Ik gebruik geen externe versterker, dus het moet echt wel aan de PS5 liggen die geen geluid uitstuurt.
Ik heb steeds last van dit geluid.
YouTube: PS5 FAN Noise 소음
Weet iemand wat dit kan zijn? Ik heb namelijk de zijkanten eruit gehaald en gecheckt of ik de fan wat strakker kon maken maar het leek wel alsof ik de schroeven van de fan non stop kon draaien?
Weet iemand wat dit kan zijn? Ik heb namelijk de zijkanten eruit gehaald en gecheckt of ik de fan wat strakker kon maken maar het leek wel alsof ik de schroeven van de fan non stop kon draaien?
Bah, ik durf mijn PS5 op den duur zelfs bijna niet meer gebruiken. :’) of toch voor multiplats niet.Nfear schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:29:
Sinds vandaag hier last van: YouTube: Loose trigger issue ps5
Dat wordt dus opsturen...
Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-
Begin me toch wel zorgen te maken. Het is helemaal niet enkel in het menu. Ook als ik een game opstart.Twixie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:59:
Ben ik de enige die regelmatig geen geluid heeft in het menu van de PS5 ?
Had daarnet maar eens de console herstart, en het probleem is nog erger geworden. Ik was echt al zeker 10' in de UI/Library aan het rondstruinen, en had ook al eens Destiny 2 gestart, vooraleer ik uiteindelijk geluid had in de interface. Een minuut later was het alweer volkomen stilte.
EDIT: ben blijkbaar bijlange niet de enige, en lijkt me op een software probleem : https://www.reddit.com/r/PS5/comments/jt5n03/no_sound/ . Een van de workarounds for now is om HDMI kabel even uit te trekken. Of gemakkelijker: naar Sound settings te gaan en even switchen tussen PCM en Bitstream.
[ Voor 20% gewijzigd door Twixie op 13-12-2020 13:15 ]
Je kan heel snel en gemakkelijk testen of het de fan is of niet. Je haalt de zijkanten eruit en zorg ervoor dat de console uit staat. Neem een schroevendraaier of iets anders en steek het tussen de fan zodat deze niet kan draaien (je hoeft hiervoor niets los te vijzen). Steek nu de console aan met de schroevendraaier ertussen, nu de fan niet draait kan je zien of je het geluid nog hoort of niet.Galaslan schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:36:
Ik zou geen spel starten terwijl de fan niet draait, gewoon naar het hoofdmenu gaan en daarna de console terug uit zetten.
Nou zou ik zeker niet doen deze methodeCr1ptkeeper schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:50:
[...]
Je kan heel snel en gemakkelijk testen of het de fan is of niet. Je haalt de zijkanten eruit en zorg ervoor dat de console uit staat. Neem een schroevendraaier of iets anders en steek het tussen de fan zodat deze niet kan draaien (je hoeft hiervoor niets los te vijzen). Steek nu de console aan met de schroevendraaier ertussen, nu de fan niet draait kan je zien of je het geluid nog hoort of niet.
Ik zou geen spel starten terwijl de fan niet draait, gewoon naar het hoofdmenu gaan en daarna de console terug uit zetten.
Ik wacht zelf wel op third party fans... want het is voor mij duidelijk dat het geluid bij mij in ieder geval door de FAN wordt veroorzaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Peter711 op 13-12-2020 18:46 ]
Sinds vandaag is mn ps5 wat lawaai gaan maken. Een soort hoge toon van ik denk de fans? Is dit normaal of coil whine? Het valt wel op aangezien hij eerst fluisterstil was
Doet die van mij ook. Met de db meter van de apple watch komt het neer op een geluid van 46db. Valt alleszins mee en het is echt nog geen schim van het lawaai wat mijn ps4 & pro maakten. Dat was echt insane. Ik heb het idee dat bijna elke PS5 dit fan geluid maakt. Ik hoor het ook op 3,5m, maar absoluut niet met gamegeluid aan. Zelfs op 1,5m hoor ik het niet met game geluid aan. Ik ga de PS5 hier echt niet voor terug sturen. Enige oplossing is waarschijnlijk een andere fan.Jer0entjeh88 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:28:
Zijn er mensen die ervaring hebben met hun console terugsturen naar bol.com / Sony door fan geluid? Mijn PS5 heb ik sinds zaterdag en hij maakt echt een irritant fan geluid. Je hoort het duidelijk op 3,5 meter afstand met game geluid aan. Ik merk dat ik me er heel erg aan stoor en dat heb ik nooit met de PS4 gehad. (die toch ook veel lawaai maakte, maar ander geluid).
Mijn vriendin zat gister een Netflix serie te kijken op de iPad, ik had een headset op in de PS5 en op een gegeven moment tikte ze op m'n schouder waarom hij zoveel lawaai maakt... Het is geen heel hard geluid maar een heel indringend geluid wat snel irriteert.
Geluid: https://drive.google.com/...-23TBwRvp8m9N4gGCtDe/view
Ik ben benieuwd of mensen hun PS5 om die reden hebben teruggestuurd / ter vervanging hebben gestuurd?
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Bij mij is het wel duidelijk hoorbaar met game geluid aan, en ik zit op 3,5m afstand met home cinema set geluid. Ik zal straks het geluid niveau eens opmeten. De audio clip is opgenomen in idle state in het PS menu. Wanneer ik Cyberpunk opstart is het geluid dubbel zo erg.Hulleman schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:25:
[...]
Doet die van mij ook. Met de db meter van de apple watch komt het neer op een geluid van 46db. Valt alleszins mee en het is echt nog geen schim van het lawaai wat mijn ps4 & pro maakten. Dat was echt insane. Ik heb het idee dat bijna elke PS5 dit fan geluid maakt. Ik hoor het ook op 3,5m, maar absoluut niet met gamegeluid aan. Zelfs op 1,5m hoor ik het niet met game geluid aan. Ik ga de PS5 hier echt niet voor terug sturen. Enige oplossing is waarschijnlijk een andere fan.
"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam
Alweer.... doen ze allemaal... is niet de FAN maar voeding wat je hoortGalaslan schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:36:
Dat idee heb ik ook, dat het de voeding is. Heb meerdere video's op Youtube bekeken en kan eigenlijk maar tot 1 conclusie komen, namelijk dat het idd de voeding is die dit geluid veroorzaakt.Starscreamer schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:33:
[...]
Alweer.... doen ze allemaal... is niet de FAN maar voeding wat je hoort
Ik heb het zelf even opgenomen in twee video's. Één op 21 november, een paar dagen na de release. PS5 stond toen op mijn buro, met de kappen er af. Je ziet dat wanneer ik switch tussen homescreen/dashboard en Astro's Playroom, dat de brom telkens te horen is.
In de 2e video hoor je het geluid beter en switch ik wederom tussen homescreen en Astro's Playroom. In andere games heb ik het ook. Speel nu Uncharted 4 en daar hoor je het ook.
Op Youtube staat een video van een of andere Engelse man die 3 PS5's op een rij heeft en allemaal dit geluid maken. Ik las in de comments dat het aansluiten op een stekkerblok dit zou kunnen veroorzaken en dat je de PS5 rechtstreeks in het stopcontact moest steken, echter dat werd in latere comments ook al weer tegengesproken.
Ik vind het een irritant geluid en hoor het ook met mijn Sony Gold headset op. Zit overigens op 1 tot 1,5 meter van de PS5. Als je van een PS4/PS4 Pro komt dan valt het geluid wellicht mee, maar ik heb er ook nog een Series X bij staan, die gewoon compleet stil is na 4 uur gamen (COD Cold War, Battlefield 5, Far Cry 5 etc) en je echt moet kijken of het Xbox logo knopje oplicht om te zien of die aan staat.
Even de PSU open maken en kijken wat het probleem kan zijn, wordt ook niet aangeraden. Ook een teardown video van bekeken, maar dat is niet te doen als je verder geen technische kennis hebt van dit soort dingen.
XBL: MRE Inc
Is dat geluid überhaupt hoorbaar op normale afstand bij het gamen? Als ik met mn oor in mn nvidia shield (erg stil apparaatje) ga hangen, dan hoor ik em ook......De speaker moet hier voor 90% open om het een beetje te horen.Galaslan schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:36:
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ook hier. Wat moet ik uberhaupt horen zonder het geluid van mn speakers nagenoeg volledig open te draaien?
Das de eerste keer dat ik deze hoor.Starscreamer schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:33:
[...]
Ik volg het dan ook niet tot op de seconden maar heb je hier een linkje voor waar het in uitgelegd wordt?
Only one way to find out. Zijpanelen eraf, en ofwel iets tussen je fan steken wanneer de console uit staat of de connector van de fan uittrekken. Daarna je PS5 aanzetten.Starscreamer schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:33:
[...]
Voor beide "testen" verbreek je niet je garantie.
Ik heb 2 PS5 consoles gehad en bij allebei was het de fan. Mijn laatste console had ook last van Coil Whine, dit is een heel ander geluid dan de fan.
Bij mij is het ook 100% de fan. Ik heb de kappen eraf gehaald, de fan eruit geschroefd en de PS aangezet. De fan draait dus wel gewoon maar het geluid is dan niet hoorbaar. Zodra ik de fan weer terugplaats (zonder schroeven) in de PS is het direct hoorbaar. Het lijkt wel alsof de trillingen en frictie het geluid maken.
Zojuist ook even het geluid opgemeten. Tussen de 51 en 52db, dat is dus duidelijk hoorbaar.
Zojuist ook even het geluid opgemeten. Tussen de 51 en 52db, dat is dus duidelijk hoorbaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Jer0entjeh88 op 14-12-2020 13:34 ]
Sony kan op z'n minst een kwalitatief wel goede replacement fan gaan leveren.Jer0entjeh88 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:32:
Bij mij is het ook 100% de fan. Ik heb de kappen eraf gehaald, de fan eruit geschroefd en de PS aangezet. De fan draait dus wel gewoon maar het geluid is dan niet hoorbaar. Zodra ik de fan weer terugplaats (zonder schroeven) in de PS is het direct hoorbaar. Het lijkt wel alsof de trillingen en frictie het geluid maken.
Is natuurlijk belachelijk dat er zo veel verschil zit in kwaliteit en geluidsproductie van de fans in PS5.
Ja bij mij wordt het irritante geluid ook door de FAN veroorzaakt...NIETdoor col whine voeding.
Bij de bevestiging FAN heeft men tevens geen extra voorzorgmaatregelen genomen ter voorkomen trilling/resonantie. De afvoer van de lucht wordt ook nog eens sterk belemmerd door het design face plates wat ook zorgt voor extra geluidsproductie. Niks geleerd hebben ze van PS4/PS4 PRO stofzuiger debacle wat ook mede veroorzaakt werd door verkeerde design keuzes en te ver doorgevoerde besparing op productiekosten.

Inderdaad, het vreemde is dat er met de fan an sich niks mis is. Deze is geluidloos als hij niet in de case zit. Resonantie is inderdaad het woord wat ik zocht. Dit zorgt voor het irritante geluid. Die van mij gaat in ieder geval terug.Peter711 schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:36:
[...]
Sony kan op z'n minst een kwalitatief wel goede replacement fan gaan leveren.
Is natuurlijk belachelijk dat er zo veel verschil zit in kwaliteit en geluidsproductie van de fans in PS5.
Ja bij mij wordt het irritante geluid ook door de FAN veroorzaakt...NIETdoor col whine voeding.
Bij de bevestiging FAN heeft men tevens geen extra voorzorgmaatregelen genomen ter voorkomen trilling/resonantie. De afvoer van de lucht wordt ook nog eens sterk belemmerd door het design face plates wat ook zorgt voor extra geluidsproductie. Niks geleerd hebben ze van PS4/PS4 PRO stofzuiger debacle wat ook mede veroorzaakt werd door verkeerde design keuzes en te ver doorgevoerde besparing op productiekosten.
Ik heb bij mijn beide PS5 consoles rubbertjes tussen de fan geplaatst maar in het beste geval leverde dat maar een minimale verbetering op.Jer0entjeh88 schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:59:
[...]
Inderdaad, het vreemde is dat er met de fan an sich niks mis is. Deze is geluidloos als hij niet in de case zit. Resonantie is inderdaad het woord wat ik zocht. Dit zorgt voor het irritante geluid. Die van mij gaat in ieder geval terug.
Ik vermoed dat het geluid niet van trilling van het metaal van de fan komt maar van de fan zelf die niet stabiel is door de luchtverplaatsing in de console. Maar dit is maar een vermoeden.
Het geluid is inderdaad zodanig hoorbaar en irritant dat het niet werkbaar is om met zo'n console te spelen.
Dat kan inderdaad goed de oorzaak zijn. Wanneer je de fan loshaalt en vervolgens de fan met je vingers omhoog en omlaag schuift dan hoor je ook dat de fan speling heeft in de lagers. Dit maakt geluid. Ik vermoed inderdaad door de luchtverplaatsing dat dit is wat je hoort.Cr1ptkeeper schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:02:
[...]
Ik heb bij mijn beide PS5 consoles rubbertjes tussen de fan geplaatst maar in het beste geval leverde dat maar een minimale verbetering op.
Ik vermoed dat het geluid niet van trilling van het metaal van de fan komt maar van de fan zelf die niet stabiel is door de luchtverplaatsing in de console. Maar dit is maar een vermoeden.
Het geluid is inderdaad zodanig hoorbaar en irritant dat het niet werkbaar is om met zo'n console te spelen.
Mijn console heeft ook coil whine dat weet ik, dat komt van achter onderin. Maar dit geluid komt duidelijk van mijn fanStarscreamer schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:33:
[...]
Ga er niet op in joh. Iemand leest iets op een site en trekt dan de conclusie dat het altijd de voeding is...Galaslan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:45:
[...]
Mijn console heeft ook coil whine dat weet ik, dat komt van achter onderin. Maar dit geluid komt duidelijk van mijn fan
Zelfde geldt voor die ene persoon waar een plakker in de weg zat en dan gaan een heleboel mensen ineens roepen dat je moet checken of een plakker tegen de fan aan komt.
Jij alleen kan vaststellen of het geluid bij jouw PS5 van de fan afkomt.
[ Voor 6% gewijzigd door Peter711 op 15-12-2020 22:43 ]
Ok ok ik kan voorbarig zijn ik schroef van de week de mijne ook uitelkaarPeter711 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:40:
[...]
Ga er niet op in joh. Iemand leest iets op een site en trekt dan de conclusie dat het altijd de voeding is...
Zelfde geldt voor die ene persoon waar een plakker in de weg zat en dan gaan een heleboel mensen ineens roepen dat je moet checken of een plakker tegen de fan aan komt.
Jij alleen kan vaststellen of het geluid bij jouw PS5 van de fan afkomt.
Mijn controller is kapot, gaat niet meer aan, ook niet met usb kabel erin, als ik die erin steek gaat één keer het oranje lichtje aan, maar doet vervolgens niets meer.
Reset knopje geprobeerd in te drukken en ingedrukt te houden voor 30 seconden, geen verschil.
Gelukkig heb ik nog een tweede controller, maar wel vervelend. Dan maar de garantie aanspreken
Reset knopje geprobeerd in te drukken en ingedrukt te houden voor 30 seconden, geen verschil.
Gelukkig heb ik nog een tweede controller, maar wel vervelend. Dan maar de garantie aanspreken
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Verwijderd
De controller in het filmpje staat toch gewoon uit? Dan is het toch gebruikelijk dat de triggers niet werken?Nfear schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:29:
Sinds vandaag hier last van: YouTube: Loose trigger issue ps5
Dat wordt dus opsturen...
Het gaat er om dat de ene trigger niet meer dezelfde weerstand biedt als de andere. Het gaat niet om de adaptive functie. Is dus voelbaar ook als de controller uit staat.Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:24:
[...]
De controller in het filmpje staat toch gewoon uit? Dan is het toch gebruikelijk dat de triggers niet werken?
Ik heb dit topic aandachting gevolgd. Reden voor mij om niet direct een PS5 te pre-orderen afgelopen zomer waren eventuele kinderziektes in de console.
Wat is wijsheid en hoe erg zijn de genoemde issue's? Ik heb namelijk niet het idee wat hier genoemd wordt incidenten zijn?
Wat is wijsheid en hoe erg zijn de genoemde issue's? Ik heb namelijk niet het idee wat hier genoemd wordt incidenten zijn?
Al bij al zijn het niet echt grote problemen, oké de fan maakt bij sommige veel geluid en de disk drive ook.ArnoldSmiley schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:49:
Ik heb dit topic aandachting gevolgd. Reden voor mij om niet direct een PS5 te pre-orderen afgelopen zomer waren eventuele kinderziektes in de console.
Soms gebeurt er al eens een crash maar er zijn weinig gevallen waar de PlayStation echt kapot is
Verwijderd
PlayStation 5 problemenArnoldSmiley schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:49:
Ik kreeg constant bij het opstarten van PS5 games de ce-108255 error. Kon alleen PS4 games spelen. Heb de console teruggestuurd naar Bol. Zat nog in mn retour termijn en als reparatie aanbieden vond ik niet fijn omdat sony het probleem niet wilde aannemen. Die gaven geen response of duidelijkheid over dit issue. Moest gewoon constant rebuild database doen en wachten.ArnoldSmiley schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:49:
Dat is het risico ook met het direct bestellen. Ze zullen denk ik snel de productie aanpassen om de problemen die er nu zijn op te lossen. Ga wel weer bij de volgende batch bestellen.
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
Iemand anders nu gelukkig dat ie een preorder kon plaatsen bij bol_VooDooMen_ schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:48:
[...]
Ik kreeg constant bij het opstarten van PS5 games de ce-108255 error. Kon alleen PS4 games spelen. Heb de console teruggestuurd naar Bol. Zat nog in mn retour termijn en als reparatie aanbieden vond ik niet fijn omdat sony het probleem niet wilde aannemen. Die gaven geen response of duidelijkheid over dit issue. Moest gewoon constant rebuild database doen en wachten.
Dat is het risico ook met het direct bestellen. Ze zullen denk ik snel de productie aanpassen om de problemen die er nu zijn op te lossen. Ga wel weer bij de volgende batch bestellen.

https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3_VooDooMen_ schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:48:
[...]
Ik kreeg constant bij het opstarten van PS5 games de ce-108255 error. Kon alleen PS4 games spelen. Heb de console teruggestuurd naar Bol. Zat nog in mn retour termijn en als reparatie aanbieden vond ik niet fijn omdat sony het probleem niet wilde aannemen. Die gaven geen response of duidelijkheid over dit issue. Moest gewoon constant rebuild database doen en wachten.
Al deze comments, Reddit / Twitter al doorgelezen en waar het op neer komt is geen oplossing. Sommige krijgen een omruil vanuit Sony andere wachten nog steeds tot een patch.
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
Nou ja, als je hier leest zijn er toch redelijk wat kritieke zaken: https://www.xgn.nl/artike...aystation-5-overzicht-fixAppleFan2007 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:17:
[...]
Al bij al zijn het niet echt grote problemen, oké de fan maakt bij sommige veel geluid en de disk drive ook.
Soms gebeurt er al eens een crash maar er zijn weinig gevallen waar de PlayStation echt kapot is
Vandaag m'n derde PS5 opgehaald. Mijn tweede console had ik laten opsturen voor reparatie en ze hebben na twee weken een ander toestel teruggestuurd (ander serienummer).
De fan van m'n toestel is ongeveer even luid als mijn eerste toestel maar minder luid dan mijn tweede. Het geluid van dit toestel is iets verdraagzamer dan mijn eerste toestel dus ik denk dat ik het hierbij zal laten en de console voorlopig zal houden.
Heb wel eens gekeken en ditmaal terug een Nidec fan... Ik ben tot de conclusie gekomen dat de meeste, zoniet alle, PS5's een Nidec fan hebben in mijn regio. En waarschijnlijk zijn bijna alle Nidec fans defect.
Het toestel heeft ook wat last van coil whine maar dat stoort mij voorlopig niet zo.
Hier trouwens nog een Youtube video gevonden die het verschil in fan heel duidelijk laat horen. De video is wel in het duits
YouTube: Lüfter der PlayStation 5 ist laut? Das ist der Grund! (PS5)
De fan van m'n toestel is ongeveer even luid als mijn eerste toestel maar minder luid dan mijn tweede. Het geluid van dit toestel is iets verdraagzamer dan mijn eerste toestel dus ik denk dat ik het hierbij zal laten en de console voorlopig zal houden.
Heb wel eens gekeken en ditmaal terug een Nidec fan... Ik ben tot de conclusie gekomen dat de meeste, zoniet alle, PS5's een Nidec fan hebben in mijn regio. En waarschijnlijk zijn bijna alle Nidec fans defect.
Het toestel heeft ook wat last van coil whine maar dat stoort mij voorlopig niet zo.
Hier trouwens nog een Youtube video gevonden die het verschil in fan heel duidelijk laat horen. De video is wel in het duits
[ Voor 14% gewijzigd door Cr1ptkeeper op 18-12-2020 19:49 ]
Je derde al omdat je met je oor tegen de ps5 aan wat geluid hoort? Het lijkt wel heel erg op iets zoeken wat er niet is.Cr1ptkeeper schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:27:
Vandaag m'n derde PS5 opgehaald. Mijn tweede console had ik laten opsturen voor reparatie en ze hebben na twee weken een ander toestel teruggestuurd (ander serienummer).
Kurk'_Droog fanboy jouw reply is altijd hetzelfde. Jouw PS5 heeft niet het probleem dat weten we nu wel.AMARONE schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 01:34:
[...]
Je derde al omdat je met je oor tegen de ps5 aan wat geluid hoort? Het lijkt wel heel erg op iets zoeken wat er niet is.
Dit topic betreft Problemen en garantie-afhandelingen deal with it.
Verwijderd
@AMARONE niet persoonlijk tegen jou, maar zullen we eens stoppen met het steeds maar bagataliseren van deze 'productiefout' van Sony? 399 en 499 uitgeven voor apparaat dat gewoon niet af is, vol zit met soft, firmware en hardware fouten, om over het lawaai nog maar te zwijgen.AMARONE schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 01:34:
[...]
Je derde al omdat je met je oor tegen de ps5 aan wat geluid hoort? Het lijkt wel heel erg op iets zoeken wat er niet is.
Maak gewoon met zijn allen een vuist tegen Sony!
Mijn ps5 heeft al een tijdje problemen. In COD warzone slaat hij gewoon keihard uit. Gewoon hard shutoff dus.
Gisteren nacht ook ghost of Tsushima laten draaien, kom ik vannacht terug: wederom ps5 volledig uit met de foutmelding NP 103028 4.
Deze melding gaf hij bij warzone niet, daar staan geen error codes over in.
Wat is nu wijsheid? Opsturen? En zo ja, via Bol.com zelf of via Sony?
Edit: Lees dat die foutcode ziet op problemen met cloud sync van saves. Dat was ervoor. Over het uitvallen is helemaal geen foutmelding te vinden.
Ik gok gevalletje kapotte stroomvoorziening / voeding. Hij gaat maar terug dan....
Gisteren nacht ook ghost of Tsushima laten draaien, kom ik vannacht terug: wederom ps5 volledig uit met de foutmelding NP 103028 4.
Edit: Lees dat die foutcode ziet op problemen met cloud sync van saves. Dat was ervoor. Over het uitvallen is helemaal geen foutmelding te vinden.
Ik gok gevalletje kapotte stroomvoorziening / voeding. Hij gaat maar terug dan....
[ Voor 28% gewijzigd door FrankoNL op 19-12-2020 12:30 ]
Afgelopen weekend tijdens het spelen van AC Valhalla begon toevallig bij een glitch in the animus het beeld te schudden en het geluid te stotteren en daarna viel de PS5 uit.
Na een reboot komt ie nu tot het startmenu met enorm schuddend beeld en zodra ik een game start valt ie weer uit. De veilige modus stappen om een reset te doen gevolgd, andere tv en kabels maar helaas.
Na het lezen van dit topic, contact gezocht met Sony. Super nette service, opsturen en krijg een nieuwe. Helaas kan het wel even duren.
Na een reboot komt ie nu tot het startmenu met enorm schuddend beeld en zodra ik een game start valt ie weer uit. De veilige modus stappen om een reset te doen gevolgd, andere tv en kabels maar helaas.
Na het lezen van dit topic, contact gezocht met Sony. Super nette service, opsturen en krijg een nieuwe. Helaas kan het wel even duren.
Ben wel benieuwd of je de PS5 in kast hebt staan of vrij bovenop een kast ?FrankoNL schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:19:
Mijn ps5 heeft al een tijdje problemen. In COD warzone slaat hij gewoon keihard uit. Gewoon hard shutoff dus.
Helemaal vrij. Hij is ondertussen naar bol. Ben benieuwd.Peter711 schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:48:
[...]
Wel benieuwd of je de PS5 in kast hebt staan of vrij bovenop een kast ?
Bij sommige werkt restart in closing menu ipv rest mode of uitzettenFrankoNL schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:49:
[...]
Helemaal vrij. Hij is ondertussen naar bol. Ben benieuwd.
https://www.reddit.com/r/...cloud_saves_on_ps5_error/
Tenminste dat krijg ik als hits als ik google op de error
Neem aan dat je dat al geprobeerd hebt toen je em nog had....
[ Voor 15% gewijzigd door Peter711 op 21-12-2020 19:56 ]
Ja die save game error heb ik opgelost. Maar dat staat los van het uitvallen. Dan is er geen foutmelding te vinden.Peter711 schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:53:
[...]
Bij sommige werkt restart in closing menu ipv rest mode of uitzetten
https://www.reddit.com/r/...cloud_saves_on_ps5_error/
Tenminste dat krijg ik als hits als ik google op de error
Neem aan dat je dat al geprobeerd hebt toen je em nog had....
Software herstel gedaan, zelfs helemaal opnieuw geïnstalleerd via USB stick. Niks helpt. Na half uurtje warzone of ghost of tsushima klapt hij uit.
Ben eigenlijk wel teleurgesteld in de quality control vanuit Sony. Er zijn zoveel meldingen van problemen met de ps5...
Ik heb ook een series x en dat ding lijkt echt veel beter in elkaar te zitten.
Ja daar geeft ik je 100% gelijk in. Die heb ik ook met memory expansion card. ook iets wat PS5 niet bij launch voor elkaar heeft..Denk dat SONY opgejaagd is door Microsoft en cut corners strategie hebben toegepastFrankoNL schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:07:
[...]
Ben eigenlijk wel teleurgesteld in de quality control vanuit Sony. Er zijn zoveel meldingen van problemen met de ps5...
Ik heb ook een series x en dat ding lijkt echt veel beter in elkaar te zitten.
Meest arrogante en sneaky vind ik echter dat Sony duidelijk Cherry Picking heeft gedaan bij het sturen van PS5's naar reviewers.
Dus:
PS bij launch kopen nahhh nooit meer. Is de game ook beschikbaar voor de XBOX naah dan de XBOX versie maar kopen nu.
Bijzonder dat sony twee soorten fans gebruikt, volgens mij heb ik de nidec fanCr1ptkeeper schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:27:
Ik kan me geen console heugen met kinderziektes en heb er heel wat bij launch gehad. De PS5 is de enige uitzondering met vreemde dingetjes... Die van mij heeft er ook wel wat, maar dat weegt echt niet zwaarder dan de lol die ik er uit haal. Veel mensen hoor je zeggen dat ze wachten op de eerste revisies, maar dat kan zomaar nog wel tot 2022 duren.ArnoldSmiley schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:49:
Sony gebruikt eigenlijk drie soorten fans maar ik heb de indruk dat de Nidec fan hier in België veel voorkomt. Het design van de console zelf is ook een beetje anders hier, het stuk waar de kabel van de fan naartoe gaat ziet er anders uit op andere PS5's die ik op youtube zie.ion schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:50:
[...]
Bijzonder dat sony twee soorten fans gebruikt, volgens mij heb ik de nidec fanIk hoor overduidelijk resonantie, maar dat is dus niet op te lossen bij deze fan?
Ik heb het geluid van mijn fan met zo'n 80% kunnen verminderen, wel niet op een manier die goedgekeurd zou worden door Sony :-)
Ik heb dat metalen hoesje bovenop de fan eruit gehaald (komt gewoon los bij het losvijzen van de fan) en tussen de fan en de console op elk gaatje waar een vijs in moet drie o-ringen geplaatst. In totaal dus twaalf o-ringen. 1 o-ring helpt niet, 2 ook niet maar met 3 hoor je een groot verschil. Daardoor zit de fan enkele milimeters uit de console, niet echt katholiek dus :-)
Hoor nog resonantie maar veel minder.
Mochten mensen hun ps5 reparatie via bol willen laten lopen zou ik aanraden dat niet te doen. Er was wat onduidelijkheid over mijn ps5 retour en blijkbaar kan het nu tot 13 werkdagen duren voor ze hem überhaupt ontvangen!
Verwijderd
Dat heeft vermoedelijk hier mee te makenFrankoNL schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:55:
Mochten mensen hun ps5 reparatie via bol willen laten lopen zou ik aanraden dat niet te doen. Er was wat onduidelijkheid over mijn ps5 retour en blijkbaar kan het nu tot 13 werkdagen duren voor ze hem überhaupt ontvangen!
Dat denk ik ook, maar 13 werkdagen, dus 3 weken om het pakketje enkel van PostNL naar bol te krijgen, is wel erg bizar.Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:57:
[...]
Dat heeft vermoedelijk hier mee te maken
Maar goed. Mijn ps5 ligt nu dus ergens in een kar. Had beter mijn geld terug kunnen vragen
De eerste generatie PS3's met de beruchte YOLD waren een drama. De PS4's inderdaad prima.Hulleman schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:49:
[...]
Ik kan me geen console heugen met kinderziektes en heb er heel wat bij launch gehad. De PS5 is de enige uitzondering met vreemde dingetjes... Die van mij heeft er ook wel wat, maar dat weegt echt niet zwaarder dan de lol die ik er uit haal. Veel mensen hoor je zeggen dat ze wachten op de eerste revisies, maar dat kan zomaar nog wel tot 2022 duren.
Okay je denkt dat de eerste hardware revisie pas in 2022 komt?Hulleman schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:49:
[...]
Ik kan me geen console heugen met kinderziektes en heb er heel wat bij launch gehad. De PS5 is de enige uitzondering met vreemde dingetjes... Die van mij heeft er ook wel wat, maar dat weegt echt niet zwaarder dan de lol die ik er uit haal. Veel mensen hoor je zeggen dat ze wachten op de eerste revisies, maar dat kan zomaar nog wel tot 2022 duren.
En dat is omdat de launch versie al zo goed is?

Ik denk eerder dat de eerste revisie de eerste helft van 2021 al gaat komen. Ik zou niet eens opkijken als de console die op dit moment door de fabriek gaat al een nieuwere versie is.
Ik wacht wel even af wat ik nu toe hier en in mijn omgeving hoor heb ik daar ook geen enkele moeite mee.
Misschien dat ik overigens volgende week alsnog een ps5 koop als ik ergens een goede aanbieding tegenkom voor een 4k projector.
Maar de huidige staat van de Ps5 kan mij niet heel enthousiast maken om er meteen een te moeten hebben. Sowieso is de meerwaarde beperkt gezien het gebrek aan games die exclusief voor de Ps5 zijn.
Maar ja toen ik een half jaar voor de launch zei dat ik niks ga preorderen en dat ik eerst afwacht wat de kinderziektes zijn werd ik voor gek versleten, "Want Sony kan echt wel consoles maken", hun expertise op dat gebied valt mij persoonlijk een beetje tegen op dit moment.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Het gebrek aan goede launchtitels is voor mij inderdaad ook een 2e goeie reden voorlopig even op de PS4 te blijven. De enige game die ik interessant had gevonden was Miles Morales, maar die heb ik nu voor de PS4 gehaald. Op korte termijn komt er volgens mij in het action-adventure genre bar weinig uit wat mij kan bekoren.Flagg schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:54:
[...]
Okay je denkt dat de eerste hardware revisie pas in 2022 komt?
En dat is omdat de launch versie al zo goed is?![]()
Ik denk eerder dat de eerste revisie de eerste helft van 2021 al gaat komen. Ik zou niet eens opkijken als de console die op dit moment door de fabriek gaat al een nieuwere versie is.
Ik wacht wel even af wat ik nu toe hier en in mijn omgeving hoor heb ik daar ook geen enkele moeite mee.
Misschien dat ik overigens volgende week alsnog een ps5 koop als ik ergens een goede aanbieding tegenkom voor een 4k projector.
Maar de huidige staat van de Ps5 kan mij niet heel enthousiast maken om er meteen een te moeten hebben. Sowieso is de meerwaarde beperkt gezien het gebrek aan games die exclusief voor de Ps5 zijn.
Maar ja toen ik een half jaar voor de launch zei dat ik niks ga preorderen en dat ik eerst afwacht wat de kinderziektes zijn werd ik voor gek versleten, "Want Sony kan echt wel consoles maken", hun expertise op dat gebied valt mij persoonlijk een beetje tegen op dit moment.
De stelling dat de PS5 kinderziektes zou hebben was natuurlijk wel voorbarig. Ik heb een launch PS3, PS4 en Ps4pro gehad. Daar was echt niks mee aan de hand. De kans dat er niks met de PS5 aan de hand zou zijn was natuurlijk veel groter. De PS3 had last van een YLOD, maar volgens mij was dat niet echt een extreem groot issue. In mijn vriendenkring kwam het iig niet voor.Flagg schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:54:
[...]
En kinderziektes, wat heet... het is ook wel ietwat overdreven allemaal. Nee de PS5 is niet fluisterstil, maar tijdens het gamen met gamegeluid is die van mij echt onhoorbaar. Daarnaast zitten er softwarematige ongelukkigheden in. Kan me daar echt niet druk om maken, omdat ik daar geen last van heb. Fantastische vooruitgang tov de extreem luidruchtige PS4pro. Het is niet zo dat de PS5 echt massaal naar de klote gaat. Dan was het een ander probleem geweest voor Sony.
Laten we hopen dat Sony heel snel met een revisie komt, maar dat zal nooit ingrijpend kunnen worden. Wellicht duwen ze er een andere fan in. Er zullen ook nog wel third party fans op de markt komen.
[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 22-12-2020 12:15 ]
Dat iets jou niet kan boeien omdat jij er geen last van hebt, is natuurlijk logisch. Dat betekent niet dat de PS5 launch gniet rommelig is als het gaat om foutmeldingen, crashes door restmode of door USB opslag, coilwhine enzovoorts. Ik heb dus de pech dat het apparaat uitvalt in games en ook daar lees je veel meldingen van op internet. Ik zie over de xbox series x in ieder geval veel minder klachten als het aankomt op de werking van het apparaat.Hulleman schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:13:
[...]
De stelling dat de PS5 kinderziektes zou hebben was natuurlijk wel voorbarig. Ik heb een launch PS3, PS4 en Ps4pro gehad. Daar was echt niks mee aan de hand. De kans dat er niks met de PS5 aan de hand zou zijn was natuurlijk veel groter. De PS3 had last van een YLOD, maar volgens mij was dat niet echt een extreem groot issue. In mijn vriendenkring kwam het iig niet voor.
En kinderziektes, wat heet... het is ook wel ietwat overdreven allemaal. Nee de PS5 is niet fluisterstil, maar tijdens het gamen met gamegeluid is die van mij echt onhoorbaar. Daarnaast zitten er softwarematige ongelukkigheden in. Kan me daar echt niet druk om maken, omdat ik daar geen last van heb. Fantastische vooruitgang tov de extreem luidruchtige PS4pro. Het is niet zo dat de PS5 echt massaal naar de klote gaat. Dan was het een ander probleem geweest voor Sony.
Laten we hopen dat Sony heel snel met een revisie komt, maar dat zal nooit ingrijpend kunnen worden. Wellicht duwen ze er een andere fan in. Er zullen ook nog wel third party fans op de markt komen.
De PS5 voelt echt gehaast, helemaal als het om de software gaat. Het gaat in ieder geval wel verder dan een fan die wat meer te horen is.
Fair point.FrankoNL schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:39:
[...]
Dat iets jou niet kan boeien omdat jij er geen last van hebt, is natuurlijk logisch. Dat betekent niet dat de PS5 launch gniet rommelig is als het gaat om foutmeldingen, crashes door restmode of door USB opslag, coilwhine enzovoorts.
De PS5 voelt echt gehaast, helemaal als het om de software gaat. Het gaat in ieder geval wel verder dan een fan die wat meer te horen is.
Ik ben het met je eens dat er softwarematige issues inzitten die niet hadden gemogen en wat gewoon gehaast overkomt. Laten we ook wel zijn, het zijn maar softwarematige problemen die Sony op afstand op kan lossen. Ook mijn PS5 had/heeft last niet werkende usb poort aan de voorkant, brakke restmodus, elke 3 kwartier een spinnende discdrive en crashende games (laten we in het midden of dat aan de game of de console ligt). Ik heb er geen procent minder plezier door, maar feit is dat de PS5 wel de meeste problemen kent bij launch van alle playstations.
Waren dat crashes naar het menu, of klapte de console echt uit? Dat laatste is bij mij het geval.Hulleman schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:54:
[...]
Fair point.
Ik ben het met je eens dat er softwarematige issues inzitten die niet hadden gemogen en wat gewoon gehaast overkomt. Laten we ook wel zijn, het zijn maar softwarematige problemen die Sony op afstand op kan lossen. Ook mijn PS5 had/heeft last niet werkende usb poort aan de voorkant, brakke restmodus, elke 3 kwartier een spinnende discdrive en crashende games (laten we in het midden of dat aan de game of de console ligt). Ik heb er geen procent minder plezier door, maar feit is dat de PS5 wel de meeste problemen kent bij launch van alle playstations.
Gelukkig het eerste.FrankoNL schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:15:
[...]
Waren dat crashes naar het menu, of klapte de console echt uit? Dat laatste is bij mij het geval.
Ik heb nu sinds een week of twee Valhalla. Ik met de laatste 1 1/2 week dat mn rechter stick lijkt te driften. Het is net alsof de rechter stick naar links geduwd wordt.
Heb ook 2 potjes fortnite gedaan daarna maar daar leek ik er geen last van te hebben. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik kan nu ook niet even bij de mediamarkt langs... (en wil natuurlijk niet 2 weken zonder controller zitten)
Heb ook 2 potjes fortnite gedaan daarna maar daar leek ik er geen last van te hebben. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik kan nu ook niet even bij de mediamarkt langs... (en wil natuurlijk niet 2 weken zonder controller zitten)
M'n broer appte me met deze problemen:
Wat hij verder heeft geprobeerd:Probleem 1:
Als de stekker van mijn Denon 3700 eruit is geweest, lijken de via HDMI aangesloten apparaten minder goed te werken. De PS5 had ineens, tijdens het afspelen van een film, last van een zwart beeld om de zoveel seconden.
Dit probleem verdween, zodra ik de HDMI kabel van de PS5 eruit haalde en opnieuw weer aansloot.
Probleem 2:
Tijdens het kijken van een film op de PS5 met Dolby Atmos dmv bitstream, loopt de audio niet synchroom met het beeld. Regelmatig verbetert dit, als ik de film pauzeer en hem daarna weer hervat. Tijdens het afspelen van een film zonder Atmos, lijken de problemen er niet te zijn.
Iemand een idee hoe nu verder te gaan om dit op te lossen?Lipsync aan en uit.
Andere film.
Films zonder Atmos.
Bitstream uit en weer aan.
Bitstream uit en aan, lijkt soms te helpen.
Films zonder Atmos gaan goed
Your Friendly Neighborhood Moderator
Mij ventilator hoor ik nu hinderlijk draaien zoals in games als tijdens blu-ray.
Wordt tijd dat de ventilator uit mekaar wordt gehaald kijken of de sticker de boos doener is.
Heb alleen geen schroevendraaier voor? Jammer dat er een lockdown is en niet zomaar te koop is.
Wordt tijd dat de ventilator uit mekaar wordt gehaald kijken of de sticker de boos doener is.
Heb alleen geen schroevendraaier voor? Jammer dat er een lockdown is en niet zomaar te koop is.
Ondertussen heeft bol mijn ps5 ontvangen maar ze kunnen nog niets beloven over reparatie of geld terug.
Hoe gaat bol om met een defecte ps5? Gaan die direct naar Sony en stuurt die dan vervolgens vervanging of geven ze direct geld terug?
Hoe gaat bol om met een defecte ps5? Gaan die direct naar Sony en stuurt die dan vervolgens vervanging of geven ze direct geld terug?
Bij bouwmarkten kun je afhalen.Evertt schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:33:
Mij ventilator hoor ik nu hinderlijk draaien zoals in games als tijdens blu-ray.
@FrankoNL,
Bol.com zal de PS5 opsturen naar Sony. Ik kan me niet voorstellen dat Bol direct geld terug geeft. Je zult hun policy hier op na moeten slaan.
De kans is wel enorm klein dat het de sticker is, dit komt enorm weinig voor.Evertt schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:33:
Nou de tijd die ik me bespaar tegenover de PS4 Pro waar ik naar launch screens zat te kijken, wachten op een installatie van een patch die is toch wel behoorlijk. Alleen daarvoor is het al de moeite waard.Flagg schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:54:
[...]
Als je Destiny 2 laadtijden naast die van de PS4 zet dan kan ik nu meer gamen en minder wachten
Ja das wel een punt. De laadtijden zijn wel lekker als die naar beneden gaan.Frijns.Net schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:10:
[...]
Nou de tijd die ik me bespaar tegenover de PS4 Pro waar ik naar launch screens zat te kijken, wachten op een installatie van een patch die is toch wel behoorlijk. Alleen daarvoor is het al de moeite waard.
Als je Destiny 2 laadtijden naast die van de PS4 zet dan kan ik nu meer gamen en minder wachten
Nou ja heb inmiddels een 4k projector, dus wanneer de Ps5 normaal leverbaar is zal ik hem ws wel kopen.
Vanwege diezelfde tijdsbesparing ga ik niet weken lopen zoeken, mailen, bellen etc etc om een Ps5 te bemachtigen, die tijd kan ik beter op de ps4 besteden.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Gisteren mijn PS5 geluid is opgemeten met een db app.
Ik kwam uit op 48db bij het opstarten van Call of Duty: Black Ops Cold War.
Mocht de mijne (zelfs de kappen) niet uitelkaar halen van de vrouw
Ik kwam uit op 48db bij het opstarten van Call of Duty: Black Ops Cold War.
Mocht de mijne (zelfs de kappen) niet uitelkaar halen van de vrouw

[ Voor 23% gewijzigd door Starscreamer op 24-12-2020 14:42 ]
Bol.com geeft nu aan dat de ps5 is verstuurd naar het “geautoriseerde reparatiecentrum”. Ik neem aan dat dat Sony is? Naar mijn weten is er niemand anders die een ps5 kan repareren.
“geautoriseerde reparatiecentrum” denk eerder dat je een refurbished PS5 terug krijgtFrankoNL schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:16:
Bol.com geeft nu aan dat de ps5 is verstuurd naar het “geautoriseerde reparatiecentrum”. Ik neem aan dat dat Sony is? Naar mijn weten is er niemand anders die een ps5 kan repareren.
Heb je wel jou "oude" serienummer genoteerd?
Zeker, die heb ik genoteerd! Maar zijn er al refurbished modellen dan?Starscreamer schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:21:
[...]
“geautoriseerde reparatiecentrum” denk eerder dat je een refurbished PS5 terug krijgt![]()
Heb je wel jou "oude" serienummer genoteerd?
Voor zover ik weet werkt er nog niemand aan kapotte ps5s anders dan Sony.
[ Voor 10% gewijzigd door FrankoNL op 24-12-2020 15:57 ]
Het gaat om Torx met een punt in het midden. Helaas heb ik deze niet.
Denk niet dat Gamma deze niet heeft of andere bouwmarkten
Volgens mij ook niet. Ik heb deze destijds voor de PS4 Pro ook online moeten bestellen. Mijn PS5 had ook last van resonantie en ik heb de kappen een keer losgehaald en daarna dat extra plaatje verwijderd, nu zijn die problemen verholpen. Laat het wel lekker zo, dat plaatje heeft in mijn ogen toch geen nut.Evertt schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:06:
[...]
Vergeet niet dat webshops de kans moeten krijgen om hem te repareren. Dus geld terug vragen als je de ps5 langer hebt dan 2 weken zal denk niet gebeuren.
Die torx met punt hebben de meeste bouwmarkten niet. Ik heb een paar weken geleden het volgende besteld en past.
https://www.kabelshop.nl/...K-4527-i15300-t16009.html
Die torx met punt hebben de meeste bouwmarkten niet. Ik heb een paar weken geleden het volgende besteld en past.
Niet op de man aub
[ Voor 92% gewijzigd door Chaoss op 25-12-2020 11:45 ]
Dat is een misvatting. Op basis van het (Europese) consumentenrecht mag de consument zelf bepalen of hij kiest voor reparatie of vervanging bij een niet goed werkend product.Ryatzu schreef op donderdag 24 december 2020 @ 20:15:
Vergeet niet dat webshops de kans moeten krijgen om hem te repareren. Dus geld terug vragen als je de ps5 langer hebt dan 2 weken zal denk niet gebeuren.
Kortom: men hoeft de verkoper niet de kans te geven het product eerst te repareren. De enige uitzondering is wanneer het defect dermate klein is dat vervanging niet redelijkerwijs geeist kan worden. Maar dat is bijna nooit zo.
Alleen als een oplossing uitblijft.FrankoNL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 01:39:
[...]
Dat is een misvatting. Op basis van het (Europese) consumentenrecht mag de consument zelf bepalen of hij kiest voor reparatie of vervanging bij een niet goed werkend product.
Kortom: men hoeft de verkoper niet de kans te geven het product eerst te repareren. De enige uitzondering is wanneer het defect dermate klein is dat vervanging niet redelijkerwijs geeist kan worden. Maar dat is bijna nooit zo.
https://www.rijksoverheid...heb-aangeschaft-defect-is
Security torx zit heel vaak bij de bit setjes in.Evertt schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:06:
[...]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zelf m'n Dualsense controller gisteren verstuurd naar Playstation NL om het drift-probleem in de rechter stick op te lossen. Was prima af te handelen, belletje gedaan naar de Nederlandse tak en daar kreeg ik al gauw een retour-ticket opgestuurd. Werd aangegeven dat ik binnen 15 werkdagen een nieuwe of gefixte controller binnen zou hebben 
In de tussentijd kan ik iig verder met m'n andere controller, dus dat scheelt.
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Controller PS5
De menu button zit wel erg dicht op de action buttons.
Al aantal keer zat ik ineens in menu. Esthetisch misschien een mooie plek maar functioneel
De menu button zit wel erg dicht op de action buttons.
Al aantal keer zat ik ineens in menu. Esthetisch misschien een mooie plek maar functioneel

[ Voor 30% gewijzigd door Peter711 op 25-12-2020 23:57 ]
Beste ps5 gebruikers,
Ik heb sinds deze week Spiderman MM op de ps5 disc versie, maar de Ps crasht constant binnen een half uur.. Bij andere games is dit niet het geval. Nu durf ik Spiderman niet meer te spelen, omdat de PS dan constant crasht met zwart scherm en de controller heeft geen connectie meer en moet hem met de hand aanzetten. De PS geeft vervolgens aan dat er een fout heeft plaats gevonden en hersteld moet worden en opnieuw opstarten..Zijn er meer mensen die dit ervaren en is dit een software fout of werkt de ps5 niet naar behoren?
Ik heb sinds deze week Spiderman MM op de ps5 disc versie, maar de Ps crasht constant binnen een half uur.. Bij andere games is dit niet het geval. Nu durf ik Spiderman niet meer te spelen, omdat de PS dan constant crasht met zwart scherm en de controller heeft geen connectie meer en moet hem met de hand aanzetten. De PS geeft vervolgens aan dat er een fout heeft plaats gevonden en hersteld moet worden en opnieuw opstarten..Zijn er meer mensen die dit ervaren en is dit een software fout of werkt de ps5 niet naar behoren?
[ Voor 21% gewijzigd door Sjuuls92 op 26-12-2020 00:54 ]
Ik heb dezelfde issue. Gewoon zelf PlayStation benaderen of doe je dat via de winkel waar je het gekocht hebt ?Grumpmeister schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:35:
Zelf m'n Dualsense controller gisteren verstuurd naar Playstation NL om het drift-probleem in de rechter stick op te lossen. Was prima af te handelen, belletje gedaan naar de Nederlandse tak en daar kreeg ik al gauw een retour-ticket opgestuurd. Werd aangegeven dat ik binnen 15 werkdagen een nieuwe of gefixte controller binnen zou hebben
Moet nog even een tweede controller kopen om die periode te overbruggen.
Sjuuls92 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:45:
Beste ps5 gebruikers,
Ik heb sinds deze week Spiderman MM op de ps5 disc versie, maar de Ps crasht constant binnen een half uur.. Bij andere games is dit niet het geval. Nu durf ik Spiderman niet meer te spelen, omdat de PS dan constant crasht met zwart scherm en de controller heeft geen connectie meer en moet hem met de hand aanzetten. De PS geeft vervolgens aan dat er een fout heeft plaats gevonden en hersteld moet worden en opnieuw opstarten..Zijn er meer mensen die dit ervaren en is dit een software fout of werkt de ps5 niet naar behoren? Spiderman is dus op mijn ps5 niet speelbaar zo.
Waar heb je dit nieuws vandaan? Dat zou goed nieuws zijn?ion schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:30:
Hoe lang duurt het ongeveer voordat er Delta replacement fans zijn?
Ik heb gisteren de platinum trophy gehaald, na ongeveer 20 uur spelen. In die tijd heb ik één keer een issue gehad dat de graphics er compleet vercrapt uitzagen (veranderen van graphics mode van fidelity naar performance RT) lostte dit op. Één keer een harde reset gehad. Het spel bleef hangen voor ongeveer 5 seconden en de PS reageerde nergens op. Hij schakelde uit en ik moest hem via de knop weer aanzetten. Ik kreeg een database rebuild en daarna werkte alles weer.Sjuuls92 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:45:
Beste ps5 gebruikers,
Ik merkte vanmorgen dat mijn linker stick van de controller begint te driften
[ Voor 3% gewijzigd door Rowwan op 26-12-2020 10:06 ]
Ik heb Playstation benaderd aangezien het de controller was die bij de console zat. Zat zelf ook te twijfelen of ik het via Mediamarkt wilde laten lopen of zo, maar hoorde al dat je bij Mediamarkt het hele pakket evt. moest sturen. Dan is dit de makkelijkere optieLightPhoenixNL schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:55:
[...]
Ik heb dezelfde issue. Gewoon zelf PlayStation benaderen of doe je dat via de winkel waar je het gekocht hebt ?
Moet nog even een tweede controller kopen om die periode te overbruggen.
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Is geen nieuws. Bij PS4 (pro) kun je ook replacement fans kopen. Ik vroeg me gewoon af wanneer die ongeveer na release beschikbaar zijn via resellers.MoldyInko schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:27:
[...]
Waar heb je dit nieuws vandaan? Dat zou goed nieuws zijn?
Verwijderd
Als deze zou passen op een PlayStation 5ion schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:42:
[...]
Is geen nieuws. Bij PS4 (pro) kun je ook replacement fans kopen.
O shit! Daar hebben we die wereldberoemde sticker ook weer
Ik sta op het punt om mijn PS5 zwart te wrappen met 3M folie. Nu wil ik eigenlijk het frontpanel ook meenemen maar natuurlijk zit er weer zo'n oude vertrouwde "warranty void if removed - sticker" op een van de schroeven. Van wat ik heb begrepen is zo'n sticker niet meer rechtsgeldig in Amerika maar hoe zit dat hier in Europa? Mag een reparatie geweigerd worden indien deze sticker verwijderd wordt?
Thx, ga ik dat volgende week even doen. Eerst even een extra controller regelen, anders kan ik 3 weken mijn console niet gebruikenGrumpmeister schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:32:
[...]
Ik heb Playstation benaderd aangezien het de controller was die bij de console zat. Zat zelf ook te twijfelen of ik het via Mediamarkt wilde laten lopen of zo, maar hoorde al dat je bij Mediamarkt het hele pakket evt. moest sturen. Dan is dit de makkelijkere optie
In principe niet. Althans, zo’n sticker heeft geen juridische waarde.Vaenir schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:41:
Ik sta op het punt om mijn PS5 zwart te wrappen met 3M folie. Nu wil ik eigenlijk het frontpanel ook meenemen maar natuurlijk zit er weer zo'n oude vertrouwde "warranty void if removed - sticker" op een van de schroeven. Van wat ik heb begrepen is zo'n sticker niet meer rechtsgeldig in Amerika maar hoe zit dat hier in Europa? Mag een reparatie geweigerd worden indien deze sticker verwijderd wordt?
Waar je je wel op kan voorbereiden is heel veel gedoe en gezeur. Als ze pertinent blijven weigeren zal je een procedure moeten aanspannen.
Wil je dat risico lopen?
Is dit normaal trouwens? Het is de fan zelf, ik heb een nidec. Ik merkte het toen ik de console kantelde. Vandaag wil ik de platen plastidippen en checken welke fan ik had.
Ik heb de fan er uit gehaald en blijkt dus echt de fan bladen zelf te zijn. Naar mijn idee is de speling er om de console verticaal en horizontaal te kunnen gebruiken.
https://streamable.com/8e1li7
Ik heb de fan er uit gehaald en blijkt dus echt de fan bladen zelf te zijn. Naar mijn idee is de speling er om de console verticaal en horizontaal te kunnen gebruiken.
https://streamable.com/8e1li7
Ja daar was ik al bang voor. Ik wrap wel eerst de kappen en bekijk dan wel even hoe dat uitpakt als totaalplaatje. Dat middenpaneel kan ik altijd nog doen.FrankoNL schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:52:
[...]
In principe niet. Althans, zo’n sticker heeft geen juridische waarde.
Waar je je wel op kan voorbereiden is heel veel gedoe en gezeur. Als ze pertinent blijven weigeren zal je een procedure moeten aanspannen.
Wil je dat risico lopen?
Dit was bij mij alleen in warzone, later ook in andere games waaronder ghost of tsushima. Heb het apparaat naar bol gestuurd voor RMA. Lijkt hardwarematige defect
Hi ps5 gamers,
Ik heb sinds 2 weken een probleem. De ps5 maakt een soort hoge toon achtig geluid dat een beetje als een ufo klinkt. Ook begint hij te zoemen. Ik zit 2m van de ps5 af maar hoor hem toch echt duidelijk over het geluid heen. Heeft iemand anders dit ook?
Ik heb sinds 2 weken een probleem. De ps5 maakt een soort hoge toon achtig geluid dat een beetje als een ufo klinkt. Ook begint hij te zoemen. Ik zit 2m van de ps5 af maar hoor hem toch echt duidelijk over het geluid heen. Heeft iemand anders dit ook?
Hier ff een video van hoe het vorige keer klonk: YouTube: PS5 High Pitched NOISE
Verwijderd
Vergelijkingen met de Series X zijn niet helemaal eerlijk, omdat die waarschijnlijk minder verkocht zijn(?). Maar dat Sony niet eens de moeite heeft gedaan de elco's van de voeding vast te lijmen tegen coil whine zegt eigenlijk al genoeg over wat voor rush job het is geweest.FrankoNL schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:39:
[...]
Dat iets jou niet kan boeien omdat jij er geen last van hebt, is natuurlijk logisch. Dat betekent niet dat de PS5 launch gniet rommelig is als het gaat om foutmeldingen, crashes door restmode of door USB opslag, coilwhine enzovoorts. Ik heb dus de pech dat het apparaat uitvalt in games en ook daar lees je veel meldingen van op internet. Ik zie over de xbox series x in ieder geval veel minder klachten als het aankomt op de werking van het apparaat.
Let op:
Waar kan ik garantie claimen?
- Hoofdzakelijk bij de verkopende winkel (wettelijke- of consumentengarantie): in NL/BE n.a.v. Europese regelgeving minstens 2 jaar*
- Bij Sony zelf (fabrieksgarantie): tot 1 jaar na originele aankoopdatum. Sony heeft als fabrikant geen verplichtingen, die liggen wettelijk gezien bij de verkoper.
Let op: Als je direct bij Sony koopt geld het eerste punt en krijg je bij Sony ook minstens 2 jaar garantie.
Garantie geldt in beide gevallen voor het volledige product, dus ook meegeleverde accessoires zoals de controller.
*: Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Men spreekt ook wel over de 'verwachte levensduur', maar deze is in de praktijk lastig vast te stellen. De meeste verkopers houden de EU richtlijnen aan en geven meestal minstens 2-3 jaar garantie op electronica. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je daarna geen wettelijke garantie meer kunt claimen.
- de eerste 6 óf 12 maanden** maanden na verkoop ligt de bewijslast voor een defect altijd bij de verkoper. Daarna ligt die bewijslast bij jou als consument. Dit kan van belang zijn bij een garantieclaim; meer info in de links onderaan
- In NL en Belgie is de verkoper altijd wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Een verkoper mag je nooit doorverwijzen naar de fabrikant of kosten rekenen voor de afhandeling.
Meer info:
• * https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
• ** https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt
• https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie
Waar kan ik garantie claimen?
- Hoofdzakelijk bij de verkopende winkel (wettelijke- of consumentengarantie): in NL/BE n.a.v. Europese regelgeving minstens 2 jaar*
- Bij Sony zelf (fabrieksgarantie): tot 1 jaar na originele aankoopdatum. Sony heeft als fabrikant geen verplichtingen, die liggen wettelijk gezien bij de verkoper.
Let op: Als je direct bij Sony koopt geld het eerste punt en krijg je bij Sony ook minstens 2 jaar garantie.
Garantie geldt in beide gevallen voor het volledige product, dus ook meegeleverde accessoires zoals de controller.
*: Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Men spreekt ook wel over de 'verwachte levensduur', maar deze is in de praktijk lastig vast te stellen. De meeste verkopers houden de EU richtlijnen aan en geven meestal minstens 2-3 jaar garantie op electronica. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je daarna geen wettelijke garantie meer kunt claimen.
- de eerste 6 óf 12 maanden** maanden na verkoop ligt de bewijslast voor een defect altijd bij de verkoper. Daarna ligt die bewijslast bij jou als consument. Dit kan van belang zijn bij een garantieclaim; meer info in de links onderaan
- In NL en Belgie is de verkoper altijd wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Een verkoper mag je nooit doorverwijzen naar de fabrikant of kosten rekenen voor de afhandeling.
Meer info:
• * https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
• ** https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt
• https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie