PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Welke app gebruiken jullie? En hoe dicht meten jullie, voorkant of achterkant van ps5?Starscreamer schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:57:
[...]
Ik had bij CoD toen gemeten was 48db.
No Mans Sky heb ik ook ik zou hem vandaag wel even testen
NMS gespeeld en tussen de 45 & 46db, telefoon voor de PS5 gelegd.ryanator schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:40:
Is geluid van 52db normaal met de PS5? Ik speel nu No Mans Sky en dan zit hij toch tegen de 54db aan.
Toestel: iPhone 11 ProCr1ptkeeper schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:53:
[...]
Welke app gebruiken jullie? En hoe dicht meten jullie, voorkant of achterkant van ps5?
App: Decibel X
[ Voor 25% gewijzigd door Starscreamer op 01-02-2021 13:02 ]
ik gebruik mijn Apple Watch series 4 tijdens het spelen van Miles Morales.Cr1ptkeeper schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:53:
[...]
Welke app gebruiken jullie? En hoe dicht meten jullie, voorkant of achterkant van ps5?
als de disc drive aangaat kom ik rond de 48 decibels en zonder dat de disc drive draait zit ik meestal tussen de 38 en 42 decibel.
edit: ik meet langs de voorkant van de PS5
[ Voor 4% gewijzigd door AppleFan2007 op 01-02-2021 13:12 ]
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Waarom zouden ze je een doos moeten geven?Tiduz schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:32:
Kameraad van me heeft problemen met zn ps5, na nummer gebeld te hebben krijgt die een mail die die zelf uit moet printen en krijgt geen doos of niks opgestuurt hij moet alles zelf zien te regelen, klopt dit wel ??
Ik heb nog nooit bij een webwinkel iets van een doos gekregen om iets terug te sturen, dat is je eigen verantwoordelijkheid.
Weet al waar de verwarring vandaan komt, usa krijgt dat wel.schumi2004 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:39:
[...]
Waarom zouden ze je een doos moeten geven?
Ik heb nog nooit bij een webwinkel iets van een doos gekregen om iets terug te sturen, dat is je eigen verantwoordelijkheid.
Ik heb er zelf gelukkig nooit gebruik van hoeven te maken daarom was ik benieuwd, alleen met de ps2 maar toen kreeg ik gelijk een nieuwe aan de deur toen de bezorger de kapotte meenam haha.
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Ow wauw dat doen ze dan wel handig in de US.Tiduz schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:46:
[...]
Weet al waar de verwarring vandaan komt, usa krijgt dat wel.
Ik heb er zelf gelukkig nooit gebruik van hoeven te maken daarom was ik benieuwd, alleen met de ps2 maar toen kreeg ik gelijk een nieuwe aan de deur toen de bezorger de kapotte meenam haha.
Wel omslachtig allemaal denk en vanuit milieu oogpunt ook niet echt vriendelijk daarom bewaar ik zo'n beetje al het verpakkingsmateriaal van redelijke prijzige apparaten tot ik zoiets heb van nu mag het onderhand wel weg
Sinds een week of 2 heb ik last van behoorlijke stickdrift in de rechter-analogue stick; met vooral een afwijking naar links. Ik heb ook een filmpje opgenomen tijdens Astrobot waarbij je ook bij de 'virtuele controller' ziet dat de rechterstick afwijkt, en als daarna rondloop draait de 'camera' zondat dat ik de stick aanraak. Het fenomeen komt overigens ook in andere games voor (o.a. Destiny 2 en Control). Het kan soms ook minuten lang niet voorkomen.
Iemand nog ideeën die ik kan proberen? Wat ik al geprobeerd heb:
- controller resetten: geen verschil
- keer "goed blazen": geen verschil
Op zich vind ik het geen ramp om een andere controller aan te schaffen, en om te kijken of ik deze kan laten vervangen, maar hopelijk heeft iemand nog een gouden tip
Idem hier. Soms heb toch iets van een facepalm-gevoel als ik bvb iemand een groot toestel te koop zie aanbieden dat nog in garantie is, en erbij vermeldt dat hij de doos niet meer heeft...schumi2004 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:41:
[...]
Wel omslachtig allemaal denk en vanuit milieu oogpunt ook niet echt vriendelijk daarom bewaar ik zo'n beetje al het verpakkingsmateriaal van redelijke prijzige apparaten tot ik zoiets heb van nu mag het onderhand wel weg

Maar anderzijds: niet iedereen heeft de nodige bergruimte om al die lege dozen te bewaren (onze zolder ligt er halfvol mee

Ik heb zelfs mijn NES doos nog.Twixie schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:14:
[...]
Idem hier. Soms heb toch iets van een facepalm-gevoel als ik bvb iemand een groot toestel te koop zie aanbieden dat nog in garantie is, en erbij vermeldt dat hij de doos niet meer heeft...![]()
Maar anderzijds: niet iedereen heeft de nodige bergruimte om al die lege dozen te bewaren (onze zolder ligt er halfvol mee). Doos van onze PS3 ligt daar ook nog ergens. En eigenlijk raar dat ik die van de PS2 niet meer heb, want ik gooi normaal nooit iets zomaar weg, maar misschien komt die ooit nog boven water
.
Vorig jaar de doos van mijn TV (2009) weggegooid

Als het aan mijn vriendin lag gooien we alle dozen direct weg
vraagje hierover: kan ik dit het beste aankaarten bij Mediamarkt (waar ik de console heb gekocht), of is het logischer om het direct via Sony proberen te spelen?Carn82 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:50:
Hallo allen!
Sinds een week of 2 heb ik last van behoorlijke stickdrift in de rechter-analogue stick; met vooral een afwijking naar links. Ik heb ook een filmpje opgenomen tijdens Astrobot waarbij je ook bij de 'virtuele controller' ziet dat de rechterstick afwijkt, en als daarna rondloop draait de 'camera' zondat dat ik de stick aanraak. Het fenomeen komt overigens ook in andere games voor (o.a. Destiny 2 en Control). Het kan soms ook minuten lang niet voorkomen.
Op zich vind ik het geen ramp om een andere controller aan te schaffen, en om te kijken of ik deze kan laten vervangen, maar hopelijk heeft iemand nog een gouden tip
Ik heb net m’n nieuwe ps5 binnen nu heb ik alleen een probleempje. Het data overzetten ging fout de startte ik mijn ps5 opnieuw op. Nu is de ps5 fabrieksinstellingen opnieuw aan het instellen maar staat al een uur op 99 procent. Iemand tips?
Lastige, je kan proberen hem opnieuw in safe mode te starten en dan via een USB stick de software opnieuw te installeren.maxdewaal schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:40:
Hallo allemaal,
Ik heb net m’n nieuwe ps5 binnen nu heb ik alleen een probleempje. Het data overzetten ging fout de startte ik mijn ps5 opnieuw op. Nu is de ps5 fabrieksinstellingen opnieuw aan het instellen maar staat al een uur op 99 procent. Iemand tips?
Het data overzetten van de PS4 naar de PS5 ging bij mij ook wat problematisch. Uiteindelijk heb ik die paar games die ik regelmatig speel opnieuw gedownload, dat ging uiteindelijk sneller.maxdewaal schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:19:
Thanks ga ik dat even proberen!
Ja dat wil ik nu ook gaan doen kom alleen met geen mogelijkheid in m’n ps5 meer.Carn82 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:23:
[...]
Het data overzetten van de PS4 naar de PS5 ging bij mij ook wat problematisch. Uiteindelijk heb ik die paar games die ik regelmatig speel opnieuw gedownload, dat ging uiteindelijk sneller.
safe mode doet ook niets?maxdewaal schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:31:
[...]
Ja dat wil ik nu ook gaan doen kom alleen met geen mogelijkheid in m’n ps5 meer.
Ik heb hetzelfde gehad. Ook dezelfde acties ondernomen: reset en schoonblazen. Ik heb hem terug gestuurd (Nedgame) en had na ongeveer 5 dagen een nieuwe thuis.Carn82 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:50:
Hallo allen!
Ik heb de boel via Mediamarkt dus ik zal ze eens een vriendelijk twitterberichtje sturenRowwan schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:35:
[...]
Ik heb hetzelfde gehad. Ook dezelfde acties ondernomen: reset en schoonblazen. Ik heb hem terug gestuurd (Nedgame) en had na ongeveer 5 dagen een nieuwe thuis.
Nope krijg als ik hem opnieuw opstart of safe mode probeer hetzelfde scherm weer op 99%
en er is dan ook helemaal geen reactie qua controller-inputs?maxdewaal schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:39:
[...]
Nope krijg als ik hem opnieuw opstart of safe mode probeer hetzelfde scherm weer op 99%
kan hem alleen met m’n controller aankrijgen momenteel. Safe mode opstarten of via de aanknop doet nog niks.Carn82 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:44:
[...]
en er is dan ook helemaal geen reactie qua controller-inputs?
Ja, blijkbaar enigste oplossing...maxdewaal schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 07:29:
Ook met een usb de software installeren doet niks. Maar retour sturen dan?
https://www.reddit.com/r/...hen_resetting_to_factory/
Is dit nog steeds een probleem?
Het is geen probleem laten we dat voorop zetten.krablander schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:42:
In het begin van de ps5 release werden er veel issues gemeld met ventilatoren (de “fan lottery”). De Nidec fans zouden meer geluid produceren en ratelen dan de Delta fans.
Is dit nog steeds een probleem?
Het is meer irritant omdat meer geluid maakt
Het is niet slechter voor je PS5

Dan is ieder toestel dat meer geluid maakt dan gewoonlijk geen probleem. PS4 jet engine was dan ook geen probleem, waar zat iedereen dan over te klagen?Starscreamer schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:15:
[...]
Het is geen probleem laten we dat voorop zetten.
Het is meer irritant omdat meer geluid maakt![]()
Het is niet slechter voor je PS5
Stel dat je thuis een koelkast hebt dat een piepend geluid maakt iedere keer die aanslaat... zou je dan ook zeggen "m'n koelkast heeft geen probleem"?
Het is niet omdat de fan werk dat die daarom niet defect is.
PS4 jet engine was irritant maar ook niet meer dan datCr1ptkeeper schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:33:
[...]
Dan is ieder toestel dat meer geluid maakt dan gewoonlijk geen probleem. PS4 jet engine was dan ook geen probleem, waar zat iedereen dan over te klagen?
Stel dat je thuis een koelkast hebt dat een piepend geluid maakt iedere keer die aanslaat... zou je dan ook zeggen "m'n koelkast heeft geen probleem"?
Ik had hier eerder ook last van. Heb ook geprobeerd te resetten en dat werkte voor een klein half uurtje maar daarna kwam het terug. Toen maar via Bol een reparatieverzoek opgestart en opgestuurd. Heb een foto gemaakt van de serienummer van de controller, benieuwd wat ik terugkrijg en dat laat ik wel weten.Carn82 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:50:
Hallo allen!
WE?Starscreamer schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:15:
[...]
Het is geen probleem laten we dat voorop zetten.
Omdat jij dat vindt?

Als de fan werkt is hij niet defect.Cr1ptkeeper schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:33:
[...]
Als de PS5 meer geluid maakt dan dat hoort is dat natuurlijk erg vervelend. Sony Klantenservice zei telefonisch dat ze het niet als defect zien en er niets aan doen. Neemt niet weg dat het irritant is natuurlijk.
[ Voor 33% gewijzigd door Timothy3000 op 05-02-2021 13:07 ]
Ik heb inmiddels contact gehad met de Mediamarkt en kan de controller bij de reparatiebalie afgeven. Ik heb inmiddels al wel een 2de controller besteld (want die had ik sowieso nog geen) dus ik kan wel gelukkig doorspelenD. Ninjai schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:18:
[...]
Ik had hier eerder ook last van. Heb ook geprobeerd te resetten en dat werkte voor een klein half uurtje maar daarna kwam het terug. Toen maar via Bol een reparatieverzoek opgestart en opgestuurd. Heb een foto gemaakt van de serienummer van de controller, benieuwd wat ik terugkrijg en dat laat ik wel weten.
Dan is je auto ook niet defect als hij maar maximum 90km/u rijdt...Timothy3000 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:05:
[...]
Als de fan werkt is hij niet defect.![]()
![]()
Als de PS5 meer geluid maakt dan dat hoort is dat natuurlijk erg vervelend. Sony Klantenservice zei telefonisch dat ze het niet als defect zien en er niets aan doen. Neemt niet weg dat het irritant is natuurlijk.
Maar dit is eigenlijk een discussie die niet thuis hoort in deze thread.
[ Voor 7% gewijzigd door Cr1ptkeeper op 05-02-2021 14:31 ]
Als je een fan hebt die je PS5 niet goed koelt, die niet goed draait oid dan is hij defect. Als je een fan hebt die dat wel doet maar hij maakt wat geluid terwijl hij het doet dan is hij volgens Sony zelf niet defect. Dat is wat zij zeggen hé, niet ik.
Met mijne voor de ps5 tik ik zeker wel de 52 aan. Ik test met de S9. 52-54 is wel wat ik krijg bij veel games. Normaal?Starscreamer schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:02:
[...]
NMS gespeeld en tussen de 45 & 46db, telefoon voor de PS5 gelegd.
[...]
Toestel: iPhone 11 Pro
App: Decibel X
Wanneer meet je? Want na het opstarten van een disc gaat deze hard spinnen. Na een minuut of minder neemt dit af, maar tik ik toch nog steeds 48-50db aan. Pas na een aantal minuten neemt dit af naar 43-46 db. Het lijkt alsof na het spinnen van de disc deze nog steeds zachtjes doordraait of de fan iets harder werkt. Hoe dan ook, na een aantal minuten neemt dit af. Het gekke is -ik heb een nidec fan- hoe lager het aantal db, hoe meer ik dat hoge geluid, soort ratel, van de fan hoor. Ik heb dus liever zo’n 50db want dat klinkt als zacht blazen. Hoe dan ook, best apart maar ach, de ps5 doet het goed. Vind het gewoon vermakelijk om dit soort dingen te checkdn.ryanator schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:07:
[...]
Met mijne voor de ps5 tik ik zeker wel de 52 aan. Ik test met de S9. 52-54 is wel wat ik krijg bij veel games. Normaal?
Ik meet ongeveer na een minuut. Ik merk wel dat er minder geluid uit komt na een minuut of 10 spelen, moet ff meten wat ie dan aangeeft. Ik heb denk ik ook de nidec, die een soort fluister achtig geluid maakt.Vizzie33 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:20:
[...]
Wanneer meet je? Want na het opstarten van een disc gaat deze hard spinnen. Na een minuut of minder neemt dit af, maar tik ik toch nog steeds 48-50db aan. Pas na een aantal minuten neemt dit af naar 43-46 db. Het lijkt alsof na het spinnen van de disc deze nog steeds zachtjes doordraait of de fan iets harder werkt. Hoe dan ook, na een aantal minuten neemt dit af. Het gekke is -ik heb een nidec fan- hoe lager het aantal db, hoe meer ik dat hoge geluid, soort ratel, van de fan hoor. Ik heb dus liever zo’n 50db want dat klinkt als zacht blazen. Hoe dan ook, best apart maar ach, de ps5 doet het goed. Vind het gewoon vermakelijk om dit soort dingen te checkdn.
Natuurlijk verschilt standplaats ook met het geluid. Zo zit mijne in de tv kast horizontaal.
had mijn PS5 22 Januari wederom retour gestuurd, deze nieuwe unit heeft eveneens die irritante PSU BUZZZZZ. Dus ja, ik hou het hier bij en ga niet nog een keer dat ding opsturen. Volgens Sony is dit geluid normaal, waarna ik aangaf dat de Xbox Series X dit bijna niet heeft...teminste je heb er totaal geen last van 0,0. Ik gaf aan dat Microsoft werkt met zuurvrije siliconen kit rondom de componenten, en waarom zij dit niet doen? Daar was niet echt een antwoord op. Maar het issue was al sinds launch bekend en wordt bijna dagelijks gerapporteerd bij ze.
Maar goed, ik wacht nu op de Torx T8 en trek hem dit keer wel zelf open, siliconen etc heb ik al binnen. Tronicfix laat ook perfect zien hoe het moet, bij hem is het gelukt. Ik vindt het wel een leuke uitdaging
goed weekend allen !
Netjes een nieuwe meegekregen bij de MM dus wat mij betreft prima opgelost zo. Hopen dat de nieuwe probleemvrij blijft. Ik zag wel dat mn 'originele' DualSense ergens in juli 2020 al gefabriceerd was, dus mogelijk een vroege batch. Op de nieuwe modellen zie ik geen datum meer staan (en ook geen serienummer).Carn82 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:20:
[...]
Ik heb inmiddels contact gehad met de Mediamarkt en kan de controller bij de reparatiebalie afgeven. Ik heb inmiddels al wel een 2de controller besteld (want die had ik sowieso nog geen) dus ik kan wel gelukkig doorspelenGoede tip van dat serienummer, dat fototje ga ik ook even maken. Ik kan me haast niet voorstellen dat het de tijd/moeite loont om zo'n ding open te schroeven/repareren, dus stiekem hoop ik dat er gewoon een nieuwe komt.
nee of het moet zijn dat er gisteren een firmware update was.nFo schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:53:
Hebben jullie met de laatste firmware update ook opeens coil whine ?
Eerder geen last van gehad.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Als ik Texas Poker speel is de coil whine steeds aanwezig als het (tijds)balkje van een andere speler terugloopt , heel vreemd. Verder geen last van fan-herrie of andere ellende. En poker is nou ook weer niet zo leuk dat ik me er aan kan ergeren, maar het is wel opvallendnFo schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:53:
Hebben jullie met de laatste firmware update ook opeens coil whine ?
Eerder geen last van gehad.
PSN gamertag: H3nk13024
Ik heb dit ook (bekabeld). Heb de ps5 pas een dag dus nog niet veel getest en mee gedaan. Wat ik wel heb gemerkt dat ik het steeds 5 a 10 minuten na het opstarten lijk te hebben. Ben al 3/4 keer uit het 1e potje CoD gekickt. Net dat DMZ ingesteld en had het potje daarna weer een disconnect. Op internet lees je er ook wel genoeg over..6Jay-K schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:25:
[...]
Speel nu via de Wifi, krijg dan nog wel de meldingen maar geen onderbrekingen in de online gameplay.
Bij bijvoorbeeld Warzone of Rainbow Six Siege word ik uit de game gegooid, maar de partychat blijft wel functioneren.
Zag als 1 van de oplossingen om de PS5 een vast IP adres te geven maar dat heeft niet geholpen. Heb heb nu in de DMZ gegooid in de hoop dat dat de issues oplost.
Probleem is ook pas enkele weken aanwezig, daarvoor had ik geen issues. Ik denk (hoop) dat het met een firmware update te maken heeft.
Samen met coil whine is het nog niet echt een lekkere aankoop zo

En nog een kleine irritatie
[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 11-02-2021 10:09 ]
I served in a company of heroes.
De WiFi chip is sowieso matig, althans de software ervan. Bij mij is WiFi 6 de helft langzamer dan WiFi 5.... dat lijkt me ook niet de bedoeling.Vuvuzela schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:07:
[...]
Ik heb dit ook. Heb de ps5 pas een dag dus nog niet veel getest en mee gedaan. Wat ik wel heb gemerkt dat ik het steeds 5 a 10 minuten na het opstarten lijk te hebben. Ben al 3/4 keer uit het 1e potje CoD gekickt. Net dat DMZ ingesteld en had het potje daarna weer een disconnect. Op internet lees je er ook wel genoeg over..6
CoD nog nooit last van gehad hoe zijn je NAT settings in game?Vuvuzela schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:07:
[...]
Ik heb dit ook. Heb de ps5 pas een dag dus nog niet veel getest en mee gedaan. Wat ik wel heb gemerkt dat ik het steeds 5 a 10 minuten na het opstarten lijk te hebben. Ben al 3/4 keer uit het 1e potje CoD gekickt. Net dat DMZ ingesteld en had het potje daarna weer een disconnect. Op internet lees je er ook wel genoeg over..6
En nog een kleine irritatiemoest die startup beep zo irritant hard?
Staan ze open? Ik heb de PS5 wel bekabeld ipv wifi

Ik maak gebruik van een LG C9 icm Sony 2.1 soundbar met ondersteuning voor DTS, Atmos, etc (HT-XF9000). Tijdens het spelen merk ik dat de PS5 audio onjuist doorvoerd en dat daardoor bijvoorbeeld stemgeluid in zijn geheel verdwijnt. Wanneer ik ingame vervolgens mijn field of view draai naar de personage die 'aan het woord is' keert de audio terug. Het lijkt dus alsof er een mismatch bestaat tussen de PS5 mijn audiosetup. Vooralsnog kan ik deze instellingen alleen nergens aanpassen. Iemand enig idee?
Lijkt er eerder op dat je of in de PS5 of in de game het geluid op surround hebt staan, terwijl je een stereo setup hebt. Als het stemgeluid terugkeert als de persoon in je field of view zit, dan doet de PS5 het juist goed. Immers het geluid zou van rechtsachter moeten komen, maar hoor je niet omdat je daar geen speaker hebtklingkie schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:30:
Hi, Ik heb een vraag over de audio settings van de PS5.
Ik maak gebruik van een LG C9 icm Sony 2.1 soundbar met ondersteuning voor DTS, Atmos, etc (HT-XF9000). Tijdens het spelen merk ik dat de PS5 audio onjuist doorvoerd en dat daardoor bijvoorbeeld stemgeluid in zijn geheel verdwijnt. Wanneer ik ingame vervolgens mijn field of view draai naar de personage die 'aan het woord is' keert de audio terug. Het lijkt dus alsof er een mismatch bestaat tussen de PS5 mijn audiosetup. Vooralsnog kan ik deze instellingen alleen nergens aanpassen. Iemand enig idee?
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dat klopt! Ik zie ook dat de uitvoer in de PS5 settings op 7.1 staat. Echter kan ik dat niet aanpassen.Hulleman schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:49:
[...]
Lijkt er eerder op dat je of in de PS5 of in de game het geluid op surround hebt staan, terwijl je een stereo setup hebt. Als het stemgeluid terugkeert als de persoon in je field of view zit, dan doet de PS5 het juist goed. Immers het geluid zou van rechtsachter moeten komen, maar hoor je niet omdat je daar geen speaker hebt
Dat is bijzonder. Printscreen van je settings?klingkie schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:52:
[...]
Dat klopt! Ik zie ook dat de uitvoer in de PS5 settings op 7.1 staat. Echter kan ik dat niet aanpassen.
Ik heb die settings zo niet paraat, maar probeer dit eens: audio output HDMI. Geef aan dat je een receiver hebt en geef dan aan dat je 2 kanalen hebt.
[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 11-02-2021 12:57 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik kan door receiver te selecteren wel het aantal kanalen aanpassen, maar dan enkel de opties 7.1 5.1 en 2.0. in het laatste geval verlies ik dan de audio throughput naar de sub, en dat is ook weer een beetje jammer..Hulleman schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:57:
[...]
Dat is bijzonder. Printscreen van je settings?
Ik heb die settings zo niet paraat, maar probeer dit eens: audio output HDMI. Geef aan dat je een receiver hebt en geef dan aan dat je 2 kanalen hebt.
:strip_exif()/f/image/fhjSRi7XeYnZITOyzQta7ffa.jpg?f=fotoalbum_large)
zeker jammer om je sub te verliezen. Kun je het apparaattype op wat anders zetten, zodat je 2.1 kan selecteren?klingkie schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:54:
[...]
Ik kan door receiver te selecteren wel het aantal kanalen aanpassen, maar dan enkel de opties 7.1 5.1 en 2.0. in het laatste geval verlies ik dan de audio throughput naar de sub, en dat is ook weer een beetje jammer..[Afbeelding]
Heb ik wel geprobeerd, maar de optie om een ander aantal kanalen te selecteren doet zich alleen voor als ik kies voor een receiver als apparaattype, bij alle anderen blijft deze optie gesloten net als te zien op bovenstaande afbeelding.Hulleman schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:56:
[...]
zeker jammer om je sub te verliezen. Kun je het apparaattype op wat anders zetten, zodat je 2.1 kan selecteren?
Kan je niet gewoon TV kiezen bij apparaattype? Denk dat die bij mij op dat staat.klingkie schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:05:
[...]
Heb ik wel geprobeerd, maar de optie om een ander aantal kanalen te selecteren doet zich alleen voor als ik kies voor een receiver als apparaattype, bij alle anderen blijft deze optie gesloten net als te zien op bovenstaande afbeelding.
En bij receiver kun je dus alleen kiezen tussen 7.1, 5.1 of 2.0?klingkie schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:05:
[...]
Heb ik wel geprobeerd, maar de optie om een ander aantal kanalen te selecteren doet zich alleen voor als ik kies voor een receiver als apparaattype, bij alle anderen blijft deze optie gesloten net als te zien op bovenstaande afbeelding.
Kun je de PS5 direct op de TV aansluiten en de TV met HDMI (ARC) of optical aan de soundbar?
Kan je tv overweg met surround formaten? Mogelijk downmixt ie dat naar 2.1.
Wat je ook nog eens zou kunnen doen. De PS5 settings zo laten, maar in de gamesettings aangeven dat je een stereo opstelling hebt. Wellicht helpt dat.
[ Voor 67% gewijzigd door Hulleman op 11-02-2021 15:05 ]
Bij receiver zijn dat inderdaad de enige opties.Hulleman schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:03:
[...]
En bij receiver kun je dus alleen kiezen tussen 7.1, 5.1 of 2.0?
Kun je de PS5 direct op de TV aansluiten en de TV met HDMI (ARC) of optical aan de soundbar?
Kan je tv overweg met surround formaten? Mogelijk downmixt ie dat naar 2.1.
Wat je ook nog eens zou kunnen doen. De PS5 settings zo laten, maar in de gamesettings aangeven dat je een stereo opstelling hebt. Wellicht helpt dat.
PS5 hangt aan de tv, welke via EARC met de soundbar verbonden is. Zowel soundbar als tv ondersteunen alle gangbare audioformaten, tv geeft dit ook door. Ik ga eens kijken wat ik ingame kan aanpassen.
Ik zie dat die soundbar een 7.1.2 opstelling nabootst. Dus vreemd dat je bij surround soms geluid verliest als het geluid ingame van achteren komt.klingkie schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:30:
Ik maak gebruik van een LG C9 icm Sony 2.1 soundbar met ondersteuning voor DTS, Atmos, etc (HT-
Hier lees ik:
Go to Settings > Sound > Audio Output > HDMI Device Type
Set the device to “AV Amplifier” (don’t select “Sound Bar,” even if you’re using a 5.1 or 7.1-enabled soundbar).
Select “Adjust Speaker Positions” and customize the layout to match the speaker locations in your room.
Lastly, set the Audio Format (Priority) option that matches your setup. Choose “Linear PCM” if you’re using HDMI to connect your PS5 directly to your receiver or soundbar. If you’ve plugged your PS5 directly into your TV, which is then passing the signal through to your receiver or soundbar, you might need to use “Dolby” or “DTS.”
Ik denk het 2e zoals bijna iedereen heeftMailonbekend schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 06:58:
Ik ervaar zo'n vervelend geluid uit de ps5 dat ik om een reparatie heb gevraagd. Ik dacht eerst nog, het valt wel mee, ik wen er wel aan.. Nou, dat lukte me dus niet. Ik ben normaal niet gevoelig voor geluid, maar de hoge toon die de ps5 produceert zit precies in mijn irritatie zone. Ik ben benieuwd of ik de ps5 terug krijg met een nieuwe fan of dat ze zeggen dat het niet als defect beschouwd word. Het is even afwachten.
Maar goed vanaf mijn toetsenbord kan ik jou PS5 natuurlijk niet horen.
Mezelf maar even gequote. Inmiddels een bericht van Bol dat de controller niet meer te repareren is. Ik heb een waardebon gekregen om een nieuwe controller aan te schaffen. Dit inmiddels gedaan en kan morgen weer fijn ps5 games spelenOxigeon schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:40:
Hier sinds vandaag ook het (ik denk) bekende probleem met de R2 trigger. Hij bied minder weerstand dan mijn L2.
Eerste reactie was dat ik het me verbeelde. Maar ik was Division 2 aan het spelen en af en toe schoot ik uit het niets. Bij een lichte aanraking drukte ik de trigger al te ver in.
Op YouTube zag ik filmpjes waarin ze laten zien dmv een spijker/boutje door op beide triggers te drukken dat de weerstand bij de een veel minder is dan de andere.
Dus maar de proef op de som genomen zodat ik het me zeker niet verbeeld. Bij de L2 moet ik VEEEL meer druk zetten dan mijn R2. Indien ik de L2 volledig indruk en loslaat zit hij meteen goed. Bij de R2 blijft hij nog eventjes "natrillen".
Meteen maar even contact gehad met de bol klantenservice een half uurtje geleden. Ik moest maar eerst met Sony bellen wat zij ervan vinden. Die kunnen vinden wat ze willen. Maar dat gaat dit probleem niet verhelpen. Ze wilde toxh eerst dat ik contact opnam met Sony. Want misschien moest toch echt wel de hele ps5 opgestuurd worden.
Heb meteen gezegd dat het probleem echt in de controller zit en niet in de ps5. Want het probleem is er ook als de ps5 uit staat. Verder vermeld dat het probleem vaker voorkomt en nu zou me een retourlabel opgestuurd worden.
Dit wordt dus een tijdje niet gamen en hopen op een zo snel mogelijke reparatie of nieuwe controller
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Vorige week dinsdag een PS5 op amazon.it kunnen scoren en vervolgens gisteren afgeleverd. Alles netjes unboxed en de PS5 op de TV-kast geplaatst. Alles inpluggen en eens op de aan-knop gedrukt, verschijnt de blauwe gloei voor een halve seconde, je hoort de fans draaien en dan niets meer. Valt uit. Eject button geeft de 3 beeps aan, en ik kan hem effectief blijven opstarten maar opnieuw: hij valt uit na een halve seconde.
Ik heb welgeteld in dit topic 1 iemand dit zien voorhebben na 2u spelen dacht ik. Ik ben helemaal tot niet in de menu geraakt lol. Sony gebeld en hij is al onderweg voor reparatie/omruiling. Vandaag al ontvangen door Cycleon.
Moet wel zeggen, krijg er een koude douche van de reacties hier.

Daarom is het ook een problemen-topic he...jmignolet schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:29:
Moet wel zeggen, krijg er een koude douche van de reacties hier.
Hier het zelfde bij alle games en ook op bepaalde punten in games heb letterlijk alles geprobeerd vandaag van reparatie terug gekregen zogenaamd repaired want ik mag hem weer opsturenAppleFan2007 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:55:
Zonet Watch dogs legion gecrasht omdat de bestanden beschadigd waren.
Raar genoeg gebeurde die crash alleen maar als ik naar een bepaalde plaats ging of daar voorbij ging.
Zelfs met de downloadsnelheid van nu is het niet toe om een hele game te herinstalleren.
[Afbeelding]
Dit probleem is zo bij meerdere games, heb verder ook nooit leesfouten ofzo.
Heeft iemand anders dit ook al gemerkt?
Oh, jij had hem al eens opgestuurd? 2de keer dus?zikaFTW schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 00:14:
[...]
Hier het zelfde bij alle games en ook op bepaalde punten in games heb letterlijk alles geprobeerd vandaag van reparatie terug gekregen zogenaamd repaired want ik mag hem weer opsturen
/f/image/E7RpsSlONkatiwC7UT8oli8B.png?f=fotoalbum_large)
Heb de PS5 nog niet uit (Ikea) kastje gehaaldHulleman schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:58:
Meer mensen last van een smerige PS5? Dit is een plaatje vanaf internet, maar die van mij ziet er ook zo uit. Schijnt mogelijk te komen door bijvoorbeeld rook van het branden van kaarsen. De PS5 trekt dit aan. Ik krijg het er niet af met een vochtige doek....
[Afbeelding]
Maar mijn controller wordt erg smerig aan de achterkant door normaal gebruik
Komt door al die grip ribbeltjes en tja de controller is wit

Daar heb ik ook last van. Het lijkt zelfs wel of het wit van die controllers langzaam verdwijnt (slijtage).Starscreamer schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:07:
[...]
Heb de PS5 nog niet uit (Ikea) kastje gehaald![]()
Maar mijn controller wordt erg smerig aan de achterkant door normaal gebruik![]()
Komt door al die grip ribbeltjes en tja de controller is wit
PS5 ziet er verder nog prima uit.
Verwijderd
Komt steeds meer en meer bij...

Tijd dat jullie gezamenlijk een vuist maken tegen deze grootmacht!
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2021 11:34 ]
Ik game me helemaal de pleuris op de PS5. Fantastisch apparaatVerwijderd schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:34:
Sorry, maar is er ook iets wél goed aan deze 'spelcomputer' ?
Hij wordt alleen smerig en de discdrive spint elk uur even als er een disc in zit.
Er is geen enkele manier om te zien welke fan je hebt hè zonder de ps5 open te maken ? Niet ergens zichtbaar op de doos of dat je het kunt herkennen aan een bepaald model nr?Richie B schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:54:
[...]
Ben zeer benieuwd of je een muis-stille heb, of nog steeds een tondeuse
Ik heb er nou meerdere geprobeerd maar het houdt maar niet op. Deze die ik nu heb gaat zelf lichtjes op en neer buzzen. Bloed irritant ! En ja ik heb er een beste geluidsset op aangesloten. Alleen als je speelt is niet altijd het geluid hard aanwezig en hoor je toch die vloer irritanter fan!
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
hoe heb je dat voor elkaar gekregen? via de reparatieservice of nieuw gekocht?cypress3d schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:07:
[...]
Ik heb er nou 5 gehad maar het houdt maar niet op
sorry, maar ik snap dit soort reacties echt niet. heb jij wel een ps4 pro gehad hiervoor? want buiten snellere laadtijden doet het precies hetzelfde tot nu toe. zelfs eronder met al die bugs.Hulleman schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:48:
[...]
Ik game me helemaal de pleuris op de PS5. Fantastisch apparaat![]()
Hij wordt alleen smerig en de discdrive spint elk uur even als er een disc in zit.
[ Voor 48% gewijzigd door Farabi op 17-02-2021 12:20 ]
Ja dit is dus de 2e keer dat ik het opstuur en volgens Sony stel de reperatie is weer niet gelukt waar ik van uit ga want ik denk zelf dat het een SSD probleem is zou ik hem volgens hun voor de 3e x weer opsturen ik vind de service van Sony zeer slecht en ook bevond mijn ps5 krassenjmignolet schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:03:
[...]
Oh, jij had hem al eens opgestuurd? 2de keer dus?
Ik heb een PS4 en Pro gehad. Consoles doen sinds de jaren 80 al hetzelfde, namelijk spelletjes afspelen. De Ps5 doet alles wat de PS4(pro) doet, maar dan beter. Zoals dat bij elke nieuwe generatie zo is. Jij verwacht dat de PS5 ineens koffie kan zetten?Farabi schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:14:
sorry, maar ik snap dit soort reacties echt niet. heb jij wel een ps4 pro gehad hiervoor? want buiten snellere laadtijden doet het precies hetzelfde tot nu toe. zelfs eronder met al die bugs.
Games kopieren, downloads, rustmode problemen, controller opladen, geforceerd hdr, bit probleem bij 120hz spel etc.Hulleman schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:32:
[...]
Ik heb een PS4 en Pro gehad. Consoles doen sinds de jaren 80 al hetzelfde, namelijk spelletjes afspelen. De Ps5 doet alles wat de PS4(pro) doet, maar dan beter. Zoals dat bij elke nieuwe generatie zo is. Jij verwacht dat de PS5 ineens koffie kan zetten?
Ik ontken ook niet dat de PS5 issues heeft, maar die issues ervaar ik niet omdat ik die functies of niet gebruik of omdat ze bij mij wel werken. Controller oplaad probleem had ik wel, maar is opgelost, rustmodus werkt bij mij goed. Ik ben echt blij met de aankoop en het is een grote stap vooruit tov de PS4 en pro.Farabi schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:37:
[...]
Games kopieren, downloads, rustmode problemen, controller opladen, geforceerd hdr, bit probleem bij 120hz spel etc.
Laten we wel zijn, op een enkeling na zijn de problemen momenteel vooral softwarematig. Het zijn geen YLOD of RROD problemen. De 120hz problematiek ervaren tv fabrikanten net zo goed.
[ Voor 14% gewijzigd door Hulleman op 17-02-2021 12:42 ]
Games kopiëren gaat veel sneller,Farabi schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:37:
[...]
Games kopieren, downloads, rustmode problemen, controller opladen, geforceerd hdr, bit probleem bij 120hz spel etc.
downloads gaan veel sneller als je genoeg bandbreedte hebt,
rustmode problemen zijn bij mij opgelost,
controller opladen, alleen problemen mee gehad door verkeerde kabel te gebruiken, nu een oplaadstation en 0 problemen.
geforceerd hdr, bij mij werkt het gewoon, weet niet wat je hiermee bedoeld.
bit probleem bij 120Hz, geen idee van, mijn TV heeft maar 60Hz, en dat volstaat mij ook, al zou ik een 120Hz TV hebben, ik zou toch kiezen voor 60Hz met meer detail dan 120Hz met minder detail (en al helemaal zonder VRR, liever 60Hz zonder screen tearing, dan 120Hz met screen tearing).
[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 17-02-2021 12:46 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
ik heb het idee dat je niet echt weet waar je over spreekt. je haalt een pc en console door elkaar met dat laatste. maar goedKalder schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:45:
[...]
Games kopiëren gaat veel sneller,
downloads gaan veel sneller als je genoeg bandbreedte hebt,
rustmode problemen zijn bij mij opgelost,
controller opladen, alleen problemen mee gehad door verkeerde kabel te gebruiken, nu een oplaadstation en 0 problemen.
geforceerd hdr, bij mij werkt het gewoon, weet niet wat je hiermee bedoeld.
bit probleem bij 120Hz, geen idee van, mijn TV heeft maar 60Hz, en dat volstaat mij ook, al zou ik een 120Hz TV hebben, ik zou toch kiezen voor 60Hz met meer detail dan 120Hz met minder detail (en al helemaal zonder VRR, liever 60Hz zonder screen tearing, dan 120Hz met screen tearing).
Hoezo haal ik een PC en console door elkaar, als je 90 frames per seconde draait op een 120Hz scherm zonder VRR krijg je screen tearing, of dat nou met console of met PC is dat maakt geen reet uit. Waar denk jij dat VRR anders goed voor is?Farabi schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:06:
[...]
ik heb het idee dat je niet echt weet waar je over spreekt. je haalt een pc en console door elkaar met dat laatste. maar goed
Waarom denk je dat op de last gen zoveel games gelocked zijn op 30 terwijl ze unlocked makkelijk hoger kunnen, omdat je op een halve refresh rate geen screen tearing krijgt (30 is de helft van de 60Hz die de meeste schermen hebben, dus dan zie je geen screen tearing, maar bij 45 fps op 60Hz zie je het in het midden van het beeld.
[ Voor 29% gewijzigd door Kalder op 17-02-2021 13:27 ]
het feit dat je het woord ''screen-tearing'' bij een console gebruikt en over downgraden begint tussen 60hz vs 120hz op consolebasis. is een duidelijke schets voor meKalder schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:21:
[...]
Hoezo haal ik een PC en console door elkaar, als je 90 frames per seconde draait op een 120Hz scherm zonder VRR krijg je screen tearing, of dat nou met console of met PC is dat maakt geen reet uit. Waar denk jij dat VRR anders goed voor is?
Waarom denk je dat op de last gen zoveel games gelocked zijn op 30 terwijl ze unlocked makkelijk hoger kunnen, omdat je op een halve refresh rate geen screen tearing krijgt (30 is de helft van de 60Hz die de meeste schermen hebben, dus dan zie je geen screen tearing, maar bij 45 fps op 60Hz zie je het in het midden van het beeld.
Als jij denkt dat screen tearing op consoles niet voorkomt, zit je er toch echt naast, er word alleen op consoles meer moeite gedaan om het te verbergen, door locked 30fps, 60fps of 120fps, te hanteren en niets daar tussenin. Alleen lukt dat op 120fps niet altijd en zakt de framerate onder de 120 krijg je gewoon screen tearing.
Ennuh kun jij mij uitleggen waar en wanneer ik over downgraden begonnen ben? Want dat kan ik me niet herinneren.
[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 17-02-2021 13:38 ]
ik heb letterlijk urenlang in dirt 5 gestoken op mijn xbox en echt 0 problemen gehad op 120hz. maar goedKalder schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:35:
Screentearing komt toch echt voor op consoles als ze niet een constante framerate kunnen behalen... volgens mij had Dirt 5 daar erg veel last van op 120fps, omdat die niet constant 120fps was en ook wel eens flinke framedrops had. Staat me bij van videos van Digital Foundry.
Als jij denkt dat screen tearing op consoles niet voorkomt, zit je er toch echt naast, er word alleen op consoles meer moeite gedaan om het te verbergen, door locked 30fps, 60fps of 120fps, te hanteren en niets daar tussenin. Alleen lukt dat op 120fps niet altijd en zakt de framerate onder de 120 krijg je gewoon screen tearing.
Ennuh kun jij mij uitleggen waar en wanneer ik over downgraden begonnen ben? Want dat kan ik me niet herinneren.
Ja daar heb je het al, Xbox, de Xbox heeft VRR, de PS5 NOG niet.Farabi schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:38:
[...]
ik heb letterlijk urenlang in dirt 5 gestoken op mijn xbox en echt 0 problemen gehad op 120hz. maar goed
Met VRR word de Refresh rate (Hz) aangepast naar het aantal fps, dus dan krijg je geen screen tearing, logisch.
Volgens mij heb je geen flauw benul van wat VRR is en of wat het doet.
[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 17-02-2021 13:41 ]
In het probleemtopic opmerken dat er alleen maar problemen staan....Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:34:
Sorry, maar is er ook iets wél goed aan deze 'spelcomputer' ?

Kijk in het algemene PS5 topic voor paginas vol positieve ervaringen.
[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 17-02-2021 13:42 ]
Kalder schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:35:
volgens mij had Dirt 5 daar erg veel last van op 120fps, omdat die niet constant 120fps was en ook wel eens flinke framedrops had. Staat me bij van videos van Digital Foundry.
jouw berichten achterelkaar, tegenstrijdig, vind je niet?Kalder schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:40:
[...]
Ja daar heb je het al, Xbox, de Xbox heeft VRR, de PS5 NOG niet.
Met VRR word de Refresh rate (Hz) aangepast naar het aantal fps, dus dan krijg je geen screen tearing, logisch.
Hoezo tegenstrijdig DIT IS HET PS5 topic NIET HET XBOX topic, get your facts together...Farabi schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:42:
[...]
[...]
jouw berichten achterelkaar, tegenstrijdig, vind je niet?
Ik heb het toch over de PS5 versie van Dirt 5, joh... Die heeft geen VRR omdat de PS5 NOG geen VRR ondersteund, hoe moeilijk is het nou????????
[ Voor 21% gewijzigd door Kalder op 17-02-2021 13:43 ]
Nee. Na jaren een PS4 Pro is een PS5 op alle vlakken echt een verademing.Farabi schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:14:
[...]
hoe heb je dat voor elkaar gekregen? via de reparatieservice of nieuw gekocht?
[...]
sorry, maar ik snap dit soort reacties echt niet. heb jij wel een ps4 pro gehad hiervoor? want buiten snellere laadtijden doet het precies hetzelfde tot nu toe. zelfs eronder met al die bugs.
je begint zelf over xbox en dirt 5Kalder schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:42:
[...]
Hoezo tegenstrijdig DIT IS HET PS5 topic NIET HET XBOX topic, get your facts together...

Nou ben je echt helemaal in de war, wijs mij eens aan waar ik het over Xbox heb?
Ik begon over Dirt 5 op de PS5, dat ik het over de xbox heb verzin je hier terplekke en begon je zelf over.
[ Voor 18% gewijzigd door Kalder op 17-02-2021 13:45 ]
Kalder schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:44:
[...]
Nou ben je echt helemaal in de war, wijs mij eens aan waar ik het over Xbox heb?
Ik begon over Dirt 5 op de PS5, dat ik het over de xbox heb verzin je hier terplekke en begon je zelf over.
Kalder schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:40:
[...]
Zullen we het hier weer over PS5 issues hebben?
Farabi schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:38:
[...]
ik heb letterlijk urenlang in dirt 5 gestoken op mijn xbox en echt 0 problemen gehad op 120hz. maar goed
Kalder schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:40:
[...]
Volgens mij heb je geen flauw benul van wat VRR is en of wat het doet.
we zitten hier toch in het ps5 problemen topic? in mijn openingspost geef ik het 120hz probleem aan van de PS5. jij zegt dat de ps5 nog geen vrr ondersteund en begint daarna over een spel dat dus nog geen 120hz ondersteund met framedrops problemen. daarna haal je termen met de PC-wereld door elkaar. waarna ik aangeef dat een ander 120hz console dit probleem dus niet heeft. maar had geen allergische reactie van je verwacht op dit.Kalder schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:46:
Even in de juiste volgorde, JIJ begint over de xbox, niet ik!!!
[...]
[...]
trouwens ik zie dat je hele tijd je berichten heb aangepast. ik neem aan dat je je fout erkent. goed geen nut meer om door te gaan
Ok laten we dit maar aanschouwen als het bewijs dat je geen idee hebt wat VRR is.Farabi schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:56:
[...]
we zitten hier toch in het ps5 problemen topic? in mijn openingspost geef ik het 120hz probleem aan van de PS5. jij zegt dat de ps5 nog geen vrr ondersteund en begint daarna over een spel dat dus nog geen 120hz ondersteund met framedrops problemen. daarna haal je termen met de PC-wereld door elkaar. waarna ik aangeef dat een ander 120hz console dit probleem dus niet heeft. maar had geen allergische reactie van je verwacht op dit.
trouwens ik zie dat je hele tijd je berichten heb aangepast. ik neem aan dat je je fout erkent. goed geen nut meer om door te gaan
Dirt 5 op de PS5 ondersteund wel 120Hz, alleen consistent 120fps is het niet, daar zou VRR dus goed van pas kunnen komen.
[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 17-02-2021 13:59 ]
Waar kan ik garantie claimen?
- Hoofdzakelijk bij de verkopende winkel (wettelijke- of consumentengarantie): in NL/BE n.a.v. Europese regelgeving minstens 2 jaar*
- Bij Sony zelf (fabrieksgarantie): tot 1 jaar na originele aankoopdatum. Sony heeft als fabrikant geen verplichtingen, die liggen wettelijk gezien bij de verkoper.
Let op: Als je direct bij Sony koopt geld het eerste punt en krijg je bij Sony ook minstens 2 jaar garantie.
Garantie geldt in beide gevallen voor het volledige product, dus ook meegeleverde accessoires zoals de controller.
*: Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Men spreekt ook wel over de 'verwachte levensduur', maar deze is in de praktijk lastig vast te stellen. De meeste verkopers houden de EU richtlijnen aan en geven meestal minstens 2-3 jaar garantie op electronica. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je daarna geen wettelijke garantie meer kunt claimen.
- de eerste 6 óf 12 maanden** maanden na verkoop ligt de bewijslast voor een defect altijd bij de verkoper. Daarna ligt die bewijslast bij jou als consument. Dit kan van belang zijn bij een garantieclaim; meer info in de links onderaan
- In NL en Belgie is de verkoper altijd wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Een verkoper mag je nooit doorverwijzen naar de fabrikant of kosten rekenen voor de afhandeling.
Meer info:
• * https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
• ** https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt
• https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie