• LtMarx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:42

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Thanks Cyb weer voor alle info. Heb je zelf al een keuze gemaakt? Ben nog niet weggeblazen door de kwaliteit en leverbaarheid van alle panelen en overweeg volgend jaar maar weer af te wachten of in ieder geval CES in januari.

• Cyb
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
@LtMarx Ik heb zelf nog geen keuze gemaakt. Ik ben op zoek naar eentje met een hoge HDR rating of OLED. Ik game weinig, dus misschien dat >100hz wat overkill is voor mij, maar wellicht dat ik dan meer ga gamen.

Het lastige is dat de markt raar in elkaar zit. OLED monitoren zijn erg duur, terwijl OLED TVs weer goedkoop zijn. Standalone OLED monitoren zijn er amper, terwijl er veel OLED laptops zijn, met nog redelijke prijzen. OLED is voor mij waarschijnlijk niet geschikt, omdat ik te veel statische content heb, en ik geen zin heb om allerlei productiviteit verlagende maatregelen te nemen om het OLED scherm te beschermen.
Bij hoge HDR ratings zit je al snel aan een FALD of mini-led scherm, wat de prijs ook weer enorm verhoogt.
Kortom, er zijn allerlei consessies, die de keuze lastig maken. Ik zit daarom vooral een beetje te wachten tot er meer aanbod/concurrentie komt, zodat de prijzen wat kunnen dalen, en het chiptekort misschien wat meer opgelost is.

• Cyb
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
IGN heeft een review van de Viewsonic Elite XG320U (HDR-600): https://www.ign.com/articles/viewsonic-elite-xg320u-review
De review is niet zo gedetailleerd als bijv. RTings, maar is wel één van de eerste Engelstalige reviews.
Verder staat de monitor voor pre-order op Centralpoint.nl, voor €1525. (Waar denk ik wel zo'n €500 af kan om te kunnen concurreren met de Asus PG32UQ.) Het scherm zou volgens een persbericht van vorige maand, deze maand uitkomen in de VS.

[Voor 9% gewijzigd door Cyb op 09-11-2021 13:16]

• ivo001
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:01
Cyb schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:15:
IGN heeft een review van de Viewsonic Elite XG320U (HDR-600): https://www.ign.com/articles/viewsonic-elite-xg320u-review
De review is niet zo gedetailleerd als bijv. RTings, maar is wel één van de eerste Engelstalige reviews.
Verder staat de monitor voor pre-order op Centralpoint.nl, voor €1525. (Waar denk ik wel zo'n €500 af kan om te kunnen concurreren met de Asus PG32UQ.) Het scherm zou volgens een persbericht van vorige maand, deze maand uitkomen in de VS.
Ik wilde hem net komen plaatsen, maar je bent weer heel scherp met nieuwe info ;)

Niet echt overtuigend die review, het was toch 1 van de monitoren waar ik op wachtte.

Edit: Hij staat nu bij centralpoint voor €1074,48 incl btw, maar je kan er als particulier helemaal niet bestellen toch?

[Voor 8% gewijzigd door ivo001 op 10-11-2021 10:53]

• ivo001
De Viewsonic XG320U staat nu bij Azerty op de site voor €1120.
https://azerty.nl/product...74/xg320u-led-monitor-32-

Edit:
Ik zie nu ook dat ze de Asus PG32UQ er op hebben staan voor €1026!
https://azerty.nl/product...ft-pg32uq-led-monitor-32-

Edit 2:
Asus PG32UQ staat voor €988 bij SiComputers
https://www.sicomputers.n...technology-id-825487.html

Edit 3:
Ze hebben bij SiComputers best veel producten al op de site staan, alleen geen voorraad.
Viewsonic XG320U voor €1052
https://www.sicomputers.n...2in-4k-400-id-832685.html
MSI OPTIX MPG321UR-QD voor €1173
https://www.sicomputers.n...-lcd-zwart-id-820530.html
En een 32i (?) versie voor €1223
https://www.sicomputers.n...y-warranty-id-830790.html

[Voor 97% gewijzigd door ivo001 op 11-11-2021 12:30]

• Tijgert
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 05-12 16:46

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Heeft iemand ondertussen met een 32” UHD 144Hz scherm al eens opgemerkt dat op hogere refresh rates het beeld donkerder is dan op lagere refresh rates? (Of juist niet).

(Dan met name met de FI32U, daar moeten toch wel meerdere exemplaren in dit topic rondzweven).

8700K, ROG Hero X, 16GB4166, 2080Ti, 2TB SSD, Enermax 950W, 32"+G903+G910 Nieuwe Specs, Oude Specs, Hele Oude Specs

• 666ReDdeViL666
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 05-12 15:22
Tijgert schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:17:
Heeft iemand ondertussen met een 32” UHD 144Hz scherm al eens opgemerkt dat op hogere refresh rates het beeld donkerder is dan op lagere refresh rates? (Of juist niet).

(Dan met name met de FI32U, daar moeten toch wel meerdere exemplaren in dit topic rondzweven).
Is me niet opgevallen met de FI32U.
Ik heb dat wel even getest toen ik m kreeg.
Daarna op 144hz gezet en nooit meer aangezeten.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
666ReDdeViL666 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:31:
[...]

Is me niet opgevallen met de FI32U.
Ik heb dat wel even getest toen ik m kreeg.
Daarna op 144hz gezet en nooit meer aangezeten.
Duidelijk, dan komt het waarschijnlijk door mijn laptop, dan weet ik waar ik het zoeken moet.
Nu nog ergens bevestigen (iemand rond Amsterdam met een 32” UHD scherm op 144Hz en 10 minuten tijd voor me?) en dan gaan we wel klagen bij de laptopboer. Thanks.

8700K, ROG Hero X, 16GB4166, 2080Ti, 2TB SSD, Enermax 950W, 32"+G903+G910 Nieuwe Specs, Oude Specs, Hele Oude Specs

• ivo001
De reviews van de meeste HDR600 monitoren vallen redelijk tegen tot nu toe, dus heb zojuist maar gewoon de M32U besteld. Zag opeens dat ze er nog 1 op voorraad hadden bij CD-ROM-Land Breda voor €785, dus die maar snel besteld :) Stond bij dat die in de opruiming was omdat die uit het assortiment gaat?

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
https://www.tomshardware....-4kp240-and-8kp265-panels

Jammer van de R800 curve, lijkt me verder wel een ok scherm al zie ik even niet of dat ook Mled is.

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 05-12 09:24
Dit zijn dus de opties voor een X Box Series X right?

https://tweakers.net/pric...;1740094;1746668;1753964/

• [MAUS]
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 07:03
Ik heb ook maar de M32U besteld nu deze bij Bol voor 800 te krijgen is (met Select korting van €15). Wilde eigenlijk wachten op nog wat meer beschikbaar aanbod, maar verwacht voorlopig rond dit prijspunt nog geen echt grote concurrenten. Komt morgen binnen, dus ben erg benieuwd!

Ryzen 5 5600X | AMD Radeon RX 6800 XT MB| Asus ROG Strix B550-F | HyperX Fury Black 16GB 3200mhz | Samsung 980 Pro 1 TB | Kingston A2000 1TB | Noctua NH-D15 | Fractal Meshify 2 Compact | Corsair RM750x | Gigabyte M32U

• ivo001
De Asus PG32UQ nu 2 stuks op voorraad bij SiComputers voor €1018
https://www.sicomputers.n...technology-id-825487.html

• Lacrymosa
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 02-12 14:37
I bought AOC AGON AG324UX from Coolblue and tested it for 2 days.

Use cases: work + web surfing (connect the laptop via one cable) and PS5 gaming.

I like this monitor. After Acer and Gigabyte, it looks solid and better. It is my new monitor for the next couple of years.

Pros
In general, I got a nice panel with no bad or stuck pixels.
Good black uniformity and no noticeable backlight bleeding for IPS panel. It's so rare for IPS.
Solid factory assembly. The monitor looks like a premium device, not like shitty Acer Predator.
Nice wide colour gamut, much more than I saw on Gigabyte and Acer.
Type-C with 90W. Need to connect one cable to the laptop. All other devices you can connect to the monitor. Works perfectly.
The picture in the picture works perfectly. Ideally for connect to 2-3 devices.
Nice LED's on the back of the monitor. You can turn off it permanently.
The panel is really fast, I didn't find any noticeable lags.
Nice external remote controller for the monitor. Easy to switch presets and configs.

Cons
Huge external power supply. Really need a place for it.
HDR is mediocre as for all HDR400/600 monitors but not bad for this class. If you want real HDR gaming go from LG C1.
Slightly long time to switch HDR source but not so huge as I saw on Acer Predator.
From the box colour accuracy is not so good. after 5 min of simple calibration, it produces a nice accurate picture.

So, I would recommend it.

• van der Berg
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 02:56
[MAUS] schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:51:
Ik heb ook maar de M32U besteld nu deze bij Bol voor 800 te krijgen is (met Select korting van €15). Wilde eigenlijk wachten op nog wat meer beschikbaar aanbod, maar verwacht voorlopig rond dit prijspunt nog geen echt grote concurrenten. Komt morgen binnen, dus ben erg benieuwd!
Hoe bevalt hij de nieuwe GIGABYTE M32? Ik heb via BOL.COM €799,- gekocht en gekozen op 6 december bezorgen bij mijn thuis

Dit is mijn cadeautje want op 1 januari 2022 krijg ik een Onbepaalde tijd contract op werk en dit leek mij een geschikte monitor 4K + 144Hz nieuwe ervaring en HDMI 2.1 (Ik gebruik zelf Displayport 1.4) ik upgrade van een 27-inch LG 27UD68P 4K 60Hz monitor, deze monitor was winnaar bij Hardware.info review 2016 met een Excellent Award.

Een vraag?
Hoe vind jij de GIGIABYTE M32?

Upgrade plan 2022;
Volgende jaar eind 2022 neem ik nVidia GeForce RTX 4080! (Momenteel MSI VENTUS OC RTX 2080 8GB)

[Voor 16% gewijzigd door van der Berg op 27-11-2021 14:32]

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 - Samsung 980 Pro 1TB - Gigabyte M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 4 Classic 46mm- S20 Ultra - Tab S5e 128/6GB

• van der Berg
Ik heb net het volgende gelezen:

Inputlag

Update 26-11: Gigabyte heeft firmware-update 'F07' uitgebracht voor de M28U die de input lag verlaagt. Firmware 'F06' doet hetzelfde voor de M32U. De resultaten op dit punt zijn bijgewerkt.

Ik lees dat alles onder de 16ms zeer snel is

[Voor 3% gewijzigd door van der Berg op 27-11-2021 14:32]

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 - Samsung 980 Pro 1TB - Gigabyte M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 4 Classic 46mm- S20 Ultra - Tab S5e 128/6GB

• [MAUS]
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 07:03
van der Berg schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:25:
[...]

Hoe bevalt hij de nieuwe GIGABYTE M32? Ik heb via BOL.COM €799,- gekocht en gekozen op 6 december bezorgen bij mijn thuis

Dit is mijn cadeautje want op 1 januari 2022 krijg ik een Onbepaalde tijd contract op werk en dit leek mij een geschikte monitor 4K + 144Hz nieuwe ervaring en HDMI 2.1 (Ik gebruik zelf Displayport 1.4) ik upgrade van een 27-inch LG 27UD68P 4K 60Hz monitor, deze monitor was winnaar bij Hardware.info review 2016 met een Excellent Award.

Een vraag?
Hoe vind jij de GIGIABYTE M32?

Upgrade plan 2022;
Volgende jaar eind 2022 neem ik nVidia GeForce RTX 4080! (Momenteel MSI VENTUS OC RTX 2080 8GB)
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je vaste contract :).

De Gigabyte M32U is eergisteren binnen gekomen en bevalt tot nu toe heel erg goed! Het is eigenlijk precies wat ik zocht, namelijk de LG 27GN850 die ik had, maar dan op 32" met een 4K resolutie.

Ik heb er inmiddels al even op kunnen gamen, maar ook werken (office werk, dus vooral MS Office applicaties) en ik moet zeggen dat het voor mij een prima allrounder is. met 4K op 32" is schalen niet / minimaal nodig waardoor ik effectief voor werk meer ruimte heb dan eerdere 34" ultrawides die ik heb geprobeerd. Samen met het feit dat het een IPS paneel is en er dus geen storende effecten plaats vinden qua kleuren en dergelijke als je gaat verzitten is het voor werk dus sowieso een absolute vooruitgang.

Qua games ben ik geen hardcore gamer, ik speel het liefst grote open wereld games, daar doet het scherm wat mijn LG ook deed. Mooie kleuren en voor mijn 'casual' gebruik fantastische 'motion clarity' door de hoge refresh rate. En doordat het scherm zo groot is merk ik dat ik het bijna net zo 'immersive' vind als de ultrawides die ik eerder heb gehad. Dus ook voor games niks op aan te merken.

Verder is het een scherm wat nergens echt in uitblinkt t.o.v. de concurrentie (volgens de reviews), heb het idee dat ik qua beeldkwaliteit (in alle aspecten) geen stap vooruit of achteruit heb gedaan vergeleken met mijn LG, maar qua formaat en resolutie dus wel. Voor iemand die al een aantal keer geprobeerd heeft over te stappen naar ultrawide, maar dit voor 'allround' gebruik niet ideaal vond is dit dus eindelijk een monitor die me op beide fronten goed bevalt. Iets wat in deze tijd wel belangrijk is :).

Mijn exemplaar had gelukkig geen grote defecten zoals dode pixels, overmatige backlight bleed of IPS glow, waar ik eerder op ben afgehaakt voor wat betreft LG IPS ultrawides, maar ik heb natuurlijk nog wel wat te zeuren 8)7 :
- Het kan aan mij liggen, maar uniformiteit (op effen wit/lichtgrijs voornamelijk) blijft een probleem naar mijn idee bij grote LCD schermen (hoe groter, hoe meer problemen in mijn ervaring). Ik heb me er inmiddels bij neergelegd, omdat alle schermen die ik geprobeerd heb de laatste jaren hier in meer of mindere mate last van leken te hebben. Dit gaat om meerdere ultrawides (zowel VA als IPS), maar ook mijn laatste scherm merk ik duidelijk wat verkleuring tussen links en rechts en vooral ook rond de randen. De zoektocht naar het perfecte paneel op dit punt heb ik inmiddels maar opgegeven na al flink wat exemplaren teruggestuurd te hebben in het verleden (ik wil natuurlijk ook niet op de zwarte lijst komen te staan bij de grote webshops qua retouren ;) ).
- Verder blijf ik het een hoop geld vinden voor een scherm, ruim 2x zo duur als mijn 27" LG 27GN850 met feitelijk dezelfde ervaring op een groter scherm/hogere resolutie. Ook hierbij heb ik me inmiddels wel neergelegd, aangezien het voorlopig een van de goedkoopste zal zijn met deze specs vermoed ik.

Bedankt voor de tip voor de firmware update! Deze had ik nog niet gezien en zal ik binnenkort eens installeren :)

Ryzen 5 5600X | AMD Radeon RX 6800 XT MB| Asus ROG Strix B550-F | HyperX Fury Black 16GB 3200mhz | Samsung 980 Pro 1 TB | Kingston A2000 1TB | Noctua NH-D15 | Fractal Meshify 2 Compact | Corsair RM750x | Gigabyte M32U

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
[MAUS] schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:02:
- Verder blijf ik het een hoop geld vinden voor een scherm, ruim 2x zo duur als mijn 27" LG 27GN850 met feitelijk dezelfde ervaring op een groter scherm/hogere resolutie.
De M32U heeft meer dan 2x zoveel pixels en een groter oppervlak. Koopje toch? ;)

• van der Berg
[MAUS] schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:02:
[...]

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je vaste contract :).

De Gigabyte M32U is eergisteren binnen gekomen en bevalt tot nu toe heel erg goed! Het is eigenlijk precies wat ik zocht, namelijk de LG 27GN850 die ik had, maar dan op 32" met een 4K resolutie.

Ik heb er inmiddels al even op kunnen gamen, maar ook werken (office werk, dus vooral MS Office applicaties) en ik moet zeggen dat het voor mij een prima allrounder is. met 4K op 32" is schalen niet / minimaal nodig waardoor ik effectief voor werk meer ruimte heb dan eerdere 34" ultrawides die ik heb geprobeerd. Samen met het feit dat het een IPS paneel is en er dus geen storende effecten plaats vinden qua kleuren en dergelijke als je gaat verzitten is het voor werk dus sowieso een absolute vooruitgang.

Qua games ben ik geen hardcore gamer, ik speel het liefst grote open wereld games, daar doet het scherm wat mijn LG ook deed. Mooie kleuren en voor mijn 'casual' gebruik fantastische 'motion clarity' door de hoge refresh rate. En doordat het scherm zo groot is merk ik dat ik het bijna net zo 'immersive' vind als de ultrawides die ik eerder heb gehad. Dus ook voor games niks op aan te merken.

Verder is het een scherm wat nergens echt in uitblinkt t.o.v. de concurrentie (volgens de reviews), heb het idee dat ik qua beeldkwaliteit (in alle aspecten) geen stap vooruit of achteruit heb gedaan vergeleken met mijn LG, maar qua formaat en resolutie dus wel. Voor iemand die al een aantal keer geprobeerd heeft over te stappen naar ultrawide, maar dit voor 'allround' gebruik niet ideaal vond is dit dus eindelijk een monitor die me op beide fronten goed bevalt. Iets wat in deze tijd wel belangrijk is :).

Mijn exemplaar had gelukkig geen grote defecten zoals dode pixels, overmatige backlight bleed of IPS glow, waar ik eerder op ben afgehaakt voor wat betreft LG IPS ultrawides, maar ik heb natuurlijk nog wel wat te zeuren 8)7 :
- Het kan aan mij liggen, maar uniformiteit (op effen wit/lichtgrijs voornamelijk) blijft een probleem naar mijn idee bij grote LCD schermen (hoe groter, hoe meer problemen in mijn ervaring). Ik heb me er inmiddels bij neergelegd, omdat alle schermen die ik geprobeerd heb de laatste jaren hier in meer of mindere mate last van leken te hebben. Dit gaat om meerdere ultrawides (zowel VA als IPS), maar ook mijn laatste scherm merk ik duidelijk wat verkleuring tussen links en rechts en vooral ook rond de randen. De zoektocht naar het perfecte paneel op dit punt heb ik inmiddels maar opgegeven na al flink wat exemplaren teruggestuurd te hebben in het verleden (ik wil natuurlijk ook niet op de zwarte lijst komen te staan bij de grote webshops qua retouren ;) ).
- Verder blijf ik het een hoop geld vinden voor een scherm, ruim 2x zo duur als mijn 27" LG 27GN850 met feitelijk dezelfde ervaring op een groter scherm/hogere resolutie. Ook hierbij heb ik me inmiddels wel neergelegd, aangezien het voorlopig een van de goedkoopste zal zijn met deze specs vermoed ik.

Bedankt voor de tip voor de firmware update! Deze had ik nog niet gezien en zal ik binnenkort eens installeren :)
Bedankt voor de felicitaties en ik kijk er erg naar uit 4K maar op 144Hz. Ik ben erg benieuwd of deze nieuwe monitor het gaat trekken met mijn videokaart een MSI VENTUS OC RTX 2080 8GB of dat gaat trekken op 4K, momenteel zonder moeite te spelen op 4K 60Hz op een LG 27UD68P. De nieuwe monitor verwacht ik maandag 6 december binnen. Ik ga de nieuwe 32-inch via Displayport 1.4 gebruiken en ga Quailty picture mode gebruiken wordt het vaakst aan geraden op YouTube.

Ik ben pas van plan mijn videokaart een upgrade te geven bij nVidia GeForce RTX 4080! Volgende jaar. Ik hoef niet perse de aller beste top-kaart zoals de RTX 4090. Ik kijk bijna niet meer naar de instellingen speel vaak zoals het is ingesteld. Ik hoef niet perse alles op Ultra-settings te kunnen spelen, vroeger moest ik alles op Ultra-settings spelen

• ivo001
De MSI MPG321URDE-QD is te bestellen bij Amazon.de
Is niet op voorraad, indicatie verzendtijd is 1-2 maanden.
Scheelt wel €100 met de listings op de nederlandse winkels
https://www.amazon.de/-/n...90031&s=computers&sr=1-28

De Philips 329M1RV is er ook te reserveren zonder levertijd indicatie voor €1139
https://www.amazon.de/-/n...90031&s=computers&sr=1-29

En de Acer Predator XB323QKNV bij verschillende winkels te bestellen
https://nl.hardware.info/...qknv.607021#specificaties

[Voor 37% gewijzigd door ivo001 op 30-11-2021 20:10]

• Dr.Fer
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 00:47
Erg blij met de PG32UQ! Na een voorraad melding bij SiComputers gisteren kunnen bestellen en vandaag in gebruik genomen. Eerste indrukken zijn goed te noemen. Van de week rustig verder fine tune. Out of the box instellingen prima te gebruiken!

• LtMarx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:42

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Gaaf! een weekje verder ben ik benieuwd naar je ervaringen als je hem wat vaker hebt gebruikt.

Ik neig nu bijna naar komende CES even afwachten. Deze monitoren zijn meestal al vorig jaar januari aangekondigd en nu pas mondjesmaat beschikbaar.

• van der Berg
Dr.Fer schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:47:
Erg blij met de PG32UQ! Na een voorraad melding bij SiComputers gisteren kunnen bestellen en vandaag in gebruik genomen. Eerste indrukken zijn goed te noemen. Van de week rustig verder fine tune. Out of the box instellingen prima te gebruiken!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie monitor! Heel veel plezier ermee! Ik krijg op maandag 6 december 2021 mijn nieuwe monitor de GIGIABYTE M32U 4K 144Hz HDMI 2.1 voor €799,-. Wat is het verschil?

Ik heb jouw ASUS opgezocht maar kost: €3.499,- wat een prijs.. wat is het verschil tussen mij €799,- en jou monitor? Inputlag is beter bij jouw ASUS.

Ik vind jouw monitor erg mooi design en ik lees goede HDR

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:55

Catch22

Oval chainring fetisjist

van der Berg schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:16:
[...]

Mooie monitor! Heel veel plezier ermee! Ik krijg op maandag 6 december 2021 mijn nieuwe monitor de GIGIABYTE M32U 4K 144Hz HDMI 2.1 voor €799,-. Wat is het verschil?

Ik heb jouw ASUS opgezocht maar kost: €3.499,- wat een prijs.. wat is het verschil tussen mij €799,- en jou monitor? Inputlag is beter bij jouw ASUS.

Geen 3500 euro hoor
pricewatch: ASUS ROG Swift PG32UQ Zwart
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1731962;1731946/

Vooral native 10bit + hogere max helderheid + GSync

[Voor 4% gewijzigd door Catch22 op 01-12-2021 14:28]

• ivo001
[...]

Jij hebt de PG32UQX opgezocht, een miniled versie.

De PG32UQ stond voor €988 bij SiComputers.

• Tekla
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:57
Heb dit nieuws hier nog niet voorbij zien komen:
https://tftcentral.co.uk/...d-panel-for-monitor-usage

Kan heel interessant worden mits de prijs niet astronomisch gaat zijn. Als het goed is zien we in januari tijdens CES meer.

• Dr.Fer
LtMarx schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:26:
Gaaf! een weekje verder ben ik benieuwd naar je ervaringen als je hem wat vaker hebt gebruikt.

Ik neig nu bijna naar komende CES even afwachten. Deze monitoren zijn meestal al vorig jaar januari aangekondigd en nu pas mondjesmaat beschikbaar.
Zal later een wat uitgebreide verslag maken! 👍🏽

• Dr.Fer
[...]

Zoals al gezegd heb ik de versie zonder X. Een stuk goedkoper met niet heel veel minder specs moet ik zeggen.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Wel een waardeloze productpagina hoor van Philips. Dat lijkt meer op een 43” scherm als ik de rest zie. En die prietpraat erbij is echt voor de minder nozelen onder ons.

• Ariose
  • Laatst online: 05-12 14:24
Ben anders best benieuwd naar de monitor van Philips. Vooral omdat er 3x een hdmi 2.1 poort opzit. Daarnaast ook geluidboxen direct in de monitor wat er voor zorgt dat ik even kan wachten met een geluidset kopen. Enig nadeel wat ik op dit moment kan zien is dat het geen G-Sync monitor is (maar mogelijk dat het toch werkt?). :)

Volgens mij is er geen andere optie als je minimaal 3x een HMDI 2.1 poort wil en geluid in de monitor. Anders zou ik ook zeer benieuwd zijn in de monitor van MSI.

[Voor 35% gewijzigd door Ariose op 05-12-2021 13:27]

• van der Berg
Morgen verwacht ik mijn nieuwe 32-inch monitor van GIGABYTE M32U 4K 144Hz HDMI 2.1, voor maar €799,- gekocht en dit is een hele goede prijs vind ik voor een 32-inch! Ik ga Displayport 1.4 gebruiken. Ik ga er 5-inch op vooruit tot nu toe een 27-inch LG 27UD68P 4K 60Hz monitor.

De M32U doet ook G-Sync, maar is niet getest door nVidia maar werkt wel.

De GIGABYTE M28U (Dit is de kleinere 28-inch, de specificaties zijn gelijk aan de M32U alleen dan 32-inch)

Ik heb gemiddeld €201 bespaard, want een vergelijkbare 32-inch 4K 144Hz begint al gemiddeld vanaf €1.000,-. Dit was echt een koopje vind ik.

Morgen ben ik vrij en dat komt goed uit. Ik ga de hele dag gamen en testen op 144Hz van mijn nieuwe monitor. Ik ga morgen meteen de firmware updaten naar de nieuwste versie F06 (Improve the performance and reduce input lag) op mijn M32U voor nog lagere input lag!

Ik ben benieuwd met de stap naar 144Hz! Nieuwe game-ervaring. Ik zie dit als de volgende stap in mijn upgrade. Ik ben bang dat ik toch een nieuwe videokaart ga nodig hebben. Ik heb wel gehoord dat mijn videokaart het zou moeten trekken en ook niet een RTX 2080. Ik wil pas in de 4e kwartaal van 2022 een nieuwe videokaart in verband met nVidia GeForce RTX 4000 generatie en mijn voorkeur gaat uit voor een RTX 4080! Waarom de 4000? Een nieuwe GPU-architectuur van Nvidia en chipset.

Een YouTube reviewer uit Amerika heeft mij geantwoord dat: I didn't have any drama with a 2060 STRIX and Ryzen 7. Hij kan gewoon 4K 144Hz doen volgens hem op de M32U.

[Voor 112% gewijzigd door van der Berg op 05-12-2021 22:37]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee