Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:38
FrankoNL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:47:
Bij mij is er in ieder geval geen zak gerepareerd. Crasht nog steeds af en toe in games. Hard crash zonder foutmelding.

Top...
Dat is echt rot. Was daar al bang voor. Ze hebben waarschijnlijk niet meer gedaan dan een factory reset.

Ga je de Support weer bellen Misschien kunnen zij ophelderen wat ze daar bij Sony er zogenaamd aan hebben gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:42
Timothy3000 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:14:
[...]

Dat is echt rot. Was daar al bang voor. Ze hebben waarschijnlijk niet meer gedaan dan een factory reset.

Ga je de Support weer bellen Misschien kunnen zij ophelderen wat ze daar bij Sony er zogenaamd aan hebben gerepareerd.
Ja dat ook. Maar ga ook bol contact opnemen om mijn geld terug te krijgen. Ben er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
FrankoNL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:16:
[...]

Ja dat ook. Maar ga ook bol contact opnemen om mijn geld terug te krijgen. Ben er klaar mee.
Crasht hij zo vaak dat het onspeelbaar is? Hoeveel hard crashes heb je totaal gehad?

Ik heb nu twee hard crashes en een aantal gamecrashes gehad maar vindt het nog niet zo ernstig dat ik hem terug wil sturen. Ik hou het gewoon even in de gaten en als er meer voorraad is neem ik wel weer contact op met BOL of Sony. Wil liever ook niet zonder console komen te zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 11-01-2021 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Timothy3000 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:18:
[...]

Crasht hij zo vaak dat het onspeelbaar is? Hoeveel hard crashes heb je totaal gehad?

Ik heb nu twee hard crashes en een aantal gamecrashes gehad maar vindt het nog niet zo ernstig dat ik hem terug wil sturen. Hou het gewoon even in de gaten en als er meer voorraad is neem ik wel weer contact op met BOL of Sony. Wil liever ook niet zonder console komen te zitten.
Ik heb voordat ik hem ter reparatie aanbood een crash per uur. Dit was dan wel in warzone. In ghost is hij 1 keer gecrashed. Nu crashte hij na paar uur spelen in warzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ligt het bij Warzone niet gewoon aan de game? Heb daar al veel over gelezen dat die game aardig vaak lijkt te crashen op de PS5.

Cyberpunk crasht bij mij bv ook continu maar bij andere games is dat niet het geval. Mijn hard crash was bij Miles Morales (klagen ook veel mensen over) en Kingdom Hearts 3.

[ Voor 40% gewijzigd door Timothy3000 op 11-01-2021 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:22
Timothy3000 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:12:
[...]

De PS5 kan wat geluid maken maar vergeleken met de PS4 Pro is hij absoluut muisstil.
Over welke versie PS4 Pro hebben we het dan want mijn CUH-7216B is gewoon stil.
Als de PS5 qua geluid gelijk is hieraan dan snap ik alle ophef niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Timothy3000 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:12:
[...]

De PS5 kan wat geluid maken maar vergeleken met de PS4 Pro is hij absoluut muisstil.
Die van mij (en relatief veel anderen) maakt met een disc erin minstens evenveel herrie als de PS4 Pro.

En de fan van mijn PS4 pro kon een enorm kabaal maken als ik bijvoorbeeld Warzone opstartte. Maar de fan van mijn PS5 dus ook. Alleen bij het lezen van een disc dus

[ Voor 20% gewijzigd door Steven030 op 12-01-2021 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 18:05
FrankoNL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:47:
Bij mij is er in ieder geval geen zak gerepareerd. Crasht nog steeds af en toe in games. Hard crash zonder foutmelding.
Echt wel straf dat zo'n dingen gebeuren. Heb jaren terug net hetzelfde voorgehad met een PS4 die spontaan uitviel. Kreeg eerst ook dezelfde gewoon terug en was gewoon al bij het terug aanmaken van de lokale profielen dat die terug uitviel 8)7 . Je zou gaan denken dat ze bij een eerste inlevering gewoon wat standaard dingen doen zoals complete factory reset enz... en het zonder testen terugsturen.

Terug onmiddellijk naar de winkel gebracht, en paar weken later kreeg ik wel een andere unit (ander serienummer) en die deed het dan wel goed... Waren ondertussen wel al ruim een maand verder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Steven030 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:31:
[...]

Die van mij (en relatief veel anderen) maakt met een disc erin minstens evenveel herrie als de PS4 Pro.

En de fan van mijn PS4 pro kon een enorm kabaal maken als ik bijvoorbeeld Warzone opstartte. Maar de fan van mijn PS5 dus ook. Alleen bij het lezen van een disc dus
Maar maakt je PS5 dan continu herrie of is het bij het opstarten, installeren en 1x in het uur dat hij even een paar seconden dat hij even luider wordt en opstijgt? Bij mij doet de PS5 dat laatste ook maar ik kan me daar niet zo aan storen. Bij de PS4 Pro was die herrie continu. Die paar secondes in het uur en bij het installeren zijn voor mij iig te verwaarlozen.

Als het continu is dan is je PS5 vermoedelijk gewoon defect.

[ Voor 12% gewijzigd door Timothy3000 op 12-01-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Timothy3000 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:49:
[...]

Maar maakt je PS5 dan continu herrie of is het bij het opstarten, installeren en 1x in het uur dat hij even een paar seconden dat hij even luider wordt en opstijgt? Bij mij doet de PS5 dat laatste ook maar ik kan me daar niet zo aan storen. Bij de PS4 Pro was die herrie continu. Die paar secondes in het uur en bij het installeren zijn voor mij iig te verwaarlozen.

Als het continu is dan is je PS5 vermoedelijk gewoon defect.
Precies zoals je het beschrijft, en geen ramp en al helemaal niet als je er geen disc in stopt. Maar bij mijn PS4 pro was het ook niet constant. Het maakt mijn PS5 zeker niet onbruikbaar ofzo, ik wil alleen zeggen dat ik de PS5 bij normaal gebruik en dus het gebruiken van discs niet stil(ler) vind

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:46

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Onvoorstelbaar eigenlijk, je koopt een defecte ps5 en laat hem repareren en vervolgens wordt er geen zak aan gedaan en teruggestuurd. Sony mag de service wel even oppoetsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:06
De PS5 van mij is goed hoorbaar.
Als ik hem op de achtergrond aan heb met thuiswerken hoor ik hem wel.
Of als mijn vriendin Netflix kijkt met koptelefoon op.
Maar mijn zwager die 5 jaar jonger was dan ik hoorde niks.
48db vind ik eigenlijk best luid voor een "stille" console maar het heel wat beter dan mijn PS4.
Ik stuur hem daarvoor ook niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Steven030 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:27:
[...]

Precies zoals je het beschrijft, en geen ramp en al helemaal niet als je er geen disc in stopt. Maar bij mijn PS4 pro was het ook niet constant. Het maakt mijn PS5 zeker niet onbruikbaar ofzo, ik wil alleen zeggen dat ik de PS5 bij normaal gebruik en dus het gebruiken van discs niet stil(ler) vind
Bij mijn PS4 Pro was het echt constant. Als je een game als Last of Us 2, God of War of Ghost of Tshusima speelde dan maakte hij het geluid alsof hij opsteeg totdat ik de console weer uitzette. Mijn PS5 is dus alleen iets luider bij installeren en 1x in het uur een paar secondes. Dat is echt een wereld van verschil.

Verschil in geluid was dus bij PS4 Pro ook groot denk ik. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Starscreamer schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:31:
De PS5 van mij is goed hoorbaar.
Als ik hem op de achtergrond aan heb met thuiswerken hoor ik hem wel.
Of als mijn vriendin Netflix kijkt met koptelefoon op.
Maar mijn zwager die 5 jaar jonger was dan ik hoorde niks.
48db vind ik eigenlijk best luid voor een "stille" console maar het heel wat beter dan mijn PS4.
Ik stuur hem daarvoor ook niet weg.
Dit heb ik hier ook. Tijdens gamen hoor ik hem niet maar als ik thuis werk en bijvoorbeeld een game download dan is hij (op c.a. 8 meter) toch irritant hoorbaar.

Maar ook hier wordt hij er niet voor opgestuurd inderdaad, gaan ze toch niets aan doen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Twixie schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:33:
[...]

Echt wel straf dat zo'n dingen gebeuren. Heb jaren terug net hetzelfde voorgehad met een PS4 die spontaan uitviel. Kreeg eerst ook dezelfde gewoon terug en was gewoon al bij het terug aanmaken van de lokale profielen dat die terug uitviel 8)7 . Je zou gaan denken dat ze bij een eerste inlevering gewoon wat standaard dingen doen zoals complete factory reset enz... en het zonder testen terugsturen.

Terug onmiddellijk naar de winkel gebracht, en paar weken later kreeg ik wel een andere unit (ander serienummer) en die deed het dan wel goed... Waren ondertussen wel al ruim een maand verder natuurlijk.
Nu direct sony gebeld. Moet wat dingen proberen en anders ruilen ze hem om.

Hadden ze dat maar meteen gedaan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
FrankoNL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:17:
[...]

Nu direct sony gebeld. Moet wat dingen proberen en anders ruilen ze hem om.

Hadden ze dat maar meteen gedaan ....
Zou je de tips die ze delen die je moet proberen hier kunnen delen? Ik had net ook weer een crash. Alle oplossingen zijn nu meer dan welkom. Begint mij ook wel wat te irriteren nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik blijf die vergelijkingen met PS4 Pro's wel bijzonder vinden.
Ik denk dat het verstandig is aan te geven met welke PS4 Pro model jullie de vergelijking maken want de Pro's inclusief en vanaf model nummer CUH-7216B waren (en zijn) gewoon stil. Daarvoor was het inderdaad wel anders.

Elke keer als er dus gezegd wordt dat de PS5 herrie maakt maar toch stiller is dan hun PS4 Pro en ik vergelijk dat dan met mijn PS4 (CUH-7216B) hier dan zitten er wat mij betreft een hoop aanstellers tussen want de PS4 hier hoor ik niet eens zonder mijn oor er tegenaan te moeten leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 18:05
schumi2004 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:28:
Ik denk dat het verstandig is aan te geven met welke PS4 Pro model jullie de vergelijking maken want de Pro's inclusief en vanaf model nummer CUH-7216B waren (en zijn) gewoon stil.
Je moet ook de juiste omstandigheden in acht nemen. Ik heb een CUH-7216B. Best wel stil... totdat je bvb in Horizon Zero Dawn naar de map gaat. Of gewoon in het titelscherm van Plants vs Zombies bent. Echt, bizar genoeg dus altijd schermen waar je zou denken dat de GPU gewoon geen werk heeft. Zou blijkbaar komen doordat daar de framerate unlocked wordt. Dus gegarandeerd heb je daar ineens 500 fps of zo 8)7 . Snap echter niet waarom dat niet kan gefixed worden, dus er moet toch echt wel een onderliggende oorzaak zijn waardoor developers er ook geen controle op kunnen uitoefenen. EDIT: ook bizar dat er bij mijn weten ook geen enkele tech site/channel er onderzoek naar gedaan heeft. Lijkt me echt iets voor Digital Foundry bvb.

En ja, op dat moment mag je mijn PS4 Pro echt wel vergelijken met een opstijgend vliegtuig.

[ Voor 7% gewijzigd door Twixie op 12-01-2021 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mmmmmm ik zal er eens op gaan letten hier.
Tot op heden is het me nooit opgevallen dat ik me er aan zou storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
schumi2004 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:28:
Ik blijf die vergelijkingen met PS4 Pro's wel bijzonder vinden.
Ik denk dat het verstandig is aan te geven met welke PS4 Pro model jullie de vergelijking maken want de Pro's inclusief en vanaf model nummer CUH-7216B waren (en zijn) gewoon stil. Daarvoor was het inderdaad wel anders.

Elke keer als er dus gezegd wordt dat de PS5 herrie maakt maar toch stiller is dan hun PS4 Pro en ik vergelijk dat dan met mijn PS4 (CUH-7216B) hier dan zitten er wat mij betreft een hoop aanstellers tussen want de PS4 hier hoor ik niet eens zonder mijn oor er tegenaan te moeten leggen.
Ik had een day one PS4 Pro. Was ontiegelijk luid. Alleen stil als hij uit stond. Als ik mijn oor erop had gelegd had ik waarschijnlijk nu nog met 1 oor minder kunnen horen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Timothy3000 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:58:
[...]

Ik had een day one PS4 Pro. Was ontiegelijk luid. Alleen stil als hij uit stond. Als ik mijn oor erop had gelegd had ik waarschijnlijk nu nog met 1 oor minder kunnen horen. :P
Maar daarvan is bekend dat ze luidruchtig waren/zijn en dat is in ieder geval de CUH-7216B niet.
Dus als men een vergelijking hiermee maakt zit er wel een wereld van verschil tussen de day-one en iig de CUH-7216B console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 18:16
Ivm geluid PS4/PS5....

Hier een PS4 (niet zeker mer wanneer juist aangeschaft - maar nog voor de slim/pro uitkwam) en die maakt serieus wat lawaai

Ondertussen ook een PS-Plus abonnement zodat de zoon op de ps4 online kan met fifa...
En dus zelf ook met de PS5 een en ander aan 't uitproberen/uittesten.

Voordien bij het spelen (Valhalla - ps4 disk erin, PS5 versie gedownload/geinstalleerd) hoorde ik toch wel een geruis (mogelijk ventilator issue, maar nog niet opengedaan om te zien/testen of de o-rings kunnen helpen).

Gisteren nog een externe disk aan de ps5 gehangen en nog een paar ps4 games geïnstalleerd (enerzijds downloads van de Store PS plus pack, anderzijds nog installatie op van disks die ik liggen heb..
Viel me op dat gewoon in hoofdscherm of downloads ge zo goed als niets hoort...
Enkel zodra de disk gebruikt wordt, gaat het naar het geluidsniveau als tijdens het spelen...

Het geluid zelf is wel wat storend - maar zoals gezegd, geen idee of dat 'ok/normaal' is dan wel aan de ventilator of iets anders ligt.
Nog niet kunnen vergelijken bij iemand anders. Momenteel niet echt aan de orde...
Bij gelegenheid nog wel es proberen open te doen en te zien of het verholpen wordt met die o-ringen..

Wel gehad dat ie niet meer uit rustmode kwam nadat ik effe gepauzeerd had en die iets langer duurde dan verwacht) en dus database corrupt was/moest refreshen bij opstarten.
Ergens gezien dat dat een bug is - en zal vermoedelijk wel gefixed worden...In afwachting dan maar de tijdsduur fors hoger gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:57
schumi2004 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:12:
[...]

Maar daarvan is bekend dat ze luidruchtig waren/zijn en dat is in ieder geval de CUH-7216B niet.
Dus als men een vergelijking hiermee maakt zit er wel een wereld van verschil tussen de day-one en iig de CUH-7216B console.
Ik heb anders genoeg user comments gelezen dat ook mensen met de CUH-7216B last hadden van een opstijgende straaljager bij sommige games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Timothy3000 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:19:
[...]

Zou je de tips die ze delen die je moet proberen hier kunnen delen? Ik had net ook weer een crash. Alle oplossingen zijn nu meer dan welkom. Begint mij ook wel wat te irriteren nu.
In veilige modus de database opnieuw opbouwen en daarna eventueel opnieuw de software installeren via usb stick.

Al eerder geprobeerd. Werkte niet. Ik heb hem nu teruggestuurd naar Sony. Ben er klaar mee. Ze lossen het maar op. Heb om een omruiling gevraagd. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Ik heb mijn gerepareerde PS5 terug.

Ik stuurde hem in vanwege een vreselijke hoge resonerende toon en luid gebrom, deels coil whine dat ik niet heel storend vond. Maar die hoge toon is pijnlijk aan de oren.

Na 15 dagen te hebben gewacht is er werkelijk waar niks aan gedaan. De ps5 is gereset maar hetzelfde geluid is aanwezig en misschien nog wel luider ook.

Ik vind dit absurd. Stuur je zo'n apparaat van €500 terug en doen ze er niks mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
FrankoNL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:28:
[...]

In veilige modus de database opnieuw opbouwen en daarna eventueel opnieuw de software installeren via usb stick.

Al eerder geprobeerd. Werkte niet. Ik heb hem nu teruggestuurd naar Sony. Ben er klaar mee. Ze lossen het maar op. Heb om een omruiling gevraagd. Ben benieuwd.
Allemachtig dat is suf. Dus je krijgt eerst een stappenplan voordat je hem mag opsturen. Je mag hem pas opsturen als je dat hebt geprobeerd. Dan stuur je hem op,krijg je hem in dezelfde staat terug en verwachten ze dat je exact datzelfde stappenplan nog een keer volgt?! Dat is toch tijdsverspilling!

Wat een armoe van Sony zeg. Ongelofelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 12-01-2021 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Timothy3000 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:38:
[...]

Allemachtig dat is suf. Dus je krijgt eerst een stappenplan voordat je hem mag opsturen. Je mag hem pas opsturen als je dat hebt geprobeerd. Dan stuur je hem op,krijg je hem in dezelfde staat terug en verwachten ze dat je exact datzelfde stappenplan nog een keer volgt?! Dat is toch tijdsverspilling!

Wat een armoe van Sony zeg. Ongelofelijk.
Dat. En ze willen nog steeds geen omruiling garanderen.

"Dat is aan de reparatiedienst".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:46
Misschien een domme vraag maar mag je de platen van de PS5 eraf halen en dan de PS5 gebruiken?
Ik zou graag eens de fan controleren tijdens het spelen, eens zien hoe luid die is zonder platen en of ik zo nog andere geluiden kan opmerken.
Ik weet alleen niet of het wel mag of dat er risico's zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

ryanator schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:19:
Ik heb mijn gerepareerde PS5 terug.

Ik stuurde hem in vanwege een vreselijke hoge resonerende toon en luid gebrom, deels coil whine dat ik niet heel storend vond. Maar die hoge toon is pijnlijk aan de oren.

Na 15 dagen te hebben gewacht is er werkelijk waar niks aan gedaan. De ps5 is gereset maar hetzelfde geluid is aanwezig en misschien nog wel luider ook.

Ik vind dit absurd. Stuur je zo'n apparaat van €500 terug en doen ze er niks mee.
Update: heb nu contact met MM. Gevraagd of ik het kan onruilen en ze zeggen dat dat kan. Dit zal vrij snel zijn max week of 2. Ze zullen wel een ps5 bij sony moeten halen dus ben benieuwd. Omruilen klinkt iig beter dan sony's reparatie dienst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
AppleFan2007 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:19:
Misschien een domme vraag maar mag je de platen van de PS5 eraf halen en dan de PS5 gebruiken?
Ik zou graag eens de fan controleren tijdens het spelen, eens zien hoe luid die is zonder platen en of ik zo nog andere geluiden kan opmerken.
Ik weet alleen niet of het wel mag of dat er risico's zouden zijn.
Platen zijn zeer eenvoudig eraf te halen en heeft verder ook geen invloed op je garantie. Zodra je die platen eraf haalt zie je wel op een van de schroeven een garantiezegel. Daar moet je niet aan lopen peuteren. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
ryanator schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:46:
[...]

Update: heb nu contact met MM. Gevraagd of ik het kan onruilen en ze zeggen dat dat kan. Dit zal vrij snel zijn max week of 2. Ze zullen wel een ps5 bij sony moeten halen dus ben benieuwd. Omruilen klinkt iig beter dan sony's reparatie dienst...
Ja dit lijkt nieuw te zijn. In het begin wisselde Sony alles om. Nu denken ze blijkbaar dat we de ps5’s voor ons plezier terugsturen....

Belachelijk. Als er niks mis was met dat ding had ik hem makkelijk voor 600 kunnen verkopen. Waarom zou ik hem voor de lol terugsturen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaenir schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:49:
[...]

Platen zijn zeer eenvoudig eraf te halen en heeft verder ook geen invloed op je garantie.
Easiest Way To Remove PS5 Plates & Access SSD Expansion Tutorial (PlayStation 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

FrankoNL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:45:
[...]

Ja dit lijkt nieuw te zijn. In het begin wisselde Sony alles om. Nu denken ze blijkbaar dat we de ps5’s voor ons plezier terugsturen....

Belachelijk. Als er niks mis was met dat ding had ik hem makkelijk voor 600 kunnen verkopen. Waarom zou ik hem voor de lol terugsturen?!
Precies, echt belachelijk. Sony zegt stuur maar nog een keer terug. Ik hoop dat ze het dit keer wel serieus zullen nemen, of dat MM een goede optie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
ryanator schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:29:
[...]

Precies, echt belachelijk. Sony zegt stuur maar nog een keer terug. Ik hoop dat ze het dit keer wel serieus zullen nemen, of dat MM een goede optie heeft.
Het lijkt sowieso een matige launch. Internet staat vol met problemen, van software matige crashes tot aan hardwarematige problemen.

Ben eigenlijk veel blijer met die series x. Robuust, snel en doodstil. Het is alleen jammer dat ze weinig first party toppers hebben atm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Nou, vandaag bij de Mediamarkt geweest met mijn kapotte controller, die nergens meer op reageerde ook niet de reset knop. Geluikkig hoefde ik geen lang reparatie process af te wachten, ik kreeg meteen een nieuwe controller mee naar huis :)
Top service bij MediaMarkt.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:44
Kalder schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:47:
Geluikkig hoefde ik geen lang reparatie process af te wachten, ik kreeg meteen een nieuwe controller mee naar huis :)
Top service bij MediaMarkt.
Is altijd het geval met controllers bij MediaMarkt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:44
FrankoNL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:41:
[...]

Het lijkt sowieso een matige launch. Internet staat vol met problemen, van software matige crashes tot aan hardwarematige problemen.

Ben eigenlijk veel blijer met die series x. Robuust, snel en doodstil. Het is alleen jammer dat ze weinig first party toppers hebben atm.
Dik 3.4 miljoen consoles verkocht en hoeveel procent zal hiervan een probleem hebben......

Hier geen problemen, niet 1 crash gehad op een disc editie.
Zoon heeft een digitale editie en ook hier geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
beezjeh schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:56:
[...]

Dik 3.4 miljoen consoles verkocht en hoeveel procent zal hiervan een probleem hebben......

Dat begrijp ik. Maar het internet staat er vol mee. Van crashes in games tot problemen met externe HDd en coilwhine.

Over de series x, hoewel minder verkocht, staat er veel minder over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:46
beezjeh schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:56:
[...]

Volgens mij is het maar een klein percentage maar degen met problemen zullen dan ook hun klachten op het internet schrijven en degene zonder spelen gewoon door.
Hierdoor krijg je een verkeerd beeld natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
FrankoNL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:11:
[...]

Dat begrijp ik. Maar het internet staat er vol mee. Van crashes in games tot problemen met externe HDd en coilwhine.

Over de series x, hoewel minder verkocht, staat er veel minder over.
Bij Xbox gaat ook best wel wat mis. Luide consoles, consoles die bricken, hard crashes, controller issues. Internet stond er tijdens launch week vol mee.

Bij elke launch zitten wel defecte exemplaren. Alleen de coil whine issue lijkt een uniek PS5 probleem te zijn.

Desalniettemin is de Sony klantenservice in dit geval wel echt waardeloos. Wat zegt BOL hierover?

[ Voor 14% gewijzigd door Timothy3000 op 13-01-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Timothy3000 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:55:
[...]

Bij Xbox gaat ook best wel wat mis. Luide consoles, consoles die bricken, hard crashes, controller issues. Internet stond er tijdens launch week vol mee.

Bij elke launch zitten wel defecte exemplaren. Alleen de coil whine issue lijkt een uniek PS5 probleem te zijn.

Desalniettemin is de Sony klantenservice in dit geval wel echt waardeloos. Wat zegt BOL hierover?
Ja die zijn nu al 5 dagen aan het uitzoeken wat er precies gerepareerd is aan de console.....

Daarnaast hebben zij de doos volledig gemolesteerd.

Maar goed hij is nu direct naar Sony. Afwachten maar weer. Daarna weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
FrankoNL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:08:
[...]

Ja die zijn nu al 5 dagen aan het uitzoeken wat er precies gerepareerd is aan de console.....

Maar goed hij is nu direct naar Sony. Afwachten maar weer. Daarna weet ik het ook niet meer.
Dat vind ik ook altijd zo knap hoe ze een doos kunnen vern**ken heb je er een foto van?
Zo had ik dat met mijn laptop (geen sony) maar ik baalde wel dat ik een doos vol plakband terug kreeg.
Alsof je een 2e hands product hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Starscreamer schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:38:
[...]

Dat vind ik ook altijd zo knap hoe ze een doos kunnen vern**ken heb je er een foto van?
Zo had ik dat met mijn laptop (geen sony) maar ik baalde wel dat ik een doos vol plakband terug kreeg.
Alsof je een 2e hands product hebt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x6cDVwWUPfvIL4EK0XAUdiV5CiA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gXlx32kZBG6FTHYmX9SGuncz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

FrankoNL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:08:
[...]

Aha dus bij jou hebben ze er ook geen hol aan gerepareerd. Ben nu bellen met Sony om te vragen wat er gerepareerd is en dan stuur ik hem zo weer naar Sony voor de 2e keer...

Edit: kreeg een medewerker aan de lijn die er geen zin in had en eigenlijk komt het er op neer: terugsturen en geen garantie of het wordt gerepareerd, anders moet je maar een klacht sturen.

[ Voor 14% gewijzigd door ryanator op 13-01-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
ryanator schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:52:
[...]

Aha dus bij jou hebben ze er ook geen hol aan gerepareerd. Ben nu bellen met Sony om te vragen wat er gerepareerd is en dan stuur ik hem zo weer naar Sony voor de 2e keer...
Ik kreeg aan de telefoon te horen: Dat melden we nooit.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

FrankoNL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:59:
[...]

Ik kreeg aan de telefoon te horen: Dat melden we nooit.

8)7
Ik ook! Hoe bizar. MM zei tegen mij dat ze dat moeten vermelden of haast wel ergens geregistreerd moet staan. Kortom, die Sony klantenservice zit daar alleen om reparaties aan te melden en verder blijkbaar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat is wat ze vorige week ook letterlijk tegen mij zeiden. Ze kunnen reparaties inboeken en het stappenplan sturen maar meer dan dat kunnen ze op de klantenservice niet doen.

Het ligt telefonisch ook echt aan de bui van de persoon die je spreekt. Enorm goed geholpen door iemand vorige week maar de persoon die ik een paar weken geleden sprak had er echt geen zin in en vond een hard crash ook niet echt de moeite van het bellen.

Overigens las ik dat Warzone op zowel Xbox als PS5 veel crasht. Lijkt in dat geval gewoon aan de game te liggen. Hoe vervelend ook, dan kunnen ze er bij de reparatieservice verder weinig aan doen. Nieuwe PS5 zal ook weinig uithalen dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 13-01-2021 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Timothy3000 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:06:
Dat is wat ze vorige week ook letterlijk tegen mij zeiden. Ze kunnen reparaties inboeken en het stappenplan sturen maar meer dan dat kunnen ze op de klantenservice niet doen.

Het ligt telefonisch ook echt aan de bui van de persoon die je spreekt. Enorm goed geholpen door iemand vorige week maar de persoon die ik een paar weken geleden sprak had er echt geen zin in en vond een hard crash ook niet echt de moeite van het bellen.

Overigens las ik dat Warzone op zowel Xbox als PS5 veel crasht. Lijkt in dat geval gewoon aan de game te liggen. Hoe vervelend ook, dan kunnen ze er bij de reparatieservice verder weinig aan doen. Nieuwe PS5 zal ook weinig uithalen dan.
Dat is volgens mij voornamelijk Black Ops. De PS4 versie van Warzone is een andere engine en die zou die problemen niet moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Als je op PS5 hard crash Warzone zoekt op Google kom je aardig wat resultaten tegen. Vooral na de laatste update. Black Ops ook inderdaad trouwens.

Met name Miles Morales, Warzone, Black Ops en Cyberpunk lijken de PS5 veel te laten crashen.

[ Voor 34% gewijzigd door Timothy3000 op 13-01-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Ik twijfel nu wel om het te repareren. Zullen ze er überhaupt wat aan doen? Los van dat het de tweede keer is dat ik hem terugstuur. Misschien even een briefje erbij ''Please replace'' lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ryanator schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:20:
Ik twijfel nu wel om het te repareren. Zullen ze er überhaupt wat aan doen? Los van dat het de tweede keer is dat ik hem terugstuur. Misschien even een briefje erbij ''Please replace'' lol
Als je nog binnen je 30 dagen zit van je retour recht, dan gewoon terug sturen, geld terug en wachten op een revisie model.

Tussen de eerste serie van de Pro en de tweede zat ongeveer 9 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:23:
[...]

Als je nog binnen je 30 dagen zit van je retour recht, dan gewoon terug sturen, geld terug en wachten op een revisie model.

Tussen de eerste serie van de Pro en de tweede zat ongeveer 9 maanden.
Ook een optie, helaas is de PS5 mijn enige gaming optie op dit moment dus dat wachten zou ff flink balen zijn. Geld terug kan bij MM nog tot 100 dagen dus dat is het probleem niet.

Andere optie is nog 1x naar Sony proberen te sturen en anders idd geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Hoe dan :? alsof een kind het heeft open gemaakt :F
Probeer dan maar eens je PS5 te verkopen met doos of zoals ik die alles wilt bewaren :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Starscreamer op 13-01-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
ryanator schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:26:
[...]

Ook een optie, helaas is de PS5 mijn enige gaming optie op dit moment dus dat wachten zou ff flink balen zijn. Geld terug kan bij MM nog tot 100 dagen dus dat is het probleem niet.

Andere optie is nog 1x naar Sony proberen te sturen en anders idd geld terug.
Wat zeggen ze bij Media Markt over het probleem? Als je de console via hen terugstuurt geven ze je misschien de optie om hem om te ruilen voor een andere zodra ze weer voorraad hebben.
Als je een video aan ze laat zien van de issue zullen ze je bij MM wellicht meteen die optie geven.

Wachten op een revisie zou ik niet doen. In die nieuwe batch zullen ook wel weer wat defecte exemplaren zitten. En gezien ze coil whine niet als defect zien is het ook maar afwachten of ze dat fixen.

[ Voor 12% gewijzigd door Timothy3000 op 13-01-2021 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Timothy3000 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:34:
[...]

Wat zeggen ze bij Media Markt over het probleem? Als je de console via hem terugstuurt geven ze je misschien de optie om hem om te ruilen voor een andere zodra ze weer voorraad hebben.

Wachten op een revisie zou ik niet doen. In die nieuwe batch zullen ook wel weer wat defecte exemplaren zitten.
MediaMarkt ziet het als een geldig probleem, ze waren best behulpzaam. De persoon die ik sprak zei dat ze ook retour kunnen via hun zelf maar dat dat waarschijnlijk lang zal duren ivm voorraden die er niet zijn. Ook zei de medewerker dat ik toch bij Sony verhaal moet halen en dan maar nog een keer terugsturen. Maar kan sws mijn geld terug krijgen bij MediaMarkt.

Het gaat bij mijn PS5 ook niet om de coil whine maar om de fan, die maakt een irritant geluid op een zeer hoge toon, als een soort UFO. Zoals dit: YouTube: PS5 High Pitched NOISE

[ Voor 12% gewijzigd door ryanator op 13-01-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
ryanator schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:36:
[...]

MediaMarkt ziet het als een geldig probleem, ze waren best behulpzaam. De persoon die ik sprak zei dat ze ook retour kunnen via hun zelf maar dat dat waarschijnlijk lang zal duren ivm voorraden die er niet zijn. Ook zei de medewerker dat ik toch bij Sony verhaal moet halen en dan maar nog een keer terugsturen. Maar kan sws mijn geld terug krijgen bij MediaMarkt.

Het gaat bij mijn PS5 ook niet om de coil whine maar om de fan, die maakt een irritant geluid op een zeer hoge toon, als een soort UFO. Zoals dit: YouTube: PS5 High Pitched NOISE
Had je trouwens de fan er al uit gehaald om te kijken of er een stickertje in de weg zit?
Zag namelijk soort gelijk video langskomen met UFO geluid.
Mijne heeft wel een bromtoon maar lijkt niet op een UFO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Starscreamer schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:43:
[...]

Had je trouwens de fan er al uit gehaald om te kijken of er een stickertje in de weg zit?
Zag namelijk soort gelijk video langskomen met UFO geluid.
Mijne heeft wel een bromtoon maar lijkt niet op een UFO
Heb de fan er niet uit gehaald, helaas geen T8 schroevendraaier in huis. Ik zag wel voorbij komen dat het een sticker kan zijn als er gaat om een luid gebrom vanuit de fan, dus los van de coil whine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Ik heb dus de PS5 geretourneerd naar Sony via het antwoordnummer.

In eerste instantie was hij ontvangen en gesorteerd, maar sinds vandaag staat hij weer op: Zending nog niet door postnl ontvangen.

Het zal toch niet he ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

FrankoNL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:19:
Ik heb dus de PS5 geretourneerd naar Sony via het antwoordnummer.

In eerste instantie was hij ontvangen en gesorteerd, maar sinds vandaag staat hij weer op: Zending nog niet door postnl ontvangen.

Het zal toch niet he ....
Had ik ook de eerste keer, niks om te stressen (for now)

Bij mij staat ook pakket is nog niet ontvangen of verwerkt. Maar ik heb hem net naar het postkantoor gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
ryanator schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:24:
[...]

Had ik ook de eerste keer, niks om te stressen (for now)

Bij mij staat ook pakket is nog niet ontvangen of verwerkt. Maar ik heb hem net naar het postkantoor gebracht.
Maar ik heb hem gisteren al weggebracht, vervolgens stond er vanochtend dat hij gesorteerd was en nu staat er weer dat hij dus niet ontvangen is door postnl.

8)7

[ Voor 20% gewijzigd door FrankoNL op 13-01-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

FrankoNL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:26:
[...]

Maar ik heb hem gisteren al weggebracht, vervolgens stond er vanochtend dat hij gesorteerd was en nu staat er weer dat hij dus niet ontvangen is door postnl.

8)7
PostNL is weer PostNL, of ze hebben nog steeds last van drukte :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
ryanator schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:26:
[...]

PostNL is weer PostNL, of ze hebben nog steeds last van drukte :O
Hoelang duurde het eigenlijk bij jou de eerste keer. Dus van moment verzending tot ontvangst door Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

FrankoNL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:35:
[...]

Hoelang duurde het eigenlijk bij jou de eerste keer. Dus van moment verzending tot ontvangst door Sony?
15 dagen exact. Ik stuurde hem op 28-12 en hij was binnen gisteren dus 12-01.

En bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
ryanator schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:39:
[...]

15 dagen exact. Ik stuurde hem op 28-12 en hij was binnen gisteren dus 12-01.

En bij jou?
Haha nee ik bedoelde het moment dat jij hem verstuurde en Sony hem ontving. Dus de eerste zending zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

FrankoNL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:45:
[...]

Haha nee ik bedoelde het moment dat jij hem verstuurde en Sony hem ontving. Dus de eerste zending zeg maar.
Oh aha, hij kwam op 05-01 aan. Dus vanaf moment van versturen 8 dagen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
ryanator schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:47:
[...]

Oh aha, hij kwam op 05-01 aan. Dus vanaf moment van versturen 8 dagen later.
Holy crap dat is lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Oh echt? Hoe lang duurde het bij jou? Je bedoelt tot hij aankwam bij de Repair Centre in engeland toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
ryanator schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:51:
[...]

Oh echt? Hoe lang duurde het bij jou? Je bedoelt tot hij aankwam bij de Repair Centre in engeland toch?
Dat ging via bol maar volgens de tracker van bol.com vrij rap (paar dagen). Kan natuurlijk zijn dat dit niet klopte en dat ze gewoon vrij snel dezelfde weer hebben teruggestuurd.

Hoe dan ook: ik hoef dus niet te verwachten dat de status van de sony tracker de komende dagen gaat veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

FrankoNL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:00:
[...]

Dat ging via bol maar volgens de tracker van bol.com vrij rap (paar dagen). Kan natuurlijk zijn dat dit niet klopte en dat ze gewoon vrij snel dezelfde weer hebben teruggestuurd.

Hoe dan ook: ik hoef dus niet te verwachten dat de status van de sony tracker de komende dagen gaat veranderen?
Ik zou er niet op rekenen. Het proces gaat als volgt:
  • Jij stuurt je PS5 op
  • PS5 gaat naar een bedrijf genaamd Cycleon
  • Cycleon stuurt de PS5 naar Sony in Londen
  • Dan duurde het nog 3 dagen (in mijn geval) tot het ''repaired'' is
  • Sony stuurt de PS5 vanuit Londen weer jouw kant op binnen 5 werkdagen
Dus vorige keer was het na 2 dagen bij Cycleon, en dan een weekje later binnen bij Sony in Londen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
ryanator schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:08:
[...]

Ik zou er niet op rekenen. Het proces gaat als volgt:
  • Jij stuurt je PS5 op
  • PS5 gaat naar een bedrijf genaamd Cycleon
  • Cycleon stuurt de PS5 naar Sony in Londen
  • Dan duurde het nog 3 dagen (in mijn geval) tot het ''repaired'' is
  • Sony stuurt de PS5 vanuit Londen weer jouw kant op binnen 5 werkdagen
Dus vorige keer was het na 2 dagen bij Cycleon, en dan een weekje later binnen bij Sony in Londen.
En dat status "ontvangen" verandert zeker pas als hij in Londen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

FrankoNL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:10:
[...]

En dat status "ontvangen" verandert zeker pas als hij in Londen is?
Ja klopt, je krijgt dan ook een mail van Sony dat het is aangekomen. Dus het lijkt op de PostNL T&T alsof hij er al is maar dat is alleen de tussenstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
ryanator schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:12:
[...]

Ja klopt, je krijgt dan ook een mail van Sony dat het is aangekomen. Dus het lijkt op de PostNL T&T alsof hij er al is maar dat is alleen de tussenstop.
Die track and trace zegt na sorteren nu dus: "nog niet door postnl ontvangen" ....

Nou goed, ik wacht het maar af. Dit heeft ook geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

FrankoNL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:14:
[...]

Die track and trace zegt na sorteren nu dus: "nog niet door postnl ontvangen" ....

Nou goed, ik wacht het maar af. Dit heeft ook geen zin.
Ik zou het even een paar dagen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Zo te lezen moeten we het geluid maar voor lief nemen :o
3 weken kwijt terwijl ze er niks aan doen en als extra je doos verknallen. |:(
Ach ja vind alleen geluid irritant als tv op stil staat.
Maar kan natuurlijk ook zijn als je er op gaat letten (net als een wekker die tikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

ryanator schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Waarschijnlijk is dat een nidec fan, je kan er wat washers tussen doen om het te verminderen. Of wachten tot er delta fans te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

ion schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:03:
[...]

Waarschijnlijk is dat een nidec fan, je kan er wat washers tussen doen om het te verminderen. Of wachten tot er delta fans te koop zijn.
Dan is het wel een hele gare Nidec fan. Hij is al terug naar Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

ryanator schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:17:
[...]

Zo klinken alle nidec fans aan het filmpje te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
ryanator schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:17:
[...]

Bij mijn weten maken alle Nidec fans een irritant geluid. De kans is groot dat je terug een console krijgt met een Nidec fan maar ik hoop voor jou van niet!

Zoals ik in deze thread zei, ik zit aan mijn derde PS5 en alle drie de toestellen hadden een Nidec fan en dus een storend geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Cr1ptkeeper schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:21:
[...]

Bij mijn weten maken alle Nidec fans een irritant geluid. De kans is groot dat je terug een console krijgt met een Nidec fan maar ik hoop voor jou van niet!

Zoals ik in deze thread zei, ik zit aan mijn derde PS5 en alle drie de toestellen hadden een Nidec fan en dus een storend geluid.
Waren het nieuwe PS5's die je terugkreeg? Kijk of het overeen komt met je serienummer, wellicht is het exact dezelfde die ze je sturen.

Ik heb dit keer nadrukkelijk gevraagd om een replacement dmv een briefje op de console haha

[ Voor 7% gewijzigd door ryanator op 14-01-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
ryanator schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:22:
[...]

Waren het nieuwe PS5's die je terugkreeg? Kijk of het overeen komt met je serienummer, wellicht is het exact dezelfde die ze je sturen.

Ik heb dit keer nadrukkelijk gevraagd om een replacement dmv een briefje op de console haha
Ja, iedere keer nieuwe. De eerste maal omwisseling met een sealed PS5 in de winkel. De tweede maal een andere PS5 terug gekregen van Sony (heb het serienummer gecontroleerd).

Hopelijk krijg je een replacement :-)
Bij mij zat er trouwens een briefje bij van Sony met daarop de tekst "Replaced".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Cr1ptkeeper schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:25:
[...]

Ja, iedere keer nieuwe. De eerste maal omwisseling met een sealed PS5 in de winkel. De tweede maal een andere PS5 terug gekregen van Sony (heb het serienummer gecontroleerd).

Hopelijk krijg je een replacement :-)
Bij mij zat er trouwens een briefje bij van Sony met daarop de tekst "Replaced".
Dat is ff flink balen zeg. Ze gebruiken fans van Delta, Sony en Nidec dus 1/3 kans.

Bij mij zat er een papiertje met repaired, niet wat er repaired was of wat ze hebben gedaan. Niks vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

ryanator schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:27:
[...]

Dat is ff flink balen zeg. Ze gebruiken fans van Delta, Sony en Nidec dus 1/3 kans.

Bij mij zat er een papiertje met repaired, niet wat er repaired was of wat ze hebben gedaan. Niks vermoed ik.
1/3e kans als er allemaal evenveel van gebruikt wordt, maar dat is waarschijnlijk niet. Ik wacht het af totdat je een delta fan kan kopen voor paar tientjes. Ik heb 85 euro teruggekregen van amazon voor dit fan probleem dus koop ik het daar mooi van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

ion schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:36:
[...]

1/3e kans als er allemaal evenveel van gebruikt wordt, maar dat is waarschijnlijk niet. Ik wacht het af totdat je een delta fan kan kopen voor paar tientjes. Ik heb 85 euro teruggekregen van amazon voor dit fan probleem dus koop ik het daar mooi van.
Dat is wel nice van Amazon. Hoe heb je dat geregeld? Ik denk niet dat MM zoiets zou doen in mijn geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

ryanator schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:37:
[...]

Dat is wel nice van Amazon. Hoe heb je dat geregeld? Ik denk niet dat MM zoiets zou doen in mijn geval.
Gewoon gevraagd voor een oplossing. Mijn PS5 heeft met die vergoeding maar 350,- gekost nu. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
ryanator schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:37:
[...]

ion schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:41:
[...]

Gewoon gevraagd voor een oplossing. Mijn PS5 heeft met die vergoeding maar 350,- gekost nu. 8)
Amazon is daar heel makkelijk in ja.
Zo heb ik een jaar na aanschaf nog 10% korting op totaal prijs gekregen van mijn PS4 Pro omdat er iets was met controller en ik het hele pakket zou moeten terugsturen waar ik geen zin in had.
Sony doet het maar mooi fixen!
Ik ging niet nog eens een fan van 75 euro kopen omdat hun er zo'n brakke variant in gedaan hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door schumi2004 op 14-01-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Wat is eigenlijk de policy van Sony, mocht het pakket naar hen toe kwijtraken (via hun antwoordnummer)? Mag je er dan zelf voor opdraaien of krijg je dan een vervangend producht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
FrankoNL schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:53:
Wat is eigenlijk de policy van Sony, mocht het pakket naar hen toe kwijtraken (via hun antwoordnummer)? Mag je er dan zelf voor opdraaien of krijg je dan een vervangend producht?
Is het dan niet beter om verzekerd op te sturen?
Lijkt mij anders een risico voor jezelf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Starscreamer schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:56:
[...]

Is het dan niet beter om verzekerd op te sturen?
Lijkt mij anders een risico voor jezelf :?
ja geen idee, zij bieden een label aan met retournummer ... vandaar ook mijn vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
FrankoNL schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:58:
[...]

ja geen idee, zij bieden een label aan met retournummer ... vandaar ook mijn vraag :P
Dan mag je er zelf voor opdraaien denk ik.... dat probleem ligt dan niet bij Sony maar PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Timothy3000 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:58:
[...]

Dan mag je er zelf voor opdraaien denk ik.... dat probleem ligt dan niet bij Sony maar PostNL.
Ja maar Sony betaalt de zending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Heeft Sony hem verzekerd laten verzenden?

Voor zover ik weet is het bij PostNL altijd zo dat ze de verantwoordelijkheid bij de verzender leggen.
Jij zult als hij kwijtraakt dan een onderzoek moeten starten e.d

Als hij niet verzekerd is verstuurd en hij raakt kwijt dan ben ik bang dat er een kans is dat je gewoon pech hebt.

Edit: Ik zou me voor nu niet al teveel zorgen maken. Het is druk bij de post. Als de status over een paar dagen nog niet verandert is zou ik Sony even bellen.

[ Voor 42% gewijzigd door Timothy3000 op 14-01-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

schumi2004 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:51:
[...]

[...]

Amazon is daar heel makkelijk in ja.
Zo heb ik een jaar na aanschaf nog 10% korting op totaal prijs gekregen van mijn PS4 Pro omdat er iets was met controller en ik het hele pakket zou moeten terugsturen waar ik geen zin in had.

[...]

Sony doet het maar mooi fixen!
Ik ging niet nog eens een fan van 75 euro kopen omdat hun er zo'n brakke variant in gedaan hebben.
Die fan kost 75 omdat hij nergens verkrijgbaar is. Straks kost zo'n fan enkele tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
ion schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:56:
[...]

Die fan kost 75 omdat hij nergens verkrijgbaar is. Straks kost zo'n fan enkele tientjes.
Hoe zit het met garantie? Mag je zon fan zomaar vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:19
Starscreamer schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:54:
[...]

foto van sticker maken en nieuwe sticker bestellen, daarna die eraf halen en de fan vervangen. Volop garantie :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Amaze86 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:18:
[...]

foto van sticker maken en nieuwe sticker bestellen, daarna die eraf halen en de fan vervangen. Volop garantie :)
Sticker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:19
dacht dat ik een sticker zag maar was was ni is alleen die plastic waaronder de kabel zit van de fan.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Starscreamer schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:54:
[...]

Dat zien ze niet. Bovendien is het een origineel onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Mijn PS5 is ondertussen door Sony ontvangen.

De T&T van PostNL heb je dus niks aan. Gelukkig maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

FrankoNL schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:45:
Mijn PS5 is ondertussen door Sony ontvangen.

De T&T van PostNL heb je dus niks aan. Gelukkig maar.
Mijne staat nog op zending werd gesorteerd.

Zojuist bezorgd bij cycleon.

[ Voor 5% gewijzigd door ryanator op 15-01-2021 22:00 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 24 Laatste

Let op:
Waar kan ik garantie claimen?

- Hoofdzakelijk bij de verkopende winkel (wettelijke- of consumentengarantie): in NL/BE n.a.v. Europese regelgeving minstens 2 jaar*
- Bij Sony zelf (fabrieksgarantie): tot 1 jaar na originele aankoopdatum. Sony heeft als fabrikant geen verplichtingen, die liggen wettelijk gezien bij de verkoper.
Let op: Als je direct bij Sony koopt geld het eerste punt en krijg je bij Sony ook minstens 2 jaar garantie.

Garantie geldt in beide gevallen voor het volledige product, dus ook meegeleverde accessoires zoals de controller.
*: Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Men spreekt ook wel over de 'verwachte levensduur', maar deze is in de praktijk lastig vast te stellen. De meeste verkopers houden de EU richtlijnen aan en geven meestal minstens 2-3 jaar garantie op electronica. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je daarna geen wettelijke garantie meer kunt claimen.
- de eerste 6 óf 12 maanden** maanden na verkoop ligt de bewijslast voor een defect altijd bij de verkoper. Daarna ligt die bewijslast bij jou als consument. Dit kan van belang zijn bij een garantieclaim; meer info in de links onderaan
- In NL en Belgie is de verkoper altijd wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Een verkoper mag je nooit doorverwijzen naar de fabrikant of kosten rekenen voor de afhandeling.

Meer info:
• * https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
• ** https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt
https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie