Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:02
Weet iemand hier het telefoonnummer van Sony, waar ik mijn PlayStation 5 kan aanmelden? De nummers die ik vond eerder in het topic werken niet.

Gevonden: 020 709 5025.

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 15-03-2021 10:40 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:24
Ondertussen hier toch een van mijn 3 Dualsense controllers met een klein annoyance probleem. De rechter thumbstick geeft ineens in de horizontale richting een duidelijke (en zelfs hoorbare) klik voorbij een bepaald punt, zowel links als rechts. Lijkt dat hij fysisch op die plaats over wat weerstand heen moet. Heeft ook niet met de R3 functie te maken, want die doet het gewoon.

Voorlopig lijkt het niet erg genoeg om hem voor herstelling aan te bieden. Ook nog geen drift issues of zo. Is wel een issue waar ik nog nooit iets over gelezen/gehoord heb.

EDIT: blijkbaar toch niet de enige : https://www.reddit.com/r/...lsense_thumbstick_issues/

[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 15-03-2021 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
WiFiKabelNodig schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:51:
Mijn ps5 van Mediamarkt is alles behalve stil :( Krijg morgen eentje van Amazon binnen. Hopelijk is die stiller
En, is de PS5 van Amazon stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-07 12:40
Cr1ptkeeper schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:03:
[...]

Ja daar ben ik nu ook wel nieuwsgierig naar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dNyw
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:27
Hij is wel verdacht stil in ieder geval opeens :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 21:09

Snappie88

Mr. Hollywood

*doet melden*

Zaterdag mijn PS5 in ontvangst genomen, en dood geslagen door ce-108255-1 meldingen. Alle mogelijke oplossingen getracht masr geen soelaas.

Morgen maar Sony bellen en hopen op een snelle oplossing.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Snappie88 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:25:
*doet melden*

Zaterdag mijn PS5 in ontvangst genomen, en dood geslagen door ce-108255-1 meldingen. Alle mogelijke oplossingen getracht masr geen soelaas.

Blijkbaar mist er een QC bij Sony :|
Al direct vanaf begin gedaan? Dan zou het wel hardware matig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-07 14:23
Snappie88 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:25:
*doet melden*

Al eens geprobeerd om hem in safe mode op te starten en de database te rebuilden?
Dat hielp bij mij de meeste problemen de wereld uit.

https://www.playstation.c...re/safe-mode-playstation/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Timothy3000 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:37:
[...]

Al eens geprobeerd om hem in safe mode op te starten en de database te rebuilden?
Dat hielp bij mij de meeste problemen de wereld uit.

https://www.playstation.c...re/safe-mode-playstation/
Save mode, herinstallatie games, herinstallatie PS5, loskoppelen van netwerk, alles meerdere malen geprobeerd.

Zojuist contact gehad met PS5 support en deze vroegen mij dit allemaal toch nog een keertje te doen (in exact deze volgorde), maar heb er weinig vertrouwen in.

Surfin' paradise!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
PS5 support is helaas niet al te best. Spreken elkaar ook voortdurend tegen. Hopelijk helpt het en krijg je anders snel een nieuwe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562971

Snappie88 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:57:
[...]

Save mode, herinstallatie games, herinstallatie PS5, loskoppelen van netwerk, alles meerdere malen geprobeerd.

Zojuist contact gehad met PS5 support en deze vroegen mij dit allemaal toch nog een keertje te doen (in exact deze volgorde), maar heb er weinig vertrouwen in.
Open deurtje, maar ik zou het apparaat gewoon terug sturen en mijn geld terug vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Anoniem: 562971 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:13:
[...]

Open deurtje, maar ik zou het apparaat gewoon terug sturen en mijn geld terug vragen.
En dan zit hij/zij weer een paar weken tot maanden zonder PS5....

Console naar Sony sturen schiet je meer mee op. Dan heb je na een reparatie een werkende of nieuwe console terug en kun je lekker op de PS5 spelen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 16-03-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Hoe zit het met garantie op het moment dat je het als 2e hands koopt met bon?

Bijv. bij CoolBlue gaat alles via je account...winkels zijn dicht en verkopen sowieso geen PS5. Heb je dan recht op garantie??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
ThaddeusX schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:19:

Bijv. bij CoolBlue gaat alles via je account...winkels zijn dicht en verkopen sowieso geen PS5. Heb je dan recht op garantie??
Nee want de verkoper is contract aan gegaan met degene die hem besteld heeft.
Daarmee vervalt de garantie.
Je kan dus alleen garantie claimen indien de 1e eigenaar mee werkt.

Of het moet een losse koopbon zijn die niet op naam geregistreerd is.

[ Voor 3% gewijzigd door Starscreamer op 16-03-2021 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:07
ThaddeusX schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:19:

Je hebt gewoon volop garantie, Coolblue kijkt naar het ordernummer, vraag wel aan de verkoper dat die het aan coolblue doorgeeft dat hij zijn ps5 heeft doorverkocht dat zetten ze dan bij die ordernummer. Heb zo'n x een videokaart verkocht en nooit problemen gehad.

bol.com en MM nooit problemen gehad met 2e hands spullen op andere naam.

[ Voor 6% gewijzigd door Amaze86 op 16-03-2021 12:01 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een keer gehad met een iMac, defect scherm en 2e eigenaar. Apple heeft nooit gevraagd naar een bon alleen naar een serienummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
Anoniem: 562971 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:37:
Een keer gehad met een iMac, defect scherm en 2e eigenaar. Apple heeft nooit gevraagd naar een bon alleen naar een serienummer.
Bij apple kijken ze slechts wanneer het apparaat geactiveerd is ;)
Dit had ik ook met mijn vriendin's iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Timothy3000 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:19:
[...]

En dan zit hij/zij weer een paar weken tot maanden zonder PS5....

Console naar Sony sturen schiet je meer mee op. Dan heb je na een reparatie een werkende of nieuwe console terug en kun je lekker op de PS5 spelen. :)
Dit is inderdaad de beste optie en ook waar ik voor gegaan ben. Formeel ben ik de PS5 vijftien werkdagen kwijt (wat kut is want vanaf volgende week twee weken vrij), maar zie online berichten dat bij vervanging ze meestal wat sneller terug komen. Daar hoop ik dan dus maar op.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Starscreamer schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:31:
[...]

Nee want de verkoper is contract aan gegaan met degene die hem besteld heeft.
Daarmee vervalt de garantie.
Je kan dus alleen garantie claimen indien de 1e eigenaar mee werkt.

Of het moet een losse koopbon zijn die niet op naam geregistreerd is.
Wettelijk ja. Maar Sony neemt nu nog elke console aan voor reparatie, omdat de console nog geen jaar oud kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Amaze86 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:59:
[...]

Je hebt gewoon volop garantie, Coolblue kijkt naar het ordernummer, vraag wel aan de verkoper dat die het aan coolblue doorgeeft dat hij zijn ps5 heeft doorverkocht dat zetten ze dan bij die ordernummer. Heb zo'n x een videokaart verkocht en nooit problemen gehad.

bol.com en MM nooit problemen gehad met 2e hands spullen op andere naam.
Als je een factuur hebt, dan heb je garantie. Anders zou op alles wat je cadeau doet ook de garantie vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112markjanssen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10-2022
Ik heb het rare probleem dat de PS5 de disk niet herkend als de externe USB HDD is aangesloten.
Dit is ook alleen maar zo tijdens het opstarten. Als ik dan in het menu de disk uitwerp en er weer in duw dan werkt hij gewoon prima.

Maar dit is dus alleen zo als de externe HDD aangesloten is. Als ik die loshaal en de PS5 opnieuw opstart dan leest hij de disk die erin zit direct.

Heeft er iemand ook een PS5 met externe HDD in gebruik die dit probleem herkend? Of er juist geen last van heeft?

(in dit geval gaat het trouwens om borderlands 3 PS4 versie als disk en PS5 versie op de interne HDD van de PS5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakacakes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-06 16:01
Mijn Playstation 5 voor de 2e keer teruggestuurd. Nadat ik hem de eerste keer terug kreeg bleken er allemaal krassen onder de kap te zitten en had ik dus heel slordig een gereviseerde met de schade terug gekregen. Heb hem uiteindelijk pas nu net 10 maart terug gestuurd omdat onze lokale primera gesloten was.

De vorige keer kwam hij na 7 dagen pas bij Sony aan en nu zijn er inmiddels al 8 dagen voorbij. Ga morgen wel even bellen, omdat mij retourcode al in december was aangemaakt. Zal vast wel werken, omdat hij ook de 10e werd geupdate dat het door mij verzonden was, maar je weet maar nooit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
bakacakes schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:59:
Nadat ik hem de eerste keer terug kreeg bleken er allemaal krassen onder de kap te zitten en had ik dus heel slordig een gereviseerde met de schade terug gekregen. .
Hier snap je toch niks :? Onzorgvuldig omgaan met andermans spullen.
Je zou toch denken dat je iets niet terugstuurt als je het zelf niet wilt hebben
QC kunnen ze dus een hoop van leren bij Sony.
Stuur je hem terug i.v.m. krassen of is deze ook niet goed :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakacakes
Starscreamer schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:30:
[...]

Hier snap je toch niks :? Onzorgvuldig omgaan met andermans spullen.
Je zou toch denken dat je iets niet terugstuurt als je het zelf niet wilt hebben
QC kunnen ze dus een hoop van leren bij Sony.
Stuur je hem terug i.v.m. krassen of is deze ook niet goed :|
Ja dit is degene die ik nu heb terug gestuurd. Heb er alleen 2+ maanden mee gewacht in de hoop dat het allemaal wat sneller zou gaan nu. Alleen het lijkt alleen maar langer te duren en hij is nog steeds onderweg. Vanmiddag ga ik dus even informeren of ze iets kunnen inzien erover, vooral omdat mijn retour aanvraag nog van december was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiFiKabelNodig
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-05-2022
Nope zelfde issue, heb die doorverkocht. Vandaag komt er weer een binnen van Amazon, ditmaal uit Duitsland. Hopelijk nu wel raak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiFiKabelNodig
Cr1ptkeeper schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:03:
[...]

Nope. Zelfde issues, dus die heb ik doorverkocht. Krijg wel weer een andere binnen dus hoop dat het nu wel goed is, is mijn hunt eindelijk over :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:23
Nou, ik heb voor het eerst een PS5 sinds gisteravond en nadat het installeren van een game klaar was, was die echt enorm stil. Denk dus dat ik een goeie PS5 heb... :)
Alleen is de controller die erbij zat wel direct een minder exemplaar, geen joystick drift maar de left-button van de d-pad werkt de helft van de keren niet. Zowel bij licht tappen als harder indrukken is het wisselend of het wel of niet werkt... Besteld bij Amazon dus die leveren vaak wel hele goeie garantie, maar het vertrouwen in de controller is wel wat matig zo. Het is ook net zo'n probleem dat je meer irriteert dan dat het onspeelbaar is ;w

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nilsson1234
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-07 21:10
Inmiddels al een tijdje weg gespeeld op m’n PS5, is fluisterstil behalve de coil whine daar irriteer ik me wel flink aan :X hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dNyw
WiFiKabelNodig schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:37:
[...]

Nope. Zelfde issues, dus die heb ik doorverkocht. Krijg wel weer een andere binnen dus hoop dat het nu wel goed is, is mijn hunt eindelijk over :p
Hou me op de hoogte vriend ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@WiFiKabelNodig Ben benieuwd, denk pas dat ze het onder de knie hebben als de slim versie ooit uitkomt. Of na de corona pandemie....nu is het gewoon een loterij, al is de mijne stil sinds de release.

[ Voor 10% gewijzigd door Amaze86 op 19-03-2021 17:48 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakacakes
Voor de mensen wie hun PS5 al eens teruggestuurd hebben naar Sony recent, hoe lang duurt dat tegenwoordig?

De mijne is vorige week 11 maart verzonden, en kwam vrijdag 12 maart aan in Eindhoven bij Cycleon. Inmiddels is het de 20e en is hij nog steeds niet ontvangen door Sony bij het reparatiecentrum. De vorige keer dat ik hem opstuurde duurde alles 5 dagen, inmiddels dus al het dubbele nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-07 08:49
Ik heb sinds gister mijn ps5 aangesloten en so far so good. Is erg stil en lijkt prima te werken.
Toch vallen een paar dingen mij op:

1) downloads lijken nog net zo traag (of wellicht iets trager dan op mijn ps4)
2) als mijn ps5 download, hebben andere apparaten in het netwerk problemen (voorbeeld; plex streamen via mijn nvidia shield trekt het gewoon niet! Als de download klaar is of ps5 uit gaat, werkt het vlekkeloos).

Iemand die hier dezelfde ervaring mee heeft? Of een mogelijke oplossing ervoor weet?
Ik heb al het een en ander gegoogled maar krijg alleen zogenaamde tips om download snelheid te verbeteren wat allemaal niet helpt overigens :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-07 00:07
bakacakes schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:07:
Voor de mensen wie hun PS5 al eens teruggestuurd hebben naar Sony recent, hoe lang duurt dat tegenwoordig?

De mijne is vorige week 11 maart verzonden, en kwam vrijdag 12 maart aan in Eindhoven bij Cycleon. Inmiddels is het de 20e en is hij nog steeds niet ontvangen door Sony bij het reparatiecentrum. De vorige keer dat ik hem opstuurde duurde alles 5 dagen, inmiddels dus al het dubbele nu.
Toen ik mijn controller aanbood ter reparatie gaf de klantenservice aan dat het voorkomt dat track en trace aangeeft dat deze niet is geleverd maar dat dit dus niet klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-07 00:07
demokert schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:37:
Ik heb sinds gister mijn ps5 aangesloten en so far so good. Is erg stil en lijkt prima te werken.

2) als mijn ps5 download, hebben andere apparaten in het netwerk problemen (voorbeeld; plex streamen via mijn nvidia shield trekt het gewoon niet! Als de download klaar is of ps5 uit gaat, werkt het vlekkeloos).

Iemand die hier dezelfde ervaring mee heeft? Of een mogelijke oplossing ervoor weet?
Ik heb al het een en ander gegoogled maar krijg alleen zogenaamde tips om download snelheid te verbeteren wat allemaal niet helpt overigens :s
Wat gebruik je modem of router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
De PS5 zat op een router aangesloten die in AP mode draait. Ik heb hem nu op een netgear switch aangesloten, maar nog niet getest.

Voor je beeldvorming Experiabox > Netgear Switch > Asus Router
alles aangesloten met goede cat6a bekabeling, internet snelheid 500mbit (wat de playstation bij lange na niet haalt). Maar dus ook intern netwerkverkeer lijdt eronder :s

[ Voor 47% gewijzigd door demokert op 20-03-2021 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-07 19:09
demokert schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:37:

Aangaande punt 2.
Ik heb de ps5 achter een switch, samen met de mediabox van tmobile. Als de ps5 download kan ik tv kijken wel vergeten met alle blokjes in beeld..

1000/1000 glasvezel met switch die ook 1000 kan halen*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiFiKabelNodig
Amaze86 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:48:
@WiFiKabelNodig Ben benieuwd, denk pas dat ze het onder de knie hebben als de slim versie ooit uitkomt. Of na de corona pandemie....nu is het gewoon een loterij, al is de mijne stil sinds de release.
Is ook een gekke loterij, tot nu toe 3 PS5's gescoord waarbij er 2 niet stil zijn en de 3e ook niet en zelfs als een UFO klonk. Alle 2 verkocht en 1 staat nog te koop. :/ Je hebt wel geluk met een stille dus ben er zeker zuinig op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiFiKabelNodig
dNyw schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:41:
[...]

Hou me op de hoogte vriend ik ben benieuwd!
Nummer 3 was zelfs meer herrie dan de andere 2. Gelijk verkocht vanmiddag, diegene heb ik nog niet erover gehoord dus zal wel goed zijn. Ik zit er ook naast, dat irriteert wat sneller dan als je gewoon in een woonkamer setting gamed. Die van mij staat op een monitor langs de xbox series S, die gewoon stil is ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
shadowkid053 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 23:08:
[...]

Aangaande punt 2.
Ik heb de ps5 achter een switch, samen met de mediabox van tmobile. Als de ps5 download kan ik tv kijken wel vergeten met alle blokjes in beeld..

Dat was gister ook bij ons het geval. ik heb een 500/500 glasvezel verbinding.

Het lijkt wel alsof de playstation een soort network flood doet wat de rest tegenhoudt of iets dergelijks?

[ Voor 11% gewijzigd door demokert op 20-03-2021 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 27-07 19:14
shadowkid053 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 23:08:
[...]

Aangaande punt 2.

Bij mij thuis staan er 2 PlayStation’s, 1 voor mij en 1 van mijn broer. Zelfs als ze beide iets downloaden kan er ondertussen op de TV beneden gestreamd worden in 1080 of 4K.
Zelfs als de PS5 iets download kan er gekeken worden op de TV die verbonden is met dezelfde switch die dan ook nog eens verbonden is met een andere switch.

En wij halen maar 300mbit download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dNyw
WiFiKabelNodig schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 23:26:
[...]

Nummer 3 was zelfs meer herrie dan de andere 2. Gelijk verkocht vanmiddag, diegene heb ik nog niet erover gehoord dus zal wel goed zijn. Ik zit er ook naast, dat irriteert wat sneller dan als je gewoon in een woonkamer setting gamed. Die van mij staat op een monitor langs de xbox series S, die gewoon stil is ook..
Ongelooflijk he, de meeste maken ook echt teveel geluid, een soort zoemend irritant geluid vind ik, beetje lastig te omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Mijn PS5 zoemt zo nu en dan wat, je hoort hem bij de installatie van games en 1x in het uur hoor je de discdrive. Dat doen de PS5's met discdrive allemaal toch? Of zijn er echt 100% stille PS5's in de omloop?

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 21-03-2021 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-04-2021
Goede morgen heren,

Ik heb sindskort een playstation 5. Helaas heb ik te maken met vreemde geluiden uit de console, zoals deze vent in de video.

YouTube: My PS5 sounds BAD,just LISTEN !

Is het coil whine of the fan? Is dit normaal?

Geluid irriteert mij mateloos en sta op het punt om mijn ps5 te retourneren. Of kan ik beter wachten?

Wat is jullie mening??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
Goede morgen heren,

Ik heb sindskort een playstation 5. Helaas heb ik te maken met vreemde geluiden uit de console, zoals deze vent in de video.

YouTube: Before DIY Fix

Geluid irriteert mij mateloos en sta op het punt om mijn ps5 te retourneren. Of kan ik beter wachten?

Wat is jullie mening??

[ Voor 12% gewijzigd door Aimad1981 op 21-03-2021 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dNyw
Timothy3000 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:39:
Mijn PS5 zoemt zo nu en dan wat, je hoort hem bij de installatie van games en 1x in het uur hoor je de discdrive. Dat doen de PS5's met discdrive allemaal toch? Of zijn er echt 100% stille PS5's in de omloop?
Ik heb het over het geluid zonder disc in de drive, echt puur geluid van de ps5 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ja, zonder disc zoemt die van mij ook alsnog wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
@Aimad1981 Helaas heb je pech! Als je terugstuurt naar sony dan krijg je gewoon dezelfde terug, ze doen er niks aan. Het is een loterij bij sony :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
Aimad1981 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:05:
Goede morgen heren,

Wat is jullie mening??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dNyw
Ja klopt een heel irritant geluid geeft het, vooral van dichtbij he? Niet een soort zzzzz rateltje maar echt een zoemend iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiFiKabelNodig
Aimad1981 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:06:
Goede morgen heren,

Wat is jullie mening??
Ja dit is het ufo geluid wat de laatste ps5 van mij ook had. De andere 2 die ik verkocht had (ipv retourneren) hadden alleen een luide fan en coil whine..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiFiKabelNodig
dNyw schreef op zondag 21 maart 2021 @ 08:45:
[...]

Ongelooflijk he, de meeste maken ook echt teveel geluid, een soort zoemend irritant geluid vind ik, beetje lastig te omschrijven.
Ja inderdaad. En nu heb ik ook al gehad dat de ventilator gewoon luid is en zelfs bij lichte ps4 games overuren lijkt te maken.. dat in combinatie met coil whine (wat in zijn eentje niet zo'n punt zou zijn) maakt het voor mij tot nu toe een flinke tegenvaller. Vooral omdat ze adverteren met dat die bijna stil zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dNyw
WiFiKabelNodig schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:47:
[...]

Ja dit is het ufo geluid wat de laatste ps5 van mij ook had. De andere 2 die ik verkocht had (ipv retourneren) hadden alleen een luide fan en coil whine..
Dit is precies het geluid wat ik bedoel van dit filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dNyw
WiFiKabelNodig schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:14:
[...]

Ja inderdaad. En nu heb ik ook al gehad dat de ventilator gewoon luid is en zelfs bij lichte ps4 games overuren lijkt te maken.. dat in combinatie met coil whine (wat in zijn eentje niet zo'n punt zou zijn) maakt het voor mij tot nu toe een flinke tegenvaller. Vooral omdat ze adverteren met dat die bijna stil zou zijn.
Ik geloof ook niet dat er geheel stille ps5s zijn. Sowieso hoor je hem ook altijd blazen tijdens het gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aimad1981
dNyw schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:16:
[...]

Ik geloof ook niet dat er geheel stille ps5s zijn. Sowieso hoor je hem ook altijd blazen tijdens het gamen.
Er is een groot verschil tussen blazen en het irritante ‘ufo’ geluid. Zelfs mijn ps4 Pro had dit geluid niet eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
[...]

zoals je zegt is er altijd wel wat geluid.
Mark Cerny had wel beloofd dat de PS5 veel stiller zou zijn dan de PS4 pro.
Als je het dan vergelijkt met de PS4 Pro zijn sommige PS5's natuurlijk wel echt 'stil'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
WiFiKabelNodig schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:14:
[...]

Op de één of andere manier maakt de ventilator juist bij PS4 games wat meer geluid bij mijn PS5.

Ik denk eerlijk gezegd dat je, als je echt een compleet stille PS5 wil, je ze blijft terugsturen. Want volgens mij bestaat die gewoon (nog) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

Toch kan het, ik heb dan wel geen disc editie maar het is dat de LED's branden anders zou je denken dat hij uitstond. Een paar 'zware' spellen er op los gelaten voor een paar uur, maar hij gaf geen krimp.

Het 'zoemen' wat je heel lichtjes hoort bij de Series X hoor ik bij deze niet eens, en ja als ik mijn hand er boven hou voel je toch echt dat er lucht uit de sleuven komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 562971 op 21-03-2021 12:30 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-07 19:09
AppleFan2007 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 08:39:
[...]

Bij mij thuis staan er 2 PlayStation’s, 1 voor mij en 1 van mijn broer. Zelfs als ze beide iets downloaden kan er ondertussen op de TV beneden gestreamd worden in 1080 of 4K.
Zelfs als de PS5 iets download kan er gekeken worden op de TV die verbonden is met dezelfde switch die dan ook nog eens verbonden is met een andere switch.

En wij halen maar 300mbit download.
Ik ga er zelf ook van uit dat de switch de boosdoener is. Maar dat de ps5 wel iets veroorzaakt. En dat de mediabox er niet tegen kan. Ps4 deed dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dNyw
Anoniem: 562971 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:28:
[...]

Toch kan het, ik heb dan wel geen disc editie maar het is dat de LED's branden anders zou je denken dat hij uitstond. Een paar 'zware' spellen er op los gelaten voor een paar uur, maar hij gaf geen krimp.

Het 'zoemen' wat je heel lichtjes hoort bij de Series X hoor ik bij deze niet eens, en ja als ik mijn hand er boven hou voel je toch echt dat er lucht uit de sleuven komt.
Lucky you...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dNyw
Anoniem: 562971 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:28:
[...]

Waar komt je digital vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

dNyw schreef op zondag 21 maart 2021 @ 13:28:
[...]

Waar komt je digital vandaan?
Amazon DE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Het was niet mijn intentie om te zeggen dat die van mij lekker stil is, en die van jullie niet - Lekker puh...

Ik wil er maar mee aangeven dat ze niet allemaal lawaai maken en sterker nog, de onderstaande video heeft mij toch over de streep getrokken om er eentje aan te schaffen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppleFan2007
Ik heb eens een video gemaakt van mijn PS5 met de vergelijking tussen een PS4 game en PS5 game.

Ik heb trouwens de 'luide' PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dNyw
Anoniem: 562971 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:33:
[...]

Het was niet mijn intentie om te zeggen dat die van mij lekker stil is, en die van jullie niet - Lekker puh...

Ik wil er maar mee aangeven dat ze niet allemaal lawaai maken en sterker nog, de onderstaande video heeft mij toch over de streep getrokken om er eentje aan te schaffen.

[YouTube: I Bought 13 BROKEN PS5's - But Can I Fix Them?!]
Wat ik me afvraag; heb jij er een 4k tv aanhangen? Ik wel, 65 inch. Wellicht dat hij hierdoor meer geluid produceert omdat hij harder moet werken? Of is dit een domme theorie? Hoor graag van je/jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
AppleFan2007 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:39:
Ik heb eens een video gemaakt van mijn PS5 met de vergelijking tussen een PS4 game en PS5 game.
[YouTube: PS5 noise]
Dat geluid maakt hij bij mij inderdaad bij installatie ook. Voor de rest hoor ik verder vrijwel niets. :P

Geluid is echt minimaal.

Zo klinkt mijn PS5 ook, alleen dan hoor je de coil whine er nog doorheen.

[ Voor 12% gewijzigd door Timothy3000 op 21-03-2021 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
dNyw schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:22:
[...]

Wat ik me afvraag; heb jij er een 4k tv aanhangen? Ik wel, 65 inch. Wellicht dat hij hierdoor meer geluid produceert omdat hij harder moet werken? Of is dit een domme theorie? Hoor graag van je/jullie!
Ik denk niet dat dat echt uitmaakt.
Volgens mij draait de fan in ieder geval even hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
Zojuist weer getest, de ps5 op een switch ipv de router die in AP mode staat. Zodra ik een game download op de ps5, heb ik geen beeld meer van KPN (extern verkeer), werkt mijn plex via mijn nvidia shield niet meer (intern verkeer).... dit merk ik ook als ik de ps5 in rustmode zet om te downloaden... lijkt wat mij betreft op een network flooding?

Iemand een idee?

[ Voor 18% gewijzigd door demokert op 21-03-2021 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aimad1981
AppleFan2007 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:39:
[YouTube: PS5 noise]
Dit valt wel mee. Ik heb die high pitch geluid die er doorheen komt dat echt vervelend klinkt. Soort ufo geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olep
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09-2023
[...]

Ik heb de disc versie en de PS5 is altijd stil. Ook geen blazen. Je hoort alleen af en toe even het schijfje maar dat is slechts een seconde of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dNyw
Olep schreef op maandag 22 maart 2021 @ 00:40:
[...]

Ik heb de disc versie en de PS5 is altijd stil. Ook geen blazen. Je hoort alleen af en toe even het schijfje maar dat is slechts een seconde of twee.
Waar komt jouw ps5 vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07 10:26
Hier ook een disc PS5 die wat herrie maakt, enkel is het bij mij ook weer anders.
Afgelopen vrijdag via Amazon geleverd.

Als de disc eens in het uur gaat draaien begint mijn PS5 te resoneren op zijn stand.
Console is in horizontale positie opgesteld op de stand. De eerste keer wist ik niet wat in hoorde.
Maar bij de tweede keer eens bij de console gaan kijken, en toen ik het witte deel van de behuizing beet pakte wat het geluid weg. Blijkbaar resoneert de console behoorlijk als er een disc in zit.

Binnenkort maar eens kijken of ik iets van demping in de stand aan kan brengen, en of de console wel helemaal waterpas staat.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dNyw
Aimad1981 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:01:
[...]
Dit valt wel mee. Ik heb die high pitch geluid die er doorheen komt dat echt vervelend klinkt. Soort ufo geluid.

Dit hebben er schijnbaar heel wat!
Is echt super irritant man..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Aimad1981 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:01:
[...]

Ja en dat is het in het echt zeker 3 tot 4 keer zo hard als in het filmpje met geluid op max.
Geluid/fluittoon lijkt bij mij van de fan te komen.
Dus kom maar op met die third party fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
Peter711 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:15:
[...]

Ja en dat is het in het echt zeker 3 tot 4 keer zo hard als in het filmpje met geluid op max.
Geluid/fluittoon lijkt bij mij van de fan te komen.
Dus kom maar op met die third party fans.
Heb jij ook het zelfde probleem dan? Zo ja, wat heb je ermee gedaan? Terug gestuurd of gewoon gelaten. Ik zit nog te twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
Aimad1981 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:36:
[...]
Heb jij ook het zelfde probleem dan? Zo ja, wat heb je ermee gedaan? Terug gestuurd of gewoon gelaten. Ik zit nog te twijfelen...
Ik heb mijn hoop gevestigd op third party fans. Ik ben zeer zuinig met mijn consoles.
Het idee dat ik eventueel een gebruikt exemplaar van een ander krijg met daarbij weer een grote kans dat deze hetzelfde K geluid maakt (sommige hebben blijkbaar al drie keer een console terug gehad met hetzelfde probleem) houdt mij tegen om nu de console terug te sturen.

Helaas komt het geluid zelfs door mijn koptelefoon (zonder noise cancelling heen). Een blaas geluid vind ik niet erg. Al blaast de console mij van de bank ;) I don't care, maar zo'n fluittoon is echt f annoying.

[ Voor 3% gewijzigd door Peter711 op 22-03-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik weet niet wat Sony aan het doen is, maar mijn PlayStation 5 is al een week onderweg nu. Ja, ik weet dat je PostNL T&T niet ge update wordt, maar op de gekregen status link van Sony ook geen actie.

Status PostNL:
17 maart 10:00
Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt
Bezorgtijd nog onbekend
17 maart 4:50
Zending is gesorteerd
16 maart 15:00
Zending is ontvangen door PostNL

Volgens mij heeft Cycleon al een tijd geen rolcontainers kapotte consoles opgehaald bij PostNL. Dit is echt slecht te traceren.

Edit: Zojuist bericht van Cycleon dat hij ontvangen is.

[ Voor 52% gewijzigd door Jumpman op 22-03-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dNyw
Peter711 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:50:
[...]

Ik heb mijn hoop gevestigd op third party fans. Ik ben zeer zuinig met mijn consoles.
Het idee dat ik eventueel een gebruikt exemplaar van een ander krijg met daarbij weer een grote kans dat deze hetzelfde K geluid maakt (sommige hebben blijkbaar al drie keer een console terug gehad met hetzelfde probleem) houdt mij tegen om nu de console terug te sturen.

Helaas komt het geluid zelfs door mijn koptelefoon (zonder noise cancelling heen). Een blaas geluid vind ik niet erg. Al blaast de console mij van de bank ;) I don't care, maar zo'n fluittoon is echt f annoying.
Disc of digi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
Disc....maar ik gebruik geen disks.
Dus zou zo maar kunnen dat mij drive ook herrie maakt ;) als ik die zou gebruiken

[ Voor 5% gewijzigd door Peter711 op 22-03-2021 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dNyw
Peter711 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:01:
[...]

Disc....maar ik gebruik geen disks.
Dus zou zo maar kunnen dat mij drive ook herrie maakt ;) als ik die zou gebruiken
Ik heb het idee dat de digi's minder herrie maken, omdat er hier meer ruimte is om de lucht goed te laten circuleren....maar dat probeer ik nog te kunnen onderbouwen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
dNyw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:05:
[...]

Ik heb het idee dat de digi's minder herrie maken, omdat er hier meer ruimte is om de lucht goed te laten circuleren....maar dat probeer ik nog te kunnen onderbouwen..
Nee, dit is niet zo, de PlayStation 5 met de drive heeft een verdikking in de behuizing. Kijk maar eens naar het koelmodel van de PlayStation 5, de flow op CPU/GPU en Memory is identiek. Met een disc drive heb je alleen een onderdeel extra wat geluid zou kunnen produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dNyw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:05:
[...]

Voor wat het jullie waard is, maar wij hebben de AD editie en deze is stil. Het is dat de blauwe leds aanstaan anders zou je denken dat hij uitstond. Een paar zware spellen er op los gelaten maar hij geeft geen krimp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Anoniem: 562971 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:44:
[...]

Voor wat het jullie waard is, maar wij hebben de AD editie en deze is stil. Het is dat de blauwe leds aanstaan anders zou je denken dat hij uitstond. Een paar zware spellen er op los gelaten maar hij geeft geen krimp.
Mijn broer en ik hebben beide een disc versie en die zijn ook helemaal stil, je hoort als hij aanstaat alleen eens in het uur de disc op spinnen als deze er in zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-07 22:41
Poeh, met dit soort gigantische verschillen is het gewoon echt nog meer balen als je bij de luidruchtige lichting PS5’s hoort. Niet dat je het de ander misgunt, maar de verschillen zijn gewoon zo groot dat het haast oneerlijk is dat je dezelfde prijs hebt betaald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olep
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09-2023
dNyw schreef op maandag 22 maart 2021 @ 06:03:
[...]

Waar komt jouw ps5 vandaan?
Wehkamp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dNyw
Steven030 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:15:
Poeh, met dit soort gigantische verschillen is het gewoon echt nog meer balen als je bij de luidruchtige lichting PS5’s hoort. Niet dat je het de ander misgunt, maar de verschillen zijn gewoon zo groot dat het haast oneerlijk is dat je dezelfde prijs hebt betaald
Mooi verwoord, is inderdaad heel frustrerend. Ik heb er nu al meerdere getest en het merendeel had allemaal het vervelende ufo achtige geluid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Laatst online: 27-07 13:12
Jumpman schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:11:
[...]
Met een disc drive heb je alleen een onderdeel extra wat geluid (of coil whine) zou kunnen produceren.
Coil whine uit een BR speler? Zou de eerste zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door PepieNL op 23-03-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
Ik heb mijn ps5 die ik vorige week vrijdag van Amazon.DE had ontvangen, toch gister naar Sony opgestuurd. Ik kon die vervelende ‘ufo’ geluid dat uit de ventilator/fan kwam echt niet uitstaan.

Hopelijk vinden zij daar een oplossing voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dNyw
Aimad1981 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:40:
Ik heb mijn ps5 die ik vorige week vrijdag van Amazon.DE had ontvangen, toch gister naar Sony opgestuurd. Ik kon die vervelende ‘ufo’ geluid dat uit de ventilator/fan kwam echt niet uitstaan.

Hopelijk vinden zij daar een oplossing voor.
Volgens mij noemen ze het zelf "normaal".
Ik snap je frustratie, het is heel hinderlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aimad1981
dNyw schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:49:
[...]

Volgens mij noemen ze het zelf "normaal".
Ik snap je frustratie, het is heel hinderlijk.
Ben voorlopig terug op de ps4 Pro. Wat een verademing t.o.v. de ps5 als het om de geluidsproductie gaat.

Dus hopelijk kunnen ze de ventilator vervangen of een andere ps5 opsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dNyw
Aimad1981 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:17:
[...]
Ben voorlopig terug op de ps4 Pro. Wat een verademing t.o.v. de ps5 als het om de geluidsproductie gaat.

Ja ik hoop het ook voor je man, hou me ff op de hoogte :'( _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Aimad1981 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:17:
[...]

Als je PS4 Pro stiller is dan je PS5 dan was je PS5 vermoedelijk gewoon echt stuk. Dat hoort niet te kunnen. Hopelijk vinden ze het probleem en fixen ze het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakacakes
Jumpman schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:05:
Ik weet niet wat Sony aan het doen is, maar mijn PlayStation 5 is al een week onderweg nu. Ja, ik weet dat je PostNL T&T niet ge update wordt, maar op de gekregen status link van Sony ook geen actie.

Status PostNL:
17 maart 10:00
Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt
Bezorgtijd nog onbekend
17 maart 4:50
Zending is gesorteerd
16 maart 15:00
Zending is ontvangen door PostNL

Volgens mij heeft Cycleon al een tijd geen rolcontainers kapotte consoles opgehaald bij PostNL. Dit is echt slecht te traceren.

Edit: Zojuist bericht van Cycleon dat hij ontvangen is.
Ik had de mijne 10 maart opgestuurd met PostNL, en kreeg 12 maart melding dat hij bij Cycleon was afgegeven. Echter tot op heden is mijn traceer terugzending van Sony niet ge-update dat hij door hun ontvangen is (na 13 dagen dus).

Ik heb dus uiteindelijk gister middag gebeld met Cycleon, waarop de dame aan de lijn kon zien dat Cycleon mijn PS5 de 16e al naar Sony in Frankrijk heeft gebracht. Ze had aangegeven dat ze hun contactpersoon bij Sony hierover zouden informeren. Ik verwachtte er niet veel van, maar kreeg uiteindelijk gister einde middag (en begin van de avond nog 1..) een mail van Sony dat mijn PS5 op de weg terug is met een DPD tracking code erin.

De traceer terugzending geeft nog altijd aan dat hij niet bij Sony is afgeleverd, maar blijkbaar is mijn vervangende PS5 wel op de terugweg nu. Die updates zijn dus erg onbetrouwbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
Timothy3000 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:53:
[...]

Als je PS4 Pro stiller is dan je PS5 dan was je PS5 vermoedelijk gewoon echt stuk. Dat hoort niet te kunnen. Hopelijk vinden ze het probleem en fixen ze het.
Helaas. Voor Sony is dit normaal.
Dat is ook wat diegene die het enkel maar kennen van youtube filmpjes niet begrijpen, in zo'n filmpje lijkt het geluid nog mee te vallen maar als de console in dezelfde ruimte staat waar je zit hoor je het heel goed.
Mijn (derde) PS5 is ook luider dan mijn PS4 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Mijn Playstation 4 Pro was echt een gigantische herriemaker. Die steeg op als je zat te gamen en het geluid hoorde je over de televisie heen. Ik heb nog geen videos van een PS5 gezien die datzelfde geluid of een luider geluid maakt.

Kan dan toch niet anders dat er gewoon iets stuk is? Luider dan de Pro horen ze absoluut niet te zijn.

Heb je een video van het geluid? En heb je hem al naar Sony gestuurd?

[ Voor 12% gewijzigd door Timothy3000 op 23-03-2021 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-07 10:58
Mijn ps4 pro was muisstil nadat ik de koelpasta vervangen had en weer schoongemaakt had. Daarvoor was het echt een straaljager. Die koelpasta vervangen is echt niet normaal wat een verschil. Mijn PS5 maakt ook meer herrie dan mijn Series X en mijn PS4 pro.

Sowieso het spinnen van de disc is VEEL meer aanwezig, de Series X heeft gewoon een betere disc drive. Daarnaast ook ventilator geluid. Mijn series X ligt horizontaal en de PS5 staat verticaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
Ik had ook de koelpasta (die bijna volledig opgedroogd was) vervangen van mijn PS4 pro door liquid metal. Inderdaad een enorm verschil. Enkel in een handvol games ging de ventilator nog in "overdrive" modus.
Maar dan nog was het minder storend dan mijn PS5.

Het geluid van mijn PS5 ventilator is een ratelend geluid. Stel je een ventilator voor die ongebalanceerd is en die wiebelt als die draait. Het geluid gaat door alles heen.
Op youtube filmpjes kan je het geluid niet volledig ervaren, lol.

Mijn eerste PS5 laten vervangen in de winkel, vervangtoestel was nog luider. Deze dan opgestuurd naar Sony, ander toestel teruggekregen die hetzelfde geluid had als het eerste toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dNyw
Cr1ptkeeper schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:26:
Ik had ook de koelpasta (die bijna volledig opgedroogd was) vervangen van mijn PS4 pro door liquid metal. Inderdaad een enorm verschil. Enkel in een handvol games ging de ventilator nog in "overdrive" modus.
Maar dan nog was het minder storend dan mijn PS5.

Het geluid van mijn PS5 ventilator is een ratelend geluid. Stel je een ventilator voor die ongebalanceerd is en die wiebelt als die draait. Het geluid gaat door alles heen.
Op youtube filmpjes kan je het geluid niet volledig ervaren, lol.

Mijn eerste PS5 laten vervangen in de winkel, vervangtoestel was nog luider. Deze dan opgestuurd naar Sony, ander toestel teruggekregen die hetzelfde geluid had als het eerste toestel.
Ongelooflijk man... je bent niet de enige als ik het zo bekijk.. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Zojuist mijn defecte controller gerepareerd teruggekregen. De L2 knop was defect geraakt. Voor diegene die het interessant vinden.

Aanschafdatum console met desbetreffende controller: 04-12-2020
Controller defect: 17-03-2021
Klantenservice contact: 18-03-2021 vrijwel direct een medewerker aan de lijn. Gesprek van om en nabij 10 minuten en daarna retourlabel ontvangen.
Controller opgestuurd: 19-03-2021
Controller gerepareerd ontvangen: 23-03-2021

Al met al zeer positieve ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-07 22:41
Mijn PS5 is ook luider dan mijn PS4 Pro. Maar gelukkig wel alleen als de disc gelezen wordt. Dat gaat boven alles, inclusief hard tv-geluid, uit. Gelukkig is trouwens het ratelende geluid van mij weg sinds ik de PS5 op een muismat heb gezet. En als ik geen game discs gebruik vind ik hem ook prima, niet stil maar prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Steven030 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:54:
Mijn PS5 is ook luider dan mijn PS4 Pro. Maar gelukkig wel alleen als de disc gelezen wordt. Dat gaat boven alles, inclusief hard tv-geluid, uit. Gelukkig is trouwens het ratelende geluid van mij weg sinds ik de PS5 op een muismat heb gezet. En als ik geen game discs gebruik vind ik hem ook prima, niet stil maar prima
waar heb je zo'n formaat? ik overweeg het ook hier. of is het echt een ''muis''mat?
Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste

Let op:
Waar kan ik garantie claimen?

- Hoofdzakelijk bij de verkopende winkel (wettelijke- of consumentengarantie): in NL/BE n.a.v. Europese regelgeving minstens 2 jaar*
- Bij Sony zelf (fabrieksgarantie): tot 1 jaar na originele aankoopdatum. Sony heeft als fabrikant geen verplichtingen, die liggen wettelijk gezien bij de verkoper.
Let op: Als je direct bij Sony koopt geld het eerste punt en krijg je bij Sony ook minstens 2 jaar garantie.

Garantie geldt in beide gevallen voor het volledige product, dus ook meegeleverde accessoires zoals de controller.
*: Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Men spreekt ook wel over de 'verwachte levensduur', maar deze is in de praktijk lastig vast te stellen. De meeste verkopers houden de EU richtlijnen aan en geven meestal minstens 2-3 jaar garantie op electronica. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je daarna geen wettelijke garantie meer kunt claimen.
- de eerste 6 óf 12 maanden** maanden na verkoop ligt de bewijslast voor een defect altijd bij de verkoper. Daarna ligt die bewijslast bij jou als consument. Dit kan van belang zijn bij een garantieclaim; meer info in de links onderaan
- In NL en Belgie is de verkoper altijd wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Een verkoper mag je nooit doorverwijzen naar de fabrikant of kosten rekenen voor de afhandeling.

Meer info:
• * https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
• ** https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt
https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie