Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
Farabi schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:59:
[...]

waar heb je zo'n formaat? ik overweeg het ook hier. of is het echt een ''muis''mat?
Ik heb de PS5 horizontaal liggen dus de mat moest net zo groot zijn als het voetje. Letterlijk een muismat dus, ik heb deze gebruikt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bakacakes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-06 16:01
Chill! Mijn playstation 5 is gister alsnog thuis bezorgd! Zonder dat die status goed geupdate is.

Ben er ook erg blij mee, want hij is eindelijk stil en ditmaal geen schade onder de kap. Heb gelijk even gecheckt welke fan erin zit, en beide fans uit dat Franse blad (A & B ) zitten er niet in, en ik heb die 3e fan die ook gebruikt werd in de official PS5 teardown video https://www.notebookcheck...eview-units.506879.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-04-2021
bakacakes schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:22:
Chill! Mijn playstation 5 is gister alsnog thuis bezorgd! Zonder dat die status goed geupdate is.

Ben er ook erg blij mee, want hij is eindelijk stil en ditmaal geen schade onder de kap. Heb gelijk even gecheckt welke fan erin zit, en beide fans uit dat Franse blad (A & B ) zitten er niet in, en ik heb die 3e fan die ook gebruikt werd in de official PS5 teardown video https://www.notebookcheck...eview-units.506879.0.html
lekker man! Ik heb die van mij, maandag opgestuurd. Benieuwd hoelang het bij jou heeft geduurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
bakacakes schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:22:

Gefeliciteerd! Zou Sony eindelijk het licht gezien hebben en het lawaai als defect zien, of zou je gewoon geluk gehad hebben? Heb je iets anders gedaan dan anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
Vaenir schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:59:
Zojuist mijn defecte controller gerepareerd teruggekregen. De L2 knop was defect geraakt. Voor diegene die het interessant vinden.

Aanschafdatum console met desbetreffende controller: 04-12-2020
Controller defect: 17-03-2021
Klantenservice contact: 18-03-2021 vrijwel direct een medewerker aan de lijn. Gesprek van om en nabij 10 minuten en daarna retourlabel ontvangen.
Controller opgestuurd: 19-03-2021
Controller gerepareerd ontvangen: 23-03-2021

Al met al zeer positieve ervaring!
Betreft een ruil dus gloednieuwe exemplaar ;)

Ik ben overigens blij dat ik nu 2 controllers heb via Media Markt en dus direct kan omruilen in plaats van enkele dagen te moeten wachten.

[ Voor 9% gewijzigd door beezjeh op 25-03-2021 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
beezjeh schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:58:
[...]

Betreft een ruil dus gloednieuwe exemplaar ;)

Ik ben overigens blij dat ik nu 2 controllers heb via Media Markt en dus direct kan omruilen in plaats van enkele dagen te moeten wachten.
Serienummer kwam 1:1 overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Vaenir schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:40:
[...]

Serienummer kwam 1:1 overeen.
Ooo echt bijzonder....Sony toch?? Zo ja gaf degene die mij ter woord stond dat Sony nooit repareert maar een nieuwe toestuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
beezjeh schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:54:
[...]

Ooo echt bijzonder....Sony toch?? Zo ja gaf degene die mij ter woord stond dat Sony nooit repareert maar een nieuwe toestuurt.
Ik had ook een nieuwe verwacht maar was nieuwsgierig en heb het gecontroleerd. Helaas zit er geen reparatie rapportage bij dus geen idee wat er nu daadwerkelijk mee is gedaan. Maar ik zou het een gek verhaal vinden als ze de internals geswapped hebben en mijn oude shells hergebruikt hebben. Dus ik ga er vanuit dat mijn L2 switch daadwerkelijk is gerepareerd. Maarja blijft een vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Vaenir schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:31:
[...]

Ik had ook een nieuwe verwacht maar was nieuwsgierig en heb het gecontroleerd. Helaas zit er geen reparatie rapportage bij dus geen idee wat er nu daadwerkelijk mee is gedaan. Maar ik zou het een gek verhaal vinden als ze de internals geswapped hebben en mijn oude shells hergebruikt hebben. Dus ik ga er vanuit dat mijn L2 switch daadwerkelijk is gerepareerd. Maarja blijft een vermoeden.
Misschien zijn ze door hun voorraad heen dat kan ook :*), code G10 is de serial dus indien die gelijk is dan inderdaad toch gerepareerd.
Maar blijft een drama want die van mijn zoon was R2 losser gekomen dus één reserve controle voor beide op voorraad hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bakacakes
Aimad1981 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:34:
[...]
lekker man! Ik heb die van mij, maandag opgestuurd. Benieuwd hoelang het bij jou heeft geduurd?
Het heeft voor mij precies 2 weken geduurd vanaf de dag dat ik hem verzonden heb.
In het kort: 10e verstuurd, 12e aangekomen bij Cycleon, 16e heeft Cycleon hem naar reparatiecentrum gebracht van Sony in Frankrijk. In de tussentijd werd mijn status helemaal niet geupdate, maar dankzij vragen bij Cycleon afgelopen maandag (de 22e ben ik erachter gekomen. Ze hebben toen ook Sony geinformeerd, en ik kreeg dezelfde avond een bericht dat hij terugverstuurd werd. En die werd dus gister de 24e bezorgd.
Steven030 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:53:
[...]

Gefeliciteerd! Zou Sony eindelijk het licht gezien hebben en het lawaai als defect zien, of zou je gewoon geluk gehad hebben? Heb je iets anders gedaan dan anderen?
Nou, ik had mijn oorspronkelijke PS5 in December opgestuurd en toen ik een vervanging kreeg had die het probleem ook + allemaal krassen aan de binnenkant. Ik had een hele chille gast aan de lijn die mij ook had geholpen met de aanvraag, en die heeft toen gelijk een 'klacht' eraan toegevoegd dat ik een gebruikte/beschadigde playstation heb ontvangen. Toen is op 22 december al een retour aanvraag gestart, maar vanwege corona en een nieuwe baan heb ik hem pas deze maand opgestuurd. Uiteindelijk is alles helemaal goedgekomen voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dj-sannieboy schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:59:
[...]

Ja, blijkbaar ben ik niet de enige.
Inmiddels Sony gebeld en een mail gehad met mogelijke oplossingen.
Inmiddels vandaag een nieuwe controller ontvangen. Gelijk even aangesloten en een update uitgevoerd. Hopelijk blijft deze langer heel, want mijn 2 DS4 controllers werken nog steeds sinds launch. Voorlopig gebruik ik m’n secundaire DS controller, want ik verwacht dat deze ook keuren zal gaan vertonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-09 23:11
Even een vraag aan jullie. Ik ben nu de Play at Home games aan het downloaden en installeren. Heb geen disc in de PS5. Tijdens het downloaden en installeren maakt om de zoveel minuten de PS5, volgens mij de discdrive, een enorm kabaal. Alsof hij de games probeert te laden. Kan niet, want ze zijn digitaal.

Is me niet eerder opgevallen. Is dit normaal en zo nee wat gaat hier mis?!

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 26-03-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
Ik hoor hier allerlei verhalen over fan noise enz, hebben we het dan over die random momenten dat die even begint te blazen en daarna weer gewoon fluisterstil draait? Ik heb soms bij het opstarten even dat die wat luid is maar na enkele seconde hoor ik hem niet meer ( hij doet dit ook wanneer een download zo goed als klaar is dan begint die voordat ik een melding krijg "download gereed" even zon fan boost)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aimad1981
mxmemx schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:59:
Ik hoor hier allerlei verhalen over fan noise enz, hebben we het dan over die random momenten dat die even begint te blazen en daarna weer gewoon fluisterstil draait? Ik heb soms bij het opstarten even dat die wat luid is maar na enkele seconde hoor ik hem niet meer ( hij doet dit ook wanneer een download zo goed als klaar is dan begint die voordat ik een melding krijg "download gereed" even zon fan boost)
YouTube: The PS5 Is LOUD AND THICCC

YouTube: Ps5 fan squeaking... anyone know?

YouTube: PlayStation 5 fan noise

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bakacakes
Helaas ben ik toch niet helemaal blij. Ben er inmiddels achter gekomen dat wanneer ik spellen aan het spelen ben, de PS5 erg last heeft van Coil Whine. Mijn vorige 2 hadden hier helemaal geen last van, maar een lawaaierige fan. Nu heb ik de alle stilste fan die er is en die ik helemaal niet hoor, heb ik dat irritante getik als hij veel energie gebruikt. Voor nu laat ik het maar, want dit is minder erg dan dat alien geluid wat ik eerst had, maar er is goed veel mis met deze apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

bakacakes schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:18:
Helaas ben ik toch niet helemaal blij. Ben er inmiddels achter gekomen dat wanneer ik spellen aan het spelen ben, de PS5 erg last heeft van Coil Whine. Mijn vorige 2 hadden hier helemaal geen last van, maar een lawaaierige fan. Nu heb ik de alle stilste fan die er is en die ik helemaal niet hoor, heb ik dat irritante getik als hij veel energie gebruikt. Voor nu laat ik het maar, want dit is minder erg dan dat alien geluid wat ik eerst had, maar er is goed veel mis met deze apparaten
Fan ruilen? Mag je mijn luidruchtige fan hebben, kun je hem weer terugsturen voor twee dingen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 22:56
Helaas net mijn PS5 moeten factory resetten :( Ik zou God of war starten en die bleef hangen op please wait...

Vervolgens andere games geprobeerd en alle (PS4) games wouden niet starten. Astro's playroom deed het wel maar op gegeven moment begon de machine ook vast t te lopen. Saves wou die niet overzetten.
Na een rebuild database is het me gelukkig gelukt om de savefiles over te zetten. Games starten wou die nog steeds niet. Inmiddels volledige system reset gedaan en nu zit ik af te wachten tot een van m'n games er weer op staat. Iemand dit eerder meegemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 15:35
Ik heb de oplossing gevonden voor het geluid van de PS5
Ik heb een Stadia erbij gekocht :+

Moet zeggen als de tv op mute staat dat de PS5 erg aanwezig is maar hij staat in een kastje.
Nu ik de PS4 uit dat zelfde kastje (verhuisd slaapkamer) heb gehaald maakt deze al stukken minder geluid :X
Uit het kastje halen is geen oplossing anders heb je een lelijk lomp ding naast de tv staan terwijl de kastjes leeg zijn O-) Probeer dat thuis maar eens voor elkaar te krijgen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Starscreamer schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:54:
Ik heb de oplossing gevonden voor het geluid van de PS5
Ik heb een Stadia erbij gekocht :+

Uit het kastje halen is geen oplossing anders heb je een lelijk lomp ding naast de tv staan terwijl de kastjes leeg zijn O-) Probeer dat thuis maar eens voor elkaar te krijgen :X
Totdat binnenkort de stekker uit Stadia wordt getrokken :P
Gaat bij mij thuis makkelijk hoor. Tv, audio en gamen is mijn dingetje. Grote tv, vloerstaanders en n PS5 in zicht. Vindt mijn vriendin allemaal prima. Je moet elkaar ook wat gunnen in een relatie he ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 29-03-2021 13:39 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dNyw
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-08 15:45
Hulleman schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:37:
[...]

Totdat binnenkort de stekker uit Stadia wordt getrokken :P
Gaat bij mij thuis makkelijk hoor. Tv, audio en gamen is mijn dingetje. Grote tv, vloerstaanders en n PS5 in zicht. Vindt mijn vriendin allemaal prima. Je moet elkaar ook wat gunnen in een relatie he ;)
Stadia begint net, dat gaat voorlopig wel door hoor vriend. Btw dit is een ps5 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
dNyw schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:44:
[...]

Stadia begint net, dat gaat voorlopig wel door hoor vriend. Btw dit is een ps5 topic.
Stadia heeft net de interne ontwikkelstudio's gesloten vriend.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dNyw
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-08 15:45
Hulleman schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:49:
[...]

Stadia heeft net de interne ontwikkelstudio's gesloten vriend.
Klopt, maar dat heeft niks te maken met de andere games van andere ontwikkelaars, maat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
dNyw schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:16:
[...]

Klopt, maar dat heeft niks te maken met de andere games van andere ontwikkelaars, maat.
Dat klopt, maar is wel een teken aan de wand natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpGyZSYfTC2s6PrXzJnf3yZK4Es=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bFTtXUZnYJviAZDfw3ICKbho.png?f=fotoalbum_largeIk heb mijn PlayStation 5 vorige week maandag opgestuurd. En ik kon via een nummer mijn console traceren. Ik kon dit gewoon heel de week tot aan vandaag. Heb Sony gebeld en de medewerker heeft dit nooit meegemaakt. Ik moest ineens bewijzen dat ik mijn playstation heb opgestuurd (screenshots uploaden), terwijl paar dagen geleden iemand anders van Sony vertelde dat mijn console al in Parijs repair centrum is aangekomen. Mijn status gaf de hele week aan dat mijn console onderweg was en was ook nooit ge-update. Nu gaan ze dus kijken wat er allemaal gebeurd is.

Zijn er meerdere die dit hebben meegemaakt?

Achteraf gezien had ik beter mijn ps5 (irritante nidec fan) kunnen houden.

[ Voor 6% gewijzigd door Aimad1981 op 30-03-2021 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakacakes
Aimad1981 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:12:
[Afbeelding]Ik heb mijn PlayStation 5 vorige week maandag opgestuurd. En ik kon via een nummer mijn console traceren. Ik kon dit gewoon heel de week tot aan vandaag. Heb Sony gebeld en de medewerker heeft dit nooit meegemaakt. Ik moest ineens bewijzen dat ik mijn playstation heb opgestuurd (screenshots uploaden), terwijl paar dagen geleden iemand anders van Sony vertelde dat mijn console al in Parijs repair centrum is aangekomen. Mijn status gaf de hele week aan dat mijn console onderweg was en was ook nooit ge-update. Nu gaan ze dus kijken wat er allemaal gebeurd is.

Zijn er meerdere die dit hebben meegemaakt?

Ik heb dit niet zelf meegemaakt (behalve dan het niet updaten van de status), maar ik heb wel voor je gekeken met mijn vorige 2 tracking nummers. Toen ik op mijn 2e wachtte deed mijn eerste het ook nog gewoon, want ik vergeleek ze toen een beetje. Ik heb nu net gekeken, en beide trackingcodes geven nu dezelfde foutmelding als jouw code aan.

Dus ik vermoed dat er gewoon issues zijn met hun eigen tracking systeem op dit moment, en dat je playstation dus gewoon straks naar je toe verzonden wordt. Dan krijg je vanzelf een mail met DPD tracking code in je mailbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
Aimad1981 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:12:

Ik heb mijn PS5 nog niet open gehaald maar aan het geluid te horen denk ik ook een nidec te hebben.
Als er betere fans uitkomen koop ik die wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novartis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 11:16
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn PS5 DE en TV.
Hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee.

Probleem:
Ik was CoD CW Zombies aan het spelen online met een vriend. Spontaan ging na een tijdje spelen mijn TV uit. TV aangezet spel ging verder waar ik gebleven was.

Dit herhaalde zich 5 a 6 keer gedurende 2-3 uur.

Ik heb vanmiddag ook AC gespeeld, maar hier had ik daar geen last van.

Gaat dus om een PS5 DE en een LG C7 65”, waarvan het paneel en de voeding recent zijn vervangen. Zelfde TV oude paneel en voeding met PS4 nooit problemen gehad.

Zelfde HDMI kabel gebruikt als op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:59

Yucko

One clown to rule them all !

eergisteren PS5 binnen gekregen (amazon.nl) en ook een luidruchtige fan. Niet zo erg om hem terug te sturen maar toch :/

Ga te zijner tijd wel kijken of een replacement fan te krijgen is.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Novartis schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:47:
Hallo allemaal,

Probleem:
Ik was CoD CW Zombies aan het spelen online met een vriend. Spontaan ging na een tijdje spelen mijn TV uit. TV aangezet spel ging verder waar ik gebleven was.

Gaat dus om een PS5 DE en een LG C7 65”, waarvan het paneel en de voeding recent zijn vervangen. Zelfde TV oude paneel en voeding met PS4 nooit problemen gehad.

Stomme vragen bestaan niet maar heb je ondanks alles toch een andere tv/monitor even geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Yucko schreef op donderdag 1 april 2021 @ 06:46:
eergisteren PS5 binnen gekregen (amazon.nl) en ook een luidruchtige fan. Niet zo erg om hem terug te sturen maar toch :/

Ik had alleen day 1 exemplaren dit verwacht :o
Maar het is blijkbaar nog steeds russisch roulette :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novartis
Starscreamer schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:08:
[...]

Stomme vragen bestaan niet maar heb je ondanks alles toch een andere tv/monitor even geprobeerd?
Nee, ik heb ook geen andere TV. Ik vermoed dat het in de instellingen zit, iets met CEC of iets dergelijks. Alleen de TV is aangesloten op een normale HDMI poort en de Bose systeem op de HDMI met ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novartis schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:44:
[...]

Nee, ik heb ook geen andere TV. Ik vermoed dat het in de instellingen zit, iets met CEC of iets dergelijks. Alleen de TV is aangesloten op een normale HDMI poort en de Bose systeem op de HDMI met ARC.
Valt de TV compleet uit, of valt het beeld weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novartis
Verwijderd schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:17:
[...]

Valt de TV compleet uit, of valt het beeld weg.
Uit, Standby...

Ik heb nu even AC Valhalla aangezet en tot nu toe geen uitvaller. Lijkt dus voor alsnog alleen met CoD CW te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:13
Novartis schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:47:
Hallo allemaal,

Probleem:

Ik weet dat er op LG Tv’s standaard een timer zit die ervoor zorgt dat de TV uitgaat na een tijdje.
Misschien staat deze timer ingesteld dat de TV redelijk snel uitgaat.

Je kan anders zelf eens kijken bij instellingen > tijd > selecteer uit.

https://www.lg.com/us/sup...-CT10000018-1378416321991

Als de TV niet uit gaat maar gewoon het beeld weggaat en je de melding krijgt dat er geen signaal is, dan lijkt het me eerder een crash met CoD tenzij je het ook met andere games hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Timothy3000 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:36:
Even een vraag aan jullie. Ik ben nu de Play at Home games aan het downloaden en installeren. Heb geen disc in de PS5. Tijdens het downloaden en installeren maakt om de zoveel minuten de PS5, volgens mij de discdrive, een enorm kabaal. Alsof hij de games probeert te laden. Kan niet, want ze zijn digitaal.

Is me niet eerder opgevallen. Is dit normaal en zo nee wat gaat hier mis?!
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Ja is normaal gebeurd bij iedereen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Starscreamer op 01-04-2021 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
Starscreamer schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:00:
[...]

Ja is normaal gebeurd bij iedereen ;)
Nouja, niet normaal... maar blijkbaar wel onderdeel van de standaard software.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novartis
AppleFan2007 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:41:
[...]

Ik weet dat er op LG Tv’s standaard een timer zit die ervoor zorgt dat de TV uitgaat na een tijdje.
Misschien staat deze timer ingesteld dat de TV redelijk snel uitgaat.

Je kan anders zelf eens kijken bij instellingen > tijd > selecteer uit.

https://www.lg.com/us/sup...-CT10000018-1378416321991

Als de TV niet uit gaat maar gewoon het beeld weggaat en je de melding krijgt dat er geen signaal is, dan lijkt het me eerder een crash met CoD tenzij je het ook met andere games hebt.
Timer staat op 4 uur.

Andere HDMI poort heeft ook geen effect.
Het enige verschil wat er was tussen vanmiddag en gisterenavond was mijn Sony Pulse 3D headset.

Dus even een poging gedaan met de headset op en weer viel het scherm weg. Headset uitgeschakeld en dongle eruit geen probleem...???

Lijkt dus door de dongle/headset te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Novartis schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:41:
[...]

Timer staat op 4 uur.

Andere HDMI poort heeft ook geen effect.
Het enige verschil wat er was tussen vanmiddag en gisterenavond was mijn Sony Pulse 3D headset.

Dus even een poging gedaan met de headset op en weer viel het scherm weg. Headset uitgeschakeld en dongle eruit geen probleem...???

Lijkt dus door de dongle/headset te komen.
Mogelijks is dit het probleem.
https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body
Het komt er op neer dat de speakers zich uitzetten omdat je de headset gebruikt.
Ik weet natuurlijk niet hoe je set up is, maar toch eens nakijken of je er niet kan voor zorgen om de speakers niet uitschakelen na een tijdje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novartis
AppleFan2007 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:57:
[...]

Mogelijks is dit het probleem.
https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body
Het komt er op neer dat de speakers zich uitzetten omdat je de headset gebruikt.
Ik weet natuurlijk niet hoe je set up is, maar toch eens nakijken of je er niet kan voor zorgen om de speakers niet uitschakelen na een tijdje.
Bedankt!!!

Blijkbaar had de Bose systeem een Sleep Timer van 20 minuten, deze nu uitgezet en geen uitvallers meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
Jumpman schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:05:
Ik weet niet wat Sony aan het doen is, maar mijn PlayStation 5 is al een week onderweg nu. Ja, ik weet dat je PostNL T&T niet ge update wordt, maar op de gekregen status link van Sony ook geen actie.

Status PostNL:
17 maart 10:00
Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt
Bezorgtijd nog onbekend
17 maart 4:50
Zending is gesorteerd
16 maart 15:00
Zending is ontvangen door PostNL

Volgens mij heeft Cycleon al een tijd geen rolcontainers kapotte consoles opgehaald bij PostNL. Dit is echt slecht te traceren.

Edit: Zojuist bericht van Cycleon dat hij ontvangen is.
Maandag 29 maart 2021 heb ik een PlayStation 5 retour ontvangen.

De status van het apparaat is niet om over naar huis te schrijven: Een deukje in de onderkant, krassen op de onderkant en er zaten zwarte vlekken over de PlayStation 5. Dit kan je echt niet terugsturen.

Ze kunnen op zijn minst nieuwe kappen er op zetten. Destijds kwam een gerepareerde PlayStation 3 ook al vol krassen terug.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoticeNL
  • Laatst online: 12-09 16:12
Yucko schreef op donderdag 1 april 2021 @ 06:46:

Zelfde ervaring hier, inclusief coil whine. Zou even contact opnemen met Amazon, mij boden ze een korting van 82 euro aan als ik de PS5 zo wilde behouden. Erg verleidelijk, maar neig toch naar retourneren omdat ik bang ben dat ik me eraan zal blijven storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:06
Mag ik wat vragen. Ik heb net een PS5 Digital gekocht en vanavond wil ik hem gaan installeren. Maar er zijn wat dingen die ik graag nog wil weten voor ik dat ga doen.

Is het probleem opgelost met de sleepmode? Kun je nu de PS5 met een gerust hart in deze modus zetten of is er nog een kans op bricken e kun je dat beter niet doen.

De kabel die erbij zit. is deze goed? Zijn er goed ervaringen mee?

Externe HDD op de PS5 is geen probleem meer had ik begrepen. Dat is nog steeds zo?

Is er verder nog iets waar ik rekening mee moet houden of aansluiten en go?

Ik zie graag jullie input. Bedankt alvast!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppleFan2007
Shaker74 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:29:
Mag ik wat vragen. Ik heb net een PS5 Digital gekocht en vanavond wil ik hem gaan installeren. Maar er zijn wat dingen die ik graag nog wil weten voor ik dat ga doen.

Is het probleem opgelost met de sleepmode? Kun je nu de PS5 met een gerust hart in deze modus zetten of is er nog een kans op bricken e kun je dat beter niet doen.

Externe HDD op de PS5 is geen probleem meer had ik begrepen. Dat is nog steeds zo?

Ik gebruik sinds de launch dag sleep mode en ik heb er geen problemen mee gehad.
De kabel die erbij zit werkt naar behoren en is dus geschikt voor de PS5.
Sommigen hebben last van een kabel die het beeld niet goed doorstuurt maar dat is dan ook een kleine minderheid.
De externe HDD gebruik ik niet maar de laatste tijd zie je er toch minder klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
NoticeNL schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 07:22:
[...]

Zelfde ervaring hier, inclusief coil whine. Zou even contact opnemen met Amazon, mij boden ze een korting van 82 euro aan als ik de PS5 zo wilde behouden. Erg verleidelijk, maar neig toch naar retourneren omdat ik bang ben dat ik me eraan zal blijven storen.
Kan ik van jou het nummer van Amazon krijgen? Ik heb mijn ps5 van Amazon.DE gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben ook de digital edition, alles werkt 100% en is zelfs stiller dan de toch al stille Xbox series X

HDMI dropveter kabel kan ik niets over zeggen, in de doos gelaten en er een audioquest pearl hdmi 2.1 tussen geprikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Het enige dat ik nog weleens heb is dat de HDR niet goed werkt nadat hij uit rustmode komt, meestal op te lossen door de HDR even uit en weer aan te zetten in de settings van de PS5 maar soms moet ik mijn TV rebooten voordat het weg is.
Als dat gebeurt worden alle kleuren veel grijzer en het ziet er niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 02-04-2021 10:19 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Kalder schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:17:
[...]

Het enige dat ik nog weleens heb is dat de HDR niet goed werkt nadat hij uit rustmode komt, meestal op te lossen door de HDR even uit en weer aan te zetten in de settings van de PS5 maar soms moet ik mijn TV rebooten voordat het weg is.
Als dat gebeurt worden alle kleuren veel grijzer en het ziet er niet uit.
Dit komt alleen voor als hij uit rustmodus komt en niet bij een koude start?

Dit is met de "dropverter" kabel die erbij zit?

Ik ken dat fenomeen (whitewash) tussen de PS4PRO en de QLED samung. Helaas bleek dat bij mij aan de TV te liggen. Moederbord moest worden vervangen.Daarna nooit meer gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
Shaker74 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:25:
[...]

Dit komt alleen voor als hij uit rustmodus komt en niet bij een koude start?

Dit is met de "dropverter" kabel die erbij zit?

Ik ken dat fenomeen (whitewash) tussen de PS4PRO en de QLED samung. Helaas bleek dat bij mij aan de TV te liggen. Moederbord moest worden vervangen.Daarna nooit meer gehad.
Ja heb het nooit na een koude start, komt bij mij echt alleen maar na rust mode.
Dat is wel met de bijgeleverde HDMI kabel, maar denk niet dat daar het probleem zit.
(Op de PS4 pro had ik inderdaad ook hetzelfde trouwens, maar wel minder frequent.)

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 02-04-2021 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoticeNL
Aimad1981 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:04:
[...]
Kan ik van jou het nummer van Amazon krijgen? Ik heb mijn ps5 van Amazon.DE gekocht.
Ik heb met ze gechat via de Amazon-app :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:29
Hm mijn PS5 nu een paar dagen binnen.

Op youtube en Reddit al verschillende verhalen gelezen en beluisterd. Het komt alleen niet echt in de buurt van het geluid dat ik hier mee maak.

In het menu hoor ik vrij weinig, maar zodra ik Gran Turismo of iets anders opstart dan komt er een irritant geluid uit de PS5. Ook niet constant maar resoneert wat door, kunt er bijna hoofdpijn van krijgen.. Het gaan in korte golven van hard naar zacht. Soort van uitlaat drone, doordreun geluid.

Zodra ik hem in Rest-modus zet dan piept hij nog een beetje door.

Is dit puur de ventilator die je hoort of is het ook Coil Whine? Ik ga hem maandag denk ik eens open maken en kijken hoe t ziet, maar wellicht dat iemand van jullie dit direct weet.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Kuhr89 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:52:
Hm mijn PS5 nu een paar dagen binnen.

Op youtube en Reddit al verschillende verhalen gelezen en beluisterd. Het komt alleen niet echt in de buurt van het geluid dat ik hier mee maak.

In het menu hoor ik vrij weinig, maar zodra ik Gran Turismo of iets anders opstart dan komt er een irritant geluid uit de PS5. Ook niet constant maar resoneert wat door, kunt er bijna hoofdpijn van krijgen.. Het gaan in korte golven van hard naar zacht. Soort van uitlaat drone, doordreun geluid.

Zodra ik hem in Rest-modus zet dan piept hij nog een beetje door.

Is dit puur de ventilator die je hoort of is het ook Coil Whine? Ik ga hem maandag denk ik eens open maken en kijken hoe t ziet, maar wellicht dat iemand van jullie dit direct weet.
Volgens wat je beschrijft lijkt het op Coil Whine. Coil Whine veranderd in frequentie naargelang de load van het spel. Dus als de voeding veel stroom moet trekken hoor je het geluid veranderen.

Een slechte ventilator is een constant geluid dat enkel afhankelijk is van hoe snel je ventilator draait (dus in spellen luider dan in het playstation menu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ja helder verhaal inderdaad. Ik ken het ook wel van een videokaart in mijn PC van vroeger.

Hier valt eigenlijk niks aan te doen he?
Mocht het echt te erg zijn, dan ga ik hem misschien toch maar terugsturen... Vrees er alleen voor dat het dan erg lang duurt voordat ik weer eentje terug heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Er valt inderdaad bij mijn weten niets aan te doen. Pas op, als je die terugstuurt kan het ook zijn dat je een toestel terugkrijgt die nog meer geluid maakt. Dit heb ik ook al meegemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ah, toch eens kijken maandag naar de fan.

Hij stond net uit, zodra ik hem opstartte ging t toontje mee met de fan.

Ben benieuwd!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Kuhr89 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:13:
Ja helder verhaal inderdaad. Ik ken het ook wel van een videokaart in mijn PC van vroeger.

Hier valt eigenlijk niks aan te doen he?
Mocht het echt te erg zijn, dan ga ik hem misschien toch maar terugsturen... Vrees er alleen voor dat het dan erg lang duurt voordat ik weer eentje terug heb....
Voor wat het je waard is...

Je gaat je meer en meer ergeren aan het geluid en mocht je overgaan tot reparatie dan is de kans aanwezig dat je hem ongeprepareerd en beschadigd weer terug krijgt.

Ik zou zeggen terugsturen en op zoek gaan naar een nette Pro uit de CUH- 72XX serie, de laatste en nagenoeg stille. Deze gebruiken totdat de 5 normaal verkrijgbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
Ja heb hier nog een pro staan. Niet erg stil, was de allereerste die beschikbaar kwam toen.

Maandag mijn kans eens wagen, ook een torx8 veiligheidsding bestellen en dan eens kijken.
Hebben een jaar garantie natuurlijk. Komt vast wel goed haha.

Mocht ik iets gevonden hebben, laat ik t hier ook weten. Wellicht dat iemand er nog iets aan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aimad1981
Kuhr89 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:58:
Ja heb hier nog een pro staan. Niet erg stil, was de allereerste die beschikbaar kwam toen.

Maandag mijn kans eens wagen, ook een torx8 veiligheidsding bestellen en dan eens kijken.
Hebben een jaar garantie natuurlijk. Komt vast wel goed haha.

Mocht ik iets gevonden hebben, laat ik t hier ook weten. Wellicht dat iemand er nog iets aan heeft.
Misschien heb je wat aan deze twee video’s, nu jij je ps5 toch gaat open schroeven.

YouTube: ps5 소음원인

YouTube: ps5 소음개선

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Fixing a LOUD, Broken PS5 - First PS5 Disc Drive Repair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Aimad1981 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:32:
[...]
Misschien heb je wat aan deze twee video’s, nu jij je ps5 toch gaat open schroeven.

YouTube: ps5 소음원인

YouTube: ps5 소음개선
Het is serieus het geluid van de eerste video.
Wellicht een paar o-ringetjes er tussen en klaar.

Baal wel dat het een veiligheidstorx is, aangezien ik die gewoon niet heb liggen. Dus voordat die weer binnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:47
Mijn ps5 is echt megastil, zelfs na een paar potjes fifa of uurtje God of war. Ik hoor hem echt niet.
Als ik ernaar toe loop enn oor er echt bovenop leg, dan een lichte brom.
Ik heb wel degene met de fan met 23 blades, weet niet of dat wat uitmaakt.

En het geluid op de bovenste video, is dat het geluid wat de ps5 produceert of is het omgevingsgeluid?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Dreamland.be heb ik een PS5 kunnen bemachtigen en kan deze ophalen. Echter als ik de reviews op Trustpilot (https://nl.trustpilot.com/review/www.dreamland.be) zie dan begin ik te twijfelen en dan met name over de klantenservice. Mocht er iets aan de hand zijn met de PS5 (hopelijk niet *klopt af*) kan ik dan rechtstreeks bij Sony terecht? Zo ja, dan ook gewoon in Nederland en dan niet in België?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Verwijderd schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:12:
Bij Dreamland.be heb ik een PS5 kunnen bemachtigen en kan deze ophalen. Echter als ik de reviews op Trustpilot (https://nl.trustpilot.com/review/www.dreamland.be) zie dan begin ik te twijfelen en dan met name over de klantenservice. Mocht er iets aan de hand zijn met de PS5 (hopelijk niet *klopt af*) kan ik dan rechtstreeks bij Sony terecht? Zo ja, dan ook gewoon in Nederland en dan niet in België?

Alvast bedankt!
Rechtstreeks via sony

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Verwijderd schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:12:

Alvast bedankt!
Nice! Ik de mijne ook van de week via Dreamland.

Als er iets is ga ik dat inderdaad laten lopen via Sony zelf en niet via de Belgische bedrijf (zie reviews...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoticeNL
Kuhr89 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:01:
[...]

Het is serieus het geluid van de eerste video.
Hier precies hetzelfde. Geen ramp, maar zeker wel storend op stille momenten tijdens het gamen. Zo jammer dat het een soort Russisch roulette is en je dus niet weet wat je terug krijgt als je hem laat repareren. Heb een beetje rondgekeken en rubberen ringetjes ertussen schijnt wel iets te helpen, maar de speling lijkt ook in de fan zelf te zitten. Helemaal weg gaat het dus (waarschijnlijk) niet.

[ Voor 36% gewijzigd door NoticeNL op 04-04-2021 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
NoticeNL schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:46:
[...]

Hier precies hetzelfde. Geen ramp, maar zeker wel storend op stille momenten tijdens het gamen. Zo jammer dat het een soort Russisch roulette is en je dus niet weet wat je terug krijgt als je hem laat repareren. Heb een beetje rondgekeken en rubberen ringetjes ertussen schijnt wel iets te helpen, maar de speling lijkt ook in de fan zelf te zitten. Helemaal weg gaat het dus (waarschijnlijk) niet.
Morgen ga ik die ifixit pouch eens bestellen. Kan ik altijd goed gebruiken bij andere dingen die ik open maak en repareer.

Vervelend geluid omdat het via de kast nog wat harder binnenkomt vrees ik. Eens kijken of ik wat kan vinden.
Als ik iets aantref, dan horen jullie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Ik heb ook licht last van het geluid. Ik wacht wel even tot er after market fans zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Laatst online: 19-08 16:08
Mijn PS5 was echt super stil, en nu heb ik het van de kamer beneden naar een kamer boven verplaatst, en opeens maakt het een ratelend geluid. Klinkt een beetje alsof de fan tegen iets aantikt of zo.

Ik heb verder niks raars gedaan tijdens het verplaatsen, gewoon optillen en van de ene kamer naar de andere.

Wel irritant dat het nu opeens een probleem is. PS5 heeft blijkbaar nogal quality control issues.

Ik erger me ook dood aan de horizontale voet; hebben jullie ook dat de PS5 er gewoon direct uitvalt en weg wilt glijden zodra je het maar een beetje aanraakt? Je kan er nauwelijks normaal een disc indien; laat staan er een doekje overheen halen.

In ander nieuws ik heb sinds deze week ook een XBSX en moet zeggen dat de PS5 betere exclusives heeft (ook coming up) maar de XBSX heeft wel echt betere hardware. Het voelt echt super solide en hij is mega stil, en bovendien een stuk kleiner dan de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
BurrowedLurker schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:54:
Mijn PS5 was echt super stil, en nu heb ik het van de kamer beneden naar een kamer boven verplaatst, en opeens maakt het een ratelend geluid. Klinkt een beetje alsof de fan tegen iets aantikt of zo.

Ik heb verder niks raars gedaan tijdens het verplaatsen, gewoon optillen en van de ene kamer naar de andere.

Wel irritant dat het nu opeens een probleem is. PS5 heeft blijkbaar nogal quality control issues.

Ik erger me ook dood aan de horizontale voet; hebben jullie ook dat de PS5 er gewoon direct uitvalt en weg wilt glijden zodra je het maar een beetje aanraakt? Je kan er nauwelijks normaal een disc indien; laat staan er een doekje overheen halen.

In ander nieuws ik heb sinds deze week ook een XBSX en moet zeggen dat de PS5 betere exclusives heeft (ook coming up) maar de XBSX heeft wel echt betere hardware. Het voelt echt super solide en hij is mega stil, en bovendien een stuk kleiner dan de PS5.
Paar mogelijke oplossingen die wellicht het proberen waard zijn: het eerste haal je zelf al aan, staat de PS5 goed op de voet? Haal anders even de platen eraf zet ze er weer op, pak even een YouTube filmpje erbij hoe dat moet. En als laatst geeft de nieuwe ondergrond misschien meer geluid bij het bewegen van de PS5 als de fan draait dan de oude ondergrond. Leg even iets zachts als een muismat onder de PS5 en kijk of dat werkt.
Eens wat betreft de bouwkwaliteit t.o.v. de XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Laatst online: 19-08 16:08
Steven030 schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:29:
[...]

Paar mogelijke oplossingen die wellicht het proberen waard zijn: het eerste haal je zelf al aan, staat de PS5 goed op de voet? Haal anders even de platen eraf zet ze er weer op, pak even een YouTube filmpje erbij hoe dat moet. En als laatst geeft de nieuwe ondergrond misschien meer geluid bij het bewegen van de PS5 als de fan draait dan de oude ondergrond. Leg even iets zachts als een muismat onder de PS5 en kijk of dat werkt.
Eens wat betreft de bouwkwaliteit t.o.v. de XSX
Ik heb twee ondergronden geprobeerd en verticaal of horizontaal maar zonder succes.

Ik ga de o-rings op de fan proberen denk ik, ben benieuwd of dat helpt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aimad1981
Hallo allemaal,

Heb vandaag mijn ps5, na twee weken eindelijk weer terug. Console heeft het zelfde serienummer. Op de bon staat dat de console gerepareerd is. Het irritante geluid is in iedergeval significant minder geworden. Dus ik kan ermee leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Aimad1981 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:35:
Hallo allemaal,

Heb vandaag mijn ps5, na twee weken eindelijk weer terug. Console heeft het zelfde serienummer. Op de bon staat dat de console gerepareerd is. Het irritante geluid is in iedergeval significant minder geworden. Dus ik kan ermee leven...
Staat er ook bij wat er gerepareerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
Starscreamer schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:21:
[...]

Staat er ook bij wat er gerepareerd is?
Nee, helaas alleen ‘repaired’. Wat ik wel raar vind is dat mijn console helemaal gereset (fabrieks instelling) was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Aimad1981 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:52:
[...]
Nee, helaas alleen ‘repaired’. Wat ik wel raar vind is dat mijn console helemaal gereset (fabrieks instelling) was.
Had je toevallig gekeken welke ventilator erin zat en nu erin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Ik heb bij mijn DS5 controller sinds een paar weken dat de trilling niet goed lijkt te zijn, het is een beetje moeilijk uit te leggen maar normaal geeft de trilling een laag geluid maar met mijn controller is de trilling dusdanig goed hoorbaar (hogere tonen) dat het vrij irritant is.
Ik dacht eerst dat het aan mijzelf lag, maar mijn tweede controller doet het wel goed.

Beetje een vaag probleem, maar is er iemand die zich herkent hierin?

Vervolgens heb ik het probleem: welke controller moet ik nu retourneren, degene die bij de PS5 zat of die ik later heb bijgekocht. Geen idee namelijk welke het was.
Is het verschil tussen Wehkamp en Mediamarkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakacakes
yorroy schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:00:
Ik heb bij mijn DS5 controller sinds een paar weken dat de trilling niet goed lijkt te zijn, het is een beetje moeilijk uit te leggen maar normaal geeft de trilling een laag geluid maar met mijn controller is de trilling dusdanig goed hoorbaar (hogere tonen) dat het vrij irritant is.
Ik dacht eerst dat het aan mijzelf lag, maar mijn tweede controller doet het wel goed.

Vervolgens heb ik het probleem: welke controller moet ik nu retourneren, degene die bij de PS5 zat of die ik later heb bijgekocht. Geen idee namelijk welke het was.
Als je hem omruilt maakt het niet uit waar die vandaan komt. Je kan hem namelijk naar Sony zelf opsturen voor reparatie/vervanging. Mocht je het bij de winkel willen doen, denk ik niet dat zij weten welk serienummer je gekocht had, dus kies je degene met de beste service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik denk dat de garantieafdeling helemaal gek wordt van sony met ''gevoelige'' gebruikers. zoals problemen die er helemaal niet zijn, maar volgens de gebruiker wel zijn. het is een grijs gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik denk dat niemand zijn of haar PS5 opstuurt als er geen probleem is. Je console wegsturen voor garantie doe je lijkt me niet zomaar toch?

Of bedoel je dat niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn0927
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-07 10:41
Veel berichten over diverse soorten geluid die de ps5 maakt. Volgens mij komt het in mijn geval van de fan. Kan iemand dit bevestigen adv het filmpje?

Link naar video Youtube

Terugsturen? Nu liever niet denk ik, zal wel even duren voor er iets terugkomt.
Is dit zelf te fixen met rubber ringetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
Starscreamer schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:37:
[...]

Had je toevallig gekeken welke ventilator erin zat en nu erin zit?
Nee, heb mijn console nooit ervoor of erna geopend. Ik weet zeker dat ik nog de Nidec fan heb. Als het muisstil is in de woonkamer, hoor ik het nog steeds. Zij hebben dus ervoor gezorgd dat het geluid drastisch is verlaagd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kuhr89
Ik heb zojuist m’n ps5 opengemaakt.
De fan die ik heb is de Nidec 17 blades fan.
Zo even aansluiten en kijken waar t geluid vandaan kan komen.

Update 1; als ik de fan een beetje optil, dan gaat dat snerpende hoge toontje weg.
Dus zodra hij goed in de case zit, krijg je dat geluid. Ik ga er eens een ringetje tussen doen. Dus tussen de kast en t metalen plaatje.

Update 2:
1 o-ring ertussen gezet en aangedraaid, geluid was minder maar niet weg. Nu ga ik er 2 tussen proppen want een dikkere was ook meteen in diameter te groot.

Wauw dit is echt lastig te bepalen joh. Zodra je het dan aanpast vergeet je eigk weer hoe t eerst klonk.

Update 3:
O-ringen eruit gehaald. T scheelt wel wat geluid. Wat ik denk dat het voornamelijk is, is dat de wind door de kast gejaagd wordt en dat er een suizend geluid plaats vindt. Zodra je de fan wat optilt en er dus niet de volledige wind doorheen gaat, is die ‘fluit’ ook weg. Wellicht dat een betere fan de lucht anders verplaatst en daardoor stiller is.
De fan zelf is namelijk stil zodra hij uit de kast is.

Update 4:
Uiteindelijk 1 o-ring ertussen gezet. Je moet beetje spelen met de schroeven met aandraaien. Hoeft niet vollebak, dan komt t geluid weer terug.

Ik zet hem zo weer helemaal in elkaar en dan eens omdraaien. Kijken wat je dan doet.

Update 5:
Alles staat in elkaar en weer aangesloten.
Bij t opstarten van COD hoor je de fan nog wel, maar het echt snerpende is er af. Game geluid kan het nu beter overstemmen.

Conclusie:
- gebruik kleine o-ringen. Zet deze tussen t plastic en de fan.
- speel met het vastzetten van de schroeven.

Beter iets dan niets.
Wellicht in de toekomst de 23 fan bestellen zodra ze beschikbaar zijn. Voor nu, het scheelt.

[ Voor 118% gewijzigd door Kuhr89 op 08-04-2021 20:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starscreamer
yorroy schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:00:

Mediamarkt doet normaal niet moeilijk met omruilen van een controller had ik hier gelezen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
Ik lees dat men klaagt over ongewenste geluiden die de 5 maakt. Ik vraag me iets af. Gaat het hier toevallig niet elke keer om een disc versie of zijn er mensen die ook last hebben met de digital? Mijn vraag aan de mensen die er last van hebben, hebben jullie een disc of een digital?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Shaker74 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:28:
Ik lees dat men klaagt over ongewenste geluiden die de 5 maakt. Ik vraag me iets af. Gaat het hier toevallig niet elke keer om een disc versie of zijn er mensen die ook last hebben met de digital? Mijn vraag aan de mensen die er last van hebben, hebben jullie een disc of een digital?
Disk, ik moet erbij zeggen dat ik er een placemet onder de PS5 heb gedaan en geluid is minder geworden O-)
Staat bij mij in een kastje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaker74 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:28:
Wij hebben de digitale versie en deze is echt muisstil, heb er GOW op los gelaten maar hij geeft echt geen krimp.

Het is dat de LED verlichting brand en dat er lucht stroomt achter uit het apparaat anders zou je denken dat hij uit stond.

Met je oor tegen de Series X hoor je deze heel zachtjes zoemen (fan) maar bij onze PlayStation 5 hoor je echt he-le-maal niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
Verwijderd schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:03:
[...]

Wij hebben de digitale versie en deze is echt muisstil, heb er GOW op los gelaten maar hij geeft echt geen krimp.

Het is dat de LED verlichting brand en dat er lucht stroomt achter uit het apparaat anders zou je denken dat hij uit stond.

Met je oor tegen de Series X hoor je deze heel zachtjes zoemen (fan) maar bij onze PlayStation 5 hoor je echt he-le-maal niets.
Vandaar ook mijn vraag idd. Zelf heb ik een digital en die is idd zo stil dat je je afvraagd of hij aan staat. Dus ik begin me af te vragen of het probleem niet in het ontwerp zit van de disc versie. (dan bedoel ik niet het opspinnen van de disc want dat was bij de pro ook extreem luidruchtig) De vraag is ook hoeveel mensen er daadwerkelijk last van hebben.. Mogelijk valt dat ook wel mee. Is dan erg veel pech voor degene die het overkomt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Hier inderdaad een disc-versie.
Het zou er wellicht wat mee te maken kunnen hebben. Al komt het geluid dat ik ervaar niet uit de richting van de disc.
Heb sinds dat hij binnen is, de disc nog niet geprobeerd haha. Zal er vanavond eens een bluray in doen om te checken of hij het wel doet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Kuhr89 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:00:
Hier inderdaad een disc-versie.
Het zou er wellicht wat mee te maken kunnen hebben. Al komt het geluid dat ik ervaar niet uit de richting van de disc.
Heb sinds dat hij binnen is, de disc nog niet geprobeerd haha. Zal er vanavond eens een bluray in doen om te checken of hij het wel doet haha
En dan snel de F1 Schumacher edition kopen voor de PS4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Starscreamer schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:15:
[...]

En dan snel de F1 Schumacher edition kopen voor de PS4 ;)
Gehe, aan zitten denken. Vind de game alleen niet zo lekker spelen... :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:47
Ik heb een disc versie en deze is echt muisstil.
Ook na bv 2 uur God of war spelen.
Ik heb wel de 23 blades delta fan. Dat schijnt wel uit te maken. Maar ik hoor hem echt niet, alleen als ik m'n oor echt op de witte kappen leg en geluid van m'n tv uit, hoor ik een zacht zoemend geluid. Maar dan is het ook doodstil in de kamer verder.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
Qosmic schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:00:
Ik heb een disc versie en deze is echt muisstil.
Ook na bv 2 uur God of war spelen.
Ik heb wel de 23 blades delta fan. Dat schijnt wel uit te maken. Maar ik hoor hem echt niet, alleen als ik m'n oor echt op de witte kappen leg en geluid van m'n tv uit, hoor ik een zacht zoemend geluid. Maar dan is het ook doodstil in de kamer verder.
Mooi, dan gaan we eens zoeken naar een nieuwe Fan zodra deze beschikbaar komen.
Voor nu: genieten van de pracht en praal.
Ben allang blij dat ik geen last van Coil Whine heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaker74 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:20:
[...]

Vandaar ook mijn vraag idd. Zelf heb ik een digital en die is idd zo stil dat je je afvraagd of hij aan staat. Dus ik begin me af te vragen of het probleem niet in het ontwerp zit van de disc versie. (dan bedoel ik niet het opspinnen van de disc want dat was bij de pro ook extreem luidruchtig) De vraag is ook hoeveel mensen er daadwerkelijk last van hebben.. Mogelijk valt dat ook wel mee. Is dan erg veel pech voor degene die het overkomt. :/
Voor de geïnteresseerden aangaande het loopwerk van discdrive van de PlayStation 5

Fixing a LOUD, Broken PS5 - First PS5 Disc Drive Repair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forceflow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-09 01:27
Ik merk vandaag, omdat ik begonnen ben aan Spiderman Remastered, toch een zoemend geluid als hij op performance modus staat (60 fps).

Ik hoor het als de tv stil is (in de menuutjes) terwijl ik 3 meter verder op sofa zit. Console staat verticaal, geluid stopt meteen als ik spel afsluit. Al andere stekker / plug geprobeerd. Komt van regio PSU.

Nog mensen met dit probleem? Klinkt als een scheerapparaat(je).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Forceflow schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:42:
Ik merk vandaag, omdat ik begonnen ben aan Spiderman Remastered, toch een zoemend geluid als hij op performance modus staat (60 fps).

Ik hoor het als de tv stil is (in de menuutjes) terwijl ik 3 meter verder op sofa zit. Console staat verticaal, geluid stopt meteen als ik spel afsluit. Al andere stekker / plug geprobeerd. Komt van regio PSU.

Heb je de digital only of disc versie? De disc drive van de PS5 is zeker hoorbaar, maar zou als het goed is volgens mij alleen eens in de zoveel tijd even een minuutje moeten draaien en verder niet geloof ik.

Als je het idee hebt dat het bij de PSU vandaan komt, zou het capacitor whine kunnen zijn (Hier zie je iemand die het probleem zelf probeert op te lossen, maar als dit is waar je last van hebt zou ik als ik jou was m'n garantie aanspreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forceflow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-09 01:27
Het is de disc versie, maar het spel is digitaal aangekocht, zit geen schijfje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Forceflow schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:58:
Het is de disc versie, maar het spel is digitaal aangekocht, zit geen schijfje in.
Check van deze video even het begin en hoor of het geluid vergelijkbaar is.

Je zou ook hetzelfde kunnen doen, je kappen eraf halen en de fan loskoppellen en dan aanzetten, dan weet je zeker waar het geluid vandaan komt, daarvoor moet je wel een sticker verwijderen maar daardoor gaat niet je garantie eraf, je kan ook een klein stukje van de sticker los maken en dan de fan disconnecten.

[ Voor 14% gewijzigd door Kalder op 10-04-2021 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
Forceflow schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:42:

Gebruik de zoekfunctie dan kan je de zin "Nog meer mensen met dit probleem?" wat overig geen probleem is (eerder irritant) weghalen ;)
De PS5 is alles behalve stil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Voor sommigen is hij inderdaad alles behalve stil. Er zijn echter ook mensen met een geheel stille PS5.

[ Voor 34% gewijzigd door Timothy3000 op 12-04-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Timothy3000 schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:58:
Voor sommigen is hij inderdaad alles behalve stil. Er zijn echter ook mensen met een geheel stille PS5.
Denk ook hoe je erop focust.
Mijn zwager (is 3 jaar jonger) hoorde mijn PS5 niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoticeNL
Vraag voor degenen die hun PS(5) ter reparatie opgestuurd hebben naar Sony:

Hoe is jullie ervaring met de reparatieupdates van je RMA? Mijn PostNL T&T geeft aan dat mijn PS5 7 april is afgeleverd bij het retourencentrum, maar mijn reparatiestatus is nog altijd 'Onderweg naar ons'. Dat zo'n status een dagje of misschien twee vertraging heeft kan ik nog snappen, maar we zijn inmiddels drie werkdagen (plus een weekend) verder en ik begin me een beetje zorgen te maken...
Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste

Let op:
Waar kan ik garantie claimen?

- Hoofdzakelijk bij de verkopende winkel (wettelijke- of consumentengarantie): in NL/BE n.a.v. Europese regelgeving minstens 2 jaar*
- Bij Sony zelf (fabrieksgarantie): tot 1 jaar na originele aankoopdatum. Sony heeft als fabrikant geen verplichtingen, die liggen wettelijk gezien bij de verkoper.
Let op: Als je direct bij Sony koopt geld het eerste punt en krijg je bij Sony ook minstens 2 jaar garantie.

Garantie geldt in beide gevallen voor het volledige product, dus ook meegeleverde accessoires zoals de controller.
*: Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Men spreekt ook wel over de 'verwachte levensduur', maar deze is in de praktijk lastig vast te stellen. De meeste verkopers houden de EU richtlijnen aan en geven meestal minstens 2-3 jaar garantie op electronica. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je daarna geen wettelijke garantie meer kunt claimen.
- de eerste 6 óf 12 maanden** maanden na verkoop ligt de bewijslast voor een defect altijd bij de verkoper. Daarna ligt die bewijslast bij jou als consument. Dit kan van belang zijn bij een garantieclaim; meer info in de links onderaan
- In NL en Belgie is de verkoper altijd wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Een verkoper mag je nooit doorverwijzen naar de fabrikant of kosten rekenen voor de afhandeling.

Meer info:
• * https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
• ** https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt
https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie