Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09:56
FrankoNL schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 22:54:
[...]

Dit was bij mij alleen in warzone, later ook in andere games waaronder ghost of tsushima. Heb het apparaat naar bol gestuurd voor RMA. Lijkt hardwarematige defect
Op internet te lezen is het is een bug en is Sony mee bezig om het op te lossen. Alleen bij Spiderman crasht de PS en bij andere games nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie33
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-01 09:57
Even een stukje zeer slechte klantenservice van Sony.

Ruim 2 weken geleden Cold War voor ps4 op disc gekocht. Ik wil deze boven op de Ps4 kunnen spelen en beneden op de Ps5. Ik deed de disc in de Ps5 en daar stond om hem te upgraden voor de Ps5. Er stond een bedrag van 74,99 doorgestreept en daarnaast het nieuwe bedrag van 5 euro. Het een in rood en ander in wit. Dus ik schaf deze aan, download het spel en begin te spelen. Al snel zie ik in mijn mail staan dat er 74,99 is afgeschreven. Ik heb gelijk Sony gecontact en een resistutie aangevraagd. Na 12 dagen pas antwoord, mede door het gedoe met Cyberpunk, hetgeen ik begrijp. Tussendoor vroegen ze nog of ik de bon van de disc versie kon sturen, wat mij het gevoel gaf dat dit opgelost zou worden. Maar ze konden niet overgaan tot terugbetaling, want ik heb het al gedownload en gespeeld. Na een tijd heen en weer gemail, waarin ik o.a. uitlegde dat het downloaden onderdeel is van de upgrade en de disc dan enkel ter controle is, werd ik, nadat ik dit geeist had, op Kerstavond gebeld door de supervisor. Het speet hen, ze hebben alles geprobeerd, maar konden niet terugbetalen. Ik zou in de war zijn geweest, ik kon altijd de disc nog op Marktplaats verkopen om de schade te beperken. Op de achtergrond hoorde ik iemand meetypen, wat mij niet verteld werd. Ik heb aangegeven dat ik dit de allerslechtste klantenservice ooit vind. Ik heb geen scherm gehad waarop 74,99 stond, sterker nog; dat stond doorgestreept en er stond 5,00. Maar zelfs al zou ik in de war zijn, dan nog is het slecht. Ik betaal voortaan alleen nog via ideal, omdat ik dan een beter overzicht heb van wat ik betaal. Hij vond het onterecht dat ik ze lui en gemakzuchtig noemde. Nu zullen mensen hier op het forum wel zeggen dat ik niet goed gekeken heb, maar geloof me, dat heb ik wel goed gedaan zoals ik al hierboven heb beschreven.
Ook gaf ik ze aan dat ik een Ps5 heb met disc, omdat ik zelf wil bepalen waar ik koop en vaak spellen weer doorverkoop. Ook werd er op geen enkele andere manier gekeken of er iets gedaan kon worden.
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en ja, een verhaal heeft vaak 2 kanten, dat weet ik. Daarom heb ik geprobeerd de feiten zo goed mogelijk op te schrijven.
Ik koop in ieder geval nu echt alleen maar bij retailers en niks meer via de Psn store. Mijn cc gegevens heb ik ook verwijderd. Indien echt echt nodig, gebruik ik ideal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:41
Vizzie33 schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:16:

Ruim 2 weken geleden Cold War voor ps4 op disc gekocht. Ik wil deze boven op de Ps4 kunnen spelen en beneden op de Ps5. Ik deed de disc in de Ps5 en daar stond om hem te upgraden voor de Ps5. Er stond een bedrag van 74,99 doorgestreept en daarnaast het nieuwe bedrag van 5 euro. Het een in rood en ander in wit. Dus ik schaf deze aan, download het spel en begin te spelen. Al snel zie ik in mijn mail staan dat er 74,99 is afgeschreven. Ik heb gelijk Sony gecontact en een resistutie aangevraagd. Na 12 dagen pas antwoord, mede door het gedoe met Cyberpunk, hetgeen ik begrijp. Tussendoor vroegen ze nog of ik de bon van de disc versie kon sturen, wat mij het gevoel gaf dat dit opgelost zou worden. Maar ze konden niet overgaan tot terugbetaling, want ik heb het al gedownload en gespeeld. Na een tijd heen en weer gemail, waarin ik o.a. uitlegde dat het downloaden onderdeel is van de upgrade en de disc dan enkel ter controle is, werd ik, nadat ik dit geeist had, op Kerstavond gebeld door de supervisor. Het speet hen, ze hebben alles geprobeerd, maar konden niet terugbetalen. Ik zou in de war zijn geweest, ik kon altijd de disc nog op Marktplaats verkopen om de schade te beperken. Op de achtergrond hoorde ik iemand meetypen, wat mij niet verteld werd. Ik heb aangegeven dat ik dit de allerslechtste klantenservice ooit vind. Ik heb geen scherm gehad waarop 74,99 stond, sterker nog; dat stond doorgestreept en er stond 5,00. Maar zelfs al zou ik in de war zijn, dan nog is het slecht. Ik betaal voortaan alleen nog via ideal, omdat ik dan een beter overzicht heb van wat ik betaal. Hij vond het onterecht dat ik ze lui en gemakzuchtig noemde. Nu zullen mensen hier op het forum wel zeggen dat ik niet goed gekeken heb, maar geloof me, dat heb ik wel goed gedaan zoals ik al hierboven heb beschreven.
Ook gaf ik ze aan dat ik een Ps5 heb met disc, omdat ik zelf wil bepalen waar ik koop en vaak spellen weer doorverkoop. Ook werd er op geen enkele andere manier gekeken of er iets gedaan kon worden.
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en ja, een verhaal heeft vaak 2 kanten, dat weet ik. Daarom heb ik geprobeerd de feiten zo goed mogelijk op te schrijven.
Ik koop in ieder geval nu echt alleen maar bij retailers en niks meer via de Psn store. Mijn cc gegevens heb ik ook verwijderd. Indien echt echt nodig, gebruik ik ideal.
Dat is wel zeer slechte service, als er 5 euro staat dan zou je 5 euro moeten betalen.
Heb je toevallig geen screen record van de aankoop?
Ik maak altijd een screen record van de aankoop juist om deze redenen, na 2 weken verwijder ik de screen record omdat tegen dan alles is overgeschreven en meestal geen gebreken meer zijn.

Als je hier nog verder op wilt in gaan kan je Sony nog in gebreke stellen via een aangetekend schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie33
AppleFan2007 schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:37:
[...]

Dat is wel zeer slechte service, als er 5 euro staat dan zou je 5 euro moeten betalen.
Heb je toevallig geen screen record van de aankoop?
Ik maak altijd een screen record van de aankoop juist om deze redenen, na 2 weken verwijder ik de screen record omdat tegen dan alles is overgeschreven en meestal geen gebreken meer zijn.

Als je hier nog verder op wilt in gaan kan je Sony nog in gebreke stellen via een aangetekend schrijven.
Nee helaas geen screenshots, het systeem leek bugged te zijn maar ja, hoe moet ik dat bewijzen. Ja, in gebreke stellen zou zeker een goede kans maken, maar dat kost veel tijd enzo. Denk dat dat alleen maar gestress wordt, ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Vizzie33 schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:51:
[...]

Nee helaas geen screenshots, het systeem leek bugged te zijn maar ja, hoe moet ik dat bewijzen. Ja, in gebreke stellen zou zeker een goede kans maken, maar dat kost veel tijd enzo. Denk dat dat alleen maar gestress wordt, ben ik bang.
Het hele OS kan buged zijn maar zoals je zegt is het moeilijk aan te tonen dat het daar aan lag.
Was er niet een korting waardoor COD 5 euro was?
Ander kan je daar naar verwijzen als je aankoop in die periode ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizzie33
AppleFan2007 schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:40:
[...]

Het hele OS kan buged zijn maar zoals je zegt is het moeilijk aan te tonen dat het daar aan lag.
Was er niet een korting waardoor COD 5 euro was?
Ander kan je daar naar verwijzen als je aankoop in die periode ligt.
Nee, het was echt de upgrade. Ze weigeren het gewoon en stellen zich zeer onbehulpzaam op. Ik wil door deze post op verschillende plekken te posten mensen iig waarschuwen. Wellicht kijk ik ook nog naar juridische stappen, zie alleen op tegen de duur daarvan. Of eventueel consumentenbond vragen om hun mening. Het is ook zo raar dat Sony niet wilt helpen, nooit gedoe gehad; ben een goede klant die alles netjes betaald. Heb ps2, 3, 4 en 5. Altijd ps plus lid. Zelden spellen gekocht via psn store; omdat ik via retailers wil kopen en spellen wil kunnen verkopen. Aan al mijn gedrag is ook af te lezen dat ik alles netjes doe. Toch heeft Sony er schijt aan, ik vind het bizar. Toch beseffen ze niet hoe slecht mond-op-mond reclame werkt. Een aantal vrienden met xbox twijfelt over overstap naar ps5. Dit verhaal doet ze naar microsoft neigen, omdat zij daar altijd goed geholpen zijn...tja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
ryanator schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:56:
Hi ps5 gamers,

Ik heb sinds 2 weken een probleem. De ps5 maakt een soort hoge toon achtig geluid dat een beetje als een ufo klinkt. Ook begint hij te zoemen. Ik zit 2m van de ps5 af maar hoor hem toch echt duidelijk over het geluid heen. Heeft iemand anders dit ook?
Het UFO geluid is de fan en het gezoem is coil whine. Het geluid van de fan is veel luider dan het coil whine geluid.

Op reddit een post van een user gelezen die van een sony medewerker "off the record" gehoord heeft dat de first batch van Nidec fans allemaal defect zijn en dus zo'n geluid maken. Je kan het natuurlijk met een korreltje zout nemen zoals je bij elke user post moet doen maar ik heb al drie PS5's gehad, alledrie Nidec fans en alledrie maken ze zo'n geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
shadowkid053 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:29:
Is dit normaal trouwens? Het is de fan zelf, ik heb een nidec. Ik merkte het toen ik de console kantelde. Vandaag wil ik de platen plastidippen en checken welke fan ik had.

Ik heb de fan er uit gehaald en blijkt dus echt de fan bladen zelf te zijn. Naar mijn idee is de speling er om de console verticaal en horizontaal te kunnen gebruiken.

https://streamable.com/8e1li7
Ja, heb ik ook. Geen idee of het normaal is.
Vanaf dat er een manier is om een Delta fan te kopen voor de PS5 koop ik die :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-06 22:38
Vizzie33 schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:49:
[...]

Nee, het was echt de upgrade. Ze weigeren het gewoon en stellen zich zeer onbehulpzaam op. Ik wil door deze post op verschillende plekken te posten mensen iig waarschuwen. Wellicht kijk ik ook nog naar juridische stappen, zie alleen op tegen de duur daarvan. Of eventueel consumentenbond vragen om hun mening. Het is ook zo raar dat Sony niet wilt helpen, nooit gedoe gehad; ben een goede klant die alles netjes betaald. Heb ps2, 3, 4 en 5. Altijd ps plus lid. Zelden spellen gekocht via psn store; omdat ik via retailers wil kopen en spellen wil kunnen verkopen. Aan al mijn gedrag is ook af te lezen dat ik alles netjes doe. Toch heeft Sony er schijt aan, ik vind het bizar. Toch beseffen ze niet hoe slecht mond-op-mond reclame werkt. Een aantal vrienden met xbox twijfelt over overstap naar ps5. Dit verhaal doet ze naar microsoft neigen, omdat zij daar altijd goed geholpen zijn...tja.
Juridische stappen zijn in ieder geval nauwelijks viable. Je zal een procedure moeten aanspannen om nakoming van de overeenkomst te vorderen.

Dan is er nog de hele juridische discussie of jij uit mag gaan van een prijs van 5 euro voor een game die 79,99 kost. Dat is ook niet zomaar gezegd. En dat is dan nog in het Nederlandse recht. Ik heb zelf de voorwaarden van PSN niet doorgelezen (wie wel) maar het kan ook zomaar zijn dat zij een ander recht van toepassing verklaren inclusief een rechtbank in een ander land. En dit hele verhaal is nog los van de kosten die met een procedure gemoeid zijn.

Dan wordt het helemaal een heilloze zaak.

Dus succes daarmee.

[ Voor 17% gewijzigd door FrankoNL op 27-12-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Sjuuls92 schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:38:
[...]

Op internet te lezen is het is een bug en is Sony mee bezig om het op te lossen. Alleen bij Spiderman crasht de PS en bij andere games nergens last van.
Nou bij mij was het geen bug helaas. Gebeurde in meerdere games (dus minimaal 2). Zelfs de KS van sony zelf gaf aan dat dit wel op een hardware defect begint te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie33
FrankoNL schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:28:
[...]

Juridische stappen zijn in ieder geval nauwelijks viable. Je zal een procedure moeten aanspannen om nakoming van de overeenkomst te vorderen.

Dan is er nog de hele juridische discussie of jij uit mag gaan van een prijs van 5 euro voor een game die 79,99 kost. Dat is ook niet zomaar gezegd. En dat is dan nog in het Nederlandse recht. Ik heb zelf de voorwaarden van PSN niet doorgelezen (wie wel) maar het kan ook zomaar zijn dat zij een ander recht van toepassing verklaren inclusief een rechtbank in een ander land. En dit hele verhaal is nog los van de kosten die met een procedure gemoeid zijn.

Dan wordt het helemaal een heilloze zaak.

Dus succes daarmee.
Daar mag ik zeker vanuit gegaan, ze benadrukken dat ook in de mailwisseling en geven aan dat ik het verkeerde heb aangeklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:15

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Cr1ptkeeper schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:53:
[...]

Het UFO geluid is de fan en het gezoem is coil whine. Het geluid van de fan is veel luider dan het coil whine geluid.

Op reddit een post van een user gelezen die van een sony medewerker "off the record" gehoord heeft dat de first batch van Nidec fans allemaal defect zijn en dus zo'n geluid maken. Je kan het natuurlijk met een korreltje zout nemen zoals je bij elke user post moet doen maar ik heb al drie PS5's gehad, alledrie Nidec fans en alledrie maken ze zo'n geluid.
Heeft het nut om hem terug te sturen naar Sony? Ze zeiden dat ik hem kan laten repareren en dit ca. 3 weken zal duren en ze dit dan oplossen. Of heeft een ander hier al ervaring mee? Hopen dat ik een andere versie krijg miss dan de Nidec. Zie op reddit veel mensen die een nieuwe ontvingen die wel stiller was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:29
Jelmar1990 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:42:
Helaas vandaag mijn Dualsense voor reparatie op kunnen sturen. R2 zo slap als maar gaat en een rammelend geluid bij beide triggers. Vermoed dat het veertje er in geknapt is. Eens zien hoe lang dit gaat duren...
Nfear schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:29:
Sinds vandaag hier last van: YouTube: Loose trigger issue ps5

Dat wordt dus opsturen...
Ik heb sinds vandaag ook een slappe R2 trigger. Bijna alle weerstand is eruit. Zal inderdaad een gebroken veertje zijn. Na wat zoeken op internet krijg in de indruk dat dit een nogal groot probleem aan het worden is.

Hoe hebben jullie dit aangepakt? Contact opgenomen met Sony direct of bij de winkel waar gekocht? En is het inmiddels opgelost?

[ Voor 9% gewijzigd door Mandarijntje op 27-12-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:26:
M'n broer appte me met deze problemen:

[...]

Wat hij verder heeft geprobeerd:

[...]

Iemand een idee hoe nu verder te gaan om dit op te lossen?
Iemand die weet wat we moeten instellen of waar dit mis gaat?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
ryanator schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:02:
[...]

Heeft het nut om hem terug te sturen naar Sony? Ze zeiden dat ik hem kan laten repareren en dit ca. 3 weken zal duren en ze dit dan oplossen. Of heeft een ander hier al ervaring mee? Hopen dat ik een andere versie krijg miss dan de Nidec. Zie op reddit veel mensen die een nieuwe ontvingen die wel stiller was.
Je kan uiteraard altijd proberen. De kans is heel groot dat je van Sony een andere console terugkrijgt. Sony heeft het geluid van de fan ondertussen nog altijd niet herkent als een hardware fout dus als je een console opstuurt met een luide fan zal er voor Sony niets mis zijn met die console.
Houd er ook rekening mee dat je een console terug kan krijgen die nog luider is dan je huidige, ik heb dit meegemaakt.
En je zal je console twee weken kwijt zijn (met de feestdagen misschien iets langer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Cr1ptkeeper schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:58:
[...]

Je kan uiteraard altijd proberen. De kans is heel groot dat je van Sony een andere console terugkrijgt. Sony heeft het geluid van de fan ondertussen nog altijd niet herkent als een hardware fout dus als je een console opstuurt met een luide fan zal er voor Sony niets mis zijn met die console.
Houd er ook rekening mee dat je een console terug kan krijgen die nog luider is dan je huidige, ik heb dit meegemaakt.
En je zal je console twee weken kwijt zijn (met de feestdagen misschien iets langer).
Zal minimaal 15 werkdagen duren zei sony. Ik heb een label in de mail gekregen waarmee hij retour kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Cr1ptkeeper schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:58:
[...]

Jij krijgt tenminste een andere. Ik heb hem naar bol.com gestuurd en die willen dat hij eerst naar hun "reparateur" gaat. Dat is dus kansloos want er is niemand die PS5 consoles repareert. Wat er daarna gebeurt is nog onduidelijk.

Ik had hem ook direct naar Sony moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Ja altijd gelijk naar Sony. Ik heb hem vandaag opgestuurd en volgens de TT komt hij morgen al aan. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het behandeld wordt en ik m'n nieuwe ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-06 17:34
Wordt ergens een logboek bij gehouden? Tijdens een missie van Spiderman is de ps5 gecrasht geen blauwe scherm kon hem alleen uitschakelen door de stekker eruit te halen. Heb daarvoor ook gehad dat hij erg traag werkt.
De ps5 gaat ook meer geluid maken van de fan nog geen mogelijkheden gehad om de dan uit mekaar te halen.

Ben bang dat dit een koelings probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmar1990
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:58
Mandarijntje schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:52:
[...]

[...]

Ik heb sinds vandaag ook een slappe R2 trigger. Bijna alle weerstand is eruit. Zal inderdaad een gebroken veertje zijn. Na wat zoeken op internet krijg in de indruk dat dit een nogal groot probleem aan het worden is.

Hoe hebben jullie dit aangepakt? Contact opgenomen met Sony direct of bij de winkel waar gekocht? En is het inmiddels opgelost?
Ik heb van Bol een vervangende controller gekregen. Duurde wel even dus had zelf al een nieuwe besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
Mandarijntje schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:52:
[...]

[...]

Ik heb gebeld met Playstation met het nummer dat je kunt vinden via Systeem en hardware > DualSense op https://www.playstation.c...ontact-us/#systemhardware

Moest mijn PS id doorgeven, gegevens checken en kreeg een retourlabel toegestuurd via mail. Gisteren kreeg ik een nieuwe controller binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Jelmar1990 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:40:
[...]

Ik heb van Bol een vervangende controller gekregen. Duurde wel even dus had zelf al een nieuwe besteld.
Heeft bol het naar Sony gestuurd? Hoelang duurde dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar1990
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:58
FrankoNL schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:02:
[...]

Heeft bol het naar Sony gestuurd? Hoelang duurde dat?
Nee. Eigen reparatiedienst. Twee weken ongeveer. Heb toen een cadeaubon gekregen van 70 euro om een nieuwe controller mee te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Jelmar1990 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:28:
[...]

Nee. Eigen reparatiedienst. Twee weken ongeveer. Heb toen een cadeaubon gekregen van 70 euro om een nieuwe controller mee te bestellen.
Hmm. Ze hebben mijn ps5 wel naar Sony gestuurd. Ik hoop dat ze een nieuwe krijgen en niet dat ik geld terugkrijg. Daar heb ik niks aan helaas, ze zijn immers niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defconnl1
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-06-2022
Hebben meer mensen er last van dat de ps5 crashed wanneer deze in rustmodus gaat? Is dit een bekend probleem?

Ook is hij een keer gecrashed tijdens Miles Morales, kreeg een super irritant geluid te horen en kreeg een gestreept beeld, enige manier om hem uit te zetten was de stekker er uit te trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Vizzie33 schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:16:

Slecht van Sony idd maar kan je de betaling nog betwisten via het creditcardmaatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 07:54
Defconnl1 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 08:00:
Hebben meer mensen er last van dat de ps5 crashed wanneer deze in rustmodus gaat? Is dit een bekend probleem?

Ook is hij een keer gecrashed tijdens Miles Morales, kreeg een super irritant geluid te horen en kreeg een gestreept beeld, enige manier om hem uit te zetten was de stekker er uit te trekken...
Precies de reden dat ik de rust modus maar niet meer gebruik. Het is echt een loterij of hij crasht of niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:00:
[...]

Het gebrek aan goede launchtitels is voor mij inderdaad ook een 2e goeie reden voorlopig even op de PS4 te blijven. De enige game die ik interessant had gevonden was Miles Morales, maar die heb ik nu voor de PS4 gehaald. Op korte termijn komt er volgens mij in het action-adventure genre bar weinig uit wat mij kan bekoren.
De PS5 heeft dan wel minder leuke launchtitels, maar ook PS4 games spelen gewoon veel lekkerder op de PS5. Dus daarvoor hoef je het niet te laten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
RedNas74 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 08:53:
[...]

Precies de reden dat ik de rust modus maar niet meer gebruik. Het is echt een loterij of hij crasht of niet.
Zoal je zegt is het een loterij, mijn PS5 staat voortdurend in rust modus tenzij ik voor een langere tijd weg ben.
Tot nu toe geen enkele crash gehad na het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-05 13:15
Heb dit geluid als ik bijv demon souls speel

https://streamable.com/eqshfr

In het echt klinkt het wel luider en is het hoorbaar als je gewoon rustig aan t gamen bent, dus volume wat omhoog krikken :)

Hoort dit/ iemand hier ook last van?

[ Voor 13% gewijzigd door RaiderZ op 01-01-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:43
Krijg opeens geen beeld meer. Schakel PS5 in en ga vervolgens op LGc9 naar juiste HDMI kanaal (3) beeld is zwart.

Kabel opnieuw pluggen heeft niks uitgehaald. HDMI 3 herkend nu ook helemaal de PS5 niet meer. De boel opnieuw opgestart ook geen succes. Switchen van HDMI poort haalt ook niks uit -O-

PSN: bollsie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Switchen van kabel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-02 16:39
RaiderZ schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:48:
Heb dit geluid als ik bijv demon souls speel

https://streamable.com/eqshfr

In het echt klinkt het wel luider en is het hoorbaar als je gewoon rustig aan t gamen bent, dus volume wat omhoog krikken :)

Hoort dit/ iemand hier ook last van?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
sjufke schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:59:
Krijg opeens geen beeld meer. Schakel PS5 in en ga vervolgens op LGc9 naar juiste HDMI kanaal (3) beeld is zwart.

Kabel opnieuw pluggen heeft niks uitgehaald. HDMI 3 herkend nu ook helemaal de PS5 niet meer. De boel opnieuw opgestart ook geen succes. Switchen van HDMI poort haalt ook niks uit -O-
PS5 al in safe mode opgestart? Als hij uit staat (geen verlichting op de PS5 ook niet oranje), de power knop op de PS5 een seconde of 10 ofzo ingedrukt houden.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:27

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Het irritante geluid wat ik en anderen ook hebben. Lijkt dus wel vanuit de PSU te komen en wel één van de twee film capacitors.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
MRE-Inc schreef op zondag 3 januari 2021 @ 00:15:
Het irritante geluid wat ik en anderen ook hebben. Lijkt dus wel vanuit de PSU te komen en wel één van de twee film capacitors.

[YouTube: PS5 Coil Whine - What Is It and Can I Fix It?]
Een simpele condensator.
Hoor je vaak ook bij TV’s brommen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie33
CyberMania schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 08:36:
[...]

Slecht van Sony idd maar kan je de betaling nog betwisten via het creditcardmaatschappij.
Gelezen op verschillende fora dat je dat geband wordt...ik heb ze nog een aantal aanvullende vragen gesteld maar daar willen ze niet op in gaan verder, behalve dat hun standpunt niet veranderd. Ik snap het echt niet, een nette uitleg en ingaan op een aantal vragen kan toch wel? Ik vroeg ze letterlijk waarom ze niet terug kunnen betalen, want bij cyberpunk kan het wel (overigens heb ik geen cyberpunk). Ik vraag ze waarom ze een fout op mij afschuiven en waarom ze niks met mijn verhaal doen en ik heb gevraagd wat ze nou voor mij eigenlijk betekend hebben, omdat ze zelf aangeven alles geprobeerd te hebben...op die vragen willen ze niet ingaan. En ik zou niet weten waarom dat niet kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:19
Vizzie33 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:44:
[...]

Gelezen op verschillende fora dat je dat geband wordt...ik heb ze nog een aantal aanvullende vragen gesteld maar daar willen ze niet op in gaan verder, behalve dat hun standpunt niet veranderd. Ik snap het echt niet, een nette uitleg en ingaan op een aantal vragen kan toch wel? Ik vroeg ze letterlijk waarom ze niet terug kunnen betalen, want bij cyberpunk kan het wel (overigens heb ik geen cyberpunk). Ik vraag ze waarom ze een fout op mij afschuiven en waarom ze niks met mijn verhaal doen en ik heb gevraagd wat ze nou voor mij eigenlijk betekend hebben, omdat ze zelf aangeven alles geprobeerd te hebben...op die vragen willen ze niet ingaan. En ik zou niet weten waarom dat niet kan?
Tja, Sony kan (net als Apple) helaas alles maken met hun trouwe fanbase. Ik denk niet dat Sony klantvriendelijkheid snel zal gaan verbeteren zolang alles toch wel blind gekocht wordt dat de merknaam draagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie33
Steven030 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:00:
[...]

Tja, Sony kan (net als Apple) helaas alles maken met hun trouwe fanbase. Ik denk niet dat Sony klantvriendelijkheid snel zal gaan verbeteren zolang alles toch wel blind gekocht wordt dat de merknaam draagt
Dat is wat ik ze letterlijk aan de telefoon heb gezegd. Overigens, omdat je Apple noemt, ben ik daar wel altijd goed geholpen met garantiegevallen etc. Ik ben eigenlijk nog nooit ergens slecht geholpen. Maar dit van Sony slaat nergens op. Ze weigeren gewoon op vragen in te gaan. Hebben ze er dan geen zin of, of hebben ze er geen antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:11

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb een P600 Stealth headset van Turtle beach. Af en toe in game hoor ik het geluid wat haperen en komt het terug met een tik. Hebben meerdere hier last van? Ligt het aan de headset of aan de ps5? Werkelijk geen idee..

Is ook niet dat dit op bepaalde momenten gebeurd of alleen in bepaalde games

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:14
@Oxigeon headset.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:11

Oxigeon

En zo is dat!

Heb jij hier ook last van dan? Of is dit een algemeen bekend probleem op de ps5? Of alleen de p600? Of alle Turtle Beach

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:09
Vizzie33 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:31:
[...]

Dat is wat ik ze letterlijk aan de telefoon heb gezegd. Overigens, omdat je Apple noemt, ben ik daar wel altijd goed geholpen met garantiegevallen etc. Ik ben eigenlijk nog nooit ergens slecht geholpen. Maar dit van Sony slaat nergens op. Ze weigeren gewoon op vragen in te gaan. Hebben ze er dan geen zin of, of hebben ze er geen antwoord op?
Sony en klantvriendelijk, dat is als water en vuur.
Ooit in het verleden een officiële waarschuwing gehad en als je dan navraag doet bij klantenservice krijg je zo'n onbeschofte klootzak aan de telefoon die 0,0 tekst en uitleg wil geven waarom dan en wat er gebeurt zou zijn en met verwijten komt van tja dat zegt iedereen en dus zoek het maar lekker uit.
Als je dan aan geeft het hoger op te zoeken een reactie krijgt als: die informatie krijg je toch niet dus succes (iets in die trant).
Uiteindelijk na lang volhouden via de UK middels een GDPR vordering gekregen waar ik om vroeg.
Serieus Sony, was dat nou zo moeilijk?

Waarschuwingen zullen vast terecht zijn, en dat was het in dit geval ook maar daar kom je pas achter als je ook daadwerkelijk weet waarvoor je die gekregen hebt.
Het punt is dat bij een tweede waarschuwing je gebanned wordt zonder dat je er tegen in verweer kunt want hun wil is wet en jij als gebuiker krijgt 0,0 antwoord/uitleg.
Het is gewoon een dictatuur dat hele Sony moderatie gebeuren.

Achteraf weet ik wie hiervoor gezorgd heeft (en ze zijn allemaal het zelfde die Spanjaarden in GTS) en als ik dit eerder had geweten hoe eenvoudig het gaat, iemand een officiele waarschuwing ban te bezorgen, dan had ik me toch een berg screenshots gemaakt want zo eenvoudig bezorg je iemand een ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:14
Oxigeon schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:35:
[...]

Heb jij hier ook last van dan? Of is dit een algemeen bekend probleem op de ps5? Of alleen de p600? Of alle Turtle Beach
Bekend probleem, bij sommige headsets. Heb ooit op me ps4 met astro a50 gehad dat het geluid wel eens weg viel.

Probeer een andere usb poort kan ook wel eens helpen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie33
schumi2004 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Sony en klantvriendelijk, dat is als water en vuur.
Ooit in het verleden een officiële waarschuwing gehad en als je dan navraag doet bij klantenservice krijg je zo'n onbeschofte klootzak aan de telefoon die 0,0 tekst en uitleg wil geven waarom dan en wat er gebeurt zou zijn en met verwijten komt van tja dat zegt iedereen en dus zoek het maar lekker uit.
Als je dan aan geeft het hoger op te zoeken een reactie krijgt als: die informatie krijg je toch niet dus succes (iets in die trant).
Uiteindelijk na lang volhouden via de UK middels een GDPR vordering gekregen waar ik om vroeg.
Serieus Sony, was dat nou zo moeilijk?

Waarschuwingen zullen vast terecht zijn, en dat was het in dit geval ook maar daar kom je pas achter als je ook daadwerkelijk weet waarvoor je die gekregen hebt.
Het punt is dat bij een tweede waarschuwing je gebanned wordt zonder dat je er tegen in verweer kunt want hun wil is wet en jij als gebuiker krijgt 0,0 antwoord/uitleg.
Het is gewoon een dictatuur dat hele Sony moderatie gebeuren.

Achteraf weet ik wie hiervoor gezorgd heeft (en ze zijn allemaal het zelfde die Spanjaarden in GTS) en als ik dit eerder had geweten hoe eenvoudig het gaat, iemand een officiele waarschuwing ban te bezorgen, dan had ik me toch een berg screenshots gemaakt want zo eenvoudig bezorg je iemand een ban.
Heb je toevallig een advies wat ik kan doen? Het is sowieso lastig omdat ze in de uk gevestigd zitten, inmiddels geen eu meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Vizzie33 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:20:
[...]

Heb je toevallig een advies wat ik kan doen? Het is sowieso lastig omdat ze in de uk gevestigd zitten, inmiddels geen eu meer...
Eigenlijk niet echt, sorry.
Wat ik denk zou proberen is het volgende:
Aan de helpdesk zelf heb je, zoals je zelf ervaren heb, niets. Mogelijk kunnen we via Google aan email adressen komen waarin je de situatie uitlegt en je ervaring toelicht die je tot op heden met de servicedesk gehad hebt.
Mijn situatie was ook wat eenvoudiger. Er was iets met persoonlijke data die aan mij gelinkt kon worden gedaan en ik wilde hier inzage in hebben. (Wat, hoe en waarom deze op een bepaalde manier verwerkt/beoordeeld is).

In jouw geval is er een koopovereenkomst die door (zoals ik je begrijp) toedoen van Sony anders gefactureerd is dan eigenlijk zou moeten. Ik zou proberen een bevestiging van Sony te krijgen waarin ze toegeven dat een upgrade daadwerkelijk 5 euro gekost zou moeten hebben.
Wellicht dat je middels aankoopbewijzen kunt aan tonen dat je het fysieke spel daadwerkelijk al in je bezit had en mogelijk is er nog ergens iets van een install date/savegame date te vinden die aantoont dat deze voor aankoop al installed was op je systeem?

Over het krijgen van een ban door terugvorderen aankoop bedrag durf ik niets te zeggen maar zie Sony er wel voor aan dat ze dit ook doen.
Ik heb ook geen verstand van consumenten rechten bij digitale aankopen dus daar heb je aan mij ook niet veel aan.

/edit:
Ik zou denk beginnen met punt 3 zoals beschreven hier: https://www.wikihow.com/Contact-PlayStation
Een mail sturen naar help@ukplaystation.com

/edit2:
Deze instructies zou ik ook volgen en dan dit adres customer.service@nl.scee.com ook in de TO list zetten: https://www.playstation.c...ice-cancellation-request/

En misschien kun je via dpo@scee.net info opvragen over je verwerkte account data maar weet niet in hoeverre dat zinvol is.

Kan het zijn dat beide bedragen aanklikbaar waren bij afreken? Anders vragen hoe dit heeft kunnen gebeuren, wellicht dat je ergens een screenshot van het scherm kunt krijgen wat je zag en die erbij kunt voegen?

[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 04-01-2021 21:53 . Reden: Typo's/grama ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie33
schumi2004 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:02:
[...]

Eigenlijk niet echt, sorry.
Wat ik denk ik zou proberen is het volgende:
Aan de helpdesk zelf heb je, zoals je zelf ervaren heb, niets. Mogelijk kunnen we via Google aan email adressen komen waarin je de situatie uitlegt en je ervaring toelicht die je tot op heden met de servicedesk gehad hebt.
Mijn situatie was ook wat eenvoudiger. Er was iets met persoonlijke data die aan mij gelinkt kon worden gedaan en ik wilde hier inzage in hebben. (Wat, hoe en waarom deze op een bepaalde manier verwerkt/beoordeeld is).

In jouw geval is er een koopovereenkomst die door (zoals ik je begrijp) toedoen van Sony anders gefactureerd is dan eigenlijk zou moeten. Ik zou proberen een bevestiging van Sony te krijgen waarin ze toegeven dat een upgrade daadwerkelijk 5 euro gekost zou moeten hebben.
Wellicht dat je middels aankoopbewijzen kunt aan tonen daad je het fysieke spel daadwerkelijk al in je bezit had en mogelijk is er nog ergens iets van een install date/savegame date te vinden die aantoont dat deze voor aankoop al installed was op je systeem?

Over het krijgen van een ban door terugvorderen aankoop bedrag durf ik niets te zeggen maar zie Sony er wel voor aan dat ze dit ook doen.
Ik heb ook geen verstand van je consumenten rechten bij digitale aankopen dus daar heb je aan mij ook niet veel aan.

/edit:
Ik zou denk beginnen met punt 3 zoals beschreven hier: https://www.wikihow.com/Contact-PlayStation
Een mail sturen naar help@ukplaystation.com

/edit2:
Deze instructies zou ik ook volgen en in dit adres customer.service@nl.scee.com in de TO list zetten: https://www.playstation.c...ice-cancellation-request/

En misschien kun je via dpo@scee.net info opvragen over je verwerkte account data maar weet niet in hoeverre dat zinvol is.

Kan het zijn dat beide bedragen aanklikbaar waren bij afreken? Anders vragen hoe dit heeft kunnen gebeuren, wellicht dat je ergens een screenshot van het scherm kunt krijgen wat je zag en die erbij kunt voegen?
Bedankt voor je zeer uitgebreide reactie. Ik ga dit eens verder uitzoeken en kan dit goed gebruiken. Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Vizzie33 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:14:
[...]

Bedankt voor je zeer uitgebreide reactie. Ik ga dit eens verder uitzoeken en kan dit goed gebruiken. Nogmaals dank.
Ik zou ze helemaal "de moeder" spammen zeker na mijn ervaringen met hun, en dan ging het bij mij nog maar om bij wet geregelde GDPR zaken.

Misschien informatie inwinnen bij je CC maatschappij in hoeverre dingen mogelijk zijn en het ban gerucht uitzoeken? Sowieso bewijzen zoeken, misschien dat iemand hier een screenshot van het betreffende aankoop scherm kan maken?
Misschien staan er op Reddit (of andere sites) soort gelijke ervaringen en mogelijke oplossingen?
Links of rechtsom zou ik een verklaring willen als ze weigeren geld terug te storten.

/Edit
En ondanks mijn belabberde ervaringen met Sony customer services zou ik toch weer een PlayStation kopen 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 04-01-2021 22:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
schumi2004 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:00:
[...]

En ondanks mijn belabberde ervaringen met Sony customer services zou ik toch weer een PlayStation kopen 8)7
Ik ook maar zeker nooit meer bij de release! Ik wacht dan wel een jaar totdat ze de hardware (lawaai) en bugs hebben opgelost en ze wel een werkend geheugen slot leveren >:)
Ik ken een bedrijf waar Sony misschien wat van kan leren op gebied game consoles O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik heb voor de gein eens gezocht hoe dat zit met je account wanneer je een chargeback doet en het klopt deels. Je krijgt geen ban maar je account wordt tijdelijks suspended totdat het bedrag weer voldaan is.
How can an account be suspended from PSN for a debt?
A chargeback, or payment reversal, occurs when a financial institution cancels an existing payment upon your request. If you have made a purchase on PlayStation™Network and reversed the payment, the account will be suspended until the charges are resolved.
source: https://www.playstation.c...-suspension-account-debt/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizzie33
schumi2004 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:41:
Ik heb voor de gein eens gezocht hoe dat zit met je account wanneer je een chargeback doet en het klopt deels. Je krijgt geen ban maar je account wordt tijdelijks suspended totdat het bedrag weer voldaan is.

[...]

source: https://www.playstation.c...-suspension-account-debt/
Dus eigenlijk krijg je nooit je gelijk en zijn het ordinaire dieven. Ik heb ook al dagen geen mail gehad nadat ik mijn vragen nogmaals gesteld heb. Ga ze maar bellen van de week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
MRE-Inc schreef op zondag 3 januari 2021 @ 00:15:

[YouTube: PS5 Coil Whine - What Is It and Can I Fix It?]
Dit is exact waar de irritante herrie vandaan komt, hoe zwaarder het spel, hoe luider de buzzz. Ook in menu schermen (Destiny bv., in orbit of “hoveren” over die blauwe campaign missies)
Ik heb nu een nieuwe unit retour gekregen, 3 weken gewacht maar.....helaas zelfde verhaal. Ook 3 maatjes same story (bij 2 was het ze niet opgevallen, boeit ze niet)
De x series hoor je bijna helemaal niet, dit komt omdat Microsoft een soort van grijze dotten kit op en langs die componenten heeft aangebracht, Sony heeft dit totaal niet gedaan in hun consoles. Wellicht ga ik het zelf proberen aan te brengen. Verders TOP machine 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 11:52
Peter711 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:09:
[...]
Ik ken een bedrijf waar Sony misschien wat van kan leren op gebied game consoles O-)
Dan ben ik wel benieuwd wie. Want alle groten hebben wel al serieuze FU's gehad hoor. Nintendo met hun Joycon drift issue op de Switch. MS met hun XBox 360 RROD. Heb met beiden first-hand ervaring daarmee. Zal ook nooit vergeten hoe MS mij een vervang-exemplaar terugstuurde dat echt vol krassen stond. Ik was echt gedegouteerd (want draag zelf altijd de meeste zorg voor mijn spullen). Gelukkig ook wel weer omgeruild dan.

En bovendien is het ook niet exclusief voor nieuwe launches. Want ik was al bijna vergeten dat ik met de PS4 ook issues gehad heb, en ze die tot 2x toe moeten vervangen hebben, dit terwijl ik de PS4 pas 2 jaar na launch kocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:19
Twixie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:56:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd wie. Want alle groten hebben wel al serieuze FU's gehad hoor. Nintendo met hun Joycon drift issue op de Switch. MS met hun XBox 360 RROD. Heb met beiden first-hand ervaring daarmee. Zal ook nooit vergeten hoe MS mij een vervang-exemplaar terugstuurde dat echt vol krassen stond. Ik was echt gedegouteerd (want draag zelf altijd de meeste zorg voor mijn spullen). Gelukkig ook wel weer omgeruild dan.

En bovendien is het ook niet exclusief voor nieuwe launches. Want ik was al bijna vergeten dat ik met de PS4 ook issues gehad heb, en ze die tot 2x toe moeten vervangen hebben, dit terwijl ik de PS4 pas 2 jaar na launch kocht.
De klantenservice van Xbox was volgens mij ook drama voorafgaand aan de RROD. Maar hier hebben ze van geleerd en nu is het echt een top klantenservice geworden. Laten we hopen dat Sony ook leert van deze fuckup. Vooralsnog zitten ze in de ontkenningsfase.
Al moet gezegd worden dat de RROD nogal wat erger was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Richie B schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:44:
[...]

Dit is exact waar de irritante herrie vandaan komt, hoe zwaarder het spel, hoe luider de buzzz. Ook in menu schermen (Destiny bv., in orbit of “hoveren” over die blauwe campaign missies)
Ik heb nu een nieuwe unit retour gekregen, 3 weken gewacht maar.....helaas zelfde verhaal. Ook 3 maatjes same story (bij 2 was het ze niet opgevallen, boeit ze niet)
De x series hoor je bijna helemaal niet, dit komt omdat Microsoft een soort van grijze dotten kit op en langs die componenten heeft aangebracht, Sony heeft dit totaal niet gedaan in hun consoles. Wellicht ga ik het zelf proberen aan te brengen. Verders TOP machine 👍🏻
Klopt het gebrom wat je hoort uit de PSU is niet eenzelfde toon qua toon hoogte. Soms hoor je het hoger, soms lager net zoals muziek. Bij zware games hoor je een wat zwaarder/lager gebrom.

Dus omwisselen heeft geen zin blijkt uit jouw ervaring. Ik wacht wel af waarmee die TronixFix youtube gast mee komt. Wellicht dat Sony met een revisie komt want het geluid is echt wel hoorbaar en ook zwaar irritant aan het worden.

De Series X is idd zo goed als stil, zowel bij zware games als bij niet zware games. Ik ga iig zelf niet met die PSU lopen kloten, maar ben wel benieuwd of het aanbrengen van kit het probleem bij jouw oplost. Dan kom ik wel langs met mijn PS5 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 562971

[...]

De x series hoor je bijna helemaal niet, dit komt omdat Microsoft een soort van grijze dotten kit op en langs die componenten heeft aangebracht...
Er zit een rubberen band rondom de componenten, dit om resonanties tegen te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_Gw2fXn0LUdCWywTfIaWsQn0uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yM0m9pUgiMwfu2vrSLul65HU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-05 13:15
[...]

Had je de PS5 als repartie opgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Laatst online: 13:12
Ik was net Kingdom Hearts 3 aan het spelen en de game liep vast. Hard crash. Het beeld bleef vasthangen. Vervolgens begon de muziek van het home menu te spelen. Ik kon hem niet uitzetten. Ik kon de disc er niet uithalen. PS5 opnieuw opgestart en hij viel uit. Daarna in safe mode opgestart, database opgebouwd.

Nu doet de console het nog wel maar mijn hele home menu is anders (icoontjes verdwenen, recent gespeelde titels zijn weg e.d.).

Dit is de tweede keer dat dit gebeurt. Eerder al bij Miles Morales.

Begin nu toch te twijfelen of het niet beter is om hem terug te sturen en wilde even advies inwinnen. Want dit lijkt me niet helemaal ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

sjufke schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:59:

Ultra colour aan en uitzetten in je tv al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Timothy3000 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:35:
Ik was net Kingdom Hearts 3 aan het spelen en de game liep vast. Hard crash. Het beeld bleef vasthangen. Vervolgens begon de muziek van het home menu te spelen. Ik kon hem niet uitzetten. Ik kon de disc er niet uithalen. PS5 opnieuw opgestart en hij viel uit. Daarna in safe mode opgestart, database opgebouwd.

Nu doet de console het nog wel maar mijn hele home menu is anders (icoontjes verdwenen, recent gespeelde titels zijn weg e.d.).

Dit is de tweede keer dat dit gebeurt. Eerder al bij Miles Morales.

Begin nu toch te twijfelen of het niet beter is om hem terug te sturen en wilde even advies inwinnen. Want dit lijkt me niet helemaal ok.
Nu begint hij ook te crashen in het homemenu. Crashcode CE-108262-9. :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richie B
Anoniem: 562971 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:54:
[...]

Er zit een rubberen band rondom de componenten, dit om resonanties tegen te gaan.

[Afbeelding]
ook idd, maar als je de PSU open maakt zie je die kit.

hier mooi voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCKGcggUdy8U15Rcn2ARswYt1fI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cc4ePAcXsDrDesNmejo71VIV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
RaiderZ schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:14:
[...]

Had je de PS5 als repartie opgestuurd?
ja, kreeg een doos toegestuurd om hem in te doen. Check de foto hierboven, er zal altijd whine zijn in de ps5 PSU's...hoop dat Sony toch naar Microsoft gaat kijken met toekomstige units en dit ook toe gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Twixie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:56:
[...]
Dan ben ik wel benieuwd wie. Want alle groten hebben wel al serieuze FU's gehad hoor.
Heb je helemaal gelijk in, maar sommige leren van hun FU's en doen er wat aan bij de volgende release, nemen de FU's over van anderen :) of blijven dezelfde FU's maken :)

[ Voor 14% gewijzigd door Peter711 op 07-01-2021 21:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:50
Richie B schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:52:
[...]

ook idd, maar als je de PSU open maakt zie je die kit.

hier mooi voorbeeld:
[Afbeelding]
Laat ik je uit de illusie helpen..
Coil whine verhelp je echt niet met wat warmtebestendige kit hoor.

Dat materiaal zit er wel degelijk om resonantie van componenten tegen te gaan, maar Coil whine komt vanuit de componenten.
Kan voorkomen door krimp en uitzetten van het materiaal door temperatuur of door frequenties die veranderen (vooral hoog frequent hoor je).

PSU open maken en zelf wat kit aanbrengen zal je niet helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door PepieNL op 08-01-2021 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
PepieNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 06:47:
[...]

Coil whine verhelp je echt niet met wat warmtebestendige kit hoor.
Dat materiaal zit er wel degelijk om resonantie van componenten tegen te gaan, maar Coil whine komt vanuit de componenten.
Het zit er wel degelijk om de trillingen van die spoeltjes op te vangen. Heb in het verleden mijn oude 1080Ti ook laten goopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Richie B schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 06:56:
[...]

Het zit er wel degelijk om de trillingen van die spoeltjes op te vangen. Heb in het verleden mijn oude 1080Ti ook laten goopen.
Klopt, het gaat resonantie wel tegen.
Het had er ook gewoon moeten zitten, dat is zowiezo al een faal vanuit de fabriek.

Coilwhine komt vanuit het component : Slecht ontwerp of goedkoop gefabriceerd.
Heb m'n tekst wat uitgebreid, je was er snel bij 😎

Grappig dat je je videokaart erbij haalt als voorbeeld, mijn rtx 2060 heeft het ook, met name als de fps hoger gerenderd wordt dan het scherm aan kan qua verversing.
Lock ik de fps net een frame onder de verversingssnelheid van het scherm is het stil.

[ Voor 43% gewijzigd door PepieNL op 08-01-2021 08:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

PepieNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 06:58:
[...]

Het had er ook gewoon moeten zitten, dat is zowiezo al een faal vanuit de fabriek.

Grappig dat je je videokaart erbij haalt als voorbeeld, mijn rtx 2060 heeft het ook, met name als de fps hoger gerenderd wordt dan het scherm aan kan qua verversing.
Lock ik de fps net een frame onder de verversingssnelheid van het scherm is het stil.
Dat is ook wat Steve van Tronixfix aangeeft. Heeft een van die blauwe capacitators eruit gehaald een opengemaakt, of althans een oude die hij had liggen, en zegt dat het geluid van uit het component zelf komt. En idd met de reden dat het goedkoop geproduceerd is, slechte QA etc.

In de comments lees je ook dat er anderen zijn die componenten van andere fabrikanten aanbevelen welke beter geproduceerd zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PepieNL
MRE-Inc schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:20:
[...]

Dat is ook wat Steve van Tronixfix aangeeft. Heeft een van die blauwe capacitators eruit gehaald een opengemaakt, of althans een oude die hij had liggen, en zegt dat het geluid van uit het component zelf komt. En idd met de reden dat het goedkoop geproduceerd is, slechte QA etc.

In de comments lees je ook dat er anderen zijn die componenten van andere fabrikanten aanbevelen welke beter geproduceerd zijn.
Ik moest even zoeken, maar exact! Film caps zijn een heel goed voorbeeld van componentjes die coil whine kunnen veroorzaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMTafOSbSyn_zxVOm9ae82BXsLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SIITJ9Zx8muhi5XAUtw2jJKb.jpg?f=fotoalbum_large

Dit soort componenten kan je rondom helemaal inpakken met warmtebestendige kit maar als het intern aan het rommelen is doe je daar weinig aan.
Behalve vervangen.. maar dat moet je maar durven.
Meeste tweakers zullen hun hand er niet voor omdraaien om hun PS5 open te halen en de PSU te gaan bekijken en kandidaten te vervangen (hoop ik :P ) maar je bent je garantie natuurlijk wel kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door PepieNL op 08-01-2021 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:51
PepieNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 06:58:
[...]

Ik heb dat ook met mijn 1070. Maar alleen in de situatie zoals jij hem omschrijft. Als hij abnormaal hoge fps draait. Hoe hoger de fps hoe harder het geluid. Onder normale omstandigheden hoor ik hem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Richie B schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 06:56:
[...]
Ja, maar die pictures, gecombineerd met die video hierboven, tonen dat die 2 gewoon ongerelateerd zijn. De whine komt duidelijk uit de condensator, en goop hier en daar op je PCB zal daar dus niets aan verhelpen. Is weer een mooi staaltje van Internet experts: goop = no coil whine. Kan je even goed zeggen dat je je product beste met de letter X laat begonnen, want XBox = no coil whine, PlayStation = coil whine.

PS: ik heb overigens nergens last van. Ik zie die Steve overigens ook zijn oor er op leggen om het te horen, en zelfs met mijn volume op 100% kon ik het nauwelijks horen in zijn YouTube filmpje.

[ Voor 12% gewijzigd door Twixie op 08-01-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
Twixie schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:20:
[...]

Ja, maar die pictures, gecombineerd met die video hierboven, tonen dat die 2 gewoon ongerelateerd zijn. De whine komt duidelijk uit de condensator, en goop hier en daar op je PCB zal daar dus niets aan verhelpen. Is weer een mooi staaltje van Internet experts: goop = no coil whine. Kan je even goed zeggen dat je je product beste met de letter X laat begonnen, want XBox = no coil whine, PlayStation = coil whine.

PS: ik heb overigens nergens last van. Ik zie die Steve overigens ook zijn oor er op leggen om het te horen, en zelfs met mijn volume op 100% kon ik het nauwelijks horen in zijn YouTube filmpje.
Dat ligt dan aan je gehoor, de een is daar gevoeliger voor dan andere. Feit is dat whine een logisch iets is, en deze toepassingen zeker helpen te onderdrukken. Het heeft bij mijn gpu toendertijd dag en nacht verschil gemaakt. De 3080 heeft het ook, alleen daar ga ik niet mee kloten en speel dus met een headset.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
Richie B schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:29:
[...]
Dat ligt dan aan je gehoor, de een is daar gevoeliger voor dan andere
Er toevallig niet op gekomen dat het ook kan te maken hebben met: verschil van unit tot unit, afstand tussen gamer en console, hoe luid de TV/speakers staan, andere omgevingsgeluiden, etc... ? :p
Ik kan je immers verzekeren dat ondanks mijn leeftijd ik nog altijd een zeer gevoelig gehoor heb. En heb hier overigens ook een coil whine geval dat me wél gek maakte, namelijk de docking station van mijn Dell laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Komt zelfs bij alarm wekkers op de slaapkamer voor.
Ben drie keer terug gegaan naar de winkel vanwege een bromtoon... en dat staat dan naast je bed :/
De vierde van hetzelfde merk/type was stil (philips).

Winkeleigenaar hoorde niks dus pakte mn doosje aan en schoof hem steeds weer de voorraad op voor de volgende klant en verklaarde me stiekem vast voor gek :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
PepieNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:47:
Komt zelfs bij alarm wekkers op de slaapkamer voor.
Ben drie keer terug gegaan naar de winkel vanwege een bromtoon... en dat staat dan naast je bed :/
Komt me bekend voor. Ik dacht dat dat vooral met VFD displays was.

En vroeger hadden we zelfs alarm wekkers die een duidelijk tik gaven, niet toevallig om de seconde. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Timothy3000 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:05:
[...]

Nu begint hij ook te crashen in het homemenu. Crashcode CE-108262-9. :-(
Heb hem terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen. Hoop dat die crashes uitblijven anders moet hij naar Sony toe.

[ Voor 25% gewijzigd door Timothy3000 op 08-01-2021 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Heb van bol.com gehoord dat mijn Ps5 terug is van sony en dat ze hem naar me toe gaan sturen. Maar geen woord wat er gebeurd is. Dus heb geen idee of hij gerepareerd is, vervangen is of dat ze uberhaupt wat hebben gedaan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Voor welk probleem had je hem teruggestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenixNL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 11:09
FrankoNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:10:
Heb van bol.com gehoord dat mijn Ps5 terug is van sony en dat ze hem naar me toe gaan sturen. Maar geen woord wat er gebeurd is. Dus heb geen idee of hij gerepareerd is, vervangen is of dat ze uberhaupt wat hebben gedaan ....
Ik had mijn controller naar Sony opgestuurd, heb ook niets vernomen over wat ze gedaan hebben. Ik had bij voorbaat mijn serienummer opgeschreven, kreeg een controller met een ander serie nummer. Dus heb een vervangende controller gehad.

Toevallig je serienummer opgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
FrankoNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:10:
Ik lees net dat je hem vanwege dezelfde issues die ik heb heb opgestuurd. Ben benieuwd of je je eigen PS5 of een nieuwe terugkrijgt. Ik zit nog steeds te twijfelen of ik hem wel of niet op moet sturen of dat ze dit met een patch kunnen oplossen.

Had jij ook de PS5 rebuild in safe mode en hem teruggezet naar fabrieksinstellingen? Of heb je hem meteen opgestuurd?

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 08-01-2021 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Ik heb alles geprobeerd. Database rebuilt, zelfs via usb stick opnieuw geïnstalleerd. Niks hielp. Systeem klapt uit. Ook geen foutmelding in de logs dus ik denk niet dat het softwarematig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
LightPhoenixNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:49:
[...]

Ik had mijn controller naar Sony opgestuurd, heb ook niets vernomen over wat ze gedaan hebben. Ik had bij voorbaat mijn serienummer opgeschreven, kreeg een controller met een ander serie nummer. Dus heb een vervangende controller gehad.

Toevallig je serienummer opgeschreven?
Ja dat wel, afwachten dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik heb de database nu rebuild en dat hielp niet. Moet hem nu nog terugzetten naar fabrieksinstellingen. Ben er ook bang voor dat dat niet gaat helpen. Morgen maar even proberen.

Hopelijk heeft de PS5 die je binnenkrijgt de problemen niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

PepieNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:00:

Meeste tweakers zullen hun hand er niet voor omdraaien om hun PS5 open te halen en de PSU te gaan bekijken en kandidaten te vervangen (hoop ik :P ) maar je bent je garantie natuurlijk wel kwijt.
Haha, je overschat de meeste tweakers denk ik ;) Ik vind het leuk om mn console open te halen. Heb de koelpasta van mijn One X afgelopen jaar vervangen, maar wel met behulp van wat Youtube filmpjes. Ik ben verder niet dermate technisch onderlegd, dat ik ook maar even mn PS5 open schroef om de PSU eruit te halen en in de PSU wat onderdelen te vervangen. Ik zal het anders zeggen: natuurkunde was niet mijn favoriete vak op de middelbare school en dat bleek ook uit de cijfers. :)
Twixie schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:20:
De één is er gevoeliger voor dan de ander. Zelf hoor ik het vrij goed omdat ik ook pak hem beet 1,5m van mijn tv/consoles af zit als ik aan het gamen ben. Maar doordat beide consoles zoveel sneller zijn en dus ook sneller aan het gamen bent zonder loading screen, intro's etc, speel ik ook vaak even snel een kwartiertje of zo zonder headset op en dan hoor ik het geluid toch echt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562971

I Bought the First BROKEN PS5 DualSense Controller - But Can I Fix it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Heb mijn ps5 terug van bol. Hij is naar Sony in Londen geweest. Op het blaadje staat alleen maar “repaired”, meer niet. Het is ook hetzelfde serienummer.

Ik vrees met grote vrezen dat ze er niks aan gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 01:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

FrankoNL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:32:
Heb mijn ps5 terug van bol. Hij is naar Sony in Londen geweest. Op het blaadje staat alleen maar “repaired”, meer niet. Het is ook hetzelfde serienummer.

Ik ben benieuwd! Laat je weten wat er wel/niet te zien is van de reparatie na testen?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Michael Knight schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:39:
[...]

Ik ben benieuwd! Laat je weten wat er wel/niet te zien is van de reparatie na testen?
Hoe zou ik dat kunnen checken? Ben nu aan het spelen om te kijken of hij weer uitvalt. Het is gebeurd met ghost of tsushima en warzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 01:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

FrankoNL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:14:
[...]

Hoe zou ik dat kunnen checken? Ben nu aan het spelen om te kijken of hij weer uitvalt. Het is gebeurd met ghost of tsushima en warzone.
Nieuwe verzegeling wellicht, beschadigde schroeven, krasjes van openmaken... het is Sony, maar niet ongekend. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Mail van sony gekregen dat mijn ps5 na reparatie (zat 2 dagen tijd tussen) weer naar mij onderweg is. Serial number is hetzelfde als de ps5 die ik opstuurde. Is dit normaal? Vind het opvallend dat dit zo snel ging, aangezien normaliter ze een 'replacement' opsturen.

Mijn ps5 had een vreselijk ufo geluid van de fan, daarom stuurde ik hem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

FrankoNL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:32:

Precies dit heb ik ook! Maar dan direct via sony. Ik verwacht hem binnen 5 werkdagen maar vrees dat ze er niks aan hebben gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
ryanator schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:06:
Mail van sony gekregen dat mijn ps5 na reparatie (zat 2 dagen tijd tussen) weer naar mij onderweg is. Serial number is hetzelfde als de ps5 die ik opstuurde. Is dit normaal? Vind het opvallend dat dit zo snel ging, aangezien normaliter ze een 'replacement' opsturen.

Mijn ps5 had een vreselijk ufo geluid van de fan, daarom stuurde ik hem op.
als het de fan is heb je een kans dat ze de fan hebben verwisseld met een ander type, in dat geval zal het beter uitkomen om te repareren dan een nieuwe te sturen veronderstel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

AppleFan2007 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:35:
[...]

als het de fan is heb je een kans dat ze de fan hebben verwisseld met een ander type, in dat geval zal het beter uitkomen om te repareren dan een nieuwe te sturen veronderstel ik.
Dat is zeker waar. Ik hoop dat ze dat probleem in kaart hadden, ik heb via de telefoon doorgegeven dat het een resonerend geluid is met een hoge toon. Ik vermoed dat het de fan was maar heb daar over niets vermeld

[ Voor 6% gewijzigd door ryanator op 09-01-2021 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
ryanator schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:46:
[...]

Dat is zeker waar. Ik hoop dat ze dat probleem in kaart hadden, ik heb via de telefoon doorgegeven dat het een resonerend geluid is met een hoge toon. Ik vermoed dat het de fan was maar heb daar over niets vermeld
Even afkloppen, maar die van mij is niet meer uitgevallen. Hopen dat dit blijft. Dus misschien hebben ze toch iets gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-06 17:34
Ben benieuwd wanneer er losse fans te koop zijn.
Mij ps5 maakt ook fan geluid meer dan mij game pc maar is niet hinderlijk. Wil hem wel stiller krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Evertt schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:12:
Mij ps5 maakt ook fan geluid meer dan mij game pc maar is niet hinderlijk. Wil hem wel stiller krijgen.
Dit dus :X
Ik haal 48db bij de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Evertt schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:12:
Zal vast wel minstens een jaartje duren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Mijn gerepareerde ps5 komt morgen aan. Duurde dus 2 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Bij mij is er in ieder geval geen zak gerepareerd. Crasht nog steeds af en toe in games. Hard crash zonder foutmelding.

Top...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:19
Uit de poll in het PS5 topic blijkt dat iets meer dan 9% van de gebruikers het geluid van hun console als storend ervaart. Ik vind dat best wel veel eigenlijk.

Omdat mijn huidige PS4 Pro extreem veel geluid maakt ben ik extra waakzaam en ben ik zelfs bereid een (extra) half jaar te wachten tot er een betere revisie is.

Vraag me alleen af of het realistisch is dat er zo snel een nieuwe revisie is. En of de storende geluidsproductie die de PS5 blijkt/lijkt te hebben uberhaupt in de buurt komt van de PS4 Pro Apachehelikopter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
HenkEisDS schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:10:
Uit de poll in het PS5 topic blijkt dat iets meer dan 9% van de gebruikers het geluid van hun console als storend ervaart. Ik vind dat best wel veel eigenlijk.

Omdat mijn huidige PS4 Pro extreem veel geluid maakt ben ik extra waakzaam en ben ik zelfs bereid een (extra) half jaar te wachten tot er een betere revisie is.

Vraag me alleen af of het realistisch is dat er zo snel een nieuwe revisie is. En of de storende geluidsproductie die de PS5 blijkt/lijkt te hebben uberhaupt in de buurt komt van de PS4 Pro Apachehelikopter.
De PS5 kan wat geluid maken maar vergeleken met de PS4 Pro is hij absoluut muisstil.
Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste

Let op:
Waar kan ik garantie claimen?

- Hoofdzakelijk bij de verkopende winkel (wettelijke- of consumentengarantie): in NL/BE n.a.v. Europese regelgeving minstens 2 jaar*
- Bij Sony zelf (fabrieksgarantie): tot 1 jaar na originele aankoopdatum. Sony heeft als fabrikant geen verplichtingen, die liggen wettelijk gezien bij de verkoper.
Let op: Als je direct bij Sony koopt geld het eerste punt en krijg je bij Sony ook minstens 2 jaar garantie.

Garantie geldt in beide gevallen voor het volledige product, dus ook meegeleverde accessoires zoals de controller.
*: Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Men spreekt ook wel over de 'verwachte levensduur', maar deze is in de praktijk lastig vast te stellen. De meeste verkopers houden de EU richtlijnen aan en geven meestal minstens 2-3 jaar garantie op electronica. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je daarna geen wettelijke garantie meer kunt claimen.
- de eerste 6 óf 12 maanden** maanden na verkoop ligt de bewijslast voor een defect altijd bij de verkoper. Daarna ligt die bewijslast bij jou als consument. Dit kan van belang zijn bij een garantieclaim; meer info in de links onderaan
- In NL en Belgie is de verkoper altijd wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Een verkoper mag je nooit doorverwijzen naar de fabrikant of kosten rekenen voor de afhandeling.

Meer info:
• * https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
• ** https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt
https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie