Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:58:
Heb jij zelf ook issues met de PS5 Farabi?
Ja, het enige spel dat 120hz moet ondersteunen (DMC 5). schakelt terug naar 8bit (PS5) zodra je deze op 120HZ zet, waardoor je een witte waas krijgt over je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Farabi schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:01:
[...]

Ja, het enige spel dat 120hz moet ondersteunen (DMC 5). schakelt terug naar 8bit (PS5) zodra je deze op 120HZ zet, waardoor je een witte waas krijgt over je scherm.
Jij hebt dan een Samsung TV neem ik aan? Probleem word aan gewerkt:
https://wccftech.com/ps5-system-update-4k-120hz-hdr-samsung/

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Kalder schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:07:
[...]

Jij hebt dan een Samsung TV neem ik aan? Probleem word aan gewerkt:
https://wccftech.com/ps5-system-update-4k-120hz-hdr-samsung/
nee, LG C9. misschien zal het wel ondertussen opgelost zijn. ik heb het over een maand geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 16:35
[...]

8bit zou niet moeten zorgen voor een witte waas.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Hulleman schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:08:
[...]

8bit zou niet moeten zorgen voor een witte waas.
toen ik hem op 60HZ deed, kreeg ik de volle 12bit. nadat ik overschakelde naar 120HZ, draaide de PS5 terug naar 8bit. Waardoor ik melk-achtige kleuren kreeg. ik had verder geen framedrops.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 17-02-2021 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:40
[...]

Naast de andere issues die je benoemde?
Farabi schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:37:
[...] Games kopieren, downloads, rustmode problemen, controller opladen, geforceerd hdr
Want zo wel dan is het misschien wijs om je PS5 even naar Sony te sturen. Misschien heb je dan een defect exemplaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 17-02-2021 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:19:
[...]

Naast de andere issues die je benoemde?

[...]

Want zo wel dan is het misschien wijs om je PS5 even naar Sony te sturen. Misschien heb je dan een defect exemplaar.
het internet staat er vol over. vandaar dat ik weet dat het geen defect is. het zijn gewoon vervelende bugs. voor de overige problemen lees mijn eerdere post. 3 weken heb ik er geen last van en dan opeens weer wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 17-02-2021 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:08
Farabi schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:09:
[...]

toen ik hem op 60HZ deed, kreeg ik de volle 12bit. nadat ik overschakelde naar 120HZ, draaide de PS5 terug naar 8bit. Waardoor ik melk-achtige kleuren kreeg. ik had verder geen framedrops.
Zijn er al schermen met 12 bit? 10 bit is jouw c9.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Amaze86 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:51:
[...]

Zijn er al schermen met 12 bit? 10 bit is jouw c9.
klopt, maar dat heeft er even niets mee te maken. want de juiste kleuren worden pas getoond als de PS5 12bit uitperst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 01:42
Farabi schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:09:
[...]

Gaat het dan niet gewoon fout met de RGB range handshake tussen tv en ps5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
FrankoNL schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:57:
[...]

Gaat het dan niet gewoon fout met de RGB range handshake tussen tv en ps5?
zou kunnen, maar heb dit noch bij mijn pc meegemaakt noch bij de concurrent. dus ik denk dat het een bug-dingetje is op de ps5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Farabi schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:59:
[...]

zou kunnen, maar heb dit noch bij mijn pc meegemaakt noch bij de concurrent. dus ik denk dat het een bug-dingetje is op de ps5.
Je kan RGB range op allebei even op full of limited forcen. Bij de B9/C9 gaat de handshake namelijk niet goed als hij op auto staat. Dan staat tv op full en de ps5 op limited.

EDIT: of andersom, dat weet ik even niet meer. Hoe dan ook: Mismatch.

[ Voor 7% gewijzigd door FrankoNL op 17-02-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:26
D. Ninjai schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:03:
Toch maar een reparatie aangemeld bij Bol. De controller is onbruikbaar geworden door het driften. Ik leg hem op tafel en de camera draait rondjes. Kan geen pijl meer raak schieten in Skyrim en lijk wel 200 jaar oud als ik een pistool probeer te richten in Hitman.

Benieuwd hoe dit traject gaat lopen en voor de zekerheid een foto gemaakt van de serienummer.

Edit: met behulp van een paperclip de controller gereset en ik heb geen drift meer. Hopelijk is dit voor een lange tijd verdwenen.

Edit 2: Drift kwam toch weer terug, opgestuurd naar reparatiedienst van Bol.
Hoe is het reparatieproces verlopen? Snelheid? Nieuwe controller ontvangen of een reparatie?

De mijne gaat morgen naar Bol retour namelijk.

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:47
Buddha_ schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:27:
[...]

Hoe is het reparatieproces verlopen? Snelheid? Nieuwe controller ontvangen of een reparatie?

De mijne gaat morgen naar Bol retour namelijk.
Mijn controller ligt er nog en ze hebben tot begin maart. Het duurt maximaal 15 werkdagen.
Je kunt wel inzien hoe ze het hebben ontvangen dus foto's van de doos en de controller zelf. Nu alleen afwachten maar stiekem hoop ik op een cadeaubon voor een nieuwe want blijkbaar zijn er nu controllers met een blanke achterkant zonder een serial erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddha_
D. Ninjai schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:33:
[...]

Mijn controller ligt er nog en ze hebben tot begin maart. Het duurt maximaal 15 werkdagen.
Je kunt wel inzien hoe ze het hebben ontvangen dus foto's van de doos en de controller zelf. Nu alleen afwachten maar stiekem hoop ik op een cadeaubon voor een nieuwe want blijkbaar zijn er nu controllers met een blanke achterkant zonder een serial erop.
Heb je dan de controller later opgestuurd dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
Buddha_ schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:37:
[...]

Heb je dan de controller later opgestuurd dan?
Ja ik had het eerst aangemeld maar toen was het nog niet zo vervelend dat het onspeelbaar werd. Omdat je ruim de tijd krijgt om hem op te sturen heb ik eerst nog een game uitgespeeld. Daarna een andere game geprobeerd en toen werd de drift steeds erger waarna ik het gelijk heb ingepakt en weg laten brengen. Ik kon immers in Hitman 3 niet meer fatsoenlijk richten en dat is wel cruciaal :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buddha_
Helemaal duidelijk man!! dacht dat de dualsense al vier weken bij bol lag......

Super bedankt voor de informatie!! Hopelijk heb je snel een werkende controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 14:09
Nog meer mensen die problemen hebben met de disc drive van de PS5, als ik op de eject knop druk komt de cd er niet uit en ratelt hij als een gek na 5 keer komt hij dan uiteindelijk er wel uit, maar het klinkt alles behalve gezond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 13:08
@DoubleDutch Ik zou dan toch weleens bellen naar support. Of dat persoon X of Y het ook heeft, het zal immers hersteld moeten worden. Lijkt me toch richting hardware te gaan als er geratel is. ;)

Update hier: vorige week maandag opgestuurd naar Sony en gisteren T&T gekregen dat ie onderweg is naar mij. Er staat wel in de mail een andere serienummer van toestel dan degene die ik opstuurde.
Mijn was een DOA. Na 1 second viel de PS5 onmiddellijk uit bij het opstarten, niets kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 14:09
jmignolet schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:05:
@DoubleDutch Ik zou dan toch weleens bellen naar support. Of dat persoon X of Y het ook heeft, het zal immers hersteld moeten worden. Lijkt me toch richting hardware te gaan als er geratel is. ;)

Update hier: vorige week maandag opgestuurd naar Sony en gisteren T&T gekregen dat ie onderweg is naar mij. Er staat wel in de mail een andere serienummer van toestel dan degene die ik opstuurde.
Mijn was een DOA. Na 1 second viel de PS5 onmiddellijk uit bij het opstarten, niets kunnen doen.
OK thx, was al de bedoeling, maar was meer benieuwd of er meer mensen dit probleem hadden.
Hoeft het niet via Bol.com te gaan of gewoon rechtstreeks Sony bellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 13:08
DoubleDutch schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:21:
[...]

OK thx, was al de bedoeling, maar was meer benieuwd of er meer mensen dit probleem hadden.
Hoeft het niet via Bol.com te gaan of gewoon rechtstreeks Sony bellen?
Ik zou rechtstreeks Sony bellen. Ik heb mijn PS5 besteld via amazon, en gewoon Sony gebeld. Tel ongeveer 2-3 weken. Bij mij in ieder geval anderhalve week. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005

RnB

Welk nummer bellen jullie om een reparatie aan te vragen bij Sony?

Bij het doorlopen van de vragen op hun fix-and-repair website, krijg ik een niet bestaand nummer te zien waar ik naartoe moet bellen: 02 588 42 40
Wanneer ik een 0 ervoor zet, krijg ik een melding dat ik naar het buitenland bel.

Ik zit helaas met een probleem aan een van de analoge sticks van mijn Dualsense, deze registreert de bewegingen niet meer goed. Deze wil ik dus ter reparatie aanbieden.

Nevermind, bij het afhalen van mijn nieuwe DualSense bij de MediaMarkt, heb ik meteen mijn huidige DualSense ter reparatie aangeboden. Ik kreeg toen een nieuwe mee. :)

[ Voor 15% gewijzigd door RnB op 24-02-2021 12:01 ]

• Mailonbekend
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-10 17:58
Mailonbekend schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 06:58:
Ik ervaar zo'n vervelend geluid uit de ps5 dat ik om een reparatie heb gevraagd. Ik dacht eerst nog, het valt wel mee, ik wen er wel aan.. Nou, dat lukte me dus niet. Ik ben normaal niet gevoelig voor geluid, maar de hoge toon die de ps5 produceert zit precies in mijn irritatie zone. Ik ben benieuwd of ik de ps5 terug krijg met een nieuwe fan of dat ze zeggen dat het niet als defect beschouwd word. Het is even afwachten.
Ik heb mijn ps5 teruggekregen, maar er is niks veranderd. Er staat dat die gerepareerd is, maar wat dat staat er niet bij. Ze hebben in ieder geval niks gedaan aan de fan. Geluid is exact hetzelfde. Er zit niks anders op dan accepteren dat het geluid er is.. Ik heb het geprobeerd.

• RickHendrikse
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09 23:57
Ps5 vandaag ook terug met als enige melding “repaired”, doet nog steeds hetzelfde: crashed (freeze) bij FIFA, bij COD en ook al twee keer in Miles Morales. Bij zowel fifa als MM bij grafisch intense scènes dus wellicht HDR/gpu/ray tracing problemen? bij COD gaat het langer goed als ik ray tracing off zet. Wil eigenlijk ander exemplaar, wat mij betreft refurbished als het maar werkt want dit is balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:06
RickHendrikse schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:33:
Ps5 vandaag ook terug met als enige melding “repaired”, doet nog steeds hetzelfde: crashed (freeze) bij FIFA, bij COD en ook al twee keer in Miles Morales. Bij zowel fifa als MM bij grafisch intense scènes dus wellicht HDR/gpu/ray tracing problemen? bij COD gaat het langer goed als ik ray tracing off zet. Wil eigenlijk ander exemplaar, wat mij betreft refurbished als het maar werkt want dit is balen.
Daar wordt je toch steen chagrijnig van :(
Vermoedelijk hebben ze een fabriek reset uitgevoerd thats it.
Of ze krijgen zoveel binnen dat een crash bij hun niet opvalt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mailonbekend en @RickHendrikse

Mocht je nog in je recht van retourneren zitten, wat de laatste tijd al flink is opgeschroefd naar soms MM 100!! dagen, dan zou ik ze gewoon terug sturen en tijdelijk verder gaan met een (nieuwe/gebruikte) PlayStation 4 Pro.

Wij hebben een geüpgraded Pro staan met een Samsung 870QVO SSD en man, man, man wat een heerlijke vlotte en nagenoeg stille machine is dit nu _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
RickHendrikse schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:33:
Volgens mij is de NL garantie 3x terugsturen voordat je een nieuwe krijgt.
Maar daar zit je natuurlijk ook niet op te wachten :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:50:

Mocht je nog in je recht van retourneren zitten, wat de laatste tijd al flink is opgeschroefd naar soms MM 100!! dagen, dan zou ik ze gewoon terug sturen en tijdelijk verder gaan met een (nieuwe/gebruikte) PlayStation 4 Pro.

Wij hebben een geüpgraded Pro staan met een Samsung 870QVO SSD en man, man, man wat een heerlijke vlotte en nagenoeg stille machine is dit nu _/-\o_
Wat heeft het van nut om in een antieke PS4 een SSD te bouwen :?
Het heeft geen TRIM functie dus op den duur is de SSD zo traag als str*nt door een trechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000

Een PS4 Pro met SSD kopen lijkt me anno 2021 ietwat zonde van het geld....

Eens met Starscreamer.

Ik zou gewoon lekker de PS5 houden. Tegen de tijd dat er een revisie is (en dat kan nog vrij lang duren en dan alsnog is het de vraag of die geen geluid maakt) heb je je console waarschijnlijk zo omgeruild zonder (veel) bij te hoeven betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
Timothy3000 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:56:
[...]

Een PS4 Pro met SSD kopen lijkt me anno 2021 ietwat zonde van het geld....

Ik zou gewoon lekker de PS5 houden. Tegen de tijd dat er een revisie is (en dat kan nog vrij lang duren en dan alsnog is het de vraag of die geen geluid maakt) heb je je console waarschijnlijk zo omgeruild zonder (veel) bij te hoeven betalen.
Vooral dat ;) heb liever een grote HDD voor weinig geld erin dan een dure SSD
Prijs kwaliteit verhouding O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starscreamer schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:58:
[...]

Vooral dat ;) heb liever een grote HDD voor weinig geld erin dan een dure SSD
Prijs kwaliteit verhouding O-)
Dar heb ik inderdaad over nagedacht, maar deze Pro zit nog ruim in zijn garantie en als eenmaal de gereviseerde 5 er is verkoop je een 4 Pro met een SSD toch een ietsje makkelijk door.

Ik heb geen 399/499 Euro over voor een gedrocht zoals de 5 vol met hard en software kinderziektes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Timothy3000 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:56:
[...]

Volgens Sony is er niets mis met de huidige PS5 hé dus ik weet niet of ze een revisie zullen doen.
En er zijn heel veel stille PS5's in omloop, het probleem is dat Sony de luide PS5's niet als een defect ziet.
Een persoon op Neogaf forum heeft pas een stille PS5 gekregen bij zijn vijfde exemplaar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:04:
[...]

Dar heb ik inderdaad over nagedacht, maar deze Pro zit nog ruim in zijn garantie en als eenmaal de gereviseerde 5 er is verkoop je een 4 Pro met een SSD toch een ietsje makkelijk door.

Ik heb geen 399/499 Euro over voor een gedrocht zoals de 5 vol met hard en software kinderziektes.
Voor iemand zonder PS5 post je wel opvallend vaak advies aan anderen in het PS5 problemen en garantie-afhandelingen topic. En het advies om een PS5 om te ruilen voor een PS4 Pro met SSD kun je ook niet echt maken als je zelf nog niet op de PS5 hebt gespeeld. Geloof me, wereld van verschil. ;)

Daarnaast ga je tegen die tijd je PS4 Pro met SSD absoluut niet makkelijker doorverkopen dan een PS5....

Om jezelf te quoten:
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:32:
[...]
tijd om zelf eens te ondervinden of alles wel waar is wat je op het internep leest :)
:)

[ Voor 13% gewijzigd door Timothy3000 op 26-02-2021 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Ik zou nooit genoegen nemen met de een defecte PS5 en dan maar terug gaan naar een PS4 Pro.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timothy3000 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:07:
[...]

Voor iemand zonder PS5 post je wel opvallend vaak advies aan anderen in het PS5 problemen en garantie-afhandelingen topic. En het advies om een PS5 om te ruilen voor een PS4 Pro met SSD kun je ook niet echt maken als je zelf nog niet op de PS5 hebt gespeeld. Geloof me, wereld van verschil. ;)

Daarnaast ga je tegen die tijd je PS4 Pro met SSD absoluut niet makkelijker doorverkopen dan een PS5....

Om jezelf te quoten:

[...]

:)
We leven in een vrij land en ik post en bekritiseer wat ik zelf wil, wat je met dat advies doet moet je/men zelf weten.

Begint hier op Budgetgaming te lijken waarbij kamp blauw géén kritiek wil horen over hun PlayStation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Je moet het absoluut zelf weten. Ik vind het gewoon wat opmerkelijk om adviezen en meningen rond te strooien in een topic dat gaat over problemen van een product dat je zelf niet bezit. Hoe denk je mensen te kunnen adviseren over een product dat je zelf niet in bezit hebt en waarover je op basis van verhalen op internet een conclusie trekt? Daar heeft toch niemand iets aan?

Dat mensen je vertellen dat het advies om een PS4 Pro met SSD te kopen ipv de PS5 te behouden een slecht advies is heeft ook niets met het niet tegen kritiek kunnen op de PS5 te maken. Dat komt gewoon puur doordat het een slechte vergelijking is.

Met kritiek op de PS5 is niets mis want er zijn inderdaad genoeg kinderziektes. Maar puur roepen dat het een gedrocht is zonder enige onderbouwing voegt imo hier vrij weinig toe.

[ Voor 17% gewijzigd door Timothy3000 op 26-02-2021 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timothy3000 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:19:
Je moet het absoluut zelf weten. Ik vind het gewoon wat opmerkelijk om adviezen en meningen rond te strooien in een topic dat gaat over problemen van een product dat je zelf niet bezit.
Zal ik mijzelf nu quoten?
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:13:
[...]

We leven in een vrij land en ik post en bekritiseer wat ik zelf wil, wat je met dat advies doet moet je/men zelf weten.

Begint hier op Budgetgaming te lijken waarbij kamp blauw géén kritiek wil horen over hun PlayStation 5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Starscreamer
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:29:
[...]

Zal ik mijzelf nu quoten?

[...]
Kritiek PS5 vind ik prima.

Als ik PS4 OG (2013) en PS5 (2020) allebei aan staan (zonder game!) dan is de PS4 gewoon stiller console.
Praat ik even niet over CoD Warzone :X
Daarentegen is het geluid van de PS5 niet dermate slecht dat ik hem daarvoor voor garantie wil aanbieden.

Hoop op een minder luidruchtige fan dat door Sony uiteindelijk verkocht wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Starscreamer op 26-02-2021 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Laatst online: 12:38
Een ps4pro is op dit moment ook niet echt een succes sinds de laatste firmware update is de mijne om zeep geholpen en het internet staat vol met klachten na deze update, ik weet niet wat ze denken bij sony ik ben het vertrouwen wel ff kwijt als ik zie hoeveel eigennaardigheden de ps5 heeft en ze er geen reet aan doen,
ik ben een playstation fan heb tot en met de ps4 ze allemaal gehad.
maar mijn volgende console word er denk toch een van de concurent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Concurrent is ook niet rozegeur en maneschijn. Quick Resume werkt (nog) niet helemaal naar behoren, server issues, random crashes, Xbox consoles die plotseling niet meer aangaan, controllers die disconnecten en er zijn afgaande op Reddit en Youtube ook best wat luidruchtige Xbox Series X consoles op de markt gebracht.

Kinderziektes zul je altijd blijven houden bij de launch van een console.

[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 26-02-2021 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickHendrikse
Wacht het maar af, heb voorlopig nog genoeg te doen op pc en ps4pro heb ik nog staan dus potjes fifa om de tijd uit te zingen gaat prima. Vind het vooral bijzonder dat ze op de reparatiebon zetten: actions: repaired console. Ja duh, maar wat er dan is gebeurd dat staat er niet (en weten ze bij de , overigens zeer nette en behulpzame, helpdesk van Sony ook niet)

Er zijn ergere dingen in de wereld, dus hij gaat terug. Heb er een briefje in gedaan met verzoek om een nieuwe of wat mij betreft gereviseerde, als ie het maar gewoon doet. Heeft volgens mij iets met de ray-tracing of gpu te maken want in COD stopt ie na enkele seconden al, en dat gebeurt niet als ik ray-tracing uit zet en bij fifa freezt de ps5 zodra ik tijdens een goal celebration wil doorklikken (ook grafisch iets stresvoller dan normale gameplay denk ik). Miles Morales gaat soms uren goed maar in een gevecht met veel poppetjes en veel actie, veel lichtflitsen etc. idem; freeze!

Zal ook veel te patchen zijn met toekomstige updates en af en toe een crash dat kan maar fifa was letterlijk elk potje, COD moet je dus downgraden en MM bij intensieve grafische scenes; dat is volgens mij gewoon kapotte hardware (koelertje, fan, chip idk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Bij Miles Morales en COD zou het ook softwarematig kunnen zijn. Die games schijnen beide nogal vaak te crashen. Had zelf ook crashes in Miles. COD schijnt het op de andere consoles niet veel beter te doen.

FIFA heb ik niet eerder over gelezen.

Heb je er met andere games ook last van?

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 26-02-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickHendrikse
Timothy3000 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:50:
Bij Miles Morales en COD zou het ook softwarematig kunnen zijn. Die games schijnen beide nogal vaak te crashen. Had zelf ook crashes in Miles. COD schijnt het op de andere consoles niet veel beter te doen.

FIFA heb ik niet eerder over gelezen.

Heb je er met andere games ook last van?
Verder alleen dat tutorialding gespeeld, daar geen last ervan.
Fifa echt elk potje, is onspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Belachelijk dat ze hem dan zo weer terug sturen. Hopelijk weten ze het probleem nu wel te vinden of sturen ze je nu een nieuwe op.

FIFA 20 of 21? Was van plan 21 vandaag te kopen en heb dezelfde crashes gehad als jij in Miles Morales dus kan even voor je proberen of ik die crashes ook ondervindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
Timothy3000 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:59:
Belachelijk dat ze hem dan zo weer terug sturen. Hopelijk weten ze het probleem nu wel te vinden of sturen ze je nu een nieuwe op.

FIFA 20 of 21? Was van plan 21 vandaag te kopen en heb dezelfde crashes gehad als jij in Miles Morales dus kan even voor je proberen of ik die crashes ook ondervindt.
FIFA 21 heb ik digitiaal in de store gekocht voor 12,59 O-)
https://nl.pepper.com/aan...aystation-store-ps-186719

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
Timothy3000 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:57:
Concurrent is ook niet rozegeur en maneschijn. Quick Resume werkt (nog) niet helemaal naar behoren, server issues, random crashes, Xbox consoles die plotseling niet meer aangaan, controllers die disconnecten en er zijn afgaande op Reddit en Youtube ook best wat luidruchtige Xbox Series X consoles op de markt gebracht.

Kinderziektes zul je altijd blijven houden bij de launch van een console.
Je hoort mij ook niet zeggen dat de series x vlekkeloos is, en ik ben hier ook niet om een console war uit te lokken,maar lees ik bijde draadjes van de series x en de ps5 hier op tweakers.
Met de ps5 moet je geluk hebben welke fan je krijgt en je geen last krijgt van coil whine, controllers die snel stuk gaan en nog meer zaken die niet goed werken, de series x is zo en zo stiller en zover ik kan lezen komen er toch en stuk minder klachten voorbij.

En bij mij is mijn goed werkende ps4pro naar de laatste firmware update onbruikbaar geworden, ik wacht tot er een nieuwe firmware voor de ps4 uit komt en of ik de mijne kan fixen, zo niet dan ga ik als ze weer leverbaar zijn op dit moment voor de series x, die is voor mijn gevoel nu toch de beter gebouwde console.
Dat wil niet zeggen dat ik nooit meer een ps5 zal kopen, misschien over een paar jaar als ze een nieuwe revisie hebben en de kinderziektes er uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:51
gizmokat schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:43:
Een ps4pro is op dit moment ook niet echt een succes sinds de laatste firmware update is de mijne om zeep geholpen en het internet staat vol met klachten na deze update, ik weet niet wat ze denken bij sony ik ben het vertrouwen wel ff kwijt als ik zie hoeveel eigennaardigheden de ps5 heeft en ze er geen reet aan doen,
ik ben een playstation fan heb tot en met de ps4 ze allemaal gehad.
maar mijn volgende console word er denk toch een van de concurent.
Wat voor een soort klachten zijn er dan voor de 8.03 update voor de pro? Kan het niet zo snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
Shaker74 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:37:
[...]

Wat voor een soort klachten zijn er dan voor de 8.03 update voor de pro? Kan het niet zo snel vinden.
google maar even op ps4 8.03 firmware problems, dan zie je genoeg bij reddit en als je op youtube bij die opdate filmpjes kijkt bij de comment dan zie je dat het bomvol met problemen staat.

Mijn ps4 begon eerst met connectie problemen met mijn controllers, daarna problemen met afsluiten wat ie niet wou, niet meer willen opstarten, internet problemen.

ook geprobeerd de hele software opnieuw te instaleren, 2 verschillende usb sticks gebruikt, elke krijg ik een fout code en zegt ie dat de files beschadigd zijn, maar heb ze gewoon bij sony vandaan

elke keer krijg ik het even gefixt door de ps4 in save modes op te starten, maar ik was er meer mee aan het kloten dan ik kon spelen dus voor nu wacht ik zelf even op een nieuwe firmware en kijk dan of dit het probleem oplost.

voor de firmware update heeft ie 5 jaar probleemloos gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
gizmokat schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:59:
[...]

google maar even op ps4 8.03 firmware problems, dan zie je genoeg bij reddit en als je op youtube bij die opdate filmpjes kijkt bij de comment dan zie je dat het bomvol met problemen staat.

Mijn ps4 begon eerst met connectie problemen met mijn controllers, daarna problemen met afsluiten wat ie niet wou, niet meer willen opstarten, internet problemen.

ook geprobeerd de hele software opnieuw te instaleren, 2 verschillende usb sticks gebruikt, elke krijg ik een fout code en zegt ie dat de files beschadigd zijn, maar heb ze gewoon bij sony vandaan

elke keer krijg ik het even gefixt door de ps4 in save modes op te starten, maar ik was er meer mee aan het kloten dan ik kon spelen dus voor nu wacht ik zelf even op een nieuwe firmware en kijk dan of dit het probleem oplost.

voor de firmware update heeft ie 5 jaar probleemloos gewerkt.
Ok. Ik vroeg dat omdat ik wel merk dat ik de laatste tijd vreemde (onverklaarbare) internet connectie problemen heb met de pro. Kan geen verbindng maken, netwerk problemen, (ethernet en Wi-Fi terwijl de rest van het apparatuur prima verbinding heeft) m.a.w. ben off-line. Helaas kun je dan best veel games al niet meer spelen. (die ik speel dan blijkbaar) Ik heb uiteindelijk de spanning overal vanaf gehaald en weer erop gezet. Toen draaide alles weer goed. Gelukkig zijn dat voor zover ik weer de enige problemen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mailonbekend
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-10 17:58

Ik hou hem wel voor nu. Heb er uiteindelijk toch meer plezier van dan ergenis. Daarnaast wil ik de ps4 pro die nu op de slaapkamer staat ook niet kwijt.

Het is naar mijn idee een kwestie van tijd dat er custom fans komen die stiller gaan zijn. Dan zet ik het er zelf wel in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
Shaker74 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:13:
[...]

Ok. Ik vroeg dat omdat ik wel merk dat ik de laatste tijd vreemde (onverklaarbare) internet connectie problemen heb met de pro. Kan geen verbindng maken, netwerk problemen, (ethernet en Wi-Fi terwijl de rest van het apparatuur prima verbinding heeft) m.a.w. ben off-line. Helaas kun je dan best veel games al niet meer spelen. (die ik speel dan blijkbaar) Ik heb uiteindelijk de spanning overal vanaf gehaald en weer erop gezet. Toen draaide alles weer goed. Gelukkig zijn dat voor zover ik weer de enige problemen. :>
zou goed kunnen dat het door de update komt, had zelf ook steeds last van internet problemen, ik hoop voor je dat het hier bij blijft en je geen andere problemen krijgt, ik was al blij dat ik de update geinstaleerd had nadat ik de last of us 2 had uitgespeeld en net maar een uurtje in rdr2 had, en heb de ps4 toen moeten terug zetten naar fabrieks instellingen omdat niks meer werkte, en ik heb ook geen ps+ dus ook geen saves in de cloud, speel alleen maar single player games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickHendrikse
Timothy3000 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:59:

21, wel de ps4 update, die moet dan qua disc in ps5 zitten maar denk niet dat dit het probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Ik had destijds mijn controller opgestuurd naar Bol vanwege het driften. Ze hebben 15 werkdagen om het te repareren en die 15 werkdagen zijn inmiddels voorbij. Heb er niks over gehoord. Contact opgenomen met Bol en ze gaan het verder uitzoeken. Binnen 2 werkdagen krijg ik een reactie. Gelukkig heb ik nog een Switch waarop ik kan gamen maar het is wel balen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Laatst online: 09:23
Is bij Amazon beter geregeld. Die sturen je een PS5 controller en moet je de oude opsturen als je de nieuwe hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
D. Ninjai schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:54:
Ik had destijds mijn controller opgestuurd naar Bol vanwege het driften. Ze hebben 15 werkdagen om het te repareren en die 15 werkdagen zijn inmiddels voorbij. Heb er niks over gehoord. Contact opgenomen met Bol en ze gaan het verder uitzoeken. Binnen 2 werkdagen krijg ik een reactie. Gelukkig heb ik nog een Switch waarop ik kan gamen maar het is wel balen.
Geen 2e controller gekocht? PS4 games werken overig prima met DS4 controller O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Starscreamer schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:26:
Geen 2e controller gekocht? PS4 games werken overig prima met DS4 controller O-)
Nee want mijn vriendin wil die in een andere kleur (ja ik weet het zucht :+ ) en de PS4 heb ik verkocht voordat de PS5 kwam.

[ Voor 4% gewijzigd door D. Ninjai op 03-03-2021 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
D. Ninjai schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:28:
[...]

Nee want mijn vriendin wil die in een andere kleur (ja ik weet het zucht :+ ) en de PS4 heb ik verkocht voordat de PS5 kwam.
Daar hadden wij eerst ook op gewacht :X
Maar voor mijn verjaardag heb ik (toch) de 2e controller gekregen van mijn vriendin O-)
Heb via Ali zon plasticje (blauw) besteld om de controller een kleur te geven.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQDuG76DNyzVty8JwKGnx930v7wP7915Sz5JvtHOiVqD4kX0YWHYPTCO2VNil1Q4TyMIEsGHQw&usqp=CAc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Shaker74 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:13:
[...]

Ik weet dat het over de Ps4 Pro gaat. Maar ik had exact dezelfde problemen. En wat bleek, hitte afvoer.
De mijne stond in een vakje in een kast en niets anders dan ethernet problemen. En met wifi geen enkel probleem.
PS4 toen boven gezet op de kast zodat ie kon ademen, en toen geen ethernet problemen meer.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:32
Ik heb een vraagje. Ik heb mijn ps5 verbonden via een internetkabel en bij de PS 5 geeft hij aan dat het een verbinding heeft van 100MBps terwijl als ik diezelfde kabel in mijn laptop stop dan geeft hij een verbinding aan van 1GBps. Heeft de PlayStation5 maar een maximale verbinding van 100MBps?

In mijn laptop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZEL9PstScKs3VrdTW2Qu0g-9WlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1YFDkilYAQr7YzXAAzJ1q1WL.jpg?f=fotoalbum_large

In de Playstation 5:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fXMq4AMNeUr_gOshISwqFqLYNNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Omm21qmODgWSwcbHq5Vbgyrp.jpg?f=fotoalbum_large

Verder heb ik het gevoel dat mijn PS5 controller veel minder lang meegaat op 1 accu dan mijn PS4 controller.

[ Voor 62% gewijzigd door RensVerlaak op 03-03-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Laatst online: 12:48
Hebben jullie nog last van dat als de ps5 automatisch in slaapstand gaat je hem alleen kan wekken door de aan knop in te drukken en je dan een melding krijgt dat de console verkeerd is afgesloten?

Ik dacht dat dat nu wel met een update verholpen zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
RensVerlaak schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:16:
Ik heb een vraagje. Ik heb mijn ps5 verbonden via een internetkabel en bij de PS 5 geeft hij aan dat het een verbinding heeft van 100MBps terwijl als ik diezelfde kabel in mijn laptop stop dan geeft hij een verbinding aan van 1GBps. Heeft de PlayStation5 maar een maximale verbinding van 100MBps?

In mijn laptop:
[Afbeelding]

In de Playstation 5:
[Afbeelding]

Verder heb ik het gevoel dat mijn PS5 controller veel minder lang meegaat op 1 accu dan mijn PS4 controller.
Nee, er gaat wss iets mis in de handshake tussen je switch en de ps5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
FrankoNL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:35:
[...]

Nee, er gaat wss iets mis in de handshake tussen je switch en de ps5.
Dat kan geen kwaad of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Nee, maar dan heb je dus wel een veel lagere snelheid dan mogelijk. Als je een verbinding boven de 100Mbps hebt, ga je dat dus merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensVerlaak
FrankoNL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:49:
[...]

Nee, maar dan heb je dus wel een veel lagere snelheid dan mogelijk. Als je een verbinding boven de 100Mbps hebt, ga je dat dus merken.
Als ik speedtest uitvoer op mijn ps5 geeft hij gewoon 400/150 aan terwijl ik 400/400 heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
D. Ninjai schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:54:
Gisteravond werd ik gebeld en de mededeling gekregen dat ze de controller niet konden repareren. Ik kreeg meteen een cadeaubon en kon daarmee een nieuwe bestellen. Nu hoop ik voor anderen die bij Bol hebben besteld dat ze daar eerder achter komen en niet de hele rit hoeven uit te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
RensVerlaak schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:50:
[...]

Als ik speedtest uitvoer op mijn ps5 geeft hij gewoon 400/150 aan terwijl ik 400/400 heb.
Dan opereert hij effectief dus wel op 1 Gbps.

Weird. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
AMARONE schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:14:
Hebben jullie nog last van dat als de ps5 automatisch in slaapstand gaat je hem alleen kan wekken door de aan knop in te drukken en je dan een melding krijgt dat de console verkeerd is afgesloten?

Ik dacht dat dat nu wel met een update verholpen zou zijn?
Ik heb de slaapstand eraf gehaald nadat ik de brick berichten had gelezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Speelt dat nog steeds die problemen met de slaapstand?

En zijn de problemen met de externe HDD opgelost?

Ben er ff uit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Shaker74 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:40:
Speelt dat nog steeds die problemen met de slaapstand?

En zijn de problemen met de externe HDD opgelost?

Ben er ff uit geweest.
Externe HDD (4TB Seagate) vanaf release gebruikt en nooit geen problemen ermee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
Starscreamer schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:44:
[...]

Externe HDD (4TB Seagate) vanaf release gebruikt en nooit geen problemen ermee gehad.
Ok. Zelf gebruik ik de 2TB gamedrive van Seagate. Dus dat zou gewoon goed moeten komen. Tx.. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Starscreamer schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:44:
[...]

nooit geen = dus wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 12:44
Hier inmiddels ook een controller probleem, betreft een loszittende R2 trigger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olep
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09-2023
Cr1ptkeeper schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:07:
[...]

Volgens Sony is er niets mis met de huidige PS5 hé dus ik weet niet of ze een revisie zullen doen.
En er zijn heel veel stille PS5's in omloop, het probleem is dat Sony de luide PS5's niet als een defect ziet.
Een persoon op Neogaf forum heeft pas een stille PS5 gekregen bij zijn vijfde exemplaar...
Ik heb inmiddels 3 PS5's kunnen bemachtigen en de eerste 2 doorverkocht voor de adviesprijs door het lawaai van de ventilator.
Heb nu een stille PS5 en het is echt een verademing. Enorm verschil. Ik voel de pijn van de mensen met zo'n luidruchtig apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Olep schreef op maandag 8 maart 2021 @ 02:35:
[...]

Ik heb inmiddels 3 PS5's kunnen bemachtigen en de eerste 2 doorverkocht voor de adviesprijs door het lawaai van de ventilator.
Heb nu een stille PS5 en het is echt een verademing. Enorm verschil. Ik voel de pijn van de mensen met zo'n luidruchtig apparaat.
Gelukzak! Ik zit nog steeds met een luide PS5. Het geluid zorgt er dus voor dat ik er minder op speel hé...
Geniet maar van de stilte :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peter711
Cr1ptkeeper schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:00:
[...]

Gelukzak! Ik zit nog steeds met een luide PS5. Het geluid zorgt er dus voor dat ik er minder op speel hé...
Geniet maar van de stilte :-)
Zelf ook een PS5 met een K ventilator en een compleet stille XBSX.
Zou fijn zijn als Sony gewoon een nieuw STILLE fan opstuurde i.p.v. de loterij die je nu hebt bij terugsturen console.
Hopelijk komen er snel stille third party fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter711 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:24:
[...]

Hopelijk komen er snel stille third party fans.
En ook een kleiner model :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Olep schreef op maandag 8 maart 2021 @ 02:35:
Mja, die van mij is ook echt niet stil. Maar aan de andere kant. Ik heb 7 jaar op een Ps4(pro) gespeeld en in vergelijking daarmee is de PS5 heel erg stil natuurlijk. Gewoon jammer dat er zoveel verschil in zit en dat de meeste reviewers bij launch een extreem stil exemplaar hebben ontvangen om de indruk te wekken dat de PS5 muisstil is. Dat is gewoon niet zo. Tijdens het gamen hoor ik de PS5 niet, dus ik vind het wel best zo. Fijn apparaat om op te gamen.

De discdrive daarentegen is bij mij wel echt een miskleun. Alsof je met een klopboor het plafond in gaat. Soms moet ik de PS5 aan de bovenkant even aan duwen om de resonantie te verminderen. Dat is echt niet normaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 09-03-2021 08:33 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:00
Hulleman schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:31:
[...]

...
De discdrive daarentegen is bij mij wel echt een miskleun. Alsof je met een klopboor het plafond in gaat. Soms moet ik de PS5 aan de bovenkant even aan duwen om de resonantie te verminderen. Dat is echt niet normaal.
Zoals @morm in het Algemene PS5 topic heeft geplaatst, is hier mogelijk een oplossing voor, zie de quote hieronder.
morm schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 07:59:
Hier is een fix die ook door Sony aangegeven wordt als oplossing. Levert geen probleem met garantie.
Heb het ook gedaan en scheelt echt veel qua geluid.

[YouTube: *Temporary Fix* PS5 Disk Drive Buzzing Sound - LOUD SOUND]

PSN: Redrafted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
[...]
Bij mij heeft het enorm geholpen om de platen even los te halen en er weer op te zetten en een muismat onder de console te leggen. Hij stijgt met een game disc alsnog op als een straaljager, maar de klopboor met resonantie is weg. Een muismat zou mijn tip dus zijn om eens te proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickHendrikse
RickHendrikse schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:39:
Wacht het maar af, heb voorlopig nog genoeg te doen op pc en ps4pro heb ik nog staan dus potjes fifa om de tijd uit te zingen gaat prima. Vind het vooral bijzonder dat ze op de reparatiebon zetten: actions: repaired console. Ja duh, maar wat er dan is gebeurd dat staat er niet (en weten ze bij de , overigens zeer nette en behulpzame, helpdesk van Sony ook niet)

Er zijn ergere dingen in de wereld, dus hij gaat terug. Heb er een briefje in gedaan met verzoek om een nieuwe of wat mij betreft gereviseerde, als ie het maar gewoon doet. Heeft volgens mij iets met de ray-tracing of gpu te maken want in COD stopt ie na enkele seconden al, en dat gebeurt niet als ik ray-tracing uit zet en bij fifa freezt de ps5 zodra ik tijdens een goal celebration wil doorklikken (ook grafisch iets stresvoller dan normale gameplay denk ik). Miles Morales gaat soms uren goed maar in een gevecht met veel poppetjes en veel actie, veel lichtflitsen etc. idem; freeze!

Zal ook veel te patchen zijn met toekomstige updates en af en toe een crash dat kan maar fifa was letterlijk elk potje, COD moet je dus downgraden en MM bij intensieve grafische scenes; dat is volgens mij gewoon kapotte hardware (koelertje, fan, chip idk)
Even shoutout naar Sony. Binnen 7 dagen terug bij mij! Heb ander serienummer gekregen, geen idee of ie nieuw is of gereviseerd maar ziet er als nieuw uit en, nog belangrijker, doet alles nu gewoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter711
[...]

Mja, die van mij is ook echt niet stil. Maar aan de andere kant. Ik heb 7 jaar op een Ps4(pro) gespeeld en in vergelijking daarmee is de PS5 heel erg stil natuurlijk. Gewoon jammer dat er zoveel verschil in zit en dat de meeste reviewers bij launch een extreem stil exemplaar hebben ontvangen om de indruk te wekken dat de PS5 muisstil is. Dat is gewoon niet zo.
Zelf een PS4 en PS4Pro gehad. Niet stil is voor mij totaal geen probleem. Mijn PS4 en in mindere mate mijn PS4 PRO maakte een behoorlijk blaasgeluid maar geen irritante fluittoon die bij mij niet van voeding-collwhine komt. Die fluittoon wordt echt bij mij gegenereerd door de fan. Die fluittoon maakt het ondragelijk. Sony moet dat geweten hebben. Die fluittoon komt niet echt goed over in de filmpjes. Is echt veel harder/irritanter in werkelijkheid. Zelf gebruik ik geen disks dus kan ik daar over niet echt iets zeggen.
Ik had de PS5 eigenlijk aangeschaft om KENA te spelen...helaas is die uitgesteld naar augustus.
Nu koop ik dus maar nog steeds meestal de XBSX versie (als die er is) van een game voornamelijk omdat mijn XBSX niet te horen is. Dat deed ik ook al bij mijn PS4PRO en XBOX SCORPIO. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Xerox schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:50:
[...]

Zoals @morm in het Algemene PS5 topic heeft geplaatst, is hier mogelijk een oplossing voor, zie de quote hieronder.

[...]
Ik zie die oplossing nu veel voorbij komen ineens. Ook maar eens proberen. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Ik vraag me trouwens af waarom Sony die fix niet zelf even toepast ipv de console onverrichter zake terug te sturen als deze ter reparatie aangeboden wordt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter711
Steven030 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:02:
Ik vraag me trouwens af waarom Sony die fix niet zelf even toepast ipv de console onverrichter zake terug te sturen als deze ter reparatie aangeboden wordt
En ik vraag me af waarom Sony . quality control maar geskipped heeft inferieure FANS in groot aantal consoles heeft geplaatst en bij de voeding geen voorzorgmaatregelen heeft geimplementeerd om coil whine te voorkomen.
NB Ik weet wel waarom .... ze waren nog niet klaar maar wilde in dezelfde maand als XBOX releasen en dat moest natuurlijk zo snel en goedkoop mogelijk.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gister tijdens een potje Warzone had ik wat issues met mijn DS controller. Lijkt erop alsof de R2 knop niet meer goed functioneert, omdat ik meerdere malen bleef schieten terwijl ik de knop niet had ingedrukt. Vervolgens gewisseld naar m'n andere controller en het probleem vervolgens niet meer gehad. Iemand iets soortgelijks gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Dj-sannieboy schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:50:
Gister tijdens een potje Warzone had ik wat issues met mijn DS controller. Lijkt erop alsof de R2 knop niet meer goed functioneert, omdat ik meerdere malen bleef schieten terwijl ik de knop niet had ingedrukt. Vervolgens gewisseld naar m'n andere controller en het probleem vervolgens niet meer gehad. Iemand iets soortgelijks gehad?
Topic al doorzocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ja, blijkbaar ben ik niet de enige.
Inmiddels Sony gebeld en een mail gehad met mogelijke oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyntrax
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-02-2023
Hallo , heb een steeds weerkerend probleempje met de hoofdpersonages in de games...ik heb Fenyx , Call of Duty en Valhalla en telkens hoor je deze niet praten....anderen die tegen je praten hoor je luid en duidelijk maar wanneer je personage praat hoor je niks....iets met instellingen of zo??? bedankt alvast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Cyntrax schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 07:36:
Hallo , heb een steeds weerkerend probleempje met de hoofdpersonages in de games...ik heb Fenyx , Call of Duty en Valhalla en telkens hoor je deze niet praten....anderen die tegen je praten hoor je luid en duidelijk maar wanneer je personage praat hoor je niks....iets met instellingen of zo??? bedankt alvast...
Hoe staan je ingame NAT settings?
Voor CoD moest ik een aantal poorten open zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyntrax
Starscreamer schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:26:
[...]

Hoe staan je ingame NAT settings?
Voor CoD moest ik een aantal poorten open zetten.
Waar kan ik dit zien? zie veel instellingen staan maar waar moet ik opletten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:00
Cyntrax schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 07:36:
Misschien moet je in de audio-instellingen het formaat aanpassen.
Hij staat mogelijk op PCM, maak daar eens Dolby Bitstream van en test het dan. Misschien daarna in het spel zelf ook deze instelling opzoeken.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Cyntrax schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:46:
[...]

Waar kan ik dit zien? zie veel instellingen staan maar waar moet ik opletten?
Rechts onderin scherm ;) Moet op OPEN staan en niet Moderate
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DS9FiTDOsMM0IZuV5ayrASqnFsQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2CN0tAUauAaCx2I9b7l0cKP8.png?f=fotoalbum_large

Andere plek waar je het kan vinden:
Afbeeldingslocatie: https://theimportantenews.com/wp-content/uploads/2020/11/b7.jpg

*screenshots van internet geplukt ben ik niet O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Starscreamer op 11-03-2021 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyntrax
Xerox schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:46:
[...]

Misschien moet je in de audio-instellingen het formaat aanpassen.
Hij staat mogelijk op PCM, maak daar eens Dolby Bitstream van en test het dan. Misschien daarna in het spel zelf ook deze instelling opzoeken.
opgelost ....was inderdaad Dolby aanzetten...bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyntrax
Starscreamer schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:10:
[...]

Rechts onderin scherm ;) Moet op OPEN staan en niet Moderate
[Afbeelding]

Andere plek waar je het kan vinden:
[Afbeelding]

*screenshots van internet geplukt ben ik niet O-)
opgelost...was Dolby aanzetten......alvast bedankt voor de moeite...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiFiKabelNodig
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-05-2022
Mijn ps5 van Mediamarkt is alles behalve stil :( Krijg morgen eentje van Amazon binnen. Hopelijk is die stiller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunke7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-12-2024
Geweldig die launch perikelen ik wacht wel n jaartje kan ik dan de beste games kiezen 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dNyw
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:47
WiFiKabelNodig schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:51:
Mijn ps5 van Mediamarkt is alles behalve stil :( Krijg morgen eentje van Amazon binnen. Hopelijk is die stiller
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Nou na 3 maanden ook een defecte dual sense controller. De L2 knop registreert niet meer maar de haptic feedback werkt wel. Ondertussen maar een nieuwe gekocht aangezien de support in het weekend niet open is. Ik probeer nu alleen met ze te bellen maar krijg nog steeds het bericht dat ze gesloten zijn.

Ik zal er wel keihard overheen kijken maar de pagina waar zij naar refereren met de openingstijden (playstation.com/support) zie ik nergens de tijden staan. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik weet niet waar je hem hebt gekocht maar is het niet sneller direct even contact te leggen met de winkel?
Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste

Let op:
Waar kan ik garantie claimen?

- Hoofdzakelijk bij de verkopende winkel (wettelijke- of consumentengarantie): in NL/BE n.a.v. Europese regelgeving minstens 2 jaar*
- Bij Sony zelf (fabrieksgarantie): tot 1 jaar na originele aankoopdatum. Sony heeft als fabrikant geen verplichtingen, die liggen wettelijk gezien bij de verkoper.
Let op: Als je direct bij Sony koopt geld het eerste punt en krijg je bij Sony ook minstens 2 jaar garantie.

Garantie geldt in beide gevallen voor het volledige product, dus ook meegeleverde accessoires zoals de controller.
*: Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Men spreekt ook wel over de 'verwachte levensduur', maar deze is in de praktijk lastig vast te stellen. De meeste verkopers houden de EU richtlijnen aan en geven meestal minstens 2-3 jaar garantie op electronica. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je daarna geen wettelijke garantie meer kunt claimen.
- de eerste 6 óf 12 maanden** maanden na verkoop ligt de bewijslast voor een defect altijd bij de verkoper. Daarna ligt die bewijslast bij jou als consument. Dit kan van belang zijn bij een garantieclaim; meer info in de links onderaan
- In NL en Belgie is de verkoper altijd wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Een verkoper mag je nooit doorverwijzen naar de fabrikant of kosten rekenen voor de afhandeling.

Meer info:
• * https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
• ** https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt
https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie