus sowieso een absolute vooruitgang.

Qua games ben ik geen hardcore gamer, ik speel het liefst grote open wereld games, daar doet het scherm wat mijn LG ook deed. Mooie kleuren en voor mijn 'casual' gebruik fantastische 'motion clarity' door de hoge refresh rate. En doordat het scherm zo groot is merk ik dat ik het bijna net zo 'immersive' vind als de ultrawides die ik eerder heb gehad. Dus ook voor games niks op aan te merken.

Verder is het een scherm wat nergens echt in uitblinkt t.o.v. de concurrentie (volgens de reviews), heb het idee dat ik qua beeldkwaliteit (in alle aspecten) geen stap vooruit of achteruit heb gedaan vergeleken met mijn LG, maar qua formaat en resolutie dus wel. Voor iemand die al een aantal keer geprobeerd heeft over te stappen naar ultrawide, maar dit voor 'allround' gebruik niet ideaal vond is dit dus eindelijk een monitor die me op beide fronten goed bevalt. Iets wat in deze tijd wel belangrijk is :).

Mijn exemplaar had gelukkig geen grote defecten zoals dode pixels, overmatige backlight bleed of IPS glow, waar ik eerder op ben afgehaakt voor wat betreft LG IPS ultrawides, maar ik heb natuurlijk nog wel wat te zeuren 8)7 :
- Het kan aan mij liggen, maar uniformiteit (op effen wit/lichtgrijs voornamelijk) blijft een probleem naar mijn idee bij grote LCD schermen (hoe groter, hoe meer problemen in mijn ervaring). Ik heb me er inmiddels bij neergelegd, omdat alle schermen die ik geprobeerd heb de laatste jaren hier in meer of mindere mate last van leken te hebben. Dit gaat om meerdere ultrawides (zowel VA als IPS), maar ook mijn laatste scherm merk ik duidelijk wat verkleuring tussen links en rechts en vooral ook rond de randen. De zoektocht naar het perfecte paneel op dit punt heb ik inmiddels maar opgegeven na al flink wat exemplaren teruggestuurd te hebben in het verleden (ik wil natuurlijk ook niet op de zwarte lijst komen te staan bij de grote webshops qua retouren ;) ).
- Verder blijf ik het een hoop geld vinden voor een scherm, ruim 2x zo duur als mijn 27" LG 27GN850 met feitelijk dezelfde ervaring op een groter scherm/hogere resolutie. Ook hierbij heb ik me inmiddels wel neergelegd, aangezien het voorlopig een van de goedkoopste zal zijn met deze specs vermoed ik.

Bedankt voor de tip voor de firmware update! Deze had ik nog niet gezien en zal ik binnenkort eens installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[MAUS] schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:02:
- Verder blijf ik het een hoop geld vinden voor een scherm, ruim 2x zo duur als mijn 27" LG 27GN850 met feitelijk dezelfde ervaring op een groter scherm/hogere resolutie.
De M32U heeft meer dan 2x zoveel pixels en een groter oppervlak. Koopje toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
[MAUS] schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:02:
[...]

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je vaste contract :).

De Gigabyte M32U is eergisteren binnen gekomen en bevalt tot nu toe heel erg goed! Het is eigenlijk precies wat ik zocht, namelijk de LG 27GN850 die ik had, maar dan op 32" met een 4K resolutie.

Ik heb er inmiddels al even op kunnen gamen, maar ook werken (office werk, dus vooral MS Office applicaties) en ik moet zeggen dat het voor mij een prima allrounder is. met 4K op 32" is schalen niet / minimaal nodig waardoor ik effectief voor werk meer ruimte heb dan eerdere 34" ultrawides die ik heb geprobeerd. Samen met het feit dat het een IPS paneel is en er dus geen storende effecten plaats vinden qua kleuren en dergelijke als je gaat verzitten is het voor werk dus sowieso een absolute vooruitgang.

Qua games ben ik geen hardcore gamer, ik speel het liefst grote open wereld games, daar doet het scherm wat mijn LG ook deed. Mooie kleuren en voor mijn 'casual' gebruik fantastische 'motion clarity' door de hoge refresh rate. En doordat het scherm zo groot is merk ik dat ik het bijna net zo 'immersive' vind als de ultrawides die ik eerder heb gehad. Dus ook voor games niks op aan te merken.

Verder is het een scherm wat nergens echt in uitblinkt t.o.v. de concurrentie (volgens de reviews), heb het idee dat ik qua beeldkwaliteit (in alle aspecten) geen stap vooruit of achteruit heb gedaan vergeleken met mijn LG, maar qua formaat en resolutie dus wel. Voor iemand die al een aantal keer geprobeerd heeft over te stappen naar ultrawide, maar dit voor 'allround' gebruik niet ideaal vond is dit dus eindelijk een monitor die me op beide fronten goed bevalt. Iets wat in deze tijd wel belangrijk is :).

Mijn exemplaar had gelukkig geen grote defecten zoals dode pixels, overmatige backlight bleed of IPS glow, waar ik eerder op ben afgehaakt voor wat betreft LG IPS ultrawides, maar ik heb natuurlijk nog wel wat te zeuren 8)7 :
- Het kan aan mij liggen, maar uniformiteit (op effen wit/lichtgrijs voornamelijk) blijft een probleem naar mijn idee bij grote LCD schermen (hoe groter, hoe meer problemen in mijn ervaring). Ik heb me er inmiddels bij neergelegd, omdat alle schermen die ik geprobeerd heb de laatste jaren hier in meer of mindere mate last van leken te hebben. Dit gaat om meerdere ultrawides (zowel VA als IPS), maar ook mijn laatste scherm merk ik duidelijk wat verkleuring tussen links en rechts en vooral ook rond de randen. De zoektocht naar het perfecte paneel op dit punt heb ik inmiddels maar opgegeven na al flink wat exemplaren teruggestuurd te hebben in het verleden (ik wil natuurlijk ook niet op de zwarte lijst komen te staan bij de grote webshops qua retouren ;) ).
- Verder blijf ik het een hoop geld vinden voor een scherm, ruim 2x zo duur als mijn 27" LG 27GN850 met feitelijk dezelfde ervaring op een groter scherm/hogere resolutie. Ook hierbij heb ik me inmiddels wel neergelegd, aangezien het voorlopig een van de goedkoopste zal zijn met deze specs vermoed ik.

Bedankt voor de tip voor de firmware update! Deze had ik nog niet gezien en zal ik binnenkort eens installeren :)
Bedankt voor de felicitaties en ik kijk er erg naar uit 4K maar op 144Hz. Ik ben erg benieuwd of deze nieuwe monitor het gaat trekken met mijn videokaart een MSI VENTUS OC RTX 2080 8GB of dat gaat trekken op 4K, momenteel zonder moeite te spelen op 4K 60Hz op een LG 27UD68P. De nieuwe monitor verwacht ik maandag 6 december binnen. Ik ga de nieuwe 32-inch via Displayport 1.4 gebruiken en ga Quailty picture mode gebruiken wordt het vaakst aan geraden op YouTube.

Ik ben pas van plan mijn videokaart een upgrade te geven bij nVidia GeForce RTX 4080! Volgende jaar. Ik hoef niet perse de aller beste top-kaart zoals de RTX 4090. Ik kijk bijna niet meer naar de instellingen speel vaak zoals het is ingesteld. Ik hoef niet perse alles op Ultra-settings te kunnen spelen, vroeger moest ik alles op Ultra-settings spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
De MSI MPG321URDE-QD is te bestellen bij Amazon.de
Is niet op voorraad, indicatie verzendtijd is 1-2 maanden.
Scheelt wel €100 met de listings op de nederlandse winkels
https://www.amazon.de/-/n...90031&s=computers&sr=1-28

De Philips 329M1RV is er ook te reserveren zonder levertijd indicatie voor €1139
https://www.amazon.de/-/n...90031&s=computers&sr=1-29

En de Acer Predator XB323QKNV bij verschillende winkels te bestellen
https://nl.hardware.info/...qknv.607021#specificaties

[ Voor 37% gewijzigd door ivo001 op 30-11-2021 20:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03 13:15
Erg blij met de PG32UQ! Na een voorraad melding bij SiComputers gisteren kunnen bestellen en vandaag in gebruik genomen. Eerste indrukken zijn goed te noemen. Van de week rustig verder fine tune. Out of the box instellingen prima te gebruiken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWxAxzTe5cl2NwQ9LFCyzkPqeqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nFixb5C3BljHg7YR5xz3f7PU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jYf832gDVPsueQsf66PTT3Xv_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRNPcPysEhu7Yrv91FWoCgXU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Gaaf! een weekje verder ben ik benieuwd naar je ervaringen als je hem wat vaker hebt gebruikt.

Ik neig nu bijna naar komende CES even afwachten. Deze monitoren zijn meestal al vorig jaar januari aangekondigd en nu pas mondjesmaat beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Furrr schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:47:
Erg blij met de PG32UQ! Na een voorraad melding bij SiComputers gisteren kunnen bestellen en vandaag in gebruik genomen. Eerste indrukken zijn goed te noemen. Van de week rustig verder fine tune. Out of the box instellingen prima te gebruiken!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie monitor! Heel veel plezier ermee! Ik krijg op maandag 6 december 2021 mijn nieuwe monitor de GIGIABYTE M32U 4K 144Hz HDMI 2.1 voor €799,-. Wat is het verschil?

Ik heb jouw ASUS opgezocht maar kost: €3.499,- wat een prijs.. wat is het verschil tussen mij €799,- en jou monitor? Inputlag is beter bij jouw ASUS.

Ik vind jouw monitor erg mooi design en ik lees goede HDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:39
Van der Berg schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:16:
[...]

Mooie monitor! Heel veel plezier ermee! Ik krijg op maandag 6 december 2021 mijn nieuwe monitor de GIGIABYTE M32U 4K 144Hz HDMI 2.1 voor €799,-. Wat is het verschil?

Ik heb jouw ASUS opgezocht maar kost: €3.499,- wat een prijs.. wat is het verschil tussen mij €799,- en jou monitor? Inputlag is beter bij jouw ASUS.

Geen 3500 euro hoor
pricewatch: ASUS ROG Swift PG32UQ Zwart
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1731962;1731946/

Vooral native 10bit + hogere max helderheid + GSync

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 01-12-2021 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
[...]

Jij hebt de PG32UQX opgezocht, een miniled versie.

De PG32UQ stond voor €988 bij SiComputers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 14:27
Heb dit nieuws hier nog niet voorbij zien komen:
https://tftcentral.co.uk/...d-panel-for-monitor-usage

Kan heel interessant worden mits de prijs niet astronomisch gaat zijn. Als het goed is zien we in januari tijdens CES meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
LtMarx schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:26:
Gaaf! een weekje verder ben ik benieuwd naar je ervaringen als je hem wat vaker hebt gebruikt.

Ik neig nu bijna naar komende CES even afwachten. Deze monitoren zijn meestal al vorig jaar januari aangekondigd en nu pas mondjesmaat beschikbaar.
Zal later een wat uitgebreide verslag maken! 👍🏽

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furrr
[...]

Zoals al gezegd heb ik de versie zonder X. Een stuk goedkoper met niet heel veel minder specs moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Wel een waardeloze productpagina hoor van Philips. Dat lijkt meer op een 43” scherm als ik de rest zie. En die prietpraat erbij is echt voor de minder nozelen onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariose
  • Laatst online: 05-10-2024
Ben anders best benieuwd naar de monitor van Philips. Vooral omdat er 3x een hdmi 2.1 poort opzit. Daarnaast ook geluidboxen direct in de monitor wat er voor zorgt dat ik even kan wachten met een geluidset kopen. Enig nadeel wat ik op dit moment kan zien is dat het geen G-Sync monitor is (maar mogelijk dat het toch werkt?). :)

Volgens mij is er geen andere optie als je minimaal 3x een HMDI 2.1 poort wil en geluid in de monitor. Anders zou ik ook zeer benieuwd zijn in de monitor van MSI.

[ Voor 35% gewijzigd door Ariose op 05-12-2021 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Morgen verwacht ik mijn nieuwe 32-inch monitor van GIGABYTE M32U 4K 144Hz HDMI 2.1, voor maar €799,- gekocht en dit is een hele goede prijs vind ik voor een 32-inch! Ik ga Displayport 1.4 gebruiken. Ik ga er 5-inch op vooruit tot nu toe een 27-inch LG 27UD68P 4K 60Hz monitor.

De M32U doet ook G-Sync, maar is niet getest door nVidia maar werkt wel.

De GIGABYTE M28U (Dit is de kleinere 28-inch, de specificaties zijn gelijk aan de M32U alleen dan 32-inch)

Ik heb gemiddeld €201 bespaard, want een vergelijkbare 32-inch 4K 144Hz begint al gemiddeld vanaf €1.000,-. Dit was echt een koopje vind ik.

Morgen ben ik vrij en dat komt goed uit. Ik ga de hele dag gamen en testen op 144Hz van mijn nieuwe monitor. Ik ga morgen meteen de firmware updaten naar de nieuwste versie F06 (Improve the performance and reduce input lag) op mijn M32U voor nog lagere input lag!

Ik ben benieuwd met de stap naar 144Hz! Nieuwe game-ervaring. Ik zie dit als de volgende stap in mijn upgrade. Ik ben bang dat ik toch een nieuwe videokaart ga nodig hebben. Ik heb wel gehoord dat mijn videokaart het zou moeten trekken en ook niet een RTX 2080. Ik wil pas in de 4e kwartaal van 2022 een nieuwe videokaart in verband met nVidia GeForce RTX 4000 generatie en mijn voorkeur gaat uit voor een RTX 4080! Waarom de 4000? Een nieuwe GPU-architectuur van Nvidia en chipset.

Een YouTube reviewer uit Amerika heeft mij geantwoord dat: I didn't have any drama with a 2060 STRIX and Ryzen 7. Hij kan gewoon 4K 144Hz doen volgens hem op de M32U.

[ Voor 112% gewijzigd door Van der Berg op 05-12-2021 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Van der Berg
Mijn GIGABYTE M32U monitor is aangekomen. Een 32-inch voor €799,- een grote monitor en ik steeds denken dat extra 5-inch niks voorsteld. Wat een zware monitor. Dit is een 32-inch 4K 144Hz HDMI 2.1 monitor. Ik gebruik zelf Displayport 1.4. Maar wat een groot scherm!

Ik heb net een paar potjes Call of Duty Black Ops Cold War gedaan en alles op medium zit ik tussen de 90 en de 105 fps in op 144Hz 4K resolutie. Op hogere beeldkwaliteit zit ik tussen de 70 en 85 fps.

In Battlefield V zit ik tussen de 100 fps en max 115 fps met DLX uit, wel Directx12 en medium

Volgens mij als ik een RTX 3080TI of straks de RTX 4080 in heb zitten ik de monitor volledig zal benutten?

Ik heb hem inmiddels de firmware een update geven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cx3H-WUzyYEjWVmvhowYfB62u4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZSagvMP3vFE8jXC4JAKeG1s.jpg?f=fotoalbum_large mijn oude 27-inch LG 27UD68P 4K 60Hz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibB1CVC_bBAYT1o7FHbd6SbHvKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g73cefvvPRt4NJM5uFO67bpA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nYr6tfqFQySr6uxTG76_xtCcIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KvhdGOsu7TN5Q8FgIGh4VyAG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5uIVl53TgD_G_rmwljU2RTsi654=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wKRvzyKXjlC3YAMvEqZsLR72.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IK2zwjMqrPDtCo48kVMVk3Rb7Rg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMfo32F0XJNqbLSiG7PdQ270.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:28
Van der Berg schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:05:
Mijn GIGABYTE M32U monitor is aangekomen. Een 32-inch voor €799,- een grote monitor en ik steeds denken dat extra 5-inch niks voorsteld. Wat een zware monitor. Dit is een 32-inch 4K 144Hz HDMI 2.1 monitor. Ik gebruik zelf Displayport 1.4. Maar wat een groot scherm!

Ik heb net een paar potjes Call of Duty Black Ops Cold War gedaan en alles op medium zit ik tussen de 90 en de 105 fps in op 144Hz 4K resolutie. Op hogere beeldkwaliteit zit ik tussen de 70 en 85 fps.

In Battlefield V zit ik tussen de 100 fps en max 115 fps met DLX uit, wel Directx12 en medium

Volgens mij als ik een RTX 3080TI of straks de RTX 4080 in heb zitten ik de monitor volledig zal benutten?

Ik heb hem inmiddels de firmware een update geven

[Afbeelding] mijn oude 27-inch LG 27UD68P 4K 60Hz

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie monitor, waar ik benieuwd naar ben is “kun je de 4k resolutie goed gebruiken zonder dat je schaling toe moet passen?”

Want ik twijfel nog enorm tussen 4k 32 of 34/38 ultrawide. Nu wordt er vaak beweerd dat je met ultrawide meer naast elkaar kan hebben. Maar in theorie heb je op 4k meer pixels dan op een 34 ultrawide. Maar goed het scherm is iets minder breed.

Wil het scherm namelijk ook voor thuiswerken gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
KraveN schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:56:
[...]

Mooie monitor, waar ik benieuwd naar ben is “kun je de 4k resolutie goed gebruiken zonder dat je schaling toe moet passen?”

Want ik twijfel nog enorm tussen 4k 32 of 34/38 ultrawide. Nu wordt er vaak beweerd dat je met ultrawide meer naast elkaar kan hebben. Maar in theorie heb je op 4k meer pixels dan op een 34 ultrawide. Maar goed het scherm is iets minder breed.

Ik heb dit scherm ook en heb ook al meerdere 34" 1440p ultrawides geprobeerd, ook voor thuiswerken. Ik kan dus niks zeggen over de 38" 1600p ultrawides.
Het scherm is te gebruiken zonder scaling, maar reken dan op een pixeldichtheid vergelijkbaar met een kleine laptop met 1080p. Het is te doen, maar vind zelf 125% fijner, omdat ik er verder vanaf zit dan van een laptopscherm.

Toch heb ik het gevoel, ook met scaling, meer schermen bruikbaar naast elkaar open te kunnen hebben dan op een ultrawide. Ik gebruik nu redelijk vaak de mogelijkheid om in iedere 'hoek' een scherm neer te zetten zodat je 4 gelijke delen hebt, dit vond ik bij de 34" vaak onbruikbaar omdat ik dan vooral in de hoogte pixels 'mis', waardoor ik veel aan het scrollen was en redelijk veel werkruimte kwijt was door bijvoorbeeld de 'ribbon' en formulebalk in excel. Hierdoor is het voor mij prettiger werken met een 32" 4k dan een 34" ultrawide, omdat ik in vergelijking de ruimte in de breedte minder mis (bij gebruik van scaling).

Naast meer pixels om mee te werken heb je met een 32" 4k scherm ook fysiek natuurlijk een hoger scherm ten opzichte van een 34" ongeacht je scaling en dat maakt het voor mij beter werkbaar.
Via Displaywars kun je ook wel een mooie vergelijking van 'fysieke' ruimte zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1khqmBVxs15Hs0BkapVgXSZdE4o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nbcmBmVf8thl5SZjiP5PvSUa.png?f=user_large
Voor mij 'telt' de extra ruimte aan de bovenkant meer dan de extra ruimte in de breedte die de ultrawide heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door [MAUS] op 07-12-2021 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
[...]

Bij mijn 27-inch 4K 60Hz stond hij ook op 150% in de instellingen bij Windows, maar bij internet Explorer stond hij standaard op 100% en ik moest steeds op 150% zetten. Bij 100% was dit niet leesbaar of niet te doen. Op mijn nieuwe monitor heb ik dit standaard al op 150% en in de internet Explorer (Edge) ook 150%.

Schaling staat nu goed.

Het is een erg leuke monitor de GIGABYTE M32U een 32-inch en ben er zeer blij mee. Ik heb wel in de toekomst een nieuwe videokaart nodig en ik wacht af tot kwartaal 4 van 2022 want ik wil graag de RTX 4080! G-Scync doet de GIGABYTE ook en HDR ondersteunt hij (niet de volledige HDR1000).

Dan heb ik het nog niet over de prijs gehad. Ik heb €799,- betaald voor deze GIGABYTE M32U en nu kost hij gemiddeld €859,- en dat is nog steeds aanzienlijk goedkoper dan vergelijkbare 32-inch 4K 144Hz varianten, die al gauw rond de €1.000,- kosten. Ik zag geen reden om voor een duurder variant te kiezen en heb mij zelf ook bespaard gemiddeld €201! Alle modellen hebben HDMI 2.1 (Ik gebruik Displaypoort 1.4)

oh ja, op de GIGABYTE M28U en M32U zijn er 3x USB 3.0 aanwezig en een USB-C (15W) aansluiting, headphone jacket 3.5mm met 2x HDMI 2.1 en 1x Displaypoort 1.4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ar2DZjkEzOJ6LJrgiPICH92hsGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zabOL1wbMksAJjE81jKe8Fse.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Van der Berg op 07-12-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nee, 43" 2160p zonder scaling is goed te doen, op 32" zit je op 125 - 150% scaling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjakie66
  • Laatst online: 17-06 10:14
Zojuist de ASUS PG32UQ bij Megekko https://www.megekko.nl/pr...Q-ROG-Swift-monitor?s_o=1 besteld.

Om deze eerst maar eens op de pijnbank te leggen, welke testsoftware kan ik gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door sjakie66 op 09-12-2021 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
sjakie66 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:35:
Zojuist de https://www.megekko.nl/pr...Q-ROG-Swift-monitor?s_o=1 besteld.

Om deze eerst maar eens op de pijnbank te leggen, welke testsoftware kan ik gebruiken?
Veel plezier ermee!
Ik heb de monitor nu ruim een week in gebruik en ben er erg blij mee! Kom van een 3440x1440.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie66
Furrr schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:42:
[...]

Veel plezier ermee!
Ik heb de monitor nu ruim een week in gebruik en ben er erg blij mee! Kom van een 3440x1440.
Goed om te horen, nu 27" 1920 x 1080 in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
sjakie66 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:35:
Zojuist de https://www.megekko.nl/pr...Q-ROG-Swift-monitor?s_o=1 besteld.

Ik maak gebruik van games op mijn GIGABYTE M32U monitor 4K 144Hz HDMI 2.1. Ik spel spelen en zet fps aan, zo test ik

Jouw nieuwe monitor is €200 meer dan wat ik heb betaald en wat is het verschil?

Een mooie monitor heel veel plezier ermee!

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 09-12-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie66
Van der Berg schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:30:
[...]

Ik maak gebruik van games op mijn GIGABYTE M32U monitor 4K 144Hz HDMI 2.1. Ik spel spelen en zet fps aan, zo test ik

Jouw nieuwe monitor is €200 meer dan wat ik heb betaald en wat is het verschil?

Een mooie monitor heel veel plezier ermee!
In ieder geval een 1/2" meer beeld, iets meer mogelijke brightness, wat hogere HDR specs en wat meer geluid uit de boxen. Zie https://www.displayspecif.../en/comparison/44731c72e3 Geen van dat alles was het belangrijkste. En dat is voor mij G-SYNC Compatible zijn en dat heeft de ASUS. en de Gigabytes hebben dat niet op 4K.

Ik had ook naar de M32U en FI32U zitten kijken overigens. En dat zijn ook hele mooie monitoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
sjakie66 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:51:
[...]

In ieder geval een 1/2" meer beeld, iets meer mogelijke brightness, wat hogere HDR specs en wat meer geluid uit de boxen. Zie https://www.displayspecif.../en/comparison/44731c72e3 Geen van dat alles was het belangrijkste. En dat is voor mij G-SYNC Compatible zijn en dat heeft de ASUS. en de Gigabytes hebben dat niet op 4K.

Ik had ook naar de M32U en FI32U zitten kijken overigens. En dat zijn ook hele mooie monitoren!
Jouw monitor is erg mooi vind ik. Op alle Freesync modellen is G-SYNC mogelijk en bij mij doet hij het. Alleen is het niet gevalideerd door nVidia of getest. Ik gebruik Displaypoort 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Edit.

Niet meer van toepassing.

[ Voor 87% gewijzigd door Furrr op 17-12-2021 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave92a
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-06 22:54
Ik zit te twijfelen tussen een 27 of 32 inch monitor i.v.m. de breedte van mijn bureau (70 cm). Wat zullen jullie mij adviseren?

Ik wil het voornamelijk gebruiken voor het thuiswerken, maar ook voor de PS5.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Dave92a schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:09:
Ik zit te twijfelen tussen een 27 of 32 inch monitor i.v.m. de breedte van mijn bureau (60 cm). Wat zullen jullie mij adviseren?

Ik wil het voornamelijk gebruiken voor het thuiswerken, maar ook voor de PS5.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen!
Ik raad je 32-inch aan. Zie mijn eerder foto's. Echt wat een verschil, ik had een 27-inch en nu 32-inch wat een groot scherm! Nog steeds moet ik er aan wennen! En wat is het prettig om op te gamen/werken.

Ik heb geen spijt van mijn 32-inch aankopen.
Ik kocht hem bij Bol.com voor €799! Dat is geen prijskaartje voor een 32-inch, veel 32-inch 4K 144Hz kosten gauw rond de €1.000! En nu opnieuw te koop voor €799,- bij Bol.com. Ik zag geen reden om €200 extra bij te leggen. De GIGABYTE M28U 28-inch 4K 144Hz vanaf €700,-, dus de M32U is echt een koopje!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xPWlhfSt6GdYDvJSwKyaL4magKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dNo9LP4spRpS9qvTk0m3JdwJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5uIVl53TgD_G_rmwljU2RTsi654=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wKRvzyKXjlC3YAMvEqZsLR72.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IK2zwjMqrPDtCo48kVMVk3Rb7Rg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMfo32F0XJNqbLSiG7PdQ270.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nYr6tfqFQySr6uxTG76_xtCcIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KvhdGOsu7TN5Q8FgIGh4VyAG.jpg?f=fotoalbum_large

Het past net op mijn bureau

Review de GIGIABYTE M28U: De M32U is hetzelfde

Mijn ervaring:
Ik merk echt een verschil sinds maandag dat ik op 4K 144Hz aan het gamen ben. Ik gebruik Displaypoort 1.4. De monitor is erg snel paneel met snellere IPS paneel. 32-inch vind ik ideaal en je zit echt midden in het spel en heel anders gamen dan op een 27-inch. Op 144Hz kan ik nu nog sneller reageren lijkt het en ik haal meer kills dan op 60Hz, ik kan makkelijker en sneller reageren. Freesync staat aan en de optie voor G-Sync staat aan en deze monitor doet G-Sync. Alle Freesync monitoren doen G-Sync. De GIGABYTE heeft M28U en M32U hebben Freesync Premium Pro.

De GIGABYTE M28U en M32U moet je daarnaast met USB aansluiten op de computer en de GIGABYTE heeft inmiddels zijn eerste firmware update gehad F06 voor nog lagere input lag en verbeterde prestaties

[ Voor 29% gewijzigd door Van der Berg op 11-12-2021 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:55

HenkS

Da_king alias HenkS

Hi all,
Interessant topic wat ik al enige tijd volg.
Wat ik mij afvraag: er wordt hier veel over verschillende specs gesproken maar enorm weinig over hdr. Is dit niet belangrijk cq zijn de verschillen klein? De meeste schermen hier halen 400hdr en een paar 600hrd. Maar als ik op YouTube wat zaken bekijk over hdr wordt er wel vaker gezegd dat 400-600hdr echt beginnend is en eigenlijk niet eens volwaardig hdr.
Heeft het geen nut om beter op schermen te wachten die hogere hdr hebben ? Of denken jullie dat dit verschil verwaarloosbaar is bij veel games ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MachIV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-04 21:19
HenkS schreef op zondag 12 december 2021 @ 08:09:
Hi all,
Wat ik mij afvraag: er wordt hier veel over verschillende specs gesproken maar enorm weinig over hdr. Is dit niet belangrijk cq zijn de verschillen klein? De meeste schermen hier halen 400hdr en een paar 600hrd. Maar als ik op YouTube wat zaken bekijk over hdr wordt er wel vaker gezegd dat 400-600hdr echt beginnend is en eigenlijk niet eens volwaardig hdr.
Heeft het geen nut om beter op schermen te wachten die hogere hdr hebben ? Of denken jullie dat dit verschil verwaarloosbaar is bij veel games ?
Dat ligt er puur aan wat jij wil, voor welke prijs en wanneer.
HDR zonder backlight met genoeg zones zal ongeacht HDR rating nooit echt geweldig zijn in vergelijking met OLED.
Als je echt goede HDR wil moet je zoals ik het nu zie of nu een hoge prijs betalen of lang wachten op betere prijzen.
Of je moet ok zijn met een 48 inch OLED TV (alsnog 1000 euro) als monitor, maar daar gaat dit topic niet over

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Mijn GIGABYTE M32U doet HDR volgens mij HDR400. Ik vind HDR niet zo belangrijk voor mij en ik speel toch enkel games. Maar ik heb ook toch iets van HDR ondersteuning. Voor echte HDR moet je al gauw kijken naar modellen boven de €1.000,- (tot €2.500,- modellen) en ik betwijfel of het in spellen echt merkbaar verschil gaat opleveren.

Zelfs modellen met 4K 144Hz HDR600 kosten gauw €1.000

Even opzocht de GIGABYTE M32U: HDR VESA Display HDR400

[ Voor 18% gewijzigd door Van der Berg op 12-12-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

HenkS schreef op zondag 12 december 2021 @ 08:09:
Hi all,
Zelf vind ik dat het verschil minder zit in hdr400, 600 of verder. Maar eerder in de gebruikte beeldschermtechnologie. HDR op een oled is werkelijk prachtig. HDR op een LCD scherm met zones (zelfs met microleds) geeft altijd veel blooming en daardoor nooit echt scherpe contrastverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

LtMarx schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:34:
[...]

Zelf vind ik dat het verschil minder zit in hdr400, 600 of verder. Maar eerder in de gebruikte beeldschermtechnologie. HDR op een oled is werkelijk prachtig. HDR op een LCD scherm met zones (zelfs met microleds) geeft altijd veel blooming en daardoor nooit echt scherpe contrastverschillen.
Ah tnx interessant. Op mijn tv, oled vind ik het IDD heel belangrijk en waarde toevoegen. Voor mijn monitor vroeg ik het mij vooral af. Want ik zit er vrij dicht op Ivm simracing , maar doe ook wel eens andere games. Wil perse 32'' dus was aan het kijken of het nu al de moeite is om voor een goed scherm te gaan met 400hdr of dat wachten beter is. Maar als ik het zo lees is het niet heel belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
HenkS schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:25:
[...]

Ah tnx interessant. Op mijn tv, oled vind ik het IDD heel belangrijk en waarde toevoegen. Voor mijn monitor vroeg ik het mij vooral af. Want ik zit er vrij dicht op Ivm simracing , maar doe ook wel eens andere games. Wil perse 32'' dus was aan het kijken of het nu al de moeite is om voor een goed scherm te gaan met 400hdr of dat wachten beter is. Maar als ik het zo lees is het niet heel belangrijk
Zelfs op mijn 55-inch OLED televisie (model 2015 LG 55EG910V Full-HD) dat zonder HDR is merk ik het niet. Ik mis het niet. Voor monitoren ben ik van mening dat het persoonlijk ook niet echt nodig is momenteel, om echt HDR10 te kunnen hebben of HDR1000. Ik ben zelfs nu tevreden met HDR400

Mijn volgende OLED televisie zal wellicht standaard HDR10 hebben (HDR1000) maar dat is geen eis dat ik het moet hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 13-12-2021 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
HDR 10 is geen HDR1000. HDR10 staat nog onder HDR400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie66
Furrr schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:01:
Aan de bezitters van de ASUS PG32UQ.

Het valt me op dat het scherm niet helemaal recht in de behuizing zit. Verder erg blij met de monitor maar hier stoor ik me nogal aan.

Rechts bovenzit er veel meer ruimte tussen de rand van het scherm en de rand van de behuizing. Links zit er nauwelijks ruimte tussen het scherm en het plastic.

Meer mensen met een niet compleet gecentreerde scherm?
Nee, dat niet.

Ik herken het wel bij een ander scherm, maar daar was de input (vanuit laptop) dusdanig beroerd op hdmi dat het wel optrad. Over gegaan op DVI en toen was het probleem over.
Hier op PC-Displayport en Laptop-HDMI geen probleem met de ASUS PG32UQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
sjakie66 schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:35:
[...]

Nee, dat niet.

Ik herken het wel bij een ander scherm, maar daar was de input (vanuit laptop) dusdanig beroerd op hdmi dat het wel optrad. Over gegaan op DVI en toen was het probleem over.
Hier op PC-Displayport en Laptop-HDMI geen probleem met de ASUS PG32UQ.
Ik probeer echt je bericht te begrijpen ten aanzien van de quote, maar het lukt me niet.
De quote gaat over een hardware uitlijningsprobleem en je antwoord met dat je een software probleem had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie66
Tijgert schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:57:
[...]

Ik probeer echt je bericht te begrijpen ten aanzien van de quote, maar het lukt me niet.
De quote gaat over een hardware uitlijningsprobleem en je antwoord met dat je een software probleem had?
Mijn bericht ging over de aansturing vanuit de laptop, waarbij over HDMI het deel van het normaal zichtbare deel van WIndows buiten de rand terecht kwam. En via DVI niet.
Wat ik probeerde aan te geven is (bij gebrek aan wat er al getest was) is dat het wellicht niet een hardware issue kan zijn, maar een software/aansturing knelpunt.

Hopende hiermee een verduidelijking geschreven te hebben, verblijf ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

BenQ heeft de pagina's van de BenQ Mobiuz EX321OU (HDR-600) alweer verwijderd, maar het staat nog wel in Google Cache:
https://webcache.googleus...nitor/gaming/ex3210u.html

Opvallend is dat de naam een beetje lijkt op de ViewSonic: "EX3210U" vs "XG320U".
https://pcmonitors.info/b...-ips-with-displayhdr-600/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

ViewSonic heeft een Chinese productpagina van de ViewSonic Elite XG321UG (HDR-1400) online gezet:
https://www.viewsonic.com.cn/products/lcd/XG321UG.php
https://www.viewsonic.com.cn/products/sheet.php?n=XG321UG

In augustus werd aangekondigd dat deze dit kwartaal nog beschikbaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:43

Het valt me op dat het scherm niet helemaal recht in de behuizing zit. Verder erg blij met de monitor maar hier stoor ik me nogal aan.

Rechts bovenzit er veel meer ruimte tussen de rand van het scherm en de rand van de behuizing. Links zit er nauwelijks ruimte tussen het scherm en het plastic.

Hier ook sinds zaterdag de PG32UQ. Naar aanleiding van je bericht meteen gecheckt maar mijn scherm zit recht en uitgelijnd in de behuizing. Dat er een naadje tussen scherm en behuizing zit vind ik niet zo net, maar het naadje is wel overal ong een mm. Onderste bezel sluit wel aan. Verder ook geen opvallende mankementen aan de backlight en stuck/dode pixels gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-06 21:58
Cyb schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:24:
ViewSonic heeft een Chinese productpagina van de ViewSonic Elite XG321UG (HDR-1400) online gezet:
https://www.viewsonic.com.cn/products/lcd/XG321UG.php
https://www.viewsonic.com.cn/products/sheet.php?n=XG321UG

In augustus werd aangekondigd dat deze dit kwartaal nog beschikbaar zou zijn.
Mooie schermen van Viewsonic, maar het lijkt erop dat deze ook geen usb-c aansluiting hebben.

Tot nu toe zie ik alleen de Philips 329M1RV met een usb-c aansluiting met 65w. Alleen deze is nog steeds niet leverbaar.
De gigabyte m32u geeft slechts 15w via usb-c dus dat is waardeloos.
Met thuiswerken is usb-c toch wel een erg fijne feature die mijn inziens op een scherm van +-1000 euro niet mag ontbreken.

Of zijn er nog andere 4k 32inch 120hz+ schermen met een fatsoenlijke usb-c implementatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie66

Dan nog even een inhoudelijke reactie.
Bij mijn scherm is er geen sprake van een 'scheef' scherm, links, rechts, boven ongeveer 1 mm tussen scherm en bezel. Onderaan sluit het scherm aan op de rand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lacrymosa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-04 18:16
sonna schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:08:
[...]

Of zijn er nog andere 4k 32inch 120hz+ schermen met een fatsoenlijke usb-c implementatie?
AOC AGON AG324UX
I've already written a review, check a couple of pages above on this topic. It has 90W Type-C which works perfectly.

[ Voor 5% gewijzigd door Lacrymosa op 15-12-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
De GIGABYTE M28U en M32U hebben USB-C, daarnaast nog eens 3 keer USB 3.0

[ Voor 32% gewijzigd door Van der Berg op 15-12-2021 16:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo001
Van der Berg schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:33:
De GIGABYTE M28U en M32U hebben USB-C, daarnaast nog eens 3 keer USB 3.0
sonna schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:08:
[...]

De gigabyte m32u geeft slechts 15w via usb-c dus dat is waardeloos.
Met thuiswerken is usb-c toch wel een erg fijne feature die mijn inziens op een scherm van +-1000 euro niet mag ontbreken.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
De GIGABYTE M28U en de M32U

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ar2DZjkEzOJ6LJrgiPICH92hsGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zabOL1wbMksAJjE81jKe8Fse.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 15-12-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:43
Iemand met een Asus 4k 120+Hz HDR monitor die hem met een PS5 gebruikt?

Zou je kunnen checken of je monitor 120Hz 4k HDR weergeeft met 10bit ?

De PS5 is gelimiteerd op 120Hz 4k HDR 4:2:2 12 bit, maar gaat in mijn geval slechts tot 8bit.
In 60Hz 4k HDR overigens wel 4:4:4 full range RGB en 12bit.

Dit kan je uitlezen onder Menu>System Setup>Information

Heb 3 kabels geprobeerd en alle instellingen op de PS5 en de monitor geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Oh ja het is een 15W USB-C inderdaad net leuk voor een smartphone of een tablet misschien een notebook ermee opladen. Daarnaast heeft die nog leuke 3 keer USB 3.0 voor media- en overige externe harde schijven, een toetsenbord en muis om aan te sluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 15-12-2021 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
*knip* geen V&A op het forum.

[ Voor 74% gewijzigd door Blaat op 16-12-2021 00:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ivo001
Acer Predator X32 FP

Afbeeldingslocatie: https://www.displayninja.com/wp-content/uploads/2021/12/Acer-X32FP.jpg

The Acer Predator X32FP is probably one of the most anticipated monitors that’s been recently announced. It’s based on a fast IPS panel by AU Optronics, sporting a rapid 1ms GtG response time speed, 4K UHD resolution and a 144Hz refresh rate.

Further, it has a wide 99% Adobe RGB color gamut coverage (with an available sRGB mode), Delta E < 2 factory calibration and a 576-zone mini LED local dimming solution with a peak brightness of 1,200-nits and DisplayHDR 1000 certification.

The monitor supports Adaptive-Sync, allowing for both AMD FreeSync Premium and NVIDIA G-SYNC Compatible variable refresh rate.

Connectivity options include DisplayPort 1.4 with DSC, two HDMI 2.1 ports, USB-C (DP 1.4 Alt Mode, 90W PD), a USB 3.0 hub, a headphone jack, dual 7W integrated speakers and a built-in KVM switch, while the design offers VESA, tilt, height and swivel adjustments.

Similar specs are offered by the more expensive ASUS PG32UQX, though it has a more complex 1152-zone mini LED FALD backlight with a higher peak brightness. However, the X32FP is based on a faster panel and since it doesn’t have a G-SYNC module, you’ll get HDMI 2.1, USB-C, PiP/PbP support and no integrated fan (which can be noisy and fail after some time) at basically half the price. The release date should be in February 2022, while the price is believed to be around $1,300.

• Cyb
  • Niet online

Cyb

https://pcmonitors.info/a...-zone-mini-led-backlight/
Het gaat hier om de Acer Predator X32 S (HDR-1000) als ik het goed begrijp, die in oktober verscheen op een chinese webshop, maar waar niets officieels over bekend is. Nu is de naam dus gewijzigd van "S" naar "FP", en heeft Acer op Instagram iets officieels er over gezegd. Ben ook benieuwd naar de "X32", waar al een lange tijd niets meer over gehoord is. Die zou HDR-1400 krijgen.

• ivo001
De Eve Spectrum is overigens inmiddels gewoon op voorraad bij Alternate.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Mmm…
FALD, KVM, HDR1000 en (waarschijnlijk) een halve inch meer dan mijn Gigabyte… color me interested!

• MachIV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-04 21:19
ivo001 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:51:
De Eve Spectrum is overigens inmiddels gewoon op voorraad bij Alternate.
Hoeveel inch is die?

Doe eens gek, lees de bijbehorende handleiding eens.

• ivo001
Woops, geen 32 nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Cyb schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:50:
[...]

https://pcmonitors.info/a...-zone-mini-led-backlight/
Het gaat hier om de Acer Predator X32 S (HDR-1000) als ik het goed begrijp, die in oktober verscheen op een chinese webshop, maar waar niets officieels over bekend is. Nu is de naam dus gewijzigd van "S" naar "FP", en heeft Acer op Instagram iets officieels er over gezegd. Ben ook benieuwd naar de "X32", waar al een lange tijd niets meer over gehoord is. Die zou HDR-1400 krijgen.
Wel een stevige prijskaartje $1300-+. Bijna het dubbele van wat ik betaalde voor de GIGIABYTE M32U 32-INCH 4K 144Hz HDR400 €799,-. Daarnaast moet je voor 4K 165Hz echt een gloednieuwe videokaart hebben. Wel eerlijk toegeven het is scherm is fantastisch 4K 165Hz en HDR-1400

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plisson
  • Laatst online: 17-06 21:12
Inmiddels de Philips 329M1RV bij Azerty besteld. Zijn 12 stuks op voorraad bij hun leverancier, dus hopelijk levering volgend week *O*

https://azerty.nl/product...329m1rv-led-monitor-31-5-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
Plisson schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:23:
Inmiddels de Philips 329M1RV bij Azerty besteld. Zijn 12 stuks op voorraad bij hun leverancier, dus hopelijk levering volgend week *O*

Oh nice, dat is helemaal geen slechte prijs! Die stond eigenlijk bovenaan mijn lijstje samen met de Viewsonic, maar uiteindelijk egzwicht voor een M32u voor €785.
Heel benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg

Mooie specificaties, best een stevige meerprijs ten opzichte van GIGIABYTE M32U €258,- extra, ik betaalde €799,-. Maar hij heeft alles wat je wilt. Ik heb de GIGIABYTE M32U alleen HDR en USB-C is anders dan bij jouw nieuwe PHILIPS, mijne heeft HDR400 en USB-C 15W. Ik zal die poorten ook denk ik niet echt gebruiken samen met de 3 USB 3.0 High-Speed poorten. Enkel om een firmware te updaten.

Heel veel plezier met jouw nieuwe PHILIPS 4K 144Hz monitor. Ik ben erg benieuwd naar jou bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001

€979 bij Megekko nu!
https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

Wat ik trouwens niet helemaal kan plaatsen is dat de 27"een helderheid van 450cd/m² heeft en dat een HDR600 certificatie krijgt, terwijl de 32"met 500cd/m² slechts een HDR400 certificatie heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door ivo001 op 17-12-2021 12:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plisson
ivo001 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:15:
[...]

€979 bij Megekko nu!
https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

Wat ik trouwens niet helemaal kan plaatsen is dat de 27"een helderheid van 450cd/m² heeft en dat een HDR600 certificatie krijgt, terwijl de 32"met 500cd/m² slechts een HDR400 certificatie heeft.
Thanks, ik zag het inderdaad net. Maakt het iets minder pijnlijk. Zal vanmiddag nog even checken of er nog nieuwe partijen komen die wat goedkoper zullen zijn.

Philips is wel vaker onduidelijk met hun product specificaties, dus zou mij niks verbazen als het toch HDR600 is.

Zodra hij binnen is zal ik zeker mijn bevindingen plaatsen @Van der Berg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Van der Berg schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 01:43:
[...]
Wel een stevige prijskaartje $1300-+. Bijna het dubbele van wat ik betaalde voor de GIGIABYTE M32U 32-INCH 4K 144Hz HDR400 €799,-. Daarnaast moet je voor 4K 165Hz echt een gloednieuwe videokaart hebben. Wel eerlijk toegeven het is scherm is fantastisch 4K 165Hz en HDR-1400
Blijft altijd onduidelijk hoe buitenlandse prijzen uiteindelijk vertaald gaan worden naar euro prijzen, omdat er meer meespeelt dan alleen de wisselkoers. Maar $1300-+ (USD) (€1150) zou best wel weinig zijn voor een HDR-1000. Het volgende stapje zou HDR-1400/1600 zijn, en daar betaal je meteen een paar duizend euro voor. Ik zou dan voor een HDR-1000 eerder iets van €2000 a €2500 verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Interessant , was dit scherm ook aan het volgen.
Kan alleen vrij weinig reviews onlined vinden. Normaal vind je er genoeg op YouTube maar van dit scherm is nog niet heel veel te vinden is mijn mening. Wel erg interessant scherm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plisson
HenkS schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:17:
[...]

Interessant , was dit scherm ook aan het volgen.
Kan alleen vrij weinig reviews onlined vinden. Normaal vind je er genoeg op YouTube maar van dit scherm is nog niet heel veel te vinden is mijn mening. Wel erg interessant scherm
Inderdaad bijna niets over te vinden behalve een paar magere reviews op YouTube.

Ben voor de Philips gegaan vanwege het design, lekker simpel en strak. Al die andere monitoren zijn net iets te gefocust op gamers qua design.

Vanmiddag nog met Alternate gebeld (monitor ineens goedkoper) waar ze zeiden dat ie klaar wordt gemaakt voor verzending. Met wat geluk morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Plisson schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:44:
[...]

Inderdaad bijna niets over te vinden behalve een paar magere reviews op YouTube.

Ben voor de Philips gegaan vanwege het design, lekker simpel en strak. Al die andere monitoren zijn net iets te gefocust op gamers qua design.

Vanmiddag nog met Alternate gebeld (monitor ineens goedkoper) waar ze zeiden dat ie klaar wordt gemaakt voor verzending. Met wat geluk morgen binnen.
Heel veel plezier ermee! Prachtig scherm. Naast dit is input lag heel belangrijk en reactietijden. Het zal vermoedelijk wel goed zitten bij alle moderne schermen. Ik heb voor je gekeken op YouTube, maar kon inderdaad geen echt reviews vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

En en en ? :) @Plisson

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plisson
Helaas pas zaterdag verstuurd, dus levering staat nu gepland voor maandag. Nog eventjes geduld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plisson
Zo, de Philips 329M1RV is inmiddels binnen. Eerste indrukken zijn goed, simpel design en goed afgewerkt.

Moet wel zeggen dat 32’ net iets te groot lijkt, maar waarschijnlijk kwestie van wennen (kom van 25’ af).

Zal vanavond het e.e.a. nog uittesten, eerst deze werkdag afmaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Plisson schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:41:
Zo, de Philips 329M1RV is inmiddels binnen. Eerste indrukken zijn goed, simpel design en goed afgewerkt.

Moet wel zeggen dat 32’ net iets te groot lijkt, maar waarschijnlijk kwestie van wennen (kom van 25’ af).

Zal vanavond het e.e.a. nog uittesten, eerst deze werkdag afmaken :P
Dit had ik ook van 27-inch naar 32-inch en was enorm groot. Het is een kwestie van tijd. Maar 32-inch is prachtig je zit midden in het spel. Heel veel plezier met jouw nieuwe monitor en komen er nog foto's?

Ik moet alleen nog mijn videokaart een upgrade geven. Met mijn huidige RTX 2080 8GB is het ook best speelbaar maar moet in de instellingen verlagen. Ik haal in Call of Duty Vanguard tussen 120fps en 130 fps op medium. Ik wil een RTX 4080

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plisson
Van der Berg schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:55:
[...]

Dit had ik ook van 27-inch naar 32-inch en was enorm groot. Het is een kwestie van tijd. Maar 32-inch is prachtig je zit midden in het spel. Heel veel plezier met jouw nieuwe monitor en komen er nog foto's?

Ik moet alleen nog mijn videokaart een upgrade geven. Met mijn huidige RTX 2080 8GB is het ook best speelbaar maar moet in de instellingen verlagen. Ik haal in Call of Duty Vanguard tussen 120fps en 130 fps in. Ik wil een RTX 4080
Thanks! Ja zal vanavond wat foto’s maken, moet nog het e.e.a. wegwerken qua kabels.

Ben vooral benieuwd naar hoe de Xbox eruit zal zien. Nooit hoger gekomen dan 1440p.

— Edit —

Even snel onderstaande foto’s gemaakt @Van der Berg

Erg te spreken over Ambiglow. Had al het e.e.a. gelezen dat het wat beter voor je ogen is, maar ik merk nu al een soort verlichting.

Ziet er erg schep uit en bizar wat voor verschil 120Hz uitmaakt. Altijd 60Hz schermen gehad, dus voor mij een grote upgrade.

Enig minpunt is dat de voet enorm is. Afstand tussen muur en monitor is volgens mij best wel groot?

Misschien in de toekomst een monitor beugel voor aan m’n bureau nemen?

Mocht iemand nog wat willen weten, let me know :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQ4JMetYrCgQ2Dks5spsuFuBkUo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXCQT4c5y0PYzY3eXNwrH10X.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7dOZd_by218pL3vzOnD58Qty9J4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FDZxudaPffSBcw2G5zk3nvQ3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgWE5XObSyrb3de8L9LJspQUhZY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BQGc0srTiQrbmiLxgT7EY3mc.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 55% gewijzigd door Plisson op 20-12-2021 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Krijg al bijna spijt dat ik niet een maandje langer heb gewacht met een scherm kopen, ziet er strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-06 20:35
Plisson schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:08:
[...]
Enig minpunt is dat de voet enorm is. Afstand tussen muur en monitor is volgens mij best wel groot?

Die voet zal zo gemaakt zijn dat de verlichting goed werkt. Dichterbij de muur verlies je snel effect.
Ik heb gewoon zelf een Hue lamp in fitting achter m'n monitor gemaakt, aan de VESA beugel en merk dat ook.

Als je dus een beugel aanschaft, zorg dat het er één is die minimaal die afstand naar binnen kan reiken.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave92a
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-06 22:54
[...]

Thanks! Ja zal vanavond wat foto’s maken, moet nog het e.e.a. wegwerken qua kabels.

Ben vooral benieuwd naar hoe de Xbox eruit zal zien. Nooit hoger gekomen dan 1440p.

— Edit —

Erg te spreken over Ambiglow. Had al het e.e.a. gelezen dat het wat beter voor je ogen is, maar ik merk nu al een soort verlichting.

Ziet er erg schep uit en bizar wat voor verschil 120Hz uitmaakt. Altijd 60Hz schermen gehad, dus voor mij een grote upgrade.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er strak uit! Ik zou graag de afstand willen weten tussen de muur en de achterkant van het scherm en de diepte van de beugel (totaal).

Ik ben benieuwd! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plisson
ivo001 schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:06:
Krijg al bijna spijt dat ik niet een maandje langer heb gewacht met een scherm kopen, ziet er strak uit!
Dat is altijd lastig als er niks bekend is m.b.t. levertijden. Had zelf verwacht dat de Philips pas ergens volgend jaar leverbaar zou zijn. Als ik niet had opgelet was het de Eve Spectrum geworden.
Crahsystor schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:18:
[...]

Die voet zal zo gemaakt zijn dat de verlichting goed werkt. Dichterbij de muur verlies je snel effect.
Ik heb gewoon zelf een Hue lamp in fitting achter m'n monitor gemaakt, aan de VESA beugel en merk dat ook.

Als je dus een beugel aanschaft, zorg dat het er één is die minimaal die afstand naar binnen kan reiken.
Goed dat je erover begint. Zie nu inderdaad pas dat de voet gemaakt is zodat de verlichting (onderkant) mooi verspreid is. Blij dat ik een wat diepere bureau had besteld, gelukkig nog genoeg ruimte over.
Dave92a schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:25:
[...]

Ziet er strak uit! Ik zou graag de afstand willen weten tussen de muur en de achterkant van het scherm en de diepte van de beugel (totaal).

Ik ben benieuwd! :)
Diepte beugel is ongeveer 29cm (als je de kabelhouder meerekent). Afstand tussen de muur en achterkant van het scherm (midden) is bij mij zo'n 16cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2eiIL-3okHdgcnGAGK8U3n0B-uY=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/GPwiVsuU4LHxlzyAYeNb3L1j.gif?f=fotoalbum_tile

[ Voor 12% gewijzigd door Plisson op 20-12-2021 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonna
  • Laatst online: 17-06 21:58
Prachtig scherm, geen last dus van dode pixels of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariose
  • Laatst online: 05-10-2024
Hier dezelfde Philips monitor. Erg blij mee en geen dode pixels wel een wat lichtere vlek aan de randen maar niet ernstigs.

Wel één eigenaardigheidje bij elke HDR game die ik opstart wisselt de ambiglow naar groen. Wel een echte "Xbox" vibe maar ik zou toch liever een vriendelijkere kleur voor de ogen hebben. Je kan het aanpassen maar de monitor lijkt het niet te onthouden. EDIT: Opgelost. Bleek ergens een "Xbox" mode aan te staan. Nu zelfde settings als custom beeldinstellingen. Ziet er goed uit. :)

Wel iets anders, deze monitor heeft gelukkig ingebouwde speakers. Ze zijn alleen nog flink luid op niveau 1/100.

[ Voor 24% gewijzigd door Ariose op 20-12-2021 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaaktrekhaakk
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15-06 12:52
Welke refresh rate krijg je via de usb c van je mac? Ben ook van plan om deze monitor te halen voor bij mn macbook & ps5, maar dacht dat je alleen 60hz kan halen via usb c of dat je een usb c naar displayport 1.4 kabel nodig hebt om 120/144hz te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plisson
sonna schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:23:
[...]

Prachtig scherm, geen last dus van dode pixels of iets dergelijks?
Voorzover ik het kon zien niet, maar zal morgen even wat tests doen. Merk wel in de hoeken wat bleeding, maar dat valt vooral op wanneer beeld volledig zwart is. Met gamen/internetten zie je het eigenlijk niet.
Ariose schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:02:
Wel één eigenaardigheidje bij elke HDR game die ik opstart wisselt de ambiglow naar groen. Wel een echte "Xbox" vibe maar ik zou toch liever een vriendelijkere kleur voor de ogen hebben. Je kan het aanpassen maar de monitor lijkt het niet te onthouden. EDIT: Opgelost. Bleek ergens een "Xbox" mode aan te staan. Nu zelfde settings als custom beeldinstellingen. Ziet er goed uit. :)

Wel iets anders, deze monitor heeft gelukkig ingebouwde speakers. Ze zijn alleen nog flink luid op niveau 1/100.
Ah, dat verklaart een hoop, zat al te zoeken waardoor het kwam. Wat de speakers betreft valt het bij mij wel mee als ze op 1/100 staan. Misschien heb je TruVolume HD aan?
sjaaktrekhaakk schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:35:
[...]

Welke refresh rate krijg je via de usb c van je mac? Ben ook van plan om deze monitor te halen voor bij mn macbook & ps5, maar dacht dat je alleen 60hz kan halen via usb c of dat je een usb c naar displayport 1.4 kabel nodig hebt om 120/144hz te krijgen.
Met de bijgeleverde usb-c kabel doet ie 120hz zonder problemen. HDR heb ik wel standaard uitstaan. Volgens mij werkt er nog iets niet helemaal goed met het scherm i.c.m. MacOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
[...]

— Edit —

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Wat een mooie monitor en ziet er erg mooi uit! Heel veel plezier ermee. Heb de GIGABYTE M32U 4K 144Hz en ik vind jouw Philips nog mooier met die AMBI-Light. Hoe vind je hem met de Xbox? Ik gebruik enkel voor de computer en via Displaypoort 1.4

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste