Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Aankomende week gaat mijn ps5 toch maar weer retour, 3e x is scheepsrecht. Die herrie uit de voeding is simpelweg TE aanwezig tijdens het spelen. Heb overwogen de voeding zelf open te trekken, maar daar is de console nog te jong voor. Mooi apparaat maar hou het even bij de series X. Sony zou eigenlijk een re-call moeten uitvoeren om de voedingen van miljoenen mensen te fixen. We zullen zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Richie B schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:45:
Sony zou eigenlijk een re-call moeten uitvoeren om de voedingen van miljoenen mensen te fixen.
Reactie van Sony ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Y45JXxe3f9qUQn_mBl7d4_LObY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/NkieJbMvaEpHhr9AxbPhvZq0.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
😂 vrees het ook

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Denk toch dat Microsoft anders omgaat met zijn klanten, lees voornamelijk positieve berichten als het gaat om garantie claims.

En ja ik zou ook de de PlayStation 5 willen kopen, maar ik wacht nog 'even' op het revisie model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:40:
[...]

Denk toch dat Microsoft anders omgaat met zijn klanten, lees voornamelijk positieve berichten als het gaat om garantie claims.

En ja ik zou ook de de PlayStation 5 willen kopen, maar ik wacht nog 'even' op het revisie model.
Ik geef je groot gelijk, achteraf gezien had ik dat ook willen doen. Ik probeer het nog 1 x en dan houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:34
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:40:
[...]

Waar lees je die dan? Kan er niet zoveel over vinden. Weet wel dat ze vrij problematisch waren in de tijd van de Xbox 360 maar dat is alweer jaren geleden natuurlijk.

Dat zou wel goed nieuws zijn mochten er ooit problemen zijn met mijn Series S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie33
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-01 09:57
Mijn ps5, vanaf launhdag, lijkt wel iets harder te blazen, wijst db meter uit. En toch niet erg, want haal die lichte ratel ‘eruit’, die hoor je niet. Het is verder prima, alleen benieuwd met zware spellen straks...speel wel oa cold war op 120hz. Maar ook last of us2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 02-10 21:39
Op mijn PS5 merk ik dat de wifi behoorlijk wat langzamer is dan op andere apparaten, bijvoorbeeld op de OnePlus 7T. Met behulp van snelheidstest op mijn telefoon direct naast mijn PS5 en op hetzelfde netwerk, zonder mobiele data, krijg ik 240 Mbs. Terwijl op de PS5 20-30 Mbps krijg. Heeft iemand anders ook dit probleem?

Mijn router is geschikt voor WiFi 6 en het lijkt iets te maken te hebben met het verbinden van de PS5 met de 5,0 GHz-band op WiFi 6 die instabiliteit veroorzaakt. Op 2,4 GHz band nog lager met snelhedenvan 10 Mbps..

De oplossing (dacht ik) is het uitschakelen van WiFi 6 op de 5GHz-band (verander van ax naar a / n in de router). Nadat ik dat had uitgeschakeld kreeg ik snelheden van 250MBs, maar na 15 minuten gaat het weer richting de 20-30 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-10 16:06
Sjuuls92 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:54:
Op mijn PS5 merk ik dat de wifi behoorlijk wat langzamer is dan op andere apparaten, bijvoorbeeld op de OnePlus 7T. Met behulp van snelheidstest op mijn telefoon direct naast mijn PS5 en op hetzelfde netwerk, zonder mobiele data, krijg ik 240 Mbs. Terwijl op de PS5 20-30 Mbps krijg. Heeft iemand anders ook dit probleem?

Mijn router is geschikt voor WiFi 6 en het lijkt iets te maken te hebben met het verbinden van de PS5 met de 5,0 GHz-band op WiFi 6 die instabiliteit veroorzaakt. Op 2,4 GHz band nog lager met snelhedenvan 10 Mbps..

De oplossing (dacht ik) is het uitschakelen van WiFi 6 op de 5GHz-band (verander van ax naar a / n in de router). Nadat ik dat had uitgeschakeld kreeg ik snelheden van 250MBs, maar na 15 minuten gaat het weer richting de 20-30 Mbps.
Ik weet dat de PS4 wifi waardeloos is.
Waarom bedraad je de PS5 niet ?? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:07
Vandaag mijn DualSense ook maar aangemerkt voor retour :(. Hij drift inmiddels zoveel dat navigeren door menu's (of virtueel toetsenbord) nagenoeg onmogelijk is geworden.
Resetten van de controller heeft helaas niks geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-10 22:31
Mijne gaat ook retour ivm herrie uit voeding (waarschijnlijk..). Moet ik ps5 resetten? Staat niet op de site maar toch voor zekerheid.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 18:05
Starscreamer schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:04:
[...]
Ik weet dat de PS4 wifi waardeloos is.
Waarom bedraad je de PS5 niet ?? O-)
Ik vond wifi op mijn PS4 (Pro) best ok. Meer zelfs, ik had de PS4 Pro (en nu de PS5) gewoon draadloos aangesloten. Op de plaats waar de mijne staat, heb ik wel een switch staan, maar die hangt in het netwerk via Powerline waarover ik maar 80 Mbps haal. Met downloads via wifi kreeg ik met mijn PS4 Pro gewoon bijna de volle 200 Mbps van mijn Telenet lijn.

Met de PS5 is dat niet anders, en haal ik met wireless-n gewoon de volle 200 Mbps. Het probleem van @Sjuuls92 moet dan eerder ook te zoeken zijn in combinatie met zijn AP en/of het gebruik van wireless-ax (aka Wifi 6).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 01:42
Twixie schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:59:
[...]

Ik vond wifi op mijn PS4 (Pro) best ok. Meer zelfs, ik had de PS4 Pro (en nu de PS5) gewoon draadloos aangesloten. Op de plaats waar de mijne staat, heb ik wel een switch staan, maar die hangt in het netwerk via Powerline waarover ik maar 80 Mbps haal. Met downloads via wifi kreeg ik met mijn PS4 Pro gewoon bijna de volle 200 Mbps van mijn Telenet lijn.

Met de PS5 is dat niet anders, en haal ik met wireless-n gewoon de volle 200 Mbps. Het probleem van @Sjuuls92 moet dan eerder ook te zoeken zijn in combinatie met zijn AP en/of het gebruik van wireless-ax (aka Wifi 6).
De ps4 pro had een 5 ghz WiFi chip. Dat scheelde heel veel. De OG ps4 heeft echt een waardeloze wifichip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Net overigens een mailtje gekregen van Sony met verzendbevestiging en een ander serienummer....

Zal het dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-10 19:46

ryanator

Wilt een PS5 op launch

FrankoNL schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:13:
Net overigens een mailtje gekregen van Sony met verzendbevestiging en een ander serienummer....

Zal het dan toch?
Netjes! Die kan je dan binnen 2-3 dagen verwachten. Dat klinkt indd alsof het een nieuwe is. Ondertussen heb ik nog helemaal niks gehoord na hem vorige week woensdag te hebben verzonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
ryanator schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:35:
[...]

Netjes! Die kan je dan binnen 2-3 dagen verwachten. Dat klinkt indd alsof het een nieuwe is. Ondertussen heb ik nog helemaal niks gehoord na hem vorige week woensdag te hebben verzonden...
Ik hoop het. Hoe werkt die track and tracé van Sony? Ik snap het niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

FrankoNL schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:11:
[...]

Ik hoop het. Hoe werkt die track and tracé van Sony? Ik snap het niet helemaal.
Die loopt vaak achter. Ik kreeg de verzendbevestiging en vervolgens binnen 2 werkdagen al in huis met dpd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
ryanator schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:43:
[...]

Die loopt vaak achter. Ik kreeg de verzendbevestiging en vervolgens binnen 2 werkdagen al in huis met dpd.
Je hebt ook een track and trace nummer in de e-mail die je dan via trackyourparcel.eu kunt volgen. Maar ook die lijkt het niet te doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

FrankoNL schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:45:
[...]

Je hebt ook een track and trace nummer in de e-mail die je dan via trackyourparcel.eu kunt volgen. Maar ook die lijkt het niet te doen. :+
Ja idd _O-

De dpd tracking daarentegen wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
ryanator schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:51:
[...]

Ja idd _O-

De dpd tracking daarentegen wel
18.01.2021 20:06 DPD data centre
Order information has been transmitted to DPD.

Gaat nog wel even duren dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
FrankoNL schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:07:
[...]

18.01.2021 20:06 DPD data centre
Order information has been transmitted to DPD.

Gaat nog wel even duren dus. :+
Hij staat nu dus al bijna 2 dagen op deze status. Maar even bellen vanmiddag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sw9VKpNZRu_kyycwlYl6K8NkcmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mcyNvv2HvW0Tn2xcUSmOxWx2.jpg?f=fotoalbum_large

Zou trouwens het geluid niet versterkt kunnen worden omdat het in een kastje staat?
Heb de PS5 nog niet naast mijn TV gezet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:46
Starscreamer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:24:
[Afbeelding]

Zou trouwens het geluid niet versterkt kunnen worden omdat het in een kastje staat?
Heb de PS5 nog niet naast mijn TV gezet O-)
Dat zou kunnen helpen omdat de geluidstrillingen dan anders zijn.
Ik zou het eens proberen, de airflow zal ook beter zijn dus dat kan ook al voor verschil zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

FrankoNL schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 07:52:
[...]

Hij staat nu dus al bijna 2 dagen op deze status. Maar even bellen vanmiddag.....
Ik ook, ik heb mn ps5 7 dagen geleden opgestuurd en niks meer vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Mijn PS5 begint nu, naast het crashen, ook bij het installeren (en spelen van PS4 games) steeds meer geluid te maken. De discdrive lijkt over te slaan. Heb de Sony klantenservice gemaild en die gaven me, naast hetzelfde stappenplan met de rebuild, het advies om hem ipv horizontaal verticaal te plaatsen.

Dat zou toch niet uit moeten maken?

Ik ga hem iig later deze week opsturen. Hoop dat ze hem dan kunnen repareren of een andere naar me toesturen want er komt met de week een mankement bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Timothy3000 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:20:
Mijn PS5 begint nu, naast het crashen, ook bij het installeren (en spelen van PS4 games) steeds meer geluid te maken. De discdrive lijkt over te slaan. Heb de Sony klantenservice gemaild en die gaven me, naast hetzelfde stappenplan met de rebuild, het advies om hem ipv horizontaal verticaal te plaatsen.

Ik ga hem iig later deze week opsturen. Hoop dat ze hem dan kunnen repareren of een andere naar me toesturen want er komt met de week een mankement bij.
Belachelijk, ze maken een product waarbij je kunt kiezen of je hem horizontaal of verticaal neer zet, dan zou de werking hetzelfde moeten blijven hoe je hem ook neerzet. Maar ja, misschien moet je hem, net als het hoofd van playstation studios, ondersteboven neerzetten?

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Timothy3000 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:20:

Via welke contactgegevens heb je contact opgenomen? Ik heb hetzelfde en eerder geprobeerd te contacten, maar dit kon niet omdat ze het niet als defect zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Mailadres onderaan deze pagina: https://www.playstation.com/nl-nl/corporate/about-us/.

Het verschilt echt per medewerker die je krijgt. De ene zegt dat een console kan crashen, de ander zegt dat het absoluut niet hoort. De ene zegt dat geluiden erbij horen, de ander zegt dat er een defect in zit.

Gewoon doorzetten. Dan krijg je uiteindelijk wel iemand die zegt dat het niet hoort en dan mag je hem opsturen.

[ Voor 10% gewijzigd door Timothy3000 op 20-01-2021 10:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FrankoNL
Hij is er! Time to test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
Ben zeer benieuwd of je een muis-stille heb, of nog steeds een tondeuse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Richie B schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:54:
[...]

Ben zeer benieuwd of je een muis-stille heb, of nog steeds een tondeuse
Hij maakt wel ietsje geluid, maar niet storend met tv geluid aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
FrankoNL schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:30:
[...]

Dat vraag om een filmpje O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richie B
FrankoNL schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:30:
[...]

Mooi, maar is het echt de moeite waard geweest, echt veel beter nu ? Weet niet of jij ook Destiny 2 speelt, maar zo ja, zou je die is willen testen ? De whine is echt vreselijk met dat spel. Ik heb de mijne nu leeggemaakt en goed ingepakt, deze gaat morgen de deur uit. Ik krijg een nieuwe, maar moet eerlijk zeggen dat ik liever heb dat ze die PSU open trekken en er een zooi dempende coting in spuiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankoNL
Richie B schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:31:
[...]

Mooi, maar is het echt de moeite waard geweest, echt veel beter nu ? Weet niet of jij ook Destiny 2 speelt, maar zo ja, zou je die is willen testen ? De whine is echt vreselijk met dat spel. Ik heb de mijne nu leeggemaakt en goed ingepakt, deze gaat morgen de deur uit. Ik krijg een nieuwe, maar moet eerlijk zeggen dat ik liever heb dat ze die PSU open trekken en er een zooi dempende coting in spuiten.
Ik had de ps5 opgestuurd omdat hij uitviel tijdens het gamen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Zojuist mail gehad van Sony, er is een PS5 onderweg met ander serienummer. Zou het ook dan toch bij mij?

Nu nog hopen dat het een fan van Sony of Delta is. Maar please geen Nidec...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
Filmpjes zijn gewoon totaal nutteloos. Echt elk filmpje met een klacht over het geluid, had ik iets van : is dat het ? En daarmee wil ik niet zeggen dat de klager geen recht van klagen had, maar dat ik vermoed dat het filmpje gewoon totaal niet goed weergaf hoe erg het probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
ryanator schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:12:
Zojuist mail gehad van Sony, er is een PS5 onderweg met ander serienummer. Zou het ook dan toch bij mij?

Nu nog hopen dat het een fan van Sony of Delta is. Maar please geen Nidec...
Bij mij valt het mee. Als hij idle in het menu zit hoor ik wel licht een soort "Ufo" geluid. Maar daar ga ik hem niet voor terugsturen.

Gek genoeg is het verdwenen zodra ik een game speel en de fan dus harder moet werken.

Ik koop ergens in de toekomst wel een andere fan voor 2 tientjes. Problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

FrankoNL schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:13:
[...]

Bij mij valt het mee. Als hij idle in het menu zit hoor ik wel licht een soort "Ufo" geluid. Maar daar ga ik hem niet voor terugsturen.

Gek genoeg is het verdwenen zodra ik een game speel en de fan dus harder moet werken.

Ik koop ergens in de toekomst wel een andere fan voor 2 tientjes. Problem solved :)
Zou je een filmpje kunnen maken ervan? In mijn geval werd het juist luider en luider als ik een game speelde. Uiteindelijk leek het of ik een piep in mn oren had lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18
[...]

Dit heb ik ook, was bij mij in het begin veel erger, heb de schroefjes waarmee de fan bevestigd zit even iets los gedraaid en toen weer vast(dus geeneens de hele fan eruit gehad). Moet van het weekend nog even testen of dit echt geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

[...]

Was het trouwens een volledig nieuwe? Of was hij ook gewoon verpakt in plastic in een retourdoos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
ryanator schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:07:
[...]

Was het trouwens een volledig nieuwe? Of was hij ook gewoon verpakt in plastic in een retourdoos
Was verpakt in een retourdoos en de witte binnendoos die ook bij de aankoop zat. Alleen dan zonder accesoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Nog iemand een probleem met het overzetten van video's naar een USB stick?
Ik wou een video van 5 minuten lang op mijn computer zetten aan de hand van een usb stick, echter krijg ik de hele tijd de foutmelding CE-110211-6.
Ik heb de USB eens geformateerd maar dat deed niets uit.
Nu is het mij gelukt door die video 1 second langs de voorkant en 1 second langs de achterkant te verkorten.
Wel een zeer omslachtige manier maar het is toch gelukt.
Weet iemand een andere oplossing als dit nog eens voorvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:20

Oxigeon

En zo is dat!

Meer mensen die af en toe een tik horen als de ps5 aan staat. Ik zelf vind dit niet irritant maar mijn vriendin kwam hier mee aanzetten. Ik heb mijn headset op en hoor dat amper.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:19
Oxigeon schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:22:
Meer mensen die af en toe een tik horen als de ps5 aan staat. Ik zelf vind dit niet irritant maar mijn vriendin kwam hier mee aanzetten. Ik heb mijn headset op en hoor dat amper.
is dat als je hem aan hebt? is de fan. Denk dat je dan fan C hebt uit de sony video, die wiebelt blijkbaar...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie33
Amaze86 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:41:
[...]

is dat als je hem aan hebt? is de fan. Denk dat je dan fan C hebt uit de sony video, die wiebelt blijkbaar...
Zijn volgens mij de plates, die uitzetten door de warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Vizzie33 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:20:
[...]

Zijn volgens mij de plates, die uitzetten door de warmte.
Klinkt nier als een fan. Nu je het zegt klinkt het inderdaad een soort van hetzelfde als een verwarmingsbuis die uitzet als die ingesloten zit. Dus zouden inderdaad de plates kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Wss de plates want mn oude had ook af en toe getik of gekraak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-10 10:13
Vervolg van de PSU rework van onlangs.
Hij heeft nu de twee fotocapaciteitjes vervangen en warmtebestendige kit rondom gelegd om het af te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door PepieNL op 25-01-2021 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Wat vinden jullie van dit geluid.
Normaal of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Zelfde fan geluid als bij mijn drie PS5 consoles die ik had (de derde heb ik voorlopig gehouden).
Zal zeker de defecte Nidec fan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie33
Cr1ptkeeper schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:10:
[...]

Zelfde fan geluid als bij mijn drie PS5 consoles die ik had (de derde heb ik voorlopig gehouden).
Zal zeker de defecte Nidec fan zijn.
Ik heb ook de Nidec en een maat van me ook? Maar wat is er defect aan? Nergens gelezen, maakt alleen meer geluid. En is er wat aan te doen zonder garantiezegel te breken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Het feit dat het geluid niet duidelijk luider/stiller wordt als je naar links of rechts gaat, lijkt me erop te wijzen dat het niet de PS5 is die je hoort maar eerder een vibratie van de kast. Ik zie daar ook een externe disk liggen, en die kan ook voor vibratie van de legger zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Het klinkt niet als een Nidec. Die maken heel duidelijk een ufo sound. Miss dat ie luider is dan normale? Maar geen hinderlijke frequenties die ik zo hoor.

P.s. vul je aquarium ff vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Trouwens, zegt het serienummer iets over welke fan je hebt? Just wondering

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Starscreamer
ryanator schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:13:
[...]

Het klinkt niet als een Nidec. Die maken heel duidelijk een ufo sound. Miss dat ie luider is dan normale? Maar geen hinderlijke frequenties die ik zo hoor.

Daar zou mijn schildpad Crixus niet zo blij mee zijn ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qw7Wj_efKMhRs9XokKGWxWrRoVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3waXMOkHNvG2tjJ8juSsuWfX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Starscreamer op 25-01-2021 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Starscreamer schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:19:
[...]

Daar zou mijn schildpad Crixus niet zo blij mee zijn ;)

[Afbeelding]
Altijd leuk, een mede-aquariaan. Of het nou schildpadden of vissen zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat klinkt gewoon normaal volgens mij. Dat doet die van mij ook als ik hem net opstart. Later wordt het dan wat stiller.

[ Voor 14% gewijzigd door Timothy3000 op 25-01-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
ryanator schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:13:
[...]

Nee dit klinkt niet als de Nidec fan inderdaad. Die is veel luider. Lijkt ook niet of er een defect is. Dit klinkt voor mijn gevoel gewoon normaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 25-01-2021 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Timothy3000 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:44:
[...]

Nee dit klinkt niet als de Nidec fan inderdaad. Die is veel luider. Lijkt ook niet of er een defect is. Dit klinkt voor mijn gevoel gewoon normaal.
Ook de plaats van de ps5 draagt bij aan het geluid. in en kastje bijv zal het altijd 'meer' geluid maken. De nidec zou altijd ufo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Binnen nu en een uur moet mijn nieuwe PS5 aankomen, ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Dit doen ze nagenoeg allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Mijn nieuwe PS5 heeft nog wel een UFO sound, maar sterk verminderd in vergelijking met mn oude. Minder opvallend. Wat betreft coil whine en db geluid dat zal elke ps5 hebben, deze ook. zo'n 34-35db aan geluid.

Ik ben er tevreden mee! Zolang die schelle toon maar niet erger wordt net als mn vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:27
Toch maar een reparatie aangemeld bij Bol. De controller is onbruikbaar geworden door het driften. Ik leg hem op tafel en de camera draait rondjes. Kan geen pijl meer raak schieten in Skyrim en lijk wel 200 jaar oud als ik een pistool probeer te richten in Hitman.

Benieuwd hoe dit traject gaat lopen en voor de zekerheid een foto gemaakt van de serienummer.

Edit: met behulp van een paperclip de controller gereset en ik heb geen drift meer. Hopelijk is dit voor een lange tijd verdwenen.

Edit 2: Drift kwam toch weer terug, opgestuurd naar reparatiedienst van Bol.

[ Voor 24% gewijzigd door D. Ninjai op 05-02-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daashaasmartijn
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-10-2023
Hallo allemaal.

Helaas is mijn launch console van 19 november overleden.
Het volgende is gebeurd.

Op woensdagavond 20 januari heel de avond Spiderman miles moralis gespeeld. 01:00 gaan slapen en de console uiteraard uitgezet. Vervolgens wilde ik de volgende dag verder spelen rond 15:30,

De Playstation 5 ging aan maar na 10 seconden weer uit. Ik dacht nee he. Fucking veel geld neergelegd en nu al kapot. Maar bleef toen nog positief.

Ik weer aangezet. Ging aan maar weer na 10 seconden ging de console weer uit.
Ik naar de website van Sony. Er stond bij een stroom crash dat je m naar veilige modus moet brengen.

7 seconden indrukken maar geen 2e piep. wel 1 piep. Maar na in totaal 10 seconden ging de console weer uit.

Vervolgens gaf de website aan de stroomkabel in een ander stopcontact te doen. Dit gedaan in 3 verschillende stopcontacten. Geen resultaat. Toen de ps4 kabel eruit gehaald en deze gebruikt. Ook zonder resultaat.

Toen ga de website aan contact op te nemen met de klantenservice.
Even ter info: ik heb een seagate harde schijf eraan hangen met ps4 spellen. Op de website staat name,ijk dat dit mag.

Ik de klantenservice bellen en alles uitgelegt. Alles opnieuw doorlopen en er kwam uit dat ik het product moest opsturen. Er werd aangegeven dat een harde schijf aansluiten gewoon kan en niet voor problemen zorgt. Anders had dit op de website gestaan.

Over dit probleem kan ik ook nergens iets vinden. Iemand enig idee wat dit is?
Het pakket is iig de 21ste verstuurd en hoop snel een nieuwe te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Daashaasmartijn schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:19:
Hallo allemaal.

Helaas is mijn launch console van 19 november overleden.
Het volgende is gebeurd.

Op woensdagavond 20 januari heel de avond Spiderman miles moralis gespeeld. 01:00 gaan slapen en de console uiteraard uitgezet. Vervolgens wilde ik de volgende dag verder spelen rond 15:30,

De Playstation 5 ging aan maar na 10 seconden weer uit. Ik dacht nee he. Fucking veel geld neergelegd en nu al kapot. Maar bleef toen nog positief.

Ik weer aangezet. Ging aan maar weer na 10 seconden ging de console weer uit.
Ik naar de website van Sony. Er stond bij een stroom crash dat je m naar veilige modus moet brengen.

7 seconden indrukken maar geen 2e piep. wel 1 piep. Maar na in totaal 10 seconden ging de console weer uit.

Vervolgens gaf de website aan de stroomkabel in een ander stopcontact te doen. Dit gedaan in 3 verschillende stopcontacten. Geen resultaat. Toen de ps4 kabel eruit gehaald en deze gebruikt. Ook zonder resultaat.

Toen ga de website aan contact op te nemen met de klantenservice.
Even ter info: ik heb een seagate harde schijf eraan hangen met ps4 spellen. Op de website staat name,ijk dat dit mag.

Ik de klantenservice bellen en alles uitgelegt. Alles opnieuw doorlopen en er kwam uit dat ik het product moest opsturen. Er werd aangegeven dat een harde schijf aansluiten gewoon kan en niet voor problemen zorgt. Anders had dit op de website gestaan.

Over dit probleem kan ik ook nergens iets vinden. Iemand enig idee wat dit is?
Het pakket is iig de 21ste verstuurd en hoop snel een nieuwe te krijgen.
Ik denk dat dit gewoon pech hebben is, je console is gewoon gecrasht om gelijk welke reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Is er een bekend probleem met de PS5 met betrekking tot de LAN kabel die niet aangesloten is?
Krijg namelijk zo'n 10 keer per uur de melding. Dit is pas sinds een aantal weken. De kabels en poorten etc. al vervangen maar mag niet baten.
Voor nu via Wifi verbonden en geen issues.

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Jay-K schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:08:
Is er een bekend probleem met de PS5 met betrekking tot de LAN kabel die niet aangesloten is?
Krijg namelijk zo'n 10 keer per uur de melding. Dit is pas sinds een aantal weken. De kabels en poorten etc. al vervangen maar mag niet baten.
Nee, die ken ik niet.

Waar ik wel last van heb is dat als ik via wifi 6 wil verbinden, de snelheid veel lager is dan via wifi 5 en bekabelt.

Voorbeeld:

Kabel: volle 250 mbps van mijn verbinding
Wifi 5: 230-250 mbps van mijn verbinding
Wifi 6: 90 mbps .... :?

Ik lees op internet hier en daar wel meer verhalen van mensen die problemen hebben met de snelheid van wifi 6 op de ps5. Zijn hier nog ervaringsdeskundigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
FrankoNL schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:18:
[...]

Nee, die ken ik niet.

Waar ik wel last van heb is dat als ik via wifi 6 wil verbinden, de snelheid veel lager is dan via wifi 5 en bekabelt.

Voorbeeld:

Ik lees op internet hier en daar wel meer verhalen van mensen die problemen hebben met de snelheid van wifi 6 op de ps5. Zijn hier nog ervaringsdeskundigen?
Tja zou wel net als de PS4 de wifi waardeloos zijn van de PS5 O-)
Ik zorg er altijd voor dat het bekabeld is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Starscreamer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:19:
[...]

Tja zou wel net als de PS4 de wifi waardeloos zijn van de PS5 O-)
Ik zorg er altijd voor dat het bekabeld is ;)
De wifi an sich is niet waardeloos, want de wifi 5 (AC) doet het wel gewoon normaal.

De Wifi 6 (AX) doet echter veel minder dan hij zou moeten. Die zou in principe sneller moeten zijn dan AC, maar haalt nu niet eens de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankoNL schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:18:
[...]

Nee, die ken ik niet.

Voorbeeld:

Wij hebben een stabiele 500 MB/s bekabelde verbinding op onze PS 4 Pro, deze haalt ook nauwelijks de 300 MB/s vermoedt dat Sony dit gewoon afknijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:25:
[...]

Wij hebben een stabiele 500 MB/s bekabelde verbinding op onze PS 4 Pro, deze haalt ook nauwelijks de 300 MB/s vermoedt dat Sony dit gewoon afknijpt.
Dat kan inderdaad goed zo zijn.

Hier is de situatie alleen anders. Hij haalt immers via wifi 5 wel 230 mbits maar via wifi 6 maximaal 90 mbits. Meerdere keren getest. :)

het ligt in dit geval dus echt aan de wifi 6 implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daashaasmartijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ksjjnjb8JOcDCI52W_Idwsy9pXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qOvbnBD6tnONkG8MP8VblblL.jpg?f=fotoalbum_large

Wat duurt het toch lang zeg. Voordat de ps5 in Londen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Daashaasmartijn schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:34:
[Afbeelding]

Wat duurt het toch lang zeg. Voordat de ps5 in Londen is.
Ik meende ook gelezen te hebben dat het ongeveer 3 weken in totaal alles duurt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daashaasmartijn
Starscreamer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:35:
[...]

Ik meende ook gelezen te hebben dat het ongeveer 3 weken in totaal alles duurt :X
In de mail van Sony staat wel duidelijk dat na ontvangst het nog 15 werkdagen duurt. Dus wellicht duurt het langer dan 3 weken vrees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Daashaasmartijn schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:39:
[...]

In de mail van Sony staat wel duidelijk dat na ontvangst het nog 15 werkdagen duurt. Dus wellicht duurt het langer dan 3 weken vrees.
Staat er geen dagen? Volgens mij geen werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daashaasmartijn
FrankoNL schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:20:
[...]

Staat er geen dagen? Volgens mij geen werkdagen.
Idd geen werkdagen maar wel we streven ernaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1sfhm70waZYKM5wGBT1eYULHyw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zan0XnuerDvAZWSHWKHRiHRV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Jay-K schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:08:
Ik heb hetzelfde probleem alleen zit er geen regelmaat in.
Het probleem heeft zich nooit afgespeeld tot dat ik de PS5 eens volledig uitzette en sindsdien krijg ik de melding als ik de PS5 opstart.
Alleen is het zo dat de melding soms komt en soms niet.
De updates downloaden wel dus ik maak me geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Dancer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Even toch mijn ervaring plaatsen met betrekking tot de PS5 tot dusver voor anderen die mogelijk hetzelfde probleem hebben: Vandaag de PS5 ontvangen en alles leek soepel te lopen todat ik errors kreeg tijdens de installatie van Demon's Souls vanaf de Disc.

Tijdens de setup van de PS5 wordt er gevraagd om een disc in te stoppen zodat er al een spel geïnstalleerd kan worden tijdens de setup. Daar heb ik Demon's Souls erin gestopt en leek alles prima. Vervolgens begon ik foutmeldingen te krijgen dat er niet meer gekopieerd kon worden. Na vaak de disc er in en uit te halen kreeg ik telkens unreadable disc en vervolgens werkte geen enkele disc meer.

Heel even werkte het toen ik een bluray probeerde en een PS4 spel. Daarna werkte het weer niet. Vervolgens een half uurtje niets mee gedaan en weer lukte opeens Demon's Souls waarna die na 4GB kopieren er weer mee ophield. Factory resets, PS5 verticale/horizontale stand, herinstallatie van system software, niets hielp.

Ook zag ik soms witte flitsen in het beeld, soms half wit scherm en viel het geluid uit voor een halve seconde alsof ik de geluidinstellingen veranderde. Meerdere keren. Ik weet niet of dit een verband had met de disc drive issues.

De PS5 gaat morgen op retour en mag ik wachten op een volgende drop :'(

Het lijkt op hetzelfde probleem als de post van hieronder:
brian_ehv schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:08:
Happy PS5 day.. I guess not. Demon souls disc word niet gelezen, ook een normale Bluray wordt niet gelezen. Hij mag alweer terug dus[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 13:02
Shadow-Dancer schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 00:14:
Even toch mijn ervaring plaatsen met betrekking tot de PS5 tot dusver voor anderen die mogelijk hetzelfde probleem hebben: Vandaag de PS5 ontvangen en alles leek soepel te lopen todat ik errors kreeg tijdens de installatie van Demon's Souls vanaf de Disc.

Tijdens de setup van de PS5 wordt er gevraagd om een disc in te stoppen zodat er al een spel geïnstalleerd kan worden tijdens de setup. Daar heb ik Demon's Souls erin gestopt en leek alles prima. Vervolgens begon ik foutmeldingen te krijgen dat er niet meer gekopieerd kon worden. Na vaak de disc er in en uit te halen kreeg ik telkens unreadable disc en vervolgens werkte geen enkele disc meer.

Heel even werkte het toen ik een bluray probeerde en een PS4 spel. Daarna werkte het weer niet. Vervolgens een half uurtje niets mee gedaan en weer lukte opeens Demon's Souls waarna die na 4GB kopieren er weer mee ophield. Factory resets, PS5 verticale/horizontale stand, herinstallatie van system software, niets hielp.

Ook zag ik soms witte flitsen in het beeld, soms half wit scherm en viel het geluid uit voor een halve seconde alsof ik de geluidinstellingen veranderde. Meerdere keren. Ik weet niet of dit een verband had met de disc drive issues.

[...]
Man...Das echt superkut... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 13:02
Hele stomme vraag (maar ik deed het in het begin ook fout); heb je de disc wel op de juiste manier er in gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:50
Shadow-Dancer schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 00:14:

[...]
Nee joh. Gewoon garantie bij Sony claimen. Binnen een week a 10 dagen heb je nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Dancer
  • Niet online
PsychoBoyJack schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 00:24:
Hele stomme vraag (maar ik deed het in het begin ook fout); heb je de disc wel op de juiste manier er in gedaan?
Ik hoopte dat dit mijn probleem was in eerste instantie maar zoals ik zei, Demon's Souls zat gewoon te installeren vanaf disc en kreeg na zo'n 4gb kopieren read errors.
giantgiantus schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 07:27:
[...]

Nee joh. Gewoon garantie bij Sony claimen. Binnen een week a 10 dagen heb je nieuwe.
Is dit mogelijk? Ik zat te zoeken naar ervaringen hiermee (ook in de andere PS5 problemen topic waar ik net achter kwam dat die bestond) maar kon er geen vinden. Gezien dat er mogelijk veel andere kansen zijn komende dagen om een nieuwe te krijgen zonder in de onzekerheid te zitten ga ik toch retour sturen naar Bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Shadow-Dancer schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:39:
[...]

Ik hoopte dat dit mijn probleem was in eerste instantie maar zoals ik zei, Demon's Souls zat gewoon te installeren vanaf disc en kreeg na zo'n 4gb kopieren read errors.

[...]

Is dit mogelijk? Ik zat te zoeken naar ervaringen hiermee (ook in de andere PS5 problemen topic waar ik net achter kwam dat die bestond) maar kon er geen vinden. Gezien dat er mogelijk veel andere kansen zijn komende dagen om een nieuwe te krijgen zonder in de onzekerheid te zitten ga ik toch retour sturen naar Bol.
Lijkt me geen slimme zet, maar up to you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:38
[...]

[...]

Ik zou gewoon direct contact opnemen met Sony. Voor mijn garantieafhandeling bij bol.com betreffende de DualSense controller kreeg ik een tegoedbon in plaats van een nieuwe controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]

[...]

Niet retour sturen! Dat is zonde. Je kunt hem gewoon via Sony omruilen voor een nieuwe of laten repareren.

Gewoon via https://www.playstation.com/nl-nl/support/ contact opnemen met de helpdesk. Je mag de PS5 dan naar Sony sturen. Met vijftien dagen heb je dan een nieuwe of je gerepareerde terug.

En anders gewoon de BOL klantenservice benaderen. Dan sturen zij hem namens jou op. Als je hem gewoon retour stuurt verkopen ze hem misschien wel aan een ander en dan zit die persoon met dit probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door Timothy3000 op 29-01-2021 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Dancer
  • Niet online
Timothy3000 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:08:
[...]

Niet retour sturen! Dat is zonde. Je kunt hem gewoon via Sony omruilen voor een nieuwe of laten repareren.

Gewoon via https://www.playstation.com/nl-nl/support/ contact opnemen met de helpdesk. Je mag de PS5 dan naar Sony sturen. Met vijftien dagen heb je dan een nieuwe of je gerepareerde terug.

En anders gewoon de BOL klantenservice benaderen. Dan sturen zij hem namens jou op. Als je hem gewoon retour stuurt verkopen ze hem misschien wel aan een ander en dan zit die persoon met dit probleem.
Bol klantservice heb ik al benaderd. Een vervanging kon ik (begrijpelijk) niet krijgen. Wel kon ik het ter reparatie opsturen naar de Bol reparatie service, waar ik niet al te veel vertrouwen in heb. Ik wil gewoon van deze defecte PS5 af en natuulijk het liefst een nieuwe, Het komt net nieuw uit de doos. Misschien krijg ik bij Bol of Sony een refurbished model/gerepareerd model terug.

Ik heb dus nog een bestelling open staan voor levering op 9 feb die ik gelukkig nog niet heb geannuleerd en waar ik dus van plan ben om gebruik van te maken, of mogelijke andere nieuwe voorraad van komende dagen.

Dat Bol een product opnieuw verkoopt dat ik als defect retour hebt gemeld.. zou zeggen dat dit niet mijn probleem is en ik ook niets aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Shadow-Dancer schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:40:
[...]

Bol klantservice heb ik al benaderd. Een vervanging kon ik (begrijpelijk) niet krijgen. Wel kon ik het ter reparatie opsturen naar de Bol reparatie service, waar ik niet al te veel vertrouwen in heb. Ik wil gewoon van deze defecte PS5 af en natuulijk het liefst een nieuwe, Het komt net nieuw uit de doos. Misschien krijg ik bij Bol of Sony een refurbished model/gerepareerd model terug.

Ik heb dus nog een bestelling open staan voor levering op 9 feb die ik gelukkig nog niet heb geannuleerd en waar ik dus van plan ben om gebruik van te maken, of mogelijke andere nieuwe voorraad van komende dagen.

Dat Bol een product opnieuw verkoopt dat ik als defect retour hebt gemeld.. zou zeggen dat dit niet mijn probleem is en ik ook niets aan kan doen.
Je hebt 30 dagen retourrecht toch? Als ik jou was zou ik hem gewoon sturen naar Sony. Krijg je een nieuwe dan kan je hem houden. Krijg je hem gerepareerd of refurbished terug dan kan hij altijd alsnog naar BOL. Heb je in elk geval een plan b voor het geval die op 9 februari niet komt of het nog even duurt voordat er nieuwe voorraad verschijnt.

[ Voor 1% gewijzigd door Timothy3000 op 29-01-2021 09:44 . Reden: Iets verkeerd gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
[...]

Je kan hem gewoon DOA melden hoor. Jammer hoe je in hier in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
[...]

Tip: Stuur hem direct naar Sony.

Ik stuurde hem eerst naar Bol en ik kreeg gewoon dezelfde terug. Daarna naar Sony gestuurd en die hebben hem wel omgeruild.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow-Dancer
  • Niet online
FrankoNL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:12:
[...]

Tip: Stuur hem direct naar Sony.

Ik stuurde hem eerst naar Bol en ik kreeg gewoon dezelfde terug. Daarna naar Sony gestuurd en die hebben hem wel omgeruild.
Wat voor probleem had jij met de PS5? Mijn plan was overigens te sturen naar Bol voor retour - geld terug - ik heb nog niet eens betaald (achteraf betaling). Voor reparatie naar Bol sturen zou ik sowieso niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Shadow-Dancer schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:42:
[...]

Wat voor probleem had jij met de PS5? Mijn plan was overigens te sturen naar Bol voor retour - geld terug - ik heb nog niet eens betaald (achteraf betaling). Voor reparatie naar Bol sturen zou ik sowieso niet doen.
Viel willekeurig uit in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Shadow-Dancer schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:42:
[...]

Is er een reden dat je hem niet gewoon naar Sony stuurt? Snelste manier om een nieuwe te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow-Dancer
  • Niet online
Timothy3000 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:02:
[...]

Is er een reden dat je hem niet gewoon naar Sony stuurt? Snelste manier om een nieuwe te krijgen.
Onzekerheid dat ik straks wellicht toch een gerepareerde terug krijg of geen nieuwe. En dan ook nog eens de mogelijkheid dat ik meerdere keren heen en weer moet sturen sturen lijkt me ook onnodig en de tijdlijnen zijn dan ook nog eens onzeker.

Heb geen haast en ik wil straks ook het liefst niet met meerdere (werkende)PS5'en zitten (wat anderen misschien juist wel wil maar voor mij niet).

Gezien de reacties.. ik kan natuurlijk altijd zo Sony eens bellen en als ze mij kunnen garanderen dat ik een nieuwe krijg wil ik dat misschien nog wel overwegen. Als ik antwoord krijg dat ze dat eerst gaan repareren/geen uitspraak over kan doen/blabla/etc hoeft het voor mij niet.

*edit: Gebeld met Sony - na een half uur in de wacht gezeten te hebben en tips te hebben gekregen over de backwards compatibity van de PS5 en adapter voor de PSVR voor de PS5 - kreeg ik iemand aan de lijn en die kon me niet garanderen dat ik een nieuwe kreeg. Dus ik ga toch de PS5 terug gesturen naar Bol.

Nog wat info hoe het proces verliep voor de nieuwsgierigen: Ik had op de website via de service and hulp alle stappen doorloop indien de disc drive niet goed werkt en alle suggesties werken niet(disc schonen/reset/software opnieuw installeren/etc) - dan krijg je een telefoon nummer en een referentie code. Dit nummer werkt niet. Op de pagina staat telefoonnummer 02 588 43 40. Dit kan al niet omdat het maar 9 getallen zijn. Probeer ik 020 588 43 40 krijg ik nummer niet in gebruik.

Ik belde dus maar het algemene nummer 020 709 5023. Waar ik na het geven van mijn referentie code alsnog alles *weer* mocht uitleggen :F . Ging er van uit dat zij met de referentie code konden zien wat er allemaal niet voor mij had gewerkt op basis van de eerder genomende stappen. Hoe dan ook, ik werd verder goed en duidelijk geholpen. De laatste suggestie was om de software opnieuw te installeren vanaf USB. Dat kan ik nog proberen maar ik heb de PS5 alweer helemaal verpakt voor retour.....

[ Voor 41% gewijzigd door Shadow-Dancer op 29-01-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:07
Vorige week donderdagavond mijn controller opgestuurd naar Nedgame - ik had zoveel drift in beide sticks dat ik niet eens meer normaal door de menu's kon scrollen. Afgelopen dinsdag werd er al een nieuwe controller bezorgt, zeer netjes van Nedgame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

AppleFan2007 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:18:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem alleen zit er geen regelmaat in.
Het probleem heeft zich nooit afgespeeld tot dat ik de PS5 eens volledig uitzette en sindsdien krijg ik de melding als ik de PS5 opstart.
Alleen is het zo dat de melding soms komt en soms niet.
De updates downloaden wel dus ik maak me geen zorgen.
Speel nu via de Wifi, krijg dan nog wel de meldingen maar geen onderbrekingen in de online gameplay.
Bij bijvoorbeeld Warzone of Rainbow Six Siege word ik uit de game gegooid, maar de partychat blijft wel functioneren.
Zag als 1 van de oplossingen om de PS5 een vast IP adres te geven maar dat heeft niet geholpen. Heb heb nu in de DMZ gegooid in de hoop dat dat de issues oplost.

Probleem is ook pas enkele weken aanwezig, daarvoor had ik geen issues. Ik denk (hoop) dat het met een firmware update te maken heeft.

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Jay-K schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:25:
[...]

Speel nu via de Wifi, krijg dan nog wel de meldingen maar geen onderbrekingen in de online gameplay.
Bij bijvoorbeeld Warzone of Rainbow Six Siege word ik uit de game gegooid, maar de partychat blijft wel functioneren.
Zag als 1 van de oplossingen om de PS5 een vast IP adres te geven maar dat heeft niet geholpen. Heb heb nu in de DMZ gegooid in de hoop dat dat de issues oplost.

Probleem is ook pas enkele weken aanwezig, daarvoor had ik geen issues. Ik denk (hoop) dat het met een firmware update te maken heeft.
Bij mij werkt WiFi 6 niet goed op de ps5. Veel te lage snelheden. Als ik de AX band uitzet en gewoon op WiFi 5 verbind, is de snelheid het dubbele.

Dat hoort natuurlijk niet met wifi6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Is geluid van 52db normaal met de PS5? Ik speel nu No Mans Sky en dan zit hij toch tegen de 54db aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hier sinds vandaag ook het (ik denk) bekende probleem met de R2 trigger. Hij bied minder weerstand dan mijn L2.

Eerste reactie was dat ik het me verbeelde. Maar ik was Division 2 aan het spelen en af en toe schoot ik uit het niets. Bij een lichte aanraking drukte ik de trigger al te ver in.

Op YouTube zag ik filmpjes waarin ze laten zien dmv een spijker/boutje door op beide triggers te drukken dat de weerstand bij de een veel minder is dan de andere.

Dus maar de proef op de som genomen zodat ik het me zeker niet verbeeld. Bij de L2 moet ik VEEEL meer druk zetten dan mijn R2. Indien ik de L2 volledig indruk en loslaat zit hij meteen goed. Bij de R2 blijft hij nog eventjes "natrillen".

Meteen maar even contact gehad met de bol klantenservice een half uurtje geleden. Ik moest maar eerst met Sony bellen wat zij ervan vinden. Die kunnen vinden wat ze willen. Maar dat gaat dit probleem niet verhelpen. Ze wilde toxh eerst dat ik contact opnam met Sony. Want misschien moest toch echt wel de hele ps5 opgestuurd worden.

Heb meteen gezegd dat het probleem echt in de controller zit en niet in de ps5. Want het probleem is er ook als de ps5 uit staat. Verder vermeld dat het probleem vaker voorkomt en nu zou me een retourlabel opgestuurd worden.

Dit wordt dus een tijdje niet gamen en hopen op een zo snel mogelijke reparatie of nieuwe controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxigeon schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:40:

Meteen maar even contact gehad met de bol klantenservice een half uurtje geleden. Ik moest maar eerst met Sony bellen wat zij ervan vinden. Die kunnen vinden wat ze willen. Maar dat gaat dit probleem niet verhelpen. Ze wilde toxh eerst dat ik contact opnam met Sony. Want misschien moest toch echt wel de hele ps5 opgestuurd worden.
Je hebt een overeenkomst gesloten met Bol en niet met Sony, gewoon aan blijven dringen want vaak ligt het niet aan Bol maar soms een druif van een helpdesk medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
ryanator schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:40:
Is geluid van 52db normaal met de PS5? Ik speel nu No Mans Sky en dan zit hij toch tegen de 54db aan.
Ik had bij CoD toen gemeten was 48db.
No Mans Sky heb ik ook ik zou hem vandaag wel even testen O-)
Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste

Let op:
Waar kan ik garantie claimen?

- Hoofdzakelijk bij de verkopende winkel (wettelijke- of consumentengarantie): in NL/BE n.a.v. Europese regelgeving minstens 2 jaar*
- Bij Sony zelf (fabrieksgarantie): tot 1 jaar na originele aankoopdatum. Sony heeft als fabrikant geen verplichtingen, die liggen wettelijk gezien bij de verkoper.
Let op: Als je direct bij Sony koopt geld het eerste punt en krijg je bij Sony ook minstens 2 jaar garantie.

Garantie geldt in beide gevallen voor het volledige product, dus ook meegeleverde accessoires zoals de controller.
*: Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Men spreekt ook wel over de 'verwachte levensduur', maar deze is in de praktijk lastig vast te stellen. De meeste verkopers houden de EU richtlijnen aan en geven meestal minstens 2-3 jaar garantie op electronica. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je daarna geen wettelijke garantie meer kunt claimen.
- de eerste 6 óf 12 maanden** maanden na verkoop ligt de bewijslast voor een defect altijd bij de verkoper. Daarna ligt die bewijslast bij jou als consument. Dit kan van belang zijn bij een garantieclaim; meer info in de links onderaan
- In NL en Belgie is de verkoper altijd wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Een verkoper mag je nooit doorverwijzen naar de fabrikant of kosten rekenen voor de afhandeling.

Meer info:
• * https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
• ** https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt
https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie